Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
ChuckBartowski schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:23:
[...]

Ik heb voor 59 euro een Chromecast Ultra gekocht tijdens Black Friday.

Wilde daar eigenlijk niet aan beginnen, maar ik krijg totaal geen hoogte van de tijdsduur voor een fix (enkele weken, enkele dagen, komende week, al van alles voorbij zien komen)

Series als The Mandalorian wil ik toch echt graag in 4K + HDR kunnen kijken.
En op 4 december Mulan Disney + in 4k HDR? _/-\o_

Ja The Mandalorian seizoen 2 deel 5 al gezien wel in HD 1080p helaas geen 4k HDR, het neemt niet weg om er niet naar te kijken.
Mooi serie van star wars het jammere van de serie vind ik de tijdsduur wat aan de korte kant is per deel gemiddeld 35 a 45 min, dat had van mij wat langer gemogen het geeft meer diepgang en meer star wars gevoel dat vind ik een kleine misser.

[ Voor 26% gewijzigd door J.E. Weinor op 01-12-2020 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psr01
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 17:54
Vandaag terugkoppeling gehad van ING, waar ik het probleem met de tv had gemeld:

“Bedankt dat u contact heeft opgenomen met klantenservice ING punten.

Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze leverancier. Zij hebben het volgende aangegeven;

Wij zij op de hoogte van dit probleem en kunnen melden dat er heel snel een software update komt om dit probleem te verhelpen.Wij hebben de bron van het probleem gevonden en wij zijn bezig om zo snel mogelijk de updates uit te rollen. De klant hoeft hiervoor niks te doen, de TV pakt dit automatisch.
Het is gepland dat in december de updates gaan uitrollen zodat 4k en HDR weer mogelijk is op streaming diensten.”

Een bevestiging vanuit Philips dus dat een en ander deze maand met een software update wordt opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
psr01 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:48:
Vandaag terugkoppeling gehad van ING, waar ik het probleem met de tv had gemeld:

“Bedankt dat u contact heeft opgenomen met klantenservice ING punten.

Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar onze leverancier. Zij hebben het volgende aangegeven;

Wij zij op de hoogte van dit probleem en kunnen melden dat er heel snel een software update komt om dit probleem te verhelpen.Wij hebben de bron van het probleem gevonden en wij zijn bezig om zo snel mogelijk de updates uit te rollen. De klant hoeft hiervoor niks te doen, de TV pakt dit automatisch.
Het is gepland dat in december de updates gaan uitrollen zodat 4k en HDR weer mogelijk is op streaming diensten.”

Een bevestiging vanuit Philips dus dat een en ander deze maand met een software update wordt opgelost.
Zoals ik enkele weken geleden had aangegeven, maar (bijna) niemand wou het geloven. Voor het eind van het jaar is dit in orde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:32

DjVe

Hatsaflats!

stevenleemans schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:25:
[...]

Zoals ik enkele weken geleden had aangegeven, maar (bijna) niemand wou het geloven. Voor het eind van het jaar is dit in orde.
Wil je er een schouderklopje voor? :/

Ik zie het andersom: zonder aandringen van kritische consumenten had dit waarschijnlijk langer geduurd. Daarnaast: eerst zien, dan geloven. Verwachten in december iets uit te rollen, kan in werkelijkheid ook prima februari worden.....

Maar het heeft Phillips hoogste urgentie hoor! Onze beste mensen zitten erop! :+ Wederom een nietszeggend bericht zonder enige deadline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
DjVe schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:55:
[...]

Wil je er een schouderklopje voor? :/

Ik zie het andersom: zonder aandringen van kritische consumenten had dit waarschijnlijk langer geduurd. Daarnaast: eerst zien, dan geloven. Verwachten in december iets uit te rollen, kan in werkelijkheid ook prima februari worden.....

Maar het heeft Phillips hoogste urgentie hoor! Onze beste mensen zitten erop! :+ Wederom een nietszeggend bericht zonder enige deadline.
Wat een arrogante reactie is dat?

Ik heb hier enkele weken terug al gemeld dat Philips heeft laten weten het voor het jaareinde op te lossen. De winkel waar ik al 10j klant ben heeft dit bevestigd via de vertegenwoordiger van Philips. Ze zijn er druk mee bezig, de druk van die 100 ‘kritische consumenten’ op een aantal 10.000-den verkochte televisies zal hun een worst wezen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
DjVe schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:28:
Ik heb ondertussen mijn 935 ontvangen en de 803 is retour. Kers op de taart: op dag van aanschaf ging er een actie in met keuze €300 retour of B&W ASW608 subwoofer. Dus uiteindelijk maximaal effect uit mijn aanvullende uitgave. Ik heb tevens weer 2 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar aanvullende verzekering bij CB.
Heeft de 935 dit probleem niet dan? Mijn pa heeft zich er een aan laten smeren, want beeldkwaliteit is veel beter met 4k. Maar vervolgens niet bereid om 20 euro per maand meer te betalen voor een Ziggo Mediabox Next...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

stevenleemans schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:44:
[...]
Ik kaats de bal alleen maar terug. Lees je bericht nou nog eens en oordeel dan zelf eens wie hier nu arrogant uit de hoek komt?
Ik heb hier enkele weken terug al gemeld dat Philips heeft laten weten het voor het jaareinde op te lossen. De winkel waar ik al 10j klant ben heeft dit bevestigd via de vertegenwoordiger van Philips. Ze zijn er druk mee bezig, de druk van die 100 ‘kritische consumenten’ op een aantal 10.000-den verkochte televisies zal hun een worst wezen hoor...
Nogmaals: eerst zien, dan geloven. "Er druk mee bezig zijn" is geen belofte, maar gewoon een manier om de druk er tijdelijk vanaf te halen. Het zou top zijn als het ze lukt, maar het zou mij niets verbazen als het pas in februari is opgelost.

En wellicht heb je gelijk dat de druk van een aantal kritische ze weinig doet, maar als we alles maar gewoon slikken als: "Joh, vervelend, maar komt wel goed joh!" dan is het einde zoek. Ik ervaar mij als een kritische consument en ik koop graag mooie (vaak ook dure) spullen, maar als die vanuit de fabriek al niet in orde zijn, dan zeg ik daar wel wat van.
coelho schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:45:
[...]

Heeft de 935 dit probleem niet dan? Mijn pa heeft zich er een aan laten smeren, want beeldkwaliteit is veel beter met 4k. Maar vervolgens niet bereid om 20 euro per maand meer te betalen voor een Ziggo Mediabox Next...
De 935 heeft zijn eigen problemen :+
  • Netflix 4K HDR werkt
  • Disney/Prime werken momenteel alleen naar op 1080P (volgens mij hebben alle Phillips modellen dit momenteel)
  • Directe commando's naar inputs werken niet meer (hebben meerdere Philips modellen na een firmware upgrade last van)
  • Subwoofer uitgang moet je bij inschakelen scherm steeds handmatig uit en weer aan zetten om geluid te krijgen

[ Voor 22% gewijzigd door DjVe op 03-12-2020 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Volgens mij is Philips altijd druk bezig. Ook met die Dolby Vision update die eerst heel lang wel, en toen opeens toch niet kwam. Of Android TV 9, daar zijn ze ook al lang druk mee. Oh, en toen ze die update pushten waardoor de schermverhouding van alle streaming app opeens niet meer klopte, toen duurde het ook maar twee maanden en 3 updates voor ze het weer gemaakt hadden.

Ik weet niet wie het bij Philips dan druk heeft, die drie stagiairs die ze de software laten schrijven, of de damage control afdeling die elke keer weer een smoes moet verzinnen? :F

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
DjVe schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:46:

De 935 heeft zijn eigen problemen :+
Eenmalig off topic:
• Netflix 4K HDR werkt
Dat is mooi, zal het enige zijn dat pa gebruikt
• Disney/Prime werken momenteel alleen naar op 1080P (volgens mij hebben alle Phillips modellen dit momenteel)
1 streamingsdienst vindt hij duur genoeg ;)
• Directe commando's naar inputs werken niet meer (hebben meerdere Philips modellen na een firmware upgrade last van)
Wat bedoel je hier exact mee? Voice Control?
• Subwoofer uitgang moet je bij inschakelen scherm steeds handmatig uit en weer aan zetten om geluid te krijgen
Pa wil geen subwoofer, kiest liever voor korting. En zit nu te kijken of hij zijn tv niet op zijn Marantz PM7004 versterker aan kan sluiten :X

[ Voor 6% gewijzigd door coelho op 03-12-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

coelho schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:56:
[...]

[...]
Wat bedoel je hier exact mee? Voice Control?
[...]
Pa wil geen subwoofer, kiest liever voor korting. En zit nu te kijken of hij zijn tv niet op zijn Marantz PM7004 versterker aan kan sluiten :X
[...]
Ik (en vele anderen) gebruiken een Harmony afstandsbediening (zeker omdat HDMI CEC ook niet altijd even lekker werkt). De Harmony gebruikt commando's om direct naar een HDMI ingang te gaan en dat werkt ineens niet meer na een update.

Een sub voegt overigens wel veel toe aan het geluidsbeeld. Zonder sub vind ik het wat vlakjes klinken, maar met de subwoofer aan krijg je een behoorlijk volwassen geluid. Het klinkt echt niet minder dan een goede soundbar in de wat hogere prijsklasse.

Ik mis alleen wel wat audio instellingen en hoewel het geluidbeeld mooi breed is (en best wat surround effect weer neer te zetten), is het wel overduidelijk dat het echt onder uit de TV komt. Daar had ik bij mijn vorige soundbars minder last van.

Maar goed, terug on-topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Het is nog de vraag of Philips de update gefaseerd uitrolt of in een keer.

De Philips Oled 903 is prime video alleen in SD kwaliteit en geen HD1080P te zien.
Disney+ en Netfilx zijn alleen maar in HD 1080p te zien maar ook hierin is de kwaliteit beroerd op dit moment voorheen was het beter.

Een lagere bitstream heeft ook of kan invloed hebben op het beeld kwaliteit die zijn tijdens de corona omlaag gegaan wegens netwerk capaciteit op mijn Oled tv was het wel degelijk waarneembaar.

Wanneer komt de Update van Philips over enkele weken voor of na kerst je weet het niet, geduldig wachten dan maar?
ten tweede blijft de vraag of het dan echt is opgelost en er geen bugs kunnen ontstaan waardoor het op termijn nog niet goed werkt of andere problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:15
[quote]coelho schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:45:
[...]

[/quote

Tja om nu voor 1 herhaalzender in UHD, en een handjevol series in gelijke kwaliteit kan ik hem eigenlijk geen ongelijk geven. De verdere uitrol van 4k-ultrahd duurt gewoon veels te lang bij Ziggo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
dinandus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:34:
[...]

[/quote

Tja om nu voor 1 herhaalzender in UHD, en een handjevol series in gelijke kwaliteit kan ik hem eigenlijk geen ongelijk geven. De verdere uitrol van 4k-ultrahd duurt gewoon veels te lang bij Ziggo!!
Bij KPN is het niet anders wil je 4K kost het je meer zowel voor de ontvanger als het abonnement
Zonder 4K ontvanger heb je niets aan een 4K abonnement van Netflix en andersom ook niet, die paar zenders die KPN uitzend is de moeite niet waard.

Alleen voor Netflix betaal je als basis in SD kwaliteit 7,99 euro voor de HD 10,99 euro en ultra HD 4K 13,99 euro per maand.

Dat kun je zien zonder de ontvanger van KPN of Ziggo op een Android tv. zonder de extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
dinandus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:34:
[...]

[/quote

Zijn alle standaard zenders dan nog niet in 4k beschikbaar, zeg maar NPO, RTL, SBS? Ik dacht dat 4k inmiddels al weer een jaar of 5 verkocht werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

coelho schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:21:
[...]

Zijn alle standaard zenders dan nog niet in 4k beschikbaar, zeg maar NPO, RTL, SBS? Ik dacht dat 4k inmiddels al weer een jaar of 5 verkocht werd?
Geen van die zenders is in 4K beschikbaar. Bij Ziggo alleen Love Nature (in een relatief lage bitrate) en bij KPN Xite, Love Nature & Insight. Leuk om af en toe te kijken, maar te veel herhaling om als volledige zenders te zien. 4K kijken hier is meestal Netflix, Amazon, Disney en wat downloads... en af en toe een van de 3 KPN zenders.

Overigens lijkt PlatteTV nu toch een nette (overbruggings-) oplossing te bieden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
coelho schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:45:
[...]

Mijn pa heeft zich er een aan laten smeren, want beeldkwaliteit is veel beter met 4k. Maar vervolgens niet bereid om 20 euro per maand meer te betalen voor een Ziggo Mediabox Next...
Zo herkenbaar.... mijn moeder pas het topmodel 65inch OLED van Phillips gekocht.... maar dan gewoon de coax in tv. Niet vanwege het geld maar een nextkastje is eng-moeilijk-gedoe... zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

coelho schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:21:
[...]

Pas sinds kort zijn (bijna) alle programma's in HD beschikbaar en jij wil nu ineens al 4K? :P ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

coelho schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:56:
[knip]
En zit nu te kijken of hij zijn tv niet op zijn Marantz PM7004 versterker aan kan sluiten :X
[...]
Hoewel offtopic, da ken ie. Lekker "ouderwets" analoog via hoofdtelefoon uit d:)b

Doe je vader de groeten van me :Y

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 13:26
TFHfony schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:26:
[...]

Overigens lijkt PlatteTV nu toch een nette (overbruggings-) oplossing te bieden.
Daar ben ik wel benieuwd naar, mijn 65oled903 komt daar ook vandaan :). Kun je een tipje van de sluier lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aswin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-08 10:04
Philips gevraagd naar de status van een mogelijke oplossing. Gisteren deze reactie gekregen:
Geachte heer/mevrouw,

Helaas is er nog geen zicht op een oplossing. Er wordt nog steeds hard gewerkt dit probleem te verhelpen. U krijgt van ons een notificatie wanneer er een update is die dit probleem op zou moeten lossen/

Met vriendelijke groeten,

Philips TV Klantenservice
Stemt mij nog niet echt hoopvol op een snelle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik denk dat men in NL niet precies weet wat de status bij TP Vision is, dus dat het niet per se representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
BiLLie- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:31:
[...]

Daar ben ik wel benieuwd naar, mijn 65oled903 komt daar ook vandaan :). Kun je een tipje van de sluier lichten?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar @TFHfony

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 18:05
TFHfony schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:26:
[...]

Nu maak je mij ook nieuwsgierig. Wat voor oplossing?

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heb nog via de Chat contact gehad met PlatteTV. De beste dame zegt gewoon simpelweg, kunnen we niks aan doen. Het beste neem je contact op met Philips. Heb haar vriendelijk, doch dringend gewezen op hoe de grote mensen wereld werkt. Dat betekent dus dat PlatteTV verantwoordelijk is voor garantie gerelateerde kwesties in relatie tot de kopende partij.

Feitelijk hebben we nu te maken met een ondeugdelijk product en is er genoeg jurisprudentie hierover te vinden waarbij de leverende partij eindverantwoordelijk blijft en binnen een redelijk termijn een oplossing moet bieden. Een reactie "wij kunnen er ook niks aan doen" gaat ook hier niet op.

Ik heb de chatsessie maar gestaakt, het was duidelijk dat deze dame hier niet van op de hoogte is en haar belscriptje aan het afwerken is. Ik heb reeds al mailcontact met PlatteTV, even afwachten waar ze mee komen. Ik kan me voorstellen dat @TFHfony een chromecast Ultra oid heeft aangeboden gekregen. Dat zou k ook een nette (tijdelijke) oplossing vinden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeeM77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:44
Goed nieuws.
Dear Users

we know that the inability for the TVs to playback VoD Content in the desired resolution has been disappointing for all of you. We have been working around the clock to provide a solution, and it is with great pleasure that we can now officially announce that a SW solution has been found.

The software release is being prepared as I’m typing up these lines and will be made available for all of you by beginning of next week via the TVs built-in internet-based software update mechanism.

We have however 2 notes for that SW:

#1 we strongly advise to make sure that all installed apps are updated via the Google Play Store (i.e. all pending updates should be installed)

#2 the TV will be treated as a new device, for example in Netflix. As Netflix has a max allowance of logged in devices to their service, it might be necessary to log in to Netflix (via a PC) and delete all “stored” device, so you can add new ones.

Please share any feedback to that update with us, if it worked and especially if it did not work out as intended.

Thank you
Bron: https://toengel.net/phili...hste-woche-2017-18er-tvs/

...and remember: gravity doesn't exist.... Earth just sucks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:25
Licht aan het einde van de tunnel!

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Hier maar even een vertaling >:)

Gebruikers van de 2017/18 Philips Android TV's kampen al een paar weken met het probleem dat streamingproviders (waaronder Netflix) alleen een zeer slechte beeldkwaliteit leveren (zie Toengels Support Forum ). Philips heeft samen met partners de oorzaak gevonden en komt volgende week voor een update:

Beste gebruikers,

we weten dat het onvermogen voor de tv's om VoD-inhoud in de gewenste resolutie af te spelen, voor jullie allemaal teleurstellend was. We hebben de klok rond gewerkt om een ​​oplossing te bieden, en het is met veel plezier dat we nu officieel kunnen aankondigen dat er een SW-oplossing is gevonden.

De softwareversie wordt voorbereid terwijl ik deze regels aan het typen ben en zal begin volgende week voor jullie allemaal beschikbaar zijn via het ingebouwde interne gebaseerde software-updatemechanisme van de tv.

We hebben echter 2 opmerkingen voor die SW:

# 1 we raden ten zeerste aan om ervoor te zorgen dat alle geïnstalleerde apps worden bijgewerkt via de Google Play Store (dat wil zeggen dat alle in behandeling zijnde updates moeten worden geïnstalleerd)

# 2 De tv wordt behandeld als een nieuw apparaat, bijvoorbeeld in Netflix. Aangezien Netflix een maximum aantal ingelogde apparaten heeft voor hun service, kan het nodig zijn om in te loggen op Netflix (via een pc) en alle "opgeslagen" apparaten te verwijderen, zodat je nieuwe kunt toevoegen.

Deel alstublieft alle feedback over die update met ons, als deze werkte en vooral als deze niet werkte zoals bedoeld.

Dank u

Thomas

Philips Consumer Care

Betrokken tv-series:

2018 hardware platform
2019
55PUS9104 Ontwerp Georg Jensen
2018
55OLED903 en 65OLED903 met geluid van Bowers & Wilkins
55OLED803 en 65OLED803
8503 Ultra HD met Nano ELED en soundbar
8303 Ultra HD met Nano ELED
7803 Ultra HD
7503 Ultra HD met soundbar
7303, 7363, 7373, 7383, 7393 Ultra HD
Hardware platform van 2017
2018
65OLED973 OLED
65OLED873 OLED
2017
9002 OLED
8602 Quantum Dot
8102 Lokaal dimmen
7502
6412, 6482
Toengel @ Alexaar even voor een vertaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-02 18:45
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

J.E. Weinor schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:53:
[knip]
# 2 De tv wordt behandeld als een nieuw apparaat, bijvoorbeeld in Netflix. Aangezien Netflix een maximum aantal ingelogde apparaten heeft voor hun service, kan het nodig zijn om in te loggen op Netflix (via een pc) en alle "opgeslagen" apparaten te verwijderen, zodat je nieuwe kunt toevoegen.

[knip]
Dit lijkt mij nergens voor nodig, er mogen heel wat apparaten geregistreerd staan. Het aantal actieve Netflix apparaten is toch automatisch beperkt tot wat mag via je abonnement.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
hardware-lover schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:43:
[...]

Dit lijkt mij nergens voor nodig, er mogen heel wat apparaten geregistreerd staan. Het aantal actieve Netflix apparaten is toch automatisch beperkt tot wat mag via je abonnement.
@hardware-lover

Kan zijn dat ze bedoelen als je al op max geregistreerde apparaten zit betreft Netflix en door een nieuwe software update eerst de oude moet verwijderen en de nieuwe als geregistreerd aanmeld.
De nieuwe software update Philips kan zijn dat er onder een andere registratie nummer komt te liggen en niet als vorige registratie is mee genomen in de update.

Hellemaal durf ik het niet te zeggen zoveel kennis heb ik niet, maar een vermoeden dat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

J.E. Weinor schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:12:
[...]
@hardware-lover

Kan zijn dat ze bedoelen als je al op max geregistreerde apparaten zit betreft Netflix en door een nieuwe software update eerst de oude moet verwijderen en de nieuwe als geregistreerd aanmeld.
De nieuwe software update Philips kan zijn dat er onder een andere registratie nummer komt te liggen en niet als vorige registratie is mee genomen in de update.

Hellemaal durf ik het niet te zeggen zoveel kennis heb ik niet, maar een vermoeden dat het kan zijn.
Ik weet wat er geschreven staat, maar ik zie werkelijk een hele lijst aan geregistreerde apparaten staan binnen mijn Netflix profiel (via browser) die al eens gebruikt hebben gemaakt van dezelfde Netflix account. Op de Philips zou het voldoende moeten zijn om op de TV zelf uit te loggen om later weer in te loggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Zeer mooi vooruitzicht!
Hopelijk pakt alles een beetje automatisch op zonder teveel gedoe. Vroeger vond ik herinstallaties leuk, tegenwoordig niet meer zo, guess andere prioriteiten tegenwoordig 🙄

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:25
Nog geen change log, maar ik denk dat dit de nieuwe firmware met de fix is:

https://toengel.net/phili...oreo-tpm171e-107-1-136-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Mr Magic schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:50:

voor de 55pos9002 is hij nog niet bijgewerkt helaas.. :'(

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Mr Magic schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:50:

De 7304 staat er niet bij :/ Maar ik heb hetzelfde euvel met mn 70PUS7304.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:25
Ik denk dat ik iets te enthousiast was met posten.

Er staat bij dat de firmware in de loop van de middag/avond via de update-functie van de TV beschikbaar zal komen.

Losse downloads volgen meestal wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:47
Hubert schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:24:
[...]

voor de 55pos9002 is hij nog niet bijgewerkt helaas.. :'(
Staat nochtans wel degelijk in dat lijstje, als eerste onder 2017. Updates worden vaak verspreid uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

diedie2 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:57:
[...]

Staat nochtans wel degelijk in dat lijstje, als eerste onder 2017. Updates worden vaak verspreid uitgegeven.
klopt maar als je verder kijkt is het nog de oude firmware waar je op uitkomt. maar goed ben al blij dat er schot in de zaak lijkt te zijn :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-08 15:34
Ik was in de veronderstelling dat dit issue ook van toepassing was op mijn 1,5 week oude 50PUS8545.
Disney+ komt niet verder dan 1080p, zelfde geldt voor Prime, en Netflix doet alleen 4K vlak na opnieuw opstarten van de TV.
Echter, in de meest recente berichten hierboven ontbreekt mijn typenummer, en wordt er alleen gesproken over de TPM171E-firmware. De mijne draait op TPM191E.
Ik ben nog vrij nieuw met de materie; kan iemand met meer kennis hier een licht op laten schijnen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
gappendaal schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:44:
Ik was in de veronderstelling dat dit issue ook van toepassing was op mijn 1,5 week oude 50PUS8545.
Disney+ komt niet verder dan 1080p, zelfde geldt voor Prime, en Netflix doet alleen 4K vlak na opnieuw opstarten van de TV.
Echter, in de meest recente berichten hierboven ontbreekt mijn typenummer, en wordt er alleen gesproken over de TPM171E-firmware. De mijne draait op TPM191E.
Ik ben nog vrij nieuw met de materie; kan iemand met meer kennis hier een licht op laten schijnen? Dank!
Volgens mij ging het specifiek om de mediatek MT5891 SOC. Toestellen van daarna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-08 15:34
Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:48:
[...]

Volgens mij ging het specifiek om de mediatek MT5891 SOC. Toestellen van daarna niet.
Dat zou suggereren dat er iets anders aan de hand is. Terwijl de symptomen toch hetzelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
gappendaal schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:51:
[...]

Dat zou suggereren dat er iets anders aan de hand is. Terwijl de symptomen toch hetzelfde zijn...
Dat Netflix 4K laat zien na opnieuw opstarten is misschien een teken dat het iets anders is want volgens mij is dat bij de getroffen modellen niet het geval, daar geeft Netflix helemaal geen 4K.

Maar je zult het snel weten want hierboven begrijp ik dat de fix elk moment kan uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Dit is de update software van Philips
Deze update is alleen voor type toestellen met TPM171E in de aanduiding hogere versies die ook problemen hebben is nog geen update beschikbaar.

TPM171E _ 107.001.136.003 – Date: 2020/12/07
- Android Oreo 8.0.0 based software
- Fix for UHD playback on specific VOD services
- Improvements for network setup
- Fix for clock time in EPG grid
- Improvements for system stability

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
De 55oled903 heeft nog geen update ontvangen. vermoed dat het gefaseerd wordt geüpdatet , de komende dagen maar in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasnblack
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 07:48
Zojuist mijn 55OLED803 geupdate met deze nieuwe versie, en bij mij werkt 4K netflix weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
helaas, ik moet nog even geduld hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasnblack
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 07:48
J.E. Weinor schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:23:
De 55oled903 heeft nog geen update ontvangen. vermoed dat het gefaseerd wordt geüpdatet , de komende dagen maar in de gaten houden.
Via de site van Philips is de update al wel binnen te halen, ook voor de 55OLED903. Zo heb ik dat ook met mijn 55OLED803 gedaan. Aan de naam van de update kan je dan zien dat het de nieuwe versie is (het .upg bestand in de zip). Overigens wordt op de site nog wel het oude versienummer aangegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 11:41
Ik heb de update ook op mijn 55OLED903 geinstalleerd. Netflix werkt weer top! Prime Video lijkt (The Grand Tour) nog steeds op iets van 480P helaas, zelfde geldt voor D-play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

rickiej556 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:06:
Ik heb de update ook op mijn 55OLED903 geinstalleerd. Netflix werkt weer top! Prime Video lijkt (The Grand Tour) nog steeds op iets van 480P helaas, zelfde geldt voor D-play.
Vraag me af of PV zelf weer een update nodig heeft of even opnieuw gesynchroniseerd oid

Moet even wachten dat de update OTA is, kan moeilijk bij mijn USB poort, dan zal ik ook ff D+ testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

rickiej556 schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:06:
Heb je ook de apps opnieuw geïnstalleerd en geregistreerd?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

TFHfony schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:41:
[...]

Ja misschien ff cache wissen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

BiLLie- schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:31:
[...]

PlatteTV heeft mij in een Chromecast Ultra voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ook hier de update geïnstalleerd, Netflix werkt weer in 4K, dus dat is fijn.
Jammer dat je bij andere diensten geen info kunt zien over de resolutie enzo, blijft irritant.

Breaking Bad - Netflix - 2160P

Opnieuw inloggen of niet:
- Amazon Prime Video: niet
- Disney Plus: niet
- Netflix: wel
- NPO Start: niet
- Pathé Thuis: niet
- RTL XL: niet
- Videoland: niet
- YouTube: niet

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 07-12-2020 19:57 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 11:41
TFHfony schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:41:
[...]

Netfix en Prime Video wel ja, heb bij Prime Video ook eerst mijn TV verwijderd en daarna opnieuw gekoppeld. D-Play nog niet opnieuw aangemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:48:
[...]

TPM191E hier (70PUS7304 uit 2019) en exact hetzelfde probleem, geen 4K en geen HDR. Ook nog geen firmware update beschikbaar.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Er schijnen wat problemen te zijn met de nieuwe update.
De nieuwe software is alleen via usb te installeren op je tv, automatisch via online voorlopig nog niet mogelijk.
Prime video schijnt niet opgelost te wezen en nog steeds in slechte kwaliteit in (SD) en bepaalde types ook nog niet te updaten.
schijnbaar zitten er bepaalde bugs in de software.

Om het te volgen hier de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-08 19:20
prime video doet het bij goed. 65OLED873 met USB geupdate.
Moest wel de audio weer goed instellen op HDMI multi channel.
Tot nu toe geen problemen gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psr01
Ik ben bang dat Prime video voorlopig niet opgelost gaat worden door Philips. Daar zat ook al een probleem voordat de problemen met de andere streamingdiensten ontstonden. HDR deed het al veel langer niet meer bij Prime. Wel was de beeldkwaliteit voorheen beter dan nu. Ik vraag me wel af of andere merken hetzelfde probleem hebben met de Prime app. Zo niet dan trek ik nog een keer aan de bel bij ING nadat de update de andere problemen heeft verholpen. Ik vind het niet acceptabel als die app zo slecht blijft.

Bij mijn 65OLED903 overigens ook nog geen update beschikbaar...

[ Voor 6% gewijzigd door psr01 op 07-12-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Er is klaarblijkelijk nog nergens een update te vinden, alleen handmatig flashen kan.

Zie ook genoeg mensen die pretenderen nergens last van te hebben, native varianten van apps te gebruiken enzovoort, tricky.

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 07-12-2020 23:59 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

CLB schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:51:
Ook hier de update geïnstalleerd, Netflix werkt weer in 4K, dus dat is fijn.
Jammer dat je bij andere diensten geen info kunt zien over de resolutie enzo, blijft irritant.

[Afbeelding: Breaking Bad - Netflix - 2160P]

Opnieuw inloggen of niet:
- Amazon Prime Video: niet
- Disney Plus: niet
- Netflix: wel
- NPO Start: niet
- Pathé Thuis: niet
- RTL XL: niet
- Videoland: niet
- YouTube: niet
Bij D+ zie je normaliter bij de korte omschrijving bij de play button een 4k logootje staan als hij een 4k scherm detecteert. Daar staat al een poosje nog maar HD, ben benieuwd wanneer we daar weer 4k zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Hier is de update op de 55oled903 beschikbaar via de " update via internet " optie.

Netflix en disney werken weer prima nu ok 4k+HDR zonder het ''resetten'' van de apps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wshrdbfo_QnqgEdAsUnO26bTzPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LknIM2IvZdEMQ9HWLWL6PB0d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VN7cRVKRgGXPkNwLgp1At1hYA_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fq4YknTvlOpT0ZL2Kdb4BOYB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTMQ2StAN67m5PRq_MJpqAzHi6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N51qDECXCRISNl4EBhI8G7zU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Gipsy King op 08-12-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Heb vanmorgen op dezelfde manier de update geinstalleerd op 55POS9002. (update via internet optie)

Disney+ en Netflix lijken het weer goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Net mijn 55PUS7303 geupdate met update via internet. Ik heb alleen Netflix getest, en die speelt weer normaal 4k af.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hier ook mijn 55pos9002 van een update voorzien over the air. disney en netflix weer prima in 4k. amazon ook geloof ik al is dat wat lastiger te achterhalen. en daarbij ook geen hdr vermelding bij series die dat kennelijk moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 14:37
Ook hier zojuist de update binnengehaald via de ingebouwde updater (43PUS6412/12). Na het updaten het zekere voor het onzekere genomen, en alle video-apps verwijderd (of teruggezet naar fabrieksinstellingen) en allemaal opnieuw geüpdatet en ingelogd.

- Netflix werkt weer netjes op 4k en HDR
- Disney+ werkt ook weer netjes met 4K en HDR
- Prime lijkt ook weer te werken, maar zoals eerder aangegeven is dit lastig te zien. Echter was het verschil met 480p erg groot, en dit is zeker geen 480p. Of het 4k is of niet is slecht te zien, en HDR heeft het nooit goed gedaan in Prime.
- YouTube blijft gek genoeg nog steeds maximaal 720p aanbieden, bij video's die 1080p60 of 4k zouden moeten ondersteunen. Ook via ingebouwde ChromeCast is 720p de maximum. Anderen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 13:26
Ook hier is de update (via het internet) binnengekomen en geinstalleerd. De apps heb ik niet verwijderd of opnieuw geinstalleerd, gewoon weer opnieuw geopend. Disney+ lijkt erg traag, maar toont wel weer 4k. Ik hoefde niet opnieuw in te loggen. Netflix moest ik opnieuw inloggen en deze reageert weer normaal en toont 4k :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
Zojuist ook de update geïnstalleerd.
Niets bijzonders gedaan, niets verwijderd / niet naar fabrieksinstellingen.

Hoefde nergens opnieuw in te loggen.

Netflix is weer 4k
Youtube is helaas nog maximaal 720p, dat was voorheen wel 4k (mijn standaard 4k testvideo :) )
Dus daarmee moeten ze toch nog even aan de slag.

[ Voor 8% gewijzigd door TigoGP op 08-12-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

TigoGP schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:35:
Zojuist ook de update geïnstalleerd.
Niets bijzonders gedaan, niets verwijderd / niet naar fabrieksinstellingen.

Hoefde nergens opnieuw in te loggen.

Netflix is weer 4k
Youtube is helaas nog maximaal 720p, dat was voorheen wel 4k (mijn standaard 4k testvideo :) )
Dus daarmee moeten ze toch nog even aan de slag.
youtube is bij mijn 55pos9002 alltijd al 4k geweest. nu ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Hier ook, net nog even voor de zekerheid de "costa rica 4k" video gecheckt. Duidelijk hoger als 720p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Mijn ambilight flikkert nu, bij stilstaande beelden, in zowel game als football mode.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hier op mijn 65OLED803 de nieuwe software geïnstalleerd. Bij Netflix was opnieuw inloggen voldoende. Die doet weer HDR & 4K. Prime video bleef 480p, dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld: Doet weer netjes 4K. Lijkt alleen geen HDR meer te doen.
Youtube nog niet getest eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 18:05
Beide toestellen hier ook weer normaal na de update:

55PUS7303 en 65PUS7303.

Ik moest wel opnieuw inloggen bij Netflix.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYFa9CO10K0jKtbg_-1B35YoI90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BzEXd4P1c6yvfxQZORg47B2F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door DJvL op 08-12-2020 14:24 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
fynrd1 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:58:
Mijn ambilight flikkert nu, bij stilstaande beelden, in zowel game als football mode.
Ook even een powercycle gedaan? Desnoods stroom er 3 minuten af...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Hier Prime en Netflix in 4k HDR, maar YT wisselt. het 4k HDR kanaal is 720p maar sommige test beelden etc gaan wel in 4k HDR... Weet even niet of dit nou zit in de YT app of iets anders. Volgens mij als ik uitlog en dan het kanaal probeer gaat het wel in 4k HDR, zal dit nog even testen.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
Burning_Tyre schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:41:
Hier ook, net nog even voor de zekerheid de "costa rica 4k" video gecheckt. Duidelijk hoger als 720p!
Dat is ook mijn testvideo ;)

Wat staat er bij jou, als je de kwaliteit bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:46
Paganstars schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:10:
Hier Prime en Netflix in 4k HDR, maar YT wisselt. het 4k HDR kanaal is 720p maar sommige test beelden etc gaan wel in 4k HDR... Weet even niet of dit nou zit in de YT app of iets anders. Volgens mij als ik uitlog en dan het kanaal probeer gaat het wel in 4k HDR, zal dit nog even testen.
Ik heb dit probleem sinds een maandje met de 55pus7101. Deze tv zie ik niet terug komen in de lijstjes. Zou dit hetzelfde probleem kunnen zijn? Met Netflix heb ik overigens nooit het probleem gehad. Amazon en Disney heb ik niet :/

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
Volgens mij bestond dit al, voordat het DRM probleem opdook.

Als je even op Google zoekt, zie je dat ook Samsung TV's, en andere merken dit hebben: max 720p.
In 2014 was dit ook kortstondig een probleem: zat toen in de YT app op Chromecast (ingebouwd in TV of los?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Net de OTA update gedaan voor mijn 8303.
Na automatische herstart kan ik het volgende melden:

Netflix: je wordt gevraagd opnieuw in te loggen, na inloggen werkt 4k HDR weer als een zonnetje
Disney+: werkt direct weer in 4k HDR
Prime: vindt 480p nog steeds voldoende. Na cache verwijderen en opnieuw in te loggen geen HDR, maar wel weer HD, vermoedelijk geen 4k. Maar dit was voorafgaand aan het widevine probleem ook al een dingetje. 4k HDR heeft heel even gewerkt toen ik net lid werd.
YouTube: digital foundry 4k video geprobeerd, max 720p. Uitgelogd, toen aquarium 4k coral reef video geprobeerd, 4k werkt. Bij veel 4k HDR content nog steeds max 720p. 4k HDR Night Walk in Tokyo Red Light District werkt wel in 4k HDR. Lijkt alsof auteursrechtelijk beschermd materiaal op 720p blijft steken. Ik ga zo nog even YouTube verwijderen en opnieuw beginnen.

UPDATE YouTube:
Alle YouTube updates verwijderd, cache verwijderd.
Profiel weer geladen. Zelfde problemen nog.
YouTube opnieuw laten bijwerken. Zie dat Netflix ook update heeft net als Chromecast plugin, neem ik ook gelijk mee. Nee, nog steeds max 720p bij auteursrechtelijk beschermd 4k HDR materiaal.

[ Voor 15% gewijzigd door xsive op 08-12-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
TigoGP schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:16:
[...]

Dat is ook mijn testvideo ;)

Wat staat er bij jou, als je de kwaliteit bekijkt?
Hoe bekijk ik dat op de 55POS9002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een 55US6704/12 gebruikte altijd mijn laptop om youtube te casten naar de tv, ineens krijg ik BRON NIET ONDERSTEUND, vanaf mijn android en mijn zoontjes Iphone geen probleem, alleen vanaf de laptop of ook vanaf mijn pc word het niet meer ondersteund?!

Gisteren nog succesvol gebruikt, nu alles geprobeerd maar geen oplossing?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Laatst online: 06-09 09:20
xsive schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:57:
Net de OTA update gedaan voor mijn 8303.
Na automatische herstart kan ik het volgende melden:

Netflix: je wordt gevraagd opnieuw in te loggen, na inloggen werkt 4k HDR weer als een zonnetje
Disney+: werkt direct weer in 4k HDR
Prime: vindt 480p nog steeds voldoende. Na cache verwijderen en opnieuw in te loggen geen HDR, maar wel weer HD, vermoedelijk geen 4k. Maar dit was voorafgaand aan het widevine probleem ook al een dingetje. 4k HDR heeft heel even gewerkt toen ik net lid werd.
YouTube: digital foundry 4k video geprobeerd, max 720p. Uitgelogd, toen aquarium 4k coral reef video geprobeerd, 4k werkt. Bij veel 4k HDR content nog steeds max 720p. 4k HDR Night Walk in Tokyo Red Light District werkt wel in 4k HDR. Lijkt alsof auteursrechtelijk beschermd materiaal op 720p blijft steken. Ik ga zo nog even YouTube verwijderen en opnieuw beginnen.

UPDATE YouTube:
Alle YouTube updates verwijderd, cache verwijderd.
Profiel weer geladen. Zelfde problemen nog.
YouTube opnieuw laten bijwerken. Zie dat Netflix ook update heeft net als Chromecast plugin, neem ik ook gelijk mee. Nee, nog steeds max 720p bij auteursrechtelijk beschermd 4k HDR materiaal.
Hier dezelfde bevindingen, twijfel alleen of Prime 4K is of HD, sowieso geen HDR (geen melding)

YouTube zelfde issue, “4K Costa Rica” is 720p

Chromecast Ultra dus toch maar aan de TV laten hangen... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psr01
Kwam dit tegen op het forum van Toengel:

“hello,

it’s possible to show informations on prime video.
On the remote, press red then green then blue and finally yellow.

after reset prime video, on my POS9002 i got 4k but no HDR.
on my TCL P6046, i got 1080p only and HDR.”

Net ff getest en het werkt, hiermee kun je uitgebreide informatie zien over o.m. de video kwaliteit bij Prime. Bij mij is de resolutie voor de update 400... Nu aan het updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Laatst online: 06-09 09:20
psr01 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:21:
Kwam dit tegen op het forum van Toengel:

“hello,

it’s possible to show informations on prime video.
On the remote, press red then green then blue and finally yellow.

after reset prime video, on my POS9002 i got 4k but no HDR.
on my TCL P6046, i got 1080p only and HDR.”

Net ff getest en het werkt, hiermee kun je uitgebreide informatie zien over o.m. de video kwaliteit bij Prime. Bij mij is de resolutie voor de update 400... Nu aan het updaten...
Handig. Bij mij is het idd 1080p zonder HDR (The Boys)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TigoGP
Ik ben uitgelogd op YT, toen de app gerest via de instellingen (in de app) en weer ingelogd.

Momenteel kan ik weer (veel) video's in 4K kijken.

Wat erg opvalt is dat de video's waar 60 fps in de beschrijving staat, dat niet lukt.
Die blijven op 720P hangen, dus ook niet in HD!

Zojuist gecheckt op mijn laptop (handig via geschiedenis) welke video's ik wel / niet kan kijken in 4K / HD
Blijkt inderdaad de video's die alleen in 60 fps beschikbaar zijn, dat dit niet lukt.

4K Splendors of Switzerland : wel (geen 60fps)
REAL 8K HDR 60FPS (FUHD) Collection : niet (60 fps)
COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD) : niet (60 fps)
4K Nature 24/7 - World's Most Beautiful Places : wel (geen 60fps)

Herkent iemand bovenstaande?

Wat ook handig is: met mijn trage koperen lijn, lukt het niet 4K video's op YT vloeiend af te spelen.
(op TV met KPN ontvanger gelukkig wel :))
Hierdoor kan ik dus wel met zekerheid zeggen, dat waar 720p staat, het niet alsnog 4K is.

Aanvulling: de video's casten vanaf telefoon zijn zeker weten wel in 4K op TV.
Verschil is dan duidelijk te zien. (Costa Rica in 4K)

[ Voor 6% gewijzigd door TigoGP op 08-12-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
ChuckBartowski schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:26:
[...]

Handig. Bij mij is het idd 1080p zonder HDR (The Boys)
Hier ook 1080p bij Hanna. Geen 4K en ook geen HDR dus. Dat moet Philips toch ook nog fixen, tenzij het bij alle merken en tv’s het geval is en het probleem dus bij Amazon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
psr01 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:15:
[...]

Hier ook 1080p bij Hanna. Geen 4K en ook geen HDR dus. Dat moet Philips toch ook nog fixen, tenzij het bij alle merken en tv’s het geval is en het probleem dus bij Amazon zit.
Prime video is en blijft een probleem geen 4k en HDR wel 1080P HD maar ook hierin slechte kwaliteit tot SD kwaliteit.
Disney + 4k HDR niet altijd, Netflix veel in HD 1080P 4k hdr werkt niet optimaal op mijn Philips 55oled903

Sinds de update traag opstarten er zitten schijnbaar bugs in de software kwam een kortstondige foutmelding tijden de installatie procedure tegen de installatie liep wel gewoon door en heeft de nieuwe software update wel geïnstalleerd.

Geprobeerd fabrieksinstellingen en apps opnieuw software op nieuw maar geen verbeterd resultaat, wel wat beter dan de oude software maar geen optimale goede werking.

Op het ene type werk het beter dan de andere schijnbaar met de zelfde software update, op forums te hebben gelezen.

Philips/TPvision heeft nog werk aan de winkel tot dat de bugs er uit zijn, dit is mijn ervaring tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wellicht helpt het om caches leeg te gooien via het Android-menu voor de hierboven genoemde problemen?

Heb het idee dat Prime Video HDR een ander probleem is. Helaas is de klantenservice van Prime Video zeer slecht, niks mee aan te vangen, komt nooit terug op zaken, hebben geen idee waar ze het over hebben.

Zal nu het weer werkt eens gaan testen om te zien of het inderdaad klopt dat je op Android TV een lagere bitrate krijgt dan op een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:08:
Wellicht helpt het om caches leeg te gooien via het Android-menu voor de hierboven genoemde problemen?

Heb het idee dat Prime Video HDR een ander probleem is. Helaas is de klantenservice van Prime Video zeer slecht, niks mee aan te vangen, komt nooit terug op zaken, hebben geen idee waar ze het over hebben.

Zal nu het weer werkt eens gaan testen om te zien of het inderdaad klopt dat je op Android TV een lagere bitrate krijgt dan op een Chromecast.
Ik heb dat allemaal al geprobeerd maar dat helpt niks. Iemand hier die wel 4K beeld met HDR heeft op Prime en zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

psr01 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:17:
[...]

Ik heb dat allemaal al geprobeerd maar dat helpt niks. Iemand hier die wel 4K beeld met HDR heeft op Prime en zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik bedoelde eerder dat sommige films het wel of niet deden op Disney+ en YouTube. Dat klinkt mogelijk als een cache issue.

Amazon heeft een ander probleem, alleen te fixen met Chromecast Ultra of ander device dat HDR doet vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Instructies: resolutie en statistieken weergeven in de Amazon Prime Video-app (Android TV)

Hier de link wel in het Duits.

https://toengel.net/phili...-app-anzeigen-android-tv/

Of het werkt durf ik niet te zeggen, de bevindingen van het resultaat hier maar melden en op welke type Philips tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
J.E. Weinor schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:33:
Instructies: resolutie en statistieken weergeven in de Amazon Prime Video-app (Android TV)

Hier de link wel in het Duits.

https://toengel.net/phili...-app-anzeigen-android-tv/

Of het werkt durf ik niet te zeggen, de bevindingen van het resultaat hier maar melden en op welke type Philips tv
In een post of 8 boven je wordt dit al bevestigd door @psr01... Met daarbij ook de resultaten. Die zal voor nagenoeg iedereen hetzelfde zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
alex3305 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:37:
[...]

In een post of 8 boven je wordt dit al bevestigd door @psr01... Met daarbij ook de resultaten. Die zal voor nagenoeg iedereen hetzelfde zijn lijkt mij.
Oke de post niet zo snel gezien >:)

Ik zelf heb eens geprobeerd eens een paar tv remote apps te installeren via mobiel om uit te proberen de app werk wel maar de weergave resolutie prime video tot op heden nog geen resultaat geboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Hier ook ff Amazon prime getest, maar gewoon weer in 4k (getest met Hanna s1e01)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtSUJ2d-lEIvzg7xUgk0S2Rz7yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j2HVEfUQMEyp3G1pcVKwctnw.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry voor de brakke foto, het is overigens een Philips 65oled903

Netflix en YouTube doen ook gewoon weer 4k. Disney+ weet ik niet, abonnement heb ik stop gezet tot nader order.

[ Voor 15% gewijzigd door renzo4000 op 08-12-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
renzo4000 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:03:
Hier ook ff Amazon prime getest, maar gewoon weer in 4k (getest met Hanna s1e01)

[Afbeelding]

Sorry voor de brakke foto, het is overigens een Philips 65oled903
Wat heb je gedaan om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb dezelfde tv en ook getest met die aflevering van Hanna en kreeg 1080p beeld. Heb je ook HDR beeld?

[ Voor 4% gewijzigd door psr01 op 08-12-2020 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Niks, gewoon netjes de software geüpdatet ;). Heb een Philips 65oled903.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
Net ook nog een keer getest met die afl. van Hanna en beeld varieert daarin van 720p tot 1080p en 4K... Vreemd en iig geen HDR weergave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

renzo4000 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:58:
[...]

Ook even een powercycle gedaan? Desnoods stroom er 3 minuten af...?
Stroom eraf heeft geholpen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
renzo4000 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:10:
Niks, gewoon netjes de software geüpdatet ;). Heb een Philips 65oled903.
Ik heb ook de 903 en je kan ook gewoon de apps verwijderen en opnieuw installeren en dan zou het 4K moeten zijn. Ik ben benieuwd en zal mijn bevindingen ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
Noresponse schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:40:
[...]

Ik heb ook de 903 en je kan ook gewoon de apps verwijderen en opnieuw installeren en dan zou het 4K moeten zijn. Ik ben benieuwd en zal mijn bevindingen ook delen.
Prime video is een systeemapp, die kun je niet verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
psr01 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:48:
[...]

Prime video is een systeemapp, die kun je niet verwijderen...
Ik kon alleen de update verwijderen van amazone en weer updaten , maar beeld is al stuk beter en volgens mij alleen 1080P , Netflix is weer 4K dus dat is alweer een plus :)
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste