Toon posts:

Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ChuckBartowski
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:12
Update: het heeft geen relatie met mijn scherm replacement, meerdere Philips gebruikers melden dezelfde problemen

—————-

Mijn Philips 55POS9002 (met Android TV) is vandaag voorzien van een volledig nieuw LG OLED paneel.

Alles leek op het oog prima te werken, tot ik dus content van diverse streaming apps ging bekijken (Netflix, Prime video, Disney+).

Netflix lijkt SD door te geven (heel blokkerig), Prime geeft geen HDR meer door en maximaal 720/1080p en ook bij Disney zie ik een groot verschil in kwaliteit met voorheen (dus wss ook max 720/1080p).

Externe bronnen die 4K output doorgeven werken wel prima, en ook de Kodi app kan 4K HDR afspelen. Het paneel is dus verder wel in orde.

Voor Netflix heb ik de streaming kwaliteit van mijn profiel al op de hoogste settings gezet, ook dat helpt niks.

Voor de reparatie was dit overigens allemaal prima in orde, netwerk is ook niet gewijzigd en haalt hoge snelheden.

Het lijkt wel alsof de software van de TV niet goed doorgeeft dat het een 4K TV betreft, waardoor de streaming apps lagere resoluties blijven doorgeven.

Iemand enig idee wat er aan de hand is of wat ik nog zou kunnen proberen?

(Uiteraard gemeld bij reparateur, maar die zijn inmiddels dicht, maandag hopelijk vanuit daar meer info)

[Voor 5% gewijzigd door ChuckBartowski op 07-11-2020 09:33]

Alle reacties

• ChuckBartowski
Dat is wel erg toevallig. Een software update voor Philips Android TV’s die dit veroorzaakt klinkt dan het meest logisch... maar ik heb ook zelf geen update gedraaid, misschien de monteurs (was er niet bij helaas)

Kijk nu Netflix op een Fire stick op een andere TV, geen enkel probleem.

• ChuckBartowski
De laatste firmware update is van juni 2020, dat is het dus ook niet.

Het valt me op dat 4K YouTube video’s in 4K afgespeeld kunnen worden, maar 4K 60fps niet, daar krijg ik alleen 720p/1080p opties.

Netflix vereist een 60hz scherm voor UHD content, het lijkt er dus op dat de software niet weet dat er een 60hz scherm aanwezig is, dat zou dan met de reparatie te maken kunnen hebben.

Verklaart alleen niet waarom @BioBlade hetzelfde issue heeft sinds gisteren...

• ChuckBartowski
Als je bij Netflix op de Info knop van je afstandsbediening drukt krijg je info over de output. Dat is bij mij nu constant 480p.

Hij geeft wel de “HDR Signaal” melding, dat doet Prime video bijv. niet meer (en voorheen wel)

• ChuckBartowski
Puur toeval dus dat dit samenviel met mijn scherm replacement, what are the odds :/

• ChuckBartowski
BioBlade schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:18:
Oled Issue dus , maar hoe dat kan zonder een update gezien te hebben.... Shoot me :(
Van wanneer is jou Firmware?

Viel me wel op dat automatische updates bij mij standaard aanstaan en dat de core componenten van Android TV dus ook meegaan. Aangezien ik sinds juni geen firmware update meer heb gehad klinkt het logischer dat het in die componenten moet zitten.

Kan daar alleen geen versie info van vinden.

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:34:
Wellicht is het een idee om de thread titel aan te passen?
Ja, was ook mijn idee, maar dat kan ik zelf niet zo te zien. Een moderator die dat voor ons kan doen?

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:41:
[...]

Volgens mij hebben wij allebei exact dezelfde firmware.

Check de release log, bovenaan staan de types die de software gemeen hebben:
https://www.download.p4c..../75pus8303_12_fhi_nld.pdf
Ik ook:

• ChuckBartowski
BioBlade schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:19:
Er moet iets veranderd ( but what ?!? )zijn tussen Donderdag 22:30 en Vrijdag 21:00. Voor deze tijd werkte mijn Oled nog vlekkeloos.
Ik heb donderdag idd ook nog heel de avond Netflix op UHD met HDR zitten kijken, vrijdag om 16:00 had ik deze issues.

(Daartussen zat alleen een volledige vervanging van alle hardware + het complete OLED paneel, alleen de behuizing is origineel :+ blijft bizar toeval)

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:07:
[...]

Terugzetten naar factory werkt bij mij niet: Prime gaat dan duidelijk in kwaliteit terug, Netflix is brak zowel met oud als met nieuw.
Heb ik gisteren ook gedaan, hielp ook niet. Volgens mij heb ik Netflix voor de updates van alle componenten getest en daarna, geen verschil.

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:17:
[...]

Ja dan word je gek, dan leg je gelijk dat verband. Desondanks is het goed dat je het gemeld hebt bij ze, wie weet kunnen ze ons van de week al meer zeggen over een oplossing.
Ja, ondanks dat het software/netwerk leek kon ik me voorstellen dat als de nieuwe hardware kwa specs (4K/60hz etc.) niet goed geregistreerd is dat de software dan ook geen UHD content gaat voorschotelen (als het denkt dat het een 720p scherm is). Maar die theorie was nergens op gebaseerd :o

• ChuckBartowski
Ik heb net een Philips LCD getest (55pus8303) met de laatste firmware + updates, ook daar Netflix max 480p:

Heb het daarnaast ook met een Basic Netflix abonnement getest, die haalt 540p, as advertised :/

Maargoed, zelfde issue dus. Wel HDR, max 480p.

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:32:
@ChuckBartowski is het een idee om de topic titel aan te passen naar een algemenere titel over Philips tv's?

Wellicht is het zelfs een breder probleem met Android TV <9.0 in het algemeen?
Ja, dat wil ik ook graag, maar volgens mij kan ik dat niet zelf. Moet een mod doen :)

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:59:

Wat ik eruit opmaakte was dat er dus toch iets is met de tv-software waardoor Netflix er geen 4K meer aan levert (oid).
Dat is ook mijn vermoeden, alleen ik dacht eerst dus dat het door mijn nieuwe paneel kwam dat niet als 4K ‘bekend’ was in de software. Dat is dus niet, maar probleem lijkt wel in die hoek te zitten (software die niet doorkrijgt dat het UHD mag/kan streamen naar het device)

• ChuckBartowski
xsive schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:08:
[...]

Maar wat is er dan in onze software gewijzigd afgelopen week? Ik kan me niet herinneren app updates gedaan te hebben (alledrie ook wel erg toevallig), dus de pijlen beginnen voor mij steeds meer richting TPV/Philips te wijzen, maar ik ken die licentie structuur niet, misschien iets tussen hen en Google verlopen?
Goede vraag :) geen idee. Ik kan me alleen ook niet voorstellen dat Netflix het aan hun kant anders detecteert, want alle streaming diensten hebben er last van

• ChuckBartowski
Ik ga zo even bij m’n ouders checken of daar het issue ook speelt, dat zou dan de 3de Philips zijn die in mijn omgeving het issue heeft.

Is hetzelfde type als ik heb, maar ze zeggen dat het nog prima beeld geeft. Eerst zien, dan geloven ;)

• ChuckBartowski
ChuckBartowski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:09:
Ik ga zo even bij m’n ouders checken of daar het issue ook speelt, dat zou dan de 3de Philips zijn die in mijn omgeving het issue heeft.

Is hetzelfde type als ik heb, maar ze zeggen dat het nog prima beeld geeft. Eerst zien, dan geloven ;)
Ook deze 55POS9002 met dezelfde firmware heeft het issue.

• ChuckBartowski
Topic titel aangepast

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:49:
[...]
Hoe dan ook, ik heb gelukkig m'n Chromecast als back-up, anders was ik wel pissed geweest :+
Ik heb alleen de HD versie helaas, geen 4K. Maar alles beter dan wat de Philips op dit moment toont :+

• ChuckBartowski
Ik ga morgen ook even contact opnemen met Philips/TP Vision.

Maandag spreek ik de reparateur waarschijnlijk weer, eens kijken of die deze geluiden herkennen, repareren volgens mij een hoop Philips TV’s namelijk.

• ChuckBartowski
M’n vriendin start net de Trailer van een film op Netflix (Operation Christmas Drop), zag er verbazingwekkend goed uit. En inderdaad: 8Mbps / 2160p output.

Toen de film zelf even geprobeerd: 1.5 Mbps / 480p
8)7

• ChuckBartowski
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:01:
[...]

Dat klinkt wel heel erg als een DRM issue. Even de Netflix 4K test content proberen, Meridian heet die.

Edit: nope, helaas, werkt ook niet. Mogelijk komt dat wel doordat films anders worden behandeld dan trailer en standaard altijd DRM krijgen, en trailers juist niet. Dan zou je dit dus ook bij alle trailers zien.
Trailer van Enola Holmes: 1080p
Trailer van Holidate: 2160p

Dus inderdaad...

• ChuckBartowski
FX16 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:34:
Hier ook hetzelfde
Met DRM info even gekeken welk Widevine level mijn TV ( 55pus7303/12 ) nu ondersteunt.
Netjes level 1 , 720 en hoger zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Zou er iets met de SOC aan de hand zijn , in mijn geval een MediaTek MT5891?

FF een paar TV's uit het topic nagelopen
last van het probleem:

55POS9002 MediaTek MT5891
55pus7303/12 MediaTek MT5891
55OLED903 MediaTek MT5891

geen last :

55oled804 Mediatek MT5887

opvallend!
De 55pus8303 die ik vandaag getest heb (zelfde issues) heeft ook die SOC

• ChuckBartowski
hardware-lover schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 23:08:
[...]

Enkel het Widevine Level 1 is niet afdoende (wel noodzakelijk), je hebt dan nog steeds de Netflix certificering nodig. Er zijn Android TV boxjes met dat Level 1, toch zijn ze niet Netfilx gecertificeerd en dan is ook geen Full HD/4k mogelijk.

Misschien hebben ze bij Netflix ergens aan een verkeerde knop gedraaid?
Issues zijn ook bij Disney+ en Prime Video aanwezig

• ChuckBartowski
Mr Magic schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:13:
@vrilly Hoe kom je aan die Widevine Revocation Tracker? Is dat een eigen tooltje?

De theorie van @FX16 lijkt wel aardig te kloppen. Ik heb een 48OLED935 met MT5887 chipset en heb geen last.
Telegram kanaal zo te zien: https://t.me/s/wvcrl

• ChuckBartowski
Bij Netflix zie ik HDR signaal ook nog, maar bij Prime bijvoorbeeld helemaal niet meer

• ChuckBartowski
Xtuv schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:11:
Dank voor de submits @Ragdoll en @Sorcerer8472. Komt een bericht van op de frontpage. Ik heb vragen uitstaan bij TP Vision, hopelijk snel reactie.
Super! We zijn benieuwd :)

• ChuckBartowski
Vin87 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:09:
Zeker weten. Ik heb hier net getest :
Bad boys for life
Spiderman
Laatste men in black
Undercover
Video gestart en er even doorheen geskipt. Tv schakelt netjes naar HDR waar beschikbaar en laat het beeld in 4k of 1080 zien. Ik snap het niet. Misschien is het al verholpen aan de certificaat zijde en is een keer helemaal opnieuw opstarten de oplossing?
Als dat klopt is het issue verholpen, ik kan het niet testen, want mijn Philips gaat niet meer aan |:( (toch nog iets dat wel reparatie gerelateerd is)

• ChuckBartowski
Burning_Tyre schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:46:
Nog niet helemaal opgelost denk ik.

Hier (55POS9002) ook zonder reboot terug naar HD via Netflix.

1080p/HD (+-3mbps), maar Ultra HD 4K (2160p) wordt afgespeeld als HD (1080p).
Hier ook, 1080p max nu, geen 4K

• ChuckBartowski
CLB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:00:
Wat gebeurt hier nou joh:
[Afbeelding: Christmas Drop - Netflix]
Breaking Bad is nog in 1080P... maar okee

EDIT: Het is wel wat toevallig dat er na een paar minuten kijken opeens een screensaver in beeld komt.
Meerdere mensen last van? Ik kan moeilijk om de tig minuten op de afstandsbediening drukken natuurlijk :X
EDIT II: Bovenstaande gaat over Netflix, op Disney Plus lijkt het niet te gebeuren. Kan daar helaas geen streaming-info vinden qua bitrate of op welke resolutie het is. Ziet er wel 'scherp' uit, maar dat zegt weinig :P

@Xtuv: we zijn er nog niet, maar er lijkt wel wat (positiefs) aan de hand... :)
Bij Disney+ geeft hij bij het overzicht overal HD aan bij mij, daar stond toch 4K of Ultra HD? Kan me dat niet goed herinneren... maar ik kan geen enkele film vinden waar hij iets anders dan “HD 5.1” vermeld.

• ChuckBartowski
CLB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:20:
Ik ben serieus erg blij dat het toch softwarematig aangepast kan worden, beter dan opsturen of een monteur die een hardwarematig chipje moet vervangen of een speciale software komt flashen. Daarbij vind ik de 'update' naar 1080P die redelijk rap uitgerold is ook erg fijn, dus ook daarvoor scoort TP Vision wat kudo's.

Nu is dan de vraag... en tot de 4K-update, wat dan? Ik zal ING een mailtje sturen, net als bijvoorbeeld BioBlade heeft gedaan naar PlatteTV. Wat dat betreft is het wel weer irritant dat je niet echt een 'collectief' kunt vormen met honderden / duizenden klanten richting Philips zelf, want hier gaat zo niks uitkomen natuurlijk. Ik zal echt niet wakker liggen dat ik 'even' geen 4K-beelden kan kijken, maar dit lijkt op voorhand wel lang te gaan duren.

Elke dag dat het niet kan is eigenlijk al te lang, laat staan een maand, kwartaal of nog langer O-)
Ik heb mijn POS9002 ook bij ING vandaan, onlangs bezig geweest met de klantenservice daar ivm mijn paneel dat een defect had, ze werkten redelijk mee.

Ben benieuwd!

Ben blij dat mede door Tweakers het probleem snel serieus genomen is, ben alleen niet blij dat het “maanden” kan duren... heb zelf geen 4K externe devices, en sinds ik een Fire Stick heb boven (HD) wil ik geen Chromecast meer, afstandsbediening erbij is zoveel praktischer (zeker voor de rest van het gezin).

Dus dat wordt dan de nieuwe Google TV + Ethernet Adapter (100 euro) of een Apple TV 4K (200 euro).

• ChuckBartowski
stevenleemans schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:14:
Oh Philips is hier van op de hoogte, net als Netflix. Als ik soms lees hoe jullie direct de verkoper aanschrijven om hem in gebreke te stellen. Ik zou niet graag de winkelmedewerker zijn in NL hoor. In België (en andere landen) moet je daar niet mee afkomen. Het ligt aan Philips, die moeten het oplossen, en ze hebben aangegeven dit ook te doen, klaar. Ik heb eens nagevraagd via het platform hebben ze geantwoord dat ze op de hoogte zijn en hopen dat dit binnen enkele dagen/weken opgelost zal zijn. Maanden dat lijkt me wel heel raar😁.
Tjah, blijft een lastig ding. Mijn TV had na 2 jaar en 4 maanden een gigantische groene vlek in het midden van het scherm, als je dan een beroep doet op non-conformiteit (wat redelijk is als je 1300 euro hebt betaald en wel een levensduur die iets langer is mag verwachten, anders had ik de TV niet gekocht ;)) beginnen de verkopers zelf ook vaak over max 2 jaar fabrieksgarantie en dergelijke.
Wellicht juist door het feit dat mensen er zo snel een beroep op doen, maar prettig is het niet.

• ChuckBartowski
J.E. Weinor schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:45:
[...]

2 jaar en 4 maanden, 4 maanden over de garantie repareren buiten de garantie kost je geld dat is nu eenmaal zo een fabrikant kan je enigszins tegemoet komen in de kosten omdat het kort na de garantie gebeurt op bepaalde onderdelen ook langer garantie op zitten.

Stel je koopt een wasmachine er zit 2 jaar garantie op maar na 3 jaar verbrand je motor door op de motor zit 5 jaar garantie dan krijg je gratis een nieuwe motor zonder kosten maar het installeren door een monteur deze kosten mag je zelf gaan betalen en valt niet onder de garantie.
Zo werkt dat niet met non-conformiteit, die 2 jaar fabrieksgarantie is niet wettelijk.
In dit topic wordt het e.a. goed uitgelegd m.b.t. dit onderwerp: OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk

Maargoed, on-topic maar weer :)

• ChuckBartowski
DjVe schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:30:
Zojuist een oplossing ontvangen van CB en daar ben ik zeer blij mee. Ik mag de koop ontbinden of iets anders uit zoeken.

Ik denk dat ik maar direct voor een upgrade ga naar een 935. Dan beloon ik CB ook met een beetje extra omzet :)
Zo, dat is wel extreem klantvriendelijk :D hoe oud was je TV eigenlijk? 1.5 jaar lees ik net terug

[Voor 4% gewijzigd door ChuckBartowski op 13-11-2020 21:59]

• ChuckBartowski
J.E. Weinor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:20:
[...]

Zeker netjes Van CB maar de vraag rijst wat je terug krijgt het volledige Aankoop bedrag terug ? gelezen dat je toestel al 1.5 jaar oud is en koopontbinding wil niet altijd zeggen volledig bedrag terug je hebt tenslotte al 1.5 jaar zonder problemen gebruik kunnen maken van je toestel. een (gebruikers) afschrijving kunnen ze er op hanteren.
Dat mag wettelijk gezien niet: https://www.webwinkelkeur...ing-brengen-bij-garantie/

Zie ook het topic dat ik eerder heb gepost, los van de situatie wordt hierin ook non-conformiteit besproken en waar de verkoper toe verplicht is. (OLED TV vlekken op het scherm, verkoper doet moeilijk)

• ChuckBartowski
J.E. Weinor schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:25:
[...]

Wat gebeurt er als ik de koopovereenkomst ontbind?
Als u de koopovereenkomst ontbindt, moet u het product teruggeven. Daarna moet de verkoper uw geld terugbetalen. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd gewoon hebt kunnen gebruiken. Soms wil een verkoper een tegoedbon geven, en geen geld. Wilt u dat niet, dan kunt u zeggen dat u uw geld terug wilt. Want daar hebt u recht op.

Een stukje uit de ACM consumenten wijzer

Beindiging koopovereenkomst hangt af aan bepaalde voorwaarden en verloop van beëindiging er staat ook iets op de overheid website.

Kort gezegd komt het er op neer duur van het probleem geen oplossingen gevonden na zoveel reparaties etc,
Een koop ontbinding houdt ook in dat het probleem na 1.5 jaar zich binnen de garantie voor het eerst zich voordoet en geen reparatie meer kan wegens bepaalde factoren de verkoper is jouw verplicht om een vervangend of vergelijkbaar product aan te bieden je kan er niet mee eens zijn dan kan er een halve koopontbinding ontstaan je mag je toestel houden en krijgt het volledig bedrag terug of in een form van een koopbon wat je toestel als redelijke waarde opbrengt de gebruikers afschrijving is hier op van toepassing
In dit geval heb je niet altijd rechte op het volledige aankoop bedrag.
Ik heb het over non-conformiteit, als dat vastgesteld is mogen er geen kosten in rekening gebracht worden. Ook niet voor eerder gebruik.

Dat staat ook heel helder beschreven in de link die ik gestuurd heb (die gericht is op verkopers).

Ik snap als je de koop om andere redenen wil verbreken dat het niet zo werkt, maar dit soort issues gaan over wettelijke garantie en dus non-conformiteit.

Prima dat je vast wil houden aan 2 jaar fabrieksgarantie en dat je het terecht vind dat verkopers niet het volledige bedrag voor reparatie/ontbinding hoeven te betalen. Maar de wetgeving is daar duidelijk in, los van de moeite die het kost om dat ook geregeld te krijgen, want verkopers gaan uiteraard ook altijd beginnen over “2 jaar wettelijke garantie” (die niet bestaat in NL) en over alles daarbuiten moeilijk doen.

Wat mij betreft is hier genoeg over gezegd, het wordt een beetje wellus/nietus zo ;)

• ChuckBartowski
Dennisdn schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:22:
[...]

Ik heb ze alleen de vraag gesteld of ze Phillips wel een beetje aan het pushen zijn, meer verwacht ik niet van CB. Zelfs als CB vandaag belt "we komen je TV omruilen" heb ik dat liever niet, want gedoe. Maar het lijkt erop dat ze zelfs niet aan het pushen zijn bij Phillips :(
Ik heb geen idee hoe helpdesken werken en of dit soort issues (breed) gecommuniceerd worden richting de werknemers (via de systemen of iets dergelijks)?

• ChuckBartowski
stevenleemans schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:47:
Bij mij is het opgelost. Een Apple TV 4K aangeschaft waardoor ik alle apps in volle kwaliteit kan bekijken met dolby vision geluid, en nu ook Apple Music streamen en zaken uit iCloud etc.

Dankzij Black Friday slechts €169 betaald voor de 4K 64gb versie.

Gedaan met me te ergeren, geen zin om Philips te beginnen in gebreke te stellen waarbij ik uren tijd verliezen zou, en blij dat de Apple TV er morgen al is😁.
Ik heb voor 59 euro een Chromecast Ultra gekocht tijdens Black Friday.

Wilde daar eigenlijk niet aan beginnen, maar ik krijg totaal geen hoogte van de tijdsduur voor een fix (enkele weken, enkele dagen, komende week, al van alles voorbij zien komen)

Series als The Mandalorian wil ik toch echt graag in 4K + HDR kunnen kijken.

• ChuckBartowski
xsive schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:57:
Net de OTA update gedaan voor mijn 8303.
Na automatische herstart kan ik het volgende melden:

Netflix: je wordt gevraagd opnieuw in te loggen, na inloggen werkt 4k HDR weer als een zonnetje
Disney+: werkt direct weer in 4k HDR
Prime: vindt 480p nog steeds voldoende. Na cache verwijderen en opnieuw in te loggen geen HDR, maar wel weer HD, vermoedelijk geen 4k. Maar dit was voorafgaand aan het widevine probleem ook al een dingetje. 4k HDR heeft heel even gewerkt toen ik net lid werd.
YouTube: digital foundry 4k video geprobeerd, max 720p. Uitgelogd, toen aquarium 4k coral reef video geprobeerd, 4k werkt. Bij veel 4k HDR content nog steeds max 720p. 4k HDR Night Walk in Tokyo Red Light District werkt wel in 4k HDR. Lijkt alsof auteursrechtelijk beschermd materiaal op 720p blijft steken. Ik ga zo nog even YouTube verwijderen en opnieuw beginnen.

UPDATE YouTube:
Alle YouTube updates verwijderd, cache verwijderd.
Profiel weer geladen. Zelfde problemen nog.
YouTube opnieuw laten bijwerken. Zie dat Netflix ook update heeft net als Chromecast plugin, neem ik ook gelijk mee. Nee, nog steeds max 720p bij auteursrechtelijk beschermd 4k HDR materiaal.
Hier dezelfde bevindingen, twijfel alleen of Prime 4K is of HD, sowieso geen HDR (geen melding)

YouTube zelfde issue, “4K Costa Rica” is 720p

Chromecast Ultra dus toch maar aan de TV laten hangen... :/

• ChuckBartowski
psr01 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:21:
Kwam dit tegen op het forum van Toengel:

“hello,

it’s possible to show informations on prime video.
On the remote, press red then green then blue and finally yellow.

after reset prime video, on my POS9002 i got 4k but no HDR.
on my TCL P6046, i got 1080p only and HDR.”

Net ff getest en het werkt, hiermee kun je uitgebreide informatie zien over o.m. de video kwaliteit bij Prime. Bij mij is de resolutie voor de update 400... Nu aan het updaten...
Handig. Bij mij is het idd 1080p zonder HDR (The Boys)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee