Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jeehaa
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:13
Volgens mij is dit gewoon de concurrentie zwart maken. Gewoon aan KE vragen wat voor model het is.

                           

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 17:09
IkWilbert schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:12:
Ik ben in de running voor een 50pus8804 en bezig met prijzen opvragen.
KE is tot nu toe het goedkoopst. Volgens platte tv komt dit door:

Dit is een onofficiële dealer,dit houdt in dat het een import model betreft die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.

Ook werkt het SMART TV gedeelte en CI + module gedeelte niet stabiel met Nederlandse tv aanbieders

Klopt dit? Ik kan het me bijna niet voorstellen...
Ik weet niet wat van bovenstaand waar is, maar dat lijkt me sterk. Je krijgt via KE zelf wel 5 jaar garantie i.p.v. de standaard 2 jaar.

• mazzle
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-01 12:14
Ik oriënteer me momenteel op een Philips OLED 55 model want ik wil Ambilight toch wel graag houden. Heb nu een 43" model uit 2010.

De 55OLED754 wordt doorgaans voor een paar 100 Euro minder aangeboden dan de 55OLED804.
Rechtvaardigen de verschillen het verschil in prijs? Saphi ipv Android en een P5 processor van een iets andere generatie is dan waar het om gaat als ik me goed heb ingelezen (geluid/speakers geen issue want via receiver in mijn geval).
Gaat die nieuwere processor veel zichtbaar verschil geven?

Biedt Saphi ook apps zoals Netflix, Youtube, etc (in 4K) en is de TV zelf in staat om content van mijn NAS af te draaien zonder externe Mediaspeler?

Ik hoor graag van ervaringen hiermee.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:18

IkWilbert

Het is mij!

Marnix1988 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:01:
[...]

Ik weet niet wat van bovenstaand waar is, maar dat lijkt me sterk. Je krijgt via KE zelf wel 5 jaar garantie i.p.v. de standaard 2 jaar.
KE gebeld, en het geldt wel soms voor samsung tv's. Niet voor Philips in ieder geval.

Zojuist de 50pus8804 besteld bij platte tv. :)

I intend to live forever. So far, so good.

• BerendjD
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-01 16:01
Heeft de 8804 nou eigenijk een een 50 of een 60 Hz paneel? ik zit hem ook te overwegen nmlk. maar op verschillende sites verschilt de informatie nogal wat de verversingsnelheid betreft.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

BerendjD schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:15:
Heeft de 8804 nou eigenijk een een 50 of een 60 Hz paneel? ik zit hem ook te overwegen nmlk. maar op verschillende sites verschilt de informatie nogal wat de verversingsnelheid betreft.
Wat is zo kan vinden is 60 Hz
https://www.displayspecif...en/model-display/d77f1a59

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

Dit is een onofficiële dealer,dit houdt in dat het een import model betreft die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.

Ook werkt het SMART TV gedeelte en CI + module gedeelte niet stabiel met Nederlandse tv aanbieders

Ik heb diverse malen met PlatteTV gechat en echt, die lui kletsen maar wat op de chat. Wat niet per se wil zeggen dat de opmerkingen waaraan jij refereert onwaar zijn.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

prijk schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:46:
[...]

Ik heb diverse malen met PlatteTV gechat en echt, die lui kletsen maar wat op de chat. Wat niet per se wil zeggen dat de opmerkingen waaraan jij refereert onwaar zijn.
Ze hebben gelijk wat betreft samsung tv's, dat heeft KE mijn ook telefonisch bevestigd. Daar kan het zijn dat je een model uit Italie of Hungarije krijgt waar zij dan de NL firmware op zetten.

• RawChild
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-12-2019

RawChild

PSN - RawChild

ING heeft deze de 55inch goedkoper dan dan 50 bij KE https://www.ing.nl/punten/productdetail/7094462

PSN: Rawchild

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb geen ING dus lijkt me niet dat ik daar iets kan halen. Heb de 50 inch voor 775 gekocht.

• RawChild
  • Laatst online: 30-12-2019

RawChild

PSN - RawChild

Oh 775. Zag hem voor meer staan op de site. Dan heb je prima prijs denk ik

PSN: Rawchild

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07-01 10:08
Marnix1988 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:59:
Vandaag de knoop doorgehakt. Door een leuke aanbieding op Kamera-Express de bestelling geplaatst. Hoop dat de TV snel binnenkomt!
Zelfde verhaal hier ... Philips Oled 804 model.
Kostbaar geintje maar ik verwacht er ook wat van.

Was altijd huiverig voor de Software bij deze machines en hoop maar dat ik geen spijt ga krijgen.
AI 3 jaar met een Panasonic nog niet 1x een niet werkende Netflix app gehad dus het zal voor mij wel spannend gaan worden als ik dat zo lees.

• swiegje
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08-01 12:52
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv 43'' of 49/50'' (heb al ontdekt dat 49/50'' vrijwel gelijk is in prijs dan wel niet goedkoper als/dan de 43'')
En tussen de potentiële kandidaten zitten de modellen van de Philips 7300-serie
Maar ik vroeg mij af wat het verschil is tussen de verschillende modellen:
7394
7354
7334
7304

Een verschil wat ik heb kunnen ontdekken is dat 7394 en de 7334 een afstandsbediening met qwery toetsenbord op de achterzijde en de andere twee modellen hebben dat niet. Echter ben ik niet volledig zeker over de juistheid van mijn waarneming.

Kan iemand dit bevestigen, dan wel ontkrachten, en mij de verdere verschillen uitleggen tussen de modellen van de 7300-serie?

Alvast bedankt!

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-01 15:19
Onze kast is 1,80 meter breed, Daar past net een 70 inch tv in.

Nu zit er een witte muur achter, dus lijkt mij een Ambilight TV leuk om daar neer te zetten. Nog nooit Ambilight gehad maar dat valt ook uit te zetten.

Ik zie zelf bij Tweakers 2 modellen staan. De duurdere variant heeft Direct-led en de goedkopere heeft Edge-lit

Gaat om Philips 70PUS6704 en Philips 70PUS7304

Een vergelijk
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1457872;1372032/

Hebben jullie ervaring met deze types?

Voor mij is 4k al voldoende, ik heb nu ook een 55 inch 4k tv met 50 hz

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
swiegje schreef op donderdag 28 november 2019 @ 02:18:
Kan iemand dit bevestigen, dan wel ontkrachten, en mij de verdere verschillen uitleggen tussen de modellen van de 7300-serie?

Alvast bedankt!
Van een ander forum, iemand die contact met Philips support nam over wat de verschillen tussen die modellen waren en dit terug kreeg:
"The only difference between those televisions is the remote control and slightly
different colour of the tv.

55PUS7304/12 has a Light silver Colour and one sided remote control.

55PUS7334/12 has a Light silver Colour but it contains two sided remote control with a qwerty keyboard on the back.

55PUS7354/12 has a Silver chrome colour and one sided remote control.

55PUS7394/12 has a Silver chrome colour and two sided remote control with a qwerty keyboard on the back.

Rest of the specification is exactly the same."
Bron: https://www.avforums.com/...-or-55pus7304-12.2248682/

• BerendjD
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-01 16:01
Ik heb deze besteld. Ik heb nog even bij de mediamarkt geprobeerd of zij hem ook voor deze prijs weg wilden doen, maar daar wilden ze niet in mee gaan..

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 24-01 21:07

KhaZ

Alfa Romeo

Als je voor zoveel geld een TV gaat kopen, dan leg je toch een paar honderd euro extra bij voor een OLED? Heb sinds vorig jaar een OLED en ben heel blij met de zwartwaardes, levert hele mooie beelden op.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:48
KhaZ schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:22:
Als je voor zoveel geld een TV gaat kopen, dan leg je toch een paar honderd euro extra bij voor een OLED? Heb sinds vorig jaar een OLED en ben heel blij met de zwartwaardes, levert hele mooie beelden op.
Of niet...

Hel, als je naar een 55" OLED van philips gaat ben je 550 euro extra kwijt. Dat is zonder de soundbar in de 8804.

Die 849 is al een hele bak geld, 1399 is nog een bak extra... Is het lang niet voor iedereen waard hoor.

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

m0ridin schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:33:
[...]

Of niet...

Hel, als je naar een 55" OLED van philips gaat ben je 550 euro extra kwijt. Dat is zonder de soundbar in de 8804.

Die 849 is al een hele bak geld, 1399 is nog een bak extra... Is het lang niet voor iedereen waard hoor.
Vorig jaar met Black friday + cashback actie de 55OLED803 gekocht voor €1250 bij Platte TV, gewoon even morgen of maandag kijken of er een betere aanbieding is, meestal matchen ze (= veel verkopers) de prijs van een andere goedkope aanbieder.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• m0ridin
KhaZ schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:38:
[...]

Vorig jaar met Black friday + cashback actie de 55OLED803 gekocht voor €1250 bij Platte TV, gewoon even morgen of maandag kijken of er een betere aanbieding is, meestal matchen ze (= veel verkopers) de prijs van een andere goedkope aanbieder.
Blijft natuurlijk gewoon een hele hoop geld (extra). Voor de een een no-brainer, voor de ander is die 850 al een rib uit het lijft en oprekken van het budget...

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

m0ridin schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:43:
[...]

Blijft natuurlijk gewoon een hele hoop geld (extra). Voor de een een no-brainer, voor de ander is die 850 al een rib uit het lijft en oprekken van het budget...
Snap ik heel goed, voor mij was het ook op het randje van acceptabel. Heb 10 jaar terug een tv voor €2200 gekocht, 5 jaar later bedacht dat ik dat nooit meer zou doen, echt zonde geld, techniek gaat heel snel.

Als je OLED niet kunt lappen zou ik aanraden je niet gek te laten maken door de black friday deals en nog even 1 of 2 jaar wachten, prijzen zullen zakken. Beter 1x in de 10 jaar een top TV kopen dan elke 5 jaar eentje die het net niet is (LCD).

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16-01 15:31
In plaats van de stekker er uit te halen kan je ook via instellingen -> Android instellingen -> opnieuw opstarten kiezen

Die optie zie ik niet op de 804.
Npo app liet me zojuist ook al in de steek

• m0ridin
KoningPaulus schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:26:
In plaats van de stekker er uit te halen kan je ook via instellingen -> Android instellingen -> opnieuw opstarten kiezen

Ik doe een handmatige restart zo:

Ga naar het service menu (alleen te bereiken in televisiestand geloof ik): 062596 + "OK"

Kies daar: Software Maintenance -> Software Events -> Test Reboot

Dit doet een 'normale' restart van de tv, voelt beter dan de stekker eruit trekken.

Dit werkt in ieder geval op mijn PUS7334

• swiegje
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08-01 12:52
Propane schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:39:
[...]
Van een ander forum, iemand die contact met Philips support nam over wat de verschillen tussen die modellen waren en dit terug kreeg:

[...]
Bron: https://www.avforums.com/...-or-55pus7304-12.2248682/
Super dankjewel. Ik had al een vermoeden dat het ook iets in het uiterlijk zou moeten zijn. Maar op de foto's zie je het verschil tussen licht zilver en chroom zilver dus niet echt/echt niet.

Dankudanku _/-\o_

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 24-01 14:48

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

IkWilbert schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:02:
[...]

KE gebeld, en het geldt wel soms voor samsung tv's. Niet voor Philips in ieder geval.

Zojuist de 50pus8804 besteld bij platte tv. :)
Wat heb je betaald?

Steam ID = Ackerfiets

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

• Family Guy

Family Guy

Steam ID = Ackerfiets

• Bomberman71
KoningPaulus schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:26:

Begrijp ik hieruit dat Android TV nog steeds onbetrouwbaar is als het gaat om de apps ?
Had verwacht dat het nu, jaren later, toch wel een stuk beter zou zijn aangezien het hele android gebeuren op Smartphones als een trein draait .....

Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt op een nieuw 2019 toestel.
Ik verwacht de mijnes morgen en ga het wel zien. Hoop niet dat ik geen spijt ga krijgen en wellicht me bij mijn eerste plan (LG C9) had moeten houden.

• Propane
  • Niet online
Bomberman71 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:25:
[...]

Begrijp ik hieruit dat Android TV nog steeds onbetrouwbaar is als het gaat om de apps ?
Had verwacht dat het nu, jaren later, toch wel een stuk beter zou zijn aangezien het hele android gebeuren op Smartphones als een trein draait .....

Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt op een nieuw 2019 toestel.
Ik verwacht de mijnes morgen en ga het wel zien. Hoop niet dat ik geen spijt ga krijgen en wellicht me bij mijn eerste plan (LG C9) had moeten houden.
Hier nog geen problemen met apps op Android TV. Niet op mijn nieuwe OLED en ook nooit last van problemen gehad op m'n oudere 43" Philips die Android TV draaide met versie 6 of 7 ofzo.

• Bomberman71
Propane schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:35:
[...]
Hier nog geen problemen met apps op Android TV. Niet op mijn nieuwe OLED en ook nooit last van problemen gehad op m'n oudere 43" Philips die Android TV draaide met versie 6 of 7 ofzo.
Dank je, meen jaren geleden dat het best een drama was met zowel Sony als Philips. Tenminste dat las ik destijds toen ik keek voor een leuke SmartTV. Uiteindelijk Android TV maar vermeden vanwege dit en de reviews op oa hier tweakers waarbij het altijd maar matig en traag was (Android TV).

Jouw ervaringen zijn dus positief en dat doet me goed.

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Officieel genoeg om onderdeel te zijn van de Philips Cashback winkellijst https://www.philips.nl/c-...nemende%20winkellijst.pdf

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:24
Net de 70pus7304 besteld bij plattetv voor 887, BF actie tot 02.00.

Twijfelde tussen deze en de 65 inch, maar ik ben met mn huidige een beetje klaar met IPS qua zwartwaarden en contrast.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-01 09:59
Ik sta in Dubio... Kan een 65OLED934 kopen met een meerprijs van €250 tov de 65OLED993. De 934 heeft Dolby Vision, Android TV 9 (vs 8), 5 jaar garantie (vs 2), 2019 LG panel (vs 2018), iets nieuwere beeldverwerking, ATMOS soundbar, dus net een wat nieuwer toestel. Op zich wel €250 meerprijs waard.

Maar de 903 ziet er mooier uit door de ingebouwde soundbar en is ook een goede televisie. 3 jaar extra garantie vind ik wel een dingetje. Wil ik die op de 903 dan is het prijsverschil maar 100 euro. Iemand advies wat te doen en mis ik nog wat in deze afweging?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Chiron
En als je er geen soundbar aan knoopt maar al een surround receiver hebt met hifi speakers?

Die actie voor de 70pus7403 geldt trouwens niet meer tot 02.00 maar voor de hele dag vandaag zo te zien :)

Nu weer naar 1299,- en levertijd 5+ dagen, denk dat ie op is.

Chiron wijzigde deze reactie 29-11-2019 09:09 (15%)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BugBoy
Chiron schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 06:48:
En als je er geen soundbar aan knoopt maar al een surround receiver hebt met hifi speakers?
Ik wil daar juist vanaf. Ik heb nu een receiver, maar plaatsing van de center speaker vind ik niet zo fraai. Ook losse soundbar vind ik vaak lelijk. De 903 was daarom mijn toestel, maar is wel een ouder model. Als ik die vorig jaar had gekocht dan was het prima geweest. Nu voelt het oud.

Voordeel van de 934 is wel dat mijn sub er op past. Kan bij de 903 niet, maar sub staat nu ook flink teruggeschroefd.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Chiron
Ja dat met die center wordt ook nog wel een dingetje hier, de onderkant van het scherm van de 70pus7304 is veel lager, dus die kan er niet meer voor zoals bij mn huidige 42pfl9632.
In het meubel heb ik wel ruimte om hem eronder te zetten, dus opzich geen ramp.

• Family Guy

Family Guy

50PUS8804 besteld, kreeg er een High Speed Ultra Superduper Ethernet HDMI kabel bij aangesmeerd maar heb vriendelijk bedankt.

Zijn deze kabels wel benodigd of is dit een marketinggeintje om extra euro's uit onze zakken te kloppen?

Steam ID = Ackerfiets

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Family Guy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:04:
50PUS8804 besteld, kreeg er een High Speed Ultra Superduper Ethernet HDMI kabel bij aangesmeerd maar heb vriendelijk bedankt.

Zijn deze kabels wel benodigd of is dit een marketinggeintje om extra euro's uit onze zakken te kloppen?
Dat laatste ;) Zelfde gebeurde bij mij.
Zitten dikke marges op.

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-01 11:55

westergas

rikkie_pc

Lees in [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 dat de 65OLED754 op €1399 uit komt na cashback.

Kan er maar bar weinig over vinden...sterker nog....geen enkele inhoudelijke review (dus geen opsomming van de specs).

Iemand hier nog wat tips over?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Family Guy

Family Guy

Iemand enig idee wat de reactietijd (ms) is van de 50PUS8804? Krijg het werkelijk nergens gevonden.. :(

Steam ID = Ackerfiets

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Family Guy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:40:
Iemand enig idee wat de reactietijd (ms) is van de 50PUS8804? Krijg het werkelijk nergens gevonden.. :(
Dit kan ik vinden, is in het pools
https://hdtvpolska.com/tv...lkins-pierwsze-testy-2/5/

• Family Guy

Family Guy

18, we gaan even uit van 20ms, dus. Dat is super :)

Steam ID = Ackerfiets

• Propane
  • Niet online
Beetje van beide. Sommige technieken hebben wel een goede kwaliteit, of in ieder geval high speed HDMI kabel nodig. Maar zoals eerder gezegd zijn de marges vaak hoog op die dingen, dus meestal volstaat de goedkoopste high speed kabel ook al.

• Family Guy

Family Guy

Propane schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:19:
[...]
Beetje van beide. Sommige technieken hebben wel een goede kwaliteit, of in ieder geval high speed HDMI kabel nodig. Maar zoals eerder gezegd zijn de marges vaak hoog op die dingen, dus meestal volstaat de goedkoopste high speed kabel ook al.
Oké, ik heb een T-Mobile tv-kastje en een PS4 Pro. Raad je het aan om voor in ieder geval die laatste zo'n kabel aan te schaffen?

Steam ID = Ackerfiets

• Propane
  • Niet online
Geen ervaring met de PS4 Pro. Zou pas nieuwe kabels kopen als je problemen hebt of bepaalde functies niet kan inschakelen ofzo :).

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-01 09:44

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Family Guy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:21:
[...]

Oké, ik heb een T-Mobile tv-kastje en een PS4 Pro. Raad je het aan om voor in ieder geval die laatste zo'n kabel aan te schaffen?
Het is niet nodig en 99% marketingpraat.

HDMI werkt wel, of niet. Een dure kabel kan je niet opeens fellere kleuren geven, of betere resolutie. Pak een kabel van 5 euro bij de Action, en kijk of het werkt. Voila, je bent klaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• BugBoy
Marnix1988 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:01:
Ik kreeg dit ook te horen toen ik wou navragen of ze met de prijs voor de 65OLED903 van Art & Craft wilden meegaan. Die heeft de TV voor 1.999 staan en de rest in NL allemaal voor 2.499. Begin nu wel te twijfelen, want ook KE wou niet mee met de A&C prijs. Die deden een aanbieding voor de 934, maar die vind ik minder mooi.

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01:11

The Chosen One

Zie signature!

'Ze' zeggen vaak dat Samsung tv's goed in upscaling zijn maar hoe zijn de Philips tv's daarin?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• westergas

westergas

rikkie_pc

westergas schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:15:
Lees in [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 dat de 65OLED754 op €1399 uit komt na cashback.

Kan er maar bar weinig over vinden...sterker nog....geen enkele inhoudelijke review (dus geen opsomming van de specs).

Iemand hier nog wat tips over?
Een review kunnen vinden, met Google Translate prima te volgen ;)

https://pixeltv.it/philip...ne/#Immagini_in_movimento

Uiteindelijk blijkt de rentepunten winkel van ING de bestel deal, €1799 zonder verzendkosten waar de €350 cashback nog vanaf gaat. Ik ga de gok wagen denk ik.

westergas wijzigde deze reactie 30-11-2019 13:59 (12%)

• Bomberman71
BugBoy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 06:44:
Ik sta in Dubio... Kan een 65OLED934 kopen met een meerprijs van €250 tov de 65OLED993. De 934 heeft Dolby Vision, Android TV 9 (vs 8), 5 jaar garantie (vs 2), 2019 LG panel (vs 2018), iets nieuwere beeldverwerking, ATMOS soundbar, dus net een wat nieuwer toestel. Op zich wel €250 meerprijs waard.

Maar de 903 ziet er mooier uit door de ingebouwde soundbar en is ook een goede televisie. 3 jaar extra garantie vind ik wel een dingetje. Wil ik die op de 903 dan is het prijsverschil maar 100 euro. Iemand advies wat te doen en mis ik nog wat in deze afweging?
Garantie is leuk maar inmiddels weten we in dit land het volgende, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen !
Als je een 903 kan kopen die goedkoper is en je mooier vind dan kan je over 4 jaar, mocht hij ermee kappen gaan kijken voor wat anders.
Je bespaard al wat geld, je hebt een mooier geheel, maar technisch loopt hij wat achter.
Die garantie is leuk maar denk maar niet dat je over 4 een nieuw toestel krijgt of ze zetten er voor niks een nieuw scherm in als hij stuk is .....

Voor die 250 zou ik zelf altijd voor een 2019 gaan !
Is technisch moderner, de 3gen A5 beeldcpu, de soundbar is idd erg aanwezig maar technisch wel duidelijk beter.
Ik denk dat je met de 934 echt een soundbar hebt die een verschil maakt en de meesten niks anders meer nodig hebben.
Bij de 903 met de inbouw bar zit je tussen de echte soundbar kwaliteit en de reguliere plattetv sound in.
Sure, hij was qua geluid met tests echt goed voor een modern scherm maar dat is snel gedaan aangezien de meeste toestellen qua sound niet echt best scoren.
De 934 maakte echt indruk op de previewers terwijl men de eerdere ervaring met de 903 al hadden.

Tevens weet je zeker dat je Android TV 10 krijgt en wellicht 11 over ruim een jaar.

Kortom, de 934 kiezen ... Maar als je net zoals ik over 3 jaar een beetje uitgekeken bent en dan al rond begint te kijken dan is de 903 ook een prima optie.

• BugBoy
Heb de 934 genomen om grotendeels bovenstaande redenen, maar ook dat ik hem in de buurt kon kopen (ipv België). Ik verwacht bij Kamera Express geen gedoe met de 5 jaar garantie als ik die zou moeten aanspreken. De 903 is fraaier om op te hangen, maar de 934 ziet er mooier uit als die op de voet blijft staan. Dat doen we dan ook. Op zich de beste keuze, want een 65” is best hoog en wil de televisie niet te hoog hebben.

De geluidskwaliteit valt mij wat tegen. Ik dacht dat het door de akoestiek in de winkel kwam dat de bas wat wegviel, maar ook thuis valt de basweergave tegen. Ik kom van een goede receiver+speaker af en daarmee mag je het niet vergelijken. Voor gewoon tv kijken is het meer dan prima (dialogen zijn erg helder en goed te volgen), maar een concert is echt minder. Als de 903 minder klinkt dan was ik echt teleurgesteld geweest. Dit vind ik voldoende voor mijn gebruik, maar zeker niet meer dan dat. Wil je meer, dan zou ik een model zonder soundbar kopen en een goede receiver en speakers plaatsen.
Het bleek dat het kabeltje van de soundbar niet juist was aangesloten. 8)7

HDR weergave is out-of-the-box ook slecht. Het zwart loopt helemaal dicht. Helderheid wat omhoog en spelen met contrast zorgt voor veel meer details in de donkere delen. Dan is het erg fraai. Jammer dat de fabrieksinstelling er zo naast zit. Moet zeggen dat ik HDR indrukwekkend vind, maar wel vermoeiender om naar te kijken. Een raam in een donkere ruimte wordt al gauw erg fel uwe kijken naar The Crown op Netflix in Dolby Vision).

Ambilight vind ik heel fraai, maar dan wel op standje 2/10 en relax mode. Anders wordt het bijna disco. Het voegt voor mij echt iets toe. Heb de indruk dat tegenstanders vooral naar het licht kijken en dan is het storend. Kijk je gewoon naar het beeld, dan is het veel natuurlijker en heb je een wat minder harde overgang tov de muur. Optisch lijkt het beeld ook groter. Een aanrader wat mij betreft.

Android TV werkt prima. Ook vlot genoeg en ik merk geen enkele vertraging in de bediening. Enige nadeel is dat de Ziggo app niet compatibel is met de ingebouwde Chromecast. Is een bekend probleem en Ziigo schijnt hier met Philips naar te kijken. Met een losse dongle werkt het wel goed.

Al met al erg tevreden. Uiteindelijk voor €2.599 meegenomen en met €350 cashback kost die dus €2.249. Wel zelf ophalen voor dat geld. Moest wel even een Ford S-Max lenen, want hij past niet in een Model S.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:01

TFHfony

Professional Weirdo

(jarig!)
BugBoy schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:42:
Enige nadeel is dat de Ziggo app niet compatibel is met de ingebouwde Chromecast. Is een bekend probleem en Ziigo schijnt hier met Philips naar te kijken. Met een losse dongle werkt het wel goed.
Maf... Met de 803 werkt de Ziggo app wel prima.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Autopilot
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 01:01

Waar en hoeveel?

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

• BugBoy
TFHfony schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:48:Maf... Met de 803 werkt de Ziggo app wel prima.
Vermoedelijk een probleem bij alle Philips TV’s met Android TV 9 (link)

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Werkt hier ook prima met een 803 en Android 9.0 Pie.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Tralapo
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
De 55OLED804 nog kunnen krijgen voor €1499 bij PlatteTV, met de cashback er vervolgens nog af is dat een mooi prijsje.

Erg blij mee! Vooral erg fijn dat die malle tweede afstandsbediening van de 803 verdwenen is en je er weer gewoon één exemplaar bij krijgt.

• Diagonaal
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 24-01 12:27
Ik wil wellicht de Philips 32PFS5803 tv aanschaffen voor op de slaapkamer, vooral voor de smart-functie (Netflix).
Op de tv zit eigen software van Philips. Bestaat het risico dat ze deze binnen een paar jaar niet meer van updates voorzien en ik zodoende niet meer kan netflixen ?

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Diagonaal schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:47:
Ik wil wellicht de Philips 32PFS5803 tv aanschaffen voor op de slaapkamer, vooral voor de smart-functie (Netflix).
Op de tv zit eigen software van Philips. Bestaat het risico dat ze deze binnen een paar jaar niet meer van updates voorzien en ik zodoende niet meer kan netflixen ?
Alles kan, maar je zult dan nog steeds kunnen netflixen door een chromecast van een paar tientjes te kopen. Start Netflix op je mobiel of tablet, verbind met chromecast en voila.

• m0ridin
Diagonaal schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:47:
Dat is dus altijd het risico met die fabrikant-specifieke OS's... Vandaar dat ik voor AndroidTV kies, toch het idee dat long-term support daar iets meer verzekerd is.

ps. Wat betreft de "Je kan er altijd nog x aanhangen"... Mijn reden om voor een smarttv te gaan is juist dat ik er geen losse dingen aan wil hangen. Of met mijn telefoon dingen wil bedienen...

Maar idd, als de originele oplossing niet meer support wordt blijft een chromecast een optie

m0ridin wijzigde deze reactie 02-12-2019 11:40 (20%)

• westergas

westergas

rikkie_pc

Je kan er altijd nog een Nvidia Shield oid aan hangen ;)

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:21
Iemand een idee hoe het kan dat het beeld 'trilt' bij een PUS7304? Verder tevreden, maar met enige regelmaat zie je het beeld 'trillen'. Misschien is flikkeren een betere benaming. Zit dit in de settings?

• shadowkid053
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:23
Tralapo schreef op maandag 2 december 2019 @ 00:19:
De 55OLED804 nog kunnen krijgen voor €1499 bij PlatteTV, met de cashback er vervolgens nog af is dat een mooi prijsje.

Erg blij mee! Vooral erg fijn dat die malle tweede afstandsbediening van de 803 verdwenen is en je er weer gewoon één exemplaar bij krijgt.
Heb ik ook gedaan! Werkt tot nu toe top.
Enige minpunt is dat de internetverbinding nog niet echt werkt als die net aan is.

Verder: heb je een soundbar? Verander dan je geluids output. Staat standaard op stereo. Toen ik het op multichannel zette deed alles het weer zoals het hoorde 😁

• mortael
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:46
Er komt een nieuwe firmware update voor de volgende tv's

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Software history Android P
Philips 2K19 73x4/7504/8x04/8x4/9x4 - ranges
TPM191E _ 001.002.173.004 – Date: 2019/12/02
- Improvements for Dolby Atmos in Netflix
- Improvements for Dolby Vision
- Improvements for TV shop mode
- Improvement for varying Picture brightness in TXT mode
- Improvements for Youtube and Netflix
- Many more minor improvements

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• Family Guy

Family Guy

Ik vind dat er maar weinig apps op de 50PUS8804 zijn. En Ziggo krijg ik niet eens gecast naar de TV (andere apps wel).

Iemand toevallig een oplossing hiervoor?

Steam ID = Ackerfiets

• m0ridin
mortael schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:33:
Er is een nieuwe firmware update voor de volgende tv's

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

Nice, heb je hem binnen gekregen al (OTA)? Zie hem nog niet voor download op de site... vanavond maar eens checken (Heb zelf een 55PUS7334)
Family Guy schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:34:
Ik vind dat er maar weinig apps op de 50PUS8804 zijn. En Ziggo krijg ik niet eens gecast naar de TV (andere apps wel).

Iemand toevallig een oplossing hiervoor?
Is een algemeen issue met de nieuwere philips tvs (misschien iets met de soc icm androidtv 9? oudere tvs op androidtv9 lijkt wel ok te gaan namelijk).

Wordt in ieder geval naar gekeken door ziggo en philips

https://community.ziggo.n...51/index3.html#post516479

m0ridin wijzigde deze reactie 02-12-2019 13:44 (31%)

• BugBoy
mortael schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:33:
Er komt een nieuwe firmware update voor de volgende tv's

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

Ik hoop dat het dichtlopen van de schaduwen bij Dolby Vision hier ook mee is verholpen. Bij de serie The Crown op Netflix zie je op fabrieksinstellingen helemaal geen detail meer in de schaduwen. Het spelen met helderheid/contrast lijkt wel wat te doen, maar ik heb het gevoel dat de rest dan wat fletser wordt. Mijn Frans is wat roestig, maar als ik het goed begrijpt staat in deze post dat het zwart wat opklaart. Vanavond maar even uitproberen.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Update nu aan het binnenhalen op mijn 8804.

• Jdb816
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 02-12-2019

Jdb816

Xbl : N0T0RiUS CaSH

Wat zijn de bevindingen van de 8804 tot nu toe?
Heb geprobeerd reviews te zoeken maar die zijn er weinig tot niet.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Jdb816 schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:36:
Wat zijn de bevindingen van de 8804 tot nu toe?
Heb geprobeerd reviews te zoeken maar die zijn er weinig tot niet.
Bevalt me prima. Geluid is goed, en beeld is ook meer dan prima. Gisteren F1 gekeken en ik zie het eigenlijk geen verschil met mijn vorige Samsung uit 2012 met 100hz scherm. De Philips heeft 50/60 Hz.
Android is ook super! Ik ben er zeer tevreden mee :)

En dit is mijn eerste tv met ambilight, wow!

IkWilbert wijzigde deze reactie 02-12-2019 18:19 (4%)

• mortael
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:46
m0ridin schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:40:
[...]

Nice, heb je hem binnen gekregen al (OTA)? Zie hem nog niet voor download op de site... vanavond maar eens checken (Heb zelf een 55PUS7334)
Ja, ondertussen hem thuis via ota kunnen krijgen.

Vreemd genoeg geen Dolby Vision meer via Disney+ (gisteravond nog wel), maar dat kan ook een Disney+ dingetje zijn.

Verder merk ik nog weinig :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• m0ridin
Same, net ook geupdate maar nog niks echt opvallends... straks netflix maar eens aanzwingelen, kijken of ik daar iets kan ontdekken ;)

• BugBoy
Ik heb de indruk dat er wat meer detail is te zien in de donkere delen bij Dolby Vision+. Voor de vorm even een screenshot gemaakt van het scherm (beiden op fabriekinstellingen) van mijn 65" OLED+ 934:

Voor:

Na:

Na de firmware update lijkt het beeld helderder (maar dat kan ook wel komen door een iets andere belichting van de foto). Wel is duidelijk dat er echt veel meer detail is te zien in de donkere delen. Dat was ook dramatisch slecht op de standaardinstelling. Ook nu vind ik het nog aan de donkere kant. Met gamma op -2 heb ik -op het oog- het mooiste beeld. Verder geen verschillen gezien.

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17:07
BugBoy schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:24:
Ik heb de indruk dat er wat meer detail is te zien in de donkere delen bij Dolby Vision+. Voor de vorm even een screenshot gemaakt van het scherm (beiden op fabriekinstellingen) van mijn 65" OLED+ 934:

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Na de firmware update lijkt het beeld helderder (maar dat kan ook wel komen door een iets andere belichting van de foto). Wel is duidelijk dat er echt veel meer detail is te zien in de donkere delen. Dat was ook dramatisch slecht op de standaardinstelling. Ook nu vind ik het nog aan de donkere kant. Met gamma op -2 heb ik -op het oog- het mooiste beeld. Verder geen verschillen gezien.
2e foto ziet er 1000 % beter uit.. !

• apis29
  • Niet online
Niet echt, dat ziet eruit als gewoon SDR, niet HDR. Ook nog HDR beoordelen met die Ambilight schijnwerper erachter die sowieso alle detail in het donker doet verdwijnen ... (maar zoals al opgemerkt, de camera kan het er ook allemaal zo anders uit laten zien).
Dit was wel een aardige uitleg van een tijd geleden: http://www.digitalvision.tv/documents/HDR_X300_explained.pdf (van oorspronkelijk https://pro.sony.com/bbsc...es/HDR_X300_explained.pdf maar die link werkt niet meer).

apis29 wijzigde deze reactie 03-12-2019 00:12 (51%)

• Tralapo
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:40:
Same, net ook geupdate maar nog niks echt opvallends... straks netflix maar eens aanzwingelen, kijken of ik daar iets kan ontdekken ;)
De Google Play Store is (bij mij op mijn 804) volledig vernieuwd en lijkt nu meer op de web en mobiele versie qua look en feel.

Alleen geen idee of dat te maken had met de update van Philips of dat Google dat (zoals op reguliere Android) gewoon op de achtergrond kunnen pushen als ze daar zin in hebben.

• Johann0r
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:14
Heb gisteren de Philips 65OLED754 opgehangen. Blij dat ik voor de 65 inch ben gegaan en een prachtig beeld. Kom vanaf een 46 inch plasma uit 2009 :)

Philips Saphi werkt gewoon ook lekker soepel. Geen Android is tot nu toe niet een gemis.

• Chiron
apis29 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:03:
Niet echt, dat ziet eruit als gewoon SDR, niet HDR. Ook nog HDR beoordelen met die Ambilight schijnwerper erachter die sowieso alle detail in het donker doet verdwijnen ... (maar zoals al opgemerkt, de camera kan het er ook allemaal zo anders uit laten zien).
Dit was wel een aardige uitleg van een tijd geleden: http://www.digitalvision.tv/documents/HDR_X300_explained.pdf (van oorspronkelijk https://pro.sony.com/bbsc...es/HDR_X300_explained.pdf maar die link werkt niet meer).
Van een foto kan je weinig zeggen over de werkelijke helderheid, een camera kan ook de dynamic range comprimeren.
Voorzover je er iets van kan zeggen vind ik #2 er ook beter uit zien, niet vanwege de dynamiek in beeld, maar de huidtinten zijn veel natuurlijker en niet zo 'krokant' oranje.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Johann0r schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:10:
Heb gisteren de Philips 65OLED754 opgehangen. Blij dat ik voor de 65 inch ben gegaan en een prachtig beeld. Kom vanaf een 46 inch plasma uit 2009 :)

Philips Saphi werkt gewoon ook lekker soepel. Geen Android is tot nu toe niet een gemis.
Nice! Ik ontvang die van mij ergens deze week als het goed is. Ik vervang een 11 jaar oude Pioneer Kuro (LX-5090) met pijn in mijn hart. TV doet het nog gewoon perfect, vooral 24p motion is onovertroffen.

Ben bang dat 24p motion me tegen gaat vallen, wat zijn jouw bevindingen op dat gebied? Soap opera effect "verbeteraars" gaan sowieso uit.

• Johann0r
westergas schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:55:
[...]

Nice! Ik ontvang die van mij ergens deze week als het goed is. Ik vervang een 11 jaar oude Pioneer Kuro (LX-5090) met pijn in mijn hart. TV doet het nog gewoon perfect, vooral 24p motion is onovertroffen.

Ben bang dat 24p motion me tegen gaat vallen, wat zijn jouw bevindingen op dat gebied? Soap opera effect "verbeteraars" gaan sowieso uit.
Ik moest soap opera effect ff opzoeken :) Maar heb alles standaard gelaten. Ben wel benieuwd wat eigenlijk de beste instellingen zijn. Zijn zoveel instellingen maar contrast stond op maximaal en kleur op 65 zo uit mijn hoofd.

Heb gisteren Our Planet op Netflix in 4k gekeken.

Johann0r wijzigde deze reactie 03-12-2019 10:11 (3%)

• Propane
  • Niet online
Johann0r schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:09:
[...]

Ben wel benieuwd wat eigenlijk de beste instellingen zijn.
Beste instellingen zijn die waar jij blij bent met het beeld :P.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Dat is het het nadeel van een onbekend model, diverse fora staan niet bepaald vol met "beste" instellingen en andere tips.

Maar je kan er altijd ~€200 tegenaan gooien en iemand van het ISF je TV laten kalibreren.

• Bomberman71
BugBoy schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:24:

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Mooie vergelijkings foto !
Welke instellingen gebruik jij specifiek ? Welke aanpassingen ?
Ben erg benieuwd.

• Mastadont
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-01 07:00
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:31:
[...]

Mooie vergelijkings foto !
Welke instellingen gebruik jis specifiek ? Welke aanpassingen ?
Ben erg benieuwd.
Ben ook benieuwd of er wijzigingen zijn voor de HDR10 versie... en aan welke instellingen ik moet frutselen.

• Bomberman71
Zondag mijn toestel ontvangen.
Erg indrukwekkend, vooral de Ambilight 3 (is mijn eerste ambilight TV).
Indrukwekkende sound (B&W) maar daar verwachte ik ook wel wat van.
De 4k Oled demos zijn helemaal te gek.

Zeer tevreden over het geheel.
Zijn er issues ? Ja, zoals verwacht is Android TV niet alles en best buggy.
Videoland app die opstart en dan blijft zoeken en zoeken (zwart scherm), en ook als gezeik gehad met de CI+ module en kaart die issues hadden en je dus alleen NPO 1 2 en 3 kan kijken.
TV uitzetten (en daarna de stekker eruit) en dus een reboot en hopla de zenders werken weer.
Opnemen op de HDD gaat prima, maar playback is niet steeds probleemloos. Al mee gemaakt dat je het geluid hoort en geen beeld ziet. Stoppen, selecteren, hervatten en dan wel opeens goed.

Erg jammer voor een TV van dit caliber en iets waar ik een beetje bang voor was bij Philips.
Zojuist de update gedaan van de software en hoop maar dat het beter gaat.

Kortom, beeld super, sound is prima, prachtig toestel, software tot nu toe ruk.
Ander klein puntje, afstandsbediening is matig qua design vwb de tekens, te weinig contrast verschil op de toetsen en natuurlijk niet verlicht dus in het begin is dat weleens lastig.
Overdag geen issue maar in het duister/donker merk je het wel.

Eindig met een positief punt. Had er weinig van verwacht en ansich boeit het me doorgaans vrij weinig maar de google assistent in combo met de afstandsbediening werkt verbazend goed !

• m0ridin
@Bomberman71

Handig om erbij te zetten welke tv het precies om gaat? :)

• FitzChevalric.
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23-01 17:02
Hoe werkt het met de type benaming van de Philips tv's

bijvoorbeeld 50pus6804/12

50 is het formaat
PUS is wat?
6804 betekend wat?
En wat is de /12

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:19

Winkiller

De Mopperpot

FitzChevalric. schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:54:

50 is het formaat
PUS is wat?
6804 betekend wat?
En wat is de /12
PUK staat voor televisies met Android besturingssysteem, PUS staat voor Ultra HD tv’s met Android en PFK staat voor alle andere Full-HD televisies.

Aan het eind zien we een combinatie van 4 cijfers. Hiervan geven de eerste drie aan tot welke serie het model behoort. Hoe hoger dit getal, des te uitgebreider het functiepakket. Philips Ambilight vinden we bijvoorbeeld bij modellen vanaf serie 6300 en hoger.

Het laatste cijfertje geeft aan in welk jaar de tv is uitgebracht. Hierbij staat 0 voor 2015 en 9 voor 2014.

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Bomberman71
m0ridin schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:37:
@Bomberman71

Handig om erbij te zetten welke tv het precies om gaat? :)
65OLED934

• Chiron
FitzChevalric. schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:54:

50 is het formaat
PUS is wat?
6804 betekend wat?
En wat is de /12
50 is het formaat
PUS is product category code.
P voor Philips, U voor ultrahd, S kan ik even niet vinden.
6804 is de product model number range.
6 is series indicator
8 is hoeveel features
0 is Philips standard (basismodel)
4 is het jaar van introductie. (maar de '4' staat niet voor 2004 ;))

/12 staat voor de regio, in dit geval Continental Europe (excl. UK en Ierland).

http://hans.vandevrande.nu/philips-tv-numbering-explained

• BugBoy
Chiron schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:13:
Van een foto kan je weinig zeggen over de werkelijke helderheid, een camera kan ook de dynamic range comprimeren. Voorzover je er iets van kan zeggen vind ik #2 er ook beter uit zien, niet vanwege de dynamiek in beeld, maar de huidtinten zijn veel natuurlijker en niet zo 'krokant' oranje.
Ik gaf nog aan dat het niet een wetenschappelijk verantwoorde test was. In het echt klopte ook dat na de update er wel detail is te zien in het jasje waar dat voor de update volledig dichtgelopen was.
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:31:
Mooie vergelijkings foto! Welke instellingen gebruik jij specifiek? Welke aanpassingen? Ben erg benieuwd.
Ik heb een review geschreven en daarin ook aangegeven dat ik Ambilight op stand 2/10 heb gezet. Voor SDR weergave de beeldstijl 'film' het natuurlijkst vind en ook voor HDR heb ik een wat "fletsere" stijl gekozen i.p.v. de knalkleuren. In advanced settings vind ik de gamma -2 waarde het meeste detail geven.
Bomberman71 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:49:
Indrukwekkende sound (B&W) maar daar verwachte ik ook wel wat van.
Ik vind het geluid van de 934 juist erg tegenvallen. Vooral de basweergave blijft enorm achter en ik snap eigenlijk niet waarom B&W daar zijn naam aan wil verbinden.

Ik krijg bijna de indruk dat mijn televisie niet in orde is als ik al die reviews lees, want mij basweergave lijkt wel volledig afwezig. Ik kom van een 3.1 opstelling af, dus wellicht dat ik een ander referentiekader heb. Zou graag eens een andere 934 willen luisteren in een huiskameromgeving, want ik snap dat enthousiasme nu echt niet. Misschien nog een keer het stekkertje in de soundbar controleren. Wellicht dat die niet goed zit en ik daarom wat mis in het geluid.

De connector tussen de televisie en de soundbar zat inderdaad niet helemaal jofel. 8)7 Geluid is nu erg goed.

• Chiron
BugBoy schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:35:
[...]

Ik gaf nog aan dat het niet een wetenschappelijk verantwoorde test was. In het echt klopte ook dat na de update er wel detail is te zien in het jasje waar dat voor de update volledig dichtgelopen was.
Dat de blacks dichtlopen lijkt dus wel een 'issue' te zijn geweest, zie het op meer fora terugkomen. Mooi als het nu gefixt is in de firmware.
Ik vind het geluid van de 934 juist erg tegenvallen. Vooral de basweergave blijft enorm achter en ik snap eigenlijk niet waarom B&W daar zijn naam aan wil verbinden.

Ik krijg bijna de indruk dat mijn televisie niet in orde is als ik al die reviews lees, want mij basweergave lijkt wel volledig afwezig. Ik kom van een 3.1 opstelling af, dus wellicht dat ik een ander referentiekader heb. Zou graag eens een andere 934 willen luisteren in een huiskameromgeving, want ik snap dat enthousiasme nu echt niet. Misschien nog een keer het stekkertje in de soundbar controleren. Wellicht dat die niet goed zit en ik daarom wat mis in het geluid.
Stekker omdraaien zodat ie omgekeerde fase heeft idd. (als dat de issue is)

• BugBoy
Het probleem met het vlakke geluid van mijn 65OLED934 is opgelost. Het bleek inderdaad dat de connector tussen de televisie en de soundbar niet helemaal lekker zat aangesloten. Ik heb deze opnieuw aangesloten en een wereld van verschil. Het geluid is nu erg goed met een prima bas.

• Macabre
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-01 15:50

Macabre

Euhh...

Meer mensen ervaring met de 55PUS8804 ? Heb de TV onlangs binnen gekregen via de ING rentepunten winkel voor €849 incl. verzending, mooie deal al zeg ik het zelf!

Eerste indruk is super, vooral Dolby Vision beelden zijn om te smullen! (Komende vanaf een 50" LG plasma van ongeveer 6 jaar oud).

Heb inmiddels alles geüpdatet en heb een aantal vragen over de picture settings. Ik ga altijd uit van de "Films" stand aangezien deze vaak het best in de buurt komt van hoe de maker het bedoeld. Verder kom ik eigenlijk zo min mogelijk aan alle expert settings (motion en dynamische instellingen e.d.).

Echter gisteren was ik via de Videoland app Expeditie Robinson aan het terugkijken en bij elk nieuw camerashot leek het beeld een paar milliseconden te trillen of schokken. Heb met de motionsettings lopen spelen maar het bleef. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, welke settings dit beinvloeden? Bij normaal TV kijken heb ik dit probleem niet gezien en ook op Netflix (alleen nog maar 4K gekeken overigens) ook geen problemen ervaren.

Heeft iemand overigens deze TV laten kalibreren? Zo ja, zaten de default settings ver af van de gekalibreerde settings? Just curious! (Weet dat elk panel anders is).

Laatste vraag, wat is de juiste manier om de zwart- en witwaarden te kalibreren? Zijn hier testpatterns voor o.i.d.? Zo ja waar zou ik dan op moeten zoeken? En moeten deze worden geopend vanaf een HDMI input of USB of maakt dit verder niet uit?
Wil graag het beste wat in mijn eigen macht ligt uit de TV halen dus alle info is welkom!

Alvast bedankt!

..:: Specs ::..

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18:30
Hoe moet ik de 55OLED804 tegenover de 55C9 van LG plaatsen? De voorbije 2 weken leek die C9 waanzinnig populair en ook de reviews zijn zeer lovend. Over de Philips 804 is dan weer een pak minder te vinden. De Philips staat in geadverteerde prijs doorgaans wat duurder dan de C9, wat misschien deels te wijten is aan de ambilight. Maar met een persoonlijk voorstel en de CB die nog loopt zou de Philips wel interessant kunnen zijn.

Hoe zit het qua beeldeigenschappen en verwerking? Stelt het smart-tv gedeelte wat voor? Ik zou graag een integratie hebben met Google Home aangezien ik een smart speaker heb staan. Dat ontbreekt momenteel nog op de C9 reeks.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik zou zelf voor de LG gaan bij een vergelijkbare prijs. Gewoon vanwege het feit dat hier op diverse fora meer over te vinden is. Altijd handig als je tegen problemen aan loopt of vragen hebt over instellingen.

Ik ben zelf voor de 65OLED754 gegaan. Praktisch niets over te vinden, net alsof dit toestel niet bestaat. Gokje dus maar een 65" OLED voor €1470 (netto, cashback is hier vanaf) kon ik geen nee tegen zeggen.

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18:30
westergas schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:07:
Ik zou zelf voor de LG gaan bij een vergelijkbare prijs. Gewoon vanwege het feit dat hier op diverse fora meer over te vinden is. Altijd handig als je tegen problemen aan loopt of vragen hebt over instellingen.
Zeer valabel argument, maar dat gaat natuurlijk los voorbij aan de technische karakteristieken van elk toestel. Het is beiden een paneel van LG, maar elk heeft zijn eigenschappen door de verschillende beeldverwerking. Ik wil bij voorkeur een Smart-Tv met Android TV, dat lijkt me net wat ruimer qua ondersteuning. Maar het platform van LG ziet er ook degelijk uit, al vraag ik me af hoe het daar zit qua apps.
Ambilight, hét USP van Philips, is voor mij dan ook weer geen must. Als het erop zit goed en indien niet ook goed. Responsetijd is voor mij ook geen echte factor aangezien ik niet game en daar op termijn ook geen plannen toe heb.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Volgens mij ga je beeldverwerking niet zien als "gewone" consument. Behalve als je 2 gekalibreerde toestellen naast elkaar zet in een donkere ruimte en dan gaat speuren naar verschillen. Beeldkwaliteit is op een LG en een Philips (en een Sony en een Panasonic...enz) gewoon erg goed.

Ik gebruik het scherm als monitor en laat het smart gedeelte over aan mijn Nvidia Shield.

• m0ridin
Drwho1 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:39:
Hoe moet ik de 55OLED804 tegenover de 55C9 van LG plaatsen? De voorbije 2 weken leek die C9 waanzinnig populair en ook de reviews zijn zeer lovend. Over de Philips 804 is dan weer een pak minder te vinden. De Philips staat in geadverteerde prijs doorgaans wat duurder dan de C9, wat misschien deels te wijten is aan de ambilight. Maar met een persoonlijk voorstel en de CB die nog loopt zou de Philips wel interessant kunnen zijn.

Hoe zit het qua beeldeigenschappen en verwerking? Stelt het smart-tv gedeelte wat voor? Ik zou graag een integratie hebben met Google Home aangezien ik een smart speaker heb staan. Dat ontbreekt momenteel nog op de C9 reeks.
Voor mij is het smartgedeeltje juist de reden om voor Philips (of in ieder geval androidtv) te kiezen... Hiervoor had ik een Sony, ook androidtv, maar nu philips omdat zij een voor mij wat beter aanbod hadden en ik ambilight ook wel eens wilde proberen.

Dus het is vooral, wil je ambilight/androidtv? Dan philips. Anders evt de LG... Denk dat de beeldkwaliteit in beide gevallen prima zal zijn. AndroidTV is een wat uitgebreider smartOS wat ook zijn nadelen ivm bugs heeft.

Naar mijn gevoel ben je wel langer verzekerd van ondersteuning en dat je apps blijven werken (en kun je ook sideloaden, etc).

Wil je gewoon een snel OS wat doet wat ie moet doen zonder te veel gedoe (maar meer afhankelijk van de fabrikant) is WebOS van LG waarschijnlijk de beter eoptie.

m0ridin wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:42 (5%)

• TooTall_NL
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 24-01 11:08
Chiron schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 00:37:
Net de 70pus7304 besteld bij plattetv voor 887, BF actie tot 02.00.

Twijfelde tussen deze en de 65 inch, maar ik ben met mn huidige een beetje klaar met IPS qua zwartwaarden en contrast.
Hoe bevalt deze bij jou?
Ik heb hem van het weekend besteld en nu besloten hem terug te sturen.
De kijkhoek is echt belabberd slecht en een meter opschuiven leverde al een superslecht beeld op.
Ik was echt teleurgesteld en kwam er pas achteraf achter dat het een va paneel betrof.

Ik heb de instelling na uren niet acceptabel gekregen en besloten het op te geven.
Ben benieuwd naar jouw ervaring.

• Johann0r
westergas schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:58:
[...]

Een review kunnen vinden, met Google Translate prima te volgen ;)

https://pixeltv.it/philip...ne/#Immagini_in_movimento

Uiteindelijk blijkt de rentepunten winkel van ING de bestel deal, €1799 zonder verzendkosten waar de €350 cashback nog vanaf gaat. Ik ga de gok wagen denk ik.
Dacht dat er een 2018 paneel in de 754 zat. Hier hebben ze het over een 2019 paneel :)
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True