Star Trek ging inderdaad goed maar 24 S7 gisteravond niet, stutters. Wel benieuwd wat Philips Klantenservice te melden heeft, soms wil Netflix afsluiten en of het toestel 1 minuut van de stroom ook wel eens helpen.BugBoy schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:01:
[...]
Het zal eerder bij Philips liggen denk ik. Het lijkt me toch vreemd dat alle Android toestellen ineens niet meer lekker Netflix weer kunnen geven. Overigens lijkt het wel afhankelijk van wat je kijkt. Ik heb Star Trek Discovery S03E01 zonder problemen kunnen kijken, maar mijn vrouw heeft bij The Restaurant continu dit probleem. Soms gaat het een tijdje goed en daarna begint die weer met hick-ups.
Ik heb bij Philips een case aangemaakt. Benieuwd wat dat brengt...
Het is zo onvoorspelbaar en als een tijdje idle werkt, dan kan het ook wel eens warmte gerelateerd zijn. Wellicht dat er ergens wat begint te throttlen. Zou wel jammer zijn als de smart-functies binnen een jaar al kuren beginnen te vertonen. Ik weet dat het geen TV-leven mee gaat, maar 10 maanden zou wel heel kort zijn
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Hi Thanks voor de tip, de reset van de bridge heeft geholpen,
het vreemde is dat ik m al gereset had.
ben dit keer regireuser te werk gegaan
nogmaals thanks
ben dit keer regireuser te werk gegaan
nogmaals thanks
Winkiller schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Ja ook last van op een 43PUS7304. Op bv. Plex doet hij het niet, Netflix eens bellen ?
@danielsondepina
Ik denk de oplossing te hebben voor ons toestel, nou ja niet het toestel maar Hue.
De Bridge even van het stroom halen en daarna een zogenaamde "Bridge Cleanup" uitvoeren via de app.
Daarna de lampen weer via je tv configureren.
How can I reset my bridge?
1) Open the Philips Hue app.
2) Go to settings.
3) Select your bridge.
4) Click the info icon.
5) Select Clean up.
6) Click the Clean up button.
Bij mij werkt het weer nadat ik dit gedaan heb.
Dank naar Nook van Philips ondersteuning.
Helaas is vorige week mijn Philips Ambilight tv uit 2013 er mee opgehouden, aangezien men niet kon garanderen dat hij uberhaupt nog te repareren was, hebben we besloten om tijdelijk de tv van de slaapkamer beneden te zetten en op zoek te gaan naar een nieuwe Ambilight tv.
Nou was mijn oog gevallen op pricewatch: Philips 55PUS6704 Zwart, alleen zie ik dat de laagste prijs in de pricewatch nog wel een stukje lager ligt. Dus wellicht is het dan beter even te wachten op Black Friday.
Alleen sinds gisteren twijfel ik, aangezien de pricewatch: Philips 55PUS7805 Zwart zag staan bij de electronica deals van bol.com en die is 50 euro goedkoper dan laagste prijs die bekend is sinds de introductie. De kans dat die met Black Friday nog goedkoper zal zijn, schat ik een stuk lager in.
Momenteel schelen die 2 dus maar 20 euro. Is het dan verstandig om voor die duurdere te gaan? Als ik ze vergelijk in de pricewatch, zit er weinig verschil in. Al is die duurdere wel nieuwer, als ik het goed zie.
Het enige is dat ik van die duurdere nergens reviews kan vinden.
Nou was mijn oog gevallen op pricewatch: Philips 55PUS6704 Zwart, alleen zie ik dat de laagste prijs in de pricewatch nog wel een stukje lager ligt. Dus wellicht is het dan beter even te wachten op Black Friday.
Alleen sinds gisteren twijfel ik, aangezien de pricewatch: Philips 55PUS7805 Zwart zag staan bij de electronica deals van bol.com en die is 50 euro goedkoper dan laagste prijs die bekend is sinds de introductie. De kans dat die met Black Friday nog goedkoper zal zijn, schat ik een stuk lager in.
Momenteel schelen die 2 dus maar 20 euro. Is het dan verstandig om voor die duurdere te gaan? Als ik ze vergelijk in de pricewatch, zit er weinig verschil in. Al is die duurdere wel nieuwer, als ik het goed zie.
Als ik de HUE bridge reset/opruim, welke instellingen worden er dan verwijderd? Lampen? Accessoires?danielsondepina schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:37:
Hi Thanks voor de tip, de reset van de bridge heeft geholpen,
ben dit keer regireuser te werk gegaan![]()
![]()
![]()
nogmaals thanks
[...]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Is makkelijk online te vinden maar, met Clean up kun je alles in 1 x weg gooien wat je hebt ingesteld behalve je Rooms, Zones en je lampen.ST10©DE schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:52:
[...]
Als ik de HUE bridge reset/opruim, welke instellingen worden er dan verwijderd? Lampen? Accessoires?
Ik heb een nieuwe 65OLED805 waarbij dit ook niet werkt. Een week eerder had ik al een exemplaar die retour is gegaan omdat de ab niet te pairen was. Daar zat ook de nieuwste tv software op waarmee Ambilight + Hue wel goed werkte.Winkiller schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:15:
[...]
Is makkelijk online te vinden maar, met Clean up kun je alles in 1 x weg gooien wat je hebt ingesteld behalve je Rooms, Zones en je lampen.
Vreemde alleen is dat mijn huidige tv ook de nieuwste software heeft, maar dat ik nu bij Ambilight een optie mis. En dat is het instellen van de afstand van de lamp t.o.v. de tv. Die schuifbalk zit er niet meer bij. Bij jullie wel?
Ik zal ook mijn bridge even opschonen. Hoop dat dat werkt.
Ik wil dat niet onbeleefd bedoelen, maar in die prijsklasse kan je sowieso geen top tv verwachten. Dus de ene zal niet veel beter zijn dan de andere.Phoolie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:35:
Helaas is vorige week mijn Philips Ambilight tv uit 2013 er mee opgehouden, aangezien men niet kon garanderen dat hij uberhaupt nog te repareren was, hebben we besloten om tijdelijk de tv van de slaapkamer beneden te zetten en op zoek te gaan naar een nieuwe Ambilight tv.
Voor pakweg 250€ meer heb je al een heel andere tv, maar dan moet je die investering willen doen natuurlijk... 58PuS85.. reeks is bv heel interessant nu. Met wat korting en cashback.
7805 is de opvolger van de 6704 met als toevoeging de P5 processor (dus een verbetering, op papier tenminste). Beiden hebben een IPS paneel bij maatje 55", de 50" versie is een VA paneel net als de bovengenoemde 58" 8505Phoolie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:35:
(verder voegt de 8505 reeks weinig toe tov de 7805 reeks qua beeld. Iets hogere helderheid, 50 nits, en een breder kleurbereik aldus de specs [moet nog blijken uit een echte review in hoeverre dat wordt waargemaakt]. En daarnaast de keuze tussen Android TV op de 8505 en Philips eigen OS, Saphy, op de 7805).
De 7805 kun je dus best vergelijken met de pricewatch: Philips 55PUS7304 Zilver alleen dan Saphy ipv Android TV.
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 21-10-2020 00:48 ]
Bedankt voor je heldere uitleg. Met het hele Smart TV deel doen we weinig, daar hebben we al een Apple TV voor, dus Saphy is meer dan voldoende voor ons.apis29 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:44:
[...]
7805 is de opvolger van de 6704 met als toevoeging de P5 processor (dus een verbetering, op papier tenminste). Beiden hebben een IPS paneel bij maatje 55", de 50" versie is een VA paneel net als de bovengenoemde 58" 8505
(verder voegt de 8505 reeks weinig toe tov de 7805 reeks qua beeld. Iets hogere helderheid, 50 nits, en een breder kleurbereik aldus de specs [moet nog blijken uit een echte review in hoeverre dat wordt waargemaakt]. En daarnaast de keuze tussen Android TV op de 8505 en Philips eigen OS, Saphy, op de 7805).
De 7805 kun je dus best vergelijken met de pricewatch: Philips 55PUS7304 Zilver alleen dan Saphy ipv Android TV.
Denk zo alles bij elkaar gezien dat 499 een mooie prijs is voor wat ik zoek. Dan zou ik dus uitkomen op de 7805.
Aan de andere kant, als ik naar die 8505 kijk, die is bij BCC 769, dan kan je bij Philips nog 100 euro cashback krijgen, kom je uit op 669. Dan nog zo'n 25 euro via CashbackXL en je komt op 644. Dan is het verschil minder dan 150 euro, in vergelijking met die 7805. Dat is dan nog wel het overwegen waard voor een VA paneel. En wellicht bevalt Android TV dan wel zo goed, dat de Apple TV kan verhuizen naar de slaapkamer.
Waar kan je trouwens zien wat voor paneel er in zit? Ik zie dat zelf nergens terug.
[ Voor 17% gewijzigd door Phoolie op 21-10-2020 10:37 . Reden: Toch een ander inzicht gekregen ]
58 en 50" zijn alleen verkrijgbaar als VA panelen (40, 60, 70 en 85" ook)Phoolie schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:42:
Waar kan je trouwens zien wat voor paneel er in zit? Ik zie dat zelf nergens terug.
Ok & 55" zijn nooit VA panelen?apis29 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
58 en 50" zijn alleen verkrijgbaar als VA panelen (40, 60, 70 en 85" ook)
Dat wel (bij Samsung en Sony bijv.; bij Sony de higher end modellen, lager ook IPS) maar Philips gebruikt IPS panelen voor de overige maten (meestal die van LG).
Even kijken of er al reviews te vinden zijn, vorig jaar werden ze angstvallig uit de handen van reviewers gehouden (het 'The One' model, toen de 7304 en nu is dat de 8505 die ze zo bestempeld hebben).
Bij de 8505 zit overigens ook nog de vernieuwde afstandsbediening als verschil met de 7805. Als het goed is deze https://hdtvpolska.com/wp...D805_test_15-1024x846.jpg
[ Voor 52% gewijzigd door apis29 op 21-10-2020 13:02 ]
Ik lees dat bij verschillende mensen de Ambilight + Hue koppeling niet werkt.
Mijn nieuwe philips 55oled805\12 heb ik sinds 2 weken.
Ook ik ging enthousiast met de koppeling van de bridge met de TV aan de gang.( Daar had ik deze TV mede voor aangeschaft)
Helaas werkte dit in eerste instantie bij mij ook niet. Lang verhaal kort:
Na het aanmaken van een "entertainment room" in de Hue app en het plaatsen van de lampen ( geselecteerd op de TV) op de juiste positie is de synchronisatie met de TV tot leven gekomen.
Blijkbaar gaan de lampen pas mee werken als ze dus in een "entertainment room" zijn toegevoegd.
In de app staat daarna ook dat de lampen gesynced zijn met de TV en daardoor niet bediend kunnen worden
Wellicht help ik iemand met deze ervaring.
Ook ik ging enthousiast met de koppeling van de bridge met de TV aan de gang.( Daar had ik deze TV mede voor aangeschaft)
Na het aanmaken van een "entertainment room" in de Hue app en het plaatsen van de lampen ( geselecteerd op de TV) op de juiste positie is de synchronisatie met de TV tot leven gekomen.
Blijkbaar gaan de lampen pas mee werken als ze dus in een "entertainment room" zijn toegevoegd.
In de app staat daarna ook dat de lampen gesynced zijn met de TV en daardoor niet bediend kunnen worden
[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 22-10-2020 09:50 . Reden: De groeten doen is niet nodig, zie https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten ]
Gaan we vanavond gelijk proberen!TjerkVisser schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:04:
Ik lees dat bij verschillende mensen de Ambilight + Hue koppeling niet werkt.
Met vriendelijke groet
Tjerk Visser
Succes, laat maar horen of dit geholpen heeft. Ik ben benieuwd.
@Phoolie Nog even rondgezocht en op wat russische reviews gestuit en het zou nog kunnen dat de 55" 7805 een VA paneel heeft. De review was van een 65" 7855 (zelfde toestel met andere kleur frame) en zou een VA paneel hebben terwijl de 65PUS85xx bewezen een LG IPS paneel heeft.
Verder hadden ze nog een review van de 43PUS7805 en die had ook een VA paneel met wel bewijs in de vorm van een closeup van de pixels (zelfde makelij als de 50 en 58" panelen; de 55" zou dan wel van een andere fabrikant afkomstig moeten zijn maar dat verkleint op zich wel meteen die kans, zeker omdat er ook een 58" variant blijkt te bestaan pricewatch: Philips 58PUS7805 Zwart\)
Verder hadden ze nog een review van de 43PUS7805 en die had ook een VA paneel met wel bewijs in de vorm van een closeup van de pixels (zelfde makelij als de 50 en 58" panelen; de 55" zou dan wel van een andere fabrikant afkomstig moeten zijn maar dat verkleint op zich wel meteen die kans, zeker omdat er ook een 58" variant blijkt te bestaan pricewatch: Philips 58PUS7805 Zwart\)
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 21-10-2020 16:16 ]
Ik ben ook aan de slag gegaan met apps. Eerst de Hue app en entertainment ruimte opnieuw geconfigureerd (die had ik al voor mijn Play HDMI box, nu niet meer in gebruik). Dit deed voor mij niks.TjerkVisser schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Daarna nog de Philips Remote app op de iPhone geprobeerd. Hier zit ook een Ambilight+ Hue optie in. Deed in eerste instantie ook niks, maar toen ik weer in de config van de tv keek zag ik ineens de optie van de afstand weer terug 🤨 Dus drie schuifbalken ipv 2. Daarna deden de lampen ineens wel mee. Heel vreemd! Maar het werkt wel weer.
Dat dacht ik ook. Hetzelfde overkwam mij na dus aan het klooien geweest te zijn met die entertainment room.DirectZ schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:39:
[...]
Ik ben ook aan de slag gegaan met apps. Eerst de Hue app en entertainment ruimte opnieuw geconfigureerd Dit deed voor mij niks.
Ineens deden ze synchroniseren met de TV.
Ik heb toen de proef op de som genomen en alle entertainment ruimte's verwijderd. Toen ik hierna ambilght + Hue weer aanzette had de TV zelf een nieuwe "room" ingeschoten in de hue app met de lampen die op de TV had ingesteld.
Het blijft allemaal vaag, maar op een of andere manier is de Hue app wel degelijk in "play" tezamen met de TV ambilight.
[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 22-10-2020 09:49 . Reden: De groeten doen is niet nodig, zie https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten ]
Heeft bij mij helaas niet geholpenTjerkVisser schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:10:
[...]
Dat is jammer. Ik zou het dan ook niet weten
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 22-10-2020 09:49 . Reden: De groeten doen is niet nodig, zie https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten ]
Er is een nieuwe update beschikbaar voor de 2019 tv's met Android 9.
Changelog TPM191E_101.001.123.008 – Date: 2020/10/21
Solution for inverted top part of the screen
Solution for loss of equalizer settings after update
Improvements for network setup on xxx4 TV range
Stability improvements
General improvements
Bron:
https://toengel.net/phili...-pie-tpm191e-101-1-123-8/
Changelog TPM191E_101.001.123.008 – Date: 2020/10/21
Solution for inverted top part of the screen
Solution for loss of equalizer settings after update
Improvements for network setup on xxx4 TV range
Stability improvements
General improvements
Bron:
I intend to live forever. So far, so good.
Sinds een paar weken heb ik helaas een issue met mijn 65OLED803.
Het viel me als eerste op tijdens voetbal wedstrijden dat er een soort verticale schaduw streep door het beeld zit. Zowel links als rechts.
Als ik een YouTube filmpje opzet met een zogenaamde oled fix, waarbij contrast kleuren continu in beeld zijn, viel me op dat het een complete rechthoek is midden in het scherm. Het lijkt op een schaduw / minder fel dan de rest van het scherm.
Gelukkig valt het tot op heden alleen op tijdens zeer snelle sport beelden. Maar ja als eenmaal weet dat er zoiets in het scherm zit, blijf je er op letten.
Heeft iemand een idee wat het is?
Restbeelden verwijderen al verscheidene keren geprobeerd. Ik heb de tv 1,5jr en dit issue is er pas ongeveer een maandje.
Het viel me als eerste op tijdens voetbal wedstrijden dat er een soort verticale schaduw streep door het beeld zit. Zowel links als rechts.
Als ik een YouTube filmpje opzet met een zogenaamde oled fix, waarbij contrast kleuren continu in beeld zijn, viel me op dat het een complete rechthoek is midden in het scherm. Het lijkt op een schaduw / minder fel dan de rest van het scherm.
Gelukkig valt het tot op heden alleen op tijdens zeer snelle sport beelden. Maar ja als eenmaal weet dat er zoiets in het scherm zit, blijf je er op letten.
Restbeelden verwijderen al verscheidene keren geprobeerd. Ik heb de tv 1,5jr en dit issue is er pas ongeveer een maandje.
Fijn... het viel me van de week ineens op dat in het midden van mijn beeld af en toe wat groentinten te zien waren die er niet horen.
Helaas is mijn Philips 55POS9002 2 jaar en 5 maanden oud, buiten garantie dus...
Het is vooral op geel goed te zien:
:strip_exif()/f/image/xJ9XqZDlyN9M4peZeEagINa4.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit door inbranden of is er wat anders aan de hand?
Edit: ik ben niet de enige zo te zien: https://lgcommunity.us.co...-the-middle-of-the-screen
Helaas is mijn Philips 55POS9002 2 jaar en 5 maanden oud, buiten garantie dus...
Het is vooral op geel goed te zien:
:strip_exif()/f/image/xJ9XqZDlyN9M4peZeEagINa4.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit door inbranden of is er wat anders aan de hand?
Edit: ik ben niet de enige zo te zien: https://lgcommunity.us.co...-the-middle-of-the-screen
[ Voor 10% gewijzigd door ChuckBartowski op 22-10-2020 21:03 ]
Even in het LG topic zoeken; maar ik heb hem al snel gevonden: klinkt als MariusV in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"Gruijters schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:14:
Is niet buiten garantie, zie hier het meest recente topic: OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijkChuckBartowski schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:56:
Fijn... het viel me van de week ineens op dat in het midden van mijn beeld af en toe wat groentinten te zien waren die er niet horen.
Weet iemand hoe je de Bluetooth in je tv kan uitzetten?
Ik heb de handleiding en de instellingen van de tv al doorlopen maar ik kijk waarschijnlijk niet goed.
Mijn tv is een 43pus8505\12. Android tv.
Ik wil hem graag uitzetten omdat hij wel eens per ongeluk wordt gebruikt door de kids.
Ik heb de handleiding en de instellingen van de tv al doorlopen maar ik kijk waarschijnlijk niet goed.
Mijn tv is een 43pus8505\12. Android tv.
Ik wil hem graag uitzetten omdat hij wel eens per ongeluk wordt gebruikt door de kids.
Yup, lijkt aan amazon te liggen en niet zo zeer aan de tv volgens de reacties op de toengel blog..en nog altijd geen atmos (via dd 5.1+ zoals netflix) support...shadowkid053 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:48:
Sinds kort opeens geen melding van HDR10+ meer in de prime app op mn Oled 804. Ook niet op afleveringen waar ik dit voorheen wel had. Bekend?
Ltrz,....
Heb uiteindelijk de 58PUS8505 zondag bij de MediaMarkt besteld. Hij is ondertussen binnen en de eerste indruk is goed. Al moet ik nog wel heel wat dingen uitzoeken en goed instellen.
Heb er uiteindelijk 749 voor betaald, aangezien ik op de 759 nog 10 euro korting kreeg als ik mij aan zou meldem voor de MediaMartk Club nieuwsbrief.
Nu alleen nog even bij Philips registreren voor de 100 euro cashback.
Heb er uiteindelijk 749 voor betaald, aangezien ik op de 759 nog 10 euro korting kreeg als ik mij aan zou meldem voor de MediaMartk Club nieuwsbrief.
Nu alleen nog even bij Philips registreren voor de 100 euro cashback.
Hier net een 43PUS8505 besteld bij de Blokker voor € 495.
Tv gaat in de slaapkamer. Ben benieuwd.
Tv gaat in de slaapkamer. Ben benieuwd.
Ik heb het inmiddels weer werkend door middel van een clean up van de Hue bridge.TjerkVisser schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:13:
[...]
Dat is jammer. Ik zou het dan ook niet weten
Mooi!ST10©DE schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:46:
[...]
Ik heb het inmiddels weer werkend door middel van een clean up van de Hue bridge.
Ik zit niet zo te wachten op een cleanup... vooral m’n scènes die ik gemaakt heb. De timers is een kwestie van opschrijven en daarna opnieuw erin zetten...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ik hoop de komende jaren weer vooruit te kunnen met mijn 55PUS8804 nadat vorige week met 47PFL7008 de geest heeft gegeven na 7 jaar.
Waarom niet "the one" het nieuwste model? ik vind het model van vorig jaar mooier! Ik houd niet van gespoten plastic in aluminiumkleur. Tevens een goeie deal via Bol voor 650,- (geopende doos, verder nieuw)
Beeld viel mij eigenlijk nog tegen tov van de vorige. de vorige was uit de doos gelijk goed. hier heb ik nog heel wat instellingen moeten aanpassen. Vooral scherpte deed heel veel, waarom zou je hem onscherp zetten waar hij standaard op staat?
Waarom niet "the one" het nieuwste model? ik vind het model van vorig jaar mooier! Ik houd niet van gespoten plastic in aluminiumkleur. Tevens een goeie deal via Bol voor 650,- (geopende doos, verder nieuw)
Beeld viel mij eigenlijk nog tegen tov van de vorige. de vorige was uit de doos gelijk goed. hier heb ik nog heel wat instellingen moeten aanpassen. Vooral scherpte deed heel veel, waarom zou je hem onscherp zetten waar hij standaard op staat?
Top!ST10©DE schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:46:
[...]
Ik heb het inmiddels weer werkend door middel van een clean up van de Hue bridge.
Heb op m'n 65OLED854 een sw-update gedraaid en wordt de Chromecast-functie van m'n TV niet meer gevonden. In de appstore geeft 'ie aan dat er een update is voor de ChromeCast Built-In maar die geeft een error. Meer mensen met deze problemen?
Ik heb een 75pus8303 en Netflix, Prime video en Disney+ hebben allemaal perfect gewerkt met 4k HDR. Sinds een week mag ik max HD en in Netflix zet hij wel de HDR aan, maar de resolutie loopt maar op tot 540p.
Via ShieldTV of XBOne X gewoon 4k HDR streams.
Meer mensen die hier last van hebben met hun Philips TVs?
Je gaat bijna denken dat ze weer aan het cappen zijn vanwege de lockdowns, maar als het dan apparaat specifiek wordt, dan volg ik het niet meer...
Je gaat bijna denken dat ze weer aan het cappen zijn vanwege de lockdowns, maar als het dan apparaat specifiek wordt, dan volg ik het niet meer...
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
En als je het Android systeem nieuw opstart?Dookiy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:59:
Heb op m'n 65OLED854 een sw-update gedraaid en wordt de Chromecast-functie van m'n TV niet meer gevonden. In de appstore geeft 'ie aan dat er een update is voor de ChromeCast Built-In maar die geeft een error. Meer mensen met deze problemen?
Dit probleem heb ik ook! Met een Chromecast Ultra die ik heb liggen kan ik wel gewoon 4K HDR kijken op dezelfde tv.xsive schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:21:
Ik heb een 75pus8303 en Netflix, Prime video en Disney+ hebben allemaal perfect gewerkt met 4k HDR. Sinds een week mag ik max HD en in Netflix zet hij wel de HDR aan, maar de resolutie loopt maar op tot 540p.
Op Amazon Prime Video heb ik ook al een aantal weken(!) het probleem dat HDR gewoon niet meer werkt. En wederom, met Chromecast Ultra werkt het wel gewoon.
Bij Prime krijg je met Chromecast een HDR-stream op een hoge bitrate, direct op de tv krijg je een 4K-stream die per-shot-encoding heeft (heeft Amazon blijkbaar nu ook) met veel lagere bitrate.
Maar begrijp ik dat jij het bij andere diensten zoals Disney nu ook hebt, dit probleem? Zal dit wat te maken hebben met de gekraakte Widevine DRM?
[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-11-2020 23:23 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
geen problemen met Philips OLEDSorcerer8472 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:09:
[...]
Dit probleem heb ik ook! Met een Chromecast Ultra die ik heb liggen kan ik wel gewoon 4K HDR kijken op dezelfde tv.
Op Amazon Prime Video heb ik ook al een aantal weken(!) het probleem dat HDR gewoon niet meer werkt. En wederom, met Chromecast Ultra werkt het wel gewoon.
Bij Prime krijg je met Chromecast een HDR-stream op een hoge bitrate, direct op de tv krijg je een 4K-stream die per-shot-encoding heeft (heeft Amazon blijkbaar nu ook) met veel lagere bitrate.
Maar begrijp ik dat jij het bij andere diensten zoals Disney nu ook hebt, dit probleem? Zal dit wat te maken hebben met de gekraakte Widevine DRM?
Je bent niet de Enige , probleem is er bij meerderexsive schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:21:
Lage resolutie streaming apps na vervangen OLED scherm
Op mijn Oled heb ik dezelfde issues als jou, sinds gister, de avond ervoor nog niet, op de lcd geen issues (zelfde software)
[ Voor 3% gewijzigd door Gipsy King op 07-11-2020 08:53 ]
Bij Disney detecteert hij nog maar maximaal HD. Gekraakte widevine was ik niet van op de hoogte. Ik zie het somber in, want zie niet gebeuren dat TP vision nog een update doet voor mijn TV. Vraag me af of ik de apps niet had moeten updaten naar de nieuwste versies.Sorcerer8472 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:09:
[...]
Dit probleem heb ik ook! Met een Chromecast Ultra die ik heb liggen kan ik wel gewoon 4K HDR kijken op dezelfde tv.
YouTube is overigens ook wisselend, dan staat er bij de video een 4k logootje, je klikt hem aan om af te spelen en vervolgens maximaal 720p. Hier kan het misschien nog ermee te maken hebben dat de 4k versie nog niet klaar was met verwerken na uploaden, immers werken andere 4k video's dan weer wel, ook HDR succesvol bij sommige video's.
Netflix deed het echter donderdag nog naar behoren als enige, gisteravond dus max 480p, soms 540p.
Buiten de ingebouwde AndroidTV, werkt alles naar behoren op alle andere apparaten hier in huis. Dan kan nu iemand denken: probleem opgelost, maar zo zie ik dat niet aangezien het nonsense is om een extra apparaat te moeten gaan gebruiken.
Als ik de oorzaak definitief weet, dan wil ik wel juridisch advies inwinnen via mijn verzekering.
Exact mijn issues, zie ook: Lage resolutie streaming apps na vervangen OLED schermxsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:25:
[...]
Bij Disney detecteert hij nog maar maximaal HD. Gekraakte widevine was ik niet van op de hoogte. Ik zie het somber in, want zie niet gebeuren dat TP vision nog een update doet voor mijn TV. Vraag me af of ik de apps niet had moeten updaten naar de nieuwste versies.
YouTube is overigens ook wisselend, dan staat er bij de video een 4k logootje, je klikt hem aan om af te spelen en vervolgens maximaal 720p. Hier kan het misschien nog ermee te maken hebben dat de 4k versie nog niet klaar was met verwerken na uploaden, immers werken andere 4k video's dan weer wel, ook HDR succesvol bij sommige video's.
Netflix deed het echter donderdag nog naar behoren als enige, gisteravond dus max 480p, soms 540p.
Buiten de ingebouwde AndroidTV, werkt alles naar behoren op alle andere apparaten hier in huis. Dan kan nu iemand denken: probleem opgelost, maar zo zie ik dat niet aangezien het nonsense is om een extra apparaat te moeten gaan gebruiken.
Als ik de oorzaak definitief weet, dan wil ik wel juridisch advies inwinnen via mijn verzekering.
We hebben elkaar gevonden, zullen we jouw thread er volledig voor gebruiken?ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:31:
[...]
Exact mijn issues, zie ook: Lage resolutie streaming apps na vervangen OLED scherm
[ Voor 11% gewijzigd door xsive op 07-11-2020 09:44 ]
Goed idee, als een moderator de topic titel nog kan aanpassen kunnen eventueel andere Philips gebruikers het ook sneller vindenxsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:44:
[...]
We hebben elkaar gevonden, zullen we jouw thread er volledig voor gebruiken?
Nog meer mensen met een OLED804 die met een AppleTV 4K kijken? Ik merk dat als ik films kijk via de Apple TV dat er steeds kleine beeldfoutjes zijn. Vooral bij bewegende personen. Lastig uit te leggen, maar ik merk het gelijk.
Alleen merk ik op dat ik bij beeldstijlen kan ik geen Films of ISF kiezen. Alleen maar een HDR en Dolby Vision stijlen. Geen van alle werken echt lekker.
Meer mensen last van?
Alleen merk ik op dat ik bij beeldstijlen kan ik geen Films of ISF kiezen. Alleen maar een HDR en Dolby Vision stijlen. Geen van alle werken echt lekker.
Meer mensen last van?
Welke Apple TV en welke softwareversie?kw_nl schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:06:
Nog meer mensen met een OLED804 die met een AppleTV 4K kijken? Ik merk dat als ik films kijk via de Apple TV dat er steeds kleine beeldfoutjes zijn. Vooral bij bewegende personen. Lastig uit te leggen, maar ik merk het gelijk.
Meer mensen last van?
Apple TV 4K, laatste OS staat erop: 14.0.2stevenleemans schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:18:
[...]
Welke Apple TV en welke softwareversie?
Ik meen dat ik daar iets over heb gehoord, dat er HDMI-problemen zijn tussen Apple TV's en Philips en dat Apple er nu aan werkt. Geen idee waar ik het heb gelezen en of het helemaal klopt.
nieuws: TP Vision onderzoekt probleem met streamingkwaliteit op Philips-tv's
Iemand hier ook problemen mee?
Wij hebben een 55PUS7303/12 en een 65PUS7303/12.
Beide tv's hebben het probleem.
Edit:
Er is een apart topic voor:
Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s
Beide tv's hebben het probleem.
Edit:
Er is een apart topic voor:
Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s
[ Voor 15% gewijzigd door DJvL op 09-11-2020 17:29 . Reden: Toevoeging ]
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Yes genoeg mensen: Lage resolutie streaming apps op Philips TV’sDJvL schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:26:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Had hem inderdaad net toegevoegd. Thanks.CLB schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:30:
[...]
Yes genoeg mensen: Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Toevallig al een oplossing gevonden voor de Harmony Remote? Behalve het toewijzen van Source+OK?vanardenne schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:40:
[...]
Dank voor t checken. Hopelijk wordt dit gefixt met een volgende update...
Laatst tv geüpdate, en heb nu ook dit probleem...
Na heel dat gezeik met lage streaming kwaliteit waar ik heel het weekend mee bezig bent geweest (zelf geen last van overigens) kreeg ik vandaag een pop-up dat er een update was voor de OLED804 de TMP191E_R.101.001.123.008.
Update gedaan en nu stuurt de TV continue een TV audio CEC commando uit waardoor mijn receiver continue overschakelt naar TV audio en natuurlijk geen makkelijke manier om een rollback te doen helaas.
Om 19:30 chat gestart op de website van Philips en in overleg eerst het auto update bestand van de vorige versie geprobeerd, helaas negeert de TV dat waarschijnlijk door de herkenning dat er een recentere versie is geinstalleerd. Toen heeft de medewerker mij een geforceerde update gestuurd via de e-mail. Na lang kloten met verschillende USB sticks de juiste gevonden en geupdate en waarempel ik zit weer op de vorige versie en alles werkt weer.
TLDR;
Gebruik je een receiver in combinatie met een 2019/2020 OLED met software TPM191E update dan voorlopig niet naar de nieuwste versie en zet autoupdate uit.
Update gedaan en nu stuurt de TV continue een TV audio CEC commando uit waardoor mijn receiver continue overschakelt naar TV audio en natuurlijk geen makkelijke manier om een rollback te doen helaas.
Om 19:30 chat gestart op de website van Philips en in overleg eerst het auto update bestand van de vorige versie geprobeerd, helaas negeert de TV dat waarschijnlijk door de herkenning dat er een recentere versie is geinstalleerd. Toen heeft de medewerker mij een geforceerde update gestuurd via de e-mail. Na lang kloten met verschillende USB sticks de juiste gevonden en geupdate en waarempel ik zit weer op de vorige versie en alles werkt weer.
TLDR;
Gebruik je een receiver in combinatie met een 2019/2020 OLED met software TPM191E update dan voorlopig niet naar de nieuwste versie en zet autoupdate uit.
Formerly known as Ragdoll
Ik heb helaas precies hetzelfde verschijnsel met mijn Marantz-receiver. Verdomd lastig om tussen bronnen te schakelen nu, terwijl alles prima werkte vóór deze update.Ik heb in de Marantz-instellingen in video-hdmi de automatische schakeling naar tv audio uitgezet, maar nu blijft het geluid dus op Ziggo-tv staan als ik naar YouTube op de oled804 schakel....InFamous schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:48:
Na heel dat gezeik met lage streaming kwaliteit waar ik heel het weekend mee bezig bent geweest (zelf geen last van overigens) kreeg ik vandaag een pop-up dat er een update was voor de OLED804 de TMP191E_R.101.001.123.008.
TLDR;
@prijk Ik heb eventueel de software voor de geforceerde uodate voor je. Kan je een rollback doen naar 001.004.100.000
Wat zijn precies de verschillen tussen de 55OLED754, 804 en 854? Qua prijs liggen ze bij de meeste winkels niet ver uit elkaar.
Sowieso zie ik dat de 754 het oude OS heeft, maar ik heb een AppleTV 4 dus dat vind ik minder interessant. Qua geluid heb ik een externe speakerset dus ook dat zou niet uit mogen maken.
Nog meer interessante verschillen? Zijn de panelen exact gelijk?
Sowieso zie ik dat de 754 het oude OS heeft, maar ik heb een AppleTV 4 dus dat vind ik minder interessant. Qua geluid heb ik een externe speakerset dus ook dat zou niet uit mogen maken.
Nog meer interessante verschillen? Zijn de panelen exact gelijk?
De 804, 854 hebben een nieuwere verbeterde generatie P5 processor ten opzichte van de 754. En beide eerstgenoemde een ietwat nieuwer, oled scherm dan de 754.
Is hier al vaker aangehaald.
De 854 staat op een draaibaar onderstel.
[ Voor 10% gewijzigd door dinandus op 10-11-2020 12:15 ]
Is het ondertussen eigenlijk al mogelijk je (philips) androidtv DIRECT via google home aan/uit te zetten en te bedienen?
Dus zonder logitech harmony hub, zonder chromecast eraan te hangen.
Het lukt mij namelijk nog niet, ook al lees ik op sommige paginas dat dit mogelijk zou zijn (maar op anderen zeggen ze weer dat je er een chromecast voor nodig hebt) en ook lees ik op fora van sommige gebruikers dat het zou werken, maar anderen weer niet.
Ik heb hier al een tijdje een werkende oplosing icm de harmny hub (TV is een 55PUS7334 overigens) maar blijf het heeeeel bijzonder vinden dat dit nodig zou zijn. (En heb liever minder dan meer apparaten).
Dus zonder logitech harmony hub, zonder chromecast eraan te hangen.
Het lukt mij namelijk nog niet, ook al lees ik op sommige paginas dat dit mogelijk zou zijn (maar op anderen zeggen ze weer dat je er een chromecast voor nodig hebt) en ook lees ik op fora van sommige gebruikers dat het zou werken, maar anderen weer niet.
Ik heb hier al een tijdje een werkende oplosing icm de harmny hub (TV is een 55PUS7334 overigens) maar blijf het heeeeel bijzonder vinden dat dit nodig zou zijn. (En heb liever minder dan meer apparaten).
Hier icm Google Nest Mini's lukt dat ook niet. Volume aanpassen wel, aan/uit en dergelijke niet
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
OK ik hang hem toch op dus voetjes/onderstel boeit me ook niet. Gaat me puur om de beeldkwaliteit eigenlijk.dinandus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:15:
De 804, 854 hebben een nieuwere verbeterde generatie P5 processor ten opzichte van de 754. En beide eerstgenoemde een ietwat nieuwer, oled scherm dan de 754.
@CLB Thanks, blijft toch raar voelen dat dat niet samenwerkt... maar zal wel een onmogelijkheid zijn doordat de AB op IR werkt (en de hub dus ook) en de home dit niet heeft. Ook wel logisch als ik er langer over nadenk...
Nee helaas. Ook niet heel hard gezocht, hopelijk doet die 't weer in volgende update.Pimmeke1989 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:19:
[...]
Toevallig al een oplossing gevonden voor de Harmony Remote? Behalve het toewijzen van Source+OK?
Laatst tv geüpdate, en heb nu ook dit probleem...
Sinds een aantal weken de 50PUS8505 in ons bezit. Erg tevreden mee op 1 ding na.
Na verloop van tijd reageert de TV functie nergens meer op.
Netflix, Disney+ etc.. werken nog wel.
Door hem opnieuw op te starten via het instellingen menu doet hij het weer een tijdje zonder problemen.
Wie kan mij hiermee helpen?
Door hem opnieuw op te starten via het instellingen menu doet hij het weer een tijdje zonder problemen.
Ik ken het probleem niet, heb ook een ander type (804). Maar ik zou een factoryreset proberen. Als dat niet helpt, contact opnemen met Philips of de verkoper.W.V. schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:37:
Sinds een aantal weken de 50PUS8505 in ons bezit. Erg tevreden mee op 1 ding na.
Beste kw_nl,
Bedankt voor je reactie. Reset heb ik al geprobeerd. Zal morgen contact opnemen met Phlips.
Bedankt voor je reactie. Reset heb ik al geprobeerd. Zal morgen contact opnemen met Phlips.
Sinds ik mijn 55OLED804 heb valt me de banding enorm op bij Netflix. Dat ligt denk ik wel aan Netflix, want als ik iets anders afspeel dan valt het me niet op.
Voorbeeld (op de foto lijkt het erger dan het in de praktijk is):
:strip_exif()/f/image/JH9GNdqWj84bFExFfpLmKL4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Is daar nog iets aan te doen? Ik heb geen 4K abo bij ze, zou dat wat veranderen? Het is best zuur, omdat ik 80% van de tijd Netflix kijk...
:strip_exif()/f/image/JH9GNdqWj84bFExFfpLmKL4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Is daar nog iets aan te doen? Ik heb geen 4K abo bij ze, zou dat wat veranderen? Het is best zuur, omdat ik 80% van de tijd Netflix kijk...
[ Voor 3% gewijzigd door kw_nl op 16-11-2020 12:19 ]
Als je last hebt van verticale banding kan het ook de oled tv zelf zijn. Op YouTube ben ik iemand tegen gekomen over LG OLED met banding die een pixel refresh uitvoerde om het op te lossen.kw_nl schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:19:
Sinds ik mijn 55OLED804 heb valt me de banding enorm op bij Netflix. Dat ligt denk ik wel aan Netflix, want als ik iets anders afspeel dan valt het me niet op.
[Afbeelding]
Anderzijds wordt in reviews the upscaling van Philips geprezen. Je kan nog kijken of je setting getuned moeten worden. Ik zelf gebruik iets in de buurt van wat hier staat beschreven onder ‘belangrijkste instellingen’
Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.
Woensdag komt CE Repair een aan huis reparatie uitvoeren. Ik verwacht dat ze het paneel vervangen.Gruijters schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:14:
Iemand ervaringen met een paneel vervanging en met CE Repair?
De gradient banding bij Netflix is inderdaad om te huilen. Treedt op bij HD-content, bij 4K zie ik het juist niet, bij HDR-content sowieso niet. Heb het idee dat dit via mijn Chromecast Ultra veel minder is. Dit kan komen doordat óf de decoder in de Philips ruk is (icm de encoding van Netflix), óf doordat Netflix een lagere maximum bitrate doorstuurt naar de Philips.kw_nl schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:19:
[Afbeelding]
Dit laatste begon ik recent te vermoeden en wilde ik uitzoeken, maar helaas trad toen het euvel op wat Netflix-kwaliteit beperkt, dus nu kan ik het niet representatief testen totdat het gefixt is.
[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 16-11-2020 22:05 ]
Misschien kan je het beeld iets verbeteren door instellingen voor MPEG-artefactreductie aan te passen.kw_nl schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:19:
[Afbeelding]
Ik heb die idd wat verhoogd. Het is wel wat minder. Maar nog wel duidelijk aanwezig.Fireshade schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:40:
[...]
Misschien kan je het beeld iets verbeteren door instellingen voor MPEG-artefactreductie aan te passen.
@kw_nl Ik heb hetzelfde met diverse FHD bronnen. Gek genoeg nog het minste als ik ouderwets TV kijk via mijn Ziggo Horizon box. 4K/HDR geen last van. Ik heb er mee leren leven en kijk zo veel mogelijk HDR
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Beslissing is gevallen om een Philips oled te nemen.
Ik twijfel tussen
55oled804
55oled854
kan iemand mij vertellen wat voor verschil er is tussen deze twee modellen?
Ik twijfel tussen
55oled804
55oled854
Staat een paar berichten boven je. De voet kan draaien.theclown_1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:04:
Ik twijfel tussen
55oled804
55oled854
Kun je niet beter voor de opvolger gaan? De 805 of 855...theclown_1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:04:
Ik twijfel tussen
55oled804
55oled854
Op deze twee modellen heb je nu €150,- cashback en dat heb je niet op de 804/854.
804 / 845 zijn exact dezelfde toestellen, maar de 845 heeft een draaibare voet.
Heb gisteren twee keer de W6505 gekocht voor het maken van een surround setup, maar kwam van een koude kermis thuis.datadevil schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:30:
[...]
Leuk dat je er ook in aan het duiken bent. Ik heb hetzelfde idee maar kan er bar weinig over vinden; zou het liefst mijn receiver gebruiken voor front + subwoofer (3.1) en dan play-fi speakers voor achter, maar kan nergens vinden of dat gaat werken. Ben bang dat je omdat je dan naar verschillende dingen geluid gaat sturen het niet gaat werken.
Mijn versterker gaat ook play-fi ondersteunen dus wellicht zou ik als het zo ver is via play-fi dan naar versterker en naar achter speakers kunnen sturen(?).
Daarnaast; vind maar eens betaalbare achter speakers met play-fi, lijkt nog een weinig actieve markt.
EDIT:
dit nog wel gevonden, https://www.download.p4c....663-1868636798.1597663743 onder kenmerken:
"Deze draadloze luidspreker is compatibel met DTS Play-Fi, zodat u eenvoudig kunt synchroniseren met andere Play-Fi-compatibele luidsprekers voor Multiroom-audio. Als uw soundBar Play-Fi Surround ondersteunt, kunt u deze luidspreker zelfs onderdeel maken van een echte Surround Sound-opstelling voor uw filmavond."
Prijzen ook nog gevonden; De Philips W6205 (199,99 euro) en W6505 (€299,99 euro) zijn beschikbaar in oktober 2020. (https://www.homecinemamag...ambilight-en-dts-play-fi/)
Voor het configureren van een DTS Play-Fi surround setup (in de Philips sound app) is een "mastersurroundluidspreker" nodig. De soundbar van de Philips 55OLED934 TV is kennelijk niet voldoende.
Dit terwijl op de verpakking van de speaker staat dat je de speakers aan je TV kan koppelen voor surroundsound

Daarnaast had ik last van vertraging tussen het beeld en het geluid zodra DTS Play-Fi was ingeschakeld.
Tot slot is de geluidsweergave ook anders (niet perse beter of slechter) dan die van de soundbar van de TV, niet heel storend maar ik had verwacht dat dit goed op elkaar was afgestemd omdat het ook een Philips product is.
Kortom, het is het geld en de moeite niet waard. Je kan beter een echte surround set kopen en die op de TV aansluiten.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
hey, dankjewel voor deze review. Ik had al besloten dat ik het niet ging doen omdat het ook niet met mijn receiver samen werkt en ik daar toch ook gebruik van wilde blijven maken maar wat is het jammer dat Philips hier faalt in de uitvoering, toch een mooi product als het goed zou werken.Gijs007 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:30:
[...]
Heb gisteren twee keer de W6505 gekocht voor het maken van een surround setup, maar kwam van een koude kermis thuis.
Voor het configureren van een DTS Play-Fi surround setup (in de Philips sound app) is een "mastersurroundluidspreker" nodig. De soundbar van de Philips 55OLED934 TV is kennelijk niet voldoende.
Dit terwijl op de verpakking van de speaker staat dat je de speakers aan je TV kan koppelen voor surroundsound![]()
Daarnaast had ik last van vertraging tussen het beeld en het geluid zodra DTS Play-Fi was ingeschakeld.
Tot slot is de geluidsweergave ook anders (niet perse beter of slechter) dan die van de soundbar van de TV, niet heel storend maar ik had verwacht dat dit goed op elkaar was afgestemd omdat het ook een Philips product is.
Kortom, het is het geld en de moeite niet waard. Je kan beter een echte surround set kopen en die op de TV aansluiten.
Misschien handig voor de mensen hier. Ik heb met de klantenservice van Philips gesproken en die zeggen dat de PUS9005/12 waarschijnlijk nog in Nederland zal verschijnen en dat dit wegens een vertraging nog niet het geval is.
Ik dacht eraan om een led-tv van Philips te kopen en kwam uit op dat model. Tenzij ik een hele interessante deal voor Black Friday tegenkom, wacht ik misschien wel daarop.
Ik dacht eraan om een led-tv van Philips te kopen en kwam uit op dat model. Tenzij ik een hele interessante deal voor Black Friday tegenkom, wacht ik misschien wel daarop.
Hebben mensen hier ervaring met een wat donkere muur i.c.m. een ambilight TV?
Ik ga verhuizen, de muur waar de TV misschien komt (heeft de huidige bewoner hem staan) is een soort van taupe kleur. Niet mijn keuze, maar het staat eigenlijk wel prima. De andere muren zijn meer richting beige, anders komt de TV misschien daar.
Is het te doen om die kleur(en) te houden i.c.m. mijn ambilight tv, of kan ik toch beter de muren wit schilderen? Ik weet dat je de kleur van de muur wel aan kunt passen in de ambilight settings op de tv, maar 'smoelt' dat dan wel?
Ik ga verhuizen, de muur waar de TV misschien komt (heeft de huidige bewoner hem staan) is een soort van taupe kleur. Niet mijn keuze, maar het staat eigenlijk wel prima. De andere muren zijn meer richting beige, anders komt de TV misschien daar.
Is het te doen om die kleur(en) te houden i.c.m. mijn ambilight tv, of kan ik toch beter de muren wit schilderen? Ik weet dat je de kleur van de muur wel aan kunt passen in de ambilight settings op de tv, maar 'smoelt' dat dan wel?
:strip_exif()/f/image/GcJtgbTEsyvktTKyW90fZqzf.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist is het paneel van mijn OLED803 aan huis vervangen door CE Repair. Eerlijk is eerlijk, ik was huiverig omdat ik een hoop negatieve reviews over dit bedrijf heb gelezen, maar ik moet zeggen dat het allemaal vlekkeloos is gegaan. Vooralsnog geen klachten over het scherm!Gruijters schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:56:
[...]
Woensdag komt CE Repair een aan huis reparatie uitvoeren. Ik verwacht dat ze het paneel vervangen.
Iemand ervaringen met een paneel vervanging en met CE Repair?
Heeft deze tv dolby atmos ondersteuning, philips 49PUS6401/12? Waaraan kun je zien of een tv deze ondersteuning biedt?
Heb onlangs nieuwe surround gekocht van Dali Oberon en een nieuwe versterker van Yamaha RX-A1080. Schijnt dat je tv de atmos ondersteuning dient te bieden wil je deze beleving creëren.
Bedankt
Heb onlangs nieuwe surround gekocht van Dali Oberon en een nieuwe versterker van Yamaha RX-A1080. Schijnt dat je tv de atmos ondersteuning dient te bieden wil je deze beleving creëren.
Bedankt
Every problem should be seen as a challenge or opportunity
wij hebben het voor een dieselgroene muur en dat vind ik ook prima werken.dragon2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:22:
[Afbeelding]
Daarnaast kan je de ambilight behoorlijk afstellen. Je kan je behang kleur kiezen, licht en kleur intensiteit afstellen. Ik zou geen probleem verwachten. Wel is het zo dat donkere kleuren minder licht reflecteren en zal dus de opbrengst minder zijn. Hangt dus af van welke ervaring je wilt; intens of subtieldatadevil schreef op donderdag 19 november 2020 @ 08:13:
[...]
wij hebben het voor een dieselgroene muur en dat vind ik ook prima werken.
Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.
Zijn deze verschillen alleen bij de OLED versies? Heb zelf namelijk een 58PUS8505, dus een 0 als 3er getal, maar ook deze heeft gewoon een draaibare voet. Of begrijp ik de definitie van "draaibare voet" niet goed?kw_nl schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:18:
[...]
Staat een paar berichten boven je. De voet kan draaien.
Hier een donkergrijze muur, werkt prima. Al overwegen we te gaan verbouwen. Op dat moment ga ik wel voor een witte muur achter de TV, omdat ik verwacht dat de Ambilight dan nog net wat beter tot zijn recht komtdragon2 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:22:
minder ja maar met taupe valt dat denk ik wel mee, plus dat ik in ieder geval bij onze tv het nog steeds enorm licht vind op de lichtste standkorna schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:02:
[...]
Daarnaast kan je de ambilight behoorlijk afstellen. Je kan je behang kleur kiezen, licht en kleur intensiteit afstellen. Ik zou geen probleem verwachten. Wel is het zo dat donkere kleuren minder licht reflecteren en zal dus de opbrengst minder zijn. Hangt dus af van welke ervaring je wilt; intens of subtiel
Ik heb een aantal dagen terug een 65OLED935 ontvangen als vervanging van mijn 65OLED803, wegens het niet meer 4K kunnen streamen vanuit streamingdiensten. Mooi scherm, goed geluid, maar de afstandsbediening is gewoon k*t. Knoppen zijn te plat om op de tast iets te doen en er zit wel verlichting achter de toetsen, maar deze gaat pas aan op moment als je een knop in drukt (lekker handig) en blijft dan ongeveer 3 sec aan.
Dus ik doe wat ik altijd doe: ik pak mijn oude Logitech Harmony One (12 jaar oud, still going strong) en programeer die helemaal naar wens. Echter....ondersteund deze TV (en meerdere recente modellen van Philips) geen commando's meer om rechtstreeks naar een HDMI input te gaan
Dus waar ik bij de 803 op een knop kon drukken op de Harmony InputHDMI2 of een commando aan kon maken met: TV kijken: Scherm - AAN en InputHDMI2 - Audio Syteem - AAN, werkt dat bij het huidige topmodel niet meer. Ik moet met de orginele afstandsbediening op source drukken en dan selecteren welke bron ik wil gebruiken. Deze bronnen staan ook niet altijd in dezelfde volgorde, dus ik kan ook geen custom commando aanmaken met: TV kijken: Scherm - AAN - Source - Down - Down - OK.
Iemand anders al met dit bijltje gehakt?
Ik zou eventueel nog via CEC kunnen gaan werken, maar de ondersteuning van Philips daarin is behoorlijk mager. Ik heb in het verleden al meerdere apparaten gehad die niet werkte via CEC op een Philips, maar wel perfect werkte op een Samsung. Daar komt bij dat het KPN 4K Arris kastje geen CEC ondersteund...
Dus ik doe wat ik altijd doe: ik pak mijn oude Logitech Harmony One (12 jaar oud, still going strong) en programeer die helemaal naar wens. Echter....ondersteund deze TV (en meerdere recente modellen van Philips) geen commando's meer om rechtstreeks naar een HDMI input te gaan

Dus waar ik bij de 803 op een knop kon drukken op de Harmony InputHDMI2 of een commando aan kon maken met: TV kijken: Scherm - AAN en InputHDMI2 - Audio Syteem - AAN, werkt dat bij het huidige topmodel niet meer. Ik moet met de orginele afstandsbediening op source drukken en dan selecteren welke bron ik wil gebruiken. Deze bronnen staan ook niet altijd in dezelfde volgorde, dus ik kan ook geen custom commando aanmaken met: TV kijken: Scherm - AAN - Source - Down - Down - OK.
Ik zou eventueel nog via CEC kunnen gaan werken, maar de ondersteuning van Philips daarin is behoorlijk mager. Ik heb in het verleden al meerdere apparaten gehad die niet werkte via CEC op een Philips, maar wel perfect werkte op een Samsung. Daar komt bij dat het KPN 4K Arris kastje geen CEC ondersteund...
@DjVe ... wat je zou kunnen proberen is gewoon de settings van de 803 in je harmony te zetten. De kans is aanwezig dat het dan gewoon werkt
. Daarnaast loont het om een bericht te sturen naar Logitech dat je settings mist, ze zijn best snel met het aanvullen van hun database.
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om codes te krijgen die verwijzen naar de juiste input die je dan kan invoeren in de harmony app. Dit heb ik zelf nooit hoeven doen overigens dus weet niet hoe
Dirty oplossing is handmatige stappen toevoegen aan een activiteit waar je de commando's achter elkaar zet (menu > input selectie > hdmi 1 > ok > exit ... zoiets dan hé, ken het menu niet
.
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om codes te krijgen die verwijzen naar de juiste input die je dan kan invoeren in de harmony app. Dit heb ik zelf nooit hoeven doen overigens dus weet niet hoe
Dirty oplossing is handmatige stappen toevoegen aan een activiteit waar je de commando's achter elkaar zet (menu > input selectie > hdmi 1 > ok > exit ... zoiets dan hé, ken het menu niet
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik had dit bericht gemist. Het probleem is dus bekend.Mr Magic schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:49:
[...]
Vandaag een splinternieuwe 48OLED935 ontvangen waar de 101.1.123.3 software al op geinstalleerd stond.
Kan bevestigen dat rechstreeks van input wisselen met een Logitech Harmony 950 (infrarood) niet werkt.
Ik heb alle OLED tv's in de remote geladenrenzo4000 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:03:
@DjVe ... wat je zou kunnen proberen is gewoon de settings van de 803 in je harmony te zetten. De kans is aanwezig dat het dan gewoon werkt. Daarnaast loont het om een bericht te sturen naar Logitech dat je settings mist, ze zijn best snel met het aanvullen van hun database.
Dirty oplossing is handmatige stappen toevoegen aan een activiteit waar je de commando's achter elkaar zet (menu > input selectie > hdmi 1 > ok > exit ... zoiets dan hé, ken het menu niet.
Via welke winkel als ik vragen mag?DjVe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:38:
Ik heb een aantal dagen terug een 65OLED935 ontvangen als vervanging van mijn 65OLED803, wegens het niet meer 4K kunnen streamen vanuit streamingdiensten...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het probleem is helaas ook nog aanwezig in de 123.8 software. Wordt ook hier uitgebreid besproken:DjVe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:10:
[...]
Ik heb alle OLED tv's in de remote geladenNiets werkt. En omdat het menu met bronnen steeds veranderd van volgorde is inderdaad die handmatige oplossing ook geen fatsoenlijke. Zucht....
Downgraden schijnt te werken, maar dat durf ik eigenlijk niet aan met zo'n dure TV.
In het kader van Black Friday/November/whateverjehetwiltnoemen ben ik eens aan het kijken naar een nieuwe TV.
We komen van een 32" Samsung van 10 jaar oud en willen iets van ~50", Philips met ambilight.
Nu vergelijk ik een aantal modellen via de pricewatch en is een van de meest gebruikte kenmerken om op te filteren, dimming. Een aantal modellen hebben geen dimming, anderen weer global en andere local.
Hoe zwaar moet ik nu aan tillen bij het kiezen van een TV?
We komen van een 32" Samsung van 10 jaar oud en willen iets van ~50", Philips met ambilight.
Nu vergelijk ik een aantal modellen via de pricewatch en is een van de meest gebruikte kenmerken om op te filteren, dimming. Een aantal modellen hebben geen dimming, anderen weer global en andere local.
Hoe zwaar moet ik nu aan tillen bij het kiezen van een TV?
Ah ik ben niet de enige gelukkigDjVe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:38:
Dus ik doe wat ik altijd doe: ik pak mijn oude Logitech Harmony One (12 jaar oud, still going strong) en programeer die helemaal naar wens. Echter....ondersteund deze TV (en meerdere recente modellen van Philips) geen commando's meer om rechtstreeks naar een HDMI input te gaan![]()
Ik ben hier dus van de week ook op een avond een tijdje mee bezig geweest zonder resultaat.
Maar volgens mij werkte het wel als ik daarna handmatig op HDMI input druk in de harmony app, zal dat nog eens testen zo.
Edit: Werkt dus niet. Meende eerder van de week wel maar ben ook bezig geweest met een software update van de tv.
[ Voor 7% gewijzigd door Yohost! op 20-11-2020 15:39 ]
devices>philips tv > helemaal naar rechts scrollen in de app > source > ok (zit dan weer in meest linkse 'window'.Yohost! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:10:
[...]
Ah ik ben niet de enige gelukkig![]()
Ik ben hier dus van de week ook op een avond een tijdje mee bezig geweest zonder resultaat.
Maar volgens mij werkte het wel als ik daarna handmatig op HDMI input druk in de harmony app, zal dat nog eens testen zo.
@DjVe proficiat met je nieuwste aanwinst. Hoe is de beleving van de beeldweergave op je 935 ten opzichte van je voorganger? Ben met name benieuwd hoe je de extra verbeterde P5 (met name de verschillen met de andere OLED 5 series van 2020) terug ziet?
Hier trouwens ook de HDMI problematiek met de HDMI schakelingen (met de nieuwste software erop) in combinatie met een Denon AVR 4500H, met de terug koppeling/doorzettings van de diverse overige randapparatuur via de AVR.
Twijfel zelf om ook naar een 865 over te stappen, echter qua techniek mischien beter de 935, + 4 zijdige Ambilight. Of toch maar jaartje te wachten, wil toch eigenlijk eindelijk een 77er van Philips....
Hier trouwens ook de HDMI problematiek met de HDMI schakelingen (met de nieuwste software erop) in combinatie met een Denon AVR 4500H, met de terug koppeling/doorzettings van de diverse overige randapparatuur via de AVR.
Twijfel zelf om ook naar een 865 over te stappen, echter qua techniek mischien beter de 935, + 4 zijdige Ambilight. Of toch maar jaartje te wachten, wil toch eigenlijk eindelijk een 77er van Philips....
[ Voor 0% gewijzigd door dinandus op 20-11-2020 12:55 . Reden: Correctie ]
Behalve dat Harmony verhaal heb ik nu nog 2 issues met mijn OLED854;
1. Youtube en DTS+
Wanneer ik Netflix kijk schakelt mijn versterker keurig naar Dolby Digital Plus
Bij Youtube gebeurd dit niet, ik krijg gewoon stereo door volgens mij.
Meer mensen dit issue?
TV instelling staat wel gewoon op bitstream passthrough.
2. ARC
Ik wil eigenlijk zelf kunnen bepalen of het geluid over mijn versterker gaat.
Nu schakelt mijn Onkyo steeds automatisch aan wanneer hij audio data over zijn ARC binnen krijgt.
Is dit een bug van de tv of is dit zo bedoeld?
Kan ook aan de versterker liggen natuurlijk.
1. Youtube en DTS+
Wanneer ik Netflix kijk schakelt mijn versterker keurig naar Dolby Digital Plus
Bij Youtube gebeurd dit niet, ik krijg gewoon stereo door volgens mij.
Meer mensen dit issue?
TV instelling staat wel gewoon op bitstream passthrough.
2. ARC
Ik wil eigenlijk zelf kunnen bepalen of het geluid over mijn versterker gaat.
Nu schakelt mijn Onkyo steeds automatisch aan wanneer hij audio data over zijn ARC binnen krijgt.
Is dit een bug van de tv of is dit zo bedoeld?
Kan ook aan de versterker liggen natuurlijk.
YouTube kent alleen stereo ondersteuning zover mij bekend.
In de tv kan je bij de audio instellingen kiezen voor of geluid via de tv boxen, of via de HDMI-ARC uit.
Of je zet de CEC helemaal uit?
In de tv kan je bij de audio instellingen kiezen voor of geluid via de tv boxen, of via de HDMI-ARC uit.
Of je zet de CEC helemaal uit?
Eigenlijk zou het het mooiste zijn als er continu ARC signaal op de HDMI poort richting mijn versterker staat.
Dan kan ik dus zelf bepalen of ik mijn versterker aan zet.
Nu moet ik steeds helemaal door het configuratie menu van de philips om de audio uitvoer aan te passen.
Ik zou bijvoorbeeld ook CEC (easylink) helemaal willen uitzetten.
Dat regelt mijn Harmony maar mooi.
Echter als ik dat uit zet kan ik weer geen HDMI output selecteren bij geluid.
Is ARC een onderdeel van CEC?
Dan kan ik dus zelf bepalen of ik mijn versterker aan zet.
Nu moet ik steeds helemaal door het configuratie menu van de philips om de audio uitvoer aan te passen.
Ik zou bijvoorbeeld ook CEC (easylink) helemaal willen uitzetten.
Dat regelt mijn Harmony maar mooi.
Echter als ik dat uit zet kan ik weer geen HDMI output selecteren bij geluid.
Is ARC een onderdeel van CEC?
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.