Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21

DaMarcus

Admin Harde Waren / Beeld & Geluid

Powered by

ppeterr schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:53:
Ik heb een leen toestel gekregen een Denon PMA 900 HNE, mijn speakers heb ik bananenpluggen aan laten zetten. Kan ik die in deze terminals steken als ik die middelste dopjes er af heb. En hoe haal ik ze er af zonder het stuk te maken?

[Afbeelding]
/latereactie

De dopjes kan je er inderdaad uithalen met bijvoorbeeld een keukenmesje

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
DaMarcus schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:03:
[...]

/latereactie

De dopjes kan je er inderdaad uithalen met bijvoorbeeld een keukenmesje
Evengoed thanks voor je reactie :) Maar het is natuurlijk al gelukt. Ik was vooral bang dat ik het leen toestel zou beschadigen, maar die staat nu dus al een tijdje te shinen hier. Hopelijk krijg ik snel mijn eigen versterker terug (hoewel ik stiekem wat ik te leen heb gekregen, ook top vind klinken)

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 10:20

tMb

- knip -

Sorry had het niet goed begrepen, open een topic in aankoopadvies.

[ Voor 96% gewijzigd door tMb op 19-08-2026 12:08 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@tMb Je vraag betreft aankoopadvies, en moet dus naar het juiste subforum. Zie het mooie gele vak onderaan deze discussie voor waar je het beste terecht kunt met deze vraag.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 11:41
ppeterr schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:53:
Ik heb een leen toestel gekregen een Denon PMA 900 HNE, mijn speakers heb ik bananenpluggen aan laten zetten. Kan ik die in deze terminals steken als ik die middelste dopjes er af heb. En hoe haal ik ze er af zonder het stuk te maken?

[Afbeelding]
Dat is goede service, ik heb onlangs ook een versterker ter reparatie gehad, maar ik kreeg geen leentoestel. Welke winkel was dit ? Dit is voor mij ook een belangrijke overweging voor een andere versterker in de toekomst.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
danield schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:31:
[...]

Dat is goede service, ik heb onlangs ook een versterker ter reparatie gehad, maar ik kreeg geen leentoestel. Welke winkel was dit ? Dit is voor mij ook een belangrijke overweging voor een andere versterker in de toekomst.
Ik ben zeer te spreken over https://www.hifiklubben.nl/winkels/haarlem/
Natuurlijk geen garantie dat dit bij ieder filiaal zo is, maar in Haarlem is het top.

Hifi Klubben, maakt ook van de 2 jaar garantie. 5 jaar. Wat natuurlijk voor duurdere producten wel logisch is, maar die discussie hoef je dus ook niet aan te gaan als het aangekochte bijvoorbeeld 3 jaar oud is.

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 11:41
ppeterr schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:35:
[...]

Ik ben zeer te spreken over https://www.hifiklubben.nl/winkels/haarlem/
Natuurlijk geen garantie dat dit bij ieder filiaal zo is, maar in Haarlem is het top.

Hifi Klubben, maakt ook van de 2 jaar garantie. 5 jaar. Wat natuurlijk voor duurdere producten wel logisch is, maar die discussie hoef je dus ook niet aan te gaan als het aangekochte bijvoorbeeld 3 jaar oud is.
bedankt voor je snelle reactie.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

@The Eagle ik meen mij te herinneren dat jij ooit een link heb gepost naar goedkoper degelijke subwoofer voetjes, maar ik kan de link niet meer vinden. Weet jij toevallig nog welke ik bedoel? Of ben ik bij de verkeerde.

Hier tekenen aub ......

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CPM schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:31:
@The Eagle ik meen mij te herinneren dat jij ooit een link heb gepost naar goedkoper degelijke subwoofer voetjes, maar ik kan de link niet meer vinden. Weet jij toevallig nog welke ik bedoel? Of ben ik bij de verkeerde.
Kan me zo niet meer herinneren, maar als het om ontkoppeling van je sub gaat kun je ook een setje wasmachine dempers halen.
Op harde vloeren een stuk vloerbedekking onder je downfiring sub helpt ook qua ongewenste reflecties :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:40
Mijn Edifier Studio R1700BT hebben na 7 jaar het loodje gelegd, ik was zelf verbaasd dat dit zo snel al gebeurd. Na wat terugzoeken in mijn email blijkt het dus 7 jaar oud te zijn. Het zal wel aan mij liggen maar ik vind 7 jaar voor speakers super kort, ik heb audio apparatuur die nog prima werkt uit 2000 ofzo.

Blijkbaar is het een normale lifecycle voor actieve speakers aldus Chat GPT. Is het echt gebruikelijk dat actieve speakers zo snel kapot gaan? Ik moet mij nu gaan orienteren op een vervangende set desktop/monitor speakers maar wil eigenlijk ook geen dure t speakers kopen ofzo als die ook binnen 10 jaar op zijn.

TLDR: gaan actieve speakers echt sneller kapot dan passieve speakers? Want ik twijfel nu waar ik naar moet gaan kijken als vervanger.

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:53
Sterker, fabrikanten geven het gewoon toe die korte levendduur, zag laatst een video waar een autofabrikant het toe gaf.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33
@Zspirit Mijn Audioengine A5 uit 2010 waren ook na 8 jaar opeens stuk. De versterker begon enorm te kraken. Ik kon voor een leuke prijs de A5+ kopen, dus ik heb verder ook niet nagedacht over reparatie ofzo. Uiteindelijk heb ik de A5 set nog weten te verkopen, want je kan er vrij makkelijk passive speakers van maken. Weer 8 jaar laten doen de A5+ het nog steeds prima!

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zspirit schreef op zondag 20 september 2026 @ 10:19:
TLDR: gaan actieve speakers echt sneller kapot dan passieve speakers? Want ik twijfel nu waar ik naar moet gaan kijken als vervanger.
Electronica (versterkers, voeding, volume/toonregeling, input selector) gaat VEEL sneller kapot dan speakers. Van sommige speakers wordt de rubberen rand droog en brokkelig (oud probleem vlgens mij) en je kan ze met langdurige overbelasting slopen. Maar speakers gaan in de basis simpelweg niet stuk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd. Hooguit dat de rolranden van speakers broos worden (indien rubber), of de electronica in het scheidingsfilter minder wordt.
Maar meestal is het vaak de versterking die het begeeft. Bij actieve subs zie je het zelfde effect.

Mijn advies: koop een paar passieve monitors en een simpel mini ampje. Een Fosi ofzo, kun je je geen buil aan vallen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:40
Dank voor jullie reacties! Wat maakt het dat een actieve speaker sneller kapot gaat dan een losse versterker? Ik snap dat electronica sneller kapot gaat maar volgens mij gaan losse versterkers of hifi installaties over het algemeen ook veel langer mee?

Dat maakt namelijk het verschil of ik ga kijken naar actieve speakers of passief met versterker. Ik ga verder geen aankoop advies vragen want dat is niet de bedoeling hier maar probeer het verschil in lifecycle te snappen.

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:53
Goede luidsprekers gaan bijna levenslang mee, mits de juiste units gebruikt zijn. Ik heb Impulse 74 TL luidsprekers uit de jaren 80 en spelen zonder enige modificatie of reparatie de sterren nog steeds van de hemel. Versterkers uit vervlogen tijden gereviseerd gaan nog weer jaren mee, huidige versterkers hebben teveel componenten die niet zomaar te vervangen zijn, reviseren is dan te duur. Dynaudio, Xanadu of Driade of B&W of JK acoustics (ik noem zo wat merken) koop je bijna voor het leven, de gebruikte units gaan bij normaal gebruik niet stuk. Wisselfilter componenten eigenlijk ook niet, omdat er te weinig stroom loopt om te laten slijten.

• JayJayGolden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:20
Weet niet of dit de juiste plek is, maar zou ook niet goed weten waar anders.

Mijn buren hebben last van mijn gelach 's avonds, nou wil ik mijzelf liever niet trainen om niet te lachen maar wil ik ook liever niet mijn woning uitgetrapt worden; dus zoek ik een oplossing om geluid zoveel mogelijk binnen mijn kantoorkamertje te houden.

Wat zijn hiervoor de mogelijkheden, zonder meteen de hele muur open te hoeven trekken en hier rockwool in te moeten duwen (is namelijk een huurwoning)

Akoestische panelen op de muur? Of eerder van die akoestische scheidingsmuren? Of toch iets anders?
Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6