Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 15:46
Update: het heeft geen relatie met mijn scherm replacement, meerdere Philips gebruikers melden dezelfde problemen

—————-

Mijn Philips 55POS9002 (met Android TV) is vandaag voorzien van een volledig nieuw LG OLED paneel.

Alles leek op het oog prima te werken, tot ik dus content van diverse streaming apps ging bekijken (Netflix, Prime video, Disney+).

Netflix lijkt SD door te geven (heel blokkerig), Prime geeft geen HDR meer door en maximaal 720/1080p en ook bij Disney zie ik een groot verschil in kwaliteit met voorheen (dus wss ook max 720/1080p).

Externe bronnen die 4K output doorgeven werken wel prima, en ook de Kodi app kan 4K HDR afspelen. Het paneel is dus verder wel in orde.

Voor Netflix heb ik de streaming kwaliteit van mijn profiel al op de hoogste settings gezet, ook dat helpt niks.

Voor de reparatie was dit overigens allemaal prima in orde, netwerk is ook niet gewijzigd en haalt hoge snelheden.

Het lijkt wel alsof de software van de TV niet goed doorgeeft dat het een 4K TV betreft, waardoor de streaming apps lagere resoluties blijven doorgeven.

Iemand enig idee wat er aan de hand is of wat ik nog zou kunnen proberen?

(Uiteraard gemeld bij reparateur, maar die zijn inmiddels dicht, maandag hopelijk vanuit daar meer info)

[ Voor 5% gewijzigd door ChuckBartowski op 07-11-2020 09:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 11:14
Hier dezelfde issues met een 55oled903. Netflix kwaliteit sinds vandaag ineens gehalveerd. Gister nog series gekeken op 4k met hdr, top. Vandaag hier ook alles extreem lage kwaliteit. Heb ook geen update gedraaid op de tv, software niks veranderd.

Geen idee waar het aan ligt. Disney+ lijkt er "ok" uit te zien.

Netflix storing ?

https://allestoringen.nl/storing/netflix/

Netflix zelf zegt dat er geen storing is Atm.

[ Voor 43% gewijzigd door Gipsy King op 07-11-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Dat is wel erg toevallig. Een software update voor Philips Android TV’s die dit veroorzaakt klinkt dan het meest logisch... maar ik heb ook zelf geen update gedraaid, misschien de monteurs (was er niet bij helaas)

Kijk nu Netflix op een Fire stick op een andere TV, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Heb boven ook nog een 50 inch philips the one , geen oled, wel met dezelfde android os. Die test ik straks ook even. Share later de details wel. Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
De laatste firmware update is van juni 2020, dat is het dus ook niet.

Het valt me op dat 4K YouTube video’s in 4K afgespeeld kunnen worden, maar 4K 60fps niet, daar krijg ik alleen 720p/1080p opties.

Netflix vereist een 60hz scherm voor UHD content, het lijkt er dus op dat de software niet weet dat er een 60hz scherm aanwezig is, dat zou dan met de reparatie te maken kunnen hebben.

Verklaart alleen niet waarom @Gipsy King hetzelfde issue heeft sinds gisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Zojuist gechecked, de 55oled903 geen 4k content in netflix en disney, hdr lijkt aan te gaan. Gevoels matig oogt het allemaal als SD kwaliteit. De Oled heeft hier ook al maanden geen update gehad.

Wat wel verassend is, mijn slaapkamer tv de 50PUS7304/12 had vanochtend een update , LCD panel heeft nergens last van, 4k , hdr alles smooth en scherp !

Oled Issue dus , maar hoe dat kan zonder een update gezien te hebben.... Shoot me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:03:
Het valt me op dat 4K YouTube video’s in 4K afgespeeld kunnen worden, maar 4K 60fps niet, daar krijg ik alleen 720p/1080p opties.
Ook getest , same story op de Oled hier. Lcd doet het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Als je bij Netflix op de Info knop van je afstandsbediening drukt krijg je info over de output. Dat is bij mij nu constant 480p.

Hij geeft wel de “HDR Signaal” melding, dat doet Prime video bijv. niet meer (en voorheen wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Meerdere philips gebruikers met deze issues.

Zie :

Gipsy King in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Puur toeval dus dat dit samenviel met mijn scherm replacement, what are the odds :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Gipsy King schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:18:
Oled Issue dus , maar hoe dat kan zonder een update gezien te hebben.... Shoot me :(
Van wanneer is jou Firmware?

Viel me wel op dat automatische updates bij mij standaard aanstaan en dat de core componenten van Android TV dus ook meegaan. Aangezien ik sinds juni geen firmware update meer heb gehad klinkt het logischer dat het in die componenten moet zitten.

Kan daar alleen geen versie info van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ik heb precies hetzelfde met mijn 75pus8303, wat dus geen OLED, maar Nano IPS.

Ik heb exact hetzelfde met Netflix (max 540p), Amazon Prime (max HD) en Disney+ (max HD) en de ene keer werkt 4k en HDR wel op YouTube en andere keer weer niet.

Tot een paar dagen/week geleden werkte alles nog in 4k HDR.

Mijn ShieldTV en XBOneX geen probleem maar belachelijk om ineens een extra apparaat bij te moeten schakelen.

Wellicht is het een idee om de thread titel aan te passen? Als dit te lang gaat duren dan wil ik wel juridisch advies inwinnen via mijn verzekering. Dan is het wel handig als het bij elkaar staat in 1 thread.

Heb het ook gisteren gemeld in het Philips TV draadje hierboven door bioblade genoemd.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:29:
[...]

Van wanneer is jou Firmware?

Viel me wel op dat automatische updates bij mij standaard aanstaan en dat de core componenten van Android TV dus ook meegaan. Aangezien ik sinds juni geen firmware update meer heb gehad klinkt het logischer dat het in die componenten moet zitten.

Kan daar alleen geen versie info van vinden.
Ik heb daar ook aan gedacht en de core componenten uninstalled. Hij gaat dan terug naar de versies die er sinds laatste firmware update opstonden. Maar dit leverde hier geen verbetering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
4 Juni 2020 voor de 55Oled903

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-l-beuWIQKxUGoseW87UyJ5exSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLIk6PKoAt9L98xLoRSgWk4Q.jpg?f=fotoalbum_large

15 October 2020 voor de 50PUS7304/12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRR4BPprslHRCthAX8-WDAUzHO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsoBZmn7H7ueODVu7oAkuAGN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Gipsy King op 07-11-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Volgens mij hebben wij allebei exact dezelfde firmware.

Check de release log, bovenaan staan de types die de software gemeen hebben:
https://www.download.p4c..../75pus8303_12_fhi_nld.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:34:
Wellicht is het een idee om de thread titel aan te passen?
Ja, was ook mijn idee, maar dat kan ik zelf niet zo te zien. Een moderator die dat voor ons kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ik hoop iig dat TP Vision en/of Google dit probleem serieus neemt en dat het softwarematig op te lossen is.

Ik durf mijn apps op de ShieldTV niet te updaten nu. Huidige versies daarop:
Netflix 7.3.3 build 3580
PrimeVideo 5.3.9-armv7a
Disney+ 1.9.2

Philips 75PUS8303 app versies:
Netflix 8.0.0 build 3642
PrimeVideo 5.3.9-armv7a
Disney+ 1.10.0

Xbox heeft wel altijd de laatste updates nodig om te werken, maar dat is geen AndroidTV after all.

[ Voor 26% gewijzigd door xsive op 07-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:49:
Ik hoop iig dat TP Vision en/of Google dit probleem serieus neemt en dat het softwarematig op te lossen is.

Ik durf mijn apps op de ShieldTV niet te updaten nu.

Xbox heeft wel altijd de laatste updates nodig om te werken, maar dat is geen AndroidTV after all.
Ik update alles full automatisch.

Het is alleen vreemd dat de Oled de issue heeft en de LCD vlekkeloos werkt. Zelfde software , alleen is die van de lcd 4 maanden nieuwer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Gipsy King schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:51:
[...]

Ik update alles full automatisch.

Het is alleen vreemd dat de Oled de issue heeft en de LCD vlekkeloos werkt. Zelfde software , alleen is die van de lcd 4 maanden nieuwer...
Volgens mij heeft die nieuwere LCD van jou Android P ( 9 ) net als de ShieldTV en niet Android O ( 8 ) zoals onze getroffen televisies.

Althans dat maak ik op uit jouw foto's TPM191E vs TPM171E

[ Voor 15% gewijzigd door xsive op 07-11-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Klopt inderdaad, van Origine heeft de 55Oled903 Android™ 7.0 (Nougat)

De 50PUS7304/12 heeft idd standaard Android 9.0.

Echter ziet alles er wel hetzelfde uit ?

[ Voor 17% gewijzigd door Gipsy King op 07-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:41:
[...]

Volgens mij hebben wij allebei exact dezelfde firmware.

Check de release log, bovenaan staan de types die de software gemeen hebben:
https://www.download.p4c..../75pus8303_12_fhi_nld.pdf
Ik ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPMjJz0g-8_6ACi3ALjh8wQslcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8M52p2BFG1lPlruwOUmKwbrN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Gipsy King schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:00:
Klopt inderdaad, van Origine heeft de 55Oled903 Android 7.0 zelfs zie ook tweakers info in de pricewatch , en philips zelf.

De 50PUS7304/12 heeft idd standaard Android 9.0.

Echter ziet alles er wel hetzelfde uit ?
De basis opzet is idd hetzelfde, maar toch wezenlijke verschillen onder de motorkap.

We komen wel steeds dichter bij het probleem. Ik ben benieuwd of ik via een omweg vorige versies van de streaming apps geïnstalleerd krijg door ergens de APKs vandaan te trekken, ik wil uitsluiten dat het daar aan ligt. Maar volgens mij heb ik Netflix en Prime al terug kunnen zetten naar de versies van de firmware update van juni, aangezien die apps zijn meegekomen met de TV en niet te uninstallen zijn. Met Disney+ kan dat dus niet, die gaat er helemaal af bij uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb ook exact die versie.

Netflix doet wel nog HDR maar max 480/540p (ik heb geen info-knop op m'n afstandsbediening dus kan het niet precies zien).

Amazon lijkt er wel nog okee uit te zien maar al ruim een week of twee(?) geen HDR meer en wellicht ook geen 4K maar is lastig te beoordelen.

Via een Chromecast Ultra werkt wel alles helemaal normaal, maar ja, ik heb deze tv gekocht om zonder extra devices te kijken. Ik vroeg me af of het hacken van Widevine een paar weken geleden hier iets mee te maken heeft, dat bijv. bepaalde content daardoor nu niet meer wordt aangeboden? Hoewel het me lijkt dat Chromecast Ultra ook Widevine gebruikt? :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:05:
[...]

De basis opzet is idd hetzelfde, maar toch wezenlijke verschillen onder de motorkap.

We komen wel steeds dichter bij het probleem. Ik ben benieuwd of ik via een omweg vorige versies van de streaming apps geïnstalleerd krijg door ergens de APKs vandaan te trekken, ik wil uitsluiten dat het daar aan ligt. Maar volgens mij heb ik Netflix en Prime al terug kunnen zetten naar de versies van de firmware update van juni, aangezien die apps zijn meegekomen met de TV en niet te uninstallen zijn. Met Disney+ kan dat dus niet, die gaat er helemaal af bij uninstallen.
Terugzetten naar factory werkt bij mij niet: Prime gaat dan duidelijk in kwaliteit terug, Netflix is brak zowel met oud als met nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:06:
[...]

Ik heb ook exact die versie.

Netflix doet wel nog HDR maar max 480/540p (ik heb geen info-knop op m'n afstandsbediening dus kan het niet precies zien).

Amazon lijkt er wel nog okee uit te zien maar al ruim een week of twee(?) geen HDR meer en wellicht ook geen 4K maar is lastig te beoordelen.

Via een Chromecast Ultra werkt wel alles helemaal normaal, maar ja, ik heb deze tv gekocht om zonder extra devices te kijken. Ik vroeg me af of het hacken van Widevine een paar weken geleden hier iets mee te maken heeft, dat bijv. bepaalde content daardoor nu niet meer wordt aangeboden? Hoewel het me lijkt dat Chromecast Ultra ook Widevine gebruikt? :?
Heb je niet zo een (i) knop linksboven bij je "dpad" knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Duitsers ervaren hetzelfde blijkbaar:
https://toengel.net/phili...r-tvs/page/4/#post-190331

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
Er moet iets veranderd ( but what ?!? )zijn tussen Donderdag 22:30 en Vrijdag 21:00. Voor deze tijd werkte mijn Oled nog vlekkeloos. Net alles nagelopen, kan echt niks vinden guys. Zelf is mijn software expertise niet hoog genoeg om dieper te graven :(

De vraag ligt dan ook, ligt het enkel bij philips ? Hun software ? andere oled (lg maakt zo goed als alles) merken ? Verlopen lincenties ?

[ Voor 37% gewijzigd door Gipsy King op 07-11-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:11:
[...]

Heb je niet zo een (i) knop linksboven bij je "dpad" knop?
Nope, geen i-knop op de hele afstandsbediening (55oled803).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ik zie het idd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IExGyoVp8mMBIsOj7pw03Oqh8M=/fit-in/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2002281599.jpeg

Ik heb nog deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZkpav0mD3u6KzkCa7QlMYwxAMg=/fit-in/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2001962381.jpeg

Zou het werken bij jou door op het toetsenbord "i" in te drukken?

Of wellicht met de Philips TV remote app op je telefoon?

[ Voor 24% gewijzigd door xsive op 07-11-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Gipsy King schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:19:
Er moet iets veranderd ( but what ?!? )zijn tussen Donderdag 22:30 en Vrijdag 21:00. Voor deze tijd werkte mijn Oled nog vlekkeloos. Net alles nagelopen, kan echt niks vinden guys. Zelf is mijn software expertise niet hoog genoeg om dieper te graven :(

De vraag ligt dan ook, ligt het enkel bij philips ? Hun software ? andere oled (lg maakt zo goed als alles) merken ? Verlopen lincenties ?
1. De vraag is of er een widevine link is alsmede Android O vs Android P (op P werkt alles immers naar behoren)
2. Of dat er een bug zit in de laatste AndroidTV core services dat dan met de volgende update weer zomaar terug in orde is. Hoewel teruggaan naar de versie van juni 2020 geen oplossing bracht.
3. Of bestaat toeval en ligt het ineens aan alle laatste versies van genoemde streaming apps? Ik durf mijn shieldTV streaming apps nu niet te updaten, die zit nog op de vorige versie. Automatisch updaten ga ik dus echt niet meer doen. Anderzijds heb jij de laatste versies prima werkend op jouw jongere Android P televisie.

Philips is over het algemeen redelijk bereikbaar via Twitter PM. Het is wel zaak hen op het probleem en deze thread te wijzen, liefst door zoveel mogelijk mensen.

Ik hoop vooral dat we niet van hen afhankelijk zijn, maar van Google, die blijven tenminste regelmatig software updates doorvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door xsive op 07-11-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Ik heb zelf geen Twitter maar als iemand los wilt gaan : https://mobile.twitter.com/TPVision / https://www.instagram.com/philipstelevision/?hl=nl

[ Voor 24% gewijzigd door Gipsy King op 07-11-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Gipsy King schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:19:
Er moet iets veranderd ( but what ?!? )zijn tussen Donderdag 22:30 en Vrijdag 21:00. Voor deze tijd werkte mijn Oled nog vlekkeloos.
Ik heb donderdag idd ook nog heel de avond Netflix op UHD met HDR zitten kijken, vrijdag om 16:00 had ik deze issues.

(Daartussen zat alleen een volledige vervanging van alle hardware + het complete OLED paneel, alleen de behuizing is origineel :+ blijft bizar toeval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:07:
[...]

Terugzetten naar factory werkt bij mij niet: Prime gaat dan duidelijk in kwaliteit terug, Netflix is brak zowel met oud als met nieuw.
Heb ik gisteren ook gedaan, hielp ook niet. Volgens mij heb ik Netflix voor de updates van alle componenten getest en daarna, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:55:
[...]

Ik heb donderdag idd ook nog heel de avond Netflix op UHD met HDR zitten kijken, vrijdag om 16:00 had ik deze issues.

(Daartussen zat alleen een volledige vervanging van alle hardware + het complete OLED paneel, alleen de behuizing is origineel :+ blijft bizar toeval)
Ja dan word je gek, dan leg je gelijk dat verband. Desondanks is het goed dat je het gemeld hebt bij ze, wie weet kunnen ze ons van de week al meer zeggen over een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ja dan word je gek, dan leg je gelijk dat verband. Desondanks is het goed dat je het gemeld hebt bij ze, wie weet kunnen ze ons van de week al meer zeggen over een oplossing.
Ja, ondanks dat het software/netwerk leek kon ik me voorstellen dat als de nieuwe hardware kwa specs (4K/60hz etc.) niet goed geregistreerd is dat de software dan ook geen UHD content gaat voorschotelen (als het denkt dat het een 720p scherm is). Maar die theorie was nergens op gebaseerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:40
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:20:
[...]

Als je echt wil kun je natuurlijk een toetsenbord aansluiten en kijken welke knop je daarvoor moet hebben. Tenminste, ik neem aan dat hedendaagse tv's dat ondersteunen...

[ Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 07-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Ik heb net een Philips LCD getest (55pus8303) met de laatste firmware + updates, ook daar Netflix max 480p:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJknepzKccYySo37twk1CTMn0Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flaQChY7Nb6SZZfdqBpkTMu4.jpg?f=fotoalbum_large

Heb het daarnaast ook met een Basic Netflix abonnement getest, die haalt 540p, as advertised :/

Maargoed, zelfde issue dus. Wel HDR, max 480p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Nopheros schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:50:
[...]

Als je echt wil kun je natuurlijk een toetsenbord aansluiten en kijken welke knop je daarvoor moet hebben. Tenminste, ik neem aan dat hedendaagse tv's dat ondersteunen...
Geprobeerd maar geen enkele toets of toetsencombinatie werkte.

Ik hang nu met Netflix in een chat. Ze maken nu een report aan en ik moest allerlei info doorgeven. Ze zeggen dat tijdens het afspelen het er niet uitziet alsof de tv 4K ondersteunt aan hun kant.

Zouden jullie ook een report willen laten aanmaken? Hoe meer hoe beter en hoe sneller het wordt opgepakt! Zelfs als het een Philips-probleem is dan zal Netflix wellicht TP Vision aansporen om het sneller te fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:13:
[...]

Geprobeerd maar geen enkele toets of toetsencombinatie werkte.

Ik hang nu met Netflix in een chat. Ze maken nu een report aan en ik moest allerlei info doorgeven. Ze zeggen dat tijdens het afspelen het er niet uitziet alsof de tv 4K ondersteunt aan hun kant.

Zouden jullie ook een report willen laten aanmaken? Hoe meer hoe beter en hoe sneller het wordt opgepakt! Zelfs als het een Philips-probleem is dan zal Netflix wellicht TP Vision aansporen om het sneller te fixen!
Heb je een link voor me dan duik ik er ook op.

[ Voor 8% gewijzigd door Gipsy King op 07-11-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:40

InFamous

excommunicado

Ik heb hier een oled804 en nergens last van momenteel.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Gipsy King schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:15:
[...]

Heb je een link voor me dan duik ik er ook op.
Linkje: https://help.netflix.com/en/

Heb zelf ook geen idee waarom sommigen er wel en anderen er geen last van hebben. 55OLED803 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
InFamous schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:18:
Ik heb hier een oled804 en nergens last van momenteel.
Dat klopt, die heeft als basis : Google Android TV (9.0)

Het gaat hier om issues met een basis van 8.0 en 7.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Nou, de chat is afgelopen, laatste bericht van Netflix:
We'll make sure to fix this right away so you can go back to Netflix and chill with the 4k experience again!
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

@ChuckBartowski is het een idee om de topic titel aan te passen naar een algemenere titel over Philips tv's?

Wellicht is het zelfs een breder probleem met Android TV <9.0 in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:32:
@ChuckBartowski is het een idee om de topic titel aan te passen naar een algemenere titel over Philips tv's?

Ja, dat wil ik ook graag, maar volgens mij kan ik dat niet zelf. Moet een mod doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:32:
[knip]

Mijn Mi Box S met ATV8.1 zegt dat dit niet het geval is (geen problemen met streaming in de hoogst beschikbare kwaliteit). Niet met Netflix, Amazon of andere (up to date) apps waarop we geabonneerd zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:13:
[...]

Vreemd dat ze dat zeggen, waarom ik dat vind:

De Netflix app laat normaliter bij content met een icoontje het maximale zien wat je televisie aankan.
Dus heb je een HD televisie, dan wordt er geen 4k of HDR icoontje getoond, maar HD.

Aangezien de app gewoon 4K en HDR icoontjes toont en waarschijnlijk bij de gelukkigen met Dolby Vision zelfs dat, is het bijzonder vreemd dat hij vervolgens wel de HDR modus inschakelt (ook een bevestiging), maar qua stream op max 540p blijft steken.

Update:
Vriend van me met een Sony TV gevraagd, ervaart geen problemen, maar hij is me de AndroidTV versie nog schuldig

[ Voor 21% gewijzigd door xsive op 07-11-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

HDR en 4K zijn twee totaal verschillende dingen he. Bijvoorbeeld Star Trek Discovery is HD content (geen 4K) maar wel HDR.

Wat ik eruit opmaakte was dat er dus toch iets is met de tv-software waardoor Netflix er geen 4K meer aan levert (oid).

Overigens wordt er zviw op de Philips tv's HDR10+ gebruikt, wat qua bereik hetzelfde is als Dolby Vision, zviw.

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-11-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:59:
HDR en 4K zijn twee totaal verschillende dingen he. Bijvoorbeeld Star Trek Discovery is HD content (geen 4K) maar wel HDR.

Wat ik eruit opmaakte was dat er dus toch iets is met de tv-software waardoor Netflix er geen 4K meer aan levert (oid).

Overigens wordt er zviw op de Philips tv's HDR10+ gebruikt, wat qua bereik hetzelfde is als Dolby Vision, zviw.
HDR10+ is fake op de generatie van de 803 en 8303, valt terug naar HDR10 omdat 10+ backwards compatible is. Ik heb daar een lange strijd met Philips over gehad en uiteindelijk mijn gelijk + schadevergoeding gehad.

DolbyVision is overigens 12 bit, HDR10+ 10 bit. Niet dat er volgens mij veel televisies met DV daadwerkelijk over een 12 bit paneel beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:59:

Dat is ook mijn vermoeden, alleen ik dacht eerst dus dat het door mijn nieuwe paneel kwam dat niet als 4K ‘bekend’ was in de software. Dat is dus niet, maar probleem lijkt wel in die hoek te zitten (software die niet doorkrijgt dat het UHD mag/kan streamen naar het device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:05:
[...]

Dat is ook mijn vermoeden, alleen ik dacht eerst dus dat het door mijn nieuwe paneel kwam dat niet als 4K ‘bekend’ was in de software. Dat is dus niet, maar probleem lijkt wel in die hoek te zitten (software die niet doorkrijgt dat het UHD mag/kan streamen naar het device)
Maar wat is er dan in onze software gewijzigd afgelopen week? Ik kan me niet herinneren app updates gedaan te hebben (alledrie ook wel erg toevallig), dus de pijlen beginnen voor mij steeds meer richting TPV/Philips te wijzen, maar ik ken die licentie structuur niet, misschien iets tussen hen en Google verlopen?

Het begon bij mij met Prime als eerste. Op dat moment was D+ en NF nog op 4k HDR. Donderdag viel D+ terug naar HD en gisteren NF voor het eerst naar SD weliswaar met HDR.
Ik heb dus eerst gedacht dat ze de bandbreedtes weer aan het cappen waren ivm de lockdown, zoals eerder dit jaar. Toen heb ik nog heel even met mijn internetverbinding lopen rommelen.
Maar dit alles werd dan gelijk ontkracht doordat zowel de ShieldTV als XBOneX gewoon 4k HDR doen.

Iets met Android O of P zou ook nog kunnen, maar hier is zojuist bevestigd dat ATV8.1 het probleem niet heeft. Aangezien de TVs op 8.0 zitten, zou dat eventueel nog kunnen t.o.v. 8.1

[ Voor 30% gewijzigd door xsive op 07-11-2020 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:08:
[...]

Maar wat is er dan in onze software gewijzigd afgelopen week? Ik kan me niet herinneren app updates gedaan te hebben (alledrie ook wel erg toevallig), dus de pijlen beginnen voor mij steeds meer richting TPV/Philips te wijzen, maar ik ken die licentie structuur niet, misschien iets tussen hen en Google verlopen?
Goede vraag :) geen idee. Ik kan me alleen ook niet voorstellen dat Netflix het aan hun kant anders detecteert, want alle streaming diensten hebben er last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:11:
[...]

Goede vraag :) geen idee. Ik kan me alleen ook niet voorstellen dat Netflix het aan hun kant anders detecteert, want alle streaming diensten hebben er last van
Check het is niet alleen netflix idd. En er zijn geen updates geweest. Daarom zei ik in een eerder post al dat het ruikt naar iets met lincenties ofzo. Maar zouden ze dat toelaten ? Stel dit rukt wereldwijd op vandaag dan krijgt philips vandaag een lading bagger over zich heen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:11:
[...]

Ik ga zo bij een vriend langs die een lg oled heeft uit 2018 met 7.0. even controleren, update volgt.

[ Voor 26% gewijzigd door Gipsy King op 07-11-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Gipsy King schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:15:
[...]

Ik ga zo bij een vriend langs die een lg oled heeft uit 2018 met 7.0. even controleren, update volgt.
Top dat je dat gaat checken, hebben die LGs niet WebOS? Of toen misschien afwijkend niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:18:
[...]
Top dat je dat gaat checken, hebben die LGs niet WebOS? Of toen misschien afwijkend niet?
Klopt, alle (UHD) Oled's vanaf 2015 zijn voorzien van WebOS.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:04:
[...]

HDR10+ is fake op de generatie van de 803 en 8303, valt terug naar HDR10 omdat 10+ backwards compatible is. Ik heb daar een lange strijd met Philips over gehad en uiteindelijk mijn gelijk + schadevergoeding gehad.

DolbyVision is overigens 12 bit, HDR10+ 10 bit. Niet dat er volgens mij veel televisies met DV daadwerkelijk over een 12 bit paneel beschikken.
Is dat echt waar? Kan het niet terugvinden online. Ik had juist voor Philips ipv LG gekozen omdat hij HDR10+ ondersteunt volgens meerdere reviews. Volgens mij was die standaard sowieso al backward compatible met HDR10 dus als je zoiets leest dan neem je aan dat het gewoon de volledige bandbreedte van HDR10+ weergeeft... :{

Was niet zo lang geleden bij iemand met Dolby Vision en ik had het idee dat dat inderdaad misschien beter was. Hoewel dat ook heel makkelijk kan liggen aan picture settings natuurlijk. Als ik dit een tijdje terug wist dan had ik ws wel LG genomen.

Ook is de hardware van Philips gewoon allemaal net wat minder: compression artifacts zijn zeer duidelijk beter zichtbaar op de Philips dan op een Chromecast Ultra, en als ik op Prime Video HDR content opstart dan schokt het geluid vaak de eerste paar seconden alsof de tv het allemaal maar net aankan...

Btw, als je een Philips tv met dit probleem hebt, vergeet dan niet het probleem ook te melden bij Netflix via de chat. De Engelstalige chat is nu gewoon beschikbaar: https://help.netflix.com/

Houd wel rekening met dat het even duurt omdat je wel al hun vragen af moet werken voordat ze een report aan kunnen maken, dus je bent wel 15 minuten oid bezig.

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-11-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:30:
[...]

Is dat echt waar? Kan het niet terugvinden online. Ik had juist voor Philips ipv LG gekozen omdat hij HDR10+ ondersteunt volgens meerdere reviews. Volgens mij was die standaard sowieso al backward compatible met HDR10 dus als je zoiets leest dan neem je aan dat het gewoon de volledige bandbreedte van HDR10+ weergeeft... :{

Was niet zo lang geleden bij iemand met Dolby Vision en ik had het idee dat dat inderdaad misschien beter was. Hoewel dat ook heel makkelijk kan liggen aan picture settings natuurlijk. Als ik dit een tijdje terug wist dan had ik ws wel LG genomen.

Ook is de hardware van Philips gewoon allemaal net wat minder: compression artifacts zijn zeer duidelijk beter zichtbaar op de Philips dan op een Chromecast Ultra, en als ik op Prime Video HDR content opstart dan schokt het geluid vaak de eerste paar seconden alsof de tv het allemaal maar net aankan...

Btw, als je een Philips tv met dit probleem hebt, vergeet dan niet het probleem ook te melden bij Netflix via de chat. De Engelstalige chat is nu gewoon beschikbaar: https://help.netflix.com/

Houd wel rekening met dat het even duurt omdat je wel al hun vragen af moet werken voordat ze een report aan kunnen maken, dus je bent wel 15 minuten oid bezig.
Die mediatek MT5891 SOC kan het allemaal maar net aan, maar HDR10+ kun je echt vergeten. Je kunt een paar optimalisaties doen om iig de menu's allemaal net ietsje soepeler te krijgen. Sowieso zoveel mogelijk rommel van de homescreen/launcher verwijderen, dat kost hem veel geheugen en toch bedraad aan het netwerk hangen. Maar ik herken dat wel van dat geluid bij starten stream Prime. Dat kan ik hem nog wel vergeven. Er is ook een HDMI ARC CEC bug bij die hele serie waar ook echt geen fix meer voor komt.

De beeldkwaliteit ben ik toch echt wel over te spreken met de P5 engine. Maar ook daar moet je echt wel even wat tweaken om het maximale eruit te halen.

Ach ja, hoeveel keus heb je als je ambilight en hue mooi wilt laten samenwerken. Dan kun je wel dat losse ding kopen van 250 euro met een ander merk TV, kost je een HDMI poort en volgens mij gaat het nooit echt in de buurt komen van dedicated.

Gelukkig zijn de prijzen relatief goed, zeker met dagaanbiedingen e.d.

Ik weet van de reparateurs dat LG toch de minste mankementen vertoont en ook die hebben wat pech modellen ertussen en ik vind bij LG weer andere zaken waar ik me persoonlijk aan stoor.

Ik hoop vooral dat het komende week weer allemaal behoorlijk werkt op 4K HDR streaming vlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:29:
[...]

Hier op een 2020 LG (WebOS) OLED in elk geval geen issues, gewoon netjes 2160p Netflix mocht dat relevant zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 07-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hardware-lover schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:29:
[...]

Correct, zojuist gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:00:
[...]

De beeldkwaliteit ben ik toch echt wel over te spreken met de P5 engine. Maar ook daar moet je echt wel even wat tweaken om het maximale eruit te halen.
Heel veel te tweaken valt er ook alweer niet toch? Bepaalde functionaliteit zoals natural contrast e.d. heb ik uitgezet omdat die vaak een frame (of 2) te langzaam is met omschakelen waardoor je rare effecten krijgt waarbij de lichtsterkte varieert. Bij 1 op de 10 shots met grote verschillen in helderheid gebeurt dat. Daarnaast zoals ik al zei compressie artifacts die veel zichtbaarder zijn dan bij een Chromecast Ultra. Zeker op plekken in het beeld met een laag contrast is het verschil echt gigantisch groot met exact dezelfde bron (tenzij de Chromecast eigenlijk met andere codecs werkt, maar ik geloof niet dat dat zo is). Bij Netflix met hun verlaagde bitrate de afgelopen tijd valt het mij iig goed op. Vrijwel elke film of aflevering die ik kijk (m.u.v. HDR content) heeft wel momenten dat je ziet dat de bitrate echt te krap is, en bij Philips is dat dan extra zichtbaar. Helaas is dit iets waar in weinig reviews naar wordt gekeken.

Ben wel benieuwd naar de tweaks die jij hebt uitgevoerd om het beeld te verbeteren. Bij mij is het de Movie modus (ISF Day is bijna gelijk), en verder bijna alles uitgeschakeld m.u.v. motion type wat op Movie staat wat het iets soepeler maakt maar niet té vloeiend. Da's wel echt heel goed gedaan trouwens, ken geen enkele tv die zo mooi de framerate iets verhoogt maar niet te vloeiend maakt. Heb ook nog helemaal nooit bewust een artifact daarvan gezien (bij LG-tv's wel, bij interlaced content op Philips werkt het iets minder goed, maar gelukkig kijk ik bijna nooit interlaced bronnen)

Tot zo ver mijn beoordeling en semi-rant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:23:
[...]

Heel veel te tweaken valt er ook alweer niet toch? Bepaalde functionaliteit zoals natural contrast e.d. heb ik uitgezet omdat die vaak een frame (of 2) te langzaam is met omschakelen waardoor je rare effecten krijgt waarbij de lichtsterkte varieert. Bij 1 op de 10 shots met grote verschillen in helderheid gebeurt dat. Daarnaast zoals ik al zei compressie artifacts die veel zichtbaarder zijn dan bij een Chromecast Ultra. Zeker op plekken in het beeld met een laag contrast is het verschil echt gigantisch groot met exact dezelfde bron (tenzij de Chromecast eigenlijk met andere codecs werkt, maar ik geloof niet dat dat zo is). Bij Netflix met hun verlaagde bitrate de afgelopen tijd valt het mij iig goed op. Vrijwel elke film of aflevering die ik kijk (m.u.v. HDR content) heeft wel momenten dat je ziet dat de bitrate echt te krap is, en bij Philips is dat dan extra zichtbaar. Helaas is dit iets waar in weinig reviews naar wordt gekeken.

Ben wel benieuwd naar de tweaks die jij hebt uitgevoerd om het beeld te verbeteren. Bij mij is het de Movie modus (ISF Day is bijna gelijk), en verder bijna alles uitgeschakeld m.u.v. motion type wat op Movie staat wat het iets soepeler maakt maar niet té vloeiend. Da's wel echt heel goed gedaan trouwens, ken geen enkele tv die zo mooi de framerate iets verhoogt maar niet te vloeiend maakt. Heb ook nog helemaal nooit bewust een artifact daarvan gezien (bij LG-tv's wel, bij interlaced content op Philips werkt het iets minder goed, maar gelukkig kijk ik bijna nooit interlaced bronnen)

Tot zo ver mijn beoordeling en semi-rant :+
Heb je bij beeld - geavanceerd - scherpte - ultra resolution aan of uit staan? Dat wil nog wel eens artifacts geven, die versterkt scherpe contrast randen nogal, maar doet bij beelden met wat meer filmruis echt iets te harde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Ik ga zo even bij m’n ouders checken of daar het issue ook speelt, dat zou dan de 3de Philips zijn die in mijn omgeving het issue heeft.

Is hetzelfde type als ik heb, maar ze zeggen dat het nog prima beeld geeft. Eerst zien, dan geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:51:
[...]

Heb je bij beeld - geavanceerd - scherpte - ultra resolution aan of uit staan? Dat wil nog wel eens artifacts geven, die versterkt scherpe contrast randen nogal, maar doet bij beelden met wat meer filmruis echt iets te harde dingen.
Staat uit. Heb echt alles weer uitgezet. Instellingen voor noise reduction en MPEG noise reduction (oid) heb ik ook helemaal uit staan, maakt niet veel uit. Chromecast Ultra laat minder artifacts zien out of the box dan Philips tv met MPEG noise reduction op Maximum. Dat kan te maken hebben met de decoder; er kan wel degelijk veel verschil zitten in beeldkwaliteit tussen verschillende decoders. En het lijkt er helaas op dat die van Philips gewoon niet zo goed is :{

Als je er niet gevoelig voor bent, prijs jezelf dan gelukkig! :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:09:
Ik ga zo even bij m’n ouders checken of daar het issue ook speelt, dat zou dan de 3de Philips zijn die in mijn omgeving het issue heeft.

Is hetzelfde type als ik heb, maar ze zeggen dat het nog prima beeld geeft. Eerst zien, dan geloven ;)
Ook deze 55POS9002 met dezelfde firmware heeft het issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Topic titel aangepast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 17:23
Hier een 55oled803 . Zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 10:28
Hier ook een 55POS9002 met hetzelfde probleem. Merkte het gisterenavond ineens dat de beeldkwaliteit via Netflix wel erg slecht was.
Vandaag nog met Netflix via de live chat gesproken. Maar dat was ook een gebed zonder eind met standaard oplossingen. Tijdens de chat dit topic gevonden. Maar daar konden ze bij Netflix niet zoveel mee.

Ik heb geen andere streaming apps maar blijkbaar ligt het dus aan de tv zelf?

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

DeeM77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:15:
Hier ook een 55POS9002 met hetzelfde probleem. Merkte het gisterenavond ineens dat de beeldkwaliteit via Netflix wel erg slecht was.
Vandaag nog met Netflix via de live chat gesproken. Maar dat was ook een gebed zonder eind met standaard oplossingen. Tijdens de chat dit topic gevonden. Maar daar konden ze bij Netflix niet zoveel mee.

Ik heb geen andere streaming apps maar blijkbaar ligt het dus aan de tv zelf?
Je moet wel echt al hun stapjes door, maar bij mij is er toen een rapport aangemaakt. Ze wilden sowieso een speedtest, Netflix-gegevens uit de app, meerdere titels waarbij 4K niet werkt, dat je iets afspeelt terwijl je aan de telefoon bent, en ik zou gewoon zeggen dat je ook Disney hebt en dat het daar ook niet werkt. In mijn geval kon ik ook duidelijk laten zien dat het bij een ander device wel werkte.

Had het gevoel dat de medewerker met wie ik aan de chat zat erg kundig was. En er werd aangegeven dat dit met hoge prioriteit werd bekeken. Heb ook aangegeven dat op een forum mensen met Android versie <9 er last van lijken te hebben en anderen niet.

Hetzelfde ook bij Philips aangegeven maar helaas hebben die weekend. De Netflix tech folks waarschijnlijk ook.

Hoe dan ook, ik heb gelukkig m'n Chromecast als back-up, anders was ik wel pissed geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:49:
[...]
Hoe dan ook, ik heb gelukkig m'n Chromecast als back-up, anders was ik wel pissed geweest :+
Ik heb alleen de HD versie helaas, geen 4K. Maar alles beter dan wat de Philips op dit moment toont :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Ik ga morgen ook even contact opnemen met Philips/TP Vision.

Maandag spreek ik de reparateur waarschijnlijk weer, eens kijken of die deze geluiden herkennen, repareren volgens mij een hoop Philips TV’s namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
M’n vriendin start net de Trailer van een film op Netflix (Operation Christmas Drop), zag er verbazingwekkend goed uit. En inderdaad: 8Mbps / 2160p output.

Toen de film zelf even geprobeerd: 1.5 Mbps / 480p
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:57:
M’n vriendin start net de Trailer van een film op Netflix (Operation Christmas Drop), zag er verbazingwekkend goed uit. En inderdaad: 8Mbps / 2160p output.

8)7
Dat klinkt wel heel erg als een DRM issue. Even de Netflix 4K test content proberen, Meridian heet die.

Edit: nope, helaas, werkt ook niet. Mogelijk komt dat wel doordat films anders worden behandeld dan trailer en standaard altijd DRM krijgen, en trailers juist niet. Dan zou je dit dus ook bij alle trailers zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-11-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:01:
[...]

Dat klinkt wel heel erg als een DRM issue. Even de Netflix 4K test content proberen, Meridian heet die.

Edit: nope, helaas, werkt ook niet. Mogelijk komt dat wel doordat films anders worden behandeld dan trailer en standaard altijd DRM krijgen, en trailers juist niet. Dan zou je dit dus ook bij alle trailers zien.
Trailer van Enola Holmes: 1080p
Trailer van Holidate: 2160p

Dus inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:09:
[...]

Trailer van Enola Holmes: 1080p
Trailer van Holidate: 2160p

Dus inderdaad...
Dus we mogen aannemen dat er iets met Widevine mis is? Misschien zit daar een soort SSL certificaat achter bij Philips dat verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 18:58
Hier ook hetzelfde
Met DRM info even gekeken welk Widevine level mijn TV ( 55pus7303/12 ) nu ondersteunt.
Netjes level 1 , 720 en hoger zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Zou er iets met de SOC aan de hand zijn , in mijn geval een MediaTek MT5891?

FF een paar TV's uit het topic nagelopen
last van het probleem:

55POS9002 MediaTek MT5891
55pus7303/12 MediaTek MT5891
55OLED903 MediaTek MT5891
55pus8303 MediaTek MT5891

geen last :

55oled804 Mediatek MT5887

opvallend!

( post geupdate met de extra info van ChuckBartowski )

[ Voor 12% gewijzigd door FX16 op 07-11-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
FX16 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:34:
Hier ook hetzelfde
Met DRM info even gekeken welk Widevine level mijn TV ( 55pus7303/12 ) nu ondersteunt.

Zou er iets met de SOC aan de hand zijn , in mijn geval een MediaTek MT5891?

FF een paar TV's uit het topic nagelopen
last van het probleem:

55POS9002 MediaTek MT5891
55pus7303/12 MediaTek MT5891
55OLED903 MediaTek MT5891

geen last :

55oled804 Mediatek MT5887

opvallend!
De 55pus8303 die ik vandaag getest heb (zelfde issues) heeft ook die SOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:42:
[...]

Dus we mogen aannemen dat er iets met Widevine mis is? Misschien zit daar een soort SSL certificaat achter bij Philips dat verlopen is?
Het kan daaraan gerelateerd zijn, en de reden dat de nieuwere SOC geen problemen vertoont is dan dat daar gewoon nog geen update voor is en dat die update min of meer per SOC moet worden gemaakt/getest/etc.

De reden dat het niet meer werkt is dan waarschijnlijk dat de (license) server weigert content op een bepaalde resolutie te verstrekken aan bepaalde devices, maar dat weet ik niet zeker, want DRM is nogal een ingewikkeld ding met veel moving parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hier ook issues, althans beeld is blokkerig.
Geen i-knopje op m'n afstandsbediening helaas.

Firmware van 15 november 2019... :/ 55OLED803.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FX16 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:34:
Hier ook hetzelfde
[knip]
Enkel het Widevine Level 1 is niet afdoende (wel noodzakelijk), je hebt dan nog steeds de Netflix certificering nodig. Er zijn Android TV boxjes met dat Level 1, toch zijn ze niet Netfilx gecertificeerd en dan is ook geen Full HD/4k mogelijk.

Misschien hebben ze bij Netflix ergens aan een verkeerde knop gedraaid?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
hardware-lover schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:08:
[...]

Enkel het Widevine Level 1 is niet afdoende (wel noodzakelijk), je hebt dan nog steeds de Netflix certificering nodig. Er zijn Android TV boxjes met dat Level 1, toch zijn ze niet Netfilx gecertificeerd en dan is ook geen Full HD/4k mogelijk.

Misschien hebben ze bij Netflix ergens aan een verkeerde knop gedraaid?
Issues zijn ook bij Disney+ en Prime Video aanwezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:01:
Hier ook issues, althans beeld is blokkerig.
Geen i-knopje op m'n afstandsbediening helaas.

Firmware van 15 november 2019... :/ 55OLED803.
Kan me die firmware niet voorstellen trouwens, automatische updates staan aan, kijk toch wel regelmatig.
Vriend van me heeft zelfde 55OLED803, draaide ook nog op die november 2019-firmware, ook erg vreemd.
Staan inmiddels op die van juni, oftewel de meest recente voor deze televisies.

Zit geen i-knopje op de afstandsbediening van de OLED803, andere AB gepakt: Beeld 1.66Mbps / 480 :X
Ging om de film 'Extraction". Breaking Bad (4K, heb ook juiste abonnement) laat nog '/540' zien, wat een geluk.

Er staat hier ook nog een 'simpele' Philips 43PFS5803: Beeld 1.46Mbps / 1080
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:57:
Operation Christmas Drop zag er verbazingwekkend goed uit. En inderdaad: 8Mbps / 2160p output.
Hier idem dito, fijn zulke testjes >:)

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 08-11-2020 00:17 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:10
CLB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:52:
[...]

Kan me die firmware niet voorstellen trouwens, automatische updates staan aan, kijk toch wel regelmatig.
Vriend van me heeft zelfde 55OLED803, draaide ook nog op die november 2019-firmware, ook erg vreemd.
Staan inmiddels op die van juni, oftewel de meest recente voor deze televisies.

Zit geen i-knopje op de afstandsbediening van de OLED803, andere AB gepakt: Beeld 1.66Mbps / 480 :X
Ging om de film 'Extraction". Breaking Bad (4K, heb ook juiste abonnement) laat nog '/540' zien, wat een geluk.

Er staat hier ook nog een 'simpele' Philips 43PFS5803: Beeld 1.46Mbps / 1080

[...]

Hier idem dito, fijn zulke testjes >:)
maar uhm.. die update heeft ook niets opgelost?

zoiets is toch ook niet firmware related?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

boyette schreef op zondag 8 november 2020 @ 01:55:
maar uhm.. die update heeft ook niets opgelost?
zoiets is toch ook niet firmware related?
Nee, maar wel handig.om te weten toch, dat het ook bij die fw was.
99% van de mensen (hier) draait natuurlijk op de nieuwste firmware die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 14:10
CLB schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:19:
[...]

Nee, maar wel handig.om te weten toch, dat het ook bij die fw was.
99% van de mensen (hier) draait natuurlijk op de nieuwste firmware die er is.
de hele firmware discussie doet niet ter zake

je kan beter de app versies bestuderen van de steaming providers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LJM9nn7n9coJG2fmnLF9Mw0l68=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1g2VZBgaU7qoj2AG34rz5mmM.png?f=user_large

De widevine certificaat voor een hele rits android TV producten van TP-Vision is (semi-)ingetrokken, waardoor de tv nu bij streamingdiensten als L3 wordt gezien.

Widevine revocations gebeuren meestal alleen als er een lek in de keybox van de SoC zit waardoor de DRM compromised is, dus hiervoor moet philips/tpv/mediatek een update uitbrengen voor de TV zelf om dit te fixen indien dit mogelijk is(mocht echt de hele secure deel van de SoC compromised zijn is er een grote kans dat dit niet te fixen is doormiddel van een firmware update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
@vrilly Hoe kom je aan die Widevine Revocation Tracker? Is dat een eigen tooltje?

De theorie van @FX16 lijkt wel aardig te kloppen. Ik heb een 48OLED935 met MT5887 chipset en heb geen last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Mr Magic schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:13:
@vrilly Hoe kom je aan die Widevine Revocation Tracker? Is dat een eigen tooltje?

De theorie van @FX16 lijkt wel aardig te kloppen. Ik heb een 48OLED935 met MT5887 chipset en heb geen last.
Telegram kanaal zo te zien: https://t.me/s/wvcrl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
Mr Magic schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:13:

Telegram kanaal gerund door DRM beveiligingsonderzoekers. Zie dat chuck hem al gelinkt heeft.

Het ziet er naar uit dat alle philips tvs met mt5891 chipset op L3 zijn gezet door widevine :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
vrilly schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:19:
[...]

Telegram kanaal gerund door DRM beveiligingsonderzoekers. Zie dat chuck hem al gelinkt heeft.

Het ziet er naar uit dat alle philips tvs met mt5891 chipset op L3 zijn gezet door widevine :|
Dat lijkt me wel een nieuwsitem waard. Iemand de redactie al getipt? Het is te hopen dat Philips/TV Vision hier snel op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

boyette schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:41:
de hele firmware discussie doet niet ter zake
Ik had hier nog niks gelezen over iemand met een september-firmware, maar prima.
Mr Magic schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:21:
Iemand de redactie al getipt? Het is te hopen dat Philips/TV Vision hier snel op reageert.
Jazeker, vandeweek al gedaan, ben ook benieuwd.

Heb wel even security level van Widevine gecheckt, die staat nog wel gewoon netjes op 'L1' hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
CLB schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:29:
[...]

Ik had hier nog niks gelezen over iemand met een september-firmware, maar prima.

[...]

Jazeker, vandeweek al gedaan, ben ook benieuwd.

Heb wel even security level van Widevine gecheckt, die staat nog wel gewoon netjes op 'L1' hier...
De device zelf zal nog L1 blijven rapporteren, pas bij een serverside check zal de revocation naar boven komen. Wat gebruik je om de security level te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

vrilly schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:31:
De device zelf zal nog L1 blijven rapporteren, pas bij een serverside check
zal de revocation naar boven komen. Wat gebruik je om de security level te bekijken?
Ah, worden we ook niet wijzer van dus, thanks!
Voor nu DRM Info, gebruik ik daar eigenlijk altijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Als de hele chipset op de zwarte lijst staat dan zijn dus ook Sony tv's affected?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vrilly
Het is niet de hele chipset, alleen één tp vision platform welke zo snel te zien in philips tv's worden gebruikt van 2017-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 21:52
de 65OLED803 met hetzelfde probleem.
Staat ook al iets over op dit forum(geen oplossing)
https://toengel.net/phili...32-0/page/13/#post-190531

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 22-05 06:58

fynrd1

Fooled by Randomness

Sinds vandaag ook op mijn 65PUS7803

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommers78
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-06 15:22
Hier ook, vond het al raar dat de 'HDR signaal' melding niet meer verscheen (Philips 55OLED803/12)... hopelijk snel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Die melding zie ik hier nog steeds... Bijvoorbeeld bij onze favoriet: "Operation: Christmas Drop".

EDIT: Waarom wordt de trailer dan trouwens wel gewoon in 4K-resolutie getoond enzo, dat is ook gekkig.

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 08-11-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Bij Netflix zie ik HDR signaal ook nog, maar bij Prime bijvoorbeeld helemaal niet meer
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste