Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-04 16:37
Netflix en D+ lijken goed te werken in 4K. Heb alleen nog het probleem dat chromecast niet werkt vanop bepaalde plaatsen (sites) en andere dan weer wel, telkens vanaf dezelfde smartphone.

Voorbeeld: vanuit de YouTube-app kan ik vlekkeloos casten, vanuit de browser surfen naar YT lukt het dan weer niet. Maar bepaalde andere websites lukt dan weer wel.

Had gehoopt dat het met de update terug overal zou werken zoals het altijd het geval geweest is, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 12:24
Ik heb een Philips 49PUS6581/12 en heb ook sinds kort geen 4K meer bij Netflix maar wel HDR in 1080p.

Mijn model kan ik echter niet vinden op de link hier gepost en heb ook geen nieuwe software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Heb even getest op de tv van mijn schoonvader en het lijkt er op dat bij YouTube 4k hdr 60 FPS naar 720p schiet. Bij 30 FPS video's werkt 4k en hdr wel.

Disney+ en Netflix gaan weer als een zonnetje. 4k wordt wel ondersteund door Amazon prime, maar ze zenden gewoon heel veel content in Nederland niet uit in 4K en HDR staat uit aan de kant van amazon. Klantenservice doet er niks aan dus abbo maar stopgezet.

Op mijn OLED854 Zijn alle versies van Disney+ na 1.10.0 nog steeds maar HD en 5.1. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-02 18:45
axelb96 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:12:
Heb even getest op de tv van mijn schoonvader en het lijkt er op dat bij YouTube 4k hdr 60 FPS naar 720p schiet. Bij 30 FPS video's werkt 4k en hdr wel.
Ja klopt, zie ook naar mijn conclusie eerder.
TigoGP schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:52:
Ik ben uitgelogd op YT, toen de app gerest via de instellingen (in de app) en weer ingelogd.

Momenteel kan ik weer (veel) video's in 4K kijken.

Wat erg opvalt is dat de video's waar 60 fps in de beschrijving staat, dat niet lukt.
Die blijven op 720P hangen, dus ook niet in HD!

Zojuist gecheckt op mijn laptop (handig via geschiedenis) welke video's ik wel / niet kan kijken in 4K / HD
Blijkt inderdaad de video's die alleen in 60 fps beschikbaar zijn, dat dit niet lukt.

4K Splendors of Switzerland : wel (geen 60fps)
REAL 8K HDR 60FPS (FUHD) Collection : niet (60 fps)
COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD) : niet (60 fps)
4K Nature 24/7 - World's Most Beautiful Places : wel (geen 60fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matevo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07-2022
Werkt hier helaas nog steeds niet op mijn 55oled803. Heb ook al een factory reset gedaan, maar helaas zonder succes. Heb de app DRM info gedownload en hierin wordt aangegeven dat widevine op versie 1 zit. Maar geen hdr op netflix helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5J_s1AREbJRiOYkF1ieZxkOFikE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7ZBf9S5p95W3Vnve4XwoKfc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door matevo op 09-12-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 06:10
matevo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:46:
Werkt hier helaas nog steeds niet op mijn 55oled803. Heb ook al een factory reset gedaan, maar helaas zonder succes. Heb de app DRM info gedownload en hierin wordt aangegeven dat widevine op versie 1 zit. Maar geen hdr op netflix helaas.

[Afbeelding]
Das raar mijn 55oled903 werkt vlekkeloos na de update , verder niks hoeven doen. Zelfde tv enkel de speaker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:15

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn screensaver doet het niet meer altijd merk ik trouwens. In Netflix na het kijken van iets werkt het bijvoorbeeld niet, dan komt er een reel van hun programma's langs met altijd het logo rechtsonder. Iets om even in de gaten te houden.

Bij mij werkt alles. Behalve Amazon Prime HDR. Ik hoop dat Philips ze even aan de jas kan trekken. Heeft iemand van jullie toevallig een warm contact bij Philips nu? De Amazon klantenservice is totaal niet behulpzaam namelijk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• l.degroot01
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 11:01
7303 nieuwste software, Netflix nog steeds 1080P, Disney+ not sure, wel HDR, maar kan het niet zien.
Amazon Prime Video is heel blokkerig nog steeds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-piDPW2Tt6cWRr-gLN65_NxEPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEmNUqhSLOGhlQRXpERwg3Cg.jpg?f=fotoalbum_large

Star Trek Discovery

[ Voor 57% gewijzigd door l.degroot01 op 10-12-2020 08:55 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:51

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DJvL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:22:
Beide toestellen hier ook weer normaal na de update:

55PUS7303 en 65PUS7303.

Ik moest wel opnieuw inloggen bij Netflix.

[Afbeelding]
Even domme vraag: hoe krijg je die info te zien op je scherm? Bij mijn panasonic was dat het 'info' knopje, maar die zie ik niet op de afstandsbediening van mijn 55oled854 zitten, dus ik vermoed dat het anders (of misschien helemaal niet op dit type?) werkt...

• l.degroot01
l.degroot01 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:19:
7303 nieuwste software, Netflix nog steeds 1080P, Disney+ not sure, wel HDR, maar kan het niet zien.
Amazon Prime Video is heel blokkerig nog steeds.

[Afbeelding]

Star Trek Discovery
Andere series streamen blijkbaar wel 4K. Misschien is die Star Trek gewoon alleen in Full HD verkrijgbaar?

• TFHfony
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Klopt. Star Trek Discovery wordt niet in 4K geproduceerd.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• l.degroot01
TFHfony schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:03:
Klopt. Star Trek Discovery wordt niet in 4K geproduceerd.
Ahh vandaar...

Maar Amazon Prime Video blijft een ramp hier. Lijkt wel lego af en toe. Getest met meerdere series en films.
Disney+ ziet er wel prima uit, maar kan met de info knop geen stats aflezen bij Disney.

• TFHfony
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

l.degroot01 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:14:
[...]

Ahh vandaar...

Maar Amazon Prime Video blijft een ramp hier. Lijkt wel lego af en toe. Getest met meerdere series en films.
Disney+ ziet er wel prima uit, maar kan met de info knop geen stats aflezen bij Disney.
Amazon moest ik hier echt de updates van verwijderen en opnieuw updaten om weer 4K te krijgen Overigens duurt het bij Amazon ook wel eens tot 30 a 40 seconden eer hij van 480p -> 1080p -> 2160p schaalt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l.degroot01
TFHfony schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:21:
[...]

Amazon moest ik hier echt de updates van verwijderen en opnieuw updaten om weer 4K te krijgen Overigens duurt het bij Amazon ook wel eens tot 30 a 40 seconden eer hij van 480p -> 1080p -> 2160p schaalt.
Dat ga ik nog even proberen dan. Laat het zo weten!

Thanx @TFHfony That worked! :)

Misschien hetzelfde even voor Twitch doen? Die hapert nogal sinds de laatste update.

[ Voor 14% gewijzigd door l.degroot01 op 10-12-2020 10:10 . Reden: Extra info ]

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 15:55
Icephase schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:29:
[...]

Even domme vraag: hoe krijg je die info te zien op je scherm? Bij mijn panasonic was dat het 'info' knopje, maar die zie ik niet op de afstandsbediening van mijn 55oled854 zitten, dus ik vermoed dat het anders (of misschien helemaal niet op dit type?) werkt...
Bij mij is het de 'i' knop.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:51

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

DJvL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:13:
[...]

Bij mij is het de 'i' knop.
Hm, ja die heb ik dus niet. Toch bedankt!

• diedie2
die "i"-knop is ook niet alles want bij D+ bvb doet dat niets (althans bij mij op 55POS9002)

• l.degroot01
diedie2 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:02:
die "i"-knop is ook niet alles want bij D+ bvb doet dat niets (althans bij mij op 55POS9002)
Klopt, werkt bij mij alleen bij Netflix

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:20
Amazon is de enige die bij mij in 1080p blijft, ongeacht de serie... Verder YT <60fps in 4k hdr en Netflix ook, dus ik ben redelijk een happy camper (beetje jammer van Amazon alleen :P)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-10-2024
Tussenstand voor mijn 50PUS8545:

Netflix: soms wel, soms geen 4K. Wel HDR.
D+: geen 4K, geen HDR
AP: geen 4K, geen HDR

Inmiddels zelfs een volledige clean install geprobeerd, zonder resultaat.
Gezien bovenstaande berichten ziet het er naar uit dat Philips / TP Vision zich wel heeft bezig gehouden met oudere modellen, maar dat de issues met modellen op nieuwe (TMP191E) firmware vooralsnog niet worden erkend.

Zijn er hier anderen met vergelijkbare issues / ervaringen?

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-04 23:14
Icephase schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:29:
[...]

Philips heeft het info knopje er uit gesloopt op de AB, :?

Als prime video en netflix een functie toe voegen in een evt, volgende app update zodat je de resolutie kunt zien lijkt mij een toegevoegde waarde en wel mogelijk te zijn in een app.
Als je via YouTube kijkt zit er ook een functie in de menu wardoor je de resolutie kunt zien op het moment dat je iets afspeelt, waarom kan dat niet met prime video etc.

Wat betreft prime video alleen in 1080p HD te zien is en niet in 4k HDR, denk dat het euvel bij Amazon prime video zelf ligt en niet zozeer bij Philips/TP vision.
De laatste app update van video prime vermoed dat daar het euvel wel eens kan zitten maar weet het niet zeker, Amazon heeft slechte service om problemen op te lossen laat staan er werkelijk iets aan te doen ik denk gewoon afwachten wanneer evt, Amazon met een volgende app update komt en hopen dat het 4k HDR probleem is opgelost specifiek voor android tv.

[ Voor 23% gewijzigd door J.E. Weinor op 10-12-2020 17:27 ]

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Op een ShieldTV werk de 4k HDR bij PrimeVideo altijd. Dus het is zeker geen localisation issue.

Ik moet zeggen dat voorafgaand aan het widevine probleem bij Philips, PrimeVideo echt maar heel kortstondig in 4k HDR heeft gewerkt op mijn 75PUS8303, ging al binnen enkele dag nog maar max 1080p. Het lijkt ook alsof je de TV even kortstondig ziet schakelen naar HDR, maar dan niet kan doorpakken en terugvalt naar 1080p SDR.

Zodra het Widevine probleem er was, was het nog maar 480p, dus iig blij dat ik weer 1080p heb op PrimeVideo. 4k HDR werkend krijgen is hopelijk iets dat tussen Amazon en TPV opgelost kan worden in 1 van de komende updates.

YouTube moet wel echt terug gefixt naar 4k60 HDR, ik wil mijn regelmatige portie Digital Foundry videos gewoon goed kunnen bekijken.

Zou het YouTube probleem echt 4k30 VS 4k60 zijn of ligt het aan auteursrechtelijk materiaal VS non-auteursrechtelijk materiaal?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij Prime kun je ook meer informatie zien. Druk op de afstandsbediening op: rood - groen - blauw - geel. Vervolgens staat je hele scherm vol met tekst. In het volgende menu (kleurencombo om daar te komen weet ik niet uit m'n hoofd) staat ook de resolutie, codec, bitrate.

• J.E. Weinor
Sorcerer8472 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:46:
Bij Prime kun je ook meer informatie zien. Druk op de afstandsbediening op: rood - groen - blauw - geel. Vervolgens staat je hele scherm vol met tekst. In het volgende menu (kleurencombo om daar te komen weet ik niet uit m'n hoofd) staat ook de resolutie, codec, bitrate.
Deze functie werk niet op mijn Philips 55oled903 meerdere malen uitgeprobeerd maar helaas niet bij mij.
Zag wel ergens in een forum dat het op de zelfde tv maar de 65 inch uitvoerring het wel deed, wat het technisch verschil kan zijn weet ik niet ze lijken mij technisch 1 op 1 gelijkwaardig te zijn.

• xsive

xsive

ii

J.E. Weinor schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:07:
[...]

Deze functie werk niet op mijn Philips 55oled903 meerdere malen uitgeprobeerd maar helaas niet bij mij.
Zag wel ergens in een forum dat het op de zelfde tv maar de 65 inch uitvoerring het wel deed, wat het technisch verschil kan zijn weet ik niet ze lijken mij technisch 1 op 1 gelijkwaardig te zijn.
Ook paar keer moeten proberen voor het werkte (75PUS8303), je moet toch vrij snel achter elkaar duwen op die knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 16:51
[...]

Inderdaad zoals @xsive ook aangeeft, snel drukken. Op mijn 55oled903 lukt het ook!
Hierin zie ik (na verwijderen updates en opnieuw instellen) dat Prime hier ook op 1080P blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Werkt bij mij op een 55oled803 wel. Dus bij jou ook zou ik zeggen. Misschien zoals hierboven genoemd idd sneller drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
rickiej556 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:06:
[...]

Inderdaad zoals @xsive ook aangeeft, snel drukken. Op mijn 55oled903 lukt het ook!
Hierin zie ik (na verwijderen updates en opnieuw instellen) dat Prime hier ook op 1080P blijft hangen.
Op advies sneller gedrukt op de kleuren en ja het werkt ook op mijn 55oled903 de info scherm.
Dank er voor. >:)

Prime video is op geen enkele manier in 4k HDR te zien.

Ze hebben deze functie waarschijnlijk uitgeschakeld aan de kant van Amazon zal me niet verbazen dat ze straks met een betaaldienst abonnement komen dat je extra voor moet betalen voor het 4k HDR content, zoals het geval bij Netflix.

Maar zoal gelezen te hebben komt het alleen bij Philips tv voor dat prime video alleen in 1080p HD is te zien en geen 4k HDR, of ook bij Sony Samsung LG etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Volgens het menu wordt er wel 4K gestreamd, alleen dus geen HDR.
Op de Chromecast werkt het wel helemaal normaal.

Me valt nu wel weer op dat in bepaalde gevallen de Philips tv vreemde artifacts rendert, bijvoorbeeld tijdens aftiteling. Het is gewoon geen topchipset die ze hebben gebruikt. Alleen deinterlacing en motion interpolation is subliem in die chipset, de rest is matigjes :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

J.E. Weinor schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:30:
[...]

Op advies sneller gedrukt op de kleuren en ja het werkt ook op mijn 55oled903 de info scherm.
Dank er voor. >:)

Prime video is op geen enkele manier in 4k HDR te zien.

Ze hebben deze functie waarschijnlijk uitgeschakeld aan de kant van Amazon zal me niet verbazen dat ze straks met een betaaldienst abonnement komen dat je extra voor moet betalen voor het 4k HDR content, zoals het geval bij Netflix.

Maar zoal gelezen te hebben komt het alleen bij Philips tv voor dat prime video alleen in 1080p HD is te zien en geen 4k HDR, of ook bij Sony Samsung LG etc.
Op de ShieldTV of Xbox gewoon 4k HDR zonder extra kosten, maar die hangen aan een andere TV.
Voor beneden houd ik het graag minimalistisch, dus zou zeer waarderen als Amazon hier eens iets aan gaat doen.

Ik zou overigens zweren dat het kortstondig heeft gewerkt toen ik net NL Prime had genomen (sep/okt 2020). Al vrij snel werkte het niet meer en was het max 1080p maar alsof hij wel in eerste instantie een poging doet om 4k HDR te activeren (75PUS8303).

Toen kwam het Widevine certificaat probleem en viel het terug naar 480p. Sinds de update van de week weer terug naar 1080p, nu nog de sleutel vinden naar 4k HDR. Misschien dat Philips/TPV weet waarom Amazon ze dat niet gunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Is er hier iemand die een ingang heeft bij Philips om dit via hen te doen? Ik kom er bij Amazon niet doorheen en heb geen contact/mailadres bij Philips / TPVision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:04

Winkiller

De Mopperpot

Sorcerer8472 schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:08:
Is er hier iemand die een ingang heeft bij Philips om dit via hen te doen? Ik kom er bij Amazon niet doorheen en heb geen contact/mailadres bij Philips / TPVision.
Bel ons
(+31) 9002020871
maandag - vrijdag: 8:00 - 20:00
Zaterdag: 9:00 - 18:00

https://tpvcrmplus.force.com/PhilipsTVAudioMonitorConsumerCare/s/contactsupport?language=nl_NL&country=NL&family=tv&reason=2

:)

[ Voor 26% gewijzigd door Winkiller op 13-12-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10-2024
Hier een Philips 65Oled854 en geen problemen met 4K beelden of Dolby-Vision beelden op Netflix ,maar op Disney+ alleen maar HD beelden op geen enkele film of serie 4K beelden te zien . Disney + gecontacteerd eerst zeiden ze dat het probleem lag aan de Disney+app met Philips tv .Toen ik vroeg wanneer dit euvel verholpen zou worden wisten ze daar geen antwoord op te geven , heb toen gevraagd of al de Hilips klanten een compensatie kregen omdat ik nu mijn Disney+ account niet ten volle kan gebruiken op mijn dure Oled tv zijden ze plots dat ik mij tot Philips moet wenden omdat het probleem bij hun ligt. Heb gezegd dat er niets aan mijn tv scheelt daar ik op Netflix wel 4K beelden kan zien. Geen commentaar meer , waar ligt nu het probleem bij Disney+ of aan mijn Philips tv? Wie heeft er hier nog problemen met zijn 854 serie en Disny+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
  • Nu online
Tony_ca1 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:25:
Hier een Philips 65Oled854 en geen problemen met 4K beelden of Dolby-Vision beelden op Netflix ,maar op Disney+ alleen maar HD beelden op geen enkele film of serie 4K beelden te zien . Disney + gecontacteerd eerst zeiden ze dat het probleem lag aan de Disney+app met Philips tv .Toen ik vroeg wanneer dit euvel verholpen zou worden wisten ze daar geen antwoord op te geven , heb toen gevraagd of al de Hilips klanten een compensatie kregen omdat ik nu mijn Disney+ account niet ten volle kan gebruiken op mijn dure Oled tv zijden ze plots dat ik mij tot Philips moet wenden omdat het probleem bij hun ligt. Heb gezegd dat er niets aan mijn tv scheelt daar ik op Netflix wel 4K beelden kan zien. Geen commentaar meer , waar ligt nu het probleem bij Disney+ of aan mijn Philips tv? Wie heeft er hier nog problemen met zijn 854 serie en Disny+?
helaas een bekend probleem.... Je zou een lagere versie kunnen sideloaden dan werkt het weer, zie hiervoor de uitleg van alex3305 in "Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s" . _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gappendaal
Tony_ca1 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:25:
Zelfde firmware als mijn 50PUS8545, en zelfde probleem.
Laat me raden: A.Prime ziet er bij jou ook niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jullie hebben de apps al gedowngrade en daarna geupdate? Dat loste bij mij de problemen op met Prime en Netflix. Heb geen D+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
de vraag blijft hoe jullie weten dat het HD is en geen 4K binnen D+? Zegt de app zelf dat? Want zoals al veel gezegd kun je dat niet opvragen met die info-knop.

[ Voor 3% gewijzigd door diedie2 op 14-12-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 11:29
diedie2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:32:
de vraag blijft hoe jullie weten dat het HD is en geen 4K? Zegt de app zelf dat? Want zoals al veel gezegd kun je dat niet opvragen met die info-knop.
Zoek in Netflix naar 'Test Patterns' en speel deze af.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
sorry, ik bedoel specifiek in D+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:04

Winkiller

De Mopperpot

Amazon Prime wilde gisteren via de App op de tv een serie niet starten, toen ik diezelfde serie startte via een android tab speelde hij het gewoon af. :?

Philips PUS7304.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:27

Chiron

Moderator Discord
diedie2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:32:
de vraag blijft hoe jullie weten dat het HD is en geen 4K binnen D+? Zegt de app zelf dat? Want zoals al veel gezegd kun je dat niet opvragen met die info-knop.
Als het 4K content is, staat dat er met een icoontje bij. Mandalorian bijvoorbeeld, was voor de laatste update in 4K en HDR, die icoontjes staan er sinds de brakke firmware niet meer bij, en het beeld is ook duidelijk geen 4K, en geen HDR (mijn PUS7304 geeft normaliter ook zelf aan als er HDR content afgespeeld wordt).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gappendaal
Chiron schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:00:
[...]

Als het 4K content is, staat dat er met een icoontje bij. Mandalorian bijvoorbeeld, was voor de laatste update in 4K en HDR, die icoontjes staan er sinds de brakke firmware niet meer bij, en het beeld is ook duidelijk geen 4K, en geen HDR (mijn PUS7304 geeft normaliter ook zelf aan als er HDR content afgespeeld wordt).
Exact dit. De app geeft zelf aan dat er HD-content voor je klaarstaat; voorheenstond daar 4K. Beeldkwaliteit was ook duidelijk minder. Ook HDR doet het binnen D+ niet meer; dat geeft je TV aan als het begint met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Heb afgelopen week eens tijdelijk mijn Netflix abonnement verhoogd naar premium om te zien hoeveel 4k HDR content er wordt afgespeeld en de beeld kwaliteit er van.

Ben zeer teleurgesteld in het aanbod in 4k HDR van serie tot film meeste in HD uitzendingen maar vind de kwaliteit bedroevend in vergelijk met Disney + 4k HDR

HDR 4k op zoeken kom niet verder dan ongeveer 20 stuks is mij 3 euro extra niet waard 4k HDR content heel weinig had meer verwacht een teleurstelling.

Prime video ook niet om aan te zien HD soms wel enkele goede kwaliteit of slechte kwaliteit 4k HDR nog steeds niet mogelijk op een Philips oled903.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 22:49
Het Premium abonnement is ook niet persé alleen voor "ultra hd" content maar ook zodat je meer gelijktijdige streams kan starten. Dat is toch wel handig met een "druk huishouden".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_cSi68Kg8DGZJNslLqXgAwj7Zs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gxg5vqDxFapC9sPioelieouc.png?f=user_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
renzo4000 schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:27:
Het Premium abonnement is ook niet persé alleen voor "ultra hd" content maar ook zodat je meer gelijktijdige streams kan starten. Dat is toch wel handig met een "druk huishouden".

[Afbeelding]
@renzo4000

Het premium pakket is uitgebreider daar ben ik zeker van op de hoogte maar het content in 4k ultra HDR is bedroevend minder had toch wel wat meer verwacht en de kwaliteit beter verwacht.

Het premium pakket zo als ik het zie is de meerprijs toch bij meerdere streams als mogelijkheid in een huishouden en niet zozeer het 4k ultra content.

Slimme abonnementen houden ze er op na van basic, standaard en premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Netflix heeft op sommige titels een bitrate van 3.5 Mbps voor UHD content. En dat ziet er nog niet eens zo heel slecht uit. Vind het best knap! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 22:49
J.E. Weinor schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:48:
[...]

@renzo4000

Het premium pakket is uitgebreider daar ben ik zeker van op de hoogte maar het content in 4k ultra HDR is bedroevend minder had toch wel wat meer verwacht en de kwaliteit beter verwacht.

Het premium pakket zo als ik het zie is de meerprijs toch bij meerdere streams als mogelijkheid in een huishouden en niet zozeer het 4k ultra content.

Slimme abonnementen houden ze er op na van basic, standaard en premium.
Het klopt dat het aanbod in 4k (hdr) erg tegenvalt, dat ben ik met je eens. Maar daar zou ik sowieso Netflix niet voor nemen. Als ze het al uitzenden is de bitrate zodanig laag dat het niet echt "je-van-het" is. Dan kan je beter een bluray pakken.

Overigens zijn er 41 series/films in 4k ;)

https://www.opnetflix.nl/netflix-ultrahd-4k

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
axelb96 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:12:

Disney+ en Netflix gaan weer als een zonnetje. 4k wordt wel ondersteund door Amazon prime, maar ze zenden gewoon heel veel content in Nederland niet uit in 4K en HDR staat uit aan de kant van amazon. Klantenservice doet er niks aan dus abbo maar stopgezet.

Op mijn OLED854 Zijn alle versies van Disney+ na 1.10.0 nog steeds maar HD en 5.1. 8)7
Hallo.. Heb ook een Oled 854 en heb ook al Disney+ gecontacteerd alles op Disney+ is alleen maar in HD en 5.1 terwijl ik op Netflix geen probleem heb om Dolby-Vision ern Dolby Atmos af te spelen. Disney geeft de schuld aan de gedownloade Disney+ app , tja daar zijn we vet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

diedie2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:17:
sorry, ik bedoel specifiek in D+
Disney+ geeft gewoon aan welk formaat de film/serie is. Als er HD staat en verder niets, ga je geen 4K krijgen. De app geeft gewoon aan wat je maximaal gestreamd krijgt in de app per titel. Die format specs zijn geen fixed standaard info, ze zijn dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Tony_ca1 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:27:
[...]
Hallo.. Heb ook een Oled 854 en heb ook al Disney+ gecontacteerd alles op Disney+ is alleen maar in HD en 5.1 terwijl ik op Netflix geen probleem heb om Dolby-Vision ern Dolby Atmos af te spelen. Disney geeft de schuld aan de gedownloade Disney+ app , tja daar zijn we vet mee.
Daar hebben ze helaas wel een punt, denk ik. De onderliggende firmware van Philips bepaalt blijkbaar of het mag.
Bij de Xbox streamt de Disny+ app wel zoals vanouds 4K met Dolby Vision + Atmos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Fireshade schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:39:
[...]

Disney+ geeft gewoon aan welk formaat de film/serie is. Als er HD staat en verder niets, ga je geen 4K krijgen. De app geeft gewoon aan wat je maximaal gestreamd krijgt in de app per titel. Die format specs zijn geen fixed standaard info, ze zijn dynamisch.
Ok maar de nieuwe Mandalorian is toch in 4K en bij mijn tv als ik op de Mandalorian klik zie ik onderaan gewoon HD staan en 5.1.
Dit is toch niet normaal ,heb al misschien honderd films geprobeerd op Disney+ en alles is gewoon HD en 5.1.
Wat kan ik als klant er tegen doen ? heb de app al eens verwijderd de cache geledigd en de app opnieuw geinstalleerd maar juist hetzelfde .Mijn Tv heeft nooit problemen gehad met 4K beelden in Netflix heb de TV nu van 01/10/2020. En volgens de lijst zou mijn tv er toch niet bij zitten met die andere Philips tv die een bug hadden en een firmware update nodig hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Fireshade schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:43:
[...]

Daar hebben ze helaas wel een punt, denk ik. De onderliggende firmware van Philips bepaalt blijkbaar of het mag.
Bij de Xbox streamt de Disny+ app wel zoals vanouds 4K met Dolby Vision + Atmos af.
Nee, een combinatie van de Disney+ client en server bepalen of je het wel of niet mag zien. Philips bepaalt dit zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
  • Nu online
Lockdown ready op mijn 55oled854 O-)
Amazon Prime Video: UHD & HDR10+ (wel weinig content....)
Disney+ & Netflix: UHD & Dolby Vision
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JB_qG28NI-ff_x51O87z1i8KI48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C877vDwaSOHzgx0oBgNkXq4j.jpg?f=fotoalbum_large
Deze oplossingen zijn niet tot stand gekomen doormiddel van samenwerking met de klantenservices. 8)7

EDIT: Disney+ werkt niet meer

[ Voor 3% gewijzigd door axelb96 op 14-12-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gappendaal
axelb96 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:34:
[Afbeelding]
Deze oplossingen zijn niet tot stand gekomen doormiddel van samenwerking met de klantenservices. 8)7
Wat heb je hiervoor gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
axelb96 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:34:
[Afbeelding]
Wat heb je hiervoor gedaan ik heb een 65 Oled854 en op Netflix geen probleem ,maar Disney plus alleen HD en 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sorcerer8472 schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:13:
[...]

Nee, een combinatie van de Disney+ client en server bepalen of je het wel of niet mag zien. Philips bepaalt dit zeker niet.
Hoe verklaar je dan dat die Philips firmware alle HD streams blokkeerde op bepaalde Philips TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Fireshade schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:06:
[...]

Hoe verklaar je dan dat die Philips firmware alle HD streams blokkeerde op bepaalde Philips TV's?
Wanneer heeft Philips HD streams geblokkeerd?

Het Widevine certificaat werd ingetrokken

Sinds update werkt Netflix en D+ weer perfect in 4k HDR. Amazon Prime terug in HD, maar dat was voor de laatste update en het Widevine probleem ook het maximale (75PUS8303).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

xsive schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:15:
[...]

Wanneer heeft Philips HD streams geblokkeerd?

Het Widevine certificaat werd ingetrokken
Dit gebeurde alleen als je de 'beruchte' firmware update uitvoerde. Deed je dat niet, dan was er niets aan de hand.
Sinds update werkt Netflix en D+ weer perfect in 4k HDR. Amazon Prime terug in HD, maar dat was voor de laatste update en het Widevine probleem ook het maximale (75PUS8303).
Nu de 7304 serie nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Fireshade schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:17:
[...]

Dit gebeurde alleen als je de 'beruchte' firmware update uitvoerde. Deed je dat niet, dan was er niets aan de hand.
Nee, ook als je nog een oude firmware had dan zou je dat probleem hebben zviw?

En als dat wel zo is, dan zat daar een ander certificaat in. Het gaat om een ingetrokken certificaat wat je nodig hebt voor de hoogste kwaliteit (anti-piracy DRM).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sorcerer8472 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:31:
[...]

Nee, ook als je nog een oude firmware had dan zou je dat probleem hebben zviw?

En als dat wel zo is, dan zat daar een ander certificaat in. Het gaat om een ingetrokken certificaat wat je nodig hebt voor de hoogste kwaliteit (anti-piracy DRM).
Mijn ervaring: het bericht op Tweakers met het probleem van de Philips firmware was al twee weken verschenen, met allerlei klachten op fora. Ik kon nog gewoon D+ in 4K zien.
Toen ik de update ook aangeboden kreeg op mijn 7534, gechecked of dit model tussen de getroffen modellen zat. Dat was niet zo, dus update maar laten uitvoeren. Hups, geen 4K meer op D+. Dat was zo duidelijk als wat. Ik ben ook blijkbaar niet de enige met dit probleem op de 7xx4 serie.
Nu is een nieuwe update aangeboden, en die heeft het probleem voor de xxx3 serie verholpen (ik heb die nog niet bij mij voorbij zien komen). Waarom werd dit via een Philips firmware update opgelost als die Widevine level beslissing niet aan Philips ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-04 20:38
Zou mooi zijn dat Axelb96 hier ons kan vertellen hoe hij dit op zijn OLED854 werkend gekregen heeft.
Op mijn 65OLED854 werkt alleen Netflix naar behoren, de Disney+ en de Amazon Prime helaas sinds enkele weken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
dinandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:01:
Zou mooi zijn dat Axelb96 hier ons kan vertellen hoe hij dit op zijn OLED854 werkend gekregen heeft.
Op mijn 65OLED854 werkt alleen Netflix naar behoren, de Disney+ en de Amazon Prime helaas sinds enkele weken niet meer.
Werkt bij u Oled854 Disney ook alleen maar op HD en 5.1 ? Netflix werkt zonder problemen in 4K en Dolby - Vision en Atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-04 20:38
Vorige week alleen HD zo te zien, geen Dolby Vision en geen Dolby Atmos meer sinds paar weken.
Zal vanavond of morgen eens opnieuw alles uitproberen
Klopt alleen Netflix funtioneert goed. Net als Prime tot voor paar maand terug inclusief HDR10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
dinandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:52:
Vorige week alleen HD zo te zien, geen Dolby Vision en geen Dolby Atmos meer sinds paar weken.
Zal vanavond of morgen eens opnieuw alles uitproberen
Klopt alleen Netflix funtioneert goed. Net als Prime tot voor paar maand terug inclusief HDR10+
Heb al contact gehad met Disney maar die schuiven het af op Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Fireshade schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:44:
[...]

Mijn ervaring: het bericht op Tweakers met het probleem van de Philips firmware was al twee weken verschenen, met allerlei klachten op fora. Ik kon nog gewoon D+ in 4K zien.
Toen ik de update ook aangeboden kreeg op mijn 7534, gechecked of dit model tussen de getroffen modellen zat. Dat was niet zo, dus update maar laten uitvoeren. Hups, geen 4K meer op D+. Dat was zo duidelijk als wat. Ik ben ook blijkbaar niet de enige met dit probleem op de 7xx4 serie.
Nu is een nieuwe update aangeboden, en die heeft het probleem voor de xxx3 serie verholpen (ik heb die nog niet bij mij voorbij zien komen). Waarom werd dit via een Philips firmware update opgelost als die Widevine level beslissing niet aan Philips ligt?
Omdat er softwarematig een vulnerability bleek te zijn icm dit hardware platform en het dus niet meer voldeed aan widevine L1. Gelukkig is het gat gedicht kunnen worden door een software aanpassing en hebben ze het L1 certificaat weer teruggekregen.

Er is wel redelijk wat hergestructureerd in de software aangezien ik het nodige toch opnieuw kon gaan instellen (dit heb ik met vorige updates nooit gehoeven).

Heb jij de cache al verwijderd van je D+? Bij mij werkte het gelukkig meteen bij D+, maar bij Prime moest ik cache verwijderen, app verwijderen, opnieuw installeren om van 480p naar 1080p te gaan. 4k helaas nog niet terug bij Prime, maar was dus voorafgaand aan het widevine probleem ook al teruggevallen naar 1080p en lijkt daarmee bij Amazon zelf te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Ja heb de cache al meermaals verwijderd van Disney+ de app ook meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Steeds hetzelfde alleen maar HD films en 5.1 via Disney+. Netflix totaal geen probleem ,het rare is ,normaal hoorde de 65Oled854 niet bij de tv met problemen.. Dus wie moet dit nu fixen ,Disney zelf of TP vision ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
  • Nu online
Oke Disney+ sideloaden biedt ook geen soelaas meer. hopen dat ze het op de achtergrond aan het fixen zijn, maar daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in... :'( :'( :'(

ik denk dat dit probleem trouwens speelt op alle modellen met de TPM191E firmware.

dit zijn de volgende modellen:
OLED984,OLED934,OLED854,OLED804,8804,8204,7504,7394,7354,7334,7304;

is er iemand hier met zo'n tv die dit kan bevestigen?

alvast bedankt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gappendaal
axelb96 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:21:
Oke Disney+ sideloaden biedt ook geen soelaas meer. hopen dat ze het op de achtergrond aan het fixen zijn, maar daar heb ik eigenlijk weinig vertrouwen in... :'( :'( :'(

ik denk dat dit probleem trouwens speelt op alle modellen met de TPM191E firmware.

dit zijn de volgende modellen:
OLED984,OLED934,OLED854,OLED804,8804,8204,7504,7394,7354,7334,7304;

is er iemand hier met zo'n tv die dit kan bevestigen?

alvast bedankt! O-)
En ook: 8505, 8535, 8545, 8555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
PUS7304 hier, TPM191E, en idd zelfde probleem. Geen 4K en geen HDR, in geen enkele android tv app.

Ander zeer irritant ding is dat ze iets hebben veranderd aan de bronselectie, waardoor mn Logitech Harmony het niet goed doet bij het starten of wisselen van een activiteit.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
gappendaal schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:04:
[...]

Exact dit. De app geeft zelf aan dat er HD-content voor je klaarstaat; voorheenstond daar 4K. Beeldkwaliteit was ook duidelijk minder. Ook HDR doet het binnen D+ niet meer; dat geeft je TV aan als het begint met afspelen.
Wel, dat is nu net het vreemde. Sinds de update staat er terug 4K HDR. Als ik een aflevering start van de Mandolorian krijg ik indd ook de melding dat er een HDR signaal is. Maar ik zie zo goed als geen verschil met de afleveringen die ik in HD bekeken heb.

Vandaar de vraag: hoe kan ik echt checken dat de stream 4K is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
diedie2 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:11:
[...]

Wel, dat is nu net het vreemde. Sinds de update staat er terug 4K HDR. Als ik een aflevering start van de Mandolorian krijg ik indd ook de melding dat er een HDR signaal is. Maar ik zie zo goed als geen verschil met de afleveringen die ik in HD bekeken heb.

Welke tv heb je? Het formaat speelt ook mee, ik kan hier op 70" duidelijk zien wanneer iets 4K is en wanneer niet. Dat is op 55" en kleiner nog best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
55POS9002, dus dat beantwoord de vraag dan ergens wel :P
Het verschil SDR en HDR valt dan wel weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

xsive schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:53:
[...]

Heb jij de cache al verwijderd van je D+? Bij mij werkte het gelukkig meteen bij D+, maar bij Prime moest ik cache verwijderen, app verwijderen, opnieuw installeren om van 480p naar 1080p te gaan. 4k helaas nog niet terug bij Prime, maar was dus voorafgaand aan het widevine probleem ook al teruggevallen naar 1080p en lijkt daarmee bij Amazon zelf te zitten.
Ja, cache en data al eens verwijderd, de D+ app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zowel van de Google Appstore als de Philips appstore. Geen verbetering.

Maar ik krijg net nu een firmware update binnen....!
Edit:
TV model: 7534
Versie TPM191E_R.101.001.123.009
D+ versie 1.11.3
Helaas geen verandering bij D+, daar is het nog steeds HD 5.1. Wel heel apart: Ik krijg alleen ARC geluid bij de onlangs toegevoegde Nederlandse kookshows (24Kitchen, Miljuschka etc), maar niet van de overige content. Geluid uit de tv-speakers doet D+ wel.
Youtube geeft geen problemen, prima met 4K 60fps HDR.
Rakuten doet ook UHD.
Fout ligt nu toch bij Disney zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Fireshade op 15-12-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 01:09
Dit topic volg ik geboeid om te kijken of een oplossing is voor mijn 65OLED854. Ik vind het nogal lastig om de laatste status te volgen, dus daarom het verzoek om zoveel mogelijk je typenummer en fw versie te melden. Misschien vraag ik veel, maar liefst ook of je een workaround hebt toegepast (manuele downgrade) of niet.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Taigu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:04:
Dit topic volg ik geboeid om te kijken of een oplossing is voor mijn 65OLED854. Ik vind het nogal lastig om de laatste status te volgen, dus daarom het verzoek om zoveel mogelijk je typenummer en fw versie te melden. Misschien vraag ik veel, maar liefst ook of je een workaround hebt toegepast (manuele downgrade) of niet.
Ik heb ook een 65Oled854 en de mijne heeft alle updates gehad via Netflix geen probleem om 4K en Dolby-Vision en Doby-Atmos af te spelen. Met Disny+ alle content alleen maar HD en 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Fireshade schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:29:
[...]

Ja, cache en data al eens verwijderd, de D+ app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zowel van de Google Appstore als de Philips appstore. Geen verbetering.

Edit:
D+ versie 1.11.3
Helaas geen verandering bij D+, daar is het nog steeds HD 5.1. Wel heel apart: Ik krijg alleen ARC geluid bij de onlangs toegevoegde Nederlandse kookshows (24Kitchen, Miljuschka etc), maar niet van de overige content. Geluid uit de tv-speakers doet D+ wel.
Rakuten doet ook UHD.
Disney blijft zeggen dat het niet aan hun ligt maar aan Philips en de Disney app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Tony_ca1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:41:
[...]

Disney blijft zeggen dat het niet aan hun ligt maar aan Philips en de Disney app
De Disney app is toch gewoon een Android TV app? Diezelfde app draait dus ook op andere tv's met Android TV, mag ik verwachten van Google als platformleverancier.
M.a.w. die Disney app is niet van Philips?
Aan de andere kant, kan zijn dat voor elke fabrikant bepaalde instellingen nodig zijn in de app, waardoor ze met hun vingertjes naar elkaar wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Neem aan dat het aan de kant van Philips ligt Netflix wel Dsney + niet betreft 4k HDR
Elke app neem ik maar even aan dat er verschillende broncodes inzitten en als Philips met een bepaalde broncode in een app niet overweg kan zal Philips het softwarematig moeten aanpassen als je tv de broncode niet kan lezen zal het beperkt in uitvoering zijn zoals in dit geval disney + geen 4k HDR.

Moet wel zeggen op dit gebied heb ik totaal geen ervaring of kaas van gegeten maar een vermoeden dat het evt, zo kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Heb juist ook een nieuwe firmware update binnengehaald ,maar dat heeft niets veranderd.
Netflix werkt zonder problemen beelden in 4K of Dolby vision en Dolby Atmos , maar Disney nog steeds hetzelfde probleem alleen maar HD en 5.1 beeldmateriaal.

TP Vision heeft nog steeds niet geantwoord dan betaal je zoveel geld voor een Oled tv en dan heb je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Fireshade schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:29:
[...]

Edit:
D+ versie 1.11.3
Rakuten doet ook UHD.
Oeh! straks eens kijken of die van mij ook update :)

Details:
https://toengel.net/phili...-pie-tpm191e-101-1-123-9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-04 15:33
Hier een 49PUS8503 en Netflix werkt weer goed op 4K na de update een 1,5 week geleden.

Na de update zie ik geen 5GHz kanalen meer op de wifi en is nu ingesteld op de 2.4GHz. Nog meer mensen die dit hebben ervaren? Niet schokkend maar wel vreemd.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-02 18:45
Rugby82 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:28:
Hier een 49PUS8503 en Netflix werkt weer goed op 4K na de update een 1,5 week geleden.

Na de update zie ik geen 5GHz kanalen meer op de wifi en is nu ingesteld op de 2.4GHz. Nog meer mensen die dit hebben ervaren? Niet schokkend maar wel vreemd.
Ik heb de 49PUS8303, vergelijkbaar dus.

Heb een KPN Experiabox V10a, die heeft 1 SSID voor zowel 2,4 als 5 GHz

Maar als ik inderdaad de 2,4 uitzet, vind de TV de Experiabox niet meer.
Er staat in de specs bij Philips, dat er ook 802.11ac mogelijk is.
Dat zou dan sowieso via 5 GHz moeten zijn... niet meer dus.

Kan me niet herinneren dat 5 GHz mogelijk was, heb sinds verhuizing via Wifi, daarvoor bedraad.
Moet zeggen dat het altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Net geupdate, youtube is weer 4K, maar D+ nog steeds 1080p 5.1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
Chiron schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:23:
Net geupdate, youtube is weer 4K, maar D+ nog steeds 1080p 5.1 :(
Allee we zijn niet de enigen ,in Duitsland is er ook veel gepraat over dit probleem. Laat ons hopen dat TPVision of Disney zelf snel met een oplossing komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

diedie2 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:11:
[...]

The Mandalorian heeft relatief slechte HDR implementatie en razor sharp kan ik het ook niet noemen. Ik kijk op 75 inch dus zie het verschil over het algemeen goed. De HDR is dusdanig slecht van The Mandalorian dat ik me zelfs kan voorstellen dat mensen het liever in SDR kijken.

Als jij meteen onder de play knop bij de Mandalorian onder de korte omschrijving een 4k en HDR logootje ziet staan, dan kijk je dat waarschijnlijk ook. Anders zou er HD staan. Je kunt ook altijd tijdens de streaming naar je TV settings gaan en bij de beeld presets zien of je in HDR modus zit. Dan staat er namelijk voor elke preset "HDR", bijvoorbeeld HDR Film, HDR Intens, HDR persoonlijk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-04 15:33
TigoGP schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:57:
[...]

Ik heb de 49PUS8303, vergelijkbaar dus.

Heb een KPN Experiabox V10a, die heeft 1 SSID voor zowel 2,4 als 5 GHz

Maar als ik inderdaad de 2,4 uitzet, vind de TV de Experiabox niet meer.
Er staat in de specs bij Philips, dat er ook 802.11ac mogelijk is.
Dat zou dan sowieso via 5 GHz moeten zijn... niet meer dus.

Kan me niet herinneren dat 5 GHz mogelijk was, heb sinds verhuizing via Wifi, daarvoor bedraad.
Moet zeggen dat het altijd werkt.
Dan ligt het dus niet aan mij. Ik heb hem meer dan een jaar op de 5GHz radio gehad. De 2.4GHz stond hier zelfs uit totdat ik afgelopen 6 maanden wat domotica heb geïnstalleerd die alleen met 2,4GHz overweg kunnen. De TV heb ik nu al 1,5 jaar.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
Ik krijg net van Philips bericht dat HDR10+ op de TV nooit is geadverteerd en hoe ik erbij kom dat deze HDR10+ zou ondersteunen. Stuur ik een brochure dat er HDR10+ op staat, zegt ie, ja alleen vanaf USB. Ik zie ook dat ze de brochure hebben aangepast, er staat nu heel klein onderin:

De TV ondersteunt HDR10+-formaat alleen via OTT- en USB bronnen.

Wie heeft nog een originele brochure?

Gaat dus om de 803/903 serie

[ Voor 3% gewijzigd door medu80 op 16-12-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
  • Nu online
mduran schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:11:
Ik krijg net van Philips bericht dat HDR10+ op de TV nooit is geadverteerd en hoe ik erbij kom dat deze HDR10+ zou ondersteunen. Stuur ik een brochure dat er HDR10+ op staat, zegt ie, ja alleen vanaf USB. Ik zie ook dat ze de brochure hebben aangepast, er staat nu heel klein onderin:

Misschien niet de brochure die je zocht, maar op de Philips website staat wel:
Geniet van Amazon Prime Video in prachtige HDR-kwaliteit. Bekijk Amazon Originals, populaire films, tv-series en nog veel meer.
zie: https://www.philips.nl/c-m-so/tv/p/smart-tv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Ja, die vond ik, maar dat is HDR, niet de HDR10+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

OTT-bronnen zijn dus ook de apps die op de tv geïnstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ik had hetzelfde met mijn 75PUS8303. Maanden mee bezig geweest om aan te tonen dat onze generatie het niet ondersteunt. Je bent nooit in staat om het aan te tonen omdat HDR10+ backwards compatible is met HDR10. M.a.w. wordt HDR10+ op onze televisies gewoon weergegeven als HDR10. De chipset kan het namelijk niet. De enige app waarmee je echt kunt aantonen dat het niet werkt is mrmc (lite).

Ze hebben op verschillende nieuws sites hiermee te koop gelopen dat het met een update werd toegevoegd. Ik heb uiteindelijk een financiële compensatie losgekregen bij de verkopende partij, aangezien ik hem kocht na die update met de verwachting dat ik een enigszins futureproof televisie kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
xsive schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:32:
[...]

Ik had hetzelfde met mijn 75PUS8303. Maanden mee bezig geweest om aan te tonen dat onze generatie het niet ondersteunt. Je bent nooit in staat om het aan te tonen omdat HDR10+ backwards compatible is met HDR10. M.a.w. wordt HDR10+ op onze televisies gewoon weergegeven als HDR10. De chipset kan het namelijk niet. De enige app waarmee je echt kunt aantonen dat het niet werkt is mrmc (lite).

Ze hebben op verschillende nieuws sites hiermee te koop gelopen dat het met een update werd toegevoegd. Ik heb uiteindelijk een financiële compensatie losgekregen bij de verkopende partij, aangezien ik hem kocht na die update met de verwachting dat ik een enigszins futureproof televisie kocht.
Dat dacht ik namelijk al. Omdat ze opeens alle verwijzingen naar HDR10+ verwijderen uit handleidingen en alles. Nu de problematiek met Prime komt het echt aan het licht. Ik heb ING Rentepunten winkel aansprakelijk gesteld voor onjuiste specificaties. Tevens heeft die Danny Tack in een pers bericht gezegd dat Philips nooit een Dolby Vision compatible TV zou uitbrengen. Nu hebben ze deze toch. Kijk als je geen uitspraak doet en later ondersteund, daar kan ik in komen, maar als je het keihard uitsluit en later toch doet, tja dan krijg je deze TV terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

mduran schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:36:
[...]

Dat dacht ik namelijk al. Omdat ze opeens alle verwijzingen naar HDR10+ verwijderen uit handleidingen en alles. Nu de problematiek met Prime komt het echt aan het licht. Ik heb ING Rentepunten winkel aansprakelijk gesteld voor onjuiste specificaties. Tevens heeft die Danny Tack in een pers bericht gezegd dat Philips nooit een Dolby Vision compatible TV zou uitbrengen. Nu hebben ze deze toch. Kijk als je geen uitspraak doet en later ondersteund, daar kan ik in komen, maar als je het keihard uitsluit en later toch doet, tja dan krijg je deze TV terug.
Ik moest even graven in mijn bewijslast en hij staat nog online. Eigen blog van tpvision.
https://www.tpvision.com/...rt-2018-philips-tv-range/

Dolby Vision is natuurlijk hartstikke mooi en baas boven baas, maar je moet er eigenlijk een 12 bit paneel voor hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door xsive op 16-12-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
xsive schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:47:
[...]

Ik moest even graven in mijn bewijslast en hij staat nog online. Eigen blog van tpvision.
https://www.tpvision.com/...rt-2018-philips-tv-range/

Dolby Vision is natuurlijk hartstikke mooi en baas boven baas, maar je moet er eigenlijk een 12 bit paneel voor hebben.
Thanx, die had ik inderdaad gevonden, maar ik kan niet meer de press release vinden waarin ze Dolby Vision uitsluiten. Er staat me iets van bij dat Philips/TPVision zegt. We gaan niet bij het Dolby Vision camp aansluiten omdat HDR10+ beter is en vrij van licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 17:44
Ik heb een 65OLED903 en die zou HDR10+ moeten ondersteunen, echter alleen via USB en OTT bronnen. Helaas dus niet via HDMI. Het probleem is alleen dat ik nooit heb kunnen controleren of ook echt HDR10+ wordt weergegeven omdat de tv alleen weergeeft ‘HDR signaal’ als hij HDR materiaal afspeelt. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen HDR10 en HDR10+ in de melding.

Mijn PUS7304 op de slaapkamer (Android 9) van 2019 gaf wel HDR10+ aan bij de Prime video app toen dat nog werkte in de zomer. Mijn hoop is dat met de update naar Android 9 dit ook zichtbaar zal zijn op de 903. Op de 7304 werkt HDR overigens ook al maanden niet meer bij Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
mduran schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:36:
[...]

Ik vind het ook zeer storend dat Philips in januari 2019 meldt op alle tv’s van dat jaar Dolby Vision te gaan ondersteunen, terwijl ik in december 2018 een dure OLED 903 kocht die dit niet ondersteunt. En dat terwijl TPVision reeds op de IFA2018 in september 2018 de deal met Dolby had gesloten om DV te gaan weergeven. Heb daar toen ook nog een klacht over ingediend op klachtenkompas maar daar is nooit op gereageerd. Ik heb het er toen bij laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
psr01 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:21:
Mijn PUS7304 op de slaapkamer (Android 9) van 2019 gaf wel HDR10+ aan bij de Prime video app toen dat nog werkte in de zomer. Mijn hoop is dat met de update naar Android 9 dit ook zichtbaar zal zijn op de 903. Op de 7304 werkt HDR overigens ook al maanden niet meer bij Prime.
Android 9 komt niet, Deze zou in de loop van 2019 uitkomen volgens pers berichten. Inmiddels is het eind 2020 en ik denk niet dat ze nog energie gaan stoppen in deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
mduran schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:32:
[...]

Android 9 komt niet, Deze zou in de loop van 2019 uitkomen volgens pers berichten. Inmiddels is het eind 2020 en ik denk niet dat ze nog energie gaan stoppen in deze serie.
Ik heb de hoop daarop nog niet opgegeven. Op het forum van Toengel werd in de zomer van dit jaar nog gemeld dat er bepaalde certificeringen zijn gedaan die erop wijzen dat de update naar Android 9 nog gaat komen.

https://www.google.nl/amp...d-2018er-philips-tvs/amp/

[ Voor 12% gewijzigd door psr01 op 16-12-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
medu80 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:32:
[...]

Ik ga er ook niet vanuit, namelijk is het zo bij Philips model jaar 2018 Android 8 2019 Android 9 2020 Android 10 en de nieuwe modellen uit 2021 krijgen Android 11.
Het jammere is dat een update afhankelijk bent van de fabrikant net zoals een smartphone. die er een eigen schil er omheen legt (Samsung) bijvoorbeeld.

maar de Android updates van 8 naar 9 update zullen weinig invloed hebben en weinig verbeteringen opleveren. of je moet de tv een mod gaan uitvoeren op eigen risico, weet ook niet of dat mogelijk is of is uitgeprobeerd.

• xsive

xsive

ii

J.E. Weinor schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:05:
[...]

Ik ga er ook niet vanuit, namelijk is het zo bij Philips model jaar 2018 Android 8 2019 Android 9 2020 Android 10 en de nieuwe modellen uit 2021 krijgen Android 11.
Het jammere is dat een update afhankelijk bent van de fabrikant net zoals een smartphone. die er een eigen schil er omheen legt (Samsung) bijvoorbeeld.

maar de Android updates van 8 naar 9 update zullen weinig invloed hebben en weinig verbeteringen opleveren. of je moet de tv een mod gaan uitvoeren op eigen risico, weet ook niet of dat mogelijk is of is uitgeprobeerd.
Ik heb ooit ergens gelezen dat HDR10+ pas vanaf Android 10 ondersteund wordt in Android zelf. Nu lopen die versies niet perse gelijk met de versies van AndroidTV.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste