TooTall_NL schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:08:
Cool mijn eerste test met de 70 inch was ook Mario kart, goed bezig!!
Moet wel zeggen dat felheid wel een dingetje is. De 65 inch is ook erg fel gevoelsmatig.
Heb nu ambilight teruggeschroefd naar 8.
Felheid is nog een beetje spelen, ik heb nu de lichtsensor aangezet en die dimt niet veel maar dan is het wel beter.
Wat ik wel grappig vind is dat de nadelen van ips (glow, minder contrast) sterk gecompenseerd worden door ambilight.
Zwart is bij de 65inch goed voor elkaar. Met wat instellingen is het zwart goed diep en met voldoende detail. Ik vind het tot nu toe wel echt een mooi model.
Ben wel blij dat deze tv geen last heeft van bleeding, dat was bij de tijdelijke LG gewoon een drama.
Ambilight scheelt wel een berg ja. Detail: mn oude was een 42 inch Philips PFL9632 (IPS), ook met ambilight. Dat scheelde ook wel aardig, op het oog prima beeld, totdat je er op gaat letten nadat je een keer achter een oled of een FALD VA paneel hebt gezeten..
Maar denk dat een 12 jaar nieuwer IPS paneel ook wel beter presteert

Als je een bredere 'tribune' in de woonkamer hebt is de betere kijkhoek van IPS ook wel zo fijn. Kijkt ook een stuk rustiger als je meer onder een hoek naar het scherm moet kijken.
Zwart is bij mij met het VA paneel echt pikzwart, betwijfel zelfs of oled nog zwarter is. Dat heb ik met de oude nooit gehad.
Inmiddels wat gespeeld met de settings, en het lijkt erop dat met de dynamic contrast op minimum er al een hoop gefixt is mbt platte/grijze/oranje gezichten.
En ik ben er inmiddels achter dat het ene programma ook brakkere zwartwaarden/helderheid heeft dan het andere, soms zit er expres zo'n hippe instagrammy opgetrokken blacks filter/effect overheen, en ook de huidtinten worden vaak verneukt door een orange/teal effect.
Gisteren ook de Harmony opnieuw geprogrammeerd dus vrouwlief kan ook weer alles aanzetten
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."