Ah zo, nee alleen de bovenkant hebben ze gemodificeerd.
Zo,
Zijn er al mensen met een 9002, 873 of 803 die Oreo hebben ontvangen? Volgens mij werkt Philips eerst de lage series bij, om te eindigen met de klanten die het meeste hebben neergelegd voor hun TV.
Beetje jammer van de manier van uitrollen.
Zijn er al mensen met een 9002, 873 of 803 die Oreo hebben ontvangen? Volgens mij werkt Philips eerst de lage series bij, om te eindigen met de klanten die het meeste hebben neergelegd voor hun TV.
Beetje jammer van de manier van uitrollen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Vermoedelijk komt dat ook door de ontwikkel- en testfasering. Bij de oudere modellen konden ze daar immers eerder mee beginnen. Voordeel is dat eventuele bugs er ook uit zijn bij een latere uitrol.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Op de Sony was de upgrade van 6 naar 7 weinig spectaculair. Er zaten amper nieuwe en nuttige features in. Ook werd bij mij de tv een stuk minder stabiel. Wellicht is het bij een Philips anders maar op basis van mijn ervaring bij Sony Android tv zou ik niet snel meer updaten.
Ondertussen eindelijk de bevestiging ontvangen voor mijn cashback. Benieuwd wanneer het geld dan eindelijk teruggestort wordt.
Ondertussen eindelijk de bevestiging ontvangen voor mijn cashback. Benieuwd wanneer het geld dan eindelijk teruggestort wordt.
De update naar Oreo is naar 8 geloof ik. En is volgens mij met name een andere lay-out van het startscherm.Aghanim schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:32:
Op de Sony was de upgrade van 6 naar 7 weinig spectaculair. Er zaten amper nieuwe en nuttige features in. Ook werd bij mij de tv een stuk minder stabiel. Wellicht is het bij een Philips anders maar op basis van mijn ervaring bij Sony Android tv zou ik niet snel meer updaten.
Cashback: had eerst alleen de streepjescode en serienummer zelf opgestuurd, maar kregen bericht dat alles eromheen ook ontvangen moest worden. 2 weken terug gedaan en nu bericht dat de 6 weken opnieuw aanvangt haha. Geen zorgen, maar wel grappig.
Bij Samsung duurt het (100e ook) inmiddels ook al 8 a 9 weken.
Die van mij is zojuist geupgrade nu afwachten hoe het bevalt maar voorlopig gaat het goedbifi_G60 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:20:
[...]
Via max snel de tv van schoonvader ook kunnen aanmelden, hij krijgt 10 euro meer coulance en wordt volgende week geupgrade
Cashback ingediend 2e week van januari, deze week geld ontvangen. Grappig dat je ook Samsung noemt - ik zit daar namelijk ook al langer op mijn 100 EUR te wachtenMacbookProx schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:33:
[...]
Cashback: had eerst alleen de streepjescode en serienummer zelf opgestuurd, maar kregen bericht dat alles eromheen ook ontvangen moest worden. 2 weken terug gedaan en nu bericht dat de 6 weken opnieuw aanvangt haha. Geen zorgen, maar wel grappig.
Bij Samsung duurt het (100e ook) inmiddels ook al 8 a 9 weken.

Weet iemand of het mogelijk is om HDR handmatig uit te schakelen wanneer ik een HDR video bekijk op een Philips 803?
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Volgens mij door in je beeldinstellingen een "niet" HDR setting te kiezen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Volgens mij moet je de bron zo instellen dat ie geen HDR verstuurd. De 803 switched namelijk naar de HDR beeldmodes, en daar kun je niet van afwijken...said006 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:09:
Weet iemand of het mogelijk is om HDR handmatig uit te schakelen wanneer ik een HDR video bekijk op een Philips 803?
Inderdaad, ik kan bij de beeldinstellingen/beeldmodus ook niet een niet-HDR modus selecteren. Het zijn allemaal HDR beelmodi, dus HDR Natuurlijk, HDR Film, HDR Sport etc.Martijn schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:25:
[...]
Volgens mij moet je de bron zo instellen dat ie geen HDR verstuurd. De 803 switched namelijk naar de HDR beeldmodes, en daar kun je niet van afwijken...
Best wel lastig om de bron zo in te stellen want meestal kan dat niet zoals bijvoorbeeld bij de ingebouwd Netflix app. die stuurt automatisch HDR signaal, kan je niet van afwijken denk ik.
Ik las dat andere tv fabrikanten deze optie wel hebben.
De HDR modus kan je (nu nog) niet aan ontkomen.
Maar deze HDR profielen kan je wel bewerken (tijdens een HDR uitzending)
Instellingen, alle instellingen, en beeldinstellingen.
Nu kan je het huidige profiel aanpassen naar eigen wens, en deze instellingen worden zodoende in het huidige HDR profiel opgeslagen.
De andere kan je ook aanpassen naar persoonlijke voorkeur, zodoende is het altijd wel optimaal te krijgen, standaard HDR profielen wordt ik iig niet gelukkig van, meer dan de helft van de tijd zie ik niet wat er bezig is
Nu kan je het huidige profiel aanpassen naar eigen wens, en deze instellingen worden zodoende in het huidige HDR profiel opgeslagen.
De andere kan je ook aanpassen naar persoonlijke voorkeur, zodoende is het altijd wel optimaal te krijgen, standaard HDR profielen wordt ik iig niet gelukkig van, meer dan de helft van de tijd zie ik niet wat er bezig is
Verwijderd
En wat is het resultaat nu?Mad-X schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:13:
Ik bedoelde te vragen of ze de sponsjes alleen aan de bovenkant geplaatste ledstrips (die naar boven schijnen) verplaatsen of ook bij de ledstrips aan de zijkant van de tv? Die dus opzij de ambilight verzorgen?
Ze komen bij mij vrijdag..
wat bedoel je met: helft van de tijd zie ik niet wat er bezig is?ReBr schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:18:
De HDR modus kan je (nu nog) niet aan ontkomen.
Is het beeld dan te donker?
Kan jij jouw voorkeurs HDR instellingen delen met mij?
Weet iemand of de 7303 krachtig genoeg is om middels Kodi 4K te streamen vanaf een NAS?
@Verwijderd Totaal ruk!
Modificatie is gewoon mislukt. Monteur had deze modificatie nog nooit gedaan.. Samen de TV weer van de muur gehaald. Weer opengeschroeft en ging toen de 16(?) sponsjes, die ieder individueel in een schoenendoos verpakt waren, met een voorbeeldfoto op een Ipad, plaatsen. Dit terwijl er duidelijk stond dat de 65” 20 sponsjes moest hebben en de 55” 16, maar gelukkig waren er nog sponsjes van de vervangen leds beschikbaar.
De man vond het een heel gepuzzel om ze te plaatsen. Men moet ze namelijk per “latch” waarachter de strip word geklemt, plakken. Verschillend per 6 of 5 led strips.
Enfin, alles weer met moeite in elkaar gezet en toestel aan de muur gehangen. Het resultaat: De initiële volledige felle balk is weer helemaal terug!!
Dus na het vervangen van de leds was de licht balk op een linker- en rechter-kant uitwaaier bijna weg en nu is deze weer in alle felheid en breedte terug!
Dus zoals op mijn eerste fotos..
De monteur snapte het ook niet en bleef maar herhalen dat hij het precies zoals Philips had aangegeven had uitgevoerd..
Wat een drama dit, 2 keer een modificatie (2 middagen vrijgenomen) en weer terug bij af..
En dat met een premium TV..
Gelukkig blijft het contact met de leverancier zeer goed. Zij balen ook enorm van het hele proces en dat het euvel niet is opgelost..Ik weet nu even niet hoe verder, maar wil het proces voor een modificatie niet nogmaals doorlopen. Mijn 65OLED803’s Ambilight is absoluut onbruikbaar nu..
Het erge is dat ik heel bewust na mijn Philips Aurea, weer Ambilight op mijn nieuwe TV wilde hebben. Naast de goede reviews qua beeldbewerking juist hierdoor de keuze weer op Philips laten vallen. Deze nieuwe serie zou hetzelfde ambilight euvel van de POS 9002 niet meer hebben.. Maar de huidige Ambilight implementatie is echt zeer slecht op sommige 803 units, veel te fel en dus erg gevoelig voor de juiste schijnhoek, met deze modificatietoestanden tot gevolg.
Ben nu sceptisch over het verkrijgen van een nieuwe 803 want wellicht heeft die precies hetzelfde euvel.. Als ik nu voor een Sony AF8 of een LG C8 ga, heb ik sowieso geen Ambilight.. Maar om een toestel te houden die Ambilight zou moeten hebben maar die je niet kan aanzetten, is voor mij ook geen optie..
Misschien maar wachten op de 804 reeks of toch nu maar voor een alternatief merk gaan.. Even geen idee nu..
Modificatie is gewoon mislukt. Monteur had deze modificatie nog nooit gedaan.. Samen de TV weer van de muur gehaald. Weer opengeschroeft en ging toen de 16(?) sponsjes, die ieder individueel in een schoenendoos verpakt waren, met een voorbeeldfoto op een Ipad, plaatsen. Dit terwijl er duidelijk stond dat de 65” 20 sponsjes moest hebben en de 55” 16, maar gelukkig waren er nog sponsjes van de vervangen leds beschikbaar.
De man vond het een heel gepuzzel om ze te plaatsen. Men moet ze namelijk per “latch” waarachter de strip word geklemt, plakken. Verschillend per 6 of 5 led strips.
Enfin, alles weer met moeite in elkaar gezet en toestel aan de muur gehangen. Het resultaat: De initiële volledige felle balk is weer helemaal terug!!

Dus na het vervangen van de leds was de licht balk op een linker- en rechter-kant uitwaaier bijna weg en nu is deze weer in alle felheid en breedte terug!
De monteur snapte het ook niet en bleef maar herhalen dat hij het precies zoals Philips had aangegeven had uitgevoerd..
Wat een drama dit, 2 keer een modificatie (2 middagen vrijgenomen) en weer terug bij af..
Gelukkig blijft het contact met de leverancier zeer goed. Zij balen ook enorm van het hele proces en dat het euvel niet is opgelost..Ik weet nu even niet hoe verder, maar wil het proces voor een modificatie niet nogmaals doorlopen. Mijn 65OLED803’s Ambilight is absoluut onbruikbaar nu..
Het erge is dat ik heel bewust na mijn Philips Aurea, weer Ambilight op mijn nieuwe TV wilde hebben. Naast de goede reviews qua beeldbewerking juist hierdoor de keuze weer op Philips laten vallen. Deze nieuwe serie zou hetzelfde ambilight euvel van de POS 9002 niet meer hebben.. Maar de huidige Ambilight implementatie is echt zeer slecht op sommige 803 units, veel te fel en dus erg gevoelig voor de juiste schijnhoek, met deze modificatietoestanden tot gevolg.
Ben nu sceptisch over het verkrijgen van een nieuwe 803 want wellicht heeft die precies hetzelfde euvel.. Als ik nu voor een Sony AF8 of een LG C8 ga, heb ik sowieso geen Ambilight.. Maar om een toestel te houden die Ambilight zou moeten hebben maar die je niet kan aanzetten, is voor mij ook geen optie..
Misschien maar wachten op de 804 reeks of toch nu maar voor een alternatief merk gaan.. Even geen idee nu..
K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding
@Mad-X wat balen dat de reparatie niet gelukt is. ik heb gisteren, nadat ik na 3 weken wachten weer eens gebeld had met de vertegenwoordiger van Philips, akkoord over de creditatie van mijn toestel. Naar verwachting heeft de dealer met 14 dagen mijn geld. Mijn tv is geweldig maar ambilight is onbruikbaar
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Verwijderd
@Mad-X
O dat meen je niet. Wel vreemd dat je dit resultaat nu hebt. Heeft hij de oude sponsjes er eerst wel afgehaald?
O dat meen je niet. Wel vreemd dat je dit resultaat nu hebt. Heeft hij de oude sponsjes er eerst wel afgehaald?
Ik heb een Philips 49PUS6101 Alleen heb geen Play store ingebouwd. Is er een mogelijkheid om alsnog play store erop te zetten?
@Verwijderd Bij de eerste “modificatie”, het vervangen van de leds, hadden ze schijnbaar bijna alle sponsjes niet herplaatst. Hierdoor staken de meeste leds dus niet meer te ver naar buiten en was de balk een stuk dunner (maar nog wel verkeerd en irritant aanwezig). De monteur die dus volgens de modificatierichtlijn 20 sponsjes moest plaatsen, had er maar 16 en heeft er dus 4 hergebruikt van de oude leds. De sponsjes waren identiek en zou dit uiteindelijke resultaat niet moeten beinvloeden denk ik.
Met het herplaatsen van de sponsjes bij de 2e “modificatie” worden volgens mij nu de leds weer allemaal te ver buiten de kap gedrukt, met de enorme lichtbalk ten gevolg.. Snap niet dat deze modificatie bij jou wel heeft gewerkt..Misschien dat mijn monteur ze toch niet correct heeft geplakt. Anyway, ben er wel redelijk klaar mee.. Hoe druk kan je zijn om gewoon het product te krijgen wat correct werkt..
Hierbij wat picas van tijdens de modificatie. Wat mij opvalt is hoe “klein” de hoeveelheid electronica in het toestel is en hoe “schoon” geplaatst. Dit is dus de electronica die de TV dus een Philips, Sony, LG of Panasonic maakt, aangezien het paneel natuurlijk altijd van LG is..
Verder een shot van de zwarte sponsjes geplaatst op de bovenste ledstrip.
https://ibb.co/rxmrZ7S
https://ibb.co/JmF1xG6
https://ibb.co/QCjXrLz
Enjoy..
Met het herplaatsen van de sponsjes bij de 2e “modificatie” worden volgens mij nu de leds weer allemaal te ver buiten de kap gedrukt, met de enorme lichtbalk ten gevolg.. Snap niet dat deze modificatie bij jou wel heeft gewerkt..Misschien dat mijn monteur ze toch niet correct heeft geplakt. Anyway, ben er wel redelijk klaar mee.. Hoe druk kan je zijn om gewoon het product te krijgen wat correct werkt..
Hierbij wat picas van tijdens de modificatie. Wat mij opvalt is hoe “klein” de hoeveelheid electronica in het toestel is en hoe “schoon” geplaatst. Dit is dus de electronica die de TV dus een Philips, Sony, LG of Panasonic maakt, aangezien het paneel natuurlijk altijd van LG is..
Verder een shot van de zwarte sponsjes geplaatst op de bovenste ledstrip.
https://ibb.co/rxmrZ7S
https://ibb.co/JmF1xG6
https://ibb.co/QCjXrLz
Enjoy..
K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding
Ja, idd te donker, zo erg zelfs dat ik liever via een aangesloten Chromecast2 kijk in 1080p.said006 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:43:
[...]
wat bedoel je met: helft van de tijd zie ik niet wat er bezig is?
Is het beeld dan te donker?
Kan jij jouw voorkeurs HDR instellingen delen met mij?
Selecteer een HDR profiel (bv HDR Natuurlijk)
Kleur 50
Contrast 70
Scherpte 3
Helderheid 50 (100 bij te donkere beelden)
Kleurverbetering uit
Kleurtemperatuur Normaal (evt Warm indien iets te blauw)
Contrastmodus Geoptimaliseerd voor Beelden
HDR Perfect uit
Videocontrast 100
Lichtsensor aan (uit is beter bij te donkere beelden)
Gamma 0
Ultra resolution uit
Ruisreductie uit
MPEG-artefactreductie uit
Motionstijlen uit (evt Film)
Verwijderd
@Mad-X
Vervelend allemaal. Bij mij was het verschil echt wel heel duidelijk, nog niet perfect, maar omdat ik tv op ga hangen verwacht ik het laatste stukje licht op het plafond ook kwijt te zijn.
Bij mij had hij 18 sponsjes geplaatst volgens de tekening.
Vervelend allemaal. Bij mij was het verschil echt wel heel duidelijk, nog niet perfect, maar omdat ik tv op ga hangen verwacht ik het laatste stukje licht op het plafond ook kwijt te zijn.
Bij mij had hij 18 sponsjes geplaatst volgens de tekening.
@Mad-X Ik zou er echt voor opteren om bij de verkopende partij te sturen op een ondeugdelijk product. Je hebt ze de gelegenheid gegeven om het te herstellen wat niet goed is gelukt. Oftewel gewoon in de winkel een nieuw toestel claimen en eerst proberen die wel goed is en die meenemen. Problem solved!
@Mad-X Misschien niet helemaal wat je wilt, maar is een switch naar de 65OLED873 geen optie? Die heb ik hier zelf nu staan en heb dat probleem van die lichtbalk totaal niet. Verder ben ik ook erg tevreden met deze TV, zeker in vergelijking met mijn 65PUS9109 die voor deze hier stond.
Hallo allen,
Heb deze vandaag besteld. pricewatch: Philips 43PUS7303 Zilver
Iemand enig idee of ik hier 4k materiaal via android / kodi via tv ga kunnen streamen ? Ik zou het ook kunnen via mijn nuc maar dan scheelt het weer een kabel als het zonder ook kan.
Iemand enig idee of ik hier 4k materiaal via android / kodi via tv ga kunnen streamen ? Ik zou het ook kunnen via mijn nuc maar dan scheelt het weer een kabel als het zonder ook kan.
Wou dat verdorie eens de daadwerkelijke cpu's neer zouden zetten ipv 'quad core'...apis29 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:36:
Philips 2019 lineup overzicht (ergens tegengekomenin de afgelopen dagen)
[Afbeelding]
Ik ga echt geen nieuwe android tv kopen zonder zeker te wetend dat deze de meest recente mediatek chip heeft.
Ja lastig is dat... op deze websitem0ridin schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:45:
[...]
Wou dat verdorie eens de daadwerkelijke cpu's neer zouden zetten ipv 'quad core'...
Ik ga echt geen nieuwe android tv kopen zonder zeker te wetend dat deze de meest recente mediatek chip heeft.
Staat ook alleen maar: neuer Mediatek Chipsatz (mehr Leistung, DV + DA Unterstützung)
I intend to live forever. So far, so good.
Ach, zal wel meer duidelijkheid komen zo gauw ze echt ge-released zijn...IkWilbert schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:59:
[...]
Ja lastig is dat... op deze website
Staat ook alleen maar: neuer Mediatek Chipsatz (mehr Leistung, DV + DA Unterstützung)
Zag ook deze post:
https://forum.setcombg.co...-2019-a-5.html#post915023
Maar volgens mij is dat ook speculatie, wordt ook een MT5597 genoemd waar ik nog nooit van gehoord heb (een lager geklokte 5998?)
Blijft redelijk ruk met die socs, had gehoopt (en doe dat nog steeds) dat de MT5998 toch meer de standaard gaat worden maar blijft afwachten. Ze zullen het zeker geen probleem vinden de klant te naaien met oudere socs
Op de 9104 na (wat eigenlijk gewoon een 2018 model is) krijgen ze sowieso allemaal een nieuwe SoC, is ook de reden dat ze Dolby Vision gaan (en kunnen) ondersteunen. De MT5597 is de voorganger van de 5598 maar nooit opgepikt (al schijnt de Youtube app op de Sony XE70 niet-Android TV het bij die aan te geven). Wat die gast daar allemaal post zijn eigen hersenspinsels aangezien het nooit in Aida64 is verschenen (van een MT5597 aka 5982). Heb hem al tig keer verteld dat de gpu van de MT5597 totaal anders is als wat er bij Aida wordt aangegeven en toch blijft hij het vermeldenm0ridin schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:06:
[...]
Ach, zal wel meer duidelijkheid komen zo gauw ze echt ge-released zijn...
Zag ook deze post:
https://forum.setcombg.co...-2019-a-5.html#post915023
Maar volgens mij is dat ook speculatie, wordt ook een MT5597 genoemd waar ik nog nooit van gehoord heb (een lager geklokte 5998?)
Blijft redelijk ruk met die socs, had gehoopt (en doe dat nog steeds) dat de MT5998 toch meer de standaard gaat worden maar blijft afwachten. Ze zullen het zeker geen probleem vinden de klant te naaien met oudere socs

Als het geen MT5598 wordt kan het ook misschien deze zijn: apis29 in "[LCD/OLED] Sony 2019 line-up"
Ikzelf bezit de 50pus7303, heb het zojuist even getest.Yarisken schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:55:
Hallo allen,
Stream via kodi op tv vanaf een synology ds213j.
Beeld is vloeiend, en scherp.
Wel heb ik om de +/- 20 a 30 sec. Dat hij weer even moet laden.
Ik heb de tv enkel via wifi aangesloten, aangezien ik geen kabel vrij heb bij de tv, kan dus niet uitsluiten of dit door de tv of door de wifi wordt veroorzaakt
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Hartelijk bedankt om te testen. Wifi 5Ghz kan onstabiel zijn op deze modellen heb ik gelezen. Ethernet is 100Mbs dus een hele grote 4k file kan dan ook gaan bufferen.MaD_co schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:18:
[...]
Ikzelf bezit de 50pus7303, heb het zojuist even getest.
Stream via kodi op tv vanaf een synology ds213j.
Beeld is vloeiend, en scherp.
Wel heb ik om de +/- 20 a 30 sec. Dat hij weer even moet laden.
Ik heb de tv enkel via wifi aangesloten, aangezien ik geen kabel vrij heb bij de tv, kan dus niet uitsluiten of dit door de tv of door de wifi wordt veroorzaakt
Maar als je al 20-30 seconden kan afspelen lijkt mij dat de "quad core" het wel aankan. Een usb HD is ook een optie :-). Ik laat nog iets weten eens ik getest heb.
Gewoon https://toengel.net/philipsblog/ in de gaten blijven houdenRvD86 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:56:
Ik heb een Phillips PUS6482/12.
Is daar al van bekend wanneer de Oreo update komt?
Weet iemand dat?
Weet iemand wat het verschil is tussen een 50/60hz en 100/120hz TV?
Als ik bijvoorbeeld Tv kijk of netflix zijn deze in 30 fps.
Als ik bijvoorbeeld Tv kijk of netflix zijn deze in 30 fps.
Beste,
Heeft iemand een idee hoe ik mijn philips helemaal uitzet ? Dus niet in standby. Ik zet altijd de stroom uit van al mijn devices en als android in de achtergrond nog actief is zal dit niet zo gezond zijn. Op google vind ik er niets over terug. Wel over standby dat dit voldoet aan de europese normen ....
Heeft iemand een idee hoe ik mijn philips helemaal uitzet ? Dus niet in standby. Ik zet altijd de stroom uit van al mijn devices en als android in de achtergrond nog actief is zal dit niet zo gezond zijn. Op google vind ik er niets over terug. Wel over standby dat dit voldoet aan de europese normen ....
Misschien dat je jezelf beter eerst even af kunt gaan vragen waarom "Android" op de achtergrond nog steeds operationeel wil blijven terwijl je het device waarop dat "spel" draait al "uit" gezet hebt? Een TV welke je nieuw uit 't karton haalt "boot" ook gewoon en laat je vervolgens alle TV zenders zien én na een stroomstoring bij je thuis weet zo'n TV zich vervolgens ook alle handmatig opgegeven netwerkinstellingen nog te herinnerenYarisken schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:22:
Beste,
Voor dát wat je vraagt: Een Master/Slave spanningslof welke alle "slaves" spanningsloos maaktt als de "master" onder een bepaald opname niveau komt?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wel mijn tv, intel nuc, playstation, soundbar is aangesloten op een stroomverdeler. Deze zet ik elke avond af voor het slapengaan om sluimerverbruik tegen te gaan. De philips , met android , zet ik ook zo af. Maar ik kan enkel de tv in standby zetten en niet helemaal afzetten. Dus ik vroeg me af of dit kon.wimmel_1 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:35:
[...]
Misschien dat je jezelf beter eerst even af kunt gaan vragen waarom "Android" op de achtergrond nog steeds operationeel wil blijven terwijl je het device waarop dat "spel" draait al "uit" gezet hebt? Een TV welke je nieuw uit 't karton haalt "boot" ook gewoon en laat je vervolgens alle TV zenders zien én na een stroomstoring bij je thuis weet zo'n TV zich vervolgens ook alle handmatig opgegeven netwerkinstellingen nog te herinneren![]()
Voor dát wat je vraagt: Een Master/Slave spanningslof welke alle "slaves" spanningsloos maaktt als de "master" onder een bepaald opname niveau komt?
Het zal idd misschien geen kwaad kunnen voor mijn tv.
Daarmee heb je dus je eigen vraag beantwoord?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb overal een wifi switch van sonoff tussen zitten, maar niet bij mijn tv en tv kastje (online.nl)
De tv werd afgeraden om helemaal uit te zetten ivm verwijderen restbeelden in standby modus en mijn tv kastje duurt enorm lang om op te starten na stroomonderbreking. Mijn Sonos set (2x play:1, playbar en sub) zijn echter allemaal van de stroom af en zet ik met mijn telefoon aan. Handig apparaatje hoor. Voor een paar euro op ali te koop.
De tv werd afgeraden om helemaal uit te zetten ivm verwijderen restbeelden in standby modus en mijn tv kastje duurt enorm lang om op te starten na stroomonderbreking. Mijn Sonos set (2x play:1, playbar en sub) zijn echter allemaal van de stroom af en zet ik met mijn telefoon aan. Handig apparaatje hoor. Voor een paar euro op ali te koop.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Kan natuurlijk wel maar je tv moet dan elke keer booten als je hem weer aanzet en dat kost tijd.Yarisken schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:22:
[...]
Wel mijn tv, intel nuc, playstation, soundbar is aangesloten op een stroomverdeler. Deze zet ik elke avond af voor het slapengaan om sluimerverbruik tegen te gaan. De philips , met android , zet ik ook zo af. Maar ik kan enkel de tv in standby zetten en niet helemaal afzetten. Dus ik vroeg me af of dit kon.
Het zal idd misschien geen kwaad kunnen voor mijn tv.
Hmm dat is 30 seconden tot een minuut. Niet heel overdreven vind ik.Winkiller schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:12:
[...]
Kan natuurlijk wel maar je tv moet dan elke keer booten als je hem weer aanzet en dat kost tijd.
Als je een OLED tv hebt, dan zou ik zeker niet aanraden om hem helemaal uit te schakelen, omdat de tv in de standby modus nog programma's uitvoert om restbeelden te verwijderen en de kans op inbranden te beperken.
Nou ik heb andere ervaringen, tot 4/5 min. voor ik verder kan maar ik zou het niet doen. Ik weet niet precies wat de TV nog doet na het uitzetten maar hij is meestal nog wel even bezig aan het knipperende ledje te zien.Yarisken schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:20:
[...]
Hmm dat is 30 seconden tot een minuut. Niet heel overdreven vind ik.
Ok en hoe zet je een Philips dan helemaal uit ?
@Yarisken stekker eruit.
Lol idd dat doe ik nu. Hoopte op een "propere" oplossing maar so be it.
Bedankt voor de info. Ben super tevreden van mijn tv. Wilde eerst een samsung maar deze is zoveel beter.
Oled en Qled zijn ook 2 verschillende technieken
.
Ik omschreef een paar topics hierboven het gebruik van een sonoff wifi switch. Hiermee onderbreek je de stroom met een app op je telefoon. Werkt bij mij in huis perfect. Zo kun je je stekker gewoon achter de tv in een lade laten liggen en toch de tv helemaal uitschakelen. Werkt perfect voor de stand-by apparatuur. Voor een paar euro te koop op Ali. Hier ook wel te koop, maar dan betaal je bijna 5x zoveel.
Ik omschreef een paar topics hierboven het gebruik van een sonoff wifi switch. Hiermee onderbreek je de stroom met een app op je telefoon. Werkt bij mij in huis perfect. Zo kun je je stekker gewoon achter de tv in een lade laten liggen en toch de tv helemaal uitschakelen. Werkt perfect voor de stand-by apparatuur. Voor een paar euro te koop op Ali. Hier ook wel te koop, maar dan betaal je bijna 5x zoveel.
Zojuist een software update geïnstalleerd op mijn 803, maar is nog niet android 8 oreo helaas...
Software is van 14 december zie ik bij instellingen.
Op de website staat dit: version:105.001.002.084, zip bestand , 1.3 GB, gepubliceerd 17 januari 2019
Op de website staat dit: version:105.001.002.084, zip bestand , 1.3 GB, gepubliceerd 17 januari 2019
Die was er al een tijdjeXrayCT schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:16:
Zojuist een software update geïnstalleerd op mijn 803, maar is nog niet android 8 oreo helaas...
https://toengel.net/phili...-tv-7-tpm171e-105-1-2-84/
Heb hem ook draaien op mijn 49PUS8503.
Erg fijn dat het probleem met vergeten ISF settings na standby is opgelost.
En sommigen hier hadden ook last van de auto standby door de Google screensaver bug, dus doe er je voordeel mee
Ik las net dat er voor de TV's die al Oreo hebben een update is die een aantal problemen oplost:
https://toengel.net/phili...-17-qm151e-qm161e-qm163e/
Onderaan het bericht staat ook vermeld dat de TVs met het TPM171E platform nu ook snel de Oreo update zullen krijgen.
De 55pus7272 haalt hier een update binnen momenteel van 1021.23MB. Vind er niks over terug op het www. Iemand enig idee welke update dit is? Tv draait al een tijdje op oero 8.0.
Gevonden: http://firmware.nettvserv...M163E_000.026.017.000.upg
Gaat dus om de 026.017.000 versie.
Overheen gelezen. My bad!
Gevonden: http://firmware.nettvserv...M163E_000.026.017.000.upg
Gaat dus om de 026.017.000 versie.
Overheen gelezen. My bad!
Mr Magic schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:55:
[...]
Die was er al een tijdje
https://toengel.net/phili...-tv-7-tpm171e-105-1-2-84/
Heb hem ook draaien op mijn 49PUS8503.
Erg fijn dat het probleem met vergeten ISF settings na standby is opgelost.
En sommigen hier hadden ook last van de auto standby door de Google screensaver bug, dus doe er je voordeel mee
Ik las net dat er voor de TV's die al Oreo hebben een update is die een aantal problemen oplost:
https://toengel.net/phili...-17-qm151e-qm161e-qm163e/
Onderaan het bericht staat ook vermeld dat de TVs met het TPM171E platform nu ook snel de Oreo update zullen krijgen.
[ Voor 89% gewijzigd door Sayko op 18-02-2019 23:12 ]
Vandaag ook de nieuwe Android 8 patch update zogezegd binnen gehaald betreft de 55PUS8601(QM151E) & 43PUS6501(QM163E) toestellen.
Yo mannen,
Effe nog een vraagje, playstore heeft niet alle apps. Is er een hack voor om deze wel allemaal beschikbaar te maken ?
Effe nog een vraagje, playstore heeft niet alle apps. Is er een hack voor om deze wel allemaal beschikbaar te maken ?
Je zou het APK bestand kunnen downloaden en vervolgens naar je tv verzenden en installeren.
Maar er is een reden waarom niet alle apps beschikbaar zijn in playstore. Kans is groot dat deze apps niet (goed) werken op een android tv.
Maar er is een reden waarom niet alle apps beschikbaar zijn in playstore. Kans is groot dat deze apps niet (goed) werken op een android tv.
Verwijderd
Ik blijf het zonde vinden dat Philips op zijn high end LCD televisies geen FALD gebruikt. Je bent echt overgeleverd aan OLED maar dat komt er hier echt niet in.
Ik twijfel heel erg tussen een LG OLED en een Philips OLED...
Zou gaan tussen de LG OLED55B8, LG OLED55C8 of de Philips 55OLED803...
Waarom zouden jullie Philips boven de LG verkiezen?
Simpel: Ambilight. Tot voort kort was het ook nog prijs, via de ING rentepunten was de Philips 1250 euro incl een cashback actie.
Ik heb op dit moment nog geen OLED, maar mijn vader heeft de voorloper van de 803. Ik ben nu voornemens om te wachten op de 804 en wil die eind dit jaar kopen bij leuke aanbieding.
Ik heb op dit moment nog geen OLED, maar mijn vader heeft de voorloper van de 803. Ik ben nu voornemens om te wachten op de 804 en wil die eind dit jaar kopen bij leuke aanbieding.
[ Voor 41% gewijzigd door SirMemeAlot op 22-02-2019 09:34 ]
Hahaha Ambilight doet mij niet zo veelSirMemeAlot schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:33:
Simpel: Ambilight. Tot voort kort was het ook nog prijs, via de ING rentepunten was de Philips 1250 euro incl een cashback actie.
Even los van die lichtjes rond de TV.
Puur beeld en TV
Als Ambilight niet hetgeen is wat je aantrekt, waarom twijfel je dan tussen de twee televisies? Wat betreft ontwikkeling gebruikt LG vaak iets nieuwere panelen, want zij maken voor veel grote merken de panelen. Ze gebruiken zelf eerst de panelen. Als je puur naar beeld kijkt zie je niet veel verschil. Tenminste ik heb beide TV's bekeken en het ziet er bij beide fenomenaal uit. Als je van een niet OLED paneel naar een OLED paneel gaat dan ga je bij beide TV"s een enorm verschil merken.
edit: I stand corrected.
edit: I stand corrected.
Panelen zijn identiek, de LG heeft een beter(e) OS/UI, de Philips heeft betere motion. Imho
Nickname does not reflect reality
LG OLED B8 heeft Dolby Vision support maar niet HDR10+
Philips OLED803 heeft HDR10+ support maar geen Dolby Vision
Er is meer content op DV dan op HDR10+ wat de keuze voor DV gerechtvaardigd maakt.
Aan de andere kant heeft Philips wel Android tv en LG heeft zijn eigen OS erop draaien.
Wat betreft de B8 en C8, zou ik eerder voor de C8 gaan omdat die de nieuwere beeldprocessor Alpha9 heeft en B8 de Alpha7.
Dus mijn keuze zou de LG OLED C8 zijn.
Philips OLED803 heeft HDR10+ support maar geen Dolby Vision
Er is meer content op DV dan op HDR10+ wat de keuze voor DV gerechtvaardigd maakt.
Aan de andere kant heeft Philips wel Android tv en LG heeft zijn eigen OS erop draaien.
Wat betreft de B8 en C8, zou ik eerder voor de C8 gaan omdat die de nieuwere beeldprocessor Alpha9 heeft en B8 de Alpha7.
Dus mijn keuze zou de LG OLED C8 zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door Autopilot op 22-02-2019 15:27 ]
Je kan ook nog even afwachten op de 804. Die biedt ondersteuning voor HDR10+ en Dolby Vision.
Van de week QM163E_U_0.26.17.0 geinstalleerd op mijn 55pus7181 en sindsdien valt om de 2 minuten een of twee seconden het geluid weg. Erg storend. Als je hem nog niet geinstalleerd heb wacht dan nog even af zou ik zeggen.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Hier geen problemen met QM163E op een 43PUS6501.peacelord schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:13:
Van de week QM163E_U_0.26.17.0 geinstalleerd op mijn 55pus7181 en sindsdien valt om de 2 minuten een of twee seconden het geluid weg. Erg storend. Als je hem nog niet geinstalleerd heb wacht dan nog even af zou ik zeggen.
Dus toch resetten en geluid instellingen na lopen.....
Ik zit al enige tijd met het lijkt wel een stuck pixel. Echter heb ik al de rest beelden laten verwijderen maar nog steeds blijft de pixel blauw.
Het gaat om een OLED 803 wie kan mij helpen ?
Ik heb voor Android TV gekozen en ben daarom voor de Philips gegaan.dfrenner schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:32:
Ik twijfel heel erg tussen een LG OLED en een Philips OLED...
Klantenservice retailer/Philips?donkey02 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 03:49:
Ik zit al enige tijd met het lijkt wel een stuck pixel. Echter heb ik al de rest beelden laten verwijderen maar nog steeds blijft de pixel blauw.
Heeft iemand wat meer info over de Android 8 uitrol? Ik heb een 8303 serie.
En andere vraag: zijn er voor Philips tv's ook een soort beta versies die je kan gebruiken?
En andere vraag: zijn er voor Philips tv's ook een soort beta versies die je kan gebruiken?
En bijna een maand verder heb ik het telefoontje, vrijdag komen ze langs voor reparatie. Ik ben benieuwd.Sissors schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:37:
Ter informatie voor geïnteresseerde, door dit topic begon de fameuze lichtbak me toch op te vallen, en vandaag reactie dat Philips hem thuis komt repareren.
@Sissors Succes vrijdag! Laat even weten hoe je gevaren bent..
Ikzelf ben nu met mijn “ambilightlichtbalkprobleem” in het zgn. “van het kastje naar de muur scenario” beland.. De Philips accountmanager verwijst mij via de leverancier naar CE repair om tot een oplossing te komen en CE repair verwijst naar de Philips Accountmanager om eigenaarschap te nemen m.b.t dit euvel.
Het meest telleurstellende is dat Philips/TP vision nu na de 2 mislukte modificaties aangeeft dat het toestel “conform concept is” en wat hen betreft dus nu correct functioneert.. Really??!!
Kijk nog even naar onderstaande links met de foto’s! Een enorme lichtbalk van 20cm dik en 4 meter lang door de huiskamer, is dat de OLED “plus ervaring” van Philips Ambilight, die men met tonnen marketingbudget belooft aan de consument? Of zijn alle marketing plaatjes gemanipuleerd tot een betoverende kleurenwolk rondom het scherm, maar die in werkelijkheid dus een laserstraalachtige ervaring geeft die door de huiskamer klieft?
Hier nog even de huidige situatie na de 2 modificaties:
https://ibb.co/9ZxDShh
https://ibb.co/qY7HTGL
Schijnbaar komt dit euvel dus bijna bij alle 803’s voor.. Onbegrijpelijk als je weet dat Philips dezelfde problemen had met de vorige serie, de POS 9002.. Gewoon te felle leds met een verkeerde schijnhoek. De 903’s schijnen hier geen of minder last van te hebben door een andere kap (misschien door de bowers & wilkins toevoeging?)..
Anyway, een zeer telleurstellende ervaring (en opstelling vanuit Philips/TP vision) voor een zeer loyale Philips fan als ikzelf (opgegroeid in een Philipsgezin).
Gelukkig is de service en het invoelend vermogen vanuit mijn leverancier erg goed en ben ik ervan overtuigd dat ik het toestel kan retourneren. Maar dit is vanzelfsprekend niet het scenario wat je gezamenlijk voor ogen had.. To be continued..
Ikzelf ben nu met mijn “ambilightlichtbalkprobleem” in het zgn. “van het kastje naar de muur scenario” beland.. De Philips accountmanager verwijst mij via de leverancier naar CE repair om tot een oplossing te komen en CE repair verwijst naar de Philips Accountmanager om eigenaarschap te nemen m.b.t dit euvel.
Het meest telleurstellende is dat Philips/TP vision nu na de 2 mislukte modificaties aangeeft dat het toestel “conform concept is” en wat hen betreft dus nu correct functioneert.. Really??!!
Kijk nog even naar onderstaande links met de foto’s! Een enorme lichtbalk van 20cm dik en 4 meter lang door de huiskamer, is dat de OLED “plus ervaring” van Philips Ambilight, die men met tonnen marketingbudget belooft aan de consument? Of zijn alle marketing plaatjes gemanipuleerd tot een betoverende kleurenwolk rondom het scherm, maar die in werkelijkheid dus een laserstraalachtige ervaring geeft die door de huiskamer klieft?

Hier nog even de huidige situatie na de 2 modificaties:
https://ibb.co/9ZxDShh
https://ibb.co/qY7HTGL
Schijnbaar komt dit euvel dus bijna bij alle 803’s voor.. Onbegrijpelijk als je weet dat Philips dezelfde problemen had met de vorige serie, de POS 9002.. Gewoon te felle leds met een verkeerde schijnhoek. De 903’s schijnen hier geen of minder last van te hebben door een andere kap (misschien door de bowers & wilkins toevoeging?)..
Anyway, een zeer telleurstellende ervaring (en opstelling vanuit Philips/TP vision) voor een zeer loyale Philips fan als ikzelf (opgegroeid in een Philipsgezin).
Gelukkig is de service en het invoelend vermogen vanuit mijn leverancier erg goed en ben ik ervan overtuigd dat ik het toestel kan retourneren. Maar dit is vanzelfsprekend niet het scenario wat je gezamenlijk voor ogen had.. To be continued..
Ik heb nu nog een probleem met mijn 803 (geen idee of het nieuw is, of het me nog nooit is opgevallen). Nu kan monteur daar meteen misschien wat over zeggen vrijdag, maar ik ben benieuwd of iemand hier er ooit van heeft gehoord:
Mijn hele beeld is een paar millimeter naar rechts bewogen. Dus rechts valt een heel klein randje eraf, links is een iets dikkere zwarte rand ontstaan (daarom viel het me eerst eigenlijk niet op, doordat het OLED is valt een zwart randje niet op naast de normale bezel). Een herstart van de TV (volledig, dus niet in/uit standby) lost het probleem op, maar na loop van tijd komt het weer terug. Ik heb nog niet exact kunnen reproduceren wanneer dit gebeurd. Factory reset heeft ook niks veranderd.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Want het is dus duidelijk geen defect paneel oid.
Mijn hele beeld is een paar millimeter naar rechts bewogen. Dus rechts valt een heel klein randje eraf, links is een iets dikkere zwarte rand ontstaan (daarom viel het me eerst eigenlijk niet op, doordat het OLED is valt een zwart randje niet op naast de normale bezel). Een herstart van de TV (volledig, dus niet in/uit standby) lost het probleem op, maar na loop van tijd komt het weer terug. Ik heb nog niet exact kunnen reproduceren wanneer dit gebeurd. Factory reset heeft ook niks veranderd.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Want het is dus duidelijk geen defect paneel oid.
Waarschijnlijk de pixel shift om image retention/burnin tegen te gaan. Deze kan je wel uitschakelen maar dit is niet aan te raden.
Niks kunnen vinden met Googlen, maar dat lijkt me een redelijk obvious verklaring inderdaadCruetrue schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:32:
Waarschijnlijk de pixel shift om image retention/burnin tegen te gaan. Deze kan je wel uitschakelen maar dit is niet aan te raden.

Kan alleen niet vinden waar je het kan uitschakelen (gewoon om te proberen, niet om permanent uit te hebben). Ben alleen benieuwd nu dan als hij een tijd aan staat of hij dan ook aan een andere kant als links iets verschuift.
@Sissors Klopt! Ik zag het gisteren ook in eens. Eerst rechts een dikkere zwarte rand en later links. Dacht ook eerst dat het niet klopte, maar het is denk ik inderdaad het pixel shift principe dat Cruetrue aangeeft.
@Sissors Zie Philips 65OLED873 beeldlijnen verspringen
Betreft dan de 873, maar ga er vanuit dat hetzelfde voor de jouwe van toepassing is
Betreft dan de 873, maar ga er vanuit dat hetzelfde voor de jouwe van toepassing is
Ik heb de 55pus7303 en die streamt (bekabeld) gewoon 4k vanaf mijn nas.frankpaul1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:49:
Weet iemand of de 7303 krachtig genoeg is om middels Kodi 4K te streamen vanaf een NAS?
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Op de 803 is pixel shift niet uit te zetten, deze staat standaard, en dus ook altijd, aan.Sissors schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:40:
[...]
Kan alleen niet vinden waar je het kan uitschakelen (gewoon om te proberen, niet om permanent uit te hebben). Ben alleen benieuwd nu dan als hij een tijd aan staat of hij dan ook aan een andere kant als links iets verschuift.
Nickname does not reflect reality
Sinds kort heb ik de 65OLED903 staan, wat een mooie tv! Wel heb ik bij het afspelen van videos in kodi af en toe framedrops (stotterend beeld)
De televisie heb ik bekabeld op het netwerk aangesloten, de videos worden afgespeeld van mijn NAS. Netwerksnelheid lijkt me absoluut geen issue. De motion settings van de televisie heb ik al geprobeerd op verschillende settings, bij allen blijft er last van een stotterend beeld af en toe. Kan ik ergens instellen dat de tv de refreshrate echt aanpast naar de refreshrate van de video? Het lijkt wel alsof daar het issue in zit? Iemand hier ervaring mee of de gouden tip?
De televisie heb ik bekabeld op het netwerk aangesloten, de videos worden afgespeeld van mijn NAS. Netwerksnelheid lijkt me absoluut geen issue. De motion settings van de televisie heb ik al geprobeerd op verschillende settings, bij allen blijft er last van een stotterend beeld af en toe. Kan ik ergens instellen dat de tv de refreshrate echt aanpast naar de refreshrate van de video? Het lijkt wel alsof daar het issue in zit? Iemand hier ervaring mee of de gouden tip?
Die van mijn schoonvader is ook gedaan deze heb ik met usb geupgrade naar Oreo , mijn eigen televisie heb ik de naam van gewijzigd in het service menu en die heeft ook netjes de laatste Oreo update gejnstalleerd welke nog niet los te downloaden is. Tot nu toe werkt alles als een zonnetje bij beide toestellenbifi_G60 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:20:
[...]
Die van mij is zojuist geupgrade nu afwachten hoe het bevalt maar voorlopig gaat het goed
@Mad-X, monteur langs geweest, met een behoorlijk grote krat (zeg maar twee keer de inhoud van een standaard AH krat). Daarin zaten rijen dozen, en in elke doos zat één minuscuul rubbertje. Idiote verpakking dus. Eerst was de monteur nog een beetje van dat het zo hoorde, maar voor mij is het simpel: volgens Philips zelf hoort het niet zo.Mad-X schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:59:
@Sissors Succes vrijdag! Laat even weten hoe je gevaren bent..
Goed, toen even geholpen met alle rubbertjes uitpakken. Elk rubbertje was kleiner dan de LED module waar hij boven moest. Dat niet alleen, ondanks die enorme krat had hij niet genoeg rubbertjes meegekregen om alles te doen. Hetgeen wat hij had heeft hij erop geplakt, ernaar gekeken, en weer eraf gehaald. Zijn conclusie was namelijk ook dat dit zinloos was en niet de oplossing voor het probleem is.
Oftewel, wordt vervolgt...
Ik heb een 49PUS8503 die op hetzelfde platform draait als de 903 (TPM171E) en heb om te testen even Kodi op de TV zelf geinstalleerd (gebruik normaal een Nvidia Shield).BiLLie- schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:59:
Sinds kort heb ik de 65OLED903 staan, wat een mooie tv! Wel heb ik bij het afspelen van videos in kodi af en toe framedrops (stotterend beeld)
Voor zover ik kan zien ondersteunt de Android versie die op de TV draait alleen maar de 1920x1080 resolutie op 50 Hz. Als je in Kodi kijkt onder System -> Display -> Whitelist zie je ook alleen maar deze resolutie en refresh rate staan en kun je niets anders selecteren.
Ik heb wat 1080p en 4K videos afgespeeld, maar als ik tijdens het afspelen onder Video settings -> Video calibration kijk, zie ik dat de resolutie en refresh rate gewoon op 1920x1080 @ 50 Hz blijft staan.
Het lijkt er dus op dat Kodi draaien op de TV zelf niet de optimale beeldkwaliteit geeft helaas
Dat idee had ik ook al, dan maar een Mi Box S aanschaffen..Mr Magic schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:32:
[...]
Ik heb een 49PUS8503 die op hetzelfde platform draait als de 903 (TPM171E) en heb om te testen even Kodi op de TV zelf geinstalleerd (gebruik normaal een Nvidia Shield).
Voor zover ik kan zien ondersteunt de Android versie die op de TV draait alleen maar de 1920x1080 resolutie op 50 Hz. Als je in Kodi kijkt onder System -> Display -> Whitelist zie je ook alleen maar deze resolutie en refresh rate staan en kun je niets anders selecteren.
Ik heb wat 1080p en 4K videos afgespeeld, maar als ik tijdens het afspelen onder Video settings -> Video calibration kijk, zie ik dat de resolutie en refresh rate gewoon op 1920x1080 @ 50 Hz blijft staan.
Het lijkt er dus op dat Kodi draaien op de TV zelf niet de optimale beeldkwaliteit geeft helaas
Monteur stuurde me door naar winkel waar ik hem had gekocht (en eigenlijk klopt dat natuurlijk ook), wat de Philips personeels winkel is. En die claimen naar aanleiding van een foto dat het working as intended is...Sissors schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:56:
[...]
@Mad-X, monteur langs geweest, met een behoorlijk grote krat (zeg maar twee keer de inhoud van een standaard AH krat). Daarin zaten rijen dozen, en in elke doos zat één minuscuul rubbertje. Idiote verpakking dus. Eerst was de monteur nog een beetje van dat het zo hoorde, maar voor mij is het simpel: volgens Philips zelf hoort het niet zo.
Goed, toen even geholpen met alle rubbertjes uitpakken. Elk rubbertje was kleiner dan de LED module waar hij boven moest. Dat niet alleen, ondanks die enorme krat had hij niet genoeg rubbertjes meegekregen om alles te doen. Hetgeen wat hij had heeft hij erop geplakt, ernaar gekeken, en weer eraf gehaald. Zijn conclusie was namelijk ook dat dit zinloos was en niet de oplossing voor het probleem is.
Oftewel, wordt vervolgt...
Ik heb me nooit heel erg eraan geirriteerd, dus ik ga me ook niet druk er verder over maken, misschien zelf nog wat proberen te hobby'en eraan.
@Sissors dank voor de terugkoppeling. Ongelooflijk dat CE repair gewoon precies dezelfde actie neemt, terwijl het al eerder duidelijk was dat het plaatsen van de zgn. Sponsjes niet de oplossing is.. Het lijkt erop dat zij gewoon uitvoeren, ongeacht het uiteindelijke resultaat (en waarschijnlijk gewoon de rekening richting Philips schrijven).
En nee, deze ambilightprojectie op het plafond is absoluut niet “working as intended”.. Kijk nog even naar de foto’s van Renzo met zijn 903.. Daarnaast spreekt Philips zichzelf behoorlijk tegen door een modificatieprogramma te hebben om juist deze productiefout op te lossen..
Deze werkt dus niet en nu gaat Philips zich verschuilen achter het standpunt “working as intended” en “works according to concept”, want ze willen vanzelfsprekend het risico van meer klachten en mogelijke retouren en dus ultimo hoge kosten voorkomen..
Anyway, ik heb besloten niet te gaan hobbyen aan een tv van 3k euro en hij gaat dus retour.. Even kijken of ze wat hebben geleerd met de nieuwe 804 die op komst is en anders gaan we naar de C9 van LG of de nieuwe Sony. To be continue..
En nee, deze ambilightprojectie op het plafond is absoluut niet “working as intended”.. Kijk nog even naar de foto’s van Renzo met zijn 903.. Daarnaast spreekt Philips zichzelf behoorlijk tegen door een modificatieprogramma te hebben om juist deze productiefout op te lossen..
Deze werkt dus niet en nu gaat Philips zich verschuilen achter het standpunt “working as intended” en “works according to concept”, want ze willen vanzelfsprekend het risico van meer klachten en mogelijke retouren en dus ultimo hoge kosten voorkomen..
Anyway, ik heb besloten niet te gaan hobbyen aan een tv van 3k euro en hij gaat dus retour.. Even kijken of ze wat hebben geleerd met de nieuwe 804 die op komst is en anders gaan we naar de C9 van LG of de nieuwe Sony. To be continue..
Man man man. Na vandeweek ineens een blauwe pixel. Gaat me tv nu helemaal niet meer aan. Zat vanavond een film te kijken liep me tv vast leek het wel toen ging de tv in reboot. Maar daarna ging de tv uit en bleef de led indicator knipperen. Op de site van Philips staat dat je dan een harde reset moet doen. Ik dus een uur de stroom van de tv af gehaald en vervolgens de stroom er weer op gedaan.
Helaas gaat de tv niet meer aan.
De led blijft knipperen.
Morgen maar terug met de tv
Helaas gaat de tv niet meer aan.
De led blijft knipperen.
Morgen maar terug met de tv
Amazon Prime heeft de HDR ondersteuning eindelijk vrij gegeven voor onze Philips modellen.
UpDate maandag 4 maart:
Beste nieuws in tijden voor mijn OLED873: Vanmorgen de OREO software geladen, is sinds gisteren beschikbaar.
En zie wat ook een nieuw Mainboard niet lukte anderhalve week geleden, werkt nu eindelijk vlekkeloos: de 3 UHD Demo zenders van Astra UHD geven eindelijk het bijbehorende 4K BEELD vrij, was sinds de installatie voorjaar 18 slechts een OLED Black beeld, en nu echte scherpe en deels van HLG voorziene UHD beeld.
Update maandag avond, instellingen behouden, ook de combinatie Ambilight met 7 losse Hue lampen.
Beeld en geluid instellingen ook behouden, nu eens Prime Video met HDR testen...
UpDate maandag 4 maart:
Beste nieuws in tijden voor mijn OLED873: Vanmorgen de OREO software geladen, is sinds gisteren beschikbaar.
En zie wat ook een nieuw Mainboard niet lukte anderhalve week geleden, werkt nu eindelijk vlekkeloos: de 3 UHD Demo zenders van Astra UHD geven eindelijk het bijbehorende 4K BEELD vrij, was sinds de installatie voorjaar 18 slechts een OLED Black beeld, en nu echte scherpe en deels van HLG voorziene UHD beeld.
Update maandag avond, instellingen behouden, ook de combinatie Ambilight met 7 losse Hue lampen.
Beeld en geluid instellingen ook behouden, nu eens Prime Video met HDR testen...
[ Voor 86% gewijzigd door dinandus op 04-03-2019 21:24 ]
Mijn pus7502 voorzien van de Oreo update die vandaag aangeboden werd. Krijg je na installatie alleen doodleuk de melding dat alle beeld- en geluidsinstellingen een reset hebben gekregen ivm de update... Wat is dat klote zeg! Kun je dus alles weer opnieuw gaan instellen, voor elke bron!!
Hier ook de Oreo update geinstalleerd op mijn 49PUS8503. Verliep soepel en alle instellingen bleven gewoon bewaard.Yo_flow schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:50:
Mijn pus7502 voorzien van de Oreo update die vandaag aangeboden werd. Krijg je na installatie alleen doodleuk de melding dat alle beeld- en geluidsinstellingen een reset hebben gekregen ivm de update... Wat is dat klote zeg! Kun je dus alles weer opnieuw gaan instellen, voor elke bron!!
Update op mijn 49PUS6482 geïnstalleerd, en nu zit hij met een bootloop
Is ondertussen al tig keer herstart...
Weet iemand een manier om factory reset te kunnen doen?
Volume down en power ingedrukt houden bij het insteken van de stroomkabel lijkt niets te doen.
Update: hij kwam vanzelf in recovery na een stuk of 10~20 reboots, daar kon ik wipe date kiezen. Nu lijkt alles te werken.

Is ondertussen al tig keer herstart...
Weet iemand een manier om factory reset te kunnen doen?
Volume down en power ingedrukt houden bij het insteken van de stroomkabel lijkt niets te doen.
Update: hij kwam vanzelf in recovery na een stuk of 10~20 reboots, daar kon ik wipe date kiezen. Nu lijkt alles te werken.
[ Voor 18% gewijzigd door Volvados op 04-03-2019 20:43 ]
Hier ook.Mr Magic schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:01:
[...]
Hier ook de Oreo update geinstalleerd op mijn 49PUS8503. Verliep soepel en alle instellingen bleven gewoon bewaard.
Weet iemand hoe je dingen uit ‘favorieten’ op het Home scherm haalt?
Behalve dat het leuk is de nieuwste te hebben, ervaren jullie ook echt voordelen van de Oreo update?
Net ook even geüpdatet op mijn PUS6412. Voor-/nadelen en belangrijkste eerste indrukken:Sissors schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:52:
Behalve dat het leuk is de nieuwste te hebben, ervaren jullie ook echt voordelen van de Oreo update?
- Grootste eerste indruk is het hoofdmenu natuurlijk. Compleet anders, wel even wennen....
- Favoriete apps bovenaan, geen onnodige meuk of reclame meer
want dat kun je uitzetten
- HDMI ARC volume lijkt eindelijk weer te werken!
Maar nog even afwachten of dat echt zo is. Eerder kon ik maar naar max. 30 volume op mijn versterker, nu weer hoger.
- Timeshift werkt eindelijk fatsoenlijk!
Eerder kon je alleen terugspoelen als je het programma daarvoor al eens op pauze had gezet. Anders gaf de tv een foutmelding
- Content pauzeert / stopt wanneer je naar het hoofdmenu gaat. Dat vond ik een vreemde verandering... Misschien voor performance
- Het lijkt erop alsof het beeld flikkert met de lichtsensor aan. Maar daarvoor eerst nog iets meer testen.
- TV logo's zijn echt heeeeeul erg lelijk geworden met een wit achtergrondje
@MacbookProx Lang de OK toets inhouden op een item, dan krijg je een submenu. Dat werkte ook al in Android 7
[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 04-03-2019 21:37 ]
Heeft iemand toevallig meegemaakt dat hun OLED scherm is "ingebrand" door direct zonlicht ??
Ik heb ineens 2 grote vage vlekken onderin me tv met redelijk strakke lijnen.. een rechthoek en een driehoek.
Volgens mijn vrouw is de tv amper aan geweest maar heeft ze wel de zon langs het gordijn zien schijnen op die exacte plek.
Moet je daar nu ook al rekening mee gaan houden bij een OLED scherm...??
Ik heb ineens 2 grote vage vlekken onderin me tv met redelijk strakke lijnen.. een rechthoek en een driehoek.
Volgens mijn vrouw is de tv amper aan geweest maar heeft ze wel de zon langs het gordijn zien schijnen op die exacte plek.
Dát is al heel lang bekend. Direct zonlicht is slecht voor het organische materiaal in een OLED.vinno86 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:58:
Heeft iemand toevallig meegemaakt dat hun OLED scherm is "ingebrand" door direct zonlicht ??
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
@alex3305
Oeh, timeshift is wel een hele fijne zeg! Merk je verder nog een verschil qua snelheid? Las her en der dat dit ook enorm verbeterd zou zijn, maar misschien afhankelijk van (ouderdom) model...
Oeh, timeshift is wel een hele fijne zeg! Merk je verder nog een verschil qua snelheid? Las her en der dat dit ook enorm verbeterd zou zijn, maar misschien afhankelijk van (ouderdom) model...
Ik zie op m'n 8102 dat er een update klaar staat. Straks maar eens installeren.
Misschien nog tip voor iedereen, Beeld en Geluid instellingen zijn weg, Dus wellicht eerst even de voor jou ideale instellingen vastleggen….
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.