Je kan je vorige reactie bewerken. Zo hoef je niet 4 korte berichten achter elkaar te plaatsen, maar kan je aanvullende informatie toevoegen aan je oude bericht.belmonde schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:35:
editen ? wat is dat ?
Zo blijft het forum een stuk overzichtelijker.
/edit/
Als het goed is, zie je ook telkens dit in beeld staan als je gaat reageren:

[ Voor 20% gewijzigd door TFHfony op 25-09-2019 17:54 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
En zo ja met de 55 of 65?
en wat zijn de ervaringen met Netflix hierop?
Heb nu en 2015 model (55PUS7600) maar daar flipt de Netflix app steeds op. Of een foutmelding of soms zelfs de hele tv die herstart
[ Voor 59% gewijzigd door commentator op 28-09-2019 23:26 ]
Wel met 55OLED803, werkt probleemloos (non 4k Abo Netflix though).commentator schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:24:
iemand al ervaringen met de oled804?
Heb nu en 2015 model (55PUS7600) maar daar flipt de Netflix app steeds op. Of een foutmelding of soms zelfs de hele tv die herstart
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Idem voor Amazon Prime en de Disney+ Apps.
Heeft mij hier ook de nodige moeite gekost. Uiteindelijk heb ik de AB eerst opnieuw gekoppeld met de TV. Hierna ging het wel.Krize18 schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:19:
Heeft er nog iemand problemen gehad met het updaten van de afstandsbediening bij de OLED803? Ik krijg een melding dat er een update is en dat de afstandsbediening niet verder dan een meter van de tv mag zijn om deze uit te voeren. Dit doe ik en toch krijg ik daarna de melding dat de afstandsbediening niet is gevonden. TV van de stroom halen heeft ook niet geholpen...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Edit: it worked! Thx!
[ Voor 28% gewijzigd door Krize18 op 30-09-2019 22:07 ]
Zelf een 55PUS7334 welke het prima doet icm netflix... Op mijn sony 43W805c had ik vrij regelmatig issues in de vorm van niet startende/ladende videos (waarbij ik netflix opnieuw op moest starten).commentator schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:24:
iemand al ervaringen met de oled804?
Ik heb televisie van Xs4all, met een Arcadyan HMB2260. Is het mogelijk om in ieder geval de functionaliteit van zender wisselen met de Philips afstandsbediening voor elkaar te krijgen? Waar ik voorheen alleen de ab van de Xs4all box gebruikte, is het is nu logischer om de Philips ab als primaire te gebruiken. Maar dan is het wel fijn om de basisfuncties van tv kijken ook daarmee te kunnen doen.
Ook merkte ik bij de Youtube app dat het geluid niet synchroon loopt, merken andere mensen dat ook? Geluid loopt via een Sonos Beam, maar bij andere bronnen is het wel goed.
@teejoo Bij mij hangt hij aan deze: pricewatch: Newstar LED-W500. Er zitten nog twee horizontale en vertikale rails tussen de tv en de plaat van de beugel, dus er is wat ruimte tussen de speakers en de beugel. Ik kan vanavond even goed kijken hoe het zit. Ik gebruik zelf de speakers van de tv niet, dus kan weinig zeggen over het geluid.
Heb je de tv nog op de voetjes staan ? Zou je eventueel voor mij eens kunnen meten hoever de voetjes naar achteren uitsteken ten opzichte van het paneel ? Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe tv maar bij bijv. De lg en sony koem de tv’s heel ver naar voren doormiddel van de gebruikte voet en ziet dat er niet meer uit op mijn tvmeubel ten opzichte van de muur erachter.teejoo schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:39:
Ik heb sinds een maand de 55Oled804 en hij staat nog op zijn originele pootjes. TV bevalt prima, de ambilight is prachtig. Ik ben nu op zoek naar een tv beugel om de tv naar voren te kunnen trekken en uiteraard ook "vlak" tegen de muur. Ik loop tegen het probleem aan dat bij deze OLED tv de speakercombi tussen de VESA aansluiting zit en de beugel deze min of meer afsluit. Iemand een tip voor een passende beugel?
Voor de 803 is het pootje 23,0 cm totaal, steekt 9,0 cm uit aan de achterkant en net zo ver aan de voorkant. De specificaties zijn nagenoeg gelijk met de 804.RenaldoN schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:05:
[...]
Heb je de tv nog op de voetjes staan ? Zou je eventueel voor mij eens kunnen meten hoever de voetjes naar achteren uitsteken ten opzichte van het paneel ? Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe tv maar bij bijv. De lg en sony koem de tv’s heel ver naar voren doormiddel van de gebruikte voet en ziet dat er niet meer uit op mijn tvmeubel ten opzichte van de muur erachter.
[ Voor 4% gewijzigd door jeehaa op 10-10-2019 16:08 ]
Oke dat houdt dus in dat het paneel 14 cm van de muur afstaat als die op de pootjes staat.9cm +5cm paneel. Jammer dat alle Oled tv's zulke groten voeten hebben naar de achterkant. Mijn huidige 55inch LCD heeft namelijk korte voetjes en staat het paneel op 11cm van de muur. Met 14/16 of zelfs 20cm bij de lg c9 staat de televisie zo ver op de tvmeubeljeehaa schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:03:
[...]
Voor de 803 is het pootje 23,0 cm totaal, steekt 9,0 cm uit aan de achterkant en net zo ver aan de voorkant. De specificaties zijn nagenoeg gelijk met de 804.
Ik heb de 65OLED804 en moet zeggen dat ik weinig merk van de inputlag, ik speel Fifa 19, F1 19 en Trackmania Turbo voornamelijk. Ik best wel eens wat testjes doen maar zou niet weten wat een goede manier is.Barret schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:50:
Ik had stiekem gehoopt dat tweakers ondertussen een review had gemaakt over de 804 😄 zeker met oog op de gemengde berichten van de input lag. nu m’n vakantie bijna voorbij is ga ik het er gewoon op wagen en ‘m zondag kopen.
Als jullie nou eens £80 GBP aan mij doneren dan kan ik voor jullie een bodnar test uitvoeren
Of een compare doen met mijn U2711 waarvan bekend is dat deze een gemiddelde lag heeft van 28ms bij een Bodnar test:
YouTube: [lagtest] Dell U2711 input lag test
[ Voor 29% gewijzigd door InFamous op 10-10-2019 20:59 ]
Formerly known as Ragdoll
[ Voor 115% gewijzigd door jeehaa op 10-10-2019 20:53 ]
Kan jij als FP-admin niet de test apparatuur lenen van T.Net zelf hiervoor?InFamous schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:51:
[...]
Ik heb de 65OLED804 en moet zeggen dat ik weinig merk van de inputlag, ik speel Fifa 19, F1 19 en Trackmania Turbo voornamelijk. Ik best wel eens wat testjes doen maar zou niet weten wat een goede manier is.
Als jullie nou eens £80 GBP aan mij doneren dan kan ik voor jullie een bodnar test uitvoeren. (Of iemand moet dat ding hebben liggen en uit willen lenen)
Of een compare doen met mijn U2711 waarvan bekend is dat deze een gemiddelde lag heeft van 28ms bij een Bodnar test:
Welke audio instellingen gebruik je nu, en gebruik je een HDMI kabel?DaCoTa schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:36:
Ook merkte ik bij de Youtube app dat het geluid niet synchroon loopt, merken andere mensen dat ook? Geluid loopt via een Sonos Beam, maar bij andere bronnen is het wel goed.
Je moet de audio instellingen op meerkanaals zetten op je TV. Doe je dit niet, dan gaat het in de ene app goed, en in de andere weer niet vanwege het verschil in het doorsturen van audio (stereo/surround sound).
Ik kan alleen maar beamen dat de oled804 een wereldse tv is en er niks te merken is van de lag. Ik heb op de PlayStation 4 Spider-Man en Street Fighter V gedaan zonder iets op te merken van lag. Ook burn-out op de Xbox 360 had ik geen last van vertraging. Ik ben helemaal tevreden met de tv en heb er nul spijt van dat ik m gekocht hebInFamous schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:51:
[...]
Ik heb de 65OLED804 en moet zeggen dat ik weinig merk van de inputlag, ik speel Fifa 19, F1 19 en Trackmania Turbo voornamelijk. Ik best wel eens wat testjes doen maar zou niet weten wat een goede manier is.
Als jullie nou eens £80 GBP aan mij doneren dan kan ik voor jullie een bodnar test uitvoeren. (Of iemand moet dat ding hebben liggen en uit willen lenen)
Edit: enige wat me nog niet wil lukken is het geluid via de HDMI naar de versterker doorsturen. Beide aansluitingen zijn ARC maar als ik bij de instelingen kies voor HDMI als Uitgang, krijg ik de boodschap “ cannot switch audio system. tv speakers active”. Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 12% gewijzigd door Barret op 13-10-2019 11:47 ]
Je moet dit regelen in de audio instellingen van je TV. Daarin kan je aangeven of je interne speakers of externe speakers wil gebruiken. Dat laatste wil je dus.Barret schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:28:
[...]
Edit: enige wat me nog niet wil lukken is het geluid via de HDMI naar de versterker doorsturen. Beide aansluitingen zijn ARC maar als ik bij de instelingen kies voor HDMI als Uitgang, krijg ik de boodschap “ cannot switch audio system. tv speakers active”. Iemand hier ervaring mee?
Dat probeer ik dus maar dan krijg ik die foutmelding 😊Bathing Aap schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Je moet dit regelen in de audio instellingen van je TV. Daarin kan je aangeven of je interne speakers of externe speakers wil gebruiken. Dat laatste wil je dus.
Jazeker. Het is een marantz sr8012 welke op de vorige tv geen problemen had met ARC. Ik kon de externe mediaplayer met Kodi ook besturen met de afstandsbediening van de tv. Dat werkt nu ook niet.InFamous schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:18:
Bij mij pakte hij ARC automatisch. Ondersteund de receiver wel ARC?
Bedankt voor de tip. Ik zal het aan het einde van de middag als ik weer thuis ben eens proberen.alex3305 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:40:
@Barret Bij sommige Philips tv's moet je de televisie even opnieuw aan/uit zetten of rebooten voordat dit goed werkt. Heel af en toe pakt onze televisie de receiver niet via ARC. Een uit/aan actie is dan voldoende om het weer werkend te krijgen. Het is net of de apparaten dan out-of-sync zijn of zo, heel vaag.
Krijg eind van de week de 854, nu bezig met wat "Tweaker" prijzen op te vragen...
Is het geen idee om inmiddels een Philips 2019 threath te starten?
[ Voor 16% gewijzigd door dinandus op 13-10-2019 15:43 ]
Daarnaast wordt het een beetje pielen met de ambilight, aangezien de muur achter de tv lichtgroen/grijs wordt.
Kan in ieder geval niet wachten tot ie binnen is en op z'n plek staat. Oude vertrouwde Z5500 eraan en gaan!
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Hij is de komende drie dagen in de aanbieding bij Platte TV.nl.. 21% korting staat erbij, ga even prijs opvraag doen, dat zou wel een leuke actie zijn!
Ik heb mijn persoonlijke settings wel gevonden:KoningPaulus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:19:
Ik krijg eind deze week ook mijn 804 binnen. Ben nog op zoek naar de beste instellingen voor verschillende inputs (tv via humax+ps4+pc via hdmi+apps (netflix e.d.))
Daarnaast wordt het een beetje pielen met de ambilight, aangezien de muur achter de tv lichtgroen/grijs wordt.
Kan in ieder geval niet wachten tot ie binnen is en op z'n plek staat. Oude vertrouwde Z5500 eraan en gaan!
ISF nacht
kleur 56
contrast 35
scherpte 0
helderheid 50
kleur verbeteringen: uit
kleur gamma: normaal
kleur temperatuur: warm
contrast modus: geoptimaliseerd voor beelden
Perfect Natural reality: uit
HDR perfect: uit
Perfect contrast: uit
Videocontrast: 100
Lichtsensor: uit
Gamma: 0
Ultra resolution: uit
Ruisreductie: uit
MPEG artefact reductie: uit
Motion: uit
Tot,..... 21 % korting..AkTje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:01:
Was al een tijde opzoek naar een nieuwe 55".. lang overwogen maar ik ga toch voor de Philips 55PUS8804 met ingebouwde soundbar. Goede keuze ?
Hij is de komende drie dagen in de aanbieding bij Platte TV.nl.. 21% korting staat erbij, ga even prijs opvraag doen, dat zou wel een leuke actie zijn!
Klopt. Heb zojuist prijsopgave gekregen, is geen 21%. Wel iets meer dan € 100..
Mischien beter de drie firma's contacten die ik gisteren bij het Oled prijs treath genoemd hebt, scheelt stukken meer .
Doe er je voordeel mee...
KE had ik gisteren ook gebeld, was hetzelfde. Heb nu een combinatiedeal gemaakt met 2 tv's bij bovengenoemde. Maar inderdaad goede tip om even rond te bellen!dinandus schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:53:
@AkTje
Mischien beter de drie firma's contacten die ik gisteren bij het Oled prijs treath genoemd hebt, scheelt stukken meer .
Doe er je voordeel mee...
Icm een 73x4 serie toevallig?Barret schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:10:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Ziggo Go te airplayen van smartphone / tablet naar de tv? Bij mij blijft het hangen tijdens het laden. Als ik vervolgens weer verder stream op m’n telefoon verloopt alles prima
https://community.ziggo.n...55pus7334-43pus7304-44651
Ik heb gemerkt dat het aansluiten van een bluetooth headset niet mogelijk is (maar alleen een keyboard?).
Is het mogelijk om dit op te lossen met een usb bluetooth dongel?
Of is dit met een oplossing als onderstaande op te lossen?
https://nl.aliexpress.com...-3.5mm-jack-wireless.html
[ Voor 23% gewijzigd door pitchdown op 26-10-2019 07:59 ]
Ja, dat heb ik gedaan met dezepitchdown schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 07:47:
Ik heb een Philips 65oled803.
Ik heb gemerkt dat het aansluiten van een bluetooth headset niet mogelijk is (maar alleen een keyboard?).
Is het mogelijk om dit op te lossen met een usb bluetooth dongel?
Of is dit met een oplossing als onderstaande op te lossen?
https://nl.aliexpress.com...-3.5mm-jack-wireless.html
€ 11,48 41%OFF | AptX Lage Latency LANGE BEREIK APTX LL USB Bluetooth 5.0 Zender Voor TV Draadloze USB/3.5mm AUX/ 2 RCA Audio Adapter voor PS4 PC
https://s.click.aliexpress.com/e/4KMyU5gpV
[ Voor 17% gewijzigd door Ortep op 31-10-2019 22:38 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Mijn oude vertrouwde Z5500 heeft maar 1 toslink en 1 coax uitgang. Heb geprobeerd een splitter te gebruiken voor toslink, maar dat trekt ie gek genoeg niet (icm iMac en OLED804 toslink out)
Op mijn vorige sony (android 7 en 8 ) zat dit maar kan het op de philips (PUS73x4) nergens vinden? Handig om te zien of mijn aansluiting nog ok is aangezien die wat onstabiel is soms...
Dan bij zender info kijken.
[ Voor 16% gewijzigd door dinandus op 04-11-2019 22:39 ]
Verder bemerkte ik een kleinigheid aan input lag tijdens het gamen op 4K/HDR (Xbox One X). Flink op gezocht, en uiteindelijk vond ik, naast gamemode (ook in HDR-modus) uiteraard, deze gouden tips: Zet het geluid van je TV-speakers uit (ik heb zelf geluid in de Xbox op optical only gezet, geen geluid naar de tv) en vooral: zet HDMI-CEC (easylink) uit.First. Turn OFF all the extras like ECO mode, MPEG and noise reduction, cause it effects the picture quality.
ISF NIGHT/ also good for DAY settings:
Mode: ISF DAY OR NIGHT
Color: 55 (used for calibration)
Contrast: 37 (evening) or 40 for day
Sharpness 2 (don’t recommend higher)
Brightness: 80
Contrast mode: Off
HDR upscaling: Off
Dynm contrast: Off
Video contrast: 90
Color temperature: warm (closest to THX standards)
Light sensor: Off
Gamma -0
With these settings above you have deep blacks, contrast and shadows details can still be seen, which is important for dark scenes. If you prefer deeper black, set brightness down to 77/78.
Now the tricky part. The colours of this tv are really good, but not accurate. Especially the red and blue are over saturated or washed out. The moment you noticed it, it can be pretty annoying watching tv or movies. Go to expert ISF settings. Leave all color tone settings at zero. Go to saturation settings.
Red: -2
Yellow- 0
Green -2
Cyan - 0
Blue - 3
Magneta -2
Zo ging het van mij van ietsje lag naar absoluut lagvrij gamen. Wellicht werkt dat ook voor andere merken tv’s overigens, kwam van iemand die een Leo Bognar-tester te leen had en alle tv-modi is langsgegaan om te kijken wat dat met input lag deed. Kan de link zo gauw niet meer terugvinden, maar de overige zaken lagen nogal voor de hand. Hier had ik zelf werkelijk nooit aan gedacht, blij mee! Al werkt het natuurlijk alleen als je externe speakers gebruikt.
Verder ontzettend blij met deze tv. Uiteraard kan alles beter en is het geen OLED, maar voor zo’n 500 euro is de prijs-kwaliteitverhouding geweldig naar mijn mening.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Het enige wat me zwaar irriteert maar waarvan ik helaas niet kan vinden hoe ik dat uitzet: op het moment dat je de TV aanzet krijg je direct reclame in plaats van dat je gewoon in het hoofdmenu uit komt zoals het hoort. Googelen heeft me geleerd dat (gebaseerd op een artikel van een aantal jaren terug) Philips (TP Vision) erover dacht om dit te gaan implementeren.
Iemand met een dergelijke tv die me kan vertellen hoe ik dit afzet?
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Wat opgezocht, blijkbaar kan de manual refresh dit voorkomen. Deze dan ook gedaan.
Deze morgen met volle hoop de tv terug aangezet, er was nog juist 1 blauwe pixel, niet zichtbaar vanaf de kijkpositie. Na +/- 30 min gamen bleek deze ook terug normaal te werken.
Nog mensen die dit aan de hand hebben gehad? Is dit normaal? :-) Hier in het topic is het blijkbaar al bij meerdere mensen voorgevallen.
[ Voor 6% gewijzigd door Krize18 op 10-11-2019 20:49 ]

[ Voor 18% gewijzigd door vanardenne op 11-11-2019 11:46 ]
Oei! De 55OLED854 blijft toch ook trekken (ook al ben ik helemaal happy met mijn 55PUS7334)... Ach, maar eens kijken wat het gaat worden. Als het nou echt enorm aantrekkelijk is het overwegen waard.vanardenne schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:40:
Als je interesse hebt om de nieuwe OLEDs te kopen, ik mik op de combi van ING rentepuntenshop + cashback actie. Reactie Philips op Twitter:
[Afbeelding]
Ik wil eigenlijk weer een tv met ambilight, maar als én de helderheid én de refresh rate al tegenvallen kan ik misschien beter naar een ander merk kijken.
Iemand ervaringen met de 8804?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Heb ook een oogje op de LG C9 ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ambilight koop je uit overtuiging, dan heb je geen oogje op andere merken-SaveMe- schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:34:
Ik zit ook te kijken naar een Philips Oled/Ambilight. Maar ben nog een beetje huiverig voor Oled. Mijn main use case is gamen op de ps4 (ps5) en ben erg bang voor inbranden als je lang dezelfde game speelt. Lees overal wisselende berichten hier over, maar wil natuurlijk geen dure TV kopen en me dan continue druk moeten maken om hem werkelijk te gebruiken ...
Of omdat het er toevallig op zit, al ben je er niet naar op zoek. Ik wilde een 65" OLED met Android. Philips & Sony waren eigenlijk de 2 enige opties.ambi1961 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:58:
[...]
Ambilight koop je uit overtuiging, dan heb je geen oogje op andere merken
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Philips en Cashbackvanardenne schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:40:
Als je interesse hebt om de nieuwe OLEDs te kopen, ik mik op de combi van ING rentepuntenshop + cashback actie. Reactie Philips op Twitter:
[Afbeelding]
Heb vorig jaar een 65OLED803 gekocht, en intussen is daar 1000+ uur op gegamed met PS4 (waarvan 250uur Assassins Creed). Er is helemaal niets van inbranding of enige slijtage aan het panel te vinden.-SaveMe- schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:34:
Ik zit ook te kijken naar een Philips Oled/Ambilight. Maar ben nog een beetje huiverig voor Oled. Mijn main use case is gamen op de ps4 (ps5) en ben erg bang voor inbranden als je lang dezelfde game speelt. Lees overal wisselende berichten hier over, maar wil natuurlijk geen dure TV kopen en me dan continue druk moeten maken om hem werkelijk te gebruiken ...
Maar ik zou de LG C9 nemen.
Speel je dan ook lange speelsessies achter elkaar ? En waarom toch de C9 ?Madshark schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:49:
[Heb vorig jaar een 65OLED803 gekocht, en intussen is daar 1000+ uur op gegamed met PS4 (waarvan 250uur Assassins Creed). Er is helemaal niets van inbranding of enige slijtage aan het panel te vinden.
Maar ik zou de LG C9 nemen.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ja, daar hebben zeker dagen bijgezeten van 10~14 uur non stop.-SaveMe- schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:05:
[...]
Speel je dan ook lange speelsessies achter elkaar ? En waarom toch de C9 ?
Als je weinig geeft om Ambilight en wilt gamen, zit je met een C9 een heel stuk beter.
LG C9 met minder problemen, minder bugs, lagere inputlag, en een bedrijf dat zijn klanten niet als een baksteen laat vallen als ze een nieuwe feature willen introduceren. (zoals ondersteuning van Dolby Vision, ipv een firmware update laten ze je gewoon een nieuwe TV kopen)
Als je wilt gamen ben je met een LG sowieso al veel beter af. Zoals ondersteuning voor VESA Adaptive sync (Xbox one en PS5) en recentelijk hebben ze er zelfs G-Sync aan toegevoegd.
Hmm ik zie het ja. Uberhaupt niet meer listed als product ipv ‘niet op voorraad’. Hoop ook dat ze gedurende de cashback periode weer terugkomen.SirMemeAlot schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:54:
Helaas zijn de meeste Philips TV's van ING rentepunten verdwenen zo vlak voor de acties. Onderbuik gevoel is dat ze vrijdag nog wel eens goedkoper terug kunnen komen, dat hoop ik althans! Vorige jaar rond deze periode was de 803 €1500 + een cashback van 250. Fingers crossed dat het dit jaar ook ongeveer rond deze prijs zal liggen.
Alle OLED TV's missen uit ING rentepunten. Mijn onderbuik gevoel zegt dat ze straks opnieuw allemaal online gezet worden met nieuwe prijs en Cashback (Mijn hopende onderbuikvanardenne schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:25:
[...]
Hmm ik zie het ja. Uberhaupt niet meer listed als product ipv ‘niet op voorraad’. Hoop ook dat ze gedurende de cashback periode weer terugkomen.

Bedankt voor het delen! Welk formaat heb je?ethereal81 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 07:33:
Voor degenen met een PUS7303, ik vond deze calibratiesettings op het web en deze bevallen mij super! Scheelt echt een enorm stuk met de factorysettings, wellicht heeft een ander er ook iets aan (wellicht ook van toepassing op soortgelijke modellen):
Ik heb de 50” versie. Nog steeds geen moment spijt van de aankoop, een jaar na datoUntouchablezz20 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:09:
[...]
Bedankt voor het delen! Welk formaat heb je?
En ze zijn weer terug en de cashback is ook weer van toepassing.SirMemeAlot schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:54:
Helaas zijn de meeste Philips TV's van ING rentepunten verdwenen zo vlak voor de acties. Onderbuik gevoel is dat ze vrijdag nog wel eens goedkoper terug kunnen komen, dat hoop ik althans! Vorige jaar rond deze periode was de 803 €1500 + een cashback van 250. Fingers crossed dat het dit jaar ook ongeveer rond deze prijs zal liggen.
65OLED804: 2.349 Euro + 15k punten
65OLED854: 2.349 Euro + 15k punten
55OLED854: 1.599 Euro + 10k punten
Maar denk dat ik het voor mezelf niet helemaal kan verantwoorden na in augustus de 55PUS7334 te hebben gekocht (en alsnog is deze weer 750 euro duurder al met al).
Maar mocht ik nu op zoek zijn, had ik het denk ik wel gedaan
Hoe verhoudt de beeldkwaliteit zich t.o.v. bijvoorbeeld een Samsung QLED (Q70 bijv.)? En hoe is het geluid van de soundbar in real life?
Punten waarom ik deze TV graag zou willen hebben:
- Ambilight (lijkt me een keer leuk)
- Android TV en ingebouwde cast functie
- B&W soundbar
Dit scheelt al 2 extra apparaten inclusief al hun bekabeling.
..:: Specs ::..
Het voordeel van QLED kan zijn dat ze betere helderheid kunnen tonen (hogere nits) en betere responsetijden (wellicht als je een die-hard gamer bent belangrijk voor je).
Android TV op de Philips tv's werkt erg goed moet ik zeggen, erg responsive en wat meer vrijheid dan Tizen/WebOs/etc).
De soundbar onder mijn 903 werkt opzich prima en presteert beter dan welke tv speakers die ik heb gehoord. Maar verwacht geen wonderen. het geluid zal een compromis moeten maken tov een volwaardige soundbar (aldanniet met subwoofer) of een homecinema opstelling. Dit laatste heb ik zelf thuis in gebruik dus de tv speakers niet staan bijna nooit aan.
Long story short; ga naar de betere audio/tv speciaalzaak en ga luisteren en kijken naar de verschillende tv's en laat ze van de demo stand afhalen want dat is echt niet om aan te gluren.
Mooi! Nu nog even wachten op de 55OLED804, toch wat mooier met de slanke pootjes.Timmy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:04:
[...]
En ze zijn weer terug en de cashback is ook weer van toepassing.
Daar had ik al even naar geïnformeerd maar van het antwoord werd ik niet veel wijzer. Afwachten dus...vanardenne schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:31:
Mooi! Nu nog even wachten op de 55OLED804, toch wat mooier met de slanke pootjes.
Niet heel goedkoop to be honest. Ik heb mijn 65 voor €2349 gekocht zonder acties.Timmy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:04:
[...]
En ze zijn weer terug en de cashback is ook weer van toepassing.
So? Nu is ie 2349 en krijg je nog 350 cashback... Scheelt toch weer een aardig bedrag. En alsnog, in de pricewatch staat is gewoon voor 2849 dus is 2349 alsnog goedkoop. Leuk voor je dat je m ook voor dat bedrag hebt kunnen kopen, maar dan is dat niet ineens niet 'goedkoop'...InFamous schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:40:
[...]
Niet heel goedkoop to be honest. Ik heb mijn 65 voor €2349 gekocht zonder acties.
Plus ,heeft me geen enkel rentepunt gekost.
A.s donderdag bij ep beerenpoot de 55oled903 voor 1199.
Hoe heb je die voor 2099,- geregeld? In de online shop staat die daar voor 2499,- 2.849,- (excl. cashback).edelf schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:35:
65OLED804 gekocht bij Kamera Express voor 2099, effectief dus 1749. Dinsdag word die afgeleverd.
Plus ,heeft me geen enkel rentepunt gekost.
https://www.kamera-expres...xNjM&zoek=OLED%20philips&
[ Voor 24% gewijzigd door vanardenne op 23-11-2019 21:32 ]
Same, hopelijk komt die van de week ook online. Dan ga ik die direct bestellenvanardenne schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:31:
[...]
Mooi! Nu nog even wachten op de 55OLED804, toch wat mooier met de slanke pootjes.
Kom van een 50PUS6703, prima mid range LED LCD maar stoorde mij toch regelmatig aan grijs dat zwart moest zijn etc. Daarvoor ook nog een 43PUS6201 gehad dus wilde wel weer Ambilight en zat dus vast aan Philips. Mooi 2019 model voor een redelijke prijs, sign me up.
Wel jammer dat ze dingen goed doen op hun “goedkope” Saphi OS modellen die ze dan weer verkeerd doen op de Android TV modellen. Ik heb een oude jaren 70 receiver aangesloten via de 3,5mm uitgang. Op de 50PUS6703 met Saphi kon je dan gewoon met de volume knop je headphone volume aanpassen, ding was slim genoeg om te snappen dat je doorgaans niet je TV speakers en “headphone” aan wilt hebben.
Op de Android modellen moet ik eerst de TV speakers uitzetten of volume op nul. En dan altijd via een paar extra stappen naar “headphone volume” navigeren. Zonde.
Maar goed, beeldkwaliteit is fantastisch IMHO, dus dat maakt het wel weer goed.
Had je op de OLED754 moeten wachten, die heeft wel Saphi OS ... (maar geen Dolby Vision).Propane schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:04:
Heb gisteren de 55OLED854 gekocht, stond in de grootste electronicawinkel hier voor €1399 (woon in het buitenland, geen ING boel of cashback).
Kom van een 50PUS6703, prima mid range LED LCD maar stoorde mij toch regelmatig aan grijs dat zwart moest zijn etc. Daarvoor ook nog een 43PUS6201 gehad dus wilde wel weer Ambilight en zat dus vast aan Philips. Mooi 2019 model voor een redelijke prijs, sign me up.
Wel jammer dat ze dingen goed doen op hun “goedkope” Saphi OS modellen die ze dan weer verkeerd doen op de Android TV modellen. Ik heb een oude jaren 70 receiver aangesloten via de 3,5mm uitgang. Op de 50PUS6703 met Saphi kon je dan gewoon met de volume knop je headphone volume aanpassen, ding was slim genoeg om te snappen dat je doorgaans niet je TV speakers en “headphone” aan wilt hebben.
Op de Android modellen moet ik eerst de TV speakers uitzetten of volume op nul. En dan altijd via een paar extra stappen naar “headphone volume” navigeren. Zonde.
Maar goed, beeldkwaliteit is fantastisch IMHO, dus dat maakt het wel weer goed.
Oh nee, zo bedoel ik het zeker niet. Maar gewoon niet echt begrijpelijk dat ze het op de ene manier doen in het ene model en dan weer op de andere in het volgende model.apis29 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:12:
[...]
Had je op de OLED754 moeten wachten, die heeft wel Saphi OS ... (maar geen Dolby Vision).
Ze mogen nog even aan de UI en UX werken.
Weet je zeker dat de 754 geen dolby vision heeft?apis29 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:12:
[...]
Had je op de OLED754 moeten wachten, die heeft wel Saphi OS ... (maar geen Dolby Vision).
Dit vind ik ook een beetje jammer. Heb hetzelfde probleemPropane schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:04:
https://m.alternate.nl/Ph...d-tv/html/product/1569348
Vs
https://m.alternate.nl/Ph...d-tv/html/product/1575966
7304 vs de 7354 dus...
Of er moet nog een oled van Max 1000 euro in de aanbieding komen, wacht tot vrijdag en anders wordt het 1 van de bovevste
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Check de Amazon websites in Europa. Zijn vergelijkers voor. Nu bijv. Amazon Spanje, OLED803 voor 1030 euro. Zou sowieso voor een OLED gaan.RawChild schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:46:
Ik kwam deze 2 modellen tegen, maar wat is het verschil, behalve de prijs:
https://m.alternate.nl/Ph...d-tv/html/product/1569348
Vs
https://m.alternate.nl/Ph...d-tv/html/product/1575966
7304 vs de 7354 dus...
Of er moet nog een oled van Max 1000 euro in de aanbieding komen, wacht tot vrijdag en anders wordt het 1 van de bovevste
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Je bedoelt dat het beeld zwart blijft? Idd enkele keren gehad ook al, op een pus7334... Zal de volgende keer even goed checken, app geforceerd sluiten werkte niet maar zit even denken of data wissen nou lukte.KoningPaulus schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:20:
Mijn 804 is nu al voor de derde keer vastgelopen op de Netflix app. Rest blijft werken. Iemand anders dit al eens meegemaakt? Is er een fix? Niet zo'n zin om iedere keer de stroom er af te moeten halen.
Laatste keer via software restart (te bereiken via speciale service menu) gedaan omdat de stekker eruit trekken voor mij ook niet zo top voelt
Je bedoelt dat hij niet voorbij het Netflix logo komt en je dus niet de gebruiker kan kiezen? Inderdaad ook al een keer of 2 a 3 gehad op mijn 65OLED803. Meestal stop ik de app dan gewoon.KoningPaulus schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:20:
Mijn 804 is nu al voor de derde keer vastgelopen op de Netflix app. Rest blijft werken. Iemand anders dit al eens meegemaakt? Is er een fix? Niet zo'n zin om iedere keer de stroom er af te moeten halen.
In plaats van de stekker er uit te halen kan je ook via instellingen -> Android instellingen -> opnieuw opstarten kiezen.
Krijg namelijk zowel bij gebruik van een UB 450 UBD player als ook de AppleTV4K geen 10 Bit BT 2020 op mijn scherm ondanks vele geprobeerde instellingen. Normaal HDR10 materiaal afspelend geeft hij dit wel gewoon weer. Bij DV materiaal blijft het helaas op 8 Bit RBG en 709 maximaal.
Dus aan bekabeling en instellingen zou het normaliter niet mogen liggen? Gebruik een HDMI 18 Gbps kabel.
Heeft Philips niet de complete DV specificaties??
UPDATE 29-11:
diverse instellingen geprobeerd en krijg bij DV weergave ook direct, op om het even welke HDMI, van de tv nog steeds 8 Bit RGB.
Heb met de Alita UBD afgespeeld op dezelfde speler in HDR10+ en krijg dan wel 12 Bit en BT2020, YCbCr 4.4.4. weergegeven. De player prefereert trouwens HDR10+ boven de DV weergave.
Iemand die dit eens kan testen op zijn set voor zover beschikbaar?
Als troost wordt Dolby Atmos wel doorgezet via elke HDMI aansluiting.
[ Voor 33% gewijzigd door dinandus op 29-11-2019 18:57 . Reden: aanvullende info ]
Goeie tip. Hoe stop je de app?TFHfony schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:00:
[...]
Je bedoelt dat hij niet voorbij het Netflix logo komt en je dus niet de gebruiker kan kiezen? Inderdaad ook al een keer of 2 a 3 gehad op mijn 65OLED803. Meestal stop ik de app dan gewoon.
In plaats van de stekker er uit te halen kan je ook via instellingen -> Android instellingen -> opnieuw opstarten kiezen.
In het app menu op de app gaan staan, OK indrukken en ingedrukt houden. Dan krijg je een menu waar je dit kan kiezen.
KE is tot nu toe het goedkoopst. Volgens platte tv komt dit door:
Dit is een onofficiële dealer,dit houdt in dat het een import model betreft die niet vallen onder de NL garantievoorwaarden en ook nog eens bij defecten naar het buitenland gestuurd worden ter reparatie.
Ook werkt het SMART TV gedeelte en CI + module gedeelte niet stabiel met Nederlandse tv aanbieders
Klopt dit? Ik kan het me bijna niet voorstellen...
I intend to live forever. So far, so good.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.