Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
@wimmel_1 haha dat zou wel een goede zijn inderdaad. Overigens blijft mijn verhaal hetzelfde m.i.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Maar dit gaat niet om een pixel, dit gaat om een complete cirkel als ik het zo zie.. De lichtblauwige cirkel bij de duim op het onderste plaatje toch?

Heel vreemd, geen idee.. Een of adnere vage setting die aan staat? Zit er een developer settings optie in de philips waar iets omgegooid is misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Holy f*ck nou je het zegt ... Ik dacht dat @Borry een pixel omcirkelt had :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

renzo4000 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:19:
Holy f*ck nou je het zegt ... Ik dacht dat @Borry een pixel omcirkelt had :D
't Is toch niet de "pointer" van de remote...... hé :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Probeer een factory reset en update uit te voeren..

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:30

Borry

prutsen is mijn leven

said006 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:05:
Probeer een factory reset en update uit te voeren..
Al reeds gedaan, lost niets op.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsco
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-08 13:13
heb je nog informatie kunnen vergaren rondom het onderscheid?
PolderPloer! schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:21:
mmm... wat is het toch lastig om een goede bron van informatie te vinden over het onderscheid tussen de 7803 en de 8303. Volgens de ene website is het respectievelijk va vs ips. In de handleidingen op de philips website wordt er uberhaupt niet met een woord over gerept en sommige shops zeggen dat de 7803 100 Hz heeft, wat al helemaal niet klopt.

https://www.displayspecif...m/en/comparison/8ce9452a9

Kan ik van bovenstaande bron uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:27
edsco schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:13:
heb je nog informatie kunnen vergaren rondom het onderscheid?

[...]
Nee, blijft vaag, nu moet ik zeggen dat mijn interesse in een nieuwe tv ook niet bijzonder groot is, dus staat op een laag pitje. Dit komt met name omdat ik OLED te duur vind en het nadeel van overdag kijken en een lcd nog niet echt op kan tegen mijn plasma st50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
*snip*

[ Voor 98% gewijzigd door SauSkopje op 03-06-2019 12:51 . Reden: Uiteindelijk was dit bericht overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:01
De 7304 is te koop op amazon. De. Ben benieuwd wanneer de reviews tevoorschijn komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
rubbieus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:46:
De 7304 is te koop op amazon. De. Ben benieuwd wanneer de reviews tevoorschijn komen!
Interessant, coolblue heeft de 43" versie op voorraad...

Is zeker een tv waar ik wel interesse in heb als vervanging voor mijn Sony 43W805c...

*Edit*
https://www.displayspecifications.com/en/model/3d911941

Geen idee of deze info correct is, maar als het een A53 soc is zal het waarschijnlijk de MT5891/MT5596 zijn en niet de snellere MT5893/MT5598 (dat is namelijk een A73).

Als dat inderdaad het geval is vervalt hij toch als optie... Blijft altijd lastig duideijke info te vinden over de precieze socs

[ Voor 35% gewijzigd door m0ridin op 03-06-2019 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:29
Ik heb een vervelend issue met mijn 7181. Het geluid krijg ik namelijk niet via mijn versterker (Linn) over de externe speakers. Ik gebruik de arc aansluiting, heb de tv op stereo geluid staan en easy link aanstaan. In de versterker heb ik cec aanstaan. Naar de tv via settop box of via dvd speler: geen probleem. Speel ik Netflix of Prime op mijn tv dan slaag ik er niet in om geluid uit mijn audio installatie te krijgen. Wel natuurlijk gewoon via de tv speakers. Heeft er iemand nog een suggestie of is dit een bekend probleem?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Remmerde
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10-2021
Sluit je versterker aan op je tv via een digitale optische kabel , heb ik ook en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

Ik heb op mijn 65OLED803 het probeem dat bij Netflix het geluid hapert,Dankzij Google er al achter gekomen dat het probleem verdwijnt als ik de TV op Stereo in stel of in de netflex de 2.0 audiostream kies wat ik eigenlijk nogal jammer vindt.
De boel is dmv een HDMI kabel op mijn Marantz SR6008 aangesloten. Met andere content (Youtube, Kodi, etc...) heb ik dit probleem niet.
Iemand wellicht een idee wat hier aan de hand kan zijn?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 15:32
Ik heb op mijn Philips 55OLED803/12 een Sonos Beam aangesloten via de HDMI ARC. Dit werkt out of the box met 1 nadeel. Ik zie mijn grafische weergave van het volume niet meer... iemand een idee of ik die kan terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

deneys schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:46:
Ik heb op mijn Philips 55OLED803/12 een Sonos Beam aangesloten via de HDMI ARC. Dit werkt out of the box met 1 nadeel. Ik zie mijn grafische weergave van het volume niet meer... iemand een idee of ik die kan terug krijgen?
Om te weten hoe hard 't geluid staat moet je LUIS-TER-EN, niet kijken!!! 8)

Je lijkt m'n moeder wel, die zeurde vroeger thuis ook altijd als 't geluid harder stond dan standje "X"... :9

Maar om even wat concreter te zijn: Het device wat 't geluid uiteindelijk weer geeft (versterkt) zou ook de volume schaal moeten laten zien. Hier zie ik die schaal dus alléén op 't display van m'n Yamaha Reciever óf eventueel middels 't OSD deel van die reciever op de TV.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 07-06-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Zelfde ‘probleem’ bij met icm een Teufel soundbar. Ik vind het niet storend moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Sinds gisteren eigenaar van de 65OLED803.
Prachtig toestel. Ik en mijn vriendin zijn qua design gecharmeerd van de kleinere afstandsbediening, maar helaas werkt deze niet naar behoren! Vaak werkt het ‘touch’ gedeelte niet zodat je niet kan navigeren in menu’s of kan wisselen van kanalen.. haal je de batterijen erin en eruit, werkt het wel even. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gruijters schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:24:
Sinds gisteren eigenaar van de 65OLED803.
Prachtig toestel. Ik en mijn vriendin zijn qua design gecharmeerd van de kleinere afstandsbediening, maar helaas werkt deze niet naar behoren! Vaak werkt het ‘touch’ gedeelte niet zodat je niet kan navigeren in menu’s of kan wisselen van kanalen.. haal je de batterijen erin en eruit, werkt het wel even. Iemand ervaringen hiermee?
Steek er maar eens even een paar nieuwe (verse) batterijen in. Batterijen welke er nu in zitten zitten waarschijnlijk nét op 't randje qua capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat is (helaas) fundamenteel aan HDMI ARC. Hij geeft blijkbaar alleen hoger en lager door, en weet dus niet op welk volume hij ingesteld staat. Alleen je audio device weet dat.

Gerelateerd hieraan: Ik kan als TV is opgestart maar beperkt aantal keren het volume verlagen naar mijn versterker die met ARC is aangesloten, daarna zit er blijkbaar intern een volume tellertje op nul, en weigert hij het verder door te geven. Zet ik hem dan één harder, dan kan hij daarna wel weer één zachter. Maar nog zachter gaat alleen door of de afstandsbediening van de versterker te gebruiken, of TV aan en uit te zetten, dan kan hij weer X aantal keren zachter.

Weet iemand of dat ergens een instelling is die je kan uitschakelen? Dat ding moet gewoon volume veranderingen door blijven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Heeft iemand ervaringen met uitvallende WIFI problemen van Philips tv's? (Model: Philips 43PUS6401).

Heb via de servicedesk van Philips diverse bestanden gekregen om de software te resetten/updates etc. Helaas niks helpt. Ik vertik het om extra kabels te trekken of een switch 24/7 aan de stroom te leggen voor een tv welke 5 meter naast de router staat.

Het probleem; De software wordt op één of andere manier getriggerd om de WIFI functie uit te schakelen. Soms duurt het langer dan een uur maar vaak maximaal 10 minuten, Wanneer ik het scherm bij settings Wi-Fi on/off laat staan zie je gewoon 'live' de setting van ON naar OFF springen.
Schakel ik WIFI weer in dan kan het zomaar weer een kwartier goed zijn totdat de software besluit om WIFI weer uit te schakelen.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd?
Hotspot - zelfde probleem
5GHZ of 2.4 GHZ beide zelfde probleem
Router poorten open gezet/veranderd en router reset.
TV software al zeker 5 keer er opnieuw opgezet.

Signaalsterkte blijft ook zeer constant, ook wanneer WIFI uitgeschakeld wordt. Heeft iemand enig idee 8)7 ? De helpdesk weet het volgens mij ook niet meer.
Kortom, WIFI valt dus NIET weg maar wordt softwarematig uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 15:28
Ik heb een 6482 model.
Ook ik krijg vaak in de recterbovenhoek Wifi verbinding verbroken.

Echter zie ik dit tijdens het tv kijken via STB.
Dus geen idee of die dan ook echt de verbinding verbreekt of niet.
Lijkt ook willekeurig te zijn, Kan geen patroon ontdekken.

Is pas gekomen na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hallo,
Ik heb een Philips 55POS9002/12.
Bij het gebruik van mijn HTPC en Nintendo Switch welke met HDMI aangesloten zijn is het beeld niet volledig passend op de TV.
Overal valt er net een rand buiten beeld.
Als ik kijk bij Settings > All settings > Picture format mag ik helemaal niets wijzigen omdat de bronnen 1080p geven en via HDMI zitten aangesloten (alle opties zijn greyed out).

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen toevallig? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je hebt ergens ook beeldformaat instellingen, 16:9, 4:3, zoom, etc. Wellicht kan je daarmee het juiste beeld krijgen.

Zoiets dus (eerste hit op google) maar wellicht ook voor jouw tv van toepassing: https://philips-tvconsume...l/nl/Faq/All/?NodeId=2214

[ Voor 40% gewijzigd door renzo4000 op 21-06-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Beeldformaat > Origineel heb je nodig (of nou ja, die heeft mijn 803 nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:53
p.d.akkerman schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:39:
[...]

Update*
Philips gebeld. Ze konden op afstand inloggen op de tv en zagen dat ik niet de nieuwste software had.
Dus eerst updaten. Maar helaas, pixels nog steeds dood. Gek he
Toen foto s gemaakt en verstuurd.
Aan de hand van de foto s komt er zsm een reparateur aan huis.
Tot nu toe tevreden over de gang van zaken.
Hallo,

Vraagje sinds vandaag geeft onze tv geen beeld. Wel geluid en ambilight.
Al vanalles gedaan, zoals stekker eruit en een paar uur wachten.
Altijd de laatste update, maar kan nu niets controleren.
Tv gekocht op 25-11-2016. Dus garantie verlopen. Maar in juli 2017 is het paneel vervangen. Heb ik dan bijvoorbeeld wel nog 2 jaar op het nieuwe paneel (als dit het is natuurlijk).

En hoe is jullie ervaring met coulance bij 7 maand na garantie. Eigenlijk van de zotte dat een tv na 2,5 jaar kapot gaat.

Iemand ervaring met https://www.consumentenbo...-reparatie-in-de-praktijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
p.d.akkerman schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:40:
Vorige week is de reparateur geweest. Er blijken vliegjes achter het scherm te zijn gekropen.
Dit valt onde de garantie. Maar is mi wel vreemd dat het kan.

Echter is tijdens de reparatie iets afgebroken waardoor de tv, lees het scherm, het niet meer doet.
Morgen komt de reparateur weer. Met een kabeltje en voor de zekerheid ook nieuw paneel.....

Ben benieuwd
p.d.akkerman schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 09:45:
Tv is gemaakt.

Nieuw paneel en kabeltjes. De laatste zijn ws bij de eerste rep gesneuveld.

Moet zeggen goede service van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

En al contact opgenomen met Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Yep. Doorverwijzing naar reparateur. En inmiddels ook weer gesproken.

Het paneel dat zij hebben vervangen heeft 3 maanden garantie....
Wel afspraak gemaakt om te brengen ipv ophalen. Willen reparatie op eigen locatie.
Werkplaats is 20 van mijn werk en scheelt iig 50 in de kosten.

Indien het paneel het zou kon er al wel een globale berekening worden gemaakt en spraken ze over die zgn coulance regeling.
Paneel kost normaal 600 en dan 300.

Mijn vrouw heeft net ook al boos met Philips teruggebeld. Die is echt kwaad. Een tv van 2 jaar en 7 maanden kapot. Terwijl een 12 jaar oude Samsung het nog steeds prima doet. Deze staat dan ook aangesloten.

Morgen maar wel alvast wegbrengen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:33
Er is sinds vrijdag een nieuwe TMP171 E software versie .38 uit, iemand hier al (positieve) ervaringen mee?
Momenteel is TPVision, ofwel Philips druk bezig een inhaalslag aan het maken.
Nog even wachten waar ze in september op de IFA mee komen, naar verluidt o.a. weer een 4 zijdig Ambilight en ik hoop eindelijk een 75/77 inch OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
RvD86 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:02:
Ik heb een 6482 model.
Ook ik krijg vaak in de recterbovenhoek Wifi verbinding verbroken.

Echter zie ik dit tijdens het tv kijken via STB.
Dus geen idee of die dan ook echt de verbinding verbreekt of niet.
Lijkt ook willekeurig te zijn, Kan geen patroon ontdekken.

Is pas gekomen na de laatste update.
Als de melding verschijnt en je gaat snel naar instellingen zie ik dat de wifi op OFF staat, schakel ik deze weer in en is de video voldoende 'gebuffert' kan ik gewoon verder kijken. Echter krijg ik deze melding om de 5 minuten waardoor tv kijken via internet niet te doen is.

De Philips service is ook bijzonder treurig zeg, mail nu letterlijk maanden met deze helpdesk. Krijgt continue van die geautomatiseerde verhaaltjes terug met bijv. probeert u eens een hotspot..... :O
Bovendien, op hun verzoek live data opgeslagen op een USB en hebben ze deze files niet eens gedownload van WeTransfer, waarop dit onderwerp vervolgens straal wordt genegeerd in de daarop volgende mail die ik van ze krijg.. zeer slecht, nooit meer een Philips voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 15:28
Bart-k schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:00:
[...]

Als de melding verschijnt en je gaat snel naar instellingen zie ik dat de wifi op OFF staat, schakel ik deze weer in en is de video voldoende 'gebuffert' kan ik gewoon verder kijken. Echter krijg ik deze melding om de 5 minuten waardoor tv kijken via internet niet te doen is.

De Philips service is ook bijzonder treurig zeg, mail nu letterlijk maanden met deze helpdesk. Krijgt continue van die geautomatiseerde verhaaltjes terug met bijv. probeert u eens een hotspot..... :O
Bovendien, op hun verzoek live data opgeslagen op een USB en hebben ze deze files niet eens gedownload van WeTransfer, waarop dit onderwerp vervolgens straal wordt genegeerd in de daarop volgende mail die ik van ze krijg.. zeer slecht, nooit meer een Philips voor mij.
Moet zeggen...Na de update van vorige week heb ik geen melding meer gehad.
Dus het lijkt erop dat het is verholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

Ik krijg sinds deze week elke keer een pop-up dat er een update is voor mijn remote.

maar zodra ik de update start geeft ie aan dat hij remote niet kan vinden en eerst moet koppelen.
zodra ik de remote wil koppelen, geeft ie aan 'kan remote niet koppelen'?

Batterijen verwisseld, internet en YouTube geprobeerd maar zonder resultaat.

Betreft een oled903

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:42:
Hai,

Ik krijg sinds deze week elke keer een pop-up dat er een update is voor mijn remote.

maar zodra ik de update start geeft ie aan dat hij remote niet kan vinden en eerst moet koppelen.

Betreft een oled903

De remote moet zich op dat moment bínnen 1 meter van de TV bevinden..... Probleem heb ik ook eens gehad met de remote van m'n 'oude' TV :9

@RvD86 Kijk voor de grap eens of de WiFI verbinding daarna ook daadwerkelijk opgezet is door onder netwerkinstellingen te kijken of 't apparaat een IP adres heeft gekregen. Ik krijg op m'n 65PUS8503 ook géén meldingen meer maar als ik op de WLAN Controller ga kijken naar m'n draadloze netwerken dan zie ik de TV daar niet terug komen (M'n privé WiFi netwerk is een WiFi netwerk waar mening zakelijke klant (terecht) jaloers op mág zijn).

Kijk ik vervolgens onder de netwerkinstellingen van m'n TV dan heeft 't ding ook géén IP adres (0.0.0.0 ) en dus ook niet eens een APIPA (169.254.x.x) adres. Het lijkt er op of er gewoon géén DHCP verzoek gedaan is terwijl dat wél aangegeven staat in de instellingen van de TV. Als ik 't 'ding' daarna handmatig laat verbinden met het SSID dan heeft 't apparaat al wél de WPA2 gegevens voor 't beschikbare SSID én kan er vervolgens ook mee verbinden (én krijgt dan ook een IP adres / DHCP Lease).

[ Voor 46% gewijzigd door Will_M op 10-07-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:42:
Hai,

Betreft een oled903

Dit probleem had ik ook en gaat om een update voor die kleine staaf. Je moet de update starten met die AB en niet met je reguliere. Tenminste, toen deed de update het bij mij wel en was ik van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Ik heb onlangs last van een apart probleem met mijn OLED803.
Na een tijdje tv kijken, lijkt het alsof de "motion" verwerking wordt uitgeschakeld, welke motion setting ik dan ook kies. Alleen opnieuw opstarten helpt dan.

Nu weet ik dus niet of het alleen de "motion"is die ermee ophoudt of dat het de hele picture processing is van de P5 chip. Zucht...

Zit er echt over na te denken om over te stappen op een LG 65C8, ook omdat ik de ambilight bijna nooit gebruik en veel issues heb met deze Philips..

[ Voor 17% gewijzigd door Autopilot op 11-07-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:29
Veel last van een wifi issue met mijn 7181. Gewoon maar melden bij de Philips SD? Draadloze verbinding was voor deze firmware al niet geweldig, nu is het echt drama. Casten lukt ook al niet. Zucht, iemand nog een gouwe tip?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

dinandus schreef op zondag 30 juni 2019 @ 11:26:
Er is sinds vrijdag een nieuwe TMP171 E software versie .38 uit, iemand hier al (positieve) ervaringen mee?
Momenteel is TPVision, ofwel Philips druk bezig een inhaalslag aan het maken.
Nog even wachten waar ze in september op de IFA mee komen, naar verluidt o.a. weer een 4 zijdig Ambilight en ik hoop eindelijk een 75/77 inch OLED.
Deze update heeft bij mij voor de 9002 eindelijk de motion processing weer gefixed en de aspect ratio binnen Plex is ook weer normaal.

Nu voer ik geen enkele update meer uit. Misschien als Pie ooit nog eens uitkomt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Vanaf vandaag, 15 juli, tot 31 augustus 100 euro cashback op de 73x4 (7304, 7334, etc) serie (behalve 43" model, daar 50e).

Daarmee zou de 50" versie (waar ik in geinteresseerd ben) 699 worden, toch wel interessant. Enige reden om te wachten is de hoop dat de ING rentepuntenwinkel hem nog aan gaat bieden maar dat is ook maar afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:10
Zijn er meer mensen waarbij hun Philips tv problemen geeft sinds de overgang naar DVB-T2? Ik heb een 43pus6401 waarop ik tv kijk via de free to air digitenne optie. Dit werkte altijd prima, maar nu heb ik plotseling dat als ik TV kijk het geluid goed loopt, maar het beeld eens per seconde een beeld vertoont. Het lijkt een bandbreedte probleem te zijn, maar de TV zou geschikt moeten zijn voor DVB-T2 met HEVC? Ik las dat sinds vorige week dinsdag DVB-T2 is uitgerold en wellicht dat het daarmee te maken heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door boaty op 15-07-2019 21:53 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Ik heb nu al een aantal weken de 65OLED803 in mijn bezit. Wat me opviel tijdens snelle content is dat er soort artifacts rondom gezichten en andere snelle beelden ontstaat. Bij normaal tv kijken (CI Module) is het minimaal aanwezig, maar bij films is dit vrij extreem aanwezig. Heeft dit iets te maken met de motion settings? Verder is het beeld subliem...

Ook nog iets anders; vorige week begonnen aan Stranger Things S03.
Bij episode 2 kreeg ik bijna een hartverzakking. Bij de begin credits zag ik opeens een brei aan witte pixels schitteren.. overduidelijk was dit geen stijl keuze van de makers, maar kwam het voort vanuit de tv. Het waren geen dode pixels, want ze versprongen continu. Meteen gaan zoeken op het internet en ik zag dat meerdere mensen hier last van hadden maar niet specifiek met de 803. Via andere devices, zoals een iPhone XR, zag ik dit weer niet.. Iemand anders heel toevallig hier last van? :|

[ Voor 44% gewijzigd door Gruijters op 16-07-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28

KhaZ

Alfa Romeo

Gruijters schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:06:
Ik heb nu al een aantal weken de 65OLED803 in mijn bezit. Wat me opviel tijdens snelle content is dat er soort artifacts rondom gezichten en andere snelle beelden ontstaat. Bij normaal tv kijken (CI Module) is het minimaal aanwezig, maar bij films is dit vrij extreem aanwezig. Heeft dit iets te maken met de motion settings? Verder is het beeld subliem...
Ik zie dit ook (55OLED803) als er bijvoorbeeld op het beeld een auto van links naar rechts rijdt, je ziet dan bij de randen van de auto een soort blur, irritant.

M'n zwager heeft het uitgekregen door wat beeldoptimalisatie uit te schakelen, maar ik heb 't weer terug gezet omdat ik de kleuren zo veel mooier vind.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
KhaZ schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:42:
[...]

Ik zie dit ook (55OLED803) als er bijvoorbeeld op het beeld een auto van links naar rechts rijdt, je ziet dan bij de randen van de auto een soort blur, irritant.

M'n zwager heeft het uitgekregen door wat beeldoptimalisatie uit te schakelen, maar ik heb 't weer terug gezet omdat ik de kleuren zo veel mooier vind.
Behoorlijk irritant inderdaad! Toch raar dat ik dit niet in meerdere reviews terug lees, maar dat de 803 vooral bekend staat om de goede motion settings. Ik ga eens spelen met wat instellingen. Gisteren een film gekeken via mijn pathe en bij snelle actie scenes deed het echt behoorlijk afbreuk aan de ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Komt door motion processing.

Je kan deze functie uitschakelen of lager zetten, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan is het weer even wennen aan films/series met uitgeschakelde motion processing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

https://www.homecinemamag...led854-televisies-bekend/

Vind het nog wel nette prijzen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
said006 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:24:
Komt door motion processing.

Je kan deze functie uitschakelen of lager zetten, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan is het weer even wennen aan films/series met uitgeschakelde motion processing.
Het lijkt idd een stuk minder aanwezig te zijn,
Heb beide motion settings op minimaal gezet.

Ik weet t allemaal niet met die zogenaamde beeldverbeteraars... kwaliteit gaat vaak achteruit i.p.v. vooruit.
Ik ben opzich best een fan van oververzadigde kleuren en de Philips is dan een waar genot maar al die extra toeters en bellen zoals motion processing hoeven van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mag ook wel als je een half jaar achterloopt ;) (dan is die afroomperiode allang voorbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:44
Momenteel ook in afwachting van de release van de OLED804 en de prijzen die de verschillende winkels gaan hanteren. Erg getwijveld om de 803 of 903 te halen, gezien de interessante prijzen, mogelijk dat deze nu nog meer gaan zakken. Wel erg jammer dat de 2018 modellen geen DolbyVision hebben.

Zijn er hier leden die ervaring hebben met de PUS8804, LED televisie met alle 2019 features van de 804 serie. Daarnaast de vraag of iemand kan onderbouwen (behalve kosten) waarom Philips 60hz panelen gebruikt en geen 100hz of meer.
De concurrentie lijkt dit beter te doen, maar die hebben weer geen ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Eergisteren de 65OLED803 besteld. Deze had een mooie prijs door de lancering van de OLED804. Nu hopelijk alleen geen spijt krijgen van het feit dat er geen Dolby Vision ondersteuning is. Zou er een kans zijn dat Philips deze update zou doorduwen naar de 803-reeks? Zou wel zeer mooi zijn 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Gaat er helaas 100% niet komen.
Mag ik vragen voor welke prijs je hem hebt gescoord?
Krize18 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:24:
Eergisteren de 65OLED803 besteld. Deze had een mooie prijs door de lancering van de OLED804. Nu hopelijk alleen geen spijt krijgen van het feit dat er geen Dolby Vision ondersteuning is. Zou er een kans zijn dat Philips deze update zou doorduwen naar de 803-reeks? Zou wel zeer mooi zijn 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Laatst online: 13-06 18:04
said006 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 02:51:
Gaat er helaas 100% niet komen.
Mag ik vragen voor welke prijs je hem hebt gescoord?

[...]
Heb hem aan 1869€ gescoord bij TVspecialisten. Leek me wel een mooie prijs, staat op de meeste plaatsen aan 1999€

[ Voor 6% gewijzigd door Krize18 op 19-07-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:09
Nu bij de ING renteputen de 65PUS7354 voor een scherpe prijs.

Nu vraag ik me alleen af wat het verschil is tussen de 65PUS7304 en de 65PUS7354, op de website van de fabrikant haal ik dit er niet uit.

Iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Chimsie78 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:57:

Nu vraag ik me alleen af wat het verschil is tussen de 65PUS7304 en de 65PUS7354, op de website van de fabrikant haal ik dit er niet uit.

Iemand die het wel weet?
Volgens mij alleen iets van een kleurtje...

Ben zelf op zoek naar de 50 of 55 " versie, dus hopelijk bieden ze die ook nog aan

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 20-07-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05

IkWilbert

Het is mij!

Iemand die het wel weet?
Volgens mij is het geluid van de 7354 ook iets beter tov de 7304.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
IkWilbert schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:14:
[...]

Volgens mij is het geluid van de 7354 ook iets beter tov de 7304.
Volgens mij was dat weer de 7504 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
p.d.akkerman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:55:
Yep. Doorverwijzing naar reparateur. En inmiddels ook weer gesproken.

Het paneel dat zij hebben vervangen heeft 3 maanden garantie....
Wel afspraak gemaakt om te brengen ipv ophalen. Willen reparatie op eigen locatie.
Werkplaats is 20 van mijn werk en scheelt iig 50 in de kosten.

Indien het paneel het zou kon er al wel een globale berekening worden gemaakt en spraken ze over die zgn coulance regeling.
Paneel kost normaal 600 en dan 300.

Mijn vrouw heeft net ook al boos met Philips teruggebeld. Die is echt kwaad. Een tv van 2 jaar en 7 maanden kapot. Terwijl een 12 jaar oude Samsung het nog steeds prima doet. Deze staat dan ook aangesloten.

Morgen maar wel alvast wegbrengen denk ik.
Update

Tv is gemaakt. Ik zal het verhaal niet te lang maken, maar communicatie was echt ruk vanuit MediaMarkt.

Nav klacht verwees Philips mij naar dealer, MediaMarkt. MM Medewerker zou afspraak maken met monteur bij ons thuis. Na 4 werkdagen geen reactie, MediaMarkt maakt melding bij CE repair en ik heb ze zelf ook de volgende ochtend. Ivm 55inch moet de tv worden opgehaald. Kan pas een week later ivm vakantie s.
Zelf de TV maar gebracht, was in de buurt van Dordrecht en 3 werkdagen tijdwinst.
Dit gemeld aan MM, andere medewerker: je had hem hier moeten brengen?!
Na een week melding TV gemaakt? Huh? Ik had gevraagd om onderzoek.
Vervolgens mail met kosten evt reparatie. Na coulance Philips 65,- + 35,- onderzoekskosten die ik al had voorgeschoten. T-con bleek kapot.
Tv nog wel in Dordt.
Zelf opgehaald en daarna langs MM. Situatie toegelicht. Op eigen kosten tv weggebracht, communicatie was ruk nu zelf kosten gemaakt terwijl tv dus ook naar MM had gekunnen. 3km verderop. Dordt is 100km.
Van 50,- coulance van MM.

Al met al heeft het 3 weken geduurd voor het allemaal was opgelost. Maar TV doet het weer.

(Toch meer tekst dan ik dacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Iemand die het wel weet?
Als het goed is de afstandsbediening: 7354 die met toestenbord op de achterkant, 7304 zonder ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Kijkje op de nieuwe OLED804:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
apis29 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Als het goed is de afstandsbediening: 7354 die met toestenbord op de achterkant, 7304 zonder ...
Als ik deze review zie lijkt dat niet het geval te zijn:

YouTube: Philips PUS7354 - Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

FutureCow

(C) FutureCow

Kunnen mensen met een 803 kijken of de ambilight anders op de 804 zit tov de 803, zodat we geen plafond problemen kunnen verwachten?

Verder lees ik dat de nieuwe tv's over een week of 2 al beschikbaar zijn, EUR 2000 voor de 55 en EUR 3000 voor de 65 inch.
Hier een eerste "review": https://www.homecinemacho...804-4k-hdr-oled-tv-review

Ben ook wel benieuwd of eARC op deze TV zit, omdat er verder helaas hdmi 2.0 is. Zal de komende weken wel duidelijk worden. In de handleiding staat er niets over(alleen ARC): http://download.p4c.phili.../55oled804_12_dfu_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Laatst online: 18:53
FutureCow schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Kunnen mensen met een 803 kijken of de ambilight anders op de 804 zit tov de 803, zodat we geen plafond problemen kunnen verwachten?
Ik vind het heel moeilijk te zien of het bij de 804 beter is. Je moet er echt van bovenaf op kijken om te zien of het beter is.

Toevallig ben ik gisteren aan het knutselen gegaan om van die balk van de 803 op mijn plafond af te komen. Dat heb ik als volgt gedaan:
Een witte plastic strip gekocht bij de Hornbach van 20mm x 2600 mm en iets van 2mm dik schat ik. Daarvan een lengte van 115,5 cm afgezaagd en van deze strip over de lengte 5 mm afgesneden met een scherp Stanley mes. Dit geheel met 5 stukjes dubbelzijdig tape bovenop het randje bij de Ambilight LEDS geplakt.
En ik ben erg tevreden met het resultaat. Klusje van niks maar had natuurlijk niet nodig moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door scubamichel op 29-07-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

FutureCow

(C) FutureCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, ziet er an sich goed uit... Maar 2000 euro valt me toch wat tegen.

Zat/zit vooral te denken aan de PUS7304 maar was ook benieuwd naar de OLED804, maar gezien het prijsverschil en verder dezelfde soc en alles denk ik dat ik het verschil toch te groot vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
m0ridin schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:42:
[...]

Zat/zit vooral te denken aan de PUS7304 maar was ook benieuwd naar de OLED804, maar gezien het prijsverschil en verder dezelfde soc en alles denk ik dat ik het verschil toch te groot vind...
Vind het ook wat tegenvallen. Ondanks de leuke verbeteringen.

Nog steeds een zwakke chipset voor een topmodel
Geen HDMI 2.1 (features)
Ambilight bovenkant die weer laag is gemonteerd (en niet hoog zoals het hoort)
Vrij hoge lag
Youtube geen HDR

Als er 1 reden is waarom ik deze zou nemen ipv van mijn huidige 803, zou dat alleen voor Dolby Vision zijn, ondanks de naar mijn mening te kleine verbeteringen om de hoge prijs te rechtvaardigen. De 65OLED803 is 1800 euro en deze zal 3000 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Ik ben wel echt teleurgesteld in de input lag. Begin dit jaar verkondigden ze nog onder de 20ms te zitten met de nieuwe tv’s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
Ik heb de 65PUS8503/12 op het oog. Mooie 4k televisie en Ambilight lijkt me toch wel gaaf. Twijfel over OLED, maar ik kijk vooral wat sport en Netflix, verder weinig films etc.
Hoe is het geluid van de tv?
Ik vind weinig goede reviews op internet (maar dat kan ook aan mij liggen :') )

[ Voor 0% gewijzigd door Black-Death op 02-08-2019 12:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
m0ridin schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:42:
[...]

De 803 begon ook op 2000 euro, maar nog binnen een maand was het ergens te bestellen voor 1500. Gewoon even maandje afwachten en dan nog eens kijken. Vorig jaar was het 1500 euro bij rentepunten en nog 250 euro cashback bij ING rentepunten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
SirMemeAlot schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:21:
[...]

De 803 begon ook op 2000 euro, maar nog binnen een maand was het ergens te bestellen voor 1500. Gewoon even maandje afwachten en dan nog eens kijken. Vorig jaar was het 1500 euro bij rentepunten en nog 250 euro cashback bij ING rentepunten. :)
Dat zou idd wel top zijn, ben benieuwd...

Hoop dan wel dat hij deze maand nog in de ING store verschijnt eventueel. De 7304 serie heeft nu een aktie met 100 euro korting maar die loopt alleen deze maand (alleen staan in de ING store alleen de 43 en 65 inch modellen, wilde zelf juist voor de 50 of 55 inch gaan).

Maar ik ga denk ik eind deze maand de knoop doorhakken, begin me toch meer aan mijn huidige tv te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De P5 in de 7304 is bij lange na niet dezelfde als in de OLED modellen die inmiddels bij de derde generatie P5 zijn (ipv 1e op de LCD modellen). Bij de 7303 aardig wat ongewenste bij-effecten blijkt in de praktijk als je op AV Forums kijkt (zodanig dat sommigen de 6703 over het algemeen beter vonden). De P5 in de 7304 is nog steeds diezelfde ...
Verder komt er nog een OLED754, een model zonder Android maar Saphi smart software. Dan mag je aannemen dat de adviesprijs van die nog onder die al lage instapprijs van de 804 komt te liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3rQ88Fozxt4iMMhTbHOJS8Yr/full.jpg
https://nl.hardware.info/...vision-voor-alle-modellen

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 02-08-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkey02
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-10-2021
Ik ben helemaal klaar met de 65oled803.
aangeschaft in december.

In maart al monteur langs geweest om paneel en moederbord te vervangen vanwegen een dooie pixel die de hele boel naar de klote heeft geholpen.

Nu heb ik sinds vandeweek last dat de tv van uit het niets gaat rebooten en daar in vast blijft hangen. Enige mogelijkheid om de tv weer aan te krijgen is hem van het stroom af halen een paar minuten wachten dan aan zetten. Vervolgens als ik dan een commando met de afstand bediening geef loopt de tv weer vast.

Contact gezocht met platte tv waar ik hem heb aangeschaft en nu komt er weer een monteur.

Nu maar afwachten wat de conclusie van de monteur is. Maar denk dat die daarna de deur uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein Nooijen
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-02-2023
Goedemorgen,

Kan iemand mij het verschil aangeven tussen de Philips performance series (the one to watch) 7304 en 7354?

Ik wil deze graag zo groot mogelijk en in de 7304 serie gaat deze tot 70 inch en in de 7354 serie tot 75 inch. Zijn deze toestellen identiek qua prestaties?

In NL zie ik beide vaak maar tot 65 inch aangeboden. Terwijl bijvoorbeeld in Duitsland wordt de 75PUS7354 ook aangeboden.

Belangrijke eigenschappen voor mij zijn:

Dolby Atmos en Vision, 4K en natuurlijk Ambilight.

Groeten Rein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Rein Nooijen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:24:
Goedemorgen,

Kan iemand mij het verschil aangeven tussen de Philips performance series (the one to watch) 7304 en 7354?

Ik wil deze graag zo groot mogelijk en in de 7304 serie gaat deze tot 70 inch en in de 7354 serie tot 75 inch. Zijn deze toestellen identiek qua prestaties?

In NL zie ik beide vaak maar tot 65 inch aangeboden. Terwijl bijvoorbeeld in Duitsland wordt de 75PUS7354 ook aangeboden.

Belangrijke eigenschappen voor mij zijn:

Dolby Atmos en Vision, 4K en natuurlijk Ambilight.

Groeten Rein
apis29 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer" aldus info van de Toengel's website. Maar de Philips site zelf bekijkend lijkt het eerder dat de 7334 en 7394 de afstandsbediening met toetsenbord hebben den 7304 en 7354 niet. En toch allemaal dezelfde adviesprijs O-) ?? ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 06-08-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
apis29 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:52:
De P5 in de 7304 is bij lange na niet dezelfde als in de OLED modellen die inmiddels bij de derde generatie P5 zijn (ipv 1e op de LCD modellen). Bij de 7303 aardig wat ongewenste bij-effecten blijkt in de praktijk als je op AV Forums kijkt (zodanig dat sommigen de 6703 over het algemeen beter vonden). De P5 in de 7304 is nog steeds diezelfde ...
Verder komt er nog een OLED754, een model zonder Android maar Saphi smart software. Dan mag je aannemen dat de adviesprijs van die nog onder die al lage instapprijs van de 804 komt te liggen.

[Afbeelding]
https://nl.hardware.info/...vision-voor-alle-modellen
Ik heb de 50PUS7304 nu een paar dagen in gebruik. Het lijkt erop ja dat ze de 1e generatie P5 gebruiken. Gek genoeg hebben ze het in de handleiding van de TV (de pdf en help op de tv zelf) wel over 'Perfect Natural Reality' in de settings (een 2e gen P5 feature), welke er dus niet tussen zit. Ik wacht nu op een reactie van Philips zelf hoe dit nou exact zit.

Tevens heb ik na verloop van tijd geen geluid meer via de apps (zoals Youtube, Videoland, nlziet etc). Ik heb het geluid weer terug als ik de tv van het stroom af heb gehaald.

Verder is het wel een aardige tv, voor mijn gevoel heb ik het beeld nu goed via de meeste bronnen. Misschien kan iemand (met een PUS73*4) zijn beeldinstellingen delen hoe hij het heeft, puur om te vergelijken?

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 09:55
mortael schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Ik heb de 50PUS7304 nu een paar dagen in gebruik. Het lijkt erop ja dat ze de 1e generatie P5 gebruiken. Gek genoeg hebben ze het in de handleiding van de TV (de pdf en help op de tv zelf) wel over 'Perfect Natural Reality' in de settings (een 2e gen P5 feature), welke er dus niet tussen zit. Ik wacht nu op een reactie van Philips zelf hoe dit nou exact zit.

Tevens heb ik na verloop van tijd geen geluid meer via de apps (zoals Youtube, Videoland, nlziet etc). Ik heb het geluid weer terug als ik de tv van het stroom af heb gehaald.

Verder is het wel een aardige tv, voor mijn gevoel heb ik het beeld nu goed via de meeste bronnen. Misschien kan iemand (met een PUS73*4) zijn beeldinstellingen delen hoe hij het heeft, puur om te vergelijken?
Heb jij bewust gekozen voor de 7xxx en niet voor een 8xxx? Ik probeer de verschillen te achterhalen maar dit wordt me onvoldoende duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortael
Black-Death schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Heb jij bewust gekozen voor de 7xxx en niet voor een 8xxx? Ik probeer de verschillen te achterhalen maar dit wordt me onvoldoende duidelijk.
De 8xxx is niet eens bij mij in beeld geweest, die zat al boven het budget. Zonder de 100 euro cashback op de 7304 had ik deze waarschijnlijk ook niet gekocht.

[edit] Ik keek net nog eens op de productpagina van de 7304, en sinds dat ik de tv gekocht heb hebben al 3 andere mensen een review geplaatst van niet werkend geluid met apps.

[ Voor 17% gewijzigd door mortael op 05-08-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:21
Ik zit zelf te denken om een OLED TV van Philips te kopen. Ben super blij met de beeldkwaliteit die ik in de winkels zie. De kleurweergave is echt super.

Het enige grote probleem zijn de afmetingen. TV's worden ieder jaar groter, maar mijn woonkamer niet.

Zou fijn vinden als Philips een 42" oled zou uitbrengen.
Iemand idee of dat er ooit van gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Black-Death schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Dat lijkt me toch wel overduidelijk wat het verschil tussen de 8804 is en de 7xxx modellen? [het geluid] https://www.philips.nl/c-...s-en-driezijdig-ambilight
Beeldverbetering
  • Breed kleurengamma 90% DCI/P3
Qua beeld hebben de 8xxx een groter kleurbereik. De 7xxx voldoen zelfs op dat gebied nog niet eens aan de UHD Premium standaard.
Gabriel_Knight schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:47:
Ik zit zelf te denken om een OLED TV van Philips te kopen. Ben super blij met de beeldkwaliteit die ik in de winkels zie. De kleurweergave is echt super.

Het enige grote probleem zijn de afmetingen. TV's worden ieder jaar groter, maar mijn woonkamer niet.

Zou fijn vinden als Philips een 42" oled zou uitbrengen.
Iemand idee of dat er ooit van gaat komen.
Ooit misschien wel maar voorlopig zeker niet. Eerst wat er aan zit te komen is een 48" over twee jaar misschien ...
m0ridin schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Als ik deze review zie lijkt dat niet het geval te zijn:

YouTube: Philips PUS7354 - Review
Viel me vandaag ook op idd apis29 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"
Stond (ooit?) zo op de Toengel website/tabel. Misschien is de kleur weer net iets anders .... maar ook niet dus: 'lichtzilver' voor allebei. Op de Philips site kijkend is de 7354 exclusief voor de Expert winkels

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 06-08-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Is er al iets meer bekend over die 'goedkopere' OLED die deze zomer uit zou komen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
apis29 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:31:
[...]

apis29 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer" aldus info van de Toengel's website. Maar de Philips site zelf bekijkend lijkt het eerder dat de 7334 en 7394 de afstandsbediening met toetsenbord hebben den 7304 en 7354 niet. En toch allemaal dezelfde adviesprijs O-) ?? ...
Damn, dat keyboard achterop vind ik wel weer heel handig... hoe irritant dat die dan weer bij sommige (bijna identieke) modellen er wel bij zit en bij anderen weer niet.

En natuurlijk zijn die 7334/7994 ook weer het moeilijkst te krijgen... Toevallig een 7334 bij de ING maar dat is de 43" versie (en van de 65" versie hebben ze weer de 7354). Los van het feit dat ik een 50-55" wil waarschijnlijk.

En nu toch weer wacht op de OLED804 ook :P

*Edit*

De 7394 is blijkbaar bij EP.nl te krijgen, ken ze zelf niet maar lijkt ok... Iets duurder (799 vs 765) voor de 50" versie maar kan ook aan de winkel liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 07-08-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13

Arjan81

Rotterdam

Sinds vorige week vrijdag in bezit van een 55oled803/12.

In het begin leek alles prima te gaan. Installatie kunnen voltooien, software geupdate etc. Alles leek prima te werken.

Sinds gisteravond problemen met wifi verbinding. Eerder nog diverse uren netflix en youtube via internet gekeken. Kreeg opeens melding wifi niet verbonden.

Router herstart, tv herstart, tv opnieuw geïnstalleerd maar krijg hem met geen mogelijkheid meer verbonden. Internet lijkt normaal te werken (ziggo). Laptop en telefoons maken normaal verbinding met wifi. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Via wifi hotspot op bijv. telefoon wil hij wel verbinden.

Ik zie dus wel het netwerk maar kan niet verbinden.

Inmiddels nieuwe modem besteld bij Ziggo. Hopelijk lost dat problemen op...

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan81 op 12-08-2019 08:53 ]

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een 55PUS7303 en een Synology DS115j en ik wil wat 4K HDR materiaal testen op de tv (ze zitten beide op hetzelfde netwerk). Wat is de handigste manier om dit te doen? Als ik Kodi installeer en via SMB de map met 4K films toevoeg dan stottert het beeld soms. Ik vermoed dat de Synology nu decoding doet? Of toch de TV zelf?
Kan deze TV überhaupt dit soort content aan? (x264 en x265/HEVC)
Het hoeft voor mij niet via Kodi te gaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Winkiller

De Mopperpot

Arjan81 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:16:

In het begin leek alles prima te gaan. Installatie kunnen voltooien, software geupdate etc. Alles leek prima te werken.

Sinds gisteravond problemen met wifi verbinding. Eerder nog diverse uren netflix en youtube via internet gekeken. Kreeg opeens melding wifi niet verbonden.

Router herstart, tv herstart, tv opnieuw geïnstalleerd maar krijg hem met geen mogelijkheid meer verbonden. Internet lijkt normaal te werken (ziggo). Laptop en telefoons maken normaal verbinding met wifi. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Via wifi hotspot op bijv. telefoon wil hij wel verbinden.

Het is mij wel eens opgevallen bij Ziggo modems dat sommige apparaten niet willen connecten met wpa-psk maar wel met wpa2-psk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Markos schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:27:
Ik heb een 55PUS7303 en een Synology DS115j en ik wil wat 4K HDR materiaal testen op de tv (ze zitten beide op hetzelfde netwerk). Wat is de handigste manier om dit te doen? Als ik Kodi installeer en via SMB de map met 4K films toevoeg dan stottert het beeld soms. Ik vermoed dat de Synology nu decoding doet? Of toch de TV zelf?
Kan deze TV überhaupt dit soort content aan? (x264 en x265/HEVC)
Het hoeft voor mij niet via Kodi te gaan overigens.
Je TV kan normaal 4k afspelen maar je netwerkkaart van de TV is de bottleneck. Normaal is dit 100Mbs en dit is te weinig.
Ik dacht eerst ook zo 4k materiaal af te spelen :-).
Heb een vero 4k gekocht met 1Gbps kaart en nu heb ik geen enkel probleem meer.
HD gaat geen probleem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Ik krijg net een mailtje binnen dat de 804 vanaf dit weekend leverbaar is. Door de gelezen reviews hierboven twijfel ik alleen of ik voor deze moet gaan of toch beter even de IFA op 6 september kan afwachten voor nieuwe aankondigingen (opvolger van de 903 word daar oa verwacht). Wat is jullie mening hierover? Met name de inputlag van de 804 schrok ik van en hoop ik verbeterd terug te zien in een volgend model maar ik wil niet weer een half jaar wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Barret schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:27:
Ik krijg net een mailtje binnen dat de 804 vanaf dit weekend leverbaar is. Door de gelezen reviews hierboven twijfel ik alleen of ik voor deze moet gaan of toch beter even de IFA op 6 september kan afwachten voor nieuwe aankondigingen (opvolger van de 903 word daar oa verwacht). Wat is jullie mening hierover? Met name de inputlag van de 804 schrok ik van en hoop ik verbeterd terug te zien in een volgend model maar ik wil niet weer een half jaar wachten
Waar heb je t over qua inputlag? Als ik deze review lees:

https://www.homecinemacho...804-4k-hdr-oled-tv-review

Dan zie ik daar dit staan:
While I'm talking measurements, input lag over HDMI was less than 15ms when using the TV’s Game picture preset. This is about as good as TVs get.
Overigens net ook de mail van coolblue ontvangen (maar dan 'morgen in huis').

Hopelijk binnenkort ook te krijgen via de ING winkel (en/of icm een actie vanuit philips zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

“Gaming

In de film-mode meten we een lag van 73,2 ms, vrij hoog, zelfs voor een casual gamer. In de game-mode zakt de lag naar 33,5 ms wat een prima resultaat is, maar waarmee Philips wel aan de staart van het peloton bengelt.”

Dit staat er op de review van homecinemamagazine.nl
https://www.homecinemamag...hilips-55oled804-oled-tv/

[ Voor 11% gewijzigd door Barret op 14-08-2019 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Barret schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:42:
“Gaming

In de film-mode meten we een lag van 73,2 ms, vrij hoog, zelfs voor een casual gamer. In de game-mode zakt de lag naar 33,5 ms wat een prima resultaat is, maar waarmee Philips wel aan de staart van het peloton bengelt.”

Dit staat er op de review van homecinemamagazine.nl
https://www.homecinemamag...hilips-55oled804-oled-tv/
Tja, mijn mening is dat ik er niet te druk over zou maken. Maar ik weet dan ook niet hoevaak jij de TV voor gamen gebruikt en voor overige zaken. Als je een huis. tuin en keuken speler bent zoals ik dan zou ik me helemaal niet druk maken over de input lag. Zeker niet als er in de review staat dat het een prima resultaat is maar weliswaar niet zo goed als mogelijk andere merken.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste echte reviews van o.a. tweakers. Ik overweeg toch zeker om voor de 804 te gaan :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Barret schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:27:
De opvolger van de 903 is natuurlijk gewoon de 904/934 die (ook) allang in het voorjaar is aangekondigd gelekt. Is weer gewoon een 804 met een soundbar eronder, dus ook gewoon dezelfde specs en metingen. Als Philips al iets op IFA aankondigd kan je er al vanuit gaan dat je die pas ergens in de winter of later ergens te koop zal zijn.
Geloof dat die 9104 LCD vorige IFA was aangekondigd en heb pas geleden de eerste review gezien (en waren pas sinds eind vorige maand te koop).

En de vierzijdige Ambilight OLED komt natuurlijk ook nog (OLED984).

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 14-08-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 23:58
Hier de "trotse" eigenaar van een 43/PUK7100/12. Volgens mij hebben we dat ding in dec 2015 gekocht. In de winkel op slag verliefd op de Ambilight. Manmanman wat een pokkeding! Om de haverklap vastlopers. Netflix wat aanmatigend werkt. Op de keyboard zijde van de afstandsbediening zijn de meeste tekens niet meer te lezen. Dan het beeld: bij bewegend beeld (bijv. mensen) komt er een soort van rand om de omtrek van de persoon van zo'n 5 mm welke geblurd lijkt (ghosting??) Zo zijn er wel meer zaken te noemen die de verwachting van het merk Philips niet waarmaken. Het is dat Ambilight een boel goed maakt, zeker in combinatie met HUE, dat overigens wel vrij probleemloos werkt hier.
We hebben ook een Philips soundbar maar dat is ook een knakending gebleken. Springt spontaan aan als de tv uit is. Gaat na 15m uit als de tv op pause staat. De sync met de draadloze sub valt met enige regelmaat weg en ga zo maar door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:42
BrujeriA schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:31:
Hier de "trotse" eigenaar van een 43/PUK7100/12. Volgens mij hebben we dat ding in dec 2015 gekocht. In de winkel op slag verliefd op de Ambilight. Manmanman wat een pokkeding! Om de haverklap vastlopers. Netflix wat aanmatigend werkt. Op de keyboard zijde van de afstandsbediening zijn de meeste tekens niet meer te lezen. Dan het beeld: bij bewegend beeld (bijv. mensen) komt er een soort van rand om de omtrek van de persoon van zo'n 5 mm welke geblurd lijkt (ghosting??) Zo zijn er wel meer zaken te noemen die de verwachting van het merk Philips niet waarmaken. Het is dat Ambilight een boel goed maakt, zeker in combinatie met HUE, dat overigens wel vrij probleemloos werkt hier.
We hebben ook een Philips soundbar maar dat is ook een knakending gebleken. Springt spontaan aan als de tv uit is. Gaat na 15m uit als de tv op pause staat. De sync met de draadloze sub valt met enige regelmaat weg en ga zo maar door....
jij hebt helaas net in de slechte tijd 1 van de low budget modellen gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 22:51
Ik ben aan het overwegen om de 65OLED803 aan te schaffen. Daarbij wilde ik de TV uiteindelijk gaan ophangen. Het advies van Philips is om de tv circa 15 cm van de muur te plaatsen. Nu heb ik in dit topic al een paar gebruikers gezien die de tv hebben opgehangen, toch was ik benieuwd of er meerdere gebruikers dit hebben gedaan en een voorbeeld hebben?

Daarnaast zat ik er aan te denken om een TV beugel te halen die van de muur naar voren getrokken kan worden. Zodat die in normale stand zo dicht mogelijk tegen de muur staat en voor de film ervaring de TV iets naar voren kan halen. ZIjn er andere die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

r--ndy schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:44:
Ik ben aan het overwegen om de 65OLED803 aan te schaffen. Daarbij wilde ik de TV uiteindelijk gaan ophangen. Het advies van Philips is om de tv circa 15 cm van de muur te plaatsen. Nu heb ik in dit topic al een paar gebruikers gezien die de tv hebben opgehangen, toch was ik benieuwd of er meerdere gebruikers dit hebben gedaan en een voorbeeld hebben?

Daarnaast zat ik er aan te denken om een TV beugel te halen die van de muur naar voren getrokken kan worden. Zodat die in normale stand zo dicht mogelijk tegen de muur staat en voor de film ervaring de TV iets naar voren kan halen. ZIjn er andere die hier ervaring mee hebben?
Ik heb mijn 65OLED803 hier gewoon vlak tegen de wand hangen en dus zeker niet de door Philips voorgeschreven 15cm aangehouden. Werkt prima. Ik vermoed alleen dan als de TV verder van de muur af zou hangen, de ambilight wat verder uit zou stralen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerones
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 10:32
Arjan81 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:16:

De tv werkt op 5 GHz niet met alle wifi kanalen. Kiest je router misschien automatisch het beste kanaal?

Hier staat welke kanalen wel werken: https://philips-tvconsume...om/portal/nl/Faq/All/3399

[ Voor 8% gewijzigd door Jerones op 14-08-2019 22:53 ]

PV 6200 Wp ZZW Zuid-Limburg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrujeriA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 23:58
boyette schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:42:
[...]

jij hebt helaas net in de slechte tijd 1 van de low budget modellen gekocht
True that! :+

• mortael
mortael schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Ah, kijk eens aan. Philips heeft gisteren een FW update uitgebracht dat dit probleem zou moeten verhelpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

4 sided ambilight 😍 ik wacht nog wel heel eventjes op deze:
https://toengel.net/phili...-sound-by-bowers-wilkins/

Las ook al dat er een 884 zou komen, zonder de speakers. Dat zou de mijne worden 😃

• SirMemeAlot
Barret schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:12:
4 sided ambilight 😍 ik wacht nog wel heel eventjes op deze:
https://toengel.net/phili...-sound-by-bowers-wilkins/

Las ook al dat er een 884 zou komen, zonder de speakers. Dat zou de mijne worden 😃
Waar lees je dat? Dat zou namelijk voor mij ook een optie zijn, heb al een eigen geluidssysteem.

[ Voor 8% gewijzigd door SirMemeAlot op 15-08-2019 11:39 ]

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 13:35
[quote]m0ridin schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:15:
[...]

Damn, dat keyboard achterop vind ik wel weer heel handig... hoe irritant dat die dan weer bij sommige (bijna identieke) modellen er wel bij zit en bij anderen weer niet.

En natuurlijk zijn die 7334/7994 ook weer het moeilijkst te krijgen... Toevallig een 7334 bij de ING maar dat is de 43" versie (en van de 65" versie hebben ze weer de 7354). Los van het feit dat ik een 50-55" wil waarschijnlijk.

En nu toch weer wacht op de OLED804 ook :P

*Edit*

Zit met exact hetzelfde probleem. Volgens de plaatjes op de website heeft de 34 en 94 een toetsenbord en de 04 en de 54 niet. Op YouTube is ook te zien dat de 54 een chromen voet heeft. Staat ook bij de recensie van de 54 dat hij chroom is. Verwarrend........
Meest logische lijkt mij:

* 04: matte versie zonder keyboard.
* 34: chromen voet met keyboard.
* 54: chromen voet en zonder keyboard
* 94. Matte versie met keyboard.

Kreeg van Apollo persoonlijk deal voor de 94 en €599. Echter, volgens hun zijn de versies allemaal hetzelfde. Alleen is de distributie anders. Daarom staat de 04 niet op de website bij Apollo.
Vreemd genoeg is genoeg informatie te vinden dat de remote en de afwerking anders is.
Toch maar even navragen bij Apollo.

Meer mensen met deze vraag?

• Barret

Barret

Bla

SirMemeAlot schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Waar lees je dat? Dat zou namelijk voor mij ook een optie zijn, heb al een eigen geluidssysteem.
https://toengel.net/phili...d-tvs-noch-kommen-werden/

https://toengel.net/phili...mbilight-4-kommt-zurueck/

Hier werd de 884 al genoemd. Nog niet bevestigd dus maar dat merken we op de IfA wel

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:56
Ik zie dat de 55OLED804 al op voorraad en leverbaar is bij Coolblue.
Pagina: 1 ... 26 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.