Waarschijnlijk gaan we deze week eens kijken voor een 50PUS7805. We willen eigenlijk een draaibare voet maar die lijkt er alleen op de zilveren modellen op te zitten? Anyway, we rijden even langs de BCC. Als die niets aan de prijs kunnen doen (willen proberen de lui met een fysieke winkel te ondersteunen) dan waarschijnlijk online. Zit toch €100,- verschil in nu tussen BCC en bijv. Kamera Express.
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV en neig naar een Philips, met name vanwege ambilight.
Kan iemand me vertellen hoe de typenummers zijn opgebouwd? De eerste twee cijfers zijn het formaat, zo ver was ik al
Ik vind bijvoorbeeld 50PUS8505 interessant, maar zou toch liever voor 55" gaan. 58" is te groot voor waar ik hem ga plaatsen. Bovengenoemd model is er niet in 55", maar wel bijvoorbeeld 55PUS7304.
Het verschil, los van de maat, is due 7304 -> 8505. Dat zal een bepaalde versie / releasedate zijn, maar wellicht ook nog andere verschillen.
Of nog mooier, het verschil tussen de 7305 en de 7805 van de post hierboven. Dis is er namelijk wél in 55".
Kan ik op basis van die cijfercode deduceren wat het verschil is?
Kan iemand me vertellen hoe de typenummers zijn opgebouwd? De eerste twee cijfers zijn het formaat, zo ver was ik al
Ik vind bijvoorbeeld 50PUS8505 interessant, maar zou toch liever voor 55" gaan. 58" is te groot voor waar ik hem ga plaatsen. Bovengenoemd model is er niet in 55", maar wel bijvoorbeeld 55PUS7304.
Het verschil, los van de maat, is due 7304 -> 8505. Dat zal een bepaalde versie / releasedate zijn, maar wellicht ook nog andere verschillen.
Of nog mooier, het verschil tussen de 7305 en de 7805 van de post hierboven. Dis is er namelijk wél in 55".
[ Voor 8% gewijzigd door ralpje op 23-11-2020 16:29 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Hier staat het uitgelegdralpje schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:28:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV en neig naar een Philips, met name vanwege ambilight.
https://www.televisies.nl...-betekenen-tv-typenummers
Je kunt dus niet zien wat het verschil. Hoe hoger het eerste getal van de laatste cijferreeks hoe beter. 9 is het topmodel, bijv 935 of 9966
[ Voor 8% gewijzigd door DJ^ op 23-11-2020 17:22 ]
hmmz
Dat verbaast mij eigenlijk wel, omdat het inderdaad expliciet verkocht wordt als uitbreiding op je televisie. Ook als je deze instructie bekijkt, dan zou het zo moeten werken:Gijs007 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 21:30:
Heb gisteren twee keer de W6505 gekocht voor het maken van een surround setup, maar kwam van een koude kermis thuis. Voor het configureren van een DTS Play-Fi surround setup (in de Philips sound app) is een "mastersurroundluidspreker" nodig. De soundbar van de Philips 55OLED934 TV is kennelijk niet voldoende. Dit terwijl op de verpakking van de speaker staat dat je de speakers aan je TV kan koppelen voor surroundsound
. Of bedoel je dat ze niet als surround speaker gebruikt kunnen worden? Ik zat eigenlijk te denken aan 2x TAW6205/10, maar heb er eigenlijk niet zo'n trek in als het niet werkt.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Met DTS Play-Fi surround setup doelde ik inderdaad op het gebruik als surround speakers. Je kan de speakers wel als gewone extra speakers inzetten, maar dan heb je alsnog de andere problemen waar ik het over had (geluid en beeld dat niet synchroon loopt).BugBoy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:31:
[...]
Dat verbaast mij eigenlijk wel, omdat het inderdaad expliciet verkocht wordt als uitbreiding op je televisie. Ook als je deze instructie bekijkt, dan zou het zo moeten werken:
[YouTube: Extend Philips TV sound to wireless speakers with DTS Play-Fi]. Of bedoel je dat ze niet als surround speaker gebruikt kunnen worden? Ik zat eigenlijk te denken aan 2x TAW6205/10, maar heb er eigenlijk niet zo'n trek in als het niet werkt.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Ik heb dezelfde televisie(803) en gebruik tegenwoordig altijd mijn xbox voor streaming omdat de kwaliteit echt belabberd was via de apps. Nu is vervanging van een televisie vanwege wat verlopen certificaten wel vrij extreem. Weten ze bij CB al zeker dat het niet met een update opgelost gaat worden ofzo?DjVe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:38:
Ik heb een aantal dagen terug een 65OLED935 ontvangen als vervanging van mijn 65OLED803, wegens het niet meer 4K kunnen streamen vanuit streamingdiensten. Mooi scherm, goed geluid, maar de afstandsbediening is gewoon k*t. Knoppen zijn te plat om op de tast iets te doen en er zit wel verlichting achter de toetsen, maar deze gaat pas aan op moment als je een knop in drukt (lekker handig) en blijft dan ongeveer 3 sec aan.
Voor hetzelfde geld kan je volgende maand helemaal geen Netflix meer kijken omdat ze iets laten verlopen. Zoiets moet je gewoon direct aanpakken, anders gebeurd er niets (zeker als je nog garantie hebt). CB heeft daar goed naar geluisterd en mij een goede oplossing gegeven, al ben ook niet helemaal tevreden over de 935...ook daar zitten gewoon domme fouten in:CR35 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:57:
[...]
Ik heb dezelfde televisie(803) en gebruik tegenwoordig altijd mijn xbox voor streaming omdat de kwaliteit echt belabberd was via de apps. Nu is vervanging van een televisie vanwege wat verlopen certificaten wel vrij extreem. Weten ze bij CB al zeker dat het niet met een update opgelost gaat worden ofzo?
- Geen directe commando's naar HDMI inputs, wat met een matige CEC ondersteuning betekend dat je vrijwel altijd een extra afstandsbediening bij de hand moet houden.
- Externe subwoofer moet je elke keer handmatig activeren door in menu subwoofer uit en weer aan te zetten.
- Beeldinstellingen over apps/ingangen worden niet gesynchroniseerd. Dus eenmalig je persoonlijke beeldinstellingen opslaan voor alle bronnen is niet mogelijk. Super irritant!
Beeld en geluid zijn dan wel weer heel goed, maar van een high end model had ik meer verwacht.
Dat is inderdaad wel bijzonder. Ik ben benieuwd of dat met een 935 dan wel werkt.Gijs007 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:51:
[...]
Met DTS Play-Fi surround setup doelde ik inderdaad op het gebruik als surround speakers. Je kan de speakers wel als gewone extra speakers inzetten, maar dan heb je alsnog de andere problemen waar ik het over had (geluid en beeld dat niet synchroon loopt).
[ Voor 15% gewijzigd door DjVe op 25-11-2020 10:03 ]
Als het goed is, krijg ik zaterdag de 55OLED854 binnen! Ben benieuwd!
Net wezen kijken in de winkel, maar die PUS7805 wordt het toch niet. De invalshoek en kwaliteit van het beeld is echt meh.
Nu dus maar verder zoeken, kans zit er in dat het geen philips wordt... Vrouw wilt geen zilveren rand
Nu dus maar verder zoeken, kans zit er in dat het geen philips wordt... Vrouw wilt geen zilveren rand
Ik heb een 55OLED805 met hetzelfde probleem. Daarbij start de TV niet altijd op met de laatste bron. Ik gebruik ziggo mediabox next voor TV kijken.DjVe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:38:
Ik heb een aantal dagen terug een 65OLED935 ontvangen als vervanging van mijn 65OLED803, wegens het niet meer 4K kunnen streamen vanuit streamingdiensten. Mooi scherm, goed geluid, maar de afstandsbediening is gewoon k*t. Knoppen zijn te plat om op de tast iets te doen en er zit wel verlichting achter de toetsen, maar deze gaat pas aan op moment als je een knop in drukt (lekker handig) en blijft dan ongeveer 3 sec aan.
Dus ik doe wat ik altijd doe: ik pak mijn oude Logitech Harmony One (12 jaar oud, still going strong) en programeer die helemaal naar wens. Echter....ondersteund deze TV (en meerdere recente modellen van Philips) geen commando's meer om rechtstreeks naar een HDMI input te gaan![]()
Dus waar ik bij de 803 op een knop kon drukken op de Harmony InputHDMI2 of een commando aan kon maken met: TV kijken: Scherm - AAN en InputHDMI2 - Audio Syteem - AAN, werkt dat bij het huidige topmodel niet meer. Ik moet met de orginele afstandsbediening op source drukken en dan selecteren welke bron ik wil gebruiken. Deze bronnen staan ook niet altijd in dezelfde volgorde, dus ik kan ook geen custom commando aanmaken met: TV kijken: Scherm - AAN - Source - Down - Down - OK.
Iemand anders al met dit bijltje gehakt?
Ik zou eventueel nog via CEC kunnen gaan werken, maar de ondersteuning van Philips daarin is behoorlijk mager. Ik heb in het verleden al meerdere apparaten gehad die niet werkte via CEC op een Philips, maar wel perfect werkte op een Samsung. Daar komt bij dat het KPN 4K Arris kastje geen CEC ondersteund...
Op dit moment ben ik met een usb stick logfiles voor de philips tech boys aan het creeren zodat zij kunnen onderzoeken waarom de TV niet altijd met de Laatste bron opstart.
Mocht ik meer weten dan laat ik het hier weten.
Update:
Ik heb van het weekend de logfiles geproduceerd. Ofwel gewoon de TV gebruikt.
Deze zijn nu naar Philips Tech service gestuurd.
De zaken die ik heb voorgelegd:
1. De TV start niet altijd op met de laatst afgesloten bron (HDMI1). Vooral in de ochtend start hij steevast op met de bron "TV kanalen"
2. De beeld refresh "verplichting" komt zoals in de logfiles te zien zal zijn midden op de zaterdagavond. Dit is behoorlijk irritant.
3. De nodeloze melding bij opstarten dat mijn TV luidsprekers zijn uitgeschakeld. Ik gebruik inderdaad een surround versterker en hoef niet elke opstart herinnerd te worden dat mijn luidsprekers uitgeschakeld zijn.
Zodra ik weer hoor van Philips laat ik het weten.
[ Voor 15% gewijzigd door TjerkVisser op 30-11-2020 20:37 ]
Ik zie door de jaren heen wel wat genoemd worden over 4K Youtube streams in dit topic. Moet dit nou mogelijk zijn op Android TV (zelf bezitter van 50pus8804)?
In de Youtube stats for nerds zie ik eigenlijk altijd de viewport op 1080p staan wanneer het 4K content betreft. Is dit nou een beperking van de Youtube app of Android TV? Of heeft iemand dit wel werkend?
Andere vraag: ik kan soms via het + symbool op de AB info over afgespeelde resolutie zien. Maar dit lukt alleen bij sommige inputs. Is er een manier om de inkomende danwel vertoonde resolutie te achterhalen?
In de Youtube stats for nerds zie ik eigenlijk altijd de viewport op 1080p staan wanneer het 4K content betreft. Is dit nou een beperking van de Youtube app of Android TV? Of heeft iemand dit wel werkend?
Andere vraag: ik kan soms via het + symbool op de AB info over afgespeelde resolutie zien. Maar dit lukt alleen bij sommige inputs. Is er een manier om de inkomende danwel vertoonde resolutie te achterhalen?
Check dit even:De_Bastaard schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:30:
Waarschijnlijk gaan we deze week eens kijken voor een 50PUS7805. We willen eigenlijk een draaibare voet maar die lijkt er alleen op de zilveren modellen op te zitten? Anyway, we rijden even langs de BCC. Als die niets aan de prijs kunnen doen (willen proberen de lui met een fysieke winkel te ondersteunen) dan waarschijnlijk online. Zit toch €100,- verschil in nu tussen BCC en bijv. Kamera Express.
/f/image/15WjOF1gsxrG43HTLQA0bOWu.png?f=fotoalbum_large)
Heb even een vraagje die ik niet zo direct gevonden kan krijgen.
Ik heb een 55POS9002 Oled TV die dus niet meer 4k streamt in hoe verre kan ik Philips hiermee benaderen ? heb nu een Chromecast ultra aan moeten schaffen omdat we dit veel kijken via Netflix.
Had wel de nieuwste update geïnstalleerd maar die brengt helaas nog geen oplossing.
Ik heb een 55POS9002 Oled TV die dus niet meer 4k streamt in hoe verre kan ik Philips hiermee benaderen ? heb nu een Chromecast ultra aan moeten schaffen omdat we dit veel kijken via Netflix.
Had wel de nieuwste update geïnstalleerd maar die brengt helaas nog geen oplossing.
Dat kan natuurlijk altijd: Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s
En 'moeten' zou ik persoonlijk niet durven zeggen, dat is imo een kwestie van eigen interpretatie.
En 'moeten' zou ik persoonlijk niet durven zeggen, dat is imo een kwestie van eigen interpretatie.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vaak weet ik zelf ook uit ervaring dat ze deze korting ook wel willen geven als het geen Black Friday is. Heel vaak als ik een TV koop moet je gewoon even brutaal zijn en een mailtje sturen 9 van de 10x kan er iets met de prijs gedaan worden.
Ik heb dus last van hetzelfde probleem met mijn OLED854, en heb vandaag van de Philips chatsupport de oude firmware versie opgestuurd gekregen, inclusief installatieinstructies. Aan de hand hiervan was installatie goed te doen, en zit ik nu weer op de oude versie (wel daarna even automatic updates uitzettenYohost! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:10:
[...]
Ah ik ben niet de enige gelukkig![]()
Ik ben hier dus van de week ook op een avond een tijdje mee bezig geweest zonder resultaat.
Maar volgens mij werkte het wel als ik daarna handmatig op HDMI input druk in de harmony app, zal dat nog eens testen zo.
Edit: Werkt dus niet. Meende eerder van de week wel maar ben ook bezig geweest met een software update van de tv.

Heel fijn!
Gaan ze het nu ook fixen in de volgende release?
Gaan ze het nu ook fixen in de volgende release?
Ik heb dit ook gedaan, maar dit werkte voor mij niet. Ik kreeg er wel nieuwe problemen bij: ploppend geluid.Dus ik ben weer doorgelopen naar de recente firmware.Avalanche17 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:01:
[...]
Ik heb dus last van hetzelfde probleem met mijn OLED854, en heb vandaag van de Philips chatsupport de oude firmware versie opgestuurd gekregen, inclusief installatieinstructies. Aan de hand hiervan was installatie goed te doen, en zit ik nu weer op de oude versie (wel daarna even automatic updates uitzetten) en werkt de directe HDMI input van de Harmony weer
Ik heb een 55PUS7600 en die hangt nu op de slaapkamer. Ik probeer daar gisteren de Prime Video app op te zetten, maar kan deze helemaal niet vinden in de Google Play Store. Is deze niet beschikbaar op dit model tv of zoek ik niet goed?
Iemand al de laatste update voor 55OLED803 geïnstalleerd? Begreep dat er een fix is voor 4k op Netflix.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Hier al geïnstalleerd op mijn 65OLED803. Netflix en Amazon doen het weer netjes op 4K. Met Youtube schijnen er nog wel problemen te zijn met 4K60p materiaal te zijn.KhaZ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:20:
Iemand al de laatste update voor 55OLED803 geïnstalleerd? Begreep dat er een fix is voor 4k op Netflix.
Meer info Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Even in de Philips eigen Apps kijken of hij daarin staat?kleinelievewolff schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:58:
Ik heb een 55PUS7600 en die hangt nu op de slaapkamer. Ik probeer daar gisteren de Prime Video app op te zetten, maar kan deze helemaal niet vinden in de Google Play Store. Is deze niet beschikbaar op dit model tv of zoek ik niet goed?
Helaas, daar staat hij ook niet tussen. Ik las wel een oud artikel dat er problemen waren met Prime Video en dat fabrikanten zelf moesten aangeven welke modellen compatible zijn voor een OTA update. Denk dat het daar mis gaat met TPvision die daar geen zin meer in heeft voor oude modellen....dinandus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:19:
[...]
Even in de Philips eigen Apps kijken of hij daarin staat?
Een oude versie sideloaden is me helaas ook niet gelukt.
Even mij zelf quoten, heeft iemand hier de meest recente update al geïnstalleerd in combinatie met een receiver?InFamous schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:48:
Na heel dat gezeik met lage streaming kwaliteit waar ik heel het weekend mee bezig bent geweest (zelf geen last van overigens) kreeg ik vandaag een pop-up dat er een update was voor de OLED804 de TMP191E_R.101.001.123.008.
Update gedaan en nu stuurt de TV continue een TV audio CEC commando uit waardoor mijn receiver continue overschakelt naar TV audio en natuurlijk geen makkelijke manier om een rollback te doen helaas.
Om 19:30 chat gestart op de website van Philips en in overleg eerst het auto update bestand van de vorige versie geprobeerd, helaas negeert de TV dat waarschijnlijk door de herkenning dat er een recentere versie is geinstalleerd. Toen heeft de medewerker mij een geforceerde update gestuurd via de e-mail. Na lang kloten met verschillende USB sticks de juiste gevonden en geupdate en waarempel ik zit weer op de vorige versie en alles werkt weer.
TLDR;
Gebruik je een receiver in combinatie met een 2019/2020 OLED met software TPM191E update dan voorlopig niet naar de nieuwste versie en zet autoupdate uit.
Zijn de problemen met HDMI audio nog steeds aanwezig, dat de receiver constant terug schakelt naar TV audio?
Formerly known as Ragdoll
Er is trouwens een nieuwe update beschikbaar:
TPM191E _ 101.001.123.009 – Date: 2020/10/21
- Fix for PVR in /62 models (2k19 range)
- Fix for EPG in some IPTV services
- Fix for Ambisleep (2k19 range)
Niet zozeer iets interessants voor mijn model zo te zien (55PUS73x4) maar misschien wel voor anderen en wie weet is er stiekem nog iets anders verbeterd op ed achtergrond
TPM191E _ 101.001.123.009 – Date: 2020/10/21
- Fix for PVR in /62 models (2k19 range)
- Fix for EPG in some IPTV services
- Fix for Ambisleep (2k19 range)
Niet zozeer iets interessants voor mijn model zo te zien (55PUS73x4) maar misschien wel voor anderen en wie weet is er stiekem nog iets anders verbeterd op ed achtergrond
Hi!
Misschien kan iemand mij hier helpen.
Onlangs heb ik een Philips 50PUS7805 gekocht. Voorheen sloot ik met gemak op mijn oude TV een externe harde schijf aan zodat ik een film of serie daarop kon kijken. Nu bij mijn nieuwe TV, lukt dit totaal niet.
Externe harde schijf heb ik geformateerd naar FAT32, EXFAT32 en NFTS. Geen enkel type wordt gelezen doro de TV. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik had Philips al gecontact en die gaven mij aan de externe harde schijf te formateren naar FAT32 maar dit natuurlijk al gedaan.
Als het niet lukt om af te lezen, heeft er iemand dan een alternatief wat ik kan gebruiken om alsnog films die ik op mijn harde schijf heb te tonen op mijn nieuwe televisie?
Alvast dank
.
Onlangs heb ik een Philips 50PUS7805 gekocht. Voorheen sloot ik met gemak op mijn oude TV een externe harde schijf aan zodat ik een film of serie daarop kon kijken. Nu bij mijn nieuwe TV, lukt dit totaal niet.
Externe harde schijf heb ik geformateerd naar FAT32, EXFAT32 en NFTS. Geen enkel type wordt gelezen doro de TV. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik had Philips al gecontact en die gaven mij aan de externe harde schijf te formateren naar FAT32 maar dit natuurlijk al gedaan.
Als het niet lukt om af te lezen, heeft er iemand dan een alternatief wat ik kan gebruiken om alsnog films die ik op mijn harde schijf heb te tonen op mijn nieuwe televisie?
Alvast dank
Hmmm, en met een usb stick?fredpret schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:50:
Hi!
Alvast dank.
En heb je meerdere usb poorten geprobeerd?
Ik heb zelf een sd kaartje in mijn router zitten welke ik als media bron gebruik (op die manier kan ik makkelijk vanaf de laptop even iets downloaden en erop zetten bijv) dus gebruik geen schijven meer. Kan vanavond wel eens kijken of ik iets merk.
Kan me voorstellen dat niet alle poorten een externe schijf aankunnen ivm stroom oid (geloof dat ik op mijn 7334 1 poort heb die wat 'zwaarder'is..)
Twijfel de laatste tijd een beetje om een Philips tv te halen, daar onze combinatie met Hue Sync box HDMI en Sony TV niet lekker loopt.
Ik vind ambilight echt fantastisch.
De Sony betreft een KD-65ZF9, best goede tv.
Ik wil het liefst geen oled vanwege de reacties die ik lees over het kunnen inbranden, hoe goed dit tegenwoordig ook wordt voorkomen.
Maar liefst wil de wederhelft een tv waarin ook een soundbar zit, zodat we met 1 apparaat af zijn.
Ik kwam uit op de 65PUS9435, een tv met in ieder geval ambilight, soundbar en de juiste formaat.
Wat mij tot nu toe tegenhoudt is het feit dat het "maar" een 50hz tv is, geen FALD of local dimming voor goede zwart weergaven en ook geen earc.
Dat laatste kan ik mee leven als dat er niet zou zijn, maar, 50hz en wellicht beperkte zwart weergave zou ik jammer vinden.
Hebben jullie dit model eens in het echt gezien, of wellicht hebben jullie hem ook?
Ben erg benieuwd naar de ervaringen.
Ik wil het liefst geen oled vanwege de reacties die ik lees over het kunnen inbranden, hoe goed dit tegenwoordig ook wordt voorkomen.
Maar liefst wil de wederhelft een tv waarin ook een soundbar zit, zodat we met 1 apparaat af zijn.
Ik kwam uit op de 65PUS9435, een tv met in ieder geval ambilight, soundbar en de juiste formaat.
Wat mij tot nu toe tegenhoudt is het feit dat het "maar" een 50hz tv is, geen FALD of local dimming voor goede zwart weergaven en ook geen earc.
Dat laatste kan ik mee leven als dat er niet zou zijn, maar, 50hz en wellicht beperkte zwart weergave zou ik jammer vinden.
Hebben jullie dit model eens in het echt gezien, of wellicht hebben jullie hem ook?
Andere merken doen hun best met LCD, maar Philips steekt daar precies nog weinig geld in. Ze zijn overstag gegaan voor OLED. Moet je ook eens overwegen. Burn in is met de huidige modellen zever.brtkpr schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:56:
Twijfel de laatste tijd een beetje om een Philips tv te halen, daar onze combinatie met Hue Sync box HDMI en Sony TV niet lekker loopt.
Oké duidelijk.stevenleemans schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:40:
[...]
Andere merken doen hun best met LCD, maar Philips steekt daar precies nog weinig geld in. Ze zijn overstag gegaan voor OLED. Moet je ook eens overwegen. Burn in is met de huidige modellen zever.
Jammer dat Philips nog zo weinig investeert in hun LCD reeks.
Vandaag de dag zou eARC, 100hz, FALD en dat soort technieken toch "normaal" moeten zijn zou je denken.
Weet iemand of het mogelijk is om op een 49pus6482 google stadia te gebruiken ?
De app is nog niet beschikbaar voor Android tv maar je kan hem wel sideloaden en zodoende installeren.
Was benieuwd of mensen er ervaring mee hebben met deze range Philips toestellen
De app is nog niet beschikbaar voor Android tv maar je kan hem wel sideloaden en zodoende installeren.
Was benieuwd of mensen er ervaring mee hebben met deze range Philips toestellen
Ik heb deze update geprobeerd en nog steeds schakelt de marantz receiver terug naar tv audio. Helaas...InFamous schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:32:
[...]
Even mij zelf quoten, heeft iemand hier de meest recente update al geïnstalleerd in combinatie met een receiver?
Zijn de problemen met HDMI audio nog steeds aanwezig, dat de receiver constant terug schakelt naar TV audio?
Ben er zelf naar gaan kijken gisteren in de winkel.brtkpr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:52:
Iemand ervaring met de 65pus9435 en of 65pus9005?
Ik kan er maar weinig reviews over vinden
Ziet er veel beter uit dan de 8xxx serie en ook het beeld leek me beter.
Maar op het internet of youtube vind je idd nog maar zeer weinig.
Ik ga voor de 65pus9435 gaan aangezien ik de 9005 nergens kan vinden hier.
Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24
Waar leek het beeld beter in?Opuske schreef op donderdag 24 december 2020 @ 05:22:
[...]
Ben er zelf naar gaan kijken gisteren in de winkel.
Ziet er veel beter uit dan de 8xxx serie en ook het beeld leek me beter.
Maar op het internet of youtube vind je idd nog maar zeer weinig.
Ik ga voor de 65pus9435 gaan aangezien ik de 9005 nergens kan vinden hier.
Ik hoop in ieder geval dat de P5 processor het beeld een beetje compenseert met snelle bewegingen daar het paneel maar 50hz is.
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar het geluid, op filmpjes op Youtube is dat toch niet goed te beluisteren.
Persoonlijk gevoel wss of de 9435 was beter afgesteld.......maar hij leek gewoon scherper met hetzelfde beeldmateriaal.brtkpr schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:25:
[...]
Waar leek het beeld beter in?
Ik hoop in ieder geval dat de P5 processor het beeld een beetje compenseert met snelle bewegingen daar het paneel maar 50hz is.
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar het geluid, op filmpjes op Youtube is dat toch niet goed te beluisteren.
De p5 doet gewoon zijn werk goed maar je moet er wel rekening mee houden dat het niet de nieuwste versie is met de Ai.
Ik heb er een clip van f1 even opgezien en een clip van een voetbalmatch ook en het leek me allemaal dik in orde.
Het geluid van de soundbox was gewoon lekker helder en de bas leek me voldoende voor wat zo een soundbox kan leveren.
Zoiezo hang ik nog altijd mijn 7.1 surround systeem eraan........en de soundbox zal ik enkel activeren voor de momenten dat het wat stiller moet in huis
Momenteel heb ik wel wat meer reviews enzo gevonden op turkse en russische forums.......google translate helpt dan goed om het te lezen hehe.
Ik heb recent een 58PUS8545/12 gekocht maar heb wel wat ruzie met de kalibratie. Gezichten gaan van verregaand terminaal tot veel te veel kleur. Eindelijk dachten we het over de kalibratie eens te zijn maar nu is het groen weer kunstmatig groen. Met diverse Youtube filmpjes kom ik ook niet echt tot een gewenst resultaat omdat het nogal lastig is de aanwijzingen te vertalen naar de menu opties. Werkt zo'n kalibratie apparaat een beetje of is dit weggegooid (huur) geld? Of heeft iemand nog gratis tips?
Default blanke hetero
Ik heb wel eens een televisie laten kalibreren, en dat was zijn prijs meer dan waard.Ebayzo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:00:
Ik heb recent een 58PUS8545/12 gekocht maar heb wel wat ruzie met de kalibratie. Gezichten gaan van verregaand terminaal tot veel te veel kleur. Eindelijk dachten we het over de kalibratie eens te zijn maar nu is het groen weer kunstmatig groen. Met diverse Youtube filmpjes kom ik ook niet echt tot een gewenst resultaat omdat het nogal lastig is de aanwijzingen te vertalen naar de menu opties. Werkt zo'n kalibratie apparaat een beetje of is dit weggegooid (huur) geld? Of heeft iemand nog gratis tips?
Je merkt dat dan alles wel wat gedimd lijkt in eerste instantie, maar daar wen je snel aan.
Nog even een vraag: hoe is de tv met zwartwaarde? Merk je dat er een soort van gloed is of valt dat erg mee?
Ik heb net een 48OLED935 aangeschaft en heb een vraag over het streamen van films vanaf de USB schijf die aan mijn router is aangesloten. De TV ziet de schijf als een easy connect netwerk schijf maar als ik een file selecteer krijg ik de blauwe “cirkel” voor ongeveer 30 seconden en daarna de melding “bestand kan niet worden gelezen of gevonden”. Het maakt niet uit welke soort extensie het mediabestand heeft.
TV is via wifi verbonden met Netgear R7800 router en de USB schijf is een USB 2.0 2TB WD.
Iemand een idee wat ik fout doe?
TV is via wifi verbonden met Netgear R7800 router en de USB schijf is een USB 2.0 2TB WD.
Iemand een idee wat ik fout doe?
Algemene tip is: begin met de 'Movie' mode en pas deze naar eigen smaak aan. Movie mode komt meestal het dichtst in de buurt bij een goede kalibratie.Ebayzo schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:00:
Ik heb recent een 58PUS8545/12 gekocht maar heb wel wat ruzie met de kalibratie. Gezichten gaan van verregaand terminaal tot veel te veel kleur.
[...]
Werkt zo'n kalibratie apparaat een beetje of is dit weggegooid (huur) geld? Of heeft iemand nog gratis tips?
Nu vind ik persoonlijk Movie mode meestal te warm qua kleur (lees: wit is niet echt wit, maar meer lichtgeel / beige).
Wat ik zelf altijd doe bij Philips TVs is beginnen met de ISF dag stand. Dan kleurengamma op 'Breed' en kleurtemperatuur op 'Aangepast' en gaan spelen met de eerste drie settings (rood, groen, blauw) van de 2-punts afstelling. Zet een studioprogramma / talkshow op en ga één voor één met de drie kleuren spelen tot het er een beetje natuurlijk uitziet. Daarnaast gebruik ik van de ISF Dag instelling ook nog het menu Kleurregeling en pas van de kleur Rood de waardes voor Kleurschakering, Verzadiging en Intensiteit aan om de huidskleuren goed te krijgen. Dit laatste is alleen nodig bij SDR-materiaal. HDR-materiaal gebruikt dit niet. O ja en de hoofd 'Kleur' instelling laat ik meestal ergens tussen de 50 en 54 staan.
@Mr Magic thanks voor de tip. Ik ga weer eens spelen.
Default blanke hetero
Ziezo de knoop vandaag doorgehakt en de 65pus9435 besteld bij kamera-express.
Na wat mailen op en af tot een mooie korting gekomen en 5 jaar garantie erbij gekregen.
Dan nog 300€ cashback van philips erbij dus al bij al zeer tevreden.
Nu nog hopen dat hij snel geleverd word.......staat in voorraad dus zou snel moeten gaan.
Edit : de koerierdienst heeft me al opgebeld en ze gaan morgen leveren.
Dus dat is dik in orde.
Na wat mailen op en af tot een mooie korting gekomen en 5 jaar garantie erbij gekregen.
Nu nog hopen dat hij snel geleverd word.......staat in voorraad dus zou snel moeten gaan.
Dus dat is dik in orde.
[ Voor 13% gewijzigd door Opuske op 28-12-2020 16:47 ]
Ik ben sinds een maand de eigenaar van een 43PUS8505 tv. Deze staat gekoppeld aan mijn al wat oudere Fidelio Home Cinema set. Nu heb ik een wat bijzonder probleem met het geluid. Als ik Kabel, Netflix of Disney kijk dan is het geluid prima synchroon. Kijk ik echter via Prime of de Ziggo app (allen via de TV app) dan loopt het geluid ineens totaal niet synchroon. Uiteraard kun je dat wel een beetje handmatig aanpassen, maar echt top krijg ik het nooit.
Iemand enig idee hoe het kan dat ik op drie manieren beeld en geluid perfect synchroon heb, maar via Prime en Ziggo Go niet?
Iemand enig idee hoe het kan dat ik op drie manieren beeld en geluid perfect synchroon heb, maar via Prime en Ziggo Go niet?
Veel plezier met je nieuwe tv! Ik ben ook aan het kijken naar deze tv, kun je aangeven wat je er uiteindelijk voor hebt betaald? Ik vraag me af of het wijzer is om wellicht te wachten op de BTW dagen van Mediamarkt (eerder vaak eind januari).Opuske schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:30:
Dus dat is dik in orde.
edit: Als je het niet openbaar wil posten mag het ook in een DM
[ Voor 4% gewijzigd door Danner001 op 29-12-2020 16:08 ]
Gefeliciteerd. Laat je even weten wat de beeldkwaliteit is?Opuske schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:30:
Dus dat is dik in orde.
Ik heb ook erg interesse in deze tv
Dm gestuurd.Danner001 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:08:
[...]
Veel plezier met je nieuwe tv! Ik ben ook aan het kijken naar deze tv, kun je aangeven wat je er uiteindelijk voor hebt betaald? Ik vraag me af of het wijzer is om wellicht te wachten op de BTW dagen van Mediamarkt (eerder vaak eind januari).
edit: Als je het niet openbaar wil posten mag het ook in een DM
Hij staat er nu en ben er mee bezig gewest even.brtkpr schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:08:
[...]
Gefeliciteerd. Laat je even weten wat de beeldkwaliteit is?
Ik heb ook erg interesse in deze tv
Black is black zoals ze zeggen dus dat is echt wel goed
Kleuren zijn echt goed te noemen zowel in SD als HD als HDR.
Fine tunen is altijd wel beetje nodig naar je eigen zin maar standaard uit de doos is het eigenlijk al zeer goed.
Alles werkt ook perfect samen met mijn hue setup via het ambilight+hue menu.
[ Voor 4% gewijzigd door Opuske op 29-12-2020 19:21 ]
Ah, goed te horen! Fijn dat die goed bevalt. Hoe bevalt geluid? Kan er trouwens een extra subwoofer aangesloten worden?Opuske schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:20:
[...]
Dm gestuurd.
[...]
Hij staat er nu en ben er mee bezig gewest even.
Black is black zoals ze zeggen dus dat is echt wel goed
Kleuren zijn echt goed te noemen zowel in SD als HD als HDR.
Fine tunen is altijd wel beetje nodig naar je eigen zin maar standaard uit de doos is het eigenlijk al zeer goed.
Alles werkt ook perfect samen met mijn hue setup via het ambilight+hue menu.
En hoe is het met de "snelle" bewegingen?
Geluid uit de soundbox is gewoon goed.brtkpr schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:07:
[...]
Ah, goed te horen! Fijn dat die goed bevalt. Hoe bevalt geluid? Kan er trouwens een extra subwoofer aangesloten worden?
En hoe is het met de "snelle" bewegingen?
Enkel de bas had net iets leer mogen zijn.
Maar aangezien ik een dolby atmos setup heb staan voer ik mijn films en tv series daarheen voor max effect en ook dat werkt perfect dankzij hdmi arc.
De soundbox gebruik ik dan enkel als ik gewoon naar de tv wil kijken.
Een subwoofer apart eraan hangen gaat enkel en alleen via play-fi (draadloze verbinding).
Snelle bewegingen heb ik nog niet echt gekeken, was geen vletbal of f1 vandaag haha.
Maar de snelle actiescenes in de films gaan gewoon vlotjes.
Bij mijn tv (Oled804) en Sonos systeem loopt het geluid bij gebruik van de Ziggo app ook niet synchroon. Dat moet wel aan de Ziggo app liggen.Mosquadero schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:18:
Ik ben sinds een maand de eigenaar van een 43PUS8505 tv. Deze staat gekoppeld aan mijn al wat oudere Fidelio Home Cinema set. Nu heb ik een wat bijzonder probleem met het geluid. Als ik Kabel, Netflix of Disney kijk dan is het geluid prima synchroon. Kijk ik echter via Prime of de Ziggo app (allen via de TV app) dan loopt het geluid ineens totaal niet synchroon. Uiteraard kun je dat wel een beetje handmatig aanpassen, maar echt top krijg ik het nooit.
Probeer het geluid anders eens via je tv speakers lopen. Dan weet je zeker dat het niet aan je audiosysteem ligt.
Prima gebruik ik niet...
sinds een paar dagen eigenaar van een 55OLED855, helaas alweer kapot. Gelukkig netjes vandaag al door de winkel omgeruild.
Enige wat mij opviel is dat het lastig is om de interne chromecast te gebruiken. Tenminste als we klaar zijn met casten dan wil ik eigenlijk gewoon de hdmi input terug hebben.
Nu loop ik iedere keer te pielen met source->
kan dat anders of doe ik iets stoms? er zit alleen een receiver voor op de hdmi ingang. ARC ingeschakeld.
Enige wat mij opviel is dat het lastig is om de interne chromecast te gebruiken. Tenminste als we klaar zijn met casten dan wil ik eigenlijk gewoon de hdmi input terug hebben.
Nu loop ik iedere keer te pielen met source->
kan dat anders of doe ik iets stoms? er zit alleen een receiver voor op de hdmi ingang. ARC ingeschakeld.
Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Ik heb sinds enkele weken dat ik niet meer kan casten vanuit desktops/laptops naar mijn 55PUS6704/12, maar dat is weer een ander verhaal, vanaf gsms geen probleem, maar wrs start je de YT app op, en ik ga met de pijl-terug toets (BACK) uit de YT app, en na exit springt hij dan weer naar mijn ziggo decoder...(2x back, en en EXIT en OK vanuit YT app kiezen)
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Via de speakers van de tv loopt het wel synchroon. Zit dus wel in gebruik audiosysteem, maar ik snap niet waarom met ene app wel en met de andere wel.
gabberjoost schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:16:
[...]
Bij mijn tv (Oled804) en Sonos systeem loopt het geluid bij gebruik van de Ziggo app ook niet synchroon. Dat moet wel aan de Ziggo app liggen.
Probeer het geluid anders eens via je tv speakers lopen. Dan weet je zeker dat het niet aan je audiosysteem ligt.
Prima gebruik ik niet...
*Dubbelpost*
[ Voor 95% gewijzigd door Fearbeek op 03-01-2021 11:48 ]
Sind enkele maanden heb ik een 65OLED854 in combinatie met een Bose Soundtouch 300. Mijn KPN receiver heb ik aangesloten op de hdmi in van de SB en die weer aangesloten op de tv met hdmi ARC. Nu loopt het geluid van de receiver wel synchroon met het beeld, maar bij alle build in apps van de tv loopt het geluid achter. Hebben jullie tips? Is een Nvidia Shield misschien een oplossing?
Ik draai een Shield (Pro) maar heb ook met Ziggo TV app vertraging tussen beeld en geluid. Alleen bij terugkijken van programma's. "Live" tv kijken geen problemenFearbeek schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:48:
Sind enkele maanden heb ik een 65OLED854 in combinatie met een Bose Soundtouch 300. Mijn KPN receiver heb ik aangesloten op de hdmi in van de SB en die weer aangesloten op de tv met hdmi ARC. Nu loopt het geluid van de receiver wel synchroon met het beeld, maar bij alle build in apps van de tv loopt het geluid achter. Hebben jullie tips? Is een Nvidia Shield misschien een oplossing?
Terugkomend op jouw vraag, ik heb geen KPN dus kan het niet voor je testen...
Ik heb sinds kort een 58PUS8545 en loopt nu tegen volgend probleem aan: Disney+ heeft geen 4K weergave, als je een film opent staat er HD en 5.1 Als ik de zelfde film open op mijn Xiaomi MiBox S zie ik wel Ultra HD 4K en DTS bijvoorbeeld. Tevens zie ik dan ook dat er wordt weergeven in HDR, terwijl de app op de tv zelf dit niet doet.
Bij Amazon Prime heb ik dat er geen HDR label wordt weergegeven, en volgens mij is de kwaliteit ook geen 4K. Bij de MiBox S zie ik wel HDR.
Tevens vind ik de kwaliteit/scherpte van het Android TV menu via de MiBox S veel beter dan via de TV zelf.
Kennen jullie deze problemen ook?
Bij Amazon Prime heb ik dat er geen HDR label wordt weergegeven, en volgens mij is de kwaliteit ook geen 4K. Bij de MiBox S zie ik wel HDR.
Tevens vind ik de kwaliteit/scherpte van het Android TV menu via de MiBox S veel beter dan via de TV zelf.
Yep. Zie Lage resolutie streaming apps op Philips TV’sFB1983 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:19:
Ik heb sinds kort een 58PUS8545 en loopt nu tegen volgend probleem aan: Disney+ heeft geen 4K weergave, als je een film opent staat er HD en 5.1 Als ik de zelfde film open op mijn Xiaomi MiBox S zie ik wel Ultra HD 4K en DTS bijvoorbeeld. Tevens zie ik dan ook dat er wordt weergeven in HDR, terwijl de app op de tv zelf dit niet doet.
Blijkbaar heeft de *5 serie er dus ook last van. Kun je de versie van je firmware posten?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hij draait de laatste versie:Chiron schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:55:
[...]
Yep. Zie Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s
Blijkbaar heeft de *5 serie er dus ook last van. Kun je de versie van je firmware posten?
101.001.123.009
15 december 2020
Een tijdje geleden heeft tweakers dit artikel geplaatst:
nieuws: TP Vision onderzoekt probleem met streamingkwaliteit op Philips-tv's
Weet iemand toevallig of dit probleem al opgelost is en of/hoe je dat kunt controleren in de software/firmware versie van de TV?
nieuws: TP Vision onderzoekt probleem met streamingkwaliteit op Philips-tv's
Weet iemand toevallig of dit probleem al opgelost is en of/hoe je dat kunt controleren in de software/firmware versie van de TV?
ja, ik heb een Apple Tv gekocht omdat ik niet (meer) vertrouw op het smart deel van de tvFB1983 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:19:
Kun je beter hier checken; Lage resolutie streaming apps op Philips TV’sSenkZ schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:19:
Weet iemand toevallig of dit probleem al opgelost is
en of/hoe je dat kunt controleren in de software/firmware versie van de TV?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Beste medeforumleden,
Ik heb een probleem met de Philips 43pus7304/12.
Als ik een wachtwoord bij een app wil invullen, zie ik alleen hoofdletters en andere variaties op de letter.
Ik zie nergens kleine letters. De hoofletter-toets is niet ingedrukt.
De laatste versie van Android TV is geïnstalleerd.
Hoe kan dit oplossen?
Alvast bedankt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vtNp3bNtj1l1SR3VAyxgPdX3.jpg?f=user_large)
Als ik een wachtwoord bij een app wil invullen, zie ik alleen hoofdletters en andere variaties op de letter.
Ik zie nergens kleine letters. De hoofletter-toets is niet ingedrukt.
De laatste versie van Android TV is geïnstalleerd.
Hoe kan dit oplossen?
Alvast bedankt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vtNp3bNtj1l1SR3VAyxgPdX3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KRZGFk5pbz54tnOKG66RF4fL.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Xfile op 04-01-2021 17:11 ]
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Ik heb geen philips maar wel Andoid TV. Ik vermoed dat je te lang op de selectieknop drukt waardoor je het popupscherm met alle varianten van "o" ziet. Als je korter indrukt krijg je dit niet en toetst ie gewoon een kleine "o", althans op mijn Mi Box.Xfile schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:09:
Beste medeforumleden,
Dat is goed tip! En het werkt!jurjen_g schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:29:
[...]
Ik heb geen philips maar wel Andoid TV. Ik vermoed dat je te lang op de selectieknop drukt waardoor je het popupscherm met alle varianten van "o" ziet. Als je korter indrukt krijg je dit niet en toetst ie gewoon een kleine "o", althans op mijn Mi Box.
Ik drukte te lang op een letter.
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Nu heb ik de Philips 65OLED855 gekocht wat natuurlijk een geweldig mooi beeld heeft, maar is het normaal dat hij begint te mekkeren dat het scherm ververst moet worden elke keer? We zaten midden in een film en plopte dat ineens op het scherm.
Herkennen jullie dat?
Herkennen jullie dat?
Zet je de televisie in stand-by als je hem niet gebruikt, of gaat de stroom er helemaal af? Normaal ververst ie het scherm als hij stand-by staat namelijk.Yzord schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:39:
Nu heb ik de Philips 65OLED855 gekocht wat natuurlijk een geweldig mooi beeld heeft, maar is het normaal dat hij begint te mekkeren dat het scherm ververst moet worden elke keer? We zaten midden in een film en plopte dat ineens op het scherm.
Herkennen jullie dat?
Deze melding krijg je als de tv lange sessies aan laat van 8 tot 10 uur achtereenvolgens. Ik heb de melding ook wel eens voorbij zien komen op een natte zondag als de tv langere tijd aan staat. Toch komen wij hier in huis niet vaak aan zulke lange periodes gemiddeld zonder de tv ook eens uit te zetten. Zet je de tv even een 10 minuten uit, dan is dit gepiept en krijg je bij aanzetten een melding dat het is geslaagd.Yzord schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:39:
Herkennen jullie dat?
Je kunt de melding ook negeren door hem weg te drukken, het is immers niet zo dat het duid op de aanwezigheid van image retention, maar meer een manier van Philips om vol in te zetten op het voorkomen van mogelijke inbranders van hun kant.
Hoe werkt zo'n verversings-cyclus eigenlijk? En hoe kan het dat het ook werkt terwijl het scherm uit staat?
Intussen trouwens nog steeds geen 4K of HDR op Amazon. Inmiddels is het toch wel erg irritant, want ik moet door de beperkingen van de tv nu kiezen voor óf mooie audiokwaliteit, óf mooi 4K HDR-beeld met lagere audiokwaliteit; Chromecast HDMI in tv geeft downmixed output naar Full HD receiver terwijl de tv wel passthrough doet vanuit eigen apps. O.a. de verstaanbaarheid is iets minder bij downmixed audio omdat stemmen dan niet meer alleen vanuit de centerspeaker komen.
Intussen trouwens nog steeds geen 4K of HDR op Amazon. Inmiddels is het toch wel erg irritant, want ik moet door de beperkingen van de tv nu kiezen voor óf mooie audiokwaliteit, óf mooi 4K HDR-beeld met lagere audiokwaliteit; Chromecast HDMI in tv geeft downmixed output naar Full HD receiver terwijl de tv wel passthrough doet vanuit eigen apps. O.a. de verstaanbaarheid is iets minder bij downmixed audio omdat stemmen dan niet meer alleen vanuit de centerspeaker komen.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
In standby is het korte antwoordSorcerer8472 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:23:
Hoe werkt zo'n verversings-cyclus eigenlijk? En hoe kan het dat het ook werkt terwijl het scherm uit staat?
Maar hóe werkt dat dan? Hoe "ververs" je een scherm? Welke techniek zit erachter?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Wellicht kunnen jullie me helpen in dit dilemma. Ben opzoek naar een extra TV, 50", voor op de 'logeer/game' kamer - zal dus zeker niet dagelijks gebruikt worden zoals de LG OLED beneden.
Meeste gebruik zal zijn af en toe gamen met de Xbox One en verder af en toe eens een Nextflix serie of sportwedstrijd (voetbal/formule 1). Omdat het een TV voor erbij is hoop ik er zo'n 500€ aan uit te geven.
Op m'n shortlist staan de:
Philips 50PUS7805 - 500eu bij CoolBlue nu
Samsung 8 Serie TU8000
Specs vergelijking (hoewel niet alle specs volledig lijken ingevuld, maar dat is bij T.net ook zo):
https://www.displayspecif.../en/comparison/f20f16140f
https://www.kitele.com/en...0512,samsung-un50tu8000-i
Heb geen voorkeur voor een van deze merken (LG, Samsung en Philips staan op m'n shortlist) en qua specs lijken ze elkaar ook niet heel erg te ontlopen. Iemand hier goede tips, argumenten of suggesties?
Thanks!
Meeste gebruik zal zijn af en toe gamen met de Xbox One en verder af en toe eens een Nextflix serie of sportwedstrijd (voetbal/formule 1). Omdat het een TV voor erbij is hoop ik er zo'n 500€ aan uit te geven.
Op m'n shortlist staan de:
Philips 50PUS7805 - 500eu bij CoolBlue nu
Samsung 8 Serie TU8000
Specs vergelijking (hoewel niet alle specs volledig lijken ingevuld, maar dat is bij T.net ook zo):
https://www.displayspecif.../en/comparison/f20f16140f
https://www.kitele.com/en...0512,samsung-un50tu8000-i
Heb geen voorkeur voor een van deze merken (LG, Samsung en Philips staan op m'n shortlist) en qua specs lijken ze elkaar ook niet heel erg te ontlopen. Iemand hier goede tips, argumenten of suggesties?
Thanks!
[ Voor 11% gewijzigd door Het Vosje op 13-01-2021 16:13 ]
Nee stroom gaat er niet geheel af..we zetten hem altijd in standby. Maar de tv staat bij ons zeker elke dag wel een uur of 10-12 aan...gaan we dit nu dus elke dag krijgen?Danner001 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:41:
[...]
Zet je de televisie in stand-by als je hem niet gebruikt, of gaat de stroom er helemaal af? Normaal ververst ie het scherm als hij stand-by staat namelijk.
Lees wel eens in reviews dat Samsung altijd goede upscaling heeft maar hoe is de ervaring van upscaling bij Philips TV's?
Gebruik voor films en (oude) series. Streaming maar ook dvd's, blu-ray's (eigen collectie).
(geen tv zenderpakket)
ps. zijn er zo weinig Philips tv's die meer dan 60hz hebben? (100(+) panelen e.d.)
Gebruik voor films en (oude) series. Streaming maar ook dvd's, blu-ray's (eigen collectie).
(geen tv zenderpakket)
ps. zijn er zo weinig Philips tv's die meer dan 60hz hebben? (100(+) panelen e.d.)
[ Voor 15% gewijzigd door The Chosen One op 13-01-2021 20:11 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
@Het Vosje De Philips 50PUS7805 is de betere, mooier beeld en geluid en meer Smart.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Op basis van welke kenmerken? Specs zien er voor mij redelijk gelijk uit. En in de reviews krijgt het OS van de Samsung betere feedback dan de Philips zo lijkt het (groter ecosysteem, meer apps etc)?!HereIsTom schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:21:
@Het Vosje De Philips 50PUS7805 is de betere, mooier beeld en geluid en meer Smart.
Ben geen kenner, zeker niet in deze prijs/specs range, dus excuus als het somme vragen zijn
@Het Vosje Als je de specs vergelijkt zie je dat de Philips o.a. HDR10, HDR10+, HLG en Dolby Vision heeft voor beter beeld en voor beter geluid Dolby Atmos, Dolby-basversterking, Dolby-volumeregelaar, 5-bands equalizer.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ergens rond de 10 uur power on ga je dus deze melding krijgen waarschijnlijk. Is mijn inziens ook wel erg lang gebruik maken van je tv op een dag van 24 uur minus slaap, maar dat is persoonlijk. Mogelijk kun je het uit zetten in de instellingen, maar dan zul je de documentatie in moeten duiken.Yzord schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:18:
[...]
Nee stroom gaat er niet geheel af..we zetten hem altijd in standby. Maar de tv staat bij ons zeker elke dag wel een uur of 10-12 aan...gaan we dit nu dus elke dag krijgen?
We zijn nou eenmaal met pensioen en in lockdownsjekneck schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 01:18:
[...]
Ergens rond de 10 uur power on ga je dus deze melding krijgen waarschijnlijk. Is mijn inziens ook wel erg lang gebruik maken van je tv op een dag van 24 uur minus slaap, maar dat is persoonlijk. Mogelijk kun je het uit zetten in de instellingen, maar dan zul je de documentatie in moeten duiken.
Ah - dan snap ik je stelligheid!HereIsTom schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:33:
@Het Vosje Als je de specs vergelijkt zie je dat de Philips o.a. HDR10, HDR10+, HLG en Dolby Vision heeft voor beter beeld en voor beter geluid Dolby Atmos, Dolby-basversterking, Dolby-volumeregelaar, 5-bands equalizer.
Op die vergelijkingssites kloppen de specs niet helemaal, als je kijkt naar de Samsung specs op T.net of de site van de fabrikant zie je dat die ook HDR10, HDR10+ en HLG ondersteund. Met de Samsung die goed scoort op gebieden input lag en latency - voor het gamen - ligt het dan behoorlijk bij elkaar, toch?!
Kan de pricewatch: Philips 55OLED805/12 Zwart voor €1325,- kopen (incl. cashback).
Goede tv voor films/series primair, gaming secundair?
Met ook veel oude dvd's en blu-rays film/series (eigen collectie). Streamen (Prime nu, mogelijk later weer Netflix/Disney), geen tv zenders(pakketten).
Komt aan de muur. Ideaal in de toekomst nog een surroundsetje (Covid heeft dat ff flink vertraagd).
Goede tv voor films/series primair, gaming secundair?
Met ook veel oude dvd's en blu-rays film/series (eigen collectie). Streamen (Prime nu, mogelijk later weer Netflix/Disney), geen tv zenders(pakketten).
Komt aan de muur. Ideaal in de toekomst nog een surroundsetje (Covid heeft dat ff flink vertraagd).
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Weet iemand wat voor jack > component kabel geschikt voor Philips tv's? Ik heb een 50PUS8804 en ben de meegeleverde jack > component kabel kwijt geraakt. Ik ging ervanuit dat het een standaard kabel was, maar na aanschaf van eem dergelijke kabel kwam ik erachter dat dit kennelijk niet zo is (gekochte kabel werkt niet, geen signaal komt door). Weet iemand wat voor kabel dit moet zijn? Kan er bar weinig over vinden tot niets over vinden.
Echt super toevallig. Ik vind de kabel zojuist

Had al zoiets, ik gooi dat soort dingen nooit weg. Iets te goed opgeborgen...
Echt super toevallig. Ik vind de kabel zojuist

Had al zoiets, ik gooi dat soort dingen nooit weg. Iets te goed opgeborgen...
[ Voor 19% gewijzigd door Erik070 op 16-01-2021 15:38 ]
Weet iemand hoe ik fatsoenlijk kan streamen van mijn iphone naar de tv toe? Bij mij samsung tv gaat het heel easy, maar bij de philips is het altijd zo'n gedoe.
Bij YouTube, YouTube Music, de galerij app etc. heb ik hier zo'n share icoontje en daarop klikken resulteert in streamen naar nVidia Shield, Google Hub en ook de Philips OLED. Klik, klaar.Yzord schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:33:
Weet iemand hoe ik fatsoenlijk kan streamen van mijn iphone naar de tv toe? Bij mij samsung tv gaat het heel easy, maar bij de philips is het altijd zo'n gedoe.
Verrassend dat dat op een iPhone anders werkt dan.
Nickname does not reflect reality
Waarschijnlijk omdat het van Android naar Android gaat?Brad Pitt schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:47:
[...]
Bij YouTube, YouTube Music, de galerij app etc. heb ik hier zo'n share icoontje en daarop klikken resulteert in streamen naar nVidia Shield, Google Hub en ook de Philips OLED. Klik, klaar.
Verrassend dat dat op een iPhone anders werkt dan.
Ik weet niet van iPhone, maar met Macbook gaat het net zo makkelijk. Kan mij moeilijk voorstellen dat het dan met iPhone niet zou kunnen gaan.Waarschijnlijk omdat het van Android naar Android gaat?
Gedoe? twee tikjes op je scherm?Yzord schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:33:
Nee, want mijn tv ondersteunt geen airplay (android tv).
Hij heeft toch een ingebouwde chromecast?Yzord schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:16:
[...]
Nee, want mijn tv ondersteunt geen airplay (android tv).
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ik krijg in ieder geval geen mogelijkheid het te delen met de tv
Google Home op je telefoon geïnstalleerd? Want dat is namelijk wel nodig op een iPhone om te kunnen casten naar de Chromecast.Yzord schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:41:
[...]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Welk typenummer heeft je toestelYzord schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:41:
[...]
Zitten telefoon en TV op zelfde netwerk?
Sometimes you need to plan for coincidence
Moet het geen enkel probleem mee zijn. Ik heb dezelfde en ook een iPhone.
Ik denk dat je inderdaad niet op hetzelfde WiFi netwerk zit anders komt altijd het castsymbool tevoorschijn. Anders even kijken of in de instellingen de cast instellingen aan staan?
Ik zit te kijken naar een upgrade van mijn LG 65EF950 en zit te kijken naar een Philips 65OLED855. Is dit model nog een beetje courant (voor de komende jaren)? Ik kan ook zo snel niet vinden of hij HDMI 2.1 heeft?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Vaag, toch maar eens goed erin duiken dan maar. ThanksKoekenbakkertje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:58:
[...]
Moet het geen enkel probleem mee zijn. Ik heb dezelfde en ook een iPhone.
Ik denk dat je inderdaad niet op hetzelfde WiFi netwerk zit anders komt altijd het castsymbool tevoorschijn. Anders even kijken of in de instellingen de cast instellingen aan staan?
Geen HDMI 2.1 wel een prima tvDennusB schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:58:
Ik zit te kijken naar een upgrade van mijn LG 65EF950 en zit te kijken naar een Philips 65OLED855. Is dit model nog een beetje courant (voor de komende jaren)? Ik kan ook zo snel niet vinden of hij HDMI 2.1 heeft?
Thanks voor je reactie. Heb je ook enig idee hoe het met judder zit op dat model? M'n huidige LG heeft daar nogal wat last van namelijk ..
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb daar helaas geen oordeel over. Ik heb het toestel wel maar er geen last van. Maar als ik nu zeg dat het er niet is terwijl jij het wel ziet dan geef ik een oordeel waar jij je koop mogelijk aan afhangt en straks 2k uitgeeft en een voor jouw gevoel een apparaat koopt wat je liever niet hadDennusB schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:13:
[...]
Thanks voor je reactie. Heb je ook enig idee hoe het met judder zit op dat model? M'n huidige LG heeft daar nogal wat last van namelijk ..
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.