Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

• J.E. Weinor
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 24-02 23:23
quizmaster schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:13:
Inmiddels ook in contact met Philips support. Zit nog in de fase van probeer eens terug te gaan naar fabrieks instellingen e.d. Gaat nog wel even duren voor dat ik een inhoudelijk antwoord krijgt.

Heb ook een Chomecast liggen met Google TV erop. Als ik daarmee Prime open (en bv Grand Tour), dan zie ik gewoon het HDR op het info scherm en de serie ziet strak uit. Via de app van de TV geen HDR en beeld minder mooi (en veel minder constant).
Als ik Disney open via de Philips TV dan zie je niet eens meer 4k logo's staan (bv The Mandalorian). Open ik die via de Chromecast Google TV dan zie je wel de 4K logos.
[Afbeelding][Afbeelding]

Hoop dat Philips snel met een update komt....
Geef even aan over welke Philips tv je het hebt, dat geeft een betere uitleg 8)

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:55
Vandaag Disney + genomen. Vond het al vreemd dat nieuwe films geen 4K HDR waren...

Na vloeken een update gedaan, en nu is het opgelost. 55POS9002 gaat het om. Vrij oud model dus

• carismagdi
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-02 20:27
axelb96 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:21:
Oke Disney+ sideloaden biedt ook geen soelaas meer. hopen dat ze het op de achtergrond aan het fixen zijn, maar daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in... :'( :'( :'(

ik denk dat dit probleem trouwens speelt op alle modellen met de TPM191E firmware.

dit zijn de volgende modellen:
OLED984,OLED934,OLED854,OLED804,8804,8204,7504,7394,7354,7334,7304;

is er iemand hier met zo'n tv die dit kan bevestigen?

alvast bedankt! O-)
Wij hebben een 7504 (TPM191E: 101.1.123.9) en die heeft nu ook een aantal weken al dit probleem, geen 4K meer in Disney+.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• lucbossink
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 24-02 17:38
Ook hier kunnen wij geen 4D (HDR) streamen in Prime en Disney. Bij Netflix geeft de TV wel melding van een HDR-standaard. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat het dan ook om 4K materiaal gaat. We hebben overigens een 50PUS7354.

EDIT: Mijn moeder heeft dezelfde tv en bij haar streamt Disney wel in 4K HDR

[Voor 14% gewijzigd door lucbossink op 28-12-2020 17:07]

• carismagdi
lucbossink schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:52:
Ook hier kunnen wij geen 4D (HDR) streamen in Prime en Disney. Bij Netflix geeft de TV wel melding van een HDR-standaard. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat het dan ook om 4K materiaal gaat. We hebben overigens een 50PUS7354.

Welke firmware versie heeft zij draaien op de tv en welke versie van de Disney app? Ik verwacht een oudere firmware maar ben erg benieuwd!

• J.E. Weinor
lucbossink schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:52:

Prime video is op geen enkele type Android tv van Philips 4k ultra HDR te streamen alleen in 1080P of slechter.

Wat mij opvalt bij Prime video is dat eerst het beeld goed is (1080P) HD het ineens weer slechter wordt tussen de verschillende overspringen in de context van een film of serie alsof je naar een ruis zit te kijken zo slecht het beeld.

Het is net of het beeld niet stabiel is in prime video wat ook opvalt als ik Prime video opstart de logo die je in beeld krijgt de ene keer beter is dan de andere keer krijg de indruk dat er nog een probleem bij Philips ligt?

Disney + en Netflix geen problemen met 4k ultra HDR-PhilipsOled903.

• lucbossink
carismagdi schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:32:
[...]

Welke firmware versie heeft zij draaien op de tv en welke versie van de Disney app? Ik verwacht een oudere firmware maar ben erg benieuwd!
Alles up-to-date, net als bij ons. Ik zal morgen even kijken naar de exacte firmware versie. HDR heeft het wel gedaan op onze TV overigens.

• lucbossink
[...]

Alles up-to-date, net als bij ons. Ik zal morgen even kijken naar de exacte firmware versie. HDR heeft het wel gedaan op onze TV overigens.

Ik heb vandaag de TV terug naar fabrieksinstellingen gedaan en deze opnieuw geïnstalleerd. Heeft helaas niet geholpen..

• Twointje
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:55
Ik ben sinds 14/12/2020 op een antwoord van Philips aan het wachten voor de problemen op mijn 65Oled854 waar ik geen enkele Dolby-Vision - of Atmos of 4K HDR te zien krijg via Disney+.
Tv heeft vorige week nog een update gehad maar dat heeft het probleem met Disney niet opgelost, Netflix totaal geen probleem. Wanneer gaat TP-Vision dit eindelijk eens oplossen?

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:01
[...]

Ook met de laatste firmware (191E 123.009) werkt alleen Netflix met 4K en HDR hier (70PUS7304) Disney is fullhd zonder HDR, Amazon Prime lijkt wel 4K maar geen HDR.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• quizmaster
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:59
Reactie 24/12/2020 van Philips op dit issue:

" Bij navraag bij de technische afdeling blijkt dat er helaas nog geen oplossing of update is gevonden om het kwaliteitsprobleem van de streamingdiensten aan te pakken. Momenteel is men bezig dit probleem, de zogenaamde widevine issue, op te lossen. Zodra er een oplossing is, wordt deze in een update verwerkt. "

Gaat nog wel even duren vrees ik.
Google.tv en de Android van de Sony tv hebben er geen last van. ligt dus echt aan de Android versie van Philips.

• FB1983
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 11:45
Ik heb de 58PUS8545 en heb exact hetzelfde probleem: Geen 4K in Disney+ en geen HDR bij Amazon Prime.

Tevens vind ik dat het Android TV menu op de TV onscherp is als ik dit vergelijk met mijn MiBox S (ook Android TV).

Firmware:
101.001.123.009
15 december 2020

Heeft er ook iemand last van motion blurs/smudges bij snel bewegende beelden? (voorbeeld: NetFlix -> Virgin River, aflevering 7 van seizoen 1. Op 12 min in de rijden auto als je door het raam kijkt.)

• Isarco
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-02 16:30
Ik heb de 55OLED803 met problemen.

Reactie 4/1/2021 van Philips:

"Bij TP Vision (Philips TV) hebben we in samenwerking met onze partners de oorzaak gevonden van het probleem dat sommige consumenten ondervonden bij het streamen van content op hun Philips-tv's (modellen uit 2017 en 2018); de inhoud wordt niet altijd geleverd in de verwachte resolutie.
Onze technische teams werken nu aan een software-update. Met deze software-update kunnen consumenten inhoud streamen op de eerder getroffen Philips-tv's in de verwachte resolutie.

Dankzij de meest recente update is de situatie al verbeterd: Netflix werkt weer naar behoren, en op bepaalde video's na zal ook YouTube weer prima werken.

Prime speelt momenteel af in 1080p en voor Disney+ is het euvel nog aanwezig. Dit is uiteraard bekend en daar wordt aan gewerkt om ook dit op te lossen.

Ons technische team geeft dit euvel de hoogste prioriteit en is dag en nacht bezig om dit euvel te verhelpen.

Helaas is ons nog niet bekend wanneer een nieuwe update beschikbaar zal zijn, en daarom kunnen wij momenteel enkel om uw geduld en begrip vragen. Ik zal uw casus doorspelen naar ons technische team zodat zij u kunnen informeren over de vooruitgang zodra er meer bekend is."

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:44
Isarco schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:27:
Ik heb de 55OLED803 met problemen.

Reactie 4/1/2021 van Philips:

"Bij TP Vision (Philips TV) hebben we in samenwerking met onze partners de oorzaak gevonden van het probleem dat sommige consumenten ondervonden bij het streamen van content op hun Philips-tv's (modellen uit 2017 en 2018); de inhoud wordt niet altijd geleverd in de verwachte resolutie.
Onze technische teams werken nu aan een software-update. Met deze software-update kunnen consumenten inhoud streamen op de eerder getroffen Philips-tv's in de verwachte resolutie.

Dankzij de meest recente update is de situatie al verbeterd: Netflix werkt weer naar behoren, en op bepaalde video's na zal ook YouTube weer prima werken.

Prime speelt momenteel af in 1080p en voor Disney+ is het euvel nog aanwezig. Dit is uiteraard bekend en daar wordt aan gewerkt om ook dit op te lossen.

Ons technische team geeft dit euvel de hoogste prioriteit en is dag en nacht bezig om dit euvel te verhelpen.

Helaas is ons nog niet bekend wanneer een nieuwe update beschikbaar zal zijn, en daarom kunnen wij momenteel enkel om uw geduld en begrip vragen. Ik zal uw casus doorspelen naar ons technische team zodat zij u kunnen informeren over de vooruitgang zodra er meer bekend is."
Op mijn 65PUS8102/12 vind ik netflix nog niet naar behoren werken.
Maar goed we wachten af, gelukkig speelt alles wel goed af via de Xbox dus eigenlijk heb ik niet veel last van het probleem.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• Twointje
Goedemorgen.

Vandaag eindelijk weer een antwoord van TP Vision gehad.

Geachte heer Isidoro Pestana,

Bedankt voor uw vraag.
Deze zaak is inderdaad nog steeds in behandeling, dat wil zeggen in onderzoek bij onze software-technici. Het heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met een nieuw inhoudsbeveiligingsprotocol op Disney+, wat nu eist dat onze televisies (en vele andere met dezelfde chipset) aan een standaard gaan voldoen waar vorig jaar nog geen sprake van was.
Dit hebben we voor veel apps al opgelost (met name Netflix) maar voor Disney+ duurt het helaas iets langer.
Het spijt me dat we u daar niet van op de hoogte hebben gehouden. Onze software-technici werken hard aan dit probleem, maar het is helaas voorlopig nog niet opgelost.
Zodra het dit wel is, krijgt u zo spoedig mogelijk bericht.

Met vriendelijke groeten,
Eline
Philips TV Klantenservice
Dit wil gewoon zeggen dat wij geduld moeten hebben .

• medu80
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23-02 20:09
Ik heb afgelopen weekend mijn 65PUS8204 ge-update naar de meest recente versie. Direct erna Grand Tour gestart en rechtsonder verscheen HDR10+. Hele aflevering gekeken. Nu krijg ik die melding niet meer, ook niet meer bij the Grand Tour waarbij het wel eerst werkte. Lijkt wel of Amazon iets triggert waardoor het stopt met werken.

• Chiron
medu80 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:48:
Ik heb afgelopen weekend mijn 65PUS8204 ge-update naar de meest recente versie. Direct erna Grand Tour gestart en rechtsonder verscheen HDR10+. Hele aflevering gekeken. Nu krijg ik die melding niet meer, ook niet meer bij the Grand Tour waarbij het wel eerst werkte. Lijkt wel of Amazon iets triggert waardoor het stopt met werken.
En wat is het versienummer van je huidige firmware na de update? ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• xsive
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-02 14:34
medu80 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:48:
Ik heb precies deze ervaring toen ik met Prime begon in september. Paar afleveringen van verschillende shows prima in 4k HDR kunnen kijken, dag erna niet meer aan de praat te krijgen. Ik kijk momenteel via Prime iig 4k, maar zonder HDR, dit overigens met de oude prime app die er affabriek al op zat. Zodra ik update naar de nieuwste versie, dan is het max 1080p. De oude app is overigens een stuk minder prettig in het gebruik, zeker voor ondertiteling.

Het lijkt bij recente versies van de app wel alsof de app een poging doet om 4k/HDR te triggeren (je ziet even geknipper) en vervolgens valt hij terug naar HD.

(TV is 75PUS8303 met exact zelfde platform als OLED803)

• diedie2
  • Registratie: april 2015
Toevallig iemand van jullie die ook naar "The Queen's Gambit" en/of "Unbelievable" heeft gekeken op Netflix met zijn/haar Philips (OLED)TV?

Zijn er bij jullie ook soms frames te zien waar er pixels gewoon wit zijn waar dat duidelijk niet zo hoefde te zijn?
Bij Unbelievable is het vooral in het begin van de eerste episode dat het erg opvalt.
Of misschien opgevallen in andere films of reeksen?

Als ik naar andere zaken kijk, bvb The Mandolorian op D+ of snooker op EuroSport, dan heb ik dat nog niet voorgehad.

The Queen's Gambit is het eerste in HDR van Netflix dat ik kijk sinds de firmware-update van december.

• Sanderke
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-02 11:01
diedie2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:15:
Zijn er bij jullie ook soms frames te zien waar er pixels gewoon wit zijn waar dat duidelijk niet zo hoefde te zijn?
Ja, dat viel mij ook bij een paar scenes op. Witte pixels verspreid over het complete scherm. (Bij The Queen's Gambit)

• xsive
diedie2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:15:
Toevallig iemand van jullie die ook naar "The Queen's Gambit" en/of "Unbelievable" heeft gekeken op Netflix met zijn/haar Philips (OLED)TV?

Bij Unbelievable is het vooral in het begin van de eerste episode dat het erg opvalt.
Of misschien opgevallen in andere films of reeksen?

Als ik naar andere zaken kijk, bvb The Mandolorian op D+ of snooker op EuroSport, dan heb ik dat nog niet voorgehad.

The Queen's Gambit is het eerste in HDR van Netflix dat ik kijk sinds de firmware-update van december.
Ook gezien, volgens mij gewoon ruis. Heb je die ultra resolutie functie bij de beeldverbeteraars aanstaan?

Deze extra beeldverscherper van Philips zelf wilt dit nog wel eens veroorzaken, omdat die vooral op hoge contrasten en randen verscherpt. Bij sommige beelden is het top, bij andere beelden krijg je artifacts. Je kunt het even proberen of het daar aan ligt.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-02 16:38

Sorcerer8472

Mens sana?

Sanderke schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Ja, dat viel mij ook bij een paar scenes op. Witte pixels verspreid over het complete scherm. (Bij The Queen's Gambit)
Dit kunnen zombie pixels van digitale camera's zijn. Zeker als het gedurende de hele scène in beeld blijft. Heb het een paar keer gezien en het is vaak duidelijk een cameraprobleem. Wel raar dat dat niet gecorrigeerd is achteraf.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• diedie2
oké, ik ben al blij dat het niet aan mijn toestel ligt :-)

• xsive
diedie2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:23:
oké, ik ben al blij dat het niet aan mijn toestel ligt :-)
Nee dan zou je er waarschijnlijk permanent last van hebben

• Quickdust
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 24-02 19:49
Ik heb ook 'problemen' met 4k/HDR content op mijn Philips 58PUS8545/12 te krijgen. Netflix werkt prima (4k/Dolby Vision), echter Amazon Prime en Disney+ alleen in HD content.

Ik kwam dit forum tegen na wat zoeken, maar zie dus veel reacties met dat TP-vision 'ermee bezig is'. Is het nuttig dat ik ook een melding maak? Zo ja, waar moet dat?

• Danner001
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 24-02 20:21
Quickdust schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:23:
Ik heb ook 'problemen' met 4k/HDR content op mijn Philips 58PUS8545/12 te krijgen. Netflix werkt prima (4k/Dolby Vision), echter Amazon Prime en Disney+ alleen in HD content.

Ik kwam dit forum tegen na wat zoeken, maar zie dus veel reacties met dat TP-vision 'ermee bezig is'. Is het nuttig dat ik ook een melding maak? Zo ja, waar moet dat?
Same, op mijn 65PUS95435 van een weekje oud. Gebruik geen Amazon Prime, maar op Disney+ inderdaad geen 4K of HDR... Netflix geen problemen en komt ook gewoon het Dolby Vision icoontje in beeld.

Ben ook benieuwd of het nuttig is om het ergens te melden, maar vooral ook of er bekend is hoe lang het nog gaat duren.

• carismagdi
Probleem bij Amazon lijkt opgelost te zijn volgens deze website. Wie kan dit bevestigen, heb zelf geen Prime video. Nu hopen dat een oplossing voor Disney snel volgt.

• Quickdust
carismagdi schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:17:
Probleem bij Amazon lijkt opgelost te zijn volgens deze website. Wie kan dit bevestigen, heb zelf geen Prime video. Nu hopen dat een oplossing voor Disney snel volgt.
Zie HDR10+ in beeld verschijnen bij the Grand Tour, en in het Playback UX menu zie ik inderdaad dat de videokwaliteit UHD | 2160p is _/-\o_

• Twointje
Vind ik toch raar want TpVision geeft zelf toe dat het probleem van Disney an Amazon bij hun ligt en dat ze er aan werken. Tot op deze heeft philips toch geen nieuwe firmware uitgebracht of hebben de klanten een melding gehad dat het probleem zou zijn opgelost.

• Quickdust
Twointje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:32:
Vind ik toch raar want TpVision geeft zelf toe dat het probleem van Disney an Amazon bij hun ligt en dat ze er aan werken. Tot op deze heeft philips toch geen nieuwe firmware uitgebracht of hebben de klanten een melding gehad dat het probleem zou zijn opgelost.
Ja ik vind het ook raar, heb ook geen update hoeven uitvoeren :?

• Danner001
Quickdust schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Zie HDR10+ in beeld verschijnen bij the Grand Tour, en in het Playback UX menu zie ik inderdaad dat de videokwaliteit UHD | 2160p is _/-\o_
Ik heb al lopen zoeken, maar ik kon nergens een menu vinden waar de videokwaliteit wordt weergegeven. Waar kan ik dat vinden? Heb een 65PUS9435, er zit geen info knop op de afstandsbediening..

• TFHfony
  • Laatst online: 11:29

TFHfony

Professional Weirdo

Maar lees ik het nu goed dat het voor de 2018 modellen dus niet is opgelost? Dan zou mijn 65OLED803 buiten de boot vallen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Quickdust
Danner001 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:13:
[...]

Ik heb al lopen zoeken, maar ik kon nergens een menu vinden waar de videokwaliteit wordt weergegeven. Waar kan ik dat vinden? Heb een 65PUS9435, er zit geen info knop op de afstandsbediening..
Ik vond het op deze pagina. Je moet de gekleurde knoppen indrukken op je afstandsbediening in een bepaalde volgorde en dan naar het Playback UX menu gaan.

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 00:47
TFHfony schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:27:
Maar lees ik het nu goed dat het voor de 2018 modellen dus niet is opgelost? Dan zou mijn 65OLED803 buiten de boot vallen.
In dit nieuwsartikel op toengel.net wordt inderdaad alleen over de 2019/2020 modellen gesproken:

https://toengel.net/phili...-2019-2020er-android-tvs/

• J.E. Weinor
Mr Magic schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:01:
[...]

In dit nieuwsartikel op toengel.net wordt inderdaad alleen over de 2019/2020 modellen gesproken:

https://toengel.net/phili...-2019-2020er-android-tvs/
Philips: Amazon Prime Video wieder mit UHD und HDR auf 2019/2020er Android TVs

Op mijn Philips 55oled903 2018 nog steeds geen prime-video in 4k UHD HDR alleen HD 1080P of slechter het probleem is nog niet opgelost betreffend prime-video, Netflix en Disney+ geen probleem wordt netjes weer gegeven in 4k UHD HDR.

Van iemand te leen in gebruik Chromecast ultra hierin wordt Prime video wel in 4k UHD HDR weer gegeven tv schakelt netjes over in HDR zowel Netflix als Disney +.

• Quickdust
J.E. Weinor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Op mijn Philips 55oled903 2018 nog steeds geen prime-video in 4k UHD HDR alleen HD 1080P of slechter het probleem is nog niet opgelost betreffend prime-video, Netflix en Disney+ geen probleem wordt netjes weer gegeven in 4k UHD HDR.

Van iemand te leen in gebruik Chromecast ultra hierin wordt Prime video wel in 4k UHD HDR weer gegeven tv schakelt netjes over in HDR zowel Netflix als Disney +.
Ik heb dan weer geen Disney+ in 4k HDR 8)7

• TFHfony
  • Laatst online: 11:29

TFHfony

Professional Weirdo

J.E. Weinor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Ik ben ook best teleurgesteld in Philips hier over. Op mijn 65OLED803 kan ik dus eigenlijk al een flinke tijd niet meer goed gebruik maken van Amazon Prime & Disney+, waarbij Amazon Prime hier veel gebruikt wordt.
Gelukkig ben ik door mijn winkelier uitstekend geholpen, daar ik een Chromecast Ultra heb mogen aanschaffen die ze mij vergoed hebben. Dus de volgende keer ga ik wel weer naar PlatteTV, maar ik denk niet dat het dan nog een Philips wordt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09:31
Gelezen dat Prime zelf de UHD HDR functie weer heeft geactiveerd, zie toengel.net bij de reacties.
Mocht het op de 03 series nog niet werken mischien even de App caches legen en updaten?
Nu is het aan Disney+ om ook weer DV en DA te activeren.

• J.E. Weinor
TFHfony schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Ik ben ook best teleurgesteld in Philips hier over. Op mijn 65OLED803 kan ik dus eigenlijk al een flinke tijd niet meer goed gebruik maken van Amazon Prime & Disney+, waarbij Amazon Prime hier veel gebruikt wordt.
Gelukkig ben ik door mijn winkelier uitstekend geholpen, daar ik een Chromecast Ultra heb mogen aanschaffen die ze mij vergoed hebben. Dus de volgende keer ga ik wel weer naar PlatteTV, maar ik denk niet dat het dan nog een Philips wordt.
Vreemd dat de oled803 geen Disney+ in 4k UHD HDR weer geeft terwijl de oled903 met uitzondering van prime-video identiek is aan beide modellen met zelfde software versie TPM171E _ 107.001.136.003 alleen de oled903 heeft een geïntrigeerde soundbar met B&W maar technisch het zelfde.

• Danner001
Quickdust schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Ik vond het op deze pagina. Je moet de gekleurde knoppen indrukken op je afstandsbediening in een bepaalde volgorde en dan naar het Playback UX menu gaan.
Jeetje, dat ligt ook niet echt voor de hand 8)7 Thanks voor de info, vanavond eens proberen! En dan gelijk testen of Disney 4K HDR weergeeft nu. (edit: Niet helemaal goed gelezen, schijnt alleen te zijn opgelost voor Amazon. Toch even testen vanavond.)

[Voor 9% gewijzigd door Danner001 op 19-01-2021 14:00]

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 24-02 16:38

Sorcerer8472

Mens sana?

J.E. Weinor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Vreemd dat de oled803 geen Disney+ in 4k UHD HDR weer geeft terwijl de oled903 met uitzondering van prime-video identiek is aan beide modellen met zelfde software versie TPM171E _ 107.001.136.003 alleen de oled903 heeft een geïntrigeerde soundbar met B&W maar technisch het zelfde.
Op mijn 803 werkt HDR nu weer bij Amazon! :)
Wellicht toch een probleem met caching bij anderen dan? Ik heb niets handmatig aangepast maar mogelijk is er vannacht weer een update oid geïnstalleerd, dat doet mijn tv soms wel eens :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• psr01
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-02 22:34
Ook op mijn 65OLED903 werkt HDR weer bij Prime video. Kan alleen niet bij de info per serie zien wat HDR is en wat niet.

• Danner001
Quickdust schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Misschien werkt deze knoppencombi alleen binnen Amazon Prime ofzo, binnen Disney+ doet ie niks..

• FB1983
  • Registratie: maart 2020
Mijn 58PUS8545 (The One 2020) laat bij Prime nog geen HDR/4K optie zien. Hebben meer mensen dit?

• Twointje
Dit is toch niet meer van deze tijd , kan niet begrijpen dat TP-Vision zolang nodig heeft om dit probleem op te lossen. Ze weten het verdorie al maanden ik heb een 65 Oled 854 gekocht vorig jaar (omdat de 65 Oled 855 al uit was heb ik voor de 854 gekozen was 1200 euro goedkoper dan de nieuwe 855 en veel was er niet veranderd aan de nieuwe 855 gewoon(AI) bijgekomen en dat vond ik de 1200 euro meerprijs niet waard. Dat ik problemen heb met Disney+ (kan alleen maar HD zien op elke beeld materiaal ) de tv is van 2019 zou ik nog kunnen begrijpen maar ook de nieuwe modellen 65 Oled 855 hebben hetzelfde probleem... En dit vind ik niet kunnen van Philips.
Als wij gaan moeten wachten tot Disney+ het zelf oplost gaan we nog lang moeten wachten , heb al 2 maal contact gehad met Disney en ze zeggen het ligt niet aan hun maar aan de Disney+ app op de Philips tv. Dan geeft je al veel geld uit aan een 4K Oled tv en kan je het niet overal gebruiken .

• gappendaal
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 24-02 23:37
Disney+ update!

Niet te snel enthousiast worden; bij mij nog steeds geen uhd/hdr.

• Twointje
gappendaal schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:28:
Disney+ update!

Niet te snel enthousiast worden; bij mij nog steeds geen uhd/hdr.
is er een update van de app op philips tv ?

• Quickdust
FB1983 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:01:
Mijn 58PUS8545 (The One 2020) laat bij Prime nog geen HDR/4K optie zien. Hebben meer mensen dit?
Ik heb exact dezelfde tv en bij mij speelt hij wel HDR/4K af, ondanks dat het niet tijdens het kiezen zichtbaar is, iets verder naar boven in dit topic heb staat een uitleg hoe je tijdens het afspelen kunt zien welke resolutie beeld er binnen komt.

• Quickdust
Danner001 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:31:
[...]

Misschien werkt deze knoppencombi alleen binnen Amazon Prime ofzo, binnen Disney+ doet ie niks..
Klopt, dat werkt inderdaad alleen binnen Amazon Prime

• carismagdi
Twointje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:58:
[...]

is er een update van de app op philips tv ?
Klopt... update via Google naar versie 1.12.0 maar helaas is dit niet de oplossing.

[Voor 5% gewijzigd door carismagdi op 21-01-2021 13:22]

• xsive
75PUS8303

Netflix 4k HDR - check
Disney+ 4k HDR - check
Prime 4k HDR - check
YouTube 4k60 - nope, wordt nog steeds 720p

[Voor 21% gewijzigd door xsive op 22-01-2021 18:09]

• carismagdi
Nieuwe firmware beschikbaar:

Changelog TPM191E_101.001.208.001 – Date: 2021/01/25

not available yet

Update loopt op dit moment!!!
GEEN 4k in Disney+.... Helaas!!

[Voor 24% gewijzigd door carismagdi op 25-01-2021 14:05]

• Quickdust
Geen changelog available helaas.

• carismagdi
Changelog TPM191E_101.001.208.001 – Date: 2021/01/25

Now Dolby Atmos are identifiedcorrectly when played from USB
Fix for subwoofer pre out issues
PlayFi and AmbiAir improvements
UI and translations fixes
Fix for PVR HDD formatting issues
WiFi connection stability improvements
Stability improvements
General improvements

• Twointje
What the Fuck , hoelang gaat dit grapje nog duren bij TP-Vision ? Dit is mijn eerste Philips tv maar zal ook mijn laatste zijn.

• ErwinJ
Twointje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:48:
What the Fuck , hoelang gaat dit grapje nog duren bij TP-Vision ? Dit is mijn eerste Philips tv maar zal ook mijn laatste zijn.
Beetje kort door de bocht, shit happens.
Geen merk is perfect en kent 0 problemen, gelukkig zijn er voor veel mensen alternatieven om toch je 4K te kijken.

Het lijkt erop dat langzaam de problemen worden opgelost aan de berichten te zien.

• brtkpr
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-02 14:48
Twointje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:48:
Ik ga er vanuit dat deze update (aangezien ik 25-01 zie staan) snel beschikbaar is.
Ik heb zelf de 55oled935 dus zal vanmiddag eens controleren.

EDIT: lees ik nu verkeerd of staat er serieus 25-01-2020 >:)

[Voor 7% gewijzigd door brtkpr op 26-01-2021 09:58]

• waah
ErwinJ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Beetje kort door de bocht, shit happens.
Geen merk is perfect en kent 0 problemen, gelukkig zijn er voor veel mensen alternatieven om toch je 4K te kijken.

Het lijkt erop dat langzaam de problemen worden opgelost aan de berichten te zien.
Het is toch op zijn minst bijzonder dat het zo lang moet duren toch?
Mijn Philips 55POS9002 heeft al een tijdje terug een update gehad die het weer laat werken. Hoe moeilijk is het dan om ook de nieuwe varianten van die update te voorzien?

Voor mij sowieso niet weer een Philips. Want de HMDI-CEC/ARC werkt hier ook zeer slecht. Nu is HMDI-CEC wel vaker lastig, maar heb nog nooit gehad dat het met geen énkele audiobron niet werkt... En dat wanneer die de receiver/soundbar ziet die het geluid van zowel de TV als de receiver tegelijk harder zet 8)7

[Voor 20% gewijzigd door waah op 26-01-2021 10:07]

• Chiron
Ik heb mijn 70PUS7304 ook geupdate, en Disney+ is nog steeds beperkt tot HD en 5.1.

Tot nu toe is Youtube en Netflix wel 4K, en Amazon volgens mij ook, al begint die vaak in 320x200 :+ en pas als de data helemaal ingeladen is springt ie op fullhd/4k.

• Isarco
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-02 16:30
55OLED803

Netflix 4k HDR - check
Prime 4k HDR - check
Disney+ 4k HDR - heb ik niet, kan ik niet controleren
YouTube 4k60 - enkele video's wel, meeste niet...

• MenAreStillGood
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 08:00
Ik heb vandaag met de klantenservice van Philips gebeld en gevraagd naar een update. Intern is kennelijk bevestigd dat het spoedig opgelost zou moeten zijn, alleen kon hij geen indicatie geven voor hoe lang het nog duurt...
Bij de 65OLED854 werkt HDR nog niet op elke titel bij Prime. Ik krijg bij bijvoorbeeld Godzilla KOTM wel HDR10, maar bij The Invisible Man niet en die zou ook in HDR beschikbaar moeten zijn. Ze zijn op weg in elk geval...

• gappendaal
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 24-02 23:37
Inmiddels is de 2021-lineup bekendgemaakt. O.a. voorzien van Android 10 voor alle modellen.
Iemand enig idee of Android 10 ook naar de 2020-modellen komt? (50pus8545 in bezit)

• J.E. Weinor
gappendaal schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:31:
Inmiddels is de 2021-lineup bekendgemaakt. O.a. voorzien van Android 10 voor alle modellen.
Iemand enig idee of Android 10 ook naar de 2020-modellen komt? (50pus8545 in bezit)
Ga er maar niet vanuit dat de 2020 modellen geen Android 10 krijgen Philips heeft tot nu toe bij geen enkele model uit de vorige jaartallen Android tv geüpdatet naar een nieuwere versie.

De nieuwe modellen 2021 uiterlijk haast niets verandert inwendig wel, maar weer een teleurstelling van Philips betreft het model van de 903 serie uit 2018 geen vervolg zoals bij de 803 (2018) 804 (2019) 805 (20200 en 2021 de 806.
Wat dat betreft slaat Philips de plank mis met het model 903 uit 2018 om geen vervolg aan te geven met technologie van vandaag niet iedereen vind een uitstekende soundbar mooi maar mooi strak geïntrigeerd met de sound van B&W het Atmos gedeelte met omhoog gericht luidsprekers hoeft hoef in de soundbar aanwezig te zijn, maar zoals HDMI 2.1 sub uitgang om maar als voorbeeld te noemen.

• dinandus
Er komen in het najaar, zoals gebruikelijk bij Philips, noch enkele modellen erbij.
Denk met een verbetert OLED scherm.
Wie weet wat daarbij zit....

• diedie2
J.E. Weinor schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Ga er maar niet vanuit dat de 2020 modellen geen Android 10 krijgen Philips heeft tot nu toe bij geen enkele model uit de vorige jaartallen Android tv geüpdatet naar een nieuwere versie.
wat is dat voor een zin... :+

• waah
[...]

niet helemaal waar.....

De 2016 modellen hebben wel een update naar Oreo gehad :+
De 55POS9002 is volgens mij geleverd met Android 7, en heeft een update gehad naar Android 8
Er gaan geruchten dat ze Android 9 overslaan en meteen naar Android 10 gaan.
we'll see.

Sinds gisteren heb ik 1 HMDI poort waarvan de audio niet meer werkt. Dus nóg een reden om niet wéér een philips te kopen... Maar ja ambilight O-)

[Voor 8% gewijzigd door waah op 29-01-2021 11:37]

• Frankdoc
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-02 21:35
Het zal al gepost zijn, maar hoe check je de kwaliteit van Disney+?

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Wat dat betreft slaat Philips de plank mis met het model 903 uit 2018 [...] zoals HDMI 2.1 sub uitgang om maar als voorbeeld te noemen.
Volgens mij is voor HDMI 2.1 bepaalde hardware nodig om 4k op 120 fps te kunnen tonen. Een model uit 2018 is in 2017 ontwikkeld. De HDMI 2.1 standaard was pas officieel uitgegeven op 28 november 2017, dus de hardware voor 4k 120 fps was er nog niet of voldeed niet aan de definitieve 2.1 standaard. In elk geval was die hardware erg duur voor die tijd.
Gezien je teleurstelling, mag ik aannemen dat jij graag 120 fps wil zien op 4K? Als next-gen gamer? Er zijn weinig andere 120 fps video/fimbronnen.

• J.E. Weinor
Fireshade schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Volgens mij is voor HDMI 2.1 bepaalde hardware nodig om 4k op 120 fps te kunnen tonen. Een model uit 2018 is in 2017 ontwikkeld. De HDMI 2.1 standaard was pas officieel uitgegeven op 28 november 2017, dus de hardware voor 4k 120 fps was er nog niet of voldeed niet aan de definitieve 2.1 standaard. In elk geval was die hardware erg duur voor die tijd.
Gezien je teleurstelling, mag ik aannemen dat jij graag 120 fps wil zien op 4K? Als next-gen gamer? Er zijn weinig andere 120 fps video/fimbronnen.
Het gaat er mij om dat Philips met het model 903 uit 2018 de eerste tv met B&W geen opvolger heeft geproduceerd zoals de opvolgende lijn met de 803 serie en de nieuwere lijn 806.
Hierin heeft Philips de plank mis geslagen met de 903, de 934 935 en de nieuwere 936 zit wel weel weer een opvolgende lijn in maar dat zijn modellen met uitstekende soundbar die vind ik persoonlijk het minst uitziende lijn.
De Philips 903 zijn naar mijn opziend wel degelijk aan verbeteringen te realiseren zoals HDMI 2.1 een pre out voor een sub e(arc) Android 10 nieuwere technologie chip en soc etc om als voorbeeld te noemen of wel vierzijdig ambilight wie weet.
De top selectie komt vaak uit in september tijdens de ifa daar kan nog een pareltje uitkomen maar begin dit jaar zijn er al uit de top serie enkele opvolgers uitgekomen zoals de 936. die normaal tijdens de ifa worden aangekondigd.

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Zonet een firmware update binnengekregen.
Helaas nog geen UHD e.d. voor Disney+. Alles is net als voor de update. Uiteraard caches geleegd en opnieuw opgestart e.d...

TV model PUS7354
Firmware versie: TPM191E_R.101.001.208.001
Disney+ app versie: 1.12.0

• procede
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08-02 22:23
Ik heb een Philips 65OLED804 en hetzelfde probleem. Gisteren ook de firmware geupdate. Netflix en Prime zijn 4K met Dolby Vision of HDR10+.

Disney+ gaat niet verder dan HD...

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

procede schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:19:
Ik heb een Philips 65OLED804 en hetzelfde probleem. Gisteren ook de firmware geupdate. Netflix en Prime zijn 4K met Dolby Vision of HDR10+.

Disney+ gaat niet verder dan HD...
Dus Netflix en Prime zijn helemaal opgelost?
Misschien was dat de update dan. Ik gebruik geen Prime of Netflix, dus die aanpassingen in de update waren me niet opgevallen :)

[Voor 16% gewijzigd door Fireshade op 01-02-2021 12:22]

• Twointje
Nog maar eens contact opgenomen met Philips klantendienst over het feit dat ze het probleem nog steeds niet opgeloste hebben dat ik met mijn nieuwe 65Oled 854 geen 4 K beeldmateriaal kan zien op de streamingsdienst van Disney+. Dit was hun antwoord?

Bedankt voor uw terugkoppeling.

Uw frustratie vanwege dit euvel is begrijpelijk en kunnen we u niet kwalijk nemen.
Het is een vervelend probleem en het zou niet aanwezig moeten zijn.

Echter is het ook een lastig probleem en is het iets meer dan alleen een 'simpele' software-fout. Onze technici zijn hard bezig om samen met Disney tot een oplossing te komen. Dit euvel heeft het allerhoogste prioriteit en er word hard aan gewerkt.

Helaas duurt het lang omdat het meer is dan alleen een softwarefout. Daarom zijn onze technici aan het samenwerken met Disney om dit euvel zo spoedig mogelijk te kunnen verhelpen.

Als ons meer bekend is zullen wij u uiteraard z.s.m. informeren, maar tot die tijd kunnen wij alleen om uw geduld vragen.

Mijn dank voor uw begrip, en mijn excuses voor het ongemak.

Max

• Twointje
Deze morgen weer een mail gehad van TP Vision over het probleem van 4K beelden op Disney+.
Dit is wat ze stuurden.

Om u op de hoogte te houden van de vooruitgang van dit euvel:

Momenteel word er samen met Disney een nieuwe softwarematige 'fix' getest. Met een beetje geluk zal dit prima verlopen, en zullen wij dit vervolgens als software update kunnen uitbrengen om een oplossing te vormen.

Zodra ons meer bekend is zullen wij u gelijk informeren.

Max

Telefoon NL: 0900 202 08 71 (*)
Telefoon BE: (+32) 2 7007 262 (*)
Maandag tot en met vrijdag: 08:00 – 20:00 uur
Zaterdag: 09:00 – 18:00 uur

Op zoek naar FAQ’s over TV’s, tips bij problemen, handleidingen of how-to-video’s? Bekijk onze TV ondersteuningspagina voor alle technische vragen.

• Quickdust
Gaat 2021 dan toch een mooi jaar worden 😉

• quizmaster
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:59
Dat zou goed nieuws zijn!
Gebruik nu eigenlijk alleen nog maar de nieuwe Google Chromecast op mn Philips.
Die kleine kleine remote is top.
Moet nog maar zien of ik terug will naar de Android versie van de TV zelf.

• Mr Magic
Deze update brengt 4K en HDR / Dolby Vision weer terug in de Disney+ app:

https://app.box.com/s/ld1skuvn1mf7ljtpcxgkoyt24qb1819l

Versie is TPM191E-101.001.244.001

Bron: https://www.avforums.com/...s-pus9005.2325727/page-24

Firmware is dus nog niet vrijgegeven, maar wordt wel door TP Vision verstrekt aan mensen die klagen.

• ErwinJ
Mr Magic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:50:
Deze update brengt 4K en HDR / Dolby Vision weer terug in de Disney+ app:

https://app.box.com/s/ld1skuvn1mf7ljtpcxgkoyt24qb1819l

Versie is TPM191E-101.001.244.001

Bron: https://www.avforums.com/...s-pus9005.2325727/page-24

Firmware is dus nog niet vrijgegeven, maar wordt wel door TP Vision verstrekt aan mensen die klagen.
Top Helaas niet voor alle types.
Mijn 65PUS8102 werkt deze nog niet voor.

• Mr Magic
ErwinJ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:46:
[...]

Top Helaas niet voor alle types.
Mijn 65PUS8102 werkt deze nog niet voor.
Klopt, deze firmware is voor TVs die op het TPM191E platform draaien.

Jouw TV draait op het TPM171E platform.

• Quickdust
Mr Magic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:29:
[...]

Klopt, deze firmware is voor TVs die op het TPM191E platform draaien.

Jouw TV draait op het TPM171E platform.
Hoe weet ik welk platform mijn PUS8545/12 draait?

• J.E. Weinor
Quickdust schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:11:
[...]

In je instellingen van je menu alle instellingen onder het rijtje software update staat wel wat voor versie je hebt.
Ik zelf heb de 903 weet niet of de menu bij jouw tv hetzelfde is maar anders in de handleiding van je tv staat het wel ergens vermeld.
Mocht je de handleiding niet meer hebben hier een link voor jouw toestel.

https://www.handleidi.ng/philips/58pus8545/handleiding

• Twointje
Disney+ probeelm is nu ook opgelost op mijn 65Oled854 met de nieuwe fix die je hier op het forum kunt downloaden. 4K beeldmateriaal en Dolby-vision werkt weer..

• Mr Magic
Quickdust schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Als je in het menu van de TV de huidige software versie bekijkt staat het platform genoemd voor het versienummer.

Anders kun je ook hier kijken: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/

De 8545 is een 2020-model en draait op het TPM191E platform: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/#2020

• Quickdust
Mr Magic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Als je in het menu van de TV de huidige software versie bekijkt staat het platform genoemd voor het versienummer.

Anders kun je ook hier kijken: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/

De 8545 is een 2020-model en draait op het TPM191E platform: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/#2020
Thanks voor je bericht, maar had het inderdaad al gevonden. Update is gelukt en Disney+ 4k Dolby Vision werkt eindelijk (PUS8454/12)

• Quickdust
Disney+ werkt hier niet meer sinds vanochtend, ik heb handmatig die update van vorige week gedraaid van vorige week d.m.v. een USB. Nu zegt hij bij het openen van Disney plus dat dit apparaat niet meer werkt en een update nodig heeft. Doorklikken naar play store stelt dat de app niet meer werkt voor deze versie (van Android?). Na verwijderen van de app van de tv is Disney+ niet eens meer vindbaar in de Playstore. Gelukkig werkt casten via de telefoon nog wel in 4k hdr, maar vervelend dat dit niet via de afstandsbediening meer kan

• dinandus
Even in de Philips eigen apps kijken in plaatst van de Android play shop?
Schijnt nu daar in te staan?

• Twointje
Ja de Disney+ app zit nu tussen de Philips apps ,maar na het her installeren werkt de app nog steeds niet .
Philips heeft het nu compleet verbrod , nu werkt de app compleet niet meer , dan liever alleen in Ful HD nu hebben we niets meer . :( :( :( :(

• Quickdust
Twointje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:47:
Ja de Disney+ app zit nu tussen de Philips apps ,maar na het her installeren werkt de app nog steeds niet .
Philips heeft het nu compleet verbrod , nu werkt de app compleet niet meer , dan liever alleen in Ful HD nu hebben we niets meer . :( :( :( :(
Waar vind ik de Philips apps?

• Twointje
Ga gewoon naar apps en dan zie je daar ook Philps apps staan daar klik je op en daar staat de disney app dan tussen maar werkt niet. Ga nu proberen de vorige firmware terug te plaatsen .

• axelb96
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:05
Vanochtend Disney+ versie 1.13.0 gesideload via apkmirror, dan werkt de app prima!

• Twointje
Maar ik heb de nieuwe update van Philips via mail van hun gehad heb de update gedaan en toen werkte alles nu paar dagen later werkt de disney ap totaal niet.
Kun je mij helpen hoe je dat doet via de apk mirror en waar kn ik dit downloaden

• Twointje
Ok ..

Met de hulp van Axel de Disney+ versie 1.13.0 gedownload via apkmirror en geïnstalleerd en alles werkt nu terug perfect en 4 K beeldmateriaal

Dank u Axel

• Quickdust
Ik heb ook reactie van TP-Vision:
Ik zie het inderdaad. Dit is wel de update die werkt, alleen heeft Disney+ blijkbaar net een nieuwe software update vrijgegeven. Dit kan inderdaad deze error geven. Het is erg vervelend, maar dit zal zeer spoedig opgelost worden. Dit zal als het goed is volgende week opgelost zijn. We hebben op dit moment helaas geen andere oplossing. Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.
Dit was nadat ik ook de link had gekregen naar de nog niet vrijgegeven softwareupdate 101.001.244.001

• Twointje
Quickdust schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:26:

[...]

Dit was nadat ik ook de link had gekregen naar de nog niet vrijgegeven softwareupdate 101.001.244.001
Doen zoals mij de disney app downloaden via apkmirror de software app Solid Explorer File Manager en dan de gedownloade app op een usb stick zetten en die met met de gedownloade software instaleren en alles werkt weer gelijk het moet.

[Voor 23% gewijzigd door Twointje op 23-02-2021 18:50]

• Quickdust
Twointje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:49:
[...]

Doen zoals mij de disney app downloaden via apkmirror de software app Solid Explorer File Manager en dan de gedownloade app op een usb stick zetten en die met met de gedownloade software instaleren en alles werkt weer gelijk het moet.
Geprobeerd, maar de app is nergens zichtbaar. Alleen in de instellingen van Android TV. Geen zin om elke keer dat menu in te gaan. Voor nu is het gewoon casten vanaf m'n Android en wachten tot de app weer terug komt in de play store op Android TV

• J.E. Weinor
Quickdust schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:26:

[...]

Heeft de update vandaag van Disney+ niet te maken met dat STAR wordt toegevoegd als ingangsdatum.

• marquiss
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 24-02 20:31
Bij mij werkt op mijn 7303/12 inmiddels wel weer Netflix maar mijn Plex blijft vastlopen bij 4K.
Hebben meer mensen last van Plex 4K (direct play) met de zogenoemde gefixte firmware?

Huidige software versie (latest) TPM171E_R.107.001136.003

Ik weet nu ook niet of dit probleem volgens TP-Vision is opgelost, er is zover ik kan zien ook nergens een status te volgen. Met wie moet je nu contact opnemen, Philips? In de release notes staat ook dat en een paar Video On Demand services gefixt zijn, maar helaas niet welke.

Ik baal hier als een stekker van heb echt net een peperdure nas aangeschaft en kan dus geen 4K meer kijken.

• Twointje
Quickdust schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Geprobeerd, maar de app is nergens zichtbaar. Alleen in de instellingen van Android TV. Geen zin om elke keer dat menu in te gaan. Voor nu is het gewoon casten vanaf m'n Android en wachten tot de app weer terug komt in de play store op Android TV
De app Solid Explorer File Manager die kun je gewoon via de play store app op je tv downloaden.
De Disney+ versie 1.13.0 apk download je via de laptop of vaste pc die zet je dan gewoon in een lege usb stick

Dan steek je de usb stick in je tv je start de app op je tv ( die je gedownload hebt op je tv ) en via de app ga je naar je usb stick en installeert dan de Disney + app en alles werkt weer.
Eerst wel de Disney+ app die niet meer werkt op je tv verwijderen.
De hele procedure lijkt moeilijk maar als een leek gelijk mij het kan ( met hulp van Axel ) dan kan iedereen het.

Veel succes

• Quickdust
Twointje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:25:
[...]

De app Solid Explorer File Manager die kun je gewoon via de play store app op je tv downloaden.
De Disney+ versie 1.13.0 apk download je via de laptop of vaste pc die zet je dan gewoon in een lege usb stick

Dan steek je de usb stick in je tv je start de app op je tv ( die je gedownload hebt op je tv ) en via de app ga je naar je usb stick en installeert dan de Disney + app en alles werkt weer.
Eerst wel de Disney+ app die niet meer werkt op je tv verwijderen.
De hele procedure lijkt moeilijk maar als een leek gelijk mij het kan ( met hulp van Axel ) dan kan iedereen het.

Veel succes
Ik weet wel hoe het sideloaden van apps werkt, alleen de app is niet zichtbaar in de reguliere menu's. Ik heb inderdaad via APKMirror de laatst versie gedownload en op een USB gezet. Vervolgens geïnstalleerd op tv, maar Disney+ is dan alleen zichtbaar in de instellingen. En niet in de reguliere menu's of bij apps.

[Voor 9% gewijzigd door Quickdust op 24-02-2021 10:58]

• Twointje
Quickdust schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Ik weet wel hoe het sideloaden van apps werkt, alleen de app is niet zichtbaar in de reguliere menu's. Ik heb inderdaad via APKMirror de laatst versie gedownload en op een USB gezet. Vervolgens geïnstalleerd op tv, maar Disney+ is dan alleen zichtbaar in de instellingen. En niet in de reguliere menu's of bij apps.
Dat is heel raar bij mij stond de disney+ app wel degelijk tussen de regulaire apps..
Toen je de app gedownload hebt via apkmirror heb je toen gezien dat er 2 versies stonden? je moet de onderste versie hebben . Ik had eerst de eerste gedownload en die kon ik niet installeren, toen ik de tweede gedownload had ging het zonder problemen .
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True