Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CAI Harderwijk/CIF] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:20
Dat is dus exact waar de ruzie in Harderwijk momenteel over gaat. De ene vezel is van CIF en daar is het de standaard Caiway situatie, maar de CAI Harderwijk vezel is wel open en daar mogen ook andere aanbieders op. CIF is het daarmee klaarblijkelijk niet eens maar dat is wel wat ze bij de start van het project hebben afgesproken. De Harderwijkers en Hierdenaren zijn de huilende derde, zij blijven maar wachten. Je ziet het in de sociale media ook al dat mensen boos worden op hun provider (zoals Solcon) omdat ze nog steeds geen glasvezel hebben. Zij kunnen er allemaal niets aan doen, het is de combinatie CIF<->CAI Harderwijk.

En het zou allemaal ook niet zo erg zijn als we gewoon op de hoogte gehouden werden, maar alle betrokken partijen zwijgen in alle toonaarden.

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
Jullie vergeten dat er wel contracten moeten worden gesloten. Op de rest van het CIF beheerde netwerk, is het netwerk vanaf dit jaar geopend. Dan moeten de andere providers nog wél onderhandelen over de huur van de lijn uiteraard.

Wat betreft het Harderwijk verhaal, het is triest dat het allemaal zo moet lopen.

• RadioAir
Ik ben mij volledig bewust van het feit dat er contracten gesloten moeten worden, en dat daar conflicten over kunnen ontstaan omdat er een compleet nieuwe bedrijfsstructuur gestart moet worden. Echter, het probleem zit hem grotendeels in dat er naar de eindgebruiker toe (en volgens mij ook naar de deelnemende providers) geen enkele communicatie is.

• Neyluzz
tha_bulldog schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 15:58:
Ik ben mij volledig bewust van het feit dat er contracten gesloten moeten worden, en dat daar conflicten over kunnen ontstaan omdat er een compleet nieuwe bedrijfsstructuur gestart moet worden. Echter, het probleem zit hem grotendeels in dat er naar de eindgebruiker toe (en volgens mij ook naar de deelnemende providers) geen enkele communicatie is.
Die mening deel ik dan ook met je. Het is als bedrijf beter om te melden wat er precies gaande is (los van het feit of er dan al geleverd kan worden of niet) dan je lippen stijf op elkaar houden.

Succes daar in Harderwijk guys!

• 4320p
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-01-2017
Wat wil CIF dan dat Cai Harderwijk met zijn glasvezel doet?

• RadioAir
Ik vrees dat ze graag willen dat het model zo gesloten blijft, of ze willen per aansluiting geld zien..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Hoi Tha_bulldog, dat schijnt niet zo te zijn, want zoals Neyluzz hierboven al vermeldde, is het netwerk sinds begin 2014 toegankelijk voor andere providers. Zie ook dit:
CBizz tweede dienstenleverancier op netwerk CIF
CBIZZ TWEEDE DIENSTENLEVERANCIER MET FTTH PRODUCTEN TOT 400MBIT - 20 februari 2014

Gemiddeld kan CBizz nu binnen 14 dagen FttH-diensten leveren op aangesloten locaties in het CAIW/CIF gebied (Wateringse Veld, Oudenbosch, Wateringen, Midden-Delfland, Maassluis, IJsselstein, Benschop, ‘s-Gravenzande, Maassluis, Maasdijk, Poeldijk, Aalsmeer, Kudelstaart, Uithoorn, De Kwakel, Naaldwijk, De Lier, Maasdijk, Honselersdijk, Albrandswaard en KBG-Berghem).
Bron: CBizz

[Voor 11% gewijzigd door avdkooij op 02-03-2014 23:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:53
Is wel alleen zakelijk gericht en dat toont zich in het produkt. Geen TV, en een prijs van ruim 60 euro incl BTW voor 50/50 internet met alleen telefonie.

Lijkt met nog niet echt de killer die de mensen op het CIF netwerk zoeken...

[Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 02-03-2014 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10-04 18:24

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Cbizz is gewoon de zakelijke kant van Caiway. Als je caiway zakelijk kabel internet nam in het verleden was de faktuur enz ook gewoon Cbizz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Laatste stukje van het persbericht is eigenlijk het meest interessant:
Daarom opent CAIW ook haar netwerk voor andere providers. Met CBizz is een innovatieve en betrouwbare partner gevonden die als eerste met CAIW dit traject is ingegaan, wij verwachten dat in de toekomst meerdere partijen dit voorbeeld zullen volgen.
Dus los van wie CBizz is, begrijp ik eruit dat er nu een Wholesale Ethernet Access (EAS) mogelijkheid bestaat en dat dit de weg opent naar meerdere providers op laag 3, CAIW Wholesale op laag 2 en CIF op laag 1.

Oftewel keuze uit providers voor de eindklant, gelijk aan hoe dat op de KPN Wholesale/Reggefiber netwerken momenteel geregeld is.

[Voor 47% gewijzigd door avdkooij op 02-03-2014 20:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:06
-

[Voor 100% gewijzigd door ReTechNL op 02-03-2014 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:06
Gaat wat fout... O-)

[Voor 86% gewijzigd door ReTechNL op 02-03-2014 18:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-01 23:39
Er kan nu niet meer gezegd worden dat CIF niemand toelaat. Maar ja het blijft op de kabel en glasvezel gewoon CAIWAY, CAIWAY, CAIWAY.

Dus verwacht geen wonder dat er externe partijen zoals Vodafone erbij komen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02-04 21:54
Ja het zal wel super zijn meedere aanbieders op het CIF netwerk. 400/400 voor 120e is een beetje teveel van het goede. Laat Wisper maar toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
Die laten geen nieuwe abonnees meer toe in aanloop op de omzetting naar Vodafone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley

DJSmiley

avdkooij schreef op zondag 02 maart 2014 @ 18:29:
Laatste stukje van het persbericht is eigenlijk het meest interessant:

[...]

Dus los van wie CBizz is, begrijp ik eruit dat er nu een Wholesale Ethernet Access (EAS) mogelijkheid bestaat en dat dit de weg opent naar meerdere providers op laag 3, CAIW Wholesale op laag 2 en CIF op laag 1.

Oftewel keuze uit providers voor de eindklant, gelijk aan hoe dat op de KPN Wholesale/Reggefiber netwerken momenteel geregeld is.
Open op papier ja, in de praktijk...

Het netwerk van KabelMedia Brabant-Gelderland was ook open, daar konden klanten zowel Caiway kiezen als de lokale kabelstichting voor hun triple-play pakketten of whatever. Nadat Cif daar het spul opgekocht had was binnen een paar maanden het hele docsis en 90% van de glasklanten (gedwongen) overgezet naar Caiway.

Dit is niets meer dan leuke marketing, doen alsof het helemaal prachtig en open is.

Ik ben benieuwd wanneer KPN met een nieuw persbericht komt: "Ons netwerk is helemaal open, u kunt zelfs voor 4 provider kiezen, KPN, Hetnet, WXS, XS4All"
Klinkt mooi maar eigenlijk allemaal dezelfde belangen/investeerder: CIF. Laat die net meerdere merknaampjes hebben, Caiway en Cbizz bijvoorbeeld. Wel heeel toevallig :X

http://www.cbizz.nl/cbizz/over-cbizz/
Per 1 oktober 2009 is Caiway Business verzelfstandigd. Dat geeft ruimte om de dienstverlening precies af te stemmen op de behoeften van de zakelijke klanten. Sinds 7 april 2010 worden de diensten geleverd onder de naam CBizz. CBizz heeft intussen een eigen netwerk, waarbij onder andere gebruik gemaakt wordt van de infrastructuur van CAIW. Daarmee zijn de traditionele banden verzekerd
Maar goed dat probleem speelt eigenlijk ook op het Reggefiber netwerk, daar heb je KPN, via-KPN en/of eigendom van KPN, en slechts enkele zelfstandige spelers.

Vodafone heeft met de overname van Glasoperator een mogelijke kans aangeboden, maar dat heeft wel tijd nodig voordat dat daadwerkelijk uitgerold is. Daarmee kunnen ze tenminste echt onderscheid bieden tov het KPN-geweld. Idem zoals Solcon en XSyou bijvoorbeeld al op kleinere schaal doen.

[Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 02-03-2014 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
Ik (en anderen) hebben het wel vaker gezegd... Als KPN niet was ingestapt hadden de meesten hier geen glasvezel gehad. Zonder dat "geweld"van KPN was er geen Reggefiber meer geweest. En ja, er zitten zeker nadelen aan op deze manier, maar het netwerk is echt nog steeds volledig open. Het kost alleen een heleboel geld. En je kan KPN eigenlijk alleen maar complimenteren op dat vlak, dat zij dat geld wel hebben willen betalen. Zowel qua bijdrage aan Reggefiber voor de uitrol als voor het aansluiten en volbouwen van al die PoP.s Dan heb je het echt over miljoenen..

• makkie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-02 13:53
Ben het ook helemaal kotsbeu dat wachten, helemaal omdat de adsl hier ook al zo slecht is.
Bij mij op papier max 20mb terwijl in de binnenstad op papier 80mb beschikbaar is.

Is het niet zo dat wij allemaal als abboneehouder lid zijn van de stichting CAI en dat je dan openbaarheid van werkwijze enz. enz. kan eisen , en dat je geen vertrouwen meer hebt in het bestuur o.i.d.
Misschien komt er dan eens duidelijkheid van wat ze met al de centjes doen.

[Voor 10% gewijzigd door makkie op 15-03-2014 13:17]

• kraats
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:57

kraats

Ik rol

Schrijf ze een brief zou ik zeggen ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Miggel
  • Laatst online: 04-04 20:18
Ik heb al maanden lang problemen met mijn 100/100 verbinding van Solcon.

Nu hebben ze aangegeven het verder niet meer te onderzoeken, omdat we vanaf juni op glasvezel overgaan.

Ik ben erg benieuwd of dat gehaald wordt.

• 4320p
Nieuwe snelheden bij Caiway:

100, 200 en 400 mbs

https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten

• Miggel
Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor het sturen van uw e-mail waarin u navraag doet over de levering van de nieuwe glas pakketten in Harderwijk.

Volgens onze gegevens worden de aansluitingen in Harderwijk over 12 maanden pas opgeleverd. U dient nog wel even geduld te hebben voordat wij de nieuwe diensten kunnen leveren.

Houdt u de website even in de gaten met uw postcode en huisnummer op de website: https://www.caiway.nl/sit...steninuwgebied/harderwijk

Met vriendelijke groet,
Caiway

[Voor 1% gewijzigd door Equator op 02-05-2014 07:18. Reden: naam verwijderd op verzoek]

• RadioAir
El_Presidento schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:18:
Ik heb al maanden lang problemen met mijn 100/100 verbinding van Solcon.

Nu hebben ze aangegeven het verder niet meer te onderzoeken, omdat we vanaf juni op glasvezel overgaan.

Ik ben erg benieuwd of dat gehaald wordt.
Waar zit je, Drielanden?

• 4320p
Waarom duurt het bij jullie nog een jaar? Is die ruzie tussen Caiway Harderwijk en CIF nog steeds niet gesust?

• RadioAir
Naar het schijnt moet de CAI fiber in Juni operationeel zijn.

En ja, ze hebben nog steeds ruzie ;)

• 4320p
Tjonge, waar gaat die ruzie nu nog over?

• RadioAir
Zie eerder dit topic ;)

• Carbon
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-04 18:18

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Inmiddels doet het verhaal de ronde dat KPN in beeld is!
Zou het kunnen zijn dat CIF uitstapt en z'n aandeel verkoopt aan de KPN?

btw Afgelopen vrijdag is er iemand geweest (niet de glasvezelman) om de glasvezel(s) door te meten, zit er misschien weer schot in de zaak?

[Voor 20% gewijzigd door Carbon op 26-04-2014 13:17]

• RadioAir
KPN in beeld? Hoe dat zo ineens?

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 02-04 21:54
Waar staat dat?

[Voor 6% gewijzigd door babbi op 26-04-2014 14:19]

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

Nergens, ik heb het gehoord van iemand die wat dichter bij het vuur zit.

• RadioAir
Wat mij betreft uitstekende zaak. Nog beter zou het zijn als KPN de hele handel over zou nemen, dus ook CAI Hwk uitkopen. Je kan zeggen van KPN wat je wil maar die communiceren tenminste!

• 4320p
Stopt CIF ermee? Wordt CIF overgenomen door KPN?
Waar gaat Caiway dan naar toe?
De overname van Caiway door KPN mocht niet twee jaar geleden.

• Barre73
Rustig maar... mischien gaat het wel specifiek alleen om Harderwijk. En niet om andere CIF netwerken.

• 4320p
Zou Caiway dan Harderwijk verlaten als aanbieder?

• cvdburgh
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-08-2018
Allemachtig, ik zal blij zijn als het eens een keer klaar is. Zo'n vezel die in je huis niets ligt te doen is gevoelsmatig nog erger dan helemaal geen vezel. En als KPN komt kijken, dan hoop ik dat XS4ALL daar bij mee komt. Ik was altijd tevreden over de dienstverlening, maar ben weggegaan omdat er gewoon geen goede uploadsnelheid te halen was over de ADSL lijn (nodig voor dagelijkse backup werkbestanden).

Nu gaat het over de kabel bij Solcon wel redelijk, maar de verbinding is niet helemaal stabiel. Dat heeft me een keer een SC2 game gekost die ik aan het winnen was...

[Voor 6% gewijzigd door cvdburgh op 01-05-2014 12:10]

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Ondertussen speelt een crimineel ook in op het glasvezeldrama in Harderwijk;

De politie waarschuwt in Harderwijk en Hierden voor een man die onder valse voorwendselen probeert bij mensen binnen te komen.

Hij zegt dat hij komt in verband met het nieuwe glasvezelnetwerk. Wijkagent Jurion Veenstra laat in een bericht op Twitter weten: ,,In Hierden kwam man aan de deur bij iemand. Zou gaan om glasvezel. Trap hier niet in en laat mensen niet zomaar binnen!''

Volgens Veenstra moet altijd om een legitimatiebewijs worden gevraagd. Ook de gemeente bellen of het glasvezelbedrijf telefonisch benaderen kan uitsluitsel geven, aldus Veenstra. ,,Zij zijn vaak op de hoogte van de werkzaamheden!''

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miggel
Jep. Drielanden. Had tot zomer vorig jaar vrij nette verbinding, daarna groot drama (nog steeds).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4320p
Krijgen jullie ook de 400 mbs snelheden op de glasvezel?

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

And the soap continues.....

Hier een stukje uit "het Kontakt" van afgelopen woensdag

"Wie wil weten wat er toch aan de hand is met het groots aangekondigde glasvezelnetwerk, wordt op de websites van Glasvezelharderwijk en de CAI niet wijzer. Nog steeds staat er, dat eind 2013 iedereen gebruik zal kunnen maken van het nieuwe netwerk. De telefoniste van de CAI zegt momenteel tegen iedereen belt met de vraag wanneer het glasvezel komt: ,,Tussen nu en een half jaar.'' Maar directeur Kweldam wil geen tijdstip meer noemen. ,,Wij hopen u op zeer afzienbare termijn nader te berichten, maar gaan niet nog eens een tijdsindicatie geven, want dat zou later alleen maar tot speculaties kunnen leiden.'' Hij zegt, dat hij begin februari te optimistisch is geweest en ontkent nu, dat er sprake is van investeringsproblemen. ,,Voor onszelf zitten we nog steeds op koers en zowel CAI Harderwijk als CIF zijn druk bezig met de laatste werkzaamheden voordat we het nieuwe netwerk kunnen gaan gebruiken.''

Het volledige artikel: Aansluiting glasvezel nog steeds niet in zicht

[Voor 74% gewijzigd door Carbon op 10-05-2014 10:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cvdburgh
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-08-2018
wat een treurig vertoon van groepsincompetentie. Dit lijkt me nou typisch iets waar je als gemeente eens mag ingrijpen.

• RadioAir
Raadsleden al vaak genoeg verzocht hier actie tegen te ondernemen maar ja, die zijn ook doof. En de H'Wijkers ook getuige de laatste gemeenteraadsverkiezingen dus ja, dan krijg je dat.

Ondertussen levert KPN ook 80/8 lijnen in Harderwijk. Waar was die glasvezel ook alweer zo hard voor nodig?

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 07:17:
Raadsleden al vaak genoeg verzocht hier actie tegen te ondernemen maar ja, die zijn ook doof. En de H'Wijkers ook getuige de laatste gemeenteraadsverkiezingen dus ja, dan krijg je dat.

Ondertussen levert KPN ook 80/8 lijnen in Harderwijk. Waar was die glasvezel ook alweer zo hard voor nodig?
Die 80Mb/s haal je alleen als je vlak bij de centrale zit, toen ik nog een 20Mb ADSL verbinding had trainde het modem op 12Mb/s downstream na 2 jaar was dat nog maar 7-8Mb/s downstream van over.

De reden: door het toegenomen aantal ADSL verbindingen was er meer overspraak tussen de onderlinge telefoonkabels en dus ging de SNR omlaag, jammer maar helaas.

Waarom glasvezel? Wat te denken van een fatsoenlijke upload snelheid!

Ik moet voor mijn werk regelmatig grote bestanden uploaden, dat is ook de reden waarom ik nu een 100/100 kabel verbinding heb.

Een andere reden is het TV aanbod, de plus pakketten en extra smartcards via CAI-Harderwijk zijn erg duur en het zenderaanbod is ronduit slecht.

• RadioAir
Ik ben zeker niet tegen glas, ik ben wel tegen CAI Harderwijk ;)

Overigens haal je die 80/8 bijna overal in Harderwijk hoor... Overal is FttC neergelegd, behalve het nieuwste stuk van Drielanden vreemd genoeg. Zelfs Hierden heeft het...

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:00:
Ik ben zeker niet tegen glas, ik ben wel tegen CAI Harderwijk ;)

Overigens haal je die 80/8 bijna overal in Harderwijk hoor... Overal is FttC neergelegd, behalve het nieuwste stuk van Drielanden vreemd genoeg. Zelfs Hierden heeft het...
Weet je dat zeker? Waar ik woon (wijk Frankrijk) heeft de KPN jaren geleden overal mantelbuizen gelegd voor glasvezel maar voor zover ik weet zijn die nooit in gebruik genomen.

[update]
Mijn overbuurman had tot vorig jaar KPN ADSL en ook daar trainde het modem op max. 10Mb/s

[Voor 8% gewijzigd door Carbon op 17-05-2014 12:48]

• 4320p
Als KPN 80 mbs kan leveren, waarom is dan de beeldkwaliteit bij hun nog altijd zo matig ?

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

4320p schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:38:
Als KPN 80 mbs kan leveren, waarom is dan de beeldkwaliteit bij hun nog altijd zo matig ?
Ze re-encoden de streams.

Zie ook: Totaal TV | Betere beeldkwaliteit KPN op glasvezel

• RadioAir
Carbon schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:32:
[...]

Weet je dat zeker? Waar ik woon (wijk Frankrijk) heeft de KPN jaren geleden overal mantelbuizen gelegd voor glasvezel maar voor zover ik weet zijn die nooit in gebruik genomen.

[update]
Mijn overbuurman had tot vorig jaar KPN ADSL en ook daar trainde het modem op max. 10Mb/s
Heel zeker zelfs ;) Welkoop Harderwijk (3848CA/3) geeft max 80Mb als haalbare snelheid. Dat jouw overbuurman KPN ADSL had wil niet zeggen dat dat automatisch omgezet wordt naar VVDSL2_POTS ;) Ga maar eens op zoek naar de groene kast, er zal er ongetwijfeld ergens eentje staan, vermoedelijk zelfs heel dichtbij de Welkoop omdat daar nog steeds 80Mb leverbaar is. Je vindt ze ook o.a. op de Vondellaan, Klaproosmeen en er staan er ook zat in het centrum. In Hierden komt het signaal van de Kleine Varenweg.

@4320p, de HD streams op DSL van KPN (en dus ook van XS4All, Plinq, Telfort, Solcon, TweakDSL en vele anderen) zijn prima kijken, enige nadeel is de afwezigheid van Dolby 5.1. De SD streams zijn over het algemeen niet heel prettig kijkbaar inderdaad.

[Voor 33% gewijzigd door RadioAir op 17-05-2014 15:53]

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

tha_bulldog schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:49:
[...]

Heel zeker zelfs ;) Welkoop Harderwijk (3848CA/3) geeft max 80Mb als haalbare snelheid. Dat jouw overbuurman KPN ADSL had wil niet zeggen dat dat automatisch omgezet wordt naar VVDSL2_POTS ;) Dat jouw overbuurman KPN ADSL had wil niet zeggen dat dat automatisch omgezet wordt naar VVDSL2_POTS ;)
Da's dan heel dom van de KPN want als gevolg van die trage ADSL verbinding is hij overgestapt naar Solcon via de kabel :)

• DJSmiley

DJSmiley

tha_bulldog schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:49:
[...]

. In Hierden komt het signaal van de Kleine Varenweg.
Uit mn hoofd is de kleine varenweg de centrale van hierden, dus VDSL-CO

Overige straten die je noemt zijn VDSL-BR en daar is pas sinds kort vectoring dsl beschikbaar voor wholesalers

Tot voorkort was 80/8 niet mogelijk in veel gevallen

Sterker nog, vdsl klanten 'van vroeger' worden nu teruggezet naar een adsl2 profiel als ze een oudere modem hebben die geen vectoring ondersteunt en de wijkkast wel

• RadioAir
Signaal van de Kleine Varenweg is niet altijd CO geweest. Tenminste, op de Hoge Varenweg is lange tijd niets meer dan 6Mbit mogelijk geweest via ADSL, terwijl die daar om de hoek ligt. Vectoring is in H'Wijk beschikbaar sinds 13 maart 2014, daarvoor was 80/8 nog niet eens orderbaar via WBA-E op deze kasten. Klanten bij bijvoorbeeld Telfort worden nu allemaal (als ze internet extra hebben) omgezet naar 80/8.

En van het terugzetten klopt gedeeltelijk, het is geen ADSL2 profiel. Het is een VDSL profiel (22400/2048) in de ADSL band, om andere VDSL signalen niet in de weg te zitten. Mijn eigen DSL lijn is ook direct door KPN ism mijn provider in monitoring genomen om met nieuwe vectoring firmware te testen.

Was ook erg grappig, een hele hoop postcodechecks konden na de omzetting van VDSL2_POTS naar VVDSL2_POTS ineens geen VDSL meer aanbieden omdat de checks alleen maar naar VDSL2_POTS konden kijken en KPN de ordering hiervoor gelijk af had gesloten.

• kraats

kraats

Ik rol

Wat nou? Nog niemand die het nieuws heeft gelezen dat we vanaf half juli eindelijk het nieuwe netwerk gaan gebruiken? Op 17 juni is er een informatieavond

• smashnl
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-05-2020
kraats schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:26:
Wat nou? Nog niemand die het nieuws heeft gelezen dat we vanaf half juli eindelijk het nieuwe netwerk gaan gebruiken? Op 17 juni is er een informatieavond
ik mag het hopen. solcon heeft toegezegd dat ze iedereen die het wil gratis overzetten van Kabel naar Glasvezel.
Hopelijk word dan ook het tv signaal omgezet, is nu een drama in wijk Drielanden,

yep it's me

• kraats

kraats

Ik rol

Standaard blijft de coax gebruikt worden voor tv. Maar je kunt waarschijnlijk wel voor een provider met ip-tv gaan kiezen

• DJSmiley

DJSmiley

kraats schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:40:
Standaard blijft de coax gebruikt worden voor tv. Maar je kunt waarschijnlijk wel voor een provider met ip-tv gaan kiezen
Idd. In tegenstelling tot het KPN netwerk op Reggefiber (KPN-ITNS) kunnen hier wel meerdere multicast feeds op geleverd worden. Dat betekend dat een provider dus z'n eigen TV kan aanbieden via IP, en niet gebonden is aan Cai Hwk of een andere contentleverancier.

Het is dus aan de provider om te kiezen of ze het coax signaal van Cai Harderwijk aanhouden voor Tv, of hun eigen IPTV pakket (of beide desnoods). Zolang de provider maar de rechten geregeld heeft is er technisch geen enkele beperking om dat aan te bieden.
Alleen binnenshuis zul je dan wel UTP moeten hebben liggen, of je moet met powerline/moca aan de gang. Dat kan natuurlijk wel een wat grotere drempel zijn soms. Maar dat geld bij alle IPTV oplossingen.

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Vandaag in Het Kontakt:

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• tzzz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Dat heb ik ook gelezen, meest interessante stukje is dat onze verbinding straks gratis wordt geupgrade naar 100/100? Zou mooi zijn!!

Op de Solcon site staat ook iets dergelijks --> http://www.solcon.nl/particulier/pakketten/harderwijk-hierden

• RadioAir
Dat lijkt wel de bedoeling te zijn ja. Prijzen werden kunstmatig hoog gehouden door de CAI en daar stapt men nu vanaf :)

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:36
tzzz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:59:
Dat heb ik ook gelezen, meest interessante stukje is dat onze verbinding straks gratis wordt geupgrade naar 100/100? Zou mooi zijn!!

Op de Solcon site staat ook iets dergelijks --> http://www.solcon.nl/particulier/pakketten/harderwijk-hierden
Zou tof zijn, maar eerst zie en dan geloven. Te vaak teleurgesteld door loze beloften omtrent het hele glasvezel verhaal.
in het artikel wordt gesproken over 4500 klanten. Hebben de gezamenlijke kabeldienstaanbieders maar zo weinig klanten?

• DJSmiley

DJSmiley

Gumball schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:17:
[...]

Zou tof zijn, maar eerst zie en dan geloven. Te vaak teleurgesteld door loze beloften omtrent het hele glasvezel verhaal.
in het artikel wordt gesproken over 4500 klanten. Hebben de gezamenlijke kabeldienstaanbieders maar zo weinig klanten?
Wat noem je weinig? Op de 16k aansluitingen ofzo is dat toch een aandeel van ruim 25%. Vind ik heel netjes. Bedenk dat niet iedereen een vaste aansluiting heeft, Caiway nog een stapel klanten heeft, en dan zijn de DSL technieken niet meegeteld. In een groot deel van het dekkingsgebied is VDSL mogelijk, en met de invoering van VVDSL is de capaciteit ook vergroot. Genoeg mensen die voldoende hebben aan een dsl lijntje.

• Gumball
DJSmiley schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:25:
[...]

Wat noem je weinig? Op de 16k aansluitingen ofzo is dat toch een aandeel van ruim 25%. Vind ik heel netjes. Bedenk dat niet iedereen een vaste aansluiting heeft, Caiway nog een stapel klanten heeft, en dan zijn de DSL technieken niet meegeteld. In een groot deel van het dekkingsgebied is VDSL mogelijk, en met de invoering van VVDSL is de capaciteit ook vergroot. Genoeg mensen die voldoende hebben aan een dsl lijntje.
Laat ik 't zo zeggen: niemand in mijn omgeving heef geen kabelaansluiting/internet. Wellicht dat adsl in Drielanden niet echt waanzinnige snelheden heeft geeft. :z

• DJSmiley

DJSmiley

Gumball schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:02:
[...]

Laat ik 't zo zeggen: niemand in mijn omgeving heef geen kabelaansluiting/internet. Wellicht dat adsl in Drielanden niet echt waanzinnige snelheden heeft geeft. :z
Drielanden is een geval apart. KPN heeft in het grootste deel van Harderwijk nu VDSL leverbaar. Alleen Drielanden niet, terwijl daar juist de potentie zit, omdat ADSL daar dramatisch is (6Mbit ofzo vooraan, en achteraan helemaal kansloos). Maar goed, daar is het gros van de woningen dus Solcon/XSyou/enz of Caiway.

• RadioAir
Misschien dat ze wel hebben gedacht dat de markt daar sowieso "verloren" is aan Docsis/glas, of waren de graafkosten te hoog..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Carbon

Carbon

4800Wp + 5400Wp

maw bestaande 100/100 DocSys abonnees gaan er straks 30 euro pm op vooruit?
Of krijgen die een hogere snelheid?

Ben wel benieuwd hoe CAI-Harderwijk de vrijgekomen bandbreedte gaat gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makkie

Als je op de site van caiway gaat kijken en klikt op klaar voor de toekomst bieden ze straks bij de start een keuze van 3 pakketten aan .
100/100 Mbit/s 200/200 Mbit/s of de 400/400 Mbit/s
Dus die 100/100 krijg je dus wel als er ook 400/400 aangeboden gaat worden.
maar je moet er wel wat voor neerleggen natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Caiway staat los van de andere operators, omdat zij via de CIF vezel gaan leveren :)

[Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 02-06-2014 07:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gumball

Ik ben benieuwd wat ze doen met de 10/10 abonnementen van XSyou. Worden die ook geüpgrade?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Bij mijn moeder in Harderwijk moeten ze nog de glasvezel aanleggen.

Ben benieuwd wanneer zij over gaat op glas. En wat voor een kastje gebruikt zal worden om de glasvezels op te terminaten. Ding komt waarschijnlijk in de huiskamer te staan, want de kabel wordt via de buitenmuur gelegd. (heb ik begrepen)

Een Genexis Titanium-42 Live of een Entone ding dus.

Heb je eigenlijk toegang to de instellingen v/d Genexis? Ik zou daar wel m'n eigen SIP providers in willen zetten.

[Voor 29% gewijzigd door fridgeman op 02-06-2014 16:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neyluzz
fridgeman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:09:

Heb je eigenlijk toegang to de instellingen v/d Genexis? Ik zou daar wel m'n eigen SIP providers in willen zetten.
Ga er maar niet van uit. De config wordt gepusht door je provider.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley

DJSmiley

fridgeman schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:09:
Bij mijn moeder in Harderwijk moeten ze nog de glasvezel aanleggen.

Ben benieuwd wanneer zij over gaat op glas. En wat voor een kastje gebruikt zal worden om de glasvezels op te terminaten. Ding komt waarschijnlijk in de huiskamer te staan, want de kabel wordt via de buitenmuur gelegd. (heb ik begrepen)

Een Genexis Titanium-42 Live of een Entone ding dus.
De provider bepaald wat erop geplaatst wordt. In het geval van de CIF vezel is dat helemaal de keuze van CIF (Caiway dus eigenlijk...)

De vezel van Cai Harderwijk wordt voorzien van de Element van Genexis via een korte patchkabel: http://www.genexis.eu/medialib/601/datasheet-elementnt.pdf

De provider kan hier of z'n eigen Genexis op plaatsen, of via de ethernetpoort z'n eigen router aansluiten. (Zoals bv Solcon doet met de Thomson routers)
Nee, ik verwacht niet dat je provider dat open zet. Technisch kan het wel Cheapconnect werkt bv prima op een Genexis maar bij de providers die de Genexis gebruiken is het voip netwerk een apart vlan (met hogere QOS).

Maar een los DECT IP basisstation is een prima oplossing om je eigen vrijheid te hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davides
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09-04 20:06
Dit is de FTU:

Dit is de NT:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
DJSmiley schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:15:

De provider kan hier of z'n eigen Genexis op plaatsen, of via de ethernetpoort z'n eigen router aansluiten. (Zoals bv Solcon doet met de Thomson routers)
Solcon levert al lang geen Thomson meer, behalve bij ISDN. Glasvezel Harderwijk zal allemaal Fritzbox worden met uitzondering van de klanten die al een 789vn v2 of een Technicolor 789v3 hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21:06

CyberThug

Formatting C: 1%

DJSmiley schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:15:
Maar een los DECT IP basisstation is een prima oplossing om je eigen vrijheid te hebben
Dit is wat ik nu heb in combinatie met Solcon. Dit is geen eenvoudige oplossing. Met name het configureren is een complex verhaal. Dit gaat verder dan het instellen van je sip endpoint met username en wachtwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Hoezo is dit een complex verhaal? Het is toch gewoon het invullen van je user/pass en de sipserver van Solcon, eventueel een STUN server erbij en poortje 5060 forwarden vanuit het modem (en nog belangrijker, voice op de Solcon router uitschakelen zodat 5060 vrij is!)? Heb op mijn Solcon lijn meerdere VoIP lijnen lopen, niet via het modem van Solcon en dat loopt prima..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Bah, net even met Solcon gemaild of het mogelijk is die gare Technicolor/Thomson 789vn om te ruilen voor een Fritz!Box,
Wellicht als Harderwijk wordt omgezet naar glasvezel is het wel mogelijk om gebruik te maken van de Fritzbox, maar dat kan ik helaas niet toezeggen.
Die Technicolor is zo gammel dat ik een Zyxel P-2302HW-p1 neer heb gezet.

Glas of niet, m'n moeder is zo'n lichte gebruiker dat 802.11G volstaat.

[Voor 35% gewijzigd door fridgeman op 03-06-2014 12:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RadioAir
Kan je die Technicolor niet gewoon aanmelden als defect dan? Wifi doet het hier perfect en op een Glasvezelsnelheid lijntje heb ik ook ervaring met een modem met brakke GUI. Die is gewoon omgeruild en sindsdien geen problemen meer.

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09-04 14:09
De Thomson router is niet je van het, heb hem de laatste jaren regelmatig door Solcon moeten later resetten omdat de telefoon er uit lag (internet zelf minder problemen) Dus als er iets nieuws kan komen.....graag. Ben benieuwd of die planning die je op de solcon site kan zien over 2014 gaat, of dat dit nog het oude plaatje uit 2012 is, anders moet ik tot oktober wachten op mijn glasvezel....

• rdbruin
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:26
De Technicolor is één groot drama. Heb er in een jaar tijd al 3 versleten. Huidige is ook bagger. Wifi valt contant weg.
Ga deze van de week ook gewoon aanmelden. Glasvezel duurt nog ff, in die tijd kan ik goed een andere router gebruiken.

• 4320p
Toch gebruikt UPC al jaren Technicolor. Is het dan echt zo slecht?

• RadioAir
Nou ik denk dat het echt aan de verwachting van de gebruiker ligt. Er is een slechte firmware geweest waarin de GUI enorm buggy is, maar in ieder geval op DSL heb ik met de 789v3 echt geen enkel probleem. Ook niet met WiFi. Sterker nog, het is één van de weinige modems waarmee ik op 2,4GHz gewoon 50Mbit down/up haal op mijn iPhone..

• rdbruin
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:26
Mijn slechte ervaringen hebben echt niets met hoge verwachtingen te maken.
3 keer liep de router compleet vast en kom ik niets meer mee. Enige optie was stroom eraf en weer erop. Nadat de power terug was, bleven er maar 2 lampjes branden, router was compleet niet te bereiken.
bij de helpdesk van Solcon bleek toch meermalen dat dit een bekend probleem was.

De huidige blijft het (vooralsnog) doen, maar is het teveel gevraagd dat het Wifi signaal gewoon aanwezig blijft en het doet?
Dat het niet supersnel is ofzo dat boeit me niet zoveel. Maar heb nu ongemerkt in 10 dagen tijd bijna mijn 4G bundel er doorheen gejaagd!

• fridgeman

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Vage connectie problemen tussen mijn Android telefoon en dat Technicolor modem/router/AP ding, willekeurige vastlopers dat de stroom voor een paar minuten er af moest en de stroperig trage web interface hebben mij doen besluiten dat ding niet langer actief te gebruiken.

Aangezien Solcon toendertijd die Technicolors uitleverde aan kabel/glas klanten, zag ik er niet veel heil in 'm als defect aan te melden. Dan zou ik hetzelfde apparaat nogmaals ontvangen.

Ik acht de kans vrij groot dat dat ding slecht in elkaar is gezet en de software een haastklus was.

Geen spijt er van die Technicolor te hebben vervangen door een Zyxel router, die Zyxel doet tenminste wat ik er van verwacht, zonder ellende.

• Xyrr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:40
Zojuist een flyer van CAI Harderwijk door de brievenbus gekregen. Ik quote:

"De afgelopen tijd is in Harderwijk en Hierden het glasvezelnetwerk aangelegd. De komende maanden gaat dit razendsnelle netwerk de lucht in. Monteurs gaan op pad om het kabelmodem om te wisselen bij de 5000 huishoudens die al een glasvezelabonnement van een CAI Inclusief-provider hebben. Zij worden als eerste aangesloten. Deze abonnees hoeven niets te doen, de monteur belt voor een afspraak! In de periode augustus tot en met november worden deze werkzaamheden verricht."

Tevens is op de flyer een glasvezel inloopavond vermeld. Dinsdag 17 juni van 19:00-21:00 in de aula van het CCNV.

• Xyrr
En daar is dan het verlossende woord :) Van 35/35 + TV voor €50 naar 100/100 + TV voor €45. Dat noem ik nog eens een goede upgrade ^^

• kraats

kraats

Ik rol

Is dat wel inclusief tv? Anders zou ik van 45,76 naar 45 gaan. Inclusief tv is het wel fijn, hoor. En inclusief telefonie? Want dat neem ik nu ook af.

• Xyrr
Nou ja, zonder TV zou ik voor 35/35 geen €50 maar €35 of zo betalen wat dus zou betekenen dat het duurder wordt, terwijl ze duidelijk spreken over een tariefverlaging van mijn abonnement. Telefonie heb ik nu helemaal niet via Solcon, en wilde er eigenlijk überhaupt vanaf omdat ik de vaste telefoon nooit meer gebruik. Maar ja, als het gratis wordt ;)

[Voor 3% gewijzigd door Xyrr op 13-06-2014 20:59]

• 4320p
Wel fijn dat je kan kiezen voor een abonnement zonder telefoon. Dat kan bij Caiway niet. Komt er bij jullie nu een coaxuitgang op de glasvezelmodem of blijft DVB-C lopen over de het oude coax-netwerk?

• RadioAir
DVB gaat over het oude coaxnetwerk :)

• makkie
Xyrr schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:25:
En daar is dan het verlossende woord :) Van 35/35 + TV voor €50 naar 100/100 + TV voor €45. Dat noem ik nog eens een goede upgrade ^^

[afbeelding]
Dat is wel heel raar dan ten opzichte van nieuwe klanten , die betalen €71,15 voor een 100/100 pakket met alleen tv. of 75.50 voor 3 in 1.
Dus als nieuwe klant Solcon links laten liggen en naar Caiway gaan. Als ik de flyer goed leest is caiway nu ook CAI-inclusief provider. daar is het instap abonnement 100/100 met standaard 29 kanalen in FULL HD 1080 en instap telefonie €42,50. En nu dus ook coaxsignaal voor de overige tv als je die in huis hebt.
Vraag mij nu alleen nog steeds af of je dan toch nog die €13.80 voor caihwk erbij moet rekenen.

• Xyrr
De pakketten die je ziet staan op de Solcon website zijn nog niet bijgewerkt. Ik vermoed dat ze ook 200/200, mogelijk zelfs 400/400 gaan aanbieden. Overigens wil ik voor geen goud bij Solcon weg. Het internet werkt altijd perfect, ik krijg altijd eerder 36/36 dan 35/35 en de service is erg snel. In het verleden ook wel Caiway gehad en daar ook zo snel mogelijk weer weg gegaan. Natuurlijk zullen er wat opstartproblemen zijn bij glasvezel maar ik heb vol vertrouwen in Solcon om deze op te lossen.

• RadioAir
De Harderwijk pagina van Solcon is nog niet bijgewerkt. De abbo's op glas staan hier dan ook nog niet op, dat komt nog :)

Nieuwe klanten krijgen vanaf de omzettingsdatum ook gewoon de nieuwe abbo's, daar wordt geen onderscheid in gemaakt (neem ik tenminste aan, aangezien iedereen (muv bijvoorbeeld Sonnevanck) omgezet gaat worden.

Dit is op zich ook echt een gigantisch goede kans voor CAI Harderwijk. Nu hebben ze alleen een algemeen pakket. Als ze nu de TV diensten van bijvoorbeeld Solcon en Plinq ook op DVB-C willen zetten (en die klanten dus extra zenders geven) dan is hier ruimte voor. De "oude" Docsis headend zal alleen nog maar voor locaties waar geen glas wordt aangelegd (zoals Sonnevanck) gebruikt worden, de rest gaat allemaal over naar glas.

[Voor 6% gewijzigd door RadioAir op 14-06-2014 12:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4320p
Toch heb je op de coaxkabel niet hetzelfde pakket als op de glasvezel in Harderwijk toch?
Kan je dan bij jullie wel op de glasvezel op meer toestellen je volledige pakket zien? Stel je bent geabonneerd op HBO, zie je dat dan ook op al je toestellen?

• RadioAir
Bij Solcon en Plinq in ieder geval wel, daar kan je gewoon meerdere decoders gebruiken dus dat zal geen probleem zijn. Caiway is gelijk aan de rest van NL (en dus voor zover ik weet nog steeds maar 1 ontvanger en de rest via coax) en Fiber Nederland heb ik geen ervaring mee.

• 4320p
Eigenlijk wel raar dat Caiway al jaren bezig is met IPTV en nog steeds maar één IPTV ontvanger per huishouden mogelijk is. Waarom kan het bij Solcon en Plinq dan wel ?

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Website heeft een update gehad, inclusief planning:
http://www.glasvezelinharderwijk.nl

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• kraats

kraats

Ik rol

Mooi.. ik zit in gebied 1 :)

• Xyrr
Ik moet nog 4 maanden wachten zie ik al. Gebied 5 :(

• kraats

kraats

Ik rol

Nog meer mensen die vanavond even naar de inloopavond gaan? Ik was het wel van plan. Mocht ik gaan, ik heb een blauw Lowlands shirt aan.. spreek me gerust aan :)

• Gumball
Ik ben er ook. Blauw shirt met rare kraag :)

• kraats

kraats

Ik rol

Op http://www.solcon.nl/harderwijk is het aanbod trouwens ook aangepast. Jammer dat tv op je tablet alleen bij ip-tv te krijgen is.

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True