Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Jeroenneman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:58:
[...]

Dát is al heel lang bekend. Direct zonlicht is slecht voor het organische materiaal in een OLED.
Oh thanks, wist ik niet.. is het nu permanent dan ? Of trekt het bij met een beetje geluk ?

geen zon meer in huis dus.. want owee als er straaltje op de tv valt door het gordijnt heen :')

Denk eerder geen OLED meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

vinno86 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Oh thanks, wist ik niet.. is het nu permanent dan ? Of trekt het bij met een beetje geluk ?

geen zon meer in huis dus.. want owee als er straaltje op de tv valt door het gordijnt heen :')

Denk eerder geen OLED meer in huis.
Ik zou contact opnemen met Philips over wat te doen. Geen idee of ze dit onder garantie dekken en of ze kunnen zien dat het veroorzaakt is door zonlicht.

Ik snap sowieso niet waarom mensen hun TV in de zon zetten. Dat is toch met ieder toestel hinderlijk qua kijken? Lekker je TV in de hoek waar de zon niet direct op schijnt, en dan de bank wel lekker in de zon.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Update is voor OLED803 is nog niet beschikbaar helaas.

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 07:32
said006 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:37:
Ach, je hebt een erg nieuwe TV, Achter aansluiten hoor….
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
Jeroenneman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Ik zou contact opnemen met Philips over wat te doen. Geen idee of ze dit onder garantie dekken en of ze kunnen zien dat het veroorzaakt is door zonlicht.

Ik snap sowieso niet waarom mensen hun TV in de zon zetten. Dat is toch met ieder toestel hinderlijk qua kijken? Lekker je TV in de hoek waar de zon niet direct op schijnt, en dan de bank wel lekker in de zon.
Goed idee. Moet alleen wel kunnen in je huis. Bij ons is er maar 1 plaats waar die TV kan, en dat is in de zon...

Ook OLED, en nog geen issues trouwens. Al doe ik met fel licht de zonwering omlaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:23
said006 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:37:
Is wel beschikbaar als download bij Toengel. Dat je TV deze nog niet ziet kan misschien later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 18:56
ambi1961 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:59:
Misschien nog tip voor iedereen, Beeld en Geluid instellingen zijn weg, Dus wellicht eerst even de voor jou ideale instellingen vastleggen….
Ik ben dus niet de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
ambi1961 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:59:
Misschien nog tip voor iedereen, Beeld en Geluid instellingen zijn weg, Dus wellicht eerst even de voor jou ideale instellingen vastleggen….
Dat kwam bij mij met een ontzettend grote pop up in beeld. Te veel next-next-finish :9?
m0ridin schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:57:
@alex3305

Oeh, timeshift is wel een hele fijne zeg! Merk je verder nog een verschil qua snelheid? Las her en der dat dit ook enorm verbeterd zou zijn, maar misschien afhankelijk van (ouderdom) model...
Ik gebruikte deze functie zelf nooit, maar vrouwlief wel. Heb haar niet horen klagen, dus dat zal wel snor zitten. In ieder geval fijn dat je niet meer eerst op pauze moet drukken voordat het geheel werkt.

Nog een bug die opgelost lijkt te zijn, zo op het eerste gezicht. Bij ons ging de Ambilight ontzettend flikkeren bij bepaalde Chromecast content. Vooral NPO+ had er ontzettend veel last van. Als de kleur in beeld grijs/blauw was, kon de Ambilight schijnbaar niet kiezen tussen wit, licht blauw en donker blauw. Dat gaf dus ontzettend veel onrust. Dit werkt nu wel goed. Hier noemde we het ook wel de flikkie-flakkie Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
mduran schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:18:
[...]

Is wel beschikbaar als download bij Toengel. Dat je TV deze nog niet ziet kan misschien later komen.
Dat zijn dan waarschijnlijk de single tuner modellen. Voor de double tuner modellen is de update nog niet uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
vinno86 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Direct zonlicht zorgt voor een versnelde degradatie van het paneel en is dus af te raden. Een raam tussen de zon en de televisie is echter al voldoende om dit degradatieproces sterk tegen te gaan, daar glas de schadelijke UVB-straling tegenhoudt.

Maar wat jij meemaakt - waarbij het probleem ineens ontstaat - komt niet door dergelijke degradatie. Hooguit is er sprake van tijdelijke degradatie van de fluorescente stof waardoor deze stof op de plaats van degradatie tijdelijk minder goed zijn werk doet. De fluorescente stof gaat vanzelf weer goed werken bij afwezigheid van (veel) licht.

Dit kun je relatief makkelijk toetsen door na te gaan of de "inbranding" met name bij de weergave van gele beelden, in mindere mate bij rode en groene beelden en zo goed als niet zichtbaar is bij blauwe beelden. Als dit niet het geval is, moet er wel iets anders aan de hand zijn.
Jeroenneman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:58:
[...]

Dát is al heel lang bekend. Direct zonlicht is slecht voor het organische materiaal in een OLED.
Het probleem is echter veel minder ernstig dan enkelen doen geloven. Zelfs onder gecontroleerde condities is het mij afgelopen zomer niet gelukt om resultaten vergelijkbaar aan die van foto's op AVForums te krijgen. Een minuut het logo van Infuse geeft al een duidelijker resultaat qua retentie dan zonlicht na een lange tijd doet.

Op zonnige dagen ga ik dus ook niet de moeite nemen om mijn OLED-televisie tegen de zon te beschermen door gordijnen te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
@said006

Kan best. Maar ik heb’m al draaien op mijn 803 incl dual tuner. Je had ook effe op de Toengel site kunnen kijken en zien dat ie er daadwerkelijk staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:22
Met de OREO op mijn 873 blijven de 7 extra Hue lampen licht wit branden, zoals normaal bij een zwart gedimd beeld tijdens diverse Netflix series. Terwijl via Amazon Prime content de kleuren gewoon alle wel met de Ambilight mee kleuren. Verder prima update, alleen draait YT nog steeds geen HDR content, Prime gelukkig eindelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

dinandus schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:43:
Met de OREO op mijn 873 blijven de 7 extra Hue lampen licht wit branden, zoals normaal bij een zwart gedimd beeld tijdens diverse Netflix series. Terwijl via Amazon Prime content de kleuren gewoon alle wel met de Ambilight mee kleuren. Verder prima update, alleen draait YT nog steeds geen HDR content, Prime gelukkig eindelijk wel.
Het is eigenlijk van de zotte dat een Google dienst als YouTube het slechts werkt op Android TV, eveneens van Google. Hoe krijgen ze het voor mekaar om YouTube HDR zo slecht te implementeren?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 17:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gister ook mijn 55pos9002 geüpdatet naar Oreo. mocht even duren :D Update verliep vlekkeloos. alles lijkt naar behoren te werken al lijkt me beeld toch anders anders afgesteld ondanks dezelfde instellingen weer terug gezet te hebben. maar tot nu toe tevreden.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Jeroenneman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Het is eigenlijk van de zotte dat een Google dienst als YouTube het slechts werkt op Android TV, eveneens van Google. Hoe krijgen ze het voor mekaar om YouTube HDR zo slecht te implementeren?
Volgens mij omdat de codec die gebruikt wordt voor Youtube HDR door veel tv's niet wordt ondersteund. Dit is VP9 Profile 2.... en de meeste tv's en de Shield ondersteunen enkel VP9 profile 1 ALS ze het ondersteunen.

Dus daar zit het probleem. Google is slachtoffer van hun eigen wil op VP9 als nieuwe standaard erdoor te drukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Naar het schijnt wordt de VP9.2 wel door de nieuwe 2019 modellen ondersteunt, ga ook zeker als rond Black Friday over naar de 65OLED854 voor mooie prijs te scoren valt voornamelijk vanwege de nogmaals verbeterde P5 processor en de Dolby Vision ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:02

Nog een bug die opgelost lijkt te zijn, zo op het eerste gezicht. Bij ons ging de Ambilight ontzettend flikkeren bij bepaalde Chromecast content. Vooral NPO+ had er ontzettend veel last van. Als de kleur in beeld grijs/blauw was, kon de Ambilight schijnbaar niet kiezen tussen wit, licht blauw en donker blauw. Dat gaf dus ontzettend veel onrust. Dit werkt nu wel goed. Hier noemde we het ook wel de flikkie-flakkie Ambilight.
Bij ons deed deze dat met alles wat werd gestreamd.
Heel irritant!
Hierdoor was ik alsnog genoodzaakt een Chromecast eraan te hangen.

Als dit nu gefixt is zou wel top zijn.
Heb gisteren even tussen neus en lippen door wel de update uitgevoerd maar verder nog niks bekeken/ingesteld.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 20-09 14:00
alex3305 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:36:
[...]
• HDMI ARC volume lijkt eindelijk weer te werken! *O* Maar nog even afwachten of dat echt zo is. Eerder kon ik maar naar max. 30 volume op mijn versterker, nu weer hoger.
Dit probleem heb ik ook wel eens. Ik schakel dan naar het geluid van de tv (die staat dan op max) zet 'm terug naar 1. Vervolgens kan, via HDMI, het geluid via de versterker weer harder.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
dinandus schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:55:
Naar het schijnt wordt de VP9.2 wel door de nieuwe 2019 modellen ondersteunt, ga ook zeker als rond Black Friday over naar de 65OLED854 voor mooie prijs te scoren valt voornamelijk vanwege de nogmaals verbeterde P5 processor en de Dolby Vision ondersteuning.
Ben ik ook van plan, alleen vraag ik me af hoe ik dan van mijn OLED803 af kom zonder al te veel verlies op te maken?
Mag ik vragen voor hoeveel jij jouw toestel hebt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
De 873? 2 maand na uitkomen van de 873: 2300 € minus 1250 € inruil voor 1,5 jaar oude 65 PUS 7601
Ruil meestal elke 2 á 1,5 jaar voor nieuw om...

Meestal hier via Tweakers. serieuzere prijzen dan de markt plaats bieders.
Daar hebben ze vaak geen benul van de techniek en willen ze liefst geld toe, helaas....
Zo is een 21-9 Philips van mijn enige jaren terug naar Spanje mee gegaan met iemand die daar overwinter.

[ Voor 62% gewijzigd door dinandus op 06-03-2019 18:24 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Mooie prijs! Ruil je je 873 straks dan in voor de nieuwere 854 bij de betreffende retailer net zoals je hebt gedaan met je oude 65PUS7601 of krijg je er meer voor als je hem verkoopt via bijvoorbeeld Marktplaats oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
RvD86 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:12:
[...]

Bij ons deed deze dat met alles wat werd gestreamd.
Heel irritant!
Hierdoor was ik alsnog genoodzaakt een Chromecast eraan te hangen.

Als dit nu gefixt is zou wel top zijn.
Heb gisteren even tussen neus en lippen door wel de update uitgevoerd maar verder nog niks bekeken/ingesteld.

Ben benieuwd!
Gisteren weer wat zitten casten (YouTube en NPO) en geen last meer van. Erg tevreden dus (y).
Jackal131 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Dit probleem heb ik ook wel eens. Ik schakel dan naar het geluid van de tv (die staat dan op max) zet 'm terug naar 1. Vervolgens kan, via HDMI, het geluid via de versterker weer harder.
Goede tip. Alleen vaak kunnen we dan niet meer terugschakelen naar het HDMI audiosysteem :-(. Kregen we een of andere wazige foutmelding over dat het systeem al in gebruik zou zijn. Nja, het lijkt nu in ieder geval opgelost.

Verdere ervaring na dag 2 is dat de tv wel wat langzamer lijkt te zijn dan met Android 7. Vooral met schakelen naar het hoofdmenu duurt het een (paar) seconde extra. Geen probleem, maar het valt wel op. Vooral omdat de content nu gepauzeerd / gestopt wordt als je naar het hoofdmenu schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
dinandus schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:55:
De MT5891 ondersteund ook VP9.2 Dat het niet werkt ligt niet aan de chip, dus een update naar de nieuwe Philips betekent niet automatisch dat je HDR in Youtube krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
mduran schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:30:
[...]

De MT5891 ondersteund ook VP9.2 Dat het niet werkt ligt niet aan de chip, dus een update naar de nieuwe Philips betekent niet automatisch dat je HDR in Youtube krijgt.
Klopt Helemaal, YouTube moet het ook (willen) vrij schakelen.
Hetzelfde zagen we langere tijd bij Amazon Prime Video.
Op mijn vorige tv de 7601 was een tijd de HDR bij Prime vrij geschakeld, daarna tijden niet.
Ook nu net voordat de Oreo Update kwam had Prime op mijn 873 de HDR vrijgegeven.

Ben trouwens benieuwd of er iemand met een bijvoorbeeld een 803 inmiddels bij Prime een bijdrage in HDR10+ heeft kunnen zien op zijn Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
alex3305 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:07:
[...]

[...]

Dat kwam bij mij met een ontzettend grote pop up in beeld. Te veel next-next-finish :9?

[...]

Ik gebruikte deze functie zelf nooit, maar vrouwlief wel. Heb haar niet horen klagen, dus dat zal wel snor zitten. In ieder geval fijn dat je niet meer eerst op pauze moet drukken voordat het geheel werkt.

uhhhhh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
@dinandus
Ben trouwens benieuwd of er iemand met een bijvoorbeeld een 803 inmiddels bij Prime een bijdrage in HDR10+ heeft kunnen zien op zijn Philips?

Geen verschil met mijn AppleTV. Tenminste ik kan het niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@mduran mag ik vragen welke serie je dan in HDR10+ hebt vergelijken, er is amper content in HDR10+ beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
Grand Tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:02
alex3305 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:36:
[...]

Gisteren weer wat zitten casten (YouTube en NPO) en geen last meer van. Erg tevreden dus (y).
Hier gisteren ook even geprobeerd met verschillende dingen.
Werkt allemaal *O*
Weer een HDMI poort over nu de Chromecast eruit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40

Winkiller

De Mopperpot

RvD86 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:48:
[...]
Weer een HDMI poort over nu de Chromecast eruit kan :)
Heb je hem nodig dan ? ik haal uit je boodschap dat je hem niet nodig hebt. :D
Maakt het ook niets uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Man man, Philips heeft volgens mij geen Q&A team meer in dienst. En anders mogen die zich flink schamen.

Via Plex een film kijken levert dubbele zwarte balken op aan de boven en onderkant.

Hoe test niemand dat bij Philips?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Jeroenneman bij tv-series nog helemaal geen last van gehad? Is de film niet gewoon in 21:9? Of bedoel je dat niet?

Het kan namelijk wel zo zijn dat de codec van het videobestand verkeerd staat en Plex er dus verkeerd mee omgaat... Wij hebben ook regelmatig wazige problemen met de Plex app op Android. Maar een geruststelling, bij Sony is dat nog veel en veel erger. Daar halen ze gewoon functies weg uit Android apps, zoals DTS.

Wat je nog zou kunnen proberen is met SPMC in combinatie met Plexbmc (of hoe heet die app tegenwoordig?). Daar zou het al veel beter kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

alex3305 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:13:
@Jeroenneman bij tv-series nog helemaal geen last van gehad? Is de film niet gewoon in 21:9? Of bedoel je dat niet?

Het kan namelijk wel zo zijn dat de codec van het videobestand verkeerd staat en Plex er dus verkeerd mee omgaat... Wij hebben ook regelmatig wazige problemen met de Plex app op Android. Maar een geruststelling, bij Sony is dat nog veel en veel erger. Daar halen ze gewoon functies weg uit Android apps, zoals DTS.

Wat je nog zou kunnen proberen is met SPMC in combinatie met Plexbmc (of hoe heet die app tegenwoordig?). Daar zou het al veel beter kunnen zijn.
Nee hoor, gewoon een fout in de Oreo update.

Onder Nougat werkten alle films perfect. Ook bij gebruik van Plex op de PC of mobiel heb ik gewoon een normale weergave. Op de website van Toengel is al een updated lijst gemaakt van alle mogelijke bugs tot nu toe. Daar staat deze ook tussen.

Gewoon weer een fuckup van Philips. Dat langzaam uitrollen van Oreo heeft dus niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Iglo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 21:37
Prima update maar ik mis de computer/game modus instelling op de pos9002. Ik zie wel dat er een nieuwe game picture style bij is gekomen maar het is duidelijk dat de processing functies hier nog steeds bij aan staan (en dus waarschijnlijk input lag mee introduceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Goed.. Mijn 65OLED803 avontuur is voorbij..

Na de door Philips/TP vision erkende productiefout t.a.v. de schijnhoek van de bovenste ambilightledstrip, die hierdoor een felle lichtbalkprojectie van 4 meter breed over het plafond geeft (zie mijn eerdere foto’s), die na 2(!) zgn. “modificaties” niet door CE repair kon worden opgelost, is nu door mijn service gerichte leverancier het toestel teruggenomen en gecrediteerd.. ;w

Erg jammer dat Philips/TP vision zich uiteindelijk verschuild achter “toestel werkt conform concept” en het dan daarbij laat voor de loyale consument.. Echt niet verwacht van Philips en mijn vertrouwen heeft hierdoor een behoorlijke deuk opgelopen. Dit ook kenbaar gemaakt in een recent ontvangen service enquete, zonder enige reactie.. Van NPS (Net Promotor Score) hebben ze schijnbaar nog nooit gehoord.. :X

Anyway, nu wachten op de “hands-on” reviews van de 2019 Oled modellen.. Wel behoorlijk afkicken nu ik terug ben bij mijn oude 47 inch LCD van LG aan de muur. :S To be continued..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

Jeroenneman schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:19:
[...]

Nee hoor, gewoon een fout in de Oreo update.

Onder Nougat werkten alle films perfect. Ook bij gebruik van Plex op de PC of mobiel heb ik gewoon een normale weergave. Op de website van Toengel is al een updated lijst gemaakt van alle mogelijke bugs tot nu toe. Daar staat deze ook tussen.

Gewoon weer een fuckup van Philips. Dat langzaam uitrollen van Oreo heeft dus niets geholpen.
Hiervoor kwam ik dus op het forum neuzen. Ik heb dit ook.

Vreemde is dat Chromecast (dus niet casten naar de plex-app op de TV, maar echt Chromecasten) dit probleem ook heeft. Op een of andere manier herkend de TV de 21:9 content niet of schakelt zooming niet goed in. Dit kan je helaas ook niet handmatig instellen.

De Media-app (DLNA Plex) op het toestel snapt het ook niet, maar daarmee kan je wèl "picture format" instellen.

Ik heb vervolgens de Kodi app geprobeerd en daar de plex-plugin in geactiveerd, die heeft binnen de app een optie om de zoom-factor aan te passen, maar de TV zelf laat het dan nog steeds niet toe.

Alle (Plex)content vanaf Apple-TV wordt wel in de juiste verhouding weergegeven (en op Apple-TV heb ik uitgezet dat dat ding de verhouding zelf kloppend gaat maken). Dus ik ga maar weer de appleTV gebruiken voor Plex.

Ik heb dit toestel (55PUS7303/12) sinds woensdag en deze werd al met Oreo afgeleverd (wat ik nu kan zien ook echt de laatste firmware) dus ik heb geen ervaring met hoe het hiervoor was. Ik heb wel een email naar Philips-support gestuurd, maar daar verwacht ik niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

I-V-O schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:34:
[...]

Hiervoor kwam ik dus op het forum neuzen. Ik heb dit ook.

Vreemde is dat Chromecast (dus niet casten naar de plex-app op de TV, maar echt Chromecasten) dit probleem ook heeft. Op een of andere manier herkend de TV de 21:9 content niet of schakelt zooming niet goed in. Dit kan je helaas ook niet handmatig instellen.

De Media-app (DLNA Plex) op het toestel snapt het ook niet, maar daarmee kan je wèl "picture format" instellen.

Ik heb vervolgens de Kodi app geprobeerd en daar de plex-plugin in geactiveerd, die heeft binnen de app een optie om de zoom-factor aan te passen, maar de TV zelf laat het dan nog steeds niet toe.

Alle (Plex)content vanaf Apple-TV wordt wel in de juiste verhouding weergegeven (en op Apple-TV heb ik uitgezet dat dat ding de verhouding zelf kloppend gaat maken). Dus ik ga maar weer de appleTV gebruiken voor Plex.

Ik heb dit toestel (55PUS7303/12) sinds woensdag en deze werd al met Oreo afgeleverd (wat ik nu kan zien ook echt de laatste firmware) dus ik heb geen ervaring met hoe het hiervoor was. Ik heb wel een email naar Philips-support gestuurd, maar daar verwacht ik niet veel van.
Het schijnt een bug te zijn in de mediacodec die onder Oreo wordt gehanteerd. In Kodi kun je de mediacodec kiezen via het instellingen menu. Als je daar de juiste kiest, dan speelt je content weer prima af.

Ik neem het Philips wel kwalijk dat ze dus gewoon niet testen. Blijkbaar gebruikt niemand bijna Philips hun eigen spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ook bij kijken via Amazon Prime via de tv App zie je een verkeerde beeldverhouding.
Bij tonen van 16 9 materiaal zie je een dubbele zwarte strook, en beeld word gecropt weergegeven.
Ook op het hifi.com forum in DE zie je hiervan enige meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

dinandus schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:44:
Ook bij kijken via Amazon Prime via de tv App zie je een verkeerde beeldverhouding.
Bij tonen van 16 9 materiaal zie je een dubbele zwarte strook, en beeld word gecropt weergegeven.
Ook op het hifi.com forum in DE zie je hiervan enige meldingen.
Yup, ook al op AVForums.

Ik snap echt niet waar Philips mee bezig is. Dit soort zaken merk je toch bij de eerste fatsoenlijke interne testronde?

En dat terwijl ze flink de tijd hebben genomen voor deze update. De Nvidia Shield draait al Oreo sinds juni 2018(!). En in driekwart jaar krijgt Philips het voor mekaar om de update aan te bieden, op een manier, waarbij je bij elke third-party app geconfronteerd wordt met een onkijkbare situatie.

Oh, en als kers op de taart: De 2017 modellen krijgen toch geen HDR10+ support.

- "We are on schedule to integrate HDR10+ into all 2018 Philips TVs with HDR,” Danny Tack, Director Product Strategy & Planning, TP Vision, told Video Magazin and added: "And to offer a software upgrade for the 2017 models."

Juist, dan weet je ook weer hoeveel woorden waard zijn bij Philips.

Wanneer verloopt dat Ambilight patent ook alweer? Dan zal TP Vision binnen een jaartje van de markt zijn weggeveegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:52
Kan je een TV ook weer downgraden?
Ik heb een 55pus6561 waarmee ik recentelijk raar gedrag heb.
Weet even niet of dat door de Oreo update komt of niet en wil graag downgraden om te testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

miniterror schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:42:
Weet even niet of dat door de Oreo update komt of niet en wil graag downgraden om te testen
Als je het oude software image nog ergens hebt dan moet dat gewoon kunnen middels een USB stick. Ik heb dat in het verleden met m'n oude 55PFL8007 ook een paar keer moeten doen vanwege "rare" issues welke er ineens optraden ná een update.

Meestal waren die issues destijds overigens ook weg ná een volledige factory reset met de nieuwe software.

Het lijkt er op dat de NL site nog niet bijgewerkt is met de nieuwe updates dus je kunt de oude software nog bij Philips downloaden, althans voor m'n 65PUS8503 staat er nog het oude image.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 10-03-2019 12:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
wimmel_1 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:54:
[...]

Als je het oude software image nog ergens hebt dan moet dat gewoon kunnen middels een USB stick. Ik heb dat in het verleden met m'n oude 55PFL8007 ook een paar keer moeten doen vanwege "rare" issues welke er ineens optraden ná een update.

Meestal waren die issues destijds overigens ook weg ná een volledige factory reset met de nieuwe software.

Het lijkt er op dat de NL site nog niet bijgewerkt is met de nieuwe updates dus je kunt de oude software nog bij Philips downloaden, althans voor m'n 65PUS8503 staat er nog het oude image.
Helaas werkt dit niet, de site is al voorzien van de laatste package.
Op Google een oudere package gezocht maar dat word niet geaccepteerd.
Er komt een melding dat de image een downgrade is en niet word ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

miniterror schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:31:
[...]

Helaas werkt dit niet, de site is al voorzien van de laatste package.
Op Google een oudere package gezocht maar dat word niet geaccepteerd.
Er komt een melding dat de image een downgrade is en niet word ondersteund.
In het verleden kon je een downgrade doen vanuit het servicemenu van de TV (062596 + "i") maar ik merk dat die "ingang" naar het servicemenu op m'n 65PUS8503 ook niet meer werkt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
miniterror schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:42:
Het is mogelijk via een speciale manier. Zie blog op Toengels voor handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
Ik krijg het niet voor elkaar, heeft een van jullie de downgrade wel eens succesvol uitgevoerd?
Wat ik weet van mijn android toestel is dat de bootloader dan ook een downgrade moet krijgen als je van Oreo terug wilt naar een oudere versie.

Wel inmidels gezien dat er 13 feb een update is uitgekomen welke mijn TV nu heeft.
Dit is ook de periode dat het probleem welke ik heb is begonnen.

Ik heb nu QM163E_U_0.16.102.9 upgrade loader package gedownload.
Deze heb ik op de root van een FAT32 geformateerde USB stick geplaatst, in de USB2 port gestoken van de TV en de stekker er uit getrokken.
Na een paar seconden de stekker er weer in, de TV start normaal op zonder om een update te vragen.

2de methode welke ik gerpobeerd heb, Middels ADB naar de TV connecten en een "adb reboot recovery", kom dan in een recovery menu maar de upgrade_loader.pkg word niet herkend.
Zag een andere filename welke ik wilde testen, autorun.upg, ofwel het bestand hernoemd.
Nu word die gezien in de recovery en kan ik hem starten, krijg dan alleen na x seconden een "installation aborted".

EDIT: De eerste Oreo package voor mijn TV heeft die wel geaccepteerd, nu maar hopen dat het probleem ook weg is.

Edit2: na de downgrade naar de eerste Oreo image is mijn probleem weer verdwenen:)

[ Voor 8% gewijzigd door miniterror op 10-03-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
@dinandus Heb jij de upgrade naar Oreo ook al gedaan op de 873? Zo ja, kreeg je ook de melding dat er een update is voor de afstandsbediening? Zelf krijg ik die melding iedere keer dat de TV opstart, maar kan die nooit de afstandsbedieningen vinden om de update af te ronden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Tijntjuh.eu schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:22:
@dinandus Heb jij de upgrade naar Oreo ook al gedaan op de 873? Zo ja, kreeg je ook de melding dat er een update is voor de afstandsbediening? Zelf krijg ik die melding iedere keer dat de TV opstart, maar kan die nooit de afstandsbedieningen vinden om de update af te ronden..
Je dient de AB dan opnieuw te koppelen. mogelijk zijn de batterijen te leeg hiervoor. dus even vernieuwen en dan zou je de update kunnen uitvoeren.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Hubert schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Je dient de AB dan opnieuw te koppelen. mogelijk zijn de batterijen te leeg hiervoor. dus even vernieuwen en dan zou je de update kunnen uitvoeren.
Het koppelen heb ik reeds geprobeerd (Dacht zelf dat het dit kon zijn aangezien ik nooit gebruik maak van de 2 meegeleverde afstandsbedieningen), maar daar gaf die de melding dat koppelen niet mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Tijntjuh.eu schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:34:
[...]

Het koppelen heb ik reeds geprobeerd (Dacht zelf dat het dit kon zijn aangezien ik nooit gebruik maak van de 2 meegeleverde afstandsbedieningen), maar daar gaf die de melding dat koppelen niet mogelijk was.
met nieuwe batterijen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

Jeroenneman schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:47:
[...]

Het schijnt een bug te zijn in de mediacodec die onder Oreo wordt gehanteerd. In Kodi kun je de mediacodec kiezen via het instellingen menu. Als je daar de juiste kiest, dan speelt je content weer prima af.

Ik neem het Philips wel kwalijk dat ze dus gewoon niet testen. Blijkbaar gebruikt niemand bijna Philips hun eigen spullen.
Ik heb de Kodi settings bekeken (settings (expert) ->player->video->processing). Ik kan daar geen andere codec kiezen, "render method" is disabled. Iets anders wat op media-codec lijkt kan ik niet vinden. Zit ik op de juiste plek?
Ik zie nu "allow hardware acceleration MediaCodec (met en zonder surface) .. Zal daar eens mee spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door I-V-O op 11-03-2019 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
Tijntjuh.eu schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:22:
Yep, de update zit er sinds begin vorige week op.

De update voor de AB is voor de stick AB, de grote lukte mij ook niet, toen dacht ik, heb er nog eentje, echter die gebruik ik amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
I-V-O schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:55:
[...]

Ik heb de Kodi settings bekeken (settings (expert) ->player->video->processing). Ik kan daar geen andere codec kiezen, "render method" is disabled. Iets anders wat op media-codec lijkt kan ik niet vinden. Zit ik op de juiste plek?
Ik zie nu "allow hardware acceleration MediaCodec (met en zonder surface) .. Zal daar eens mee spelen.
@Jeroenneman Heb ik hier ook al gedaan. Als je de MediaCodec (Surface) uitzet werkt het perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
Update voor de 803 en 903 is online. En via de TV software bijwerken te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
mduran schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:02:
Update voor de 803 en 903 is online. En via de TV software bijwerken te installeren.
Thanks, na het installeren via deze manier zijn al mijn Oreo problemen verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Trouwens, is het mogelijk nu met Oreo om bluetooth hoofdtelefoon via de Bluetooth functie van de TV te koppelen? Voorheen was het niet mogelijk, maar las ergens dat het nu wel kon? Zelf nog niet getest omdat ik geen bt hoofdtelefoon heb, maar als hij het doet, dan ga ik er zeker 1 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Ook geprobeerd en werkte helaas niet.
Contact opgenomen met Philips en deze gaf aan dat de AB niet gekoppeld hoeft te worden. Dus moest de TV 20 minuten van de stroom halen, alle HDMI kabels loskoppelen en de batterijen uit de AB halen. Helaas gaf dit ook geen succes, dus moest dan een volledige reset doen. Bij het opnieuw opstarten gaf die geen melding meer van de update voor de AB, maar moet nog even aankijken of het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Helaas werkte dat toch niet, gisteren kreeg ik weer de melding dat er een update voor de AB is en wederom kon die hem niet vinden. :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
ALEXA voor de Philips OREO is naar verluidt beschikbaar:

https://toengel.net/phili...g-verfuegbar-einrichtung/

Vanavond eens proberen, echter eerst nog effe druk om de 5.2.4 (dolby Atmos, en later tevens Auro3D) verder in te richten op mijn AVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 12:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Meer mensen problemen met de NPO app?

Browsen gaat prima maar afspelen lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-06-2021
Goedenavond,

Ben al een tijdje hier de fora aan het volgen.
Vandaag dan maar voor het eerst een reactie.

We zijn in de markt voor een 65OLED803.
Maar de prijs boven de 2000,- is toch nog een psychologisch dingetje.
Weet iemand hoe vaak er cashback acties zijn op de tv's bij Philips? Voor wat ik nu zie is er in Q4 eentje geweest. Maar is dit ieder kwartaal zo ?
Want dat zou zeer de moeite waard zijn om op te wachten.

Verder is een van de redenen om wederom (we hebben nu een 42 inch Philips met ambilight) voor philips te kiezen het ambilight.
Nu las ik her en der wat negatieve berichten over een lichtbak op het plafond. Is dit iets wat bij sommige modellen meer voorkomt dan bij anderen ?

Is er daarnaast nog iemand die via een PS4 bijvoorbeeld FIFA speelt op dit model ? Op onze huidige tv heb ik altijd een beetje het gevoel dat het beeld een beetje achterloopt. Is dit bij deze ook te merken ? Of zorgt de gaming mode ervoor dat er nagenoeg geen lag is ??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groet,

Freek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Freekk Ik zou, gezien alle posts hier in dit topic, NIET voor een "xxOLED803" gaan als het Ambilight deel je lief is :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 17-03-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-06-2021
wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:18:
@Freekk Ik zou, gezien alle posts hier in dit topic, NIET voor een "xxOLED803" gaan als het Ambilight deel je lief is :P
Ja, daarom de vraag. Is het bij een paar? Of juist iets wat stelselmatig fout gaat.
903 is ook optie.. Maar heb al een sonos bar staan. Dus vind het onnodig om een speaker onder een tv te hebben hangen die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Beekforel schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:11:
Meer mensen problemen met de NPO app?

Browsen gaat prima maar afspelen lukt niet...
NPO app is ruk op Android tv. Begint al met een wit splashscreen, daarna zwart, daarna weer wit. Ontzettend traag en algeheel een matige ervaring. Wij casten tegenwoordig alles, want dat werkt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

@Freekk Heb hier een 55OLED803 en die heeft niet zo'n rare balk op het plafond. Wel moet gezegd dat als je de tv aan de muur wilt hangen dat niet aan te raden is i.v.m. ambilight, dan werkt het niet goed. Staat nu op een tv meubel zo'n 15cm van de wand en dan is het prima.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 12:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

alex3305 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:41:
[...]

NPO app is ruk op Android tv. Begint al met een wit splashscreen, daarna zwart, daarna weer wit. Ontzettend traag en algeheel een matige ervaring. Wij casten tegenwoordig alles, want dat werkt tenminste.
Het werkte tot voor kort zeer acceptabel maar recent is er iets veranderd waardoor het stuk is.

Ik twijfel of het een update van de tv of van de app is geweest. Casten gaat inderdaad ook prima, maar is toch weer een extra handeling... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
mbt NPO , had regelmatig problemen waaronder " kan video niet afspelen"
Gebruik CI+
Mail naar NPO en mail naar Ziggo verzonden, reactie NPO beetje vaag maar reactie Ziggo was dat ik wss een verouderde CI+ gebruik.
Deze is direct omgeruild en ik moet zeggen dat eea nu best correct werkt.
Alleen erg traag en smoezelig beeld, bovenstaande screens kan ik niet bevestigen.
Btw, TV --> 55PUS7502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
2 vragen; ik heb een 55pos9002 tv hangen hier waar ik opzich heel tevreden over ben, maar 2 dingen irriteren me enorm aan dit toestel:

- Als ik 'm aanzet duurt het altijd een paar seconden voor hij de versterker via ARC ziet. In die paar seconden krijg je meestal een heel hard en schel geluid van de tv speaker die op max volume staat. De workaround die we nu gebruiken is om altijd eerst te starten via netflix, maar ik had gehoopt op een oplossing.
- Het opnemen van kabel-tv, dat gaat nogal eens verkeerd waardoor je problemen in de codec ziet (beeld klopt niet meer). Ik heb al een keer de usb disk vervangen die er aan hangt, maar dat lost het probleem niet op. Het lijkt vaker voor te komen als ik de tv in gebruik heb als hij op aan het nemen is (bv netflix en op de achtergrond iets opnemen)

Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze problemen en een idee of en hoe dit te verbeteren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
is het volume van de TV gelinkt aan de receiver? dat lijkt me niet?
Dus geluid van de tv gewoon op mute/0. Dan heb je geen gewissel lijkt me.

Ik heb de receiver via Toslink, dus het probleem niet. Maar heb het geluid van de tv wel op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Iemand hier de Alexa ondersteuning op de Philips uitgeprobeerd, ik ben er nog mee aan het hannesen zeg maar....
Zal al wel dat hij dan in een andere Standby modus blijft staan, want het ledje van de CI+ module blijft nu de hele dag, dus ook in Standby modus, knipperen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waah schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:57:
is het volume van de TV gelinkt aan de receiver? dat lijkt me niet?
Dus geluid van de tv gewoon op mute/0. Dan heb je geen gewissel lijkt me.

Ik heb de receiver via Toslink, dus het probleem niet. Maar heb het geluid van de tv wel op 0 staan.
Dat werkt "leuk" met een TOSLink (glaskabeltje). Met HDMi wordt alles, inclusief de bediening van het volume, middels HDMi CEC door de apparaten aan elkaar door gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
wimmel_1 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:31:
[...]

Dat werkt "leuk" met een TOSLink (glaskabeltje). Met HDMi wordt alles, inclusief de bediening van het volume, middels HDMi CEC door de apparaten aan elkaar door gegeven.
Ja, maar alleen als je het volume verhoogt of verlaagd wordt dat doorgegeven. Er wordt NIET een bepaald niveau doorgegeven....

Dus:
- HDMI eruit
- zet je TV volume op 0
- HDMI er weer in

Als het goed is heb je dan, na de ARC/CEC-handshake met je receiver gewoon geluid nog. Maar staat het TV volume op 0 als de ARK/CEC-handshake nog NIET is geweest.

Dit is precies de reden dan je ook altijd een hard geluid hebt voor de receiver begint met werken

Ik heb zelf trouwens een optische kabel voor geluid, EN een hdmi-kabel voor HDMI-CEC zodat de tv automatisch aangaat :+ O-) don't ask me why but it works.

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 22-03-2019 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Waah schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:13:
[...]

Ja, maar alleen als je het volume verhoogt of verlaagd wordt dat doorgegeven. Er wordt NIET een bepaald niveau doorgegeven....

Dus:
- HDMI eruit
- zet je TV volume op 0
- HDMI er weer in

Als het goed is heb je dan, na de ARC/CEC-handshake met je receiver gewoon geluid nog. Maar staat het TV volume op 0 als de ARK/CEC-handshake nog NIET is geweest.

Dit is precies de reden dan je ook altijd een hard geluid hebt voor de receiver begint met werken

Ik heb zelf trouwens een optische kabel voor geluid, EN een hdmi-kabel voor HDMI-CEC zodat de tv automatisch aangaat :+ O-) don't ask me why but it works.
Die ga ik ook even proberen, bij mij niet heel hard verder maar irritant genoeg om dit te gaan uitvoeren... tnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
wimmel_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:18:
Is bij jullie geen probleem bekend met de 903? Alleen de 803?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael1975
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik heb een 903 en heb dat lichtbalkprobleem óók.. de monteur van CE-Repair zei juist dat hij het vaker bij de 803 ziet. Bij mij dus ook van die sponsjes geplaatst maar lichtbalk is er nog steeds.. Ik denk dat je beter naar de 2019 modellen kunt gaan kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Michael1975 op 24-03-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Laatst online: 19-09 11:56
Waah schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:13:
[...]

Dus:
- HDMI eruit
- zet je TV volume op 0
- HDMI er weer in

Gedaan, lost het voor nu op, maar af en toe werkt ARC/CEC niet fantastisch/vertraagd waardoor het tv-volume uiteindelijk weer op gaat lopen. Die optische kabel had ik nog niet aan gedacht, goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Bastard ARC/CEC blijft altijd vervelend. Heb het nog nooit lekker werkend gehad met meer dan 2 devices....

Heb zelf een harmony smart remote. 1x goed instellen en van het gedoe af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
Sinds de update is mijn 803 erg instabiel geworden. Zeker 1 crash per dag meteen bij inschakelen. Voor de update nog NOOIT gehad. Ik gebruik het Android gedeelte totaal niet, dus heb daar ook geen apps die roet in het eten zouden moeten kunnen gooien ofzo...

Iemand anders ook stabiliteitsissues na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Ik (nog) niet op mijn 903. Ik heb juist even gewacht met installeren of ik niet teveel klachten hoorde over de update. Hij staat er nu een weekje op en lijkt allemaal prima te werken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Martijn schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:59:
Sinds de update is mijn 803 erg instabiel geworden. Zeker 1 crash per dag meteen bij inschakelen. Voor de update nog NOOIT gehad. Ik gebruik het Android gedeelte totaal niet, dus heb daar ook geen apps die roet in het eten zouden moeten kunnen gooien ofzo...

Iemand anders ook stabiliteitsissues na de update?
Had ook veel problemen na de update. Ik heb mijn 803 weer gedowngrade naar de vorige android versie en alles werkt weer prima. Ik wacht wel met opnieuw updaten tot philips 1 of 2 nieuwe updates heeft uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
said006 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:07:
[...]

Had ook veel problemen na de update. Ik heb mijn 803 weer gedowngrade naar de vorige android versie en alles werkt weer prima. Ik wacht wel met opnieuw updaten tot philips 1 of 2 nieuwe updates heeft uitgebracht.
Top, hoe doe je dat als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
https://toengel.net/phili...grade-mit-upgrade-loader/

Download upgrade-loader bestand van de oude android versie
Zet op USB stick
USB stick in TV, aandoen
niks drukken, 15 min wachten gaat zelf installeren en opnieuw starten
Vervolgens de update na de upgrade loader (dus niet de upgrade loader zelf) op usb en installeren en na weer 15 min klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Ik heb een manier gevonden om YouTube HDR op je OLED803 of 903 af te spelen.

Download de Smart YouTube Player.
https://smartyoutubetv.github.io/
Download en installeer op je TV, kies voor de eerste speler, de meest linkse.
Je hoeft niet in te loggen, kan je overslaan.
HDR filmpje selecteren en genieten maar :)
Je kunt via Video Quality alle mogelijke streams selecteren.

Getest op mijn 65OLED803 en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*Knip*, maak hiervoor de volgende keer gewoon even een TR aan.

[ Voor 81% gewijzigd door Zeehond op 03-04-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
wimmel_1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:46:
@said006 Dat was zó belangrijk dat je 't hier om 15:25 uur moest melden en vervolgens nóg een keer om 22:18 uur?

Ik wil graag aannemen dat mensen een bericht per-ongeluk twee keer posten (vanop een mobiel device) maar als er ruim 7 uur tussen die posts zit dan krijg ik daar toch een andere idee (SPAM?) bij :+
Bericht van 15:25 is bij mij een heel ander bericht dan die van 22:18.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MaD_co schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:50:
[...]

Bericht van 15:25 is bij mij een heel ander bericht dan die van 22:18.
Daar ging 't me niet eens om. Dat tweede bericht had ook middels een "Edit" van 't vorige bericht gemogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autopilot
wimmel_1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:57:
[...]

Daar ging 't me niet eens om. Dat tweede bericht had ook middels een "Edit" van 't vorige bericht gemogen.
Waarom zou ik editen?
Het gaat immers om een heel ander onderwerp.

En inderdaad, vind ik zo belangrijk. Wat ik belangrijk vind, hoef jij niet te vinden.
Jammer dat we deze topic zo moeten vervuilen met zulke reacties.
Had liever gewild dat je een inhoudelijke bijdrage had geleverd aan deze topic dan zo'n opmerking waar niemand wat mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Zojuist ook al in het Panasonic OLED topic gepost in ongeveer gelijke strekking ;)

Ik ben héél erg nieuwsgierig naar de nieuwe OLED modellen van Philips, vooral omdat die wél alle vier HDR standaarden ondersteund net als de 2019 modellen van Panasonic.
Ben vooral erg benieuwd hoe goed beide types gaan zijn.

Dan denk ik dat ik vooral zou kijken naar de 65" versie van de Philips 804, en dan vooral versus de Panasonic GZW954 en van de GZW1004 denk ik, beide lijken mij heel erg interessant.
Zou ze sowieso niet gaan aanschaffen zodra ze echt net pas op de markt zijn ;) Eerst maar eens reviews afwachten en de eerste prijsdalingen :P

Dé reden om voor een Philips te gaan zou Ambilight zijn i.c.m. Philips Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 21:41
Sinds afgelopen donderdag in het bezit van een Philips pus8303 75”. Super beeldje! Wel 1 heel vreemd probleem. Op HDMI 1 en 2 kun je optimaal selecteren voor ultra hd. Op de Apple tv werkt het perfect! Maar op de PlayStation 4 pro. Beeld flikkert of valt compleet weg. Zet ik het op standaard werkt het allemaal.

Maar dan het probleem. Schakel ik over naar de Apple tv wil die natuurlijk automatisch weer naar HDMI optimaal voor HDR.

Iemand anders ook dit probleem met de PlayStation 4 pro? Firmware probleem of werkt het gewoon simpelweg niet.

HDMI kabels zijn allemaal voor de zekerheid vervangen voor nieuwe 2.0 kabels. (Als ik HDMI 1 en 2 omwissel op de tv zelfde probleem, Apple tv werkt top, ps4pro niet tenzij je de poorten op standaard zet.

Edit: Ondertussen opgelost, Playstation in safe mode geboot en de resolutie aangepast naar 4K Yuv420. Hierna geen enkel probleem meer met een onderbroken signaal zowel HDR als normaal 4K, dus voor iedereen die hier tegenaan loopt, misschien handig om te weten.

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Master op 30-03-2019 19:20 . Reden: Oplossing ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
@Dark Master proficiat met je aanwinst, zekers betreffende het formaat, ikzelf hoop dat er nog eens een 77 inch Oled bij Phillips uitgebracht gaat worden....
Heb je al de instellingen op de PS4 doorgelopen, je kunt daar ook verschillende resoluties en ook de beeldfrequentie instellen toch? ikzelf had geen problemen met het weergeven van HDR bij de PS4 op mijn 873.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tijdje dit topic niet gevolgd, maar ik zie mensen nog steeds klagen over lichtbalken, dus ik hoef niet terug te lezen, dat scheelt weer :P. Ik had een ideetje, maar door combinatie van luiheid, blessures en gebrek aan gereedschap kwam het er niet van, maar vandaag het toch maar eens gedaan.

Om te beginnen, uiteraard bedacht ik te laat dat ik een foto had moeten maken van de originele toestand met dezelfde omstandigheden als na de fix. Dat niet gedaan, dus jullie moeten het met een oude foto doen hoe het er eerst uit zag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QP8DIKFH3ySqiwEPVbNqVNhP/medium.jpg
(klikbaar voor groot)

Het idee was om een stuk plint voor laminaat dat ik nog had liggen op maat te zagen, en dan in de lengterichting doormidden, langs het plakrandje. Uiteraard dan zulk soort plint: https://images.onlinepark...j-berryalloc-laminaat.jpg, en niet de grote versie.

Met goede apparatuur en wat doe het zelf kunde heb je dat zo gedaan. Met een Lidl namaak dremel en gebrek aan doe het zelf kunde bleek het allemaal wat langer te duren, en heb ik vijf zaagblaadjes naar het hiernamaals geholpen (waarschijnlijk was het goedkoper dat ze 15 belabberde hadden meegeleverd ipv een paar metalen).

Plan A was om deze dan op het schuine stukje net boven de LEDjes te plaatsen. Plan A was een slecht plan, dan bleef er weinig Ambilight over aan de bovenkant. Maar wat bleek, als ik hem op het horizontale plaatste, dan kwam het wel best redelijk uit: Dit zal wel vast afhangen van hoever je je TV van de muur hebt staan, en het nadeel is nu dus dat het best kan zijn dat wanneer ik hem 5 cm verplaats het probleem terug is. Maar goed, mijn TV verplaats ik niet zo vaak.

Ik was eerst ook bang dat ik wat teveel van de plint had afgehaald, maar dat bleek mee te vallen. Deze zit nu zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6d8BDGpfnGIax3CCZcGp2Vds/medium.jpg

Ik denk dat nog ruwweg de helft van zijn plakrandje gebruikt wordt, het houdt niet over, maar zolang het blijft zitten is het prima. Nu uiteraard het moment waar iedereen op zit te wachten: Hoe hard heeft @Sissors zijn TV van €1500 verkloot? Kijk en oordeel zelf, ik denk dat het zelf best goed gelukt is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y6xVkwm6003hul057rnQ6lo4/medium.jpg

Het nadeel? Behalve dat het je €4 voor een plint kost als je niet nog een stuk hebt liggen en 5 zaagblaadjes voor je Lidl dremel kloon? Hij is vastgeplakt. Nu heb ik niet al te hoge pet op van de plak kwaliteiten van het soort plakstrips die onder de plints zitten, en ik vermoed dat met beleid het wel weer te verwijderen is. Maar eerlijk is eerlijk, dit is wel een risico bij een TV van €1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Tja, het is natuurlijk vd zotte dat je moet gaan hobbyen om een probleem op te lossen. Ik blijf bij mijn eerdere standpunt. Tv terug naar de verkoper en een goede mee terug nemen (eerst testen in de winkel).

Het resultaat lijkt wel acceptabel zo... Erg creatief opgelost en waar anderen wellicht ook wat aan hebben.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Uiteraard kan ik het moeilijk oneens zijn met je standpunt, echter hoewel Philips zelf het een defect vond, vind de Philips personeelswinkel het normaal. Retourtermijn is al wat maandjes voorbij, en ik heb niet veel vertrouwen in een tweede Philips reparatie (na de rubber blokjes van de eerste), dus de opties waren of zelf wat proberen, of het accepteren zoals het is.

En om eerlijk te zijn, het is mijn eerste Ambilight TV, en ik merkte weinig ervan tot ik hier las dat het niet zo hoorde, en dan gaat het opvallen. Maar tegelijk was het de laatste tijd weer weggetrokken, als je er niet op let dan valt het mee (en dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan). Voor mij is nu vooral het idee zonder de scherpe lijnen op het plafond dat de aandacht er ook niet naar getrokken wordt: Hij is misschien niet helemaal perfect nu, maar als je naar je TV kijkt en er geen scherpe lijnen zijn die je aandacht trekken, hoeft het ook niet perfect te zijn.

Overigens net nog even de linker kant iets verplaatst, omdat het wat scheef leek te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
Nu mijn 55POS6412 de upgrade naar Android 8 heeft gekregen, vraag ik mij af of ik mijn TV ook met voice kan bedienen; het staat immers boven in het scherm.

Maar de 6412-reeks heeft een 'normale' afstandsbediening waar geen voice-knopje op zit.

Is het mogelijk om de afstandsbediening van een duurder model Philips Android tv te gebruiken (en te kopen)?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@barchettanl Ben ik ook wel benieuwd naar. In ieder geval kun je ook de Philips Android TV remote app gebruiken. Daar zit ook een voice knopje ingebouwd. Ik ben ook benieuwd waar je zo'n afstandsbediening überhaupt kunt kopen. Een snelle zoekopdracht leverde mij niet direct resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Je zou de "Alexa" App kunnen proberen bij de Oreo update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 21:41
Wat zijn jullie ervaringen betreft reparaties? Ik heb nu sinds een week een 75pus8303 hangen. Helaas viel me dinsdag een rij met zwarte pixels op en dicht in de buurt nog 2 dode pixels.

Nu is er dinsdag een bericht naar Philips gegaan en werd ik vandaag netjes door ce-repair gebeld. Ze willen het paneel vervangen. Vreemde zaak voor een splinternieuwe tv? In mijn optiek zal de gehele tv gewoon verwisseld moeten worden. Ben ook benieuwd hoe 1 monteur een 75 inch paneel gaat vervangen?

Ik ben trouwens wel netjes te woord gestaan verder, niks mis mee. Had alleen op zijn minst verwacht dat de tv omgewisseld zou worden gezien de tv splinternieuw is.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SirMemeAlot schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:33:
Simpel: Ambilight. Tot voort kort was het ook nog prijs, via de ING rentepunten was de Philips 1250 euro incl een cashback actie.
Ik zie de 803 nu voor 1379 staan bij de ING voor 2500 punten, was die cashback dan iets van 1379-1250 ~ 125 euro?

Voor mijn pricewatch: Philips 42PDL6907K/12 kan ik ongeveer nog 250,- krijgen, dus dan valt het nog wel mee qua bijbetaling. (Stiekem vind ik die qua design toch mooier dan de 803 ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Greatsword op 04-04-2019 17:31 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je beeld is nu zwart :P
Greatsword schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:18:
Ik zie de 803 nu voor 1379 staan bij de ING voor 2500 punten
Televisie kostte €1499,00 met 2500 rentepunten en cashback was €250,00. Eindprijs dus €1249,00

[ Voor 48% gewijzigd door CLB op 04-04-2019 17:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Momenteel bij Coolbue een CashBack van 6 t/m 14 April, dus beetje zonde om de ING rentepunten in te zetten als de prijs gelijk is.

Product Cashback
Philips 43PUS7303 € 50,-
Philips 49PUS7803 € 50,-
Philips 49PUS8303 € 50,-
Philips 50PUS7303 € 50,-
Philips 55OLED803 - Ambilight € 100,-
Philips 55OLED903 - Ambilight € 100,-
Philips 55PUS7303 € 100,-
Philips 55PUS7803 € 100,-
Philips 55PUS8303 € 100,-
Philips 65OLED803 Ambilight € 150,-
Philips 65OLED903 Ambilight € 150,-
Philips 65PUS8503 € 150,-
Philips 75PUS8303 € 150,-

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 04-04-2019 17:35 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
:P. Makkelijker om met ambilight knopje het aan te zetten voor consistente ambilight :)
Dark Master schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:17:
Wat zijn jullie ervaringen betreft reparaties? Ik heb nu sinds een week een 75pus8303 hangen. Helaas viel me dinsdag een rij met zwarte pixels op en dicht in de buurt nog 2 dode pixels.

Nu is er dinsdag een bericht naar Philips gegaan en werd ik vandaag netjes door ce-repair gebeld. Ze willen het paneel vervangen. Vreemde zaak voor een splinternieuwe tv? In mijn optiek zal de gehele tv gewoon verwisseld moeten worden. Ben ook benieuwd hoe 1 monteur een 75 inch paneel gaat vervangen?

Ik ben trouwens wel netjes te woord gestaan verder, niks mis mee. Had alleen op zijn minst verwacht dat de tv omgewisseld zou worden gezien de tv splinternieuw is.
Mijn vorige TV was een Samsung, met een probleem wat zo goed als identiek is aan jouw probleem. Zijn hem komen repareren, nieuw paneel ook erin gezet. En dat betekend op de voet, de achterkant en het voedingscircuit na ik een zo goed als nieuwe TV had. Op die manier was het opgelost en nooit meer problemen mee gehad. Ik zie niet echt in wat het probleem is om eerlijk te zijn. Ze schieten dus redelijk op, en jij hebt straks weer werkende TV. Dat ze liever een monteur sturen dan TV om te ruilen is hun keuze.

Als ze jou een refurbished TV hadden willen geven, dan had ik dat inderdaad vreemd gevonden.
Pagina: 1 ... 24 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.