Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

@MacbookProx tv doet het gewoon hoor, maar de klantenservice is zoooo slecht. Mijn probleem is al vanaf aankoop, 23 november. Als je mijn topics volgt had je dat kunnen weten.
@wimmel_1, ik typ het op mijn telefoon. Laptop gebruik ik voor de formele communicatie.... Met interpunctie enzo😉.

Natuurlijk twijfel is, maar ee 65 oled is boven budget. Maar het duurt ongetwijfeld een paar weken voor ik mijn geld daadwerkelijk heb.... Dus ik heb nog ff

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Het geld kan je snel hebben hoor eens er beslist is tot creditatie. Wat is het budget dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:47
Dus je gaat van een OLED met Ambilight (blijkbaar 2 dingen die je belangrijk vind) naar een QLED zonder ambilight? Lijkt me dubbel achteruit? enige vooruitgang is naar 65"

Koop dan een OLED 55" en iets als Dreamscreen. Heb je ook ambilight (met wel wat beperkingen, zoals bij interne bronnen geen ambilight. Enkel via HDMI devices) maar kun je ze zelf plaatsen (en dus bepalen hoe ze schijnen) en heb je meer dan nu wil (geen ambilight EN geen oled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

@Waah voor Ambilight ben ik afhankelijk van Philips en je wilt serieus niet weten wat een gezeik ik heb gehad. Detail: er hoeven nog maar 2 of 3 ledstripjes vervangen te worden en het probleem is opgelost hè.
Blijkbaar is Philips niet in staat om sinds 11 januari een monteur naar mijn huis te sturen met 3 ledstripjes in zijn auto om mijn probleem op te lossen. Toen de monteur de 11e wegging heb ik hier ook gepost dat ik erg blij was met het voorlopige resultaat en dat ik anderen adviseerde om dit vooral ook te doen. We zijn nu exact 14 dagen verder en ik ben nog niet eens gebeld voor een vervolg. Maar anyway, ik word alweer gefrustreerd. Terug naar jouw opmerkingen en dan heb je gewoon gelijk. Mijn oog is intussen gevallen op de Sony KD-65AF8 en de Panasonic TX-65FZW804. Boven budget, maar de opmerkingen dat ik er zeker op achteruit ga doen mij twijfelen :), maar ik wil dit topic niet teveel vervuilen dus wellicht stel ik de vraag in het aankoopadvies.
We hebben een nieuwe bank en daardoor zitten we 5 meter van de bank af.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Ik snap je frustratie @..Christiaan.. maar een dergelijke serivce/reparatie duurt soms gewoon wat langer en is 14 dagen echt niet heel raar. Ik zou overigens (zoals eerder aangegeven) erop sturen om het toestel terug te brengen naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Het is tenslotte een ondeugedelijk product en is de verkopende partij (dus niet Philips) verplicht met een oplossing te komen. Oftewel, laat ze hem omruilen in de winkel voor wel een goed werkend model. De winkel zal op hun beurt de afwikkeling met Philips moeten opakken voor het geretourneerde toestel.

Nogmaals, dit soort perikelen heb je ook bij Samsung, LG, Sony, etc.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
renzo4000 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:12:
Nogmaals, dit soort perikelen heb je ook bij Samsung, LG, Sony, etc.
Sterker nog, volgens mij gebruiken die ook 'CE Repair' als er shit aan de knikker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

@renzo4000 Mijn verkopende partij heeft zelfs de vertegenwoordiger ingeschakeld en zelfs die komt er met Philips niet uit. Maar.....ik ga mijn frustraties hier niet uiten. Philips hoofdstuk is dicht. Nu wachten op de centen.

[ Voor 29% gewijzigd door ..Christiaan.. op 25-01-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat maakt niet uit, ze moeten jou niet opzadelen met garantie issues van Philips. Gewoon aangeven dat je de tv wil omruilen voor een nieuwe. Punt.

https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:23

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:21:
@..Christiaan..

Ik kan normaal wel redelijk goed door misplaatste interpunctie en gevoelens heen lezen maar uit de bovenstaande, door jou geplaatste, tekst is serieus weinig zinnigs te halen.

Ik hoop dus eigenlijk dat je de partijen waarmee je direct contact gehad hebt niet op dezelfde manier aangeschreven hebt :o
En wat voegt dit allemaal toe behalve een onnodige reactie. :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:41:
[...]

En wat voegt dit allemaal toe behalve een onnodige reactie. :? ;)
Je doelt op je eigen reactie, nu? En deze reactie daar vervolgens weer op

Wat het toevoegt is waarschijnlijk weinig tot niets maar wat hierboven ook al gezegd is: Dit soort zaken kosten gewoon tijd (veel tijd, vaak) en dan helpt het niet als je op zo'n manier met de betrokken partijen gaat communiceren en waarbij zowel Philips alsook CE Repair niet eens de partijen zijn waarmee er door de consument geschakeld moet worden, de consument dient in dezen alleen met Expert te schakelen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:53:
[...]

Je doelt op je eigen reactie, nu? En deze reactie daar vervolgens weer op
Welke reactie bedoel je ?
wimmel_1 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:53:
[...]
Wat het toevoegt is waarschijnlijk weinig tot niets maar wat hierboven ook al gezegd is: Dit soort zaken kosten gewoon tijd (veel tijd, vaak) en dan helpt het niet als je op zo'n manier met de betrokken partijen gaat communiceren en waarbij zowel Philips alsook CE Repair niet eens de partijen zijn waarmee er door de consument geschakeld moet worden, de consument dien alleen met Expert te schakelen.
Toch wel, ik heb in 2016 precies hetzelfde gedaan nadat ik het helemaal zat was met mijn Philips TV, Resultaat was dat ik onverwacht gebeld werd door een wat in hoger in rang staand persoon die mij vertelde dat ik mijn TV mocht omruilen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Winkiller Ja, je hebt gelijk dat het vaak zo gebeurt (ik probeer het ook altijd zó te spelen omdat ik dan zelf "in control" ben én blijf) maar volgens de letter van de wet zijn zowel de fabrikant alsook de reparateur géén partij voor de consument.

Je vangt meer vliegen met stroop dan met.... Dus de manier van communiceren doet in zo'n geval héél veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:04

aex351

I am the one

Deze zag ik gisterenavond voorbij schieten:

De nieuwe Philips OLED televisies op basis van de 2019 LG OLED panelen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Dank voor de nodige en misschien onnodige reacties. Ik heb in dit topic veel geleerd over Philips Oled wat ik nog steeds heel mooi vind icm ambilight, maar voor mij geen Philips meer. Wellicht spelen de emoties momenteel een te grote rol in mijn keuzes maar ik ben Philips beu. De keuze voor reparatie is door Philips gedaan en als zij er niet in slagen een betrekkelijk eenvoudige modificatie uit te voeren, dan ben ik uiteindelijk opgelucht dat ik wellicht mijn geld retour krijg. Nogmaals, mijn verkoper heeft naar mijn idee niks verkeerd gedaan en mijn volgende tv koop ik zeker bij hem, ondanks dat het wellicht wat goedkoper online zou kunnen. Ik kies ervoor om niet meer op het ja/nee spel te reageren. Mijn keuze staat vast. Daar mag iedereen een mening over hebben en wil je 'm heel graag kwijt, doe mij dan maar een pm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@..Christiaan.. Voor mij(en ons denk ik ;)) maakt het echt niet uit welke keuze je maakt, dat is geheel aan jezelf natuurlijk.

Echter kies je ervoor om je ervaring te delen rondom de reparatie perikelen die jij ervaren hebt en je op basis daarvan (naar mijn bescheiden mening) nu geen rationele keuze maakt om nu een Philips oled aan de kant te schuiven voor wellicht een qled. Je kan dus dergelijke reacties van ons verwachten, die er overigens (grotendeels) op gericht zijn jou te helpen en je juist niet teveel op emotionele keuzes te laten beslissen.

Maar nogmaals, de keuze is aan jou en is prima! Succes iig met je verder afwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:12:
@Winkiller maar volgens de letter van de wet zijn zowel de fabrikant alsook de reparateur géén partij voor de consument.
De fabrikant (Philips in dit geval) heeft een helpdesk, als ze daar geen oplossing hebben sturen ze een reparateur, als die reparateur voor niets gaat komen omdat het een fout in het toestel is ben ik van mening dat je dan toch bij de fabrikant moet zijn en niet in de winkel. Daar speelde Philips duidelijk op in in mijn geval uit 2016, en dat pakte zeer verrassend uit. Kortom heeft het in mijn ogen nut om bij de fabrikant aan te kloppen, die komen 95% van de tijd met een mogelijke oplossing, tenminste bij Philips in dit geval.

Wij hebben 2 Android toestellen (6550 & 6500) die hebben een probleem met vollopen van het geheugen, daar krijg je elke 5 minuten een balk over te zien, de enigste oplossing van dit probleem is opnieuw installeren, alle andere dingen zoals apps verwijderen, internet cache legen ect. werken allemaal niet en Philips heeft dat nog steeds niet gefixed met de firmware. Toevallig vandaag maar weer eens over gebeld, de beste man daar had toevallig vanmorgen nog iemand gesproken over dit probleem, hij zou het gaan doorzetten, jammer genoeg vertelde hij niet bij welk type dit ook speelt.

Gelukkig komt dit maar 2x per jaar per toestel voor. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertG
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 17:28
Ik werd zojuist gebeld door Philips dat ze mijn tv (55OLED803) willen komen ophalen ivm reparatie “ambilight-balk” op mijn plafond. Ik zou mijn tv dan 2 weken kwijt zijn. Als ik een vervangend toestel wilde tijdens reparatie moest ik op een wachtlijst. Wel vreemd, dat bij de een de ambilight thuis gerepareerd wordt en bij de ander het toestel wordt opgehaald. Weet nog niet of ik dit wel wil en heb me maar op wachtlijst laten zetten, kan ik nog even nadenken. Ik ben wel benieuwd of anderen die een reparatieverzoek hebben lopen ook te horen krijgen dat ze tv dan komen halen.......lijkt meer op een ontmoedigingsbeleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:05
Lijkt me best prima juist, monteur komt langs, pleurt er tijdelijk een ander ding neer en 2 weken later is het geregeld. Geen omkijken naar.

Beter dan een monteur in huis die mogelijk halverwege reparatie vertrekt zoals in beschreven casus paar posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvertG schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:08:
Ik werd zojuist gebeld door Philips dat ze mijn tv (55OLED803) willen komen ophalen ivm reparatie “ambilight-balk” op mijn plafond. Ik zou mijn tv dan 2 weken kwijt zijn. Als ik een vervangend toestel wilde tijdens reparatie moest ik op een wachtlijst. Wel vreemd, dat bij de een de ambilight thuis gerepareerd wordt en bij de ander het toestel wordt opgehaald. Weet nog niet of ik dit wel wil en heb me maar op wachtlijst laten zetten, kan ik nog even nadenken. Ik ben wel benieuwd of anderen die een reparatieverzoek hebben lopen ook te horen krijgen dat ze tv dan komen halen.......lijkt meer op een ontmoedigingsbeleid
Ik heb ze vanmiddag gebeld en gevraagd naar de status van het reparatieverzoek. Blijkbaar zaten ze te wachten op een manual of soort van instructie van Philips/TP Vision. Aanstaande maandag gaan ze de reparatie eerst op een tv uitvoeren in het reparatiecenter. Als dit werkt naar behoren zullen ze alle andere klachten in behandeling nemen. Wat me wel op viel is dat hij sprak over een aanpassing en niet zozeer over het vervangen van de ledstrips. Hoop niet dat ze met een of andere modificatie komen in de vorm van een afschermkapje oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Misschien hebben ze wat geleerd van mij..... Succes, sterkte met alles. Veel slechter als/dan bij mij kan het toch niet gaan 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 22:36
..Christiaan.. schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:06:
Goed.......einde Philips tv.....
11 januari is de monteur dus geweest en kon het niet afmaken. Daarna stilte.....doodse stilte aan de Philips kant. Woensdag de 16e CE Repair gebeld voor een status en het blijkt dat zij op goedkeuring van Philips moeten wachten....Maandag de 14e was de tv gelijk 's morgens aangemeld. Beetje raar, want in mijn beleving maak je je klus zsm af, maar goed. Daarna weer niks.....en niks....Vrijdag eind vd dag contact gehad met vertegenwoordiger van Philips die mij hiermee helpt. Advies van hem om een mail naar hem te sturen met de punten waarop het mis is gegaan..... Nou dat is een hele lange mail geworden en die is doorgestuurd naar Philips. Daarna weer stilte.....afgelopen woensdag eind van de dag was ik er wel klaar mee met die tv. Vertegenwoordiger app gestuurd dat ik er klaar mee ben dat ik mijn geld terug ga eisen anders maak ik er werk van als Philips hier niet aan meewerkt.
Vandaag....binnen 24 uur zowaar een reactie van CE repair..... Of ik de aankoopbon wil uploaden zodat ze de reparatie van mijn toestel in orde kunnen maken.....!!!
Ik ontplofte zowat. Eerst lever je een halve reparatie en daarna heb je een aankoopbon nodig om verder te kunnen? Dacht het niet hè! Die ga ik dus niet geven. Ikke bellen naar ze en voor ik tekeer kon gaan vertelde die man dat ze de aankoopbon nodig hadden om het aankoopbedrag te kunnen crediteren naar de dealer. Ik mag dus gewoon een andere tv uitzoeken zei die. Ik viel van mijn stoel. Nu opeens binnen 24 uur deze deal? Ik geloof het nog steeds niet.
Voor nu wacht ik af. Ik heb de bon naar ze gestuurd en Expert (aankoop winkel) gebeld en die houden mij ook op de hoogte.
Ik zit hier nu met een dubbel gevoel. Ik raak een tv kwijt met een fantastisch scherm en ambilight waarvan ik overtuigd ben dat het te repareren viel. Maar ik kies dus never geen Philips weer.
Denk dat het samsung qled word en dan een 65". De Q9F komt in de buurt van mijn aankoopbedrag en ziet er ook flitsend uit. Oled kan ook.... LG maar dan 55".
Ik denk erover om mijn 'case' bij Kanniewaarzijn' te droppen. Wie weet kunnen we er dan nog eens om lachen om die ellende die Philips veroorzaakt heeft.
..Christiaan.. schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:29:
Misschien hebben ze wat geleerd van mij..... Succes, sterkte met alles. Veel slechter als/dan bij mij kan het toch niet gaan 🙈
Behalve bij mij dan, maar dan met een Samsung tv.

Ik hoop niet dat het teveel offtopic is maar kijk toch uit bij Samsung!
Exact dezelfde situatie is bij mij aan de gang (sinds half december 2018) met een Samsung tv. 5 monteurs aan huis geweest, daarna een credit beloofd door het reparatiebedrijf maar die is afgekeurd door Samsung. Daarna opnieuw aangevraagd.

Steeds blijf je er achteraan bellen en informeren naar de status en krijg je datums te horen die ze niet nakomen. Je komt geen steek verder. Ik zal je verder alle details besparen maar ik was juist aan het kijken naar een ander merk dan Samsung maar tot mijn grote schrik zie ik dat het bij Philips niet heel veel beter gaat (al heeft dat wel een goed einde gekregen, wat ik nog maar moet afwachten).

Kort samengevat: Het gras is niet altijd groener bij de buren (of in dit geval de concurrent).

[ Voor 5% gewijzigd door knorde op 26-01-2019 23:16 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
MaD_co schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 00:18:
Sinds gister in het bezit van een 50PUS7303 ,
Tot heden goed tevreden over het apparaat,

Er zijn alleen 2 dingetjes
-geluid lijkt vrij schel te klinken, heb de equalizer zo goed mogelijk afgesteld, maar dan nog mis ik de warme tonen in muziek/film/spraak.
Van het weekend even in de winkel gaan luisteren of het zo hoort, blijft natuurlijk het "budget" model.

In het android home menu, krijg ik constant bovenaan een balk van google films met aanbevelingen, is deze balknte verwijderen?
Heb wel oplossingen gevonden voor sony, maar lijkt dat de android op philips verder is dichtgetimmerd, kom dus al niet bij die instellingen.
Iemand dezelfde ervaring?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkey02
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-10-2021
Afgelopen week de cashback ontvangen nadat ik hem rond 12 december op de post heb gedaan. Nog altijd zeer tevreden met mijn tv. De game mode die er op staat werkt prima alleen moet ik aardig wat instellingen aanpassen om te het perfecte resultaat te komen.

Nu heb ik sinds vandeweek wel 1 probleem. Het lijkt er op dat 1 pixel het niet lekker doet. Deze blijft op blauw hangen en zie ik als dicht bij mij tv zit. (Dus als mijn PlayStation aan staat) Nu heb ik al de restbeelden handmatig verwijderd. Echter is de blauwe pixel nog steeds aanwezig. Iemand die mij hierbij kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

stevenleemans schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:38:
Het geld kan je snel hebben hoor eens er beslist is tot creditatie. Wat is het budget dan?
Ik heb € 1800,- voor de Philips betaald. Als ik naar 65" Oled wil, dan leg ik met gemak € 800,- bij.

Even een technische vraag: Het geld wordt naar de verkopende partij overgemaakt. Waarschijnlijk omdat ik het dan pas krijg als ik mijn tv inlever >:)
Kan ik een goede aanbieding afwachten voor ik er gebruik van mij? Natuurlijk niet maanden nadat ik het gekregen heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:10
donkey02 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:51:
Afgelopen week de cashback ontvangen nadat ik hem rond 12 december op de post heb gedaan. Nog altijd zeer tevreden met mijn tv. De game mode die er op staat werkt prima alleen moet ik aardig wat instellingen aanpassen om te het perfecte resultaat te komen.

Nu heb ik sinds vandeweek wel 1 probleem. Het lijkt er op dat 1 pixel het niet lekker doet. Deze blijft op blauw hangen en zie ik als dicht bij mij tv zit. (Dus als mijn PlayStation aan staat) Nu heb ik al de restbeelden handmatig verwijderd. Echter is de blauwe pixel nog steeds aanwezig. Iemand die mij hierbij kan helpen ?
Hmm lijkt inderdaad op een "stuck pixel". Je kan proberen de schoonmaak functie van de TV te gebruiken. Volgens mij bij geavanceerd zit dat in instellingen onder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
..Christiaan.. schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Ik heb € 1800,- voor de Philips betaald. Als ik naar 65" Oled wil, dan leg ik met gemak € 800,- bij.

Even een technische vraag: Het geld wordt naar de verkopende partij overgemaakt. Waarschijnlijk omdat ik het dan pas krijg als ik mijn tv inlever >:)
Kan ik een goede aanbieding afwachten voor ik er gebruik van mij? Natuurlijk niet maanden nadat ik het gekregen heb.....
Ik heb 1849 euro betaald (incl. cashback) voor mijn 65 inch OLED803.
Nu de nieuwe zijn aangekondig denk ik dat je dichtbij zo'n deal kan komen, 800 euro erbij is best veel.
Aan de andere kant is de cashback actie net afgelopen...

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
kaasaanfiets schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:46:
Ik heb een beetje een irritant probleem met mijn PUS6482
Ik kijk sinds deze week via een CI+ module icm ziggo. Ik heb er ook een USB HD aan gekoppeld zodat ik tv kan pauzeren en opnemen.

Maar als ik iets wil terugspoelen gaat hij direct terug naar het begin van de opname.

Dus stel ik kijk al een uur naar NPO 1 en wil even 5 minuten terugspoelen omdat ik even iets gemist had dan springt hij na een paar seconden automatisch helemaal naar het begin van dat uur naar het moment dat hij op die zender is gaan opnemen.

Hebben jullie dat ook?

Huidige software versie is: TPM171E_R.003.001.012.000

De CI+ kwam begin deze week automatisch met een update toen ik hem sinds een lange tijd weer gebruikte (hiervoor gebruikte ik een ziggo decoder) Dus die is ook up to date.
Helaas heb ik geen antwoord voor je, maar wel een vraag. Hoe groot worden de opnamen op de USB disk? Ik wil voor mijn 903 namelijk graag een usb(stick) aanschaffen om ook op te kunnen nemen en ben benieuwd welke grootte ik het beste kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Grote kans dat ik de 43 inch ga kopen tussen maart en juni 2019, ik kan alleen (nog) geen prijzen vinden.

https://www.plattetv.nl/info/philips-43pus7304-the-one-22667.html?sqr=7304&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Hmmm, interessant... neig zelf naar de 50" versie :P Dit is wel de tv waar ik vooral geinteresseerd in ben, maar wel afhankelijk van prijs en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu FALD of edge lit? Jammer trouwens dat de bezels wit zijn. Zwart zou veel mooier hebben gestaan met het minimalistische karakter. Ik ben trouwens meer geïnteresseerd in de PUS8804 met die mooie soundbar design voor in de slaapkamer.
Afbeeldingslocatie: https://www.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2019/01/Philips-PUS8804-1-600x351@2x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:18:
Is het nu FALD of edge lit? Jammer trouwens dat de bezels wit zijn. Zwart zou veel mooier hebben gestaan met het minimalistische karakter. Ik ben trouwens meer geïnteresseerd in de PUS8804 met die mooie soundbar design voor in de slaapkamer.
DLED = gewoon direct LED. Micro Dimming Pro is softwarematige dimming, geen echte (dat noemen ze vlgns mij Micro Dimming Premium bij Philips).
8804 is een edge-lit zonder dimming (leuk dat ze Dolby Vision en HDR10+ ondersteunen maar verder vrij ongeschikt voor HDR weergave die hele 2019 LCD lineup).
Bezel is volgens mij zilver maar op ander beelden zou het idd ook nog wel wit kunnen zijn. Misschien zie je weer wat varianten verschijnen zoals bijv. een 7384 die dan wel donkere bezel heeft (van de 7303 zijn ook nog twee varianten: een met een ander voet en de andere de donkerdere bezel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/arwhe4vzrRKExeCN7Ok2e38Z/full.jpg
http://www.hdtv.com.pl/fo...art-tv-android-9-0-a.html

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 28-01-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
..Christiaan.. schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Als je even rond kijkt kan je voor een paar 100€ meer al een OLED kopen. Anyway, je kan met de verkoper allicht afspreken. Zij hebben het geld terug, zie het als een tegoedbon. Ik heb ook eens een creditatie gekregen van Philips, vertrok toen net voor 3 weken op zomervakantie. Erna pas de tv gekocht en was geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
ik zag op mijn tv dat hij beschikt over de OMX.GOOGLE.VP9.DECODER codec. Dat betekent toch dat hij geschikt zou zijn om youtube HDR (VP9) content af te spelen als youtube met een update komt die dat toelaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
apis29 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:59:
[...]

DLED = gewoon direct LED. Micro Dimming Pro is softwarematige dimming, geen echte (dat noemen ze vlgns mij Micro Dimming Premium bij Philips).
8804 is een edge-lit zonder dimming (leuk dat ze Dolby Vision en HDR10+ ondersteunen maar verder vrij ongeschikt voor HDR weergave die hele 2019 LCD lineup).
Blijft jammer dat Philips/TV Vision zich voornamelijk focust op OLED en dat de LCD TV's allemaal edge-lit blijven met een (te) lage helderheid voor HDR.

Volgens de tabel in dit artikel heeft de nieuwe 9000-serie slechts 400 nits en geen FALD, maar wel een 100/120 Hz panel. Echter de nieuwe 8000-serie heeft nog slechts een 50/60 Hz panel, terwijl de 8000-serie van 2018 nog wel een 100/120 Hz panel heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Mr Magic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:59:
[...]

Blijft jammer dat Philips/TV Vision zich voornamelijk focust op OLED en dat de LCD TV's allemaal edge-lit blijven met een (te) lage helderheid voor HDR.

Volgens de tabel in dit artikel heeft de nieuwe 9000-serie slechts 400 nits en geen FALD, maar wel een 100/120 Hz panel. Echter de nieuwe 8000-serie heeft nog slechts een 50/60 Hz panel, terwijl de 8000-serie van 2018 nog wel een 100/120 Hz panel heeft |:(
Hmmm, zie dat de One een 50/60hz panel zou hebben... Ik wil toch eigenlijk altijd 100hz ivm voetbal en formule 1.

Of is dat tegenwoordig niet meer zo noodzakelijk?

(Heb nu een 43W805C waarbij ik alle motion enhancers heb uitgezet en gewoon puur van het 100hz panel gebruik maak, bevalt prima. Vindt die motion enhancing zut vaak erg storend en onnatuurlijk, maar misschien is dat wel een hoop verbeterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mr Magic schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:59:
[...]

Ja er is altijd wel iets dat ontbreekt bij de Philips LCD modellen. De 7601 was een goede FALD maar die had weer geen (voldoende) vergroot kleurbereik (of hoge piekhelderheid) en dan had je ook weer modellen die wel een vergroot kleurbereik hadden maar geen dimming. Eigenlijk was de PUS8102 de enige redelijke en nu gaat het alleen maar achteruit ...
m0ridin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Hmmm, zie dat de One een 50/60hz panel zou hebben... Ik wil toch eigenlijk altijd 100hz ivm voetbal en formule 1.

Of is dat tegenwoordig niet meer zo noodzakelijk?

(Heb nu een 43W805C waarbij ik alle motion enhancers heb uitgezet en gewoon puur van het 100hz panel gebruik maak, bevalt prima. Vindt die motion enhancing zut vaak erg storend en onnatuurlijk, maar misschien is dat wel een hoop verbeterd)
Als je alles uit hebt staan qua Motionflow dan functioneert ie gewoon als een 50Hz tv (zonder interpolatie valt er niks te verversen aangezien er geen nieuwe beeldjes zijn). Een 100Hz tv nemen voor voetbal en F1 en dan alles uit zetten :+ ( ;) ), dat helpt het beeld natuurlijk nul komma nul qua bewegingsscherpte en had je net zo goed een 50Hz kunnen kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 29-01-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
apis29 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:37:

[...]

Als je alles uit hebt staan qua Motionflow dan functioneert ie gewoon als een 50Hz tv (zonder interpolatie valt er niks te verversen aangezien er geen nieuwe beeldjes zijn). Een 100Hz tv nemen voor voetbal en F1 en dan alles uit zetten :+ ( ;) ), dat helpt het beeld natuurlijk nul komma nul qua bewegingsscherpte en had je net zo goed een 50Hz kunnen kopen.
Lol, misschien moet ik mijn instellingen maar eens nalopen dan :P

Aan de andere kant snap ik dan weer niet hoe die interpolatie dan zou werken wanneer je wel een 50hz beeld hebt aangezien je toch niet vaker iets kan weergeven dan die 50hz. Oh men, het is duidelijk dat ik niet best geslapen heb.

Maarre... in dat geval is 100hz dan misschien toch niet zo belangrijk voor me als ik dacht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Lol, misschien moet ik mijn instellingen maar eens nalopen dan :P

Aan de andere kant snap ik dan weer niet hoe die interpolatie dan zou werken wanneer je wel een 50hz beeld hebt aangezien je toch niet vaker iets kan weergeven dan die 50hz. Oh men, het is duidelijk dat ik niet best geslapen heb.

Maarre... in dat geval is 100hz dan misschien toch niet zo belangrijk voor me als ik dacht :+
Zoiets moet je dat voorstellen (maar idd wordt er vaker gedacht dat 100Hz een must is terwijl ze er in de praktijk geen gebruik van maken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R9NHBNXiO2GAXsIRKtlrVqgA/full.jpg

Zie in deze review onder 'Motion' wat meer uitleg: https://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55w805c-201508034145.htm (simpelste is gewoon de 'Clear'/ 'Helder' stand kiezen voor sport of anders met de Custom sliders spelen)
Wat je op 50Hz modellen wel vaak nog kan voor de bewegingsscherpte is het backlight scanning gedeelte, bij Philips heet het Clear LCD (op de Sony is het inbegrepen in de Clear stand of onder Custom -> Clearness).

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 29-01-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@apis29 Zou het er mee te maken kunnen hebben dat het menselijk oog (brein) technisch gezien maar in staat is om 24fps te kúnnen onderscheiden en dat alles daarboven eigenlijk als "subliminal" ervaren moet worden?

Met 24fps kun je "rommelen in de marge" door een veelvoud daarvan te gaan gebruiken :+

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-01-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@apis29 Thanks! :)

Had er wat meer over gelezen idd, het kwam er soort van op neer dat je brein de plaatjes er tussenin in gaat vullen maar je tv nog hetzelfde plaatje toont waardoor er een smeer effect ontstaat. (Je ziet het plaatje nog op de oude stand maar je brein vult de nieuwe stand in).

Oplossing is dus via al die motion zut bijv het tussenliggende plaatje te laten intrapoleren (maar dat levert dat soap-show effect op) of tussendoor een zwart plaatje te laten zien.

Hoe dan ook, lijkt er idd op dat ik er nooit wat aan heb gehad maar het is me nooit opgevallen... dus ik ga toch eens naar de verschillende opties en kijken hoe ze bevallen... al is het alleen maar om er wat bewuster van te worden. Maar bij een eventuele nieuwe tv in de toekomst hoef ik me wellicht dus niet zo op een native 100-120hz refresh rate te richten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:13
said006 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 02:25:
ik zag op mijn tv dat hij beschikt over de OMX.GOOGLE.VP9.DECODER codec. Dat betekent toch dat hij geschikt zou zijn om youtube HDR (VP9) content af te spelen als youtube met een update komt die dat toelaat?
Voor HDR bij YT heb je de VP9.2 versie nodig.
Wordt verwacht bij de 2019 duurdere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
wimmel_1 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:59:
@apis29 Zou het er mee te maken kunnen hebben dat het menselijk oog (brein) technisch gezien maar in staat is om 24fps te kúnnen onderscheiden en dat alles daarboven eigenlijk als "subliminal" ervaren moet worden?

Met 24fps kun je "rommelen in de marge" door een veelvoud daarvan te gaan gebruiken :+
Ah die fabel.

24 FPS is het minimum om het vloeiend te ervaren. Dat betekend niet dat meer niet beter is.

Het verschil tussen 30 en 60fps is duidelijk te zien in games of video's op YouTube. Zeker bij sneller bewegende beelden. Of je het storend vind is vraag 2. Maar het is zeker zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
Net een mail gekregen van Philips waarin zij bevestigen dat enkel 2018-OLED modellen hdr10+ krijgen en dat dolby vision enkel beschikbaar zal zijn voor de allernieuwste modellen. Dit is voor mij de eerste en allerlaatste Philips tv. Concurrenten Sony en Panasonic hebben hun 2017 modellen achteraf wel nog voorzien van dolby vision. Vooral jammer nadat een bestuurslid van TP-vision nog beloofde dat de 2017 topmodellen nog een update naar hdr10+ zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:56
dinandus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:06:
[...]

<rant mode on>
Ik vind het wel erg triest dat het bekijken van HDR materiaal op YouTube zo moeilijk wordt gemaakt.

Ik heb:

- Een Philips TV uit 2018 die HDR ondersteunt
- Een NVidia Shield die HDR ondersteunt
- Een Xbox One X die HDR ondersteunt

En op geen van de drie apparaten is de YT app geschikt voor HDR :(
</rant mode off>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@DVDB erg jammer. Had zelf ook graag een upgrade gekregen. Want dan had ik in ieder geval één optie voor dynamische HDR gehad. HDR10+ of Dolby, beide zou prima zijn. Dolby snap ik (kosten per TV) maar HDR10+ is ontwikkelkosten. En de firmware zal toch niet zoveel verschillen tussen een 2017 en 2018 model.

Waren ze sowieso niet succesvol in het flashen van een 2018 firmware op een 2017 model? met HDR10+ werkend?

je zou Tweakers de mail kunnen sturen, samen met de link waarin staat dat ze zeggen de 2017-modellen te updaten. Misschien wil Tweakers/andere media er een artikeltje aan wijden.
Mr Magic schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:14:
[...]

<rant mode on>
Ik vind het wel erg triest dat het bekijken van HDR materiaal op YouTube zo moeilijk wordt gemaakt.

Ik heb:

- Een Philips TV uit 2018 die HDR ondersteunt
- Een NVidia Shield die HDR ondersteunt
- Een Xbox One X die HDR ondersteunt

En op geen van de drie apparaten is de YT app geschikt voor HDR :(
</rant mode off>
Jup, Google is nog steeds single-handedly bezig om hun eigen open-source formaat er doorheen te drukken. 8)7 . Enerzijds enorm irritant, anderzijds is enkel H.265 ook weer niet ideaal.

een fallback zou fijn zijn. Al is er, op veel demo's na, ook niet heel veel HDR-materiaal beschikbaar op Youtube volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Waah op 30-01-2019 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Er is wel degelijk veel HDR materiaal op YT.
Onder anderen The Redwoods, the World in HDR, zo maar 2 titels die me spontaan binnen vallen, te veel om op te noemen.
Een mogelijkheid om HDR bij YouTube te genieten gaat prima met de Chromecast Ultra welke ook naast HDR10 ook Dolby Vision ondersteunt, bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
dinandus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:50:
Onder anderen The Redwoods, the World in HDR, zo maar 2 titels die me spontaan binnen vallen, te veel om op te noemen.
Een mogelijkheid om HDR bij YouTube te genieten gaat prima met de Chromecast Ultra welke ook naast HDR10 ook Dolby Vision ondersteunt, bevalt me prima.
Das allebei natuurspul. Is er ook iets buiten natuurdocu's?

En ja, er is genoeg te vinden. Maar de "dagelijkse" consumptie voor de meeste mensen? Dan ken ik geen enkel HDR kanaal. Niet zo vreemd ook, aangezien monitoren om HDR goed te editen er nauwelijks zijn bij mijn weten. Het is verre van mainstream om HDR content te maken.

4K kan ik zelf maken, met mijn smartphone zelfs. HDR is toch wel een stapje verder nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
dinandus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:50:
Betekent dit dat als ik een Chromecast Ultra aansluit op mijn 65OLED803 dat youtube HDR dan wel werkt op mijn tv ondanks dat mijn tv niet overweg kan met VP9.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@said006 Ja doe ik ook zo, wel eerst op de tv bij de HDMI instellingen op 4.4.4 of 4.2.2 instellen.

@Waah er is veel anders te zien in HDR, o.a. documantaires, steden specials, vakantie (str)tips, sport evenementen waaronder Red Bull TV doen veel in HDR.

[ Voor 44% gewijzigd door dinandus op 31-01-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:06
dinandus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:06:
[...]

De huidige 2018 modellen hebben al YT9.2. Philips zegt het is wachten op Google om een switch om te zetten.
Philips said that it is up to Google to flip the switch via an update to the YouTube app. There is still no confirmed date. All of this year’s TVs as well as many previous models have the required VP9-2 decoding for YouTube HDR. bron: flatpanelshd

Tevens heeft de MT5891 chip ook Youtube VP9.2 ondersteuning. Dus het niet werken van HDR ligt echt bij de Youtube app danwel Philips.

Over Dolby Vision gesproken. Danny Tack geeft in een interview aan dat DV niet naar de 2018 modellen komt. YouTube: Dolby Vision on Philips 804/ 854 OLED TV + P5 vs 8K [Interview] vanaf minuut 3:50. Terwijl Sony modellen exact dezelfde chip hebben en wel achteraf DV ontvangen. Als het ligt aan de P5 tja, dan komt het er echt niet. Aan de andere kant. We hebben wel HDR10+ ondersteuning maar nergens wordt gezegd dat dit via HDMI wordt ondersteund. Dus we hebben een TV met HDR10+ ondersteuning maar de Amazon Prime app doet helemaal geen HDR, Netflix ondersteund geen plus variant van HDR. Dus een update waar je (voorlopig) niks aan hebt. Er is niet, maar dan ook maar niets wat enigzins HDR10+ toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
mduran schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:25:
[...]

De huidige 2018 modellen hebben al YT9.2. Philips zegt het is wachten op Google om een switch om te zetten.
Philips said that it is up to Google to flip the switch via an update to the YouTube app. There is still no confirmed date. All of this year’s TVs as well as many previous models have the required VP9-2 decoding for YouTube HDR. bron: flatpanelshd

Tevens heeft de MT5891 chip ook Youtube VP9.2 ondersteuning. Dus het niet werken van HDR ligt echt bij de Youtube app danwel Philips.
Ik denk het niet, want ik heb een video van youtube gedownload, 4K HDR met de VP9.2 (geeft ook BT.2020 aan), maar die speelt hij op mijn tv zonder HDR af. Als ik deze video converteer naar HEVC HDR10 (met ffmpeg) dan pakt hij wel HDR). Dus het lijkt niet alleen aan de youtube app te liggen anders had de externe VP9.2 video toch wel moeten werken via USB 3.0? Aan de andere kant zie ik wel dat de VP9 codec is geinstalleerd op mijn tv, maar ik weet dus niet of dit VP9.0, VP9.1 of VP9.2 betreft.

Ik denk dat ze hiermee bepaalde 2017 modellen bedoelen. Zie https://toengel.net/phili...mmten-2017er-tv-modellen/
Dit zou betekenen dat 2017 en 2019 modellen wel VP9.2 ondersteunen, maar 2018 modellen niet. WTF right!

[ Voor 59% gewijzigd door Autopilot op 31-01-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
dinandus schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:12:
@said006 Ja doe ik ook zo, wel eerst op de tv bij de HDMI instellingen op 4.4.4 of 4.2.2 instellen.

@Waah er is veel anders te zien in HDR, o.a. documantaires, steden specials, vakantie (str)tips, sport evenementen waaronder Red Bull TV doen veel in HDR.
Enige idee hoe ik mijn tv (OLED803) zo instel? Ik kan bij HDMI geen instellingen vinden om op 4.4.4 of 4.2.2 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Alle instellingen, Algemene instellingen, HDMI ultra hd, HDMI 1,2 althans op de 873, Denk op de 803 alle 4 HDMI, UHD 4.4.4, of 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zijn hier meer mensen met een tv-ontvanger van KPN? Ik heb sinds een aantal dagen een 50PUS6703 en ik zit met het volgende. Via de ontvanger (Arris VIP2952 V2) kijk ik Netflix. Als Netflix de volgende stream laadt of ik terug ga naar het hoofdmenu dan hoor je een hele hoge pieptoon. Na wat zoekwerk lijkt het te maken te hebben met het terugschakelen van 5.1 (aflevering op Netflix) naar een 2.0 bron (het hoofdmenu). Hebben meer mensen hier last van? Eenzelfde probleem treedt op als ik mijn PS4 uitschakel: de tv schakelt dan terug naar het laatste bronkanaal. Dit is vaak de tv-ontvanger die dan op stand-by staat. Ook dan hoor je de irritante pieptoon die niet weg te krijgen is, behalve als je de ontvanger aanzet. Die Netflix app kan ik nog wel inkomen, maar blijkbaar doet de ontvanger ook iets met de tv als deze op stand-by staat. Ik vraag me nu dus af of het aan de tv of de ontvanger ligt. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?

[ Voor 11% gewijzigd door SteveWoz op 31-01-2019 21:35 . Reden: Verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar komt die hoge pieptoon vandaan? Vanuit je TV óf vanuit de Experiabox (Versie ??).

Ik heb hier thuis overigens wél een ExperiaBox (V10) maar dat ding ligt al sinds de eerste dag ongebruikt in de originele doos op zolder omdat ik zelf een AVM (Fritz!Box) als vDSL2 modem gebruik met de nodige eigen L2/L3 apparatuur daar weer achter.

Ik denk persoonlijk dat je beter even met KPN kan gaan bellen zodat ze naar je ExperiaBox kunnen kijken vanop afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ter informatie voor geïnteresseerde, door dit topic begon de fameuze lichtbak me toch op te vallen, en vandaag reactie dat Philips hem thuis komt repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:28
Sissors schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:37:
Ter informatie voor geïnteresseerde, door dit topic begon de fameuze lichtbak me toch op te vallen, en vandaag reactie dat Philips hem thuis komt repareren.
Bij mijn broer ook (803). Ik heb er geen last van (903).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:06
Ik denk dat ze hiermee bepaalde 2017 modellen bedoelen. Zie https://toengel.net/phili...mmten-2017er-tv-modellen/
Dit zou betekenen dat 2017 en 2019 modellen wel VP9.2 ondersteunen, maar 2018 modellen niet. WTF right!
De MT5890 ondersteund VP9, de MT5891 zoals in de 2018 Philips TV's hebben wel degelijk ondersteuning voor VP9.2 oftewel HDR ondersteuning. Maar wel of niet. Amazon Prime geen HDR op de TV, Youtube geen HDR ondersteuning. In principe kunnen ze roepen dat we HDR10+ hebben, maar niets ondersteund het. Kun je net zo goed zeggen dat we Dolby Vision hebben, alleen niet via HDMI en ook niet via de ingebouwde apps. Oreo laat ook nog op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:57:
Waar komt die hoge pieptoon vandaan? Vanuit je TV óf vanuit de Experiabox (Versie ??).
Bedankt voor je reactie. Ik heb een foutje gemaakt, het gaat om de tv-ontvanger. Het geluid komt uit de speakers van de tv. Als de tv op mute staat, dan hoor je de pieptoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SteveWoz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:37:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb een foutje gemaakt, het gaat om de tv-ontvanger. Het geluid komt uit de speakers van de tv. Als de tv op mute staat, dan hoor je de pieptoon niet.
Dan zit 't issue dus waarschijnlijk in de communicatie van je (KPN) TV ontvanger / STB mét je TV over een HDMi kabel en heeft de Experiabox ansicht er al niets meer mee van doen (dat ding doet alleen een "beetje" IP routeren, iets waar je TV niet veel van snapt of zelfs ook maar van hoeft te snappen).

En daarmee dus nogmaals: KPN is de partij om mee te gaan schakelen!!

Als TIP: Zorg er voor dat je een degelijke HDMi kabel tussen die STB én de TV hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Niet online
Dank je. Ik zal de HDMI kabel eens omwisselen. KPN is uiteraard de partij om mee te schakelen, maar zij kunnen/doen verder niet veel:

https://forum.kpn.com/int...x-app-tv-ontvanger-448070
https://forum.kpn.com/int...-keuzemenu-netflix-445833

Ik ben dus niet de enige, maar vroeg me meer af of er Tweakers zijn met dé gouden tip (bepaalde instelling oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SteveWoz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:51:
Dank je. Ik zal de HDMI kabel eens omwisselen. KPN is uiteraard de partij om mee te schakelen, maar zij kunnen/doen verder niet veel:

https://forum.kpn.com/int...x-app-tv-ontvanger-448070
https://forum.kpn.com/int...-keuzemenu-netflix-445833

Ik ben dus niet de enige, maar vroeg me meer af of er Tweakers zijn met dé gouden tip (bepaalde instelling oid).
Ik heb hier een tijdje geleden ook nieuwe HDMi kabels mogen aanschaffen om het signaal van m'n Apple TV4 / 4K via m'n versterker naar de TV te kunnen loodsen én zo HDR daadwerkelijk aan de gang te kunnen krijgen.

Ik kan mezelf overigens zo maar voorstellen dat een KPN Servicedesk medewerker je daar niet zomaar mee kan gaan helpen doordat ze daar niet kunnen zien wat jij thuis aan kabels en TV apparatuur hebt. De ATV4 / 4K is feitelijk ook gewoon een STB welke over IP z'n signaal krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33
Ljsvv schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:47:
Heel erg benieuwd hoe dit afloopt.

Ik heb ook belangstelling in een R3 update van mijn 48PUS7600. Heb te maken met dezelfde Max als hier in dit topic omschreven. Krijg ook een standaard mailtje met een procedure hoe een reset uit te voeren.. 7(8)7

Heb nu gereageerd met de vraag of ik een R3 update mag......

@bifi_G60 Ben jij al verder gekomen??
nou nou nou het is wat vijven en zessen maar het is zover nadat ik eindelijk via het fabuleuze ticketsysteem heb aan kunnen geven dat de hardware upgrade toch echt WEL mogelijk is en of ze alsjeblieft Max het ticket wilde laten behandelen en er voor de rest iedereeen af wilde laten blijven heb ik vanmorgen akkord kunnen geven aan cerepair
Werkzaamheden :
Het toestel kan omgebouwd worden naar een jonger platform. Diverse hardware en software wordt vervangen . Snelheid en platform is beter. Indien u akkoord gaat zullen wij zo spoedig mogelijk uw toestel herstellen. Camera, 3D, multiview, skype, voicecontrol afstandsbediening en eventuele draadloze subwoofer die eerder bij toestel is geleverd wordt niet meer ondersteund. Dit mainboard heeft 1 tuner en 1 ci slot in plaats van dubbele tuner en dubbel CI slot. Graag uw reactie of uw hiermee akkoord gaat.

Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 95,00
7600 MODULE ASSY(5V for **/12 MODEL) 1,00 € 106,96
Totaal € 201,96
Handling € 15,00
Transport € 15,00
Coulance van PHILIPS - € 106,32
Totaal € 125,64
BTW 21% € 26,39
Totaal incl. BTW € 152,03
p.s. nu nog kijken of ik die van mijn schoonvader sneller aangemeld krijg die heeft destijds dezelfde tvc gekocht omdat hij die van mij zo mooi vond

@Mr Magic thanks voor de verstrekte info en hulp.

edit :

Via facebook gevraagd of max aan het werk was en die reageerde. Uitgelegd dat hij me uiteindelijk wel goed geholpen heeft maar dat collegas die zeggen dat een hardware upgrade niet kan nog wat huiswerk te doen hebben. Tevens gevraagd wat nu de manier is om dit voor mijn schoonvader ook te regelen waarop hij antwoorde :

Stuur mij de aankoopbon via Facebook en stuur mij ook het telefoonnummer van je schoonvader. Dan kan ik even met hem alles bespreken en alle gegevens noteren.
Als je denk dat het makkelijker is om alles via hier te sturen, dan heb ik het volgende nodig:
Modelnummer
Serienummer
Volledige naam
e-mailadres
Adresgegevens
En dus de aankoopbon. Alvast bedankt!
Max, Philips TV

Edit2

Ze komen volgende week vrijdag voor de upgrade

[ Voor 22% gewijzigd door bifi_G60 op 01-02-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10-2024
Ook bij mij is vandaag CE repair langs geweest m.b.t. het lichtbalk probleem met mijn 65OLED803/12.

De geboden modificatie is inderdaad het vervangen van alle ledstrips. Dus tv van de muur, voorzichtig op een fleecedeken op de tafel gelegd, achterkap eraf en hup de geplakte leds eraf en nieuwe erop. De lichtbalk wordt dus veroorzaakt door de verkeerde stand van de leds. Wellicht dat de schuimrubberen blokjes achter de ledstrips de leds teveel naar buiten drukt, zodat ze voorbij de kap schijnen en zo de balk projecteren.

De 2 mannen hebben de tv weer voorzichtig dichtgeschroeft en terug gehangen. Bij het inschakelen was er duidelijk een verbetering, maar een lichtstreep is nog steeds aanwezig.. Bij Renzo4000 met zijn 903 zie je niks op het plafond, bij mij nog steeds wel een lange streep de kamer in.. Alleen als ik de helderheid terugschroef naar stand 3 is het minder hinderlijk, maar ben je weer veel van het ambilight effect kwijt.. Merk dat ik toch blijf nadenken hoe het schijnsel tegen te gaan met evt. een strip die het licht tegenhoud om de kamer in te schijnen.. En dat voor een toestel van 3000 euro...

Dus ja, wat nu? Ik heb al aangegeven bij CE dat ik niet tevreden ben, wat zij snapte en zouden terugkoppelen aan TP vision..

Wat vinden jullie?

https://ibb.co/BZJRPmh

https://ibb.co/SrDnr72

En een plaatje van de vervangen leds voor de Tweakers onder ons:

https://ibb.co/T8YM0Hn

https://ibb.co/3rfgvQY

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

@Sissors succes. Hopelijk lost het je probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Zonder iemand (van jullie) te willen kwetsen, ik zou me er niet druk om maken. Ik bedoel als je er niet op let zie je het ook niet. Ik denk bv. ook aan de kapotte pixel in een monitorscherm, als je er op gaat letten word je er totaal kriegel van en anders niet.

Onze Philips 6550 geeft ook licht af op het plafond, net als een muurlamp en ik stoor me er totaal niet aan.
TIP: hang 2 spots op met Philips Hue en laat ze richting die balk schijnen, weg is je lichtbalk. ;) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Mad-X ik zou het niet acceptabel vinden. Zoals in mijn eerdere post te zien ben ik er totaal geen last van. Heb je mijn voorbeeld laten zien aan de monteur?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ME2gY8zjAGS558h9ULaxRycQ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Winkiller schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:33:
[...]

Zonder iemand (van jullie) te willen kwetsen, ik zou me er niet druk om maken. Ik bedoel als je er niet op let zie je het ook niet. Ik denk bv. ook aan de kapotte pixel in een monitorscherm, als je er op gaat letten word je er totaal kriegel van en anders niet.

Onze Philips 6550 geeft ook licht af op het plafond, net als een muurlamp en ik stoor me er totaal niet aan.
TIP: hang 2 spots op met Philips Hue en laat ze richting die balk schijnen, weg is je lichtbalk. ;) :)
Een 6550? Toen speelde dat probleem nog niet eens, pas sinds de 803 OLED(?).
Je zou idd denken dat het wel meevalt maar had een tijd terug precies hetzelfde met een LED-strip die wat schuin naar boven trok. Zoiets is onmogelijk om te negeren ...

Nou zou je bias light (zoals een Ambilight) bij een OLED maar op 5 nits helderheid moeten staan, bij kijken in het donker tenminste, dus bij de meesten zal het daar zeer ruim overheen zitten en zou een tandje minder zo slecht niet zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 02-02-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Wij hebben het zelfs met Ambilight op standje 1 op onze 65PUS6412. Ik heb dus niet het idee dat het alleen bij de (vroege) 2018 modellen, maar eventueel al bij de (late) 2017 modellen speelt. Wij hebben nog geen contact opgenomen met Philips, vooral vanwege de 'slechte' ervaring van @..Christiaan.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op mijn 8503 nergens last van. Misschien heb ik geluk of geldt het alleen voor de OLED series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

apis29 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:38:
[...]

Een 6550? Toen speelde dat probleem nog niet eens, pas sinds de 803 OLED(?).
Ik praat ook niet over het probleem wat jullie OLED TV's hebben, ik zei alleen dat wij ook een lichtverstrooiing hebben op het plafond en dat ik mij er niet druk over maak, bij ons is het net of er een spot op het plafond staat gericht. Ik denk dat ik het wel kan negeren, ik kijk namelijk naar de TV en niet naar mijn plafond. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:20:
[...]

Ik praat ook niet over het probleem wat jullie OLED TV's hebben, ik zei alleen dat wij ook een lichtverstrooiing hebben op het plafond en dat ik mij er niet druk over maak, bij ons is het net of er een spot op het plafond staat gericht. Ik denk dat ik het wel kan negeren, ik kijk namelijk naar de TV en niet naar mijn plafond. :P ;)
Wat ik op de foto's van o.a. @..Christiaan.. zag was géén simpel gevalletje van "licht verstrooiing" meer maar gewoon direct licht wat door de LED's uitgezonden werd. Dat soort effecten krijg je alleen maar als je de lampen/led's expliciet zo uitricht én juist in dat uitrichten van de LED's is in die OLED 803 serie iets fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
@wimmel_1 Maar ik heb precies hetzelfde en heb geen 803 serie televisie. Ik heb precies hetzelfde op mijn 6412 als wat er op foto's eerder in dit topic getoond werd. Dus het zou best kunnen dat @Winkiller een vergelijkbaar probleem heeft, alhoewel het misschien onwaarschijnlijk is ivm de tijdspanne van uitgaven van deze producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

@alex3305 zeker contact opnemen hoor! Zo word helder hoe groot het probleem is bij die serie. En om mijn ervaring nu als leidend te gebruiken zou ik zeker niet doen. Ik neem tenminste aan dat het niet bij iedereen zo gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:29:
[...]

Wat ik op de foto's van o.a. @..Christiaan.. zag was géén simpel gevalletje van "licht verstrooiing" meer maar gewoon direct licht wat door de LED's uitgezonden werd. Dat soort effecten krijg je alleen maar als je de lampen/led's expliciet zo uitricht én juist in dat uitrichten van de LED's is in die OLED 803 serie iets fout gegaan.
Ja maar hij vroeg ook wat wij er van vonden en mijn antwoord was daarop gebaseerd. :>
alex3305 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:39:
@wimmel_1 Maar ik heb precies hetzelfde en heb geen 803 serie televisie. Ik heb precies hetzelfde op mijn 6412 als wat er op foto's eerder in dit topic getoond werd. Dus het zou best kunnen dat @Winkiller een vergelijkbaar probleem heeft, alhoewel het misschien onwaarschijnlijk is ivm de tijdspanne van uitgaven van deze producten.
Ik zie het NIET als een probleem, ik kijk niet omhoog als ik TV kijk. Alhoewel ik beaam dat het storend kan zijn, net als een dode pixel op een monitor, als je weet waar hij zit dan blijf je er dan naar kijken en de irritatie word steeds groter.

[ Voor 38% gewijzigd door Winkiller op 03-02-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Uiteraard moet iedereen zelf bepalen wat acceptabel is maar m.i. is dit gewoon niet om aan te gluren. Je koopt voor redelijk wat €€€ een tv en die zou dan ook volledig moeten functioneren.

@Winkiller, je zegt dat het je niet stoort. Ik kan dit haast niet geloven. Het lijkt er haast op dat je het allemaal teveel gedoe vindt om op te laten lossen en accepteer je de productfout dus.

Klinkt een beetje als "ik heb een auto met 6 versnellingen alleen de 2e versnelling werkt niet, die sla ik dan wel over"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

renzo4000 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:57:
Uiteraard moet iedereen zelf bepalen wat acceptabel is maar m.i. is dit gewoon niet om aan te gluren. Je koopt voor redelijk wat €€€ een tv en die zou dan ook volledig moeten functioneren.

@Winkiller, ik zegt dat het je niet stoort. Ik kan dit haast niet geloven. Het lijkt er haast op dat je het allemaal teveel gedoe vindt om op te laten lossen en accepteer je de productfout dus.

Klinkt een beetje als "ik heb een auto met 6 versnellingen alleen de 2e versnelling werkt niet, die sla ik dan wel over"
_O- bij de persoon was de ledstrip al vervangen begreep ik, hij vroeg wat men er van vond ? that's all.
Als het hem stoort dan stoort het hem maar ik zou er mee kunnen leven, een kapotte 2e versnelling niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:43:
[...]

Ja maar hij vroeg ook wat wij er van vonden en mijn antwoord was daarop gebaseerd. :>

[...]

Ik zie het NIET als een probleem, ik kijk niet omhoog als ik TV kijk. Alhoewel ik beaam dat het storend kan zijn, net als een dode pixel op een monitor, als je weet waar hij zit dan blijf je er dan naar kijken en de irritatie word steeds groter.
Ik merk het ook alleen echt op als mijn kamer verder donker is, en dan nog is het denk ik vooral omdat ik door dit topic weet dat het niet hoort. Anders zou het mij denk ik niet zijn opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sissors schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:23:
[...]

Ik merk het ook alleen echt op als mijn kamer verder donker is, en dan nog is het denk ik vooral omdat ik door dit topic weet dat het niet hoort. Anders zou het mij denk ik niet zijn opgevallen.
Ik bedoel maar (y) (y) (y)

_O- _O- _O-

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/jr3247.jpg

Let ook eens op de schaduw van de Ekster op het plafond, het geeft een zwarte vlek. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Winkiller op 03-02-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

..Christiaan.. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:17:
Tv (55OLED803/12) van de muur gehaald en op de pootjes gezet. Tv op 20 cm van de muur gezet en de lichtbalk blijft aanwezig....
[Afbeelding]
@Winkiller vergelijk jouw foto eens met de mijne. Dan zie je toch een enorm verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

..Christiaan.. schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:50:
[...]

@Winkiller vergelijk jouw foto eens met de mijne. Dan zie je toch een enorm verschil?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lgdh55tokj.jpg

Deze foto ? ik zie geen plafond op de foto, en ik zie niets verkeerd, de lambrisering is toch niet van de TV ?
Maar nogmaals je collega vroeg om meningen van de meelezers en ik vond die rand wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ga nou niet zeggen dat je dat witte "Passepartoute" aan de linker en bovenkant op die foto niet ziet, hé :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:19:
Ga nou niet zeggen dat je dat witte "Passepartoute" aan de linker en bovenkant op die foto niet ziet, hé :o
Dus toch die lijst, ik dacht dat het een zelf aangebrachte lijst was, strak modern showhome design. :$
Ja die fotolijst (lambrisering) zou ik ook niet accepteren van mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Winkiller schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:57:
[...]

[Afbeelding]

Deze foto ? ik zie geen plafond op de foto, en ik zie niets verkeerd, de lambrisering is toch niet van de TV ?
Dank voor je hilarische antwoord 😂😂😂😂. Die mooie lijst wat dus op lambrisering lijkt is mijn plafond waar de ambilight op schijnt. Wellicht dat je nu snapt waarom ik dit aangekaart heb bij Philips 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

..Christiaan.. schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:28:
[...]

Dank voor je hilarische antwoord 😂😂😂😂. Die mooie lijst wat dus op lambrisering lijkt is mijn plafond waar de ambilight op schijnt. Wellicht dat je nu snapt waarom ik dit aangekaart heb bij Philips 😉.
:) :) :) trucfoto :) :) :) optisch bedrog :) :) :)

Afbeeldingslocatie: https://prankster.nl/wp-content/uploads/2018/09/Handstand.jpg

Ja hoor ik zou het ook hebben gedaan of het product terug gestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:12:
[...]

:) :) :) trucfoto :) :) :) optisch bedrog :) :) :)

[Afbeelding]

Ja hoor ik zou het ook hebben gedaan of het product terug gestuurd hebben.
Dat T-Shirt zal wel vastgeplakt zitten en een spuitbusje haarlak deed de rest? ..... Normaal zou die foto NSFW tags verdienen hier :D 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 04-02-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Winkiller schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:45:
[...]Dus toch die lijst, ik dacht dat het een zelf aangebrachte lijst was, strak modern showhome design. :$
Ja die fotolijst (lambrisering) zou ik ook niet accepteren van mijn TV.
Dit is idd waarom het gaat, niet gewoon licht op het plafond maar echt een felle balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
En echt een balk, met een harde rand. Dat heb ik ook. Maar zelfs als ze het niet kunnen repareren heb ik toch nog liever ambilight aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-X
Intussen heeft CE repair weer met mij contact opgenomen voor een vervolg afspraak m.b.t de resterende licht streep van mijn 803 (was een balk). Bij navraag vertelde de vriendelijke medewerker dat de modificatie m.b.t. het ambilight probleem door Philips/TP Vision is uitgebreid.

Voorheen was dus de gegeven oplossing het vervangen van de leds, maar deze is nu recent uitgebreid met het plaatsen van extra sponsjes(?), aangezien meerdere mensen last bleven houden van de lichtstreep..

Dus afgelopen donderdag zijn mijn leds vervangen en nu moet de TV helaas weer van de muur voor het plaatsten van sponsjes. Had vanzelfsprekend liever gehad dat het in 1 keer zou zijn opgelost. Aan de andere kant is het duidelijk dat Philips/TP vision klanten tevreden wil stellen..

Hopelijk gaat het lukken a.s. Vrijdag.. To be continued..

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Mad-X houd ons vooral op de hoogte, met foto's van wat ze nu precies hebben gedaan (voor je hem weer aan de muur hangt).

Dan kunnen de Tweakers onder ons het zelf oplossen/aanpassen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

@Mad-X Fijn dat ze het nu wel serieus nemen. Hopelijk komt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33
bifi_G60 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:54:
[...]

nou nou nou het is wat vijven en zessen maar het is zover nadat ik eindelijk via het fabuleuze ticketsysteem heb aan kunnen geven dat de hardware upgrade toch echt WEL mogelijk is en of ze alsjeblieft Max het ticket wilde laten behandelen en er voor de rest iedereeen af wilde laten blijven heb ik vanmorgen akkord kunnen geven aan cerepair

[...]

p.s. nu nog kijken of ik die van mijn schoonvader sneller aangemeld krijg die heeft destijds dezelfde tvc gekocht omdat hij die van mij zo mooi vond

@Mr Magic thanks voor de verstrekte info en hulp.

edit :

Via facebook gevraagd of max aan het werk was en die reageerde. Uitgelegd dat hij me uiteindelijk wel goed geholpen heeft maar dat collegas die zeggen dat een hardware upgrade niet kan nog wat huiswerk te doen hebben. Tevens gevraagd wat nu de manier is om dit voor mijn schoonvader ook te regelen waarop hij antwoorde :

Stuur mij de aankoopbon via Facebook en stuur mij ook het telefoonnummer van je schoonvader. Dan kan ik even met hem alles bespreken en alle gegevens noteren.
Als je denk dat het makkelijker is om alles via hier te sturen, dan heb ik het volgende nodig:
Modelnummer
Serienummer
Volledige naam
e-mailadres
Adresgegevens
En dus de aankoopbon. Alvast bedankt!
Max, Philips TV

Edit2

Ze komen volgende week vrijdag voor de upgrade
Via max snel de tv van schoonvader ook kunnen aanmelden, hij krijgt 10 euro meer coulance en wordt volgende week geupgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zijn vandaag de sponsjes verplaatst. De grote lichtbalk is grotendeels weg, maar nog wel steeds zichtbaar. Leds hebben ze bij niet vervangen. Vraag me af of het vervangen van de ledstrips de juiste verbetering zal geven.

https://imgur.com/a/FLdyFwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Helaas is mijn 5 maanden oude Phillips 49 inch niet helemaal in orde meer.

2 dikke zwarte balken door het beeld heen, de led gedeeltes van de edge led zijn defect :(
Ben benieuwd hoe snel ze dat herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mad-X bij jou hebben de ledstrips vervangen. Heb jij daadwerkelijk verschil gezien tussen de nieuwe en oude leds? En hebben zij die kussentjes overgezet van de oude naar de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
@Verwijderd Ik heb de leds niet echt als strips naast elkaar kunnen vergelijken.

Het verschil zit hem vooral in de schijnhoek van de leds op de muur. Volgens mij hebben ze de kussentjes niet omgezet. Die zitten nog op de oude strips. Ik verdenk dat deze stevige kussentjes achter de strips er voor zorgde dat ze te ver uit de kap staken en dus de extreme balk projecteren. Met het plakken van de nieuwe leds zitten ze veel meer binnen in de kap. Ze verblinden je ook niet als je langs of van boven op de leds kijkt. Op een paar leds na dan. Ik denk dat ze met de sponzen deze leds nog verder naar binnen zullen fixeren.

Hebben ze die sponsjes alleen aan de bovenkant geplaatst of ook aan de zijkanten? Zoals je op mijn foto’s ziet, schijnt de lichtstreep langs het plafond vele meters de kamer in voorbij de muur.. Dit wordt volgens mij ook veroorzaakt door de leds aan de zijkant, die ook nog steeds verblinden als je er langs kijkt..

Je bericht stemt me helaas niet erg hoopvol dat het probleem volledig zal worden opgelost.. Snap echt niet dat er bepaalde tvs van deze serie zoals bij Renzo helemaal geen projectie hebben op het plafond of ver van de zijkant van de tv en bij ons wel..

Merk dat ik er langzaam wel erg moe van begin te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben bij mij de sponsjes er eerst afgehaald en daarna op nieuwe posities geplaatst volgens een foto die zij hadden. Het waren er 20 en daarna hadden zij er 2 over. Is bij jou ook CE repair langsgeweest of is dit een ander bedrijf geweest? Zij wisten namelijk niets van het vervangen van de ledstrips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
Hebben ze alleen aan de sponsjes aan de bovenkant of ook aan de zijkant verplaatst?

Bij mij was het ook CE repair.. Wat is nu de conclusie voor jou? Vonden zij nu dat het was opgelost? Vervolgactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de sponsjes aan de zijkant van de strips. Ik had er in eerste instantie niet veel van verwacht, maar ik vond het resultaat uiteindelijk toch verrassend. Ze zeiden dat ik het op mn gemak even mocht bekijken of dit resultaat bij bevalt. Vanmiddag was het licht en leek het helemaal weg, vanavond bleek dit toch niet het geval en wil ik toch ook kijken wat het effect is van het vervangen van de ledstrips. Morgen weer even contact met ce repair.

Wanneer komen ze bij jou de sponsjes verplaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2019 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
Ik bedoelde te vragen of ze de sponsjes alleen aan de bovenkant geplaatste ledstrips (die naar boven schijnen) verplaatsen of ook bij de ledstrips aan de zijkant van de tv? Die dus opzij de ambilight verzorgen?

Ze komen bij mij vrijdag..

Pagina: 1 ... 22 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.