Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
DjVe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:52:
Ik krijg het volledige aankoopbedrag terug.
Dat is heel coulance van CB het volledig aankoopbedrag die je terug krijgt na 1.5 jaar want ze zijn het niet verplicht en aangezien het geen grote defect is en nog altijd een oplossing kan zijn bij Philips.
Elke winkel werk niet op deze manier of gaat er mee om.

Mijn aankoop was via Kameraexpres gewoon in de winkel heb geen melding gemaakt van de huidige problemen rond de 4 k stream weet ook niet hoe coulance het bedrijf hiermee omgaat mocht het niet te fixen zijn via Philips heb ik er wel vrede mee eerlijk gezegd ik wacht verder rustig af wil mijn model 903 niet voor de 934 of de 935 ondanks het wat nieuwer is er op inruilen wegens de lelijke uitstekende soundbar mijn tv hang aan de muur .
Maar Philips heeft geen opvolger gemaakt van de 903 serie zoals een 904 of 905 in vergelijking met de 803 804 en de 805 wat ik wel een beetje gehoopt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 15:46
J.E. Weinor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:25:
[...]

Wat gebeurt er als ik de koopovereenkomst ontbind?
Als u de koopovereenkomst ontbindt, moet u het product teruggeven. Daarna moet de verkoper uw geld terugbetalen. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd gewoon hebt kunnen gebruiken. Soms wil een verkoper een tegoedbon geven, en geen geld. Wilt u dat niet, dan kunt u zeggen dat u uw geld terug wilt. Want daar hebt u recht op.

Een stukje uit de ACM consumenten wijzer

Beindiging koopovereenkomst hangt af aan bepaalde voorwaarden en verloop van beëindiging er staat ook iets op de overheid website.

Kort gezegd komt het er op neer duur van het probleem geen oplossingen gevonden na zoveel reparaties etc,
Een koop ontbinding houdt ook in dat het probleem na 1.5 jaar zich binnen de garantie voor het eerst zich voordoet en geen reparatie meer kan wegens bepaalde factoren de verkoper is jouw verplicht om een vervangend of vergelijkbaar product aan te bieden je kan er niet mee eens zijn dan kan er een halve koopontbinding ontstaan je mag je toestel houden en krijgt het volledig bedrag terug of in een form van een koopbon wat je toestel als redelijke waarde opbrengt de gebruikers afschrijving is hier op van toepassing
In dit geval heb je niet altijd rechte op het volledige aankoop bedrag.
Ik heb het over non-conformiteit, als dat vastgesteld is mogen er geen kosten in rekening gebracht worden. Ook niet voor eerder gebruik.

Dat staat ook heel helder beschreven in de link die ik gestuurd heb (die gericht is op verkopers).

Ik snap als je de koop om andere redenen wil verbreken dat het niet zo werkt, maar dit soort issues gaan over wettelijke garantie en dus non-conformiteit.

Prima dat je vast wil houden aan 2 jaar fabrieksgarantie en dat je het terecht vind dat verkopers niet het volledige bedrag voor reparatie/ontbinding hoeven te betalen. Maar de wetgeving is daar duidelijk in, los van de moeite die het kost om dat ook geregeld te krijgen, want verkopers gaan uiteraard ook altijd beginnen over “2 jaar wettelijke garantie” (die niet bestaat in NL) en over alles daarbuiten moeilijk doen.

Wat mij betreft is hier genoeg over gezegd, het wordt een beetje wellus/nietus zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:16

Sorcerer8472

Mens sana?

DjVe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:26:
[...]

Nee hoor, het gaat alleen om de schermen met een MediaTek MT5891 SOC en dat zijn de 2017/2018 modellen. De modellen van dit en afgelopen jaar hebben daar geen last van.
Met even als aantekening dat bijvoorbeeld een aantal 2018-modellen nog tot diep in 2019 geproduceerd werden (of wellicht nog steeds) en sowieso nu nog verkocht worden.

Ben benieuwd of dit inderdaad de RSA-lek was. Ook benieuwd wie er uiteindelijk mag betalen als het niet opgelost kan worden en ik inderdaad mijn tv zou terugsturen naar CoolBlue waar hij vandaan komt. Betaalt CB dan of stelt Philips ze uiteindelijk schadeloos?

Intussen ga ik lekker met m'n Chromecast Ultra. Ding wordt wel ontzettend heet bij afspelen van 4K trouwens! :o

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
ChuckBartowski schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:05:
[...]

Ik heb het over non-conformiteit, als dat vastgesteld is mogen er geen kosten in rekening gebracht worden. Ook niet voor eerder gebruik.

Dat staat ook heel helder beschreven in de link die ik gestuurd heb (die gericht is op verkopers).

Ik snap als je de koop om andere redenen wil verbreken dat het niet zo werkt, maar dit soort issues gaan over wettelijke garantie en dus non-conformiteit.

Prima dat je vast wil houden aan 2 jaar fabrieksgarantie en dat je het terecht vind dat verkopers niet het volledige bedrag voor reparatie/ontbinding hoeven te betalen. Maar de wetgeving is daar duidelijk in, los van de moeite die het kost om dat ook geregeld te krijgen, want verkopers gaan uiteraard ook altijd beginnen over “2 jaar wettelijke garantie” (die niet bestaat in NL) en over alles daarbuiten moeilijk doen.

Wat mij betreft is hier genoeg over gezegd, het wordt een beetje wellus/nietus zo ;)
Je hebt niet altijd het recht op volledig aankoop bedrag met koopontbinding ik zeg het nog maar een keer ondanks binnen de garantie van 2 jaar dat ligt ook aan de situatie en conform.
Stel je koopt een tv na 1.5 jaar binnen de garantie termijn van 2 jaar treed er voor het eerst een klein defect op tv doet het nog steeds goed ondanks het kleine defect wat niet kan worden gefikst de verkoper is jou verplicht om je een vergelijkbaar en vervangend toestel te leveren al dan niet een oplossing te vinden daar kun je absoluut niet mee eens zijn maar in dit geval heb je geen recht op volledige aankoopbedrag terug je kunt wel geld terug eisen door koopontbinding verkoper hoeft jouw ook niet het volledig aankoop bedrag terug te geven verkoper is wel verplicht jouw volgens redelijkheid terug te betalen de tv is is in dit geval niet volledig stuk het euvel dient zich pas na 1.5 jaar voor daarvoor heb je zonder problemen gebruik kunnen maken van je tv er wordt een gebruikers afschrijving op gehanteerd gaat helemaal volgens de wet.
Je kunt in een discussie terecht komen met de verkoper dat je niet eens bent met het bedrag wat de verkoper jou aanbied kom je er niet uit dan wordt het een juridische kwestie.

Heb jaren geleden een soort geval meegemaakt het kwam op juridisch gebakkelei uit eis was van mijn kant volledig aankoop bedrag terug verkoper ging daar niet in mee. heb deze zaak ook verloren had geen recht op volledig aankoop bedrag wegens voorgeval klein defect en eerste aanloop gebruik van tv zonder problemen in mijn geval 16 maanden uitkomst was dat verkoper juist en conform heeft gehandeld en mij een redelijke vergoeding heeft aangeboden en wel degelijk gebruikers afschrijven is op toegepast.

Daarom zeg ik je hebt niet altijd recht op volledig aankoop bedrag terug en ligt helemaal aan welke situatie.

Een koopontbinding met volledig aankoopbedrag terug is vaak op van toepassing op beginsel dat er problemen zijn met je toestel en door je melding van problemen tijdens je eerste aankoop datum en door allerlei reparaties en problemen die zijn of kunnen ontstaan je moet de verkoper altijd in de gelegenheid stellen door de problemen te laten oplossen en repareren hier zijn geen kosten aan verbonden binnen de garantie termijn en ondanks de reparaties dat er nog steeds geen goede oplossing is en nog steeds problemen vertoont op je toestel dan heb je recht binnen de 2 jaar garantie termijn op volledige aankoop bedrag terug met koopontbinding.

Is je garantie voorbij na 2 jaar dan heb je geen recht op volledig aankoopbedrag terug dat kan wel een geval zijn als je termijn van garantie ondertussen is verlopen en nog steeds met de verkoper met eerste aanloop beginsel van het probleem zit met je toestel en de reparaties nog steeds geen oplossingen zijn verholpen.

Dan is er nog de Conformiteit-beginsel
Economische levensduur
"Een product moet voldoen aan de eigenschappen die je als consument redelijkerwijze mag verwachten."

In Nederland blijft de verkoper niet slechts tijdens de garantie, maar in feite onbeperkt aansprakelijk, zolang dat tenminste redelijkerwijze kan worden verlangd.

Stel dat een product een gebruiksduurverwachting heeft van 10 jaar en na 7 jaar doet zich een gebrek voor, dan is de verkoper hierop volgens ons recht alsnog aan te spreken. Dit laatste is geregeld in artikel 17 van Boek 7 BW. Dat zegt dat degene die iets verkoopt (een artikel of een dienst) de plicht heeft een goed product te leveren.

Dit is het zogenaamde conformiteitbeginsel. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijze mag hebben. Zo mag je verwachten dat een wasmachine niet binnen drie jaar versleten lagers heeft.

De klant heeft dus ook rechten na (buiten) de garantietermijn. Maar; dit betekent niet dat het altijd volledig kosteloos moet. Ook de klant zal een deel van de kosten redelijkerwijs moeten dragen, per slot van rekening heeft het apparaat een tijd goed gefunctioneerd.

[ Voor 28% gewijzigd door J.E. Weinor op 14-11-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:19:
[...]

Met even als aantekening dat bijvoorbeeld een aantal 2018-modellen nog tot diep in 2019 geproduceerd werden (of wellicht nog steeds) en sowieso nu nog verkocht worden.

Ben benieuwd of dit inderdaad de RSA-lek was. Ook benieuwd wie er uiteindelijk mag betalen als het niet opgelost kan worden en ik inderdaad mijn tv zou terugsturen naar CoolBlue waar hij vandaan komt. Betaalt CB dan of stelt Philips ze uiteindelijk schadeloos?

Intussen ga ik lekker met m'n Chromecast Ultra. Ding wordt wel ontzettend heet bij afspelen van 4K trouwens! :o
@socerer

Neem aan dat CB je uitbetaald dat is je verkoper en dat Philips ze schadeloos stelt anders zal CB failliet zijn.
Een ander geval kan zijn uit coulance in beginsel, neem niet aan dat er nu duizend klanten nu zich gaan aanmelden en dan allemaal hun geld terug krijgen zonder melding wat Philips nog gaat doen dan neem je een groot risico neem ik aan en dan zit je met ongebruikt tvs in het magazijn die evt, niet verkoopbaar meer zijn.
Er zullen wel bepaalde afspraken zijn tussen fabrikant en verkoper en de verkoper moet ook vaak afwachten wat fabrikanten hierin gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 21:30
Voor mij werkt Ziggo Next als alternatief prima en ga niet proberen om korting oid te regelen. Lijkt me veel gedoe met waarschijnlijk weinig/geen resultaat.

Ik wil eigenlijk wel ergens bij TP Vision / Philips laten weten dat hier ook een teleurgestelde consument zit te wachten op de permanente oplossing. :) Wat is daarvoor de beste manier, een service ticket aanmaken via de Philips site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-02 18:45
J.E. Weinor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:18:
[...]

@TigoGP

Al 2x het scherm vervangen hebben in 2 jaar binnen de garantie over en welk type tv van Philips gaat het over en wat was de oorzaak van het moeten vervangen.
Ben wel nieuwsgierig aan het worden ;)
Betreft de 49PUS8303
Je gelooft het niet, maar er zat (na een jaar in bezit) een soort fruitvliegje in het scherm.
Achter de glasplaat.

CB heeft CE Repair (of via Philips) opdracht gegeven het scherm te vervangen.
Netjes bij mij thuis gedaan, en helemaal tevreden.
Echter zag ik pas s avonds dat dit scherm 3 dode pixels had...
Dus toen konden ze nog een keer.

Overigens heeft CB gereageerd, ook op mijn opmerking dat ik op zich best even wil wachten op oplossing.
Reparatiemelding :
Een reparatiemelding blijft bij ons altijd één maand open staan, daarna sluit het zichzelf. Verder zal Philips nu wel proberen om contact met je op te nemen, vanwege de reparatie aanvraag natuurlijk. Hier kun je wel eventueel al gelijk je klacht aan hen doorgeven of dan komt het in ieder geval via de reparatiedienst bij de juiste afdeling. Let er dus wel op dat de TV op 14-12-2018 is aangeschaft, dus je ook nog één maand fabrieksgarantie hebt. Mocht Philips namelijk niet gelijk met een oplossing kunnen komen, kun je nog tot 14-12-2020 de TV ter reparatie aanmelden (onder de fabrieksgarantie).
Ik wacht nog even Philips af op hun antwoord.
Volgens mij is het zo dat elk probleem gemeld voor einde garantieperiode, erna nog steeds daaronder valt.
Uiteraard verder ook consumentenrecht zoals hier besproken.
De laatste zin van CB doet me echter vermoeden dat ze liever hebben dat ik de reparatie gewoon doorzet (wat dus niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
TigoGP schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:13:
[...]

Betreft de 49PUS8303
Je gelooft het niet, maar er zat (na een jaar in bezit) een soort fruitvliegje in het scherm.
Achter de glasplaat.

CB heeft CE Repair (of via Philips) opdracht gegeven het scherm te vervangen.
Netjes bij mij thuis gedaan, en helemaal tevreden.
Echter zag ik pas s avonds dat dit scherm 3 dode pixels had...
Dus toen konden ze nog een keer.

Overigens heeft CB gereageerd, ook op mijn opmerking dat ik op zich best even wil wachten op oplossing.

[...]

Ik wacht nog even Philips af op hun antwoord.
Volgens mij is het zo dat elk probleem gemeld voor einde garantieperiode, erna nog steeds daaronder valt.
Uiteraard verder ook consumentenrecht zoals hier besproken.
De laatste zin van CB doet me echter vermoeden dat ze liever hebben dat ik de reparatie gewoon doorzet (wat dus niet kan)
Een fruitvliegje nog wel >:) je zal het haast niet verwachten met die vervelende vliegjes :(

Maar wel opgelost ondanks de kapoote piksels na afloop. 2 maal een reparatie en nu het euvel met de 4k stream Philips

Als het aan mij had gelegen jouw verhaal te lezen ging ik niet wachten maar over tot koopontbinding en helemaal geen verdere afwachten nemen door Philips voor evt een oplossing CB heeft je reparatie gewoon weer neergelegd bij Philips dat kan CB wel degelijk blijven doen omdat je zelf hebt aangegeven voor een wachtende oplossing.
Je hoeft als consument niet te accepteren wat CB als werkwijze het probleem neerlegt bij Philips daar sta jij niet tussen wat er achter de balie gebeurd is niet jouw probleem jij geeft opdracht dat je er niet mee eens bent dat is je recht.

Je zegt dat je tv al bijna 2 jaar in bezit hebt en de (2 jaar garantie bijna afloopt) na deze afloop heb je nog steeds recht op garantie (levensverwachting) neem aan dat je aankoop bedrag toen hoger ligt als nu je de tv zal kopen op dit moment op enkele websites Philips 49PUS8303 799 euro ik schat je aankoop 2 jaar terug op 1200 euro?

Als je de aankoop ontbind zal ik het volledig aankoop bedrag nemen aan gezien koop je een Philips oled voor terug Philips oled 55 804 1300 euro de 934 rond de 1500 euro wel modellen die vorig jaar 2019 op de markt kwamen op dit moment de 805 2020 ligt op dit moment rond de 1900 euro. goedkoopste wat al ik vond al op 1650 euro en de 935 op 2200 euro en aangezien deze maand de Black Friday begint zakken de prijzen ook nog en de beste prijs die je vaak kunt krijgen is via een mail te sturen waardoor je een aanbod van prijs krijgt tijdens deze dagen.

Je kunt er een mooie tv mee schoren met haast weinig op toe te leggen maar dat is persoonlijk wat je wilt, ik zal in jouw geval was wel doen niet ta lang afwachten of gelijk actie nemen. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door J.E. Weinor op 15-11-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
Op mijn 55OLED854 werkt Netflix als een zonnetje. Prime en Disney+ geven niks meer dan HD, ook geen HDR en Dolby Vision. DRM waar is het goed voor. |:(

Tip: Heb je een Android smartphone met ir-led, dan kun je met de AnyMote Smart Remote app de info-knop simuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
axelb96 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:36:
Op mijn 55OLED854 werkt Netflix als een zonnetje. Prime en Disney+ geven niks meer dan HD, ook geen HDR en Dolby Vision. DRM waar is het goed voor. |:(

Tip: Heb je een Android smartphone met ir-led, dan kun je met de AnyMote Smart Remote app de info-knop simuleren.
Waar het goed voor is de prijs die je er voor betaald en dat je 4k HDR kunt streamen met een toestel en de mogelijkheid die het biedt is toch meegenomen en de ontwikkeling dat het mogelijk maakt zonder externe hulpmiddelen moeten er bij moet verzinnen om 4k HDR te kunnen streamen en het beste uit je toestel te kunnen halen.

Als het niet goed voor je dan is koop je geen 4k HDR tv dan koop je maar een Full HD toestel die alleen maar in HD kan weergeven daar kun je Netflix, Disney+ prime, YouTube etc, en allle content op de stream dat werkt ook als een zonnetje je kan ook tv kijken maar geen 4k HDR dat moet toch voldoende zijn.

Je koopt geen tv met 4k HDR als het voor jou niet goed en de functies en mogelijkheden die er op zitten is dan neem je genoegen met minder meuk op je tv. alleen de prijs die je er voor betaald gaat het verschil maken.

De noodzaak er van dat mag iedereen bepalen, maar ik verwacht enigszins wel wat het toestel kan waarvoor ik het gekocht heb en dat het werk. in de hoogste kwaliteit wat mogelijk is en het toestel bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:06
Ik had voor het weekend Coolblue even gemaild met de vraag of ze Phillips wel een beetje aan het pushen zijn om met een snelle oplossing te komen. Uit de reactie blijkt dat (in ieder geval deze medewerker van) Coolblue nog helemaal niet op de hoogte is van een probleem.

Ik zou verwachten dat Coolblue één van de grootste verkopers is van Nederland, maar blijkbaar zijn er nog niet veel meldingen binnengekomen dat het probleem intern nog onbekend is.
Beste Dennis,

Vervelend dat jij geen 4K meer kan benutten. Hier help ik je graag bij.

4K beelden. Zijn dit beelden specifiek over een interactieve TV, of lukt het wel bijvoorbeeld via het gebruik van de smart optie. Kan jij bijvoorbeeld wel Netflix kijken 4K?

Graag hoor ik dit van je. Voor andere vragen help ik je direct verder.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 16-11-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

Dennisdn schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:12:
Ik had voor het weekend Coolblue even gemaild met de vraag of ze Phillips wel een beetje aan het pushen zijn om met een snelle oplossing te komen. Uit de reactie blijkt dat (in ieder geval deze medewerker van) Coolblue nog helemaal niet op de hoogte is van een probleem.

Ik zou zeggen dat CB één van de grootste verkopers is van Nederland, maar blijkbaar zijn er nog niet veel meldingen binnengekomen dat het probleem intern nog onbekend is.

[...]
Beetje eenzelfde reactie als ik van KameraExpress kreeg, daar kan je weinig mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
dr.lowtune schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:17:
[...]

Beetje eenzelfde reactie als ik van KameraExpress kreeg, daar kan je weinig mee helaas.
Ik heb ze alleen de vraag gesteld of ze Phillips wel een beetje aan het pushen zijn, meer verwacht ik niet van CB. Zelfs als CB vandaag belt "we komen je TV omruilen" heb ik dat liever niet, want gedoe. Maar het lijkt erop dat ze zelfs niet aan het pushen zijn bij Phillips :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckBartowski
Dennisdn schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:22:
[...]

Ik heb ze alleen de vraag gesteld of ze Phillips wel een beetje aan het pushen zijn, meer verwacht ik niet van CB. Zelfs als CB vandaag belt "we komen je TV omruilen" heb ik dat liever niet, want gedoe. Maar het lijkt erop dat ze zelfs niet aan het pushen zijn bij Phillips :(
Ik heb geen idee hoe helpdesken werken en of dit soort issues (breed) gecommuniceerd worden richting de werknemers (via de systemen of iets dergelijks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
ChuckBartowski schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:25:
[...]

Ik heb geen idee hoe helpdesken werken en of dit soort issues (breed) gecommuniceerd worden richting de werknemers (via de systemen of iets dergelijks)?
Ik heb ook geen idee hoe ze werken. Maar ik zou verwachten dat ze een aantekening in het systeem hebben dat er iets mis is met “Phillips en 4K” om niet alle meldingen apart te hoeven onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
dr.lowtune schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:17:
[...]

Beetje eenzelfde reactie als ik van kreeg, daar kan je weinig mee helaas.
Je kunt er inderdaad niet zo veel mee, maar je toestel voor reparatie door CB of KameraExpress laten afhandelen heeft totaal geen zin laat staan voorlopig een vervangend toestel,

CB en KameraExpress kunnen je tv ook niet fixen of een reparatie dienst via eigen diensten, de oplossing is er nog niet aan de kant van Philips/TP-Vision dit onderzoek loopt nog.

Het probleem rond de stream is alleen de vraag kan het of niet worden opgelost, Philips zal hier vast later wel duidelijkheid in geven en als bij Philips het niet kan worden gefikst zullen ze wel ergens in tegemoet komen in welke form dan ook.
Alleen de vraag blijft ga je er mee akkoord of niet, ga je niet akkoord wat wordt aangeboden dan blijft alleen koopontbinding tot de mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Ik zit er dubbel in.

Ik denk enerzijds dat extra pushen van Philips Customer Services geen zoden aan de dijk zet en alleen maar onnodig extra tickets genereerd. Het kan er potentieel zelfs langer door duren.

Het feit dat een aantal websites er nieuws artikelen aan hebben gewijd lijkt mij potentieel al dusdanig imago schade opleveren, dat elke dag zonder oplossing er ook voor Philips/TPV 1 te lang is.

Anderzijds moeten we niet onderschatten hoeveel oudere generaties nog steeds trouw Philips TVs blijven kopen van oudsher. Maar dat is niet het publiek voor VOD, laat staan 4k HDR streams.
Ik krijg zelf jeuk dat ik zo generaliseer met dit statement, maar dit is toch wel een beetje de indruk die ik heb. Anyway, vanuit die gedachte heeft het geheel misschien helemaal niet zoveel impact op het merkimago. Deze gebruikers weten het immers niet eens.

En dan heb je nog de gebruikers die kijken via een Ziggo box, game console of 4k media player. Ook die weten vermoedelijk van niks.

Het euvel moet mijn inziens dus zeker niet te snel in de vergetelheid raken, het zou gewoon tof en slim zijn als een TPV insider elke week een status update zou geven op bijvoorbeeld een YouTube kanaal, of nog sterker: hier in het forum.
Gewoon even iedereen geruststellen.
Daar voorkom je mijn inziens zoveel verdere (indirecte) schade mee.

[ Voor 5% gewijzigd door xsive op 16-11-2020 18:50 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
Dennisdn schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:12:

Ik zou verwachten dat Coolblue één van de grootste verkopers is van Nederland, maar blijkbaar zijn er nog niet veel meldingen binnengekomen dat het probleem intern nog onbekend is.

[...]
Ik heb al paar keer mailcontact gehad met CB hierover en kan je verzekeren dat Bob, Daniel en Rick er wel vanaf weten hoor. :)

Omdat mijn fabrieksgarantie over een maand afloopt, wil ik van ze de zekerheid, dat als Philips het niet kán oplossen, ze me er niet mee laten zitten.
Krijg dat nog niet helemaal 100% boven water: rechtsbijstand maar eens gevraagd hoe het zit.
Volgens mij is het zo: gemeld binnen garantie: is ook na verlopen termijn, nog steeds garantie.

Liefst houdt ik m'n eigen TV, omdat ik er verder wel tevreden mee ben (@J.E. Weinor zelfs na 2 reparaties 8) )

ps: heb rechtsbijstand ook gevraagd wat een redelijke termijn is qua oplossing.
"Firmware update over enkele maanden" klinkt ook beetje -van uitstel komt afstel-.

[ Voor 6% gewijzigd door TigoGP op 16-11-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
TigoGP schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:20:
[...]

Ik heb al paar keer mailcontact gehad met CB hierover en kan je verzekeren dat Bob, Daniel en Rick er wel vanaf weten hoor. :)

Omdat mijn fabrieksgarantie over een maand afloopt, wil ik van ze de zekerheid, dat als Philips het niet kán oplossen, ze me er niet mee laten zitten.
Krijg dat nog niet helemaal 100% boven water: rechtsbijstand maar eens gevraagd hoe het zit.
Volgens mij is het zo: gemeld binnen garantie: is ook na verlopen termijn, nog steeds garantie.

Liefst houdt ik m'n eigen TV, omdat ik er verder wel tevreden mee ben (@J.E. Weinor zelfs na 2 reparaties 8) )

ps: heb rechtsbijstand ook gevraagd wat een redelijke termijn is qua oplossing.
"Firmware update over enkele maanden" klinkt ook beetje -van uitstel komt afstel-.
De eerste 2 wisten van niks. De derde die vandaag reageerde wist er wel van:
Dankjewel voor jouw e-mail.

Het probleem is bij ons bekend. Nagenoeg alle televisie's van Philips last van dit probleem. Momenteel kan er niet in de juiste kwaliteit worden gestreamd. Ook is dit probleem bij Philips bekend. Zij zijn bezig met het ontwikkelen van een update die het probleem moet oplossen.

Momenteel kunnen we je nog geen (tijdelijke) oplossing bieden. Wel zijn we hier hard mee bezig. Met jouw toestemming wil ik graag je NAW-gegevens noteren. Ik zal dan contact met je opnemen op het moment dat wij een oplossing hebben. Ik kan je echter geen tijdframe geven wanneer dit zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:54:
Snelle reactie, waarvoor kudo's, maar m'n vragen werden wel ontweken. Zijn jullie hiervan op de hoogte en kunnen jullie hierin wat betekenen, zodat ik 4K-streams kan kijken: "O is je televisie defect. Hier is het nummer van Philips, succes ermee". Even nagevraagd of ze ook m'n vragen kunnen beantwoorden.
Ik was denk de eerste / een van de weinigen die het meldde bij de ING Rentepuntenwinkel, maar dat kan natuurlijk. Een directe oplossing werd (logischerwijs) niet geboden, ING neemt nu even contact op met Philips.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 15:32

TFHfony

Professional Weirdo

Bij plattetv.nl hebben ze in ieder geval problemen met het vinden van de reply knop in hun e-mail programma vrees ik. Het blijft erg stil vanuit die hoek.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-05 10:03
TFHfony schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:09:
Bij plattetv.nl hebben ze in ieder geval problemen met het vinden van de reply knop in hun e-mail programma vrees ik. Het blijft erg stil vanuit die hoek.
Mij hebben ze vrij snel gezegd dat ze nog met Philips/TP Vision in gesprek zijn over een oplossing en dat ik over 5 dagen nog even een mailtje moest sturen. Dit was afgelopen zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:08
Antwoord van Philips TV klantenservice:

We zijn inderdaad hard bezig om dit op te lossen. Echter, op het moment heb ik helaas nog geen tijdsindicatie, maar het heeft onze hoogste prioriteit, dus het zal geen maanden duren (zoals sommige artikelen nog wel eens willen vermelden).

Goed dat u deze mail heeft gestuurd. Ik zal het dossier bij deze intern doorsturen, zodat u op de hoogte wordt gebracht via de mail, zodra er een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

rickiej556 schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:14:
[...]

Mij hebben ze vrij snel gezegd dat ze nog met Philips/TP Vision in gesprek zijn over een oplossing en dat ik over 5 dagen nog even een mailtje moest sturen. Dit was afgelopen zaterdag.
Ik afgelopen woensdag via hun contactformulier een bericht gestuurd (en een ontvangstbevestiging ontvangen) en daarna alleen maar stilte...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 11:14
TFHfony schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:22:
[...]

Ik afgelopen woensdag via hun contactformulier een bericht gestuurd (en een ontvangstbevestiging ontvangen) en daarna alleen maar stilte...
Zo ook in mijn post een paar dagen terug een "platte" reactie. Ze laten hier duidelijk de Bal bij Philips liggen en hopen op een vlotte oplossing vanuit daar. Duidelijk dat ze geen zin hebben in discussies met eind gebruikers. Ik had gedacht dat ze toch wel net als Coolblue wat Pro-Actiever zouden communiceren. ik begrijp dat ze dit Euvel niet 1-2-3 kunnen beantwoorden en afhankelijk zijn van Philips. Echter ben je zelf de eindlijn naar de Consument. Ze komen nu over als Dozenschuiver zonder Service if u ask me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Gipsy King schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:43:
[...]

Zo ook in mijn post een paar dagen terug een "platte" reactie. Ze laten hier duidelijk de Bal bij Philips liggen en hopen op een vlotte oplossing vanuit daar. Duidelijk dat ze geen zin hebben in discussies met eind gebruikers. Ik had gedacht dat ze toch wel net als Coolblue wat Pro-Actiever zouden communiceren. ik begrijp dat ze dit Euvel niet 1-2-3 kunnen beantwoorden en afhankelijk zijn van Philips. Echter ben je zelf de eindlijn naar de Consument. Ze komen nu over als Dozenschuiver zonder Service if u ask me.
Coolblue communiceert ook niet pro-actief hoor. Pas na 2x wijzen op het grotere probleem beginnen ze het te snappen en verwijzen ze ook gewoon naar Phillips. Ik heb niet het idee dat ze actief iets willen gaan doen. De PS5 bestel ik dan ook bij Bol. Uit principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
Gipsy King schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:43:
[...]

@Gipsy King

Er zijn wel meer dozenschuiver het product zo goedkoop mogelijk te verkopen als laagste prijs waar veel consumenten voor kiezen, maar over de service moet je niet veel van verwachten.

Tenslotte je betaald voor een betere service en ligt de prijs ook wat hoger op een product.

Dat verkopers afhankelijk zijn van de kant van de fabrikant voor een oplossing daar ben ik het mee eens, maar de koper beoordeeld tenslotte wat hij of zij er mee doet wat er achter de balie gebeurd is niet van toepassing dat boeit niet, je onderhandelt met de verkoper en niet met de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
[...]

@Sorcerer8472

Mijn Philips 55 oled 903 model uit 2018 is gekocht op 30-11-2019 en geleverd op 11-12-2019 productie datum Philips is in maand oktober 2019 volgens gegevens.

Tvs van philips worden geproduseerd in Polen voor de Europese markt.

Tweakers heeft een videoreport van gemaakt interessant filmpje over hoe het er aan toegaat in de fabriek in Polen.

video: Elke twee seconden een nieuwe tv - Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:18

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb ondertussen mijn 935 ontvangen en de 803 is retour. Kers op de taart: op dag van aanschaf ging er een actie in met keuze €300 retour of B&W ASW608 subwoofer. Dus uiteindelijk maximaal effect uit mijn aanvullende uitgave. Ik heb tevens weer 2 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar aanvullende verzekering bij CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
DjVe schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:28:
Ik heb ondertussen mijn 935 ontvangen en de 803 is retour. Kers op de taart: op dag van aanschaf ging er een actie in met keuze €300 retour of B&W ASW608 subwoofer. Dus uiteindelijk maximaal effect uit mijn aanvullende uitgave. Ik heb tevens weer 2 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar aanvullende verzekering bij CB.
Gefeliciteerd: en welk formaat heb je genomen de 48 of de 55 inch. en wat voor keuze heb je genomen de €300 retour of de subwoofer.

[ Voor 6% gewijzigd door J.E. Weinor op 18-11-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DjVe schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:28:
Ik heb ondertussen mijn 935 ontvangen en de 803 is retour..
Heel cool, dus congrats. Gevaarlijk wel dat CB dat doet imo, als ik 'm daar had gekocht hing ik nu aan de lijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

J.E. Weinor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:28:
[...]

Gefeliciteerd: en welk formaat heb je genomen de 48 of de 55 inch. en wat voor keuze heb je genomen de €300 retour of de subwoofer.
De 65 inch natuurlijk :> Nog nagedacht over de cashback, maar een subwoofer is wel prettig om erbij te hebben en de ASW608 is absoluut geen slechte keus, dus het is de subwoofer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:11
https://www.giga.de/news/...mehr-kunden-sind-genervt/

Ik weet niet hoe ze erbij komen en hoe betrouwbaar deze informatie is, maar dit klinkt hoopvol:
Philips zufolge ist ein Update der Firmware geplant, um das Problem zu beheben. Dieses soll, wenn möglich, „in den nächsten Tagen“ bereitgestellt werden. Bis dahin bleibt betroffenen Kunden nichts weiter übrig, als Streaming-Inhalte in SD-Qualität anzuschauen.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
CLB schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:44:
[...]

Heel cool, dus congrats. Gevaarlijk wel dat CB dat doet imo, als ik 'm daar had gekocht hing ik nu aan de lijn.
@CLB

Neem aan dat CB een uitzondering heeft gemaakt kan me niet voorstellen dat er nu een honderdtal klanten aan de lijn hangen of ze dan nog zo coulance zijn.

Of Kamera Express ook zo coulance is geen idee geen ervaring op zich met deze winkel en service.
Op mijn TV ook 2 jaar fabrieksgarantie met 3 jaar extra verzekering werd gratis aangeboden vorig jaar bij de Kamera Express.

Maar ik wacht mooi rustig af wat Philips aan oplossing mee komt met de 4K stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

J.E. Weinor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:16:
Neem aan dat CB een uitzondering heeft gemaakt
Nee dat begrijp ik, maar dat is wel gevaarlijk.
Althans kan ik me voorstellen als CB-kopers hier meer weet van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 11:14
@Xtuv

Hebben jullie toevallig al verder informatie gekregen van Philips ?

Bedankt voor enig update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 20:56
Dennisdn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:13:
Zeker, in het geval van garantie verdedig ik de verwachting ook. Maar in geval van specs is het denk ik zwart-op-wit.
Nee. Dat is het niet. Daar geldt dat als een bepaalde combinatie factoren niet expliciet beschreven is als wel of niet aanwezig/ondersteund/etc. , een consument aannames mag maken op wat normaal is voor soortgelijke producten binnen dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
Betaalt CB dan of stelt Philips ze uiteindelijk schadeloos?
Technisch gezien betaalt de verkoper dat en hebben zij daarna een recht van verhaal op de fabrikant.
In de praktijk hebben de verkopers verregaande afspraken met de fabrikanten over herstelprocedures; recht op vervanging; coulance-regelingen; etc. en zal het vaak zo zijn dat achter de schermen de fabrikant de ontbinding al goed gekeurd heeft en de verkoper schadeloos stelt.

Omgekeerd kun je ook een geval hebben waar de fabrikant niet mee wil werken; de verkoper klachtafhandeling via de fabrikant laat lopen (dat kan; ze kunnen de fabrikant zeg maar als onderaannemer de reparatie in hun naam uit laten voeren) omdat de fabrikant dat contractueel van hen verlangt; en jij als koper de sjaak bent.

Jouw aanspreekpunt is de verkoper; de verkoper verwijst je (feitelijk via een omweg gedwongen) door naar de fabrikant; de fabrikant bakt er niets van en kan in algemen zin nergens toe gemotiveerd worden omdat ze buiten schot blijven, want de verkoper blijft verantwoordeljk/aansprakelijk.

Ik heb bij BCC met een Sony TV ca. 8 maanden in dat gat gezeten. Uiteindelijk wel netjes opgelost, maar dat heeft echt heel veel moeite gekost.

Hoop dus dat ik nu niet weer dat gat in ga, want het vervangende model wat ik uit de restitutie van de aankoopsom van de Sony en wat eigen inleg heb laten neerzetten... dat was een OLED903.

[ Voor 10% gewijzigd door R4gnax op 20-11-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
R4gnax schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:46:
[...]

Nee. Dat is het niet. Daar geldt dat als een bepaalde combinatie factoren niet expliciet beschreven is als wel of niet aanwezig/ondersteund/etc. , een consument aannames mag maken op wat normaal is voor soortgelijke producten binnen dezelfde prijsklasse.
Kan ik dat ergens terugvinden? Ik vind mijn iPhone12 namelijk wat tegenvallen op specs die ik wel had verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
Bij de Philips TV is het een defect, dat na aanschaf optreedt.

Dat is iets anders dan wat jij van de iPhone vindt. ;)

Je kunt gebruik maken van het recht op "koop op afstand" (of zoiets)
Je hebt 14 dgn de tijd om het product te proberen.
Bevalt het niet, dan mag je zonder opgaaf van reden, terugsturen (wel even melden).
Kijk eens op de site waar je m gekocht hebt, daar staat het vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Dennisdn schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 07:45:
[...]

Kan ik dat ergens terugvinden? Ik vind mijn iPhone12 namelijk wat tegenvallen op specs die ik wel had verwacht...
Richtlijn 1999/44/EG Artikel 2.2d:
Overeenstemming met de overeenkomst wordt vermoed, wanneer de consumptiegoederen

[...]

de kwaliteit en prestaties bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van de goederen en op de eventuele door de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger - met name in reclame of etikettering - publiekelijk gedane mededelingen over de bijzondere kenmerken ervan.
Vanaf uiterlijk jan 2022 gaat dit over in Richtlijn (EU) 2019/771 Artikel 7.1d:
Naast het voldoen aan subjectieve conformiteitsvereisten moeten de goederen:

[...]

de hoeveelheid hebben en de kwaliteiten en andere kenmerken bezitten, onder meer met betrekking tot duurzaamheid, functionaliteit, compatibiliteit en beveiliging die voor hetzelfde type goederen normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van de goederen en rekening houdend met publieke mededelingen die zijn gedaan door of namens de verkoper of andere personen in eerdere schakels van de transactieketen, waaronder de producent, in het bijzonder in reclameboodschappen of op de etikettering.

[ Voor 33% gewijzigd door R4gnax op 21-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Daarmee raak je precies wat ik bedoel. Ik heb geen enkele reclame, etikettering of publiek gedane uitingen kunnen vinden waarin staat: Netflix-streamen-in-4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Dennisdn schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:06:
[...]

Daarmee raak je precies wat ik bedoel. Ik heb geen enkele reclame, etikettering of publiek gedane uitingen kunnen vinden waarin staat: Netflix-streamen-in-4K.
Je mist het stuk dat het zo moet zijn dat de goederen "de kwaliteit en prestaties bieden die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten."

De verbindende "en' met de clausule "gelet op" slaat op additionele verrijkende eigenschappen van een product die uit verdere uitingen van verkoper of fabrikant duidelijk worden, danwel op eigenschappen die door zulke uitingen uitgesloten worden.

In principe is het zo dat een consument bij ontbreken van een beschrijving in zake het al dan niet (gedeeltelijk) aanwezig zijn van bepaalde eigenschappen zich daarin mag laten leiden door wat binnen de markt normaal is voor een soortgelijk product.

Koop je een 4K TV met Netflix ondersteuning en wordt jouw niet op enige redelijke wijze voor aankoop bekend gemaakt dat de combinatie van beiden niet werkt, dan mag jij als consument gewoon aannemen dat de combinatie daarvan wel werkt - zoals normaal is.

[ Voor 30% gewijzigd door R4gnax op 21-11-2020 14:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aswin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 07:37
Vandaag bij Philips een melding gemaakt dat ik alleen nog in 720p streams kan kijken. Hieronder hun reactie.
Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

We zijn inderdaad op de hoogte van het probleem met de streamingkwaliteit en werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Dit heeft dan ook onze hoogste prioriteit, aangezien streamen met 720p op een 4k TV niet de bedoeling is natuurlijk. De oplossing zal komen middels een softwareupdate, dus houdt uw TV verbonden aan het internet, zodat dit automatisch zal worden uitgevoerd. Er is op het moment nog geen specifieke tijdsindicatie beschikbaar, maar we zijn er hard mee bezig.

Het wordt nog heel even afwachten, maar laten we van een snelle oplossing uitgaan.
Nog even geduld dus, maar het schijnt software-matig opgelost te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigoGP
aswin schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:32:
Vandaag bij Philips een melding gemaakt dat ik alleen nog in 720p streams kan kijken. Hieronder hun reactie.

[...]

Nog even geduld dus, maar het schijnt software-matig opgelost te worden.
Ik heb zojuist mijn rechtsbijstand voor zekerheid gevraagd:
Coolblue mailde mij dat ik aan Philips om verlengde fabrieksgarantie moest vragen.
Half december verloopt namelijk de fabrieksgarantie.

Antwoordt is simpel: defect gemeld voor verlopen garantie (bewijs met datum) : is oplossen onder garantie.
De termijn die je ze moet gunnen is (juridisch) moeilijk aan te geven: deze moet redelijk zijn.
En in huidige (corona) tijd, zou dat inderdaad dus enkele maanden zijn. (uitwerken en testen software).

Dus ga ik dat Coolblue nog maar weer even melden (weten ze zelf ook heus wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
TigoGP schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:02:
[...]

Ik heb zojuist mijn rechtsbijstand voor zekerheid gevraagd:
Coolblue mailde mij dat ik aan Philips om verlengde fabrieksgarantie moest vragen.
Half december verloopt namelijk de fabrieksgarantie.

Antwoordt is simpel: defect gemeld voor verlopen garantie (bewijs met datum) : is oplossen onder garantie.
De termijn die je ze moet gunnen is (juridisch) moeilijk aan te geven: deze moet redelijk zijn.
En in huidige (corona) tijd, zou dat inderdaad dus enkele maanden zijn. (uitwerken en testen software).

Dus ga ik dat Coolblue nog maar weer even melden (weten ze zelf ook heus wel)
@TigoGP

Dat jij een melding krijgt van CB om aan Philips om verlengde fabrieksgarantie moest vragen.
Slaat helemaal nergens op, de verantwoording ligt bij CB en niet bij de consument.

Als je een melding maakt van een defect vlak voor je eind datum garantie en je garantie is verlopen tussentijds en defect is niet verholpen of opgelost is CB verplicht na datum garantie kosteloos en wel degelijk onder volledig garantie te verhelpen.

Hoe lang een reparatie ook duurt onder redelijk termijn kan zomaar langer zijn dan 3 maand, het corona heeft geen invloed hierop, dat het langer kan duren kan wel invloed zijn met corona maar dat is maar bijzaak.

Ben je berijd om langer te wachten ook na je garantie termijn of je gaat tot volledig koopontbinding, je koopt een nieuw toestel met evt. kleine bijbetaling met opnieuw de volledige garantie en je bent niet verplicht om je nieuwe toestel bij CB aan te schaffen, maar dat is een overweging die je zelf mag maken. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door J.E. Weinor op 23-11-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:20
Helaas op mijn OLED854 bij Disneyplus geen 4K Dolby Vision meer, alleen HD.
Had al wel gemerkt, toen the Mandalorian 2e seizoen starte dat er geen Dolby Atmos meer ondersteunt werd op mijn OLED.
Ook op het HIFI-FORUM.DE werd het al bij enige 2019 modellen vermeld.
Dus een veel breder probleem dan oorspronkelijk gemeld, of speelt er iets anders?

Ook Amazon Prime spelen eerdere series in 4K en HDR 10 + nu slechts in HD af.
Dat er op Philips tv's al tijdje geen HDR bij Prime ondersteuning is was al langere tijd bekend.

Gelukkig kan ik uitwijken naar de Apple TV4K, waarop alles nog wel na behoren functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
dinandus schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:17:
Helaas op mijn OLED854 bij Disneyplus geen 4K Dolby Vision meer, alleen HD.
Had al wel gemerkt, toen the Mandalorian 2e seizoen starte dat er geen Dolby Atmos meer ondersteunt werd op mijn OLED.
Ook op het HIFI-FORUM.DE werd het al bij enige 2019 modellen vermeld.
Dus een veel breder probleem dan oorspronkelijk gemeld, of speelt er iets anders?

Ook Amazon Prime spelen eerdere series in 4K en HDR 10 + nu slechts in HD af.
Dat er op Philips tv's al tijdje geen HDR bij Prime ondersteuning is was al langere tijd bekend.

Gelukkig kan ik uitwijken naar de Apple TV4K, waarop alles nog wel na behoren functioneert.
Voor Disney+ heb ik versie 1.10.0 gesideload. Dit zorgden er bij mij voor dat 4k en Dolby Vision weer werkt.

Van Amazon Prime kreeg ik onderstaande mail. Zal morgen wel weer contact zoeken, want heb zelf helaas geen Apple TV.
Zoals beloofd zou ik je informeren zodra ik antwoord had ontvangen van onze technische afdeling over de problemen met het streamen in 4K en HDR op je Philips TV.

Zij geven aan geen fouten te hebben gevonden en dat de bandbreedte van meer dan 15 MBPS meer dan goed lijkt. De bitrate is 9000 en loopt niet op. Ook de streaming-sessie duurt minder dan 4 minuten.

Het is waarschijnlijk dat u niet lang genoeg heeft gewacht tot de UHD op gang kwam. Zij vragen u om wat langer te wachten op het opschakelen van de UHD.

Als het probleem zich blijft voordoen, geef ons dan de paar voorbeeld video's en films waarbij je deze problemen had.

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geinformeerd en wens je een fijne avond verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
axelb96 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:05:
[...]

Voor Disney+ heb ik versie 1.10.0 gesideload. Dit zorgden er bij mij voor dat 4k en Dolby Vision weer werkt.

Van Amazon Prime kreeg ik onderstaande mail. Zal morgen wel weer contact zoeken, want heb zelf helaas geen Apple TV.

[...]
Er blijkt ook een nieuwere laatste versie te zijn Disney+ Android TV versie 1.11.2.
Of dit voor de 2019 modellen gelden geen idee

Uit de reactie van Amazon snap ik niet helemaal betreft Philips TV omtrent het 4K HDR streaming probleem die zich nog steeds voordoen en nog steeds geen oplossingen zijn gevonden. bij Philips/TPvision.

• axelb96
J.E. Weinor schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:35:
[...]

Er blijkt ook een nieuwere laatste versie te zijn Disney+ Android TV versie 1.11.2.
Of dit voor de 2019 modellen gelden geen idee

Uit de reactie van Amazon snap ik niet helemaal betreft Philips TV omtrent het 4K HDR streaming probleem die zich nog steeds voordoen en nog steeds geen oplossingen zijn gevonden. bij Philips/TPvision.
Disney+ versie 1.11.1 en versie 1.11.2 geven juist bij de OLED854 alleen nog maar hd weer, vandaar dat ik zei versie 1.10.0 te gebruiken.

Van het antwoord van Amazon werd ik zelf ook niet veel wijzer. Maar zal het melden als ik voortgang boek.

• xsive

xsive

ii

axelb96 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:29:
[...]

Disney+ versie 1.11.1 en versie 1.11.2 geven juist bij de OLED854 alleen nog maar hd weer, vandaar dat ik zei versie 1.10.0 te gebruiken.

Van het antwoord van Amazon werd ik zelf ook niet veel wijzer. Maar zal het melden als ik voortgang boek.
Beetje omslachtig denk ik om weer manueel terug te gaan naar 1.10.0

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:11
Ben ook wel benieuwd hoe dat kan, is dat ingewikkeld?

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-05 07:45
same, je kan in de app-store toch alleen maar "klikken" op installeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 16:23
@xsive @Burning_Tyre @diedie2 Het is heel eenvoudig om te sideloaden bij Android TV.

Je moet de applicatie eerst deïnstalleren van jouw apparaat. Of in ieder geval de updates verwijderen wanneer dit niet mogelijk is. Daarna kun je de APK downloaden van een site zoals APKMirror.

Na een download kun je applicaties op meerdere manieren sideloaden. Zelf gebruik ik altijd de adb manier omdat developer settings toch al aanstaan op mijn televisie.

Ik vermoed dat in versie 1.10.0 geen check zit, of eventueel een bug, waardoor alle profielen standaard aan zullen staan zoals @axelb96 aangeeft. Immers is het een softwarematige beperking dat UHD/Dolby dingen niet werken.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

axelb96 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 00:29:
[...]

Ik ervaar hetzelfde met de OLED935 (2020 model). Daarnaast heb ik ook problemen met de aansturing van een subwoofer, brakke CEC implementatie (altijd al geweest) en er is ineens geen mogelijkheid meer om een Logitech Harmony te gebruiken (direct commando naar een bepaalde input werkt niet meer).

Ik wacht het nog twee weken af, anders gaat ook deze weer terug naar CB en stap ik over naar een ander merk (balen, want ik ben zeer tevreden over ambilight).

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Prime Video lijkt inmiddels gedowngrade naar SD...

• J.E. Weinor
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:03:
Prime Video lijkt inmiddels gedowngrade naar SD...
Klopt ik had er gisteren ook last van op mijn oled tv niet om aan te zien vandaag nog niet gekeken.
Krijg de indruk dat ze de laatste dagen allemaal aan het klooien zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door J.E. Weinor op 26-11-2020 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Edit: het probleem met YouTube was verholpen door het hele ding opnieuw te starten. Wel raar.

Prime Video zit wel echt vast op SD 480p ofzo. Chromecast is wel gedoe, maar gelukkig werkt het wel :{

[ Voor 66% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-11-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat lijkt me vooralsnog meer een een individueel probleem...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

alex3305 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:43:
@xsive @Burning_Tyre @diedie2 Het is heel eenvoudig om te sideloaden bij Android TV.

Je moet de applicatie eerst deïnstalleren van jouw apparaat. Of in ieder geval de updates verwijderen wanneer dit niet mogelijk is. Daarna kun je de APK downloaden van een site zoals APKMirror.

Na een download kun je applicaties op meerdere manieren sideloaden. Zelf gebruik ik altijd de adb manier omdat developer settings toch al aanstaan op mijn televisie.

Ik vermoed dat in versie 1.10.0 geen check zit, of eventueel een bug, waardoor alle profielen standaard aan zullen staan zoals @axelb96 aangeeft. Immers is het een softwarematige beperking dat UHD/Dolby dingen niet werken.
Thanks man voor al je moeite, wordt gewaardeerd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vrilly
  • Laatst online: 15:44
https://t.me/wvcrl/1101
New device: 20601 (TPVision TV PH7M_EU_5596_renewed)

SOC: Mediatek MT5596
Manufacturer: TPVision TV
Model: PH7M_EU_5596_renewed
Device type: tv
Model year: 2016
Security level: LEVEL_1
Provisioning method: FACTORY_KEYBOX
Dat lijkt op een oplossing!, ben benieuwd hoe snel het uitrollen zal gaan

[ Voor 6% gewijzigd door vrilly op 27-11-2020 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 16:23
vrilly schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:33:
https://t.me/wvcrl/1101

[...]

Dat lijkt op een oplossing!, ben benieuwd hoe snel het uitrollen zal gaan
Ziet er uit als zeer goed nieuws. Het enige wat ik 'vreemd' vind is de SoC. Die staat hier als MT5596, terwijl dit model toch een MT5891 zou moeten hebben. Maar als ik Google zoek op de MT5891, kom ik ook bij de MT5596 uit. Zou hier wellicht een rebrand hebben plaatsgevonden?

Het zal overigens niet, maar eerdere geruchten gingen ook over Android 10 op dit platform. Met als release date mid-december 2020. Daar waren ook al een aantal GeekBench resultaten over te vinden. Het is speculatie, maar het zou mij niets verbazen als de heren bij TP-Vision de update en de hercertificering in een keer willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Pfff, hier zitten de dames naar Grey's Anatomy te kijken in 480p.
Maar eens opnieuw een mailtje gestuurd naar PlatteTV dat ik nu toch binnen een week iets van een alternatief wens. Dit is niet waar ik 2500 Euro voor afgetikt heb.

Hopelijk voor hun (en voor mij) is bovenstaande een teken dat er op korte termijn iets in orde gemaakt wordt. Anders regelt PlatteTV maar een tijdelijke Chromecast Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
Er schijnt op Amazon prime video grote storingen te zijn, waarschijnlijk dat de beelden hier door er beroerd uit zien en in een lagere resolutie weergeven.

Deze link is van 2 dagen geleden.

https://www.rtlnieuws.nl/...-grote-storing-bij-amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

J.E. Weinor schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:09:
Er schijnt op Amazon prime video grote storingen te zijn, waarschijnlijk dat de beelden hier door er beroerd uit zien en in een lagere resolutie weergeven.

Chromecast op een andere TV doet wel FulHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
TFHfony schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:53:
[...]

Chromecast op een andere TV doet wel FulHD.
@TFHfony

Ik heb via een berichtje dat bij een kennis van mij die Prime video ook via de Chromecast slechte beelden ervaart in lagere resolutie in SD kwaliteit hij kijkt zelf op een een QLED van samsung tv een model van dit jaar
Schijnbaar zijn er toch wel wel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

J.E. Weinor schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:09:

Dat probleem heeft hier niet mee te maken. Wellicht speelt er nog een ander probleem op smart tv-platforms, maar de laadtijden zijn normaal en het beeld is wel stabiel via Chromecast, ondanks dat die bij mij niet bekabeld is aangesloten.

Wat me trouwens opvalt als je Prime Video cast naar Chromecast of direct naar de tv, is dat het beginscherm er ontzettend veel mooier uitziet met de Chromecast. Mooie soepele kleurovergangen. Op de tv zelf is het een gradient banding feest en ziet het er erg lelijk uit. Ik vraag me af of dit ook samenhangt met het feit dat de kwaliteit van Netflix via Chromecast er véél beter uitziet dan direct via de tv, ook voor deze storing al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:04:
[...]

Dat probleem heeft hier niet mee te maken. Wellicht speelt er nog een ander probleem op smart tv-platforms, maar de laadtijden zijn normaal en het beeld is wel stabiel via Chromecast, ondanks dat die bij mij niet bekabeld is aangesloten.

Wat me trouwens opvalt als je Prime Video cast naar Chromecast of direct naar de tv, is dat het beginscherm er ontzettend veel mooier uitziet met de Chromecast. Mooie soepele kleurovergangen. Op de tv zelf is het een gradient banding feest en ziet het er erg lelijk uit. Ik vraag me af of dit ook samenhangt met het feit dat de kwaliteit van Netflix via Chromecast er véél beter uitziet dan direct via de tv, ook voor deze storing al.
Volgens mij rendert de ingebouwde Android TV interface alles op 1080p. Alleen video's zelf schakel(d)en naar 2160p. Wellicht is hier voor gekozen vanwege performance, die ook in 1080p eigenlijk al tegenvalt. Mogelijk is er ook voor minder kleurendiepte gekozen voor de UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 13:58
Dit weekend is bij mij Netflix weer 'gewoon' 4k en HDR op m'n 65OLED903. Disney+ nog wel beperkt tot HD. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nee... wat keek je voor specifieke film? Of was het slechts een trailer?
Net even Breaking Bad geprobeerd op Netflix, is 4K-serie, maar nog 'gewoon' in 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
CLB schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:29:
Nee... wat keek je voor specifieke film? Of was het slechts een trailer?
Net even Breaking Bad geprobeerd op Netflix, is 4K-serie, maar nog 'gewoon' in 1080P.
The Crown bijvoorbeeld. Bij mij wordt weer getoond dat hij in HDR beschikbaar is en bij het starten van een aflevering weer rechtsonderin de melding dat er HDR wordt weergegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHDEoGcXBWJljci9kcbKk0kfp68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O819QjT7nK0Z5ysVB8Vybkip.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat zie ik ook, resolutie is 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

BiLLie- schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:49:
[...]

The Crown bijvoorbeeld. Bij mij wordt weer getoond dat hij in HDR beschikbaar is en bij het starten van een aflevering weer rechtsonderin de melding dat er HDR wordt weergegeven.

[Afbeelding]
HDR heeft niets met 4K te maken helaas. 1080P met HDR is wat Netflix mij voorschotelt. Amazon Prime Video zelfs maar 480p op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Ah, dat wist ik niet. Weer wat geleerd :-).

Bij mij wordt bij Breaking Bad overigens wel aangegeven dat hij beschikbaar is in Ultra HD 4k (die is schijnbaar niet in HDR). Helaas lukt het mij niet om de streaminfo te tonen, welke knop ik ook op de afstandsbediening probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:17
BiLLie- schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:29:
Bij mij wordt bij Breaking Bad overigens wel aangegeven dat hij beschikbaar is in Ultra HD 4k (die is schijnbaar niet in HDR). Helaas lukt het mij niet om de streaminfo te tonen, welke knop ik ook op de afstandsbediening probeer.
Dat werkt alleen met oudere afstandsbedieningen die nog een aparte Info-knop hebben.

Hier geprobeerd met de Netflix app en de a.b. van een Philips 40PFL9704H op m'n 48OLED935 en dan krijg ik wel de streaming resolutie te zien. Erg vervelend dat Philips die knop heeft weggehaald. Maar als je een Logitech Harmony o.i.d. hebt kun je die knop nog wel inleren (mits je een oude a.b. hebt). Anders moet je een tweede TV aan je Harmony setup toevoegen en daar de Info-knop van gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Met de Logitech Harmony lukt het inderdaad wel. Helaas blijkt de stream toch maar 'gewoon' 1080p te zijn :/

Misschien tijdens het wachten op de fix van Philips ook maar eens langs de opticien als ik het verschil al niet zie :o :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

BiLLie- schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:58:
Met de Logitech Harmony lukt het inderdaad wel. Helaas blijkt de stream toch maar 'gewoon' 1080p te zijn :/

Misschien tijdens het wachten op de fix van Philips ook maar eens langs de opticien als ik het verschil al niet zie :o :+
Told ya B) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedie2
Ik heb vorige week mijn TV terug gezet naar fabrieksinstellingen omdat ik dit probleem wou oplossen (zie mijn post van 14u57).

Ik deed hierna een klein vreugdedansje, want niet alleen was dit probleem opgelost, ook zag ik terug 4K staan bij films op Disney+...het feest was echter van korte duur want direct na het starten viel de stream al terug op 1080p. Bij mij komt er zelfs geen HDR aan te pas. Sindsdien wordt ook terug alles aangegeven als HD ipv 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

BiLLie- schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:58:

Afhankelijk van hoe de content gefilmd en gemasterd is is het soms ook moeilijk te zien hoor. Bij vooral de nieuwere Netflix-series kun je het vaak wel goed zien vind ik. Zowel dat het 4K is (vlijmscherpe details) als dat het HDR is (donkere scenes met veel kleur zonder ook maar een klein beetje gradient banding).

Bij bepaalde andere content, bijv. de serie Truth Seekers op Prime, zie je het vaak ook niet omdat de cameralens expres ingevet wordt wat alles wat vager maakt. In dat soort gevallen is het vooral nuttig als je scherm mega groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
De problemen zijn nog steeds van toepassing op de Philips TVs, ander merken geen inzicht over betreft 4K HDR streaming op Android tv

Netflix HD 1080P
Disney+ HD 1080P
Amazon prime video SD 480P
YouTube 1080P - 4K HDR ?
Videoland geen idee en andere app content.

Amazon prime video is op dit moment een ramp om te zien in SD kwaliteit of het te maken heeft met het huidige Philips probleem en niet in HD 1080P kan woorden weergegeven kan ik niet zeggen en het probleem ook bij andere tv merken voorkomt.

De streamingkwaliteit bitrate verlaging kan ook invloed op de beeld kwaliteit hebben altans bij mij het geval op de ene tv zie je het meer als de ander. de Philips 903 kon ik het wel zien dat streamingkwaliteit bitrate omlaag ging met de corona HD 1080P was iets minder en lichte schokkering in bepaalde passages.
Netwerk KPN interactief glasvezel de normale zenders had zelfs lichte invloed op de verlaging tijdens de corona op dit moment krijg ik de indruk dat die bitrate verlaging er nog steeds zit.

Maar het is de vraag of het voor de kerst alles nog opgelost wordt door Philips/TPvision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

TFHfony schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:30:
Maar eens opnieuw een mailtje gestuurd naar PlatteTV dat ik nu toch binnen een week iets van een alternatief wens. Dit is niet waar ik 2500 Euro voor afgetikt heb.

Hopelijk voor hun (en voor mij) is bovenstaande een teken dat er op korte termijn iets in orde gemaakt wordt. Anders regelt PlatteTV maar een tijdelijke Chromecast Ultra.
Helemaal lekker zijn ze niet bij PlatteTV. Ik kreeg afgelopen weekend een e-mail van CE Repair en vandaag belde CE repair dat PlatteTV een reparatie had aangemeld, wat natuurlijk redelijk kansloos is. Een combinatie van een afschuif / uitsteltechniek.
Ik weet wel dat ik de volgende keer het hele verhaal van PlatteTV (Ja, wij zijn duurder, maar wel een officiële Philips dealer en leveren dus betere service) voor kennisgeving aan neem en dus geen TV meer koop daar. Gewoon gebruiken als showroom en vervolgens maar online kopen is het devies.

CE Repair wist mij wel te melden dat ze vandaag nog contact hebben gehad met Philips: Er zou in de komende dagen een software update komen. En ook hij vond dat een Chromecast Ultra oid een stuk nettere c.q zinvollere actie geweest zou zijn dan dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
  • Laatst online: 27-05 17:54
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe je in de Amazon Prime video app kunt zien wat de resolutie is? Bij Netflix kun je gewoon op de info toets van een oude afstandsbediening drukken maar dat werkt bij Prime video niet. Ik heb een 65OLED903 ... Dank vast voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
psr01 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:53:
Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe je in de Amazon Prime video app kunt zien wat de resolutie is? Bij Netflix kun je gewoon op de info toets van een oude afstandsbediening drukken maar dat werkt bij Prime video niet. Ik heb een 65OLED903 ... Dank vast voor de reactie.
Ik heb zelf de 55oled 903 zelfde tv alleen beeld kleiner resolutie Amazon Prime video app kun je niet zien.
Philips heeft de info knop er niet op zitten .op de afstandsbediening va deze type toestel.

Kan ook geen andere mogelijkheid bedenken of vinden evt, geheim menu van je tv waar het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
J.E. Weinor schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:17:
[...]

Ik heb zelf de 55oled 903 zelfde tv alleen beeld kleiner resolutie Amazon Prime video app kun je niet zien.
Philips heeft de info knop er niet op zitten .op de afstandsbediening va deze type toestel.

Kan ook geen andere mogelijkheid bedenken of vinden evt, geheim menu van je tv waar het mogelijk is.
Toch zie ik dat jij hierboven meldt dat de resolutie bij Prime video 480p is. En een paar posts erboven wordt dit ook door iemand anders gemeld. Hoe kom je dan aan die informatie? Bij Netflix kan ik de streaminginfo als gezegd achterhalen mbv een oude afstandsbediening met info toets.

[ Voor 7% gewijzigd door psr01 op 30-11-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
TFHfony schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:30:

Hoe heb jij die info uit de Prime Video app gekregen? Met de info toets van een oude afstandsbediening lukt dat in tegenstelling tot bij Netflix niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
psr01 schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:46:
[...]

Toch zie ik dat jij hierboven meldt dat de resolutie bij Prime video 480p is. En een paar posts erboven wordt dit ook door iemand anders gemeld. Hoe kom je dan aan die informatie? Bij Netflix kan ik de streaminginfo als gezegd achterhalen mbv een oude afstandsbediening met info toets.
De resolutie van prime video kun je aan de hand van het beeldkwaliteit wel zien dat het in SD 480P is en absoluut geen HD 1080p kwaliteit zo slecht is het beeld wel.

Het verschil is wel degelijk waarneembaar in vergelijking met Netflix en Disney+ in HD 1080p

[ Voor 8% gewijzigd door J.E. Weinor op 30-11-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psr01
J.E. Weinor schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:07:
[...]

De resolutie van prime video kun je aan de hand van het beeldkwaliteit wel zien dat het in SD 480P is en absoluut geen HD 1080p kwaliteit zo slecht is het beeld wel.

Het verschil is wel degelijk waarneembaar in vergelijking met Netflix en Disney+ in HD 1080p
Ik zie inderdaad ook dat het slecht beeld is maar zou graag zien wat de exacte resolutie is. HDR weergave doet het ook al een hele tijd niet meer op Prime Video.

Overigens heb ik nog een vervelend issue met de tv de laatste tijd: geregeld maakt hij bij het opstarten geen verbinding met WI-FI en moet ik de verbinding via het menu tot stand brengen door opnieuw het draadloze netwerk te selecteren en het wachtwoord in te geven. Heb jij dat wellicht ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:20
Helaas zijn onze Philips TV`s getroffen.

Ik zie bij Sony TV`s die ook Android gebruiken geen problemen met de TV eigen apps.
Met de nieuwste update V6.4960 is er zelfs de Apple TV+ app bijgekomen op diverse modellen.
Ik zie op http://www.hifi-forum.de/...read=259&back=&sort=&z=17
veel tevreden Sony kijkers.

Misschien een idee om , als wijze van tegemoetkoming, als het streaming probleem opgelost is, Philips ook de Apple TV+ app gaat toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
psr01 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:39:
[...]

Ik zie inderdaad ook dat het slecht beeld is maar zou graag zien wat de exacte resolutie is. HDR weergave doet het ook al een hele tijd niet meer op Prime Video.

Overigens heb ik nog een vervelend issue met de tv de laatste tijd: geregeld maakt hij bij het opstarten geen verbinding met WI-FI en moet ik de verbinding via het menu tot stand brengen door opnieuw het draadloze netwerk te selecteren en het wachtwoord in te geven. Heb jij dat wellicht ook?
@psr01

Betreft de wifi functie daar maak ik geen gebruik van alles is aangesloten met vaste netwerk verbinding veel stabieler dan via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

psr01 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:39:
[...]

Ook mijn tv is getroffen door deze "update". Het gaat om een PUS7534. Als het goed is, heeft die een MediaTek MT5887 als SoC.
Dus in het Tweakers nieuwsbericht over dit probleem mag de 73x4 serie ook bijgevoegd worden.

In mijn geval biedt Disney+ alleen nog maar 1080p 5.1 als stream aan. Geen 4K, Dolby Vision, HDR, Dolby Atmos etc. meer, waar dit voorheen wel het geval was.

Wat de Wi-Fi verbindingen betreft, geen probleem. Net getest: Youtube via Wi-Fi gaat zoals eerst gewoon als een tierelier op 4K. De streamsnelheid is ongewijzigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Goed nieuws op Toengel.net:

Tachchen,

das Problem wird zusammen mit den Streaminganbietern von Philips gefixt. Sollte in den nächsten Wochen passieren.

Toengel@Alex

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Jeroenneman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:45:
Goed nieuws op Toengel.net:

Tachchen,

das Problem wird zusammen mit den Streaminganbietern von Philips gefixt. Sollte in den nächsten Wochen passieren.

Toengel@Alex
Gelukkig. Hopelijk klopt dit en is dan deze keer het hoge woord er daadwerkelijk uit.
(Ik verwacht eigenlijk van wel, Toengel heeft meestal de bronnen goed op orde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
R4gnax schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:16:
[...]

Gelukkig. Hopelijk klopt dit en is dan deze keer het hoge woord er daadwerkelijk uit.
(Ik verwacht eigenlijk van wel, Toengel heeft meestal de bronnen goed op orde.)
Gaat nog wel even duren dus dat het is opgelost de komende weken ,het is afwachten voor kerst of na kerst of zelfs langer wegens een bug door problemen die er alsnog kunnen ontstaan door de nieuwe update software.

Voorlopig maar dus afwachten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Bij mij is het opgelost. Een Apple TV 4K aangeschaft waardoor ik alle apps in volle kwaliteit kan bekijken met dolby vision geluid, en nu ook Apple Music streamen en zaken uit iCloud etc.

Dankzij Black Friday slechts €169 betaald voor de 4K 64gb versie.

Gedaan met me te ergeren, geen zin om Philips te beginnen in gebreke te stellen waarbij ik uren tijd verliezen zou, en blij dat de Apple TV er morgen al is😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Nu online
stevenleemans schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:47:
Bij mij is het opgelost. Een Apple TV 4K aangeschaft waardoor ik alle apps in volle kwaliteit kan bekijken met dolby vision geluid, en nu ook Apple Music streamen en zaken uit iCloud etc.

Gedaan met me te ergeren, geen zin om Philips te beginnen in gebreke te stellen waarbij ik uren tijd verliezen zou, en blij dat de Apple TV er morgen al is😁.
Ja extra externe apparatuur aanschaffen zoals een Apple TV 4K en ook nog 169 euro er voor neer leggen vind ik nog wel wat om streams in 4k te kunnen blijven kijken, mijn tv kan het ook alleen op dit moment niet het geval.
Tenslotte je betaald 2,500 euro voor een tv dan verwacht je tenslotte dat het probleem wordt opgelost.

Voor mij geeft Apple TV 4K geen toegevoegde waarde laat staan weer externe oplossingen er aan te hangen, tenslotte het kost weer extra duiten. :?

Maar bij elke fabrikant kunnen er problemen ontstaan als het nou Philips of Apple is laat staan bij andere merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
dat is niet "opgelost", je hebt alleen een (veel te dure) work-around gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

J.E. Weinor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:35:
[...]

Gaat nog wel even duren dus dat het is opgelost de komende weken ,het is afwachten voor kerst of na kerst of zelfs langer wegens een bug door problemen die er alsnog kunnen ontstaan door de nieuwe update software.

Voorlopig maar dus afwachten. :'(
Ik gok dat men nu driftig zit te testen, juist om problemen met de nieuwe update voor te zijn.
Hopelijk gelijk een upgrade naar de nieuwste Android-versie, als die chipset dat aankan tenminste :+

Wist trouwens niet dat Apple TV+ support (eerder genoemd hier) door de fabrikant geregeld moet worden, leek mij iets dat gewoon via Android loopt, bijv. bij Sony loopt het toch ook via Play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
diedie2 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:18:
dat is niet "opgelost", je hebt alleen een (veel te dure) work-around gekocht.
Dat is subjectief natuurlijk. €169 is voor mij weinig geld.
Zeker omdat ik in combi met onze andere Apple toestellen meerdere functies kan gebruiken (Arcade, Apple Music, Apple TV+,...).

En ik moet mij geen uren bezighouden met Philips in gebreke te stellen, de winkel te contacteren, me te frustreren,... Het aantal uren dat daar in kruipt kost voor mij anders veel meer dan €169. En dat beseffen veel mensen niet😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TigoGP
Ik snap wat je bedoeld.
Maakte me er eerst ook wel druk over, maar op zich moet je ze ook de tijd geven het op te lossen.
Een vervangende TV / Google Chromecast (als tijdelijke optie) is alleen maar netjes aangeboden door de winkelier.

CB heeft niet meer gereageerd op m'n laatste mail.
Wat ik nu doe, is daar niets meer bestellen tot m'n TV weer werkt, daarna zien we wel weer.
Dat geeft mij dan weer een goed gevoel ;)

(mijn TV koste ook geen € 2500,-)

[ Voor 5% gewijzigd door TigoGP op 01-12-2020 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChuckBartowski
stevenleemans schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:47:

Ik heb voor 59 euro een Chromecast Ultra gekocht tijdens Black Friday.

Wilde daar eigenlijk niet aan beginnen, maar ik krijg totaal geen hoogte van de tijdsduur voor een fix (enkele weken, enkele dagen, komende week, al van alles voorbij zien komen)

Series als The Mandalorian wil ik toch echt graag in 4K + HDR kunnen kijken.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste