Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 10:37
Mede-auteur:
  • Sharfer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 13:31

Sharfer

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YEGFLPr.png
Ook de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht wordt grotendeels voorzien van een glasvezelverbinding.
Misschien weet u het al, maar er staat wat te gebeuren in Hendrik-Ido-Ambacht. U en iedereen binnen het aansluitgebied krijgt een glasvezelnetwerk voor de deur. En als u wilt, wordt ook u aangesloten op het netwerk, Gratis en voor niks! Daarmee kunt u straks een glasvezelabonnement afsluiten. Dat betekent supersnel internet; downloaden, chatten, gamen en muziek downloaden, terwijl u bijvoorbeeld tegelijkertijd belt en tv kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h1fuQeV.png
Dit jaar legt aannemer GNH in opdracht van Communication Infrastructure Fund (CIF) in een groot deel van Hendrik-Ido-Ambacht een glasvezelnetwerk aan. 8300 woningen krijgen gratis aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/enSo0zB.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/krzvfza.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3rR31lm.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6N3lOam.png
http://glasvezelweken.nl/hia/
https://www.caiway.nl/site/nl/bijuindebuurt
https://www.caiway.nl/hia

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/szUOzYi.png
16 Maart is de oplevering van Glasvezel voor Hendrik-Ido-Ambacht, vernomen van een Caiway medewerker, dat vanaf die datum ook daadwerkelijk pakketen worden geleverd!

[ Voor 32% gewijzigd door Darkstylo op 03-03-2015 17:07 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xazy88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-01-2018
Bij ons in de Sandelingenstraat zijn ze al ook al druk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Maar er is toch ook een wijk in Hendrik Ido Ambacht die CIF overslaat en geen glasvezel krijgt van Caiway ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:22:
Maar er is toch ook een wijk in Hendrik Ido Ambacht die CIF overslaat en geen glasvezel krijgt van Caiway ?
Volgerlanden, omdat zij al een glas hebben liggen van reggefiber.

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 19:13
Weet je waarom ze de rest van HIA niet hebben aangelegd? Best wel raar om twee netwerken in één gemeente aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Neyluzz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:11:
Weet je waarom ze de rest van HIA niet hebben aangelegd? Best wel raar om twee netwerken in één gemeente aan te leggen.
De reden weet ik niet, maar met de bouw van de Volgerlanden was e.e.a. al geregeld om in ieder geval glasvezel tot aan de straat / voordeur te plaatsen. Dit zal waarschijnelijk in het project en met de gemeente besloten zijn, maar alleen puur voor de nieuwbouw.

Caiway maakt een inhaalslag om de rest van Ambacht te voorzien van glasvezel, puur omdat ze met coax tegen capaciteit problemen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286844

Ik heb een paar weken geleden een huis gekocht in de wijk Krommere en krijg in februari de sleutel. De huidige bewoners belde al op om te vragen waar de glasvezel aansluiting moest komen (natuurlijk meterkast ;) ). Iemand enig idee wanneer het netwerk operationeel wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10-2023
Anoniem: 286844 schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:52:
Ik heb een paar weken geleden een huis gekocht in de wijk Krommere en krijg in februari de sleutel. De huidige bewoners belde al op om te vragen waar de glasvezel aansluiting moest komen (natuurlijk meterkast ;) ). Iemand enig idee wanneer het netwerk operationeel wordt?
vorige week is hier de glasvezel-modem (dummy) in de meterkast geïnstalleerd. ik hoopte dat het vanaf nu snel zou gaan, echter na een belletje met Caiway begrijp ik dat ze wachten tot eerst heel HIA aangesloten is op het netwerk voordat ze het netwerk operationeel maken. De planning is lente 2015 (veel specifieker kon de helpdeskmedewerker niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rdboer86 schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:06:
De planning is lente 2015 (veel specifieker kon de helpdeskmedewerker niet zijn)
Thanx! laten we dan maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
Misschien handig om te weten voor diegene die ook een nieuwbouw woning in de Volgerlanden in Hendrik-Ido-Ambacht gaan aanschaffen. Ik had heel in het kort @Reggefiber ook een tweet gestuurd en hun uiteindelijk reactie was dat je via aansluitingen.nl je een aanvraag kunt doen voor glasvezel, zodra het huisnummer bekend is.

Ik had overigens ook onderstaand e-mail verstuurd naar hendrik-ido-ambacht@reggefiber.nl die er als volgt uit zag, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad:

Wij staan op het punt een nog te bouwen nieuwbouw woning aan te schaffen in de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht in de wijk 'de Volgerlanden'. De bouw van de woning start omstreeks juni '15 en wordt opgeleverd media 1e kwartaal 2016. In de papieren wordt echter niet gesproken over een glasvezel aansluiting ondanks dat deze in de wijk bij bestaande bebouwing wel ligt of recentelijk is opgeleverd.

Details:
projekt: Waterhof (zie ook de website)
fase: 2
start bouw: juni '15 - 1e kwartaal 2016
aantal woningen: 29 woningen
type: Dotterbloem, Waterkers, Gele Lis en Waterlelie
postcode: 3344 (letters nog niet bekend)
(toekomstige) straatnamen: Mispelgaarde, Bessengaarde, Druivengaarde
bouwer: Bouwfonds Ontwikkeling (BPD), Hoevelaken
aannemersbedrijf: Batenburg B.V., Bergschenhoek

In de wijk ligt voor zover ik weet grotendeels glasvezel (o.a. ook op de bestaande woningen aan de Mispelgaarde met postcode 3344 DE) en wat ik last op onderstaande websites is ook eind 2014 er in dezelfde postcode regio 3344 weer een aantal woningen door Reggefiber aangesloten.

Deze site voor glasvezel in de Volgerlanden en dit forum topic.

Ik verneem graag uw reactie of er bij de start van de bouw ook glasvezel aangelegd gaat worden door Reggefiber voor onze woningen zodat wij ook hierover kunnen beschikken als de woningen opgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komt in deze nieuwbouwwijken geen Caiway meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:10:
Komt in deze nieuwbouwwijken geen Caiway meer ?
Voor zover ik weet is er juist in de nieuwbouwwijk 'de Volgerlanden' alles door Reggefiber aangelegd en zodoende in die wijk ook niet mogelijk om Caiway als glasvezel aanbieder te kiezen (helaas).
In de bestaande bebouwing in H.I.Ambacht heeft Caiway het glasvezel aangelegd. Overigens ligt overal in Ambacht coax (dus ook in de Volgerlanden) welke in beheer is van Caiway en daarop ook tv/bel/internet diensten levert.

Overigens heb ik inmiddels ook onderstaande reactie (medewerker klantenservice) ontvangen op mijn e-mail naar Reggefiber

"Uw nieuwe woning zal inderdaad aangesloten worden op glasvezel. De aanvraag voor de aansluiting zal gedaan worden door uw aannemer.
Wij willen de aansluitingen 2 weken voor de sleutel overdracht geïnstalleerd hebben. Houd onze website in de gaten, zodra de adressen zijn verwerkt kunt u een abonnement bij één van de service providers afnemen.

Kijk ook op deze site voor de cashback actie. Hiermee ontvangt u €150 retour op uw bankrekening bij afname van een abonnement op glasvezel via onze keuzehulp.
"

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 29-01-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Reggefiber is verantwoordelijk voor de nieuwbouw in HIA, deze zijn al voorzien van glas tot aan de deur of meterkast.

Laatste update vanuit glasvezelweken op 5 jan:
We zijn druk bezig om de laatste woningen in Hendrik-Ido-Ambacht aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Als het goed is zijn we met een paar weken helemaal klaar in HIA en neemt Caiway het stokje over.

[ Voor 52% gewijzigd door Darkstylo op 02-02-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus Caiway komt het op glasvezelnetwerk van Reggefiber bij jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Anoniem: 375601 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:12:
Dus Caiway komt het op glasvezelnetwerk van Reggefiber bij jullie ?
De glasvezelweken site (blog HIA) is van CIF (Caiway) en ze doelen hier hoogstwaarschijnlijk op de aanleg van glasvezel bij de bestaande bouw in H.I.A. (buiten de wijk 'Volgerlanden' om die door Reggefiber is aangesloten).

Wat ik heb begrepen van familie die in de oude dorpskern woont van Hendrik-Ido-Ambacht dat zij juist het eerste jaar alleen voor Caiway kunnen kiezen en daarna gooit Caiway de glasvezel open om ook te kunnen kiezen voor andere partijen. Ik ben benieuwd of daar dan ook de mogelijkheid komt op ook DVB-C te krijgen via glasvezel via een andere aanbieder dan Caiway (de laatste alternatieven hierin zijn: Stipte, Solcon en Fiber).

In de wijk Volgerlanden kan er helaas niet worden gekozen voor Caiway, maar alleen voor KPN e.d. echter helaas zonder DVB-C en analoge radio/tv mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geloof die onzin nou maar niet. Wij hebben nu al vier jaar glasvezel van CIF en de enige aanbieder waarvoor we kunnen kiezen is Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-05 22:22
Darkstylo schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:21:
Laatste update vanuit glasvezelweken op 5 jan:
We zijn druk bezig om de laatste woningen in Hendrik-Ido-Ambacht aan te sluiten op het glasvezelnetwerk. Als het goed is zijn we met een paar weken helemaal klaar in HIA en neemt Caiway het stokje over.
Ondertussen zijn we weer een maand verder en nog steeds geen verdere info van Caiway. Zou graag snel gebruik willen gaan maken van die nieuwe glasaansluiting :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neemt Caiway het stokje over van Reggefiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 05:40:
Geloof die onzin nou maar niet. Wij hebben nu al vier jaar glasvezel van CIF en de enige aanbieder waarvoor we kunnen kiezen is Caiway.
Je weet niet welke afspraken CAI Hendrik-Ido-Ambacht/Gemeente H.I.A. hebben gemaakt toen Caiway de boel overnamen en niet alleen wat betreft kabel, maar ook met verdere toekomstplannen voor glasvezel. Zo wel dan lees ik ze graag.

In welke plaats woon jij en hoelang is Caiway daar al actief of speelt daar een soortgelijke recente overname van een lokale CAI naar Caiway?
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:58:
Neemt Caiway het stokje over van Reggefiber?
In wat voor opzicht? Zoals eerder aangegeven Caiway beheert en legt glasvezel aan in oude deel H.I.A. en Reggefiber legt aan in de Volgerlanden wijk en onderhoud dat netwerk. Daarop zijn alle KPN & consorten actief als aanbieders (geen Caiway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
16 Maart is de oplevering van Glasvezel voor Hendrik-Ido-Ambacht, vernomen van een Caiway medewerker, dat vanaf die datum ook daadwerkelijk pakketen worden geleverd! Uiteraard kan het ook zijn dat ze deze of volgende week beginnen met het sturen van paketten.

[ Voor 22% gewijzigd door Darkstylo op 03-03-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Zojuist heb ik telefonisch glasvezel besteld bij Caiway. De oplevering is 16 maart 2015 of uiterlijk 14 dagen daarna.

Ik heb daarnaast begrepen dat de rest van Ambacht vanaf 2016 ook gebruik kunnen maken van de Reggefiber-providers. Of klanten die momenteel op het Reggefiber-netwerk zitten ook gebruik kunnen gaan maken van Caiway is mij niet bekend, en kon de medewerker aan de telefoon ook niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik ga ook maar een bestelling plaatsen want ik wil toch wel aan de glasvezel ondanks een aantal zaken

- Ik wil alleen internet en geen TV en telefoon en dat wil Caiway niet aanbieden
- Aanbieding alleen op het middelste pakket. Als je 400/400 wil krijg je geen korting
- Ik moest gisteravond al bijna 10 minuten wachten tot ik iemand aan de lijn had :(
- Dame aan de telefoon had geen idee wanneer aansluiting in HIA geregeld kon worden (riep iets over mei en toen ik 16 maart zei ivm de bezorgde brief was het ineens wel maart...)
- Dame aan de telefoon vond het maar heel raar dat ik het snelste pakket wilde en leek me te willen overhalen om minder geld aan Caiway te geven door een lager pakket te nemen.
- Heb nu een 50/5 VDSL van Online.nl en dat werkt eigenlijk prima, haal ook maximale snelheid.

Als monopolist kun je blijkbaar lekker doen wat je wil. Ik hoop in ieder geval heel erg dat na een jaar de keuze komt om over te stappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komen al die aanbieders overal op het CIF glasvezelnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
EdwinB schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:51:
Ik ga ook maar een bestelling plaatsen want ik wil toch wel aan de glasvezel ondanks een aantal zaken

- Ik wil alleen internet en geen TV en telefoon en dat wil Caiway niet aanbieden
- Aanbieding alleen op het middelste pakket. Als je 400/400 wil krijg je geen korting
- Ik moest gisteravond al bijna 10 minuten wachten tot ik iemand aan de lijn had :(
- Dame aan de telefoon had geen idee wanneer aansluiting in HIA geregeld kon worden (riep iets over mei en toen ik 16 maart zei ivm de bezorgde brief was het ineens wel maart...)
- Dame aan de telefoon vond het maar heel raar dat ik het snelste pakket wilde en leek me te willen overhalen om minder geld aan Caiway te geven door een lager pakket te nemen.
- Heb nu een 50/5 VDSL van Online.nl en dat werkt eigenlijk prima, haal ook maximale snelheid.

Als monopolist kun je blijkbaar lekker doen wat je wil. Ik hoop in ieder geval heel erg dat na een jaar de keuze komt om over te stappen naar een andere provider.
In de avonduren moest ik ook lang wachten om iemand te pakken te krijgen bij Caiway, overdag gaat het een heel stuk sneller. Soms zelfs direct!
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:00:
Het lijkt mij alleen van toepassing op Hendrik Ido Ambacht, omdat er nu (vanaf 16 maart) 2 netwerken in 1 stad actief zijn, dat zie je niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:00:
Van waar blijkt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
babbi schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:56:
[...]

Van waar blijkt dat uit?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik weet dat er petitie is, maar daar is ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
rdboer86 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:20:
Zojuist heb ik telefonisch glasvezel besteld bij Caiway. De oplevering is 16 maart 2015 of uiterlijk 14 dagen daarna.

Ik heb daarnaast begrepen dat de rest van Ambacht vanaf 2016 ook gebruik kunnen maken van de Reggefiber-providers. Of klanten die momenteel op het Reggefiber-netwerk zitten ook gebruik kunnen gaan maken van Caiway is mij niet bekend, en kon de medewerker aan de telefoon ook niet vertellen.
Dus Caiway zegt dat er Reggefiber-providers op het CIF netwerk komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
babbi schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:08:
[...]

Nope er is alleen petitie.. http://www.nederlandkiestzelf.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, met een flutprovider zoals Fiber die slechts 720p beeld biedt.

Tien stappen terug in kwaliteit vergeleken bij Caiway. Dat wil je toch niet !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wel als hun 1 gig bieden en dat kunnen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
babbi schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:08:
[...]

Ja Caiway zegt dat in Hendrik-Ido-Ambacht vanaf 2016 het ook mogelijk is om 'Reggefiber providers' te krijgen in de 'oude/bestaande' wijken. Voor de Volgerlanden wijk (nieuwbouw) is er helaas weer andersom geen keuze voor Caiway/CIF mogelijk als glasvezel partij, maar enkel 'Reggefiber providers'. Overigens hadden ze dit eerder al gecommuniceerd voor de hele actie omtrent de keuze vrijheid in gebieden waar Caiway/CIF het glasvezel netwerk heeft aangelegd en gebruikt.

Zoals eerder in dit topic aangegeven weet ik niet of je kunt zeggen dat wat in H.I.Ambacht geldt ook van toepassing moet zijn voor andere CIF/Caiway gebieden. CAI Ambacht is niet zo heel lang geleden gestopt en heeft toen ook haar kabel tv/radio ook via Caiway laten regelen. Mogelijk zijn daar andere afsprake gemaakt ook omtrent glasvezel dan in andere regios waar Caiway/CIF al jaren actief is.

[ Voor 44% gewijzigd door funrider op 09-03-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Begrepen van Caiway, dat zij grotendeels van de paketten zaterdag 21 maart gaan verwerken.
Verwachting is dat de week erop mensen hun pakket gaan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Darkstylo schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:45:
Begrepen van Caiway, dat zij grotendeels van de paketten zaterdag 21 maart gaan verwerken.
Verwachting is dat de week erop, dat mensen hun pakket gaan ontvangen.
Hier ook na een belletje met de helpdesk te horen gekregen dat de levering in de week van 30 maart gaat plaatsvinden.

Dat is 2 weken later dan verwacht en aangegeven toen ik begin maart de bestelling plaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58
Hier ook een 200 bij 200 abo aangevraagd.
Als het goed is zouden de spullen begin volgende week geleverd worden, ben nieuwsgierig!

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Caiway heeft zaterdag netjes een SMSje gestuurd met daarin dat het alles-in-1 glaspakket is verwerkt en binnen enkele dagen wordt opgestuurd. Alleen jammer dat ze geen indicatie geven.

Dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52
Zojuist smsje gehad dat het alles in 1 glas pakket onderweg is. Wel de mededeling erbij dat je moet wachten met installeren tot ik bericht heb ontvangen dat de aansluiting gereed is.

Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Ben nieuwsgierig.
Zou begin deze week het pakket ontvangen, maar nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Zaterdag: smsje ontvangen dat de bestelling verwerkt is.
Maandag: smsje ontvangen dat de bestelling verzonden is.
Dinsdag/Vandaag: PostNL geeft aan het pakketje vandaag te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Rhodan,

Indien u meer informatie wilt over de verzending van het pakket dan ontvang ik via een PM graag uw adresgegevens. Kijk ik het even voor u na!

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84241

Ik heb op 26 februari de bestelling gedaan voor Glas 200. Dit omdat we 6 maart gingen verhuizen naar Ambacht. Wel een bevestiging gekregen via de mail op 26-2 maar voor de rest niets meer gehoord. En ik zit er toch met smart op te wachten omdat we nu helemaal niets hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Anoniem: 84241 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:08:
Ik heb op 26 februari de bestelling gedaan voor Glas 200. Dit omdat we 6 maart gingen verhuizen naar Ambacht. Wel een bevestiging gekregen via de mail op 26-2 maar voor de rest niets meer gehoord. En ik zit er toch met smart op te wachten omdat we nu helemaal niets hebben ...
Ik zou eerlijk gezegd gewoon bellen en duidelijk aangeven dat je nu NIKS hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Caiway schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:51:
Beste Rhodan,

Indien u meer informatie wilt over de verzending van het pakket dan ontvang ik via een PM graag uw adresgegevens. Kijk ik het even voor u na!

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team
Goed om te zien dat ook een Caiway medewerker actief is in deze topic!

Ik heb begin deze maand het pakket besteld, maar nog geen smsje of iets gehad over mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren mijn glasmodem ontvangen, samen met de CI+ module. De smartcard is onderweg (gebeld met klantenservice) en de HD ontvanger volgt wanneer het pakket geactiveerd is. Dat activeren kan pas na een SMS van Caiway dat alles geregeld is. Daarna zijn blijkbaar ook pas alle diensten in je pakket geactiveerd zoals Film1 en PlusTV.

Alles in brokjes en delen. Niet echt heel efficient vind ik.
Nou ja, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Anoniem: 84241 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:52:
Gisteren mijn glasmodem ontvangen, samen met de CI+ module. De smartcard is onderweg (gebeld met klantenservice) en de HD ontvanger volgt wanneer het pakket geactiveerd is. Dat activeren kan pas na een SMS van Caiway dat alles geregeld is. Daarna zijn blijkbaar ook pas alle diensten in je pakket geactiveerd zoals Film1 en PlusTV.

Alles in brokjes en delen. Niet echt heel efficient vind ik.
Nou ja, afwachten maar.
Vind het sowieso ronduit belachelijk dat we nog moeten wachten voordat alle verbindingen gepatched zijn!
Maar inderdaad stap voor stap komen we ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Vandaag 2 smsjes ontvangen (1) dat de bestelling is verwerkt en (2) dat het installatiepakket onderweg is.

In de laatste sms staat dat ik moet wachten tot de aansluiten gereed is, heeft iemand al een geheel werkende glasvezel internetverbinding? Ik ben benieuwd naar de speedtest resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
rdboer86 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:27:
Vandaag 2 smsjes ontvangen (1) dat de bestelling is verwerkt en (2) dat het installatiepakket onderweg is.

In de laatste sms staat dat ik moet wachten tot de aansluiten gereed is, heeft iemand al een geheel werkende glasvezel internetverbinding? Ik ben benieuwd naar de speedtest resultaten!
Ik heb gisteren het glaspakket ontvangen en enigzins voorbereid.
Volgens Caiway kan het tot 5 werkdagen duren voordat de verbinding actief is, nadat je het pakket hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de smartcard ontvangen - nog geen sms gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Ik heb gisteren een sms ontvangen, dat mijn verbinding gereed is/was.
Maar tervergeefs nog geen verbinding, een snel telefoontje met caiway en later terug gebeld door schuuring (verantwoordelijke voor de aanleg / infra van caiway). Ze hadden waarschijnlijk de verkeerde gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Darkstylo schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:06:
[...]

Vind het sowieso ronduit belachelijk dat we nog moeten wachten voordat alle verbindingen gepatched zijn!
Maar inderdaad stap voor stap komen we ergens.
Je kunt je wel voorstellen dat er best wel wat Ambachters het liefst gisteren aangesloten wilden zijn op glasvezel en dat het nu even ietsje langer duurt dan in een 'normale' periode.

Ik heb gisteren ook het pakket gehad en hoop dat ik nog voor het weekend aangesloten ben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Gisteren sms gehad dat ik kon activeren. Glasmodem aangesloten maar helaas, het '< >' lampje blijft knipperen. Kortom: Mijn glasvezel verbinding heeft het licht nog niet gezien.

Gisteravond gelijk gebeld naar Caiway en een uiterst vriendelijke meneer gesproken. Ticket is aangemaakt. Er werd gemeld dat er meer mensen last van te hebben zoals Darkstylo

Wordt vervolgt

[ Voor 6% gewijzigd door Joost1981_2 op 26-03-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Joost1981_2 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:46:
Gisteren sms gehad dat ik kon activeren. Glasmodem aangesloten maar helaas, het '< >' lampje blijft knipperen. Kortom: Mijn glasvezel verbinding heeft het licht nog niet gezien.

Gisteravond gelijk gebeld naar Caiway en een uiterst vriendelijke meneer gesproken. Ticket is aangemaakt. Er werd gemeld dat er meer mensen last van te hebben zoals Darkstylo

Wordt vervolgt
Toevallig gesproken met Schuuring (installatie bedrijf) gaven aan dat er meer mensen zijn idd.
Ze willen dit vandaag oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:37
Gister bij mijn ouders inderdaad ook geprobeerd na ontvangen van de sms. Niet gelukt en medewerker aan de telefoon vertelde dat er een monteur ingepland zou worden.

Na verhaal van Darkstylo vanavond maar kijken of ze bij Schuuring alles hebben kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 84241 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:08:
Beste Sandra.

we gaan graag voor je na wanneer we het pakket gaan leveren. Kan je hiervoor via een PB je adresgegevens doorgeven?
rdboer86 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 20:42:
[...]

Goed om te zien dat ook een Caiway medewerker actief is in deze topic!

Ik heb begin deze maand het pakket besteld, maar nog geen smsje of iets gehad over mijn bestelling.
Beste rdboer86,

Ook voor jou kijken we het graag na! Stuur je je adresgegevens via een PB?

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Krysis schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:35:
Gister bij mijn ouders inderdaad ook geprobeerd na ontvangen van de sms. Niet gelukt en medewerker aan de telefoon vertelde dat er een monteur ingepland zou worden.

Na verhaal van Darkstylo vanavond maar kijken of ze bij Schuuring alles hebben kunnen fixen.
Voor de mensen die "geactiveerd" zijn, maar nog geen verbinding hebben.
Ik heb even gebeld met Schuuring, ze hopen het voor 22:00 opgelost te hebben.

Mocht ik voor die tijd meer weten, laat ik dat uiteraard hier even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Is het nu ook mogelijk om een zakelijke aansluiting te regelen bij Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Alle lampjes op mijn modem branden nu goed, maar nog geen activeer SMS gehad :(

Nu hopen dat het morgen geregeld is, zou leuk zijn op m'n verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Ik ben geactiveerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:29
Gefeliciteerd en succes met glasvezel. Ik heb het reeds 1,5 jaar en het is echt top!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Migow schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:30:
Gefeliciteerd en succes met glasvezel. Ik heb het reeds 1,5 jaar en het is echt top!!!
Thanks!
Zat nog wel te kutten met de router (RT-68u) met shibby. Moest nog ff CTF enabled wilde ik volledige WAN throughput hebben

Resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4244010247.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Dat ziet er niet verkeerd uit.
Begin nu toch wel ongeduldig te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik ben zojuist ook aangesloten op een 200/200 verbinding. Wil nog wel naar 400/400 maar belachelijk dat ze daar geen korting op gaven de eerste maanden dus eerst maar eens het middelste pakket genomen. Sowieso al een stuk meer dan de 50/5 VDSL die ik eerst had.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4244841040.png

Wel jammer van de onduidelijke communicatie van Caiway uit wanneer je nou precies aangesloten gaat worden waardoor ik nu pas de VDSL kan opzeggen en nog een hele maand een dubbele verbinding heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Ranja_Ranja schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:15:
Wij bij Caiway leveren enkel particulieren verbindingen. Wij hebben een partner Cbizz (www.cbizz.nl) die wel zakelijke aansluitingen leveren.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ’t Hout
Caiway Webcare Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Hier ook alles up and running! Hele nette snelheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Nog steeds niets gehoord, vrees dat het weekend nog geen glasvezel wordt.
Wel weer jammer dit, eerste keer aangemeld via de telefoon waar het niet goed werd door gezet.
Na het 2e belletje zou het wel goed door gezet zijn, kreeg die keer ten minste een bevestiging mail.
Maar goed heb nog hoop, is nog geen 20.00 uur en heb van de week de sms service aangezet.. :)
Edit:
Net een brief gehad, gedateerd van gisteren, dat het pakket verzonden word... mijn hoop neemt af...
Geen goed begin zo.
Edit 2:
Pakket binnen, geen sms, toch proberen, helaas, ben nog niet aangesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door Rhodan op 27-03-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn glasmodem lichtje knipperde gisteren niet meer en heb gisteren Caiway gebeld. En alles zou klaar zijn om te activeren. Geen sms ontvangen maar die zou dan de volgende dag komen.Maar ik zou kunnen activeren.

Gisteren middag gedaan en alles ging vlot. Daarna ook de Netgear 7000 router aangesloten en internet gaat als een trein. Download wireless zit ik ongeveer op 100 - 125 mb/s met een Glas 200. Nou ik ben er echt blij mee.

Ook de CI+ module in de TV gedaan en we hadden direct de extra pakketten die we hadden besteld.
Ik kom van UPC en wat een verademing is dit. We hadden als we geluk hadden 30 mb/s bij een abonnement van 120 mb/s en we hebben tijden lopen kloten met de CI+ module waar de schuld bij Samsung werd gelegd. Er is toen een monteur langsgeweest en die had het na bellen met de helpdesk binnen 10 seconden aan de gang.

Wat een verschil ook als je de helpdesk van UPC met de helpdesk van Caiway vergelijkt. Een wereld van verschil. Ik heb nu 3 x contact gehad met de helpdesk van Caiway en nog geen slechte ervaring gehad. Zeer behulpzaam en vriendelijk. Als ik UPC moest bellen, dan gingen mijn haren al bij voorbaat overeind staan en had ik altijd een slechte smaak in mijn mond na beeindiging van het gesprek.

Ik ben (tot nu toe) bere tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de andere kant vind ik het huren van een CI module met smartcard bij Caiway weer erg duur. Drie euro per maand voor de module en twee euro per maand voor de smartcards, is maar liefst vijf euro per maand.

Zelfs UPC vraagt hiervoor maar twee euro per maand ( kaart en module).

Ik begrijp niet dat Caiway voor zulke goedkope hardware als een CI module zulke woekertarieven huur vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 00:26
Als je geen extra zenders wilt is een ci module toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Rhodan,

De fysieke aansluiting vindt plaats op uiterlijk de 5e werkdag na dagtekening van de brief. Kan uiteraard ook eerder zijn. Ik zie dat de aansluiting op dit moment helaas nog niet voltooid is.

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, wat er goed uitzag ziet er toch - bij nader inzien - niet zo goed uit. Veel artifacts op de tv met de Entone decoder.

Caiway geeft aan dat er veel packet los is. Scheuring gaat er naar kijken. Probeer ze echter te bereiken op hun telefoonnummer maar de lijn wordt telkens verbroken. (ik weet dat het zaterdag is maar ze verzochten mij om vandaag terug te bellen ivm een afspraak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Caiway schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:26:
Beste Rhodan,

De fysieke aansluiting vindt plaats op uiterlijk de 5e werkdag na dagtekening van de brief. Kan uiteraard ook eerder zijn. Ik zie dat de aansluiting op dit moment helaas nog niet voltooid is.

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team
Txs voor het na kijken.
Geduld is een schone zaak, zeggen ze :).
Nog een vraagje, kan het kwaad om de modem gewoon op de stroom te laten en af en toe eens een blik werpen op het wel of geen geknipper of is het verstandiger om hem van de stroom af te halen?
2e vraagje, kan de connector van de modem ook te ver in het glas vezel kastje gedaan worden?
Viel me op dat hij wat dieper lijkt te zetten als de lege dummy op de 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
jaaoie17 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:30:
Als je geen extra zenders wilt is een ci module toch niet nodig?
Dat was ook tegen mij gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel ook als je een extra pakket hebt. Dan zijn de huurprijzen van Caiway voor een extra CI module en smartcard gewoon belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik betaalde bij UPC ook 3,50 voor de CI+ module.
Ik ga Caiway nog wel bellen, want ik heb een brief gekregen dat Film1 en het extra pakket op 21 maart erop stonden, maar ik heb pas op 27 maart kunnen activeren en daarvoor kon ik die zenders dus niet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UPC heeft zijn prijs verlaagd naar 2 euro per maand voor de module en smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:10

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Bij wie gaat het activeren wel goed? Ben nu al sinds 17 maart bezig... en 2 support tickets verder. Beetje irritant dat je bij een nieuwe dienst als klant begint met niet werkende zaken...

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is de activatie wel goed gegaan. En had jij al je spullen dan al op 17 maart? Volgens de helpdesk van Caiway werden (misschien dan) de meeste modems pas ingesteld op 21 maart ??

Activeren afgelopen vrijdag ging vlot. Ook het aansluiten van de router was zo gedaan en sindsdien hebben we gelukkig weer wifi naar 3 weken zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Anoniem: 84241 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 06:09:
Bij mij is de activatie wel goed gegaan. En had jij al je spullen dan al op 17 maart? Volgens de helpdesk van Caiway werden (misschien dan) de meeste modems pas ingesteld op 21 maart ??

Activeren afgelopen vrijdag ging vlot. Ook het aansluiten van de router was zo gedaan en sindsdien hebben we gelukkig weer wifi naar 3 weken zonder.
Ja bij mij kwamen de spullen binnen voor 17 maart zelfs. Sindsdien is het nog steeds niet gelukt. Ondanks al zo'n 1.5 uur aan de helpdesk in totaal.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste peterpijpelink,

Vervelend dat de oplevering van glasvezel zo moeizaam gaat.

Ik kijk graag voor u na wat de status is van de storingsmeldingen.Kunt u uw postcode en huisnummer via een DM sturen?

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Ranja_Ranja schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:15:
Caiway levert een particulieren dienst. Wanneer u via het glasvezelnetwerk zakelijke diensten wenst af te nemen verwijzen wij u graag door naar Cbizz.nl.

Met vriendelijke groet,

Harma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Gaat als de brandweer hier! Artifacts op de televisie behoren ook tot het verleden. Super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
En hier ondertussen ook een tevreden glasvezel gebruiker.
Was wat vertraging ontstaan doordat er een stekker niet goed in wijkkast zat, had niets met Caiway zelf te maken..
Complimenten aan Caiway voor het oppakken van mijn vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Na enige (minimale) vertraging van 1 dag ook hier een actieve glasvezel aansluiting. Op het eerste oog werkt alles perfect, van het weekend ga ik het spul even goed testen op snelheid e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Caiway schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:25:
Beste peterpijpelink,

Vervelend dat de oplevering van glasvezel zo moeizaam gaat.

Ik kijk graag voor u na wat de status is van de storingsmeldingen.Kunt u uw postcode en huisnummer via een DM sturen?

Met vriendelijke groet,

Jeanine Ackermann
Caiway Webcare Team
Het is inmiddels gelukt na een aantal telefoontjes. Bleek te hangen in de ' postcode check ' . Iets administratiefs dus, wel wacht ik nog steeds op de tv ontvanger (5 euro extra pakket). Die is nog niet aangekomen. (of niet verzonden door jullie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Hoi Peter,

Als je ons in een DM je postcode+huisnummer stuurt kunnen we voor je kijken wat de huidige status van die levering is.

We horen graag van je.

Groeten,

^NL

Caiway Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
het enige wat hier niet werken wil is de tv ontvanger (Entone), die vraagt continue om klantnummer en pin-code. de pincode kon op mijncaiway aanpassen, maar na het invullen van de gegevens krijg ik keer op keer een error. eerder deze week heb ik bij de buren de tv geïnstalleerd en toen werd nergens om gevraagd, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08
rdboer86 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:04:
het enige wat hier niet werken wil is de tv ontvanger (Entone), die vraagt continue om klantnummer en pin-code. de pincode kon op mijncaiway aanpassen, maar na het invullen van de gegevens krijg ik keer op keer een error. eerder deze week heb ik bij de buren de tv geïnstalleerd en toen werd nergens om gevraagd, meer mensen met dit probleem?
Klopt, normaliter vraagt je Entone dat niet en start hij automatisch door. Vermoedelijk is er iets niet inorde met je registratie.

Let op de volgende dingen:
- Entone op poort 2 van je glasmodem, niet via je router.
- De op de Entone gevraagde klantcode moet zijn de inlognaam van de multiscreen (zonder de achterliggende 'a') en is niet gelijk aan je inlognaam van mijn caiway.

Als het bovenstaande niet helpt word het tocht even bellen of tweeten met caiway om te controleren of je Entone wel gekoppeld kan worden aan je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
MasterM schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:08:
[...]

Klopt, normaliter vraagt je Entone dat niet en start hij automatisch door. Vermoedelijk is er iets niet inorde met je registratie.

Let op de volgende dingen:
- Entone op poort 2 van je glasmodem, niet via je router.
- De op de Entone gevraagde klantcode moet zijn de inlognaam van de multiscreen (zonder de achterliggende 'a') en is niet gelijk aan je inlognaam van mijn caiway.

Als het bovenstaande niet helpt word het tocht even bellen of tweeten met caiway om te controleren of je Entone wel gekoppeld kan worden aan je abonnement.
Bedankt voor je tip. Het heeft echter niet geholpen helaas, ik zal dinsdag even met de HD bellen om het te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viru
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:51
Sinds een paar dagen overgestapt van kpn naar caiway 200 mbit en ik ben tot nu toe zeer tevreden.
Downloaden gaat nu met gemiddeld 30 MB/s (volgens nzbvortex) en dat was eerst 2MB.
De sitecom wifi router wlr-5002 heb ik in de aanbieding voor 50 euro gekocht en die werkt prima.

De wifi ontvangst is overal goed (eengezinswoning) en mijn printer werkt nu weer met de mac mini!

Had (heb) een paar problemen met de installatie ,de router werkte eerst niet tot dat ik de stekker uit het
modem haalde.
En had het zelfde probleem als rdboer86 met de Entone,de helpdesk gebeld en na 5 minuten werkte de Entone ook.

Email instellen lukte ook niet daar ga ik morgen voor bellen en mijn logitech smart control doet het nog niet
met Entone
Beeld met de Entone vind ik beter dan de interactieve tv van de kpn(motorola 1853)

En ik ben ook positief over de helpdesk van caiway,snel en goed geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Viru op 06-04-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Hier is inmiddels alles opgelost met de Entone, ze moesten het apparaat nog activeren.

De snelheid van het internet (200/200) zit ook goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4271855636.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Wat ik niet begrijp. Ik heb interactieve tv besteld. Echter tot dit geleverd is werkt oa webtv niet. Via webcare vernam ik dat zoiets normaal is. Blijft wel vreemd dat ik geen webtv meer kan gebruiken. Waarom sluit men iets af op voorhand en niet pas bij activering (of als service pas na 2 weken of zo??). Geen idee hoe nu werkt want ik kan ook niet mijncaiway menu meer in. Mogelijk gaat dit pas weer werken als die ontvanger aangekomen is. (nog steeds niet ontvangen). Toch vervelend dat ik nu wel voor iets betaal en niet kan gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door peterpijpelink op 11-04-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
Vandaag een officiele brief van Caiway ontvangen dat we een prijsverhoging én snelheidsverhoging krijgen.

Zie: https://www.caiway.nl/site/nl/applicatie/tarieven2015

De meeste abonnementen krijgen een prijsverhoging van €1,50, maar ook een snelheidsverhoging van minimaal 50Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Ja net gelezen maar ik denk dat Caiway ook nieuwe klanten trekt voor het G500 Abo.
Omdat het plus pakket daarbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik heb nu G200 en ga lekker downgraden naar G150. Toch weer wat goedkoper en heb stiekem die hogere snelheid toch niet nodig. Enige wat lekker gaat zijn de usenet downloads, maar die gaan vaak toch automatisch 's nachts...

Nu nog wachten tot het verboden wordt om koppelverkoop toe te passen en ik alleen glasvezel internet kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik ga binnenkort (begin 2016) verhuizen naar een nieuwbouw woning in Hendrik-Ido-Ambacht in de wijk Volgerlanden en had graag een glasvezel pakket afgenomen namelijk G100 (wordt vanaf juli G150) voor 44 euro p/mnd.

Helaas is glasvezel in Volgerlanden niet mogelijk met Caiway (alleen rest van H.I.Ambacht) en moet het dus doen zonder dvb-c en een andere glasvezel aanbieder of toch gaan voor coax abonnement bij Caiway a 48 euro p/mnd voor slechts 20/2 internet en Basic tv (en vast bellen die we niet nodig hebben) :(

Ik vind het spijtig dat er geen gunstige prijs/snelheid wijzigingen plaatsvinden per 1 juli voor de 'gewone' coax abonnementen (Alles-in-1HD Easy & co) want die prijzen zijn echt enorm scheef (en worden nog schever) t.o.v. glasvezel pakketten.

Op deze manier zal het wel Basic tv via coax (Caiway) worden a 19,75 p/mnd want ik wil graag Caiway coax dvb-c tv signaal en internet via Telfort (30/3) a 23 euro of Tele2 40/4 (a 25 euro) samen voor 42,75 p/mnd of 44,75 p/mnd.

Helaas kan er in de Volgerlanden in HD geen glasvezel aanbieder gekozen worden met DVB-C.

Wel overigens mooi dat ze nu ook de Disney zenders toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
funrider schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:15:
Ik ga binnenkort (begin 2016) verhuizen naar een nieuwbouw woning in Hendrik-Ido-Ambacht in de wijk Volgerlanden en had graag een glasvezel pakket afgenomen namelijk G100 (wordt vanaf juli G150) voor 44 euro p/mnd.

Helaas is glasvezel in Volgerlanden niet mogelijk met Caiway (alleen rest van H.I.Ambacht) en moet het dus doen zonder dvb-c en een andere glasvezel aanbieder of toch gaan voor coax abonnement bij Caiway a 48 euro p/mnd voor slechts 20/2 internet en Basic tv (en vast bellen die we niet nodig hebben) :(

Ik vind het spijtig dat er geen gunstige prijs/snelheid wijzigingen plaatsvinden per 1 juli voor de 'gewone' coax abonnementen (Alles-in-1HD Easy & co) want die prijzen zijn echt enorm scheef (en worden nog schever) t.o.v. glasvezel pakketten.

Op deze manier zal het wel Basic tv via coax (Caiway) worden a 19,75 p/mnd want ik wil graag Caiway coax dvb-c tv signaal en internet via Telfort (30/3) a 23 euro of Tele2 40/4 (a 25 euro) samen voor 42,75 p/mnd of 44,75 p/mnd.

Helaas kan er in de Volgerlanden in HD geen glasvezel aanbieder gekozen worden met DVB-C.

Wel overigens mooi dat ze nu ook de Disney zenders toevoegen.
toon volledige bericht
Ik verhuis deze zomer naar de Volgerlanden en zit daarom met hetzelfde probleem. Graag had ik gezien dat ook Caiway daar zou leveren.

Mijn idee is ook om Tv (coax / dvb-c) via Caiway te laten lopen en internet via Vodafone Glas. Is wat duurder maar in mijn ogen de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
rdboer86 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:37:
[...]

Ik verhuis deze zomer naar de Volgerlanden en zit daarom met hetzelfde probleem. Graag had ik gezien dat ook Caiway daar zou leveren.

Mijn idee is ook om Tv (coax / dvb-c) via Caiway te laten lopen en internet via Vodafone Glas. Is wat duurder maar in mijn ogen de beste optie.
Vanwaar zie je Vodafone glas als beste optie? Ik heb er ook naar gekeken, maar las in het forum topic omtrent Vodafone glas wat mogelijke beperkingen qua poorten. 32,50 p/mnd voor 50/50 pakket is niet verkeerd al blijft het karig t.o.v. 44 p/mnd voor Caiway 150/150 (vanaf 1 juli) incl DVB-C tv.

De goedkopere xDSL pakketten van Vodafone zijn overigens op een bestaand adres in dezelfde straat niet leverbaar in mijn geval.

Ik ben overigens ook benieuwd of Caiway net als oud-UPC (Ziggo) de zenders waar andere talen beschikbaar zijn (Engels, Duits) ook zo doorgeeft (denk aan Eurosport, Disney Channel, Arte, Cartoon Network) zie ook dit topic van een andere gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
funrider schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:31:
[...]

Vanwaar zie je Vodafone glas als beste optie? Ik heb er ook naar gekeken, maar las in het forum topic omtrent Vodafone glas wat mogelijke beperkingen qua poorten. 32,50 p/mnd voor 50/50 pakket is niet verkeerd al blijft het karig t.o.v. 44 p/mnd voor Caiway 150/150 (vanaf 1 juli) incl DVB-C tv.

De goedkopere xDSL pakketten van Vodafone zijn overigens op een bestaand adres in dezelfde straat niet leverbaar in mijn geval.

Ik ben overigens ook benieuwd of Caiway net als oud-UPC (Ziggo) de zenders waar andere talen beschikbaar zijn (Engels, Duits) ook zo doorgeeft (denk aan Eurosport, Disney Channel, Arte, Cartoon Network) zie ook dit topic van een andere gebruiker.
Vodafone is wat prijs het meest aantrekkelijk: https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking. Vandaar mijn keuze, en wat betreft de poorten is nieuw voor mij. Hoewel het me erg stug lijkt dat ze echt poorten blokken :X

De prijs van Caiway is een stuk aantrekkelijker, maar daar is weinig aan te doen in mijn/onze situatie. Dan hadden we ergens anders moeten gaan wonen :+

Ik ze meerdere audio-streams gaan aanbieden kan ik per 1 juli pas checken (en zal ik dan ook voor je doen). Wat ik wel weet is dat momenteel bij Veronica/Disney XD de programma's alleen in het Nederlands beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik kan v/d week wel even checken of de genoemde kanalen beschikbaar zijn met meerdere audio-streams in andere talen (voor zover deze in het basispakket zitten, ik heb geen extra TV pakketten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
rdboer86 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:37:
[...]

Vodafone is wat prijs het meest aantrekkelijk: https://www.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking. Vandaar mijn keuze, en wat betreft de poorten is nieuw voor mij. Hoewel het me erg stug lijkt dat ze echt poorten blokken :X
De prijs is ook best aantrekkelijk (al is die van Caiway nog beter, maar kan helaas niet inderdaad) van Vodafone.
Kijk hier, Plex problemen met Vodafone en hier en deze video maar eens en bedenk nog even goed of je met ze verder wil. Ze ondersteunen geen bridge modus / eigen routers en ook een aantal poorten zijn dichtgetimmerd waardoor bijv. een NAS niet van buitenaf bereikbaar is (wel intern) wat ik zo op internet van gebruikers lees overigens Tele2 blijkbaar ook niet. Alhoewel uit dit topic maak ik wel op dat het kan al is het met een omweg.

Maar het kan geen kwaad dit nog even te laten verifiëren bij de huidige gebruikers in het centrale Vodafone glas topic.

Bij Telfort/KPN/XS4all & consorten werkt dit sowieso wel wat ik zo op de fora lees. Telfort is echter alleen voor internet only wel vDSL 30/3 of 50/5. Met glasvezel van Telfort moet je weer tv, bel afnemen.
rdboer86 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:37:
[...]

Ik ze meerdere audio-streams gaan aanbieden kan ik per 1 juli pas checken (en zal ik dan ook voor je doen). Wat ik wel weet is dat momenteel bij Veronica/Disney XD de programma's alleen in het Nederlands beschikbaar zijn.
EdwinB schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:42:
Ik kan v/d week wel even checken of de genoemde kanalen beschikbaar zijn met meerdere audio-streams in andere talen (voor zover deze in het basispakket zitten, ik heb geen extra TV pakketten)
Veronica/DisneyXD of andere 'gewone' zenders hebben sowieso geen taal (of ondertiteling) optie (helaas) behalve dan teletekst en ingebakken ondertiteling.

Disney XD is overigens wel 's avonds sowieso grotendeels in origineel Engels, al kan je dit volgens mij niet kiezen (was althans tot voorkort zo in oud-UPC gebied).

Ik heb inmiddels ook een reactie op mijn tweet ontvangen van Caiway waarin ze bevestigen dat er o.a. Engelse taal keuze is bij Eurosport 1,2,Cartoon Network en daarnaast bij Arte Duits/Frans. Ze konden nog niet zeggen of dit bij Disney XD (24uurs versie) en Disney Channel het geval gaat zijn. Grote kans van wel lijkt me als ze dit bij andere zenders ook doorgeven.

Maar ik lees graag nog even de bevestiging van jullie beide.

[ Voor 16% gewijzigd door funrider op 27-05-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdboer86
funrider schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:18:

De prijs is ook best aantrekkelijk (al is die van Caiway nog beter, maar kan helaas niet inderdaad) van Vodafone.
Kijk hier, Plex problemen met Vodafone en hier en deze video maar eens en bedenk nog even goed of je met ze verder wil. Ze ondersteunen geen bridge modus / eigen routers en ook een aantal poorten zijn dichtgetimmerd waardoor bijv. een NAS niet van buitenaf bereikbaar is (wel intern) wat ik zo op internet van gebruikers lees overigens Tele2 blijkbaar ook niet. Alhoewel uit dit topic maak ik wel op dat het kan al is het met een omweg.

Maar het kan geen kwaad dit nog even te laten verifiëren bij de huidige gebruikers in het centrale Vodafone glas topic.

Bij Telfort/KPN/XS4all & consorten werkt dit sowieso wel wat ik zo op de fora lees. Telfort is echter alleen voor internet only wel vDSL 30/3 of 50/5. Met glasvezel van Telfort moet je weer tv, bel afnemen.
Van die berichten wordt ik inderdaad niet vrolijk. Ik zal dan ook van te voren uitzoeken hoe dit zit. Wat voor mij het belangrijkste is is dat ik niet terug ga naar minder dan 100Mbit down- én upload.
funrider schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:18:

Veronica/DisneyXD of andere 'gewone' zenders hebben sowieso geen taal (of ondertiteling) optie (helaas) behalve dan teletekst en ingebakken ondertiteling.

Disney XD is overigens wel 's avonds sowieso grotendeels in origineel Engels, al kan je dit volgens mij niet kiezen (was althans tot voorkort zo in oud-UPC gebied).

Ik heb inmiddels ook een reactie op mijn tweet ontvangen van Caiway waarin ze bevestigen dat er o.a. Engelse taal keuze is bij Eurosport 1,2,Cartoon Network en daarnaast bij Arte Duits/Frans. Ze konden nog niet zeggen of dit bij Disney XD (24uurs versie) en Disney Channel het geval gaat zijn. Grote kans van wel lijkt me als ze dit bij andere zenders ook doorgeven.

Maar ik lees graag nog even de bevestiging van jullie beide.
Wat ik bij de meeste HD-kanalen zag was dat ze wel 2 audio-streams hebben. Dan niet in verschillende talen maar een MPEG-stream (2 kanalen) en een AC-3 stream (6 kanalen).

Ik zal de genoemde kanalen binnenkort even voor je controleren op de verschillende audio-streams en de stream-info hier plaatsen. Voor Disney XD (24 uurs) en Disney Channel zullen we even moeten wachten tot 1 juli.

Edit: Eurosport 1 (HD) levert inderdaad zowel Nederlands als Engelse taal. Eurosport 2 en Cartoon Network kan ik niet voor je controleren omdat ik daar geen pakket voor heb afgesproken.
Pagina: 1 2 Laatste