Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:20
J.E. Weinor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:27:
[...]

Ja elke knop is uitgeprobeerd maar geen melding resolutie laad staan in het hoofd menu nergens terug te vinden.
Kan niet met de afstandsbedieningen zonder info knop. Je kan het test kanaal van Netflix draaien, die geeft aan in welke resolutie hij draait.

• J.E. Weinor
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 24-02 23:23
Sissors schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:35:
[...]

Kan niet met de afstandsbedieningen zonder info knop. Je kan het test kanaal van Netflix draaien, die geeft aan in welke resolutie hij draait.
Test kanaal? van Netflix geen idee waar je het nu over hebt.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 09:31
J.E. Weinor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:49:
[...]

Test kanaal? van Netflix geen idee waar je het nu over hebt.
op Netflix "Test Patterns" streamen.

• BioBlade
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:38
Zojuist PlatteTV.nl waar ik mijn 55OLED903 heb gekocht een mail gestuurd en gevraagd hoe hun tegen deze situatie aankijken en wat ze er samen met Philips aan kunnen en willen gaan doen als het vier maanden duurt.
Voor hun als verkopende en vertegenwoordigende partij van Philips kan dit interessant zijn om ook goede service te verlenen en hierdoor een Duimpje te scoren. Dan weten ze daar ook gelijk op hoeveel TV's ze wellicht moeten gaan anticiperen. Zodra ik meer heb gehoord post ik hier hier.

• Frankster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-02 07:02
Heeft er iemand enig idee op welke technische manier Philips de kwaliteit van Netflix streams kan aanpassen zonder dit via een firmware update te doen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• J.E. Weinor
BioBlade schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:55:
Zojuist PlatteTV.nl waar ik mijn 55OLED903 heb gekocht een mail gestuurd en gevraagd hoe hun tegen deze situatie aankijken en wat ze er samen met Philips aan kunnen en willen gaan doen als het vier maanden duurt.
Voor hun als verkopende en vertegenwoordigende partij van Philips kan dit interessant zijn om ook goede service te verlenen en hierdoor een Duimpje te scoren. Dan weten ze daar ook gelijk op hoeveel TV's ze wellicht moeten gaan anticiperen. Zodra ik meer heb gehoord post ik hier hier.
Verwacht geen volledig bedrag terug als er geen oplossing is, weet niet wanneer je het toestel hebt gekocht bij Platte TV maar hoe langer in bezit tot van datum eerste aankoop hoe minder je er voor terug krijgt een afschrijving hanteren ze er op na ondanks de garantie, ze bieden een vergelijkbaar toestel zelfde type (voorraad) ,een nieuwere type model kunnen ze je aanbieden maar daar moet je weer flink voor bij betalen ondanks dat de verkoopprijs op het zelfde niveau nieuw model toestel het zelfde bedrag ligt al je eerste aankoop je huidig toestel.

• vrilly
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 11:40
Frankster schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:21:
Heeft er iemand enig idee op welke technische manier Philips de kwaliteit van Netflix streams kan aanpassen zonder dit via een firmware update te doen?
Het is niet philips, maar vanuit de DRM leverancier / Netflix. Alles wat er nu gebeurd is is aan de serverside kant gedaan.

In eerste instantie heeft de certificaat een shop naar een lager DRM niveau gekregen op de DRM-license servers van widevine en de streaming diensten doordat widevine de implementatie bij deze TV's niet meer vertrouwd.

Nu heeft philips waarschijnlijk samen met netflix een (tijdelijke) afspraak gemaakt om de streaming kwaliteit op 1080p te gooien ook al is de certificatie gedegradeerd. Dit mag wss niet voor 4K vanwege afspraken met content-leveranciers ed

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Ik ben serieus erg blij dat het toch softwarematig aangepast kan worden, beter dan opsturen of een monteur die een hardwarematig chipje moet vervangen of een speciale software komt flashen. Daarbij vind ik de 'update' naar 1080P die redelijk rap uitgerold is ook erg fijn, dus ook daarvoor scoort TP Vision wat kudo's.

Nu is dan de vraag... en tot de 4K-update, wat dan? Ik zal ING een mailtje sturen, net als bijvoorbeeld BioBlade heeft gedaan naar PlatteTV. Wat dat betreft is het wel weer irritant dat je niet echt een 'collectief' kunt vormen met honderden / duizenden klanten richting Philips zelf, want hier gaat zo niks uitkomen natuurlijk. Ik zal echt niet wakker liggen dat ik 'even' geen 4K-beelden kan kijken, maar dit lijkt op voorhand wel lang te gaan duren.

Elke dag dat het niet kan is eigenlijk al te lang, laat staan een maand, kwartaal of nog langer O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• xsive
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-02 14:34
CLB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:20:
Ik ben serieus erg blij dat het toch softwarematig aangepast kan worden, beter dan opsturen of een monteur die een hardwarematig chipje moet vervangen of een speciale software komt flashen. Daarbij vind ik de 'update' naar 1080P die redelijk rap uitgerold is ook erg fijn, dus ook daarvoor scoort TP Vision wat kudo's.

Nu is dan de vraag... en tot de 4K-update, wat dan? Ik zal ING een mailtje sturen, net als bijvoorbeeld BioBlade heeft gedaan naar PlatteTV. Wat dat betreft is het wel weer irritant dat je niet echt een 'collectief' kunt vormen met honderden / duizenden klanten richting Philips zelf, want hier gaat zo niks uitkomen natuurlijk. Ik zal echt niet wakker liggen dat ik 'even' geen 4K-beelden kan kijken, maar dit lijkt op voorhand wel lang te gaan duren.

Elke dag dat het niet kan is eigenlijk al te lang, laat staan een maand, kwartaal of nog langer O-)
Geen leven meer hier zonder 4k HDR 😎 behalve Bassie & Adriaan dan... :+
Ik weet iig dat iBood flink wat van deze generatie televisies gesleten heeft, waaronder mijn 75PUS8303.
Dus daar kan mogelijk een collectief gevormd worden, maar of die allemaal hun weg naar hier krijgen gevonden?

Fijn dat het waarschijnlijk met een software update op te lossen is.
Ik ben oprecht wel geïnteresseerd in wat ze in de firmware moeten aanpassen.
Hoewel als ze dat moeten uitleggen, geven ze misschien teveel prijs voor 1 of andere pisvlek die daar weer mee gaat lopen klootviolen met wederom ellende tot gevolg.

Update:
Eigenlijk zou TPV de tijd tussen nu en een firmware oplossing als extra garantieperiode moeten geven voor de televisies die nu nog binnen de garantie vallen. Dat kan over een paar maanden wachten namelijk anders zijn.

[Voor 6% gewijzigd door xsive op 10-11-2020 22:04]

• WoutR
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:34
xsive schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:01:
Eigenlijk zou TPV de tijd tussen nu en een firmware oplossing als extra garantieperiode moeten geven voor de televisies die nu nog binnen de garantie vallen. Dat kan over een paar maanden wachten namelijk anders zijn.
Als je dit probleem nu (in de garantieperiode) meldt bij de verkoper, heb je toch later recht op garantie mocht TP-Vision niet met een oplossing komen?

• basjuh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-02 08:25
Zelfde probleem met mijn 58PUS7304/12 TV. Deze heeft niet dezelfde procesor, maar een numemrtje of 2 lager.

Alle content previewen gaat prima, totdat ik de film/serie echt wil kijken. Geluid bagger, sneeuwvlokjes oor t beeld als ik Netflix via de Ziggo Next box wil kijken. Als ik deze box terug zet van 4K of automatisch naar 1080P, werkt het wel.

Als ik Netflix via de TV kijk, heb ik in elk geval nog fatsoenlijk beeld, maar dan wel geluids issues (wegvallend geluid voor (fractie van) een seconde, random)

Hebben jullie er ook "last" van als je via een Xbox of Playstation Netflix probeert te kijken?

Groet,
Bastiaan

Asrock ION330Pro, 2Gb, DVD RW met Windows 7 = Supermediaplayer

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 12:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Alleen via de tv zelf speelt dit probleem. Dus via zo'n Ziggo box zou het niet moeten optreden, via externe apparaten treedt het probleem ook niet op, alleen bij afspelen door het smart-gedeelte van de tv zelf.

Denk dat het dus een ander probleem is?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Gohan040
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23-02 17:28
basjuh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:14:
Zelfde probleem met mijn 58PUS7304/12 TV. Deze heeft niet dezelfde procesor, maar een numemrtje of 2 lager.

Alle content previewen gaat prima, totdat ik de film/serie echt wil kijken. Geluid bagger, sneeuwvlokjes oor t beeld als ik Netflix via de Ziggo Next box wil kijken. Als ik deze box terug zet van 4K of automatisch naar 1080P, werkt het wel.

Als ik Netflix via de TV kijk, heb ik in elk geval nog fatsoenlijk beeld, maar dan wel geluids issues (wegvallend geluid voor (fractie van) een seconde, random)

Hebben jullie er ook "last" van als je via een Xbox of Playstation Netflix probeert te kijken?

Groet,
Bastiaan
Dat is niet hetzelfde probleem, externe apparaten aangesloten op de TV zouden normaal moeten functioneren. De klacht waar het hier over gaat betreft enkel het ingebouwde Android TV gedeelte en alle apps die Widevine L1 verlangen om content in HD/4K/HDR af te kunnen spelen.

Netflix via ingebouwd Android TV

Netflix via Ziggo Next

Heb jij er misschien nog een ander apparaat tussen zitten?
Een receiver? HDMI switch/verdeler? Spliiter?

• basjuh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-02 08:25
Gohan040 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:58:
[...]

Dat is niet hetzelfde probleem, externe apparaten aangesloten op de TV zouden normaal moeten functioneren. De klacht waar het hier over gaat betreft enkel het ingebouwde Android TV gedeelte en alle apps die Widevine L1 verlangen om content in HD/4K/HDR af te kunnen spelen.

Netflix via ingebouwd Android TV

[Afbeelding]

Netflix via Ziggo Next

[Afbeelding]

Heb jij er misschien nog een ander apparaat tussen zitten?
Een receiver? HDMI switch/verdeler? Spliiter?
Ik heb er inderdaad een Onkyo receiver tussen hangen.

Toch raar dat het met het aanpassen van de Next naar 1080P wel goed gaat. de receiver geeft aan als ik de in en output opvraag, dat het signaal 4K is. Maar dan ga ik verder speuren bij Ziggo wat er daar mis gaat, als de processor van mijn TV zich niet bemoeit met het signaal wat hij van de Next krijgt

Thanks!

Asrock ION330Pro, 2Gb, DVD RW met Windows 7 = Supermediaplayer

• ChuckBartowski
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-02 19:07

Ik heb mijn POS9002 ook bij ING vandaan, onlangs bezig geweest met de klantenservice daar ivm mijn paneel dat een defect had, ze werkten redelijk mee.

Ben benieuwd!

Ben blij dat mede door Tweakers het probleem snel serieus genomen is, ben alleen niet blij dat het “maanden” kan duren... heb zelf geen 4K externe devices, en sinds ik een Fire Stick heb boven (HD) wil ik geen Chromecast meer, afstandsbediening erbij is zoveel praktischer (zeker voor de rest van het gezin).

Dus dat wordt dan de nieuwe Google TV + Ethernet Adapter (100 euro) of een Apple TV 4K (200 euro).

• Gohan040
Nog even wat getest, maar dit maakt het alleen maar vager.... L1 8)7

Heb ook andere DRM apps geprobeerd die eigenlijk enkel geschikt zijn voor Android telefoons maar die willen (nog) niet installeren. Iemand die een andere test app geschikt voor Android TV weet waar het Widevine level in zichtbaar is?

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:54
Of eventueel een Nvidia Shield (Pro). Die heb ik toevallig een paar weken terug aangeschaft omdat dit platform geen Dolby Atmos (via Dolby Digital Plus) wil doorsturen vanuit de streaming apps zoals Netflix. Stomweg omdat de tv niet gecertificeerd is, dus ook weer een gevalletje onnodige DRM.

De aanschaf daarvan vind ik eigenlijk gewoon jammer omdat ik specifiek een smart tv had gekocht zodat ik eenvoudig apps en dergelijke via mijn televisieplatform zou kunnen afspelen. Heel makkelijk met 1 afstandsbediening.

Maar nu dit akkefietje er ook bijkomt, begin ik wel wat meer terughoudender te worden naar een dergelijk platform. Vooral omdat TP Vision / Philips nu aangeeft dat een probleemoplossing enkele maanden zou kunnen duren. Dat is IMHO belachelijk, en met dergelijke DRM zou dit IMHO gewoon een serverside feature flag moeten zijn... Maar goed, dat is mijn mening.

• Gohan040
basjuh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb er inderdaad een Onkyo receiver tussen hangen.

Toch raar dat het met het aanpassen van de Next naar 1080P wel goed gaat. de receiver geeft aan als ik de in en output opvraag, dat het signaal 4K is. Maar dan ga ik verder speuren bij Ziggo wat er daar mis gaat, als de processor van mijn TV zich niet bemoeit met het signaal wat hij van de Next krijgt

Thanks!
Om het 1 en ander uit te sluiten zou ik als test gewoon even de Next box rechtstreeks op de tv aansluiten en kijken of dan alles goed werkt. Zo ja, dan kan het in je receiver zitten en zul je daar de instellingen na moeten kijken. Een andere mogelijkheid is dat het in je bekabeling zit. 4K heeft meer bandbreedte nodig dan 1080p natuurlijk, op grotere lengtes kan dat vaak wat lastig zijn of voor problemen zorgen.

[Voor 4% gewijzigd door Gohan040 op 11-11-2020 11:58]

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Mischien beetje offtopic maar hoe zien jullie dat de videostream kwaliteit?
Ik heb geen info button op de AB, philips 55oled804/12, maar als ik zo kijk lijkt het gewoon HD kwaliteit te zijn.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Gohan040
mr_evil08 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:59:
Ik heb geen info button op de AB, philips 55oled804/12, maar als ik zo kijk lijkt het gewoon HD kwaliteit te zijn.
Test stream van Netflix is het makkelijkste, ik ga daarvoor naar zoeken en dan "test", je ziet hem er dan bij staan. Zijn een aantal verschillende "afleveringen" met verschillende beeld eigenschappen.

• Remco brinkman
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:25
mr_evil08 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:59:
Ik heb ook de Philipd 55oled804/12 maar deze speelt wel gewoon 4K af. alleen bij Sommige 4K streams niet en soms springt die later als nog op 4k. De teststream is geeft bij mij ook gewoon 4K aan. Zal die bij jou ook wel doen neem ik aan. Wat je kan doen is een Bluetooth toetsenbord aansluiten en op f4 drukken dan krijg je de stream informatie te zien.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Remco brinkman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:04:
[...]

Ik heb ook de Philipd 55oled804/12 maar deze speelt wel gewoon 4K af. alleen bij Sommige 4K streams niet en soms springt die later als nog op 4k. De teststream is geeft bij mij ook gewoon 4K aan. Zal die bij jou ook wel doen neem ik aan. Wat je kan doen is een Bluetooth toetsenbord aansluiten en op f4 drukken dan krijg je de stream informatie te zien.
Je kan er ook gewoon een PC USB toetsenbord/muis etc op aansluiten, maar de F4 button werkt niet helaas dan gaat mijn tv schakelen naar een andere videoingang.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Remco brinkman
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:25
mr_evil08 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:09:
[...]

Je kan er ook gewoon een PC USB toetsenbord/muis etc op aansluiten, maar de F4 button werkt niet helaas dan gaat mijn tv schakelen naar een andere videoingang.
Probeer 1 van de andere F toetsen is en weet je zeker dat de fn (functie) toets niet aan staat waardoor er feitelijk geen F4 word gegeven maar de functie die erbij staat? (dat is mij overkomen namelijk).

• vrilly
  • Laatst online: 11:40
Gohan040 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:08:
Nog even wat getest, maar dit maakt het alleen maar vager.... L1 8)7

[Afbeelding]

Heb ook andere DRM apps geprobeerd die eigenlijk enkel geschikt zijn voor Android telefoons maar die willen (nog) niet installeren. Iemand die een andere test app geschikt voor Android TV weet waar het Widevine level in zichtbaar is?
DRM Info checkt niet serverside. Het probleem van zulke dingen accuraat testen is dat je een gecertificeerde widevine partner moet zijn om bij de server apis te kunnen, natuurlijk is widevine niet zo transparant dat zij testapps toestaan

• Grumsel
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:42
Antwoord van netflix via twitter: As we mentioned this is currently a known issue with many users using a Philips TV. We are currently looking into a fix for this. At this time we don't have a timeline as to when it will be resolved but we can assure you it is being looked into.

• Gohan040
vrilly schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:30:
[...]

DRM Info checkt niet serverside. Het probleem van zulke dingen accuraat testen is dat je een gecertificeerde widevine partner moet zijn om bij de server apis te kunnen, natuurlijk is widevine niet zo transparant dat zij testapps toestaan
Ja duidelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Thanx voor de info

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:06

DjVe

Hatsaflats!

Op een 65OLED803 inderdaad hetzelfde probleem (ik had van de week al het idee: er is iets raars aan de hand, maar het zal wel te maken hebben met de capaciteit van Netflix). Gisteren wat instellingen qua beeld aangepast en het was ineens een stuk beter (waarschijnlijk sprong de stream toen op 1080P).

Ik kan met mijn Harmony remote de info knop gebruiken en zie inderdaad een 1080P stream van 5,5 Mb/s.

Ik heb CoolBlue in ieder geval een melding gestuurd, want ook ik ga niet akkoord met maanden HD kwaliteit kijken op een 4K scherm van €2K.

• Ottooo
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:52

Ottooo

Vuurvlieg

DjVe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:17:
Op een 65OLED803 inderdaad hetzelfde probleem (ik had van de week al het idee: er is iets raars aan de hand, maar het zal wel te maken hebben met de capaciteit van Netflix). Gisteren wat instellingen qua beeld aangepast en het was ineens een stuk beter (waarschijnlijk sprong de stream toen op 1080P).

Ik kan met mijn Harmony remote de info knop gebruiken en zie inderdaad een 1080P stream van 5,5 Mb/s.

Ik heb CoolBlue in ieder geval een melding gestuurd, want ook ik ga niet akkoord met maanden HD kwaliteit kijken op een 4K scherm van €2K.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je hebt gestuurd? Dan ga ik een vergelijkbaar bericht sturen naar Coolblue :)

Ik heb toevalligerwijs ook de 65OLED803

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

alex3305 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:14:
(...)
Dat is IMHO belachelijk, en met dergelijke DRM zou dit IMHO gewoon een serverside feature flag moeten zijn... Maar goed, dat is mijn mening.
In theorie is het waarschijnlijk mogelijk om het te overriden bij de streaming providers, maar daarmee schenden ze waarschijnlijk de contracten die ze met contentpartijen hebben.

Het probleem ligt bij Philips (TP Vision) wat geen veilige omgeving meer biedt op dit moment, en dat dus eerst moet fixen, dan certificatie terugkrijgen, en op dat moment is het probleem volautomatisch opgelost omdat het apparaat dat een kijk-licentie aanvraagt direct een L1 licentie krijgt waarmee Netflix dus weer 4K content opstuurt.
Om eoa reden werkt dat bij mij ook niet. Misschien eens de Harmony updaten. Is al jaren niet aangeraakt nu :+

[Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-11-2020 14:47]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ottooo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:43:
[...]

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je hebt gestuurd? Dan ga ik een vergelijkbaar bericht sturen naar Coolblue :)

Ik heb toevalligerwijs ook de 65OLED803
Ik heb de melding gestuurd dat ik geen 4K beeldmateriaal kan streamen (wegens bekend probleem bij Philips) en dat ik daar een oplossing voor zoek die geen maanden duurt.

Naar mijn ervaring werkt die aanpak ook meestal het beste. Je geeft aan dat ie een oplossing verwacht, maar ze mogen zelf nagaan wat ze de beste aanpak vinden. Ik zou het bijvoorbeeld ook prima vinden om iets bij te betalen en voor een nieuwer model te gaan.

Ik heb nog geen reactie ontvangen overigens.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:29

Ik ben erg benieuwd welke reactie je krijgt van Coolblue, die van ons komt er ook vandaan. Helaas net buiten de 2 jaar, maar daar mogen ze zich niet direct achter verschuilen.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dennisdn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:54:
[...]

Ik ben erg benieuwd welke reactie je krijgt van Coolblue, die van ons komt er ook vandaan. Helaas net buiten de 2 jaar, maar daar mogen ze zich niet direct achter verschuilen.
Die van mij zit nog 7 maanden in garantie + ik heb een aanvullende verzekering op het scherm. Wellicht dat dat nog iets helpt :)

• J.E. Weinor
DjVe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:48:
[...]

Ik heb de melding gestuurd dat ik geen 4K beeldmateriaal kan streamen (wegens bekend probleem bij Philips) en dat ik daar een oplossing voor zoek die geen maanden duurt.

Naar mijn ervaring werkt die aanpak ook meestal het beste. Je geeft aan dat ie een oplossing verwacht, maar ze mogen zelf nagaan wat ze de beste aanpak vinden. Ik zou het bijvoorbeeld ook prima vinden om iets bij te betalen en voor een nieuwer model te gaan.

Ik heb nog geen reactie ontvangen overigens.
Philips/tpvision zal het probleem proberen op te lossen en erkent het probleem, dat het een paar maanden gaat duren het zij zo.

Ben je er niet mee eens ja dan kun je naar de winkel gaan voor een (koopontbinding) maar zo makkelijk gaat dat niet het wordt een ander verhaal als er helemaal geen oplossing voor is

Ja een andere toestel met bij betaling kan vergeet niet je afschrijving van je toestel waardoor je minder voor krijgt en je bijbetalen op een ander toestel.

Stel je tv heeft 2500 Euro gekost na een jaar is er een probleem je bent er niet mee eens en gaat over tot koopontbinding je ziet een leuke tv het nieuwe toestel kost zeg maar 2400 euro ander merk, je bij betaling wordt 1000 euro dan heb je een afschrijving van 1100 euro van je oude toestel dan kost je het nieuwe toestel in 1 jaar tijd 3500 euro.

Verkopers hanteren ook de prijzen die op dat moment gelden of gaan uit van de geldende adviesprijzen en afschrijving toestel maar al met al kom je er bedrogen uit het kost je alleen maar meer.

Wat ook een geval kan zijn als je extra garantie hebt bij gekocht van 5 jaar op je toestel deze garantie is alleen van toepassing op je aangeschafte product na 1 jaar problemen ander merk toestel of type, garantie van 5 jaar ben je kwijt en geld niet voor het andere toestel je kunt het niet in mee nemen naar je ander toestel.
Belangrijk in dit geval de kleine lettertjes lezen en de voorwaarden die zijn op het 5 jaar extra garantie aankoop.

Dit euvel hetzelfde mee gemaakt bij de Harense Smit deze winkels bestaan nu niet meer geloof ik
Als advies koop nooit geen 5 jaar extra garantie ik heb er van geleerd.

• jimmya3
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:08
Ik zag op reddit de volgende mail van Philips :

Blijkbaar zal dit toch geen maanden gaan duren ze spreken hier over een aantal dagen.

• OrganicIron
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20-02 19:46
@jimmya3 Goed nieuws! Dat klinkt een stuk beter dan enkele maanden inderdaad!

Ziggo Next is ook een goeie, ga ik vanavond eens proberen als alternatief om de tijd van de permanente oplossing te overbruggen.

• CLB
  • Niet online
OrganicIron schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:53:
@jimmya3 Goed nieuws! Dat klinkt een stuk beter dan enkele maanden inderdaad!
Dan is het nog de vraag van wat voor medewerker het komt: een broekie, een senior, is dat een wereldwijd antwoord, kan dat verschillen per regio, is dit überhaupt wel mogelijk, want tegen Tweakers werd weer gezegd: "we moeten maanden testen". Al met al natuurlijk een tof antwoord, maar reken je nog niet te rijk, dat bedoel ik.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• stevenleemans
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-02 16:49
Oh Philips is hier van op de hoogte, net als Netflix. Als ik soms lees hoe jullie direct de verkoper aanschrijven om hem in gebreke te stellen. Ik zou niet graag de winkelmedewerker zijn in NL hoor. In België (en andere landen) moet je daar niet mee afkomen. Het ligt aan Philips, die moeten het oplossen, en ze hebben aangegeven dit ook te doen, klaar. Ik heb eens nagevraagd via het platform hebben ze geantwoord dat ze op de hoogte zijn en hopen dat dit binnen enkele dagen/weken opgelost zal zijn. Maanden dat lijkt me wel heel raar😁.

• ChuckBartowski
stevenleemans schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:14:
Oh Philips is hier van op de hoogte, net als Netflix. Als ik soms lees hoe jullie direct de verkoper aanschrijven om hem in gebreke te stellen. Ik zou niet graag de winkelmedewerker zijn in NL hoor. In België (en andere landen) moet je daar niet mee afkomen. Het ligt aan Philips, die moeten het oplossen, en ze hebben aangegeven dit ook te doen, klaar. Ik heb eens nagevraagd via het platform hebben ze geantwoord dat ze op de hoogte zijn en hopen dat dit binnen enkele dagen/weken opgelost zal zijn. Maanden dat lijkt me wel heel raar😁.
Tjah, blijft een lastig ding. Mijn TV had na 2 jaar en 4 maanden een gigantische groene vlek in het midden van het scherm, als je dan een beroep doet op non-conformiteit (wat redelijk is als je 1300 euro hebt betaald en wel een levensduur die iets langer is mag verwachten, anders had ik de TV niet gekocht ;)) beginnen de verkopers zelf ook vaak over max 2 jaar fabrieksgarantie en dergelijke.
Wellicht juist door het feit dat mensen er zo snel een beroep op doen, maar prettig is het niet.

• Dennisdn

Het ligt aan Philips, die moeten het oplossen, en ze hebben aangegeven dit ook te doen, klaar.
Zo werkt het in Nederland niet. Phillips is geen partij voor de consument Wij hebben zaken gedaan met een winkelier, dié is verantwoordelijk en hoe hij dat zelf regelt met zijn leverancier Phillips is niet onze zorg.

Persoonlijk boeit het mij niet zo nu we weer 1080 hebben. Maar het zou (in mijn geval) Coolblue wel sieren als ze bij Phillips een partij Chromecastst lospeuteren. Dat zou een mooie reclame voor Coolblue, Phillips én Google zijn.

[Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 11-11-2020 17:31]

• J.E. Weinor
Dat Philips het oplost of gaat oplossen daar heb je als koper geen invloed op maar tegenwoordig doet de media ook wonderen in bepaalde gevallen.

De verkoper verkoopt jouw het product heb je een problemen dan mag de verkoper het oplossen en niet Philips.

Wat er achter de balie gebeurd bij de verkoper is niet van belang dat mag de verkoper lekker oplossen, jij als koper hebt geen invloed op het handelen tussen Philips en verkoper de verkoper moet jouw een oplossing aanbieden en daar kun je het evt niet mee eens zijn maar daar heb je als consument bepaalde rechten een verkoper heeft ook rechten in handelen fabrikanten hebben ook bepaalde rechten in uitvoering.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hier ben ik het mee eens. Ze hebben genoeg negatieve PR nu, er wordt echt wel hard aan gewerkt lijkt me. Lijkt me aannemelijk dat het nu snel opgelost is.
ChuckBartowski schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:23:
[...]

Tjah, blijft een lastig ding. Mijn TV had na 2 jaar en 4 maanden een gigantische groene vlek in het midden van het scherm, als je dan een beroep doet op non-conformiteit (wat redelijk is als je 1300 euro hebt betaald en wel een levensduur die iets langer is mag verwachten, anders had ik de TV niet gekocht ;)) beginnen de verkopers zelf ook vaak over max 2 jaar fabrieksgarantie en dergelijke.
Wellicht juist door het feit dat mensen er zo snel een beroep op doen, maar prettig is het niet.
Vlekken in het midden van het scherm vind ik toch echt wel een ander verhaal. Het hangt allemaal wel een beetje bij de verkoper af, maar CoolBlue is echt heel relaxed wat dit soort dingen betreft. Denk dat zij ook echt niet moeilijk doen.

• J.E. Weinor
ChuckBartowski schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:23:
[...]

2 jaar en 4 maanden, 4 maanden over de garantie repareren buiten de garantie kost je geld dat is nu eenmaal zo een fabrikant kan je enigszins tegemoet komen in de kosten omdat het kort na de garantie gebeurt op bepaalde onderdelen ook langer garantie op zitten.

Stel je koopt een wasmachine er zit 2 jaar garantie op maar na 3 jaar verbrand je motor door op de motor zit 5 jaar garantie dan krijg je gratis een nieuwe motor zonder kosten maar het installeren door een monteur deze kosten mag je zelf gaan betalen en valt niet onder de garantie.

• Dennisdn
J.E. Weinor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:45:
[...]

2 jaar en 4 maanden, 4 maanden over de garantie repareren buiten de garantie kost je geld dat is nu eenmaal zo een fabrikant kan je enigszins tegemoet komen in de kosten omdat het kort na de garantie gebeurt op bepaalde onderdelen ook langer garantie op zitten.

Stel je koopt een wasmachine er zit 2 jaar garantie op maar na 3 jaar verbrand je motor door op de motor zit 5 jaar garantie dan krijg je gratis een nieuwe motor zonder kosten maar het installeren door een monteur deze kosten mag je zelf gaan betalen en valt niet onder de garantie.
We hebben bovenop de 2 jaar nog de aanvulling: wat je van een product mag verwachten. En dat is bij een TV echt wel meer dan 2 jaar en bij een wasmachine langer dan 5 jaar.

• J.E. Weinor
Dennisdn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:48:
[...]

We hebben bovenop de 2 jaar nog de aanvulling: wat je van een product mag verwachten. En dat is bij een TV echt wel meer dan 2 jaar en bij een wasmachine langer dan 5 jaar.
Verwachting boven de 2 jaar garantie zit (afschrijving) in, de kosten die die je evt, betaald ligt hoger of lager hoe ouder het toestel hoe meer je betaald aan de reparatie binnen de verwachting.

Meeste reparaties buiten de garantie mag je in veel gevallen zelf betalen fabrikanten kunnen een bepaalde coulance regeling hanteren buiten de garantie die afspraken kunnen ze hebben die jouw de reparatie uitvoert.

Verwachtingen zal een deel in mee genomen worden maar uiteindelijk zijn er toch bepaalde kosten aan verbonden.

• Dennisdn
J.E. Weinor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:11:
[...]

Verwachting boven de 2 jaar garantie zit (afschrijving) in, de kosten die die je evt, betaald ligt hoger of lager hoe ouder het toestel hoe meer je betaald aan de reparatie binnen de verwachting.

Meeste reparaties buiten de garantie mag je in veel gevallen zelf betalen fabrikanten kunnen een bepaalde coulance regeling hanteren buiten de garantie die afspraken kunnen ze hebben die jouw de reparatie uitvoert.

Verwachtingen zal een deel in mee genomen worden maar uiteindelijk zijn er toch bepaalde kosten aan verbonden.
Buiten de garantie wel. Maar een wasmachine van 5 jaar zit nog gewoon ín de garantie, want die 2 jaar telt simpelweg niet zodra “wat je van een product mag verwachten” daaroverheen gaat.

Maar in dit specifieke geval gaat het denk ik een onmogelijke opdracht worden. De TV is niet kapot en doet nog steeds waarmee Phillips en de winkel hebben geadverteerd. 4K doet het gewoon. Netflix doet het gewoon. Maar de combinatie daarvan, heb ik in ieder geval voor mijn tv, nergens een reclameuiting of specificatie van kunnen vinden.

[Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 11-11-2020 18:27]

• J.E. Weinor
Dennisdn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:20:
[...]

Buiten de garantie wel. Maar een wasmachine van 5 jaar zit nog gewoon ín de garantie, want die 2 jaar telt simpelweg niet zodra “wat je van een product mag verwachten” daaroverheen gaat.

Maar in dit specifieke geval gaat het denk ik een onmogelijke opdracht worden. De TV is niet kapot en doet nog steeds waarmee Phillips en de winkel hebben geadverteerd. 4K doet het gewoon. Netflix doet het gewoon. Maar de combinatie daarvan, heb ik in ieder geval voor mijn tv, nergens een reclameuiting of specificatie van kunnen vinden.
Op een wasmachine van 5 jaar volledige garantie wel dat kan aan de kant van de fabrikant zijn off je verkoper die deze service je aanbied maar niet op 2 jaar wettelijke garantie waarvan een specifiek onderdeel 5 jaar garantie op zit geld niet voor de hele wasmachine die wordt kosteloos vergoed dat gaf ik aan, nogmaals verwachting zijn niet volledig kosten vrij. dat geld ook op een specifiek onderdeel bijkomende kosten uurloon monteur zijn voor uw rekening .probeer deze kosten maar eens te verhalen valt niet onder de garantie van verwachting.

• Dennisdn
J.E. Weinor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:19:
[...]

Op een wasmachine van 5 jaar volledige garantie wel dat kan aan de kant van de fabrikant zijn off je verkoper die deze service je aanbied maar niet op 2 jaar wettelijke garantie waarvan een specifiek onderdeel 5 jaar garantie op zit geld niet voor de hele wasmachine die wordt kosteloos vergoed dat gaf ik aan, nogmaals verwachting zijn niet volledig kosten vrij. dat geld ook op een specifiek onderdeel bijkomende kosten uurloon monteur zijn voor uw rekening .probeer deze kosten maar eens te verhalen valt niet onder de garantie van verwachting.
Waarom valt dat daar niet onder? Op ConsuWijzer hebben ze een dergelijk geval gewoon als voorbeeld op de site staan.
Het scherm van uw 4 jaar oude tv gaat kapot. U hebt gehoord dat uw tv 8 jaar mee had moeten gaan. De verkoper vervangt het scherm. Dankzij het nieuwe scherm gaat uw tv waarschijnlijk nog eens 8 jaar mee. Maar u hebt al 4 jaar gebruik kunnen maken van de tv. Door de reparatie gaat de tv dus 4 jaar langer mee. Het is dan redelijk dat u voor die 4 extra jaren meebetaalt aan de reparatiekosten.

Maar of u bijbetaalt kunt u zelf beslissen. Wilt u niet bijbetalen, dan moet de verkoper een andere oplossing bedenken. U kunt de verkoper een laatste kans geven om het product toch kosteloos te repareren of te vervangen.
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

[Voor 36% gewijzigd door Dennisdn op 11-11-2020 19:28]

• xsive
Dennisdn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:20:
[...]

Ik vind dit toch verdomd dicht bij een 4k belofte komen, of het nou streaming is of wat dan ook...

• Dennisdn
xsive schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:33:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind dit toch verdomd dicht bij een 4k belofte komen, of het nou streaming is of wat dan ook...
Zeker. Maar 4K werkt gewoon. Alleen via een paar streaming diensten niet, en dié belofte zie ik nergens staan.

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Dennisdn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:40:
[...]

Zeker. Maar 4K werkt gewoon. Alleen via een paar streaming diensten niet, en dié belofte zie ik nergens staan.
Dat valt bij een Smart TV onder normaal gebruik tegenwoordig. Er staat ook nergens bij dat het live TV werkt of met een PS4 Pro.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Dennisdn
TFHfony schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:45:
[...]

Dat valt bij een Smart TV onder normaal gebruik tegenwoordig. Er staat ook nergens bij dat het live TV werkt of met een PS4 Pro.
Of een “verwachting van normaal gebruik” een juridische rol heeft of niet in het geval van specifieke specificaties... Live TV en PS4 staan gewoon tussen de specificaties genoemd als aanwezige decoders en HDMI-ingangen.

[Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 11-11-2020 20:01]

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Dennisdn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:59:
[...]

Of een “verwachting van normaal gebruik” een juridische rol heeft of niet in het geval van specifieke specificaties... Live TV en PS4 staan gewoon tussen de specificaties genoemd als aanwezige decoders en HDMI-ingangen.
Melk & kaas stonden ook niet vermeld bij mijn koelkast als mogelijk gekoelde producten. Zaken die je mag verwachten c.q. normaal zijn worden echt wel meegenomen in juridische zin. Sterker nog, kijk maar eens wat er op dat vlak gebeurd is met garantie. Een fabrikant kan wel 2 jaar opschrijven, maar je mag langer verwachten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Dennisdn
TFHfony schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:04:
[...]

Melk & kaas stonden ook niet vermeld bij mijn koelkast als mogelijk gekoelde producten. Zaken die je mag verwachten c.q. normaal zijn worden echt wel meegenomen in juridische zin. Sterker nog, kijk maar eens wat er op dat vlak gebeurd is met garantie. Een fabrikant kan wel 2 jaar opschrijven, maar je mag langer verwachten.
Zeker, in het geval van garantie verdedig ik de verwachting ook. Maar in geval van specs is het denk ik zwart-op-wit.

Toen van m’n vorige tv na 3 maanden na aankoop door LG de Netflix-app niet meer ondersteund werd heb ik mij er wat in verdiept. Dat was nota bene een selling item op de doos. De hele wereld voélt dat het niet klopt, maar heb uiteindelijk geen enkel voorbeeld kunnen vinden van iemand die zijn geld terug kreeg in vergelijkbare gevallen.

En vooralsnog is het nu alleen een tijdelijke storing, dan is alleen de vraag: wat is een aanvaardbare reparatietijd. Als het langer als een maand of wat gaat duren zou het Phillips sieren als ze Chromecasts gaan uitdelen. Aangezien die al in de meeste Phillips-TVs zijn ingebouwd moeten ze die toch voor een paar euro kunnen inkopen. Zeker nu er een nieuw model is en Google van de oude voorraad af wil.

[Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 11-11-2020 20:20]

• ChuckBartowski
J.E. Weinor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:45:
[...]

Zo werkt dat niet met non-conformiteit, die 2 jaar fabrieksgarantie is niet wettelijk.
In dit topic wordt het e.a. goed uitgelegd m.b.t. dit onderwerp: OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Maargoed, on-topic maar weer :)

• BioBlade
BioBlade schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:55:
Na 24 uur, nog steeds stilte. Wellicht zijn ze geschroken ? Of inmiddels in gesprek met Philips, of ze denken
hij wacht maar lekker :D !

Moet er wel bij zeggen dat ik ze enkel heb gevraagd hoe ze tegen de situatie aankeken en niet gelijk met een botte bijl ben gaan hakken om me eigen tv.

[Voor 9% gewijzigd door BioBlade op 12-11-2020 07:26]

• skaars
  • Laatst online: 10:31
Ook mijn 55OLED/903 krijgt geen hogere input dan 1080. Het NetNix abonnement gelijk maar even gedowngrade.

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dennisdn schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:40:
[...]

Hoeft ook niet. Het is makkelijk aan te tonen dat de functionaliteit er was ten tijde van de koop. Je kunt als fabrikant niet zomaar ongestraft functies uit een product slopen, ook al heb je er niet expliciet mee geadverteerd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:06

dr.lowtune

Deugt niet

Gisteren ook maar even de verkoper (Kamera Express) laten weten dat er wat mis is met deze TV's, gevraagd of zij mogelijk meer wisten van een oplossingstermijn. Ook verwezen naar het artikel op de FP. Laten we zeggen dat de support medewerker en ik niet helemaal op 1 lijn zaten (volgens mij begreep hij het probleem niet, kreeg o.a de tip om ipv via WIFI via UTP mijn TV aan te sluiten....). Hopen maar dat Philips snel met een oplossing komt.

De 1080p is op zich wel werkbaar, maar natuurlijk niet waar je zo'n TV voor koopt. (ik heb de 65PUS8503).

• Dennisdn
Jeroenneman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:41:
[...]

Hoeft ook niet. Het is makkelijk aan te tonen dat de functionaliteit er was ten tijde van de koop. Je kunt als fabrikant niet zomaar ongestraft functies uit een product slopen, ook al heb je er niet expliciet mee geadverteerd.
De link die ChuckBartowski hier een paar posts boven gaf geeft denk ik wel een mooi inkijkje in hoe het in de praktijk werkt, en dat gaat zelfs nog over iets wat écht kapot is.

Succes met het verhalen van een verloren functie....

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Voortgang: Coolblue heeft de reparatiedienst van Philips ingeschakeld (CE Repair Mijdrecht), maar na contact gehad te hebben, kunnen die vanzelfsprekend niet voor mij doen. Dus weer terug naar CB en ze hebben de klacht nu doorgezet naar hun eigen backoffice. Hopen op vlotte opvolging!

• J.E. Weinor
DjVe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:17:
[...]

Voortgang: Coolblue heeft de reparatiedienst van Philips ingeschakeld (CE Repair Mijdrecht), maar na contact gehad te hebben, kunnen die vanzelfsprekend niet voor mij doen. Dus weer terug naar CB en ze hebben de klacht nu doorgezet naar hun eigen backoffice. Hopen op vlotte opvolging!
@DjVe

Wat wil je hier mee bereiken dan bij CB.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

J.E. Weinor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:07:
[...]

@DjVe

Dat lijkt me logisch: Een oplossing op korte termijn, zodat ik weer 4K kan kijken. Ik accepteer het niet dat een scherm van 1,5 jaar oud (binnen garantie) ineens geen gebruik kan meer kan maken van 4K streamingdiensten.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

J.E. Weinor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:07:
[...]

@DjVe

Aandacht vragen voor het probleem, beetje druk bij CB om dit met TP Vision op te pakken?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• J.E. Weinor
Jeroenneman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:24:
[...]

Aandacht vragen voor het probleem, beetje druk bij CB om dit met TP Vision op te pakken?
Oke Ja aandacht vragen maar denk niet dat CB druk achter kan zetten richting Philips/TP Vision terwijl zij er al mee bezig zijn en op dit moment voor oplossingen van het probleem en uit zoeken, nu kun je er niet veel mee.

En het advies wat zal worden gegeven is gewoon even afwachten een groot probleem is nu nog niet het geval.

Je kunt er wel een bombarie van maken maar daar bereik je niets mee kwestie van even afwachten dan direct op hoge poten naar de winkel lopen met lege handen.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DjVe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:21:
[...]
Dat lijkt me logisch: Een oplossing op korte termijn, zodat ik weer 4K kan kijken. Ik accepteer het niet dat een scherm van 1,5 jaar oud (binnen garantie) ineens geen gebruik kan meer kan maken van 4K streamingdiensten.
En wat ga je doen als die streaming services het bijltje erbij neergooien of, zoals eerder al eens, hun streaming kwaliteit verlagen (Corona), of de ondersteuning voor de apps voor je TV intrekken? Dingen die allemaal kunnen gebeuren (en ook gebeurd zijn in het verleden).

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• J.E. Weinor
hardware-lover schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:32:
[...]

En wat ga je doen als die streaming services het bijltje erbij neergooien of, zoals eerder al eens, hun streaming kwaliteit verlagen (Corona), of de ondersteuning voor de apps voor je TV intrekken? Dingen die allemaal kunnen gebeuren (en ook gebeurd zijn in het verleden).
@hardware-lover

Dan gaat hij naar de winkel :( dan eist hij zijn volledige aankoop bedrag terug als er geen oplossing is maar je hebt geen poot om op te staan, de winkel kan hem alleen een alternatief voor geven inruil voor ander tv met flinke bijbetaling of eieren kiezen voor je geld wat het huidig toestel nog opbrengt met afschrijving.
Hij kan het ook op marktplaats gaan verkopen met eerlijke vermelding? met geen mogelijkheid tot 4K streaming.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

J.E. Weinor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:54:
[...]

Oke Ja aandacht vragen maar denk niet dat CB druk achter kan zetten richting Philips/TP Vision terwijl zij er al mee bezig zijn en op dit moment voor oplossingen van het probleem en uit zoeken, nu kun je er niet veel mee.

En het advies wat zal worden gegeven is gewoon even afwachten een groot probleem is nu nog niet het geval.

Je kunt er wel een bombarie van maken maar daar bereik je niets mee kwestie van even afwachten dan direct op hoge poten naar de winkel lopen met lege handen.
Ik loop helemaal niet op hoge poten een winkel in. Ik heb dit netjes en beleefd voorgelegd.

Ik heb er verder ook niets aan dat:"men er al mee bezig is". Ik heb daar geen grip op, dus ik doe het enige wat ik kan doen: via de juiste kanalen zelf druk uitoefenen. Als niemand dat doet, zal het probleem ook niet opgelost worden.

Maar dat wil niet zeggen dat ik met veel bombarie al schopend en scheldend mijn verhaal ga halen. Ik zie wel waar ze mee komen en dan komen we vast en zeker wel tot een gewenste oplossing.
hardware-lover schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:32:
[...]

Dat hangt natuurlijk af van de situatie, maar stel dat er over 5 jaar geen ondersteuning meer is van Netflix, dan kan ik daar mee leven. In dat geval zal ik zelf kosten maken om het scherm via een externe bron weer up-to-date te krijgen (Chromecast). Maar als datzelfde zou gebeuren binnen de garantie, dan stel ik de verkopende partij daar verantwoordelijk voor.

Dat is natuurlijk een ander verhaal als diensten zoals Netflix gewoon ophouden of omdat er globaal even aan een knop gedraaid moet worden om de stream kwaliteit tijdelijk te verlagen. Daar heb ik begrip voor, gezien iedereen daar dan mee te kampen heeft.

[Voor 30% gewijzigd door DjVe op 12-11-2020 18:13]

• Dennisdn
DjVe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:52:
[...]

Ik loop helemaal niet op hoge poten een winkel in. Ik heb dit netjes en beleefd voorgelegd.

Ik heb er verder ook niets aan dat:"men er al mee bezig is". Ik heb daar geen grip op, dus ik doe het enige wat ik kan doen: via de juiste kanalen zelf druk uitoefenen. Als niemand dat doet, zal het probleem ook niet opgelost worden.

Maar dat wil niet zeggen dat ik met veel bombarie al schopend en scheldend mijn verhaal ga halen. Ik zie wel waar ze mee komen en dan komen we vast en zeker wel tot een gewenste oplossing.
Heb je dit topic al doorgelezen? OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

En dat gaat zelfs over een toestel wat wél echt kapot is. De status is daar nog onbeslist, maar het geeft een leuke inkijk hoe je jezelf juridisch mag voorbereiden.

[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 12-11-2020 18:27]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dennisdn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:21:
[...]

Heb je dit topic al doorgelezen? OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

En dat gaat zelfs over een toestel wat wél echt kapot is.
Ik zie niet hoe dit relevant is? Gaat om een ander merk en een ander verkoper (gok ik) een een product buiten garantie.

Dat is toch een totaal andere case?

[Voor 18% gewijzigd door DjVe op 12-11-2020 18:28]

• Dennisdn
DjVe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:26:
[...]

Ik zie niet hoe dit relevant is? Gaat om een ander merk en een ander verkoper (gok ik). Dus omdat een ander zijn gelijk niet krijgt met een defect (wat belachelijk is natuurlijk), wil zeggen dat ik m'n poging moet staken?
Ik was mijn post net nog wat aan het verduidelijken: of je nou gelijk hebt of niet, dat is daar ook nog lang niet duidelijk. Maar het geeft een inkijk hoeveel juridische voorbereiding en stappen je moet gaan nemen om de zaak überhaupt in gang te zetten. Tegen de tijd dat je alle stappen hebt genomen en een dagvaarding kan gaan sturen, is Phillips al lang klaar met de update.

[Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 12-11-2020 18:31]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dus omdat TPV en CB mogelijk moeilijk gaan doen, moet ik het überhaupt niet proberen?

Dat is wel de omgekeerde wereld.

Het wil niet zeggen dat ik zo ver zou gaan als de beste Tweaker in dat andere topic, maar beetje achterover hangen met een " ah f*CK, ik zie wel wat en wanneer" zit niet in mij.

• Dennisdn
DjVe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:35:
Dus omdat TPV en CB mogelijk moeilijk gaan doen, moet ik het überhaupt niet proberen?

Dat is wel de omgekeerde wereld.

Het wil niet zeggen dat ik zo ver zou gaan als de beste Tweaker in dat andere topic, maar beetje achterover hangen met een " ah f*CK, ik zie wel wat en wanneer" zit niet in mij.
Als er over een maand nog geen verbetering is zal ik er ook wel een mailtje aan gaan wagen, zeker. Desnoods een Chroomcastje proberen los te peuteren. Maar nu zijn we pas een paar dagen onderweg voor “reparatie”... Phillips communiceert netjes wat er aan de hand is... en 4K en Netflix doen het gewoon, alleen even niet die combinatie.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dennisdn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:39:
[...]

Als er over een maand nog geen verbetering is zal ik er ook wel een mailtje aan gaan wagen, zeker. Desnoods een Chroomcastje proberen los te peuteren. Maar nu zijn we pas een paar dagen onderweg voor “reparatie”... Phillips communiceert netjes wat er aan de hand is... en 4K en Netflix doen het gewoon, alleen even niet die combinatie.
Daar verschillen we dan in :Y

• J.E. Weinor
Dennisdn schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:39:
[...]

Gewoon even afwachten wat er uit komt boos worden en op de balie springen heeft geen zin je verspeelt al je rechten, maar er zijn er genoeg die het wel doen, aan de andere kant kunnen verkopers ook heel erg moeilijk doen.

Als je er niet uitkomt tussen verkoper en koper kun je altijd overwegen om juridische stappen er tegen te nemen, vergeet ook niet dat het dan niet snel opgelost is het kan zo maar 2 jaar gaan duren en deze weg wil iedereen ook niet bewandelen door de vele rompslomp die het teweeg brengt en het gezeik er om heen.

• stevenleemans
Als Philips zelf bevestigd heeft dat ze ermee bezig zijn kan ik alleen maar het volgende concluderen: mensen die dan nog naar de winkel gaan om onder garantie hun gelijk te willen halen hebben gewoon tijd teveel😂. Ik wacht gewoon even af. Komt wel in orde. Alsof je dood gaat van 2 weken op 1080p te kijken🤦🏻‍♂️.

• xsive
stevenleemans schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:34:
Als Philips zelf bevestigd heeft dat ze ermee bezig zijn kan ik alleen maar het volgende concluderen: mensen die dan nog naar de winkel gaan om onder garantie hun gelijk te willen halen hebben gewoon tijd teveel😂. Ik wacht gewoon even af. Komt wel in orde. Alsof je dood gaat van 2 weken op 1080p te kijken🤦🏻‍♂️.
Of ik het nu eens of oneens met je ben: je kunt toch niet voor een ander bepalen hoe kritisch dit is? Alles is relatief in het leven. Ieder het zijne.

Ik hoop dat we al het moois gauw weer in 4k HDR mogen bekijken. Op 75 inch is het verschil tussen 1080p of 2160p toch goed merkbaar.. 1080p is voor tijdelijk acceptabel en een verschil van dag en nacht t.o.v. 540p. Gelukkig kost 4k me bij D+ en AP niets extra's. Bij NF helaas wel. NF heeft wel als bonus dat het HDR blijft triggeren, ongeacht de resolutie.

Hopelijk is tijdelijk snel verleden tijd.

• J.E. Weinor
xsive schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:42:
[...]

Of ik het nu eens of oneens met je ben: je kunt toch niet voor een ander bepalen hoe kritisch dit is? Alles is relatief in het leven. Ieder het zijne.

Ik hoop dat we al het moois gauw weer in 4k HDR mogen bekijken. Op 75 inch is het verschil tussen 1080p of 2160p toch goed merkbaar.. 1080p is voor tijdelijk acceptabel en een verschil van dag en nacht t.o.v. 540p. Gelukkig kost 4k me bij D+ en AP niets extra's. Bij NF helaas wel. NF heeft wel als bonus dat het HDR blijft triggeren, ongeacht de resolutie.

Hopelijk is tijdelijk snel verleden tijd.
Heb de Philips oled 903 ja en 4K UHD ziet er goed uit maar het Verhaal HDR en HDR 10 + het ziet er op, maar als ik een film kijk in 4K wat doet het HDR en HDR 10 + dan ik kan het niet zien op mijn toestel of deze functie werkt of niet star wars gekeken enkele maanden geleden Disney+ staat 4K HDR en andere films en YouTube in HDR 4K maar het HDR gedeelte zie ik niet.

In andere forums zeggen ze dat het HDR logo kort laat zien als je de film start bij mij dus niet het geval of zit het in de instellingen van je tv ergens verborgen ? het beeld ziet er wel goed uit daar niet van.

• xsive
J.E. Weinor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:45:
[...]

Heb de Philips oled 903 ja en 4K UHD ziet er goed uit maar het Verhaal HDR en HDR 10 + het ziet er op, maar als ik een film kijk in 4K wat doet het HDR en HDR 10 + dan ik kan het niet zien op mijn toestel of deze functie werkt of niet star wars gekeken enkele maanden geleden Disney+ staat 4K HDR en andere films en YouTube in HDR 4K maar het HDR gedeelte zie ik niet.

In andere forums zeggen ze dat het HDR logo kort laat zien als je de film start bij mij dus niet het geval of zit het in de instellingen van je tv ergens verborgen ? het beeld ziet er wel goed uit daar niet van.
Los van de melding rechtsbeneden in beeld wanneer er sprake is van automatisch naar HDR omschakelen, kun je het ook altijd zien bij je beeldinstellingen, dan begint elke preset naam met "HDR ..."
Disney+ laat onder de omschrijving van de film zien wat het maximaal voor je TV detecteert (momenteel staat er dus HD vanwege de widevine situatie).
In de verdere informatie tabs kun je zien in welke formaten een video überhaupt op Disney+ wordt aangeboden, los van of je TV het ondersteunt.

• J.E. Weinor
xsive schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:04:
[...]

Los van de melding rechtsbeneden in beeld wanneer er sprake is van automatisch naar HDR omschakelen, kun je het ook altijd zien bij je beeldinstellingen, dan begint elke present naam met "HDR ..."
Disney+ laat onder de omschrijving van de film zien wat het maximaal voor je TV detecteert (momenteel staat er dus HD vanwege de widevine situatie).
In de verdere informatie tabs kun je zien in welke formaten een video überhaupt op Disney+ wordt aangeboden, los van of je TV het ondersteunt.
@xsive

Het automatisch naar HDR omschakelen wat je rechts onder het beeld kunt zien deze melding nooit gezien op het beeld ondanks dat ik wel degelijk op Disney+ een film in 4K HDR aan het kijken ben geeft ook de informatie weer in het menu als onder de juiste beeldinstellingen laat staan onder de tabs die je aangaf.
Het kan zijn de de automatische functie niet goed zijn werk doet dat laat ik even in het midden.
Op Netflix kan ik geen 4k zien wegens geen abonnement daar op.
Op Prime video Van Amazon weet ik niet of daar 4K HDR content op zit en alleen maar HD aangezien ik het nog maar net een kleine 2 weken heb.

Verder is mijn Philips 55 Oled 903 net 11 maanden oud. wel een model van 2018 bewuste keuze en gekocht wegens de strakke soundbar van B&W de nieuwere 2019 en huidige modellen valt bij mij af wegens de uitstekende soundbar en aan de muur hangend vind ik persoonlijk geen gezicht ben al sowieso geen liefhebber van soundbars

En ja ik kan het nu niet controleren wegens het widevine probleem. :|

• rvdmei
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-02 10:49
Het lijkt er op dat er een RSA key gelekt is van Widevine. Dit heeft volgens mij te maken met de problemen met de Philips tv’s.

https://github.com/github...0/11/2020-11-09-Google.md

https://news.ycombinator.com/item?id=25078096

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:20
stevenleemans schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:34:
Philips zegt dat het maanden gaat duren, en jij komt aan met 2 weken 1080p*? Dat is ook een goede. En mensen lijken hier niet in de gaten te hebben dat wij niks met Philips te maken hebben (nou ja, ik heb hem bij de Philips personeelswinkel gekocht, maar als je denkt dat je daar makkelijkere ondersteuning krijgt als klant zit je er naast :D), we hebben bij een winkel een TV gekocht, daar hebben we een contract mee, niet met Philips.

* Ja ik weet dat een random klantenservicemedewerker zei dat het minder zou zijn. Dan mag jij bedenken wie ik serieuzer neem, iemand die communiceert met Tweakers redactie of een random klantenservicemedewerker.

• CLB
  • Niet online
Nu is dan de vraag... en tot de 4K-update, wat dan? Ik zal ING een mailtje sturen...
Snelle reactie, waarvoor kudo's, maar m'n vragen werden wel ontweken. Zijn jullie hiervan op de hoogte en kunnen jullie hierin wat betekenen, zodat ik wel 4K-streams kan kijken: "O is je televisie defect. Hier is het telefoonnummer van Philips, succes ermee". Even nagevraagd of ze ook m'n vragen kunnen beantwoorden.

• stevenleemans
Sissors schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:35:
[...]

Philips zegt dat het maanden gaat duren, en jij komt aan met 2 weken 1080p*? Dat is ook een goede. En mensen lijken hier niet in de gaten te hebben dat wij niks met Philips te maken hebben (nou ja, ik heb hem bij de Philips personeelswinkel gekocht, maar als je denkt dat je daar makkelijkere ondersteuning krijgt als klant zit je er naast :D), we hebben bij een winkel een TV gekocht, daar hebben we een contract mee, niet met Philips.

* Ja ik weet dat een random klantenservicemedewerker zei dat het minder zou zijn. Dan mag jij bedenken wie ik serieuzer neem, iemand die communiceert met Tweakers redactie of een random klantenservicemedewerker.
Als je goed kijkt zie je dat via het service platform een servicemedewerker (en dus geen algemene klantendienst medewerker) me heeft laten weten dat het probleem bekend is bij Philips, en dat men dit binnen een paar dagen/weken zeker wil opgelost hebben😉.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

CLB schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:54:
[...]

Snelle reactie, waarvoor kudo's, maar m'n vragen werden wel ontweken. Zijn jullie hiervan op de hoogte en kunnen jullie hierin wat betekenen, zodat ik wel 4K-streams kan kijken: "O is je televisie defect. Hier is het telefoonnummer van Philips, succes ermee". Even nagevraagd of ze ook m'n vragen kunnen beantwoorden.
Ik zou contact opnemen met Philips en vragen om schriftelijke reactie. Daarna weer terug naar de winkel. Dan heb jij gedaan wat je kon (eigenlijk ook meer dan dat je had hoeven doen) en leg je het probleem weer terug bij de winkel zelf.
stevenleemans schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:04:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat via het service platform een servicemedewerker (en dus geen algemene klantendienst medewerker) me heeft laten weten dat het probleem bekend is bij Philips, en dat men dit binnen een paar dagen/weken zeker wil opgelost hebben😉.
Same same... Bij het ene bedrijf noemen ze de functie x en bij de ander y. Wil niet zeggen dat het nagenoeg dezelfde functie is. Ik ben het eens met Sissors dat een woordvoerder een betrouwbaarder antwoord zou moeten geven dan iemand die webcare zaken afhandeld.

[Voor 32% gewijzigd door DjVe op 13-11-2020 11:09]

• jimmya3
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11:08
Voor hen die wat duits kunnen lezen : https://toengel.net/phili...oesung-auf-2017-18er-tvs/

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:06

dr.lowtune

Deugt niet

stevenleemans schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:04:
[...]

Tussen opgelost willen hebben en daadwerkelijk opgelost hebben zit een subtiel, maar belangrijk, verschil :P

En dan heb ik het nog niet eens gehad over of het goed opgelost is ;)

• BioBlade
BioBlade schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
[...]

Na 24 uur, nog steeds stilte. Wellicht zijn ze geschroken ? Of inmiddels in gesprek met Philips, of ze denken
hij wacht maar lekker :D !

Moet er wel bij zeggen dat ik ze enkel heb gevraagd hoe ze tegen de situatie aankeken en niet gelijk met een botte bijl ben gaan hakken om me eigen tv.

Er word dus zeker langs de winkeliers ook gepushed richting Philips.

[Voor 4% gewijzigd door BioBlade op 13-11-2020 13:05]

• CLB
  • Niet online
BioBlade schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:04:
Ja, dat is heel nice!

• J.E. Weinor
BioBlade schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:04:
[...]

[Afbeelding]

De beantwoording van Platte TV zegt niet zo veel zij moeten ook afwachten waar Philips mee komt ze zijn volgens mij ook (dealer) van Philips en anders gaat Platte tv met jouw evt onder eigen coulance een oplossing vinden als je ergens niet mee eens bent.

En als dealer van een bepaald merk kun je vaak iets meer weten maar ook zij houden zich aan bepaalde afspraken van een bepaald merk

Een kwestie van geduldig afwachten dat het enkele maanden kan duren redelijk termijn 3 maanden volgens mij maar kan ook eerder worden opgelost.

Als het je te lang duurt of gaat duren kun je evt naar de verkoper stappen maar dan wordt het geen Philips tv voor jou dan en aangezien het het euvel bij alle nieuwere modellen en type voor komt, maar dat is een overweging die je zelf moet maken.

• BioBlade
J.E. Weinor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:43:
[...]

De beantwoording van Platte TV zegt niet zo veel zij moeten ook afwachten waar Philips mee komt ze zijn volgens mij ook (dealer) van Philips en anders gaat Platte tv met jouw evt onder eigen coulance een oplossing vinden als je ergens niet mee eens bent.

En als dealer van een bepaald merk kun je vaak iets meer weten maar ook zij houden zich aan bepaalde afspraken van een bepaald merk

Een kwestie van geduldig afwachten dat het enkele maanden kan duren redelijk termijn 3 maanden volgens mij maar kan ook eerder worden opgelost.

Als het je te lang duurt of gaat duren kun je evt naar de verkoper stappen maar dan wordt het geen Philips tv voor jou dan en aangezien het het euvel bij alle nieuwere modellen en type voor komt, maar dat is een overweging die je zelf moet maken.
Ze waren er niet van op de hoogte en hadden of hebben (nog niet alles nagelopen) modellen online welke tot de getroffen modellen behoorden. Dus al winkelier is het handig om te weten dat je modellen verkoopt die momenteel deels niet volgens specs operationeel zijn. Verder zal het afwachten zijn, ik heb ze ook niet gepushed enkel een notificatie gegeven.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

J.E. Weinor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:43:
[...]
Nee hoor, het gaat alleen om de schermen met een MediaTek MT5891 SOC en dat zijn de 2017/2018 modellen. De modellen van dit en afgelopen jaar hebben daar geen last van.

• TigoGP
  • Laatst online: 24-02 13:36
15 december verloopt van mijn TV de 2 jaar garantie bij Coolblue.
Gezien ze al netjes 2x het scherm vervangen hebben, en prijs / verwachting levensduur : dus qua consumentenrecht zal het wel goed komen.
Toch voor de zekerheid een reparatiemelding gedaan, zodat het maar geregistreerd staat.

Erbij vermeld de link naar Tweakers, en dat ik Philips best een paar maanden tijd wil gunnen.
Dus geen hamer / bijl, maar wel een breekijzer :)

• J.E. Weinor
TigoGP schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:37:
15 december verloopt van mijn TV de 2 jaar garantie bij Coolblue.
Gezien ze al netjes 2x het scherm vervangen hebben, en prijs / verwachting levensduur : dus qua consumentenrecht zal het wel goed komen.
Toch voor de zekerheid een reparatiemelding gedaan, zodat het maar geregistreerd staat.

Erbij vermeld de link naar Tweakers, en dat ik Philips best een paar maanden tijd wil gunnen.
Dus geen hamer / bijl, maar wel een breekijzer :)
@TigoGP

Al 2x het scherm vervangen hebben in 2 jaar binnen de garantie over en welk type tv van Philips gaat het over en wat was de oorzaak van het moeten vervangen.
Ben wel nieuwsgierig aan het worden ;)

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11:53
Iemand een voorbeeld mailtje wat ik naar de verkoper kan sturen? (Mediamarkt in mijn geval)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zojuist een oplossing ontvangen van CB en daar ben ik zeer blij mee. Ik mag de koop ontbinden of iets anders uit zoeken.

Ik denk dat ik maar direct voor een upgrade ga naar een 935. Dan beloon ik CB ook met een beetje extra omzet :)

• ChuckBartowski
DjVe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:30:
Zojuist een oplossing ontvangen van CB en daar ben ik zeer blij mee. Ik mag de koop ontbinden of iets anders uit zoeken.

Ik denk dat ik maar direct voor een upgrade ga naar een 935. Dan beloon ik CB ook met een beetje extra omzet :)
Zo, dat is wel extreem klantvriendelijk :D hoe oud was je TV eigenlijk? 1.5 jaar lees ik net terug

[Voor 4% gewijzigd door ChuckBartowski op 13-11-2020 21:59]

• J.E. Weinor
DjVe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:30:

Zeker netjes Van CB maar de vraag rijst wat je terug krijgt het volledige Aankoop bedrag terug ? gelezen dat je toestel al 1.5 jaar oud is en koopontbinding wil niet altijd zeggen volledig bedrag terug je hebt tenslotte al 1.5 jaar zonder problemen gebruik kunnen maken van je toestel. een (gebruikers) afschrijving kunnen ze er op hanteren.

• ChuckBartowski
J.E. Weinor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:20:
[...]

Zeker netjes Van CB maar de vraag rijst wat je terug krijgt het volledige Aankoop bedrag terug ? gelezen dat je toestel al 1.5 jaar oud is en koopontbinding wil niet altijd zeggen volledig bedrag terug je hebt tenslotte al 1.5 jaar zonder problemen gebruik kunnen maken van je toestel. een (gebruikers) afschrijving kunnen ze er op hanteren.
Dat mag wettelijk gezien niet: https://www.webwinkelkeur...ing-brengen-bij-garantie/

Zie ook het topic dat ik eerder heb gepost, los van de situatie wordt hierin ook non-conformiteit besproken en waar de verkoper toe verplicht is. (OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik krijg het volledige aankoopbedrag terug.

• J.E. Weinor
ChuckBartowski schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:41:
[...]

Dat mag wettelijk gezien niet: https://www.webwinkelkeur...ing-brengen-bij-garantie/

Zie ook het topic dat ik eerder heb gepost, los van de situatie wordt hierin ook non-conformiteit besproken en waar de verkoper toe verplicht is. (OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk)
Wat gebeurt er als ik de koopovereenkomst ontbind?
Als u de koopovereenkomst ontbindt, moet u het product teruggeven. Daarna moet de verkoper uw geld terugbetalen. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd gewoon hebt kunnen gebruiken. Soms wil een verkoper een tegoedbon geven, en geen geld. Wilt u dat niet, dan kunt u zeggen dat u uw geld terug wilt. Want daar hebt u recht op.

Een stukje uit de ACM consumenten wijzer

Beindiging koopovereenkomst hangt af aan bepaalde voorwaarden en verloop van beëindiging er staat ook iets op de overheid website.

Kort gezegd komt het er op neer duur van het probleem geen oplossingen gevonden na zoveel reparaties etc,
Een koop ontbinding houdt ook in dat het probleem na 1.5 jaar zich binnen de garantie voor het eerst zich voordoet en geen reparatie meer kan wegens bepaalde factoren de verkoper is jouw verplicht om een vervangend of vergelijkbaar product aan te bieden je kan er niet mee eens zijn dan kan er een halve koopontbinding ontstaan je mag je toestel houden en krijgt het volledig bedrag terug of in een form van een koopbon wat je toestel als redelijke waarde opbrengt de gebruikers afschrijving is hier op van toepassing
In dit geval heb je niet altijd rechte op het volledige aankoop bedrag.
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True