Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
xsive schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:32:
[...]

Ik had hetzelfde met mijn 75PUS8303. Maanden mee bezig geweest om aan te tonen dat onze generatie het niet ondersteunt. Je bent nooit in staat om het aan te tonen omdat HDR10+ backwards compatible is met HDR10. M.a.w. wordt HDR10+ op onze televisies gewoon weergegeven als HDR10. De chipset kan het namelijk niet. De enige app waarmee je echt kunt aantonen dat het niet werkt is mrmc (lite).
Met alle respect, maar de 8303 en 8503 series blinken nou niet echt uit in HDR-weergave. Diverse reviews geven aan dat de TV niet hoger dan 350-400 nits komt qua helderheid. Voor een beetje acceptabele HDR-weergave heb je minimaal 600 nits en liever nog 800-1000 nits nodig.

Ik heb zelf een 49PUS8503 gehad en na wat testen met HDR-materiaal via Netflix en Kodi (via een Shield TV) heb ik besloten om maar weer non-HDR materiaal te gaan kijken. HDR op deze TVs geeft een veel te flets en donker beeld waar veel detail verloren gaat in donkere scenes.

Nu heb ik een 48OLED935 en zie je pas echt wat HDR kan toevoegen.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:31

Sorcerer8472

Mens sana?

Trouwens, ik kijk nu dus via Chromecast Ultra naar The Expanse, maar dat geeft één groot probleem dat ik niet opgelost krijg.

Namelijk het lijkt erop dat de tv alleen stereogeluid van de Chromecast accepteert of 5.1 downmixt naar stereo voordat het via de optical out naar m'n home theater receiver (HTR) gaat. Dus er is geen manier om Prime Video te kijken met fatsoenlijk 5.1-geluid én HDR voor mij aangezien de HTR geen 4K ondersteunt, wat ook helemaal niet nodig zou hoeven zijn in dit geval. Bij gewoon de app op de tv is het ook niet nodig, dan output hij wel 5.1 naar de HTR.

Kent iemand dit probleem? Ik heb van alles uitgeprobeerd maar het lukt maar niet. Het stomme is ook dat de tv zelf ook stereo of downmix lijkt te outputten als je HDMI ARC lijkt te gebruiken (waarbij de tv trouwens ook errors aangeeft).

En wellicht is dit een Prime Video-probleem, maar The Expanse in HDR is super donker met enorm hoog contrast. Ik moet de brightness van de tv kunstmatig heel hoog instellen om het comfortabel te maken om te kijken (contrast 70 of 100, brightness 70). Als ik via de Prime Video app kijk dan voelt het veel beter gebalanceerd met nota bene een véél lagere contrast-instelling (contrast 30, brightness 50).

Nog even afgezien van een rare vorm van kunstmatige gradient banding die de tv creëert bij zeer donkere objecten, waarbij er een trapje lijkt te zijn waarbij donkere voorwerpen eerst donkerder worden, en als het bijna nul is even een stukje feller voordat ze onzichtbaar worden. ISF Day of Movie preset maakt niet echt uit, dit gedrag is er altijd.

Herkent iemand hier deze bovenstaande dingen en heeft iemand er een oplossing voor? :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 12:38
Hmm, heb sinds kort een 43PUS8505 .
Gebruik deze alleen maar icm Netflix/Prime/Ziggo App.
Heb het idee dat sinds kort bij Prime het beeld heel wisselend in. Bv TopGear (s4) ziet er prima uit. Net begonnen met the Man in the High Castle, en deze ziet er niet best uit. Net of je naar 720p kijkt.
Op de oude Samsung (max 1080p) veel strakker beeld!

Heel vreemd. Toch maar even dit topic uitpluizen en een check doen of het met een chromecast beter gaat.

• Twointje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10-2024
Heb juist weer eens contact gehad met Dsiney+ in verband met het feit dat ik alleen maar HD beeldmateriaal kan zien op mijn nieuwe Philips 65OLed854.
Nu geven ze toe dat er een probleem is met heel veel Philips tv die geen Dolby-Vision of Dolby-Atmos kunnen zien en luisteren. Ook Geen 4 K beelden of HDR of HDR+10 beelden , en de persoon aan de lijn heeft weer een case aangemaakt en het gaan vragen of er een oplossing voor gaat komen en het antwoord was dat Disney het zelf niet wist of het daar zijn tijd ging insteken de marge voor Philips TV klanten is wereldwijd niet zo groot.

Voila nu weten we het ,zal nooit opgelost worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-06 16:05
leuk, dan koop je een Philips omdat je Ambilight wil (dat was toch 1 van mijn redenen om voor dat merk te kiezen), word je weer achterop gezet.

• axelb96
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Twointje schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:53:
Heb juist weer eens contact gehad met Dsiney+ in verband met het feit dat ik alleen maar HD beeldmateriaal kan zien op mijn nieuwe Philips 65OLed854.
Nu geven ze toe dat er een probleem is met heel veel Philips tv die geen Dolby-Vision of Dolby-Atmos kunnen zien en luisteren. Ook Geen 4 K beelden of HDR of HDR+10 beelden , en de persoon aan de lijn heeft weer een case aangemaakt en het gaan vragen of er een oplossing voor gaat komen en het antwoord was dat Disney het zelf niet wist of het daar zijn tijd ging insteken de marge voor Philips TV klanten is wereldwijd niet zo groot.

Gewoon 1 keer per week bellen. dan weet je in ieder geval dat het Disney meer geld kost dan dat je abonnement opbrengt.

Toevallig net zelf ook weer even aan de lijn gehangen. De medewerker was heel meegaand en begreep de situatie, vroeg om heel veel technische details die ze in de chat nooit vroegen en heeft het dossier daar mee aangevuld. _/-\o_

heb ook een casenummer mee gekregen en nu maar hopen op een "christmas miracle" dat de technischedienst een keertje wakker wordt. :)

• Twointje
axelb96 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:31:
[...]

Gewoon 1 keer per week bellen. dan weet je in ieder geval dat het Disney meer geld kost dan dat je abonnement opbrengt.

Toevallig net zelf ook weer even aan de lijn gehangen. De medewerker was heel meegaand en begreep de situatie, vroeg om heel veel technische details die ze in de chat nooit vroegen en heeft het dossier daar mee aangevuld. _/-\o_

heb ook een casenummer mee gekregen en nu maar hopen op een "christmas miracle" dat de technischedienst een keertje wakker wordt. :)
Ik ben juist terug gebeld ,ook om mij het case nummer door te geven maar met de woorden (meneer ik weet niet wanneer de technische dienst met u contact gaat opnemen ) Geloof nooit dat ze er iets gaan aan doen , op al hun wereldwijde klanten zijn er misschien een maar een paar duizend met deze problemen op hun Philips tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
Twointje schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:53:

De Philips 55oled903 heeft ook geen Dolby-Vision of Dolby-Atmos maar kan wel Disney + in 4 K beelden ultra HDR afspelen na de laatste update

Denk dat er toch iets bij Philips ligt waarom het niet lukt.

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Mr Magic schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:16:
[...]

Met alle respect, maar de 8303 en 8503 series blinken nou niet echt uit in HDR-weergave. Diverse reviews geven aan dat de TV niet hoger dan 350-400 nits komt qua helderheid. Voor een beetje acceptabele HDR-weergave heb je minimaal 600 nits en liever nog 800-1000 nits nodig.

Ik heb zelf een 49PUS8503 gehad en na wat testen met HDR-materiaal via Netflix en Kodi (via een Shield TV) heb ik besloten om maar weer non-HDR materiaal te gaan kijken. HDR op deze TVs geeft een veel te flets en donker beeld waar veel detail verloren gaat in donkere scenes.

Nu heb ik een 48OLED935 en zie je pas echt wat HDR kan toevoegen.
Ik snap dat er betere TVs zijn, maar ik heb niks te klagen bij 9 van de 10 HDR films/series, het spat van het scherm af, zeker met nog wat aanpassingen van de P5 engine (en dat komt van iemand die normaliter allergisch is voor "beeldverbeteraars"). Als ik daarna terugkeer naar SDR, dan is het in verhouding bijna flets, alsof ik door een zonnebril kijk. Dus ook ik geniet prima van HDR, ook al zijn mijn nits te min.
Nee het is geen OLED, maar ook dat valt best tegen qua peak brightness t.o.v. een QLED als we dan toch gaan miepen.

https://allhomecinema.com...ips-55pus8303-lcd-led-tv/
"Philips supports HDR10 and HLG on this device. You can expect decent HDR images from this subtopper. The color range is good, with 92% of DCI-P3 and 69% of Rec.2020. Of course, this is below the figures of an OLED model, but it provides clear added value. The peak luminance reaches 443 nits (both in a 10% Window and on a full screen), in the Movies mode, and that’s just below the limit of what we still consider to be real HDR rendering (500 nits)."

Daarnaast kijk ik liever op mijn 75PUS8303 een film dan dat ik naar een OLED van 48 inch moet kijken. Dus ieder het zijne. 75+ inch is me nog te prijzig met OLED.

Maar goed ik hoef mijn TV niet te verdedigen als ik er tevreden mee ben, punt waar het om gaat is dat de Mandalorian nog steeds een zeer slechte HDR implementatie heeft hoe je het ook wendt of keert, het spijt me zeer. Google het maar. Hier alvast wat linkjes:

YouTube: The Mandalorian on Disney Plus HDR Analysis: It's A Trap!!
https://arstechnica.com/g...r-content-analysis-finds/
https://www.flatpanelshd....751285&subaction=showfull
https://amp.reddit.com/r/...y_vision_picture_quality/

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

xsive schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:08:
[...]
punt waar het om gaat is dat de Mandalorian nog steeds een zeer slechte HDR implementatie heeft hoe je het ook wendt of keert, het spijt me zeer. Google het maar. Hier alvast wat linkjes:

YouTube: The Mandalorian on Disney Plus HDR Analysis: It's A Trap!!
https://arstechnica.com/g...r-content-analysis-finds/
https://www.flatpanelshd....751285&subaction=showfull
https://amp.reddit.com/r/...y_vision_picture_quality/
De HDR implementatie is een kwestie van smaak, als ik die links van je zie/lees.
Volgens de makers is het bij o.a. Mandalorian "creative intent". Daar doe je niets aan. Ik vind het moeilijk te geloven dat die productie op zodanig slechte apparatuur is gedaan dan die geen HDR mastering boven de 300 nits aan zou kunnen. Lijkt met technisch ook nauwelijks mogelijk, als je Dolby Vision licensed apparatuur gebruikt bij shooting/mastering.
Het klopt dus niet als je zegt "zeer slechte HDR implementatie", dan zeg je dat ze in objectieve zin iets fouts hebben gedaan. Het is beter als je zegt, dat The Mandalorian geen showcase content is voor HDR, maar dat komt door de keuze van de makers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
Hier ook geen 4K meer }:|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vndPAZft1WCbCZeR3YOj747DpXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Am1dNIYBf7rg4lHwDaFqiCu1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is vanuit formule 1 drive to survive.
Dit zou 4K moeten zijn, maar dat geeft hij niet aan.
Bij andere series en films zie ik 1080 symbolen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_j2ANDUPmt0wgGS3STOZ-811zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeDhuDvqVjf20oeCN9mJxBK6.jpg?f=fotoalbum_large

Bij the grand tour duidelijk ook geen 4K maar ook geen HD |:(
Het is nog erger dan de laagste kwaliteit in YouTube op je telefoon.
Helaas kan je in de prime app de informatie niet tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rkw4QBOqLZ_BULawHskBU-3H8X0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoOOSz3jem7zkNIq3tHoAD5y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHg_EGxkI8xxY44OXEL-r0IimOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9u7mhyRZMSZ0Xw0AnLaJNny.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6EP21NtdkKWUv6aiY37-W-CKqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ykv9mLRrNnLKaC94hDDbQAJO.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube lijkt het dan weer wel te doen op minimaal HD kwaliteit. Ook hier kan ik de informatie niet tonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKw_1cmQ_3jxkqNVI-R9ihLmO4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LgummrahWGEpiOibNc5ELrG.jpg?f=fotoalbum_large

Firmware is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1qgUX31nkA9v8isXlLaf5F7wPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DuDcsjDTZNnaXUQquR8tktr.jpg?f=fotoalbum_large

Ben nu aan het updaten, kijken of dat helpt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

FRANQ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:18:

YouTube lijkt het dan weer wel te doen op minimaal HD kwaliteit. Ook hier kan ik de informatie niet tonen.
Bij Youtube moet je op dat drie-stipjes icoon klikken, dan verschijnen er een reeks icoontjes horizontaal.
Klik dan op het icoon dat op een kevertje (bug) lijkt. Dat is het Nerd Stats icoon, waarmee je technische info over de stream ziet.

Ik heb gemerkt dat er soms Youtube clips zijn die in de titel 60 fps hebben staan, maar in werkelijkheid 24 fps zijn. De meeste met 60 fps hebben wel echt 60 fps.

[ Voor 15% gewijzigd door Fireshade op 18-12-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Fireshade schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:52:
[...]

De HDR implementatie is een kwestie van smaak, als ik die links van je zie/lees.
Volgens de makers is het bij o.a. Mandalorian "creative intent". Daar doe je niets aan. Ik vind het moeilijk te geloven dat die productie op zodanig slechte apparatuur is gedaan dan die geen HDR mastering boven de 300 nits aan zou kunnen. Lijkt met technisch ook nauwelijks mogelijk, als je Dolby Vision licensed apparatuur gebruikt bij shooting/mastering.
Het klopt dus niet als je zegt "zeer slechte HDR implementatie", dan zeg je dat ze in objectieve zin iets fouts hebben gedaan. Het is beter als je zegt, dat The Mandalorian geen showcase content is voor HDR, maar dat komt door de keuze van de makers ;)
Het is prima te kijken (ook op mijn non-OLED) en het was ook niet klagend bedoeld: de initiële intentie was meer dat het verschil tussen Mandalorian in HD SDR nou niet bepaald dag en nacht is met de 4k HDR versie. Dan ben je wellicht beter af met een andere serie of film om te testen.

Verder betrof het toch enige ironie dat eerst behoorlijk wat gebruikers (terecht) zaten te balen dat ze tijdelijk geen 4k konden kijken. Vervolgens werkt 4k weer en konden verschillende gebruikers niet echt beoordelen of ze nou 4k aan het kijken waren. Dus dat wekt dan de indruk dat het vooral tussen de oren zit ipv dat veel mensen echt het verschil zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
Als je Prime updates verwijderd. De app start krijg je na verloop van tijd wel weer 4K. Duurt een minuutje en even een ffwd. Maar HDR ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
medu80 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:39:
Als je Prime updates verwijderd. De app start krijg je na verloop van tijd wel weer 4K. Duurt een minuutje en even een ffwd. Maar HDR ontbreekt.
Ja dat is goed nieuws maar dan zitten we nog steeds met het Disney probleem daar krijgen wij alleen maar HD beeld en 5.1 geluid te zien en horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
FRANQ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:18:
Helaas kan je in de prime app de informatie niet tonen.
Kan wel: https://toengel.net/phili...-app-anzeigen-android-tv/

Getest op de 48OLED935 en de Nvidia Shield Pro 2019, op beide werkt deze "truuk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Twointje schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:16:
[...]

Ja dat is goed nieuws maar dan zitten we nog steeds met het Disney probleem daar krijgen wij alleen maar HD beeld en 5.1 geluid te zien en horen.
Ik krijg wel HDR te zien als ik een Disney kijk, of het FullHD of 4K is, kan ik niet zien. Het lijkt 4K te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
medu80 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:18:
[...]

Ik krijg wel HDR te zien als ik een Disney kijk, of het FullHD of 4K is, kan ik niet zien. Het lijkt 4K te zijn.
Welke TV heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
65OLED803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
en ik een 65Oled854 dus ik snap het ik niet ik krijg op Disney+ alleen maar Hd materiaal te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
:)

[ Voor 175% gewijzigd door J.E. Weinor op 19-12-2020 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Twointje schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:58:
[...]

en ik een 65Oled854 dus ik snap het ik niet ik krijg op Disney+ alleen maar Hd materiaal te zien.
Ja de 55OLED903 ook geen probleem met met Disney + 4k ultra HDR content en laat netjes HDR rechts onder in het beeld zien tijden het opstarten van een film

Prime video nergens 4k ultra HDR wat werkt alleen 1080P HD of lager kwaliteit.

Netflix ook geen probleem 4K ultra HDR en laat ook netjes HDR zien tijden het opstarten van een content.

Videoland geen idee Pathé Thuis ook geen idee weet ook niet of daar 4k ultra HDR op zit

Andere platforms content zal ik ook niet weten ja YouTube zit veel 4k ultra op maar de HDR werkt niet bij elke stream maar dat zal wel ergens anders aan kunnen liggen.

Deze laatste software update Android TV 8 Oreo TPM171E: 107.1.136.3 werkt weer redelijk normaal er zitten wel kleine bugs in de software maar zal evt, later in de volgende update wel zijn verholpen en neem aan dat dit niet de laatste software update van Philips/TP vision zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 17:54
Beetje off topic, maar weet iemand of de oled903 (of 803 want die hebben hetzelfde platform) via de Netflix app op de tv Dolby Atmos geluid dmv arc kan doorsturen naar een receiver of soundbar die Atmos kan decoderen? Ik ga een nieuwe receiver kopen met Atmos en het zou fijn zijn als de native Netflix app van de tv Atmos geluid kan doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
psr01 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:27:
Beetje off topic, maar weet iemand of de oled903 (of 803 want die hebben hetzelfde platform) via de Netflix app op de tv Dolby Atmos geluid dmv arc kan doorsturen naar een receiver of soundbar die Atmos kan decoderen? Ik ga een nieuwe receiver kopen met Atmos en het zou fijn zijn als de native Netflix app van de tv Atmos geluid kan doorzetten.
Kijk op deze link staat veel op.

https://fwd.nl/beeld/ik-w...by-atmos-op-tv-labyrinth/

De Philips 903 tv heeft zelf geen Atmos als uitgifte kan ook niet zeggen of het via de stream Netflix App door de HDMI ARC het geluid uitzend naar je externe aangesloten apparatuur die wel atmos ondersteund om er zeker achter te komen is gewoon uitproberen.

Dat het platform het zelfde is maakt niet uit je tv moet het wel ondersteunen dat het geluid via de HDMI arc de Atmos geluid doorstuurt of is beperkt dat kan evt softwarematig worden opgelost worden maar kan ook een hardware probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

psr01 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:27:
Gaat niet werken, daar moet je 1 generatie TV later voor hebben. Dat zijn de OLED804 of -854 of -934 als ik het goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49

Chiron

Moderator Discord
Prime is ook echt een zooitje trouwens, A Massive Hunt was wel in 4K volgens mij maar niet in HDR, en mijn vrouw zat Motherland te kijken, maar de aspect ratio was fubar, 16:9 was gecomprimeerd met zwarte balken boven en onder :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Chiron schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:00:
Prime is ook echt een zooitje trouwens, A Massive Hunt was wel in 4K volgens mij maar niet in HDR, en mijn vrouw zat Motherland te kijken, maar de aspect ratio was fubar, 16:9 was gecomprimeerd met zwarte balken boven en onder :?
Massive Hunt was wel in HDR via Chromecast. Zag er ook goed uit, duidelijk ook in HDR geschoten.

Voor Philips tv's hebben ze het HDR icoontje nu weggehaald trouwens, ik zie het nu nergens meer. Dus ze lijken zich wel bewust van de problemen. Op m'n Android telefoon staat het wel nog bij allerlei content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

xsive schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:28:
[...]

Gaat niet werken, daar moet je 1 generatie TV later voor hebben. Dat zijn de OLED804 of -854 of -934 als ik het goed zeg.
Klopt het dat de tv ook Dolby digital+ wat via HDMI (via Chromecast in mijn geval) binnenkomt ook niet via optical kan doorgeven? Op mijn receiver komt een gedownmixte variant binnen waarbij in ieder geval de center speaker ook op links en rechts wordt gemapped, die duidelijk minder mooi klinkt dan wanneer het via een app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
Sorcerer8472 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:09:
[...]

Klopt het dat de tv ook Dolby digital+ wat via HDMI (via Chromecast in mijn geval) binnenkomt ook niet via optical kan doorgeven? Op mijn receiver komt een gedownmixte variant binnen waarbij in ieder geval de center speaker ook op links en rechts wordt gemapped, die duidelijk minder mooi klinkt dan wanneer het via een app is.
Dat werkt alleen als je geluid via arc doorstuurt. Ik kan op mijn tv DD+ geluid doorsturen naar mijn receiver via arc. Via optisch is volgens mij maximaal DD mogelijk. Je zou de chromecast rechtstreeks in een HDMI poort van je receiver kunnen stoppen maar ik neem aan dat je receiver die niet heeft anders hoef je geen optische kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
xsive schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:28:
[...]

Vanaf die generatie wordt Dolby Atmos volledig ondersteund idd. Die tv’s kunnen Atmos zelf decoderen en afspelen. Dat staat los van mijn vraag. Maar ik zal het zelf moeten uitproberen denk ik. Dacht misschien heeft iemand dit al gecheckt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twointje
Ben benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt en door wie TP-Vision of Disney+ zou toch graag op mijn 65OLed854 serie of films in Disney+ in Doblby-Vison of Dolby-Atmos of 4 K zien of beluisteren.

Daarvoor heb ik ook een dure Oled gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

psr01 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:33:
[...]

Dat werkt alleen als je geluid via arc doorstuurt. Ik kan op mijn tv DD+ geluid doorsturen naar mijn receiver via arc. Via optisch is volgens mij maximaal DD mogelijk. Je zou de chromecast rechtstreeks in een HDMI poort van je receiver kunnen stoppen maar ik neem aan dat je receiver die niet heeft anders hoef je geen optische kabel te gebruiken.
ARC lijkt niet of niet goed te werken helaas. Ik kan op de Chromecast wel AC3 (DD) ipv EAC3 (DD+) forceren, maar dat doet ook niet veel.

Hij is optisch aangesloten omdat de receiver geen UHD ondersteunt. Dat is normaal geen probleem, die devices heb ik namelijk direct op de tv aangesloten met optisch uit naar de receiver. Ook de apps van de tv zelf gaan optisch uit naar de receiver.

Maar hoewel de receiver wel de tv herkent en het geluid ook soms lijkt te werken via ARC, blijft de tv foutmeldingen geven als ik op het scherm EasyLink wil activeren. Foutmelding is min of meer "Not supported. Switching to tv audio." :?

Dus voor Prime Video kan ik kiezen: redelijk mooie 5.1 audio via optisch zonder HDR, of gedownmixte 5.1 (lijkt op 5.1 -> stereo downmix -> 5.1) met HDR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Sorcerer8472 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:16:
[...]
ARC lijkt niet of niet goed te werken helaas. Ik kan op de Chromecast wel AC3 (DD) ipv EAC3 (DD+) forceren, maar dat doet ook niet veel.

Hij is optisch aangesloten omdat de receiver geen UHD ondersteunt. Dat is normaal geen probleem, die devices heb ik namelijk direct op de tv aangesloten met optisch uit naar de receiver. Ook de apps van de tv zelf gaan optisch uit naar de receiver.

Maar hoewel de receiver wel de tv herkent en het geluid ook soms lijkt te werken via ARC, blijft de tv foutmeldingen geven als ik op het scherm EasyLink wil activeren. Foutmelding is min of meer "Not supported. Switching to tv audio." :?

Dus voor Prime Video kan ik kiezen: redelijk mooie 5.1 audio via optisch zonder HDR, of gedownmixte 5.1 (lijkt op 5.1 -> stereo downmix -> 5.1) met HDR :+
Dolby Digital+ is helaas niet mogelijk over toslink.

Bij mij is het ook niet optimaal, waarschijnlijk omdat ik toslink gebruik ook, maar de oude Sony set met ingebouwde dvd speler wel het beeld over HDMI stuurt en CEC kan ontvangen, maar niet audio kan ontvangen. Dit schijnt redelijk uniek te zijn die combi...

De CEC ("easy link") werkt dus wel qua aansturen van mijn oude Sony set qua in/uitschakelen en volume signaal doorgeven.
Maar wat zo vaag is vervolgens: Ik heb op de PUS8303 (zelfde software als 803/903 als ik het goed heb) dan 3 audio sturingsmogelijkheden:
1. TV speakers
2. HDMI audio (of geluidsystem oid)
3. TV speakers uit.

Zodra ik HDMI audio inschakel, komt het geluid zowel uit de TV als de surround set en wordt CEC signaal goed doorgegeven (volgens Philips zouden op dat moment de TV speakers uit moeten gaan, bij mij blijven ze dus mee aan)
Als ik echter de derde optie kies -TV speakers uit-, dan hoor ik gelukkig het geluid enkel over de surround set, maar werkt het CEC signaal niet meer. Dus ik moet dan steeds terug naar de middelste stand om de surround set harder of zachter te zetten met de TV afstandsbediening... Al zo vaak over geklaagd via Twitter omdat het op mijn oude 50PFL7956 TV wel gewoon prima werkte, maar ze houden je wat aan het lijntje, moet zelf ze weer eens herinneren. Heb het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

psr01 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:36:
[...]

Vanaf die generatie wordt Dolby Atmos volledig ondersteund idd. Die tv’s kunnen Atmos zelf decoderen en afspelen. Dat staat los van mijn vraag. Maar ik zal het zelf moeten uitproberen denk ik. Dacht misschien heeft iemand dit al gecheckt.
Via wat google resultaten wordt bevestigd dat er eigenlijk niemand succesvol is geweest met de 803 of 903 icm Dolby atmos doorsturen naar atmos receiver. Maar zelf getest heb ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 20:50
xsive schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:51:
[...]

Via wat google resultaten wordt bevestigd dat er eigenlijk niemand succesvol is geweest met de 803 of 903 icm Dolby atmos doorsturen naar atmos receiver. Maar zelf getest heb ik het niet.
Ik heb een 65pus7303 en een 55pus7303 en heb kodi geïnstalleerd om het een en ander te testen.
Via de kodi app krijg ik wel atmos door via mijn receiver maar via Netflix dus niet.

Ik ga nog wat meer apps testen.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

DJvL schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:07:
[...]

Ik heb een 65pus7303 en een 55pus7303 en heb kodi geïnstalleerd om het een en ander te testen.
Via de kodi app krijg ik wel atmos door via mijn receiver maar via Netflix dus niet.

Ik ga nog wat meer apps testen.
Je weet zeker dat het de real deal is en niet transcoding?

Update:
dit kan wel eens jullie verhaal bevestigen:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 17% gewijzigd door xsive op 21-12-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 20:50
xsive schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:11:
[...]

Je weet zeker dat het de real deal is en niet transcoding?

Update:
dit kan wel eens jullie verhaal bevestigen:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Yep. Gewoon passthrough...
Receivers geven ook Atmos aan en ik gebruik een 5.1.2 opstelling bij beide tv's

/edit
Ook even een bluray met Dolby Atmos via kodi getest. Ook gewoon Dolby Atmos.

Ik gebruik trouwens een Sony STR-DN1080 en een Onkyo TX-NR 656.

Bij beide werkt het gewoon en kodi geïnstalleerd op de tv met netflix plugin.

De Netflix app zelf geeft geen Atmos door.

[ Voor 31% gewijzigd door DJvL op 21-12-2020 21:24 . Reden: Aanvulling ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• quizmaster
Inmiddels ook in contact met Philips support voor de 43PUS8505/12. Zit nog in de fase van probeer eens terug te gaan naar fabrieks instellingen e.d. Gaat nog wel even duren voor dat ik een inhoudelijk antwoord krijgt.

Heb ook een Chomecast liggen met Google TV erop. Als ik daarmee Prime open (en bv Grand Tour), dan zie ik gewoon het HDR op het info scherm en de serie ziet strak uit. Via de app van de TV geen HDR en beeld minder mooi (en veel minder constant).
Als ik Disney open via de Philips TV dan zie je niet eens meer 4k logo's staan (bv The Mandalorian). Open ik die via de Chromecast Google TV dan zie je wel de 4K logos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NYMj2TlTgtaF55hoCpm5eXMlrQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ksg1bbDCk2ZDid2WQMV24neW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zOiW2e8YtNp3lwXu7NpeIpDJwQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzyaetJETapIo6jxTwuIk7pp.jpg?f=fotoalbum_tile

Hoop dat Philips snel met een update komt....

[ Voor 0% gewijzigd door quizmaster op 23-12-2020 17:23 . Reden: toevoeging type ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.E. Weinor
quizmaster schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:13:
Inmiddels ook in contact met Philips support. Zit nog in de fase van probeer eens terug te gaan naar fabrieks instellingen e.d. Gaat nog wel even duren voor dat ik een inhoudelijk antwoord krijgt.

Heb ook een Chomecast liggen met Google TV erop. Als ik daarmee Prime open (en bv Grand Tour), dan zie ik gewoon het HDR op het info scherm en de serie ziet strak uit. Via de app van de TV geen HDR en beeld minder mooi (en veel minder constant).
Als ik Disney open via de Philips TV dan zie je niet eens meer 4k logo's staan (bv The Mandalorian). Open ik die via de Chromecast Google TV dan zie je wel de 4K logos.
[Afbeelding][Afbeelding]

Hoop dat Philips snel met een update komt....
Geef even aan over welke Philips tv je het hebt, dat geeft een betere uitleg 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Vandaag Disney + genomen. Vond het al vreemd dat nieuwe films geen 4K HDR waren...

Na vloeken een update gedaan, en nu is het opgelost. 55POS9002 gaat het om. Vrij oud model dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:53
axelb96 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:21:
Oke Disney+ sideloaden biedt ook geen soelaas meer. hopen dat ze het op de achtergrond aan het fixen zijn, maar daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in... :'( :'( :'(

ik denk dat dit probleem trouwens speelt op alle modellen met de TPM191E firmware.

dit zijn de volgende modellen:
OLED984,OLED934,OLED854,OLED804,8804,8204,7504,7394,7354,7334,7304;

is er iemand hier met zo'n tv die dit kan bevestigen?

alvast bedankt! O-)
Wij hebben een 7504 (TPM191E: 101.1.123.9) en die heeft nu ook een aantal weken al dit probleem, geen 4K meer in Disney+.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucbossink
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:30
Ook hier kunnen wij geen 4D (HDR) streamen in Prime en Disney. Bij Netflix geeft de TV wel melding van een HDR-standaard. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat het dan ook om 4K materiaal gaat. We hebben overigens een 50PUS7354.

EDIT: Mijn moeder heeft dezelfde tv en bij haar streamt Disney wel in 4K HDR

[ Voor 14% gewijzigd door lucbossink op 28-12-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
lucbossink schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:52:
Ook hier kunnen wij geen 4D (HDR) streamen in Prime en Disney. Bij Netflix geeft de TV wel melding van een HDR-standaard. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen dat het dan ook om 4K materiaal gaat. We hebben overigens een 50PUS7354.

Welke firmware versie heeft zij draaien op de tv en welke versie van de Disney app? Ik verwacht een oudere firmware maar ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
lucbossink schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:52:

Prime video is op geen enkele type Android tv van Philips 4k ultra HDR te streamen alleen in 1080P of slechter.

Wat mij opvalt bij Prime video is dat eerst het beeld goed is (1080P) HD het ineens weer slechter wordt tussen de verschillende overspringen in de context van een film of serie alsof je naar een ruis zit te kijken zo slecht het beeld.

Het is net of het beeld niet stabiel is in prime video wat ook opvalt als ik Prime video opstart de logo die je in beeld krijgt de ene keer beter is dan de andere keer krijg de indruk dat er nog een probleem bij Philips ligt?

Disney + en Netflix geen problemen met 4k ultra HDR-PhilipsOled903.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucbossink
carismagdi schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:32:
[...]

Welke firmware versie heeft zij draaien op de tv en welke versie van de Disney app? Ik verwacht een oudere firmware maar ben erg benieuwd!
Alles up-to-date, net als bij ons. Ik zal morgen even kijken naar de exacte firmware versie. HDR heeft het wel gedaan op onze TV overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucbossink
[...]

Alles up-to-date, net als bij ons. Ik zal morgen even kijken naar de exacte firmware versie. HDR heeft het wel gedaan op onze TV overigens.

Ik heb vandaag de TV terug naar fabrieksinstellingen gedaan en deze opnieuw geïnstalleerd. Heeft helaas niet geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Ik ben sinds 14/12/2020 op een antwoord van Philips aan het wachten voor de problemen op mijn 65Oled854 waar ik geen enkele Dolby-Vision - of Atmos of 4K HDR te zien krijg via Disney+.
Tv heeft vorige week nog een update gehad maar dat heeft het probleem met Disney niet opgelost, Netflix totaal geen probleem. Wanneer gaat TP-Vision dit eindelijk eens oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

Ook met de laatste firmware (191E 123.009) werkt alleen Netflix met 4K en HDR hier (70PUS7304) Disney is fullhd zonder HDR, Amazon Prime lijkt wel 4K maar geen HDR.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quizmaster
Reactie 24/12/2020 van Philips op dit issue:

" Bij navraag bij de technische afdeling blijkt dat er helaas nog geen oplossing of update is gevonden om het kwaliteitsprobleem van de streamingdiensten aan te pakken. Momenteel is men bezig dit probleem, de zogenaamde widevine issue, op te lossen. Zodra er een oplossing is, wordt deze in een update verwerkt. "

Gaat nog wel even duren vrees ik.
Google.tv en de Android van de Sony tv hebben er geen last van. ligt dus echt aan de Android versie van Philips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FB1983
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07-2023
Ik heb de 58PUS8545 en heb exact hetzelfde probleem: Geen 4K in Disney+ en geen HDR bij Amazon Prime.

Tevens vind ik dat het Android TV menu op de TV onscherp is als ik dit vergelijk met mijn MiBox S (ook Android TV).

Firmware:
101.001.123.009
15 december 2020

Heeft er ook iemand last van motion blurs/smudges bij snel bewegende beelden? (voorbeeld: NetFlix -> Virgin River, aflevering 7 van seizoen 1. Op 12 min in de rijden auto als je door het raam kijkt.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isarco
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:02
Ik heb de 55OLED803 met problemen.

Reactie 4/1/2021 van Philips:

"Bij TP Vision (Philips TV) hebben we in samenwerking met onze partners de oorzaak gevonden van het probleem dat sommige consumenten ondervonden bij het streamen van content op hun Philips-tv's (modellen uit 2017 en 2018); de inhoud wordt niet altijd geleverd in de verwachte resolutie.
Onze technische teams werken nu aan een software-update. Met deze software-update kunnen consumenten inhoud streamen op de eerder getroffen Philips-tv's in de verwachte resolutie.

Dankzij de meest recente update is de situatie al verbeterd: Netflix werkt weer naar behoren, en op bepaalde video's na zal ook YouTube weer prima werken.

Prime speelt momenteel af in 1080p en voor Disney+ is het euvel nog aanwezig. Dit is uiteraard bekend en daar wordt aan gewerkt om ook dit op te lossen.

Ons technische team geeft dit euvel de hoogste prioriteit en is dag en nacht bezig om dit euvel te verhelpen.

Helaas is ons nog niet bekend wanneer een nieuwe update beschikbaar zal zijn, en daarom kunnen wij momenteel enkel om uw geduld en begrip vragen. Ik zal uw casus doorspelen naar ons technische team zodat zij u kunnen informeren over de vooruitgang zodra er meer bekend is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:41
Isarco schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:27:
Ik heb de 55OLED803 met problemen.

Reactie 4/1/2021 van Philips:

"Bij TP Vision (Philips TV) hebben we in samenwerking met onze partners de oorzaak gevonden van het probleem dat sommige consumenten ondervonden bij het streamen van content op hun Philips-tv's (modellen uit 2017 en 2018); de inhoud wordt niet altijd geleverd in de verwachte resolutie.
Onze technische teams werken nu aan een software-update. Met deze software-update kunnen consumenten inhoud streamen op de eerder getroffen Philips-tv's in de verwachte resolutie.

Dankzij de meest recente update is de situatie al verbeterd: Netflix werkt weer naar behoren, en op bepaalde video's na zal ook YouTube weer prima werken.

Prime speelt momenteel af in 1080p en voor Disney+ is het euvel nog aanwezig. Dit is uiteraard bekend en daar wordt aan gewerkt om ook dit op te lossen.

Ons technische team geeft dit euvel de hoogste prioriteit en is dag en nacht bezig om dit euvel te verhelpen.

Helaas is ons nog niet bekend wanneer een nieuwe update beschikbaar zal zijn, en daarom kunnen wij momenteel enkel om uw geduld en begrip vragen. Ik zal uw casus doorspelen naar ons technische team zodat zij u kunnen informeren over de vooruitgang zodra er meer bekend is."
toon volledige bericht
Op mijn 65PUS8102/12 vind ik netflix nog niet naar behoren werken.
Maar goed we wachten af, gelukkig speelt alles wel goed af via de Xbox dus eigenlijk heb ik niet veel last van het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twointje
Goedemorgen.

Vandaag eindelijk weer een antwoord van TP Vision gehad.

Geachte heer Isidoro Pestana,

Bedankt voor uw vraag.
Deze zaak is inderdaad nog steeds in behandeling, dat wil zeggen in onderzoek bij onze software-technici. Het heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met een nieuw inhoudsbeveiligingsprotocol op Disney+, wat nu eist dat onze televisies (en vele andere met dezelfde chipset) aan een standaard gaan voldoen waar vorig jaar nog geen sprake van was.
Dit hebben we voor veel apps al opgelost (met name Netflix) maar voor Disney+ duurt het helaas iets langer.
Het spijt me dat we u daar niet van op de hoogte hebben gehouden. Onze software-technici werken hard aan dit probleem, maar het is helaas voorlopig nog niet opgelost.
Zodra het dit wel is, krijgt u zo spoedig mogelijk bericht.

Met vriendelijke groeten,
Eline
Philips TV Klantenservice
Dit wil gewoon zeggen dat wij geduld moeten hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Ik heb afgelopen weekend mijn 65PUS8204 ge-update naar de meest recente versie. Direct erna Grand Tour gestart en rechtsonder verscheen HDR10+. Hele aflevering gekeken. Nu krijg ik die melding niet meer, ook niet meer bij the Grand Tour waarbij het wel eerst werkte. Lijkt wel of Amazon iets triggert waardoor het stopt met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
medu80 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:48:
Ik heb afgelopen weekend mijn 65PUS8204 ge-update naar de meest recente versie. Direct erna Grand Tour gestart en rechtsonder verscheen HDR10+. Hele aflevering gekeken. Nu krijg ik die melding niet meer, ook niet meer bij the Grand Tour waarbij het wel eerst werkte. Lijkt wel of Amazon iets triggert waardoor het stopt met werken.
En wat is het versienummer van je huidige firmware na de update? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

medu80 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:48:
Ik heb precies deze ervaring toen ik met Prime begon in september. Paar afleveringen van verschillende shows prima in 4k HDR kunnen kijken, dag erna niet meer aan de praat te krijgen. Ik kijk momenteel via Prime iig 4k, maar zonder HDR, dit overigens met de oude prime app die er affabriek al op zat. Zodra ik update naar de nieuwste versie, dan is het max 1080p. De oude app is overigens een stuk minder prettig in het gebruik, zeker voor ondertiteling.

Het lijkt bij recente versies van de app wel alsof de app een poging doet om 4k/HDR te triggeren (je ziet even geknipper) en vervolgens valt hij terug naar HD.

(TV is 75PUS8303 met exact zelfde platform als OLED803)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
Toevallig iemand van jullie die ook naar "The Queen's Gambit" en/of "Unbelievable" heeft gekeken op Netflix met zijn/haar Philips (OLED)TV?

Zijn er bij jullie ook soms frames te zien waar er pixels gewoon wit zijn waar dat duidelijk niet zo hoefde te zijn?
Bij Unbelievable is het vooral in het begin van de eerste episode dat het erg opvalt.
Of misschien opgevallen in andere films of reeksen?

Als ik naar andere zaken kijk, bvb The Mandolorian op D+ of snooker op EuroSport, dan heb ik dat nog niet voorgehad.

The Queen's Gambit is het eerste in HDR van Netflix dat ik kijk sinds de firmware-update van december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 15:51
diedie2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:15:
Zijn er bij jullie ook soms frames te zien waar er pixels gewoon wit zijn waar dat duidelijk niet zo hoefde te zijn?
Ja, dat viel mij ook bij een paar scenes op. Witte pixels verspreid over het complete scherm. (Bij The Queen's Gambit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

diedie2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:15:
Toevallig iemand van jullie die ook naar "The Queen's Gambit" en/of "Unbelievable" heeft gekeken op Netflix met zijn/haar Philips (OLED)TV?

Bij Unbelievable is het vooral in het begin van de eerste episode dat het erg opvalt.
Of misschien opgevallen in andere films of reeksen?

Als ik naar andere zaken kijk, bvb The Mandolorian op D+ of snooker op EuroSport, dan heb ik dat nog niet voorgehad.

The Queen's Gambit is het eerste in HDR van Netflix dat ik kijk sinds de firmware-update van december.
Ook gezien, volgens mij gewoon ruis. Heb je die ultra resolutie functie bij de beeldverbeteraars aanstaan?

Deze extra beeldverscherper van Philips zelf wilt dit nog wel eens veroorzaken, omdat die vooral op hoge contrasten en randen verscherpt. Bij sommige beelden is het top, bij andere beelden krijg je artifacts. Je kunt het even proberen of het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sanderke schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Ja, dat viel mij ook bij een paar scenes op. Witte pixels verspreid over het complete scherm. (Bij The Queen's Gambit)
Dit kunnen zombie pixels van digitale camera's zijn. Zeker als het gedurende de hele scène in beeld blijft. Heb het een paar keer gezien en het is vaak duidelijk een cameraprobleem. Wel raar dat dat niet gecorrigeerd is achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
oké, ik ben al blij dat het niet aan mijn toestel ligt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

diedie2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:23:
oké, ik ben al blij dat het niet aan mijn toestel ligt :-)
Nee dan zou je er waarschijnlijk permanent last van hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quickdust
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-04 15:16
Ik heb ook 'problemen' met 4k/HDR content op mijn Philips 58PUS8545/12 te krijgen. Netflix werkt prima (4k/Dolby Vision), echter Amazon Prime en Disney+ alleen in HD content.

Ik kwam dit forum tegen na wat zoeken, maar zie dus veel reacties met dat TP-vision 'ermee bezig is'. Is het nuttig dat ik ook een melding maak? Zo ja, waar moet dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-03 20:42
Quickdust schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:23:
Ik heb ook 'problemen' met 4k/HDR content op mijn Philips 58PUS8545/12 te krijgen. Netflix werkt prima (4k/Dolby Vision), echter Amazon Prime en Disney+ alleen in HD content.

Ik kwam dit forum tegen na wat zoeken, maar zie dus veel reacties met dat TP-vision 'ermee bezig is'. Is het nuttig dat ik ook een melding maak? Zo ja, waar moet dat?
Same, op mijn 65PUS95435 van een weekje oud. Gebruik geen Amazon Prime, maar op Disney+ inderdaad geen 4K of HDR... Netflix geen problemen en komt ook gewoon het Dolby Vision icoontje in beeld.

Ben ook benieuwd of het nuttig is om het ergens te melden, maar vooral ook of er bekend is hoe lang het nog gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carismagdi
Probleem bij Amazon lijkt opgelost te zijn volgens deze website. Wie kan dit bevestigen, heb zelf geen Prime video. Nu hopen dat een oplossing voor Disney snel volgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quickdust
carismagdi schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:17:
Probleem bij Amazon lijkt opgelost te zijn volgens deze website. Wie kan dit bevestigen, heb zelf geen Prime video. Nu hopen dat een oplossing voor Disney snel volgt.
Zie HDR10+ in beeld verschijnen bij the Grand Tour, en in het Playback UX menu zie ik inderdaad dat de videokwaliteit UHD | 2160p is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Vind ik toch raar want TpVision geeft zelf toe dat het probleem van Disney an Amazon bij hun ligt en dat ze er aan werken. Tot op deze heeft philips toch geen nieuwe firmware uitgebracht of hebben de klanten een melding gehad dat het probleem zou zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Twointje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:32:
Vind ik toch raar want TpVision geeft zelf toe dat het probleem van Disney an Amazon bij hun ligt en dat ze er aan werken. Tot op deze heeft philips toch geen nieuwe firmware uitgebracht of hebben de klanten een melding gehad dat het probleem zou zijn opgelost.
Ja ik vind het ook raar, heb ook geen update hoeven uitvoeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Quickdust schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Zie HDR10+ in beeld verschijnen bij the Grand Tour, en in het Playback UX menu zie ik inderdaad dat de videokwaliteit UHD | 2160p is _/-\o_
Ik heb al lopen zoeken, maar ik kon nergens een menu vinden waar de videokwaliteit wordt weergegeven. Waar kan ik dat vinden? Heb een 65PUS9435, er zit geen info knop op de afstandsbediening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 18:57

TFHfony

Professional Weirdo

Maar lees ik het nu goed dat het voor de 2018 modellen dus niet is opgelost? Dan zou mijn 65OLED803 buiten de boot vallen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Danner001 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:13:
[...]

Ik heb al lopen zoeken, maar ik kon nergens een menu vinden waar de videokwaliteit wordt weergegeven. Waar kan ik dat vinden? Heb een 65PUS9435, er zit geen info knop op de afstandsbediening..
Ik vond het op deze pagina. Je moet de gekleurde knoppen indrukken op je afstandsbediening in een bepaalde volgorde en dan naar het Playback UX menu gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
TFHfony schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:27:
Maar lees ik het nu goed dat het voor de 2018 modellen dus niet is opgelost? Dan zou mijn 65OLED803 buiten de boot vallen.
In dit nieuwsartikel op toengel.net wordt inderdaad alleen over de 2019/2020 modellen gesproken:

https://toengel.net/phili...-2019-2020er-android-tvs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Mr Magic schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:01:
[...]

In dit nieuwsartikel op toengel.net wordt inderdaad alleen over de 2019/2020 modellen gesproken:

https://toengel.net/phili...-2019-2020er-android-tvs/
Philips: Amazon Prime Video wieder mit UHD und HDR auf 2019/2020er Android TVs

Op mijn Philips 55oled903 2018 nog steeds geen prime-video in 4k UHD HDR alleen HD 1080P of slechter het probleem is nog niet opgelost betreffend prime-video, Netflix en Disney+ geen probleem wordt netjes weer gegeven in 4k UHD HDR.

Van iemand te leen in gebruik Chromecast ultra hierin wordt Prime video wel in 4k UHD HDR weer gegeven tv schakelt netjes over in HDR zowel Netflix als Disney +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
J.E. Weinor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Op mijn Philips 55oled903 2018 nog steeds geen prime-video in 4k UHD HDR alleen HD 1080P of slechter het probleem is nog niet opgelost betreffend prime-video, Netflix en Disney+ geen probleem wordt netjes weer gegeven in 4k UHD HDR.

Van iemand te leen in gebruik Chromecast ultra hierin wordt Prime video wel in 4k UHD HDR weer gegeven tv schakelt netjes over in HDR zowel Netflix als Disney +.
Ik heb dan weer geen Disney+ in 4k HDR 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 18:57

TFHfony

Professional Weirdo

J.E. Weinor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Ik ben ook best teleurgesteld in Philips hier over. Op mijn 65OLED803 kan ik dus eigenlijk al een flinke tijd niet meer goed gebruik maken van Amazon Prime & Disney+, waarbij Amazon Prime hier veel gebruikt wordt.
Gelukkig ben ik door mijn winkelier uitstekend geholpen, daar ik een Chromecast Ultra heb mogen aanschaffen die ze mij vergoed hebben. Dus de volgende keer ga ik wel weer naar PlatteTV, maar ik denk niet dat het dan nog een Philips wordt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:44
Gelezen dat Prime zelf de UHD HDR functie weer heeft geactiveerd, zie toengel.net bij de reacties.
Mocht het op de 03 series nog niet werken mischien even de App caches legen en updaten?
Nu is het aan Disney+ om ook weer DV en DA te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
TFHfony schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Ik ben ook best teleurgesteld in Philips hier over. Op mijn 65OLED803 kan ik dus eigenlijk al een flinke tijd niet meer goed gebruik maken van Amazon Prime & Disney+, waarbij Amazon Prime hier veel gebruikt wordt.
Gelukkig ben ik door mijn winkelier uitstekend geholpen, daar ik een Chromecast Ultra heb mogen aanschaffen die ze mij vergoed hebben. Dus de volgende keer ga ik wel weer naar PlatteTV, maar ik denk niet dat het dan nog een Philips wordt.
Vreemd dat de oled803 geen Disney+ in 4k UHD HDR weer geeft terwijl de oled903 met uitzondering van prime-video identiek is aan beide modellen met zelfde software versie TPM171E _ 107.001.136.003 alleen de oled903 heeft een geïntrigeerde soundbar met B&W maar technisch het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Quickdust schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Ik vond het op deze pagina. Je moet de gekleurde knoppen indrukken op je afstandsbediening in een bepaalde volgorde en dan naar het Playback UX menu gaan.
Jeetje, dat ligt ook niet echt voor de hand 8)7 Thanks voor de info, vanavond eens proberen! En dan gelijk testen of Disney 4K HDR weergeeft nu. (edit: Niet helemaal goed gelezen, schijnt alleen te zijn opgelost voor Amazon. Toch even testen vanavond.)

[ Voor 9% gewijzigd door Danner001 op 19-01-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

J.E. Weinor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Vreemd dat de oled803 geen Disney+ in 4k UHD HDR weer geeft terwijl de oled903 met uitzondering van prime-video identiek is aan beide modellen met zelfde software versie TPM171E _ 107.001.136.003 alleen de oled903 heeft een geïntrigeerde soundbar met B&W maar technisch het zelfde.
Op mijn 803 werkt HDR nu weer bij Amazon! :)
Wellicht toch een probleem met caching bij anderen dan? Ik heb niets handmatig aangepast maar mogelijk is er vannacht weer een update oid geïnstalleerd, dat doet mijn tv soms wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
Ook op mijn 65OLED903 werkt HDR weer bij Prime video. Kan alleen niet bij de info per serie zien wat HDR is en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Quickdust schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Misschien werkt deze knoppencombi alleen binnen Amazon Prime ofzo, binnen Disney+ doet ie niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FB1983
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-07-2023
Mijn 58PUS8545 (The One 2020) laat bij Prime nog geen HDR/4K optie zien. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Dit is toch niet meer van deze tijd , kan niet begrijpen dat TP-Vision zolang nodig heeft om dit probleem op te lossen. Ze weten het verdorie al maanden ik heb een 65 Oled 854 gekocht vorig jaar (omdat de 65 Oled 855 al uit was heb ik voor de 854 gekozen was 1200 euro goedkoper dan de nieuwe 855 en veel was er niet veranderd aan de nieuwe 855 gewoon(AI) bijgekomen en dat vond ik de 1200 euro meerprijs niet waard. Dat ik problemen heb met Disney+ (kan alleen maar HD zien op elke beeld materiaal ) de tv is van 2019 zou ik nog kunnen begrijpen maar ook de nieuwe modellen 65 Oled 855 hebben hetzelfde probleem... En dit vind ik niet kunnen van Philips.
Als wij gaan moeten wachten tot Disney+ het zelf oplost gaan we nog lang moeten wachten , heb al 2 maal contact gehad met Disney en ze zeggen het ligt niet aan hun maar aan de Disney+ app op de Philips tv. Dan geeft je al veel geld uit aan een 4K Oled tv en kan je het niet overal gebruiken .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-06 11:26
Disney+ update!

Niet te snel enthousiast worden; bij mij nog steeds geen uhd/hdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
gappendaal schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:28:
Disney+ update!

Niet te snel enthousiast worden; bij mij nog steeds geen uhd/hdr.
is er een update van de app op philips tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
FB1983 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:01:
Mijn 58PUS8545 (The One 2020) laat bij Prime nog geen HDR/4K optie zien. Hebben meer mensen dit?
Ik heb exact dezelfde tv en bij mij speelt hij wel HDR/4K af, ondanks dat het niet tijdens het kiezen zichtbaar is, iets verder naar boven in dit topic heb staat een uitleg hoe je tijdens het afspelen kunt zien welke resolutie beeld er binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Danner001 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 07:31:
[...]

Misschien werkt deze knoppencombi alleen binnen Amazon Prime ofzo, binnen Disney+ doet ie niks..
Klopt, dat werkt inderdaad alleen binnen Amazon Prime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carismagdi
Twointje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:58:
[...]

is er een update van de app op philips tv ?
Klopt... update via Google naar versie 1.12.0 maar helaas is dit niet de oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door carismagdi op 21-01-2021 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

75PUS8303

Netflix 4k HDR - check
Disney+ 4k HDR - check
Prime 4k HDR - check
YouTube 4k60 - nope, wordt nog steeds 720p

[ Voor 21% gewijzigd door xsive op 22-01-2021 18:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carismagdi
Nieuwe firmware beschikbaar:

Changelog TPM191E_101.001.208.001 – Date: 2021/01/25

not available yet

Update loopt op dit moment!!!
GEEN 4k in Disney+.... Helaas!!

[ Voor 24% gewijzigd door carismagdi op 25-01-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdust
Geen changelog available helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carismagdi
Changelog TPM191E_101.001.208.001 – Date: 2021/01/25

Now Dolby Atmos are identifiedcorrectly when played from USB
Fix for subwoofer pre out issues
PlayFi and AmbiAir improvements
UI and translations fixes
Fix for PVR HDD formatting issues
WiFi connection stability improvements
Stability improvements
General improvements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twointje
What the Fuck , hoelang gaat dit grapje nog duren bij TP-Vision ? Dit is mijn eerste Philips tv maar zal ook mijn laatste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:41
Twointje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:48:
What the Fuck , hoelang gaat dit grapje nog duren bij TP-Vision ? Dit is mijn eerste Philips tv maar zal ook mijn laatste zijn.
Beetje kort door de bocht, shit happens.
Geen merk is perfect en kent 0 problemen, gelukkig zijn er voor veel mensen alternatieven om toch je 4K te kijken.

Het lijkt erop dat langzaam de problemen worden opgelost aan de berichten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:37
Twointje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:48:
Ik ga er vanuit dat deze update (aangezien ik 25-01 zie staan) snel beschikbaar is.
Ik heb zelf de 55oled935 dus zal vanmiddag eens controleren.

EDIT: lees ik nu verkeerd of staat er serieus 25-01-2020 >:)

[ Voor 7% gewijzigd door brtkpr op 26-01-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
ErwinJ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:20:
[...]

Beetje kort door de bocht, shit happens.
Geen merk is perfect en kent 0 problemen, gelukkig zijn er voor veel mensen alternatieven om toch je 4K te kijken.

Het lijkt erop dat langzaam de problemen worden opgelost aan de berichten te zien.
Het is toch op zijn minst bijzonder dat het zo lang moet duren toch?
Mijn Philips 55POS9002 heeft al een tijdje terug een update gehad die het weer laat werken. Hoe moeilijk is het dan om ook de nieuwe varianten van die update te voorzien?

Voor mij sowieso niet weer een Philips. Want de HMDI-CEC/ARC werkt hier ook zeer slecht. Nu is HMDI-CEC wel vaker lastig, maar heb nog nooit gehad dat het met geen énkele audiobron niet werkt... En dat wanneer die de receiver/soundbar ziet die het geluid van zowel de TV als de receiver tegelijk harder zet 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 26-01-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik heb mijn 70PUS7304 ook geupdate, en Disney+ is nog steeds beperkt tot HD en 5.1.

Tot nu toe is Youtube en Netflix wel 4K, en Amazon volgens mij ook, al begint die vaak in 320x200 :+ en pas als de data helemaal ingeladen is springt ie op fullhd/4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isarco
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:02
55OLED803

Netflix 4k HDR - check
Prime 4k HDR - check
Disney+ 4k HDR - heb ik niet, kan ik niet controleren
YouTube 4k60 - enkele video's wel, meeste niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-06 16:54
Ik heb vandaag met de klantenservice van Philips gebeld en gevraagd naar een update. Intern is kennelijk bevestigd dat het spoedig opgelost zou moeten zijn, alleen kon hij geen indicatie geven voor hoe lang het nog duurt...
Bij de 65OLED854 werkt HDR nog niet op elke titel bij Prime. Ik krijg bij bijvoorbeeld Godzilla KOTM wel HDR10, maar bij The Invisible Man niet en die zou ook in HDR beschikbaar moeten zijn. Ze zijn op weg in elk geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-06 11:26
Inmiddels is de 2021-lineup bekendgemaakt. O.a. voorzien van Android 10 voor alle modellen.
Iemand enig idee of Android 10 ook naar de 2020-modellen komt? (50pus8545 in bezit)
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste