Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:33
Doe een usb stick in je oled welke een ledje heeft, als deze dan uit is zie je gelijk wanneer de pixel schoner zijn werk gedaan heeft. Als je de grote cyclus onderbreekt start hij weer vanaf het begin dit proces op.
Op mijn 854, afkloppen, nog nergens last van.
Schijnt inderdaad of een bug te zijn, of aangescherpte beeldschermcleaner voorwaarden, om te veel klachten en reparaties i.v.m. inbranden voor te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door dinandus op 24-12-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:53
Danielson schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:04:
[...]

Ik heb de Vogel's WALL 3305 besteld, ben benieuwd!

Je had de 70PUS7304 teruggestuurd vanwege de kijkhoek? gelukkig zitten wij echt recht voor de TV op een afstand van een meter of 5 a 6.

Hij is besteld, ik ben heel benieuwd! We komen van een 47 Inch Philips IPS uit 2011, dus het zou wel een hele verbetering zijn! Ook hebben wij ons hele huis uitgerust met Hue, ook leuk om daar eens mee te spelen i.c.m. Amilight!

Blijft toch altijd spannend de aankoop van een nieuwe tv! 7(8)7
Ja idd, onze bank is vrij fors en daardoor verschillende inkijkhoeken op het scherm.
Het was een gevalletje van eens gezien kun je het niet meer 'niet zien'.
De 65 inch is voor onze situatie beter.
Mijn beugel is vandaag binnen gekomen miss lukt het vanavond nog hem op te hangen, anders van de week een gaatje zoeken en boren 🤞. De beugel komt 3.1 cm van de muur af en tot aan de ledjes is het dan zo'n 5 cm... We zullen zien. 😎
Ik heb de afgelopen dagen ook geen restarts meer gehad, miss een foutje ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:25
Sinds kort springt onze 43PUS7304 steeds naar Google Play Movies in plaats van naar de "TV" HDMI (HDMI 1) input als je op de TV knop op de afstandsbediening drukt. Ik krijg maar niet gevonden waar dit uit te zetten....

De play Movies app disablen verandert dit niet, dan spring je nog steeds naar deze foutieve input maar begint er niets meer te spelen (half stapje beter dus, maar niet de oplossing)

Wie weet raad?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

@Hmmbob ,

Heb je het toestel een een keer een paar minuten stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart ?
Mocht dat niet werken zou ik eerst beginnen met HDMI aansluitingen te veranderen, 3 naar 1 ect.
Als dat ook niet de oplossing is, stroomloos en opstarten + schone installatie.
Indien nog geen verbetering, Philips bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Yo_flow schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:42:
Ik was benieuwd of er Tweakers waren die de Philips Remote App Wel werkend hebben gekregen op Android 10?

edit; mail naar TP vision verstuurd mbt de app

Daarnaast ben ik al heel lang op zoek om de deep sleep optie uit te schakelen zodat ik de tv kan inschakelen via mijn telefoon (Chromecast bijvoorbeeld). Iemand tips want tot nu toe heeft geen één enkele instelling geholpen...

Overgeschakeld naar WiFi en nu werkt het vlekkeloos |:(
Dit was me niet helemaal duidelijk: dus als de tv verbonden is met LAN, dan kan je niet met de remote app in/uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

Tralapo schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:56:
Zojuist gaf de 55OLED803 van m'n ouders de melding dat restbeelden verwijderd moesten worden. Alleen een knop OK, waarna hij op standby sprong. Geen optie om te annuleren.

Toen ik de TV daarna weer aanzette gaf hij aan dat ik het proces onderbroken had en begon hij daarna direct weer met de melding, zonder optie om te annuleren.

Inmiddels zijn we een half uur verder en weet ik niet of ik hem aan kan zetten. Ik dacht dat restbeelden verwijderen altijd automatisch gebeurde in standby?
Om hier nog even op terug te komen en dan met name op het feit dat wij deze melding nog niet eerder hadden gezien en recent een paar keer: Omdat de TV deze dagen lang aan staat (Top 2000 & darten) zonder uit te gaan, krijg je deze melding dus ook onder het kijken. En als je dit dan uitstelt komt die melding vaker en vaker. Het lijkt er op dat deze TV's niet veel langer dan 10 - 12 uur onafgebroken aan kunnen staan zonder dat je deze melding krijgt (En normaal gesproken staat hij hier ook nooit zo lang aan...)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Diegene die niet weg te klikken was heb ik gelukkig niet meer gezien. Bij een TV-rijke dag duikt die andere inderdaad wel op, precies zoals je zegt.

Ze hebben het beste met ons voor denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:53
Heeft iemand een idee hoe ik het qwerty gedeelte van een afstandsbediening van een 55OLED803 aan de praat kan krijgen? Ik heb de laatste versie van de firmware voor de TV geïnstalleerd maar als ik bijv de Internet Browser of Youtube gebruik dan doen de qwerty toetsen niets.
Volgens mij is het koppelen met de TV alleen nodig voor de Easy remote en die is gekoppeld.
Twee weken terug een support case geopend maar tot nu toe niets van vernomen.

@TFHfony Dank voor jouw suggestie maar ik kan toetsen indrukken wat ik wil echter 0 reacties. Toetsenbord op het scherm werkt wel dus daar de 1e letter mee gekozen. Vervolgens de qwerty kant gebruikt maar helaas niets. Nu schijnt er een sensor in te zitten die detecteert welke kant er wordt gebruikt. Wellicht is die defect.

[ Voor 27% gewijzigd door scubamichel op 31-12-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

scubamichel schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:56:
Heeft iemand een idee hoe ik het qwerty gedeelte van een afstandsbediening van een 55OLED803 aan de praat kan krijgen? Ik heb de laatste versie van de firmware voor de TV geïnstalleerd maar als ik bijv de Internet Browser of Youtube gebruik dan doen de qwerty toetsen niets.
Volgens mij is het koppelen met de TV alleen nodig voor de Easy remote en die is gekoppeld.
Twee weken terug een support case geopend maar tot nu toe niets van vernomen.
Eerst zorgen dat op het scherm het invoerveld geactiveerd is. Het toetsenbord komt dan ook op het scherm. Je kan dan typen op het QWERTY toetsenbord.
Let op:
- De eerste toets pakt hij standaard niet.
- Het gaat via IR. Dus je moet goed op de TV richten en uitkijken waar je je vingers houdt anders werkt het niet. Voor mij dus de reden dat ik normaal gesproken deze functionaliteit bij korte woorden dus niet gebruik.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
Heeft iemand ervaring met het updaten van de NVM versie? Hier zijn alle recente NVM versies te vinden:

https://app.box.com/s/sdtvgb94m6pcpr5h2w1sfa6ddt2o1bv7

Het schijnt een aanzienlijke verbetering in beeldkwaliteit te kunnen bewerkstelligen, maar aangezien ik de updates niet op de site van Philips zelf kan vinden vind ik het wat spannend om hem te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Danielson schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:13:
Heeft iemand ervaring met het updaten van de NVM versie? Hier zijn alle recente NVM versies te vinden:

Het schijnt een aanzienlijke verbetering in beeldkwaliteit te kunnen bewerkstelligen, maar aangezien ik de updates niet op de site van Philips zelf kan vinden vind ik het wat spannend om hem te updaten...
Is daar ergens een change-log van te vinden?

Ben wel fan van beta/mod stuff flashen en zo :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Brad Pitt schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:34:
[...]

Is daar ergens een change-log van te vinden?

Ben wel fan van beta/mod stuff flashen en zo :)
Nee, helaas, daarom vind ik het ook een beetje spannend om hem te flashen, ze zijn er hier wel redelijk tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:13
Fireshade schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:55:
[...]

Dit was me niet helemaal duidelijk: dus als de tv verbonden is met LAN, dan kan je niet met de remote app in/uitschakelen?
Naar verloop van tijd ging de tv bij een bekabelde verbinding in een deep sleep en was hij niet meer te vinden in het netwerk. Bij een WiFi verbinding kan ik de tv nog steeds 'vinden' in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik kon het bij de zoekfunctie in het topic niet direct vinden. Ik denk eraan (mede omdat hij nu super goed in prijs zit (1650€)) om de 65OLED804 aan te kopen.
Mijn concrete vraag: ik vind overal Google cast of simplyshare terug als uitrusting van de tv (het streamen van je telefoon naar de tv), ook op filmpjes van reviewes heb ik dit al gezien. Maar kan dit ook met een iPhone of enkel met een Android telefoon? Dit vond ik nergens terug. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

stevenleemans schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 01:01:
Ik kon het bij de zoekfunctie in het topic niet direct vinden. Ik denk eraan (mede omdat hij nu super goed in prijs zit (1650€)) om de 65OLED804 aan te kopen.
Mijn concrete vraag: ik vind overal Google cast of simplyshare terug als uitrusting van de tv (het streamen van je telefoon naar de tv), ook op filmpjes van reviewes heb ik dit al gezien. Maar kan dit ook met een iPhone of enkel met een Android telefoon? Dit vond ik nergens terug. Iemand?
Google Cast werkt prima met de iPhone in ieder geval. Mijn vrouw gebruikt dit om DPlay aan te zetten op onze 65OLED803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Danielson schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:13:

Ging dat niet puur om HDR beeld kwaliteit? Voor zover ik begreep was dit meer een soort van configuratie bestand die je flasht, niet een firmware oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm... Op zich redelijk tevreden met de Android op mijn TV, maar toch wel last van een van de typische eigenaardigheden. Zo af en toe moet je je TV even opnieuw op laten starten om alles soepel te houden.
Afgelopen oudjaar met mijn vrouw via Disney+ naar 2 Starwars films gekeken. Maar bij de eerste film begon het beeld & geluid te stotteren. Ook de Disney+ app was niet meer vooruit te branden.
Via de Android instellingen "opnieuw opstarten" gekozen om de boel weer vlot te trekken. En dit was niet de eerste keer dat dit nodig was. Gelukkig niet al te vaak, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
m0ridin schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Ging dat niet puur om HDR beeld kwaliteit? Voor zover ik begreep was dit meer een soort van configuratie bestand die je flasht, niet een firmware oid.
Daar probeer ik inderdaad ook meer duidelijkheid over te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik krijg het niet voor elkaar om via mijn Logitech Harmony tijdens het inschakelen HDMI1 te starten, hij opent altijd Android TV.

Het gaat om een 70PUS7304, iemand hier een oplossing voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Danielson schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:59:
[...]
Daar probeer ik inderdaad ook meer duidelijkheid over te krijgen!
Hele flashen lukt hier helaas niet. Usb2 stick, geformatteerd op fat32, bin renamed naar nvm.bin, in blauwe en zwarte usb port getest, niéts.

Na power weer inpluggen reboot de tv gewoon naar Android, zonder iets te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Brad Pitt schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:59:
[...]

Hele flashen lukt hier helaas niet. Usb2 stick, geformatteerd op fat32, bin renamed naar nvm.bin, in blauwe en zwarte usb port getest, niéts.

Na power weer inpluggen reboot de tv gewoon naar Android, zonder iets te updaten.
P.S.: proper procedure to update NVM is:

0. disconnect TV from electrical socket
1. nvm.bin on a clean fat32 usb
2. insert into USB1 port (blue, on the left side for 707304)
3. plug the electricity back in
4. DO NOT TOUCH THE REMOTE, wait up to 5 minutes
5. the TV should turn itself on and finish the installation!
6. wait until you get to "no signal screen"
7. disconnect the usb!!
8. go directly to settings and "reinstall TV" (factory reset)

Ik las ook iemand waarbij het pas werkte bij een andere USB stick en een ander moest het meerdere keren proberen voordat hij hem pakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
stevenleemans schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 01:01:
Waar heb jij de optie 1650 verkregen? 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
oa Vanden Borre, KE was 1750 na cashback, net als Art en Craft. Maar met cashback geldig tot vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53

westergas

rikkie_pc

Iemand al geld terug van de cash back actie? Wel bericht dat alles in goede orde is ontvangen maar verder blijft het rustig...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
westergas schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:50:
Iemand al geld terug van de cash back actie? Wel bericht dat alles in goede orde is ontvangen maar verder blijft het rustig...
Ja, vrij snel. Eerst een brief van Philips dat de aanvraag was goedgekeurd en verder in behandeling werd genomen inderdaad. Maar toen zonder enig bericht het geld opeens op de rekening bijgeschreven door “Service Bureau Jansen”. Pas als je doorklikt naar de details stond er “Philips Television” met een registratiecode..

Best vreemd dat het niet wat duidelijker vermeld staat bij zo’n belangrijke transactie.. Misschien ook even de rekening nalopen met deze naam als referentie?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Zijn er hier forumleden met de OLED 804 of 854 van Philips?

Ik heb de voorbije dagen niks anders gedaan dan de tv in verschillende winkels gaan bekijken (je kent dat wel hè 😁). Over het beeld twijfel ik niet ten opzichte van de C9 van LG. De Philips is gunstiger ivm aanschafprijs, dus ik zou op dat vlak daarvoor kiezen. Maar in verschillende winkels waar ik ben geweest zijn ze niet zo vol lof over Philips. Reacties van ‘LG is beter’ tot ‘Philips is Chinese brol geworden’ waren geen uitzondering. Het beeld is wauw, de reviews zijn veelbelovend, maar wat met de betrouwbaarheid van de Philips TV’s vandaag. In eerste instantie 804 en 854 bezitters, maar ook de bezitters van een andere Philips oled: bevelen jullie de oled van Philips aan?

Er waren ook 2 verschillende verkopers die vertelden dat LG bv een logo dim functie heeft wat kans op inbranden gevoelig kleiner maakt, maar Philips zou dat niet hebben en sneller inbranden.
Naïef om te geloven of toch een waarheid?

Zelfde voor het scherm. In 2 winkels vertelde de verkoper dat het steeds een ouder LG scherm betreft. Maar las ik niet dat de 804/854 een 2019 LG scherm gebruiken?

Ik stel allicht een vraag die eerder werd gesteld, maar ik heb al uren pagina’s afgezocht op het forum, toch niet zoveel gevonden over de 804/854 of betrouwbaarheid van de (recente) Philips oled modellen.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door stevenleemans op 07-01-2020 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mad-X schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:54:
[...]

Ja, vrij snel. Eerst een brief van Philips dat de aanvraag was goedgekeurd en verder in behandeling werd genomen inderdaad. Maar toen zonder enig bericht het geld opeens op de rekening bijgeschreven door “Service Bureau Jansen”. Pas als je doorklikt naar de details stond er “Philips Television” met een registratiecode..

Best vreemd dat het niet wat duidelijker vermeld staat bij zo’n belangrijke transactie.. Misschien ook even de rekening nalopen met deze naam als referentie?
Lol blijkt dat ik het ook al sinds 27-12 op mijn rekening heb staan _O-
Idd bizar dat ze daar niet eerst even een bericht over sturen, gaat in mijn geval toch om €350.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
stevenleemans schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:07:

Ik heb de voorbije dagen niks anders gedaan dan de tv in verschillende winkels gaan bekijken (je kent dat wel hè 😁). Over het beeld twijfel ik niet ten opzichte van de C9 van LG. De Philips is gunstiger ivm aanschafprijs, dus ik zou op dat vlak daarvoor kiezen. Maar in verschillende winkels waar ik ben geweest zijn ze niet zo vol lof over Philips. Reacties van ‘LG is beter’ tot ‘Philips is Chinese brol geworden’ waren geen uitzondering. Het beeld is wauw, de reviews zijn veelbelovend, maar wat met de betrouwbaarheid van de Philips TV’s vandaag. In eerste instantie 804 en 854 bezitters, maar ook de bezitters van een andere Philips oled: bevelen jullie de oled van Philips aan?

Er waren ook 2 verschillende verkopers die vertelden dat LG bv een logo dim functie heeft wat kans op inbranden gevoelig kleiner maakt, maar Philips zou dat niet hebben en sneller inbranden.

Zelfde voor het scherm. In 2 winkels vertelde de verkoper dat het steeds een ouder LG scherm betreft. Maar las ik niet dat de 804/854 een 2019 LG scherm gebruiken?

Ik stel allicht een vraag die eerder werd gesteld, maar ik heb al uren pagina’s afgezocht op het forum, toch niet zoveel gevonden over de 804/854 of betrouwbaarheid van de (recente) Philips oled modellen.

Bedankt voor de hulp!
Ik heb zelf een Philips OLED 934 en die is technisch grotendeels gelijk aan de 804 volgens mij. De high-end Philips televisies (eigenlijk TP Vision) worden in Polen gemaakt en daar heeft Tweakers onlangs nog een reportage over gemaakt. TP Vision is van origine inderdaad een Chinees bedrijf, maar ik moet zeggen dat ik de afwerking en gewoon op het niveau van LG vind. Mijn televisie heeft 5 jaar volledige garantie, dus ik ga er vanuit dat de betrouwbaarheid prima is en dat het anders door de garantie wordt gedekt.

Mijn zwager heeft de afgelopen 5 jaar twee LG televisies versleten (geen OLED) en bij de eerste het mainboard defect en het tweede kreeg problemen met het paneel. Overal gaat wel een keer wat kapot en ook een Philips televisie zal wel eens kapot gaan. Verkopers in de winkel neem ik over het algemeen niet heel erg serieus. Die zijn meer geïnteresseerd in de marge/fee die ze opstrijken. Ik ga liever voor degelijke garantievoorwaarden. Overigens sluiten vrijwel alle merken inbranden uit, omdat dit een eigenschap van het product kan zijn.

Het logo dimming verhaal is inderdaad wel een dingetje bij Philips. Mijn vrouw kijkt graag series via NPO plus, maar die heeft een knaloranje logo dat non-stop in beeld is. Bij mijn Philips wordt die inderdaad niet gedimd en daar is ook geen optie voor. Bij Netflix, Videoland en andere streaming diensten is dit al lang verleden tijd, maar de NPO houdt vast aan deze irritante logo's. Ik heb er contact over gehad, maar volgens de NPO voldoen ze aan alle standaarden (wist niet dat die er zijn voor logo's) en laten ze de logo's lekker staan. Ik heb dus NPO Plus opgezegd. Voor normale live uitzendingen is het totaal geen probleem, want daar dimt de NPO de logo's wel.

Logo dimming is eigenlijk alleen interessant als je dus veel kanalen kijkt met felle logo's. Of het inbrandt op een Philips televisie weet ik niet, maar ik vind het gewoon geen geruststellende gedachte. Ik had logo dimming dus graag gezien op de Philips televisies. Zelf vind ik ambilight wel heel fijn en ik wou graag een goede ingebouwde soundbar. Die twee functies hebben mij doen besluiten de Philips 934 te kopen. Qua beeldkwaliteit ga je echt geen verschil zien tussen de LG C9 of een Philips 804. Vergelijken in de winkel heeft geen zin, want daar staan ze op belachelijk dynamische instellingen.

Vind je Ambilight fijn, dan zou ik voor een Philips gaan en anders zou ik een LG C9 kopen. Vooral als je ook games doet is de LG wat fijner (minder lag) en is ook iets meer bij de tijd qua HDMI standaarden. Beeldkwaliteit ga je echt niet zien. Paneel is hetzelfde en beeldprocessing is bij beide merken goed genoeg en in de praktijk voor mij niet zichtbaar.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:25
westergas schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:28:
[...]

Lol blijkt dat ik het ook al sinds 27-12 op mijn rekening heb staan _O-
Idd bizar dat ze daar niet eerst even een bericht over sturen, gaat in mijn geval toch om €350.
Fascinerender is dat jíj het zelf blijkbaar ook niet in de gaten had dat je €350 extra had :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hmmbob schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Fascinerender is dat jíj het zelf blijkbaar ook niet in de gaten had dat je €350 extra had :+
Dat is een goed teken, toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb begin december na lang twijfelen tussen Panasonic en Philips toch de OLED 804 gekocht vanwege de gunstiger prijs en ook vanwege Ambilight, dat echt een leuke toevoeging blijkt.
Het beeld is ronduit schitterend en gebreken heb ik niet ontdekt, al moet je wel het nodige aan de beeldinstellingen tunen om een echt mooi plaatje te krijgen (zwart loopt snel dicht). Bij sommige instellingen af-fabriek heb je een zonnebril nodig, zo fel is het beeld.
Over de betrouwbaarheid van de tv kan ik uiteraard niks zeggen, kon wel garantie voor 3 jaar bijkopen voor €70 en dat heb ik dan maar gedaan omdat ik dezelfde twijfels als jij over het merk had.
En verder: verkopers vertellen een hoop onzin, de meesten willen je per se naar een bepaald merk duwen omdat dat voor de winkel profijtelijk is (kwantumkortingen). De verkoper vertelde mij bijvoorbeeld dat de 854 een nog beter scherm had dan de 804 en daarom duurder was, wat gewoon niet waar is. Verder is het Philips-paneel bij mijn weten het meest recente LG-paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
BugBoy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:31:
[...]

Vind je Ambilight fijn, dan zou ik voor een Philips gaan en anders zou ik een LG C9 kopen. Vooral als je ook games doet is de LG wat fijner (minder lag) en is ook iets meer bij de tijd qua HDMI standaarden. Beeldkwaliteit ga je echt niet zien. Paneel is hetzelfde en beeldprocessing is bij beide merken goed genoeg en in de praktijk voor mij niet zichtbaar.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Zoiets lees ik nu graag en met volle aandacht!

De Philips lijkt me voor 1750€ geen slechte deal dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
prijk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:50:
[...]
Over de betrouwbaarheid van de tv kan ik uiteraard niks zeggen, kon wel garantie voor 3 jaar bijkopen voor €70 en dat heb ik dan maar gedaan omdat ik dezelfde twijfels als jij over het merk had.
En verder: verkopers vertellen een hoop onzin, de meesten willen je per se naar een bepaald merk duwen omdat dat voor de winkel profijtelijk is (kwantumkortingen). De verkoper vertelde mij bijvoorbeeld dat de 854 een nog beter scherm had dan de 804 en daarom duurder was, wat gewoon niet waar is. Verder is het Philips-paneel bij mijn weten het meest recente LG-paneel
Ik krijg inderdaad 5 jaar garantie bij de tv, dus buiten een beetje panische angst voor inbranden (maar ach, ik moet het een keer van me af zetten) heb ik weinig risico. Zolang de hersteller maar niet teveel moet langskomen😁.

Ik heb inderdaad soms domme verhalen gehoord van verkopers. Een verkoper zei dat het een 2017 paneel van LG is🤦🏻‍♂️. Een andere wist te vertellen dat Philips én Panasonic Chinese brol is. Jammer genoeg hadden ze ook te doen met een verkoper😂...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort wordt de 65PUS7354 hier geleverd, mooie aanbieding in de personeelswinkel van Philips. Ben erg benieuwd! Maar weet er ondertussen al iemand wat het verschil is met de 65PUS7304? Waar ik ook kijk, ik zie overal dezelfde specificaties, maar de 7354 is 100 euro duurder qua adviesprijs. Dat moet ergens in zitten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:42:
Binnenkort wordt de 65PUS7354 hier geleverd, mooie aanbieding in de personeelswinkel van Philips. Ben erg benieuwd! Maar weet er ondertussen al iemand wat het verschil is met de 65PUS7304? Waar ik ook kijk, ik zie overal dezelfde specificaties, maar de 7354 is 100 euro duurder qua adviesprijs. Dat moet ergens in zitten toch?
De 7354 heeft een chromen voet en de 7304 een mat zilvergrijze voet volgens mij. Er is ook nog een 7334.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

die vraag had ik een tijdje geleden heel toevallig aan het philips webcare team gevraagd en kreeg toen het volgende antwoord;
Deze 2 modellen lijken inderdaad heel erg op elkaar. De 7354 heeft een aantal verbeteringspunten op het gebied van beeld- en geluidskwaliteit, deze verschillen kunt u terugvinden onder beeldverbetering en geluidsverbetering in onze vergelijkingstool:

https://www.philips.nl/et...65PUS7304/12,65PUS7354/12
Uiteindelijk ben ik voor de 65oled854 gegaan... En tot op heden geen spijt! Wat een baas _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Steelo op 08-01-2020 00:50 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Gisteren aangetekend verstuurd, vanochtend in de postbus geleverd en 'getekend'.
Hoe lang zou het duren voor ik een bevestiging van ontvangst van philips ga krijgen?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Steelo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:52:
[...]

Gisteren aangetekend verstuurd, vanochtend in de postbus geleverd en 'getekend'.
Hoe lang zou het duren voor ik een bevestiging van ontvangst van philips ga krijgen?
In mijn geval 07-12 online aangemeld, 08-12 aangetekend verzonden, 16-12 email bevestiging, 27-12 geld op mijn rekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Steelo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:47:
[...]

die vraag had ik een tijdje geleden heel toevallig aan het philips webcare team gevraagd en kreeg toen het volgende antwoord;

[...]

Uiteindelijk ben ik voor de 65oled854 gegaan... En tot op heden geen spijt! Wat een baas _/-\o_
Euh, dan heeft het webcare team het mis ;) Enige verschil tussen die modellen is danwel kleur danwel toetsenbord of niet op achterkant afstandsbediening:
55PUS7304/12 has a Light silver Colour and one sided remote control.

55PUS7334/12 has a Light silver Colour but it contains two sided remote control with a qwerty keyboard on the back.

55PUS7354/12 has a Silver chrome colour and one sided remote control.

55PUS7394/12 has a Silver chrome colour and two sided remote control with a qwerty keyboard on the back.
Als je die vergelijkingstool nog eens probeert maar dan met de 55 inch varianten zul je ook zien dat de specs ineens helemaal overeen komen.

Ben zelf dus specifiek voor een model gegaan MET toetsenbord op de achterkant (hoe klein en niet altijd handig ook, toch super praktisch om op je ab te hebben), in mijn geval de 55PUS7334

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 08-01-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
Heb zelf de 55OLED804 gekocht. Ik was zelf zo proactief om de doos direct naar de milieustraat te brengen na het uitpakken. Ben net verhuisd, moest ook nog dozen van geluidsysteem en beugel voor de Philips TV en nog wat andere dozen wegbrengen. Zie ik 2 dagen later nadat ik de cashback invul dat ik de streepjescode van de doos nodig heb :D.

Gelukkig deden ze niet moeilijk en moest ik alles opsturen, kreeg ik een afwijzing, moest ik de helpdesk bellen en krijg ik een e-mail met verzoek tot het maken van foto's van bepaalde onderdelen(Serienummer, CSM1 menu en aankoopbon). Ik ga deze foto's vandaag maken en dan afwachten tot ze het overmaken.

@stevenleemans Ik denk dat bugboy het goed samenvat. Ik heb ook beide panelen vergeleken en ben voor de Philips gegaan. Ik game niet op de TV, maar vind ambilight wel erg prettig. Wat betreft beeld maakt het geen verschil en Philips heeft android TV en dat zag er wel solide uit dus dat was voor mij ook een pluspunt.

Via KE kreeg ik een goede actie met cashback en 5 jaar garantie, toen was het een no brainer en ben ik snel overgegaan tot aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Ik zie toch echt dat de 7304 HDR10+ en Dolby Vision mist bij beeldverbetering.

Maar bij video-ingangen dan weer niet 8)7 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Sayko op 08-01-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
Ik mag mij eigenaar noemen van de pricewatch: Philips 55PUS7394 Zilver komt hopelijk einde van de week binnen. Ben benieuwd.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Sayko schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:57:
[...]

Ik zie toch echt dat de 7304 HDR10+ en Dolby Vision mist bij beeldverbetering.

Maar bij video-ingangen dan weer niet 8)7 8)7
https://www.philips.nl/et...65PUS7304/12,65PUS7354/12

En bij de 55 inch versie staat het wel gewoon... zal gewoon niet helemaal correct volledig ingevuld zijn bij de 65" versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 19:44
Ik heb sinds kort een 55oled854. Prachtig toestel, alleen opnemen op een externe hdd gaat niet. Er zit een ci+ module in. Als ik een opname programmeer dan staat die bij opnames, maar als ik hem af wil spelen gaat er een blauw circeltje draaien en blijft draaien en gebeurt er verder niks. Neem ik handmatig iets op en probeer het dan af te spelen, dan krijg ik een melding dat de opname niet goed is en ik de opname moet verwijderen.
Timeshift werkt wel prima, pauzeren, spoelen, afspelen. Bij mijn vorige toestel, een 55oled903, werkte het perfect met de zelfde hdd en ci+ module. helaas ging dit toestel met een week of twee kapot en kreeg toen omruilvoorstel van Philips voor deze. Zou dit opgelost worden met een softwareupdate of is deze ook al weer niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:35
Ik heb sindskort een Philips 55OLED854 in de woonkamer staan, mijn eerste OLED.
Een pracht TV, maar ik vroeg me af of wat ik zie normaal is en kan het slecht vinden in dit topic of andere topics.

Stel ik open de NPO app via de chromecast, dan krijg ik eerst het NPO logo midden in beeld (voor een seconde of 10), daarna een grijs scherm en daarna de video.

Tijdens het volledig grijze scherm, kan ik een lichtelijk ingebrand te zien in het grijze scherm erna. Deze verdwijnt ook weer redelijk snel.

Dit gebeurd bij alle korte statische schermen waarbij een hoog contrast is (radio luisteren, spotify luisteren, laadschermen bij de chromecast), de minuten daarna blijf ik het logo nog even zien en deze trekt vervolgens ook wel weer weg.
Is dit iets om me zorgen over te maken of hebben jullie dit ook allemaal met de OLED modelletjes en is er niks aan de hand?

Ik game überhaupt niet om het scherm en kijk weinig TV met logo's bijvoorbeeld. Eigenlijk alleen maar films en series, dus normaliter zou ik niet bang hoeven zijn voor burn-in.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:03
Intruder schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:25:
Tijdens het volledig grijze scherm, kan ik een lichtelijk ingebrand te zien in het grijze scherm erna. Deze verdwijnt ook weer redelijk snel.
Dit is geen inbranden, maar dat heet retentie en kan op zich geen kwaad. Alleen langdurige statische content met felle kleuren kunnen eventueel problematisch zijn, maar bij de recente OLED panelen hoor ik daar eigenlijk nog maar weinig over.

Desondanks wel jammer dat een aantal zenders (vooral reguliere TV zenders) nog altijd van die felle logo's hebben. Behalve dat ik het irritant vind geeft het wat meer onrust als OLED bezitter. De NPO+ applicatie heeft een verschrikkelijk fel oranje logo continu in beeld. Het is zo fel dat Ambilight het ook oppakt en rechtsboven de TV ook altijd een oranje gloed geeft. NPO wil er niets aan doen, dus abbonement maar opgezegd...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:58

Bedankt voor de hulp!
ja ik heb een 804 en ben er erg tevreden over.
Had hiervoor een 55PUS7600 uit 2015 die meer en meer kuren kreeg zoals het spontaan opnieuw opstarten en het niet kunnen starten van Netflix met een foutcode of tijdens het afspelen dezelfde foutcode.

Met de 804 nergens last meer van en werkt ook super icm hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ik heb sinds medio oktober een 854 en ben er meer dan tevreden over.
Had hiervoor de 873, daar voor de 7601 (FALD) maar ja, wilde graag de overstap naar Dolby Vision en directe Atmos ondersteuning van de apps via de TV zelf.
Beeld is meer dan prima, en er zijn ruim voldoende instellingen om voor jezelf de beste beelden eruit te halen. Per HDMI aansluiting kun je zowel de SDR als de HDR instellingen optimaal zelf instellen.
De HDR effecten zijn ruim voldoende helder(fel) onderscheidend, soms denk ik wel, doe effe snel een zonnebril op bij sommige effecten, zo mooi kan de OLED veel lichteffecten natuurgetrouw weergeven.
Geen last van het hier af en toe gemelde dirty screen effect of ook bij sommigen het aangehaalde soap effect.
De diverse apps lopen prima, ook de audio doorzetting, waaronder de Dolby Atmos verloopt prima.
Nu nog duimen dat voor 2020 er eindelijk een 77er inch mag gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:55
Cashback had ik in het oude jaar al, aangemeld week na black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe houden jullie je scherm schoon?
de een zegt met een schone swiffer doekje, de ander een licht vochtig doekje. de ander zegt weer speciale teevee microvezel doekjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
ik haal af en toe een microvezel doekje erover, geen speciale voor TV. Gewoon doekjes van geloof ik Action, werkt goed bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:35:
Hoe houden jullie je scherm schoon?
swiffer
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

prijk schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Het beeld is ronduit schitterend en gebreken heb ik niet ontdekt, al moet je wel het nodige aan de beeldinstellingen tunen om een echt mooi plaatje te krijgen (zwart loopt snel dicht).
Ik heb ook last van black crush, welke instellingen gebruik jij om dit te verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Steelo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:52:
[...]

Vandaag e-mail bevestiging gehad en wellicht binnen een paar weken het geld op m'n rekening...

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kleine irritatie met m’n 55OLED854... soms wordt het volume tijdens een stand-by periode gewoon gereset naar een veel hoger niveau. Kan voor enige hart verzakkingen en/of tijdelijke doofheid zorgen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Propane schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:56:
Kleine irritatie met m’n 55OLED854... soms wordt het volume tijdens een stand-by periode gewoon gereset naar een veel hoger niveau. Kan voor enige hart verzakkingen en/of tijdelijke doofheid zorgen :X .
Heb ik ook gehad, voor het overschakelen naar de home cinema sprong ik bijna uit mijn zetel😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
Ik kreeg zojuist een ''restbeelden verwijderen melding'' die ik niet weg kon drukken. Ik MOET dus de restbeelden verwijderen. Heb een 55Oled804. Eerste keer dat ik dit zo heb. Inmiddels alweer 40 minuten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@shadowkid053 Ik herken dat niet, heb deze melding nog niet voorbij zien komen.

Ik dacht dat ik dit al eens voorbij heb zien komen. Maar als je alle Apps wil sluiten op de Philips TV, hoe doe je dat? Het gaat dus niet om uit een app te gaan maar echt dat ze niet meer actief zijn op de achtergrond.

Had gister dat Plex gister vastliep, maar elke keer als ik de TV uit doe en opnieuw inschakelde bleef Plex open. Pas na langdurig uitzetten was het opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-01-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
SirMemeAlot schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:32:
@shadowkid053 Ik herken dat niet, heb deze melding nog niet voorbij zien komen.

Ik dacht dat ik dit al eens voorbij heb zien komen. Maar als je alle Apps wil sluiten op de Philips TV, hoe doe je dat? Het gaat dus niet om uit een app te gaan maar echt dat ze niet meer actief zijn op de achtergrond.

Had gister dat Plex gister vastliep, maar elke keer als ik de TV uit doe en opnieuw inschakelde bleef Plex open. Pas na langdurig uitzetten was het opgelost.
Met een uurtje was het over gelukkig.

Naar jou vraag ben ik ook benieuwd, tot nu toe ook nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poortm
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:47
854 vraagje

Ik heb last van vaagheid (meende ghosting) langs bv mensen of auto’s bij snelle beelden.
Kan dit weg?

Welke instellingen gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Je hebt bij Philips een TV met afstandsbiediening dat tevens een toetsenbord heeft aan de achterzijde.
Zou dat ook werken bij een andere OLED Philips TV? Die niet dat keyboard functie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
Zag dat er in de 800 serie dit jaar 3 modellen komen, ook een 865 naast 805 en 855. Misschien heeft die een betere soundbar of 4-zijdig ambilight? Eindelijk ook hdmi 2.1, dus eindelijk een alternatief voor LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

II This Game II schreef op maandag 20 januari 2020 @ 06:33:
Zag dat er in de 800 serie dit jaar 3 modellen komen, ook een 865 naast 805 en 855. Misschien heeft die een betere soundbar of 4-zijdig ambilight? Eindelijk ook hdmi 2.1, dus eindelijk een alternatief voor LG
Wat heb je waar gezien dan?

De 804 en 854 zijn er pas sinds augustus en volgens mij komen er elk jaar rond die periode pas nieuwe versies uit toch?

Hoop juist op een 48" model met design vergelijkbaar aan de 903.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 21-01-2020 15:55 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 14:52
Gewoon gegoogled op de 805 die zeker een geduchte concurrent gaat worden van de LG CX (voor mij tenminste. De meeste sites baseerden hun nieuws hier op: https://www.displayspecifications.com/en/news/b4d5255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Greatsword schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:28:
@II This Game II en @Bacspin Timing ;)

Maar helaas gelukkig dus geen HDMI 2.1 :)
FTFY

*net een 804 aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een 58PUS7304 te halen heeft dit de betere beeldscherm dan die van de 55" inch? Het is me niet helemaal duidelijk.

Daarnaast is het mogelijk om de Philips afstandsbediening met toetsenbord aan de achterkant te gebruiken voor dit type TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht123 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:36:
Je hebt bij Philips een TV met afstandsbiediening dat tevens een toetsenbord heeft aan de achterzijde.
Zou dat ook werken bij een andere OLED Philips TV? Die niet dat keyboard functie heeft?
Precies! Hier ben ik dus ook benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mortael schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Ik heb de 50PUS7304 nu een paar dagen in gebruik. Het lijkt erop ja dat ze de 1e generatie P5 gebruiken. Gek genoeg hebben ze het in de handleiding van de TV (de pdf en help op de tv zelf) wel over 'Perfect Natural Reality' in de settings (een 2e gen P5 feature), welke er dus niet tussen zit. Ik wacht nu op een reactie van Philips zelf hoe dit nou exact zit.

Tevens heb ik na verloop van tijd geen geluid meer via de apps (zoals Youtube, Videoland, nlziet etc). Ik heb het geluid weer terug als ik de tv van het stroom af heb gehaald.

Verder is het wel een aardige tv, voor mijn gevoel heb ik het beeld nu goed via de meeste bronnen. Misschien kan iemand (met een PUS73*4) zijn beeldinstellingen delen hoe hij het heeft, puur om te vergelijken?
Heb je een update? Welke Gen. maakt hij gebruik van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
https://www.homecinemamag...ilips-tvs-8k-in-de-wacht/
nieuws: Wel filmmakermodus voor Philips-tv’s van 2021, geen hdmi 2.1 voor 202...

Jammer, Philips leeft nog in de veronderstelling dat we allemaal een antenne op ons dak hebben staan? Waarom maken ze überhaupt al 4k tv's eigenlijk?

allm is leuk, maar vrij nutteloos zonder e-arc en vrr, 4k@120fps. Dan wacht ik nog wel een jaartje.(of 2) :(

[ Voor 33% gewijzigd door Bacspin op 23-01-2020 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Ik heb nooit een reactie van Philips hierop ontvangen :/

Volgens mij had ik ergens (AVForums?) gelezen dat het om een verbeterde eerste generatie gaat.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Zucht123 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:36:
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:57:
[...]

Precies! Hier ben ik dus ook benieuwd naar!
Pin me er niet op vast maar volgens mij wel, de ab ziet er hetzelfde uit als ik de plaatjes zo zie en bi de 73x4 serie hb je ook modellen met en zonder ab met toetsenbord. Geen hardware matig verschil verder in de tvs, puur accessoire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Alleen de OLED modellen krijgen steeds een P5 update. Dit was voor de 2019 lineup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zRKyjuSvC0T6G36rmrkTni0m/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Gisteren bij Platte Tv de Philips 65OLED854 besteld samen met de Samsung Soundbar HW-Q90R. Nu vertelde de verkoper dat ik het geluid het beste via een optische toslink kabel kan laten lopen. Maar even later thuis zag ik op Google dat deze kabel geen Dolby Atmos ondersteund. Aangezien de tv geen Earc heeft maar Arc is mijn vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen om Dolby Atmos geluid te krijgen? Wat is daarvoor de beste manier?

Als dit niet lukt dan moet ik het maar snel retourneren. Het wordt namelijk vandaag bezorgd

[ Voor 10% gewijzigd door thekvnz op 24-01-2020 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 12:59
Onbegrijpelijk dat ze geen HDMI 2.1 gebruiken. Ik was eigenlijk van plan om Philips dit jaar een kans te geven, vanwege Ambilight.

Hopelijk hebben ze voor 2021 wél tv's met HDMI 2.1 en een betere input lag. Al is deze nog niet bevestigd bij de 2020 modellen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@thekvnz gewoon via de HDMI kabel aansluiten, wordt de Atmos doorgezet.
Werkt op mijn combi 854 met de Denon 4500 prima.
Gaat het je trouwens om de Atmos ondersteuning via de tv eigen Apps, zoals Disney+ en Netflix of via randapparatuur zoals een X Box of een UBD-UHD player?
Alle 4 HDMI aansluitingen van de OLED 2019 modellen zetten de Atmos door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Kuhr89 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:24:
Onbegrijpelijk dat ze geen HDMI 2.1 gebruiken. Ik was eigenlijk van plan om Philips dit jaar een kans te geven, vanwege Ambilight.

Hopelijk hebben ze voor 2021 wél tv's met HDMI 2.1 en een betere input lag. Al is deze nog niet bevestigd bij de 2020 modellen.
Bepaalde features van HDMI 2.1 zitten al wel in de tv's van afgelopen jaar, zoals 'zero lag' game modus.
De HDMI 2.1 standaard was nog niet officieel gedefinieerd toen ze die modellen uitbrachten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Chiron schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Bepaalde features van HDMI 2.1 zitten al wel in de tv's van afgelopen jaar, zoals 'zero lag' game modus.
De HDMI 2.1 standaard was nog niet officieel gedefinieerd toen ze die modellen uitbrachten.
Ja, alleen VRR zit er niet in.
Daarnaast is dit 'zero' lag mode een drama. Want de C9 en CX hebben een inputlag van 13ms en de Philips van afgelopen jaar een lag van 33,5 ms

Ik wacht wel netjes tot 2021. Dan is de PS5 ook uit en kan ik gerichter kijken.

Tot die tijd een 1080p Sony scherm haha.

[ Voor 11% gewijzigd door Kuhr89 op 24-01-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
dinandus schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:31:
@thekvnz gewoon via de HDMI kabel aansluiten, wordt de Atmos doorgezet.
Werkt op mijn combi 854 met de Denon 4500 prima.
Gaat het je trouwens om de Atmos ondersteuning via de tv eigen Apps, zoals Disney+ en Netflix of via randapparatuur zoals een X Box of een UBD-UHD player?
Alle 4 HDMI aansluitingen van de OLED 2019 modellen zetten de Atmos door.
Super! Ik zat me al erg zorgen te maken het was toch een groot bedrag wat ik heb moeten aftikken met ophang beugel ook nog erbij.

Het afspelen wil ik via mijn western digital HD van 6tb. Ik download namelijk veel 4K films via nieuwsgroepen die dus oa True HD 7.1 geluidssporen bevatten. Vanmiddag ga ik het testen of het werkt. Ik zal dit nog eventjes laten weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
True HD en DD-MA en echte Atmos ga je niet krijgen uit de tv en/of via spdif of arc.
Maar goed, 7.1/5.1 uit 1 balk voegt ook weinig toe.

[ Voor 23% gewijzigd door Bacspin op 24-01-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Kuhr89 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:00:
[...]
Daarnaast is dit 'zero' lag mode een drama. Want de C9 en CX hebben een inputlag van 13ms en de Philips van afgelopen jaar een lag van 33,5 ms
Ik vraag me af of dit echt een probleem is. Ik speelde tot voor kort op een Pioneer Kuro en die zou rond de 60ms zitten. Nooit wat van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Steelo schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:17:
[...]

Vandaag e-mail bevestiging gehad en wellicht binnen een paar weken het geld op m'n rekening...
07e aangetekend verstuurd, 14e email bevestiging gehad en vandaag stond het geld er op! top! ofwel een kleine 2,5 week.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Even terug te komen op het verhaal van de 854 met 7.1.4 geluid. Het wordt dus niet ondersteund. Het maximale wat ik eruit kan krijgen is 5.1. Net telefonisch contact gehad met Philips met de vraag en die zeggen dat zei nu geen enkele tv hebben die 7.1.4 ondersteund. Ik vroeg ook voor de nieuwe modellen die dit jaar uitkomen de 805 & 855 maar daar wist hij niks over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@thekvnz daar had je toch een Atmos soundbar voor aangeschaft zoals je enige posts hiervoor schreef?
Inderdaad geen enkele Philips heeft een "real" Atmos systeem, ze zetten het Atmos signaal slechts door.
En voor de beste Atmos beleving kun je beter met een losse AVR gaan met een losse set boxen in bijvoorbeeld een 5.1.2 of beter voor de hoogte beleving een 5.1.4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
@dinandus Ja ik heb deze soundbar gekocht omdat deze atmos ondersteund. Maar het werkt dus niet of ik heb het verkeerd. Wat krijg jij te zien als je een video afspeelt links onderin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Als ik Netflix, via de tv eigen App, afspeel met een Atmos ondersteunde geluidstrack staat er op mijn Philips het Atmos logo.
Helaas kan ik hier geen foto erbij plaatsen.
Je hebt geschreven dat je via een Western opslag DA wilt afspelen, hier heb ik geen ervaring mee.
Neem aan dat je de instellingen van de tv al wel op je soundbar hebt afgestemd?
Probeer anders een free trial van Netflix of Disney+ om eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na lang twijfelen tussen de LG E9 (vanwege het design, toekomst bestendige HDMI 2.1 en de input lag van <13ms) toch voor de 804 gegaan.

Het is nu eenmaal moeilijk om afscheid te nemen van ambilight als je het al jaren gewend bent.

Hopelijk niet te veel irritaties van het OS en ben benieuwd of de lichtbalk nog steeds een voorkomend probleem is op dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Je had ook een hue syncbox kunnen overwegen, al zal dat nooit zo goed werken als een dedicated ambilight oplossing.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Greatsword schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:17:
Na lang twijfelen tussen de LG E9 (vanwege het design, toekomst bestendige HDMI 2.1 en de input lag van <13ms) toch voor de 804 gegaan.

Het is nu eenmaal moeilijk om afscheid te nemen van ambilight als je het al jaren gewend bent.

Hopelijk niet te veel irritaties van het OS en ben benieuwd of de lichtbalk nog steeds een voorkomend probleem is op dit model.
Ik heb de 854 (gelijk aan de 804 dus) en heb geen enkel probleem met de lichtbalk.

De leds van de ambilight zitten dan ook mooi naar de muur gericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@renzo4000 Overweegde de E9 i.c.m. de Play en een bridge n.a.v. onderstaand filmpje, maar dacht dat het te omslachtig zou zijn, en mogelijk wil ik hem in de toekomst aan de muur hangen, dus dan zou het helemaal lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Las via Hardware info én het interview dat werd gegeven in Amsterdam, dat Philips halverwege het jaar waarschijnlijk weer wat andere tv's zal uitbrengen.

Wellicht dat hdmi 2.1 daarin wel wordt meegenomen. Reden was: Zodra er meerdere sources zijn met hdmi 2.1, dan zijn wij daar als Philips klaar voor en hebben we er ook producten voor.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacspin
Hmm, om dan een 9-serie aan te schaffen om een nieuwe console aan te knopen vind ik een beetje overkill. Dan heeft ook dit jaar LG toch weer de betere kaarten.
Laat me graag verassen als ze evt in firmware toch bepaalde 2.1 features activeren in de 8-serie, 4k@120fps zal daar niet bij zitten, maar als VRR en e-ARC wel dan is de 805 toch weer interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb vanavond een Philips 55PUS6704 ontvangen vanuit Bol.com, wat een open doos, een geretourneerd scherm is, echter ontbreken de 4 bouten om 2 pootjes eronder te schroeven, kan iemand mij vertellen welke schroeven Philips hiervoor gebruikt? Handleiding is niet echt duidelijk en google helemaal niet, hopelijk kan iemand hier zijn licht er over schijnen? Ik heb reeds een mail gestuurd naar de verkoper, maar als ik ze morgen zelf bij de gamma kan gaan halen zou een stuk prettiger zijn,dan dagen op hun wachten?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Het afspelen van 4K films met 7.1 audiospoor gaat tot mij grote verbazing wel met Kodi! Ik heb een aantal Dolby Atmos True HD trailers gedownload en hij speelt het geluid gewoon goed af. Kan ik dan aannemen dat ik nu dan eindelijk 7.1 geluid heb of kan het ook via de app zonder dat ik het weet omgezet worden naar 5.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II This Game II
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 22:25
Simpel toch, gewoon krukje pakken en je oor bij de plafond speakers houden? Evt met test signaal de kanalen langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@thekvnz mooi dat het werkt, zoals eerder gezegd aan de OLED van je zal het niet liggen.
Je hebt met de Samsung soundbar toch in principe een soort van 7.1.4 opstelling?
Dus gewoon even goed luisteren wat voor geluids sporen je via je beide achterste draadloze speakers hoort.
Probeer eens de Dolby Atmos helicopter test, hoor je hem normaliter echt van box tot box verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoe zijn jullie ervaringen met het afspelen van een 4K REMUX Mkv's van +60GB via de usb poort?

Trekt die processor dat een beetje op de 8 en 9 OLED series?

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 28-01-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Edit: nvt

[ Voor 95% gewijzigd door thekvnz op 29-01-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knokkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 19:44
Ik heb een maatjes kleiner, maar die heeft dat zeker niet. Lijkt me niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Greatsword schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:00:
Hoe zijn jullie ervaringen met het afspelen van een 4K REMUX Mkv's van +60GB via de usb poort?

Trekt die processor dat een beetje op de 8 en 9 OLED series?
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb op mijn vaste PC plex media server geinstalleerd en op mijn Philips TV, daar speel ik met enige regelmaat een 4K film af. Afgelopen weekend toevallg deze (Once.Upon.A.Time.In.Hollywood.2019.2160P.UHD.BluRay.REMUX.HDR10.HEVC.DOLBY.ATMOS.TrueHD 7.1) van 68GB en zonder enige hapering of vastloper o.i.d.. Maar ik stream het dus, wel allebei bekabeld aangesloten.
Pagina: 1 ... 31 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.