Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:34
Kruidje20 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:45:
[quote]m0ridin schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:15:
[...]

Zit met exact hetzelfde probleem. Volgens de plaatjes op de website heeft de 34 en 94 een toetsenbord en de 04 en de 54 niet. Op YouTube is ook te zien dat de 54 een chromen voet heeft. Staat ook bij de recensie van de 54 dat hij chroom is. Verwarrend........
Meest logische lijkt mij:

* 04: matte versie zonder keyboard.
* 34: chromen voet met keyboard.
* 54: chromen voet en zonder keyboard
* 94. Matte versie met keyboard.

Kreeg van Apollo persoonlijk deal voor de 94 en €599. Echter, volgens hun zijn de versies allemaal hetzelfde. Alleen is de distributie anders. Daarom staat de 04 niet op de website bij Apollo.
Vreemd genoeg is genoeg informatie te vinden dat de remote en de afwerking anders is.
Toch maar even navragen bij Apollo.

Meer mensen met deze vraag?
Welke versie voor 599? 43"?

Zag trouwens dat er ook een OLED854 komt/bestaat, dit is een OLED804 maar dan met draaibare voet... ook wel weer handig.

Ugh, blijft lastig al die (minimale) variaties.

De PUS73x4 blijft heel interessant, stuk voordeliger dan de OLED8x4 maar zonder de nieuwste P5.

Hoop voor eind deze maand toch wel de knoop door te hakken (vooral icm de 100e retour op de PUS73x4 mdoellen)

• Kruidje20
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08-09 12:27
m0ridin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:59:
[...]

Welke versie voor 599? 43"?

Zag trouwens dat er ook een OLED854 komt/bestaat, dit is een OLED804 maar dan met draaibare voet... ook wel weer handig.

Ugh, blijft lastig al die (minimale) variaties.

De PUS73x4 blijft heel interessant, stuk voordeliger dan de OLED8x4 maar zonder de nieuwste P5.

Hoop voor eind deze maand toch wel de knoop door te hakken (vooral icm de 100e retour op de PUS73x4 mdoellen)
Prijs voor de 50 inch versie van de 7300 serie. Alleen wil ik dus graag de matte versie en keyboard. Alleen appollo zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn.

• Arjan81
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 05-11 20:13

Arjan81

Rotterdam

Jerones schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:47:
[...]

De tv werkt op 5 GHz niet met alle wifi kanalen. Kiest je router misschien automatisch het beste kanaal?

Hier staat welke kanalen wel werken: https://philips-tvconsume...om/portal/nl/Faq/All/3399
Inmiddels opgelost. Nieuwe modem van Ziggo ontvangen. Oude modem 9 jaar oud had alleen 2,4 of 5 ghz. Stond op 2,4. Dus wat het probleem is geweest? Onduidelijk. Nieuw modem stuurt beide signalen en alles lijkt weer probleemloos te werken. Maar goed in de oude opstelling ook 1 week zonder problemen gedraaid. Even afwachten maar...

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy S8

• Usammy124
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 11-09 20:09
Heb vorig jaar de nieuwe 55pus6262 gekocht. Nou... deze werkt echter goed voor 50%. De andere 50% bestaat uit software bugs en slechte programmatie, zelfs ook bij de recenste update.
Heb em nog net niet buiten gesmeten. Usb poorten werken maar half.. dwz.. maakt niet uit welk usb apparaat ik inplug... stickie of hdd (fat32..exfat..ntfs.. grote/kleine files... enz) na verloop van tijd slaat de tv tilt of zelfs uit waardoor ik de stekker moet uittrekken en terug insteken om hem opnieuw te kunnen aanzetten. Ci+ module... Hmmm... hoe kan ik dit het beste verwoorden... -- werkt voor geen meter --
Module Telenet... module tvvlaanderen... module voor satelliet... niets maar dan ook niets werkt.. bij het inpluggen van de module reageert hij normaal maar de zenders worden niet gedecodeerd en wanneer ik zap.. krijg ik steeds de meldingen "geen signaal.. signaal wordt gezocht..." terwijl die bij de installatie allemaal zijn gevonden.
Analoog gedeelte...soms verliest hij beeld en krijg alweer de melding "geen signaal....
"
Nu is er een netwerk technicus langs geweest en deze heeft alles uitgemeten en alles is ok.

• FutureCow
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-11 20:51

FutureCow

(C) FutureCow 2004

Hier weer een review van de 804:

https://www.trustedreviews.com/reviews/philips-55oled804

of was deze al voorbij gekomen?

Vakmanschap is meesterschap

• m0ridin
Zojuist de knoop doorgehakt, de 55PUS7334 is bij de ING webshop voor 749 te krijgen (en dat is excl de 100e extra korting) dus dat is zo'n 200 euro voordeliger dan in de winkel en al met zal het dan op 649 uitkomen. En het lijkt dat dit ook nog de versie is met toetsenbord achterop de afstandsbediening.

Zat nog te twijfelen of ik op de OLED804 wilde wachten, maar ja... die zou toch minimaal op het dubbele uitkomen, wanneer dat ook zou mogen zijn.

Door de 100 euro extra korting die tot eind deze maand loopt maar niet langer getreuzeld, ook omdat de tvs in de webshop niet altijd voorradig zijn. Mocht ik toch spijt krijgen ga ik er vanuit dat ik hem zonder al te veel verlies wel weer kwijt raak.

Dus de bestelling geplaatst, hopelijk snel binnen (upgrade vanaf een 43W805c van Sony)

• Krize18
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:06
Is het het beste om de TV (OLED803) of de receiver upscaling naar 4K te laten doen? Of gewoon testen en kijken wat er het mooiste uit ziet?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:52

renzo4000

*Doh!*

Dat laatste sowieso ;) maar serieus; in de regel kan jouw tv beter upscalen dan je receiver.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• m0ridin
Vanavond de 55PUS7334 binnen gekregen... besteld via de ING shop want mooie aanbieding en vooral snel om ook nog gebruik te kunnen maken van de 100 euro korting via philips. Zat te twijfelen tussen de 50 en 55" versie (en ook de 55OLED804) maar enigzins impulsief hiervoor gegaan.

Ok, hij is wel echt groot... kom van een 43" af en scheelt nogal wat. Vooral bij ontvangen van de doos en uitpakken dacht ik 'waar ben ik aan begonnen'. Nu staat hij en tja, dat went ook wel weer snel ;)

Meevallers, de voet is draaibaar en de afstandsbediening heeft een toetsenbord achterop! Precies de variant die ik graag wilde...Had voor mijn vorige tv een plank met zwenkwieltjes geknutseld en een usb hub met dongles voor toetsenbord en microfoon erin geprikt. Beiden niet meer nodig! Minimalistisch for the win.

Instellen ging soepel, google account makkelijk te doen via de telefoon, zenders zoeken was zo klaar en al met al vrij vlot aan het kijken. Vanaf nu verder uitvogelen, instellen, klooien en maar eens zien hoe het allemaal gaat bevallen...

Maar de eerste indruk, het valt nog niet tegen

• m0ridin
Dacht dat het aan de nieuwe tv lag maar blijkbaar toevallige samenloop:

https://www.totaaltv.nl/n...e-android-tvapp-ziggo-go/

Wat een ellende, was een prima werkende oplossing, maar ipv zelf eindelijk eens iets uit te brengen blokkeert ziggo dit weer...

• Kruidje20
m0ridin schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 00:22:
Vanavond de 55PUS7334 binnen gekregen... besteld via de ING shop want mooie aanbieding en vooral snel om ook nog gebruik te kunnen maken van de 100 euro korting via philips. Zat te twijfelen tussen de 50 en 55" versie (en ook de 55OLED804) maar enigzins impulsief hiervoor gegaan.

Ok, hij is wel echt groot... kom van een 43" af en scheelt nogal wat. Vooral bij ontvangen van de doos en uitpakken dacht ik 'waar ben ik aan begonnen'. Nu staat hij en tja, dat went ook wel weer snel ;)

Meevallers, de voet is draaibaar en de afstandsbediening heeft een toetsenbord achterop! Precies de variant die ik graag wilde...Had voor mijn vorige tv een plank met zwenkwieltjes geknutseld en een usb hub met dongles voor toetsenbord en microfoon erin geprikt. Beiden niet meer nodig! Minimalistisch for the win.

Instellen ging soepel, google account makkelijk te doen via de telefoon, zenders zoeken was zo klaar en al met al vrij vlot aan het kijken. Vanaf nu verder uitvogelen, instellen, klooien en maar eens zien hoe het allemaal gaat bevallen...

Zou je kunnen vertellen of de voet mat of chroom is? Er zijn 4 versies in omloop en nergens is te zien welke mat of chroom. Het zou me enorm helpen, want de webshops die Ik benader lijken het ook niet te weten. Ben daarom al met philips aan het mailen.

Alvast bedankt!

• mortael
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 14-11 17:13
Kruidje20 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:15:
[...]

Prijs voor de 50 inch versie van de 7300 serie. Alleen wil ik dus graag de matte versie en keyboard. Alleen appollo zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn.
Ik wil eventueel de matte voet van mijn 50pus7304 wel omruilen voor een chroom variant, die van mij hangt toch.

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• m0ridin
Kruidje20 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:47:
[...]

Zou je kunnen vertellen of de voet mat of chroom is? Er zijn 4 versies in omloop en nergens is te zien welke mat of chroom. Het zou me enorm helpen, want de webshops die Ik benader lijken het ook niet te weten. Ben daarom al met philips aan het mailen.

Alvast bedankt!
Het is de matte, niet glimmende, versie.

• mortael
m0ridin schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:06:
[...]

Het is de matte, niet glimmende, versie.
Heb je al een idee qua welke settings het beste voor je werken? Ik zag je post en die van anderen op avforums, en die suggested settings voor de 73*3 werken niet echt op een 73*4 model.
Ik heb het liefst het beeld 'popping' qua kleur en helderheid. SDR ziet er hier eigenlijk net zo goed uit als HDR, enige wat er beter uitziet is Dolby Vision content van Netflix (behalve Wu Assassins, dat ziet er vreemd uit in SDR, HDR and Dolby Vision).

Mijn huidige SDR instellingen zijn uitgegaan van Levendig/Vivid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Kleur: 75
Contrast: 100
Scherpte: 2
Helderheid: 50
Advanced -> Kleur -> Kleurverbetering: Uit
Advanced -> Kleur -> Kleurtemperatuur: Normaal
Advanced -> Contrast -> Contrastmodus: Uit
Advanced -> Contrast -> HDR Upscaling: Aan
Advanced -> Contrast -> Dynamisch Contrast: Minimum
Advanced -> Contrast -> Videocontrast: 100
Advanced -> Contrast -> Lichtsensor: uit
Advanced -> Contrast -> Gamma: 0
Advanced -> Scherpte -> Ultra Resolution: aan
Advanced -> Scherpte beeld -> Ruisreductie: minimum
Advanced -> Scherpte beeld -> Mpeg: minimum
Advanced -> Motion -> Motionstylen: Film

• AkTje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07-11 21:51
m0ridin schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 00:22:

Kwam deze ook tegen op ING webshop.. interessant wel! Maar ik zit niet helemaal in de TV's op het moment. Ik zie deze nergens op tweakers staan en kan dus niet eenvoudig een vergelijk maken. Is dit de beste keuze voor een 55" voor rond de € 1000,- ? Of toch maar de 55PUS8804 ?

• m0ridin
mortael schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

Heb je al een idee qua welke settings het beste voor je werken? Ik zag je post en die van anderen op avforums, en die suggested settings voor de 73*3 werken niet echt op een 73*4 model.
Ik heb het liefst het beeld 'popping' qua kleur en helderheid. SDR ziet er hier eigenlijk net zo goed uit als HDR, enige wat er beter uitziet is Dolby Vision content van Netflix (behalve Wu Assassins, dat ziet er vreemd uit in SDR, HDR and Dolby Vision).

Mijn huidige SDR instellingen zijn uitgegaan van Levendig/Vivid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Kleur: 75
Contrast: 100
Scherpte: 2
Helderheid: 50
Advanced -> Kleur -> Kleurverbetering: Uit
Advanced -> Kleur -> Kleurtemperatuur: Normaal
Advanced -> Contrast -> Contrastmodus: Uit
Advanced -> Contrast -> HDR Upscaling: Aan
Advanced -> Contrast -> Dynamisch Contrast: Minimum
Advanced -> Contrast -> Videocontrast: 100
Advanced -> Contrast -> Lichtsensor: uit
Advanced -> Contrast -> Gamma: 0
Advanced -> Scherpte -> Ultra Resolution: aan
Advanced -> Scherpte beeld -> Ruisreductie: minimum
Advanced -> Scherpte beeld -> Mpeg: minimum
Advanced -> Motion -> Motionstylen: Film

Tnx voor het delen van je instellingen!

Heb zelf nog niet echt een idee wat voor me werkt, normaal zette ik altijd alle verbeteraars uit en dat leek goed te werken op de vorige tv maar dat was een Sony 43" FHD en geen 55" UHD dus weet nog niet of ik er hier ook zo'n fan van ben.

Maar heb hem dinsdagavond gekregen en eigenlijk weinig thuis geweest nog. Denk dat ik van het weekend echt een beetje kan gaan testen en proberen.
AkTje schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Kwam deze ook tegen op ING webshop.. interessant wel! Maar ik zit niet helemaal in de TV's op het moment. Ik zie deze nergens op tweakers staan en kan dus niet eenvoudig een vergelijk maken. Is dit de beste keuze voor een 55" voor rond de € 1000,- ? Of toch maar de 55PUS8804 ?
Geen idee, het leek me wel een goede keuze voor rond de 650 euro (wat de prijs is met de korting van ING en de 100e cashback). Denk dat ik 1000e toch wel erg veel had gevonden, de bezels zijn niet zo minimaal als ik had gewild (niet groot, maar vergeleken met de PUS8804 bijv wel weer fors).

Geen idee wat de technische verschillen zijn tussen de 7304 en 8804 maar volgens mij is de 8804 wel een luxere versie, heeft iig ook een soundbar ingebouwd en dus wat 'slimmer' design. (Als in slanker/dunner).

• M.Remmerde
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 08-11 19:50
Eindelijk de eerste foto's van de 65OLED984 met 4 zijdig ambilight hij ziet er veelbelovend uit :
https://www.philips.nl/c-...-met-vierzijdig-ambilight

• Barret
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-11 18:06
Heeft iemand ervaringen met de vogel thin 505 muurbeugel in combinatie met een ambilight televisie? Mooi dat de tv zo strak tegen de muur zit maar kom je ambilight nog wel uit dan?

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:02

KhaZ

Alfa Romeo

M.Remmerde schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:11:
Eindelijk de eerste foto's van de 65OLED984 met 4 zijdig ambilight hij ziet er veelbelovend uit :
https://www.philips.nl/c-...-met-vierzijdig-ambilight
Ja dat mag ook wel voor € 5.000.. ze zijn niet wijs.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Barret schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:24:
Heeft iemand ervaringen met de vogel thin 505 muurbeugel in combinatie met een ambilight televisie? Mooi dat de tv zo strak tegen de muur zit maar kom je ambilight nog wel uit dan?
Heb een 55OLED803 redelijk strak op de muur gehad en Ambilight werkt voor geen meter meer dan, niet doen.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Barret
KhaZ schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

Heb een 55OLED803 redelijk strak op de muur gehad en Ambilight werkt voor geen meter meer dan, niet doen.
Bedankt voor de waarschuwing! Dus geen “thin” maar normalere die net wat verder van de muur af zit. Check!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Barret schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing! Dus geen “thin” maar normalere die net wat verder van de muur af zit. Check!
Mooist is volgens mij een draaibare, dan kun je de TV zo'n 15cm van de muur hangen, dan werkt het het beste. Bij de nieuwe modellen tenminste!

Bij de oudere modellen (heb er ook eentje van 10 jaar oud met 3-zijdig Ambilight) kan het wel direct op de muur, omdat de leds daar anders zijn en dichter bij de rand zitten.

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:53

TFHfony

Professional Weirdo

Barret schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:24:
Yep, ziet er zo uit bij mijn 65OLED803:

Je moet alleen even de overbelichting met naast het scherm wegdenken. Krijg het alleen niet voor elkaar een betere foto te maken.

\edit\
Even mijn luie reet van de bank en wat dichterbij een foto genomen:

TFHfony wijzigde deze reactie 27-08-2019 22:50 (22%)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
@TFHfony ik ben ook in de running voor de 65oled803, speel jij wel eens games op de TV?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Wat lastig te beoordelen zo... Ik denk dat ambilight zo niet echt goed tot zijn recht komt. Het zou m.i. breder moeten zijn en meer "diffuus" zeg maar. Ik heb overigens de 65 903.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ragdoll schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:47:
@TFHfony ik ben ook in de running voor de 65oled803, speel jij wel eens games op de TV?
Ik heb er een PS4pro aanhangen. Ziet er schitterend uit, maar de lag is eigenlijk een fractie te hoog. Niet voor racen, wel voor FPS of flipperen
renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:50:
Wat lastig te beoordelen zo... Ik denk dat ambilight zo niet echt goed tot zijn recht komt. Het zou m.i. breder moeten zijn en meer "diffuus" zeg maar. Ik heb overigens de 65 903.

[Afbeelding]
Zo ziet het er hier eigenlijk ook wel uit. Alleen die budget Motorola van mij maakt gewoon geen degelijke foto's
Misschien moet ik de Xr van mijn vrouw even lenen. 😉

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik snap wat je zegt, maar je kan zien dat ie wat intens is dichtbij de tv. Het ziet er erg imho onnatuurlijk uit. I guess thats the price you pay als je hem dicht op de muur wil hebben. Hier staat ie precies met de voetjes tegen de muur, dus pakweg 10 cm.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:57:
Ik snap wat je zegt, maar je kan zien dat ie wat intens is dichtbij de tv. Het ziet er erg imho onnatuurlijk uit. I guess thats the price you pay als je hem dicht op de muur wil hebben. Hier staat ie precies met de voetjes tegen de muur, dus pakweg 10 cm.
Ik vind het wel meevallen met een goede camera:

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Dat ziet er inderdaad al beter uit, misschien dat jij hem ook iets intenser hebt staan. Dat is natuurlijk ook smaakgebonden. Dit is wat philips zelf adviseert voor een optimale werking: https://philips-tvconsume...om/portal/nl/Faq/All/3085

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:01:
Dat ziet er inderdaad al beter uit, misschien dat jij hem ook iets intenser hebt staan. Dat is natuurlijk ook smaakgebonden. Dit is wat philips zelf adviseert voor een optimale werking: https://philips-tvconsume...om/portal/nl/Faq/All/3085
Hij staat qua helderheid op 10 en verzadiging op 1.
Maar zo zie je maar wat een camera doet voor een foto...

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Aaah kijk, ik heb de helderheid op 3 en verzadiging op 1 ;).

Sowieso lijkt het op jouw foto dat jij het beeld ook iets meer verzadiging hebt staan. Ik heb de instellingen zoveel als mogelijk via een isf calibratie. Ik hou iets meer van natuurlijk beeld :)

Zelfde beeld als bij jou :+

renzo4000 wijzigde deze reactie 27-08-2019 23:11 (17%)

• Ragdoll
  • Nu online
TFHfony schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Ik heb er een PS4pro aanhangen. Ziet er schitterend uit, maar de lag is eigenlijk een fractie te hoog. Niet voor racen, wel voor FPS of flipperen

[...]

Zo ziet het er hier eigenlijk ook wel uit. Alleen die budget Motorola van mij maakt gewoon geen degelijke foto's
Misschien moet ik de Xr van mijn vrouw even lenen. 😉
Dat is wel balen. Ik speel veel high intensity games en daarbij merk je lag dus echt serieus. Dan ga ik serieus de overweging maken voor de 804.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik speel zelf regelmatig cod via de ps4, hij schakelt dan automatisch over naar "hdr game" beeldmodus en ik heb geen last van noemenswaardige lag. Ik ben dan ook geen top of the bill diehard hardcore gamer maar volgens mij is lag niet echt een issue.

• Ragdoll
  • Nu online
@renzo4000 ik speel veel Trackmania, maar dan op competitie niveau en daar gaat het echt om ms. Mijn huidige toestel heeft al 29ms lag en de 803 heeft 40ms lag en 38ms lag op game mode.

De 804 op game mode is maar 15,5ms.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:10:
Aaah kijk, ik heb de helderheid op 3 en verzadiging op 1 ;).

Sowieso lijkt het op jouw foto dat jij het beeld ook iets meer verzadiging hebt staan. Ik heb de instellingen zoveel als mogelijk via een isf calibratie. Ik hou iets meer van natuurlijk beeld :)

Zelfde beeld als bij jou :+
[Afbeelding]
Ach, smaken verschillen ;-)
Maar waar het om ging: De Ambilight doet het dus ook goed met de Vogel Thin 505.

• Mad-X
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13-11 23:34
@TFHfony ziet er goed uit!

Hoe is bij jou de ambilight projectie richting het plafond? Ikzelf had de 803 en enorm veel gedoe met een lichtbalk op het plafond. Zo erg dat ik het toestel na 2 mislukte modificaties heb moeten retourneren.

Ben nu in de markt voor de 65OLED804.. Dus als iemand deze heeft, graag ook de ervaring qua ambilight projectie richting het plafond.

Dank alvast!

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Mad-X schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:34:
@TFHfony ziet er goed uit!

Hoe is bij jou de ambilight projectie richting het plafond? Ikzelf had de 803 en enorm veel gedoe met een lichtbalk op het plafond. Zo erg dat ik het toestel na 2 mislukte modificaties heb moeten retourneren.

Ben nu in de markt voor de 65OLED804.. Dus als iemand deze heeft, graag ook de ervaring qua ambilight projectie richting het plafond.

Dank alvast!
Nu heb ik een redelijk hoog plafond, maar... er is inderdaad wel een lichte balk op het plafond te zien. Ik was hier voor al wel gewaarschuwd omdat ik het in diverse fora al had gezien. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij totaal niet stoort. Ik moet bewust naar boven kijken om hem te zien. En zo vaak kijk ik niet naar het plafond.
Ik vind de lag bij het gamen een groter probleem.

• Krize18
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:06
De OLED754 is ook gelanceerd. Dit zou een goedkopere OLED moeten zijn, maar is voor dezelfde prijs als de OLED804 in de markt gezet. 1999 voor 55" en 2999 voor 65". Vreemd, maar de prijzen zullen waarschijnlijk nog zakken.

https://www.homecinemamag...-tv-met-saphi-nu-te-koop/

• Barret
TFHfony schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Ach, smaken verschillen ;-)
Maar waar het om ging: De Ambilight doet het dus ook goed met de Vogel Thin 505.
en ik ben jullie allemaal heel dankbaar voor de uitgebreide feedback 😊👍🏻

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Barret schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:25:
[...]
en ik ben jullie allemaal heel dankbaar voor de uitgebreide feedback 😊👍🏻
Ben het er niet meer eens dat het "werkt".. het klopt van geen kant als je 'm dicht op de muur hangt.

• Barret
KhaZ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:14:
[...]

Ben het er niet meer eens dat het "werkt".. het klopt van geen kant als je 'm dicht op de muur hangt.
Ik denk dat dat geheel persoonlijke smaak is. Ikzelf ben het (op basis van de afbeeldingen) met je eens en zie het ambilight liever verder spreiden door m verder van de muur af te halen

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 16:24
ING rentepunten heeft alweer een leuke aanbieding op de Oled804. Scheelt toch alweer 400 met de gangbare prijs. Ik gok er nog even op dat in november/december nog een leuke cashback actie is wanneer je de TV kan oppikken voor onder de 1500.

• m0ridin
Zag hem ook idd, blijft toch een mooie prijs die je via de ING kan krijgen... Alsnog voor mij iets teveel geld (komt dan nog op 1600 waar ik nu voor mijn 55PUS7334 649 kwijt was). Maar misschien met nog een aktie vanuit philips icm de ING korting.

Ben nog steeds niet helemaal 100% overtuigd van de PUS7334, voor de prijs denk ik prima en nog steeds aan het afstellen en instellen, maar MOCHT de 804 richting de 1200-1300 gaan ga ik hem toch serieus overwergen (volgens mij is de 803 ook even voor die prijs in de aanbieding geweest door philiups aktie en ING prijs(

• pitchdown
  • Laatst online: 20:28
Ik heb zelf nu een klein jaar het volgende phlips model met 4-zijdig ambilight : 65PUS8601
Nu is er sinds vandaag een helderheids-verschil in het beeld waardoor ca. 1/3 van beeld donkerder is.
Iemand die dit herkend een een oplossing weet? Backlight?

Ik heb het probleem al bij de winkel (correct) gemeld.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pitchdown schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:36:
Ik heb zelf nu een klein jaar het volgende phlips model met 4-zijdig ambilight : 65PUS8601
Nu is er sinds vandaag een helderheids-verschil in het beeld waardoor ca. 1/3 van beeld donkerder is.
Iemand die dit herkend een een oplossing weet? Backlight?

Ik heb het probleem al bij de winkel (correct) gemeld.

[Afbeelding]
een edgelit model.
Ga er maar van uit dat de linker ledstrip het niet meer doet.

• pitchdown
TFHfony schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:25:
[...]

een edgelit model.
Ga er maar van uit dat de linker ledstrip het niet meer doet.
Garantie verhaal dus?
Ze zullen dit gewoon repareren?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pitchdown schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:53:
[...]

Garantie verhaal dus?
Ze zullen dit gewoon repareren?
Lijkt mij wel. Maar wij hier op het forum beslissen daar niet over. :)

• said006
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 00:58
Kom er net achter dat Netflix Dolby Atmos niet ondersteunt op Philips tv' nadat ik ee LG SK10Y heb gekocht. Balen!

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14-11 12:01
Ragdoll schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:35:
@renzo4000 ik speel veel Trackmania, maar dan op competitie niveau en daar gaat het echt om ms. Mijn huidige toestel heeft al 29ms lag en de 803 heeft 40ms lag en 38ms lag op game mode.

De 804 op game mode is maar 15,5ms.
Ik heb ook gelezen vorig jaar dat de input lag inderdaad rond de 15 ms zou liggen. Echter, lees ik ook verhalen dat dit niet waar blijkt te zijn. Bijvoorbeeld in deze review: https://www.homecinemamag...hilips-55oled804-oled-tv/

Bovendien staat hier ook 30ms: https://www.displayspecifications.com/en/model/b51a1a43

Kan iemand dit bevestigen? Als het inderdaad 15ms is kan dat net genoeg zijn voor mij om te gaan voor de 804 ipv 803.

KoningPaulus wijzigde deze reactie 03-09-2019 14:25 (13%)

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 21:37
@said006 welke Philips tv heb je het over, zover ik weet kunnen de nieuwe 2019 series het wel doorzetten van uit de Netflix App via de HDMI aansluiting?
Weet niet of je Amazon Prime Video hebt, zo ja zou je de UHD versie van Jack Ryan serie kunnen proberen, serie wordt in Dolby Atmos ondersteunt, en werd via de Prime app op mijn OLED873 wel in Dolby Atmos doorgeven naar mijn toen noch AVR 2400H .

• said006
dinandus schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:40:
@said006 welke Philips tv heb je het over, zover ik weet kunnen de nieuwe 2019 series het wel doorzetten van uit de Netflix App via de HDMI aansluiting?
Weet niet of je Amazon Prime Video hebt, zo ja zou je de UHD versie van Jack Ryan serie kunnen proberen, serie wordt in Dolby Atmos ondersteunt, en werd via de Prime app op mijn OLED873 wel in Dolby Atmos doorgeven naar mijn toen noch AVR 2400H .
Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen dan?
Ook met Jack Ryan 4k krijg ik geen Atmos binnen op mijn LG SK10Y soundbar.
Zowel met netflix als prime dus geen Atmos, wel gewoon surround 5.1.
Ik heb zelf de 65OLED803 uit 2018

Ik heb mijn tv via de ARC aansluiting gekoppeld aan mijn ARC-OUT aansluiting va de soundbar.

Ik heb een testbestand afgespeeld via usb en die pakte wel het Atmos signaal via DD+.

• dinandus
Misschien dat het aan de nieuwste software ligt, zie hier op
https://toengel.net/phili...pm171e-107-1-38-0/page/3/
Daar wordt gezegd dat de digitale doorvoer niet correct wordt weergegeven.
Neem aan dat je in het instellingen menu bij geluid doorgave de goede instellingen hebt staan?
"Multichannel Bypass" is dacht ik de juiste...

Ik zal als ik vanavond thuis ben en ruim in de tijd zit nog eens testen of het nog werkt zoals gezegd bij Jack Ryan in UHD bij Amazon Prime op mijn huidige AVR 4500 in combinatie met de 873.

dinandus wijzigde deze reactie 04-09-2019 16:24 (7%)
Reden: extra info

• said006
dinandus schreef op woensdag 4 september 2019 @ 16:19:
Misschien dat het aan de nieuwste software ligt, zie hier op
https://toengel.net/phili...pm171e-107-1-38-0/page/3/
Daar wordt gezegd dat de digitale doorvoer niet correct wordt weergegeven.
Neem aan dat je in het instellingen menu bij geluid doorgave de goede instellingen hebt staan?
"Multichannel Bypass" is dacht ik de juiste...

Ik zal als ik vanavond thuis ben en ruim in de tijd zit nog eens testen of het nog werkt zoals gezegd bij Jack Ryan in UHD bij Amazon Prime op mijn huidige AVR 4500 in combinatie met de 873.
Hij staat inderdaad op Multichannel Bypass.
Ik heb ook de nieuwste firmware versie erop draaien.

Als ik kijk naar apparaten die op Netflix Atmos ondersteunen komt Philips daar niet in voor...

Ik hoor het graag als je het hebt getest met Prime.

• Kruidje20
Ik heb zelf een philips 50PUS7304 gekocht. Alleen wil hij uit standby niet meer met mijn denon receiver verbinden. Gaat om een avr-1400h. Als ik de stekker er uit trek dan werkt hij weer. Gisteren een firmware update gehad maar helaas. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ander moet ik hem deze week maar retour doen.

• dinandus
Helaas werkt momenteel het doorzetten van de Dolby Atmos van Jack Ryan op mijn 873 ook niet meer, gisteravond getest. Word dus wachten op een aangepaste software versie.
Trouwens weer leuke nieuwe OLEDS gepresenteerd, een 934 en 984 serie, maar zoals bij de introductie gebruikelijk flink aan de prijs.....

• Barret
KoningPaulus schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:24:
[...]

Ik heb ook gelezen vorig jaar dat de input lag inderdaad rond de 15 ms zou liggen. Echter, lees ik ook verhalen dat dit niet waar blijkt te zijn. Bijvoorbeeld in deze review: https://www.homecinemamag...hilips-55oled804-oled-tv/

Bovendien staat hier ook 30ms: https://www.displayspecifications.com/en/model/b51a1a43

Kan iemand dit bevestigen? Als het inderdaad 15ms is kan dat net genoeg zijn voor mij om te gaan voor de 804 ipv 803.
Hier noemen ze ook al een 30ms input lag.
https://www.homecinemamag...-bowers-wilkins-soundbar/

• jeehaa
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:22
Dat zou voor mij ook betekenen dat ik iets anders dan de 804 ga overwegen. 30-33 ms is gewoon best veel, 15 ms zou top zijn.

                           

• KoningPaulus
jeehaa schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:47:
Dat zou voor mij ook betekenen dat ik iets anders dan de 804 ga overwegen. 30-33 ms is gewoon best veel, 15 ms zou top zijn.
De C9 wellicht?

• Blaze85
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01-11 01:08
Ik heb een Philips 2019 The One tv; kun je ook ergens instellen dat als je de via HDMI aangesloten HTPC aanzet dat hij automatisch van tv-kijken naar HDMI overschakelt als je de HTPC aanzet?

• pitchdown
Mijn 65PUS8601 wordt niet gerepareerd.
Ik kan als vervangen toestel krijgen : 65PUS8303.

Doen of niet?

Ik wil eigenlijk weer gewoon een 4-zijdig ambilight tv, maar ik weet niet of dit vervangende model een goede optie is.

• deltananie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08-11 20:20
Volgens mij ga je erop achteruit met dit model. Ik zou een nieuwe model vragen zoals Philips the one.
pitchdown schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:53:
Mijn 65PUS8601 wordt niet gerepareerd.
Ik kan als vervangen toestel krijgen : 65PUS8303.

Doen of niet?

Ik wil eigenlijk weer gewoon een 4-zijdig ambilight tv, maar ik weet niet of dit vervangende model een goede optie is.

• pitchdown
deltananie schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:07:
Volgens mij ga je erop achteruit met dit model. Ik zou een nieuwe model vragen zoals Philips the one.

[...]
Waarin zie jij dat de achteruitgang naast het ambilight?

• pitchdown

[...]
Andere vraag, wat is er zo specifiek aan "the one"-serie?

• deltananie82
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-11 15:25

[...]
Het model dat je nu krijgt aangeboden gaat uit het assortiment je kan beter gaan voor een 2019 model dat gepresenteerd is tijdens de ifa. Je hebt dan een nieuwe chipset, langere software ondersteuning .

deltananie82 wijzigde deze reactie 09-09-2019 12:17 (8%)

• IMWhizzle
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14-11 19:02
Ik overweeg serieus de 65 inch 804, voor HDR10+, Dolby Vision en Ambilight. Het enige waar ik geen ervaring mee heb is Android TV (ben WebOS gewend).

Bepalend is wel welke Dolby Vision implementatie gebruikt wordt, player-led of tv-led? Dit kan ik namelijk nergens vinden en niemand kan antwoord geven op deze vraag. Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar de tv-led implementatie, zoals LG en Panasonic dat hanteren. Weet iemand hier het antwoord?

• pitchdown
deltananie82 schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:16:
[...]

Het model dat je nu krijgt aangeboden gaat uit het assortiment je kan beter gaan voor een 2019 model dat gepresenteerd is tijdens de ifa. Je hebt dan een nieuwe chipset, langere software ondersteuning .
Waarschijnlijk ga ik uitkomen op dit model:

pricewatch: Philips 65OLED803 Zwart

Wel redelijke tv volgens mij?

• dinandus
De OLED803 is zekers een mooi en prima toestel.
Maar zoals hierboven aangegeven, zou liever proberen, eventueel met een kleine bijbetaling, toch voor de 904
gaan, heeft de opnieuw verbeterde 3e generatie P5 processor.
En kan nu ook Dolby Vision, Dolby Atmos en HDR10+ weergeven, zodoende ben je veel meer toekomst bestendig.

Trouwens iemand al een goede prijs voor de 65OLED804/854 kunnen maken?
Wanneer zou Philips ongeveer weer met de bekende cash back acties komen?

dinandus wijzigde deze reactie 10-09-2019 11:56 (18%)
Reden: aanvulling tekst

• deltananie82
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-11 15:25
Vorig jaar was de actie van 1 november tot 1 jan.
dinandus schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:48:
Maar zoals hierboven aangegeven, zou liever proberen, eventueel met een kleine bijbetaling, toch voor de 904
En kan nu ook Dolby Vision, Dolby Atmos en HDR10+ weergeven, zodoende ben je veel meer toekomst bestendig.

• KoningPaulus
dinandus schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:48:

Ben ik ook erg benieuwd naar.

• m0ridin
Ehm, is er een manier om de philips android tv (PUS7304) te herstarten mbv de afstandsbediening?

De netflix app blijft zwart, data wissen heeft niet geholpen dus ik wil de tv een harde restart geven. Op de sony kon dat door power lang ingedrukt te houden (en via het menu, naar about --> restart gaan).

Maar ik kan hier nergens een restart optie vinden en ook de power knop lang indrukken heeft geen effect. Kan natuurlijk door de stekker eruit te trekken, maar moet toch een nettere manier zijn!?

• Marnix1988
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 16:24
De Philips OLED804 is inmiddels al te koop voor € 1.540,75 bij Max ICT :-).

• said006
m0ridin schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:42:
Ehm, is er een manier om de philips android tv (PUS7304) te herstarten mbv de afstandsbediening?

De netflix app blijft zwart, data wissen heeft niet geholpen dus ik wil de tv een harde restart geven. Op de sony kon dat door power lang ingedrukt te houden (en via het menu, naar about --> restart gaan).

Maar ik kan hier nergens een restart optie vinden en ook de power knop lang indrukken heeft geen effect. Kan natuurlijk door de stekker eruit te trekken, maar moet toch een nettere manier zijn!?
1. Menu
2. Alle instellingen
3. Android instellingen
4. Over
5. TV herstarten

• said006
Marnix1988 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:01:
Mooi. Prijzen beginnen te dalen.
Ik twijfel tussen deze en de C9 van LG
Als Philips nou oom gewoon hdmi 2.1 en eARC had was de keuze snel gemaakt.

Dus of voor TrueHD + Atmos of HDR10+

• m0ridin
Marnix1988 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:01:
Mjah, maar maxict zou ik nou niet bepaald als graadmeter nemen... Slechte ervaringen mee. (Producten zijn er toch niet, levertijden eindeloos uitgesteld, etc). Misschien is het hier gewoon valide en heb ik pech gehad, maar ik bestel er niet meer.
said006 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:05:
[...]

1. Menu
2. Alle instellingen
3. Android instellingen
4. Over
5. TV herstarten
Ja, dat was volgens mij bij Oreo (iig op mijn sony) daar te vinden, maar bij de 7304 (android pie) niet meer. Als ik uiteindelijk toch bij 'about' terecht kom zie ik alleen maar info (model, software, uptime, etc) maar is niets te vinden qua restarten.

Heb elk submenu doorlopen, maar echt niks te vinden

*Edit*

Via het service menu (062596 + "OK") is er wel een mogelijkheid...

Software maintenance -> Software Events -> Test Reboot

Niet heel handig en hoop t niet vaak nodig te hebben, maar voelt iig beter dan de stekker eruit trekken ;)

m0ridin wijzigde deze reactie 10-09-2019 23:24 (11%)

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ook ik overweeg de 65OLED803....Deze laatst gezien bij de MM en echt een mooi toestel. We gaan eerst onze woonkamer aanpakken, verven etc, daarna de nieuwe TV. Aankoop zal medio/eind november zijn..
Ik lees hier ook iets over de 904, maar hier kan ik niets over vinden. Is de 803 nog steeds een goede keuze eind november? Heb absoluut geen haast met kopen, maar als ik een mooie deal kan maken met dit toestel...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64GB

• m0ridin
pdavie2311 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:45:
Ook ik overweeg de 65OLED803....Deze laatst gezien bij de MM en echt een mooi toestel. We gaan eerst onze woonkamer aanpakken, verven etc, daarna de nieuwe TV. Aankoop zal medio/eind november zijn..
Ik lees hier ook iets over de 904, maar hier kan ik niets over vinden. Is de 803 nog steeds een goede keuze eind november? Heb absoluut geen haast met kopen, maar als ik een mooie deal kan maken met dit toestel...
Zal vast bog een prima toestel zijn, maar waarom niet de 804? Wat snellere cpu, andere verbeteringen...

Op de prijs na evt ;)

• KoningPaulus
pdavie2311 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:45:
Ik zou de muur achter de tv zo wit/licht mogelijk houden als je voor een philips gaat

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

KoningPaulus schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:35:
[...]

Ik zou de muur achter de tv zo wit/licht mogelijk houden als je voor een philips gaat
De muur waar hij op komt gaan we ook weer wit of licht laten verven. Ik ben echt een uitzoeker pur sang. Lees nu de reviews hier en lees dan toch weer dingen die tegenvallen, zoals het Ambilight, Android gebeuren...Dit wordt weer een verhaaltje van niet kunnen beslissen,haha!

Budget dat ik wil uitgeven is 1500-2000. Ik weet dat dat met deze tv haalbaar moet zijn, temeer er nog acties komen. Black Friday etc..Wat ik wel weet, is dat ik een OLED wil. Kom van een Panasonic Plasma...

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone Xs SG 64GB

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pdavie2311 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:58:
[...]
Ik ben echt een uitzoeker pur sang. Lees nu de reviews hier en lees dan toch weer dingen die tegenvallen, zoals het Ambilight, Android gebeuren...Dit wordt weer een verhaaltje van niet kunnen beslissen,haha!
Herkenbaar ;-)
Ik moet alleen nog leren om te stoppen met het lezen van reviews wanneer ik iets gekozen heb. Ik blijf daarna doorlezen en krijg dan na een tijdje weer kriebels. De 65OLED803 die hier hangt is al mijn 5e "platte tv". Die dingen hebben hier een doorlooptijd van een jaar of 3 ;-)

• said006
Dit inderdaad, ik heb zelf ook de OLED803 maar er zit echt een k**zwakke chipset in, waardoor alles langzaam en stroef loopt. Dit ding heeft mijn geduld getest en nu is het op. Ik verkoop deze voor een OLED65C9 van LG
m0ridin schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:25:
[...]

Zal vast bog een prima toestel zijn, maar waarom niet de 804? Wat snellere cpu, andere verbeteringen...

Op de prijs na evt ;)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

said006 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:45:
Dit inderdaad, ik heb zelf ook de OLED803 maar er zit echt een k**zwakke chipset in, waardoor alles langzaam en stroef loopt. Dit ding heeft mijn geduld getest en nu is het op. Ik verkoop deze voor een OLED65C9 van LG
[...]
Een snelheidsmonster is het zeker niet, maar langzaam / stroef? Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Alleen het oproepen van de TV Guide en het binnenhalen van de data daarvan vind ik ergerlijk langzaam.
Het oproepen van een menu, starten van app's e.d. werkt gewoon eigenlijk allemaal instant.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:58

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

IMWhizzle schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:42:
Ik overweeg serieus de 65 inch 804, voor HDR10+, Dolby Vision en Ambilight. Het enige waar ik geen ervaring mee heb is Android TV (ben WebOS gewend).

Bepalend is wel welke Dolby Vision implementatie gebruikt wordt, player-led of tv-led? Dit kan ik namelijk nergens vinden en niemand kan antwoord geven op deze vraag. Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar de tv-led implementatie, zoals LG en Panasonic dat hanteren. Weet iemand hier het antwoord?
Zodra hij uit is, zou je hier het antwoord moeten vinden:
https://www.dolby.com/us/...ision-xbox-compatible.pdf

Idioot dat Dolby Vision dus ook weer uiteen valt in meerdere versies. Had je één standaard, nu ben je 'm weer kwijt 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• IMWhizzle
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14-11 19:02
Jeroenneman schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:58:
[...]

Zodra hij uit is, zou je hier het antwoord moeten vinden:
https://www.dolby.com/us/...ision-xbox-compatible.pdf

Idioot dat Dolby Vision dus ook weer uiteen valt in meerdere versies. Had je één standaard, nu ben je 'm weer kwijt 8)7
Dankjewel, kan echter nergens terug vinden welke modellen player-led of tv-led gebruiken. Ben het zeker met je eens dat Dolby Vision een gefragmenteerde oplossing geworden is. Heb liever dat de tv de decoding doet, het effect is veel intenser dan Dolby Vision op bijvoorbeeld een Sony Oled.

• xs2tom
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:38
Kan iemand hier de Disney+ app al vinden op een oled803?
Gevonden: zoeken op: com.disney

Net al een fw update gedaan maar nog steeds niet te vinden. Wel wil hij nu steeds de ab updaten wat dan niet lukt.

xs2tom wijzigde deze reactie 12-09-2019 22:23 (9%)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

xs2tom schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:48:
Kan iemand hier de Disney+ app al vinden op een oled803?
Gevonden: zoeken op: com.disney

Net al een fw update gedaan maar nog steeds niet te vinden. Wel wil hij nu steeds de ab updaten wat dan niet lukt.
Ik kon hem via de tv ook niet vinden. Uiteindelijk via de laptop naar de Playstore gegaan en hem van daar uit op de tv geïnstalleerd.

• said006
Kan iemand met Disney+ checken of Cosmos season 2 daar al te zien is?

• m0ridin
said006 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:37:
Kan iemand met Disney+ checken of Cosmos season 2 daar al te zien is?
Nope, ik zie m niet...

• mortael
Misschien is het de Disney Plus app/Android TV, of mijn 50pus7304/surroundset....maar als ik bijv. in D+ een recente Star Wars film start dan pakt mijn surroundset goed het Dolby signaal. Als ik de film stop en hem weer start (of een andere film start), dan pakt hij stereo.
Mijn workaround is dan om te wisselen tussen de audio streams (de talen), totdat mijn surroundset bij Engels weer Dolby pakt.
Ook als ik een film stop (terug ga), gaat de audio nog voor een seconden of 5 a 10 door.

Iemand anders die dit ook heeft?
Hij pakt op mijn tv trouwens wel goed Dolby Vision op :)

• Ortep
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

said006 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:45:
Ik heb ook een 803, wat is er dan langzaam? Ik ben er helemaal tevreden over. Ik had bij mijn vorige TV een Nvidia shield met android TV staan als media player. Dat is echt een snelheidsmonster. Maar die heb ik weggedaan omdat de TV het met gemak aan kan. Ik merk nauwelijks verschil

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10-11 11:05

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik meende ooit een lijst gezien te hebben wat een bepaald patroon van knipperen van de rode ledjes betekenen, ik kan deze echter alleen niet meer vinden. Weet iemand waar ik zo'n overzicht kan vinden?

Bijvoorbeeld bij een PFL tv met het volgende patroon: 3 keer 2x knipperen achter elkaar en dat dan herhalen

• pitchdown
Ik heb sinds recent een 65OLED803 welke technisch goed werkt.

Maar volgens mij is er wel iets heel raars aan de hand met de randen van de TV.

De zwarte randen links zijn veel breder dan aan de rechterkant (zie bijgevoegde foto`s).

Ditzelfde is ook aan de hand tussen onder en boven (precies hetzelfde verhaal).

Het lijkt mij dat dit niet correct is.
Iemand dit dit kan controleren bij de eigen tv?

NB.
Ik heb al in de tv-configuratie gekeken maar daar zitten geen instellingen om dit op te lossen (zoomen/beeldschermformaat e.d.).

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

@pitchdown
Als je op een ander moment gaat kijken, kan je zelfs het omgekeerde waarnemen.
Om inbranden van het OLED paneel te voorkomen wordt het beeld beetje bij beetje rond geschoven op je paneel. Dit is dus correct gedrag.

Meer info: Wikipedia: Pixel shifting

TFHfony wijzigde deze reactie 25-09-2019 13:53 (20%)

• belmonde
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:39
Vraag me af,.. wat een paar pixels verschuiving uitmaakt... Het is allemaal geel. Dus als je het verschuift is he took geel of groen.. ?

• pitchdown
belmonde schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:56:
Vraag me af,.. wat een paar pixels verschuiving uitmaakt... Het is allemaal geel. Dus als je het verschuift is he took geel of groen.. ?
Maar dit is dus geen productiefout?

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

pitchdown schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:58:
[...]

Maar dit is dus geen productiefout?
Heb je mijn bovenstaande antwoord gelezen?

TFHfony wijzigde deze reactie 25-09-2019 14:00 (4%)

• belmonde
Nee, dit hoort tot de toola van anti-retentie-inbranding.. Misschien/dacht dat je het ook uit kunt zetten

• belmonde
zie deze link van iemand die hetzelfde opmerkte en vroeg Philips 65OLED873 beeldlijnen verspringen

• belmonde

• belmonde
dit is een duidelijk(er) plaatje dat het bij ambilight meer op valt links dunner en rechtse kant dikker
https://tweakers.net/ext/f/VGRsEpEm5Y7w2RefyT3Hx6fR/full.jpg

• m0ridin
Je weet dat je een reactie kan editen?
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True