Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:14
Zover ik weet heeft de 754 wel een 2019 paneel, maar de eerdere P5 2e generatie processor.
De 804/854 en hogere 2019 de 3e generatie P5.
Intussen al iemand met een 2019 OLED met een UHD player DV content getest?
Wat zijn de beeldervaringen en welke specs worden wel/niet correct doorgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Chiron

Moderator Discord
TooTall_NL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:45:
[...]

Hoe bevalt deze bij jou?
Ik heb hem van het weekend besteld en nu besloten hem terug te sturen.
De kijkhoek is echt belabberd slecht en een meter opschuiven leverde al een superslecht beeld op.
Ik was echt teleurgesteld en kwam er pas achteraf achter dat het een va paneel betrof.

Ik heb de instelling na uren niet acceptabel gekregen en besloten het op te geven.
Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Ik krijg hem zaterdag pas binnen. Over die kijkhoek ben ik ook heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet, ik ben expres voor de 70 inch gegaan omdat die juist een VA paneel heeft. De 65 heeft een IPS paneel met gare blacks en minder contrast, en wilde juist eens wat anders (heb al een ips tv). In ieder geval iets waar zwart ook echt zwart bij is (kijk vooral in een donkere kamer).
Hoe ver zit je van de tv af? Ik kan me voorstellen dat met zo'n formaat je er niet al te dicht op wil zitten, dan worden de kijkhoeken automatisch al groter.
Mocht het niks zijn gaat ie gewoon terug. Overigens zijn alle (niet-oled) highend tv's van Samsung en Sony ook gewoon VA panels :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 15:49
Ik zat er zo'n 4.5 a 5 meter vanaf.
Heb echt lang geworsteld met instellingen enz.
We hebben daarnaast een grote hoekbank en mensen die op de hoeken zaten hadden echt een belabberd beeld.
Uiteindelijk voor een 65 inch lg gegaan en idd de zwartwaardes zijn iets minder maar het gehele beeld is zoveel mooier.
Succes met de tv, ik hoop dat Deze jou wel bevalt.
Misschien scheelt het wanneer je dichter op het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 10:49
dinandus schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:45:
Zover ik weet heeft de 754 wel een 2019 paneel, maar de eerdere P5 2e generatie processor.
Op de 804 ziet uhd 4k dv materiaal er fantastisch uit via Plex! Ook via Netflix nieuwe seizoen van Peaky Blinders geprobeerd en ondanks de compressie ziet ook dat er super uit. Let wel, ik kom van een lcd budget 4k tv af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
TooTall_NL schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:46:
Ik zat er zo'n 4.5 a 5 meter vanaf.
Heb echt lang geworsteld met instellingen enz.
We hebben daarnaast een grote hoekbank en mensen die op de hoeken zaten hadden echt een belabberd beeld.
Uiteindelijk voor een 65 inch lg gegaan en idd de zwartwaardes zijn iets minder maar het gehele beeld is zoveel mooier.
Succes met de tv, ik hoop dat Deze jou wel bevalt.
Misschien scheelt het wanneer je dichter op het scherm zit.
Hmm hier zal het ook precies 4 meter zijn denk ik. En een bank van een meter of 3 breed.
Ik ga het zien zaterdag.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
dinandus schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:45:
Ik had mijn info uit dit artikel:

https://www.avforums.com/...-754-4k-tv-hands-on.16556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

De 55pus7272 haalt hier momenteel een grote update op

http://firmware.nettvserv...M163E_000.026.068.000.upg

Zou dit de verwachte PIE update zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Sayko schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:42:
De 55pus7272 haalt hier momenteel een grote update op

http://firmware.nettvserv...M163E_000.026.068.000.upg

Zou dit de verwachte PIE update zijn?
Gisteren op mijn 65OLED803 ook een update binnen gehaald, maar helaas: Nog steeds Oreo.
Iemand een idee of dit model überhaupt Pie gaat krijgen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Ik krijg door dat er op de tv een bewegende en schijnende O met daaronder een status balk is verschenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Sayko schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:57:
Ik krijg door dat er op de tv een bewegende en schijnende O met daaronder een status balk is verschenen :(
Klopt. Is onderdeel van het update proces van Android. Even geduld hebben :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Ja dat snap ik. Maar een O ipv een P.

Ik heb begrepen dat pie wel gaat komen voor tv's vanaf 2014-2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Hoi!

Ik heb sinds maandag een pricewatch: Philips 58PUS6203 Zwart en ik loop al een paar dagen te rommelen met de beeldscherminstellingen om tijdens het gamen een zo mooi mogelijk beeld te hebben.

Ik game op een Xbox One S en die ondersteunt 4K en HDR, net zoals de Philips televisie. Wat ik ook aanpas; eigenlijk krijg ik beeld dat minder mooi is dan op mijn oude televisie (zie één na laatste alinea voor welke tv het is). Via Google word de game-instelling aangeraden, maar dat is dan meer voor verbeteren van de inputlag en dergelijke. Dat maakt mij niet zo veel uit. Zo lang het beeld maar vloeiend beweegt (dus niet zoals bij filminstellingen) en er gelikt uit ziet. Bij veel instellingen kan ik de pixels regelmatig tellen, waardoor ik de scherpte op 0 moet zetten om mooie randen te krijgen. Dat werkt vrij goed, maar toch zijn bepaalde afbeeldingen erg wazig. Denk bijvoorbeeld aan FUT-kaartjes in FIFA, die zijn wazig. Ook zien de kleuren er wat flets uit.

Het verschilt ook per game. Assetto Corsa ziet er vrij strak uit, maar The Witcher 3 en FIFA 20 hebben toch wel wat mindere puntjes op grafisch gebied. Zo zijn donkere plekken in The Witcher 3 vrij pixelige zwarte vlekken (dit heeft een specifieke naam, maar weet even niet wat) en zien personages er net wat te wazig uit. Maar de scherpte hoger zetten, zorgt er weer voor dat alles er vrij pixelig uit ziet.

Op mijn oude pricewatch: LG 47LB650V Zilver ging het instellen van het mooiste gamebeeld veel sneller en was het eigenlijk zo gepiept. Op deze nieuwere Philips TV lukt het me echt niet om een zo mooi mogelijk beeld te krijgen

Zoals jullie hierboven lezen, wil het dus nog niet echt vlotten bij mij. Ik ben dan ook benieuwd naar tips die jullie hebben om beelden tijdens het gamen er zo mooi mogelijk uit te laten zien. Wat voor settings raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 09:15

Falastine

Think about my signature...

Mensen met een OLED de 803 ook het idee dat zappen extreem traag is?

Ik heb dan wel een hardeschijf gekoppeld om te pauzeren maar van kanaal veranderen kan soms gewoon 8 seconde duren eer ik beeld heb.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Falastine schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:43:
Mensen met een OLED de 803 ook het idee dat zappen extreem traag is?

Ik heb dan wel een hardeschijf gekoppeld om te pauzeren maar van kanaal veranderen kan soms gewoon 8 seconde duren eer ik beeld heb.
Niet tijdens het normale zappen (CI+ icm Ziggo). Wel als ik vanuit een app terug naar de TV ga, krijg ik eerst de melding dat de zender gecodeerd is welke enkele seconden blijft staan voor er beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:49
Wie heeft de 43pus7304 met laatste firmware? Ik heb namelijk vanmiddag geüpdatet en nu ziet wit er gewoonweg niet uit. Heel fel en het flikkert. Eigenlijk bij alle felle kleuren gebeurd bovenstaande. Heb al met de instellingen gespeeld maar helaas geen verbetering.

Heb tevens geprobeerd om de software te downgraden, maar dat laat de tv niet toe. Is daar een omweg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 23:32
Sinds gisteren in bezit van een 55OLED804. Erg onder de indruk komend van een 42" model uit 2010....

Nu dacht ik via de Media app content (o.a. 4K) van mijn Synology te kunnen streamen (zodra ik die kan vinden als bron) maar ik lees dat ondertitels niet ondersteund worden!? Ik had gedacht dat we in 2019 al iets verder waren.

DS Video geeft nogal eens aan dat audiocodecs niet ondersteund worden. Welke app zou het best geschikt zijn om de content van mijn DS214play weer te geven zowel qua beeld als ook geluid? Plex, KODI of zijn er alternatieven? Nu al een externe mediaspeler aansluiten kan toch niet de bedoeling zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 14:40
Sinds gisteren de nieuwe philips the one tv. Ik heb hem aangesloten aan mijn onkyo receiver en heb 1 algemene kabel op hdmi 1 met arc staan en een optische kabel maar het geluid van de apps krijg ik enkel klaar via de tv luidsprekers en niet via de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:10
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Linn streamer met voorversterker. De Linn helpdesk geeft mij hierover terug dat Philips een voorbehoud maakt m.b.t. de compatibiliteit van zijn tv’s. Als iemand hiervoor een oplossing heeft dan hoor ook ik het graag.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:44
Sinds vandaag de oled804 binnen.
Heb alleen problemen met de ambilight + hue werkend te krijgen. Zodra ik de bridge koppel kan ik de lampen ook selecteren. Daarna zie ik ze ook gewoon staan echter ze reageren niet mee met de tv en de tv zegt bij het overzicht "bridge niet gevonden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48
mazzle schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:01:
Sinds gisteren in bezit van een 55OLED804. Erg onder de indruk komend van een 42" model uit 2010....

Nu dacht ik via de Media app content (o.a. 4K) van mijn Synology te kunnen streamen (zodra ik die kan vinden als bron) maar ik lees dat ondertitels niet ondersteund worden!? Ik had gedacht dat we in 2019 al iets verder waren.

DS Video geeft nogal eens aan dat audiocodecs niet ondersteund worden. Welke app zou het best geschikt zijn om de content van mijn DS214play weer te geven zowel qua beeld als ook geluid? Plex, KODI of zijn er alternatieven? Nu al een externe mediaspeler aansluiten kan toch niet de bedoeling zijn ;)
Ik gebruik Plex, maar dat komt ook omdat die voor mij de beelden kan transcoden naar een slechtere kwaliteit. Plex zal goed werken op je DS214Play als je TV het rechtstreeks kan afspelen. Als je TV het niet ondersteund zal Plex het voor je transcoden maar de DS214Play is daar niet echt geschikt voor.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
TooTall_NL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:45:
[...]

Hoe bevalt deze bij jou?
Ik heb hem van het weekend besteld en nu besloten hem terug te sturen.
De kijkhoek is echt belabberd slecht en een meter opschuiven leverde al een superslecht beeld op.
Ik was echt teleurgesteld en kwam er pas achteraf achter dat het een va paneel betrof.

Ik heb de instelling na uren niet acceptabel gekregen en besloten het op te geven.
Ben benieuwd naar jouw ervaring.
Hij staat nu sinds de middag, en ik vind de kijkhoek wel meevallen. Vanaf de bank heb je op elke zitplaats prima beeld.

Wat me vooral opvalt is dat de hoekpunten wat donkerder zijn, komt door de backlight denk ik. Bij egaal grijze achtergrond is het niet even egaal. Stoort verder niet. En gradients hebben banding, maar dat kan ook het bronmateriaal zijn. Moet ook nog de beeldsettings door, heb m nu voor het gemak op 'Movie' gezet.

Maar al met al holy crap loeischerp beeld, ambilight is tof en zwart is nu ook echt zwart.
En 70 inch is natuurlijk andere koek dan 42. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Ik hoop dat je de juiste instellingen vindt!
Misschien had ik een maandagochtend modelletje. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik de terugstap naar lg weer heb gemaakt.
Scherp is het beeld zeker en ik vond Android ook echt top werken, maar die kijkhoek was het voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053

Ik gebruik plex en srt's werken. Merk wel dat niet alles met subs op 4k content soepel gaat maar dat ligt aan mn server processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Untouchablezz20 info omtrend software vind via veelal www.toengel.net.

@nielsvg bij geluids instellingen vindt je keuze voor geluid via tv en of via de HDMI aansluiting.
Als je via een HDMI naar je AVR gaat heb je toch geen optische kabel meer erbij nodig?

@commentator heb je de tv en de bridge op 1 zelfde netwerk draaiende?
Of anders even beIden een koude start geven, een reboot?

@Soccer98 heb je toevallig ook een Dolby VisIon UHD disc? En kun je deze via je X Box eens draaien en kijken wat voor beeld specs je dan uitgegeven krijgt via je info button op je tv? Gaat me met name of hoeveel Bit en wat voor BT.....weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Had dezelfde ervaring met DS Video. Met VLC gaat het beter. Die kun je via het Android app-scherm downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 14:40
@dinandus ik kan dit niet kiezen in de instellingen. Ik krijg steeds de melding dat ik het niet kan wijzigen omdat de tv luidsprekers ingeschakeld staan. Als ik dan kies om deze uit te schakelen en opnieuw het hdmi verhaal te kiezen krijg ik steeds dezelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
nielsvg schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:48:
@dinandus ik kan dit niet kiezen in de instellingen. Ik krijg steeds de melding dat ik het niet kan wijzigen omdat de tv luidsprekers ingeschakeld staan. Als ik dan kies om deze uit te schakelen en opnieuw het hdmi verhaal te kiezen krijg ik steeds dezelfde melding
Heb je ARC wel aangezet in je receiver? Ik moest ook even pielen voordat het werkte, bleek standaard uit te staan in mn Denon x2600h.
Daarna had ik wel geluid maar alleen stereo, bleek uiteindelijk ook een setting te zijn in de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Bedankt voor de link, maar waar ik tegenaan loop is, dat ik de software niet mag downgraden. Is het op een andere manier mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 13:58

westergas

rikkie_pc

65OLED754 vanochtend even neer gezet om te testen. Eerste indrukken:

Beeldkwaliteit is erg goed. Ik kan me niet voorstellen dat een LG, Panasonic of Sony, die honderden euro's duurder zijn veel beter beeld geven. Misschien als je ze naast elkaar zet en met calibratie tools aan de gang gaat dat er verschil meetbaar is. Voor de gewone consument is het beeld gewoon perfect. Ik kom van de laatste generatie Pioneer Kuro (LX-5090) wat destijds de top was en het verschil is best bizar. Komt ook door de helderheid en formaat van het scherm.

24P motion is redelijk maar beter dan verwacht. Als je motion "verbeteraars" aan zet levert dit een afschuwelijk soap opera effect (SOE) en lachwekkende artefacten op. SOE is een kwestie van smaak, ik kan er absoluut niet tegen maar de artefacten zijn zo erg dat het echt niet bruikbaar is. Motion op "film"is gewoon prima. Er is uiteraard judder omdat het paneel snel is maar daar is niets aan te doen. Motion op mijn Kuro is veel beter.

Het smart gedeelte ga ik denk ik niet gebruiken. Je kan Youtube niet casten vanaf mobiel aangezien het geen android is. Ik heb mijn shield er aan gehangen en ik denk niet dat ik nog terug ga om het smart gebeuren. Zie er het nut niet van.

Het menu is een tikje omslachtig. Je kan niet snel naar de diverse instellingen.

Al met al ben ik erg blij met de TV. Ik heb netto €1499 (cashback is hier al af) betaald voor een 65" OLED met een 2019 paneel. Even uit mijn hoofd is dat minstens €400 voordeliger dan een LG C9. De C9 heeft waarschijnlijk betere software maar als dat ding eenmaal is ingesteld geniet ik van dezelfde beeld kwaliteit voor minder geld :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48
westergas schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:16:
Het smart gedeelte ga ik denk ik niet gebruiken. Je kan Youtube niet casten vanaf mobiel aangezien het geen android is. Ik heb mijn shield er aan gehangen en ik denk niet dat ik nog terug ga om het smart gebeuren. Zie er het nut niet van.
Mooie TV voor een mooie prijs, maar ik snap niet dat ze voor die prijs niet even Android konden mee installeren. Dat is gewoon bizar dat ze hun eigen platform dan erop zetten. Sinds ik Android heb wil ik niets meer anders op de Televisies, dat maakt een chromecast overbodig.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
dinandus schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:07:
@Soccer98 heb je toevallig ook een Dolby VisIon UHD disc? En kun je deze via je X Box eens draaien en kijken wat voor beeld specs je dan uitgegeven krijgt via je info button op je tv? Gaat me met name of hoeveel Bit en wat voor BT.....weergave?
Niet dat ik weet... Is dat niet gewoon een Blu Ray film die Dolby Vision ondersteunt of iets dergelijks? Ben niet bepaald thuis in deze materie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik vind die OLED745 behoorlijk vel in het donker. Nu heb je "contrast" en "video contrast", beetje vaag.
Hoe stellen jullie dit in? Gok dat het bij alle Philips OLED TV's ongeveer het zelfde is qua instellingen.

Heb nu contrast op 50 en video contrast op 95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
westergas schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:01:
Ik vind die OLED745 behoorlijk vel in het donker. Nu heb je "contrast" en "video contrast", beetje vaag.
Hoe stellen jullie dit in? Gok dat het bij alle Philips OLED TV's ongeveer het zelfde is qua instellingen.

Heb nu contrast op 50 en video contrast op 95.
Ik vind de basisinstellingen op mijn OLED804 ook veel te fel. Videocontrast lager zetten helpt. Ik heb wel een uurtje met allerlei beeldinstellingen zitten spelen voordat ik een aanvaardbaar beeld had, pardon een fantastisch beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:44
dinandus schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:07:

@commentator heb je de tv en de bridge op 1 zelfde netwerk draaiende?
Of anders even beIden een koude start geven, een reboot?
ja, ook de boel van de stroom gehaald en de tv zelfs gereset. Hielp allemaal niet.
Blijkt dat je tegenwoordig per lamp aan moet geven waar die ten opzichte van de tv staat. Daarna kan het ding het wel onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
westergas schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:16:

Ik heb gisteren op dezelfde TV gewoon kunnen casten. App op mijn telefoon geinstalleerd en dan heb je met Miracast gewoon je beeld van je telefoon op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Johann0r schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:18:
[...]

Ik heb gisteren op dezelfde TV gewoon kunnen casten. App op mijn telefoon geinstalleerd en dan heb je met Miracast gewoon je beeld van je telefoon op je TV.
Ik heb de 55 inch versie maar casten kan gewoon direct vanuit de YouTube app zonder tussenkomst van andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
Steffy schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:27:
[...]

Ik heb de 55 inch versie maar casten kan gewoon direct vanuit de YouTube app zonder tussenkomst van andere zaken.
Klopt dit werkt ook. Stond bij mij alleen een ander type tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ik zie op de FP het volgende artikel: nieuws: 'Sony geeft recente tv's geen upgrade naar Android 9'
Volgens mij zit in mijn 65OLED803 dezelfde CPU. Dus waarschijnlijk ook geen update naar Pie.

[ Voor 38% gewijzigd door TFHfony op 09-12-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:50
Heb sinds zaterdag de Philips OLED 804 geinstalleerd. Nu ben ik alleen nieuwsgierig of ik de juiste HDMI kabels heb gebruikt, hoe kan ik controleren of de TV op dit moment op de hoogst mogelijk resolutie communiceert met mijn hardware? Is daar een sneltoets voor of kan ik dat ergens controleren in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

[65OLED745]
Gisteravond aan een UHD HDR rip gekeken via mijn Shield (Kodi).
Dingen die opvallen;

- Donkere scenes zijn ERG donker. Details in donkere vlakken vallen weg. Klooien met contrast en helderheid maakt nauwelijks uit.
- TV herkend het HDR signaal niet bij afspelen media. Pas na switchen HDMI port valt het kwartje en word de HDR modus ingeschakeld.
- Na het kijken van HDR materiaal wat SDR aan gezet en dan staat de TV ineens in de "Game" stand in plaats van "film" waar deze eerst op stond.

Is dat iets voor de 745 serie of hebben andere modellen hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
@Marnix: kun je beiken door op de "+" toetst en dan krijg je linksboven een tweedelig info regel en kies dan 2x de onderste, dan zie je o.á. de Bit info, welke kleurcodering etc.
Toevallig een hardware die DV afspeelt? Ben dan benieuwd naar jouw Bit diepte etc bij afspeen van DV content.
@westergas dit komt ook bij andere oleds van Philips voor, net een nieuwe Update voor uitgekomen, afgelopen week. Hier wordt de HDR al wat minder donker, je kunt ook proberen je gamma instellingen beetje aan te passen om een en ander minder donker te krijgen. Je vermeldt trouwens niet welke HDR vorm dat zou al iets kunnen verduidelijken. Je hebt DV Dark en een tweede DV welke wat minder donker presteert. Verder nog HDR of HDR10+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

@dinandus Nog geen update voor de 745...
De Shield (2017) ondersteund geen DV, hoe kan je zien welke HDR modus er wel word gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Op je Philips door de net genoemde "+" toets. Van de Shield weet ik het niet, die ken ik persoonlijk niet.
Trouwens normaliter zie je bij begin van je HDR weergave een van de drie volgende pop ups kort op je scherm: Dolby Vision, HDR of HDR10+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Op de 745 alleen de melding "HDR bron" dus daar heb je niet heel veel aan. Ook de "+" toets ontbreekt op de 745 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Update: Het ligt aan de Shield. Die schakelt niet automatisch op 12bit rec 2020 wat zorgt voor een dramatisch slecht contrast. Als je dit handmatig aanpast is het beeld perfect en herkent de TV het HDR signaal meteen.

HDR weergave van de TV is dus niets mis mee en is zeker niet te donker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzle
  • Laatst online: 02-09 23:32
prijk schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:22:
[...]

Had dezelfde ervaring met DS Video. Met VLC gaat het beter. Die kun je via het Android app-scherm downloaden.
Ik heb inmiddels zowel via Plex als Kodi toegang tot mijn Synology om lokale content af te kunnen spelen op de 55OLED804. Na enig stoeien met instellingen ook met doorgave van de juiste surround audio naar de receiver.

Met VLC krijg ik alleen maar PCM Stereo door. In die app weinig instellingen voor audio, digitale passthrough staat aan.... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVM update files for 55PUS7303 needed...

Hello all,

As my version of NMV is 0.50 on my TV 55PUS7303 bought on July 2019, and the colors are very dull and the image is not so good on HDR programs, I asked for the last version of these files (.bin and .eed, version 0.60) the Philips customer care, but they refused to send it to me. Than I contacted a Philips service ... the service crew told me that they think nothing is going to improve if they will update the version on my TV and, therefore, they are reluctant to do this.
I am not willing to send the TV to service, keep it there several weeks and get it back with the same issue.

Firmware version: TPM171E_R107. 001.101.102
Serial number: FZ2A1836022801

So, please, anyone knows from where to get these files?
Thank you!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 09:15

Falastine

Think about my signature...

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:26:
NVM update files for 55PUS7303 needed...

Hello all,

As my version of NMV is 0.50 on my TV 55PUS7303 bought on July 2019, and the colors are very dull and the image is not so good on HDR programs, I asked for the last version of these files (.bin and .eed, version 0.60) the Philips customer care, but they refused to send it to me. Than I contacted a Philips service ... the service crew told me that they think nothing is going to improve if they will update the version on my TV and, therefore, they are reluctant to do this.
I am not willing to send the TV to service, keep it there several weeks and get it back with the same issue.

Firmware version: TPM171E_R107. 001.101.102
Serial number: FZ2A1836022801

So, please, anyone knows from where to get these files?
Thank you!
Here?

https://www.philips.co.uk...oftware-and-drivers.html/

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 13:01
Mijn oog is gevallen op de volgende tv: Philips 58PUS7304

Heeft iemand enig idee of er met het oog op de feestdagen nog wat leuke acties of cashbacks aan zitten te komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Here it's only firmware update, and not even the last one...
Thank you for the answer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
Chiron schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:23:
[...]

Hmm hier zal het ook precies 4 meter zijn denk ik. En een bank van een meter of 3 breed.
Ik ga het zien zaterdag.
En hoe bevalt ie?
Na een tussenstop met een backlight bleeding LG toch de 65pus7304 besteld.
De gok genomen omdat diverse reviews suggereerde dat deze over een ips scherm beschikt.
En de kijkhoek is echt vele male beter. Beeld is ook prima en voldoende zwart wanneer nodig.
Wat ons betreft eindelijk de juiste tv hier staan... Heeft wat omruilgedoe enz gekost...

Moet zeggen dat met een beetje instellen dit model echt een mooi beeld oplevert!
Hoop dat de 70 inch jou wel goed is bevallen, even gekeken wij zaten op 4,5 - 5meter op een 3,5 meter lange hoekbank, dus op het kortste stuk zo'n 2,5 meter schuin van de tv af.

Ik moet wel zeggen dat Android mij goed bevalt en snel werkt, ook werkt de tv goed samen met de ci module van ziggo. Een heerlijke snelle tvgids trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ja bevalt tot nu toe prima.
Wij zitten minder ver schuin op de uiteinden dan 2,5 meter, op exact 4 meter van de tv vandaan.

Het enige waar ik me een beetje aan stoor is dat bij sommige beelden de gezichten en huidtinten er grijs en oranje en 'vlak' uit zien. Maar dat kan ook aan het bronmateriaal liggen, of ik heb nog niet de juiste kleursettings gevonden en gamma.

Zit qua picture style nu op 'Movie' en alle grappen als dynamisch contrast en color enhancer uit, dat wel. De standard picture style ziet er knallend uit maar is voor mijn gevoel veel te fel en vermoeiend.

Zwart is nu ook echt zwart, en de uniformiteit is echt vele malen beter dan een ips paneel. Daar stoorde ik me echt aan, vooral ook de ips glow (zit voornamelijk in het donker).

Mario kart is in ieder geval supervet ;) En speelt ook fijner omdat mn oude tv echt een dramatische lag had (125ms oid).

• TooTall_NL
Cool mijn eerste test met de 70 inch was ook Mario kart, goed bezig!!
Moet wel zeggen dat felheid wel een dingetje is. De 65 inch is ook erg fel gevoelsmatig.
Heb nu ambilight teruggeschroefd naar 8.
Felheid is nog een beetje spelen, ik heb nu de lichtsensor aangezet en die dimt niet veel maar dan is het wel beter.
Wat ik wel grappig vind is dat de nadelen van ips (glow, minder contrast) sterk gecompenseerd worden door ambilight.
Zwart is bij de 65inch goed voor elkaar. Met wat instellingen is het zwart goed diep en met voldoende detail. Ik vind het tot nu toe wel echt een mooi model.
Ben wel blij dat deze tv geen last heeft van bleeding, dat was bij de tijdelijke LG gewoon een drama.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Wij kijken op onze Philips 65" OLED 934 best veel via NPO Start. In tegenstelling tot live televisie toont deze een knaloranje logo aan de rechterbovenkant. Heel irritant, maar met OLED ben ik er ook niet helemaal gerust op. Aangezien het in de hoek zit krijg je bij gebruik van Ambilight ook meteen oranje licht op de muur.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1IEKHu2r1AKtR2w.jpeg

Helaas dimt de televisie dit soort logo's niet uitzichzelf (althans niet zichtbaar). Ik heb getracht contact te zoeken met de NPO, maar die reageren niet. Ik vind het niet meer van deze tijd dat een omroep nog dit soort logo's laat zien. Is er nog wat anders te doen om het risico op inbranden te voorkomen (behalve NPO Start de deur uit doen?)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
TooTall_NL schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:08:
Cool mijn eerste test met de 70 inch was ook Mario kart, goed bezig!!
Moet wel zeggen dat felheid wel een dingetje is. De 65 inch is ook erg fel gevoelsmatig.
Heb nu ambilight teruggeschroefd naar 8.
Felheid is nog een beetje spelen, ik heb nu de lichtsensor aangezet en die dimt niet veel maar dan is het wel beter.
Wat ik wel grappig vind is dat de nadelen van ips (glow, minder contrast) sterk gecompenseerd worden door ambilight.
Zwart is bij de 65inch goed voor elkaar. Met wat instellingen is het zwart goed diep en met voldoende detail. Ik vind het tot nu toe wel echt een mooi model.
Ben wel blij dat deze tv geen last heeft van bleeding, dat was bij de tijdelijke LG gewoon een drama.
Ambilight scheelt wel een berg ja. Detail: mn oude was een 42 inch Philips PFL9632 (IPS), ook met ambilight. Dat scheelde ook wel aardig, op het oog prima beeld, totdat je er op gaat letten nadat je een keer achter een oled of een FALD VA paneel hebt gezeten..

Maar denk dat een 12 jaar nieuwer IPS paneel ook wel beter presteert ;) Als je een bredere 'tribune' in de woonkamer hebt is de betere kijkhoek van IPS ook wel zo fijn. Kijkt ook een stuk rustiger als je meer onder een hoek naar het scherm moet kijken.

Zwart is bij mij met het VA paneel echt pikzwart, betwijfel zelfs of oled nog zwarter is. Dat heb ik met de oude nooit gehad.

Inmiddels wat gespeeld met de settings, en het lijkt erop dat met de dynamic contrast op minimum er al een hoop gefixt is mbt platte/grijze/oranje gezichten.

En ik ben er inmiddels achter dat het ene programma ook brakkere zwartwaarden/helderheid heeft dan het andere, soms zit er expres zo'n hippe instagrammy opgetrokken blacks filter/effect overheen, en ook de huidtinten worden vaak verneukt door een orange/teal effect.

Gisteren ook de Harmony opnieuw geprogrammeerd dus vrouwlief kan ook weer alles aanzetten :+

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:38
BugBoy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:56:
Wij kijken op onze Philips 65" OLED 934 best veel via NPO Start. In tegenstelling tot live televisie toont deze een knaloranje logo aan de rechterbovenkant. Heel irritant, maar met OLED ben ik er ook niet helemaal gerust op. Aangezien het in de hoek zit krijg je bij gebruik van Ambilight ook meteen oranje licht op de muur.

[Afbeelding]

Helaas dimt de televisie dit soort logo's niet uitzichzelf (althans niet zichtbaar). Ik heb getracht contact te zoeken met de NPO, maar die reageren niet. Ik vind het niet meer van deze tijd dat een omroep nog dit soort logo's laat zien. Is er nog wat anders te doen om het risico op inbranden te voorkomen (behalve NPO Start de deur uit doen?)
Een vraag die haar iets verband mee heeft. In een of andere review werd gesteld dat philips oled wat meer ABL, automatic brightness limiter, heeft.. Ook bij logo's neem ik aan en ook anderzijds bij wat meer fellere beelden..
Ervaar je ook langzame verlaging van de helderheid van het beeld in situaties.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
belmonde schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:38:
Een vraag die haar iets verband mee heeft. In een of andere review werd gesteld dat philips oled wat meer ABL, automatic brightness limiter, heeft.. Ook bij logo's neem ik aan en ook anderzijds bij wat meer fellere beelden.. Ervaar je ook langzame verlaging van de helderheid van het beeld in situaties.. ?
Ik heb bij de review van HDTV Test van de OLED van vorig jaar gezien. Daarbij was duideljk te zien dat bij een groter wordende witte circel de brightness limiter er in komt en het beeld grijzer wordt. Ik heb al diverse programma's gekeken waarin veel wit voorkomt en in de praktijk valt het mij totaal niet op. Helaas lijkt er geen static-object detectie in de televisie te zitten die logo's dimt. Dat had ik graag gezien.

Ik heb overigens een reactie van de NPO, maar dat komt uit een training van 5 jaar geleden:
Wij blijven binnen alle internationaal gestelde richtlijnen en weten dat de leveranciers van plasmaschermen inmiddels voor het inbranden van logo’s een oplossing hebben bedacht: Het inbranden van beelden, behoort met de huidige generatie plasma televisies vrijwel tot het verleden. Dit komt omdat bijna alle moderne plasma tv’s zijn uitgerust met schermbeveiligingssystemen. Deze systemen zorgen er onder andere voor dat bijvoorbeeld zenderlogo’s niet meer continu op dezelfde plek blijven staan. Het logo verschuift, niet voor het oog waarneembaar, telkens een paar pixels door middel van pixelshift. Als u toch nog een zenderlogo denkt te zien, wil dat niet per se te zeggen dat het logo is ingebrand. Vaak zal het logo na enige tijd vanzelf weer verdwijnen.
Volgens mij heeft pixel-shifting overigens totaal geen effect voor dit soort grote logo's. Behalve schadelijk zijn die logo's met name erg irritant om naar te kijken.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:38
BugBoy schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:26:
[...]

Ik heb bij de review van HDTV Test van de OLED van vorig jaar gezien. Daarbij was duideljk te zien dat bij een groter wordende witte circel de brightness limiter er in komt en het beeld grijzer wordt. Ik heb al diverse programma's gekeken waarin veel wit voorkomt en in de praktijk valt het mij totaal niet op. Helaas lijkt er geen static-object detectie in de televisie te zitten die logo's dimt. Dat had ik graag gezien.

Ik heb overigens een reactie van de NPO, maar dat komt uit een training van 5 jaar geleden:

[...]

Volgens mij heeft pixel-shifting overigens totaal geen effect voor dit soort grote logo's. Behalve schadelijk zijn die logo's met name erg irritant om naar te kijken.
Hoezo weet je,. of denk je dat philips oled geen static-object detectie heeft ?? Ik dacht dat dat ook wel de abl bij philips aanspoort.. ? Ik zal nog eens kijken waar ik die opmerkingen over dat iets meer optredende abl bij philips gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
belmonde schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:47:
Hoezo weet je,. of denk je dat philips oled geen static-object detectie heeft ?? Ik dacht dat dat ook wel de abl bij philips aanspoort.. ? Ik zal nog eens kijken waar ik die opmerkingen over dat iets meer optredende abl bij philips gelezen heb.
Ik zie in ieder geval niet visueel dat de helderheid van het logo wordt verminderd als die een tijd op het scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

[65OLED754]
Staat nu een weekje te spelen en begin redelijk vertrouwd te raken met de TV. Over het algemeen erg blij mee. 1 ding ben ik nog niet over uit en dat is de huidskleur als HDR10 word weer gegeven. Huidskleur is grauw en levenloos. Vind de kleuren sowieso nogal flets in HDR10 maar met de huidskleuren valt het extra op. Met diverse settings rommelen haalt niet veel uit.

Bij "Our Planet" in DV spatten de kleuren van het scherm alleen daar zit geen huidskleur in ;)

Meer mensen dit opgemerkt?

Of je geeft je AV receiver ff een firmware update :z

[ Voor 17% gewijzigd door westergas op 14-12-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Iemand hier ervaring met muurbeugels en ambilight?
Ik heb nu een 65pus7304tv en twijfel om hem op te hangen doormiddel van een vaste beugel. Draaibaar oid is voor ons niet nodig.
Enige twijfel met het zoeken naar een beugel is de ambilight ervaring.
Heeft er iemand tips?
Ik vroeg me af of een beugel met 3 cm afstand muur tv nog voldoende ambilight ruimte overlaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

TooTall_NL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:48:
Iemand hier ervaring met muurbeugels en ambilight?
Ik heb nu een 65pus7304tv en twijfel om hem op te hangen doormiddel van een vaste beugel. Draaibaar oid is voor ons niet nodig.
Enige twijfel met het zoeken naar een beugel is de ambilight ervaring.
Heeft er iemand tips?
Ik vroeg me af of een beugel met 3 cm afstand muur tv nog voldoende ambilight ruimte overlaat.
Ik heb sinds kort mijn tweede ambilight tv aan de muur hangen en werkt perfect. Er is zeker meer dan voldoende verlichting op de muur en zelfs wat intenser kwa kleur dan als deze op de poot staat omdat de afstand tot de muur kleiner is. Mijn persoonlijke voorkeur voor ambilight is altijd ophangen. Verder is het gewoon een simpele vogel muurbeugel, niks bijzonders maar doet wat het moet doen en voldoet aan de randvoorwaarden die Philips geeft voor ophangen van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Weet iemand waar ik de balk voor volume kan uitschakelen op een Philips 55Oled804? Ik heb er een Sonos soundbar onderhangen maar die loopt niet synchroon met de volumebalk, gister wel even gezocht maar kon niet vinden waar ik deze kan uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Iemand met een Google Mini Nest in huis en een 55OLED803?
Ik wil via een stemcommando via de Nest bijvoorbeeld Spotify opstarten of Netflix op de televisie. De televisie aanzetten of uitschakelen en zulke simpele dingen, maar er werkt nagenoeg nooit wat. Spotify lukt weleens, maar meer ook niet. Heb de Google Home-app uitgebreid bekeken, apparaten verwijderd en weer toegevoegd, naam van de televisie tig keer aangepast, tutorials van Google zelf gevolgd om producten toe te voegen, niks.

Moet ik in de instellingen van de televisie zelf nog wat aanpassen ofzo? In de Home-app vind ik de '55OLED803' wel, kan 'm ook toevoegen aan de woonkamer (waar voor de rest alleen de Nest is toegevoegd), maar krijg alleen maar meldingen van de Nest zoals: "Kan de televisie niet uitschakelen, raadpleeg de handleiding of de website van de fabrikant". "Als je een film wilt afspelen op een televisie met Chromecast, kun je iets zeggen zoals speel Stranger Things blabla... en noem dan de service". Of "Ik kan Netflix nog niet afspelen via Android TV'... Een televisie uitschakelen of Netflix, anno 2019, dat moet toch werken? |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

CLB schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:58:
Iemand met een Google Mini Nest in huis en een 55OLED803?
Ik wil via een stemcommando via de Nest bijvoorbeeld Spotify opstarten of Netflix op de televisie. De televisie aanzetten of uitschakelen en zulke simpele dingen, maar er werkt nagenoeg nooit wat. Spotify lukt weleens, maar meer ook niet. Heb de Google Home-app uitgebreid bekeken, apparaten verwijderd en weer toegevoegd, naam van de televisie tig keer aangepast, tutorials van Google zelf gevolgd om producten toe te voegen, niks.

Moet ik in de instellingen van de televisie zelf nog wat aanpassen ofzo? In de Home-app vind ik de '55OLED803' wel, kan 'm ook toevoegen aan de woonkamer (waar voor de rest alleen de Nest is toegevoegd), maar krijg alleen maar meldingen van de Nest zoals: "Kan de televisie niet uitschakelen, raadpleeg de handleiding of de website van de fabrikant". "Als je een film wilt afspelen op een televisie met Chromecast, kun je iets zeggen zoals speel Stranger Things blabla... en noem dan de service". Of "Ik kan Netflix nog niet afspelen via Android TV'... Een televisie uitschakelen of Netflix, anno 2019, dat moet toch werken? |:(
Op de tv moet je, volgens mij onder energiebeheer oid, wel instellen dat je tv wakker gemaakt kan worden via wifi.
Daarnaast moet je wellicht eens proberen om niet het device te noemen, maar de woonkamer (speel een liedje van Bruce Springsteen via Spotify in de woonkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

TFHfony schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:10:
Instellen dat je tv wakker gemaakt kan worden via wifi.
Ah die heb ik inmiddels gevonden, dank! Inschakelen lukt dan wel, uitschakelen weer niet 8)7
Naam van televisie is ook in van alles aangepast geweest van 'televisie' naar 'Henk'. YouTube en Spotify starten lukt wel met iets als 'Start YouTube op televisie' enzo, dat is prima, werkt vrij vlot en dat is okee...

Netflix, lukt dus totaal niet, terwijl het volgens de Nest Mini moet kunnen, dat is toch wat vreemd te noemen.
Voor nu dan maar geen Netflix. De Nest Mini begint met ratelen dat er iets wordt afgespeeld en dan opeens: "Sorry, ik kan Netflix nog niet afspelen via Android TV, probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken".

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 15-12-2019 13:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
CLB schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:28:
[...]

Ah die heb ik inmiddels gevonden, dank! Inschakelen lukt dan wel, uitschakelen weer niet 8)7
Naam van televisie is ook in van alles aangepast geweest van 'televisie' naar 'Henk'. YouTube en Spotify starten lukt wel met iets als 'Start YouTube op televisie' enzo, dat is prima, werkt vrij vlot en dat is okee...

Netflix, lukt dus totaal niet, terwijl het volgens de Nest Mini moet kunnen, dat is toch wat vreemd te noemen.
Voor nu dan maar geen Netflix. De Nest Mini begint met ratelen dat er iets wordt afgespeeld en dan opeens: "Sorry, ik kan Netflix nog niet afspelen via Android TV, probeer je Android TV-afstandsbediening te gebruiken".
Doet die bij mij ook, helaas. Vooral de tv niet kunnen uitzetten vind ik jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pradt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-02 22:12
Vanmiddag mijn 64OLED804 binnengekregen, zojuist na het uitpakken en installeren vielen mij een aantal 'vlekjes' op. Vooral zichtbaar bij een wit/grijs scherm, heeft iemand dit al eerder meegemaakt met Philips OLED schermen?

2 foto's van het scherm, dichtbij en van kijkafstand:
https://www.dropbox.com/s...78cb8-PgXsS2x-PotRha?dl=0

Voor een gloednieuwe tv vind ik dit niet acceptabel, maar ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen hiermee en de Philips Customer Care.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pradt schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:11:
Vanmiddag mijn 64OLED804 binnengekregen, zojuist na het uitpakken en installeren vielen mij een aantal 'vlekjes' op. Vooral zichtbaar bij een wit/grijs scherm, heeft iemand dit al eerder meegemaakt met Philips OLED schermen?

Voor een gloednieuwe tv vind ik dit niet acceptabel, maar ik ben benieuwd naar eventuele ervaringen hiermee en de Philips Customer Care.
Wat mij betreft zouden ze de TV direct om mogen ruilen. Het lijkt wel of de film met de oleds beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
pradt schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:11:

RMA aanmelden en terug. Dit hoort inderdaad niet.

(En je hebt weinig te maken met Philips Customer Care, de TV moet terug naar de verkoper)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pradt
Thanks voor de snelle reacties! Ik heb hem via de ING Rentepuntenwinkel aangeschaft dus ga even in contact met hen over het retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

GforceNL

Out of memory....

SirMemeAlot schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:16:
Weet iemand waar ik de balk voor volume kan uitschakelen op een Philips 55Oled804? Ik heb er een Sonos soundbar onderhangen maar die loopt niet synchroon met de volumebalk, gister wel even gezocht maar kon niet vinden waar ik deze kan uitschakelen
Ben hier ook wel benieuwd naar, want het is inderdaad waardeloos zo.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Kreeg via Facebook het advies om mijn TV naar fabrieksinstellingen te zetten :? .

Naar wat doorvragen kreeg ik te horen dat je dit niet uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

pradt schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:51:
Thanks voor de snelle reacties! Ik heb hem via de ING Rentepuntenwinkel aangeschaft dus ga even in contact met hen over het retourneren.
Probeer een nieuwe te fixen en de oude direct mee te geven! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Laatst online: 12-09 09:29
Gisteren mijn 65OLED804 gekregen. Heeft iemand enig idee hoe ik het standaard opstarten kan instellen op Android TV. Nu start te televisie standaard op in de Y Pb Pr modus, die ik niet gebruik.

De handleiding geeft weinig hulp helaas.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pradt
CLB schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:58:
[...]

Probeer een nieuwe te fixen en de oude direct mee te geven! Succes
Inmiddels met de ING in contact geweest en ze komen nog bij me terug met een retourvoorstel. Vanavond viel me op dat de vlekjes zijn verdwenen en lijkt op dit moment het probleem ‘weg’. Alleen ben ik er nog niet echt gerust op dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
SirMemeAlot schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:16:
Deze snap ik niet helemaal. Is dit toevallig omdat de sonos NIET via hdmi is aangesloten? Ik heb er een LG soundbar onder zitten en ik zie alleen het volume verspringen op de soundbar, op het tv beeld zie ik geen indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

shadowkid053 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:06:
[...]Deze snap ik niet helemaal. Is dit toevallig omdat de sonos NIET via hdmi is aangesloten? Ik heb er een LG soundbar onder zitten en ik zie alleen het volume verspringen op de soundbar, op het tv beeld zie ik geen indicator.
Ik denk het. Hier ook via HDMI-ARC een receiver aangesloten en dan ook niets in beeld bij het aanpassen van het geluid. Als ik het geluid via de TV zet dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb de Sonos Playbar, die is aangesloten middels een optische kabel. Wellicht dat dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Ik sta op het punt een Philips 70PUS7304 te kopen, maar ik zoek hiervoor nog een goede muurbeugel. I.v.m. Ambilight is het volgens mij wel aan te raden dat de TV niet te straks tegen de muur gemonteerd wordt.

Iemand tips voor vaste muurbeugels? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zit te denken om de 55PUS8804 te kopen. Welke versie van Android TV zit hier op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Danielson schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:23:
Ik sta op het punt een Philips 70PUS7304 te kopen, maar ik zoek hiervoor nog een goede muurbeugel. I.v.m. Ambilight is het volgens mij wel aan te raden dat de TV niet te straks tegen de muur gemonteerd wordt.

Iemand tips voor vaste muurbeugels? :)
Hey zelfde hier, blijft volgens mij een beetje een gok. Philips geeft vogel thin aan als aanrader, maar op diezelfde site komen ze met 10cm als optimale afstand voor ambilight.

Ik heb de 65pus7304, nadat de 70 inch mij niet beviel, zie eerdere posts, maar ga nu maar gewoon wat proberen.
Nu gekozen een variant van toolstation a 13 eur te proberen. Die geeft 3 cm afstand tot de achterkant van de tv.
Ik zal het wel laten weten hoe dit bevalt.

Een andere vraag,van de week hier twee keer gehad dat de tv spontaan opnieuw opstart. Niet kunnen reproduceren dus ik wet niet precies of het aan een bepaalde handling ligt of niet.
Zijn er meer mensen met deze evaring en miss een oorzaak of bijzonderheid?
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Zijn er serieus mensen die Ambilight aan laten staan? Ik vind het echt niet te harden iig.

Even wat anders...gisteren kreeg mijn 65OLED754 een software update. Kan er niets over vinden. iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Prima te doen, als je het een beetje goed instelt. Lees zachter zet en niet in epilepsie modus dan is het echt wel een toevoeging hoor. Maar is persoonlijk, als het niet bevalt laat je het uit. Je kan ook gewoon wit zwak aanzetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:39

IkWilbert

Het is mij!

Nielsz schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:15:
Ik zit te denken om de 55PUS8804 te kopen. Welke versie van Android TV zit hier op?
Android 9

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
TooTall_NL schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:21:
[...]

Hey zelfde hier, blijft volgens mij een beetje een gok. Philips geeft vogel thin aan als aanrader, maar op diezelfde site komen ze met 10cm als optimale afstand voor ambilight.

Ik heb de 65pus7304, nadat de 70 inch mij niet beviel, zie eerdere posts, maar ga nu maar gewoon wat proberen.
Nu gekozen een variant van toolstation a 13 eur te proberen. Die geeft 3 cm afstand tot de achterkant van de tv.

Een andere vraag,van de week hier twee keer gehad dat de tv spontaan opnieuw opstart. Niet kunnen reproduceren dus ik wet niet precies of het aan een bepaalde handling ligt of niet.
Thnx!
Ik heb de 70pus7304 en in de handleiding staat voor een beugel dat de muurafstand 20 centimeter moet zijn.

Spontane reboots heb ik nog niet gehad, wel een Netflix app die bij het opstarten alleen maar grijs beeld gaf. Uiteindelijk hielp alleen de stroomkabel uit de tv, en daarna was het weer prima. Heb nog niet gevonden hoe je een 'harde' reboot via het menu kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
westergas schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:09:
Zijn er serieus mensen die Ambilight aan laten staan? Ik vind het echt niet te harden iig.

Even wat anders...gisteren kreeg mijn 65OLED754 een software update. Kan er niets over vinden. iemand enig idee??
Ik was in beginsel altijd sceptisch over ambilight. Maar sinds we dit hebben op de 65oled903 zijn wij er na een paar dagen helemaal aan gewend en voegt het zeker wat toe aan de kijk beleving. Gek genoeg hebben we het nu onbewust geaccepteerd als geheel en valt het pas op als je uitzet en dan mis je echt iets. En inderdaad, je moet het niet op standje discotheek zetten maar op smooth.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
[...]

Thnx!
Nog even over de 70PUS7304, heb je de NVM geupdate? Ik las op AVforums dat de update naar 0.61 een wereld van verschil maakt, vooral op het gebied van HDR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
westergas schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:09:
Op stand 5 (dus de helft van de maximale sterkte) en dan "Video volgen" en "Standaard" tegen een witte muur bevalt Ambilight mij prima. Echt een mooie aanvulling op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik was benieuwd of er Tweakers waren die de Philips Remote App Wel werkend hebben gekregen op Android 10?

edit; mail naar TP vision verstuurd mbt de app

Daarnaast ben ik al heel lang op zoek om de deep sleep optie uit te schakelen zodat ik de tv kan inschakelen via mijn telefoon (Chromecast bijvoorbeeld). Iemand tips want tot nu toe heeft geen één enkele instelling geholpen...

Overgeschakeld naar WiFi en nu werkt het vlekkeloos |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Yo_flow op 25-12-2019 10:49 . Reden: Aanvulling wowlan problemen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
[...]

Thnx!
Ik heb de Vogel's WALL 3305 besteld, ben benieuwd!

Je had de 70PUS7304 teruggestuurd vanwege de kijkhoek? gelukkig zitten wij echt recht voor de TV op een afstand van een meter of 5 a 6.

Hij is besteld, ik ben heel benieuwd! We komen van een 47 Inch Philips IPS uit 2011, dus het zou wel een hele verbetering zijn! Ook hebben wij ons hele huis uitgerust met Hue, ook leuk om daar eens mee te spelen i.c.m. Amilight!

Blijft toch altijd spannend de aankoop van een nieuwe tv! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Yo_flow schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:42:
Ik was benieuwd of er Tweakers waren die de Philips Remote App Wel werkend hebben gekregen op Android 10?
Yup, geen probleem hier op mijn Nokia 8.1 (Android 10) en 65OLED803. Al gebruik ik hem eerlijk gezegd nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
prijk schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:22:
[...]

Op stand 5 (dus de helft van de maximale sterkte) en dan "Video volgen" en "Standaard" tegen een witte muur bevalt Ambilight mij prima. Echt een mooie aanvulling op het beeld.
Heb bij deze stand en video instelling echter voor Game gekozen, dimmen de LEDs namelijk nog meer (beter) bij donkere content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zojuist gaf de 55OLED803 van m'n ouders de melding dat restbeelden verwijderd moesten worden. Alleen een knop OK, waarna hij op standby sprong. Geen optie om te annuleren.

Toen ik de TV daarna weer aanzette gaf hij aan dat ik het proces onderbroken had en begon hij daarna direct weer met de melding, zonder optie om te annuleren.

Inmiddels zijn we een half uur verder en weet ik niet of ik hem aan kan zetten. Ik dacht dat restbeelden verwijderen altijd automatisch gebeurde in standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Tralapo schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:56:
Zojuist gaf de 55OLED803 van m'n ouders de melding dat restbeelden verwijderd moesten worden. Alleen een knop OK, waarna hij op standby sprong. Geen optie om te annuleren.

Toen ik de TV daarna weer aanzette gaf hij aan dat ik het proces onderbroken had en begon hij daarna direct weer met de melding, zonder optie om te annuleren.

Inmiddels zijn we een half uur verder en weet ik niet of ik hem aan kan zetten. Ik dacht dat restbeelden verwijderen altijd automatisch gebeurde in standby?
Dit proces duurt normaal gesproken 20 minuten, dus je zou hem weer aan moeten kunnen zetten.

Ik heb nu het probleem dat ik deze melding voor de 3e keer krijg in 2 weken, terwijl deze TV elke avond in standby gaat. Ik vraag me af of dit OK is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik heb hem net na een half uur weer aangezet en toen kreeg ik direct weer de melding dat ik het proces onderbroken had. Een minuut later gevolgd door een nieuwe melding dat het proces opnieuw zal beginnen.

Geen optie om te annuleren. TV gaat genadeloos naar stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Die had ik ook gezien en het enige wat ik daar uit haal is dat ik hem misschien een heel uur niet moet gebruiken?

Verklaart alleen niet waarom hij die actie opdringt terwijl ik lekker TV zit te kijken in de avond, terwijl hij verder de hele nacht en dag op standby staat.

Edit: terwijl ik dit verzend zie ik een aantal witte strepen over het beeld van de TV gaan. Eerste teken van leven dat ik zie sinds hij uit was gegaan. Ik laat hem nog maar even rustig gaan dan. Hoop dat het geen gebruik wordt om dit op primetime te gaan doen..

[ Voor 38% gewijzigd door Tralapo op 23-12-2019 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43

InFamous

excommunicado

Ik word schijtziek van die melding, elke avond krijg ik die melding en elke avond moet ik die rest beelden verwijderen.

Overigens heb ik dat pas sinds de laatste update van 2 weken geleden. (65oled804)

[ Voor 26% gewijzigd door InFamous op 23-12-2019 22:14 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Hmm, mogelijk is het dan een bug? Ik zal het eens in de gaten blijven houden.
Pagina: 1 ... 30 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.