Elektrische scooters

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cas90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 09:49
@LED-Maniak
Ik heb een soort gelijk probleem gehad en bij mij lag het aan de stekker contacten onder de kappen van de gashendel. Deze schoon maken en inspuiten met contact spray heeft bij mij gewerkt.

Verder heb ik nu een Iva e-go s8 met 20000 km op de teller zonder veel gekkigheid en onderhoudskosten te hebben gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tysie1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-05 22:51
Na 4 maanden de sk1 nog erg positief.
Ruim 2000km gehad, 2 accus van 36ah parallel geschakeld.
Beenkleed, moffen en halfhoog smoke windscherm.
Rij tegenwoordig 0.65km per procent (130km op dubbele volle accu) en zo'n 45wh uit het stopcontact per km.

Vanwege dubbele accu ook nog eens de halve ontlaadstroom en oplaadstroom wat hopelijk de levensduur ten goede komt

[ Voor 18% gewijzigd door tysie1 op 19-11-2024 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-05 08:06
Hier na iets van 16.000 km ook nog steeds heel tevreden met de Super Soco CPX. Er lijkt nog geen kilometer bereik afgegaan te zijn. Ook hier met beenkkeedje erop de winter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 20:15
oeh ik mag ook meedoen. IVA NCE Pro. Ik zit nu op 6500km in 12 maanden (op 2 dagen af). Merk nu wel rare kraakjes als ik me op het zadel laat vallen, mogelijk moet ik dat even laten nakijken voordat ik straks met een gebroken frame blijk te zitten haha.

Voor de rest nog geen rare dingen eigenlijk, achterrem is klein dus slijt snel maar gebruik vooral de voorrem. Accu;s doen het goed nog steeds na 50 cycli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 14:51
Hier nu met de SK1 ruim 2100km en ook nog tevreden. Voorrem was een gebogen voor remschijf die krom was. Verder tevreden. Zet wel de accu binnen en laat hem in t weekend op 50÷ staan.

Spoelen jullie ook je scooter af. Zeker met dit weer begint hij aardig vies te worden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• boertje84
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-05 12:58
Iemand bekend met deze Govecs foutmelding? Ik vermoed gashendel, bij het weg rijden maakt hij aanstalten en valt hij in storing. Alle tips zijn welkom! 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0B6Yr3pzVU_SE2l_7lNLbElHOik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1v57jKUxQJLaxi3WfUc3ARV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walrave
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-05 15:47
Misschien interessant om te lezen, zou ook voor electrische scooters moeten gelden: https://news.stanford.edu...o-40-longer-than-expected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:03
Nou, inmiddels 3 maanden verder dat ik ben aangereden op m'n NCE Pro. Ben verder oke, niks aan de hand, gelukkig. En de meeste schade zat er al voordat ik aangereden werd :+

2 maanden al aan het wachten op onderdelen voor de reparatie. Niet echt relaxed.

[ Voor 26% gewijzigd door Stidge op 31-12-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:47
Onderdelen lijkt een probleem bij IVA. Zelfs standaard dingen zoals remblokjes en lagers duren lang.

Na 8000km zijn bij mijn NCE Pro de lagers in het voorwiel vervangen (na nog vrij lang met slechte doorgereden te hebben, pas vervangen toen er merkbaar speling op kwam). Dealer heeft uiteindelijk thirdparty lagers gebruikt, heb ik stiekem meer vertrouwen in.

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick4 op 31-12-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Patrick4 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:34:
Onderdelen lijkt een probleem bij IVA. Zelfs standaard dingen zoals remblokjes en lagers duren lang.

Na 8000km zijn bij mijn NCE Pro de lagers in het voorwiel vervangen (na nog vrij lang met slechte doorgereden te hebben, pas vervangen toen er merkbaar speling op kwam). Dealer heeft uiteindelijk thirdparty lagers gebruikt, heb ik stiekem meer vertrouwen in.
Nee joh! Bij mij zijn ze ook al aan het klapperen bij 6600. Wat een meuk.

Ik had bij een brommer die all in 4500 ongeveer kostte wel wat beters verwacht eerlijk gezegd.

Mag ik jou vragen welke lagers ofwel welke dealer het heeft gedaan zodat ik ze kan bellen welke lagers? Ik voorzien nu al gezanik met mijn dealer namelijk. (mag in een pm als je wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:04
Ik ga er vanuit dat er standaard lagers in zitten, die gaat IVA of een andere fabrikant echt niet zelf speciaal ontwerpen.
Gewoon op de huidige lagers kijken wat erop staat en dan online bestellen, bij hier:
https://www.lagerboer.nl/

Heb ik de lagers van mijn Novox C50 vandaan.

Moet ook nog kijken welke lagers er in het balhoofd van mijn Govecs zitten want die zijn ook al flink gaar maar dat schijnt een bekend probleem te zijn bij de Govecs Go serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:09
Een van onze IVA E-GO S8 scooters is total loss verklaard; herstel van de body kost te veel.
We hadden er 1 accu bijgekocht, waardoor we er dus eentje overhebben.
Bij de andere scooter hebben we al 2 accus, om daar 3 van te hebben is wat overkill.
Scooter heeft ca 5500km op de teller staan.

Accu is verder prima, in nieuwstaat, al weet ik niet of je dat kan testen?
Weet iemand wat een reeel bedrag is om voor te vragen en waar het beste aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-05 22:30
Stidge schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:34:
Nou, inmiddels 3 maanden verder dat ik ben aangereden op m'n NCE Pro. Ben verder oke, niks aan de hand, gelukkig. En de meeste schade zat er al voordat ik aangereden werd :+

2 maanden al aan het wachten op onderdelen voor de reparatie. Niet echt relaxed.
Je komt niet meer in aanmerking voor de primeur, die heb ik ben namelijk als eerste in NL met mijn electrische scooter frontaal tegen een auto gereden.
Niet mijn schuld overigens, de auto wilde afslaan en sneed mijn weg af.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
koevlaas2 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:28:
[...]

Je komt niet meer in aanmerking voor de primeur, die heb ik ben namelijk als eerste in NL met mijn electrische scooter frontaal tegen een auto gereden.
Haha, bij mij bijna exact hetzelfde. Ik heb precies de voorhoek geraakt onder de koplamp. Ik ging rechtdoor, auto besloot ineens voor me in te sturen. Dan is die laatste 5m toch snel weg hoor. Zelfs met maar 5-10 km/h is het een flinke klap. Lang leve de valhelm en handschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
koevlaas2 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:28:
[...]

Dan was je een van de eerste in Nederland met een elektrische scooter ga ik vanuit, hoe lang geleden was dit?

Want je bedoelt niet specifiek met een Iva NCE pro ga ik vanuit.

Mijn Govecs is ook total loss verklaard iets van 1,5 jaar geleden tien en wielrenner mij frontaal aanreedt, hij was in een bocht zonder enig zicht aan het spookrijden om twee fietsers in te halen :F
De afwikkeling heeft ruim een jaar geduurd vanwege mijn verwondingen, de scooter heb ik nog maar zit met ductape in elkaar. :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pannekoek
Dat jullie allemaal hulp nodig hebben om te crashen zeg.. Ik deed het gewoon zelf (voorrem, streepje op de weg, eerste regenbui in de zomer sinds weken.. jup. lekker gewerkt..)

Gelukkig aardig hersteld, kan al weer langer dan 10 minuten op die schouder liggen, we gaan de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
Repro schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:10:
Een van onze IVA E-GO S8 scooters is total loss verklaard; herstel van de body kost te veel.
We hadden er 1 accu bijgekocht, waardoor we er dus eentje overhebben.
Bij de andere scooter hebben we al 2 accus, om daar 3 van te hebben is wat overkill.
Scooter heeft ca 5500km op de teller staan.

Accu is verder prima, in nieuwstaat, al weet ik niet of je dat kan testen?
Weet iemand wat een reeel bedrag is om voor te vragen en waar het beste aan te bieden?
Iemand nog advies, meerwaarde van een 3de accu?
Of wat de restwaarde van deze accu is? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Repro schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:00:
[...]

Iemand nog advies, meerwaarde van een 3de accu?
Of wat de restwaarde van deze accu is? :)
ik heb even gemist wat er gebeurd is, maar gewoon doorrijden met een kapotte body is geen imogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
pannekoek schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:15:
[...]

ik heb even gemist wat er gebeurd is, maar gewoon doorrijden met een kapotte body is geen imogelijkheid?
Dat is bij totalloss niet mogelijk; gezien het bedrag wat vergoed wordt, samen met vergoeding kleding, en ongemak schade hebben we daar vrede mee.
We hebben nog een zelfde E scooter die bijna niet gebruikt wordt/werd, dan maakt het ook wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Vliegvlug schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Dan was je een van de eerste in Nederland met een elektrische scooter ga ik vanuit, hoe lang geleden was dit?

Want je bedoelt niet specifiek met een Iva NCE pro ga ik vanuit.

Mijn Govecs is ook total loss verklaard iets van 1,5 jaar geleden tien en wielrenner mij frontaal aanreedt, hij was in een bocht zonder enig zicht aan het spookrijden om twee fietsers in te halen :F
De afwikkeling heeft ruim een jaar geduurd vanwege mijn verwondingen, de scooter heb ik nog maar zit met ductape in elkaar. :X
Ik ging er met ongeveer 40km p/u in, op 31 december 2015 om 8.00 voor café Stevens (nieuwmarkt Amsterdam).
Ben toen met de ambulance afgevoerd.
Gelukkig had ik een rechtbijstand afgesloten op mijn verzekering, uiteindelijk trok ik aan het langste eind.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
Repro schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:25:
[...]

Dat is bij totalloss niet mogelijk;
Hoe zo niet?

Mijn scooter is na het ongeluk ook total loss verklaard en ik had de keuze tussen de scooter inleveren en een bedrag te accepteren waarmee ik echt geen nieuwe zou kunnen kopen óf de scooter houden en dan of een lager bedrag krijgen waarmee ik tenminste nog net de benodigde onderdelen zou kunnen kopen maar dan had ik op mijn eigen arbeid na tenminste wel weer een scooter in de staat waarin hij voorheen was.

Dus heb ik voor het laatste gekozen.

Kregen jullie geen keuze?
gezien het bedrag wat vergoed wordt, samen met vergoeding kleding, en ongemak schade hebben we daar vrede mee.
Bij mij waren dat allemaal losse bedragen, niet een “lump sum”.
We hebben nog een zelfde E scooter die bijna niet gebruikt wordt/werd, dan maakt het ook wat makkelijker.
Als je die tweede toch al weinig gebruikte en aan een ook wel voldoende heb kan ik me de keuze wel voorstellen om die kapotte scooter dan maar in te leveren voor wat meer geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
koevlaas2 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Ik ging er met ongeveer 40km p/u in, op 31 december 2015 om 8.00 voor café Stevens (nieuwmarkt Amsterdam).
Ben toen met de ambulance afgevoerd.
Gelukkig had ik een rechtbijstand afgesloten op mijn verzekering, uiteindelijk trok ik aan het langste eind.
Dan was je er vroeg bij inderdaad, fijn dat het uiteindelijk goed gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
Vliegvlug schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:51:
[...]

Kregen jullie geen keuze?
[i]Nee, geen keuze, de expert heeft de scooter aan opkopers aangeboden, bracht nog €150 op.
Tja, dat is weinig geld, maar dat is het risico voor de verzekeraar.
Wij hadden ook geen belang de scooter zelf weer te fixen, elektra deed ook vreemd tijdens het ongeval, geen zin in gedoe achteraf.
En inderdaad, het maakt verschil dat we er nog eentje hebben, met 50km in 2 jaar tijd.
Komt bij dat de verzekeringspremie van die scooter door het ongeval omhoogschoot van €33 naar €88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
Repro schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Nee, geen keuze, de expert heeft de scooter aan opkopers aangeboden, bracht nog €150 op.
Dat is waarschijnlijk een koopje voor die opkoper gezien de onderdelen die nog goed zijn. :)

Bij mij zou mijn kapotte scooter ook naar een opkoper gaan maar kon ik ‘m dus zelf kopen voor het bedrag dat de opkoper anders zou geven. Het maakt de verzekering niet uit wie er betaald als ze dat geld maar krijgen ;)

Alleen al de accu’s van mijn scooter waren veel meer waard dan het bedrag wat de opkoper gaf dus die keuze was snel gemaakt
Tja, dat is weinig geld, maar dat is het risico voor de verzekeraar.
Wij hadden ook geen belang de scooter zelf weer te fixen, elektra deed ook vreemd tijdens het ongeval, geen zin in gedoe achteraf.
En inderdaad, het maakt verschil dat we er nog eentje hebben, met 50km in 2 jaar tijd.
Komt bij dat de verzekeringspremie van die scooter door het ongeval omhoogschoot van €33 naar €88
Ai, dat is wel flink balen zeg!
Ik ging gelukkig niet meer betalen voor mijn verzekering want hoewel ik wel aansprakelijk was vond mijn verzekeraar wel dat mij niets te verwijten viel gezien het gedrag van de spookrijdende wielrenner, dus zakte ik gelukkig niet in mijn no claim korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
@Vliegvlug

Overkopen was geen optie, dan zou alleen de herstelwaarde uitgekeerd worden dat was maar €1000.
En de verzekeringsagent, zo blij dat we daar nu bij weg zijn, totaal niks aan gehad. integendeel.
Bij het stellen van een aantal vragen hoe het proces eigenlijk gaat als je een ongeval krijgt, gelijk een reactie dat we gerust over kunnen stappen naar een andere agentschap als we niet tevreden zijn.
Wat we na zijn reactie ook van plan waren, tot de expert de scooter total loss verklaarde, alles ging hierna rechtstreeks via de verzekeringsmaatschappij, die verzekeringsagent is er niet eens bij betrokken geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Vliegvlug schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:53:
[...]

.... fijn dat het uiteindelijk goed gekomen is.
Daar zijn de meningen over verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
koevlaas2 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:58:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld.
Nou je gaf aan ”uiteindelijk trok ik aan het langste eind” dus het had sowieso slechter uit kunnen pakken ;)
Maar ik vermoed dan dat je op doelt op het afvoeren met de ambulance en dat je nu waarschijnlijk nog klachten hebt. Dat is bij mij namelijk ook het geval, mijn linkervoet is niet zoals hij voor het ongeluk was en is maar de vraag of dat ooit weer helemaal oke wordt.
Uiteraard had ik veel liever het ongeluk helemaal niet gehad of er ongeschonden uitgekomen maar voor nu was dat het hoogst haalbare en het had ook veel erger kunnen zijn zowel op gezondheid als financieel vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Vliegvlug schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Nou je gaf aan ”uiteindelijk trok ik aan het langste eind” dus het had sowieso slechter uit kunnen pakken ;)
Maar ik vermoed dan dat je op doelt op het afvoeren met de ambulance en dat je nu waarschijnlijk nog klachten hebt. Dat is bij mij namelijk ook het geval, mijn linkervoet is niet zoals hij voor het ongeluk was en is maar de vraag of dat ooit weer helemaal oke wordt.
Uiteraard had ik veel liever het ongeluk helemaal niet gehad of er ongeschonden uitgekomen maar voor nu was dat het hoogst haalbare en het had ook veel erger kunnen zijn zowel op gezondheid als financieel vlak.
Verzekeringtechnisch bedoelde ik, ik kreeg de schade vergoed en de tegenpartij erkende schuld.
Ik heb verder helemaal geen klachten overgehouden maar het duurde wel ongeveer een jaar voordat ik mijn gebroken duim niet meer voelde.

[ Voor 7% gewijzigd door koevlaas2 op 08-01-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Verzekering van 33 euro vind ik al veel. Is dat all-in de duurste? Die van mij kost volgens mij 7,50 inclusief diefstalverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
xzaz schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:59:
Verzekering van 33 euro vind ik al veel. Is dat all-in de duurste? Die van mij kost volgens mij 7,50 inclusief diefstalverzekering.
Inderdaad all in, was voor bestuurder jonger dan 25 jaar.
Voor de andere scooter betalen we all in minder dan €20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
xzaz schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:59:
Ik betaal iets van € 4,20 p/m ofzo, alleen WA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-05 09:12
Hallo,

Ik(mijn vrouw) is sinds kort eigenaar van een iva e-go s5. Snorscooter. Ze is er zeer tevreden mee aangezien ze deze goedkoop met twee accu's kon kopen, nu klaagt ze er alleen over dat als ze rijd en gaslos laat de scooter afremt(vrij normaal) maar als ze dan weer gas geeft duurt het lang voordat ze weer op snelheid is. Ook als ze 25/30 km/h rijd en een andere scooter in wilt halen en ze gas bij geeft lijkt de scooter in te houden. Is dit iets software matige wat er uit kan of hoort dit erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Is dat ook vanaf 0 -> 25 of alleen van 15 -> 25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ R
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-05 09:12
xzaz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:24:
Is dat ook vanaf 0 -> 25 of alleen van 15 -> 25?
Nee van 0 -> 25 trekt deze normaal het is dus echt als je al rijd en of "gas" bij geeft of terugneemt en dan weer vermogen vraagt.

Bij een verbrandingsmotor weet ik wel waar ik moet zoeken maar nu moet ik op weg geholpen worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daanteva
  • Laatst online: 05-04 22:50
Goedenavond,

Sinds vandaag trotste bezitter van de IVA NCE Pro. Tweedehands gekocht met ruim 2600km op de teller. De range viel me wel iets tegen, 20km gereden en de accu is van 70% naar 30% gegaan. Dit zal ook wel met het koude weer te maken hebben en de scooter kan rond de 60km/u op de teller.

Tijdens het rijden merkte ik ook een paar keer dat de scooter even niet reageerde op het geven van gas. Hebben meer IVA NCE Pro bezitters hier wel eens last van?

Er zit nog garantie op de scooter (voordeelscooters.nl) en heb een onderhoudsbeurt aangevraagd gezien de scooter nog nooit een onderhoudsbeurt heeft gehad.

Ik ben al wat aan het spelen geweest met de app maar kom er niet uit hoe ik de lay-out van het display kan wijzigen!? Het viel mij wel op dat de afbeelding in de app geen NCE Pro is (zie afbeelding)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hn1XrIGBkS8j18swMVg_CMOaN70=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hWlLsk8nFrSU7evwLLLgW8zO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:47
@daanteva ik heb een NCE Pro. Boven in de app staat “NCE” maar ik heb wel het juiste plaatje.

Het kunnen geven van gas is heel gevoelig voor aanraking van de remhendel. Is dat misschien het geval? Met dikke handschoenen en/of moffen? Ik heb ook de zadelsensor uit staan. Die is mij ook te gevoelig. Dat, en de display, hoor je te kunnen wijzigen onder “Meer” naast “Quick Control”.

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick4 op 12-01-2025 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteva
  • Laatst online: 05-04 22:50
@Patrick4 bedankt voor je reactie. Mogelijk is dat inderdaad het geval. Ik had gisteren wel handschoenen aan.

Wat betreft de app is het wel heel vreemd. Bij mij lijkt de optie om het display te wijzigen er niet. Zie foto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoJaPqGGs0pyENaHYxDNbc-yiEA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rrjkOg4Jit0i9bh8JeLK0ieM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-05 00:24
AJ R schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:48:
Hallo,

Ik(mijn vrouw) is sinds kort eigenaar van een iva e-go s5. Snorscooter. Ze is er zeer tevreden mee aangezien ze deze goedkoop met twee accu's kon kopen, nu klaagt ze er alleen over dat als ze rijd en gaslos laat de scooter afremt(vrij normaal) maar als ze dan weer gas geeft duurt het lang voordat ze weer op snelheid is. Ook als ze 25/30 km/h rijd en een andere scooter in wilt halen en ze gas bij geeft lijkt de scooter in te houden. Is dit iets software matige wat er uit kan of hoort dit erbij.
Ik heb ook een S5 (met inmiddels meer dan 25k op de teller). Dit is de zogenaamde eco modus.
Bij mijn brom versie trek ik op van 0 naar ongeveer 52 (op de teller, die afwijkt) en daarna rustig terug loopt naar 47.
Als je op de 47 even de rem in knijpt valt hij eerst terug naar 42 waarna hij langzaam weer optrekt naar 47. Zelfde geld voor als je vanuit < +- 10 optrekt, dan gaat hij met minder vermogen richting de 47.
Vrij irritant vind ik zelf, maar ik heb ermee leren leven.
Tijdens mijn onderhoudsbeurt vertelde mijn dealer dat hij deze eruit kan halen, maar dan is de top snelheid ook gelijk een stuk hoger. Ivm een lagere actieradius heb ik dat destijds niet gedaan.

Als je hier van af wil, neem even contact op met je dealer. Deze kan je wellicht helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
Nieuwe elektrische scooter hier in huis, door mijn vrouw aangeschaft, een Niu NQi GTS:
Niu GTS

Ik heb er ook wat ritjes op gemaakt en vind het wel prima rijden.
Positief
  • Trekt goed op
  • Goede verlichting voor rijden in het donker
  • Goede vering
  • Goede remmen, de voorrem is hydraulisch verbonden met de achterrem. Blijkbaar een systeem van Yamaha, UBS.
  • Duidelijk display
  • Bereik, 100km wanneer volgeladen volgens het display, is vast wat lager in werkelijkheid maar dat heb ik niet getest.
  • Haalt de topsnelheid ook nog bij 20% accu resterend. Optrekken gaat dan wel merkbaar trager trouwens
Negatief
  • Topsnelheid valt tegen, 51Km/u op de teller en dan heeft hij al een speed update gehad
  • De buddy bak is klein, zeker als je de lader nog mee moet nemen
  • Losse lader, die echt groot is
  • 3 modi, e-save, dynamic, sport die niet alleen het energieverbruik veranderen maar ook de topsnelheid en daarmee eigenlijk nutteloos zijn. Staat dus altijd op Sport
De lage topsnelheid, kleine buddy bak en losse lader vind ik zelf echt de meest vervelende dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vliegvlug op 23-01-2025 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26

Aidix

Geluidspietlut

Het energieverbruik hangt voornamelijk af van de gereden snelheid. Een rijmodus die alleen de acceleratie beperkt maar niet de topsnelheid heeft weinig zin.

Het verhogen van de topsnelheid heeft daarentegen (als je daar vervolgens gebruik van gaat maken) een behoorlijk sterk negatief effect op het energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Bovendien mag je eigenlijk maar 45km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
Aidix schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:21:
Het energieverbruik hangt voornamelijk af van de gereden snelheid. Een rijmodus die alleen de acceleratie beperkt maar niet de topsnelheid heeft weinig zin.

Het verhogen van de topsnelheid heeft daarentegen (als je daar vervolgens gebruik van gaat maken) een behoorlijk sterk negatief effect op het energieverbruik.
Het snel optrekken kost natuurlijk ook aardig wat energie, zeker met stadsritjes is dat significant want daar ga je geen lange einden de topsnelheid maar bepaalt eerder hoe snel je daar op zit het verbruik.

En als ik nu gewoon relaxter wil rijden kan ik niet simpelweg een andere stand selecteren want beperkte topsnelheid.
En rustig proberen op te trekken is lastig in sport modus omdat de gashendel dan erg gevoelig is.

Andersom zou je wanneer alle modi dezelfde top zouden hebben wel makkelijk energie kunnen besparen door gewoon zelf niet harder dan 32Km/u te rijden.
Er zit cruise control op dus kan je 'm daar op vast zetten.
Nog beter zou zijn als er een begrenzer optie zou zijn op de cruise control. Dat hadden ze m.i. beter kunnen implementeren dan het begrenzen van de top gekoppeld aan die modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 14:31
Vliegvlug schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:03:
Nieuwe elektrische scooter hier in huis, door mijn vrouw aangeschaft, een Niu NQi GTS:
[Afbeelding: Niu GTS]

Ik heb er ook wat ritjes op gemaakt en vind het wel prima rijden.
Positief
  • Trekt goed op
  • Goede verlichting voor rijden in het donker
  • Goede vering
  • Goede remmen, de voorrem is hydraulisch verbonden met de achterrem. Blijkbaar een systeem van Yamaha, UBS.
  • Duidelijk display
  • Bereik, 100km wanneer volgeladen volgens het display, is vast wat lager in werkelijkheid maar dat heb ik niet getest.
  • Haalt de topsnelheid ook nog bij 20% accu resterend. Optrekken gaat dan wel merkbaar trager trouwens
Negatief
  • Topsnelheid valt tegen, 51Km/u op de teller en dan heeft hij al een speed update gehad
  • De buddy bak is klein, zeker als je de lader nog mee moet nemen
  • Losse lader, die echt groot is
  • 3 modi, e-save, dynamic, sport die niet alleen het energieverbruik veranderen maar ook de topsnelheid en daarmee eigenlijk nutteloos zijn. Staat dus altijd op Sport
De lage topsnelheid, kleine buddy bak en losse lader vind ik zelf echt de meest vervelende dingen.
Merk je in de E-save mode dat de acceleratie ook beperkt wordt (gashendel minder gevoelig)? Of is het enkel een snelheidsbeperking?

Weg met Big Tech!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
CasterTroy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:47:
[...]
Merk je in de E-save mode dat de acceleratie ook beperkt wordt (gashendel minder gevoelig)? Of is het enkel een snelheidsbeperking?
Goede vraag, ik had het idee van wel toen ik het even kort testte maar omdat de topsnelheid toen maar ~32Km/u bleek te bedragen ben ik weer snel via Dynamic, die ook beperkt bleek in de top, naar Sport geschakeld.
Dus het zou ook goed kunnen dat het psychologisch was omdat ik er vanuit ging dat het zo moest werken omdat de eco-modus op mijn Govecs zo werkt en dat in combinatie met de lage topsnelheid waardoor je sowieso maar een korte tijd hebt om het optrekken te beoordelen.

Ik zal er eens goed mee testen als ik weer eens op de Niu GTS rijd.
Als het niet eens de snelheid van het optrekken zou verminderen maar enkel de topsnelheid zou het een nog suffere eco modus zijn dan het nu al is! :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasterTroy
Vliegvlug schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:06:
[...]

Goede vraag, ik had het idee van wel toen ik het even kort testte maar omdat de topsnelheid toen maar ~32Km/u bleek te bedragen ben ik weer snel via Dynamic, die ook beperkt bleek in de top, naar Sport geschakeld.
Dus het zou ook goed kunnen dat het psychologisch was omdat ik er vanuit ging dat het zo moest werken omdat de eco-modus op mijn Govecs zo werkt en dat in combinatie met de lage topsnelheid waardoor je sowieso maar een korte tijd hebt om het optrekken te beoordelen.

Ik zal er eens goed mee testen als ik weer eens op de Niu GTS rijd.
Als het niet eens de snelheid van het optrekken zou verminderen maar enkel de topsnelheid zou het een nog suffere eco modus zijn dan het nu al is! :X
Ben heel benieuwd inderdaad. :) En thanks!

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 13:02
Goedemorgen allemaal.

Ik was zaterdag bij een lokale scooter-zaak kijken voor een (tweedehands) elektrische scooter.

Echter zei de eigenaar, dat deze helemaal niet populair zijn, aangezien de accus zo vaak stuk gaan en +/- 800 euro kosten.

Hij koopt/verkoopt daarom nog steeds 95% benzine (4 takt).

is deze zaak gewoon nog 'old school' of klopt er ook wat van deze uitspraak? Schrok daar namelijk best van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ga eens in Amsterdam kijken, daar mogen ze alleen nog maar elektrische scooters verkopen :D
Een accu voor mijn scooter kost 1200 euro. (Reviseren is goedkoper meen ik). Echter heb ik het volste vertrouwen dat deze langer meegaat dan de scooter zelf. De accus zijn namelijk zo ongeveer het enige "a-merk onderdeel" (Samsung of LG) op de meeste elektrische scooters. De accu van mijn ebike uit 2017 is ook nog helemaal goed.

Ik heb na 1.5 jaar 6700km gereden en dit betekent dat de accu "100 keer 100% is opgeladen". Stel dat hij na 800x helemaal gaar is, dan heeft die scooter 53000km gereden. Ik vind het wel best.

[ Voor 18% gewijzigd door Aidix op 27-01-2025 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 16:21
Ozza schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:12:
Goedemorgen allemaal.

Ik was zaterdag bij een lokale scooter-zaak kijken voor een (tweedehands) elektrische scooter.

Echter zei de eigenaar, dat deze helemaal niet populair zijn, aangezien de accus zo vaak stuk gaan en +/- 800 euro kosten.

Hij koopt/verkoopt daarom nog steeds 95% benzine (4 takt).

is deze zaak gewoon nog 'old school' of klopt er ook wat van deze uitspraak? Schrok daar namelijk best van..
Ik denk dat hier de afgelopen 3-5 jaar enorme stappen mee zijn gemaakt. In accu-chemie en laad-techniek (niet 100% vol etc) zodat de accu het langer uithoudt.
Een scooter met 3% batterij een wintertje wegzetten knappen ze nooit van op.

Mogelijk dat de scooterzaak nog over lood-zuur accu's praat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Probleem ligt daar ook wel met tweedehands accu's. Je weet niet hoe ze zijn behandeld. Als je ze met 3% met -10 in de kou in de schuur laat staan of 4 weken lang op 100% worden ze niet beter van.

In het boekje staat ook goed omschreven wat je er mee moet doen en die acties worden beaamt door een artikel dat hier is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repro
Iemand een adres waar ik een linker spiegel en remhendel voor de IVO S8 kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/653YuUPset2ljHdzdjVF_JyiQBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mlx6lfKRmTNn6Gnus85LmYc8.png?f=fotoalbum_large

Bedankt voor jullie uitleg! Laatste vraagje.. waarom denken jullie dat deze switch erin is gezet? Dit lijkt niet standaard.. de eigenaar zegt "om de hele scooter uit te schakelen".. lijkt wel uit de stoppenkast te komen.
Mvg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Ozza schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:23:
[Afbeelding]

Bedankt voor jullie uitleg! Laatste vraagje.. waarom denken jullie dat deze switch erin is gezet? Dit lijkt niet standaard.. de eigenaar zegt "om de hele scooter uit te schakelen".. lijkt wel uit de stoppenkast te komen.
Mvg.
Precies daarvoor, je schakelt de brommer los van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Krijg altijd het gevoel met dit soort oplossingen dat dit een EU dingetje is.

@Aidix I stand corrected

[ Voor 16% gewijzigd door xzaz op 28-01-2025 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Nee dit is geen verplichte schakelaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
CasterTroy schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:47:
[...]

Vandaag even kort getest met de verschillende modi op de Niu NQi GTS scooter.
Tests gedaan bij 71% acculading en op een vlakke weg. En de gashendel vanuit stilstand helemaal open getrokken.

E-save
Verbruik bij optrekken: 1,2 kW
Topsnelheid: 25 km/u
Optrekken gaat traag maar 25 Km/u is ook traag dus kost een acceptabele tijd tot je op de top zit.
Bovendien is dit de relaxt rijden modus.

Dynamic
Verbruik bij optrekken: 2,5 kW
Topsnelheid 48km/u
Optrekken echt traag, je zit pas na grofweg 150m op die top. Niet bepaald dynamisch.

E-sport
Verbruik bij optrekken: 5,2 kW
Topsnelheid 51km/u
Optrekken gaat lekker snel maar af en toe zou ik het fijner vinden als het wat relaxter kan.

Vind de opbouw van de topsnelheid erg merkwaardig gekozen trouwens.
Tussen de E-save en Dynamic zit 23 Km/u verschil en tussen Dynamic en E-sport zit maar 3 Km/u verschil.

Ik had al aangegeven dat ik een domme keuze vind om bij die modi de topsnelheid ook aan te passen maar om dan zo’n klein verschil tussen Dynamic en E-sport te maken vind ik helemaal nergens op slaan.
Had die dan tenminste ook op 51 Km/u gehouden, dan had ik de Dynamic modus wel gebruikt.

Automatisch uitschakelende richtingaanwijzers
Na een tijdje rijden ben ik er ook nog niet uit wat ik van de richtingaanwijzers vind.
Die gaan namelijk automatisch uit na het maken van een bocht, of tenminste soms. En de ene keer gewoon direct nadat je de bocht genomen hebt zoals je zou willen maar de andere keer rijd je de halve straat nog rechtdoor voordat ze uitgaan, waardoor mensen denken dat je de volgende zijstraat in gaat :X. Of ze gaan helemaal niet automatisch uit, dat kan ook. ;)
Ik snap dat het soms moeilijk kan zijn een bocht te detecteren (hoewel er toch gps in de scooter zit) maar dit is wel echt vrij onbetrouwbaar.

Loop hierdoor ook tegen problemen aan wanneer ik een z-bocht moet maken. Doordat na de eerste bocht de richtingaanwijzer automatisch wordt uitgeschakeld komt het signaal wat je met de knop geeft om de andere bocht aan te geven soms niet goed door. Of misschien wel door maar dan zit die nog in de detectie fase van de eerdere bocht ofzo en wordt het knipperlicht dat je de andere kant op wilt al uitgezet voordat je die bocht bent ingeslagen.
Of hij ziet de druk op die knop als het signaal om de richtingaanwijzer van die eerdere bocht uit te schakelen en niet als signaal om die andere aan te zetten.
Hoe dan ook, z-bochten gaan vaak fout.

Denk dat ik de ouderwetse, handmatige manier van richting aanwijzen prettiger vind.
Toegegeven dat ik bij mijn huidige scooter af en toe vergeet de richtingaanwijzer uit te zetten maar dat zal bij de Niu GTS niet gebeuren, en dat is niet vanwege de knipperende indicatoren op het dashboard -want dat heeft mijn eigen scooter ook- maar vanwege het harde geluid wat klinkt als ze aan staan. Je wordt er luid en duidelijk aan herinnerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
Vliegvlug schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:15:
[...]

Vandaag even kort getest met de verschillende modi op de Niu NQi GTS scooter.
Tests gedaan bij 71% acculading en op een vlakke weg. En de gashendel vanuit stilstand helemaal open getrokken.

E-save
Verbruik bij optrekken: 1,2 kW
Topsnelheid: 25 km/u
Optrekken gaat traag maar 25 Km/u is ook traag dus kost een acceptabele tijd tot je op de top zit.
Bovendien is dit de relaxt rijden modus.

Dynamic
Verbruik bij optrekken: 2,5 kW
Topsnelheid 48km/u
Optrekken echt traag, je zit pas na grofweg 150m op die top. Niet bepaald dynamisch.

E-sport
Verbruik bij optrekken: 5,2 kW
Topsnelheid 51km/u
Optrekken gaat lekker snel maar af en toe zou ik het fijner vinden als het wat relaxter kan.

Vind de opbouw van de topsnelheid erg merkwaardig gekozen trouwens.
Tussen de E-save en Dynamic zit 23 Km/u verschil en tussen Dynamic en E-sport zit maar 3 Km/u verschil.

Ik had al aangegeven dat ik een domme keuze vind om bij die modi de topsnelheid ook aan te passen maar om dan zo’n klein verschil tussen Dynamic en E-sport te maken vind ik helemaal nergens op slaan.
Had die dan tenminste ook op 51 Km/u gehouden, dan had ik de Dynamic modus wel gebruikt.

Automatisch uitschakelende richtingaanwijzers
Na een tijdje rijden ben ik er ook nog niet uit wat ik van de richtingaanwijzers vind.
Die gaan namelijk automatisch uit na het maken van een bocht, of tenminste soms. En de ene keer gewoon direct nadat je de bocht genomen hebt zoals je zou willen maar de andere keer rijd je de halve straat nog rechtdoor voordat ze uitgaan, waardoor mensen denken dat je de volgende zijstraat in gaat :X. Of ze gaan helemaal niet automatisch uit, dat kan ook. ;)
Ik snap dat het soms moeilijk kan zijn een bocht te detecteren (hoewel er toch gps in de scooter zit) maar dit is wel echt vrij onbetrouwbaar.

Loop hierdoor ook tegen problemen aan wanneer ik een z-bocht moet maken. Doordat na de eerste bocht de richtingaanwijzer automatisch wordt uitgeschakeld komt het signaal wat je met de knop geeft om de andere bocht aan te geven soms niet goed door. Of misschien wel door maar dan zit die nog in de detectie fase van de eerdere bocht ofzo en wordt het knipperlicht dat je de andere kant op wilt al uitgezet voordat je die bocht bent ingeslagen.
Of hij ziet de druk op die knop als het signaal om de richtingaanwijzer van die eerdere bocht uit te schakelen en niet als signaal om die andere aan te zetten.
Hoe dan ook, z-bochten gaan vaak fout.

Denk dat ik de ouderwetse, handmatige manier van richting aanwijzen prettiger vind.
Toegegeven dat ik bij mijn huidige scooter af en toe vergeet de richtingaanwijzer uit te zetten maar dat zal bij de Niu GTS niet gebeuren, en dat is niet vanwege de knipperende indicatoren op het dashboard -want dat heeft mijn eigen scooter ook- maar vanwege het harde geluid wat klinkt als ze aan staan. Je wordt er luid en duidelijk aan herinnerd ;)
Thanks voor je uitgebreide bevindingen!
Betekent dus inderdaad dat er qua vermogen afgeknepen wordt in de E-save mode. Dus minder zenuwachtige/gevoelige gashendel met optrekken.

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoTo
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-05 11:07
Stidge schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:12:
[...]

Oh dat is een referentie naar: als ze 'm daadwerkelijk gaan testen door er op te rijden, dan gaat ie met 40% langzamer. Dus dan hopelijk met 100% nog een stukje sneller.

Dat is allemaal niet gelukt.

Dus ik rijd nu 51 km/h op teller met de NCE Pro.
Dan cruise control indrukken.
Dan naar standje 1.
Dan gashendel opentrekken.
Dan naar standje 3.
Hoppa, met 100% accu rijdt ie 66-67 km/h op de teller.

Het is alleen natuurlijk wel een flink gedoe.
Hi ! Im french and will receive my NCE PRO tomorrow, very excited after reading this forum ! Sorry for not being able to speak Dutch. Thanks for existing because in France, this scooter is completely unknowned. Can you confirm me that i dont need to go to dealership store to change maximum speed ? I have read here that you can do it just by tweaking speed regulator trick. Can you confirm it works ? If it works, will it work after switching off/on the scooter ? Thank you !

[ Voor 37% gewijzigd door ArnoTo op 30-01-2025 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

The trick with the cruise control button and fiddling with the speed selector button and throttle handle will temporarily increase the top speed just once. From what I understand if you slow down and then accelerate again to 50kmh you will still have the original speed limit. So you need to press all the buttons again every time you want to go above 50kmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoTo
I see !!! Thank you very much fro answering so fast ;) I hope the only NCE Pro shop distributor in Paris will be able and agree to do speed update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Ozza op 01-02-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoTo
Hi ! I just got my NCE Pro, it runs very well with lot of torque. I have 2 "issues", my rear break (left) doesnt light on my stop light when i pull on it. Only my front brake, can you confirm it's not normal ? And i wanted to be sure the combined brake system was working, so i accelerate when its parked, activate the front brake to check if the rear wheel is braking but nothing, is it normal ?

Thank for the help ! Cheers from France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Brake light should always work. And for CBS, if your model has CBS then it would work via the left brake lever. I don't think the NCE sold here has CBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
ArnoTo schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:04:
Hi ! I just got my NCE Pro, it runs very well with lot of torque. I have 2 "issues", my rear break (left) doesnt light on my stop light when i pull on it. Only my front brake, can you confirm it's not normal?
Normally there is a switch on the brake lever that activates the brake light.
Either the switch is broken or the wiring is disconnected or broken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoTo
Thank you for your answer, i will bring it back to dealer so he can check about it. One last question, if anyone who owns an NCE can confirm that the moped, if you let go off your hands from it, slightly turn to left ? I mean it doesn't ride straight. I imagine that because of the one and only rear suspension makes it unbalanced a little bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
ArnoTo schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:47:
Thank you for your answer, i will bring it back to dealer so he can check about it. One last question, if anyone who owns an NCE can confirm that the moped, if you let go off your hands from it, slightly turn to left ? I mean it doesn't ride straight. I imagine that because of the one and only rear suspension makes it unbalanced a little bit.
That shouldn't be the case and isn't due to one rear suspension. My Govecs scooter also has only one at the rear.

Either the two wheels don't line up or the front fork has an issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morph4
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 04-05 19:13
Ik heb hulp nodig om mijn govecs 1.2 snelheidsmeter te ijken. Op google vind ik vrijwel alleen "nee kan niet". De vorige eigenaar had er twee accu's in gedaan, nieuwe remmen, nieuwe riem, maar ook nieuwe banden. Daar zit het hem in denk ik. Ik kan in dvt en hij rijdt nu ~34 km/u op de snelheidsborden langs de kant van de weg, maar geeft 29 km/u (niet mph) aan. Is zo'n bord uberhaupt betrouwbaar voor snorfiets?

Verder heb ik de standaard letrika 3,3 kW motor, als ik de sticker kan geloven, en deze is in dvt ingesteld op 2100 rpm dmv driver profile. Ik heb geprobeerd te kloten met de Vehicle Speed enzovoort, maar dat werkte ook niet. De waardes blijven of hetzelfde, of het zorgt ervoor dat hij de driver profile negeert en onbegrenst lijkt als ik de hendel opentrek.

Ik ga ervan uit dat dit afhankelijk is van de fabrikant en analoog is (aka niet in dvt), maar laat me weten als het anders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoTo
Thank you ! I just read a German forum about the same NCE Pro moped called in Germany Inoa SLI, and 2 owners tell about the same symptom about riding slightly left...Maybe a bad conception ? I will ask to dealer...If other owners can tell here. Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
morph4 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:19:
Ik heb hulp nodig om mijn govecs 1.2 snelheidsmeter te ijken. Op google vind ik vrijwel alleen "nee kan niet". De vorige eigenaar had er twee accu's in gedaan, nieuwe remmen, nieuwe riem, maar ook nieuwe banden. Daar zit het hem in denk ik. Ik kan in dvt en hij rijdt nu ~34 km/u op de snelheidsborden langs de kant van de weg, maar geeft 29 km/u (niet mph) aan. Is zo'n bord uberhaupt betrouwbaar voor snorfiets?
Ik heb het idee dat die borden niet meer dan een grove suggestie geven, de snelheid wisselt ook veel tussen borden terwijl ik op mijn teller dan dezelfde snelheid tijd.

Probeer eens te meten met je telefoon met GPS.

Tellers wijken meestal ook naar boven af trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoTo
Hi ! Sorry to bother the forum with my english, but if anyone did install a leg cover (Tucano Urbano) for his NCE Pro, please let me know the reference thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morph4
Vliegvlug schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:23:
[...]

Ik heb het idee dat die borden niet meer dan een grove suggestie geven, de snelheid wisselt ook veel tussen borden terwijl ik op mijn teller dan dezelfde snelheid tijd.

Probeer eens te meten met je telefoon met GPS.

Tellers wijken meestal ook naar boven af trouwens.
Beste,

Het is gelukt om de kilometerteller te calibreren, ik reed op gps 37, heb die rpm wat omlaag gehaald en de kmu, en nu lijkt hij daadwerkelijk 34 te rijden. Dank aan Vliegvlug

Wat ik niet helemaal begrijp is de BDI. De reset voltage gaat in volt per bit met een maximum van 2.55, volgens het laatste bericht in deze thread in endless sphere https://endless-sphere.co...-2-service-manual.116169/ moet deze waarde bereikt worden omdat ?
De batterij is 24 cellen, wordt opgeladen naar 100.7 volt. Per cell dus 4.19v. Hoe dan? Wat moet ik bij reset voltage invullen.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morph4
Nog even handig te vermelden.
Stond oorspronkelijk op 43% en 50 cells (idk hz), is toen veranderd naar 24 cells, waarna hij naar 100% sprong (dvt en dashboard).
Om de 4.19v in de buurt te krijgen van de scaled range(0-2.55) dacht ik ik zet m op 48 cells, waarna het percentage alleen in dvt omlaag ging met een procent per halve minuut ongeveer. Al dit terwijl het voltage op 92.2V bleef wat betreft totale voltage.
Reset staat op 2.1V (dvt)
Discharge staat op 1.4V (dvt)
Ik laad de batterij op tot 4.19V per cell aka 100.7V (aanwijzing vorige eigenaaar)
Ik weet eigenlijk niet hoeveel voltage erin zit bij 0% aangezien ik hem nog niet verder leeg heb gereden dan waar de BMS undervolt protection inschakelt.
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranda1983
  • Laatst online: 03-05 16:55
Vandaag na lang wachten de nipponia e-rex binnen gekregen. Meneer liet keurig zien dat alles werkte. Meneer was weg rijd de scooter naar de tuin en wil hem even later aan doen. Dashboard doet het niet. Ik zie wel ready staan en kan wel starten en rijden maar zie verder niks dus ook geen accu capaciteit en hoe hard je rijd. Dus verdere proefrit maar gelaten. Gelijk gebeld en ze gaven aan dat ik de accu eerst helemaal moet opladen. Uiteraard gedaan maar je raad het al doet nog hetzelfde. Wat zou het kunnen zijn? Mis k iets een knopje ofzo aangezien ik een leek ben haha. Morgen anders maar weer bellen maar denk vraag het hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoTo
Anyone managed to pair NCE Pro with the app ? I tried old app, new app, but no chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Goedemiddag,

NCE PRO gerelateerd, twee dingen:

Op de IVA site zie ik de mogelijkheid om de opvoersoftware + kabel te kopen. Ik ga wel even navragen wat die kabel moet kosten, mogelijk dat het goedkoper is dan bij de dealer laten doen haha.

2e, vandaag wilde de accu niet laden en ik ben benieuwd of iemand anders dit ook had. Ik vermoed dat het aan de temperatuur ligt, hoewel ik afgelopen winter volgens mij ook gewoon prima onder 0 heb geladen. Mogelijk ligt het er aan dat de oplader te koud is geworden (die ligt standaard in m'n buddybak). Zie afbeeldingen voor foutcodes.

Ik heb 1 accu en de oplader even mee naar binnen genomen en na een half uur ingeprikt (eerst in de accu, dan in het stopcontact, normaal doe ik het andersom (iemand hier nog ideeën over?)) en toen begon hij wel te laden. Ik vermoed dus dat het aan de temperatuur lag. Benieuwd naar jullie ervaringen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6pQaJeWIkNxZxl7T3ETLpQSdPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSnEc7BkgeXXC1mbbl5B6GIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyHC1nIZpNdBRy78XOJpfakG_bI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qXoObTiDkgVpHSiG9cAriLA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door pannekoek op 18-02-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
(als het goed is wordt dit bericht zo netjes onder mijn andere bericht geplakt)

Zojuist weer naar buiten gelopen en de accu gekoppeld en de oplader ingeprikt (eerst in de laadpoort, daarna in de muur). Ik zie nu dat 1 accu opgeladen wordt en de andere niet. Ook zie ik nu alleen nog code 081 in beeld. Dus mijn aanname is dat 041 oplader te koud en 081 accu te koud is.

Nu hoop ik dat bij het opladen van accu 1 accu 2 warm genoeg wordt dat die ook gaat opladen zo. Anders rijd ik vandaag op 1 accu naar huis en laad ik de accus in huis vanavond.

Edit: oke nice, accu 2 is nu aan het opladen, accu 1 is gestopt met laden. Ik verwacht dat accu 1 en 2 gaan opladen wanneer die op hetzelfde niveau zijn.

Edit 2: alles werkt weer naar behoren, was dus gewoon minimum temperaturen.

[ Voor 17% gewijzigd door pannekoek op 18-02-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
--Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhGsDLwZHYaGakGwBjeGdopmqgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xF8w3HS8QMEed1XZj74z44aq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOHdSbKDKcHMrew_i4CInlAa5yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFIaaJZlWp7NCudYwlzh3S2Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 199% gewijzigd door pannekoek op 18-02-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
pannekoek schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:17:
Goedemiddag,

NCE PRO gerelateerd, twee dingen:

Op de IVA site zie ik de mogelijkheid om de opvoersoftware + kabel te kopen. Ik ga wel even navragen wat die kabel moet kosten, mogelijk dat het goedkoper is dan bij de dealer laten doen haha.

2e, vandaag wilde de accu niet laden en ik ben benieuwd of iemand anders dit ook had. Ik vermoed dat het aan de temperatuur ligt, hoewel ik afgelopen winter volgens mij ook gewoon prima onder 0 heb geladen. Mogelijk ligt het er aan dat de oplader te koud is geworden (die ligt standaard in m'n buddybak). Zie afbeeldingen voor foutcodes.

Ik heb 1 accu en de oplader even mee naar binnen genomen en na een half uur ingeprikt (eerst in de accu, dan in het stopcontact, normaal doe ik het andersom (iemand hier nog ideeën over?)) en toen begon hij wel te laden. Ik vermoed dus dat het aan de temperatuur lag. Benieuwd naar jullie ervaringen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
De mijne is zojuist ietsje sneller gemaakt. Max 60 km/h op de teller. Wel enigszins geirriteerd omdat ik weet dat ie ook 65 kan op de teller. Maar de shops rondom Den Haag doen expres moeilijk om 'm max 54 km/h gps te laten gaan. Jaja, ik weet dat dat de legale limiet is...

Maar toch, ik wilde het liever ook zelf doen. Moeilijk moet het niet kunnen zijn. Volgens mij is het gewoon een Lingbo controller die in te stellen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walrave
ArnoTo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:40:
Hi ! Sorry to bother the forum with my english, but if anyone did install a leg cover (Tucano Urbano) for his NCE Pro, please let me know the reference thanks !
Yes I have the "Beenkleed Tucano Urbano R154 PRO Vespa GTS / Vespa GTV V.a 2003 T/m 2021 Thermoscud" I replaced some screws (next first static ones near the handle bars and the ones near your toes) with ring screws https://www.amazon.nl/dp/...67311_302_E_DDE_dt_1&th=1 and then used those to attach the blanket using carbiners. For the top I had to drill holes to get the carbiner through. For the middle straps I have them attached with a cord around the front of the scooter. It works pretty well, though the fit is not ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Walrave schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:27:
[...]

Yes I have the "Beenkleed Tucano Urbano R154 PRO Vespa GTS / Vespa GTV V.a 2003 T/m 2021 Thermoscud" I replaced some screws (next first static ones near the handle bars and the ones near your toes) with ring screws https://www.amazon.nl/dp/...67311_302_E_DDE_dt_1&th=1 and then used those to attach the blanket using carbiners. For the top I had to drill holes to get the carbiner through. For the middle straps I have them attached with a cord around the front of the scooter. It works pretty well, though the fit is not ideal.
Dat klinkt heel MacGyver maar ook heel cool. Heb je hier een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
cas90 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:50:
@LED-Maniak
Ik heb een soort gelijk probleem gehad en bij mij lag het aan de stekker contacten onder de kappen van de gashendel. Deze schoon maken en inspuiten met contact spray heeft bij mij gewerkt.

Verder heb ik nu een Iva e-go s8 met 20000 km op de teller zonder veel gekkigheid en onderhoudskosten te hebben gehad :)
Heb hem uit elkaar gehaald en de stekkertjes schoongemaakt en met contactspray ingespoten, maar helaas stottert hij nog steeds.

Dan maar een nieuwe gashendel?

Gezien de IVA dacht ik chinees is had ik gehoopt er een op ali te vinden, maar helaas :-( .
Iemand die toevallig compatibele gashendels weet?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Heb hem uit elkaar gehaald en de stekkertjes schoongemaakt en met contactspray ingespoten, maar helaas stottert hij nog steeds.

Gezien de IVA dacht ik chinees is had ik gehoopt er een op ali te vinden, maar helaas :-( .
je kan op iva mobilty kijken die hebben praktisch alle onderdelen staan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:25
pannekoek schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:41:
[...]

je kan op iva mobilty kijken die hebben praktisch alle onderdelen staan als het goed is.
Dat is alleen voor dealers?
De dealer hier is er mee gestopt.

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 25-02-2025 14:46 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walrave
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JlZl8E7EMa1ynqQwDKYX1Ikf8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4lNQZ88OQVgk3sCmtZpN9sN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGDWdnTvKWqLoPnQnU4HGy1tuoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUUPH3AM8XkdFDspcaDK4CFf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TO4JI1dBWx3xOba9aTWnXdeIVOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNyF3ZWvDcFYeyEWtm5HUhev.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een paar, maar niet de mooiste fotos. Van voren heb ik nu een snelbinder tussen de kabels die vast zitten op het deken, maar ik zoek iets beters. Alleen de elastiek is wel fijn met alle wisselende krachten er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walrave
Heeft iemand trouwens goeie links waar je voor en achter remblokken voor een IVA NCE pro kan kopen? Het was een gedoe om de juiste soort te vinden en wat ik nu heb gekocht is te dik en ik moest ze eerst af vreezen om ze te kunnen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoTo
Hi everyone !

1. I stopped trying to pair my NCE Pro et the app. I contacted LVNENG in China, and want the serial number of sim card in ECU. They suspect data on sim card stopped. Is it really important to have the app ? I feel i can live without it. Only thing would be the "service" check up. Any of you think it's essential ?

2. I bought Tucano Urbano R017-N and managed to install it almost perfectly without any screw. For those interested, i will take pictures tomorrow.

3. Everything work good, except that the scooter leans slightly on the left without hands. So i have to put my body on the right to stay straight. I have read on a german forum that it happened to 2 people there. Ill make it checked on first service. (i bought it second hand with 2500kms)

4. I tried it on a journey from Paris to Versailles (20kms) with 2 big climbs. It worked really well. i just saw an error code when stopping in Versailles. But i could still accelerate normal. I think i remember error code was 024. I guess it was because heat maybe ?

5. Front fork suspension i learly weak point of scooter for me. Paris has bad pavement. But i noticed huge difference of comfort between 2.5bars (at beggining) and 2.1 after i adjusted pressure. Comfort is suddenly much better !

Cheers everyone and thank you for sharing experiences here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
ArnoTo schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 01:18:
Hi everyone !

1. I stopped trying to pair my NCE Pro et the app. I contacted LVNENG in China, and want the serial number of sim card in ECU. They suspect data on sim card stopped. Is it really important to have the app ? I feel i can live without it. Only thing would be the "service" check up. Any of you think it's essential ?

2. I bought Tucano Urbano R017-N and managed to install it almost perfectly without any screw. For those interested, i will take pictures tomorrow.

3. Everything work good, except that the scooter leans slightly on the left without hands. So i have to put my body on the right to stay straight. I have read on a german forum that it happened to 2 people there. Ill make it checked on first service. (i bought it second hand with 2500kms)

4. I tried it on a journey from Paris to Versailles (20kms) with 2 big climbs. It worked really well. i just saw an error code when stopping in Versailles. But i could still accelerate normal. I think i remember error code was 024. I guess it was because heat maybe ?

5. Front fork suspension i learly weak point of scooter for me. Paris has bad pavement. But i noticed huge difference of comfort between 2.5bars (at beggining) and 2.1 after i adjusted pressure. Comfort is suddenly much better !

Cheers everyone and thank you for sharing experiences here.
Hi Arno, good to see that you enjoy the bike (and I find it funny you found this thread and the German one (elektroroller by any chance? ).

I was one of the commenters about the leaning on the German forum, it became a bit worse even with the Michilin City Grips, but the grip is way better.

I too have problems with the sim. My data plan used to be 360+ days, now its gone entirely. So my trips are not visible in the app. The app itself is not very good but it's nice to see battery cycles and state of charge.

My max distance around 125km on two batteries (not GPS but onboard Odometer) and I agree that suspension is not that great.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stidge
Yes. Very interested in pictures of your set-up of the tucano. I used it before on a segway and even in summer it's great. Quick splash of rain? No problem! Driving home late with shorts? Not so cold!

Yes mine leans to the left both before I got hit by a car, and after. I have a new fork and Michelin city grip 2s now. Still goes slightly to the left. But 100% recommend these tires over the stock ones. The stock ones weren't even worn after 7000km.

And the suspension is TERRIBLE compared to a Segway. Absolutely no damping. The handlebars rattle like crazy driving over cobblestone. My segway had 1 bounce and then dampened everything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walrave
Thanks for the update Arno. I'm interested to see your pictures of your Tucano, I didn't really know which to get and did the best I could with the one I got. As for the app, I don't think it's useful. In principle you can use it to locate your scooter if it is stolen. My GF used to use it to see if I'm on my way home, but it's very buggy and doesn't update much even if you've paid for the sim data. Apart from that I do an occasional check of the batteries on it or check previous journeys. It can be used to change the display mode classic modern and sport options I think. Aside from that it is useless imo. I had the left lean issue after my garage regreased the scooter. I think before it was too stiff to notice. Now I have the blanket on I don't notice it anymore. It's annoying, but not a huge issue except that you can never take your hands off. The bumpiness is a huge pain for me I have speed bumps and potholes, not like Paris, but still pretty bad. I'll check the suspension pressure, thanks for the tip! I get the error code once in a while, usually after breaking and then trying to accelerate fully right away. I always turn of the scooter and start it again. It happens about once a month.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ol8Ekn6xuIwEIoV4fONZ7MbT0EI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/88ZVLrslCfye6EREHiNFHoZb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCSKCXIC7nsiIfOG_GqcjK1stZ8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/V7nlRKyQlcFXnUCY3EbtE2aV.jpg?f=user_large

Regarding fault codes, i've recieved this from the Dutch importer 024 seems like an error between BMS and ECU which sounds important

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoTo
Thank you very much for this listing !!! Very interesting to save just in case. My error code 24 was super quick and didnt prevent me to ride (yet), i guess the fact that the SIM card in the ECU is out of order make maybe create a mistake with BMS system ?

I bought this NCE mainly because it seems good quality, i also like the design. But mainly because a dealer sold it to me with one year warranty and only 2000km for 1400 euros. I felt it was a very good deal ! I only was disappointed because i thought there was a CBS brake system. But it's installed only on S version i guess.

Yes i am the guy that is in german forum and also here, because in France, this moped i guess was sold without much success and there is no community about it, sadly.

The leaning to the left feeling is manageable. I feel that maybe it comes from rear of moped. Maybe this "wheel", which is a good idea when you want to change tyre, can be a weak point. Mine is a little bit "wobbly" when i accelerate on the stand and check the tyre from rear axle. Anyone else has same symptom ?

I post my pictures of the Tucano R017 here ! As you can see, everything fits well. I just added a cheap antilock so no one can steal it without any tool.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hofe30hUMgfL3HNwXXwuu5TDsBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GHl3E0G2OI7lF9dOfCdA2rN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECW81KNqOE3kwfdztwlqH3e7lI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4j5uxS2ncfxPHfzIIxLQLmyj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyNXPPRG2aN9hztUY_se2smeXnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1UoNLugupDwWKUjRl0ku2wD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89O-aNWZ_4pIeAkIwDKy4poyBZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqxp9OEtFAjyYEIprYzY8OpM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ArnoTo op 26-02-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Ik ken je probleem niet maar een stotterend verhaal kan ook liggen aan de standaardschakelaar (als die erop zit), als deze door vervuiling niet meer goed gangbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanox
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-03 13:24
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn woon/werk verkeer en mijn oog is gevallen op een e-scooter die comfortabel/snel en betrouwbaar een afstand van 50km heen/terug af kan leggen met wat spelingsruimte.

Mijn oog is gevallen op de FD motors F3(s), maar omdat ik me net pas heb gestort in dit avontuur twijfel ik nu over mijn keuze.

De grote wielen bevallen me, en bij Fast&Furious is hij ook te schakelbaar te ontgrenzen naar 70km/u (veel lange langweggetjes langs weilanden).

De reviews over dat bedrijf zijn overigens enigsins merkwaardig, levertijden lijken het voornaamste probleem te zijn.

Ook viel me op dat ze aangeven dat de F3s een 3kw motor heeft, maar volgens mijn onderzoek zit er een 2kw motor in net als in de oudere F3.

Kunnen jullie helpen met een keuze?

Wishlist:
- Grote wielen (handling en ruimte)
- Max snelheid het liefst rond 70km/u schakelbaar (ik weet dat instructies om te ontgrenzen hier niet mag, maar ik ben enkel benieuwd naar de opties per model)
- Actieradius van +-100km
- Met accus nog ruimte in buddy voor helm
- Ruimte voor koffer achterop met voldoende ruimte voor 2e persoon
- Voldoende vermogen voor 2 personen mocht het nodig zijn. (gemiddeld persoon)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Xanox schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:24:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn woon/werk verkeer en mijn oog is gevallen op een e-scooter die comfortabel/snel en betrouwbaar een afstand van 50km heen/terug af kan leggen met wat spelingsruimte.

Mijn oog is gevallen op de FD motors F3(s), maar omdat ik me net pas heb gestort in dit avontuur twijfel ik nu over mijn keuze.

De grote wielen bevallen me, en bij Fast&Furious is hij ook te schakelbaar te ontgrenzen naar 70km/u (veel lange langweggetjes langs weilanden).

De reviews over dat bedrijf zijn overigens enigsins merkwaardig, levertijden lijken het voornaamste probleem te zijn.

Ook viel me op dat ze aangeven dat de F3s een 3kw motor heeft, maar volgens mijn onderzoek zit er een 2kw motor in net als in de oudere F3.

Kunnen jullie helpen met een keuze?

Wishlist:
- Grote wielen (handling en ruimte)
- Max snelheid het liefst rond 70km/u schakelbaar (ik weet dat instructies om te ontgrenzen hier niet mag, maar ik ben enkel benieuwd naar de opties per model)
- Actieradius van +-100km
- Met accus nog ruimte in buddy voor helm
- Ruimte voor koffer achterop met voldoende ruimte voor 2e persoon
- Voldoende vermogen voor 2 personen mocht het nodig zijn. (gemiddeld persoon)

Alvast bedankt voor jullie reacties.
FD Motors / Nipponia zou ik persoonlijk niet nemen. Vroeger het een en ander over gelezen. Dat ding heeft een aparte aandrijving en niet iedere dealer kent dat systeem. Bovendien schijnt het enigszins luidruchtig te zijn en de voordelen zouden in de praktijk niet echt noemenswaardig zijn. Voor woon-werkverkeer met de eisen die je hebt genoemd zou ik de volgende modellen aanraden:
- Segway E125S (cheap cheap maar werkt normaal gesproken prima, ruimte voor helm onder het zadel, heeft ABS dacht ik, accu's zitten onder de tray plank wat zowel voor als nadeel kan zijn afhankelijk aan wie je het vraagt, heeft wel kleinere wielen dan de rest maar kan handig zijn als je vaak het bromfietspad op moet / scherpe bochten moet nemen);
- Silence S01 (De meest praktische waarschijnlijk maar naar verhouding nogal prijzig. Zeker aangezien je in NL 1k meer moet betalen dan in andere landen);

Verder lijkt het mij niet wenselijk dat je een elektrische scooter zo ver gaat opvoeren, omdat je accu erg snel leeg zal raken.
Ruimte en vermogen voor medepassagier is afhankelijk van grootte en gewicht. 2x Maatje M kan op alle genoemde modellen. Op de Silence zal je denk ik de meeste ruimte hebben. Tevens heeft die de grootste wielen.
Overigens hebben ze ook allemaal wel een 125cc model.

[ Voor 8% gewijzigd door Zomaar op 07-03-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-05 08:06
Zomaar schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:28:
[...]

FD Motors / Nipponia zou ik persoonlijk niet nemen. Vroeger het een en ander over gelezen. Dat ding heeft een aparte aandrijving en niet iedere dealer kent dat systeem. Bovendien schijnt het enigszins luidruchtig te zijn en de voordelen zouden in de praktijk niet echt noemenswaardig zijn. Voor woon-werkverkeer met de eisen die je hebt genoemd zou ik de volgende modellen aanraden:
- Segway E125S (cheap cheap maar werkt normaal gesproken prima, ruimte voor helm onder het zadel, heeft ABS dacht ik, accu's zitten onder de tray plank wat zowel voor als nadeel kan zijn afhankelijk aan wie je het vraagt, heeft wel kleinere wielen dan de rest maar kan handig zijn als je vaak het bromfietspad op moet / scherpe bochten moet nemen);
- Silence S01 (De meest praktische waarschijnlijk maar naar verhouding nogal prijzig. Zeker aangezien je in NL 1k meer moet betalen dan in andere landen);

Verder lijkt het mij niet wenselijk dat je een elektrische scooter zo ver gaat opvoeren, omdat je accu erg snel leeg zal raken.
Ruimte en vermogen voor medepassagier is afhankelijk van grootte en gewicht. 2x Maatje M kan op alle genoemde modellen. Op de Silence zal je denk ik de meeste ruimte hebben. Tevens heeft die de grootste wielen.
Overigens hebben ze ook allemaal wel een 125cc model.
Zijn er met de Silence niet heel veel roestproblemen?

Mijn Super Soco CPX is nog steeds going strong :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoTo
Silence front fork is catastrophic...Many french customers started a class action against them (Seat is owner of the brand now). Here in Paris, Seat even sold the 45km/h version at less than 2300euros last year, brand new. Not even the price of the battery. Silence is really not a good one to choose.

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoTo op 10-03-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
Ik rij nog steeds op mijn Emco Novette twin, dit weekend weer op gereden na de winterslaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
ArnoTo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:59:
Silence front fork is catastrophic...Many french customers started a class action against them (Seat is owner of the brand now). Here in Paris, Seat even sold the 45km/h version at less than 2300euros last year, brand new. Not even the price of the battery. Silence is really not a good one to choose.
Ik kan zo gauw niets vinden over problemen met de voorvork. Toch heb ik vergelijkbare dingen gehoord over Chinese merken en ook daar heb ik destijds niets over kunnen terugvinden.
De prijs/korting van de MO 50 in Frankrijk waar jij naar refereer is een tijdelijke actie en een lease prijs. Als je hem aan het eind van de leaseperiode wilt kopen, dan kan dat maar dan moet je nog eens bijbetalen. Mijn Frans is niet bijster goed maar het lijkt erop dat de totaalprijs voor aanschaf tijdens de actieperiode dan rond de 3800 zal zijn. Vooralsnog een stuk goedkoper dan de S01 hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 09:08
pannekoek schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Regarding fault codes, i've recieved this from the Dutch importer 024 seems like an error between BMS and ECU which sounds important
Heb je pagina 2 ook? O-) Volgens mij zijn er meer foutcodes dan dit. Ik heb hem trouwens even overgetyped in Excel, dat leest wat makkelijker dan zo'n lage resolutie foto.

https://docs.google.com/s...793845&rtpof=true&sd=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
RonaldMcDonald schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:28:
[...]

Heb je pagina 2 ook? O-) Volgens mij zijn er meer foutcodes dan dit. Ik heb hem trouwens even overgetyped in Excel, dat leest wat makkelijker dan zo'n lage resolutie foto.

https://docs.google.com/s...793845&rtpof=true&sd=true
ik zie inderdaad dat ik 2x dezelfde heb gepost. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TT6ZlreUmvbNFyIcBNoTNZmKpjk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uXgI63pqSjr6x27hB4RzlU6K.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 09:08
pannekoek schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:37:
[...]

ik zie inderdaad dat ik 2x dezelfde heb gepost. [Afbeelding]
Thnx, heb het document ge-update _/-\o_
Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.