Duidelijk. Maar je moet dan wel goed kijken.RealPG schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:05:
Eens, maar per 1 juli is er wel wat veranderd. Gemeenten kunnen(!) via een verkeersbesluit de snorfiets naar de rijbaan verplaatsen. Amsterdam gaat dit ieg doen.
Zie: https://www.rijksoverheid...fiets-mag-naar-de-rijbaan
Ik denk (en hoop) dat de situatie voor elektrische snorfietsen op onverplichte fietspaden (bord G13), namelijk wel toegestaan, hiermee niet gaat veranderen. Snorfietsen (met plofmotor) waren hier al niet toegestaan. Deze onverplichte fietspaden hoeven/kunnen niet meegenomen te worden in het verkeersbesluit.
De onverplichte fietspaden (G13) kom je vooral tegen buiten de stad of op rustigere plekken.
Want de tekst zegt ook:
Een gemeente moet het goed motiveren en kan niet zo maar.In het verkeersbesluit moet de wegbeheerder aantonen hoe de verschillende belangen zijn afgewogen. De gemeente moet het besluit goed motiveren. De gemeente moet dus aantonen dat het besluit bijdraagt aan de veiligheid van de fietsers en aan de doorstroming op het fietspad. Daarnaast moet de veiligheid van de snorfietsers behouden blijven.
In mijn situatie (Zeeland!!) ben ik er eigenlijk niet zo bang voor, daar is het allemaal niet zo druk. Die fietspaden in de duinen zijn niet te vergelijken met de grote steden.
Het zou goed kunnen dat het in de G4 wel veranderd, maar de standaard wetgeving lijkt niet te veranderen en wat dat betreft kan je dus lekker door de bossen en duinen rijden met je elektrische snorfiets.