Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ChuckBartowski
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:59
Update: het heeft geen relatie met mijn scherm replacement, meerdere Philips gebruikers melden dezelfde problemen

—————-

Mijn Philips 55POS9002 (met Android TV) is vandaag voorzien van een volledig nieuw LG OLED paneel.

Alles leek op het oog prima te werken, tot ik dus content van diverse streaming apps ging bekijken (Netflix, Prime video, Disney+).

Netflix lijkt SD door te geven (heel blokkerig), Prime geeft geen HDR meer door en maximaal 720/1080p en ook bij Disney zie ik een groot verschil in kwaliteit met voorheen (dus wss ook max 720/1080p).

Externe bronnen die 4K output doorgeven werken wel prima, en ook de Kodi app kan 4K HDR afspelen. Het paneel is dus verder wel in orde.

Voor Netflix heb ik de streaming kwaliteit van mijn profiel al op de hoogste settings gezet, ook dat helpt niks.

Voor de reparatie was dit overigens allemaal prima in orde, netwerk is ook niet gewijzigd en haalt hoge snelheden.

Het lijkt wel alsof de software van de TV niet goed doorgeeft dat het een 4K TV betreft, waardoor de streaming apps lagere resoluties blijven doorgeven.

Iemand enig idee wat er aan de hand is of wat ik nog zou kunnen proberen?

(Uiteraard gemeld bij reparateur, maar die zijn inmiddels dicht, maandag hopelijk vanuit daar meer info)

[Voor 5% gewijzigd door ChuckBartowski op 07-11-2020 09:33]

Beste antwoord (via ChuckBartowski op 08-12-2020 21:06)

• TigoGP
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 24-02 13:36
Ik ben uitgelogd op YT, toen de app gerest via de instellingen (in de app) en weer ingelogd.

Momenteel kan ik weer (veel) video's in 4K kijken.

Wat erg opvalt is dat de video's waar 60 fps in de beschrijving staat, dat niet lukt.
Die blijven op 720P hangen, dus ook niet in HD!

Zojuist gecheckt op mijn laptop (handig via geschiedenis) welke video's ik wel / niet kan kijken in 4K / HD
Blijkt inderdaad de video's die alleen in 60 fps beschikbaar zijn, dat dit niet lukt.

4K Splendors of Switzerland : wel (geen 60fps)
REAL 8K HDR 60FPS (FUHD) Collection : niet (60 fps)
COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD) : niet (60 fps)
4K Nature 24/7 - World's Most Beautiful Places : wel (geen 60fps)

Herkent iemand bovenstaande?

Wat ook handig is: met mijn trage koperen lijn, lukt het niet 4K video's op YT vloeiend af te spelen.
(op TV met KPN ontvanger gelukkig wel :))
Hierdoor kan ik dus wel met zekerheid zeggen, dat waar 720p staat, het niet alsnog 4K is.

Aanvulling: de video's casten vanaf telefoon zijn zeker weten wel in 4K op TV.
Verschil is dan duidelijk te zien. (Costa Rica in 4K)

[Voor 6% gewijzigd door TigoGP op 08-12-2020 20:58]

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True