Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
gappendaal schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:31:
Inmiddels is de 2021-lineup bekendgemaakt. O.a. voorzien van Android 10 voor alle modellen.
Iemand enig idee of Android 10 ook naar de 2020-modellen komt? (50pus8545 in bezit)
Ga er maar niet vanuit dat de 2020 modellen geen Android 10 krijgen Philips heeft tot nu toe bij geen enkele model uit de vorige jaartallen Android tv geüpdatet naar een nieuwere versie.

De nieuwe modellen 2021 uiterlijk haast niets verandert inwendig wel, maar weer een teleurstelling van Philips betreft het model van de 903 serie uit 2018 geen vervolg zoals bij de 803 (2018) 804 (2019) 805 (20200 en 2021 de 806.
Wat dat betreft slaat Philips de plank mis met het model 903 uit 2018 om geen vervolg aan te geven met technologie van vandaag niet iedereen vind een uitstekende soundbar mooi maar mooi strak geïntrigeerd met de sound van B&W het Atmos gedeelte met omhoog gericht luidsprekers hoeft hoef in de soundbar aanwezig te zijn, maar zoals HDMI 2.1 sub uitgang om maar als voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Er komen in het najaar, zoals gebruikelijk bij Philips, noch enkele modellen erbij.
Denk met een verbetert OLED scherm.
Wie weet wat daarbij zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:02
J.E. Weinor schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Ga er maar niet vanuit dat de 2020 modellen geen Android 10 krijgen Philips heeft tot nu toe bij geen enkele model uit de vorige jaartallen Android tv geüpdatet naar een nieuwere versie.
wat is dat voor een zin... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
[...]

niet helemaal waar.....

De 2016 modellen hebben wel een update naar Oreo gehad :+
De 55POS9002 is volgens mij geleverd met Android 7, en heeft een update gehad naar Android 8
Er gaan geruchten dat ze Android 9 overslaan en meteen naar Android 10 gaan.
we'll see.

Sinds gisteren heb ik 1 HMDI poort waarvan de audio niet meer werkt. Dus nóg een reden om niet wéér een philips te kopen... Maar ja ambilight O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 29-01-2021 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankdoc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-02-2022
Het zal al gepost zijn, maar hoe check je de kwaliteit van Disney+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Wat dat betreft slaat Philips de plank mis met het model 903 uit 2018 [...] zoals HDMI 2.1 sub uitgang om maar als voorbeeld te noemen.
Volgens mij is voor HDMI 2.1 bepaalde hardware nodig om 4k op 120 fps te kunnen tonen. Een model uit 2018 is in 2017 ontwikkeld. De HDMI 2.1 standaard was pas officieel uitgegeven op 28 november 2017, dus de hardware voor 4k 120 fps was er nog niet of voldeed niet aan de definitieve 2.1 standaard. In elk geval was die hardware erg duur voor die tijd.
Gezien je teleurstelling, mag ik aannemen dat jij graag 120 fps wil zien op 4K? Als next-gen gamer? Er zijn weinig andere 120 fps video/fimbronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Fireshade schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Volgens mij is voor HDMI 2.1 bepaalde hardware nodig om 4k op 120 fps te kunnen tonen. Een model uit 2018 is in 2017 ontwikkeld. De HDMI 2.1 standaard was pas officieel uitgegeven op 28 november 2017, dus de hardware voor 4k 120 fps was er nog niet of voldeed niet aan de definitieve 2.1 standaard. In elk geval was die hardware erg duur voor die tijd.
Gezien je teleurstelling, mag ik aannemen dat jij graag 120 fps wil zien op 4K? Als next-gen gamer? Er zijn weinig andere 120 fps video/fimbronnen.
Het gaat er mij om dat Philips met het model 903 uit 2018 de eerste tv met B&W geen opvolger heeft geproduceerd zoals de opvolgende lijn met de 803 serie en de nieuwere lijn 806.
Hierin heeft Philips de plank mis geslagen met de 903, de 934 935 en de nieuwere 936 zit wel weel weer een opvolgende lijn in maar dat zijn modellen met uitstekende soundbar die vind ik persoonlijk het minst uitziende lijn.
De Philips 903 zijn naar mijn opziend wel degelijk aan verbeteringen te realiseren zoals HDMI 2.1 een pre out voor een sub e(arc) Android 10 nieuwere technologie chip en soc etc om als voorbeeld te noemen of wel vierzijdig ambilight wie weet.
De top selectie komt vaak uit in september tijdens de ifa daar kan nog een pareltje uitkomen maar begin dit jaar zijn er al uit de top serie enkele opvolgers uitgekomen zoals de 936. die normaal tijdens de ifa worden aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Zonet een firmware update binnengekregen.
Helaas nog geen UHD e.d. voor Disney+. Alles is net als voor de update. Uiteraard caches geleegd en opnieuw opgestart e.d...

TV model PUS7354
Firmware versie: TPM191E_R.101.001.208.001
Disney+ app versie: 1.12.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 11:36
Ik heb een Philips 65OLED804 en hetzelfde probleem. Gisteren ook de firmware geupdate. Netflix en Prime zijn 4K met Dolby Vision of HDR10+.

Disney+ gaat niet verder dan HD...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

procede schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:19:
Ik heb een Philips 65OLED804 en hetzelfde probleem. Gisteren ook de firmware geupdate. Netflix en Prime zijn 4K met Dolby Vision of HDR10+.

Disney+ gaat niet verder dan HD...
Dus Netflix en Prime zijn helemaal opgelost?
Misschien was dat de update dan. Ik gebruik geen Prime of Netflix, dus die aanpassingen in de update waren me niet opgevallen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Fireshade op 01-02-2021 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twointje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10-2024
Nog maar eens contact opgenomen met Philips klantendienst over het feit dat ze het probleem nog steeds niet opgeloste hebben dat ik met mijn nieuwe 65Oled 854 geen 4 K beeldmateriaal kan zien op de streamingsdienst van Disney+. Dit was hun antwoord?

Geachte heer Isidoro Pestana,

Bedankt voor uw terugkoppeling.

Uw frustratie vanwege dit euvel is begrijpelijk en kunnen we u niet kwalijk nemen.
Het is een vervelend probleem en het zou niet aanwezig moeten zijn.

Echter is het ook een lastig probleem en is het iets meer dan alleen een 'simpele' software-fout. Onze technici zijn hard bezig om samen met Disney tot een oplossing te komen. Dit euvel heeft het allerhoogste prioriteit en er word hard aan gewerkt.

Helaas duurt het lang omdat het meer is dan alleen een softwarefout. Daarom zijn onze technici aan het samenwerken met Disney om dit euvel zo spoedig mogelijk te kunnen verhelpen.

Als ons meer bekend is zullen wij u uiteraard z.s.m. informeren, maar tot die tijd kunnen wij alleen om uw geduld vragen.

Mijn dank voor uw begrip, en mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Max
Philips TV Klantenservice

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Twointje
Deze morgen weer een mail gehad van TP Vision over het probleem van 4K beelden op Disney+.
Dit is wat ze stuurden.

Om u op de hoogte te houden van de vooruitgang van dit euvel:

Momenteel word er samen met Disney een nieuwe softwarematige 'fix' getest. Met een beetje geluk zal dit prima verlopen, en zullen wij dit vervolgens als software update kunnen uitbrengen om een oplossing te vormen.

Zodra ons meer bekend is zullen wij u gelijk informeren.

Max

Telefoon NL: 0900 202 08 71 (*)
Telefoon BE: (+32) 2 7007 262 (*)
Maandag tot en met vrijdag: 08:00 – 20:00 uur
Zaterdag: 09:00 – 18:00 uur

Op zoek naar FAQ’s over TV’s, tips bij problemen, handleidingen of how-to-video’s? Bekijk onze TV ondersteuningspagina voor alle technische vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-04 15:16
Gaat 2021 dan toch een mooi jaar worden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:49
Dat zou goed nieuws zijn!
Gebruik nu eigenlijk alleen nog maar de nieuwe Google Chromecast op mn Philips.
Die kleine kleine remote is top.
Moet nog maar zien of ik terug will naar de Android versie van de TV zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:20
Deze update brengt 4K en HDR / Dolby Vision weer terug in de Disney+ app:

https://app.box.com/s/ld1skuvn1mf7ljtpcxgkoyt24qb1819l

Versie is TPM191E-101.001.244.001

Bron: https://www.avforums.com/...s-pus9005.2325727/page-24

Firmware is dus nog niet vrijgegeven, maar wordt wel door TP Vision verstrekt aan mensen die klagen.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:35
Mr Magic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:50:
Deze update brengt 4K en HDR / Dolby Vision weer terug in de Disney+ app:

https://app.box.com/s/ld1skuvn1mf7ljtpcxgkoyt24qb1819l

Versie is TPM191E-101.001.244.001

Bron: https://www.avforums.com/...s-pus9005.2325727/page-24

Firmware is dus nog niet vrijgegeven, maar wordt wel door TP Vision verstrekt aan mensen die klagen.
Top Helaas niet voor alle types.
Mijn 65PUS8102 werkt deze nog niet voor.

• Mr Magic
ErwinJ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:46:
[...]

Top Helaas niet voor alle types.
Mijn 65PUS8102 werkt deze nog niet voor.
Klopt, deze firmware is voor TVs die op het TPM191E platform draaien.

Jouw TV draait op het TPM171E platform.

• Quickdust
Mr Magic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:29:
[...]

Hoe weet ik welk platform mijn PUS8545/12 draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Quickdust schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:11:
[...]

In je instellingen van je menu alle instellingen onder het rijtje software update staat wel wat voor versie je hebt.
Ik zelf heb de 903 weet niet of de menu bij jouw tv hetzelfde is maar anders in de handleiding van je tv staat het wel ergens vermeld.
Mocht je de handleiding niet meer hebben hier een link voor jouw toestel.

https://www.handleidi.ng/philips/58pus8545/handleiding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twointje
Disney+ probeelm is nu ook opgelost op mijn 65Oled854 met de nieuwe fix die je hier op het forum kunt downloaden. 4K beeldmateriaal en Dolby-vision werkt weer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
Quickdust schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Als je in het menu van de TV de huidige software versie bekijkt staat het platform genoemd voor het versienummer.

Anders kun je ook hier kijken: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/

De 8545 is een 2020-model en draait op het TPM191E platform: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/#2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quickdust
Mr Magic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Als je in het menu van de TV de huidige software versie bekijkt staat het platform genoemd voor het versienummer.

Anders kun je ook hier kijken: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/

De 8545 is een 2020-model en draait op het TPM191E platform: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/#2020
Thanks voor je bericht, maar had het inderdaad al gevonden. Update is gelukt en Disney+ 4k Dolby Vision werkt eindelijk (PUS8454/12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Disney+ werkt hier niet meer sinds vanochtend, ik heb handmatig die update van vorige week gedraaid van vorige week d.m.v. een USB. Nu zegt hij bij het openen van Disney plus dat dit apparaat niet meer werkt en een update nodig heeft. Doorklikken naar play store stelt dat de app niet meer werkt voor deze versie (van Android?). Na verwijderen van de app van de tv is Disney+ niet eens meer vindbaar in de Playstore. Gelukkig werkt casten via de telefoon nog wel in 4k hdr, maar vervelend dat dit niet via de afstandsbediening meer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Even in de Philips eigen apps kijken in plaatst van de Android play shop?
Schijnt nu daar in te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Ja de Disney+ app zit nu tussen de Philips apps ,maar na het her installeren werkt de app nog steeds niet .
Philips heeft het nu compleet verbrod , nu werkt de app compleet niet meer , dan liever alleen in Ful HD nu hebben we niets meer . :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Twointje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 13:47:
Ja de Disney+ app zit nu tussen de Philips apps ,maar na het her installeren werkt de app nog steeds niet .
Philips heeft het nu compleet verbrod , nu werkt de app compleet niet meer , dan liever alleen in Ful HD nu hebben we niets meer . :( :( :( :(
Waar vind ik de Philips apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Ga gewoon naar apps en dan zie je daar ook Philps apps staan daar klik je op en daar staat de disney app dan tussen maar werkt niet. Ga nu proberen de vorige firmware terug te plaatsen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axelb96
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:36
Vanochtend Disney+ versie 1.13.0 gesideload via apkmirror, dan werkt de app prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Maar ik heb de nieuwe update van Philips via mail van hun gehad heb de update gedaan en toen werkte alles nu paar dagen later werkt de disney ap totaal niet.
Kun je mij helpen hoe je dat doet via de apk mirror en waar kn ik dit downloaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twointje
Ok ..

Met de hulp van Axel de Disney+ versie 1.13.0 gedownload via apkmirror en geïnstalleerd en alles werkt nu terug perfect en 4 K beeldmateriaal

Dank u Axel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Ik heb ook reactie van TP-Vision:
Ik zie het inderdaad. Dit is wel de update die werkt, alleen heeft Disney+ blijkbaar net een nieuwe software update vrijgegeven. Dit kan inderdaad deze error geven. Het is erg vervelend, maar dit zal zeer spoedig opgelost worden. Dit zal als het goed is volgende week opgelost zijn. We hebben op dit moment helaas geen andere oplossing. Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.
Dit was nadat ik ook de link had gekregen naar de nog niet vrijgegeven softwareupdate 101.001.244.001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Quickdust schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:26:

[...]

Dit was nadat ik ook de link had gekregen naar de nog niet vrijgegeven softwareupdate 101.001.244.001
Doen zoals mij de disney app downloaden via apkmirror de software app Solid Explorer File Manager en dan de gedownloade app op een usb stick zetten en die met met de gedownloade software instaleren en alles werkt weer gelijk het moet.

[ Voor 23% gewijzigd door Twointje op 23-02-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Twointje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:49:
[...]

Doen zoals mij de disney app downloaden via apkmirror de software app Solid Explorer File Manager en dan de gedownloade app op een usb stick zetten en die met met de gedownloade software instaleren en alles werkt weer gelijk het moet.
Geprobeerd, maar de app is nergens zichtbaar. Alleen in de instellingen van Android TV. Geen zin om elke keer dat menu in te gaan. Voor nu is het gewoon casten vanaf m'n Android en wachten tot de app weer terug komt in de play store op Android TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Quickdust schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 16:26:

[...]

Heeft de update vandaag van Disney+ niet te maken met dat STAR wordt toegevoegd als ingangsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 10:33
Bij mij werkt op mijn 7303/12 inmiddels wel weer Netflix maar mijn Plex blijft vastlopen bij 4K.
Hebben meer mensen last van Plex 4K (direct play) met de zogenoemde gefixte firmware?

Huidige software versie (latest) TPM171E_R.107.001136.003

Ik weet nu ook niet of dit probleem volgens TP-Vision is opgelost, er is zover ik kan zien ook nergens een status te volgen. Met wie moet je nu contact opnemen, Philips? In de release notes staat ook dat en een paar Video On Demand services gefixt zijn, maar helaas niet welke.

Ik baal hier als een stekker van heb echt net een peperdure nas aangeschaft en kan dus geen 4K meer kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twointje
Quickdust schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Geprobeerd, maar de app is nergens zichtbaar. Alleen in de instellingen van Android TV. Geen zin om elke keer dat menu in te gaan. Voor nu is het gewoon casten vanaf m'n Android en wachten tot de app weer terug komt in de play store op Android TV
De app Solid Explorer File Manager die kun je gewoon via de play store app op je tv downloaden.
De Disney+ versie 1.13.0 apk download je via de laptop of vaste pc die zet je dan gewoon in een lege usb stick

Dan steek je de usb stick in je tv je start de app op je tv ( die je gedownload hebt op je tv ) en via de app ga je naar je usb stick en installeert dan de Disney + app en alles werkt weer.
Eerst wel de Disney+ app die niet meer werkt op je tv verwijderen.
De hele procedure lijkt moeilijk maar als een leek gelijk mij het kan ( met hulp van Axel ) dan kan iedereen het.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Twointje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:25:
[...]

De app Solid Explorer File Manager die kun je gewoon via de play store app op je tv downloaden.
De Disney+ versie 1.13.0 apk download je via de laptop of vaste pc die zet je dan gewoon in een lege usb stick

Dan steek je de usb stick in je tv je start de app op je tv ( die je gedownload hebt op je tv ) en via de app ga je naar je usb stick en installeert dan de Disney + app en alles werkt weer.
Eerst wel de Disney+ app die niet meer werkt op je tv verwijderen.
De hele procedure lijkt moeilijk maar als een leek gelijk mij het kan ( met hulp van Axel ) dan kan iedereen het.

Veel succes
Ik weet wel hoe het sideloaden van apps werkt, alleen de app is niet zichtbaar in de reguliere menu's. Ik heb inderdaad via APKMirror de laatst versie gedownload en op een USB gezet. Vervolgens geïnstalleerd op tv, maar Disney+ is dan alleen zichtbaar in de instellingen. En niet in de reguliere menu's of bij apps.

[ Voor 9% gewijzigd door Quickdust op 24-02-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Quickdust schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Ik weet wel hoe het sideloaden van apps werkt, alleen de app is niet zichtbaar in de reguliere menu's. Ik heb inderdaad via APKMirror de laatst versie gedownload en op een USB gezet. Vervolgens geïnstalleerd op tv, maar Disney+ is dan alleen zichtbaar in de instellingen. En niet in de reguliere menu's of bij apps.
Dat is heel raar bij mij stond de disney+ app wel degelijk tussen de regulaire apps..
Toen je de app gedownload hebt via apkmirror heb je toen gezien dat er 2 versies stonden? je moet de onderste versie hebben . Ik had eerst de eerste gedownload en die kon ik niet installeren, toen ik de tweede gedownload had ging het zonder problemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankdoc
Mr Magic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:29:
[...]

En heeft de TPM171E dit probleem ook? Want ik weet niet hoe je de kwaliteit in de Disney app kan checken? Netflix is bij mij oké met die vorige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:35
Frankdoc schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:30:
[...]

En heeft de TPM171E dit probleem ook? Want ik weet niet hoe je de kwaliteit in de Disney app kan checken? Netflix is bij mij oké met die vorige update.
Ja die heeft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-06 14:43
Van de week bij mijn ouders de 58PUS8535 neergezet en aangsloten, wil ik ze laten genieten van een mooie 4K HDR Dolby Atmos film via Netflix kom ik achter dit grapje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
iwaarden schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:47:
Van de week bij mijn ouders de 58PUS8535 neergezet en aangsloten, wil ik ze laten genieten van een mooie 4K HDR Dolby Atmos film via Netflix kom ik achter dit grapje....
Netflix zou zonder problemen moeten werken. Die werkt bij mij al een half jaar precies zoals het hoort. Amazon Prime doet het ook al twee maanden goed, alleen Disney+ heeft nog steeds problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Quickdust schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Netflix zou zonder problemen moeten werken. Die werkt bij mij al een half jaar precies zoals het hoort. Amazon Prime doet het ook al twee maanden goed, alleen Disney+ heeft nog steeds problemen
Ze hadden toch echt enkel de keus uit HD materiaal. Ik heb gezegd dat ze even contact met de klantenservice moeten opnemen voor die nieuwere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L. Tee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 12:31
iwaarden schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Ze hadden toch echt enkel de keus uit HD materiaal. Ik heb gezegd dat ze even contact met de klantenservice moeten opnemen voor die nieuwere firmware.
Bij Netflix is, voor zover ik kon vinden, alleen bij het duurste abonnement (Premium) content in 4K/UHD beschikbaar. Wellicht ligt het daar aan?
Hier tot nu toe geen problemen (gehad) met Netflix en 4K op mijn 55OLED934...

[ Voor 0% gewijzigd door L. Tee op 04-03-2021 12:58 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
L. Tee schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Bij Netflix is, voor zover ik kon vinden, alleen bij het duurste abonnement (Premium) content in 4K/UHD beschikbaar. Wellicht ligt het daar aan?
Hier tot nu toe geen problemen (gehad) met Netflix en 4K op mijn 55OLED934...
oh haha, wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb :X

Ik ben zelf die 4K content al zo gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FB1983
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07-2023
iwaarden schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:47:
Netflix en Prime werken wel met 4K/UHD. (mits je het juiste abonnement hebt)
Disney+ werkt nog steeds niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twointje
Na weer contact met Philips over het probleem dat de Disney+app nu totaal niet meer werkt nadat ik hun software update geïnstalleerd had die ze mij verstuurd hadden via een link om het 4 K probleem op te lossen kreeg ik vandaag weer een antwoord met weer een nieuwe link naar weer een nieuwe software update om die te downloaden en te installeren op de tv.
Ik wil die hier met jullie delen omdat bij mij de Disney app alweer werkt en in 4K beeldmateriaal sinds ik de Disney+ app via apkmirror had gedownload en geïnstalleerd via de app app Solid Explorer File Manager dus ga ik deze nieuwe update niet proberen. Maar ik kan misschien iemand anders er een pleziert mee doen , hier is de link.
https://app.box.com/s/gpotvriwc5hkbtyfaxv1xdtin8nq03wy

Laat wel iets weten hier op het forum als deze update wel weer werkt.
Groetjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Twointje op 05-03-2021 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L. Tee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 12:31
Twointje schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:38:
Na weer contact met Philips over het probleem dat de Disney+app nu totaal niet meer werkt nadat ik hun software update geïnstalleerd had die ze mij verstuurd hadden via een link om het 4 K probleem op te lossen kreeg ik vandaag weer een antwoord met weer een nieuwe link naar weer een nieuwe software update om die te downloaden en te installeren op de tv.
...
hier is de link.

Groetjes.
De update (TPM191E_R.101.001.250.002) geïnstalleerd op mijn TV (55OLED934/12).

Meest recente versie Disney+ app 1.13.1 uit de Playstore. Prime video, YouTube en Netflix ook meest recente versie uit de Playstore.
Bij Disney+ werkt 4K nu weer. Ook bij HDR en Dolby Vision content (krijg ik kort de melding in beeld). *O*

YouTube en Netflix werken nog steeds prima.

Bij Prime video duurt het (nog steeds) vaak even voordat hij van FHD naar 4K overschakelt nadat je een film start. Maar ik heb het idee dat dit vooral bij Amazon ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quickdust
Twointje schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:38:
Ik wil die hier met jullie delen omdat bij mij de Disney app alweer werkt en in 4K beeldmateriaal sinds ik de Disney+ app via apkmirror had gedownload en geïnstalleerd via de app app Solid Explorer File Manager dus ga ik deze nieuwe update niet proberen. Maar ik kan misschien iemand anders er een pleziert mee doen , hier is de link.

Groetjes.
Geïnstalleerd, kan nog steeds niet via PlayStore installeren, wel via Philips collectie, maar die heeft niet de laatste update. Dus na openen van Disney+ na installatie vanuit Philips colllectie vraagt hij alsnog om een update, maar die lukt dus niet. Dan meer weer APK sideloaden.

EDIT: Ook weer via de mail aan TP-vision doorgegeven, ze gaan er mee verder. Voor wat dat waard is.

[ Voor 4% gewijzigd door Quickdust op 06-03-2021 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

DjVe

Hatsaflats!

De 002 update hierboven zorgt er ook voor dat de directe commando's naar een hdmi input weer werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucbossink
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06 21:38
Quickdust schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:00:
[...]

Geïnstalleerd, kan nog steeds niet via PlayStore installeren, wel via Philips collectie, maar die heeft niet de laatste update. Dus na openen van Disney+ na installatie vanuit Philips colllectie vraagt hij alsnog om een update, maar die lukt dus niet. Dan meer weer APK sideloaden.

EDIT: Ook weer via de mail aan TP-vision doorgegeven, ze gaan er mee verder. Voor wat dat waard is.
Dit geldt ook voor mijn. Zojuist geïnstalleerd op mijn TV, maar de Disney+-app staat nog steeds niet in de Playstore. Ik ben benieuwd naar wat je terugkrijgt van TP-Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fberg1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 15:51
DjVe schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 18:49:
De 002 update hierboven zorgt er ook voor dat de directe commando's naar een hdmi input weer werken :)
Hier ook de update geinstalleeerd vanwege het input probleem. Dit is nu opgelost! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Even een crosspost hier naartoe dan maar: zijn er anderen hier die nu geen surroundgeluid meer hebben op Prime Video? Probleem speelt al een week bij mij. Ook Chromecast lijkt geen 5.1 meer te geven. Niks veranderd qua settings.

Had verwacht hier meer posts over te vinden op Reddit en GoT maar dat is dus niet zo. Heeft iemand een idee? :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:57:
Even een crosspost hier naartoe dan maar: zijn er anderen hier die nu geen surroundgeluid meer hebben op Prime Video? Probleem speelt al een week bij mij. Ook Chromecast lijkt geen 5.1 meer te geven. Niks veranderd qua settings.

Had verwacht hier meer posts over te vinden op Reddit en GoT maar dat is dus niet zo. Heeft iemand een idee? :?
Ik kan dit beamen voor Prime Video. Geen idee hoe het komt, ik heb niets gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quickdust
Even een update van mijn proces. Ik heb weer gemaild dat Disney+ nog steeds niet werkt, en ook ik heb die nieuwe versie gekregen met de vraag om te flashen. Dit braaf gedaan, en nog steeds is Disney+ niet te installeren (zoals al gesignaleerd was).

Ze vragen me nu echter om een foto te sturen van een menu wat naar mijn weten niet bestaat:
Bedankt voor uw terugkoppeling en de foto's.

Zou u nog eens willen nakijken of u de optie "Help > Contact informatie" misschien in het menu kunt vinden dat u met de volgende knop kunt openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 16:54
Ze vragen me nu echter om een foto te sturen van een menu wat naar mijn weten niet bestaat:
Help krijg je door in het menu op de blauwe knop te drukken. Ik ga er vanuit dat je dit weet (maar ik moest zelf ook even zoeken). Echter kan ik daar ook geen "Contact informatie" vinden. Wel vind ik een menu selectie genaamd "Help and Support". Wellicht bedoelen ze die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
MenAreStillGood schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Help krijg je door in het menu op de blauwe knop te drukken. Ik ga er vanuit dat je dit weet (maar ik moest zelf ook even zoeken). Echter kan ik daar ook geen "Contact informatie" vinden. Wel vind ik een menu selectie genaamd "Help and Support". Wellicht bedoelen ze die?
Waar vind je die? Misschien bedoelen ze die inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

prijk schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Ik kan dit beamen voor Prime Video. Geen idee hoe het komt, ik heb niets gewijzigd.
Het probleem met het ontbreken van 5.1-audio is inmiddels opgelost voor Prime Video. Waarschijnlijk een probleem bij Amazon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 16:54
Quickdust schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:46:
[...]

Waar vind je die? Misschien bedoelen ze die inderdaad.
Druk op de blauwe knop, daarna pijltje naar links (boek), en scroll naar beneden. Daar zou 'Help en Ondersteuning' moeten staan. Heb de taal op NL gezet om te kijken, maar daar vind ik niks met contact terug, behalve een verwijzing naar hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Heb Philips weer eens gemailed over dit probleem ben benieuwd wat ze nu te zeggen hebben .
Gelukkig werkt bij mij de Disney + app wel sinds ik die via apkmirror heb gedownload alles werkt perfect nu ook Dolby Vsion en Atmos en 4K beeldmateriaal.

Ongelofelijk dat Philips dit maar niet opgelost krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twointje
Update vandaag weer een mail van Philips ontvangen ,zeer snelle reactie deze keer en nu komt het . Ze hebben van op afstand kunnen zien dat ik hun laatste software update die ze mij via een link gestuurd hebben NIET geïnstalleerd heb en dat daardoor de Disney app bij mijn 65Oled854 niet werkt, terwijl bij mij alles perfect werkt sinds ik de nieuwe versie van de Disney app via APKmirror heb gedownload en geïnstalleerd. Nu werkt alles bij mij met 4 K beeldmateriaal Dolby-Vision en Dolby Atmos. Heb hun geantwoord dat ik hun update niet ga installeren zolang die ook geen oplossing bied en dat er veel mensen op het Tweakers forum die update wel geïnstalleerd hebben en dat dit bij hun het probleem niet heeft opgelost.
Hier hun mail.......

Bedankt voor uw reactie. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Wij hebben uw laatste bericht gezien en begrijpen uw frustratie.
Het is erg vervelend dat uw probleem niet snel nog is opgelost.

Wij hebben net gekeken naar uw tv gegevens en merken toch nog dat de software op uw tv niet de update is die wij hebben gestuurd. Kunt u dit voor de zekerheid nagaan of alsnog de volgende update uitvoeren?
Dit hoort namelijk het probleem op te lossen.

1. Plaats het USB-flashstation in de computer.
• Formatteer het USB-flashstation naar FAT32 (klik met de rechtermuisknop met uw muis> "Formatteren")

8. Download het softwarebestand (.zip-bestand) op uw computer of laptop.

• Lees de licentieovereenkomst voor eindgebruikers zorgvuldig door.
• Klik op "Ik ga akkoord " om door te gaan met downloaden, klik op "Ik ga niet akkoord" om terug te keren naar de vorige pagina.
• Als de gebruiksvoorwaarden worden geaccepteerd, wordt het downloaden automatisch gestart. Wacht tot het downloaden is voltooid.
9. "Pak" de gedownloade softwarebestanden uit in de root van de USB-flashdrive.
• De extractie van gedownloade bestanden (uitpakken) kan variëren tussen verschillende laptops en pc's.
• Opmerking: het enige bestand op de USB is het " autorun_xxx.xxx.xxx.xxx.upg " -bestand.
10. Schakel de tv uit en steek de USB-stick in de USB-poort van de tv.

11. Zet de tv aan.
• Het software-updatescherm verschijnt automatisch.
12. Volg de instructies op het scherm om de software te installeren.
• Nadat de instructies zijn voltooid, downloadt en installeert de tv de software.
• Opmerking: schakel de tv NIET uit tijdens de software-update.
13. Zodra de software is geïnstalleerd, wordt de tv automatisch opnieuw opgestart.

14. Verwijder het USB-flashstation uit de USB-poort van de tv. 15. De software-update is nu voltooid!

Omar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Deze morgen weer een mail van Philips gehad , omdat ik weiger hun nieuwe update te installeren hebben ze mijn case afgesloten ook al heb ik hun bewijs geleverd van gesprekken hier van mensen die hun nieuwe update geïnstalleerd hebben en waar de Disney app toch nog steeds niet werkt. Dus ga ik hun update maar installeren en hopen dat de boel dan wel werkt ,en als het nog steeds niet werkt blijft mijn case open. Zij kunnen van op afstand zien welke software er op de tv is geïnstalleerd.

Ongelofelijk wat een lef hebben die mensen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twointje
Heb juist de nieuwe update geinstalleerd en de Disney+ app werkt nog steeds en ook met Dolby-Vison en Atmos.
Laat ons hopen dat dit zo na een paar dagen nog steeds is .

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Twointje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:05:
Heb juist de nieuwe update geinstalleerd en de Disney+ app werkt nog steeds en ook met Dolby-Vison en Atmos.
Laat ons hopen dat dit zo na een paar dagen nog steeds is .

Groetjes
Kan je hier melden welke firmware versie je nu hebt geinstalleerd?
Dan weten "we" of het doorlopen van die procedure in de mail nog overbodig is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Fireshade schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:23:
[...]

Kan je hier melden welke firmware versie je nu hebt geïnstalleerd?
Dan weten "we" of het doorlopen van die procedure in de mail nog overbodig is of niet.
Ik weet niet of het aan hun software ligt want mijn Disney app werkte al een paar dagen want sinds ik hun eerste mail gekregen heb met hun 1ste software update en die geïnstalleerd had werkte de Disney+ app helemaal niet meer ook niet in Full HD. Dus heb ik toen de laatste Disney+ app gedownload via APK MIRROR en die geïnstalleerd met de app Solid Explorer File Manager .Toen stond de Disney+ app weer in de play store en kon ik die installeren in de plaats van die versie die in de Phillips collectie stond.

En toen ik hier kon lezen dat de nieuwe update nog steeds niet werkte heb ik hun weer gemaild en gezegd dat hun update niet werkte dat er hier veel mensen waren op het forum die nog steeds geen werkende Disney+ app hadden na hun update , en hun reactie was met een mij een mail te sturen met een nieuwe update en die update heb ik geweigerd te installeren omdat bij mijn tv nu alles perfect werkte sinds ik het via APKMIRROR had geïnstalleerd. En daarom heb ik toen van hun een mail gehad waar opstond dat ze mijn case gingen afsluiten omdat ze konden zien dat mijn tv nog steeds niet de laatste update had die ze mij gestuurd hadden. Daarom heb ik toen besloten om hun update toch maar te installeren en hopend dat met hun nieuwe update de Disney app weer niet naar de kloten was, maar alles werkt no steeds.

Hier is de link
Maar gelijk ik al gezegd heb denk niet dat het aan hun update ligt maar aan mijn download via APK MIRROR.

Groetjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:13
Na wederom contact met Philips heb ook ik versie TPM191E-101.001.250.002 toegestuurd gekregen. Een beetje huiverig toch de stoute schoenen aangetrokken en geïnstalleerd.... Disney in 4k!!!
Ook na een herstart of standby blijft er 4k staan. Disney heb ik niet opnieuw hoeven installeren... Ben benieuwd of het blijft werken.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

carismagdi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:20:
Na wederom contact met Philips heb ook ik versie TPM191E-101.001.250.002 toegestuurd gekregen. Een beetje huiverig toch de stoute schoenen aangetrokken en geïnstalleerd.... Disney in 4k!!!
Ook na een herstart of standby blijft er 4k staan. Disney heb ik niet opnieuw hoeven installeren... Ben benieuwd of het blijft werken.
Aha, dus het herstel van 4K in de Disney+ app ligt wel aan de firmware update.
Thanks voor de melding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aruit
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-06 21:09
In de TPM191E 101.001 244.001 firmware update was het probleem met Disney+ in 4K Ultra HD en Dolby Vision al opgelost, maar werkte Dolby Atmos nog niet. Ik had op basis van het bericht van Twointje verwacht dat in de TPM191E 101.001.250.002 firmware update ook het probleem met Disney+ Dolby Atmos zou zijn opgelost, maar dat is niet het geval. Als ik een Star Wars film start dan zie ik nog steeds dat deze wordt gestreamd in 4K Ultra HD - Dolby Vision - 5.1 en niet in Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
aruit schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:07:
In de TPM191E 101.001 244.001 firmware update was het probleem met Disney+ in 4K Ultra HD en Dolby Vision al opgelost, maar werkte Dolby Atmos nog niet. Ik had op basis van het bericht van Twointje verwacht dat in de TPM191E 101.001.250.002 firmware update ook het probleem met Disney+ Dolby Atmos zou zijn opgelost, maar dat is niet het geval. Als ik een Star Wars film start dan zie ik nog steeds dat deze wordt gestreamd in 4K Ultra HD - Dolby Vision - 5.1 en niet in Dolby Atmos.
Hallo .. Is het alleen met de Starwars films dat je dit hebt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:13
Misschien is dit in de TPM191E 101.001.250.003 versie wel opgelost.... ik krijg net melding dat deze officieel uit is. Kan nu nog niet testen.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedie2
carismagdi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:26:
Misschien is dit in de TPM191E 101.001.250.003 versie wel opgelost.... ik krijg net melding dat deze officieel uit is. Kan nu nog niet testen.
Het ziet er naar uit van wel:

https://toengel.net/philipsblog/2021/03/15/philips-neue-firmware-fuer-2019-2020er-tvs-mit-android-tv-9-pie-tpm191e-101-1-250-3/

Changelog TPM191E_101.001.250.003 – Date: 2021/03/12

Fix for no UHD playbackin Disney+
Fix for subwoofer pre out not working after StandBy
Fix for garbage bar on top of screen
Fix for unexpected appear of OLED screen server when use apps from Philips TV collection
Not responding for Logitech Harmony RC direct commands is fixed
Improvement on SmartTV, HbbTV performance in case of IPv6 connection
Improvements for HDMI ARC connection stability
Stability improvements
Other general improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

DjVe

Hatsaflats!

Bij mij staat de update al klaar, dus maar direct eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Na trouw elke dag de update check uit te voeren, vandaag eindelijk gekregen.
Firmware TPM191E_101.001.250.003 binnen en Disney+ is weer in 4K met Dolby Vision etc. *O*
Niets gedaan met de Disney+ app zelf, dus het lage resolutie probleem lag toch aan Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Juist ook weer de nieuwe update geïnstalleerd Firmware TPM191E_101.001.250.003 , De Disney+app werkt nog steeds in 4K en Dolby - Vision maar qua geluid is het nog steeds niet in orde , alhoewel de Mandelorian en anders Star Wars films te zien zijn in Dolby-Vision en Dolby-Atmos Krijg je overal Dolby-Vision te zien maar het geluid is overal maar 5.1 geluid terwijl de film ook beschikbaar is in Dolby- Atmos.

Maar weer een mail naar Philips sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Juist een reactie gehad van Phillips over het nog steeds bestaande probleem dat we nu wel 4 K beeldmateriaal kunnen zien en ook Dolby-Vision maar geen Dolby_Atmos geluid en alleen maar 5.1 geluid.

Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend dat u nog steeds geen atmos geluid heeft via de Disney App. Ik heb navraag gedaan bij de technische afdeling.

Harm

Op zoek naar FAQ’s over TV’s, tips bij problemen, handleidingen of how-to-video’s? Bekijk onze TV ondersteuningspagina voor alle technische vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Update .
Weer een mail van Philips gehad .

Inmiddels kan ik aangeven dat het ontbreken van de Atmos functionaliteit met de Disney+ App een bekend probleem is. Dit is nog niet verholpen, er wordt nog gewacht op een oplossing vanuit Disney. Onze excuses voor het ongemak.

Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:30
Waar het bij mijn een tijdje goed ging op de apps merkte ik sinds gisteren op dat ik voor de youtube app weer ben teruggevallen op maximaal 720p. Resoluties daarboven bestaan nier meer. Op Netflix heb ik nog wel 4k, maar yourtube niet meer :/

Ben ik het bezit van de OLED803 (65"). Zijn er meer gebruikers van dit type dit probleem kunnen reproduceren? Software updates zijn er niet helaas die ik zou kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

sjekneck schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:55:
Waar het bij mijn een tijdje goed ging op de apps merkte ik sinds gisteren op dat ik voor de youtube app weer ben teruggevallen op maximaal 720p. Resoluties daarboven bestaan nier meer. Op Netflix heb ik nog wel 4k, maar yourtube niet meer :/

Ben ik het bezit van de OLED803 (65"). Zijn er meer gebruikers van dit type dit probleem kunnen reproduceren? Software updates zijn er niet helaas die ik zou kunnen missen.
ik heb een 55pos9002 maar merk dit ook. echter alleen voor 60fps videos. 4k 30 werkt wel. maar bv 1080p 60fps is ook max 720 op de tv app. terwijl me ipad netjes 60 fps laat zien.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:30
Hubert schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:58:
[...]

ik heb een 55pos9002 maar merk dit ook. echter alleen voor 60fps videos. 4k 30 werkt wel. maar bv 1080p 60fps is ook max 720 op de tv app. terwijl me ipad netjes 60 fps laat zien.
Ik heb het gisteravond voor nu op kunnen lossen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren via de Playstore. Bijzonder want ik installeerde hiermee dezelfde versie als die ik al had op de tv. Zal toch wel iets van caching zijn geweest.

Om de een of andere reden werken hdr videos nu ook eindelijk via YouTube, terwijl dit voorheen nog nooit heeft gewerkt op mijn model sinds deze was uitgebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Over Firmware TPM191E_101.001.250.003 op de PUS7xx4 serie:
Ik heb gemerkt dat als je in Disney+ content start met Dolby Vision en daarna terugkeert naar de D+ hoofdpagina of naar de Home pagina van je tv, dat de beeldinstelling de hoge lichtstand aanhoudt. M.a.w. het beeld keert niet terug naar de instelling die je had, voordat je de DV content startte. Je moet dan handmatig een andere beeldinstelling kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AC1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-06-2021

AC1

Op mijn Philips OLED903 geen Prime UHD / 4K en dat is misschien al een tijdje zo. Alles is in gewoon HD. Laatste software update voor de OLED903 dateert van 1 december 2020. Er zijn momenteel geen nieuwe updates beschikbaar. Dan toch maar een Amazon Fire TV Stick 4K aanschaffen? Wat is de laatste info?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AC1
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-06-2021

AC1

Ik heb het gefixed! Heb bij Apps gedrukt op 'Alle Updates Verwijderen" Moest dan opnieuw de Prime app registreren en nu is het goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hubert
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik ben zelf weer met Philips bezig om te kijken wat te doen.
Op mijn 55pos9002 werkte Amazon weer goed. Echter disney app was kapot. Geen 4k meer.
Deze app kon ik side loaden naar een eerdere versie waardoor het weer werkte.

Youtube wilt gewoon geen 60fps video's meer laten zien.

Geen 1080 / 4k / 720 60fps video's.
Waardoor ik dus zit met 4k standaard of max 720p bij video's waar 1080p60 een optie is..

[ Voor 8% gewijzigd door Hubert op 19-04-2021 16:39 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m3nt0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:40
Op mijn 55Oled804/12 speelde enkele problemen onder andere de Disney+ 4k "bug" maar ook wat problemen met de ARC en Harmony hub. Uiteindelijk hier terecht gekomen en de firmware uit het bericht van Twointje (Bedankt voor het delen) geïnstalleerd.

Ik heb de file uitgepakt en op een lege FAT32 geformatteerde stick gezet en de tv geherstart.

Alle problemen zijn nu opgelost :-) Mijn reciever ondersteund geen dolby atmos dus geen idee of dat werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankdoc
Krijgt iemand nog gehoord bij philips/tp vision?
Op mijn ticket van 9 maart antwoorden ze gewoonweg niet meer...
Bijkomend leuk probleem: de Disney app blijft niet ingelogd, mag je telkens weer opnieuw inloggen of 'allow' doen via je gsm (wat ook niet altijd werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Frankdoc schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:11:
Krijgt iemand nog gehoord bij philips/tp vision?
Op mijn ticket van 9 maart antwoorden ze gewoonweg niet meer...
Bijkomend leuk probleem: de Disney app blijft niet ingelogd, mag je telkens weer opnieuw inloggen of 'allow' doen via je gsm (wat ook niet altijd werkt).
zelfde hier. ook al tijd niks meer gehoord. case staat nog wel open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 12:03
Is philips nog steeds slapende ? Topic is aardig stil gevallen. Wellicht moet Tweakers hier eens verder induiken aangezien philips nog wel meehobbeld in de tv-round ups ?

reviews: Zes 55"-tv’s getest - 2020-modellen voor de 2021-sportzomer

@Eric van Ballegoie
Kun jij Philips eens een por geven ?

Waar het mee begon :

nieuws: TP Vision onderzoekt probleem met streamingkwaliteit op Philips-tv's

@Xtuv

Wellicht kun jij ze ook nog eens polsen ?

Bedankt :)

[ Voor 24% gewijzigd door Gipsy King op 25-05-2021 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Frankdoc schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:11:
Bijkomend leuk probleem: de Disney app blijft niet ingelogd,
mag je telkens weer opnieuw inloggen of 'allow' doen via je gsm (wat ook niet altijd werkt).
Heb ik ook al maanden last van, maar heel Disney (mobiel / televisie) doet hier vreemd, erg irritant.
Tegenwoordig moet ik op een mobiele verbinding wat starten op m'n telefoon, dan zet ik WiFi aan, dan kan ik het uiteraard pas casten en dan kan ik dus genieten van die content op het grote scherm. Gelukkig gebruik ik Disney niet al teveel, maar het is wel een grote ergernis zeg. Maar waar dat probleem nou precies ligt... :-(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hubert
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Gipsy King schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:32:
Is philips nog steeds slapende ? Topic is aardig stil gevallen. Wellicht moet Tweakers hier eens verder induiken aangezien philips nog wel meehobbeld in de tv-round ups ?

reviews: Zes 55"-tv’s getest - 2020-modellen voor de 2021-sportzomer

@Eric van Ballegoie
Kun jij Philips eens een por geven ?

Waar het mee begon :

nieuws: TP Vision onderzoekt probleem met streamingkwaliteit op Philips-tv's

@Xtuv

Wellicht kun jij ze ook nog eens polsen ?

Bedankt :)
hoor helemaal niks meer idd.. youtube nog steeds 720p als het een 60hz filmpje betreft.. erg irritant... misschien kan iemand philips schoppen idd zou mooi zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 11:01
Ik heb zelf maar een Apple TV aan de Philips gehangen. Was het wachten zat. Mijn Android TV OS liep ook steeds compleet vast. Enige redmiddel: stekker eruit, stekker erin.

Philips reageert alleen dat ik geen garantie meer heb door een eerdere omruiling. Dus zoek het maar uit.

Zolang ik het Smart gedeelte omzeil door een Apple TV te gebruiken gaat het nog goed. Afkloppen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hubert schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:06:
[...]

hoor helemaal niks meer idd.. youtube nog steeds 720p als het een 60hz filmpje betreft.. erg irritant... misschien kan iemand philips schoppen idd zou mooi zijn.
Is het niet opgelost nu, in het algemeen, dit probleem? Is YouTube 1080p60 nu het enige probleem nog?

Ik loop iig nergens meer tegenaan nu, alles is in hoge kwaliteit. Even los van dat sommige content op sommige streaming services bedroevend lage bitrates en beeldkwaliteit heeft, wat helaas het nieuwe normaal is voor deze diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:47:
[...]

Is het niet opgelost nu, in het algemeen, dit probleem? Is YouTube 1080p60 nu het enige probleem nog?

Ik loop iig nergens meer tegenaan nu, alles is in hoge kwaliteit. Even los van dat sommige content op sommige streaming services bedroevend lage bitrates en beeldkwaliteit heeft, wat helaas het nieuwe normaal is voor deze diensten.
ik heb een 55pos9002. bij mij lijkt disney en amazon wel goed te werken. maar youtube is broken.. geen 60hz filmpjes. (neig langzamerhand ook maar richting een apple tv :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hubert schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:38:
[...]

ik heb een 55pos9002. bij mij lijkt disney en amazon wel goed te werken. maar youtube is broken.. geen 60hz filmpjes. (neig langzamerhand ook maar richting een apple tv :D)
Heb je een voorbeeldfilmpje waar ik dit kan checken? (met stats for nerds neem ik aan?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hubert
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Heb je een voorbeeldfilmpje waar ik dit kan checken? (met stats for nerds neem ik aan?)
ergo maakt het niet of het 1080 720 of 4k is, zodra hij 60fps is dan heb ik max 720. zal me post later even bijwerken met een foto.
Edit: en de foto's. eerste is me tv. 2e desktop browser.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQpoqBfqCEBmA9TOGdxWYpWKNuc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nWqdzMS8ZGiBOOvtxPUWz7IK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi6yyMaj_skrwllyB0xCVMKx7sQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqc24tTsvthWH22h0HCmoAN8.jpg?f=fotoalbum_tile

en de betreffende video: https://youtu.be/eMQsU3rxmwI

[ Voor 64% gewijzigd door Hubert op 27-05-2021 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hubert schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:06:
[...]

ergo maakt het niet of het 1080 720 of 4k is, zodra hij 60fps is dan heb ik max 720. zal me post later even bijwerken met een foto.
Edit: en de foto's. eerste is me tv. 2e desktop browser.
[Afbeelding][Afbeelding]

en de betreffende video: https://youtu.be/eMQsU3rxmwI
Hier gebeurt hetzelfde inderdaad. Je ziet ook dat hij geen hogere opties aangeeft. Dit is dus 99.9% zeker een probleem bij YouTube/Google. Heb je zelf al contact met hun support-afdeling gezocht? Aangezien je premium hebt wordt er ws iets beter naar jou geluisterd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is dit een oplossing voor jullie probleem?

https://francisuniverse.w...-philips-oled-android-tv/
For a couple weeks now I have a new tv the Philips 55OLED854. Amazing TV, 4K OLED screen, HDR10, HDR10+, HLG, Dolby Vision. I have great times watching content on it. But something was bothering me when I was watching YouTube and especially 4K videos.

As you can see if you enable “Stats for Nerds” in YouTube, 4K videos are displayed in 1080p as the line ViewPort shows it instead of 4K resolution with the stock YouTube app.

So after some investigations I finally found how to get 4K YouTube videos to be displayed in real 4K resolution and even get HDR and 60fps. Where with the stock app the 4K video is downscaled to 1080p 30fps max and then upscale by the TV to 4K.

smartyoutubetv_screenshot_05.jpg

Sideload SmartYouTubeTV is the solution
1/ Enable Developer Menu on your TV
Go to “Android Settings”, select “About”, Select “Build” and with your remote push 7 times the OK button. Push the “Home” button on your remote and go back to “Android Settings”, “Developer” menu should now appears.

2/ Install the app called “X-Plore File Manager” with the Android app store.

3/ On your computer visit SmartYouTubeTV GitHub and download the last stable version and put it on a USB flash drive, or on your NAS or on a network shared folder on your computer.
SmartYouTubeTV is a YouTube client that lets you play more YouTube video formats and even gives you access to HDR and higher framerate such as 50 and 60 fps where with the stock YouTube app you’re stuck to 1080p 25fps (maybe 30fps not sure)

4/ With X-Plore File Manager access the apk of SmartYouTubeTV.
Allowed X-Plore File Manager to install app from untrusted developers.
Install SmartYouTubeTV

5/ Now you have to play with the SmartYouTubeTV settings to find what options fit you the most. One things to know is that when an option is label as requiring a lot of resources it’s true it can freeze the app. To unfreeze it simply push the “Home” button on your remote, go back to SmartYouTubeTV Settings and disable what you had enabled. Concerning what launcher to choose on the bootscreen personally I go for 4K Main sometime 4K Alt.

[ Voor 87% gewijzigd door Falcon op 29-05-2021 18:57 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hubert
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:05:
[...]

Hier gebeurt hetzelfde inderdaad. Je ziet ook dat hij geen hogere opties aangeeft. Dit is dus 99.9% zeker een probleem bij YouTube/Google. Heb je zelf al contact met hun support-afdeling gezocht? Aangezien je premium hebt wordt er ws iets beter naar jou geluisterd.
ansich niet gezien het probeem onstaan was na de oorzaak van dit topic. heb nu de smart tube next app geinstalleerd en kan weer 60fps 4k bekijken.
https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smiler
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een 50PUS7303 en heb ook gemerkt dat 60Hz Youtube filmpjes niet meer in een hogere kwaliteit dan 720p worden weergegeven. Ik heb voor nu ook de SmartTubeNext app sideloaded welke de filmpjes wel in de hogere resoluties laat zien.

Tevens melding gemaakt bij Philips waar je uiteraard de standaard reset/fabrieksinstellingen oplossing krijgt aangeboden. Zij geven tevens aan dat het probleem in de laatste firmware opgelost zou zijn, wat klaarblijkelijk niet zo is. Momenteel ben ik aan het wachten op hun reactie, na aangegeven te hebben dat die standaard 'oplossingen' niet werken.

Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS ROG Strix B550-A Gaming | 32GB Corsair Vengeance LPX | nVidia RTX 2080 Super FE | Samsung 970 EVO 1TB & 860 EVO 2TB | Logitech G915 TKL | Logitech G703 | Alienware 3821DW Wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twointje
Gisteren kreeg ik plots een melding dat er een nieuwe update was voor mijn 65 Oled 854 Philips tv.
Weet niet wat voor verbeteringen er in deze update zitten , nog iemand de update gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door Twointje op 12-06-2021 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedie2
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste