[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:22:
Nog meer mensen die vanavond even naar de inloopavond gaan? Ik was het wel van plan. Mocht ik gaan, ik heb een blauw Lowlands shirt aan.. spreek me gerust aan :)
Ik ben wel benieuwd wat daar besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:47:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat daar besproken is.
Niet veel. Er waren wat standjes van de glasvezel dienstverleners. Met veel te weinig bemanning. Er was geen algemene uitleg ofzo.
Totaal geen nieuwe dingen gehoord of gezien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat er maar zeven HD zenders in het basispakket zitten in Harderwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07

kraats

Ik rol

Ik heb wel wat interessante dingen gehoord.. Vooral met m'n kennissen bij de CAI staan praten. Alle bestaande abonnees worden al in het nieuwe systeem opgevoerd en dat wordt volledig naast de huidige aansluiting uitgevoerd. Dan is het 'omprikken' bij de klant het enige wat hoeft te gebeuren. Als Solcon klant (ik dus) krijg je een Genexis modem en Fritzbox 7360 router. Schuuring komt dat namens de provider aansluiten. Je ip-adres verandert wel, maar kan mogelijk wel vantevoren al bekend gemaakt worden.
Qua planning van overzetten is deze nu wel ruim genomen volgens Solcon. Hopen dat ze het inderdaad vlot kunnen doorvoeren. Grootste struikelpunt worden de huizen waar de coax en het glas niet op hetzelfde punt in de woning zitten. Dan moeten er kabels getrokken worden.
Nieuwe aansluitingen worden trouwens gewoon doorgevoerd als dat nu ook al gebeurde. Die hoeven niet achter aan te sluiten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:57
Alleen internet voor 35 euro 100/100. Dat gaat veel klanten voor Solcon opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik denk dat 45 euro voor 3-in-1 ook wel een erg goede deal is.. Van de CAI waren ze erg blij dat de prijzen door concurrentie toch onder spanning staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat is gezwets, de prijzen via Docsis werden kunstmatig hoog en gelijk gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Maar nu zit Caiway er (actiever) bij.. En meer aanbieders in totaal natuurlijk.
Oh ja.. Caiway gaat op de vezel van Caihwk aanbieden. De tweede vezel blijft voorlopig ongebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat meen je niet.. Serieus?

Dat biedt dan ook HEEL veel perspectief voor een eigen DVB-mux op den duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Xyrr schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:09:
Ik moet nog 4 maanden wachten zie ik al. Gebied 5 :(
Ik ving een gesprekje op ergens :-)
Het overzetten gaat per gebied, maar de nieuwe aansluitingen gaan per 1 augustus overal in dus zou ik zeggen opzeggen je abonnement en nieuwe aanvragen. als je niet gehecht bent aan je e-mail adres van je provider. Zet je het gewoon op naam van vrouw vriendin alsof je verhuist bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Caiway is inderdaad ook exclusief provider.
Er kan 1 interactieve tv geplaatst worden en de rest van je tv's gaat via de huidige coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:01
Dan zou Caiway toch een 'CAI inclusief' provider zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor het gemak heb ik ff alle folders / aanmeldformulieren (met prijzen :) ) onder elkaar gezet:

Caiway
Caiway Glasvezel Harderwijk 2014-06-18

Fiber
Fiber Glasvezel Harderwijk 2014-06-18

Plinq
Plinq Glasvezel Harderwijk 2014-06-18

Solcon
Solcon Glasvezel Harderwijk 2014-06-18

XSYou
XSYou Glasvezel Harderwijk 2014-06-18

Bij XSYou en Fiber zijn ook gigabit lijntjes verkrijgbaar.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar drie HD zenders in het basispakket op de coaxkabel ?

Althans volgens de flyer van Caiway. En toch dezelfde prijs vragen als op het eigen netwerk. Vreemd, want wij krijgen 29 HD zenders in het basispakket voor hetzelfde bedrag.

Is dit geen drukfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nee. Alleen NED1-2-3 zijn FTA op de kabel in HD. De andere zijn er wel, maar alleen met smartcard :)

Begrijp ik nou goed dat je bij Fiber verplicht ook een energiecontract af moet sluiten?

KPN gaat het zwaar krijgen in Harderwijk. Het Telfort 50Mb pakket moet heel snel naar 80Mb of ze raken de complete snelle markt kwijt... Het is wel heel goedkoop allemaal nu in verhouding.. 45 euro voor internet + TV bij Plinq en Solcon.. Niet gek!!

[ Voor 63% gewijzigd door RadioAir op 18-06-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik eerlijk ben vind ik het aanbod HD zenders bij jullie een beetje mager.

Caiway Harderwijk kan wel pronken met glasvezel, maar als het zijn televisieaanbod niet op pijl houdt, wordt het nog een armoedige boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Daar gebeurt net zoveel mee als dat CAI Harderwijk wil. De rest moeten ze gewoon opvangen met IPTV.

Wellicht dat het verdwijnen van de Docsis headend betekent dat de kabel ook grondig herzien gaat worden. We gaan het meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
tha_bulldog schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:49:
Begrijp ik nou goed dat je bij Fiber verplicht ook een energiecontract af moet sluiten?
Nee, dat is optioneel. Gewoon vakje niet inkleuren...

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
FIber probeert een deal aan te bieden met hun eigen goedkope pakket (ook bij Reggefiber netwerken) in combinatie met een goedkoop energiecontract en een gratis Philips TV.
Het is gewoon een actie die je wel of niet kan kiezen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om interactieve tv van Solcon te nemen. Weet iemand wat voor een kwaliteit ik kan verwachten? Op zich vind ik de kwaliteit van de CAI HD zenders prima, maar ik wil er niet op achteruit gaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Bij mijn weten zijn dit dezelfde streams als op DSL. Dus 3Mbit SD, 7Mbit HD. Tenzij ze ineens er voor gaan kiezen om de HD+ streams door te geven, maar dat lijkt me sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
Dat lijkt me zeker sterk aangezien die van KPN zijn en die zitten toch echt niet in de PoP van CIF volgens mij :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat mag jou zeer sterk lijken, maar Plinq gebruikt deze streams al tijden op het Docsis netwerk van H'Wijk met hun interactieve TV dienst die toevalligerwijs technisch 100% gelijk is aan die van Solcon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus eigenlijk flutbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vriend van me woont in H'wijk en ik vroeg het hem net hoe dat nu is met HD kanalen op CAI H'wijk...

Je moet in H'wijk eenmalig een smartcard aanschaffen om nog 7 extra HD kanalen (DVB-C) te krijgen.
Daarmee is de Fiber aanbieding toch nog steeds een hele goeie! Tenminste, als je huidige smartcard gewoon blijft werken, maar dat neem ik aan. Het TV signaal blijft van Cai H'wijk komen.

Dus...
250Mbit + TV + Bellen voor € 34,95 per maand in het 1e jaar en € 45,45 per maand in het 2e jaar.
Of terug naar 100Mbit het 2e jaar en dan € 37,45 betalen.

Goeie aanbieding!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel HD zenders krijg je dan bij Fiber op de glasvezel? Ik vind 10 HD zenders op de kabel in ieder geval niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Zeg dat fiber gaat dat gauw over het CIF netwerk in alle gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de CIF glasvezel gaat alleen maar Caiway, Caiway en Caiway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Laten we hopen dat CIF Harderwijk als een pilotgebied ziet ;) Al exploiteren zij het netwerk in H'Wijk niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:07
Vandaag zo'n colporteuse van Fiber langsgehad, wat een bull verhaal, en uiteindelijk proberen ze je duurder internet en zogenaamd groene stroom aan te smeren die helemaal niet groen is. Ik zeg Niet doen....:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Oh krijgen we nou dat gezeur... Welke wijk waren ze? Weet ik alvast wanneer ik ze hier kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lui van Fiber lopen al een paar weken rond, maar doen wel een schitterende aanbieding voor die prijs! 100/100Mb internet only voor nog geen 30 euro per maand? Eerste jaar zelfs 250/250. Of en hoe ze dat gaan waarmaken weet ik nog niet. Ik ben - goed voorbereid- toch ingestapt. Ze gaan leveren vanaf 1/8/14 :P
Helaas, onze wijk is pas over heel wat maanden aan de beurt. Maar daar wist die colporteur niets van. :+

Nog wat complicerende factoren: >:)

Ik heb nu een XSYou (van matrix, ermelo) over de (coax) kabel, en daarvan hoorde ik heel kort geleden dat wij allemaal overgeprikt gaan worden op glas. Zo snel als dat mogelijk is.

Ik heb vorig jaar augustus een bestelling gedaan bij Plinq, 100Mb voor 40,25/mnd. Volledig bevestigd. Maar die blijven (buiten hun schuld om) in gebreke, want die hebben al die tijd nog niets aangesloten... Ik moet alleen wel bedelen om informatie bij hen.

En nu heb ik Fiber. Met een schitterende aanbieding, die vanaf 1/8 gaan leveren, en "hun klanten staan vooraan en worden als eerste aangesloten". Hebben zij daar iets over te zeggen?

Welke installateur van deze 3 aanbieders staat er straks als eerste bij die (ene) aansluiting bij mijn pand ???
Wat gaat het worden (aan aparatuur en snelheden) en wie/waar wordt dat dan op aangesloten?
Krijg ik extra glasvezelkabels misschien, kan de straat weer open. 8)7

Gaat nog wel wat worden... :*)

Vandaar dat ik telefonie (ISDN via KPN-koper) voorlopig niet ga overzetten en de ADSL over een ander KPN-koper lijntje in de lucht blijf houden. Dat gaat er pas uit als de echte winnaar van "Wie van de Drie" een jaar lang probleemloos blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:03
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:56:

Welke installateur van deze 3 aanbieders staat er straks als eerste bij die (ene) aansluiting bij mijn pand ???
Als je bij meerdere aanbieders een aansluiting neemt wordt het lastiger, je moet dan wel zelf zorgdragen dat je geen dubbelle contractuele verplichtingen hebt.

In theorie zal een nieuwe provider sneller leveren, mits ze meteen meegaan. De bestaande coaxaansluitingen worden immers gefaseerd overgezet naar glas, nieuwe aansluitingen gaan direct op glas per 1-8. Een nieuwe aansluiting zal dus in theorie begin augustus actief worden, terwijl (in jouw geval) je wijk pas voor eind nov geplanned staat.

ADSL zou je prima kunnen aanhouden als backup, maar in jouw geval is een VDSL lijntje misschien beter. Da's sneller voor hetzelfde geld ;)

Telefonie overzetten kan prima, maar je moet wel je ISDN spullen uitfaseren. Ik weet niet zeker of de Fritzboxen van Solcon een S0 bus hebben, maar in vrijwel alle gevallen vervalt je ISDN. Als je geen (zakelijke) contracten hebt en specifieke dingen (fax, frankeer, alarm) dan kun je het ook zelf doen, dat is goedkoper dan via je provider. Je bent zelf wat flexibeler dan. Meer iets voor een echte tweaker ;) (Denk bv aan Cheapconnect).
En als je het zakelijk gebruikt (wat vaak zo is bij isdn) kun je ook een hosted oplossing bekijken. Kost iets meer maar bied veel meer mogelijkheden. Je huidige provider kan je daar wel over informeren ;)

en reboot je modem eens, je signaal (voor al downstream) is erg zwak... bijna te zwak. Zou me niets verbazen als je verbinding niet superstabiel is atm.
tha_bulldog schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 07:19:
Gokje: Volgens mij werkt DJSmiley voor Matrix PC en kan hij wegens zijn moderatorschap ook de IP's zien van ons. Vervolgens is het voor hem slechts de VPN naar CAI Harderwijk op starten, CMTS paneel openen en kijken wie er achter dat IP hangt en wat zijn/haar waardes zijn :)
Kan idd wel IP's zien maar die zijn daar niet voor bedoeld om te gebruiken (dat zie ik als misbruik van mn modrechten). Maar met z'n gewone zichtbare profiel was al voldoende info te achterhalen :)

[ Voor 44% gewijzigd door DJSmiley op 08-07-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:31

CyberThug

Formatting C: 1%

DJSmiley schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:11:
[...]
en reboot je modem eens, je signaal (voor al downstream) is erg zwak... bijna te zwak. Zou me niets verbazen als je verbinding niet superstabiel is atm.
Hoe kan jij dat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Gokje: Volgens mij werkt DJSmiley voor Matrix PC en kan hij wegens zijn moderatorschap ook de IP's zien van ons. Vervolgens is het voor hem slechts de VPN naar CAI Harderwijk op starten, CMTS paneel openen en kijken wie er achter dat IP hangt en wat zijn/haar waardes zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:01
XSyou schreef op 8 juli 2014 @ https://www.xsyou.nl/nieuws/:

Het is zover! Harderwijk is klaar voor glasvezel! Stichting CAI Harderwijk heeft aangeven dat vanaf 1 augustus 2014 het glasvezelnetwerk in gebruik wordt genomen.

OOK XSYOU LEVERT VIA DIT SUPERSNELLE GLASVEZEL NETWERK!

Dat iedereen staat te popelen om aangesloten te worden op glasvezel is logisch; via glasvezel worden snelheden tot en met 1000Mbit gehaald! Uw lokale provider XSyou levert dit snelle dataverkeer in Harderwijk, Hierden en Ermelo.

Check nu uw postcode
XSyou heeft de laatste maanden hard gewerkt om de Postcode Checker aan te passen met alle laatste informatie. Door uw postcode in te voeren, kunt u direct zien of u glasvezel of een kabelverbinding kunt bestellen met supersnel internet, TV en bellen. Niet elke woning is voorzien van glasvezel. Daarnaast zijn er woningen die geen kabel hadden maar nu wel beschikken over een nieuwe glasvezelaansluiting.

Eenvoudig en altijd dichtbij!
Voer vrijblijvend uw postcode in en kijk welk pakket wij u op uw adres kunnen bieden. Het bestelproces met verschillende opties is eenvoudig opgezet maar mocht u toch hulp nodig hebben, bel ons dan gerust of loop binnen bij ons servicepunt Expert in Ermelo. Dat zijn de voordelen van een lokale provider! We zijn altijd dichtbij.

Informatie voor bestaande klanten van XSyou
Met de komst van glasvezel zijn er nieuwe pakketten bijgekomen (250Mbit, 500Mbit en 1000Mbit), maar ook pakketten afgevallen (zoals 10Mbit, 20Mbit en 35Mbit). De reden is dat de pakketten die wij u aanbieden, zijn gebaseerd op wat de Stichting CAI Harderwijk ons aanbiedt.

Sinds enkele weken zijn de definitieve prijzen en snelheden bekend. XSyou is druk bezig, in samenwerking met de Stichting CAI Harderwijk, om haar bestaande klanten een passend voorstel te doen. Binnen enkele weken krijgen onze bestaande klanten een voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
zijn er al inmiddels mensen die de afspraak met een monteur hebben staan?
Hier in nog geen afspraak, terwijl ik volgens planning toch ergens deze maand aangesloten ga worden... (wijk 1, Drielanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week overgestapt naar Fiber, afspraak voor monteur dient nog te gebeuren, maar aansluiten zou in agustus moeten gebeuren. Voorwaarden zijn goed, alleen wilde ik het modem/router niet hebben wat ze erbij leveren. Naar mijn idee is dat niet nodig, aangezien ik een linksys E4200 heb staan en voldoet aan de specs die nodig zijn.

Is er iemand die weet welke router er geleverd gaat worden? Klantenservice geeft aan dat het een all-in-one-modem/router is net als bij ziggo. Precieze model konden ze niet aangeven. Vind het namelijk een beetje zonde om 49 euro neer te leggen voor iets wat ik (waarschijnlijk) toch niet nodig heb, of zit er ik er helemaal naast?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XSyou UP & Running *O* :

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/53e12bc8dbfad/53e12bc84a7c3-XSyouglasvezelHWK.thumb.jpg

Zie trouwens eerder in dit topic de verouderde folder staan met de verkeerde(oude) prijzen.
Hierbij de nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/53e12d7a18587/53e12d7a1430a-2014-08-05_211602.jpg

Moet er wel bij zeggen dat ik 1 van de test klanten ben vandaar dat ik al aangesloten ben

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Welke snelheid haal je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de beeldkwaliteit van de HD zenders bij XSyou? Net zo goed als op de coaxkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Het is hetzelfde signaal... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:00:
Hoe is de beeldkwaliteit van de HD zenders bij XSyou? Net zo goed als op de coaxkabel?
XSYou levert voor zover ik weet geen IP-TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het 500mbit pakket. Deze snelheid haal ik ruim!

Heb diverse speedtests gedaan zie:

Speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/53e39cbf9f20d/53e39cbf9a00c-2014-08-07_173304.thumb.jpg

Speedtest reggefiber:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/53e39cf83d442/53e39cf836ac8-2014-08-07_173449.thumb.jpg

XSyou heeft het CAI Inclusief label op alle pakketten, Dit betekent dat voor de TV de COAX bekabeling behouden blijft. Voordeel hiervan is dat ik geen andere kabels hoefde te trekken en alle huidige apparatuur gewoon kon behouden en blijven gebruiken.

De TV kwaliteit is subliem te noemen! Ik heb het HD zender pakket al enige tijd en de kwaliteit hiervan is super.
Ook opnames die ik maak zien er super goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
HD zenders zijn inderdaad top. SD van de niet-NL kanalen is om te huilen (BBC3 is echt niet naar te kijken zo slecht), maarja daar gaan ze toch niets aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:38:
Ik heb het 500mbit pakket. Deze snelheid haal ik ruim!

Heb diverse speedtests gedaan zie:

Speedtest.net:
[afbeelding]

Speedtest reggefiber:
[afbeelding]

XSyou heeft het CAI Inclusief label op alle pakketten, Dit betekent dat voor de TV de COAX bekabeling behouden blijft. Voordeel hiervan is dat ik geen andere kabels hoefde te trekken en alle huidige apparatuur gewoon kon behouden en blijven gebruiken.

De TV kwaliteit is subliem te noemen! Ik heb het HD zender pakket al enige tijd en de kwaliteit hiervan is super.
Ook opnames die ik maak zien er super goed uit.
Wow! Dat is impressive. Ben wel even benieuwd hoe stabiel het allemaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Leuke pakketten heeft XSyou, ik ben benieuwd wanneer CIF deze provider toelaat in alle gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Zijn er al mensen uit gebied 1 die als iets gehoord hebben van een monteur/provider?

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ik heb bij XSYou een order ingeschoten en ze belde me vandaag of ze me tijdelijk op de kabel konden aansluiten. Niets is zeker, maar voorlopige planning gaat uit van eind september voor nieuwe glas-aansluitingen.

* Bl@ckbird blijft voorlopig bij z'n Telfort DSL lijntje...

• Gumball
  • Niet online
FutureCow schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:53:
Zijn er al mensen uit gebied 1 die als iets gehoord hebben van een monteur/provider?
Nope, zit ook al te wachten, want we zouden, geloof ik, in augustus een aansluiting krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen druk bezig geweest om te kijken of ik de 500mbit ook echt haal.
Op mijn PC haal ik dit prima! HTTP downloads halen bijvoorbeeld vanaf een snelle bron gewoon echt de 500mbit.

Zie bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/53ee7bf30e81f/53ee7bf2ef9b9-2014-08-15_231749.thumb.jpg
De download begon met +_ 510mbit en eindigde op 495 mbit.

Bij usenet downloads wat ik ook veel doe haal ik op dit moment +- 300 mbit. Ik denk dat dit mede komt omdat sunny usenet "unlimited" toch niet echt zo "unlimited" is als ze aanbieden.
De Queue van 57GB word nu al binnen +- 30minuten binnen gehaald. Hij gaat gemiddeld tussen de 280 en 320 mbit!

Heeft iemand ervaring met usenet providers op snelheden van 500mbit en hoger ?

Wat ook niet echt mee helpt is dat ik het draai op een vrij lichte windows server die onder vmware gevirtualiseerd is. Dat zal waarschijnlijk ook performance verlies opleveren.

Zie bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/53ee7ca3d58d5/53ee7ca3c4742-2014-08-15_231540.thumb.jpg

Al met al tot nu toe dik tevreden :9 XSyou weet de geadverteerde snelheden waar te maken en het netwerk is tot nu toe prima geregeld!

Ik heb nog geen enkele downtime gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macaidwin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 23:09
Sinds vandaag aangesloten (als testklant) op XsYou in Harderwijk (gebied 3).
Ik was al klant (35/35) en heb gebruik gemaakt van de actie en heb nu een 250/250 verbinding.
XsYou XXL (internet+tv).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/c33mXPl.jpg

Speedtest.net resultaat naar Solcon in Dronten:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lptCepE.png
_/-\o_ http://www.speedtest.net/my-result/3696407372

[ Voor 16% gewijzigd door macaidwin op 18-08-2014 12:50 . Reden: post netter maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 14:58
Ik zie dat de XSYOU aardig populair is onder onze stadsgenoten... ik wacht eigenlijk nog op caiway.... ben daar al klant en wacht op hun aanbieding. Zit zelf in gebied 2 alleen nog weinig activiteit rondom de provider... hoewel ik wel moet zeggen dat ik sinds gister ofzo de postcodecheck niet kon uitvoeren (herkent de hele postcode niet :S ) waar deze daarvoor nog gewoon zei dat ik nog geen glasvezel kon afnemen...

afwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Vandaag een brief van Solcon. Helaas ging het om een promotie en niet om een bericht dat er een monteur langs zou komen. Ik merk dat ik ongeduldig begin te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Bedankt voor uw reactie. Betreffende oplevering glasvezelverbinding in Harderwijk
informeer ik u.

De planning was inderdaad om de klant in gebied 1 in de periode van 1 augustus en 23
augustus om te zetten naar het glasvezelnetwerk. Helaas is de planning uitgesteld en is de
verwachting dat u eind augustus/ begin september wordt omgezet naar het
glasvezelnetwerk.

Er op vertrouwend u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Solcon
Reactie van Solcon, nog ff geduld dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Solcon gaat heel snel gebeuren.. hint hint nudge nudge wink wink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Ik heb ook mijn nieuwe contract getekend bij xsyou. Had 20/20 en neem nu 100/100
Ik download nagenoeg niks dus is meer dan voldoende.
Hoe is het wifi signaal van de xsyou modem+router?

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Afgelopen vrijdag ook mijn verbinding opgeleverd gekregen (testklant, gebied 2, XSYou, 100/100).
Ik had ook al 100/100 via coax, maar daar was het vrij lastig om de max te halen, zeker met upload.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QHifHEq.jpg

Speedtest results: http://www.speedtest.net/my-result/3710651848

Opmerking: nog wel een SSH tunnel openstaan, die eet ws. de rest op van de 100mbit.
Moet ik nog wel een kabeltje trekken van de meterkast naar de router in de kamer, als alles klaar is post ik nog wel even een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Xsyou heeft precies de zelfde modem als Caiway. Jullie hebben een betere keuze uit de pakketten ik snap niet dat Caiway dat niet hanteert. Ik vind de 1000mb erg interssant maar Caiway stopt met 400mb met hun pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van tijd. Caiway zal denk ik volgend jaar zijn snelheden wel weer verhogen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Zien er veel beter uit deze pakketten en al helemaal omdat het los is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er aan hoe je die pakketten bekijkt toch? Caiway Harderwijk heeft aanzienlijk minder HD zenders als Caiway in het basispakket. XSyou biedt zoals ik het van jullie hoor het Caiw Harderwijk TV aanbod.

Caiway zal op de glasvezel zijn eigen TV aanbod leveren zoals overal in zijn gebied.

Vind je HD zenders niet belangrijk, dan ben ik het met je eens. Maar HD liefhebbers zijn minder goed af bij XSYou lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Je heb een punt maar de snelheid pakketten zijn een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Enig idee welk modem Solcon gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

FritzBox 7360

Ik heb sinds vrijdag als eerste in H'wijk glas van Solcon. Maar er zitten nog wat bugjes in het geautomatiseerde proces wat ze gebruiken. Ben nu nog met ze aan het testen om de apparatuur (Genexis) na stroomuitval goed zijn config op te kunnen laten halen en om telefonie goed te krijgen. Maar dat moet vandaag wel lukken. Als alles stabiel is zal ik wel even speedtestjes draaien, maar snelheid zag/ziet er al goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Dank voor je informatie. Interessant.

Dus ze hebben een Genexis met daar achter een FritzBox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

En maken ze gebruik van de telefonie in de FritzBox of in de Genexis? Heb je anders een fotootje erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Telefonie in de Fritzbox. Die heeft ook een DECT-zender, zodat je je handsets er rechtstreeks op aan kunt sluiten.
Ik heb nog geen foto van m'n Fritzbox, omdat ik die pas later kreeg. Maar dit is van de Genexis:
Genexis
Zal vanmiddag thuis even wat meer fotootjes schieten

[ Voor 6% gewijzigd door kraats op 26-08-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Dank je wel!

Dan lijkt het of die opbouw van de Genexis anders is dan die van XSYou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Volgens mij gebruikt XSYou een Genexis met ingebouwde modem functionaliteit (Titanium serie?) en doet Solcon dat met het aparte Fritzbox modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Heeft de Genexis van Solcon dus alleen de 4 ethernet porten(1 = internet, 2= iptv, 3 en 4 worden niet gebruikt) en niet de 2 telefoon poorten?
Krijgt iedereen een fritzbox, of houden sommige mensen hun thomson?
kraats schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:43:
Volgens mij gebruikt XSYou een Genexis met ingebouwde modem functionaliteit (Titanium serie?) en doet Solcon dat met het aparte Fritzbox modem
Je bedoelt denk ik router funcionaliteit.

Heb jij ook IPTV van Solcon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
IPTV gaat in Harderwijk neem ik aan ook gewoon over de Fritzbox, net als bij DSL. Het is geen opzet zoals in de Reggefiber gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik heb geen IPTV.. maar daarvoor komt volgens mij een aparte module aan de Genexis te hangen. Die heeft nog wel een RJ45 poortje over. Zitten er maar 2 op. De topmodule van die Genexis is te vervangen door één met routerfunctionaliteit, zoals bij XSYou gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Heb je al iets meegekregen wanneer de rest van gebied 1 wordt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ze zijn al verder bezig.. maar gaat in deze fase nog maar met een paar klanten per dag, voor zover ik weet. Dat zal wel snel opgeschaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug

CyberThug

Ik ben benieuwd of iedereen bij Solcon een FritzBox krijgt of hun Thomson houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Voor zover ik weet is het standaard dat iedereen naar een Fritzbox gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om te horen dat Solcon nu pas begint met test aansluitingen. Ik begreep dat XSyou hier al langere tijd mee bezig is. Voordeel voor XSyou is denk ik ook dat zij het zelfde systeem gebruiken als in Ermelo en dus al ruime ervaring hebben met dit systeem.

Ik snap de keuze van Solcon voor de FritzBox 7360 ook niet helemaal. Buiten het feit dat dit weer een extra kastje is wat gewoon onhandig weg te werken is bevat dit modem maar 2! gigabit poorten. Waarvan je er natuurlijk al 1 opgeeft voor de uplink.

Met een beetje pech heb je dus maar 1 PC verbonden op snel internet of moet er weer een switch bij. Dan heb je straks 3 kastjes staan voordat je internet hebt.

Dan vind ik dat XSyou een mooiere oplossing aanbied met een alles in 1 modem en router incl Wi-Fi en 4 x gigabit poorten.

XSyou levert een genexis live titanium 44

Edit: Nu snap ik ook waarom Solcon maar pakketten levert tot 250mb/s. Volgens de specificaties kan de fritzbox gewoon niet sneller aan. 8)7
Zie onderstaand performance tabel van de 7390 wat een iets zwaarder model is. De Fritzbox van Solcon zal dus niet heel veel sneller kunnen dan +- 250mb/s.
.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/53fcec4aa472b/53fcec4a97437-2014-08-26_222039.thumb.jpg

Solcon slaat wat mij betreft de plank volledig mis met deze router keuze. Al betwijfel ik of die Thomson nou zoveel beter was :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ach.. iets meer dan 250Mbit haal je wel bij Solcon ;)
Solcon nieuw

Vandaag is bij mij een promofilmpje gemaakt.. kreeg ook een leuke prijs:
Solcon cheque

En zo hangt het in de meterkast:
Solcon glasmodem

Ik heb er zelf nog een Asus RT-AC66U achter hangen, dus voor mij is het qua poorten niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Wat zijn eigenlijk de instellingen in de router (fritzbox) voor WAN?
Kun je niet een simpele switch op de genexis aansluiten? (met andere woorden wie vraagt er een IP adres aan)

• Bl@ckbird
  • Niet online
Mijn aanvraag gaat een langdradig verhaal worden. Voorlopig wordt ik eerst op coax gezet. Op één of andere manier was niet bekent bij de CAI dat ik glasvezel wilde hebben.

Anyway.. Dankzij actie van XSYou is nu de CAI en de VVE beheerder ingelicht dat er glasvezel getrokken moet worden. Er is verder nog geen schouw geweest en ik heb ook nog geen vezel. Dus dat duurt nog wel even. Dan maar zolang op coax.

• kraats

kraats

Ik rol

Ik ben nu wereldberoemd in Harderwijk en omstreken.. haha..
[YouTube: http://youtu.be/bp1kL5ieMGA]

• Gumball
  • Niet online
kraats schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 13:36:
Ik ben nu wereldberoemd in Harderwijk en omstreken.. haha..
[video]
Mooi shirt ;) en wat goed geacteerd!

Nu maar afwachten wanneer ze bij ons langskomen.

• makkie
Zo eindelijk weer een beetje schot in het spul.
De site voor Caiway Harderwijk is nu eindeijk ook aangepast, je kan vanaf 3 september de pakketen online bestellen.
Helaas voor mij is het nog oorverdovend stil als vast klant van Caiway wanneer ik omgezet ga worden, ondanks mijn vooraanmelding op de vasteklanten site.
Ik woon in gebied 1. Drielanden.

[ Voor 5% gewijzigd door makkie op 28-08-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
hahaha mooi filmpje! schiet mooi op zo:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

"CAI-Inclusief" hadden ze beter "CAI-Exlusief" kunnen noemen.

"Exclusief" veel populaire/HD zenders en "Exclusief" kwa prijs :(

Met name het HD aanbod begint onderhand een zielige vertoning te worden.

Zie ook: Ziggo voegt tien nieuwe hd-zenders aan kabelaanbod toe

Kom op CAI-Harderwijk doe er eens wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Sinds vorige week vrijdag ook glasvezel via XSyou.
Ik was al een bestaande klant en werd benaderd door Sontax(bedankt!)
Hierdoor kon ik eerder worden aangesloten. Ik heb een 100/100 abbo. en ben er tot nu toe heel tevreden over.
Super service en samen meteen wat speedtestjes gedaan(ook om te kijken of ik mijn oude tplink beter kon blijven gebruiken als WIFI router of niet.) bekabeld boven de 100mbit en draadloos boven de 40 mbit.
werkt allemaal goed geen storing tot nu toe en snel aangesloten.
zal binnenkort even wat screenshots plaatsen van de speedtest en wat foto's van het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar je hebt dus niet veel HD zenders bij XSYou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iemand al door Fiber aangesloten?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datacom80
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09-2020
de pakketten van Caiway zijn inmiddels ook bekend voor Harderwijk en inmiddels te bestellen op de website https://www.caiway.nl/sit...steninuwgebied/harderwijk

niet echt interessant als je deze pakketten met Solcon / XS you en Fiber NL etc moet vergelijken ,
GEEN gratis installatie , GEEN gratis wifi modem bij G 100 pakket en onbeperkt bellen ruim 6 euro duurder dan de overige providers en ga zo maar door,
Dit zal Caiway zo niet veel klanten gaan opleveren. En klanten worden pas vanaf medio november aangesloten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 15:08

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:22:
Ok, maar je hebt dus niet veel HD zenders bij XSYou?
10 in het basispakket

NL1-HD, NL2-HD, NL3-HD, RTL4-HD, RTL5-HD RTL7-HD, RTL8-HD, SBS6-HD, Veronica-HD, Net5-HD

En 7 in het HD pluspakket (€10,10 pm)

MyZen.tv, Animal Planet, NGC, Discovery Channel, History Channel, Brava HDTV, BBC2

HBO 1 t/m 3 en Fox Sports 2 zijn niet beschikbaar in HD

Als vergelijk Ziggo standaard (€17,75 pm)

NL1-HD, NL2-HD, NL3-HD, RTL4-HD, RTL5-HD RTL7-HD, RTL8-HD, SBS6-HD, Veronica-HD, Net5-HD
NGC-HD, Discovery Channel HD, Fox-HD, TLC-HD, EuroSport-HD, Eén-HD, Canvas-HD,Comedy Central -HD, BBC1-HD en BBC2-HD

[ Voor 31% gewijzigd door Carbon op 02-09-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Volgens mij heb ik alleen maar nl 1 t/m nl 3 bij xsyou...
Maar ik vind dat ook niet erg..
Ik kijk graag tv maar of dat nou in HD is of niet boeit me niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:03
wickedm3n schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:00:
Volgens mij heb ik alleen maar nl 1 t/m nl 3 bij xsyou...
Maar ik vind dat ook niet erg..
Ik kijk graag tv maar of dat nou in HD is of niet boeit me niet veel.
HD basispakket is gratis, maar zit wel achter een smartcard. Die kost je eenmalig 20 eur (+eventueel cam module). Dus FTA heb je idd alleen ned1/2/3.

Maar dat geld bij alle providers die het signaal van Cai Harderwijk over de coax gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway heeft 29 HD zenders in het basispakket.

Dus ik vind het toch erg karig wat CAI Harderwijk biedt in 2014.
De televisies worden steeds groter, dus de noodzaak voor hogere beeldkwaliteit ook.

Lijkt me of Cai Harderwijk een beetje stil staat in de tijd met zijn televisiepakket. Ook apart laten bijbetalen voor een bundeltje HD zenders is echt niet meer van deze tijd.
HD is vandaag de dag de standaard.
Carbon schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:02:
[...]

10 in het basispakket

En 7 in het HD pluspakket (€10,10 pm)

MyZen.tv, Animal Planet, NGC, Discovery Channel, History Channel, Brava HDTV, BBC2

HBO 1 t/m 3 en Fox Sports 2 zijn niet beschikbaar in HD

Als vergelijk Ziggo standaard (€17,75 pm)

NGC-HD, Discovery Channel HD, Fox-HD, TLC-HD, EuroSport-HD, Eén-HD, Canvas-HD,Comedy Central -HD, BBC1-HD en BBC2-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al door Plinq aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skitzofrenik
datacom80 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:45:
de pakketten van Caiway zijn inmiddels ook bekend voor Harderwijk en inmiddels te bestellen op de website https://www.caiway.nl/sit...steninuwgebied/harderwijk

niet echt interessant als je deze pakketten met Solcon / XS you en Fiber NL etc moet vergelijken ,
GEEN gratis installatie , GEEN gratis wifi modem bij G 100 pakket en onbeperkt bellen ruim 6 euro duurder dan de overige providers en ga zo maar door,
Dit zal Caiway zo niet veel klanten gaan opleveren. En klanten worden pas vanaf medio november aangesloten .
Ik had de stille hoop dat Caiway een aparte (goede) aanbieding zou doen voor onze gemeente dit blijft helaas achter. Heb hun wel een mail gestuurd of zij een aparte aanbieding kunnen doen aangezien ik al klant bij hun ben... zal de uitkomst daarvan later wel posten. In ieder geval zit ik te denken om bij FiberNL te abonneren omdat hun alleen TV en internet aanbieden ipv 3-1 pakketten... de vaste telefoon heb ik niet nodig namelijk en de snelheid die ze op de site zetten is behoorlijk hoog 500 Mbit voor 45 euro waarvan het eerste jaar 1000 Mbit.... of ik moet iets volledig over het hoofd gezien hebben natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Het begint er een beetje op te lijken van ik heb de grootste.
Klein vraagje waar denkt iedereen die gigantisch downloadsnelheid voor nodig te hebben, en als je met 1000mb gaat downloaden moet de upload aan de andere kant toch ook zeker 1000mb zijn.

• Gumball
  • Niet online
makkie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:38:
Klein vraagje waar denkt iedereen die gigantisch downloadsnelheid voor nodig te hebben, en als je met 1000mb gaat downloaden moet de upload aan de andere kant toch ook zeker 1000mb zijn.
Klopt, glas heeft gelijke up- en download snelheden.
Wellicht dat je er nu nog niet zoveel aan hebt, maar als jij over 3 jaar 2 UHD-TV's hebt staan dan wil je daar wel een paar goede 4K NetFlix streams op kunnen bekijken. Oh, en tegelijkertijd via Usenet een Bluray naar binnen trekken.
Ik kan genoeg scenario's bedenken hoor.

Ik heb trouwens vandaag een mail van Solcon gehad. Komt er op neer dat het al bijna zover is... Heb ik vaker gehoord. Zal fijn zijn als het in 2014 nog gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
kraats schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:45:

En zo hangt het in de meterkast:
[afbeelding]

Ik heb er zelf nog een Asus RT-AC66U achter hangen, dus voor mij is het qua poorten niet zo'n probleem
Ik ben nog wachtende op het omzetmoment. Zelf heb ik nu een TP-Link met OpenWRT er achter hangen en een Linksys voor de voip. Dit heb ik zo gedaan omdat de Thomson zo waardeloos weinig in te stellen is en geen gigabit poorten heeft.

Biedt de Fritzbox nu wel meer vrijheden in het instellen? Je had het ook over de initiële configuratieproblemen. Is het nog wel mogelijk om een eigen router direct achter de Genexis te hangen? En biedt Solcon nu ook IPv6?

Nu heb ik maar weer even de originele Thomson teruggehangen voordat een monteur had van wat is dat? :9 Ik had wel gelijk wifi problemen met mijn laptop en iPad :( Ik neem aan dat ze de Thomson ook weer meenemen of ligt straks de gemeentewerf vol met die kastjes? :X
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste