Tijdje dit topic niet gevolgd, maar ik zie mensen nog steeds klagen over lichtbalken, dus ik hoef niet terug te lezen, dat scheelt weer

. Ik had een ideetje, maar door combinatie van luiheid, blessures en gebrek aan gereedschap kwam het er niet van, maar vandaag het toch maar eens gedaan.
Om te beginnen, uiteraard bedacht ik te laat dat ik een foto had moeten maken van de originele toestand met dezelfde omstandigheden als na de fix. Dat niet gedaan, dus jullie moeten het met een oude foto doen hoe het er eerst uit zag:
(klikbaar voor groot)
Het idee was om een stuk plint voor laminaat dat ik nog had liggen op maat te zagen, en dan in de lengterichting doormidden, langs het plakrandje. Uiteraard dan zulk soort plint:
https://images.onlinepark...j-berryalloc-laminaat.jpg, en niet de grote versie.
Met goede apparatuur en wat doe het zelf kunde heb je dat zo gedaan. Met een Lidl namaak dremel en gebrek aan doe het zelf kunde bleek het allemaal wat langer te duren, en heb ik vijf zaagblaadjes naar het hiernamaals geholpen (waarschijnlijk was het goedkoper dat ze 15 belabberde hadden meegeleverd ipv een paar metalen).
Plan A was om deze dan op het schuine stukje net boven de LEDjes te plaatsen. Plan A was een slecht plan, dan bleef er weinig Ambilight over aan de bovenkant. Maar wat bleek, als ik hem op het horizontale plaatste, dan kwam het wel best redelijk uit: Dit zal wel vast afhangen van hoever je je TV van de muur hebt staan, en het nadeel is nu dus dat het best kan zijn dat wanneer ik hem 5 cm verplaats het probleem terug is. Maar goed, mijn TV verplaats ik niet zo vaak.
Ik was eerst ook bang dat ik wat teveel van de plint had afgehaald, maar dat bleek mee te vallen. Deze zit nu zo:
Ik denk dat nog ruwweg de helft van zijn plakrandje gebruikt wordt, het houdt niet over, maar zolang het blijft zitten is het prima. Nu uiteraard het moment waar iedereen op zit te wachten: Hoe hard heeft @
Sissors zijn TV van €1500 verkloot? Kijk en oordeel zelf, ik denk dat het zelf best goed gelukt is:
Het nadeel? Behalve dat het je €4 voor een plint kost als je niet nog een stuk hebt liggen en 5 zaagblaadjes voor je Lidl dremel kloon? Hij is vastgeplakt. Nu heb ik niet al te hoge pet op van de plak kwaliteiten van het soort plakstrips die onder de plints zitten, en ik vermoed dat met beleid het wel weer te verwijderen is. Maar eerlijk is eerlijk, dit is wel een risico bij een TV van €1500.