Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Kon zo 1,2,3 het antwoord niet vinden, maar ik heb een 65oled854 en wil er graag een utp kabel in hebben, echter de teevee hangt vrij strak aan de muur en ben nu in mijn eentje. Hebben jullie tips hoe je dit het beste kan doen? Of gewoon wachten tot er iemand bij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:32
thekvnz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 02:51:
Het afspelen van 4K films met 7.1 audiospoor gaat tot mij grote verbazing wel met Kodi!
Uhd films via Kodi op de 804/854 spelen alleen af in 1080p helaas.

Philips is hiervan op de hoogte maar zal dit waarschijnlijk niet/nooit gaan fixen.

Kijk maar bij de whitelist resolutie opties bij de instellingen van Kodi. Vind dit echt heel primitief :) Kodi dan maar weer gebruiken op de Shield, al heb je dan weer geen Dolby Vision. Vind het al met al geen gemakkelijk click klaar gebeuren zo.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 14:56
Schandalig, blij dat ik dit nu lees, maar na gebrek aan hdmi 2.1 was de 805 toch al geen grote kanshebber meer.
Kodi op de Xbox One is ook al kreupel omdat deze niet directe audio passthrough mag doen van MS. Dan toch maar aan de Shield (de 2019 heeft wel Dolby Vision) of N2.

[ Voor 43% gewijzigd door Bacspin op 30-01-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Is Philips nu klaar met hun televisiemodellenaankondigingen voor 2020?
Volgens mij zijn er geen belangrijke consumentenelektronicabeurzen meer.
Het ziet er naar uit dat je voor hun 75" modellen nu nog alleen bij de 2019 en 2018 series terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Fireshade Verwacht nog wel een update van de 9 serie dit jaar.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 08:17
Brad Pitt schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:51:
[...]

Uhd films via Kodi op de 804/854 spelen alleen af in 1080p helaas.

Philips is hiervan op de hoogte maar zal dit waarschijnlijk niet/nooit gaan fixen.

Kijk maar bij de whitelist resolutie opties bij de instellingen van Kodi. Vind dit echt heel primitief :) Kodi dan maar weer gebruiken op de Shield, al heb je dan weer geen Dolby Vision. Vind het al met al geen gemakkelijk click klaar gebeuren zo.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. De interface van kodi is beperkt tot 1080p op androidtv. Dit komt volgens mij omdat heel de androidtv interface nog niet hoger gaat en upscaled naar 4k. Playback op Kodi zou volgens mij gewoon de resolutie moeten tonen van het bestand. UHD=UHD en lager gaat omhoog middels upscale. Ik heb een 65"/803, zal dit vanavond eens verifiëren of ik de playback resolutie kan achterhalen.

Hier vind ik al wat info over dit onderwerp

[ Voor 7% gewijzigd door sjekneck op 30-01-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Hang er anders eens een toetsenbord aan, aan je TV, en druk op de letter "O" dan zou je moeten zien op welke resolutie er afgespeeld wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 12:31

burgt

Starbass

Fireshade schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:20:
Is Philips nu klaar met hun televisiemodellenaankondigingen voor 2020?
Volgens mij zijn er geen belangrijke consumentenelektronicabeurzen meer.
Het ziet er naar uit dat je voor hun 75" modellen nu nog alleen bij de 2019 en 2018 series terecht kan.
In de 2e helft van het jaar doen ze ook nog vaak aankondigingen.

Ik zit vooral op het 48" OLEDmodel te wachten, hoewel van LG ook nog niet bekend is wanneer die op de markt zullen komen. Geduld is een schone zaak.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:53
En er zit o.a. naar alle waarschijnlijkheid (eindelijk) ook een 77 ich OLED aan te komen, denk dat zoals meestal tweede helft van het jaar, zo rond de IFA Berlijn, september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
dinandus schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:31:
En er zit o.a. naar alle waarschijnlijkheid (eindelijk) ook een 77 ich OLED aan te komen, denk dat zoals meestal tweede helft van het jaar, zo rond de IFA Berlijn, september...
Dat heb ik ook gehoord. Idd op de ifa maar blijft tp vision :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

2e helft van 2020 zou dan rijkelijk laat zijn voor de tv-verkoopklapper van het jaar: Olympische Spelen in Tokyo.
Die begint op 24 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:57
sjekneck schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:36:
[...]

Volgens mij klopt dit niet helemaal. De interface van kodi is beperkt tot 1080p op androidtv. Dit komt volgens mij omdat heel de androidtv interface nog niet hoger gaat en upscaled naar 4k. Playback op Kodi zou volgens mij gewoon de resolutie moeten tonen van het bestand. UHD=UHD en lager gaat omhoog middels upscale. Ik heb een 65"/803, zal dit vanavond eens verifiëren of ik de playback resolutie kan achterhalen.

Hier vind ik al wat info over dit onderwerp
Dit is ook mijn ervaring, ik heb namelijk al enkele keren 4K afgespeeld middels de plex app op de Philips 804. Werkt perfect en voor zover ik weet is het gewoon 4K. Zal dit ook eens checken als ik vanavond film ga kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SirMemeAlot schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:48:
Dit is ook mijn ervaring, ik heb namelijk al enkele keren 4K afgespeeld middels de plex app op de Philips 804. Werkt perfect en voor zover ik weet is het gewoon 4K. Zal dit ook eens checken als ik vanavond film ga kijken :)
Plex =/= Kodi.

In Kodi is er geen enkele 4K resolutie whitelisted. De optie er meteen onder betreft wél de GUI, die is inderdaad vooralsnog altijd maximaal 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Morgen komt mijn 804 binnen, zijn er nog algemene dingen of bepaalde instellingen die jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 19:50
Greatsword schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:17:
Na lang twijfelen tussen de LG E9 (vanwege het design, toekomst bestendige HDMI 2.1 en de input lag van <13ms) toch voor de 804 gegaan.

Het is nu eenmaal moeilijk om afscheid te nemen van ambilight als je het al jaren gewend bent.

Hopelijk niet te veel irritaties van het OS en ben benieuwd of de lichtbalk nog steeds een voorkomend probleem is op dit model.
Euhm, Je weet dat je ambilight helemaal naar wens kan instellen ?
Waaronder lichtsterkte en de overgangen, hoe ambilight moet reageren, beelden of geluid bijvoorbeeld.
Zelf heb ik hem op 10 staan en geen hinder(804 versie).

Niet als flame bedoelt maar HDMI 2.1 heeft toch geen enkel toegevoegde waarde gezien het scherm maar 4K 60hz is, zelf zie ik niks in 100+ hz aansturing maar ik game ook niet(serieus) op de tv, films zijn toch allemaal 24hz(uitzondering 1 op 48hz).

OS Android geen issues vooral handig de built-in chromecast, maar hier hebben we alles ook Android dan went het makkelijker, ik kan er ook gewoon mee gamen met steam in-home en een gamepad aangesloten.
Natuurlijk een stream heeft een kleine latency maar voor singleplayer / racegame geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 30-01-2020 15:14 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Greatsword schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:10:
Morgen komt mijn 804 binnen, zijn er nog algemene dingen of bepaalde instellingen die jullie adviseren?
Standaard staat er nog wat bloatware op helaas, een aantal kan je verwijderen/uitschakelen, dan lijkt de smart tv gedeelte voor mijn gevoel sneller te zijn(doet het overgens wel prima vind ik).

Out-of the box zijn de instellingen redelijk, alleen ik heb dolby vision op intens gezet omdat ik dat mooier vind wanneer een film met HDR afgespeelt wordt in Disney+, de kleuren "knallen" dan meer uit het scherm.

Voor standaard liniair TV kijken heb ik de brightness op 40 staan, bij films op 50, wanneer ik switch van functie wijzigd de brightness automatisch, standaard staat die overal op 50.

Enige let op met Youtube, niet altijd springt de screensaver erop na 2 minuten statisch beeld, zoals die melding komt van kijk je nog wel? etc.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 30-01-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Brad Pitt schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:00:
[...]

Plex =/= Kodi.

In Kodi is er geen enkele 4K resolutie whitelisted. De optie er meteen onder betreft wél de GUI, die is inderdaad vooralsnog altijd maximaal 1080p.
En op de toets "O" drukken met een toetsenbord gekoppeld aan je TV? Dan zou je zien wat er daadwerkelijk afgespeeld wordt namelijk.
Wat ik las, schijnt het zo te zijn dat Kodi in combinatie met Android TV ook die whitelist zaken niet correct weergeeft namelijk, maar wél alsnog in 4k zou afspelen.

Is de ingebouwde Chromecast trouwens gelijk aan de Chromecast Ultra? Dus volledig 4k capable? En ook HDR en Atmos e.d?

[ Voor 9% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 30-01-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:27:
[...]

En op de toets "O" drukken met een toetsenbord gekoppeld aan je TV? Dan zou je zien wat er daadwerkelijk afgespeeld wordt namelijk.
Wat ik las, schijnt het zo te zijn dat Kodi in combinatie met Android TV ook die whitelist zaken niet correct weergeeft namelijk, maar wél alsnog in 4k zou afspelen.

Is de ingebouwde Chromecast trouwens gelijk aan de Chromecast Ultra? Dus volledig 4k capable? En ook HDR en Atmos e.d?
Hmmm interessant :$

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/yfovy54e1g0d110/IMG_20200130_153137.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

mr_evil08 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Euhm, Je weet dat je ambilight helemaal naar wens kan instellen ?
Waaronder lichtsterkte en de overgangen, hoe ambilight moet reageren, beelden of geluid bijvoorbeeld.
Zelf heb ik hem op 10 staan en geen hinder(804 versie).

Niet als flame bedoelt maar HDMI 2.1 heeft toch geen enkel toegevoegde waarde gezien het scherm maar 4K 60hz is, zelf zie ik niks in 100+ hz aansturing maar ik game ook niet(serieus) op de tv, films zijn toch allemaal 24hz(uitzondering 1 op 48hz).

OS Android geen issues vooral handig de built-in chromecast, maar hier hebben we alles ook Android dan went het makkelijker, ik kan er ook gewoon mee gamen met steam in-home en een gamepad aangesloten.
Natuurlijk een stream heeft een kleine latency maar voor singleplayer / racegame geen probleem.
Ja ik weet dat je het kan instellen, maar doelde meer op de lichtbalk problemen die bij voorgaande modellen aanwezig was. (Zoek even op lichtbalk, dan snap je wat ik bedoel)

HDMI 2.1 was meer toekomstgericht, maar de input lag van <13ms bij LG t.o.v. >33ms bij Philips is toch wel echt een flink verschil.

Heb nu nog een pricewatch: Philips DesignLine 42" Wit dus ben benieuwd wat ik er van ga merken.
mr_evil08 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:22:
[...]

Standaard staat er nog wat bloatware op helaas, een aantal kan je verwijderen/uitschakelen, dan lijkt de smart tv gedeelte voor mijn gevoel sneller te zijn(doet het overgens wel prima vind ik).

Out-of the box zijn de instellingen redelijk, alleen ik heb HDR op intens gezet omdat ik dat mooier vind wanneer een film met HDR afgespeelt wordt in Disney+, de kleuren "knallen" dan meer uit het scherm.

Voor standaard liniair TV kijken heb ik de brightness op 40 staan, bij films op 50, wanneer ik switch van functie wijzigd de brightness automatisch, standaard staat die overal op 50.

Enige let op met Youtube, niet altijd springt de screensaver erop na 2 minuten statisch beeld, zoals die melding komt van kijk je nog wel? etc.
Ik zal de TV voornamelijk als monitor gebruiken voor mijn iMac en Playstation, het hele OS met bloatware en smartfeatures kunnen me dus gestolen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Hihihi zoals ik al zei ;)
Tof, dan werkt dat dus >:)
Nu nog HDR10(+) en Dolby Vision content via Kodi afspelen, ben benieuwd of dat ook goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Brad Pitt en @Priyantha Bleeker Welke processor zit er in jullie computer voor het afspelen van 4K H265 met Plex/Kodi?

Heb wat dingen klaar staan maar merk dat mijn i5 Quad Core met 3,2 Ghz (Skylake) bij sommige content wat loopt te stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Greatsword schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:35:
[...]
Ik zal de TV voornamelijk als monitor gebruiken voor mijn iMac en Playstation, het hele OS met bloatware en smartfeatures kunnen me dus gestolen worden ;)
Dat was mijn doelstelling eerst ook totdat je de TV uiteindelijk hebt.

Ik heb hier een Intel nuc i5 staan, super snel ding vanwege mijn vorige TV met films afspelen etc, maar stiekem betrap ik mij er nu op dat die NUC nooit meer aan staat en alles via smartfunctie doe, ondanks ik er super makkelijk bij kan.

Bedoel je de TV als daadwerkelijk als monitor te gebruiken dat wordt sterk afgeraden ivm "infakkelen" van het scherm, statisch content etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
mr_evil08 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:22:
[...]

Out-of the box zijn de instellingen redelijk, alleen ik heb HDR op intens gezet omdat ik dat mooier vind wanneer een film met HDR afgespeelt wordt in Disney+, de kleuren "knallen" dan meer uit het scherm.
Veel is in Dolby Vision bij Disney+, dan heeft je HDR intens denk ik weinig invloed?
DV Dark kun je nl niet beinvloeden, heeft vaste waarden dacht ik?

het meeste UHD aanbod bij Disney+ en zekers van AppleTV+ is erg overtuigend op de 854 die ik mijn mag noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@dinandus Foutje dolby vision bedoel ik, die staat op intens.
Optie zat in de TV dat ik het kon beiinvloeden, met name de kleuren worden nog iets versterkt.

Hij laat een voorbeeld zien in de film waar ik zit, als ik het aanpas veranderd het beeld(kleuren).

[ Voor 89% gewijzigd door mr_evil08 op 30-01-2020 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Greatsword schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:46:
@Brad Pitt en @Priyantha Bleeker Welke processor zit er in jullie computer voor het afspelen van 4K H265 met Plex/Kodi?

Heb wat dingen klaar staan maar merk dat mijn i5 Quad Core met 3,2 Ghz (Skylake) bij sommige content wat loopt te stotteren.
Wat @Brad Pitt nu doet is Kodi op Android TV draaien, dus óp de Philips TV zélf. Dus daar is géén PC bij aan te pas gekomen ;)

Wat ik zelf doe is alles via een AMD Ryzen 5 2400G lopen met Windows 10 erop en draai daar Kodi 19.0 HDR Matrix Edition, dit zorgt ervoor dat het in ieder geval bij mij werkt.
Maar ik heb géén Philips TV ;) wij hebben een 'oude' Panasonic LCD met 'poormans' HDR maar de TV report keurig dat hij HDR ontvangt en de Pioneer SC-LX704 geeft keurig aan dat hij HDR10 ontvangt bijvoorbeeld.
Maar mijn voorbeeld is volledig irrelevant voor de Philips TV discussie ;)

Waarom ik hier dan toch wat lurk en meeklets? Vooral omdat ik mij wel interesseer voor de nieuwe reeks Philips TV's, baal er alleen van de eARC niet ondersteund is op de nieuwe TV's terwijl dit prima met HDMI 2.0b kan, mijn receiver kan het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:51:
[...]
Waarom ik hier dan toch wat lurk en meeklets? Vooral omdat ik mij wel interesseer voor de nieuwe reeks Philips TV's, baal er alleen van de eARC niet ondersteund is op de nieuwe TV's terwijl dit prima met HDMI 2.0b kan, mijn receiver kan het ook ;)
Officieel dan misschien geen eARC ondersteuning maar o.a. Dolby Atmos wordt vanuit randapparatuur via aangesloten HDMI gewoon doorgezet.
Ik heb een AppleTV 4K en een UHD player Panasonic UB450 op HDMI 2 en 3 van de OLED 854 zitten, en probleemloos Dolby Atmos weergave via de AVR 4500H met een 5.1.4 set up.
De UHD player direct op de TV want de AVR zet nog niet de HDR10+ door...

Of topic: vanavond eens de demo`s met IMAX ENHANCED proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door dinandus op 30-01-2020 15:58 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

mr_evil08 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:49:
[...]

Bedoel je de TV als daadwerkelijk als monitor te gebruiken dat wordt sterk afgeraden ivm "infakkelen" van het scherm, statisch content etc.
In MacOS kan ik zowel de menu als taakbalk instellen op "Automatisch verbergen" de enige statische content die er dan nog eigenlijk overblijft, is als ik aan het browsen ben (Safari) of muziek luisteren (iTunes).

Bij films en series is het natuurlijk full screen en zal er geen statische content zijn, behalve als hij even op pauze staat.

Er was toch ook een feature dat als hij in standby staat, dat er dan proces werd gestart om burn in tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

dinandus schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:56:
[...]

Officieel dan misschien geen eARC ondersteuning maar o.a. Dolby Atmos wordt vanuit randapparatuur via aangesloten HDMI gewoon doorgezet.
Ik heb een AppleTV 4K en een UHD player Panasonic UB450 op HDMI 2 en 3 zitten, en probleemloos Dolby Atmos weergave via de AVR 4500H met een 5.1.4 set up.

Of topic: vanavond eens de demo`s met IMAX ENHANCED proberen...
Krijg je dan Dolby TrueHD+Atmos doorgegeven? Of Dolby Digital+Atmos?
En waarom heb je jouw AppleTV 4K en je UHD BluRay speler direct op de TV aangesloten? Als je een Denon AVR 4500H hebt? Of kan die geen HDR pass-through?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Priyantha Bleeker Zoals boven geschreven zit de UHD player direct op de tv want de AVR geeft helaas nog geen HDR10+ door, waar ik enige disc`s van bezit.
Voor overige vragen zal ik vanavond even kijken wat de AVR precies weergeeft.
Volgens mijn van de UHD player de TrueHD Atmos kanalen en van de Apple TV is het DD+ Atmos wat in de display staat...
HDR10, HLG en DV geeft de AVR prima doorm alleen de HDR10+ nog niet.
Maar voor de geluidsbeleving is het niet anders of zo, er komt veel belevenis aan geluid uit de 4 hoogte boxen, natuurlijk afhankelijk van de Atmos zoals die toegevoegd is.

[ Voor 6% gewijzigd door dinandus op 30-01-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
I knew it! Ik gebruik sinds kort ook de kodi app via de tv gekoppeld aan de NAS. Werkt eigenlijk zo goed dat ik de losse player van de tv heb gehaald voor nu. App werkt dus net zo makkelijk om die te gebruiken. Interface is met de vrij zware skin iets stroperiger qua feel, maar niet heel storend.

Enige wat bij mij nog niet werkt is de combinatie google home mini en android tv + netflix app. Voice commands aan de home om netflix content te starten op te tv wil niet werken. Youtube content via home werkt prima, maar andere apps krijgen een FU van de assistent, terwijl dit via een chromecast wel werkt. De waarom hierbij ontgaat me compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Greatsword schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:57:
[...]

In MacOS kan ik zowel de menu als taakbalk instellen op "Automatisch verbergen" de enige statische content die er dan nog eigenlijk overblijft, is als ik aan het browsen ben (Safari) of muziek luisteren (iTunes).

Bij films en series is het natuurlijk full screen en zal er geen statische content zijn, behalve als hij even op pauze staat.

Er was toch ook een feature dat als hij in standby staat, dat er dan proces werd gestart om burn in tegen te gaan?
Gaat automatisch na x uur/schakelingen is mij niet bekend wanneer, maar als je de tv nooit in standby zet komt hij zelf een keer met de melding dat het uitgevoerd moet worden, je kan het ook handmatig starten, dit zit echter wat diep verstopt in de menu,s bij geadvanceerd.

Gewoon scherm niet al te fel zetten bij desktop gebruik lijkt mij, dan zullen de risico,s wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:36:
[...]
Nu nog HDR10(+) en Dolby Vision content via Kodi afspelen, ben benieuwd of dat ook goed gaat :)
HDR10+ doet prima, DV sowieso (nog) niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

Winkiller

De Mopperpot

Vraag ?
Gaat het hier nog over Philips tv's ? ik lees alleen maar mediaplayers gerelateerd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Winkiller schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:00:
Vraag ?
Gaat het hier nog over Philips tv's ? ik lees alleen maar mediaplayers gerelateerd....
Kodi via de Play Store op een Philips OLED. Mede vanwege de Store een op Android gebaseerde tv gekocht ipv Saphi. Is toch enigszins relevant, imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:45
Mijn POS9002 heeft toch wel flinke burn in. Natuurlijk valt me dit op buiten de garantie (gekocht in september 2017…). Ondertussen alles bij Philips aangeleverd en gevraagd welke coulance er geboden kan worden. Nu is mijn verzoek doorgezet aan CE repair. Ben benieuwd waar ze mee komen, heb niet erg veel vertrouwen in ce repair.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:29

TFHfony

Professional Weirdo

Daar geeft hij de informatie over de bron neer. Niet de weergave resolutie. Volgens mij geeft Kodi op mijn OLED803 hier gewoon een 1080p output bij 4K bestanden.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
TFHfony schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:46:
[...]
Daar geeft hij de informatie over de bron neer. Niet de weergave resolutie. Volgens mij geeft Kodi op mijn OLED803 hier gewoon een 1080p output bij 4K bestanden.
Ja hier ook hoor, hoger dan 1080p via Kodi is no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
TFHfony schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Brad Pitt schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:12:
[...]

Ja hier ook hoor, hoger dan 1080p via Kodi is no go.
Seriously jullie twee, waar baseren jullie dit op? Kom eens met argumenten dan.

Wederom, de resolutie van de Kodi skin die je in het settings menu kan vinden is geen real life indicatie van de playback resolutie. Het menu van kodi is ook geen 4k evenals heel de interface van androidtv zelf. Dit is geen bug, maar choice by design limited op 1080p om het soepeler te laten draaien.

Youtube kan toch ook 4k playback doen, net als netflix etc in je smart deel van de tv? Google dit eens, er zijn echt een hele berg andere users die allemaal denken 1080 limitatie te hebben in kodi op de tv, maar dit is dus niet zo in playback.
Vergelijk het anders eens met dezelfde file van een externe apparaat die wel 4k kan zoals je pc en vergelijk het beeld ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

sjekneck schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:52:
[...]

[...]

Seriously jullie twee, waar baseren jullie dit op? Kom eens met argumenten dan.

Wederom, de resolutie van de Kodi skin die je in het settings menu kan vinden is geen real life indicatie van de playback resolutie. Het menu van kodi is ook geen 4k evenals heel de interface van androidtv zelf. Dit is geen bug, maar choice by design limited op 1080p om het soepeler te laten draaien.

Youtube kan toch ook 4k playback doen, net als netflix etc in je smart deel van de tv? Google dit eens, er zijn echt een hele berg andere users die allemaal denken 1080 limitatie te hebben in kodi op de tv, maar dit is dus niet zo in playback.
Vergelijk het anders eens met dezelfde file van een externe apparaat die wel 4k kan zoals je pc en vergelijk het beeld ;) ;)
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=350932
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=341899

En diverse andere threads of het kodi forum geven dit al aan.
Graag zie ik je screenshot van de testvideo uit bovenstaande thread.

[ Voor 3% gewijzigd door TFHfony op 01-02-2020 14:35 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
En deze gaan weer over de interface resolutie van kodi, dit is niet gelijk aan playback. Je links kloppen, maar gaan allemaal over de GUI van de skin. Daar kun je geen enkele conclusie uit trekken richting playback.

Kijk eens hier
The resolution displayed under "system -> video" in Kodi, is not your OS resolution but the resolution the UI is rendered in on your Android box. If you want to know in which resolution your TV is running, check the TVs info screen!!!!

So, put your Android box into a 4K resolution in the OS system settings. Launch Kodi and even though in Kodi's system settings you'll see 1080p your TV and Android will still be running in 4K. And since on Android the video rendering is decoupled from the UI rendering, any 4K video will be also rendered in 4K by Android due to surface rendering.

tl;dr; ignore what Kodi is showing in system->video and trust the Android OS settings an your TV's info screen
Niet naar de resolutie kijken van de kodi GUI, want die is duidelijk niet 4k native inderdaad.

Of hier
Op 4k televisies / Android boxen wordt de interface van Kodi en Android altijd geüpscaled van 1080p naar 4k. Als jouw Android TV (box) 4k ondersteunt zou het 4k content ook daadwerkelijk in 4k moeten worden afgespeeld.
Dit gaat over de Interface, niet playback

Of hier
The Kodi specification of the resolution in settings has nothing to do with the actual video resolution but only with the UI resolution. There are already countless answers in this forum and on Google. Please search first before posting.
En nog meer van hetzelfde.

Deze link staat vanuit kodi zelf de uitleg over het verschil tussen GUI en playback resolutie op kodi icm android. Lees even het stuk over surface rendering. Daar staat vermeld:
This change allows us to create the Kodi user-interface in a different resolution than the resolution we do video playback, so what happens now is that the interface is displayed at 1080p, and the video will actually be output at the 4K resolution if the device supports it as we let the chip-set do the work instead of the processor.
Playback 4k=4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

sjekneck schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:43:
[...]

En deze gaan weer over de interface resolutie van kodi, dit is niet gelijk aan playback. Je links kloppen, maar gaan allemaal over de GUI van de skin. Daar kun je geen enkele conclusie uit trekken richting playback.

Kijk eens hier

[...]

Niet naar de resolutie kijken van de kodi GUI, want die is duidelijk niet 4k native inderdaad.

Of hier

[...]

Dit gaat over de Interface, niet playback

Of hier

[...]

En nog meer van hetzelfde.

Deze link staat vanuit kodi zelf de uitleg over het verschil tussen GUI en playback resolutie op kodi icm android. Lees even het stuk over surface rendering. Daar staat vermeld:

[...]

Playback 4k=4k
Maar goed, verder geen centje bewijs dat er wel video in 4K wordt weergegeven. Heb je de test video al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
TFHfony schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:46:
[...]

Maar goed, verder geen centje bewijs dat er wel video in 4K wordt weergegeven. Heb je de test video al gedraaid?
Ja, ik heb gister vanaf de pc middels een kodi install een flinke 4k file afgespeeld en vervolgens hetzelfde bestand ook via de tv app gestart ook via kodi. Enige verschil was dat ik geen dolby atmos kon teruggeven via hdmi naar de versterker vanaf de tv. Dit is logisch want dit ondersteund de tv niet via arc en ik heb geen earc op mijn 803. Beeld was verder gelijk, maar je bent welkom om het zelf te vergelijken.
Enige downside die de test duidelijk maakt is dat de pc sneller kan bufferen (gigabit pc versus 100mbit op de tv), dat merk je met vooruitspoelen ;)
En ja het verschil is duidelijk dat de interface via pc wel 4k is en niet via de kodi app, maar zoals al via meerdere argumenten geleverd is dit normaal gedrag binnen android.

Ik lever een hele backlog aan info + de beschrijving vanuit de developers zelf over de kwestie.
Jouw argumentatie tot nu toe:
Volgens mij geeft Kodi op mijn OLED803 hier gewoon een 1080p output bij 4K bestanden.
Volgens mij zit je er gewoon lelijk naast, je geeft niet eens te kennen hoe je tot je conclusie komt tot nu toe. Kom maar op met de bewijsvoering dan. Ik daag je vriendelijk uit om het tegendeel te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

sjekneck schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:49:
[...]

[...]

Volgens mij zit je er gewoon lelijk naast, je geeft niet eens te kennen hoe je tot je conclusie komt tot nu toe. Kom maar op met de bewijsvoering dan. Ik daag je vriendelijk uit om het tegendeel te bewijzen.
Heb je nou al het test-bestand gedraaid op je TV? Zie de threads die ik hier boven aanhaal. Vertel mij maar wat je ziet. Ik heb het al gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjekneck
TFHfony schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:09:
[...]

Heb je nou al het test-bestand gedraaid op je TV? Zie de threads die ik hier boven aanhaal. Vertel mij maar wat je ziet. Ik heb het al gedaan.
Ok deze is leuk. Ik heb het nog even getest.

Doel van de test waar je op hamert is om te testen of er sprake van down/upscaling is bij playback. Dit zou dus moeten aantonen of de playback native 4k doet. Met name de paarse tekst in een nogal klein font gaat hier parten spelen als er sprake is van scaling en gaat onleesbaar worden. Ter referentie (van internet)
Leesbaar (dus 4k playback)
Afbeeldingslocatie: https://ultraimg.com/images/4k_ok.jpg

Onleesbaar (down/upscaling, not 4k)
Afbeeldingslocatie: https://ultraimg.com/images/4k_nok.jpg

Je zou dus bij native playback moeten kunnen lezen "small text should be legible"

Ik heb hem in drievoud getest zojuist op de tv en 1 keer op een pc scherm. Bestand was opgeslagen op NAS en allemaal vanaf deze bron afgespeeld op de oled 803/65" en een Dell 27 QHD scherm. Dit zijn de scenario's:
1. Via de interne mediaspeler van de tv. Dus geen app of losse player betrokken (playback resolutie niet in verdiept of aangepast).
2. Vanaf de pc vanaf kodi 18.5 met de tv als scherm en resolutie 3840x2160. (Dus als bron een externe player waar de resolutie te verifiëren was).
3. Vanuit Kodi 18.5 app afgespeeld vanaf de tv (waarvan jij denkt dat playback beperkt is tot 1920x1080)
4. Via VLC vanaf de pc zelf op een 2560×1440 scherm als output (als reproductie en vergelijking bij scaling).

Resultaat is hier bij situaties 1,2,3 is identiek. De paarse tekst is leesbaar en het beeld is scherp. In deze gevallen dus native 4k.
Op de pc monitor was de paarse tekst niet te lezen, dit was te verwachten omdat er sprake is van downscaling.

Mijn conclusie blijft dat je middels de Kodi app in Android tv gewoon 4k kunt kijken en dat de GUI resolutie irrelevant lijkt te kloppen. Deze info van het Kodi team klopt dus (in ieder geval op de Oled803):
This change allows us to create the Kodi user-interface in a different resolution than the resolution we do video playback, so what happens now is that the interface is displayed at 1080p, and the video will actually be output at the 4K resolution if the device supports it as we let the chip-set do the work instead of the processor.
Nu mag jij mij zeggen wat jouw bevindingen zijn geweest en of je nog steeds de illusie hebt dat je geen 4k content kan kijken via de kodi app O-)

Edit: @TFHfony Lees nou eens de bron van je eigen input man! Het gaat niet om de dots, maar om die tekst, waarvan je net erkent het te kunnen lezen :F

[ Voor 4% gewijzigd door sjekneck op 02-02-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

sjekneck schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:12:
[...]

Ok deze is leuk. Ik heb het nog even getest.

Doel van de test waar je op hamert is om te testen of er sprake van down/upscaling is bij playback. Dit zou dus moeten aantonen of de playback native 4k doet. Met name de paarse tekst in een nogal klein font gaat hier parten spelen als er sprake is van scaling en gaat onleesbaar worden. Ter referentie (van internet)
Leesbaar (dus 4k playback)
[Afbeelding]

Onleesbaar (down/upscaling, not 4k)
[Afbeelding]

Je zou dus bij native playback moeten kunnen lezen "small text should be legible"

Ik heb hem in drievoud getest zojuist op de tv en 1 keer op een pc scherm. Bestand was opgeslagen op NAS en allemaal vanaf deze bron afgespeeld op de oled 803/65" en een Dell 27 QHD scherm. Dit zijn de scenario's:
1. Via de interne mediaspeler van de tv. Dus geen app of losse player betrokken (playback resolutie niet in verdiept of aangepast).
2. Vanaf de pc vanaf kodi 18.5 met de tv als scherm en resolutie 3840x2160. (Dus als bron een externe player waar de resolutie te verifiëren was).
3. Vanuit Kodi 18.5 app afgespeeld vanaf de tv (waarvan jij denkt dat playback beperkt is tot 1920x1080)
4. Via VLC vanaf de pc zelf op een 2560×1440 scherm als output (als reproductie en vergelijking bij scaling).

Resultaat is hier bij situaties 1,2,3 is identiek. De paarse tekst is leesbaar en het beeld is scherp. In deze gevallen dus native 4k.
Op de pc monitor was de paarse tekst niet te lezen, dit was te verwachten omdat er sprake is van downscaling.

Mijn conclusie blijft dat je middels de Kodi app in Android tv gewoon 4k kunt kijken en dat de GUI resolutie irrelevant lijkt te kloppen. Deze info van het Kodi team klopt dus (in ieder geval op de Oled803):

[...]

Nu mag jij mij zeggen wat jouw bevindingen zijn geweest en of je nog steeds de illusie hebt dat je geen 4k content kan kijken via de kodi app O-)
Die tekst is bij mij leesbaar... Maar kijkende naar de regel erboven: Ik zie echt geen losse zwarte en witte dots, maar het is een soort grijs geworden. Ook als ik het scherm van zeer dichtbij bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
Ik heb wel dat Kodi de beeldverhouding van bepaald videomateriaal niet snapt, en films nog een keer extra in een brievenbusformaat duwt. Meestal verhelpt de setting van 'normal' naar '16:9' het wel, maar het blijft irritant.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:57
Ik zie hier veel Kodi voorbij komen, wat is eigenlijk de reden dat jullie Kodi gebruiken en niet Plex? Ik weet van de technische achtergrond niet genoeg om het verschil te constateren, maar Plex werkt voor mij. Geen reden gehad dus om verder te kijken.

Wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
Ik speel met Kodi voornamelijk lokaal materiaal af en heb al die streaming opties van Plex niet nodig. Maar dit is wellicht voer voor een ander discussiedraadje, als dat er niet al is.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Van het weekend is de 804 bezorgd en de eerste indruk is redelijk positief.

Had vorig jaar even kort een LG C8 en Philips 803 gehad dus was al wel bekend met de OLED panelen.

Qua kleuren heb ik de verzadiging wat teruggeschroeft, met name de kleuren rood en groen waren iets te fel. Het Ambilight zag er ook goed uit en geen last van een lichtbalk of iets.

Puntjes van kritiek zijn:
  • De afstandsbediening, die had wel helemaal verlicht gemogen wat mij betreft.
  • Verder heb ik de HDMI poorten een naam gegeven en er 1 ingesteld voor de Playstation. Het viel me echter op dat als ik de Playstation aan zet, er geen melding komt om te switchen naar die HDMI poort, dacht dat het bij de LG wel zo was.
  • Het menu had wel een stuk duidelijker gemogen, vooral als je meerdere keuzes hebt zou een video met de verschillen fijn zijn geweest. Bij Ambilight kan je bijvoorbeeld kiezen uit: Standaard / Natuurlijk / Voetbal / Intens / Game / Comfort / Relaxed 8)7
  • Om inbranden tegen te gaan is er een optie in het menu om restbeelden te verwijderen, als je hierop klikt gaat de tv in standby modus, maar er is verder geen progressiebalk of iets. Je moet dus maar raden wanneer dit proces klaar is. Een paar keer de TV uit standby gehaald en toen kreeg ik de melding dat het nog niet klaar was :(
Er zijn nog wel een paar verschillen als ik hem aansluit op de computer of playstation (Kleurruimte, Bitdiepte en Pixel indeling) maar geen idee waar het hem dan precies in zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9lwQuKZcZN6nyROq5VHMS9ov/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rMstQIKU5CNZSDaYv0bSGTBJ/full.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 03-02-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Greatsword schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:28:

Puntjes van kritiek zijn:
  • Om inbranden tegen te gaan is er een optie in het menu om restbeelden te verwijderen, als je hierop klikt gaat de tv in standby modus, maar er is verder geen progressiebalk of iets. Je moet dus maar raden wanneer dit proces klaar is. Een paar keer de TV uit standby gehaald en toen kreeg ik de melding dat het nog niet klaar was :(
je TV doet dit automatisch in de nacht als hij standby staat, wanneer je TV nooit in standby zet (lijkt me sterk, maar het kan dat je bewust van stroom af haalt) komt er vanzelf een melding dat het uitgevoerd moet worden, maar je kan toch ook geen progressiebalk tonen omdat de TV met het scherm bezig is ?

Ging hij niet weer automatisch aan dan bij voltooid ?

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 03-02-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

mr_evil08 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Dat hoeft natuurlijk ook niet gezien je TV dit automatisch doet in de nacht als hij standby staat, wanneer je TV nooit in standby zet (lijkt me sterk, maar het kan dat je bewust van stroom af haalt) komt er vanzelf een melding dat het uitgevoerd moet worden, maar je kan toch ook geen progressiebalk tonen omdat de TV met het scherm bezig is ?
Op zaterdag kreeg ik volgens mij de melding (tijdens het gamen) dat hij met dit proces wilde gaan starten. Die heb ik toen weggeklikt omdat ik midden in een game zat.

De volgende dag, wilde ik het dus handmatig doen, maar toen ik de tv na het ontbijt weer aanzette, gaf hij de melding nog niet klaar te zijn. Als je er dus echt op gaat wachten uit veiligheidsoverweging is het wel vervelend om geen indicatie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Greatsword heb je de oled wel op spanning, 220V laten staan nadat je hem uitzette? Mag namelijk niet ontkoppelt van het stroomnet, kan het proces niet doorlopen.
Normaliter zou de pixelopschoner zijn programma met een uurtje klaar hebben, en krijg je bij weer aanzetten de melding dat het proces voltooit is.

Verder klopen niet altijd de info's die het Philips menu met de "info, +" knop weergeeft, ik krijg een verkeerde melding bij o.á. DV afgespeeld via de Apple TV4K: 8 Bit, RGB, in plaats van 10/12 Bit, BT2020, YCbCr 4:4:4 als ik HDR10 EN OF HDR10+ c.q. HLG afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 00:09
Klopt het overigens dat er bij de 65OLED934 geen optie vanuit het menu is om de televisie opnieuw op te starten? Ik kreeg gisteren Netflix niet opgestart, maar kon ook geen reset vinden (alleen factory reset en dat was niet echt de bedoeling). Uiteindelijk de stekker maar uit het stopcontact gehaald, maar die zit nogal verborgen, dus vroeg me af of er geen andere oplossing is.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
BugBoy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:39:
Klopt het overigens dat er bij de 65OLED934 geen optie vanuit het menu is om de televisie opnieuw op te starten? Ik kreeg gisteren Netflix niet opgestart, maar kon ook geen reset vinden (alleen factory reset en dat was niet echt de bedoeling). Uiteindelijk de stekker maar uit het stopcontact gehaald, maar die zit nogal verborgen, dus vroeg me af of er geen andere oplossing is.
Ook eens gehad bij youtube, wat ik deed update/app verwijderen en opnieuw erop, best verrot mja.

Tv in stand-by zetten helpt ook niet idd.
Ze gaan er vanuit dat altijd alles perfect werkt blijkbaar.

Mijn telefoon os is ook wel eens gecrashed, dat was ook knap lastig met reboot.

[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 03-02-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

BugBoy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:39:
Kan wel, maar zit verstopt...Instellingen -> alle instellingen -> Android Instellingen -> Over -> Opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 26-05 00:09
TFHfony schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:54:
Kan wel, maar zit verstopt...Instellingen -> alle instellingen -> Android Instellingen -> Over -> Opnieuw opstarten.
Dat had ik ook gelezen op Reddit, maar in mijn televisie lijkt die er niet te zijn. Ik zit op de laatste firmware. Heb jij een OLED? Er lijken sowieso wat zaken uitgesloopt te zijn (ook screensaver). Dat laatste kan ik me nog voorstellen i.v.m. angst voor inbranden met screensavers.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

BugBoy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Dat had ik ook gelezen op Reddit, maar in mijn televisie lijkt die er niet te zijn. Ik zit op de laatste firmware. Heb jij een OLED? Er lijken sowieso wat zaken uitgesloopt te zijn (ook screensaver). Dat laatste kan ik me nog voorstellen i.v.m. angst voor inbranden met screensavers.
Yep... 65OLED803 met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 09:28
TFHfony schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:34:
[...]

Yep... 65OLED803 met Android.
Android 8 misschien nog?
BugBoy schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Ik heb die optie niet op mijn PUS3774 met android 9 in ieder geval, ik gebruik de workaround via het service menu...

In service menu (062596 + "OK") , moet volgens mij vanuit de TV-stand

Software maintenance -> Software Events -> Test Reboot

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wellicht een tip voor iemand die dit ook ooit tegenkomt:

Bij gebruik van een philips the one tv i.c.m. een logitech harmony hub kan het zijn dat de 'OK' knop op het hoofdmenu van android tv niet goed werkt/als een longpress werkt (vreemd genoeg werkte het hier wel direct wel goed bij het toetsenbord, maar niet bij de companion en smart tv afstandsbedieningen).

De oplossing: in de harmony app bij de settings van de tv de setting voor 'repeat commands' naar '1' zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dragon2 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:49:
Wellicht een tip voor iemand die dit ook ooit tegenkomt:

Bij gebruik van een philips the one tv i.c.m. een logitech harmony hub kan het zijn dat de 'OK' knop op het hoofdmenu van android tv niet goed werkt/als een longpress werkt (vreemd genoeg werkte het hier wel direct wel goed bij het toetsenbord, maar niet bij de companion en smart tv afstandsbedieningen).

De oplossing: in de harmony app bij de settings van de tv de setting voor 'repeat commands' naar '1' zetten.
Dit probleem heb ik inderdaad ook! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 15:41
Wie kan vertellen wat het verschil is tussen de oled804/854 en de oled754 is?
Behalve dat er geen android tv op de 754 zit, is er nog meer verschil, kwa beeldpaneel/lkwaliteit. Ik kan niet zo snel vinden of er een verschil ertussen zit.
Het gaat mij puur om het beeld, geluid en smart functie van de tv gebruik ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Z500 op 07-02-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Verschil dacht ik dat de 754 nog 2e generatie P5 en de 804-854 de verbeterde 3e generatie processor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En een 2018 LGD paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

@Z500 hier een review, met google translate is er wel wat van te maken ;)

https://pixeltv.it/philips-oled-754-recensione/

@Brad Pitt Volgens die review is er trouwens sprake van een 2019 paneel. Niet dat het veel uitmaakt, hier staat de 65OLED754 te brommen en ik geniet dagelijks van het fantastische beeld, of het nou een 2018 of 2019 paneel is :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 408920 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:42:
Binnenkort wordt de 65PUS7354 hier geleverd, mooie aanbieding in de personeelswinkel van Philips. Ben erg benieuwd! Maar weet er ondertussen al iemand wat het verschil is met de 65PUS7304? Waar ik ook kijk, ik zie overal dezelfde specificaties, maar de 7354 is 100 euro duurder qua adviesprijs. Dat moet ergens in zitten toch?
Vandaag fikse korting op Ibood, kost 699.
Hamvraag blijft natuurlijk: Hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ik heb een OLED804 en kom er achter dat 5.1 niet werkt in de Kodi en Videoland apps. Werkt wel via de Netflix app dus tv instellingen zou t probleem niet moeten zijn. En dezelfde bestanden via Kodi op de Pi doen wel 5.1 dus daar kan t ook niet aan liggen. Gebruik dezelfde settings in Kodi. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

vanardenne schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:40:
Ik heb een OLED804 en kom er achter dat 5.1 niet werkt in de Kodi en Videoland apps. Werkt wel via de Netflix app dus tv instellingen zou t probleem niet moeten zijn. En dezelfde bestanden via Kodi op de Pi doen wel 5.1 dus daar kan t ook niet aan liggen. Gebruik dezelfde settings in Kodi. Anderen hier ook last van?
Op de 65OLED803 in ieder geval geen last van. 5.1 Surround werkt prima in Kodi. In videoland eigenlijk nooit gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05 07:55
Kodi heeft ook eigen instellingen die je misschien moet aanpassen. Audio out op passthrough, bitstream of 5.1 zetten bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Mijn Philips tv is net omgeruild. Bij het aanzetten viel mij op dat de randen van het scherm niet even groot zijn. Na wat googelen kwam ik uit op de functie Pixel Shifting. De ongelijke randen is on niet opgevallen bij het mijn geretourneerde model. Is er een mogelijk om dit uit te zetten zodat ik even kan zien of alle randen even groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
thekvnz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:05:
Mijn Philips tv is net omgeruild. Bij het aanzetten viel mij op dat de randen van het scherm niet even groot zijn. Na wat googelen kwam ik uit op de functie Pixel Shifting. De ongelijke randen is on niet opgevallen bij het mijn geretourneerde model. Is er een mogelijk om dit uit te zetten zodat ik even kan zien of alle randen even groot zijn?
Je kan dit niet uitzetten. Helaas ben je nu de pineut omdat je erop bent gaan letten. Probeer vooral het te negeren, dan heb je er ook geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
thekvnz schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:05:
Dat veranderd vanzelf weer, het is mij soms opgevallen tijdens 480p uitzendingen(Zoals flodder) dat de zender logo wel erg ver in de hoeken staat, maar anders niet.

Het is een burn-in preventie dat zou je juist niet uit willen zetten, via de monteursmenu zal het ongetwijveld kunnen maar houdt rekening dat je issues kan krijgen met garantie mocht het nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
II This Game II schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:25:
Kodi heeft ook eigen instellingen die je misschien moet aanpassen. Audio out op passthrough, bitstream of 5.1 zetten bv.
Ik heb het nu aan de praat gekregen na deze tip om de settings juist op 2.0 te zetten. 8)7
TFHfony schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:46:
[...]

Op de 65OLED803 in ieder geval geen last van. 5.1 Surround werkt prima in Kodi. In videoland eigenlijk nooit gecontroleerd.
Kodi nu ook aan de praat. Naar wat ik nu online lees, lijkt Videoland nog geen 5.1 signaal mee te sturen.

Update: Videoland webcare bevestigd dat ze alleen stereo aanbieden.

[ Voor 4% gewijzigd door vanardenne op 10-02-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Greatsword schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:28:
Van het weekend is de 804 bezorgd en de eerste indruk is redelijk positief.

Had vorig jaar even kort een LG C8 en Philips 803 gehad dus was al wel bekend met de OLED panelen.
Hier moet je ook niet aan komen. Hij doet het zelf automatisch.
Maar dat wist je toch ook al van de LG C8? Daar is het niet anders toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Heeft er iemand nog calibratie instellingen of tips voor de 854?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Op 14 januari heb ik de cashback aangevraagd voor de 65OLED854. Exact 1 maand later, 14 februari dus, de storting reeds ontvangen. Ik lees op het forum soms horrorverhalen van 8 weken en langer wachten, dus keurig in orde van Philips in mijn geval. De tv bevalt na een maand overigens enorm, voor 1650€ denk ik een koopje gedaan te hebben.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Heeft er iemand een idee of het mogelijk is de volgorde van de bronnen aan te passen (en het liefst er ongebruikte bronnen uit te halen) op een Philips 65OLED803?

Bronnen

Ik erger mij aan de "random" volgorde op dit moment. Als de HDMI ingangen er nou nog eens gewoon op volgorde in hadden gestaan...

• dragon2
  • Niet online
TFHfony schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:39:
Heeft er iemand een idee of het mogelijk is de volgorde van de bronnen aan te passen (en het liefst er ongebruikte bronnen uit te halen) op een Philips 65OLED803?
Out of the box: als je een logitech harmony afstandsbediening gebruikt zie je die hele lijst niet meer, want niet meer nodig.
Hier al harmony's in huis sinds 2006 geloof ik, dus al die jaren al geen 'last' van dat soort onhandig gesorteerde lijstjes :) (en ook niet van de stapel meegeleverde en al dan niet onhandig ingedeelde afstandsbedieningen)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

dragon2 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:34:
[...]

Out of the box: als je een logitech harmony afstandsbediening gebruikt zie je die hele lijst niet meer, want niet meer nodig.
Hier al harmony's in huis sinds 2006 geloof ik, dus al die jaren al geen 'last' van dat soort onhandig gesorteerde lijstjes :) (en ook niet van de stapel meegeleverde en al dan niet onhandig ingedeelde afstandsbedieningen)
Jarenlang de Harmony One & 950 gehad, maar als er 1 apparaat niet lekker aan was gegaan of niet correct geschakeld kwam de rest van het huishouden er niet meer uit hoe ze TV moesten kijken. En de accu capaciteit van die 950 was ook al drama.
Op zich werkt het nu ook prima met 1 AB (De gecombineerde BT + IR afstandsbediening die bij de huidige KPN 4K box wordt meegeleverd werkt best OK, alleen die volgorde.... Mijn autistische ik heeft er wat problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Krijg de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar is op mijn 49PUS6482/12
Ik draai nu: TPM171E_R.107.001.038.000 (jun 2019?)

Zal hem even installeren en kijken welke versie ik dan zit.

Zit nu op: TPM171E_R.107.001.101.002 (nov 2019)
Is overigens ook hier te downloaden: https://www.p4c.philips.c...k_Software&scy=IE&slg=ENG

Relatief oude firmware dus. Ik zal wel gewoon achter hebben gelopen.

[ Voor 44% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-02-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 11:49
[b]Macabre in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Heeft iemand overigens deze TV laten kalibreren? Zo ja, zaten de default settings ver af van de gekalibreerde settings? Just curious! (Weet dat elk panel anders is).
Vraag ik me ook af. Op de website van de consumentenbond staan wel settings onder kopje:
"Optimale beeldinstellingen"

https://www.consumentenbo...cten/philips/55pus8804-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 17:02

Macabre

Euhh...

Casio fx-100 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Vraag ik me ook af. Op de website van de consumentenbond staan wel settings onder kopje:
"Optimale beeldinstellingen"

https://www.consumentenbo...cten/philips/55pus8804-12
Heb je de TV al eens zo ingesteld? Ik ga er niet eens aan beginnen als ik al zie dat ze alle "enhancements" aan hebben gezet.

Ik houd het bij de "Films" preset voor TV kijken en andere niet HDR-content en verder:
- helderheid op 48
- contrast (eigenlijk je backlight sterkte) overdag op 60 en in de avond op 30 of 40
- kleur op 52
- scherpte op 1, artifact vermindering en ruisreductie op "minimaal" bij SDR content en dit alles uit bij HDR content.
- videocontrast op 99
- motion op "Films"
- voor de rest alles uit qua "enhancements"

Voor mij werkt dit het best, misschien kun je dit eens proberen in te stellen.

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 11:49
Macabre schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:02:
[...]

Heb je de TV al eens zo ingesteld? Ik ga er niet eens aan beginnen als ik al zie dat ze alle "enhancements" aan hebben gezet.
Bij mij nog zoals uit de doos. Ik moet er nog eens mee spelen en er de tijd voor nemen.

Dank voor je settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-03 17:02

Macabre

Euhh...

Casio fx-100 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Bij mij nog zoals uit de doos. Ik moet er nog eens mee spelen en er de tijd voor nemen.

Dank voor je settings!
Dan ga je aan "mijn" settings heel erg moeten wennen en vind je ze niet eens mooi in het begin, echter zijn dit wel de waarden welke het dichtst in de buurt komen van hoe het moet zijn evenals de ISF dag en ISF nacht stand.
Uit de doos staat de preset op "standaard" waarin alles erg overdreven wordt qua kleur en dergelijke. Maar geef het een week en je raakt er aan gewend. Als je dan weer terug gaat naar "levendig of "standaard" begrijp je wat ik bedoel. Helaas is zwart bij ons niet zwart maar dat komt door het IPS paneel wat er in zit in de 55 inch versie.

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Uit de doos is het niet best. Vooral contrast en motion (mega soap opera effect) is echt niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26
TFHfony schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:42:
[...]

Jarenlang de Harmony One & 950 gehad, maar als er 1 apparaat niet lekker aan was gegaan of niet correct geschakeld kwam de rest van het huishouden er niet meer uit hoe ze TV moesten kijken. En de accu capaciteit van die 950 was ook al drama.
Op zich werkt het nu ook prima met 1 AB (De gecombineerde BT + IR afstandsbediening die bij de huidige KPN 4K box wordt meegeleverd werkt best OK, alleen die volgorde.... Mijn autistische ik heeft er wat problemen mee...
Als je een Harmony met een hub neemt is die kans een heel stuk kleiner geworden. Die IR blaster is zondanig goed qua bereik dat ik eigenlijk nooit een miss-fire heb (als dat wel teveel gebeurd dan moet je gewoon iets meer delay toevoegen tussen de verschillende commando's). Heel soms gaat het mis, vervolgens klik je 1x op help en dan stuurt alsnog de juiste inputs door. In 99 van de 100 gevallen is het dan alsnog opgelost. Voor mij niks meer dan een harmony!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 21:46
Sinds gisteren de 50PUS7304 in huis omdat mijn vorige Philips TV (49PUS7502) schade had opgelopen. Mijn vorige tv had ik middels een professioneel kalibratie rapport ingesteld echter kan ik voor de PUS7304 enkel instellingen vinden van andere gebruikers. Mijn vraag is dus ook of iemand de moeite heeft genomen om zijn PUS7304 goed te kalibreren en of diegene dan misschien zijn of haar instellingen wil delen.

Verder merk ik qua beeld wel verbetering ten opzichte van de PUS7502, de zwartwaarde lijkt veel beter en kleuren springen er net iets meer uit. De licht zilveren kleur van de rand is dan weer iets minder maar dat is smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

TooTall_NL schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:21:
[...]

Hey zelfde hier, blijft volgens mij een beetje een gok. Philips geeft vogel thin aan als aanrader, maar op diezelfde site komen ze met 10cm als optimale afstand voor ambilight.

Ik heb de 65pus7304, nadat de 70 inch mij niet beviel, zie eerdere posts, maar ga nu maar gewoon wat proberen.
Nu gekozen een variant van toolstation a 13 eur te proberen. Die geeft 3 cm afstand tot de achterkant van de tv.
Ik zal het wel laten weten hoe dit bevalt.
En hoe bevalt de ambilight op 3 cm afstand van de muur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Fireshade schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:34:
[...]

Hier met de Vogel Thin best goed:
Ambilight4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:02
[...]

Eerlijk gezegd stuitte ik op een brokkelende muur... En te weinig tijd. Ik moet er nog even naar kijken om hem goed te hangen.. Excuus kan je nog niet helpen 😎
Ik hoop hem in de komende weken een plekje te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Danielson schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:01:
Ik krijg het niet voor elkaar om via mijn Logitech Harmony tijdens het inschakelen HDMI1 te starten, hij opent altijd Android TV.

Het gaat om een 70PUS7304, iemand hier een oplossing voor? :)
Kleine kick, de WAF begint hier thuis wat terug te lopen!

Hij schakelt dus wel naar HDMI 1, maar vervolgens komt altijd het "Smart TV" scherm naar voren! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Danielson schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Hij schakelt dus wel naar HDMI 1, maar vervolgens komt altijd het "Smart TV" scherm naar voren! :?
Ik moest dat juist apart instellen op m'n harmony; ik kreeg steeds een blauw scherm op m'n 50PUS7304 (op HDMI1 zit mijn a/v receiver). Ik heb dus juist bewust bij de start-up acties de TV op 'input Android TV' gezet (gezien ik 'do not set input' niet goed werkend kreeg).

Waar staat die bij jou op dan? En wat wil je WEL dat hij opstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Danielson schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Extra opdracht bij activiteit TV - startreeks - TV - opdracht - return toevoegen en smart tv scherm is weg. :)

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 02-03-2020 18:48 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:02
[...]

Voelde me zo schuldig....
Net opgehangen en bevalt prima!
Effect is nog prima en je ziet geen led punten ofsow.

Geen spijt van.
Die van mij hangt aan de beugel van toolstation geloof twee tientjes....

Succes!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AvBCHjpzV9F9L7gdsu_WJyO3EU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/jUsFQm21LFFMXznTVlMJHhVs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:21
Ik heb mijn Philips OLED nu ongeveer 2 jaar en begin me nu toch behoorlijk te ergeren aan het restbeeld verwijder mechanisme. Waarom gebeurt dit niet 's nachts als ik lig te slapen??

Vandaag na 30 minuten krijg ik de melding dat de tv de restbeelden wil verwijderen. Dat gebeurt wel vaker en dan laat ik het uitstellen. Dit is irritant, maar verder geen probleem. Nu kreeg ik ongeveer een uur na het uitstellen de melding dat de tv ging beginnen met restbeeld verwijdering. Ik kreeg niet meer de mogelijkheid om het uit te stellen. Hoezo??? De tv heeft de hele nacht en een groot deel van de dag uit gestaan en nu moet de restbeeld verwijdering gestart worden??

Iemand die mij uit kan leggen hoe dit mechanisme werkt en hoe ik dit zelf kan beïnvloeden??

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jackal131 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:08:
Ik heb mijn Philips OLED nu ongeveer 2 jaar en begin me nu toch behoorlijk te ergeren aan het restbeeld verwijder mechanisme. Waarom gebeurt dit niet 's nachts als ik lig te slapen??

Vandaag na 30 minuten krijg ik de melding dat de tv de restbeelden wil verwijderen. Dat gebeurt wel vaker en dan laat ik het uitstellen. Dit is irritant, maar verder geen probleem. Nu kreeg ik ongeveer een uur na het uitstellen de melding dat de tv ging beginnen met restbeeld verwijdering. Ik kreeg niet meer de mogelijkheid om het uit te stellen. Hoezo??? De tv heeft de hele nacht en een groot deel van de dag uit gestaan en nu moet de restbeeld verwijdering gestart worden??

Iemand die mij uit kan leggen hoe dit mechanisme werkt en hoe ik dit zelf kan beïnvloeden??
De TV doet dit inderdaad normaal gesproken als hij in stand-by staat. Je haalt de TV toch niet van de stroom na het kijken? Want dan werkt dit mechanisme niet en gaat hij het inderdaad forceren tijdens het kijken. Ik weet overigens niet wat de exacte tijdsframe is, maar als de TV lang aan staat op een dag (10+ uur gok ik) begint hij ook te zeuren dat hij de restbeelden wil verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 12:21
TFHfony schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:30:
[...]
De TV doet dit inderdaad normaal gesproken als hij in stand-by staat. Je haalt de TV toch niet van de stroom na het kijken? Want dan werkt dit mechanisme niet en gaat hij het inderdaad forceren tijdens het kijken. Ik weet overigens niet wat de exacte tijdsframe is, maar als de TV lang aan staat op een dag (10+ uur gok ik) begint hij ook te zeuren dat hij de restbeelden wil verwijderen.
De tv gaat zeker niet van het stroom. Ik zag net trouwens een youtube filmpje van een gast met een LG tv, waarin hij beweerde dat na ongeveer 2000 branduren de tv een grote schoonmaak actie houdt mbt restbeelden. De tv gedraagt zich dan precies zoals ik het vanmiddag had. De tv gaat dan beginnen met z'n actie, zonder dat je daar enig invloed op hebt. Als je de tv dan toch weer aanzet, zal hij helemaal opnieuw beginnen (als hij nog niet klaar is). Deze actie duurde bij mij langer dan een uur!!!

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:03
Jackal131 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:49:
[...]

De tv gaat zeker niet van het stroom. Ik zag net trouwens een youtube filmpje van een gast met een LG tv, waarin hij beweerde dat na ongeveer 2000 branduren de tv een grote schoonmaak actie houdt mbt restbeelden. De tv gedraagt zich dan precies zoals ik het vanmiddag had. De tv gaat dan beginnen met z'n actie, zonder dat je daar enig invloed op hebt. Als je de tv dan toch weer aanzet, zal hij helemaal opnieuw beginnen (als hij nog niet klaar is). Deze actie duurde bij mij langer dan een uur!!!
Als dat dan 2 uur zou duren en je er weer 1000 of 2000 uren tegenaan kan dan zou ik me absoluut NIET druk maken. *O*
Zet je hem lekker aan op een moment dat je wat anders gaat doen en voor je het weet is die tijd voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 07-05 20:56
Jackal131 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:49:
[...]

Ik heb sinds het installeren van de nieuwste firmware (dec 2019) precies dezelfde problemen met die screen-cleaner. Ik had automatische updates uitgezet, maar Philips heeft deze update middels een push-optie die ze ergens medio 2017 ingebouwd hebben in hun firmware toch naar de TV geduwd.

Sindsdien is de tijdspanne waarbinnen de screen cleaner moet draaien verlaagt van 10 uur naar 6 uur en is de teller die je de tijd geeft om 'later' te selecteren van 2 minuten verlaagd naar 30 seconden.

Even zo de grote collectie-cyclus die pas elke 2000u hoort te draaien.
Ik heb deze TV nu op de kop af 10 maanden in huis. Met 365 dagen op een jaar, keer 10/12 is dat 304 dagen. Dan zou ik dus consistent elke dag van het jaar 2000/304 = 6.5 uur de TV aan moeten hebben gehad.

Dat ga ik in de verste verte niet halen. ca. 12u totaal in een weekend, en door de week 's avonds 2~3u en 's ochtends 45m. Laten we zeggen dat we het ruim nemen, dan is dat: 12 + 5 * 4 = 32u op een week, omgerekend 4.57u per dag. En op 304 dagen is dat 1389 uur. Dus ruim 600 uur onder de 2000 uur grens.

Dit zaakje stinkt. Als ik even een alu-hoedje op mag zetten: het ruikt haast alsof er iemand bij Philips wat dingen doorgerekend heeft en tot de conclusie is gekomen dat de levensduur van hun OLED panelen in de praktijk net een tikkie anders uit zou kunnen pakken dan ze gedacht hadden, en daarom maar met groot geschut aan zijn komen zetten om te proberen er een pleister overheen te krijgen voordat het een groot publiek probleem wordt.

Zeg maar de iPhone accu affaire - part deux.
Bomberman71 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Als dat dan 2 uur zou duren en je er weer 1000 of 2000 uren tegenaan kan dan zou ik me absoluut NIET druk maken. *O*
Zet je hem lekker aan op een moment dat je wat anders gaat doen en voor je het weet is die tijd voorbij.
Het probleem is niet dat het een uur of zo duurt, maar dat er geen enkele vooraankondiging is en dat je niet de mogelijkheid tot uitstel krijgt.
De prompt op de TV zegt weliswaar dat je de TV op elk moment terug aan kunt zetten om het proces te onderbreken, en dat het dan weer verder zal gaan als je de TV opnieuw in standby zet, maar
  1. Dit klopt niet. Het proces gaat niet verder, het herstart gewoon compleet opnieuw.
  2. Zelfs als je de TV terug aanzet, en de prompt wegdrukt dat je het proces onderbroken hebt, krijg je 3 tellen later weer de originele popup te zien, die afdwingt dat de TV wederom meteen in standby gaat.
  3. Het proces heeft een variabele en niet-consistente duur. Meestal een uur, soms een uitschieter richting de 2 uur en er is geen indicatie dat het proces klaar is.
  4. Punt 1 t/m 3 samen maakt dat je dus gewoon 2 uur moet wachten, om er zeker van te zijn dat je het proces niet in de laatste minuten onderbreekt (#3) - zodat je niet geforceerd wordt de TV terug in standby te zetten (#2) - en wederom (#1) 2 uur mag wachten.
Kun je nagaan als je net een film aan het kijken bent.
Of erger: net in een game bezig bent. Want tenzij je blind de weg kunt vinden krijg je letterlijk niet eens de mogelijkheid om door de menu's van bijv. een PS4 heen te navigeren en in elk geval je controller(s) uit te zetten, want die popups van Philips worden midden over het hele scherm geplempt en zijn niet-doorlatend.

Of nog een tandje erger; je zit midden-in een gevoelige setup procedure van een extern apparaat. Of je zat middenin bijv. een aankoop in een store. etc. etc.

Echt; de persoon die deze bagger UX op z'n geweten heeft mag op herscholingscursus.

Het is niet jouw TV; het is Philips' TV en zij vinden dat je er maar mee om moet kunnen gaan dat je onmiddelijk ter-plekke je hele geplande avond om gaat gooien om iets anders te doen, want TV: dat wordt het niet meer. En dat is - pardon my French - fucking achterlijk.
TFHfony schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 17:39:
Noch volgorde veranderen, noch bronnen verbergen is op de Philips Android TV interface mogelijk.
Het is één van de weinige zaken waar de custom Philips ATV interface onder doet voor de grotendeels stock ATV interface van Sony.

[ Voor 32% gewijzigd door R4gnax op 16-03-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 28-05 11:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lang verhaal..
Oke, prima, maar je hoeft dit niet meer op meerdere plaatsen te spuien. TR’s komen binnen vanuit verschillende plekken en dat kan niet de bedoeling zijn.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

R4gnax schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:59:
[...]

Dit zaakje stinkt. Als ik even een alu-hoedje op mag zetten: het ruikt haast alsof er iemand bij Philips wat dingen doorgerekend heeft en tot de conclusie is gekomen dat de levensduur van hun OLED panelen in de praktijk net een tikkie anders uit zou kunnen pakken dan ze gedacht hadden, en daarom maar met groot geschut aan zijn komen zetten om te proberen er een pleister overheen te krijgen voordat het een groot publiek probleem wordt.

Zeg maar de iPhone accu affaire - part deux.
Zou best eens kunnen, hoop dat je ongelijk hebt. Ik schrijf mijn OLED in ieder geval in 2 jaar af, mocht ie langer mee gaan dan is dat mooi mee genomen.

Pagina: 1 ... 32 ... 59 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.