Toon posts:

Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1 2 3
Acties:

• BioBlade
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:18
Hier dezelfde issues met een 55oled903. Netflix kwaliteit sinds vandaag ineens gehalveerd. Gister nog series gekeken op 4k met hdr, top. Vandaag hier ook alles extreem lage kwaliteit. Heb ook geen update gedraaid op de tv, software niks veranderd.

Geen idee waar het aan ligt. Disney+ lijkt er "ok" uit te zien.

Netflix storing ?

https://allestoringen.nl/storing/netflix/

Netflix zelf zegt dat er geen storing is Atm.

[Voor 43% gewijzigd door BioBlade op 07-11-2020 08:28]

• ChuckBartowski
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:43
Als je bij Netflix op de Info knop van je afstandsbediening drukt krijg je info over de output. Dat is bij mij nu constant 480p.

Hij geeft wel de “HDR Signaal” melding, dat doet Prime video bijv. niet meer (en voorheen wel)

• ChuckBartowski
Puur toeval dus dat dit samenviel met mijn scherm replacement, what are the odds :/

• xsive
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 26-09 22:14
Volgens mij hebben wij allebei exact dezelfde firmware.

Check de release log, bovenaan staan de types die de software gemeen hebben:
https://www.download.p4c..../75pus8303_12_fhi_nld.pdf

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:34:
Wellicht is het een idee om de thread titel aan te passen?
Ja, was ook mijn idee, maar dat kan ik zelf niet zo te zien. Een moderator die dat voor ons kan doen?

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:41:
[...]

Volgens mij hebben wij allebei exact dezelfde firmware.

Check de release log, bovenaan staan de types die de software gemeen hebben:
https://www.download.p4c..../75pus8303_12_fhi_nld.pdf
Ik ook:

• xsive
BioBlade schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:00:
Klopt inderdaad, van Origine heeft de 55Oled903 Android 7.0 zelfs zie ook tweakers info in de pricewatch , en philips zelf.

De 50PUS7304/12 heeft idd standaard Android 9.0.

Echter ziet alles er wel hetzelfde uit ?
De basis opzet is idd hetzelfde, maar toch wezenlijke verschillen onder de motorkap.

We komen wel steeds dichter bij het probleem. Ik ben benieuwd of ik via een omweg vorige versies van de streaming apps geïnstalleerd krijg door ergens de APKs vandaan te trekken, ik wil uitsluiten dat het daar aan ligt. Maar volgens mij heb ik Netflix en Prime al terug kunnen zetten naar de versies van de firmware update van juni, aangezien die apps zijn meegekomen met de TV en niet te uninstallen zijn. Met Disney+ kan dat dus niet, die gaat er helemaal af bij uninstallen.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:10

Sorcerer8472

Mens sana?

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:05:
[...]

De basis opzet is idd hetzelfde, maar toch wezenlijke verschillen onder de motorkap.

We komen wel steeds dichter bij het probleem. Ik ben benieuwd of ik via een omweg vorige versies van de streaming apps geïnstalleerd krijg door ergens de APKs vandaan te trekken, ik wil uitsluiten dat het daar aan ligt. Maar volgens mij heb ik Netflix en Prime al terug kunnen zetten naar de versies van de firmware update van juni, aangezien die apps zijn meegekomen met de TV en niet te uninstallen zijn. Met Disney+ kan dat dus niet, die gaat er helemaal af bij uninstallen.
Terugzetten naar factory werkt bij mij niet: Prime gaat dan duidelijk in kwaliteit terug, Netflix is brak zowel met oud als met nieuw.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• BioBlade
Er moet iets veranderd ( but what ?!? )zijn tussen Donderdag 22:30 en Vrijdag 21:00. Voor deze tijd werkte mijn Oled nog vlekkeloos. Net alles nagelopen, kan echt niks vinden guys. Zelf is mijn software expertise niet hoog genoeg om dieper te graven :(

De vraag ligt dan ook, ligt het enkel bij philips ? Hun software ? andere oled (lg maakt zo goed als alles) merken ? Verlopen lincenties ?

[Voor 37% gewijzigd door BioBlade op 07-11-2020 10:29]

• xsive
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:20:
[...]

Nope, geen i-knop op de hele afstandsbediening (55oled803).
Ik zie het idd:

Ik heb nog deze:

Zou het werken bij jou door op het toetsenbord "i" in te drukken?

Of wellicht met de Philips TV remote app op je telefoon?

[Voor 24% gewijzigd door xsive op 07-11-2020 10:34]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nopheros schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:50:
[...]

Als je echt wil kun je natuurlijk een toetsenbord aansluiten en kijken welke knop je daarvoor moet hebben. Tenminste, ik neem aan dat hedendaagse tv's dat ondersteunen...
Geprobeerd maar geen enkele toets of toetsencombinatie werkte.

Ik hang nu met Netflix in een chat. Ze maken nu een report aan en ik moest allerlei info doorgeven. Ze zeggen dat tijdens het afspelen het er niet uitziet alsof de tv 4K ondersteunt aan hun kant.

Zouden jullie ook een report willen laten aanmaken? Hoe meer hoe beter en hoe sneller het wordt opgepakt! Zelfs als het een Philips-probleem is dan zal Netflix wellicht TP Vision aansporen om het sneller te fixen!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nou, de chat is afgelopen, laatste bericht van Netflix:
We'll make sure to fix this right away so you can go back to Netflix and chill with the 4k experience again!
:+

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:08:
[...]

Maar wat is er dan in onze software gewijzigd afgelopen week? Ik kan me niet herinneren app updates gedaan te hebben (alledrie ook wel erg toevallig), dus de pijlen beginnen voor mij steeds meer richting TPV/Philips te wijzen, maar ik ken die licentie structuur niet, misschien iets tussen hen en Google verlopen?
Goede vraag :) geen idee. Ik kan me alleen ook niet voorstellen dat Netflix het aan hun kant anders detecteert, want alle streaming diensten hebben er last van

• BioBlade
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:11:
[...]

Goede vraag :) geen idee. Ik kan me alleen ook niet voorstellen dat Netflix het aan hun kant anders detecteert, want alle streaming diensten hebben er last van
Check het is niet alleen netflix idd. En er zijn geen updates geweest. Daarom zei ik in een eerder post al dat het ruikt naar iets met lincenties ofzo. Maar zouden ze dat toelaten ? Stel dit rukt wereldwijd op vandaag dan krijgt philips vandaag een lading bagger over zich heen hoor.

• BioBlade
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:11:
[...]

Ik ga zo bij een vriend langs die een lg oled heeft uit 2018 met 7.0. even controleren, update volgt.

[Voor 26% gewijzigd door BioBlade op 07-11-2020 13:15]

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:18:
[...]
Top dat je dat gaat checken, hebben die LGs niet WebOS? Of toen misschien afwijkend niet?
Klopt, alle (UHD) Oled's vanaf 2015 zijn voorzien van WebOS.

Steady as she goes...

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:29:
[...]

Klopt, alle (UHD) Oled's vanaf 2015 zijn voorzien van WebOS.
Hier op een 2020 LG (WebOS) OLED in elk geval geen issues, gewoon netjes 2160p Netflix mocht dat relevant zijn.

[Voor 4% gewijzigd door ik222 op 07-11-2020 14:06]

• ChuckBartowski
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:09:
Ik ga zo even bij m’n ouders checken of daar het issue ook speelt, dat zou dan de 3de Philips zijn die in mijn omgeving het issue heeft.

Is hetzelfde type als ik heb, maar ze zeggen dat het nog prima beeld geeft. Eerst zien, dan geloven ;)
Ook deze 55POS9002 met dezelfde firmware heeft het issue.

• ChuckBartowski
Topic titel aangepast

• Simply_jeroen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-08 11:14
Hier een 55oled803 . Zelfde probleem

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DeeM77 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:15:
Hier ook een 55POS9002 met hetzelfde probleem. Merkte het gisterenavond ineens dat de beeldkwaliteit via Netflix wel erg slecht was.
Vandaag nog met Netflix via de live chat gesproken. Maar dat was ook een gebed zonder eind met standaard oplossingen. Tijdens de chat dit topic gevonden. Maar daar konden ze bij Netflix niet zoveel mee.

Ik heb geen andere streaming apps maar blijkbaar ligt het dus aan de tv zelf?
Je moet wel echt al hun stapjes door, maar bij mij is er toen een rapport aangemaakt. Ze wilden sowieso een speedtest, Netflix-gegevens uit de app, meerdere titels waarbij 4K niet werkt, dat je iets afspeelt terwijl je aan de telefoon bent, en ik zou gewoon zeggen dat je ook Disney hebt en dat het daar ook niet werkt. In mijn geval kon ik ook duidelijk laten zien dat het bij een ander device wel werkte.

Had het gevoel dat de medewerker met wie ik aan de chat zat erg kundig was. En er werd aangegeven dat dit met hoge prioriteit werd bekeken. Heb ook aangegeven dat op een forum mensen met Android versie <9 er last van lijken te hebben en anderen niet.

Hetzelfde ook bij Philips aangegeven maar helaas hebben die weekend. De Netflix tech folks waarschijnlijk ook.

Hoe dan ook, ik heb gelukkig m'n Chromecast als back-up, anders was ik wel pissed geweest :+

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:49:
[...]
Hoe dan ook, ik heb gelukkig m'n Chromecast als back-up, anders was ik wel pissed geweest :+
Ik heb alleen de HD versie helaas, geen 4K. Maar alles beter dan wat de Philips op dit moment toont :+

• ChuckBartowski
Ik ga morgen ook even contact opnemen met Philips/TP Vision.

Maandag spreek ik de reparateur waarschijnlijk weer, eens kijken of die deze geluiden herkennen, repareren volgens mij een hoop Philips TV’s namelijk.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:57:
M’n vriendin start net de Trailer van een film op Netflix (Operation Christmas Drop), zag er verbazingwekkend goed uit. En inderdaad: 8Mbps / 2160p output.

Toen de film zelf even geprobeerd: 1.5 Mbps / 480p
8)7
Dat klinkt wel heel erg als een DRM issue. Even de Netflix 4K test content proberen, Meridian heet die.

Edit: nope, helaas, werkt ook niet. Mogelijk komt dat wel doordat films anders worden behandeld dan trailer en standaard altijd DRM krijgen, en trailers juist niet. Dan zou je dit dus ook bij alle trailers zien.

[Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-11-2020 20:04]

• ChuckBartowski
hardware-lover schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:08:
[...]

Enkel het Widevine Level 1 is niet afdoende (wel noodzakelijk), je hebt dan nog steeds de Netflix certificering nodig. Er zijn Android TV boxjes met dat Level 1, toch zijn ze niet Netfilx gecertificeerd en dan is ook geen Full HD/4k mogelijk.

Misschien hebben ze bij Netflix ergens aan een verkeerde knop gedraaid?
Issues zijn ook bij Disney+ en Prime Video aanwezig

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:01:
Hier ook issues, althans beeld is blokkerig.
Geen i-knopje op m'n afstandsbediening helaas.

Firmware van 15 november 2019... :/ 55OLED803.
Kan me die firmware niet voorstellen trouwens, automatische updates staan aan, kijk toch wel regelmatig.
Vriend van me heeft zelfde 55OLED803, draaide ook nog op die november 2019-firmware, ook erg vreemd.
Staan inmiddels op die van juni, oftewel de meest recente voor deze televisies.

Zit geen i-knopje op de afstandsbediening van de OLED803, andere AB gepakt: Beeld 1.66Mbps / 480 :X
Ging om de film 'Extraction". Breaking Bad (4K, heb ook juiste abonnement) laat nog '/540' zien, wat een geluk.

Er staat hier ook nog een 'simpele' Philips 43PFS5803: Beeld 1.46Mbps / 1080
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:57:
Operation Christmas Drop zag er verbazingwekkend goed uit. En inderdaad: 8Mbps / 2160p output.
Toen de film zelf even geprobeerd: 1.5 Mbps / 480p
Hier idem dito, fijn zulke testjes >:)

[Voor 33% gewijzigd door CLB op 08-11-2020 00:17]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• vrilly
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 13:32

De widevine certificaat voor een hele rits android TV producten van TP-Vision is (semi-)ingetrokken, waardoor de tv nu bij streamingdiensten als L3 wordt gezien.

Widevine revocations gebeuren meestal alleen als er een lek in de keybox van de SoC zit waardoor de DRM compromised is, dus hiervoor moet philips/tpv/mediatek een update uitbrengen voor de TV zelf om dit te fixen indien dit mogelijk is(mocht echt de hele secure deel van de SoC compromised zijn is er een grote kans dat dit niet te fixen is doormiddel van een firmware update)

• ChuckBartowski
Mr Magic schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:13:
@vrilly Hoe kom je aan die Widevine Revocation Tracker? Is dat een eigen tooltje?

De theorie van @FX16 lijkt wel aardig te kloppen. Ik heb een 48OLED935 met MT5887 chipset en heb geen last.
Telegram kanaal zo te zien: https://t.me/s/wvcrl

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 12:58
vrilly schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:19:
[...]

Telegram kanaal gerund door DRM beveiligingsonderzoekers. Zie dat chuck hem al gelinkt heeft.

Het ziet er naar uit dat alle philips tvs met mt5891 chipset op L3 zijn gezet door widevine :|
Dat lijkt me wel een nieuwsitem waard. Iemand de redactie al getipt? Het is te hopen dat Philips/TV Vision hier snel op reageert.

• vrilly
Het is niet de hele chipset, alleen één tp vision platform welke zo snel te zien in philips tv's worden gebruikt van 2017-2019

• Xtuv
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:06

Xtuv

Redacteur
Dank voor de submits @Ragdoll en @Sorcerer8472. Komt een bericht van op de frontpage. Ik heb vragen uitstaan bij TP Vision, hopelijk snel reactie.

• xsive
Sissors schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:13:
Is er op een OLED803 te zien op welke resolutie Netflix precies afspeelt? Of is dat gokken aan de hand van beeldkwaliteit? (Voordat mensen zeggen dat ik op de info knop van afstandsbediening moet drukken, die knop heeft een 803 niet).
Probeer eens met de Philips remote (smartphone) app of je daar wel een info knop hebt?

• xsive
Xtuv schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:11:
Dank voor de submits @Ragdoll en @Sorcerer8472. Komt een bericht van op de frontpage. Ik heb vragen uitstaan bij TP Vision, hopelijk snel reactie.
Zeer goed nieuws! We kijken uit naar artikel en antwoorden/oorzaken.

Deze televisies zullen er naar verwachting minimaal last van hebben:

Philips 2K19 9104 range
Philips 2K18 73x3/7503/7803/8303/8503/8x3/9x3 ranges
Philips 2K17 6412/6482/7002/7502/8102/8602/9002 ranges

[Voor 23% gewijzigd door xsive op 09-11-2020 14:18]

• Tommers78
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 26-09 20:07
Op Reddit melden ze dat Philips er vanaf weet en er mee bezig is

https://www.reddit.com/r/...ix_capped_at_166mbps480p/

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:13

Ragdoll

excommunicado

Sorcerer8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:54:
[...]

Heb zelf ook ooit geprobeerd met een toetsenbord iets te triggeren maar dat lukte ook niet. Geen enkele manier om debug-info op het scherm te toveren.
Op de afstandsbediening van de 804 zit een grote + daarmee open je een quickmenu waarmee je die info in kan zien. Mogelijk werkt dit ook voor de 803?

• Stre
  • Laatst online: 13-06 14:22
Philips support gecontacteerd, hieronder het vrij snelle antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Allereerst mijn excuses voor het ongemak. Dit is inderdaad een klacht die recentelijk veel voor is gekomen. Wij zijn er op dit moment mee bezig om een oplossing aan te bieden met hoge urgentie.

U word zo spoedig mogelijk gecontacteerd als wij wat meer weten maar voor nu wens ik u nog een hele fijne dag.

Met vriendelijke groeten,

Philips TV Klantenservice

• Koekiemonsterr
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12:14

Koekiemonsterr

Redacteur

I am so huuungry!

ChuckBartowski schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:02:
Bij Netflix zie ik HDR signaal ook nog, maar bij Prime bijvoorbeeld helemaal niet meer
Dat geldt atm ook voor mijn Philips-oled uit 2019. Dat staat denk ik los van het in dit topic besproken probleem. Heb wel vaker hdr-issues gehad met Prime, maar bijvoorbeeld nooit met Netflix. Op Nvidia Shield werkt de hdr in Prime wel gewoon. Lijkt me iets voor Amazon om eens stabieler te maken...

[Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 09-11-2020 17:03]

• Xtuv

Xtuv

Redacteur
Inmiddels ook reactie van TP Vision. Inhoudelijk nog niet veel nieuws. Probleem is bekend en de oorzaak/oplossing wordt nog onderzocht, het is ook geëscaleerd naar de R&D-afdeling in Azië. TP Vision hoopt morgen of overmorgen meer details te kunnen geven.

nieuws: TP Vision onderzoekt probleem met streamingkwaliteit op Philips-tv's

• xsive
alex3305 schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:43:
Sinds kort heb ik toevallig een Nvidia Shield Pro en kijken we nauwelijks meer iets via de televisie. Maar goed dat ik het langs zie komen zeg, zo meteen even testen. Het valt mij wel op dat er nog niets bij Toengel te vinden is hierover.

Volgens mij heeft die gast altijd wel wat meer inside info. Goede bron dus om in de gaten te houden.
Wel al besproken daar in het forum. Maar nog niet door the man himself

Die 4k AI upscale van de Shield Pro is wel echt genius

[Voor 4% gewijzigd door xsive op 09-11-2020 18:18]

• sjekneck
  • Laatst online: 11:01
xsive schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:36:
[...]

Dat zou zeker fijn zijn. Ik ga er van uit dat TPV de imago schade ook zoveel mogelijk zal willen beperken.
Anders gaat het prijzig worden voor ze, want de getroffen toestellen vallen vrijwel allemaal nog binnen de wettelijke garantie. Ik heb geen 2 ruggen uitgegeven aan een tv die binnen 15 maanden niet hoger dan 540p kan streamen natuurlijk. In dat geval is het een simpel belletje naar de winkel en volledige aankoop terug of gratis inruilen voor een werkend exemplaar, aka een nieuw toestel.

Sowieso wel een dingetje tegenwoordig dat hele stukje software support. Elke fabrikant denkt dit op te lossen door minimale moeite hierin te steken. Waarom niet gewoon een fee na 3 jaar vragen, waarmee je voor zeg een tientje per toestel gewoon extended support kun kopen en je dit als fabrikant ook gewoon gaat leveren. Gebruiker zijn updates, fabrikant uit de kosten en een betere reputatie.

DRM is allemaal leuk, maar zoals altijd zijn de gebruikers de dupe bij dit soort stupiditeiten.

• CLB
  • Niet online
Haha eens hoor, daarom ook de emoji :)
Fingers crossed dat het gewoon via een snelle software-update wordt gefixt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• R4gnax
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-09 15:53
sjekneck schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:47:
Sowieso wel een dingetje tegenwoordig dat hele stukje software support. Elke fabrikant denkt dit op te lossen door minimale moeite hierin te steken. Waarom niet gewoon een fee na 3 jaar vragen, waarmee je voor zeg een tientje per toestel gewoon extended support kun kopen en je dit als fabrikant ook gewoon gaat leveren. Gebruiker zijn updates, fabrikant uit de kosten en een betere reputatie.

DRM is allemaal leuk, maar zoals altijd zijn de gebruikers de dupe bij dit soort stupiditeiten.
Dat is dus waarom ik op mn TV altijd een extended garantie zou nemen.

Bij BCC is dat bijv. gewoon een verzekering die je eenmalig afkoopt en die het aankoopbedrag uitkeert als de TV niet meer hersteld kan worden, dwz niet meer conform originele koop gemaakt kan worden.

Op die manier ben ik zelf van een Sony X8309C naar een XE9005 naar een XF9005 gegaan en ben ik, omdat ik zowel de software-problematiek bij Sony's AndroidTV platform alsmede -- en voornamelijk -- hun Kwalitatief Uitermate Teleurstellende service-desk en reparatie-service compleet beu was, uiteindelijk naar een Philips OLED903 gegaan.

Die beviel tot aan dit Widevine euvel prima. Maar, mocht het hier met de Widevine sleutels goed fout gaan, hang ik binnenkort weer aan de telefoon met BCC voor een wissel.

Goed het is geen tientje; denk meer aan de orde 150 EUR, maar het is absoluut de prijs waard als je weet dat je op SmartTV platformen dit gesodemieter kunt krijgen en de kans er op reëel is. Die extra kosten worden ruimschoots goedgemaakt door het verschil in aankoop- en dag-waarde. Als je gewoon een andere TV gaat kopen en de oude verpatst, krijg je er veel minder voor terug dan die 150 EUR -- als je hem zelfs nog kwijt kunt zodra bekend wordt dat het een probleemmodel betreft.
sjekneck schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:06:
Dan nog heb je alsnog een non conformiteit als ze het niet oplossen. Levensduur van een toestel in die prijscategorie is toch wel 5 tot 7 jaar. Haal er 2 jaar af en je kunt nog een smak geld claimen voor een nieuwe aankoop.
Valt vies tegen als je gezeur gaat krijgen over restantwaarde tov aankoopbedrag en je richting dagwaarde geduwd wordt. Dagwaarde stort namelijk snel in bij Smart TVs en daar hou je weinig aan over. Kijk niet vreemd op als je van een toestel van 1600~1800 EUR na 3 jaar nog maar 400~600 EUR over houdt.

[Voor 32% gewijzigd door R4gnax op 09-11-2020 22:31]

• BioBlade
Vin87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:09:
Zeker weten. Ik heb hier net getest :
Bad boys for life
Spiderman
Laatste men in black
Undercover
Video gestart en er even doorheen geskipt. Tv schakelt netjes naar HDR waar beschikbaar en laat het beeld in 4k of 1080 zien. Ik snap het niet. Misschien is het al verholpen aan de certificaat zijde en is een keer helemaal opnieuw opstarten de oplossing?
Hier de 55oled903 met die update, maar echt een no go. Nogmaals gedaan maar geen effect.

Tv gereboot en de problemen lijken nu opgelost in netflix (beter kwaliteit voor nu) maar niet in disney daar is nog nergens het 4k logo te zien bij content nog word het afgespeeld. 4k-60fps movies op youtube doen het ook nog niet.

[Voor 16% gewijzigd door BioBlade op 10-11-2020 07:43]

• Burning_Tyre
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:31
Nog niet helemaal opgelost denk ik.

Hier (55POS9002) ook zonder reboot terug naar HD via Netflix.

1080p/HD (+-3mbps), maar Ultra HD 4K (2160p) wordt afgespeeld als HD (1080p).

edit:

Ik vermoed dat er aan certificaat zijde wat veranderd is (na klachtenregen) waardoor HD (1080p) afspelen nu is toegestaan. Meeste content is 1080p natuurlijk, waardoor minder mensen klachten ervaren. Zelfs als mensen denken dat ze naar 4k kijken zal een deel niet door hebben dat het máár 1080p is.

[Voor 48% gewijzigd door Burning_Tyre op 10-11-2020 09:05]

• CLB
  • Niet online
Wat gebeurt hier nou joh:

Breaking Bad is nog in 1080P... maar okee

EDIT: Het is wel wat toevallig dat er na een paar minuten kijken opeens een screensaver in beeld komt.
Meerdere mensen last van? Ik kan moeilijk om de tig minuten op de afstandsbediening drukken natuurlijk :X
EDIT II: Bovenstaande gaat over Netflix, op Disney Plus lijkt het niet te gebeuren. Kan daar helaas geen streaming-info vinden qua bitrate of op welke resolutie het is. Ziet er wel 'scherp' uit, maar dat zegt weinig :P
EDIT III: Geen idee wat er gebeurd is, maar ik zie geen screensaver meer bij Netflix, dat is fijn.

@Xtuv: we zijn er nog niet, maar er lijkt wel wat (positiefs) aan de hand... :)

[Voor 59% gewijzigd door CLB op 10-11-2020 09:58]

• ChuckBartowski
Burning_Tyre schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:46:
Nog niet helemaal opgelost denk ik.

Hier (55POS9002) ook zonder reboot terug naar HD via Netflix.

1080p/HD (+-3mbps), maar Ultra HD 4K (2160p) wordt afgespeeld als HD (1080p).
Hier ook, 1080p max nu, geen 4K

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:39

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Vind dit wel redelijk ruk allemaal. Ze lijken nu het een beetje opgelost te hebben door 1080 wel weer opgelost te hebben, maar daar heb ik geen 4k tv (55POS9002) voor gekocht. :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• l.degroot01
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-08 13:48
TP-Vision beweert dat het is opgelost:
Hi Leslie!

Bedankt voor jouw bericht.

Er waren inderdaad wat problemen met streaming-diensten op een aantal van onze TV's. Dit probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn. Indien je het probleem nog steeds ervaart raad ik je aan om contact op te nemen met onze technische helpdesk. Zij zijn te bereiken via de live chat via de volgende link: http://to.philips/6182H8m2E . Je kunt ze ook bereiken via het telefoonnummer (+31) 9002020871.

Groeten,

Mark
Philips TV

• Burning_Tyre
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:31
Geachte heer ,

Bedankt voor uw terugkoppeling.

Op dit moment is er helaas nog niet veel wat wij met u kunnen delen. Het is wel bekend dat er gekeken word naar software-updates om het euvel te verhelpen. Meer dan dat kunnen wij op dit moment nog niet kwijt.

De hoge pieten zullen er uiteraard meer vanaf weten dan dat wij van de technische dienst doen. Maar, hier zullen wij het voor nu mee moeten doen, want meer is ons nog niet bekend.

Verder kunnen wij enkel om uw geduld vragen. Het zal uiteraard opgelost gaan worden en het is enkel een kwestie van tijd.

Met vriendelijke groeten,

Philips TV Klantenservice

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Zojuist even getest met de Netflix Test Patterns. Deze had ik via mijn browser aan Mijn Lijst toegevoegd zodat ik ze eenvoudig kon terugvinden op de televisie.

Op mijn Philips 65PUS6412 krijg ik netjes Ultra-HD 4K te zien, maar als ik dan het bijbehorende Test Pattern open staat er rechtsboven in beeld 1920x1080. Geen Ultra-HD 4K dus. En dit bevestigd eerdere bevindingen dat het doorgegeven signaal maximaal Full HD is. Daarna heb ik met dezelfde video('s) getest op mijn Nvidia Shield Pro en daar krijg ik wél netjes 3840x2160 in de video te zien.

Met andere woorden, zoals anderen al zeiden, het is wel beter, maar nog niet opgelost.

Edit: Het lijkt mij dat Netflix zelf een vlaggetje heeft gezet om dit platform met maar Widevine L3 naar Full HD te 'upgraden'. In de backend kan Netflix dit namelijk per platform bepalen, maar dit is gewoon speculatie.

Dat is te bevestigen door de Netflix Kodi add-on te installeren en daar te kijken welk formaat je terugkijkt. Deze plugin negeert namelijk de feature flags van Netflix.

[Voor 24% gewijzigd door alex3305 op 10-11-2020 11:12]

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:10
Standeman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:33:
Vind dit wel redelijk ruk allemaal. Ze lijken nu het een beetje opgelost te hebben door 1080 wel weer opgelost te hebben, maar daar heb ik geen 4k tv (55POS9002) voor gekocht. :/
Uiteraard, maar 1080p als tijdelijke oplossing is al heel veel beter dan SD resoluties. En kan me ook voorstellen dat het simpelweg tijd kost voor het door alle caches enzo propageert: Immers heeft ook niet iedereen tegelijk het probleem gekregen.

Een 4k youtube video'tje (Costa Rica, als eerste als je zoekt in Youtube op 4k videos) zit bij mij nog op 720p.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:39

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

@Sissors Daar heb je gelijk in, ik heb nu niet meer het gevoel dat ik naar een VHS band zit te kijken :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• satoer
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 11:59
scubamichel schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:01:
[...]

Hoe kun je dat dan controleren bij de 55OLED803 als je geen afstandsbediening met een i knop hebt?
Heb een universele Logitec Harmony. En dit heeft gewoon een "info" knop die blijkbaar werkt.

• Sissors
Jeroenneman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:01:
[...]

Gewoon pappen en nathouden. Nu een "fix" uitrollen, wachten of er dan nog steeds kritiek komt, en anders hebben ze toch genoeg mensen tevreden gekregen met 1080p.

Zodra het AmbiLight patent verloopt, krijgt TPV geen cent meer.
Lijkt mij sterk. Natuurlijk gaat er kritiek komen als hij niet verder dan 4k komt. Maar als tijdelijke oplossing tot het definitief is opgelost is het een stuk beter dan SD kwaliteit.

En ik zou het heel mooi vinden als Ambilight ook door andere fabrikanten wordt opgepakt, maar ik zou er niet vanuit gaan. Nog los van hoe lang het duurt voor die patenten allemaal verlopen.

• Xtuv

Xtuv

Redacteur
Update vanuit TP Vision: de kwaliteit is teruggezet naar maximaal 1080p. 4k moet weer mogelijk worden, maar dat kan pas na een firmware-update.

nieuws: Philips-tv's kunnen weer streamen in 1080p, maar 4k kan pas na firmwa...

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
R4gnax schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:50:
[...]

Het zal zeker lang duren ja. Ik heb er alles bij elkaar drie-kwart jaar tot een jaar over gedaan totdat BCC een Sony TV met niets als problemen terug wilde nemen. Zij verwijzen je gewoon voor alle klachten door naar de reparatieservice van Sony en die geven doodleuk niet thuis. En totdat BCC een reparatie-rapport terug ontvangt waaruit blijkt dat de reparatie niet mogelijk is; of totdat je aantoont dat een klacht aanhoudt na een eerder afgeronde reparatie-poging, doen ze in de regel niet veel voor je.

Aanhouder wint uiteindelijk wel, maar vrolijk wordt je er idd in zo'n geval niet van. Zeker wanneer het de fabrikant is die gaat traineren. Zo heb ik in mijn geval met Sony eerst een half jaar op een update kunnen wachten die maar niet kwam; waarna ik opnieuw aan de bel trok; er een nieuw ticket aangemaakt moest worden en ik toen opeens een reparatietraject voor een compleet nutteloze mainboard-swap ingedrukt werd. (Modelletje "slikken of stikken": of je accepteerd of de klachtafhandeling houdt gewoon op en je hebt het nakijken.) En daarna heb ik nog eens een kwart jaar kunnen wachten op weer een andere beloofde firmware-update toen die swap niets uithaalde en Sony eindelijk erkende dat het toch een software-matig probleem moest zijn. Parallel aan dat laatste kwart-jaar ook een nieuwe klacht moeten starten omdat bij het wisselen van dat mainboard er een kras over het scherm bijgekomen was. (Daar wilde Sony nota-bene nog niet eens verantwoording voor nemen. Probeerden ze mij in de schoenen te schuiven.)

Ik zou niet graag nu opnieuw met mijn Philips hetzelfde gat terug in gaan. Maar als het moet, dan doe ik het toch weer opnieuw voor zo'n aankoopbedrag.
Vanuit het het oogpunt van consumentenrecht is dit helemaal al aan de voorkant al verkeerd gegaan. Jij hebt zaken gedaan met BCC en Sony is helemaal geen gesprekspartij voor jou. BCC moet jou schadeloos stellen en het zelf maar uitvechten met Sony, dat is hun probleem.

Helaas is recht hebben lang niet altijd recht krijgen.

• R4gnax
J.E. Weinor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:55:
[...]

De i info knop heeft de 903 ook niet.
In Philips' interface neemt de (+) knop dezelfde rol in als de (i) knop.
Heb je die toevallig al geprobeerd? Zou kunnen zijn dat die op dezelfde toets gemapped zit.

• pvdveen1
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 08:18
net even gechatt met Philips. Zijn op de hoogte dat Netflix nu maar 1080 max is. Ze gaan het oplossen.We moeten even geduld hebben.

• pvdveen1
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 08:18
Had deze nog niet gezien.
Zet je abonnement maar omlaag voor de aankomende maanden.
nieuws: Philips-tv's kunnen weer streamen in 1080p, maar 4k kan pas na firmwa...

• BioBlade
Zojuist PlatteTV.nl waar ik mijn 55OLED903 heb gekocht een mail gestuurd en gevraagd hoe hun tegen deze situatie aankijken en wat ze er samen met Philips aan kunnen en willen gaan doen als het vier maanden duurt.
Voor hun als verkopende en vertegenwoordigende partij van Philips kan dit interessant zijn om ook goede service te verlenen en hierdoor een Duimpje te scoren. Dan weten ze daar ook gelijk op hoeveel TV's ze wellicht moeten gaan anticiperen. Zodra ik meer heb gehoord post ik hier hier.

• vrilly
Frankster schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:21:
Heeft er iemand enig idee op welke technische manier Philips de kwaliteit van Netflix streams kan aanpassen zonder dit via een firmware update te doen?
Het is niet philips, maar vanuit de DRM leverancier / Netflix. Alles wat er nu gebeurd is is aan de serverside kant gedaan.

In eerste instantie heeft de certificaat een shop naar een lager DRM niveau gekregen op de DRM-license servers van widevine en de streaming diensten doordat widevine de implementatie bij deze TV's niet meer vertrouwd.

Nu heeft philips waarschijnlijk samen met netflix een (tijdelijke) afspraak gemaakt om de streaming kwaliteit op 1080p te gooien ook al is de certificatie gedegradeerd. Dit mag wss niet voor 4K vanwege afspraken met content-leveranciers ed

• CLB
  • Niet online
Ik ben serieus erg blij dat het toch softwarematig aangepast kan worden, beter dan opsturen of een monteur die een hardwarematig chipje moet vervangen of een speciale software komt flashen. Daarbij vind ik de 'update' naar 1080P die redelijk rap uitgerold is ook erg fijn, dus ook daarvoor scoort TP Vision wat kudo's.

Nu is dan de vraag... en tot de 4K-update, wat dan? Ik zal ING een mailtje sturen, net als bijvoorbeeld BioBlade heeft gedaan naar PlatteTV. Wat dat betreft is het wel weer irritant dat je niet echt een 'collectief' kunt vormen met honderden / duizenden klanten richting Philips zelf, want hier gaat zo niks uitkomen natuurlijk. Ik zal echt niet wakker liggen dat ik 'even' geen 4K-beelden kan kijken, maar dit lijkt op voorhand wel lang te gaan duren.

Elke dag dat het niet kan is eigenlijk al te lang, laat staan een maand, kwartaal of nog langer O-)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Alleen via de tv zelf speelt dit probleem. Dus via zo'n Ziggo box zou het niet moeten optreden, via externe apparaten treedt het probleem ook niet op, alleen bij afspelen door het smart-gedeelte van de tv zelf.

Denk dat het dus een ander probleem is?

• Gohan040
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
basjuh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:14:
Zelfde probleem met mijn 58PUS7304/12 TV. Deze heeft niet dezelfde procesor, maar een numemrtje of 2 lager.

Alle content previewen gaat prima, totdat ik de film/serie echt wil kijken. Geluid bagger, sneeuwvlokjes oor t beeld als ik Netflix via de Ziggo Next box wil kijken. Als ik deze box terug zet van 4K of automatisch naar 1080P, werkt het wel.

Als ik Netflix via de TV kijk, heb ik in elk geval nog fatsoenlijk beeld, maar dan wel geluids issues (wegvallend geluid voor (fractie van) een seconde, random)

Hebben jullie er ook "last" van als je via een Xbox of Playstation Netflix probeert te kijken?

Groet,
Bastiaan
Dat is niet hetzelfde probleem, externe apparaten aangesloten op de TV zouden normaal moeten functioneren. De klacht waar het hier over gaat betreft enkel het ingebouwde Android TV gedeelte en alle apps die Widevine L1 verlangen om content in HD/4K/HDR af te kunnen spelen.

Netflix via ingebouwd Android TV

Netflix via Ziggo Next

Heb jij er misschien nog een ander apparaat tussen zitten?
Een receiver? HDMI switch/verdeler? Spliiter?

• Gohan040
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-09 13:08
Nog even wat getest, maar dit maakt het alleen maar vager.... L1 8)7

Heb ook andere DRM apps geprobeerd die eigenlijk enkel geschikt zijn voor Android telefoons maar die willen (nog) niet installeren. Iemand die een andere test app geschikt voor Android TV weet waar het Widevine level in zichtbaar is?

• vrilly
Gohan040 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:08:
Nog even wat getest, maar dit maakt het alleen maar vager.... L1 8)7

[Afbeelding]

Heb ook andere DRM apps geprobeerd die eigenlijk enkel geschikt zijn voor Android telefoons maar die willen (nog) niet installeren. Iemand die een andere test app geschikt voor Android TV weet waar het Widevine level in zichtbaar is?
DRM Info checkt niet serverside. Het probleem van zulke dingen accuraat testen is dat je een gecertificeerde widevine partner moet zijn om bij de server apis te kunnen, natuurlijk is widevine niet zo transparant dat zij testapps toestaan

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:01

DjVe

Hatsaflats!

Ottooo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:43:
[...]

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je hebt gestuurd? Dan ga ik een vergelijkbaar bericht sturen naar Coolblue :)

Ik heb toevalligerwijs ook de 65OLED803
Ik heb de melding gestuurd dat ik geen 4K beeldmateriaal kan streamen (wegens bekend probleem bij Philips) en dat ik daar een oplossing voor zoek die geen maanden duurt.

Naar mijn ervaring werkt die aanpak ook meestal het beste. Je geeft aan dat ie een oplossing verwacht, maar ze mogen zelf nagaan wat ze de beste aanpak vinden. Ik zou het bijvoorbeeld ook prima vinden om iets bij te betalen en voor een nieuwer model te gaan.

Ik heb nog geen reactie ontvangen overigens.

• J.E. Weinor
  • Registratie: september 2020
  • Nu online
DjVe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:48:
[...]

Ik heb de melding gestuurd dat ik geen 4K beeldmateriaal kan streamen (wegens bekend probleem bij Philips) en dat ik daar een oplossing voor zoek die geen maanden duurt.

Naar mijn ervaring werkt die aanpak ook meestal het beste. Je geeft aan dat ie een oplossing verwacht, maar ze mogen zelf nagaan wat ze de beste aanpak vinden. Ik zou het bijvoorbeeld ook prima vinden om iets bij te betalen en voor een nieuwer model te gaan.

Ik heb nog geen reactie ontvangen overigens.
Philips/tpvision zal het probleem proberen op te lossen en erkent het probleem, dat het een paar maanden gaat duren het zij zo.

Ben je er niet mee eens ja dan kun je naar de winkel gaan voor een (koopontbinding) maar zo makkelijk gaat dat niet het wordt een ander verhaal als er helemaal geen oplossing voor is

Ja een andere toestel met bij betaling kan vergeet niet je afschrijving van je toestel waardoor je minder voor krijgt en je bijbetalen op een ander toestel.

Stel je tv heeft 2500 Euro gekost na een jaar is er een probleem je bent er niet mee eens en gaat over tot koopontbinding je ziet een leuke tv het nieuwe toestel kost zeg maar 2400 euro ander merk, je bij betaling wordt 1000 euro dan heb je een afschrijving van 1100 euro van je oude toestel dan kost je het nieuwe toestel in 1 jaar tijd 3500 euro.

Verkopers hanteren ook de prijzen die op dat moment gelden of gaan uit van de geldende adviesprijzen en afschrijving toestel maar al met al kom je er bedrogen uit het kost je alleen maar meer.

Wat ook een geval kan zijn als je extra garantie hebt bij gekocht van 5 jaar op je toestel deze garantie is alleen van toepassing op je aangeschafte product na 1 jaar problemen ander merk toestel of type, garantie van 5 jaar ben je kwijt en geld niet voor het andere toestel je kunt het niet in mee nemen naar je ander toestel.
Belangrijk in dit geval de kleine lettertjes lezen en de voorwaarden die zijn op het 5 jaar extra garantie aankoop.

Dit euvel hetzelfde mee gemaakt bij de Harense Smit deze winkels bestaan nu niet meer geloof ik
Als advies koop nooit geen 5 jaar extra garantie ik heb er van geleerd.

• jimmya3
  • Laatst online: 11:21
Ik zag op reddit de volgende mail van Philips :

Blijkbaar zal dit toch geen maanden gaan duren ze spreken hier over een aantal dagen.

• CLB
  • Niet online
OrganicIron schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:53:
@jimmya3 Goed nieuws! Dat klinkt een stuk beter dan enkele maanden inderdaad!
Dan is het nog de vraag van wat voor medewerker het komt: een broekie, een senior, is dat een wereldwijd antwoord, kan dat verschillen per regio, is dit überhaupt wel mogelijk, want tegen Tweakers werd weer gezegd: "we moeten maanden testen". Al met al natuurlijk een tof antwoord, maar reken je nog niet te rijk, dat bedoel ik.

• Dennisdn
stevenleemans schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:14:

Het ligt aan Philips, die moeten het oplossen, en ze hebben aangegeven dit ook te doen, klaar.
Zo werkt het in Nederland niet. Phillips is geen partij voor de consument Wij hebben zaken gedaan met een winkelier, dié is verantwoordelijk en hoe hij dat zelf regelt met zijn leverancier Phillips is niet onze zorg.

Persoonlijk boeit het mij niet zo nu we weer 1080 hebben. Maar het zou (in mijn geval) Coolblue wel sieren als ze bij Phillips een partij Chromecastst lospeuteren. Dat zou een mooie reclame voor Coolblue, Phillips én Google zijn.

[Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 11-11-2020 17:31]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

stevenleemans schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:14:
Oh Philips is hier van op de hoogte, net als Netflix. Als ik soms lees hoe jullie direct de verkoper aanschrijven om hem in gebreke te stellen. Ik zou niet graag de winkelmedewerker zijn in NL hoor. In België (en andere landen) moet je daar niet mee afkomen. Het ligt aan Philips, die moeten het oplossen, en ze hebben aangegeven dit ook te doen, klaar. Ik heb eens nagevraagd via het platform hebben ze geantwoord dat ze op de hoogte zijn en hopen dat dit binnen enkele dagen/weken opgelost zal zijn. Maanden dat lijkt me wel heel raar😁.
Hier ben ik het mee eens. Ze hebben genoeg negatieve PR nu, er wordt echt wel hard aan gewerkt lijkt me. Lijkt me aannemelijk dat het nu snel opgelost is.
ChuckBartowski schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:23:
[...]

Tjah, blijft een lastig ding. Mijn TV had na 2 jaar en 4 maanden een gigantische groene vlek in het midden van het scherm, als je dan een beroep doet op non-conformiteit (wat redelijk is als je 1300 euro hebt betaald en wel een levensduur die iets langer is mag verwachten, anders had ik de TV niet gekocht ;)) beginnen de verkopers zelf ook vaak over max 2 jaar fabrieksgarantie en dergelijke.
Wellicht juist door het feit dat mensen er zo snel een beroep op doen, maar prettig is het niet.
Vlekken in het midden van het scherm vind ik toch echt wel een ander verhaal. Het hangt allemaal wel een beetje bij de verkoper af, maar CoolBlue is echt heel relaxed wat dit soort dingen betreft. Denk dat zij ook echt niet moeilijk doen.

• ChuckBartowski
J.E. Weinor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:45:
[...]

2 jaar en 4 maanden, 4 maanden over de garantie repareren buiten de garantie kost je geld dat is nu eenmaal zo een fabrikant kan je enigszins tegemoet komen in de kosten omdat het kort na de garantie gebeurt op bepaalde onderdelen ook langer garantie op zitten.

Stel je koopt een wasmachine er zit 2 jaar garantie op maar na 3 jaar verbrand je motor door op de motor zit 5 jaar garantie dan krijg je gratis een nieuwe motor zonder kosten maar het installeren door een monteur deze kosten mag je zelf gaan betalen en valt niet onder de garantie.
Zo werkt dat niet met non-conformiteit, die 2 jaar fabrieksgarantie is niet wettelijk.
In dit topic wordt het e.a. goed uitgelegd m.b.t. dit onderwerp: OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Maargoed, on-topic maar weer :)

• J.E. Weinor
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:24:
[...]

Aandacht vragen voor het probleem, beetje druk bij CB om dit met TP Vision op te pakken?
Oke Ja aandacht vragen maar denk niet dat CB druk achter kan zetten richting Philips/TP Vision terwijl zij er al mee bezig zijn en op dit moment voor oplossingen van het probleem en uit zoeken, nu kun je er niet veel mee.

En het advies wat zal worden gegeven is gewoon even afwachten een groot probleem is nu nog niet het geval.

Je kunt er wel een bombarie van maken maar daar bereik je niets mee kwestie van even afwachten dan direct op hoge poten naar de winkel lopen met lege handen.

• Dennisdn
DjVe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:26:
[...]

Ik zie niet hoe dit relevant is? Gaat om een ander merk en een ander verkoper (gok ik). Dus omdat een ander zijn gelijk niet krijgt met een defect (wat belachelijk is natuurlijk), wil zeggen dat ik m'n poging moet staken?
Ik was mijn post net nog wat aan het verduidelijken: of je nou gelijk hebt of niet, dat is daar ook nog lang niet duidelijk. Maar het geeft een inkijk hoeveel juridische voorbereiding en stappen je moet gaan nemen om de zaak überhaupt in gang te zetten. Tegen de tijd dat je alle stappen hebt genomen en een dagvaarding kan gaan sturen, is Phillips al lang klaar met de update.

[Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 12-11-2020 18:31]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dus omdat TPV en CB mogelijk moeilijk gaan doen, moet ik het überhaupt niet proberen?

Dat is wel de omgekeerde wereld.

Het wil niet zeggen dat ik zo ver zou gaan als de beste Tweaker in dat andere topic, maar beetje achterover hangen met een " ah f*CK, ik zie wel wat en wanneer" zit niet in mij.

• stevenleemans
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-06 16:52
Als Philips zelf bevestigd heeft dat ze ermee bezig zijn kan ik alleen maar het volgende concluderen: mensen die dan nog naar de winkel gaan om onder garantie hun gelijk te willen halen hebben gewoon tijd teveel😂. Ik wacht gewoon even af. Komt wel in orde. Alsof je dood gaat van 2 weken op 1080p te kijken🤦🏻‍♂️.

• rvdmei
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19-09 17:26
Het lijkt er op dat er een RSA key gelekt is van Widevine. Dit heeft volgens mij te maken met de problemen met de Philips tv’s.

https://github.com/github...0/11/2020-11-09-Google.md

https://news.ycombinator.com/item?id=25078096

• Sissors
stevenleemans schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:34:
Als Philips zelf bevestigd heeft dat ze ermee bezig zijn kan ik alleen maar het volgende concluderen: mensen die dan nog naar de winkel gaan om onder garantie hun gelijk te willen halen hebben gewoon tijd teveel😂. Ik wacht gewoon even af. Komt wel in orde. Alsof je dood gaat van 2 weken op 1080p te kijken🤦🏻‍♂️.
Philips zegt dat het maanden gaat duren, en jij komt aan met 2 weken 1080p*? Dat is ook een goede. En mensen lijken hier niet in de gaten te hebben dat wij niks met Philips te maken hebben (nou ja, ik heb hem bij de Philips personeelswinkel gekocht, maar als je denkt dat je daar makkelijkere ondersteuning krijgt als klant zit je er naast :D), we hebben bij een winkel een TV gekocht, daar hebben we een contract mee, niet met Philips.

* Ja ik weet dat een random klantenservicemedewerker zei dat het minder zou zijn. Dan mag jij bedenken wie ik serieuzer neem, iemand die communiceert met Tweakers redactie of een random klantenservicemedewerker.

• jimmya3
  • Laatst online: 11:21
Voor hen die wat duits kunnen lezen : https://toengel.net/phili...oesung-auf-2017-18er-tvs/

• BioBlade
BioBlade schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
[...]

Na 24 uur, nog steeds stilte. Wellicht zijn ze geschroken ? Of inmiddels in gesprek met Philips, of ze denken
hij wacht maar lekker :D !

Moet er wel bij zeggen dat ik ze enkel heb gevraagd hoe ze tegen de situatie aankeken en niet gelijk met een botte bijl ben gaan hakken om me eigen tv.

Er word dus zeker langs de winkeliers ook gepushed richting Philips.

[Voor 4% gewijzigd door BioBlade op 13-11-2020 13:05]

• J.E. Weinor
  • Nu online
TigoGP schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:37:
15 december verloopt van mijn TV de 2 jaar garantie bij Coolblue.
Gezien ze al netjes 2x het scherm vervangen hebben, en prijs / verwachting levensduur : dus qua consumentenrecht zal het wel goed komen.
Toch voor de zekerheid een reparatiemelding gedaan, zodat het maar geregistreerd staat.

Erbij vermeld de link naar Tweakers, en dat ik Philips best een paar maanden tijd wil gunnen.
Dus geen hamer / bijl, maar wel een breekijzer :)
@TigoGP

Al 2x het scherm vervangen hebben in 2 jaar binnen de garantie over en welk type tv van Philips gaat het over en wat was de oorzaak van het moeten vervangen.
Ben wel nieuwsgierig aan het worden ;)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zojuist een oplossing ontvangen van CB en daar ben ik zeer blij mee. Ik mag de koop ontbinden of iets anders uit zoeken.

Ik denk dat ik maar direct voor een upgrade ga naar een 935. Dan beloon ik CB ook met een beetje extra omzet :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik krijg het volledige aankoopbedrag terug.

• J.E. Weinor
  • Nu online
axelb96 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:36:
Op mijn 55OLED854 werkt Netflix als een zonnetje. Prime en Disney+ geven niks meer dan HD, ook geen HDR en Dolby Vision. DRM waar is het goed voor. |:(

Tip: Heb je een Android smartphone met ir-led, dan kun je met de AnyMote Smart Remote app de info-knop simuleren.
Waar het goed voor is de prijs die je er voor betaald en dat je 4k HDR kunt streamen met een toestel en de mogelijkheid die het biedt is toch meegenomen en de ontwikkeling dat het mogelijk maakt zonder externe hulpmiddelen moeten er bij moet verzinnen om 4k HDR te kunnen streamen en het beste uit je toestel te kunnen halen.

Als het niet goed voor je dan is koop je geen 4k HDR tv dan koop je maar een Full HD toestel die alleen maar in HD kan weergeven daar kun je Netflix, Disney+ prime, YouTube etc, en allle content op de stream dat werkt ook als een zonnetje je kan ook tv kijken maar geen 4k HDR dat moet toch voldoende zijn.

Je koopt geen tv met 4k HDR als het voor jou niet goed en de functies en mogelijkheden die er op zitten is dan neem je genoegen met minder meuk op je tv. alleen de prijs die je er voor betaald gaat het verschil maken.

De noodzaak er van dat mag iedereen bepalen, maar ik verwacht enigszins wel wat het toestel kan waarvoor ik het gekocht heb en dat het werk. in de hoogste kwaliteit wat mogelijk is en het toestel bied.

• Grumsel
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-09 22:16
Antwoord van Philips TV klantenservice:

We zijn inderdaad hard bezig om dit op te lossen. Echter, op het moment heb ik helaas nog geen tijdsindicatie, maar het heeft onze hoogste prioriteit, dus het zal geen maanden duren (zoals sommige artikelen nog wel eens willen vermelden).

Goed dat u deze mail heeft gestuurd. Ik zal het dossier bij deze intern doorsturen, zodat u op de hoogte wordt gebracht via de mail, zodra er een oplossing voor is.

• J.E. Weinor
  • Nu online
BioBlade schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:43:
[...]

Zo ook in mijn post een paar dagen terug een "platte" reactie. Ze laten hier duidelijk de Bal bij Philips liggen en hopen op een vlotte oplossing vanuit daar. Duidelijk dat ze geen zin hebben in discussies met eind gebruikers. Ik had gedacht dat ze toch wel net als Coolblue wat Pro-Actiever zouden communiceren. ik begrijp dat ze dit Euvel niet 1-2-3 kunnen beantwoorden en afhankelijk zijn van Philips. Echter ben je zelf de eindlijn naar de Consument. Ze komen nu over als Dozenschuiver zonder Service if u ask me.
@BioBlade

Er zijn wel meer dozenschuiver het product zo goedkoop mogelijk te verkopen als laagste prijs waar veel consumenten voor kiezen, maar over de service moet je niet veel van verwachten.

Tenslotte je betaald voor een betere service en ligt de prijs ook wat hoger op een product.

Dat verkopers afhankelijk zijn van de kant van de fabrikant voor een oplossing daar ben ik het mee eens, maar de koper beoordeeld tenslotte wat hij of zij er mee doet wat er achter de balie gebeurd is niet van toepassing dat boeit niet, je onderhandelt met de verkoper en niet met de fabrikant.

• J.E. Weinor
  • Nu online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:19:
[...]

Met even als aantekening dat bijvoorbeeld een aantal 2018-modellen nog tot diep in 2019 geproduceerd werden (of wellicht nog steeds) en sowieso nu nog verkocht worden.

Ben benieuwd of dit inderdaad de RSA-lek was. Ook benieuwd wie er uiteindelijk mag betalen als het niet opgelost kan worden en ik inderdaad mijn tv zou terugsturen naar CoolBlue waar hij vandaan komt. Betaalt CB dan of stelt Philips ze uiteindelijk schadeloos?

Intussen ga ik lekker met m'n Chromecast Ultra. Ding wordt wel ontzettend heet bij afspelen van 4K trouwens! :o
@Sorcerer8472

Mijn Philips 55 oled 903 model uit 2018 is gekocht op 30-11-2019 en geleverd op 11-12-2019 productie datum Philips is in maand oktober 2019 volgens gegevens.

Tvs van philips worden geproduseerd in Polen voor de Europese markt.

Tweakers heeft een videoreport van gemaakt interessant filmpje over hoe het er aan toegaat in de fabriek in Polen.

video: Elke twee seconden een nieuwe tv - Bezoek aan de Philips-fabriek in Polen

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb ondertussen mijn 935 ontvangen en de 803 is retour. Kers op de taart: op dag van aanschaf ging er een actie in met keuze €300 retour of B&W ASW608 subwoofer. Dus uiteindelijk maximaal effect uit mijn aanvullende uitgave. Ik heb tevens weer 2 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar aanvullende verzekering bij CB.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

J.E. Weinor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:28:
[...]

Gefeliciteerd: en welk formaat heb je genomen de 48 of de 55 inch. en wat voor keuze heb je genomen de €300 retour of de subwoofer.
De 65 inch natuurlijk :> Nog nagedacht over de cashback, maar een subwoofer is wel prettig om erbij te hebben en de ASW608 is absoluut geen slechte keus, dus het is de subwoofer geworden.

• CLB
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:16:
Neem aan dat CB een uitzondering heeft gemaakt
Nee dat begrijp ik, maar dat is wel gevaarlijk.
Althans kan ik me voorstellen als CB-kopers hier meer weet van krijgen.

• BioBlade
@Xtuv

Hebben jullie toevallig al verder informatie gekregen van Philips ?

Bedankt voor enig update.

• R4gnax
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:19:
Betaalt CB dan of stelt Philips ze uiteindelijk schadeloos?
Technisch gezien betaalt de verkoper dat en hebben zij daarna een recht van verhaal op de fabrikant.
In de praktijk hebben de verkopers verregaande afspraken met de fabrikanten over herstelprocedures; recht op vervanging; coulance-regelingen; etc. en zal het vaak zo zijn dat achter de schermen de fabrikant de ontbinding al goed gekeurd heeft en de verkoper schadeloos stelt.

Omgekeerd kun je ook een geval hebben waar de fabrikant niet mee wil werken; de verkoper klachtafhandeling via de fabrikant laat lopen (dat kan; ze kunnen de fabrikant zeg maar als onderaannemer de reparatie in hun naam uit laten voeren) omdat de fabrikant dat contractueel van hen verlangt; en jij als koper de sjaak bent.

Jouw aanspreekpunt is de verkoper; de verkoper verwijst je (feitelijk via een omweg gedwongen) door naar de fabrikant; de fabrikant bakt er niets van en kan in algemen zin nergens toe gemotiveerd worden omdat ze buiten schot blijven, want de verkoper blijft verantwoordeljk/aansprakelijk.

Ik heb bij BCC met een Sony TV ca. 8 maanden in dat gat gezeten. Uiteindelijk wel netjes opgelost, maar dat heeft echt heel veel moeite gekost.

Hoop dus dat ik nu niet weer dat gat in ga, want het vervangende model wat ik uit de restitutie van de aankoopsom van de Sony en wat eigen inleg heb laten neerzetten... dat was een OLED903.

[Voor 10% gewijzigd door R4gnax op 20-11-2020 23:54]

• aswin
  • Laatst online: 19-09 07:50
Vandaag bij Philips een melding gemaakt dat ik alleen nog in 720p streams kan kijken. Hieronder hun reactie.
Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

We zijn inderdaad op de hoogte van het probleem met de streamingkwaliteit en werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Dit heeft dan ook onze hoogste prioriteit, aangezien streamen met 720p op een 4k TV niet de bedoeling is natuurlijk. De oplossing zal komen middels een softwareupdate, dus houdt uw TV verbonden aan het internet, zodat dit automatisch zal worden uitgevoerd. Er is op het moment nog geen specifieke tijdsindicatie beschikbaar, maar we zijn er hard mee bezig.

Het wordt nog heel even afwachten, maar laten we van een snelle oplossing uitgaan.
Nog even geduld dus, maar het schijnt software-matig opgelost te worden.

• alex3305
@xsive @Burning_Tyre @diedie2 Het is heel eenvoudig om te sideloaden bij Android TV.

Je moet de applicatie eerst deïnstalleren van jouw apparaat. Of in ieder geval de updates verwijderen wanneer dit niet mogelijk is. Daarna kun je de APK downloaden van een site zoals APKMirror.

Na een download kun je applicaties op meerdere manieren sideloaden. Zelf gebruik ik altijd de adb manier omdat developer settings toch al aanstaan op mijn televisie.

Ik vermoed dat in versie 1.10.0 geen check zit, of eventueel een bug, waardoor alle profielen standaard aan zullen staan zoals @axelb96 aangeeft. Immers is het een softwarematige beperking dat UHD/Dolby dingen niet werken.

• xsive
alex3305 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:43:
@xsive @Burning_Tyre @diedie2 Het is heel eenvoudig om te sideloaden bij Android TV.

Je moet de applicatie eerst deïnstalleren van jouw apparaat. Of in ieder geval de updates verwijderen wanneer dit niet mogelijk is. Daarna kun je de APK downloaden van een site zoals APKMirror.

Na een download kun je applicaties op meerdere manieren sideloaden. Zelf gebruik ik altijd de adb manier omdat developer settings toch al aanstaan op mijn televisie.

Ik vermoed dat in versie 1.10.0 geen check zit, of eventueel een bug, waardoor alle profielen standaard aan zullen staan zoals @axelb96 aangeeft. Immers is het een softwarematige beperking dat UHD/Dolby dingen niet werken.
Thanks man voor al je moeite, wordt gewaardeerd!

• vrilly
https://t.me/wvcrl/1101
New device: 20601 (TPVision TV PH7M_EU_5596_renewed)

SOC: Mediatek MT5596
Manufacturer: TPVision TV
Model: PH7M_EU_5596_renewed
Device type: tv
Model year: 2016
Security level: LEVEL_1
Provisioning method: FACTORY_KEYBOX
Dat lijkt op een oplossing!, ben benieuwd hoe snel het uitrollen zal gaan

[Voor 6% gewijzigd door vrilly op 27-11-2020 21:34]

• alex3305
vrilly schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:33:
https://t.me/wvcrl/1101

[...]

Dat lijkt op een oplossing!, ben benieuwd hoe snel het uitrollen zal gaan
Ziet er uit als zeer goed nieuws. Het enige wat ik 'vreemd' vind is de SoC. Die staat hier als MT5596, terwijl dit model toch een MT5891 zou moeten hebben. Maar als ik Google zoek op de MT5891, kom ik ook bij de MT5596 uit. Zou hier wellicht een rebrand hebben plaatsgevonden?

Het zal overigens niet, maar eerdere geruchten gingen ook over Android 10 op dit platform. Met als release date mid-december 2020. Daar waren ook al een aantal GeekBench resultaten over te vinden. Het is speculatie, maar het zou mij niets verbazen als de heren bij TP-Vision de update en de hercertificering in een keer willen doen.

• xsive
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:04:
[...]

Dat probleem heeft hier niet mee te maken. Wellicht speelt er nog een ander probleem op smart tv-platforms, maar de laadtijden zijn normaal en het beeld is wel stabiel via Chromecast, ondanks dat die bij mij niet bekabeld is aangesloten.

Wat me trouwens opvalt als je Prime Video cast naar Chromecast of direct naar de tv, is dat het beginscherm er ontzettend veel mooier uitziet met de Chromecast. Mooie soepele kleurovergangen. Op de tv zelf is het een gradient banding feest en ziet het er erg lelijk uit. Ik vraag me af of dit ook samenhangt met het feit dat de kwaliteit van Netflix via Chromecast er véél beter uitziet dan direct via de tv, ook voor deze storing al.
Volgens mij rendert de ingebouwde Android TV interface alles op 1080p. Alleen video's zelf schakel(d)en naar 2160p. Wellicht is hier voor gekozen vanwege performance, die ook in 1080p eigenlijk al tegenvalt. Mogelijk is er ook voor minder kleurendiepte gekozen voor de UI.

• CLB
  • Niet online
BiLLie- schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:58:
Met de Logitech Harmony lukt het inderdaad wel. Helaas blijkt de stream toch maar 'gewoon' 1080p te zijn :/

Misschien tijdens het wachten op de fix van Philips ook maar eens langs de opticien als ik het verschil al niet zie :o :+
Told ya B) :9

Pagina: 1 2 3

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee