Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Winkiller

De Mopperpot

Vannacht heeft een zoveelste stroomstoring er voor gezorgd dan alle HDMI aansluitingen niet meer werkten, is er een makkelijke manier om dit te verhelpen ? Ik ben het zat dat ik soms meerdere keren HDMI kabels moet lostrekken en aansluiten om de apparaten weer werkend te krijgen. Het betreft een 43PUS7304 Android tv van 2019.

Alle HDMI aansluitingen zijn bezet in de Tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
@Winkiller
Helpt het rouleren van de source niet om opnieuw te handshaken?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Winkiller

De Mopperpot

kraades schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:10:
@Winkiller
Helpt het rouleren van de source niet om opnieuw te handshaken?
Soms wel en soms willen ze gewoon niet, ook niet na de stroom er zelf afhalen voor een paar minuten.
Ik tob hier al mee sinds 2015, ook met 2 andere toestellen, de 40PFK6550 & 32PFK6500 en nu dus 7304.
Uiteindelijk lukt het dus wel maar niet makkelijk, ik vindt het zeer storend in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
gabberjoost schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:39:
Ik heb een Philips Oled 804 en sinds kort het probleem dat bij de NPO start app na een aantal minuten de screensaver geactiveerd word tijdens het kijken van een programma.
Zijn er meer mensen met dit probleem en/of weet iemand een oplossing?

En bij de Ziggo GO app loopt het geluid en beeld niet synchroon.
Weet daar iemand een oplossing voor?
Ik heb exact hetzelfde probleem met de NPO start app op de 65OLED854. Probleem manifesteert zich ook vrij willekeurig. Ik heb NPO hierover gemaild en krijg deze reactie:

Helaas kunnen wij vanuit onze kant niks voor u betekenen omdat uw tv op screensaver gaat. Ik adviseer u om contact op te nemen met de makers van uw tv. Hopelijk kunnen hun iets voor u betekenen.

Iemand hier een oplossing voor gevonden? Anders Philips maar benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
GenetiX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met de NPO start app op de 65OLED854. Problemeen manifesteert zich ook vrij willekeurig. Ik heb NPO hierover gemaild en krijg deze reactie:

Helaas kunnen wij vanuit onze kant niks voor u betekenen omdat uw tv op screensaver gaat. Ik adviseer u om contact op te nemen met de makers van uw tv. Hopelijk kunnen hun iets voor u betekenen.

Ik heb het tegenwoordig nog maar zelden. Ik kan er niet me vinger opleggen wanneer het wel gebeurd, maar meestal gaat het nu goed. Ik heb er verder niks aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
gabberjoost schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Ik heb het tegenwoordig nog maar zelden. Ik kan er niet me vinger opleggen wanneer het wel gebeurd, maar meestal gaat het nu goed. Ik heb er verder niks aan gedaan.
TV resetten helpt soms. Maar het is geheel willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:42
GenetiX schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met de NPO start app op de 65OLED854. Probleem manifesteert zich ook vrij willekeurig. Ik heb NPO hierover gemaild en krijg deze reactie:

Ziggo-app loopt niet synchroon..

Maar dat heb ik op ziggo gelezen dat dit meer een algemeen probleem is of was al eerder !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:34
Ik sta op het punt om een Philips 55OLED855 aan te schaffen. Omdat ik nu niet in de winkel dit model kan aanschaffen moet ik op basis van reviews mij laten overtuigen.

Ik zag dat de Philips in ieder geval geen earc ondersteuning heeft, dus vroeg mij af hoe mijn Xbox Series X dan aangesloten moet worden? Als ik deze rechtsreeks op de soundbar aansluit heb ik denk ik weergeen Ambilight? Maar wil wel bijvoorbeeld een film met Atmos en DTSX kunnen kijken.

Hoe is het paneel zelf? ik ben nog steeds erg bang voor inbranden, ondanks alle trucjes die worden uitgevoerd. Hoe is dat inmiddels bij jullie?

Hoe bevalt de TV in het algemeen? Zijn er veel issues mee of valt het allemaal mee?

Ik hoor graga jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
brtkpr schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:02:
Ik sta op het punt om een Philips 55OLED855 aan te schaffen. Omdat ik nu niet in de winkel dit model kan aanschaffen moet ik op basis van reviews mij laten overtuigen.

Ik zag dat de Philips in ieder geval geen earc ondersteuning heeft, dus vroeg mij af hoe mijn Xbox Series X dan aangesloten moet worden? Als ik deze rechtsreeks op de soundbar aansluit heb ik denk ik weergeen Ambilight? Maar wil wel bijvoorbeeld een film met Atmos en DTSX kunnen kijken.

Hoe is het paneel zelf? ik ben nog steeds erg bang voor inbranden, ondanks alle trucjes die worden uitgevoerd. Hoe is dat inmiddels bij jullie?

Hoe bevalt de TV in het algemeen? Zijn er veel issues mee of valt het allemaal mee?

Ik hoor graga jullie reacties.
Ik heb de OLED804 (zelfde tv, één generatie eerder) en ben supertevreden. Na een jaar kijken verbaas ik me nog steeds af en toe over het schitterende beeld en vooral de natuurgetrouwe kleuren. Had eerst een Panasonic plasma, die staat nu op de logeerkamer en het is werkelijk een enorm verschil in het voordeel van de Philips. Moest eerst wel flink met de beeldinstellingen spelen, donkere gedeelten werden te donker, in dit topic zijn daar wel tips over te vinden, in het algemeen geldt: alle "beeldverbeteraars" uitzetten; ISF Day is een goede basiskeuze.
De tv staat misschien 2 á 3 uur per dag aan, geen spoor van inbranden. Android is snel genoeg wat mij betreft, enige issue is dat Amazon Prime momenteel niet in 4k beschikbaar is, daar wordt aan gewerkt schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
prijk schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Ik heb de OLED804 (zelfde tv, één generatie eerder) en ben supertevreden. Na een jaar kijken verbaas ik me nog steeds af en toe over het schitterende beeld en vooral de natuurgetrouwe kleuren. Had eerst een Panasonic plasma, die staat nu op de logeerkamer en het is werkelijk een enorm verschil in het voordeel van de Philips. Moest eerst wel flink met de beeldinstellingen spelen, donkere gedeelten werden te donker, in dit topic zijn daar wel tips over te vinden, in het algemeen geldt: alle "beeldverbeteraars" uitzetten; ISF Day is een goede basiskeuze.
De tv staat misschien 2 á 3 uur per dag aan, geen spoor van inbranden. Android is snel genoeg wat mij betreft, enige issue is dat Amazon Prime momenteel niet in 4k beschikbaar is, daar wordt aan gewerkt schijnt.
Thnx! daar kan ik wat mee. Ook geen last van burn-in of retention na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
brtkpr schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Thnx! daar kan ik wat mee. Ook geen last van burn-in of retention na verloop van tijd?
Nee echt niet. Philips gebruikt ook een trucje om dat te vermijden, het beeld verschuift telkens een heel klein beetje. Dat betekent dat je rechts of links soms een iets dikker zwart kader langs de rand van het scherm hebt (paar mm).
Het schijnt ook zo te zijn dat als het scherm héél lang aan staat, de tv een herstelcyclus wil gaan doen en de uitzending onderbroken wordt, zelf heb ik dat nog niet mogen meemaken. Laat de tv altijd op standby staan voor deze cycli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 18:36
prijk schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Nee echt niet. Philips gebruikt ook een trucje om dat te vermijden, het beeld verschuift telkens een heel klein beetje. Dat betekent dat je rechts of links soms een iets dikker zwart kader langs de rand van het scherm hebt (paar mm).
Het schijnt ook zo te zijn dat als het scherm héél lang aan staat, de tv een herstelcyclus wil gaan doen en de uitzending onderbroken wordt, zelf heb ik dat nog niet mogen meemaken. Laat de tv altijd op standby staan voor deze cycli.
Wanneer de tv 10+ uur onafgebroken aan heeft gestaan, dan krijg je inderdaad zo'n melding, maar die kun je nog eens 2 keer weg drukken (voor een uur geloof ik?) en daarna wordt de herstelcyclus verplicht en gaat de tv uit, maar dan heeft de tv 12 uur aangestaan oid. Komt dus heel zelden voor bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
brtkpr schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Dat zal ook afhangen van het gebruik en geluk of pech met de 1 of het andere paneel..
Ik heb een 55 855. Je kunt de bescherming instellen. Sommige mensen klagen over de pixelverschuiving(shift) of dat er steeds een pop-up komt van dat de tv zijn pixelrefresh elke 4 uur wil uitvoeren.. Philips noemt dit (restbeelden),.. Maar al dit kun je instellen in de settings op hoog of laag. Ik heb pixelverschuiving lager afgesteld en de pixel-refresh (restbeelden) ook van de hoogstand afgehaald en op standaard of normaal gezet. En ik krijg nooit geen pop-up.
Ik vindt het overigens wel jammer of gemiste kans van philips dat er niet een apart lampje gaat branden als de tv in "pixel refesh (restbeelden)" stand is.. nadatje de tv uitgezet hebt op standbye.. Nu weet je nooit of de tv dit wel doet ?? Ik heb ooit eens gelezen bij panaonic-oled-gebruikeres dat daar wel een apart kleurlampje brandt..
Wat beeld betreft is het beeld uitmuntend in kwlaiteit. Ik kijk alleen kabel tv en dus geen 4k netflix of blue-rays. Ik was wel positief verrast dat 1080i zo helder en gedetaileerd op 55 inch te zien is. Het is ook totaal niet nodig dat zenders over zouden moeten gaan op 4k.. Het is zo clean en helder.. En je kunt het zo kleurrijk en helder maken als je wil. Ik heb het allemaal een beetje terug gesteld. Kleurbreedte op lager gesteld. En de felheid verlaagd.
Met oled heb je geen fel 100% full screen image.. Dat is niet vaak maar als je nog wel eens naar een hoogwaardig lcd naast d eoled ziet. Dan zie je dat je daar bij totaal felle full screen beelden meer brightness hebt. Maar dat is een minimaal deel van wat je ziet op tv. Vaak reclame beelden..
Motion is wel een dingetje.. Grote delen op de voorgrond die snel bewegen.. of snelle arm-bewegingen.. Of gezichten die snel heen en weer gaan,.. !!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
belmonde schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Dat zal ook afhangen van het gebruik en geluk of pech met de 1 of het andere paneel..
Ik heb een 55 855. Je kunt de bescherming instellen. Sommige mensen klagen over de pixelverschuiving(shift) of dat er steeds een pop-up komt van dat de tv zijn pixelrefresh elke 4 uur wil uitvoeren.. Philips noemt dit (restbeelden),.. Maar al dit kun je instellen in de settings op hoog of laag. Ik heb pixelverschuiving lager afgesteld en de pixel-refresh (restbeelden) ook van de hoogstand afgehaald en op standaard of normaal gezet. En ik krijg nooit geen pop-up.
Ik vindt het overigens wel jammer of gemiste kans van philips dat er niet een apart lampje gaat branden als de tv in "pixel refesh (restbeelden)" stand is.. nadatje de tv uitgezet hebt op standbye.. Nu weet je nooit of de tv dit wel doet ?? Ik heb ooit eens gelezen bij panaonic-oled-gebruikeres dat daar wel een apart kleurlampje brandt..
Wat beeld betreft is het beeld uitmuntend in kwlaiteit. Ik kijk alleen kabel tv en dus geen 4k netflix of blue-rays. Ik was wel positief verrast dat 1080i zo helder en gedetaileerd op 55 inch te zien is. Het is ook totaal niet nodig dat zenders over zouden moeten gaan op 4k.. Het is zo clean en helder.. En je kunt het zo kleurrijk en helder maken als je wil. Ik heb het allemaal een beetje terug gesteld. Kleurbreedte op lager gesteld. En de felheid verlaagd.
Met oled heb je geen fel 100% full screen image.. Dat is niet vaak maar als je nog wel eens naar een hoogwaardig lcd naast d eoled ziet. Dan zie je dat je daar bij totaal felle full screen beelden meer brightness hebt. Maar dat is een minimaal deel van wat je ziet op tv. Vaak reclame beelden..
Motion is wel een dingetje.. Grote delen op de voorgrond die snel bewegen.. of snelle arm-bewegingen.. Of gezichten die snel heen en weer gaan,.. !!??
Duidelijk. Ik kan met een gerust hart een oled aanschaffen. We twijfelen nog tussen de 855 of de 935, vanwege de soundbar. Beeld zal ongetwijfeld zelfde zijn

Nu hopen op een mooie prijs ergens ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
brtkpr schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Duidelijk. Ik kan met een gerust hart een oled aanschaffen. We twijfelen nog tussen de 855 of de 935, vanwege de soundbar. Beeld zal ongetwijfeld zelfde zijn

Nu hopen op een mooie prijs ergens ... >:)
Zelf recent goede ervaringen gehad met Kamera Express. Voor mezelf en voor familie 3 tv’s besteld, tussen de 14-16% korting op de prijs die op de website wordt vermeld. Daarbovenop nog de cashback van Philips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Danner001 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Zelf recent goede ervaringen gehad met Kamera Express. Voor mezelf en voor familie 3 tv’s besteld, tussen de 14-16% korting op de prijs die op de website wordt vermeld. Daarbovenop nog de cashback van Philips :)
Welke TV heb je gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Zo, mooie deal gesloten, tv komt maandag! (55oled935)

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
DjVe schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:01:
[...]

Voor hetzelfde geld kan je volgende maand helemaal geen Netflix meer kijken omdat ze iets laten verlopen. Zoiets moet je gewoon direct aanpakken, anders gebeurd er niets (zeker als je nog garantie hebt). CB heeft daar goed naar geluisterd en mij een goede oplossing gegeven, al ben ook niet helemaal tevreden over de 935...ook daar zitten gewoon domme fouten in:

- Geen directe commando's naar HDMI inputs, wat met een matige CEC ondersteuning betekend dat je vrijwel altijd een extra afstandsbediening bij de hand moet houden.
- Externe subwoofer moet je elke keer handmatig activeren door in menu subwoofer uit en weer aan te zetten.
- Beeldinstellingen over apps/ingangen worden niet gesynchroniseerd. Dus eenmalig je persoonlijke beeldinstellingen opslaan voor alle bronnen is niet mogelijk. Super irritant!

Beeld en geluid zijn dan wel weer heel goed, maar van een high end model had ik meer verwacht.

[...]

Dat is inderdaad wel bijzonder. Ik ben benieuwd of dat met een 935 dan wel werkt.
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik krijg maandag deze televisie en wil deze eigenlijk uitbreidden met 2 van deze achter speakers. Maar als dat niet als “surroundgeluid” werkt zijn we snel klaar. Wel jammer want de site doet vermoeden dat dit ondersteunt zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:55

DjVe

Hatsaflats!

brtkpr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik krijg maandag deze televisie en wil deze eigenlijk uitbreidden met 2 van deze achter speakers. Maar als dat niet als “surroundgeluid” werkt zijn we snel klaar. Wel jammer want de site doet vermoeden dat dit ondersteunt zou zijn...
Dat werkt niet. Je hebt een DTS play-fi master speaker nodig en de TV heeft dat niet. Verder is het geluid van de TV wel erg goed, zeker met een extra subwoofer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
DjVe schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Dat werkt niet. Je hebt een DTS play-fi master speaker nodig en de TV heeft dat niet. Verder is het geluid van de TV wel erg goed, zeker met een extra subwoofer aangesloten.
Jammer dat die ondersteuning er dan net niet in zit.

Ja ik las het inderdaad al in de reviews dat geluid erg goed is. Ik zal eens kijken voor een passende subwoofer 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

brtkpr schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Jammer dat die ondersteuning er dan net niet in zit.

Ja ik las het inderdaad al in de reviews dat geluid erg goed is. Ik zal eens kijken voor een passende subwoofer 😅
Volgens mij ben je net te laat, want ik kreeg er een gratis B&W subwoofer bij (of cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
DjVe schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Volgens mij ben je net te laat, want ik kreeg er een gratis B&W subwoofer bij (of cashback).
Er zit tot 31 januari cashback op.

Maar zie idd nergens een subwoofer staan op de site?
Welk model betreft dat ? Ook een Philips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

m0nk

16-09-2003 15.15

brtkpr schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:53:
Zo, mooie deal gesloten, tv komt maandag! (55oled935)

Ben benieuwd...
Mooie keus. Ik heb z'n grote broer. Erg tevreden over. En vind het design en geluid van de B&W soundbar ook echt fantastisch.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
m0nk schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Mooie keus. Ik heb z'n grote broer. Erg tevreden over. En vind het design en geluid van de B&W soundbar ook echt fantastisch.
Ja we hebben net hier een 65 inch weggedaan omdat we die "net te groot" vinden. Voorheen met 55 inch keek net fijner om afstand van net geen 3 meter.
Nu met ambilight wordt denk ik sowieso wel een breder beeld geschetst.

We twijfelen of we de muurbeugel blijven gebruiken of dat we hem op meubel plaatsen.

Zal wel wat foto's posten als de tv er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

brtkpr schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Er zit tot 31 januari cashback op.

Maar zie idd nergens een subwoofer staan op de site?
Welk model betreft dat ? Ook een Philips ?
B&W ASW608 subwoofer. Wellicht dat ze de optie hebben weggelaten omdat er nog een bug in de subwoofer uitgang zit. Je moet deze steeds weer uit en weer aan zetten om geluid te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
DjVe schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:52:
[...]

B&W ASW608 subwoofer. Wellicht dat ze de optie hebben weggelaten omdat er nog een bug in de subwoofer uitgang zit. Je moet deze steeds weer uit en weer aan zetten om geluid te krijgen.
Oké, naja die koop ik dan wellicht in de toekomst er nog wel bij.
Wie weet komt er nog ondersteuning (in welke vorm dan ook) voor de achter speaker(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Gisteren de televisie opgehangen, uiteraard meteen wat settings doorgenomen en toen lekker een filmavondje gehouden, hierbij mijn eerste bevindingen:

Positief:

Beeld is haarscherp
Kleuren spatten van het scherm
Geluid is echt top, mag wel een sub bij

Wat mij opvalt:

Soms maakt de televisie een kraak geluid uit het kunststof waar de elektronica zit
Stand-by lampje blijft altijd wit branden, nergens gevonden waar ik dit kan uitschakelen
Wat al eerder is aangegeven, met motion daar was mijn Sony toch wel beter in.

We keken gisteren de serie Innocence Files, en daarin zie je soms wat oudere opnames van vroeger.
Die worden soms heel raar of stotterig weergegeven.

Maar dit alles valt voor nu in het niet, want man, wat is dat beeld en geluid lekker zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
brtkpr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:34:
Die worden soms heel raar of stotterig weergegeven.
Speciaal vanwege de motion een Philips OLED (804) genomen en ben extreem tevreden mee. Kijken zonder frame interpolatie naar bijv. 24p content is/vind ik gewoon letterlijk onmogelijk. Motion op Standard en het is waanzinnig. Extreem blij mee. Op de trage processor en het niet "normaal" kunnen uitzetten/resetten en de vervelende je moet en je zal even uitgaan om beeld te cleanen na is het een vrijwel perfect apparaat. IMHO :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Speciaal vanwege de motion een Philips OLED (804) genomen en ben extreem tevreden mee. Kijken zonder frame interpolatie naar bijv. 24p content is/vind ik gewoon letterlijk onmogelijk. Motion op Standard en het is waanzinnig. Extreem blij mee. Op de trage processor en het niet "normaal" kunnen uitzetten/resetten en de vervelende je moet en je zal even uitgaan om beeld te cleanen na is het een vrijwel perfect apparaat. IMHO :)
Hmm, die setting staat hier op films. Vanavond maar eens even omzetten.

Hoe lang duurt het clean proces eigenlijk? Start de tv dan opnieuw op ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:12

IkWilbert

Het is mij!

Er is een nieuwe update beschikbaar voor de tv's met Android 9 uit 2019 en 2020

Changelog TPM191E_101.001.208.001 – Date: 2021/01/25

Now Dolby Atmos are identified correctly when played from USB
Fix for subwoofer pre out issues
PlayFi and AmbiAir improvements
UI and translations fixes
Fix for PVR HDD formatting issues
WiFi connection stability improvements
Stability improvements
General improvements

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 26-01-2021 14:25 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
brtkpr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Hmm, die setting staat hier op films. Vanavond maar eens even omzetten.

Hoe lang duurt het clean proces eigenlijk? Start de tv dan opnieuw op ofzo?
Ik heb de 855 en je hoeft de tv niet uit te zetten. Je zet de bescherming gewoon een stapje lager en dan gebeurt dit alleen als je de tv op standby uit zet.
Alleen als je de settings op high hebt staan of zet,. dan komt er elke 4 uur op je wens een berichtje dat de tv pixel refresh wil uit voeren.. Echter Philips noemt dit ""restbeelden"".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

brtkpr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 07:34:
Soms maakt de televisie een kraak geluid uit het kunststof waar de elektronica zit
Dat hadden wij ook met een 55oled935, ongeveer om de 5 minuten vrij hard knappend geluid. Zeer irritant. Kwam door warmtewerking bij ons.

Onder garantie is iemand van ce repair geweest en heeft de schroeven van de behuizing los gemaakt en, volgens mij, minder hard vast gemaakt. Sindsdien is het opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door DJ^ op 26-01-2021 19:17 ]

hmmz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21

The Chosen One

Zie signature!

Weet iemand hoe het zit met de 2021 tv's?
Las ergens dat er 27 jan een presentatie zou zijn. Gok online & philips only of is er nog een soort van (online) conferentie?

Zal het wel op youtube langs zien komen maar als iemand het toevallig weet.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Morgen om 12uur is het live event.

https://www.tpvision-events.com/plenarysession/press-vip/

Naar verwachting ook eindelijk een 77 inch OLED, inclusief 4 zijdig Ambilight.

Daar kijk ik al lang naar uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik zit/zat heel erg te kijken naar de 55OLED805 maar de grote punten dus geen earc en 2.1 hdmi. Nou ben ik nog niet van plan een ps5/xbox dit jaar te kopen maar volgend jaar of een slim versie maar een tv gaat hopelijk een tijdje mee... oled in theorie iets minder lang dan een (Q)LED maar toch 4-8+ jaar hopelijk.
Alleen zullen nieuwe modellen weer relatief duur zijn in het begin (ze zakken soms wel en soms niet snel (al dan niet tijdelijk)).
Naja, eerst maar eens kijken morgen. Geen haast... wel zin. :+

ps. Meeste modellen welke ik minimaal zou willen hebben er wel 3 maar hoe groot is het verschil tussen een 2/3/4 zijden ambi?

[ Voor 11% gewijzigd door The Chosen One op 26-01-2021 22:24 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
dinandus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:10:

Hoop ook eindelijk een snellere soc want daar lopen ze wel achterop tov sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic2445
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo allen,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Philips 58PUS7855 Ambilight en nu merk ik dat er geen Disney+ op staat. Ik zie ook nergens de mogelijkheid om deze app te installeren.

Als ik op google wat rondkijk zou dit moeten gaan via Google play en zou het beschikbaar moeten zijn in België op philips tv’s van 2020 of nieuwer of op alle Ambilight TV’s.

Is er iemand die weet waarom dit nog niet werkt of wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
@Sonic2445 volgens mij draait je tv op een ander platform: namelijk Saphi, en geen Android, zodoende heb je dan geen Disney+, misschien toch voor een op Android platform tv gaan?

@m0ridin ja komt voor de duurdere series een Mediathek MT9970 dacht ik.

Veel info vind je bij de welbekende toengel.net

Nu aftellen tot 12 uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@dinandus

Nice, dat ziet er idd als een echte upgrade uit!

1300 / 3600 geekbench 4 score vs 600 / 1700 op mjn PUS7334 (en zelfs ook nog wat sneller dan de top sony soc).

En dankzij je verwijzing naar toengel kwam ik er ook weer achter dat er een fw update klaar stond ;)

Wat dat betreft ziet dit er wel uit als wat mijn ideale tv gaat worden...

AndroidTV, ambilight, snelle soc, goede support (hoeveelheid updates bij philips vind ik echt prima, volgens mij werd mijn sony destijds matiger ondersteund). Evt nog OLED...

De 55pus7334 voldoet prima en heb ik eignelijk pas 1.5 jaar, maar destijds voor een goede prijs gekocht dus vervangen voor echt een topoptie is zeker een mogelijkheid...

[ Voor 43% gewijzigd door m0ridin op 27-01-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56
dinandus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:02:
@Sonic2445 volgens mij draait je tv op een ander platform: namelijk Saphi, en geen Android, zodoende heb je dan geen Disney+, misschien toch voor een op Android platform tv gaan?

@m0ridin ja komt voor de duurdere series een Mediathek MT9970 dacht ik.

Veel info vind je bij de welbekende toengel.net

Nu aftellen tot 12 uur....
of een losse smart device erbij kopen als appletv of een android ding als dat interessanter is voor je wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Crap, had beter kunnen wachten, net een oled935 hier in huis :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
dinandus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:10:

Dank! Dat was gaaf om te zien. Ik heb inmiddels ook gezien dat de website een goede samenvatting heeft van wat ze in 2021 gaan bieden:

https://www.tpvision.com/blog/new-philips-2021-tv-range/
New XXL OLED screen sizes, MiniLED technology, 5th Gen P5 AI, HDMI 2.1 are the highlights for the first half 2021 Philips TV range
  • New Philips 806/856 OLED models available in a range of screen sizes. 48”, 55”, 65” plus – for the first time – 77” for the 806 and 55” & 65” versions for the 856.
  • 9636 and 9506 series are the first Philips TV sets to feature MiniLED tech – in 65” and 75” sizes.
  • 5th Gen P5 picture processing suite to feature on new OLED806 and 9000 mini-LED sets and offering class-leading picture quality.
  • Enhanced AI adds new Film detection category and light sensor integration plus.
  • New Fast Motion Clarity mode on OLED sets.
  • Anti-burn-in technology extended to mid-range OLED models.
  • HDR10+ Adaptive support on OLED & 9000 MiniLED sets.
  • Ultra-successful ‘The One to Watch’ performance series continues with new LED models.
  • Best of European Design featuring Kvadrat cloth, leather and steel.
  • Four-sided Ambilight integration extends to the OLED800 and 9000 ranges – for total viewing immersion.
  • DTS Play-Fi offers high-resolution multi-room audio.
  • HDMI 2.1 functionality.
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik graag m'n 42" Philips TV uit 2010 wil vervangen voor een OLED. Ik heb ook flink wat Hue lampen en de synchronisatie vind ik simpelweg super. Ik hoop dat ze hiermee eindelijk een range neerzetten waarmee ze de concurrentie op alle vlakken op z'n minst kunnen evenaren. Het nog niet ondersteunen van HDMI 2.1 was voor mij een reden te wachten, nu lijkt het er eindelijk van te komen.

De MiniLED tv's zijn natuurlijk technisch ook erg interessant!

[ Voor 11% gewijzigd door Cid Highwind op 27-01-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cid Highwind schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Dank! Dat was gaaf om te zien. Ik heb inmiddels ook gezien dat de website een goede samenvatting heeft van wat ze in 2021 gaan bieden:

https://www.tpvision.com/blog/new-philips-2021-tv-range/

[...]

Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik graag m'n 42" Philips TV uit 2010 wil vervangen voor een OLED. Ik heb ook flink wat Hue lampen en de synchronisatie vind ik simpelweg super. Ik hoop dat ze hiermee eindelijk een range neerzetten waarmee ze de concurrentie op alle vlakken op z'n minst kunnen evenaren. Het nog niet ondersteunen van HDMI 2.1 was voor mij een reden te wachten, nu lijkt het er eindelijk van te komen.

De MiniLED tv's zijn natuurlijk technisch ook erg interessant!
Hebben ze ook gezegd wanneer ze beschikbaar komen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De nieuwe OLED806 klinkt wel ernstig interessant!
Nu eindelijk ook met 4-zijdig ambilight, hoef je dus geen 9x6 te kopen daarvoor waar dan weer een soundbar onder hangt die in ons geval niet gebruikt zou worden.
En ook in 77 inch, ben benieuwd wat die moet gaan kosten, of dat nog enigszins betaalbaar gaat zijn t.o.v. de 65 inch variant.

Wat ook héééééél tof is, is dat de integratie met CalMan AutoCal er nu is!
Dit zat voor het eerst op de Panasonic Plasma's uit de serie VT30, die ik toevallig dan ook had ;) en heb er toen veel plezier van gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 27-01-2021 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
DennusB schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Hebben ze ook gezegd wanneer ze beschikbaar komen?
Zo in de gauwigheid had ik gezien dat de nieuwe OLEDs in Q2 2021 op de markt moeten komen. De MiniLED TV's (9000 serie) staan voor "Zomer '21" in de planning.

Ik kan niet wachten op de reviews. Wat ik me wel afvraag en waar ik hoop dat men hier ook ervaringen over kan delen:

1. Kan je met vierzijdig AmbiLight de onderkant uitschakelen?
>> Ik hoef een donkere meubel niet per sé te verlichten namelijk

2. Hoe zit het eigenlijk met Android TV en zaken als privacy en advertenties?
>> Op mijn huidige Philips TV (42PFL 7656k, https://productz.com/en/philips-42pfl7656k-02/p/AVN2X), kan ik nog altijd de TV's webinterface gebruiken om AmbiLight naar m'n Hue lampen te sturen? Of moet je daar nadelen voor op de koop toe nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonic2445
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-01-2021
datadevil schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:49:
[...]

of een losse smart device erbij kopen als appletv of een android ding als dat interessanter is voor je wellicht.
Ik heb wel nog een chromecast liggen? Dat zou dan ook moeten werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:26

burgt

Starbass

https://fwd.nl/beeld/tp-v...-serie-met-77-inch-model/

"Alle modellen bevatten volledige HDMI 2.1-poorten, uitgerust met eArc, VRR (tot 120Hz), Freesync Premium Pro en de Auto Game-modus."

Eindelijk een Philips versie van de 48" zonder soundbar, dat wordt de opvolger van mijn 14 jaar oude 32" LCD :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

"In addition to HLG, HDR10 and HDR10+ compatibility, the 9636 also supports HDR10+ Adaptive "

En Dolby Vision? Is dat al weer doodverklaard? Geen idee hoe het HDR gedoe zit, nog niet al te veel mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

The Chosen One schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:15:
"In addition to HLG, HDR10 and HDR10+ compatibility, the 9636 also supports HDR10+ Adaptive "

En Dolby Vision? Is dat al weer doodverklaard? Geen idee hoe het HDR gedoe zit, nog niet al te veel mee gedaan.
Ga er maar vanuit dat Dolby Vision gewoon ondersteund wordt. Philips is juist 1 van de weinige die al die HDR standaarden ondersteund, dus HLG, HDR10, HDR10 én Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfeeet
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben ook niet helemaal thuis in de technische specificaties, is er op basis hiervan de verwachting dat de input lag zal afnemen?
Dit is een van de grootste minpunten die ik lees van de Oled 805/935 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Het valt me sinds enkele dagen op dat mijn 55POS9002 een ongewenste zombi modus heeft die niet uitgezet kan worden.

Iemand enig idee wat de oorzaak hier van is en hoe ik hier vanaf kom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz1z_Gn73AMmsakaGWc7epa7aBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbKjTmid1EKsnvHBmJqRLn5d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Heb bij Philips nog even navraag gedaan voor de OLED935, hun "Top Model" televisie.
Ik wilde weten of het mogelijk is om via DTS PLAY-Fi surround toe te voegen en of er ooit nog een update komt voor E-ARC omdat ik ergens had gelezen dat de hardware op moederbord hier al voor geschikt is.

Beide kunnen en worden niet toegevoegd aan een toekomstige FW update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
brtkpr schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:34:
Heb bij Philips nog even navraag gedaan voor de OLED935, hun "Top Model" televisie.
Ik wilde weten of het mogelijk is om via DTS PLAY-Fi surround toe te voegen en of er ooit nog een update komt voor E-ARC omdat ik ergens had gelezen dat de hardware op moederbord hier al voor geschikt is.

Beide kunnen en worden niet toegevoegd aan een toekomstige FW update.
echt dat play-fi surround zou zo'n killer feature zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@BasvanS Ik mis vast iets overduidelijks, maar wat bedoel je met zombie-mode? Wt moet ik hier zien?

Kleuren? Die 'aanbevolen' balk onderin?

Is die persoon een zombie an zit die continu in je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
m0ridin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:13:
@BasvanS Ik mis vast iets overduidelijks, maar wat bedoel je met zombie-mode? Wt moet ik hier zien?

Kleuren? Die 'aanbevolen' balk onderin?

Is die persoon een zombie an zit die continu in je tv?
Kijk naar het kleurverschil in zijn gezicht, Zodra de persoon uit het midden van het beeld beweegt word de kleur natuurlijker. de mond en de neus zijn hier grauw/lijkwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BasvanS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Kijk naar het kleurverschil in zijn gezicht, Zodra de persoon uit het midden van het beeld beweegt word de kleur natuurlijker. de mond en de neus zijn hier grauw/lijkwit.
Ik zou bijna zeggen dat het een soort van beeldverbeteraar is die hier aan het werk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
BasvanS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Lijkt impact van dat blauw/groen/gelige preview venstertje eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
m0ridin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Lijkt impact van dat blauw/groen/gelige preview venstertje eronder?
Het is altijd aanwezig, bij elk progamma met elke 'omgeving'. Het valt met ..name op in gezichten. En ik krijg het niet weg. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BasvanS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Het is altijd aanwezig, bij elk progamma met elke 'omgeving'. Het valt met ..name op in gezichten. En ik krijg het niet weg. Ideeën?
Even een keer je tv resetten zou ik zeggen, als dan nog steeds is direct garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
BasvanS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:39:
[...]

Dan had je beter een ander voorbeeld kunnen nemen. Hier valt niets bijzonders te zien als je niet zou weten waar je op moet letten. Als op het strand onder een parasol staat krijg je ook een reflectie van onder in je gezicht te zien, dat is precies waar dit voorbeeld op lijkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
apis29 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:48:
[...]

Dan had je beter een ander voorbeeld kunnen nemen. Hier valt niets bijzonders te zien als je niet zou weten waar je op moet letten. Als op het strand onder een parasol staat krijg je ook een reflectie van onder in je gezicht te zien, dat is precies waar dit voorbeeld op lijkt ...
Ik had natuurlijk 20 foto's kunnen plaatsen van allemaal verschillende lichtsituaties waarin de gezichten grauw en grijs waren in het midden van het scherm. Maar het beeld blijft hetzelfde.

Wellicht dat de reflecties wel de oorzaak zijn van het probleem. Ik zal eens proberen een beter voorbeeld te maken! Word vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
BasvanS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:57:
[...]

Ik had natuurlijk 20 foto's kunnen plaatsen van allemaal verschillende lichtsituaties waarin de gezichten grauw en grijs waren in het midden van het scherm. Maar het beeld blijft hetzelfde.

Wellicht dat de reflecties wel de oorzaak zijn van het probleem. Ik zal eens proberen een beter voorbeeld te maken! Word vervolgd!
Kan ook zijn dat dit het begin is van die befaamde groene vlek in OLED panelen ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
apis29 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Kan ook zijn dat dit het begin is van die befaamde groene vlek in OLED panelen ..
Hier zie je goed hoe de huid van kleur verspringt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLxZp9GdffBuhYpEVebY89nRO5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW1SHMMoqCL8b1ucNGlgKyag.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

BasvanS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Hier zie je goed hoe de huid van kleur verspringt:

[Afbeelding]
Ziet er uit als:
https://www.avforums.com/...iddle-of-lg-oled.2154188/

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die groene vlek idd ... (hier op het forum ook een paar gevallen van terug te vinden).

[ Voor 57% gewijzigd door apis29 op 28-01-2021 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
apis29 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:23:
Die groene vlek idd ... (hier op het forum ook een paar gevallen van terug te vinden).
Meteen maar even een support request ingeschoten bij PlatteTV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BasvanS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Meteen maar even een support request ingeschoten bij PlatteTV!
Ben benieuwd wat Platte TV er aan gaat (of kan) doen, had je destijds ook die extra garantie afgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
brtkpr schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 07:54:
[...]

Ben benieuwd wat Platte TV er aan gaat (of kan) doen, had je destijds ook die extra garantie afgenomen?
Ja, voor 6 tientjes heb ik de verlengde garantie genomen. Hij is nu ruim 2.5 jaar oud. Was destijds voor 1460 euro een mooie deal! Baal hier wel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

2,5 jaar moet je sowieso garantie hebben, verlengde of niet. Enige is dat plattetv eerst doet dat de neus bloed en jij voet bij stuk moet houden. Maar daar zijn hier vast ook wel aparte topics over met hele verhalen.

[ Voor 19% gewijzigd door The Chosen One op 29-01-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:47:
2,5 jaar moet je sowieso garantie hebben, verlengde of niet. Enige is dat plattetv eerst doet dat de neus bloed en jij voet bij stuk moet houden. Maar daar zijn hier vast ook wel aparte topics over met hele verhalen.
Dat neus bloeden en niks willen doen is niet bij verlengde garantie. 6 tientjes voor geen hoofdpijn of (juridisch) getouwtrek hebben is een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Dat neus bloeden en niks willen doen is niet bij verlengde garantie. 6 tientjes voor geen hoofdpijn of (juridisch) getouwtrek hebben is een koopje.
beetje OT maar ik vind het dus oplichterij en doe het uit principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:18:
[...]

beetje OT maar ik vind het dus oplichterij en doe het uit principe niet.
Je zou een punt hebben als dit in de wet was vastgelegd. Juist daarom hebben we dit welles/nietes spelletje met de verkopers. Maar serieus, voor 6 tientjes 100% gedekt voor een tv van minimaal 1300 euro (OLED), mja daar heb ik wel oren naar.

Maar een OLED tv, dat is echt het enige waar ik bereid ben om voor aanvullende dekking te betalen, mijn iPhone of elektrisch gereedschap of witgoed hebben dat allemaal niet ook al wordt dat door de verkopers gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:29:
[...]

Je zou een punt hebben als dit in de wet was vastgelegd. Juist daarom hebben we dit welles/nietes spelletje met de verkopers. Maar serieus, voor 6 tientjes 100% gedekt voor een tv van minimaal 1300 euro (OLED), mja daar heb ik wel oren naar.

Maar een OLED tv, dat is echt het enige waar ik bereid ben om voor aanvullende dekking te betalen, mijn iPhone of elektrisch gereedschap of witgoed hebben dat allemaal niet ook al wordt dat door de verkopers gevraagd.
"Uw wettelijke recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode. Gaat een product kapot en is de fabrieksgarantie, verkopersgarantie of bijgekochte garantie verlopen? Dan kunt u nog steeds gebruik maken van uw wettelijke garantie. Dit hangt af van de gebruiksduur van het product."
https://www.rijksoverheid...gaat%20dan%20het%20andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 07:44:
[...]

"Uw wettelijke recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode. Gaat een product kapot en is de fabrieksgarantie, verkopersgarantie of bijgekochte garantie verlopen? Dan kunt u nog steeds gebruik maken van uw wettelijke garantie. Dit hangt af van de gebruiksduur van het product."
https://www.rijksoverheid...gaat%20dan%20het%20andere.
Ik heb liever dat ze een nieuw stukje wetgeving maken met categorieën en de verwachte levensduur. Dat zou flink wat juridisch gevechten schelen en de consument zou weten waar ze recht op hebben. Ik ben best verbaasd dat dit nog steeds niet zo is.

Ik vind je linkje wel heel interessant en zal het opslaan. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Ik heb liever dat ze een nieuw stukje wetgeving maken met categorieën en de verwachte levensduur. Dat zou flink wat juridisch gevechten schelen en de consument zou weten waar ze recht op hebben. Ik ben best verbaasd dat dit nog steeds niet zo is.

Ik vind je linkje wel heel interessant en zal het opslaan. d:)b
ja, die 'verwachte levensduur' is wat onduidelijk, maar als je dat in wetgeving wilt vatten moet je weer heel precies gaan uitwerken wat voor apparaat met wat voor eigenschappen.
Beter zou wellicht zijn om apparaten uberhaupt langer mee te laten gaan of goedkoper te laten repareren of zelfs upgraden, maar nu gaan we wel heel ver van dit forum af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Goh, als ik alle reacties hier lees ben ik nu al bang dat mijn Philips TV straks issues gaat geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:02
Ik heb sinds een aantal jaar de 55POS9002. Nu wilde ik laatst de actie restbeelden verwijderen starten. Echter gebeurt er niets... Ik kan de actie bevestigen, maar vervolgens blijft de tv gewoon aan en begint het programma niet. Andere mensen hier ook last van?

Software is up to date.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ben weer eens bezig met een Google Nest Mini en spraakopdrachten icm m'n OLED803...

Wat werkt er wel:
- "He Google, volume naar 1 - 10"
- "He Google, schakel televisie in" --> Gaat wel aan, maar daarna: "Sorry, er is een fout opgetreden", maar oke.
- "He Google, speel Defqon op YouTube op televisie"

Wat er werkt er niet / half:
- "He Google, schakel televisie uit" --> "Sorry, ik heb OLED803 niet uit kunnen zetten, check de handleiding"
- "He Google, speel RTL 5 op televisie" --> "Goed, ik speel RTL 5 op YouTube af op OLED803"
- "He Google, speel Lupin op Netflix" --> "Prima Lupin op Netflix, ik speel het nu af op OLED803." Beeld gaat echter niet aan en dan is het: "Sorry, ik kan Lupin nog niet afspelen op Android TV, probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken"

Werken er bij jullie meer stemcommando's icm een Nest Mini en Phillipstelevisie?
Kan er nog steeds niet over uit dat je een Android TV koopt die totaal niet goed te bedienen is zo |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BasvanS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Ja, voor 6 tientjes heb ik de verlengde garantie genomen. Hij is nu ruim 2.5 jaar oud. Was destijds voor 1460 euro een mooie deal! Baal hier wel van!
Al wat meer bekend over de afloop m.b.t. garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
brtkpr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Hij is op dit moment aangemeld bij CE Repair, daar hoor ik denk ik begin volgende week meer over. Vrijdag de factuur en het 'bewijsmateriaal' geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Aangezien de oled935 geen earc heeft om extern Dolby Atmos en DTSx door te geven, ben ik eigenlijk wel benieuwd of je via Android TV en Plex dan e-ac3 kan streamen? Mindere kwaliteit wellicht maar wel met hoogtekanalen.

Wat is eigenlijk het hoogste lossy format wat je via Plex kan afspelen op deze tv?

//Edit: ik las net op internet dat sommige fabrikanten wel degelijk e-arc kunnen implementeren op basis van HDMI 2.0, hoeft niet per definitie een HDMI 2.1 chipset te zijn.

Wellicht dat het ooit nog wordt toegepast, want dan heb je ook bij extern materiaal nog de hoogst haalbare geluidskwaliteit.

[ Voor 33% gewijzigd door brtkpr op 03-02-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
CLB schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:48:
Ik ben weer eens bezig met een Google Nest Mini en spraakopdrachten icm m'n OLED803...

Wat werkt er wel:
- "He Google, volume naar 1 - 10"
- "He Google, schakel televisie in" --> Gaat wel aan, maar daarna: "Sorry, er is een fout opgetreden", maar oke.
- "He Google, speel Defqon op YouTube op televisie"

Wat er werkt er niet / half:
- "He Google, schakel televisie uit" --> "Sorry, ik heb OLED803 niet uit kunnen zetten, check de handleiding"
- "He Google, speel RTL 5 op televisie" --> "Goed, ik speel RTL 5 op YouTube af op OLED803"
- "He Google, speel Lupin op Netflix" --> "Prima Lupin op Netflix, ik speel het nu af op OLED803." Beeld gaat echter niet aan en dan is het: "Sorry, ik kan Lupin nog niet afspelen op Android TV, probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken"

Werken er bij jullie meer stemcommando's icm een Nest Mini en Phillipstelevisie?
Kan er nog steeds niet over uit dat je een Android TV koopt die totaal niet goed te bedienen is zo |:(
Ik heb er ook weinig goede ervaringen mee, maar kan jij de tv uberhaupt aanzetten zonder er een chromecast aan te hangen? Dat heeft bij mij volgens mij uberhaupt nooit gewerkt (ik weet dat er een soort van chromecast ingebouwd zit, maar dat werkt niet als volwaardige).

Heb zelf een Harmony hub (destijds aangeschaft omdat ik wat meer devices had) waarmee ik eigenlijk alleen de tv aan en uit zet, soms iets pauzeer op netflix/youtube. De rest doe ik maar met de remote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand recent nog een PlayFi speaker getest? Ik heb een 50PUS8804 met ingebouwde soundbar. Zou iets meer bas en surround willen maar ik heb geen zin om een losse versterker en speakers te kopen. Het liefst koppel ik een paar achterspeakers aan mijn tv en ben dan klaar. Voor zover ik begrijp doen de pricewatch: Philips TAW6205/10 en pricewatch: Philips TAW6505/10 dat niet. Ook AppleTV en met Homepod(S) schijnt dit niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

m0ridin schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:05:
Maar kan jij de tv uberhaupt aanzetten zonder er een chromecast aan te hangen?
Jazeker, dat lukt, tv gaat prima aan. Nest roept dan nog wat "werkt niet, problemen", maar werkt dus wel.
Dit zonder losse Chromecast :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Iemand bekend met streaming problemen op de android tv's? Ik heb een 43PUS8505, en meestal na 3 of 4 afleveringen moet ik de tv herstarten. Een tijdje ging het goed maar het probleem is terug.
9/10 keer gebeurd dit bij het starten van een nieuwe aflevering. Dan hangt het beeld. geluid loopt 3 seconde door en is het klaar. Dan blijft hij laden alsof de verbinding weg is gevallen.
Dat is hij echter niet, ik kan wel in de netflix/amazon prime app rond klikken. Alleen het streamen is dood.
Ook in youtube, wel zoeken, geen stream.

Best klote aangezien "philips" tv's niet snel herstart kunnen worden zoals sony tv's door de power knop ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkkurd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:42
Als reactie op de google home op @m0ridin en @CLB

Als je Alexa instelt op de tv wordt de google assistant integratie stabieler als de tv uitstaat, de tv wordt niet meer 'niet beschikbaar' hierdoor.

Netflix bedienen werkt niet via google assistant, je kan wel zeggen, start netflix of start "app naam" ook als de tv uitstaat.

Ik heb zelf geen lineaire tv meer alleen een DVB t2 antenne op een raspberry pi die ik via kodi kan gebruiken om NPO 1, 2 en 3 te kijken en op te nemen. Ik kan me goed voorstellen wel dat RTL 4 niet bekend is bij google assistant maar kanaal 4 wel. je zou dit kunnen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ah, geen weet van, dus ga ik bekijken! Zou leuk zijn, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkkurd
Weet iemand al welke chipset de oled806 gaat gebruiken? blijft dat nog steeds hetzelfde platform en kunnen we dus software updates blijven verwachten op het platform van de 803 804 en 805?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31
rikkkurd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:38:
Weet iemand al welke chipset de oled806 gaat gebruiken? blijft dat nog steeds hetzelfde platform en kunnen we dus software updates blijven verwachten op het platform van de 803 804 en 805?
Komt een nieuw platform met nieuwe MediaTek chipset:

https://toengel.net/phili...oid-hardware-plattformen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@rikkkurd

Thanks, lijkt nu te werken... Moet wel zowel wake up via wifi als wake up via chromecast inschakelen (waarbij de laatste de melding geeft dat dit standby verbruik doet toenemen, dat ga ik nog wel even nameten voor de zekerheid want asl ze daar voor waarschuwen neem ik het toch wel serieus ;) )

Maar idd, op deze manier lijkt het nu te werken dus hiervoor heb ik mn logitech hub niet meer nodig dan. Weer een stapje in een zo minimaal mogelijke richting.

*Edit*

Ok, met die zut aan gebruikt hij in standby de helft van de tijd zo'n 10-14W (maar even kort in de gaten gehouden). Deels valt dit terug naar 0-1W maar als ik op dat moment zeg "Ok google, doe tv aan" gebeurt er niets tot hij weer op 10-14W staat.

Zonder de wiif/chromecast wakeup functies is het 90% van de tijd 0W en af en toe 1W.

Nu nog bedenken of ik dit een punt vind, qua kosten natuurlijk niet, scheelt een euro op de energie rekening per maand oid maar ach, probeer wat bewuster met energie om te gaan ;)

[ Voor 35% gewijzigd door m0ridin op 04-02-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ben best dom denk, maar Alexa installeren op de televisie...?
Kan dat zonder fysieke Amazon-gear dan? Via de tv lees ik dat dat nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulduijf
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 20:42
Antwoord op je eerste vraag:

In de geavanceerde instellingen kun je Ambilight aan de onderzijde aan of uit zetten. Of de helderheid apart regelen.

Dit geld voor mijn 55oled935.
Cid Highwind schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Zo in de gauwigheid had ik gezien dat de nieuwe OLEDs in Q2 2021 op de markt moeten komen. De MiniLED TV's (9000 serie) staan voor "Zomer '21" in de planning.

Ik kan niet wachten op de reviews. Wat ik me wel afvraag en waar ik hoop dat men hier ook ervaringen over kan delen:

1. Kan je met vierzijdig AmbiLight de onderkant uitschakelen?
>> Ik hoef een donkere meubel niet per sé te verlichten namelijk

2. Hoe zit het eigenlijk met Android TV en zaken als privacy en advertenties?
>> Op mijn huidige Philips TV (42PFL 7656k, https://productz.com/en/philips-42pfl7656k-02/p/AVN2X), kan ik nog altijd de TV's webinterface gebruiken om AmbiLight naar m'n Hue lampen te sturen? Of moet je daar nadelen voor op de koop toe nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkkurd
CLB schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:38:
ja dit kan, er staat een app voorgeinstalleerd die alexa heet, je moet wel de alexa app op je telefoon downloaden en een amazon account aanmaken op amazon.co.uk en daarmee inloggen, dan kun je de stappen op de tv app volgen en je amazon account koppelen aan de alexa app op je tv.

Als je ditzelfde account ook op een echo speaker installeerd kan je inderdaad alexa gebruiken voor je tv, of de alexa app op je telefoon gebruiken voor spraak commando's.

maar dat is niet het punt hier, het installeren van die app voorkomt dat de tv in een te diepe slaap modus gaat waardoor google assistant niet meer werkt. na het opzetten kun je dus gewoon de alexa app weer van je telefoon halen en blijft de tv app netjes aan je amazon account gekoppeld en houd hiermee je tv wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
CLB schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:38:
Daar kwam ik ook niet uit, maar bij de wireless en network settings heb je ook opties als wakeup on wifi en wakeup on chromecast oid.

Die aanzetten zorgde dat ik de tv idd aan en uit kon zetten via google home, maar dus met wat kanttekeningen ((veel) hoger standby verbruik en reageerde niet altijd meteen).

Ondertussen toch maar weer de harmony hub erin geprikt, gebruikt iets van 1 ipv 12W standby en ach... werkt net zo makkelijk (+heb nog wat andere apparaten daarop ingesteld die ik nooit gebruiK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Thanks weer, kijk vandeweek even verder.
Alexa-app krijgt m'n televisie wonderbaarlijk (nog) niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 14:03
Is er nog steeds geen fixed voor de harmony en het kunnen selecteren van de HDMI poorten?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
brtkpr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Paneel word 11-2 onder (verlengde garantie) vervangen. Het aanbod van de Repair service was EUR 1.000 reparatie kosten met EUR 500 coulance van Philips.

De resterende EUR 500 word dus 'betaald' door PlatteTV. Netjes en zonder vragen via het extra A-Z pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
BasvanS schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:18:
[...]

Paneel word 11-2 onder (verlengde garantie) vervangen. Het aanbod van de Repair service was EUR 1.000 reparatie kosten met EUR 500 coulance van Philips.

De resterende EUR 500 word dus 'betaald' door PlatteTV. Netjes en zonder vragen via het extra A-Z pakket.
Mooi nieuws!

Oh, dat is zeker netjes. Hoop het zelf nooit mee te maken, maar als ik in de zelfde situatie zit dat ze ook zo coulant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Lees in dit topic wat meldingen inzake geen geluid bij het aanzetten van een Philips TV. Mijn ouders hebben een 55OLED805 welke hetzelfde probleem heeft. Soms bij het aanzetten van de TV komt er geen geluid uit geen van de bronnen. Na korte tijd of uit-/aanzetten is het probleem opgelost. Is er iemand die hier een meer structurele oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

kw_nl schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:03:
Is er nog steeds geen fixed voor de harmony en het kunnen selecteren van de HDMI poorten?
Nope
Pagina: 1 ... 40 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.