• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-12-2025
Weet iemand of de standaard beeld instellingen ook meegenomen worden naar bijvoorbeeld apps als Youtube, Netlfix enz?

Ik dacht dat ik namelijk alleen HDR / DV had aangepast, maar gisteren zag ik ineens een overdreven scherpte bij niet HDR beeld, leek dat alle verbeteraars ineens aan stonden ...

Iemand ook nog een site gevonden voor de beste beeldinstellingen?

[ Voor 10% gewijzigd door brtkpr op 08-02-2021 07:48 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
brtkpr schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:41:
Weet iemand of de standaard beeld instellingen ook meegenomen worden naar bijvoorbeeld apps als Youtube, Netlfix enz?

Ik dacht dat ik namelijk alleen HDR / DV had aangepast, maar gisteren zag ik ineens een overdreven scherpte bij niet HDR beeld, leek dat alle verbeteraars ineens aan stonden ...

Iemand ook nog een site gevonden voor de beste beeldinstellingen?
Beste beeldinstellingen zijn persoonlijk en ook nog eens modelafhankelijk... Zijn her en der wel richtlijnen te vinden, maar uiteindelijk komt het neer op zelf aanpassen.

Verder zijn instelling per source volgens mij, dus je stelt dingen los in voor TV, voor HDMI bronnen en volgens mij voor het smartgedeelte (dus netflix, youtube, etc samen).

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12-2025
m0ridin schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:03:
[...]

Beste beeldinstellingen zijn persoonlijk en ook nog eens modelafhankelijk... Zijn her en der wel richtlijnen te vinden, maar uiteindelijk komt het neer op zelf aanpassen.

Verder zijn instelling per source volgens mij, dus je stelt dingen los in voor TV, voor HDMI bronnen en volgens mij voor het smartgedeelte (dus netflix, youtube, etc samen).
Maar binnen Netflix is het ook weer anders voor HDR, Dolby Vision, uhd en HD. Dus daar kan het wel weer eens verschil maken. Youtube heb ik nog niet helemaal getest, of dat dan weer anders is.

• brtkpr
Camiel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Maar binnen Netflix is het ook weer anders voor HDR, Dolby Vision, uhd en HD. Dus daar kan het wel weer eens verschil maken. Youtube heb ik nog niet helemaal getest, of dat dan weer anders is.
Ik weet dat dit bij mijn Sony ook zo was, alles wat ik vanuit het tandwieltje onder het "home" scherm instel wordt meegenomen voor SDR in Netflix, Youtube enz.

Maar wanneer ik Plex of Netflix open met een HDR stream (DV bijvoorbeeld) en ik druk dan op settings, dan weet ik niet waar ik dan bij de Philips die settings moet aanpassen ... want anders zit ik weer dingen te verkloten voor de SDR beeld mode ;)

• m0ridin
Camiel schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Oh, ugh... lang leve flexibiliteit (maar wat een gedoe soms ook ;) )

• brtkpr
Snap het echt niet: open Plex start een film met HDR. Er staat notebene HDR signaal gedetecteerd. Ik ga dan vervolgens naar menu om daar specifiek voor HDR de beeldinstellingen te veranderen (volgens de handleiding zou dit item er nu moeten staan)

Maar helaas ... Alleen de normale beeldpreset

Wat doe ik verkeerd?

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
brtkpr schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:21:
Snap het echt niet: open Plex start een film met HDR. Er staat notebene HDR signaal gedetecteerd. Ik ga dan vervolgens naar menu om daar specifiek voor HDR de beeldinstellingen te veranderen (volgens de handleiding zou dit item er nu moeten staan)

Maar helaas ... Alleen de normale beeldpreset

Wat doe ik verkeerd?
Wat bedoel je met "normale beeldpreset"? Er is toch in Philips Android een groot aantal beeldinstellingen om uit te kiezen onder "alle instellingen-Beeld"? Natuurlijk, Persoonlijk, Ffilm, ISF Day/ISD Night etc. Per beeldsignaal verschillen die instellingen, zo zijn er voor Dolby Vision speciale instellingen en voor HDR ook. Die kom je vanzelf tegen onder de gekozen instelling. Dus bij beeldinstelling ISF Day of Film verschillen de instellingen al naar gelang het signaal.
Voor de 55OLED804 is deze lijst wat mij betreft een goed uitgangspunt:
Picture Profile ISF Day
Color 50
Contrast 65
Sharpness 0
Brightness 50
Advanced -> color
Color space Normal
Color temp Custom
Red WP 116
Green WP 114
Blue WP 102
Red BL 0
Green BL 0
Blue BL 0
Advanced -> Contrast
Perfect Natural Reality Off
HDR Perfect Off
Dynamic Contrast Off
Video contrast 100
Light sensor Off
Gamma -2
Advanced - sharpness
Ultra resolution Off
Noise reduction Off
MPEG artefact reduction Off
Advanced -> motion
Motion style Personal
Perfect Natural Motion Off
Perfect Clear Motion Minimum/Off

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Normaal als er HDR word gedetecteerd dan krijg je specifieke presets voor het HDR signaal.

Dit is normaal:

Afbeeldingslocatie: https://www.trustedreviews.com/wp-content/uploads/sites/54/2020/07/Philips-OLED805-Picture-modes-include-AI.jpg

Dit is als HDR gedetecteerd is:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.pocket-lint.com/r/s/1200x/assets/images/154066-tv-review-philips-oled-805-review-image3-cgeiuo5vjk.jpg

Welke opties je krijgt is afhankelijk van het model TV.

Formerly known as Ragdoll

• brtkpr
InFamous schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:45:
Normaal als er HDR word gedetecteerd dan krijg je specifieke presets voor het HDR signaal.

Dit is normaal:

[Afbeelding]

Dit is als HDR gedetecteerd is:
[Afbeelding]

Welke opties je krijgt is afhankelijk van het model TV.
Dat is precies wat ik bedoel! Ik heb zelf een oled935, dus, ik zou verwachten ook die setting te zien. Wellicht moet ik niet terug naar het hoofdmenu.
Is er een soort quickmenu om daar rechstreeks te komen zoals jij nu ook op jouw plaatje laat zien?

EDIT: zie het al, zit naast het home button, aangeduid als +, aldus de handleiding.
Vanavond maar weer eens testen :O

[ Voor 6% gewijzigd door brtkpr op 09-02-2021 07:38 ]

• prijk
  • Niet online
brtkpr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:15:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel! Ik heb zelf een oled935, dus, ik zou verwachten ook die setting te zien. Wellicht moet ik niet terug naar het hoofdmenu.
Is er een soort quickmenu om daar rechstreeks te komen zoals jij nu ook op jouw plaatje laat zien?

EDIT: zie het al, zit naast het home button, aangeduid als +, aldus de handleiding.
Vanavond maar weer eens testen :O
Voor alle duidelijkheid: die hdr-setting zie je dus alleen als de tv op een hdr-signaal staat ingesteld. Hetzelfde geldt voor dolby vision-instellingen.Logisch ook, want dan kun je gelijk het effect zien bij wijziging.

[ Voor 4% gewijzigd door prijk op 09-02-2021 11:25 ]

• brtkpr
prijk schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:24:
[...]

Voor alle duidelijkheid: die hdr-setting zie je dus alleen als de tv op een hdr-signaal staat ingesteld. Hetzelfde geldt voor dolby vision-instellingen.Logisch ook, want dan kun je gelijk het effect zien bij wijziging.
Duidelijk! dank je wel.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

GforceNL

Out of memory....

Is er hier iemand die surround pass through werkend geeft gekregen op de XXOled804 series in combinatie met Sonos?

Alles wat ik aansluit wordt alleen als 2.0 herkend door de TV/Playbar en heb nu van ellende maar een toslink switch gekocht.
Wil op termijn de nieuwe Xbox kopen, maar die heeft geen optical aansluiting..

<Zinloze tekst hier>

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12-2025
GforceNL schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:52:
Is er hier iemand die surround pass through werkend geeft gekregen op de XXOled804 series in combinatie met Sonos?

Alles wat ik aansluit wordt alleen als 2.0 herkend door de TV/Playbar en heb nu van ellende maar een toslink switch gekocht.
Wil op termijn de nieuwe Xbox kopen, maar die heeft geen optical aansluiting..
Passthrough niet, maar wel multichannel audio (een van de andere opties). Heb in ieder geval met de interne netflix player wel surround audio icm Sonos. Helaas wordt ATMOS op de beam niet ondersteund, maar om nou een ARC te gaan kopen....

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004

GforceNL

Out of memory....

@Camiel alles wat op de TV zelf afgespeeld wordt (streaming etc) werkt uiteraard met 5.1.

Aangesloten apparaten zoals een xbox of een Apple TV dus niet.

<Zinloze tekst hier>

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik zat een beetje de lokale Facebook marktplaats te bekijken en kwam een paar keer een draadloze subwoofer van Philips tegen die bij oudere TVs zat. Gezien het via Facebook ging waren details als type nummer blijkbaar overbodig volgens de verkoper, maar lijkt op PHL-SWB50 die met een USB dongle PTA-209 aan de TV wordt gekoppeld.

Heeft iemand toevallig een idee of deze nog werken met nieuwere TVs? Ik heb een OLED854 en als ik voor €5 een draadloze subwoofer eraan kan hangen zou het wel grappig zijn :P. Wel een long shot gezien de vooruitgang en veranderingen in software etc.

Edit: Om m’n eigen vraag te beantwoorden, is soort van compatibel. Het is gewoon een Bluetooth subwoofer en je kan hem wel verbinden, maar omdat de TV zelf enkel geluid óf via Bluetooth óf via TV speakers wil afspelen heb je er weinig aan. Als er een trucje is om beiden tegelijk te gebruiken zou het top zijn, maar voorlopig ‘no joy’.

Dan maar een sub zoeken om aan m’n zeventiger jaren versterker te hangen en via de koptelefoon uitgang de TV weer daar aan te hangen, haha.

[ Voor 29% gewijzigd door Propane op 14-02-2021 19:54 ]

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Probleem met de 55POS9002/12.....
Sinds een tijdje merk ik dat er ongeveer het midden van het scherm een groene gloed te zien is. Bij de meeste kleuren valt deze totaal niet op, of is die er gewoon niet, maar bij beige kleuren (bijv. gezichten) zie je ineens een groene gloed.
De tv is van okt 2017, dus 2,5 jaar oud.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, behalve een hele dure reparatie?

Have Fun Funske

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
funske schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:30:
Sinds een tijdje merk ik dat er ongeveer het midden van het scherm een groene gloed te zien is. Bij de meeste kleuren valt deze totaal niet op, of is die er gewoon niet, maar bij beige kleuren (bijv. gezichten) zie je ineens een groene gloed.

Ik heb geen oplossing maar als je de tv in Nederland gekocht hebt, heb je nog wel garantie. Als de winkel moeilijk doet moet je misschien wel bewijs verzamelen. https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

• funske
korna schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:03:
[...]

Ik heb geen oplossing maar als je de tv in Nederland gekocht hebt, heb je nog wel garantie. Als de winkel moeilijk doet moet je misschien wel bewijs verzamelen. https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Daar heb ik ook al aandacht, maar ze kunnen zich heel makkelijk verdedigen met de opmerking dat ik de functie 'Restbeelden verwijderen' niet genoeg heb uitgevoerd. En dat kan ik nooit bewijzen, ook al heb ik dat wel genoeg gedaan.

Have Fun Funske

• korna
funske schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:22:
[...]

Daar heb ik ook al aandacht, maar ze kunnen zich heel makkelijk verdedigen met de opmerking dat ik de functie 'Restbeelden verwijderen' niet genoeg heb uitgevoerd. En dat kan ik nooit bewijzen, ook al heb ik dat wel genoeg gedaan.
Zolang je tv op stand-by uit laat staan (niet de stekker uit stopcontact) gaat dat vol automatisch. Daarnaast is het probleem wat jij beschrijft anders dan de ingebrande restbeelden.
https://www.philips.nl/c-...len-%5Bingebrand-beeld%5D

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

• korna
funske schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:30:

Klinkt trouwens als dit: https://www.avforums.com/...iddle-of-lg-oled.2154188/

• funske
Dank voor deze link!! Ik zal hem morgen eens helemaal doorlezen, maar wat ik op de foto zie, is hetzelfde wat ik op mijn tv zie.
Nogmaals bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Have Fun Funske

• funske
korna schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:59:
[...]

Zolang je tv op stand-by uit laat staan (niet de stekker uit stopcontact) gaat dat vol automatisch. Daarnaast is het probleem wat jij beschrijft anders dan de ingebrande restbeelden.
https://www.philips.nl/c-...len-%5Bingebrand-beeld%5D
Dit had ik ook al gelezen. Blijkbaar zouden het dan strepen en/of blokjes moeten zijn als hij ingebrand is.
Maar dat is het dus niet.

Have Fun Funske

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Weet iemand of er ook een Oled+ scherm aan zit te komen zonder soundbar? Ik wil graag die van Sonos gaan gebruiken, dus zo’n B&W soundbar hoeft van mij niet.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Iemand die ook een 935 serie heeft en dat het geluid in de disney+ app niet synchroon loopt? Ik heb er op mijn 65oled935 best veel last van. En echt alleen bij Disney+. Netflix, Amazon Prime, Videoland etc doen het allemaal prima.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
m0nk schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:00:
Iemand die ook een 935 serie heeft en dat het geluid in de disney+ app niet synchroon loopt? Ik heb er op mijn 65oled935 best veel last van. En echt alleen bij Disney+. Netflix, Amazon Prime, Videoland etc doen het allemaal prima.
Al geprobeerd om de audio output op 'Stereo' te zetten in de TV instellingen?

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Doordat ik niet met de Nvidia Shield Pro in Dolby Vision kon kijken heb ik de apparaten op een andere manier aangesloten waardoor het nu wel kan. Via de onderste manier is het nu aangesloten.

Geen Dolby Vision: Nvidia Shield Pro>HW-Q90R>65OLED854
Wel Dolby Vision: Nvidia Shield Pro>65OLED854>HW-Q90R

Blijkbaar heeft de Samsung soundbar geen Dolby Vision passthrough.
Nu luisterde ik erg vaak naar de radio met de Nvidia Shield Pro en de soundbar waarbij de tv uit kon staan. Nu ik het veranderd zit het aangesloten op de tv. Nu wil ik niet dat de tv dagen aanstaat omdat ik radio wil luisteren. Is het mogelijk om radio te luisteren zonder dat de tv aan hoef te staan?

• levdlevd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Heeft iemand ervaring met instellen van geluid op de 55oled855. Naar mijn idee zijn dialogen met alle standaard presets te vol met bas. Iemand een persoonlijke instelling gedaan mbv de equalizer?

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:34
levdlevd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:37:
Heeft iemand ervaring met instellen van geluid op de 55oled855. Naar mijn idee zijn dialogen met alle standaard presets te vol met bas. Iemand een persoonlijke instelling gedaan mbv de equalizer?
Wel ervaring maar voor mij is films gewoon prima.. Voor een tv vindt het een prima mooi geluid. Ik had verwacht een soundbar te willen/moeten kopen. Maar voor gewoon tv kijken wat ik doe is zeer goed. Zit ook best veel vermogen in..

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12

westergas

rikkie_pc

thekvnz schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:41:
Doordat ik niet met de Nvidia Shield Pro in Dolby Vision kon kijken heb ik de apparaten op een andere manier aangesloten waardoor het nu wel kan. Via de onderste manier is het nu aangesloten.

Geen Dolby Vision: Nvidia Shield Pro>HW-Q90R>65OLED854
Wel Dolby Vision: Nvidia Shield Pro>65OLED854>HW-Q90R

Blijkbaar heeft de Samsung soundbar geen Dolby Vision passthrough.
Nu luisterde ik erg vaak naar de radio met de Nvidia Shield Pro en de soundbar waarbij de tv uit kon staan. Nu ik het veranderd zit het aangesloten op de tv. Nu wil ik niet dat de tv dagen aanstaat omdat ik radio wil luisteren. Is het mogelijk om radio te luisteren zonder dat de tv aan hoef te staan?
Scherm kan toch uit zonder dat de TV uit is? Lijkt mij de grootste energie vreter en het "brand" niet in. Kan op mijn OLED754 wel iig.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ook in ben in bezit van een Philips TV momenteel: de 43PUS8535.

Twee zaken die me opvielen:
In de sheet van Toengel.net stond dat deze 43 inch versie een IPS paneel zou hebben. Echter merk ik dat de kijkhoeken beperkt zijn (zowel horizontaal als verticaal). Heeft iemand een idee hoe ik betrouwbaar kan achterhalen of deze batch mogelijk toch een VA paneel heeft?

De ARC werkt, maar ik krijg het niet voorelkaar dat deze consistent aan blijft. Na uitschakelen en weer aanschakelen van de TV kan het zomaar zijn dat ARC wel gekoppeld is (volgens de surroundset), maar dat TV geluid ook aan staat. Verder schakelt hij het surroundsysteem wel aan bij aanzetten TV, maar zet hij de surroundset niet uit, bij uitschakelen TV. Iemand daar een oplossing voor?

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:55
Toen deed de ongeveer 3 jaar 'jonge' 55POS9002/12 even plof op de zondag avond. Vriendin zat tv te kijken, plots een knal alsof er een ballon klapte en de zekering knalde uit. Heb de zekering toch nog een keer omgezet en toen nog een plof met een oranje flits bij de tv.

Toen de stekker er natuurlijk uit gehaald en deze ochtend gelijk de monteur gebeld.

Powerboard kan dus vervangen worden voor +/- 270 euro, verder geen coulance vanuit Philips :|

• belmonde
[quote]Get!em schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:39:
Ook in ben in bezit van een Philips TV momenteel: de 43PUS8535.

Twee zaken die me opvielen:
In de sheet van Toengel.net stond dat deze 43 inch versie een IPS paneel zou hebben. Echter merk ik dat de kijkhoeken beperkt zijn (zowel horizontaal als verticaal). Heeft iemand een idee hoe ik betrouwbaar kan achterhalen of deze batch mogelijk toch een VA paneel heeft?

Ik heb pas nog gelezen dat ips panelen erg verschillen kunnen in kijkhoeken.. Ik kocht voor mijn moeder een sony 49 inch xh8599 omdat ik een ips met goed kijkhoeken verwachte.. Maar dat valt ook erg tegen.. en sommingen zeggen dan dat het een va panel zou zijn.. maar dat geloof ik dan weer niet..
Je zou met een loep of microscoop (misschien telefoon-optie) naar subpixel structuur moeten kijken..

Verwijderd

Stollie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:52:
Toen deed de ongeveer 3 jaar 'jonge' 55POS9002/12 even plof op de zondag avond. Vriendin zat tv te kijken, plots een knal alsof er een ballon klapte en de zekering knalde uit. Heb de zekering toch nog een keer omgezet en toen nog een plof met een oranje flits bij de tv.

Toen de stekker er natuurlijk uit gehaald en deze ochtend gelijk de monteur gebeld.

Powerboard kan dus vervangen worden voor +/- 270 euro, verder geen coulance vanuit Philips :|
Je moet ff rondkijken op tweakers, zijn aantal topicjes te vinden met wettelijke garantie waar de winkel opdraait voor de jaren boven de fabrieksgarantie en 100% de kosten moet vergoeden zonder aanvullende verzekering.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-01 09:34
Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Je moet ff rondkijken op tweakers, zijn aantal topicjes te vinden met wettelijke garantie waar de winkel opdraait voor de jaren boven de fabrieksgarantie en 100% de kosten moet vergoeden zonder aanvullende verzekering.
100% weet ik niet; voor zover ik heb begrepen moet je als het boven bepaald bedrag heeft gekost coulance kunnen verwachten, bijvoorbeeld de helft vergoed, maar ik laat me graag verbeteren.

Verwijderd

datadevil schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:15:
[...]

100% weet ik niet; voor zover ik heb begrepen moet je als het boven bepaald bedrag heeft gekost coulance kunnen verwachten, bijvoorbeeld de helft vergoed, maar ik laat me graag verbeteren.
Het was in zijn geval echt 100% en het was een fors bedrag. Ik heb ff in myAT gekeken maar kan hem zo 1 2 3 niet vinden. Laat me nog eens zoeken.

Edit: deze was het volgens mij? Sander998 in "OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2021 10:50 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

datadevil schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Een TV van meer dan >1000 euro moet zeker meer dan 3 jaar meegaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:52:
[...]

De winkel waar ik hem gekocht had rekend nu alleen geen arbeidskosten, wat ook maar een uur is. Ze hebben de tv ook opgehaald en even een kleine tv ter vervanging gegeven.

Dusja moet zou je er nog zo hard op moeten spelen dat hij ook de onderdelen betaald.

Verwijderd

Stollie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:50:
[...]

De winkel waar ik hem gekocht had rekend nu alleen geen arbeidskosten, wat ook maar een uur is. Ze hebben de tv ook opgehaald en even een kleine tv ter vervanging gegeven.

Dusja moet zou je er nog zo hard op moeten spelen dat hij ook de onderdelen betaald.
Ja het is een gekke wereld waar we in leven. :o

Overigens heb je mijn edit gemist en misschien voor de volgende keer of gewoon om je knowhow op te krikken: Sander998 in "OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk"

• datadevil
ik heb het bij IKEA wel eens gehad en daar vergoeden ze het deels, en dat is ook de wet volgens mij ;

"Het scherm van uw 4 jaar oude tv gaat kapot. U hebt gehoord dat uw tv 8 jaar mee had moeten gaan. De verkoper vervangt het scherm. Dankzij het nieuwe scherm gaat uw tv waarschijnlijk nog eens 8 jaar mee. Maar u hebt al 4 jaar gebruik kunnen maken van de tv. Door de reparatie gaat de tv dus 4 jaar langer mee. Het is dan redelijk dat u voor die 4 extra jaren meebetaalt aan de reparatiekosten.

Maar of u bijbetaalt kunt u zelf beslissen. Wilt u niet bijbetalen, dan moet de verkoper een andere oplossing bedenken. U kunt de verkoper een laatste kans geven om het product toch kosteloos te repareren of te vervangen. Gebruik onze voorbeeldbrief:"

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

Verwijderd

Vond ook nog dit en dat blijk jij te zijn :o datadevil in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2021 11:19 ]

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:55

The Chosen One

Zie signature!

Dus eigenlijk vragen (en dan zwart op wit hebben) hoe lang je zo'n tv kan gebruiken en dat kun je dat als de levensduur zien voor de levensduur garantie.
Maar ja gelijk hebben en krijgen en zo...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• datadevil

• datadevil
The Chosen One schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:26:
Dus eigenlijk vragen (en dan zwart op wit hebben) hoe lang je zo'n tv kan gebruiken en dat kun je dat als de levensduur zien voor de levensduur garantie.
Maar ja gelijk hebben en krijgen en zo...
doordrammen en het juiste medium (social media) helpen een boel. Helaas hebben de grootste bekken in deze wereld echt wel een stapje voor.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Iemand hier ook problemen met de Disney Plus-app op zijn 55OLED803 toevallig?
En dan heb ik het niet over de streamingissues, maar over de app zelf, die werkt hier gewoon niet.

Inloggen is al een drama, kan via mobiel, maar dat werkt niet. Na invoeren van gegevens wel, maar dan blijft 'ie eindeloos op 'profielen laden' staan. Heb de app gereset, opnieuw geïnstalleerd vanuit de Play Store, maar hetzelfde geintje blijft zich maar voordoen. Ik denk nog aan installeren via losse APK, maar het is maar vreemd. Heeft tijden gewerkt en van het een op andere moment is dit nu al dagen aan de gang, erg :(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2025
Kan iemand hier mij misschien vertellen of het mogelijk is om een externe subwoofer aan te sluiten op een 65PUS9435? De TV heeft geen pre-out sub aansluiting, maar hoopte dat er misschien iets mogelijk is via een andere aansluiting of middels DTS Play-Fi.. Tot nu toe heb ik op het web nog niks kunnen vinden.

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
Danner001 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:27:
Kan iemand hier mij misschien vertellen of het mogelijk is om een externe subwoofer aan te sluiten op een 65PUS9435? De TV heeft geen pre-out sub aansluiting, maar hoopte dat er misschien iets mogelijk is via een andere aansluiting of middels DTS Play-Fi.. Tot nu toe heb ik op het web nog niks kunnen vinden.
Ik heb een externe versterker eraan hangen met een 9.2 systeem eraan.
Werkt goed op die manier.
De soundbar gebruik ik alleen voor de stillere momenten in huis.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11-2025
Opuske schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Ik heb een externe versterker eraan hangen met een 9.2 systeem eraan.
Werkt goed op die manier.
De soundbar gebruik ik alleen voor de stillere momenten in huis.
Haha ja dat geloof ik graag! 9.2 damn dat klinkt vast top. Ik ben verder wel tevreden met de ingebouwde soundbar, ben vooralsnog alleen aan het overwegen om er een simpele sub aan toe te voegen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:42
Ben ene beetje aan het rond neuzen en zag de 65pus8505 (the one)

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met dit toestel en het IPS paneel?

De prijs is namelijk goed te doen voor dit model, als een OLED die ik zou willen namelijk het dubbelen kost.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zoek even op AV forums of er meerdere batches zijn. Ik heb de 43 inch versie. Toengel gaf een IPS paneel. Maar er zijn dus voor mijn formaat ook mVA panelen.

Tv bevalt me voor het geld redelijk. Ik heb de kijkhoeken echt als matig. En met een beetje aan de beeldsettings zitten, heb je zo Banding en Ruis te pakken. En dat op digitale input of zelfs de YouTube op de Android tv. Nu redelijk goede settings te pakken, en ik blijf er nu vanaf.

Processor is te traag voor de geavanceerdere apps van Android TV. Google Duo met webcam crasht uiteindelijk.
Draaivoet is wel erg handig. (Let op welke je van de serie 8x5x pakt ivm voet en afstandbediening.)

https://www.avforums.com/...ws-about-pus8505.2290249/

• m0ridin
Stond trouwens een update klaar voor mijn 55PUS73x4:

TPM191E_R.101.001.250.003

Kan er verder niets van vinden, creation date is 5 maart.

Ah, toch (.3 ipv .003 zoeken had geholpen ;) ):

https://toengel.net/phili...-pie-tpm191e-101-1-250-3/

Fix for no UHD playbackin Disney+
Fix for subwoofer pre out not working after StandBy
Fix for garbage bar on top of screen
Fix for unexpected appear of OLED screen server when use apps from Philips TV collection
Not responding for Logitech Harmony RC direct commands is fixed
Improvement on SmartTV, HbbTV performance in case of IPv6 connection
Improvements for HDMI ARC connection stability
Stability improvements
Other general improvements

[ Voor 69% gewijzigd door m0ridin op 15-03-2021 15:55 ]

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:08

IkWilbert

Het is mij!

Ook een update voor de 2019/2020 android 9 tv's.

Changelog TPM191E_101.001.250.003 – Date: 2021/03/12

-Fix for no UHD playbackin Disney+
-Fix for subwoofer pre out not working after StandBy
-Fix for garbage bar on top of screen
-Fix for unexpected appear of OLED screen server when use apps from Philips TV collection
-Not responding for Logitech Harmony RC direct commands is fixed
-Improvement on SmartTV, HbbTV performance in case of IPv6 connection
-Improvements for HDMI ARC connection stability
-Stability improvements
-Other general improvements

I intend to live forever. So far, so good.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:53
Kijk even op toengel.net, daar staat de info

Staan ook gebruikers ervaringen, even onderstaande link volgen.

https://toengel.net/phili...pie-tpm191e-101-1-250-3/#

[ Voor 37% gewijzigd door dinandus op 15-03-2021 14:49 ]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

https://www.philips.co.uk...4k-uhd-miniled-android-tv

"up to 4K UHD 3840 x 2160 @60 Hz" (klopt?)

Dat is wel een minpuntje.
(65" mij misschien toch te groot voor mijn kamer maar toch, opties open houden is fijn)

[ Voor 24% gewijzigd door The Chosen One op 18-03-2021 16:11 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
IkWilbert schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:34:
Ook een update voor de 2019/2020 android 9 tv's.

Changelog TPM191E_101.001.250.003 – Date: 2021/03/12

-Fix for no UHD playbackin Disney+
-Fix for subwoofer pre out not working after StandBy
-Fix for garbage bar on top of screen
-Fix for unexpected appear of OLED screen server when use apps from Philips TV collection
-Not responding for Logitech Harmony RC direct commands is fixed
-Improvement on SmartTV, HbbTV performance in case of IPv6 connection
-Improvements for HDMI ARC connection stability
-Stability improvements
-Other general improvements
Gezien deze changelog maar weer eens de update geinstalleerd. Helaas nog steeds problemen met HDMI ARC op mijn 55PUS8204/12. ~10 seconden na het inschakelen switcht de versterker weer naar input Audio 1 op mijn Yamaha versterker. Dit probleem is 2 updates geleden begonnen, en ik baal als een stekker hiervan.

Ik ga maar eens kijken of het met een SPDIF kabeltje wel stabiel gaat werken.

Mijn Firewizzie

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:00
m0ridin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:37:
Stond trouwens een update klaar voor mijn 55PUS73x4:

TPM191E_R.101.001.250.003

Kan er verder niets van vinden, creation date is 5 maart.

Ah, toch (.3 ipv .003 zoeken had geholpen ;) ):

Fix for no UHD playbackin Disney+
Fix for subwoofer pre out not working after StandBy
Fix for garbage bar on top of screen
Fix for unexpected appear of OLED screen server when use apps from Philips TV collection
Not responding for Logitech Harmony RC direct commands is fixed
Improvement on SmartTV, HbbTV performance in case of IPv6 connection
Improvements for HDMI ARC connection stability
Stability improvements
Other general improvements
Eindelijk! De Harmony werkt weer met de TV... Wat een ellende als dat niet goed werkt...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• ST10©DE
  • Laatst online: 18:37

ST10©DE

Dus.............

Ik probeer een .mkv file via USB af te spelen. Dat lukt prima, echter ik kan geen keuze maken voor de taal van de ondertiteling. Er staan meerdere talen in de mkv, op de computer kan ik ze allemaal kiezen. Op de TV kan ik alleen de bovenste kiezen (Portugees in dit geval)

Is hier een oplossing voor dat ik ook de andere talen kan kiezen? (50PUS8204)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hoezeer maakt afstand uit met wallmounted ambilight? Dichter bij de muur beste effect neem ik aan?
Ik heb nog oude wallmount liggen welke ik voor een andere tv (en huis) toen bedoeld had maar dat is nooit doorgegaan.

(https://www.oneforall.com...ion-tv-wall-mount#/step-1)

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

The Chosen One schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:42:
Hoezeer maakt afstand uit met wallmounted ambilight? Dichter bij de muur beste effect neem ik aan?
I
Nee, bij ambilight wordt afstand van minimaal 20cm aanbevolen.

https://tpvcrmplus.force....on-Android?language=nl_NL

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:28

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Kennis van mij heeft de Philips OLED 935 48 inch gekocht. Maar de TV onthoudt de laatste gekozen HDMI poort 1 (KPN ontvanger 2952) vaak niet. Volgorde van aanzetten TV/ontvanger maakt niks uit.

Zet je de TV in de ochtend aan en bijvoorbeeld later in de middag dan pakt hij hem wel. Maar na een nacht weer niet. Heel willekeurig allemaal.

Ook met de KPN afstandsbediening werkt de source knop niet. Bronnenlijst komt wel op maar je kunt niet navigeren. Dus moet mijn kennis weer de Philips afstandsbediening erbij pakken. Als is dit nog de minste zorg, als HDMI 1 maar pakte.

Zijn dit bekende problemen? Echt gebruiksvriendelijk is het allemaal nu niet.

Ben de hele TV nagelopen, opties, kabels etc.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nextchapter-ecommerce.com/Public/Products/xlarge/2689584-14461-afstandsbediening-voor-interactieve-tv-10.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Splinter Cell op 27-03-2021 12:56 ]

Verwijderd

Splinter Cell schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:45:
Kennis van mij heeft de Philips OLED 935 48 inch gekocht. Maar de TV onthoudt de laatste gekozen HDMI poort 1 (KPN ontvanger 2952) vaak niet.

Ook al gekeken voor firmwareupgrade? Zo te lezen recentelijk nog een nieuwe versie uigekomen met aardig veel fixes. https://www.philips.nl/c-...g-ambilight/ondersteuning

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier springt hij ook steeds naar de HDMI van de blu-ray- surround systeem na het aanzetten. Die blu-ray moet wel op ARC staan en dat staat hij dan wel met aanzetten. , dat regelt de tv wel goed. Hier ook kpn overigens.

Fout Zat in de update van februari of die ervoor en is niet gefixt met de laatste update.

Bij uitzetten TV gaat het ook niet goed. Via HDMI zet hij de helft van de tijd de blu-ray uit (goed) en de helft van de tijd op Mute (niet goed).

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

excommunicado

InFamous in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Dit probleem had ik in november al en is dus nog steeds niet opgelost. Ik heb gelukkig een rollback kunnen doen via Philips en sindsdien niet meer ge-update.

Formerly known as Ragdoll

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Get!em schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:54:
Hier springt hij ook steeds naar de HDMI van de blu-ray- surround systeem na het aanzetten. Die blu-ray moet wel op ARC staan en dat staat hij dan wel met aanzetten. , dat regelt de tv wel goed. Hier ook kpn overigens.

Fout Zat in de update van februari of die ervoor en is niet gefixt met de laatste update.

Bij uitzetten TV gaat het ook niet goed. Via HDMI zet hij de helft van de tijd de blu-ray uit (goed) en de helft van de tijd op Mute (niet goed).
Zou je eens willen chatten met Philips dan en dit willen aankaarten?

https://tpvcrmplus.force....veagent-nl?language=nl_NL

Er zijn medewerkers nu. Alleen moet je een boel gegevens o.a. serienummer invullen. Anders had ik het wel zelf kunnen doen.

\\edit: ben nu aan het chatten.

\\edit 2: updates afwachten of de TV helemaal herinstalleren. Ik zet maar op de updates in.

[ Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 27-03-2021 15:32 ]

• thekvnz
Op advies van Plattetv kan je bij Philips ook het scherm uitzetten terwijl je bijvoorbeeld radio luistert. Het enige waar ik mij aan stoor is het vele werk om deze optie aan te zetten. Is er een mogelijk om bijvoorbeeld een short cut te maken op de afstandsbediening? Het gaat om een 65OLED854

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:19
Misschien met behulp van Button Mapper? Daarmee kan je veel opties mappen aan een knop op je AB (zo heb ik YouTube aan de Rakuten knop gemapt, en Videoland aan die andere met Windows lookalike logo). Ik weet niet of "scherm uit een van de opties is.

https://play.google.com/s...tails?id=flar2.homebutton (installeren op je tv natuurlijk)

Sometimes you need to plan for coincidence

• thekvnz
Hmmbob schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:02:
Misschien met behulp van Button Mapper? Daarmee kan je veel opties mappen aan een knop op je AB (zo heb ik YouTube aan de Rakuten knop gemapt, en Videoland aan die andere met Windows lookalike logo). Ik weet niet of "scherm uit een van de opties is.

https://play.google.com/s...tails?id=flar2.homebutton (installeren op je tv natuurlijk)
Heb de app zojuist geïnstalleerd. Ik zie wel de functie scherm uit maar hiermee gaat de tv volledig uit. Is er iemand die de betaalde functie heeft die het misschien kan nakijken of er dus een functie is om het scherm uit te krijgen en het geluid behouden. Alvast dank!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:38

DjVe

Hatsaflats!

Splinter Cell schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:45:
Kennis van mij heeft de Philips OLED 935 48 inch gekocht. Maar de TV onthoudt de laatste gekozen HDMI poort 1 (KPN ontvanger 2952) vaak niet. Volgorde van aanzetten TV/ontvanger maakt niks uit.

Zet je de TV in de ochtend aan en bijvoorbeeld later in de middag dan pakt hij hem wel. Maar na een nacht weer niet. Heel willekeurig allemaal.

Ook met de KPN afstandsbediening werkt de source knop niet. Bronnenlijst komt wel op maar je kunt niet navigeren. Dus moet mijn kennis weer de Philips afstandsbediening erbij pakken. Als is dit nog de minste zorg, als HDMI 1 maar pakte.

Zijn dit bekende problemen? Echt gebruiksvriendelijk is het allemaal nu niet.

[Afbeelding]
Sowieso even zorgen dat de TV alle updates heeft. Vooral de laatste twee update geven hier verbetering in.

Ik heb dezelfde tv en ook KPN met dezelfde remote. Wat wel werkt:

Source indrukken op KPN afstandsbediening en dan kan je kort wel gebruik maken van de pijltjes en hem dus op de gewenste HDMI poort zetten. Succes :)

• Cntdown
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11-2025
Na wat zoeken op het internet heb ik niet een duidelijk antwoord gevonden.

Mijn 55PUS7600/12 heeft in de specificaties 100hz staan, daarnaast staat volgens mij de marketing term 1400pmr.

Op mijn pc kan ik echter alleen 60hz selecteren.
Klopt het dat dit niet hoger mogelijk is?

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
Cntdown schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:52:
Na wat zoeken op het internet heb ik niet een duidelijk antwoord gevonden.

Mijn 55PUS7600/12 heeft in de specificaties 100hz staan, daarnaast staat volgens mij de marketing term 1400pmr.

Op mijn pc kan ik echter alleen 60hz selecteren.
Klopt het dat dit niet hoger mogelijk is?
Indien je tv geen HDMI 2.1 support heeft ga je denk ik niet verder komen dan 60hz voor een signaal op 4k. Volgens mij gaat dit model tot HDMI 2.0 en dus niet verder dan 60hz.

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

DjVe schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:07:
[...]

Sowieso even zorgen dat de TV alle updates heeft. Vooral de laatste twee update geven hier verbetering in.

Ik heb dezelfde tv en ook KPN met dezelfde remote. Wat wel werkt:

Source indrukken op KPN afstandsbediening en dan kan je kort wel gebruik maken van de pijltjes en hem dus op de gewenste HDMI poort zetten. Succes :)
Ben er van de week langs geweest. De tv startte met kabel tv kijken op als eerste bron, wat ik voor het eerst dus nu zelf kon zien. Updates eroverheen gegooid en de tv weer helemaal terug naar de fabrieksinstellingen. Nu is het allemaal weer goed. Start gelijk met HDMI 1 (KPN ontvanger) op. Geen kabel tv meer.

Dat hebben ze vanuit de winkel dus niet goed doorlopen. Ja, dan zit het er eenmaal ingebakken.

Over de afstandsbediening; ja, het schijnt te werken. Maar ik laat het zo. Er hangen geen andere HDMI kabels aan de TV. Aan/uit volume etc doen het allemaal prima wat het belangrijkste is.

• Cntdown
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11-2025
sjekneck schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:42:
[...]

Indien je tv geen HDMI 2.1 support heeft ga je denk ik niet verder komen dan 60hz voor een signaal op 4k. Volgens mij gaat dit model tot HDMI 2.0 en dus niet verder dan 60hz.
Bedankt voor je antwoord.

Wanneer ik de instellingen aanpas naar 1080 blijft ook het 60hz verhaal staan, klopt dat of zie inkopers over het hoofd?

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:44
Vandaag mijn 65oled935 binnen gekregen en aangesloten op een denon 3700 receiver.

Alleen krijg ik geen geluid uit de android apps. Tv is aangesloten op een e-arc hdmi poort naar de denon hdmi e-arc.

Weet iemand wat ik fout doe?

• prijk
  • Niet online
ronnym schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:09:
Vandaag mijn 65oled935 binnen gekregen en aangesloten op een denon 3700 receiver.

Alleen krijg ik geen geluid uit de android apps. Tv is aangesloten op een e-arc hdmi poort naar de denon hdmi e-arc.

Weet iemand wat ik fout doe?
Heb je op de tv wel de geluidsinstellingen op HDMI gezet en de digitale uitvoer op Meerkanaals bypass? In je receiver zal je ook het een en ander moeten instellen bij de HDMI.

• ronnym
prijk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:49:
[...]

Heb je op de tv wel de geluidsinstellingen op HDMI gezet en de digitale uitvoer op Meerkanaals bypass? In je receiver zal je ook het een en ander moeten instellen bij de HDMI.
Tv staat op HDMI en de digitale uitvoer op Meerkanaals bypass.

Wat en waar zou ik in de receiver moeten instellen??

• prijk
  • Niet online
ronnym schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 21:51:
[...]

Tv staat op HDMI en de digitale uitvoer op Meerkanaals bypass.

Wat en waar zou ik in de receiver moeten instellen??
Bij mijn Marantz heet dat HDMI bediening en die moet op AAN staan.

• ronnym
prijk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:31:
[...]

Bij mijn Marantz heet dat HDMI bediening en die moet op AAN staan.
Ik ga er morgen maar eens goed voor zitten.
Bedankt voor je tip

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
Gewoon earc aanzetten in de receiver zou moeten werken.
Hdmi bediening hoeft niet perse, al is het handig dat de receiver gelijk op tv audio gaat als je de tv apps gebruikt.

• dinandus
Al eens geprobeerd in de normale ARC instellingen op beide apparaten? Dus zonder de extra "e" functie, die wil nog wel eens problemen geven, is op meerdere forums wel eens voorbijgekomen.

De 935 heeft eigen sound (Bowers en Willens) system, krijg je als je enkel deze gebruikt wel je sound van de interne apps?

[ Voor 25% gewijzigd door dinandus op 03-04-2021 10:08 ]

• ronnym
dinandus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:05:
Al eens geprobeerd in de normale ARC instellingen op beide apparaten? Dus zonder de extra "e" functie, die wil nog wel eens problemen geven, is op meerdere forums wel eens voorbijgekomen.

De 935 heeft eigen sound (Bowers en Willens) system, krijg je als je enkel deze gebruikt wel je sound van de interne apps?
Het is me toch gelukt. Kwestie van een goede hdmi kabel gebruiken.

Heb een andere kabel gepakt en toen kreeg ik wel geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door ronnym op 03-04-2021 13:59 ]

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb een 65OLED934. Als de TV uit staat, hoor ik iedere ~20 sec of zo een 'tikje' uit de soundbar komen, wellicht is dit ook als hij aan staat, maar dan hoor je het niet omdat er natuurlijk gewoon geluid uit de speaker komt.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:12:
Iemand hier ook problemen met de Disney Plus-app op zijn 55OLED803 toevallig?
En dan heb ik het niet over de streamingissues, maar over de app zelf, die werkt hier gewoon niet.

Inloggen is al een drama, kan via mobiel, maar dat werkt niet. Na invoeren van gegevens wel, maar dan blijft 'ie eindeloos op 'profielen laden' staan. Heb de app gereset, opnieuw geïnstalleerd vanuit de Play Store, maar hetzelfde geintje blijft zich maar voordoen. Ik denk nog aan installeren via losse APK, maar het is maar vreemd. Heeft tijden gewerkt en van het een op andere moment is dit nu al weken bezig.
Toch nog even een check, want het werkt &@)#:K@! nog steeds niet en nu word ik er wel echt moedeloos van.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Beekforel
  • Laatst online: 20:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ben ik nou zo slecht in zoeken of lijkt het onmogelijk om op een Philips Android TV (55PUS7101) de volumebalk te verbergen? Dankzij de soundbar slaat die balk nergens meer op, zou het netjes vinden als hij verborgen kan worden.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:19
Ik zie die volumebalk niet met mijn soundbar aangesloten? Heb je ARC actief?

Sometimes you need to plan for coincidence

• Beekforel
  • Laatst online: 20:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Soundbar is optisch aangesloten (Sonos Playbar). Dus geen ARC.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Is er een methode om het Quickmenu (android tv) aan te passen? Er staan nu sources in die ik nooit ga gebruiken, de volgorde van sources is elke keer met opstarten anders en er staan een aantal onnodige functies in en een aantal essentiele missen.

En ik hoop echt dat ze die hdmi input bug gaan fixen, waarbij hij iedere keer bij het activeren van ARC die hdmi poort ook als input gaat. Dit gebeurt zo'n 30-40sec na opstarten, dus ik ben dan al een het tv kijken. Ik krijg dan dus de Bluray/HomeTheater screen te zien dat hij momenteel op ARC is aangesloten (een statisch beeld van onze Bluray speler), en soms het homescreen van dat apparaat.

• Remco2604
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Sinds twee maanden een Pilips 65Oled855/12 en zeer tevreden...
Echter soms als ik de tv inschakel vanuit stand-by heb ik geen geluid. Ik kijk via de ziggo horizon box. Als ik dan omschakel naar tv via kabel, ook geen geluid, maar als ik paar keer van zender wissel is er weer geluid, daarna overschakelen naar de media box en er is gewoon geluid....
Ik gebruik alleen tv geluid, verder geen overige apparatuur aangesloten....
Iemand hier ervaring mee?

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01-2025

• belmonde
Remco2604 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:51:
Sinds twee maanden een Pilips 65Oled855/12 en zeer tevreden...
Echter soms als ik de tv inschakel vanuit stand-by heb ik geen geluid. Ik kijk via de ziggo horizon box. Als ik dan omschakel naar tv via kabel, ook geen geluid, maar als ik paar keer van zender wissel is er weer geluid, daarna overschakelen naar de media box en er is gewoon geluid....
Ik gebruik alleen tv geluid, verder geen overige apparatuur aangesloten....
Iemand hier ervaring mee?
op mijn 55 855 geen probleem met humax 5200c via ziggo.

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01-2025
Weet iemand al iets over de lanceerdatum van de 806/856?

Op diverse fora (AVforums) wordt gerept over juli, maar vorige week heeft TPV/Philips de modellen officieel gelanceerd (https://www.displayspecifications.com/en/news/f535539) op de EU/UK markt. Betekent dat ze dan eerder komen?

En de prijs? Ik heb wel Poolse prijzen (https://imagazine.pl/2021...-oraz-smuklejszy-the-one/) voorbij zien komen:

48” – 5999 PLN --> 1318 EUR
55” – 7299 PLN --> 1603 EUR
65” – 9999 PLN --> 2196 EUR

Lijkt me wat aan de hoge kant gezien de concurrentie dit jaar.

Op de website van Philips UK is er al een modelpagina beschikbaar:
https://www.philips.co.uk...es-4k-uhd-oled-android-tv

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

@Kneh91

Lokale winkel;
"Bedankt voor uw bericht.

Zojuist heb ik navraag gedaan bij onze inkoopafdeling en hij verwacht ze in augustus weer op de markt, maar hij kan dit niet met zekerheid zeggen.

De prijzen zijn nog niet bekend."

Klinkt nogal erg laat.

• Cid Highwind
  • Laatst online: 17:02
Kneh91 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:41:
Weet iemand al iets over de lanceerdatum van de 806/856?

Op diverse fora (AVforums) wordt gerept over juli, maar vorige week heeft TPV/Philips de modellen officieel gelanceerd (https://www.displayspecifications.com/en/news/f535539) op de EU/UK markt. Betekent dat ze dan eerder komen?

En de prijs? Ik heb wel Poolse prijzen (https://imagazine.pl/2021...-oraz-smuklejszy-the-one/) voorbij zien komen:

48” – 5999 PLN --> 1318 EUR
55” – 7299 PLN --> 1603 EUR
65” – 9999 PLN --> 2196 EUR

Lijkt me wat aan de hoge kant gezien de concurrentie dit jaar.

Op de website van Philips UK is er al een modelpagina beschikbaar:
https://www.philips.co.uk...es-4k-uhd-oled-android-tv
Het Poolse artikel wat je aanhaalt is gedateerd op 27 januari, ik ga er derhalve van uit dat het niks anders is dan een schatting. Dat was het moment van de officiële pers-release van de 2021 modellen en daarbij is geen prijs gecommuniceerd.

De modelpagina was ook al even beschikbaar als ik het me niet verkeerd herinner. Ook reeds in januari, daaruit bleek destijds dat de 756 bijvoorbeeld dezelfde chipset en features heeft als de 806/856 en enkel afwijkt m.b.t. de afstandsbediening en het niet bieden van AmbiLight aan de onderkant van het toestel.

Ik wacht ook reikhalzend op de nieuwe range, maar vooralsnog zie ik alleen maar herkauwde persberichten met de door Philips aangeleverde stockfoto's: Clickbait dus.

• belmonde
Cid Highwind schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:49:
[...]

Het Poolse artikel wat je aanhaalt is gedateerd op 27 januari, ik ga er derhalve van uit dat het niks anders is dan een schatting. Dat was het moment van de officiële pers-release van de 2021 modellen en daarbij is geen prijs gecommuniceerd.

De modelpagina was ook al even beschikbaar als ik het me niet verkeerd herinner. Ook reeds in januari, daaruit bleek destijds dat de 756 bijvoorbeeld dezelfde chipset en features heeft als de 806/856 en enkel afwijkt m.b.t. de afstandsbediening en het niet bieden van AmbiLight aan de onderkant van het toestel.

Ik wacht ook reikhalzend op de nieuwe range, maar vooralsnog zie ik alleen maar herkauwde persberichten met de door Philips aangeleverde stockfoto's: Clickbait dus.
Hopelijk doen ze iets aan de motion... Ik weet dat ze net als lg al 2 jaar heeft bfi ook gaan introduceren.. Maar dat schijnt alleen in de praktijk voor sdr toe te passen te zijn (alleen in minimale instelling) vanwege verlies aan brightness met bfi..
Maar goed.. ik heb er al 1 van 2020.. Maar misschien voor mijn broer een overweging..

• Cid Highwind
  • Laatst online: 17:02
Er zou een nieuwe chip worden geïntroduceerd, maar levert die ook enkel kunstgrepen om inherente nadelen van de techniek te proberen te maskeren.

Wat dat betreft is er gewoon geen perfect paneel beschikbaar.

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:01
Weet iemand hoe ik in de Netflix app op de oled 935 de stream bitrate info kan weergeven? Geen van de knoppen op de afstandsbediening lijkt dit menu te activeren.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
Lasmibalsingh schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:58:
Weet iemand hoe ik in de Netflix app op de oled 935 de stream bitrate info kan weergeven? Geen van de knoppen op de afstandsbediening lijkt dit menu te activeren.
Kan helaas alleen met een oude afstandsbediening waar de "Info" knop nog op zit.

Schijnt ook te kunnen met de oude versie van de Philips remote app voor Android, maar die staat niet meer in de Play Store en de nieuwe versie van de app heeft ook de Info-knop niet meer.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34

Sorcerer8472

Mens sana?

Lasmibalsingh schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:58:
Als je zo'n Logitech Harmony-afstandsbediening hebt dan kan het daarmee. Wellicht is het ook op eoa manier mogelijk met het aansluiten van een usb-toetsenbord, maar daar ben ik nog niet achter.

Waarom wil je de bitrate weergeven trouwens? Specifieke titel waar je benieuwd naar bent?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• dinandus
@ the chosen one:
De uitgebreidere (sound technische) modellen, en naar verwachting met de verbeterde "evo" OLED panelen, waarvan dan weer jammer genoeg geen 77 inch? Dan toch maar even op modeljaar 22 wachten, daar ik toch eindelijk een 77 inch model zou willen, maar wel met het iets betere oled panel.....

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Denk dat ik voor max 55 ga dus de oled806 is interessant. Maar eerst Vincent's oordeel voor ik verder kijk.
De miniled was ook interessant maar 60hz only volgens mij.

Pagina: 1 ... 41 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.