Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
westergas schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:12:
[...]

Zou best eens kunnen, hoop dat je ongelijk hebt. Ik schrijf mijn OLED in ieder geval in 2 jaar af, mocht ie langer mee gaan dan is dat mooi mee genomen.
Hier hetzelfde. Het klinkt misschien als geldweggooierij maar ik kan de kosten van eens in die jaren een nieuwe TV op zich wel opbrengen. (Wordt er niet blij van; maar de budget-ruimte heb ik wel.) Dus als het paneel de 2 jaar maar nipt haalt en niet meer; nou ja, jammer. Wat dat betreft zou ik zelf liever gewoon comfort verkiezen over dat gedwongen baby-en, eigenlijk.

Daarnaast zelfs in de praktijk halen deze panelen - wat ook gewoon LG panelen zijn - volgens uitgebreide tests vele, vele duizenden branduren die gelijk lopen aan 5 jaar dagelijks gebruik of langer met pas minimaal op te merken problemen.

Dus ik snap echt niet waarom die instellingen nou ineens allemaal strakker afgesteld moesten worden - of waarom je op een interval van 2000u (nu ergens ~1500u?) zo'n grote onderhoudsslag ineens niet meer een uurtje tot 2 uit zou kunnen stellen. Dat valt, lijkt me, toch in de categorie verwaarloosbaar.

Tenzij er gewoon iets mis is met specifiek de panelen die LG aan Philips heeft geleverd, of zo?
Het is een vreemd, vreemd verhaal. En het blijft gissen.

[ Voor 11% gewijzigd door R4gnax op 18-03-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 16:51
Vandaag een probleem met mijn tv (43pus6162) opgelopen. Toen ik een mediabestandje wilde afspelen via de interne netwerk mediaspeler, liep mijn tv vast en reageerde de tv niet meer op mijn afstandsbedieining. De joystick op de achterzijde van de tv deed ook niks meer. Ik heb daarna de stekker uit het stopcontact gehaald en er opnieuw in gedaan. Nadat de stekker er weer in zat ging de backlight van de tv aan maar gebeurde er voor de rest helemaal niks. De afstandsbediening en joystick reageerde ook nog steeds niet. Ik heb ook al geprobeerd om de joystick 30 seconden in te drukken maar dat had ook geen effect. Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen of is de tv defenitief overleden na 2 jaar en anderhalve maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
ADDG schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:24:
Vandaag een probleem met mijn tv (43pus6162) opgelopen. Toen ik een mediabestandje wilde afspelen via de interne netwerk mediaspeler, liep mijn tv vast en reageerde de tv niet meer op mijn afstandsbedieining. De joystick op de achterzijde van de tv deed ook niks meer. Ik heb daarna de stekker uit het stopcontact gehaald en er opnieuw in gedaan. Nadat de stekker er weer in zat ging de backlight van de tv aan maar gebeurde er voor de rest helemaal niks. De afstandsbediening en joystick reageerde ook nog steeds niet. Ik heb ook al geprobeerd om de joystick 30 seconden in te drukken maar dat had ook geen effect. Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen of is de tv defenitief overleden na 2 jaar en anderhalve maand.
Dus wel backlight; maar geen beeld en geen audio?

Uiteraard; kun je dus ook niet direct zien of de bediening echt iets doet of niet.
...
Heb je geprobeerd om bijv. met de afstandsbediening iets te doen wat je extern zou kunnen monitoren?
Bijv. proberen de TV in standby te zetten zodat er ergens een standby-lampje gaat branden, oid.

Je wilt wss eerst even uitsluiten wat er kapot gegaan kan zijn, want 2jr + 1.5mnd betekent dat je buiten de wettelijke europese ondergrens van 2jr valt - dus reken maar dat, ondanks dat je hier in NL recht hebt op langere ondersteuning, de winkel moeilijk zal gaan doen als je dit wilt laten repareren. (Als het te repareren valt, tenminste.)

------------------------

Je schrijft ook dat je de joystick 30 seconden in gedrukt hebt gehad, maar bent niet helemaal duidelijk over het procedè dat je gevolgd hebt. Bij Philips is geloof ik het de bedoeling dat je de TV uit het stopcontact haalt, de stick of vierrichtings-toets op de TV naar beneden (in)gedrukt houdt; de TV op dat moment opnieuw in het stopcontact steekt; en dan nog 10 seconden lang de stick of knop vasthoudt,

Dat zou moeten forceren de recovery modus te starten.

[ Voor 18% gewijzigd door R4gnax op 20-03-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Hi mede-tweakers,

Ik heb een degelijke pc, philips 65oled854 en een sony ht st-5000 atmos soundbar, maar ben er niet over uit welke setup het beste is?

PC (gfx 1060) --> Soundbar --> TV
PC (gfx 1060) --> TV (ARC) --> Soundbar

Met welke setup haal ik het beste geluid uit m'n pc? (dolby digital plus/truehd/atmos of DTS (HD)
Nou weet ik dat dts niet door de philips tv wordt ondersteund, maar in hoeverre doet de philips tv aan pass-thru van geluid uit de pc als ik voor optie 2 ga?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
R4gnax schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Dus wel backlight; maar geen beeld en geen audio?

Uiteraard; kun je dus ook niet direct zien of de bediening echt iets doet of niet.
...
Heb je geprobeerd om bijv. met de afstandsbediening iets te doen wat je extern zou kunnen monitoren?
Bijv. proberen de TV in standby te zetten zodat er ergens een standby-lampje gaat branden, oid.

Je wilt wss eerst even uitsluiten wat er kapot gegaan kan zijn, want 2jr + 1.5mnd betekent dat je buiten de wettelijke europese ondergrens van 2jr valt - dus reken maar dat, ondanks dat je hier in NL recht hebt op langere ondersteuning, de winkel moeilijk zal gaan doen als je dit wilt laten repareren. (Als het te repareren valt, tenminste.)

------------------------

Je schrijft ook dat je de joystick 30 seconden in gedrukt hebt gehad, maar bent niet helemaal duidelijk over het procedè dat je gevolgd hebt. Bij Philips is geloof ik het de bedoeling dat je de TV uit het stopcontact haalt, de stick of vierrichtings-toets op de TV naar beneden (in)gedrukt houdt; de TV op dat moment opnieuw in het stopcontact steekt; en dan nog 10 seconden lang de stick of knop vasthoudt,

Dat zou moeten forceren de recovery modus te starten.
Bedankt voor je reactie. Het klopt dat alleen de backlight aan gaat. De tv gaat niet meer op standby, stekker erin en eruit betekent backlight aan en uit. Ik heb nog een universele afstandsbediening geprobeerd maar dat gaf ook geen reactie van de tv.
Ik kwam na mijn post nog een bericht tegen van een persoon die hetzelfde probleem had met een vergelijkbare tv. In zijn post staat ook een foto en dat is in welke staat mijn tv ook is. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1964636

Die 30 seconden is meer de universele poging tot het forceren van een reset. Later heb ik ook nog de stick naar beneden manier geprobeerd maar ik heb meer het idee dat die manier van resetten voor tv's met android is.

Ik vrees dat de tv gewoon afgeschreven is en ik denk dat inderdaad het verkrijgen van een reparatie meer geld en moeite kost dan dat het waard is. Voorlopig wel even genezen van Philips tv's. Het mag dan een budget tv zijn geweest maar dan nog hoort ie er kort na de garantie periode niet mee te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
ADDG schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:50:
Die 30 seconden is meer de universele poging tot het forceren van een reset. Later heb ik ook nog de stick naar beneden manier geprobeerd maar ik heb meer het idee dat die manier van resetten voor tv's met android is.
Shit. Ik had al zo'n onderbuikgeval dat jouw model niet uit een Android TV reeks kwam, maar eigen b(r)ouwsel was. Mijn fout. Sorry.
Ik vrees dat de tv gewoon afgeschreven is en ik denk dat inderdaad het verkrijgen van een reparatie meer geld en moeite kost dan dat het waard is. Voorlopig wel even genezen van Philips tv's. Het mag dan een budget tv zijn geweest maar dan nog hoort ie er kort na de garantie periode niet mee te stoppen.
Geloof me; ik weet heel goed hoe dat voelt. Ik heb een Sony XE90 en XF90 gehad die nooit goed gewerkt hebben, en waar ik nota bene maanden - letterlijk; maanden - touwtrek aan had om m'n geld terug te krijgen. (En ja; ironisch. Ik heb nu dus een Philips. Hopelijk klapt die van mij er niet compleet uit..)

Het is gewoon heel zuur als je met zo'n geval komt te zitten.
Dubbel zo als het net na die 2 jr termijn valt. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door R4gnax op 21-03-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
R4gnax schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:00:
[...]

Shit. Ik had al zo'n onderbuikgeval dat jouw model niet uit een Android TV reeks kwam, maar eigen b(r)ouwsel was. Mijn fout. Sorry.

[...]

Geloof me; ik weet heel goed hoe dat voelt. Ik heb een Sony XE90 en XF90 gehad die nooit goed gewerkt hebben, en waar ik nota bene maanden - letterlijk; maanden - touwtrek aan had om m'n geld terug te krijgen. (En ja; ironisch. Ik heb nu dus een Philips. Hopelijk klapt die van mij er niet compleet uit..)

Het is gewoon heel zuur als je met zo'n geval komt te zitten.
Dubbel zo als het net na die 2 jr termijn valt. :-(
Geen probleem het was een poging waard om het te proberen. Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat je bij Philips ver weg moet blijven van hun eigen b(r)ouwsels want voor mijn gevoel is het de software die op één of ander manier corrupt is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46

TFHfony

Professional Weirdo

Stiekem toch best wel een beetje teleurgesteld in Philips dat mijn 65OLED803 nog steeds met Android 8.0 draait met een beveiligingsupdate van september 2019...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 16:55
Heb gisteren de RAKUTEN knop en SmartTV knop opnieuw ingesteld. Eindelijk Plex, Disney, Videoland en NPO onder 2 knoppen op mijn 55OLED804 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Voordat er vragen komen en wellicht handig voor mensen die dat ook willen, dat gaat met:
https://play.google.com/s...id=flar2.homebutton&hl=nl

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:09:
Voordat er vragen komen en wellicht handig voor mensen die dat ook willen, dat gaat met:
https://play.google.com/s...id=flar2.homebutton&hl=nl
Held, dat was inderdaad mijn vraag :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shadowkid053
En voor dat daar weer vragen over komen:
[Philips remote] Dedicated Rakuten knop aanpassen

Laatste post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34

Cheezus

Luiaard

Ik heb een klein issue met geluid op mijn 50PUS7304. TV kijken gaat via een externe decoder (KPN), aangesloten op een Denon x1500-H receiver. De decoder gebruikte ik ook voor Netflix, dit werkt in principe prima. De Netflix app van de TV is echter wat sneller en makkelijker te bedienen, zeker voor de kids. Het probleem is alleen dat het geluid vanuit de TV anders klinkt dan via de decoder (aangesloten dmv HDMI ARC). Bass is veel luider en er zit een soort extra ruimtelijk effect/galm op.
- Instellingen op de tv staan op HDMI out -> Bypass, hierbij worden de settings voor verschillende geluidmodes uitgegrijsd en 'dus' verwacht ik dat de audiostream onbewerkt naar de receiver wordt gestuurd.
- Instellingen op de receiver staan voor zowel de input van de decoder als de TV op 'pure- Auto', dit zou dus ook hetzelfde moeten zijn.

Iemand met een vergelijkbare setup die hetzelfde ervaart en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik gebruik hier bij mijn Phiips (65OLED803) een VIP5202 decoder van KPN en Marantz SR6008 en heb ook mijn TV op Bypass staan. Wat ik hier vooral merk is dat het geluid vanuit de KPN decoder een flink stuk zachter is.
Wat voor geluidsinstelling heb je op de KPN Decoder staan? Kan je op je Denon zien wat voor soort signaal er binnen komt? DD5.1 kent een hele andere dynamiek dan DTS of Atmos.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ja, de receiver toont gewoon welk signaal binnenkomt, bij zowel de tv als de KPN decoder herkent hij het signaal (DDsur bij het meeste Netflix materiaal). Ik heb nog niet gekeken naar instellingen van de KPN decoder, dat zal ik nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik heb sinds een paar dagen dat m'n OLED854 alleen op de bijbehorende remote reageert als ik de remote 90 graden links of rechts van de tv mikt op een metertje of 2 afstand... Echt super weird... En ik heb hetzelfde met m'n remote van de kpn arris 5202 itv box die ik aan m'n tv heb gekoppeld dat als ik de volume zachter/harder wil zetten om dan ook 90 graden naar links of rechts te richten, omdat anders m'n tv het signaal niet oppikt...
Echter als ik op de ok knop van de tv remote druk maakt het niet uit waar ik heen richt, het lampje van de tv knippert, echter reageert het niet op ieder ander knop van m'n remote.
Enige oplossing als ik wil dat m'n tv op m'n remote reageert als ik de remote naar de tv richt is als ik er dichter dan een meter van af zit..vet vaag
Ik dacht dat interference het oorzaak kan zijn, maar zelfs als alle electronica uit de stekker is getrokken, behalve die van m'n tv heb ik nog hetzelfde probleem...

Wat zou het issue kunnen zijn? Wellicht een interference van m'n boven- of onderburen die stoort vanaf 1 meter van m'n tot verder in m'n woonkamer?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Batterij?
Staat er iets voor de sensor van de tv wat reflecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Nope, heb al meerdere batterijen geprobeerd, maar helaas geen verandering. Ook staat er niks voor de sensor wat het 'pad' blokkeert.

Ook lukt het me niet meer om in google home de soundbar en m'n setje hk citation one gesynct te krijgen en indirect bedenk ik me nu dat al deze shitzooi is begonnen toen ik m'n soundbar firmware naar de nieuwste versie had geupdatet. Een van de notes bij die update was dat m'n subwoofer betere draadloze connectie zou hebben met m'n soundbar.... zou die draadloze verbinding wellicht alle andere verbindingen in de war kunnen brengen?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik heb de Oled854 en afstandsbediening werkt gewoon op 4m afstand ook. Wel wat richting de tv doen. Overigens heb ik wel het klavier aan de achterzijde nog niet aan de praat gekregen. Ik dacht dat je dit bv kon gebruiken bij zoekfunctie in de apps van YouTube, Netflix,... maar geen reactie bij het drukken op de knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

stevenleemans schreef op maandag 30 maart 2020 @ 00:55:
Ik heb de Oled854 en afstandsbediening werkt gewoon op 4m afstand ook. Wel wat richting de tv doen. Overigens heb ik wel het klavier aan de achterzijde nog niet aan de praat gekregen. Ik dacht dat je dit bv kon gebruiken bij zoekfunctie in de apps van YouTube, Netflix,... maar geen reactie bij het drukken op de knoppen.
Hierbij komt het richten nog nauwer en heb je ook nog eens het probleem dat bij het vastpakken je de IR zender lijkt te blokkeren als je niet uitkijkt. Bij het typen zit de IR zender in de lange zijde, dus moet je proberen de AB alleen aan de korte zijdes vast te houden. Als je dan goed richt op de IR ontvanger van de TV werkt het wel. Maar Philips had dit wel beter kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvkerk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 15:57
Vraagje mbt android TV bij Philips....bestaat er hierin ook een modus zoals de "gallery mode" bij LG?
Ik kan daar niets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

TFHfony schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:22:
Ik gebruik hier bij mijn Phiips (65OLED803) een VIP5202 decoder van KPN en Marantz SR6008 en heb ook mijn TV op Bypass staan. Wat ik hier vooral merk is dat het geluid vanuit de KPN decoder een flink stuk zachter is.
Wat voor geluidsinstelling heb je op de KPN Decoder staan? Kan je op je Denon zien wat voor soort signaal er binnen komt? DD5.1 kent een hele andere dynamiek dan DTS of Atmos.
KPN decoder kon op stereo of surround. Stond in stereo maar gaf bij Netflix dus wel gewoon surround door. Staat nu in surround en stuurt dan ook normale TV (stereo) als surround door naar de receiver, maar dit veranderd niets aan het geluid zelf.
Ik denk nog steeds dat er iets van audio processing door de TV wordt gedaan maar ik kan geen instellingen meer bedenken/vinden om dit te veranderen..
Nou ja, dan maar via de KPN decoder blijven kijken.
TFHfony schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:01:
[...]

Hierbij komt het richten nog nauwer en heb je ook nog eens het probleem dat bij het vastpakken je de IR zender lijkt te blokkeren als je niet uitkijkt. Bij het typen zit de IR zender in de lange zijde, dus moet je proberen de AB alleen aan de korte zijdes vast te houden. Als je dan goed richt op de IR ontvanger van de TV werkt het wel. Maar Philips had dit wel beter kunnen doen.
Daar gebruikt de remote gewoon bluetooth voor neem ik aan.
@Steelo is dat mogelijk ook een probleem bij jou? Bluetooth storing of pairing niet meer in orde (ik weet niet wat de ab via bluetooth of IR doet.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Cheezus schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:34:
[...]
@Steelo is dat mogelijk ook een probleem bij jou? Bluetooth storing of pairing niet meer in orde (ik weet niet wat de ab via bluetooth of IR doet.).
Bij mijn 65OLED803 gewoon IR...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Cheezus schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:34:

Het probleem is gevonden :9
Er was nl. een firmware update voor m'n Sony soundbar en nadat ik die had uitgevoerd begon het probleem van signaal blokkering en dergelijke.
Ik had vandaag de subwoofer stekker eruit getrokken omdat dat mogelijk de boosdoener was (ivm draadloos signaal naar de soundbar toe) nadat de update was uitgevoerd, maar dat verhielp het probleem niet.
Toen maar de stekker van de soundbar er uit getrokken en ja hoor, m'n afstandsbediening deed het weer perfect van 2-3 m afstand en richtend op de tv...
Ik had daarna de soundbar weer aangesloten en aangezet en ja hoor, het signaal van m'n remote deed weer 'raar'.
Dus toen moest ik wel concluderen dat het aan m'n soundbar lag.
De firmware van m'n soundbar kon ik niet meer downgraden, maar ik heb toen maar een 'harde' reset gedaan en nu werkt alles weer naar behoren met de soundbar weer 'aan' en terug op de oude settings en met de nieuwste firmware.
Het lijkt erop dat de firmware update ervoor zorgde dat m'n soundbar, zonder een 'harde' reset, signalen ging 'jammen'....
Ook m'n HK One speakers gekoppeld met m'n soundbar (in een groep) via google home speelt weer synchroon muziek af _/-\o_

Uiteindelijk was de philips tv dus op geen enkele manier de boosdoener... :+

Ik dacht overigens in het begin toen de remote issue begon, dat de button mapper wellicht m'n afstandsbediening naar de knoppen had gebracht, maar gelukkig was dat niet de case.

[ Voor 12% gewijzigd door Steelo op 30-03-2020 21:45 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:51
Momenteel ben ik op zoek naar een goede OLED TV. Ik heb mijn oog laten vallen op de Oled854, alleen wil ik graag deze tv gebruiken met een Dolby Atmos soundbar.

Nu vinden bijna alle fabrikanten die een OLED tv aanbieden het een goed idee om te tv zo laag mogelijk te houden. Prachtig natuurlijk, behalve als je een soundbar eronder wil plaatsen.

Nu kan ik de tv natuurlijk ophangen, maar dat vindt mijn vriendin niet heel mooi. Je kunt ook een aparte TV stand kopen, maar dat is ook niet altijd even mooi.

Hebben jullie enig ander idee wat zou kunnen? Gebruiken jullie de tv icm een soundbar?

Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 20:55
Heeft je vriendin dan wel voorbeelden gezien waar het mooi is verwerkt met een beugel aan de muur :-). Ik hou wel van strak en dit ziet er altijd wel strak uit vind ik zelf. De TV hangt hier iets gekanteld naar links of rechts afhankelijk vanaf welke kant je kijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_EHFNnyl4XE34lgFaDc0CC7FYc=/f/image/B41WK2YPKE6t3xSEDba7VTbq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

M3lvinG schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:03:
Nu vinden bijna alle fabrikanten die een OLED tv aanbieden het een goed idee om te tv zo laag mogelijk te houden. Prachtig natuurlijk, behalve als je een soundbar eronder wil plaatsen.
Zoals @SirMemeAlot laat zien, inderdaad legio voorbeelden van een laag opgehangen tv met soundbar eronder :)
https://duckduckgo.com/?q...dbar&iax=images&ia=images

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

M3lvinG schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:03:
Momenteel ben ik op zoek naar een goede OLED TV. Ik heb mijn oog laten vallen op de Oled854, alleen wil ik graag deze tv gebruiken met een Dolby Atmos soundbar.

Nu kan ik de tv natuurlijk ophangen, maar dat vindt mijn vriendin niet heel mooi. Je kunt ook een aparte TV stand kopen, maar dat is ook niet altijd even mooi.

Hebben jullie enig ander idee wat zou kunnen? Gebruiken jullie de tv icm een soundbar?

Thanks voor de tips!
ik gebruik de philips 65oled854 met een sony soundbar en gebruik een verhoogde tv meubelstuk (bovenop een ikea besta tv meubelkast) zodat de soundbar niet de onderkant van het scherm blokkeert.

ik heb zo eentje gehaald Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwyNXpB3yYuMffyJuTSFhOPNJ8g=/f/image/olORwkSLVNptCMiJIJjaXjEh.jpg

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:51
Steelo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:02:
[...]

ik gebruik de philips 65oled854 met een sony soundbar en gebruik een verhoogde tv meubelstuk (bovenop een ikea besta tv meubelkast) zodat de soundbar niet de onderkant van het scherm blokkeert.

ik heb zo eentje gehaald [Afbeelding]
Daar zat ik ook aan te denken! Heb je een foto hoe dat eruit ziet in het echt?
Ben wel benieuwd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

M3lvinG schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:43:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken! Heb je een foto hoe dat eruit ziet in het echt?
Ben wel benieuwd namelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib8j1E0lYeBEOz7uh_XnhgSm68w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGHSOnxEjmgkOMozifZnq4aW.jpg?f=fotoalbum_large
zie hierboven. De tv standaard is wel iets breder, maar dat vind ik zelf niet storend. En de diepte van het glas is verder prima en kan 40kg aan.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Ha, iemand met de 934 en ook gemerkt heeft dat soms de bas wegvalt? Ik gebruik de soundbar + externe sub (en de sub is niet het probleem, ook zonder blijken basgeluiden soms niet aanwezig te zijn).

Op internet gezocht, lees ik dat ze het .1 kanaal er gewoon uitgesneden hebben, maar dit misschien met een update terugdraaien. Zou dit het kunnen zijn? De reden dat ik dit vraag is omdat ik uberhaupt niet kan zien of er in Dolby Atmos afgespeeld wordt. Ik gebruik de apps van de TV (Netflix en Amazon Prime) om content af te spelen.

De review waarin dit aangehaald werd was van december 2019, maar ik kan nergens vinden of er inderdaad een update is geweest waarin dit probleem is opgelost (als dit het inderdaad is).

Hoop dat iemand meer weet?

[ Voor 17% gewijzigd door Daniel_SJD op 13-04-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

De PUS7354 75 inch tv is nu bij ibood in de aanbieding voor 1079e excl. verzendkosten.
Dit is ongeveer 420 euro goedkoper dan de goedkoopste aanbieder op dit moment...

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Nu twee weken de 65OLED854 in huis, erg tevreden mee! Enige issue tot op heden is de lipsync met de Ziggo Mediabox Next. Deze verloopt wisselend. Op de mediabox kun je dit instellen maar ik krijg het niet perfect. Kan dit ook op de TV zelf of zijn er tweaks om dit te verbeteren?

Zelf al gezocht, de UHD instellingen aangepast op de hdmi ingang, in de hanldeiding zie ik alleen maar opties voor sync bij de digital out.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben even benieuwd of er meer mensen zijn met een geluidsprobleem met hun soundbar.

Ik heb dus een 49PUS6482/12 en ik kijk sinds +- een halfjaar tv via NLziet. Maar het valt mij op dat met name bij het overschakelen tussen scenes het geluid 1/2 seconde weg valt. Daardoor mis je elke keer het begin van de zin. Echt enorm irritant en frustrerend want ik krijg het met geen mogelijkheid opgelost.

Uiteraard heb ik er geen last van als ik het geluid van de TV speakers zelf gebruik en met het kijken van films/series via andere apps zoals netflix, disney+ of plex heb ik er geen last van.

Het lijkt dus voornamelijk te gaan om de combinatie NLziet, soundbar en TV.

Hebben jullie dit toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
Na flink googlen kan ik niet op een antwoord komen op de volgende vraag.

Kan de Philips 65oled804 atmos geluid doorgeven naar een externe soundbar?

Ik lees conflictende verhalen dat dit enkel mogelijk is met HDMI 2.1, en dat ongeacht de tv HDMI 2.0 heeft dit wel gewoon kan.

Edit: ter verduidelijking:

Shield tv pro > tv > Sony zf9.

Helaas werkt:

Shield > soundbar > tv niet goed omdat Sony een stel prutsers zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Hemingr op 15-04-2020 21:20 ]

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Taigu schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:07:
Nu twee weken de 65OLED854 in huis, erg tevreden mee! Enige issue tot op heden is de lipsync met de Ziggo Mediabox Next. Deze verloopt wisselend. Op de mediabox kun je dit instellen maar ik krijg het niet perfect. Kan dit ook op de TV zelf of zijn er tweaks om dit te verbeteren?

Zelf al gezocht, de UHD instellingen aangepast op de hdmi ingang, in de hanldeiding zie ik alleen maar opties voor sync bij de digital out.
Als ik het goed voor heb gebruik je HDMI voor de uitvoer van je geluid? Ik heb ook serieus zitten prutsen op onze Oled854, maar kreeg het ook niet goed. Ik heb een optische kabel gekocht en deze heeft het opgelost. Misschien ook bij jou? Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Dank @stevenleemans maar de output van het geluid is alleen de TV. Input is dus Mediabox Next (hdmi), output TV beeld/speakers.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:14
De 804, heb zelf de 854, kan zeker vanuit de tv eigen Apps Dolby Atmos doorgeven via de HDMI naar een Atmos geschikte set up. Werkt prima bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Taigu schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:07:

Waarschijnlijk heb je de audio source op Dolby staan op je Next? Dan ga je dat vooralsnog niet goed krijgen. De Next heeft dit probleem al sinds de introductie en er wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing (er loopt een apart topic over de Next hier op tweakers). Oplossing voor nu is stereo output te kiezen en dan zijn er geen lipsync problemen. Zelf vind ik dit niet zo storend aangezien ik de dolby output sowieso niet denderend vind van de Next. Mijn Onkyo receiver maakt er zelf een "5.1' achtige oplossing van die veel beter klinkt imho.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

@TFHfony en @TooTall_NL :
Nog bedankt voor jullie foto's van jullie muurbeugel resultaten.
Mag ik vragen wat de loodrechte afstand is van de muur tot een Ambilight ledlampje bij jullie?
Dat geeft mij wat beter inzicht in de (minimale) afstand om tot zo'n egale verlichting als jullie te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Fireshade schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:01:
[...]

Mag ik vragen wat de loodrechte afstand is van de muur tot een Ambilight ledlampje bij jullie?
Dat geeft mij wat beter inzicht in de (minimale) afstand om tot zo'n egale verlichting als jullie te komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96eIsbJ4T43-AmKuZm6Qvr_NqHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLmy13arESGJbI1qyt8yVJZV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 10:40
Fireshade schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:01:
[...]

7 cm bij mij, is ruim voldoende!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

@TFHfony en @TooTall_NL
Okay, dat is allemaal erg dicht bij de muur - mooi!
Ik was bang dat de lampjes minimaal 10 cm of zo er van af moesten staan (kan ie net zo goed op de voet blijven).
Bedankt voor de snelle reacties! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fireshade op 16-04-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:09

ap3nr0ts

hoi

Hoi! Nu vakanties wegvallen en ik weer heel veel game op de bank ... Zat ik naar een nieuwe tv te kijken. Ambilight vind ik er altijd wel tof uitzien bij mijn oma, dus ik pakte dat eens erbij als filter, met 4K als minimum, en groter dan mijn huidige (46 inch). Dan kom ik op deze drie opties uit, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik hiertussen zou moeten kiezen. Iemand tips of dingen waar ik rekening mee moet houden? Alvast bedankt.

https://tweakers.net/pric.../1237195;1456434;1442146/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ik zou gaan voor de 804, deze heeft de 3e generatie van de fameuze P5 processor, de andere twee nog de voorganger, nl de 2e.
Verder bevat de 804 Android, in tegenstelling van de 754, draait op ander platform, dus een veel ruimere collectie Apps.
Verder afhankelijk van je eigen voorkeur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:09

ap3nr0ts

hoi

Duidelijk. Thanks. Wat ik me wel afvroeg. Bij mijn huidige oude Samsung-led valt het me enorm op dat donkere beelden enorm smeren. Gisteravond bij Jinek bijvoorbeeld, als ze heen en weer bewoog met haar gestreepte blouse, is het enige wat mij opvalt dat die lijnen dikker worden bij bewegen. Is dat met oled minder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Op mijn OLED ziet Jenik er als een plaatje uit, prima beeld zonder enig probleem, ook met haar streepjes blouse. Eigelijk of ze gewoon naast je op de bank zou zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dacht dat het hier al eens vaker is aangegeven. Maar ik probeer via de Plex app een 4K film te streamen maar dat gaat echt met om de 30 seconden buffer. Ik heb de Philips OLED 804, wel slecht dat daar nog 100mbit uplink op zit, nu lukt het met 4K net niet. Ik heb Plex pass en zie de bandbreedte continu rond de 95Mbits met drops er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

SirMemeAlot schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:16:
Dacht dat het hier al eens vaker is aangegeven. Maar ik probeer via de Plex app een 4K film te streamen maar dat gaat echt met om de 30 seconden buffer. Ik heb de Philips OLED 804, wel slecht dat daar nog 100mbit uplink op zit, nu lukt het met 4K net niet. Ik heb Plex pass en zie de bandbreedte continu rond de 95Mbits met drops er tussen.
Ik gebruik de 5GHz draadloze (Chromecast) optie op mijn Philips TV, gaat meestal stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:31
nou dat ligt niet aan de tv
ik heb een vele oudere philips tv 55pus6401met ook 100 mbit
en kan gewoon prima 4k streamen

de bandbreedte komt ook echt niet boven de 100mbit uit bij mij
als ik films heb van 25 gb
ook niet op andere devices met een gigabit poort

ik heb ook plex pass

er zijn uberhaupt geen tvs volgens mij die gigabit ethernet poorten hebben
en dat is ook niet nodig voor 4k
maar er zal een andere reden zijn

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 19-04-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roedies72
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik krijg morgen mijn nieuwe tv binnen, een Philips 58pus7304. Iemand die wat "ideale" settings weet?
Begreep dat hij af fabriek niet zo heel goed ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Tja je kan op internet de officiële isf calibratie vinden maar misschien vind je dat zelf niet mooi. Kortom gewoon afstellen wat jij mooi vind. Mijn tip zou zijn om dat savonds te doen zonder zonlicht inval. Daarnaast zou ik de beeldverbeteraars uitzetten of minst op de laagste setting.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
aangezien 4k streamen helemaal geen 95mbit kost
lijkt het dus eerder alsof je plex server hapert of je nas of wat dan ook
waardoor je TV telkens volle kracht moet gaan binnenhalen

misschien moet je dat eens onderzoeken inplaats van hier maar wat te roeptoeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Roedies72 schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:32:
Ik krijg morgen mijn nieuwe tv binnen, een Philips 58pus7304. Iemand die wat "ideale" settings weet?
Begreep dat hij af fabriek niet zo heel goed ingesteld is.
de grootste fout is meestal aan de instellingen gaan zitten rommelen
niet te veel veranderen dat is meestal het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
boyette schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:06:
[...]

aangezien 4k streamen helemaal geen 95mbit kost
lijkt het dus eerder alsof je plex server hapert of je nas of wat dan ook
waardoor je TV telkens volle kracht moet gaan binnenhalen

misschien moet je dat eens onderzoeken inplaats van hier maar wat te roeptoeteren
Zo, een beetje gefrustreerd? Ik heb onderzoek gedaan, maar daarom kan ik er helaas nog wel er naast zitten. Weet jij wel wat voor films ik stream? Want er zit nogal verschil in namelijk. Daarnaast geeft mijn Plex zelf aan dat het 95Mbit gebruikt en ik moet continu bufferen. Plus ik meende dat ik dit probleem hier vaker voorbij had zien komen.

Maar jij geeft dus aan dat het een bug van Plex is dat het 95Mbit aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
SirMemeAlot schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:26:
[...]

Zo, een beetje gefrustreerd? Ik heb onderzoek gedaan, maar daarom kan ik er helaas nog wel er naast zitten. Weet jij wel wat voor films ik stream? Want er zit nogal verschil in namelijk. Daarnaast geeft mijn Plex zelf aan dat het 95Mbit gebruikt en ik moet continu bufferen. Plus ik meende dat ik dit probleem hier vaker voorbij had zien komen.

Maar jij geeft dus aan dat het een bug van Plex is dat het 95Mbit aangeeft?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
nee

en volgens mij heb ik dat topic gezien waarbij we vanalles hebben aangedragen en jij je alleen maar blind bleeft staren op die 100mbit poort en verder nergens naar wilde kijken

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 19-04-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Hemingr schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:18:
Na flink googlen kan ik niet op een antwoord komen op de volgende vraag.

Kan de Philips 65oled804 atmos geluid doorgeven naar een externe soundbar?

Ik lees conflictende verhalen dat dit enkel mogelijk is met HDMI 2.1, en dat ongeacht de tv HDMI 2.0 heeft dit wel gewoon kan.

Edit: ter verduidelijking:

Shield tv pro > tv > Sony zf9.

Helaas werkt:

Shield > soundbar > tv niet goed omdat Sony een stel prutsers zijn.
Ja hoor, hier op mn oled854 werkt de netflix app prima en geeft het atmos geluid door naar m'n soundbar.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Volgens mij haal je mij met iemand door de war. Dit is de 1e keer dat ik erover begin. Maar prima, lekker helpvol.

Ik ben er inmiddels al achter als ik Dolby Atmos 7.1 uitzet dat het al een stuk beter loopt, zo te zien geen buffermomenten meer. De brandbreedte geeft ook niet meer continu 95Mbit aan in Plex dasbboard. Mogelijk dat het komt omdat ik een Sonos soundbour heeft, waardoor dit Dolby Atmos sowieso al onnodig is maar dat het daarom zoveel moet werken om het geluid weer om te zetten.

Maar ik wil er wel bij aangeven dat ik geen expert ben en dit dus niet met zekerheid kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Steelo schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:14:
[...]

Ja hoor, hier op mn oled854 werkt de netflix app prima en geeft het atmos geluid door naar m'n soundbar.
Let wel, dit is DD+ Atmos, niet de Atmos die bijv. in een (UHD) BD zit :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Brad Pitt schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:12:
[...]

Let wel, dit is DD+ Atmos, niet de Atmos die bijv. in een (UHD) BD zit :)
True! Dd+ is het hoogste haalbare omdat dit model geen earc / HDMI 2.1 support is.
Daarom is het handig om de desbetreffende device rechtstreeks op de soundbar aan te sluiten en de soundbar via arc op de tv. Dan heb je wel, mits device atmos support heeft, de volledige atmos support. Ik heb deze set-up met m'n pc (grafische kaart HDMI) die op de soundbar staat aangesloten en die weer op m'n tv via arc is aangesloten. Ik heb 4k beeld en kan truehd atmos of dts hd-ma of neural x afspelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Steelo op 20-04-2020 20:19 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
De grote vraag;
Heb je subtitles?

Die gooien veelal roet in het eten, met name PGS varianten.
Srt files doen soms ook moeilijk, hangt dan weer af van hoe de video/sound gecodeerd is.

Verder heb ik deze bekabeld aangesloten (max 100mb) en ook via de 5ghz (kanaal 40, philips pakt niet alle 5ghz kanalen) en via de 5ghz haal ik ongeveer 180mb. In beide gevallen gaan 4k films vlekkeloos met de x265 HEVC codec. Zodra ik subs aanzet gaat die haperen, met de 7.1 audio af en toe ook, maar 5.1 is hier genoeg. Mijn intel NUC met i5 core trekt daarnaast ook niet alles natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door shadowkid053 op 20-04-2020 20:46 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb inderdaad subtitles en de PGS variant. Ben nu @boyette uitgebreid aan het testen wat er aan de hand kan zijn. Maar het lijkt te ontstaan door de 7.1 TrueHD audio, ik heb ook PGS subtitles maar mijn CPU lijkt het makkelijk te trekken.

Alhoewel de datastroom bij deze film wel aanzienlijk hoger is dan de meeste 4K films die we testen en er pieken zijn van rond de 200Mbps lijkt dat niet het issue te zijn van de 100Mbit poort van de TV. Maarja, oplossing, geen 7.1 audio gebruiken als je toch niet met een surroundset luistert en het probleem is opgelost. Ik denk dat ik mijn post dus iets moet nuanceren of zelfs mijn woorden moet terugnemen ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:37

IkWilbert

Het is mij!

Er is een nieuwe firmware beschikbaar voor de 2019 tv's.
https://toengel.net/phili...9-pie-tpm191e-1-2-173-10/

Changelog TPM191E _ 001.002.173.010–Date: 2020/04/20

Fix for specific Smart TV apps
Improvements for firmware update

TPM191E _ 001.002.173.008–Date: 2020/03/04

Introducing FVP support for UK

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41
@IkWilbert

Thanks, ben hem nu aan het installeren... geen enorm indrukwekkende changelog maar we gaan het merken. Vond het wel weer eens tijd voor een update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
m0ridin schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:03:
@IkWilbert

Thanks, ben hem nu aan het installeren... geen enorm indrukwekkende changelog maar we gaan het merken. Vond het wel weer eens tijd voor een update ;)
Zeker waar, en vraag me dan ook af waar Android TV 10 blijft.
Volgens mij werd er overal gepost in dec 2019 dat die eraan zat te komen maar inmiddels zijn we toch wel weer een half jaar verder.

Tevens een update van mijn kant mbt de software voor mensen die dit lezen en nadenken over een evt Philips Oled Tv met Android TV.

Tja, had weinig vertrouwen in Philips qua software en dat is toch wel deels uitgekomen. Tegen een beetje beter weten in toch een Philips gekozen (goede prijs, mooie design, B&W speaker en natuurlijk ambilight).
Heb de 65OLED934 en het is een mooi ding maar de software is toch niet heel betrouwbaar gebleken.
Eerste maand viel echt mee maar inmiddels toch wel een half dozijn keer de stekker uit het stopcontact moeten halen voor een harde reset zeg maar en dat doet hij weer normaal.

Wat gebeurd er dan ? Keuze voor een app en dan scherm zwart en dan blijft dat zo. Met name met Videoland vaker het geval dan de rest dus zal ook te maken hebben met een gare app van die RTL groep.
Net een update gedaan met wat specifieke app fixes dus wellicht helpt dat.
Ansich is de Android structuur wel mooi hoor en soms verassend snel switchen tussen apps maar soms ook weer niet. Typisch Android wat dat betreft, beetje quirky.
Maar goed, 2e update sinds de aanschaf eind november dus anisch staat het niet allemaal stil qua ontwikkeling maar mega is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Inderdaad... Ook hier merk ik dat mijn 65OLED803 na een tijdje wat moeite krijgt met bepaalde apps (Kodi, Videoland, etc...) Gelukkig kan ik dit model via het Android menu gewoon opnieuw op laten starten, want de stekker kan ik niet echt goed bij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Hier een 854 in gebruik sinds vorig najaar en met de apps welke ik bijna dagelijks gebruik (NF, Prime, Disney+) helemaal geen problemen, functioneren naar behoren.
Met de nieuwste Update van afgelopen maand geen veranderingen geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 09:47
ik heb wel af en toe vastlopende apps en dan helpt een herstart (stekker eruit) inderdaad. Met name chromecast streamen zorgt voor issues lijkt het; daarna is het geluid volledig van slag en gaat het niet meer naar de versterker.
Daarnaast heb ik op Nederland 3 rare ruis sinds de update, in de ochtend vooral. Of dit echt gerelateerd is weet ik niet, het lijkt me ergens sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Met de update van pas hebben wij ook problemen met de apps. De TV herstart zichzelf ook rustig 2-3x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Laatst online: 16-09 15:44
Vandaag is er bij Ibood een 65PUS8204 te koop voor €699. Ik lees veel verschillende verhalen over de kwaliteit van het scherm zelf. Iemand ervaring met dit scherm (IPS) en dan met name edge bleeding of verticale strepen in het beeld?

-=-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevenleemans
Hier een Oled854. Door eerdere ervaringen met Philips toch nogal wantrouwig, maar uiteindelijk voor Philips gegaan door ambilight, LG paneel, prachtig beeld en processor en goede prijs. We kijken zeer vaak via de apps van Netflix, YouTube, en VTM Go. Hebben de tv nu bijna 5 maanden, nog geen enkele keer vastgelopen. Lijkt me blijkbaar niet onbelangrijk welke apps je gebruikt en zou dus zomaar daaraan kunnen liggen ipv aan Android... Ik ben normaal geen Android fan (hebben voor bijna alles Apple) maar tot hier heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Even een vraag mbt gamen en het inbranden met oled. Ik game regelmatig een uurtje of 2 call of duty. Hoe kan dat met deze tv? Hebben jullie tips of tricks om het inbranden zoveel mogelijk te voorkomen. En is het zo dat ik me zorgen moet maken als ik een aantal uur speel of was dat echt iets van de afgelopen jaren met oled. Graag hoop ik op een goed advies van iemand want weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@thekvnz Heb inmiddels al honderden uren gegamed op mijn 804.

Om de zoveel uur krijg je dan een (vervelende) pop up om hem weer even te verversen. Je kan dit 2x uitstellen maar bij de 3de keer gaat hij toch echt automatisch 10 minuten uit om alle restbeelden te verwijderen.

Het veiligheidsmechanisme zit er dus goed in gebouwd. Zou me geen zorgen maken, en koop indien mogelijk bij een winkel met lange garantie (2-5 jaar)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Eindelijk is er een update voor de hw-q90r soundbar voor earc. Is het ook mogelijk dat Philips ooit een keer een tv firmware update gooit voor de 804 om dolby atmos te kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
thekvnz schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:50:
Eindelijk is er een update voor de hw-q90r soundbar voor earc. Is het ook mogelijk dat Philips ooit een keer een tv firmware update gooit voor de 804 om dolby atmos te kunnen afspelen?
Ik gebruik een lg sk9y. Als ik via netflix peaky blinders kijk, begint op mn soundbar de tekst "atmos" voorbij te komen. Is dit dan geen atmos? Of gaat het om atmos van externe bronnen zoals blu-ray spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
De Philips 804, heb zelf de 854, ondersteunt c.q. kan de Dolby Atmos van zowel de eigen tv Apps maar ook via de HDMI aansluitingen van bijvoorbeeld een UHD player doorzetten naar een Dolby Atmos set up.

@thekvnz heb je de audio instellingen wel correct staan dat het je niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik kreeg gisteravond zomaar een melding over restbeelden verwijderen, met als enige optie OK. De TV was vanaf dat moment volledig onbruikbaar en er is nergens te zien wat de voortgang van het proces is. Vanmorgen heb ik de TV weer aangezet en ik zag geen enkele melding, dus ik ga er vanuit dat dit een goed teken is. Maar... ik vind het nogal moeilijk te verkroppen dat mijn TV besluit dat ik helemaal geen filmpje ga kijken. :(

De TV staat elke avond stand-by, kan ik iets doen om te voorkomen dat dit proces om 21:00 savonds moet beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

OrganicIron schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:08:
Ik kreeg gisteravond zomaar een melding over restbeelden verwijderen, met als enige optie OK. De TV was vanaf dat moment volledig onbruikbaar en er is nergens te zien wat de voortgang van het proces is. Vanmorgen heb ik de TV weer aangezet en ik zag geen enkele melding, dus ik ga er vanuit dat dit een goed teken is. Maar... ik vind het nogal moeilijk te verkroppen dat mijn TV besluit dat ik helemaal geen filmpje ga kijken. :(

De TV staat elke avond stand-by, kan ik iets doen om te voorkomen dat dit proces om 21:00 savonds moet beginnen?
Heb je toevallig vanaf vroeg in de middag onafgebroken tv gekeken? Mijn ervaring is dat de tv met deze melding komt na een X aantal uur onafgebroken kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Nu online
TFHfony schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:15:
[...]

Heb je toevallig vanaf vroeg in de middag onafgebroken tv gekeken? Mijn ervaring is dat de tv met deze melding komt na een X aantal uur onafgebroken kijken.
Nee, er is niet meer TV gekeken dan anders. Ik heb nog even navraag gedaan bij mijn vrouw en kinderen, maar niemand heeft eerder een melding over restbeelden verwijderen gezien of geannuleerd.

De Firmware versie is: 107.001.101.002 geïnstalleerd op 15 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
dinandus schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:48:
De Philips 804, heb zelf de 854, ondersteunt c.q. kan de Dolby Atmos van zowel de eigen tv Apps maar ook via de HDMI aansluitingen van bijvoorbeeld een UHD player doorzetten naar een Dolby Atmos set up.

@thekvnz heb je de audio instellingen wel correct staan dat het je niet lukt?
De PlayStation en Kpn heb ik aangesloten met HDMI op de soundbar. Deze gaat vervolgens met 1 HDMI kabel naar de tv. Alle HDMI kabels zijn versie 2.1. In het menu van de tv heb ik bij geluid > geavanceerd > audio out en dan HDMI geluidssysteem aangeklikt. Is dit zo goed? Of zijn er nog andere instellingen of dingen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

OrganicIron schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:08:

Nog niet mee gemaakt gelukkig. Welk type is het en hoe lang heb je hem al?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Nu online
westergas schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Nog niet mee gemaakt gelukkig. Welk type is het en hoe lang heb je hem al?
Ik heb de 55OLED803 en hij is van begin augustus 2019 en tot gisteravond was hij nagenoeg foutloos. Voor mij is dit ook de eerste keer dat ik deze melding heb gekregen, maar hij is wel dusdanig blokkerend dat ik graag wil begrijpen waar hij vandaan komt en wat ik er zelf aan kan doen om hem niet nogmaals te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

OrganicIron schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:29:
[...]

Ik heb de 55OLED803 en hij is van begin augustus 2019 en tot gisteravond was hij nagenoeg foutloos. Voor mij is dit ook de eerste keer dat ik deze melding heb gekregen, maar hij is wel dusdanig blokkerend dat ik graag wil begrijpen waar hij vandaan komt en wat ik er zelf aan kan doen om hem niet nogmaals te krijgen.
In mijn ervaring komt het echt alleen als hij lang heeft aangestaan, maar het kan sowieso geen kwaad.
Soms kijken we hier in het weekend een heel seizoen van een serie achter elkaar en dan krijgen we het ook.

Daarom zit er juist een veiligheidsmechanisme in om je er van op de hoogte te stellen.

Geniet van je TV, en krijg je de pop up, laat hem dan even lekker verversen.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 06-05-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Greatsword schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:37:
[...]

In mijn ervaring komt het echt alleen als hij lang heeft aangestaan, maar het kan sowieso geen kwaad.
Daarom zit er juist een veiligheidsmechanisme in om je er van op de hoogte te stellen.

Geniet van je TV, en krijg je de pop up, laat hem dan even lekker verversen.
Dit is in principe ook mijn ervaring. Maar toch ga je heel ongelukkig zijn als dit tijdens een voetbalwedstrijd oid in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TFHfony schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Dit is in principe ook mijn ervaring. Maar toch ga je heel ongelukkig zijn als dit tijdens een voetbalwedstrijd oid in beeld komt.
De eerste 2x kan je het negeren, wat mij meer irriteert is het formaat en het feit dat je binnen 30 sec moet reageren. Soms ligt de afstandsbediening niet binnen handbereik en dan gaat hij dus automatisch uit. (Tijdens het gamen nog iets erger als er geen pauze o.i.d. is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Waarom kunnen ze deze functie niet starten in standby bijvoorbeeld of aangeven dat als je de TV uit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@SirMemeAlot Dat gebeurt ook al standaard, dit proces gaat meer om activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Nu online
Greatsword schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:42:
[...]

De eerste 2x kan je het negeren,
Dat heb ik ook veel gelezen, maar hier in huis beweerd iedereen geen pop-ups weggeklikt te hebben. De TV heeft gister ongeveer 1u aangestaan voor de melding kwam (over de gehele dag) Daarna was het gewoon pats-boem over en uit, ik heb hem de TV na 20mins weer aangezet maar kreeg de melding dat ik het proces daarmee onderbroken had (en ging de TV weer uit)

Ik ben blij dat Philips de levensduur wil bewaken, maar dit is wel erg in my face. :+

Het stemt me in ieder geval hoopvol dat jullie deze ervaring niet delen. Ik hou het in de gaten en hoop dat de melding niet op deze manier terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
IkWilbert schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:44:
Er is een nieuwe firmware beschikbaar voor de 2019 tv's.
https://toengel.net/phili...9-pie-tpm191e-1-2-173-10/

Changelog TPM191E _ 001.002.173.010–Date: 2020/04/20

Fix for specific Smart TV apps
Improvements for firmware update

TPM191E _ 001.002.173.008–Date: 2020/03/04

Introducing FVP support for UK
Wij hadden wel eens het probleem dat Videoland of Netflix app bleef hangen. Hopelijk is dat nu opgelost. Het streaming probleem vanuit de Ziggo Go app is helaas niet opgelost.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:00
Ik heb sinds afgelopen weekend de 55Oled804 aan de muur hangen. Fantastisch beeld maar ik heb wel een probleem met het geluid icm. mijn Sonos 5.0 opstelling.

Zodra ik in de tv instel dat er via de optische uitgang meerkanaals geluid moet worden uitgestuurd, krijg ik last van behoorlijke lip sync problemen. Het geluid loopt achter op het beeld.
Het maakt niet uit of ik de tv instel op 'meerkanaals' of 'meerkanaals (bypass)'. Alleen wanneer ik de tv weer instel op gewoon stereo, loopt het geluid weer mooi synchroon.
Het lip sync probleem komt voor als ik video's afspeel via m'n computer (hangt via HDMI aan de tv), maar ook als ik via interne apps video's afspeel (bijvoorbeeld met Rakuten).

Nu zou je kunnen denken dat dit aan Sonos ligt, echter wanneer ik op internet zoek, zijn er veel mensen die deze problemen hebben vaak icm. een LG Oled tv. Sonos beweert echter dat de Playbar geen vertraging heeft en het geluid weergeeft, zodra het binnenkomt via de optische kabel. Deze bewering van Sonos lijkt mij wel te kloppen, aangezien het met m'n vorige tv (Sony Bravia KDL-48W585B) wel probleemloos werkte.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en is er misschien een work-around om toch surround geluid te kunnen krijgen zonder lip-sync problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
gabberjoost schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:01:
Ik heb sinds afgelopen weekend de 55Oled804 aan de muur hangen. Fantastisch beeld maar ik heb wel een probleem met het geluid icm. mijn Sonos 5.0 opstelling.

Zodra ik in de tv instel dat er via de optische uitgang meerkanaals geluid moet worden uitgestuurd, krijg ik last van behoorlijke lip sync problemen. Het geluid loopt achter op het beeld.
Dit misschien:
Instellingen -> Geluid -> Geavanceerd -> Vertraging digitale uitvoer op aan zetten en dan Verschuiving digitale uitvoer bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

prijk schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Dit misschien:
Instellingen -> Geluid -> Geavanceerd -> Vertraging digitale uitvoer op aan zetten en dan Verschuiving digitale uitvoer bijstellen.
Ja dat heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
prijk schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Dit misschien:
Ik heb ff vlug met die instelling gespeeld, het lijkt idd. wel beter. Ik moet het nog ff een keer beter testen, ik had niet veel tijd.
Het vreemde is echter dat bij mij het geluid achter loopt op het beeld. Nu stel ik die schuif van 'verschuiving digitale uitvoer' omhoog vanaf nul, dan zou ik verwachten dat er juist meer vertraging komt. Maar dat is blijkbaar niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe je de huidige resolutie kan weer geven en/of hdr/ vision worden gebruikt tijdens het kijken?
Soms zie je dit aan het begin van het kijken weergegeven worden, maar vraag mij af of dat ook tijdens het kijken opgevraagd kan worden.
Heb de 65oled854

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Als je normaliter HDR content kijkt zie dit inmiddels de bekende pop up in beeld verschijnen.

Tijdens het kijken gebruik je de "+" info toets en ga je naar de oplichtende tweede info regel, bevestigt deze, en je ziet de beeld info. Hier staat o.á. welke HDR nu precies wordt gebruikt.

Als tweede mogelijkheid in het uitvoerige beeld instellingen menu, kun je het ook inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:32
gabberjoost schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:01:

Het maakt niet uit of ik de tv instel op 'meerkanaals' of 'meerkanaals (bypass)'. Alleen wanneer ik de tv weer instel op gewoon stereo, loopt het geluid weer mooi synchroon.
Het lip sync probleem komt voor als ik video's afspeel via m'n computer (hangt via HDMI aan de tv), maar ook als ik via interne apps video's afspeel (bijvoorbeeld met Rakuten).

Nu zou je kunnen denken dat dit aan Sonos ligt, echter wanneer ik op internet zoek, zijn er veel mensen die deze problemen hebben vaak icm. een LG Oled tv. Sonos beweert echter dat de Playbar geen vertraging heeft en het geluid weergeeft, zodra het binnenkomt via de optische kabel. Deze bewering van Sonos lijkt mij wel te kloppen, aangezien het met m'n vorige tv (Sony Bravia KDL-48W585B) wel probleemloos werkte.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en is er misschien een work-around om toch surround geluid te kunnen krijgen zonder lip-sync problemen?
Heb zelfde met PUS7502. Via stereo geen issue, via meerkanaals loopt de boel uit de pas. Oplossing zoals hieronder beschreven ondersteun ik helaas niet. Bij vertraging zappen van NPO-1 naar RTL4 en eventueel weer terug en alles is uit de pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ambi1961 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Heb zelfde met PUS7502. Via stereo geen issue, via meerkanaals loopt de boel uit de pas. Oplossing zoals hieronder beschreven ondersteun ik helaas niet. Bij vertraging zappen van NPO-1 naar RTL4 en eventueel weer terug en alles is uit de pas
Met de 65OLED803 idem dito. Hangt hier via HDMI-ARC aan een Marantz SR6008, maar het geluid is niet 100% synchroon te krijgen op alle zenders als je een meerkanaals optie kiest. Zowel niet bij zenders op de TV zelf (Ziggo) of een externe bron (KPN 4K ontvanger).
Enige oplossing? Alles via de Marantz laten lopen, maar dan heb ik geen HDR meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
TFHfony schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Met de 65OLED803 idem dito. Hangt hier via HDMI-ARC aan een Marantz SR6008, maar het geluid is niet 100% synchroon te krijgen op alle zenders als je een meerkanaals optie kiest. Zowel niet bij zenders op de TV zelf (Ziggo) of een externe bron (KPN 4K ontvanger).
Enige oplossing? Alles via de Marantz laten lopen, maar dan heb ik geen HDR meer...
Ik zat er ook al aan te denken om er een HDMI - SPDIF splitter tussen te zetten. Maar hoe krijg je dan weer geluid wanneer je interne apps gebruikt... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinandus schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:14:
Als je normaliter HDR content kijkt zie dit inmiddels de bekende pop up in beeld verschijnen.

Tijdens het kijken gebruik je de "+" info toets en ga je naar de oplichtende tweede info regel, bevestigt deze, en je ziet de beeld info. Hier staat o.á. welke HDR nu precies wordt gebruikt.

Als tweede mogelijkheid in het uitvoerige beeld instellingen menu, kun je het ook inzien.
Tijdens het kijken de + knop indrukken heeft geen effect helaas. Ook je tweede manier gaat hier niet goed.. ik doe vast wat verkeerd..
Pagina: 1 ... 33 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.