Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:41
Sissors schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:39:
[...]

:P. Makkelijker om met ambilight knopje het aan te zetten voor consistente ambilight :)

[...]

Mijn vorige TV was een Samsung, met een probleem wat zo goed als identiek is aan jouw probleem. Zijn hem komen repareren, nieuw paneel ook erin gezet. En dat betekend op de voet, de achterkant en het voedingscircuit na ik een zo goed als nieuwe TV had. Op die manier was het opgelost en nooit meer problemen mee gehad. Ik zie niet echt in wat het probleem is om eerlijk te zijn. Ze schieten dus redelijk op, en jij hebt straks weer werkende TV. Dat ze liever een monteur sturen dan TV om te ruilen is hun keuze.

Als ze jou een refurbished TV hadden willen geven, dan had ik dat inderdaad vreemd gevonden.
Ik vind het wel opmerkelijk dat ze een nieuwe tv die net een weekje bij iemand staat los willen schroeven om het paneel te vervangen. Als de tv een jaar oud was en ze komen het paneel vervangen dan snap ik het compleet!

Defect in de 1ste maand van bezit lijkt mij gewoon een omwissel. Maar dit ligt natuurlijk geheel bij een leverancier, gezien de tv bij Ibood is gekocht wijzen zij natuurlijk direct naar Philips.

We zullen het zien, het zal wel loslopen. Als de reparatie netjes word uitgevoerd heb ik ook niks te klagen.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dark Master schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:38:
[...]

Ik vind het wel opmerkelijk dat ze een nieuwe tv die net een weekje bij iemand staat los willen schroeven om het paneel te vervangen. Als de tv een jaar oud was en ze komen het paneel vervangen dan snap ik het compleet!

Defect in de 1ste maand van bezit lijkt mij gewoon een omwissel. Maar dit ligt natuurlijk geheel bij een leverancier, gezien de tv bij Ibood is gekocht wijzen zij natuurlijk direct naar Philips.

We zullen het zien, het zal wel loslopen. Als de reparatie netjes word uitgevoerd heb ik ook niks te klagen.
Als je (I.E.) een nieuwe auto gekocht zou hebben waarbij het display van de navigatie een issue had, had je dan ook een nieuwe auto verwacht?

Nú loopt de garantietermijn gewoon netjes en correct door op 't huidige serienummer van de TV (lees: het moederbord).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
wimmel_1 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:44:
[...]

Als je (I.E.) een nieuwe auto gekocht zou hebben waarbij het display van de navigatie een issue had, had je dan ook een nieuwe auto verwacht?

Nú loopt de garantietermijn gewoon netjes en correct door op 't huidige serienummer van de TV (lees: het moederbord).
Zoals net al gezegd, als het netjes opgelost word is het meer dan prima. Jammer dat er weer een smart ass opmerking tegenaan gegooid moet worden. Je begrijpt toch wel dat eerdere ervaringen met andere fabrikanten een ander verwachtingspatroon kunnen scheppen?

Ik vind de werkwijze gewoon veel werk en opmerkelijk voor iets relatief nieuws en waarschijnlijk ook kostbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 12:43
Dark Master schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:38:
[...]

En dat klopt dus niet. Ibood is de leverancier en als iets binnen een week defect is moeten zij dit zelf afhandelen en niet naar de fabrikant verwijzen. Nu is dat in de praktijk lastig bij Ibood omdat ze meer een soort dozenschuiver zijn met tijdelijke aanbiedingen en zij dus geen voorraad aanhouden om defecte producten te kunnen omwisselen. Maar strikt genomen zou dat wel de "normale" gang van zaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Mr Magic schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:12:
[...]

En dat klopt dus niet. Ibood is de leverancier en als iets binnen een week defect is moeten zij dit zelf afhandelen en niet naar de fabrikant verwijzen. Nu is dat in de praktijk lastig bij Ibood omdat ze meer een soort dozenschuiver zijn met tijdelijke aanbiedingen en zij dus geen voorraad aanhouden om defecte producten te kunnen omwisselen. Maar strikt genomen zou dat wel de "normale" gang van zaken zijn.
Ben het helemaal met je eens, maar inderdaad Ibood, ze verwijzen dus zelf naar de home service. Ach weetje zolang het maar netjes opgelost word vind ik het helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 15:32
Ik heb sinds een paar weken een Philips 55OLED803 en het is een toptoestel echter is er 1 dingetje dat me stoort. Telkenmale ik de tv aanzet gaat die naar zijn homescreen (Android) ipv HDM1 waar mijn setop box op aangesloten is.

Heb al gezocht in de instellingen en het internet maar vind het niet (weet ook niet goed welke zoektermen ik daar moet voor gebruiken om eerlijk te zijn).

Kan er mij iemand in de juiste richting sturen aub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

deneys schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:25:
Ik heb sinds een paar weken een Philips 55OLED803 en het is een toptoestel echter is er 1 dingetje dat me stoort. Telkenmale ik de tv aanzet gaat die naar zijn homescreen (Android) ipv HDM1 waar mijn setop box op aangesloten is.

Heb al gezocht in de instellingen en het internet maar vind het niet (weet ook niet goed welke zoektermen ik daar moet voor gebruiken om eerlijk te zijn).

Kan er mij iemand in de juiste richting sturen aub?
Heb je toevallig iets waarbij je TV iedere keer volledig van de netspanning afgehaald wordt? Normaal komt zo'n TV na een stand-by weer op met de laatst gekozen bron als input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
wimmel_1 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:05:
[...]

Heb je toevallig iets waarbij je TV iedere keer volledig van de netspanning afgehaald wordt? Normaal komt zo'n TV na een stand-by weer op met de laatst gekozen bron als input.
Nee, tv gaat altijd uit met mijn harmony remote. Heb enkel met setop box (Telenet) en mijn tv. Telkenmale kom ik op het homescreen van de tv en moet telkens mijn HDMI kanaal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:20:
Zojuist ook al in het Panasonic OLED topic gepost in ongeveer gelijke strekking ;)

Ik ben héél erg nieuwsgierig naar de nieuwe OLED modellen van Philips, vooral omdat die wél alle vier HDR standaarden ondersteund net als de 2019 modellen van Panasonic.
Ben vooral erg benieuwd hoe goed beide types gaan zijn.

Dan denk ik dat ik vooral zou kijken naar de 65" versie van de Philips 804, en dan vooral versus de Panasonic GZW954 en van de GZW1004 denk ik, beide lijken mij heel erg interessant.
Zou ze sowieso niet gaan aanschaffen zodra ze echt net pas op de markt zijn ;) Eerst maar eens reviews afwachten en de eerste prijsdalingen :P

Dé reden om voor een Philips te gaan zou Ambilight zijn i.c.m. Philips Hue.
Precies dit dus! Ik heb een oude Philips tv uit 2008 (42pfl9703 uit mijn hoofd) en wil graag m’n tv eens een flinke upgrade geven. De 804 lijkt me echt een mooi apparaat, zeker nu ik las dat Philips beloofd heeft dat de input lag op games onder de 20ms zou zijn. Is er al iets meer bekend over de release datum? “Zomer” is nogal ruim 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Krijgt Philips ook HDMI 2.1 ondersteuning? of iig de gaming modes?

Dat lijkt me wel een dingetje.... aangezien LG dat wel gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Waah schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:00:
Krijgt Philips ook HDMI 2.1 ondersteuning? of iig de gaming modes?

Dat lijkt me wel een dingetje.... aangezien LG dat wel gaat krijgen.
2020 pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik twijfel erover om een 55OLED803/12 te kopen. Ik heb er destijds mee in de mediamarkt zitten spelen maar vond de GUI traag werken (trage soc?) en het menu leek niet op 4K te staan (zag er fuzzy uit). Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het is mijn intensie om hier Netflix en kodi op te draaien en zo content af te spelen. Ook wil ik er een PS4 pro op aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 09-04-2019 12:30 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Menu ziet er prima uit. En de eerste TV zonder trage SoC moet ik nog tegen komen, maar voor Netflix enzo voldoet het prima vooralsnog. Uiteindelijk zal er in zijn levensduur toch een Chromecast iets in moeten komen, want ik geloof er niet in dat hij 10+ jaar fatsoenlijk gaat blijven werken, maar tot die tijd heb ik daar geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
Spam schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:29:
Het is mijn intensie om hier Netflix en kodi op te draaien en zo content af te spelen. Ook wil ik er een PS4 pro op aansluiten.
Hou er rekening mee dat Android apps die rechtstreeks op de TV draaien (zoals Kodi) gelimiteerd zijn tot 1920x1080 en een fixed refresh rate van 60 Hz. 4K materiaal afspelen in Kodi zal dus niet gaan. De Netflix app heeft hier overigens geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik was van het weekend bij een kennis over de vloer en wilde de Plex app voor ze installeren, maar zag die er helemaal niet tussen staan.

Nu keek ik net even op https://support.plex.tv/a...-tv-models-are-supported/ en zie daar ook helemaal geen Philips TV in het rijtje.

Heeft niemand hier dus Plex draaiende op de Philips (Smart)TV zelf?

Dat is namelijk wel een behoorlijke afknapper voor me, zat namelijk te wachten op de 2019 modellen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan sideload je het toch eventjes...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb hem draaien. Doe er niks mee, maar hij staat er wel op :P. En hij werkt gewoon. Niks bijzonders gedaan verder, staat gewoon in de Play Store (met een 803).

[ Voor 30% gewijzigd door Sissors op 09-04-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

@Greatsword Alle modellen met Android tv moet Plex op draaien.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Mr Magic schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:07:
[...]

Hou er rekening mee dat Android apps die rechtstreeks op de TV draaien (zoals Kodi) gelimiteerd zijn tot 1920x1080 en een fixed refresh rate van 60 Hz. 4K materiaal afspelen in Kodi zal dus niet gaan. De Netflix app heeft hier overigens geen last van.
Ok dat is jammer. Gaat dit ooit nog veranderen of is dit een beperking van de SOC? En de rest van het TV menu dan? Dat leek ook geupscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:03:
[...]

Ok dat is jammer. Gaat dit ooit nog veranderen of is dit een beperking van de SOC? En de rest van het TV menu dan? Dat leek ook geupscaled.
Ik betwijfel of je uberhaupt op normale afstand het verschil kan zien tussen een 1080p of 4k menu :P. Overigens vraag ik me dan ook af hoe het zit net Youtube app, want die kan wel 'gewoon' 4k afspelen (niet echt gewoon, want bij veel heeft hij moeite met 4k 60Hz content op Youtube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sissors schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:28:
[...]

Ik betwijfel of je uberhaupt op normale afstand het verschil kan zien tussen een 1080p of 4k menu :P. Overigens vraag ik me dan ook af hoe het zit net Youtube app, want die kan wel 'gewoon' 4k afspelen (niet echt gewoon, want bij veel heeft hij moeite met 4k 60Hz content op Youtube).
Ik kon dit wel zien ja. Naast de Philips stond een 55AF8 van Sony en daar zag het menu er gewoon haarscherp uit. Het viel mij enorm op en dus ga ik me eraan ergeren. Vandaar dat ik het vraag. In mijn huiskamer zit ik er ongeveer 3 meter vanaf en dan zie ik, zeker in een menu/stilstaand beeld, het verschil wel tussen 1080p en 4K. Bij een bewegend beeld geef ik je gelijk en moet je, vanaf een bepaalde afstand, inderdaad goed kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 03:16
Mijn vrouw was een serie in 1080 aan het kijken op netflix en nu , met de nieuwe philips tv, ziet ze de serie in 4K en ze klaagt toch dat het te scherp is :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:28
Toch nog even corrigeren....Kodi speelt content wel degelijk prima af in 4K, de 1080p beperking zit 'm enkel in de Kodi UI. Die wordt niet in 4K gerenderd. Tevens switched de refreshrate ook prima mee afhankelijk van de content (iets wat niet het geval is bij Sony, tenzij dat ondertussen opgelost is?)

Daarnaast, Sony hun UI wordt ook niet in 4K gerenderd hoor 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Door een lek is bekend geworden dat er ook een OLED934 uit gaat komen, waardoor ik me af vraag: was vorig jaar tussen de 803 en de 903 het enige verschil de speaker? Of zaten er ook nog technische improvements op de 903 tov de 803?

Edit: typenummer gecorrigeerd

[ Voor 9% gewijzigd door Barret op 10-04-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

https://hdtvtest.co.uk/n/...ar-Leaked-Ahead-of-Launch

Is op redelijk veel websites terug te vinden 😊 dus reken zelf wel op een kern van waarheid

[ Voor 3% gewijzigd door Barret op 10-04-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
ZouZou Dude schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:01:
Toch nog even corrigeren....Kodi speelt content wel degelijk prima af in 4K, de 1080p beperking zit 'm enkel in de Kodi UI. Die wordt niet in 4K gerenderd. Tevens switched de refreshrate ook prima mee afhankelijk van de content (iets wat niet het geval is bij Sony, tenzij dat ondertussen opgelost is?)
Weet je dat zeker?

Op mijn 49PUS8503 (TPM171E platform) kun je in Kodi onder Display -> Whitelist niets kiezen en is alleen 1920x1080@50 zichtbaar.

En als ik een 4K video afspeel en ik ga tijdens het afspelen in Kodi naar Video Settings -> Calibration krijg ik de calibratie settings van 1920x1080@50 voor m'n neus en niet bijv. 3840x2160@23.976.

Helaas kun je bij de Philips TV niet de "Info" knop gebruiken om de settings van de TV zelf weer te geven als je in een Android app zit, maar ik twijfel er ten zeerste aan of Kodi die op de TV zelf draait inderdaad de resolutie en refresh rate kan switchen zoals dat bijv. op een Nvidia Shield wel gebeurt.

Zie ook: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=338985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:28
Mocht Kodi niet switchen dan zou 60Hz content (24/30/60) niet vloeiend afspelen, wat niet het geval is.

Ik heb de indruk dat wat Kodi aangeeft in die whitelist en in de calibratie settings gewoon de info is van de OSD layer. Die staat los van de Video layer. Als je bv. in die calibratie settings de overscan aanpast dan wijzig je enkel maar de OSD layer, de Video layer blijft onaangeroerd.

Daarnaast ziet 4K content er ook uit als 4K ipv. gedownscalede 4K. Dat verschil zou je moeten zien met goede content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-09 21:57
Gisteren heb ik mijn 55PUS7303 maar eens geüpdatet naar Android Oreo. Fijne update met een hoop verbeteringen, maar 1 verandering die ik echt een game breaker vind.

Voor de update kon ik mijn speakers die ik met een aux kabel in de tv heb gepropt gewoon netjes met de afstandsbediening regelen. Dat werkt nu niet meer. :/ Ik moet helemaal naar het menu gaan om daar het volume van de hoofdtelefoon te regelen. Wat is dat voor achterlijks? 8)7

Iemand die hier een work-around voor weet?

Een ander probleempje is dat de beeldverhouding niet klopt bij sommige Netflix-series. Het lijkt in elkaar gedrukt te zijn of zo. Ik las in dit topic wat meer reacties over problemen met beeldverhouding, maar het is me niet helemaal duidelijk of dat over hetzelfde probleem als dat van mij gaat. Het lijkt namelijk echt alleen op te treden met de Netflix app. Televisie, YouTube etc. gaat gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

Ach ik hem mijn speakers met spdif aangesloten. Daar is al helemaal geen mogelijkheid mee om volume te regelen.
49PUS8503.

Netflix geeft sommige series zwarte balken aan boven en onderkant. Maar dat heeft meer met de Netflix stream te maken. Want sommige stream zijn dan wel goed. Dus het is per stream anders.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand al wat concretere info gevonden over de Oreo-update voor de 803/903-serie?
Ik weet dat het allemaal lang duurt en dat het eraan komt, maar heeft Philips al wat meer duiding gegeven?

Als ik Google vind ik alleen de algemene berichten van maanden geleden met de announcement, meer niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@Hupske Dat ligt aan de 21:9 streams, die worden niet goed weergegeven. Zie ook: Jeroenneman in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Edit: Ik lees net dat er een firmware update is om dit probleem te verhelpen: https://toengel.net/phili...oreo-tpm171e-107-0-230-0/

[ Voor 39% gewijzigd door alex3305 op 14-04-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Bij Netflix geen problemen met de 21 9 series, wel bij Amazon Prime op de 873 eigen apps. Ik kijk tegenwoordig via de ATV4K o.a. vanwege het doorzetten van de Dolby Atmos geluidssignalen.
De hierboven aangehaalde sofware voor de OREO 8 is al ruim dikke maand uit heb er geen nieuwere gezien, draait prima op mn 873

Enige wat nog wel eens mis gaat is de HDMI CEC zowel in en uitgegeschakeld op de 873 en de AVR 2400, doordat mijn NEXT van Ziggo niet goed met het CEC protocol omgaat. Laatstgenoemde kun je het CEC helaas nog steeds niet uitschakelen, wel het al sinds begin van de uitgezette test boxen problemen geeft.

[ Voor 32% gewijzigd door dinandus op 14-04-2019 15:23 . Reden: Aanvullende info ivm HDMI CEC problemathiek ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
CLB schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:43:
Iemand al wat concretere info gevonden over de Oreo-update voor de 803/903-serie?
Ik weet dat het allemaal lang duurt en dat het eraan komt, maar heeft Philips al wat meer duiding gegeven?

Als ik Google vind ik alleen de algemene berichten van maanden geleden met de announcement, meer niet.
Bij mij staat Oreo er al ruim een maand op :?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

renzo4000 schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:34:
Bij mij staat Oreo er al ruim een maand op :?
Seriously? * CLB gaat straks checken en zich schamen in een hoekje }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier op m'n 65PUS8503 ook al ruim een maand de Oreo versie draaien en 't draait op zich lekker stabiel. Enige issue wat ik er (sinds die update?) mee ervaar is dat de TV tijdens 't terugschakelen van m'n Apple TV 4 4K/HDR naar COAX / CI+ helemaal van 't padje raakt. Beeld bestaat dan alléén nog maar uit héle grote artifacts :+

Een ander dingetje wat ik sinds de update ervaar is het, per default, opstarten met het keuze-scherm voor "Media Selectie" doordat m'n iPad-2 aangesloten is op een USB poort van de TV (alléén voor de voeding van dat ding via USB) maar da's minder "erg" dan die artifacts...

Ik moet eens een keer gaan kijken waar dat éérste issue nou precies vandaan komt maar ik vermoed dat 't komt door de inrichting van de in/uitgang toewijzingen op m'n AV-Reciever. TV heeft maar één HDMi in / uit-gang in gebruik, alle overige spullen lopen via de AV-Reciever waarbij 't geluid altijd via dat apparaat loopt (Yamaha RX-A2080).

Hmmmm..... Zie nú dat er inmiddels al weer een nieuwe update klaar staat voor m'n TV. Die éérst maar eens even gaan installeren :9

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 15-04-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@wimmel_1 welke software versie nummer is de nieuwe versie voor je geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dinandus schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:01:
@wimmel_1 welke software versie nummer is de nieuwe versie voor je geworden?
TPM171E_R.107.000.230.000

Android versie is daarbij gewoon gelijk gebleven: 8.0.0 / SecurityPatch December 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

wimmel_1 schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:11:
[...]

TPM171E_R.107.000.230.000

Android versie is daarbij gewoon gelijk gebleven: 8.0.0 / SecurityPatch December 2018.
Blijkbaar nog niet stabiel genoeg voor een OTA release volgens Philips.

Ik wil niet hoeven klooien met Usb-sticks bij een TV van duizend euro. Maar ze vertikken het blijkbaar om die update via de normale manier aan te bieden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jeroenneman schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:38:
[...]

Blijkbaar nog niet stabiel genoeg voor een OTA release volgens Philips.

Ik wil niet hoeven klooien met Usb-sticks bij een TV van duizend euro. Maar ze vertikken het blijkbaar om die update via de normale manier aan te bieden.
Ik kreeg die TPM171E_R.107.000.230.000 update gewoon aangeboden middels 't "Software Update Menu" tijdens 't zoeken naar software op Internet vanop de TV. Geen enkele USB stick voor nodig gehad :o

Misschien alleen nog maar voor de 8503 serie vrij gegeven?

Én: Zojuist even gekeken of de hierboven aangehaalde issues verholpen zijn......... d:)b *O* *O* d:)b
Beide door mij gemelde "bugs" zijn gelukkig weer als sneeuw voor de zon verdwenen 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 15-04-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Vraagje voor de 803 eigenaren: hoe veel last hebben jullie van burn in? Ik wil heel graag de 804 kopen maar ben als de dood dat ik na een paar uur gamen (hooguit 3-4 uur achter elkaar) ineens naar ingebrande levensmeters zit te kijken. 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nergens last van ....

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

En hoe lang heb je de tv al? Game je er regelmatig op of is het meer films/series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Sinds afgelopen november, speel er regelmatig (vaak dagelijks) op. Veelal COD op mijn PS4. Er zitten best wel wat features op de tv die burn-in voorkomen zoals pixelshifting en schermbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Goed om te weten. Volgens PlatteTV komt de 804 pas in september uit dus misschien dat ik dan maar gewoon de 803 moet aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Barret schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:03:
Vraagje voor de 803 eigenaren: hoe veel last hebben jullie van burn in? Ik wil heel graag de 804 kopen maar ben als de dood dat ik na een paar uur gamen (hooguit 3-4 uur achter elkaar) ineens naar ingebrande levensmeters zit te kijken. 🤭
Ik denk dat daar lastig echt antwoord op te geven is. Of nou ja, jouw vraag kunnen we makkelijk beantwoorden: Een paar uur gamen is geen enkel probleem. Het probleem komt wanneer je fanatiek CoD speler bijvoorbeeld bent en honderden-duizenden uren in een spel stopt.

Sommige beweren dat burn-in geen probleem is bij OLED, ik geloof dat niet. Als het geen probleem was, dan zaten er niet zoveel beveiligingen tegen in, en redelijk recent nog heeft Sony bijvoorbeeld ingevoerd om (eerst te agressief) het complete scherm te dimmen bij statische HUD elementen. Gezien dat echt je kijk/speel ervaring beinvloedt zullen ze dat niet hebben gedaan als er helemaal geen reden toe was.

Het probleem is: Schermbeveiliging werkt prima als je hem vergeet uit te zetten als je weg gaat, maar niet voor statische HUD elementen. En pixel shift zal de randjes van burn in wat vager maken waardoor het wat langer duurt voor je het ziet, maar de daadwerkelijke burn in veranderd niet (omdat de pixelshift minder is dan het gemiddelde logo/HUD element).

Beste antwoord heb je van rtings, want die hebben het getest, nu zitten ze op 8000 uur: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test. De spellen die ze daar hebben getest laten slechts beperkte burn-in zien, maar dit kan natuurlijk per spel verschillen. CNN laat redelijk het worst case resultaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Bedankt voor de link. Best een zorgwekkend artikel 🤭 ik heb nu meer het idee dat het geen vraag is “of” maar “wanneer” het inbrand. Zelfs ondertiteling is al een probleem. Ligt het er echt te dik bovenop of valt het mee als je afwisselt tussen gamen en films kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Heb de 803 sinds december en sindsdien draait hij bijna elke dag urenlang achter elkaar op een kinderkanaal met vaste logo linksboven het scherm.

Ik ben altijd bang geweest voor een burn-in van de logo, maar bijna half jaar verder geen enkel signaal van een burn-in waar dan ook, wellicht dankzij de features om dat te voorkomen die elke nacht kort draait.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Barret schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:25:
Bedankt voor de link. Best een zorgwekkend artikel 🤭 ik heb nu meer het idee dat het geen vraag is “of” maar “wanneer” het inbrand. Zelfs ondertiteling is al een probleem. Ligt het er echt te dik bovenop of valt het mee als je afwisselt tussen gamen en films kijken?
Mwah, als je kijkt dat ze Fifa daar 8000 uur spelen zonder zichtbare burn-in bij reguliere content (een compleet effen scherm gebruik je natuurlijk niet vaak), valt het denk ik wel mee. Al zie je wel dat CNN na een uur of 800 'al' inbrand. Het klopt wel dat het een kwestie is van wanneer qua inbranden. Uiteindelijk gaat hij inbranden, maar als dan na 50 jaar is bij jouw gebruik, dan zijn er natuurlijk ergere dingen.

Wat je bij CNN ziet is ook niet de ondertiteling, maar dat ze altijd tekst in hetzelfde kader zetten, zie bijvoorbeeld: https://fair.org/wp-conte...06/CNN-Ralph-Peters-3.png

Uiteraard kan ik geen garanties geven, en in de paar maanden dat ik hem heb is er niks ingebrand, al is dat natuurlijk ook nog maar kort. Langste wat hij heeft gedraaid qua statische elementen is een 80 uur Subnautica, en dat heeft niks opgeleverd. Maar ik zou me niet druk erover maken zolang je niet echt richting de vele honderden tot duizenden uren in een enkel spel stopt. Doe je dat wel, dan is het een risico, wat waarschijnlijk van spel tot spel verschilt hoe groot het probleem is, en afhangt van andere content die je kijkt hoe opvallend het is. (EG, kijk je een tekenfilm, met effen vlakken, dan zal burn in veel meer opvallen dan bij een natuur documentaire over de jungle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Bedankt voor de uitgebreide reacties allemaal. Ik hink nu echt op twee gedachten. Aan de ene kant wil ik gewoon Philips houden vanwege het ambilight en lijkt de 804 een geweldig systeem. Enige waar ik tegenop zie is de september release en burn in gevaar. De andere optie is de nieuwe Samsung waar dus geen ambilight en dolby vision op zit.

Ik neig er toch naar (op basis van jullie feedback) om m’n kansen maar te wagen met de Philips OLED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Samsung = geen oled en geen ambilight. Dan is de keus niet meer zo moeilijk toch? Ik denk dat jij je echt geen zorgen hoeft te maken over burn in als je geen gekke dingen gaat doen met je tv. Ik lees er ook maar weinig issues over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Bedankt voor het laatste duwtje 😊 preorder geplaatst en het lange wachten (voor het goede doel) op de 804 is begonnen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na lang twijfelen tussen de LG C8, E9 en Philips 803, toch maar voor de Philips gegaan dankzij de aantrekkelijke prijs bij ING 1249,- met 2500 rentepunten.

https://www.ing.nl/punten/search/oled

Hopelijk krijg ik een exemplaar met goede ambilight afwerking, ga ik me niet storen aan het Android OS, en merk ik geen lag tijdens het online gamen op de PS4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Effe een vraagje. Ik heb de 43PUS7303 en heb de instellingen nog altijd standaard staan. Ik lees dat mensen nog redelijk wat aanpassen voor de tv optimaal beeld te geven. Is er een standaard die je kan instellen ? Dus bv contrast op 70, sharpness op 5 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
Yarisken schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 15:21:
Effe een vraagje. Ik heb de 43PUS7303 en heb de instellingen nog altijd standaard staan. Ik lees dat mensen nog redelijk wat aanpassen voor de tv optimaal beeld te geven. Is er een standaard die je kan instellen ? Dus bv contrast op 70, sharpness op 5 etc...
Beste is om een review van je tv te zoeken en daar eens de instellingen gebruiken die ze bij calibratie bekomen zijn. Let op, elke tv is een beejte anders maar meestal is dat toch een goed referentiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
Gisteren installeerde ik Spotify op mijn OLED 55OLED803 en toen ik tv wou kijken via mijn setop-box had ik enkel beeld en geen geluid meer. Op netflix, kodi of gelijk welk geinstalleerde app had ik geluid maar niet via mijn setop-box. Ik heb alle mogelijke instellingen van geluid geprobeerd, niets hielp. Andere hdmi kabel ook niet. Een raspberry pi met kodi aangesloten.... daar ook geen geluid.

Toen heb ik de tv terug naar de fabrieksinstellingen gebracht en alles werkte terug.

Heeft hier ook al iemand problemen mee gehad en een minder drastische oplossing voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
deneys schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:31:
Heeft hier ook al iemand problemen mee gehad en een minder drastische oplossing voor gevonden?
Sony XE en XF eigenaar hier.
Beide TVs - die beide ook Android TV draaien - hebben die kuren ook: spontaan - maar gelukkig wel heel zelden - houdt alle audio op HDMI aansluitingen er mee op. Je kunt een aangesloten apparaat zo vaak aan/uit zetten of kabels wisselen als je wilt; helpt niet.

Een iets minder rigoreuze ingreep dan een factory default restore, die in elk geval bij de Sony's helpt, is om een geforceerde shutdown->reboot uitvoeren door de power knop lang ingedrukt te houden. Geen idee of dat bij Philips' smaakje van Android TV ook kan (en helpt).

[ Voor 6% gewijzigd door R4gnax op 24-04-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deneys
R4gnax schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:17:
[...]

Sony XE en XF eigenaar hier.
Beide TVs - die beide ook Android TV draaien - hebben die kuren ook: spontaan - maar gelukkig wel heel zelden - houdt alle audio op HDMI aansluitingen er mee op. Je kunt een aangesloten apparaat zo vaak aan/uit zetten of kabels wisselen als je wilt; helpt niet.

Een iets minder rigoreuze ingreep dan een factory default restore, die in elk geval bij de Sony's helpt, is om een geforceerde shutdown->reboot uitvoeren door de power knop lang ingedrukt te houden. Geen idee of dat bij Philips' smaakje van Android TV ook kan (en helpt).
Bedankt, ik ga dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie73
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 12:25
Korte vraag.

Ik heb sinds 3 dagen een Philips 49PUS8503/12 bij het afstellen van de TV kwam ik erachter dat er een witte pixel of groepje witte pixels in het scherm zitten.

JScreenfix (een website die de pixels soms repareert door er snel achter elkaar kleur naartoe te sturen) hielp niet.

Ik heb nog nooit een nieuw apparaat met kapotte pixels gehad. En was verder erg tevreden over deze tv.

Omruilen?

Ik vind geen recente informatie over pixeltolerantie ook niet in de documentatie.
Omdat de TV nog binnen de 14 dagen termijn zit wil ik er zelf niet mee gaan klooien (aan het scherm zitten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mumW3rvJGMprmeJO3pF4M1F6/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Arie73 op 28-04-2019 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ja, hup. Omruilen die hap. Als ze zeuren over pixelgarantie dan zeg je dat pixelgarantie niet bestaat en dat die 14 dagen retour wettelijk is. Komt goed!

Ik denk dat ik deze ga halen: Philips 55PUS6703. Lijkt me wel een leuke tv. Ambilight voor het eerst ervaren. Beetje gamen met lage input lag. Aiit. :+ 509 ook leuke prijs.

[ Voor 36% gewijzigd door Ivysaur op 28-04-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie73
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 12:25
Ivysaur schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:14:
Ja, hup. Omruilen die hap. Als ze zeuren over pixelgarantie dan zeg je dat pixelgarantie niet bestaat en dat die 14 dagen retour wettelijk is. Komt goed!

Ik denk dat ik deze ga halen: Philips 55PUS6703. Lijkt me wel een leuke tv. Ambilight voor het eerst ervaren. Beetje gamen met lage input lag. Aiit. :+ 509 ook leuke prijs.
Ik zie dat de FOKA helemaal niets zegt over pixelss alleen dat de gratis 5 jaar garantie dat niet dekt. Maar geen zin in gedoe, deze TV was al de vervanger voor een Sony die na 2-jaar en drie maanden de geest gaf.

Over Ambilight: het is dé reden dat ik weer terug wilde naar een Philips.

Wel goed naar de reviews over stabiliteit gekeken want de eerste Android TVs van Philips met de Marvel chipsets waren echt bagger. Met de Mediatek chipset (die ook draait in de Sony's) is de tv prima qua snelheid en lijkt ook heel stabiel.

Iemand nog ervaringen met pixel defecten in de 14 dagen zicht periode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Arie73 schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:29:
[...]

Ik zie dat de FOKA helemaal niets zegt over pixelss alleen dat de gratis 5 jaar garantie dat niet dekt. Maar geen zin in gedoe, deze TV was al de vervanger voor een Sony die na 2-jaar en drie maanden de geest gaf.

Over Ambilight: het is dé reden dat ik weer terug wilde naar een Philips.

Wel goed naar de reviews over stabiliteit gekeken want de eerste Android TVs van Philips met de Marvel chipsets waren echt bagger. Met de Mediatek chipset (die ook draait in de Sony's) is de tv prima qua snelheid en lijkt ook heel stabiel.

Iemand nog ervaringen met pixel defecten in de 14 dagen zicht periode?
Mijn OLED had ik al ruim een half jaar toen ik een aantal dode pixels ontdekte.
PlatteTV gebeld, ticket aangemaakt richting Philips, binnen een paar dagen stond er een monteur voor de deur met een gloednieuw 65" paneel. 1 uur over gedaan om scherm te vervangen en hij is weer als nieuw, geen vragen geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Helaas lijkt ook de nieuwste 239 update niet alle bugs te fixen. Aspect ratio van films is nog steeds niet altijd goed volgens het forum daar.

Toch jammer dat de stap naar Oreo ook zoveel bugs met zich meebracht. Het is niet alsof we er snel bij waren bij Philips...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:18
Heeft iemand met de oreo update op de 803 Google home al aan de praat? Ik bedoel de tv bedienen via de Google home speaker? Tot nu kan ik alleen het volume gebruiken in Google home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe Philips TV, wellicht OLED maar in ieder geval Ultra HD. Zijn er dingen waarop ik moet letten bij aanschaf, zoals bepaalde software wel/niet, ambilight, etc.? Ik twijfel zelf nog of OLED de meerprijs waard is bijvoorbeeld.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Als je de tv ook veel wilt gebruiken voor gamen moet je ook letten op de input lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Vind het wel lastig om op de 804 te wachten als er zo’n onduidelijkheid is over de releasedatum 😅 de ene winkel zegt half mei, de andere september en Philips heeft sinds de aankondiging ook zn mond niet meer open getrokken. 🤭 weet iemand of er een lijn te trekken is mbt vorige releases? Of verschillen die maanden ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 07:32
Gok op September. Er is immers geen EK of WK ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Yep zo rond de IFA begin september is de verwachte uitrol van de 804 en 854.
Op de IFA dan zelf weer een mooie opvolger de 954 en de modellen zonder Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:30
Ik heb een Philips 55OLED903, de tv is nu 6 maanden oud maar vanaf dag 1 was ik niet kapot van de Ambilight lichtbundel op mijn plafond en zij muren maar dacht dat dit zo hoorde tot dat ik deze thread tegen kwam.

Na de voorbeelden in dit forum heb ik via Philips TV NL Consumer Care melding gemaakt van de lichtbalk op het plafond met een voorbeeld foto erbij. Krijg ik na een paar dagen de reactie dat de foto door de technici is bekeken en binnen de specificaties past en kan proberen dichter of verder van de muur te plaatsen. Daarmee is de kous af blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R7sqyvg.jpg

Via welke weg hebben de Tweakers in deze thread een melding gemaakt waarna er een modificatie is uitgevoerd? Moet ik dit bij Philips doen of bij de winkel waar ik de tv heb gekocht?

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1975
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-03-2021
@marvie. Had toen rechtsreeks Philips Consumercare gemaild, aan hen voorgelegd dat ik dit probleem bij mijn vorige ambilighttoestel niet had. Daarna planden ze een afspraak in met CE-Repair die sponsjes kwam plaatsen. Dit had het probleem nauwelijks verholpen en dus wederom gemaild, tijdje niks vernomen en toen opnieuw mailtje gestuurd met verontwaardigde toon. Daarna wel snel antwoord gekregen met mededeling dat ze hard bezig zijn dit probleem op te lossen (ben erg benieuwd hoe?), dit nog een aantal weken kan duren en vragen om geduld. Dit was van 10 april..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Als je de lichtsterkte van de Ambilight wat minder hoog zet, geen oplossing?
Verder is het advies om de tv minstens 15 cm vanaf de wand te plaatsen vaak een mooie tussen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Weet iemand of een Bluetooth koptelefoon werkt met de nieuwe software op de OLED803?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Laatst online: 04:02
Ik zit ondertussen ook voorzichtig naar een nieuw scherm te kijken, en had een paar vraagjes over de OLED803/903:

1. Hoe lang doet de TV erover om vanuit standby en volledig uit beeld te geven?
2. Gebruikt iemand hem hier toevallig op een PC, en zo ja, is alles daar in orde? (4:4:4, geen rare problemen)
3. Ondersteunt de TV 1920*1080 of 2560*1440 met 120Hz?
4. Hoe donker kan Ambilight? Ik zou de helderheid waarschijnlijk erg laag zetten, donkere kamer. (80cd/m²?)
5. Zit er een analoge input up voor audio, en zo ja, kan deze tegelijk gebruikt worden met HDMI? (903 is misschien een mooie center-speaker?)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Iemand hier ervaring met het casten van de Ziggo Go app naar z'n Philips Android TV? Bij mee hapert het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
wgfkas schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:50:
Iemand hier ervaring met het casten van de Ziggo Go app naar z'n Philips Android TV? Bij mee hapert het beeld.
Ja ervaring mee, werkt top bij mij.
Ben trouwens wel erg nieuwsgierig naar het uitbrengen van de Ziggo Go app voor Android TV. Dus installeren op de TV zelf. Was in testfase, maar al een tijdje stil!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
ambi1961 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:13:
[...]

Ja ervaring mee, werkt top bij mij.
Ben trouwens wel erg nieuwsgierig naar het uitbrengen van de Ziggo Go app voor Android TV. Dus installeren op de TV zelf. Was in testfase, maar al een tijdje stil!!
Welke TV heb jij? Ik de 43PUS6501. Op m'n slaapkamer TV met externe Chromecast heb ik dit probleem niet.
Ook wel benieuwd naar de Android TV app ja, maar denk dat ze die nog even achterhouden ivm indroductie Next-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
wgfkas schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:04:
[...]

Welke TV heb jij? Ik de 43PUS6501. Op m'n slaapkamer TV met externe Chromecast heb ik dit probleem niet.
Ook wel benieuwd naar de Android TV app ja, maar denk dat ze die nog even achterhouden ivm indroductie Next-box.
55PUS7502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
dinandus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:57:
Als je de lichtsterkte van de Ambilight wat minder hoog zet, geen oplossing?
Verder is het advies om de tv minstens 15 cm vanaf de wand te plaatsen vaak een mooie tussen oplossing.
TV staat 15-20 cm van de muur en de lichtsterkte van de Ambilight op 1.

Gisteren gereageerd op de afmelding van Philips met daarbij een foto van een goed functionerende Ambilight.
Vandaag terugkoppeling dat ze nogmaals naar de foto van mijn tv hebben gekeken en het niet als een defect beoordelen.

Dus het hoort zo......

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael1975
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-03-2021
@Marvie..het hoort dus écht niet zo (dus lichtbalken op plafond en weerszijden). Op deze thread zijn er zat voorbeeldfoto's van hoe het wél hoort: ambilight hoort als een lichtaura op de muur achter de tv te schijnen, niet tot aan plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Marvie

Wat @Michael1975 zegt dus, het is echt niet acceptabel wat philips ook mag beweren. Het zou er minimaal zo uit moeten zien als bij mij:

renzo4000 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
renzo4000 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:46:
@Marvie

Wat @Michael1975 zegt dus, het is echt niet acceptabel wat philips ook mag beweren. Het zou er minimaal zo uit moeten zien als bij mij:

renzo4000 in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"
Ik heb jou foto meegestuurd als referentie zoals het zou moeten zijn :)
Maar Philips heeft nu al 2x de melding afgedaan als binnen specificatie en geen defect.
Ik kan nog terug gaan naar de winkel maar ja gaan die er iests aan doen...

Misschien van het weekend ook maar eens proberen met een plint over de leds, zag er op de resultaat foto prima uit.

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja, je hebt wel gewoon rechten als consument. https://www.juridischloke...ie/ondeugdelijk-product/#

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Informeer ook eens daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Geen idee of dit het juiste topic is om mijn vraag te stellen maar, het enige topic waarin het me gepast leek.

Ik zoek voor de kinderkamer een televisie .. nou heb ik 2 opties.

1, ik haal op marktplaats een eenvoudig apparaat met een chromecast en dan blijft de TV in de kamer .. een Philips 49pus7150 gewoon voor wat het is.

of optie 2

2, de 49pus7150 verhuisd naar de kinderkamer en dan doe ik mezelf een 55oled803 cadeau.

Nou ben ik helemaal niet ontevreden met het huidige toestel, en aangezien ik alleen maar f1 kijk en s'morgens even snel het nieuws voor ik aan het werk ga vind ik het eerlijk gezegd een beetje zonde om zoveel geld voor een tv uit te geven die meer dan 23 uur per dag uit staat ... maar goed.

Is die Philips Oled echt het aankopen waard en is het nou daadwerkelijk zoveel beter dan ik s'morgens een kwartier vroeger me bed uit wil om het nieuws te kijken, of komt zoiets er alleen maar uit wanneer je veel films kijkt met bronmateriaal dat alle toeters en bellen ondersteund? ( HDR, 4K, etc ..)

Iemand die hier zo'n apparaat heeft en voor normaal gebruik een eerlijk antwoord wil delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Turbo-Puppy je kijkt geen Netflix of Amazon Prime toevallig? Indien wel zou je jezelf een groot plezier doen met de OLED tv als je hun content in UHD met HDR op de tv zou kijken.
Ik vindt het in elk geval een aanrader, heb het voorgaande model, de 873. Ook voor gewone HD content is het toch veel overtuigender kijken in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:01
Beste medetweakers,

Ik overweeg om mijn oude philips cineos van 32 inch te vervangen. Nu leek het me leuk om bij philips te blijven, want ik vind ambilight toch wel echt een fijne ervaring.

Nu zat ik te kijken naar het beste model wat het kleinste verkrijgbaar is. Nu wil ik echt niet groter gaan dan 43 inch. De opties die ik gezien heb zijn de 6703 en de 7303 (of over een maand de 7304).

Nu heb ik over beide Tv's op AVforums slechte verhalen gehoord. De 7303 zou juist door de P5 processor een beter beeld moeten geven. Echter heb ik sommige reacties gelezen waarin mensen zeggen dat ze het beeld van een 6703 beter vonden. Ook heb ik gelezen dat de 6703 soms 'motion problems' heeft.

Ik zou graag de beste philips tv qua beeldkwaliteit met ambilight kopen die niet groter is dan 43 inch. Nu komt de 7304 bijna uit, maar ik denk dat die echt een flink stuk duurder wordt dan de 6703 en 7303, terwijl de kwaliteit daarvan niet perse een stuk beter is.

Wat zijn jullie gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Ik heb de 7303 43 inch. Ik kan niet vergelijken met de 6703 maar ik kan wel zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de 7303.
4 hdmi poorten, android en heel goed beeld. Ik heb er 499 euro aan betaald maar is nu nog goedkoper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:46:
Geen idee of dit het juiste topic is om mijn vraag te stellen maar, het enige topic waarin het me gepast leek.

Ik zoek voor de kinderkamer een televisie .. nou heb ik 2 opties.

1, ik haal op marktplaats een eenvoudig apparaat met een chromecast en dan blijft de TV in de kamer .. een Philips 49pus7150 gewoon voor wat het is.

of optie 2

2, de 49pus7150 verhuisd naar de kinderkamer en dan doe ik mezelf een 55oled803 cadeau.

Nou ben ik helemaal niet ontevreden met het huidige toestel, en aangezien ik alleen maar f1 kijk en s'morgens even snel het nieuws voor ik aan het werk ga vind ik het eerlijk gezegd een beetje zonde om zoveel geld voor een tv uit te geven die meer dan 23 uur per dag uit staat ... maar goed.

Is die Philips Oled echt het aankopen waard en is het nou daadwerkelijk zoveel beter dan ik s'morgens een kwartier vroeger me bed uit wil om het nieuws te kijken, of komt zoiets er alleen maar uit wanneer je veel films kijkt met bronmateriaal dat alle toeters en bellen ondersteund? ( HDR, 4K, etc ..)

Iemand die hier zo'n apparaat heeft en voor normaal gebruik een eerlijk antwoord wil delen? :)
Voor F1 zou ik geen OLED kopen. Ik heb sinds de laatste update voor mijn 9002 nogal last van motion trailing. Je ziet dat duidelijk dat heldere vlakken tegen een zwarte achtergrond gewoon stotteren. Lijkt me vreselijk me felle F1 auto's tegen een donkere baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Vorige week was ik aan het winkelen en viel mijn oog toch stiekem op de Philips OLED modellen, met name de 55OLED803. Prachtig scherm, zwart is echt zwart, etc. Ik had hem mee kunnen nemen voor 1199 euro maar toch niet gedaan. Helaas stuurt mijn vriendin net een foto dat onze TV enorme kuren begint te vertonen ;( Toch maar wachten op de release van de 804 en dan de oude generatie in de uitverkoop proberen te kopen, maar ik baal als een stekker dat ik het niet meteen gedaan heb nu.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
PSV-EHV schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:44:
Vorige week was ik aan het winkelen en viel mijn oog toch stiekem op de Philips OLED modellen, met name de 55OLED803. Prachtig scherm, zwart is echt zwart, etc. Ik had hem mee kunnen nemen voor 1199 euro maar toch niet gedaan. Helaas stuurt mijn vriendin net een foto dat onze TV enorme kuren begint te vertonen ;( Toch maar wachten op de release van de 804 en dan de oude generatie in de uitverkoop proberen te kopen, maar ik baal als een stekker dat ik het niet meteen gedaan heb nu.
Ik weet niet of jij toevallig een ING rekening heeft of een bekende, maar via de ING rentepunten winkel kun je de Philips bestellen voor 1249,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:16
Hoi allen, ik heb een vraag over de 55OLED803 en ik denk dat ik hem het beste hier kan stellen. Het gaat over CEC. Ik heb de TV nog niet, maar ik overweeg hem te kopen (toevallig via de ING winkel zoals hierboven beschreven). De vraag staat onderaan, de rest is uitleg over mijn setup (huidige en/of gewenst).

Ik heb een denon avr-x2500h en een appleTV 4k, verder niets. Momenteel gaat de aTV naar de receiver, en de receiver naar de huidige TV (want die receiver zou "het hart van de opstelling" moeten zijn, etc. etc.). Ik wil de afstandsbediening van de aTV gebruiken en de rest als het kan in een la gooien.

Als ik de aTV op "sleep" zet, gaat de receiver braaf mee uit. Maar de receiver zet niet op zijn beurt de huidige TV uit (een sony bravia 40w4000 uit 2007 of zo). Als ik de aTV rechtstreeks naar de TV laat gaan, zet de aTV de TV wel correct uit, maar dan zit de receiver er niet in. Als ik dan de TV naar de receiver laat gaan, voor geluid, dan.... kan mijn ouwe trouwe TV aleen maar stereo doorgeven :'( daar heb ik natuurlijk die receiver niet voor.

Nou is het plan dus om de aTV naar de TV te laten gaan, en dan de TV weer naar de receiver (want die heeft ook eigenlijk geen enkele andere taak dan de luidsprekers aansturen). De hoop is dat als ik de aTV uitzet, dat die dan de TV uitzet, en dat als de TV uit gaat, dat die dan de receiver uitzet. Het is alleen niet zo nuttig om dat te testen met mijn huidige setup, omdat de huidige TV dus alleen stereo geluid kan "uitgeven".

Dus mijn vraag is:
* heeft iemand ervaring met dat de 55OLED803 wél mooi mee uitgaat op het uiteinde van een aTV-denon-TV treintje?

Of anders:
• heeft iemand ervaring met dat de 55OLED803 mooi "passthrough" doet met signaal dat binnenkomt en weer uitgaat, zodat in het treintje "aTV-TV-denon" de denon het originele geluid binnenkrijgt (en dan hopelijk alles uitgaat als de aTV uitgaat)?

Lang verhaal, hopelijk heeft iemand de tijd en de ervaring om er iets op te antwoorden! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

@Jeroenneman & @dinandus

Ik ben vanavond gewapend met ipad en hdmi kabel naar de Mediamarkt geweest om zelf te kunnen ervaren of het mij de moeite waard was om hem aan te schaffen. Om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de kwaliteiten had ik 3 filmpjes op de ipad gezet die ik thuis eerst een aantal keer had afgespeeld.

Een lang verhaal heel kort ...
Ik heb hem laten staan voor wat het is.

Ik vind het echt een prachtig toestel, zondemeer! Zodra je echter content gaat afspelen die niet van HDR en 4K in de basis voorzien is, dan valt het me op dat de kleuren wel wat voller overkomen dan mijn huidige toestel, maar ik was zeker niet onder de indruk. Voor mij voldoende aanleiding om voor de goedkope optie te gaan, en nog een jaar door te gaan met mijn huidige toestel.

Nou moet ik eerlijk bekennen dat het me al een beetje tegenstond dat de kleinste maat 55 inch is, wat voor mij eigenlijk groter is dan me lief is ... maar die compromis wilde ik nog wel maken.

** De demo video's die kunnen draaien in zo'n winkel zijn overigens wel fantastisch ... als ik in die kwaliteit s'morgens Jan de Hoop en liever "onze" Nicolien in beeld krijg, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. ;)

In ieder geval dank voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Bedenk wel dat je in de winkel naar een tv staat te gluren met demo mode aan. Er klopt dan vrij weinig van wat je aanbied, of heb je de tv gecalibreerd in de winkel? Ik denk dat jouw test dus niet het juiste "beeld" schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Winkelmodus is zowiezo thuis niet aan de orde, er zijn verder genoeg mogelijkheden om het thuis aan te passen, het is uiteindelijk perfect naar je zin te krijgen.

Wat mij trouwens opvalt sinds laatste update (55oled903 hier) is dat bij elke (welke ik handmatig heb aangepast) beeldmodus weer Eco modus (lichtsensor) is ingeschakeld, dit is vreselijk irritant, zo veranderd het nogal wel eens naar zeer fel, tot zeer donker. Is uiteidelijk wel weer aan te passen door elke bron opnieuw in te stellen (eco uit, en beeldmodus, contrastmodus-lichtsensor uit)

Tevens fluctueerd de tint enorm, van warm naar koud, bv een film als Wonder Wheel (jaren 50 stijl, dus bijbehorende bruine, oranje, rode, en blauwe tinten) is haast niet aan te zien, van extreem rood, naar in en in donker blauw, in hetzelfde shot. (Kate Winslet zie je terplekke blauw worden, letterlijk..)

Dit zoek ik nog even verder uit (dmv bv externe ontvangers aan te sluiten), momenteel speelt dit zich af met de DVB-C tuner (oa Film1, maar ook de ziggo sport zenders)

Bij de on demand diensten (zoals moviemax, en Pathe-thuis) en youtube/netflix geen enkel probleem, deze zijn sinds de laatste opdate's flink verbeterd (geen Hick-up's meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kan je het per input veranderen? Ik dacht altijd dat alles gewoon hetzelfde is.
renzo4000 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:45:
Bedenk wel dat je in de winkel naar een tv staat te gluren met demo mode aan. Er klopt dan vrij weinig van wat je aanbied, of heb je de tv gecalibreerd in de winkel? Ik denk dat jouw test dus niet het juiste "beeld" schetst.
Maar wat is juist? Hetgeen wat volgens calibratie tool het beste overeen komt met de werkelijkheid, of wat jij mooi vindt? Daar komt bovenop dat de vraag is waar de filmmakers vanuit gaan.

Overigens is het niet vreemd dat @Turbo-Puppy niet veel verschil ziet tov zijn eigen TV bij SDR content. Immers kan je huidige waarschijnlijk ook best redelijk SDR tonen. Nu kan de Philips wel SDR naar HDR oprekken, maar ik ben daar zelf niet erg van onder de indruk, en heb het uit staan. Het andere voordeel is dat OLED natuurlijk heel goed zwart kan tonen, maar dat valt je echt niet op bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:52
mmm... wat is het toch lastig om een goede bron van informatie te vinden over het onderscheid tussen de 7803 en de 8303. Volgens de ene website is het respectievelijk va vs ips. In de handleidingen op de philips website wordt er uberhaupt niet met een woord over gerept en sommige shops zeggen dat de 7803 100 Hz heeft, wat al helemaal niet klopt.

https://www.displayspecif...m/en/comparison/8ce9452a9

Kan ik van bovenstaande bron uitgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Sinds een paar weken heb ik regelmatig een ronde stip in beeld en niet zo’n kleintje ook.
In die stip zit bijna geen kleur maar het beeld beweegt wel in de stip.
Als ik mijn decoder uit doe en het beeld wordt zwart blijft de lichte stip staan.
Soms gaat hij na een tijdje vanzelf weg maar vaak moet ik de tv even van de stroom af halen en dan gaat het weer een paar dagen goed.
Mijn tv is een 65PUS7601/12
Is er iemand die dit herkend of weet wat dit is.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rob.weustink/tweakfiles/CIMG1385%20k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rob.weustink/tweakfiles/CIMG1386%20k.jpg

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dit kan een zogenaamde "luie pixel" zijn. Genoeg over te vinden op het internet, ook je tv heeft een aantal features ingebouwd om dit te voorkomen. http://philips-tvconsumer...om/portal/en/Faq/All/5245

Op het moment dat de pixel helemaal niet meer uit gaat of op een kleur blijft dan is kaduk en kan je wellicht garantie claimen (afhankelijk welke garantie je hebt afgesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@renzo4000 Hebben ze in zo'n PUS7601/12 stiekem een OLED paneel gefrommeld zonder dat mensen dat weten? :+

Ik kan met niet herinneren dat er voor LCD/LED panelen zo'n handleiding is waarbij je een on-board feature kunt gebruiken om de pixel weer "wakker" te maken, helaas (wel software voor op een PC/Laptop).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 31-05-2019 13:05 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.