Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips TV's - 2015 en nieuwer

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:26
Sissors schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Is ie er al geweest? ;)

Ik ben wel heel benieuwd, ik ging er gewoon vanuit dat hij by design was, en dat het eigenlijk ook niet anders kan zijn met de LED plaatsing (wat natuurlijk weer een reden heeft). Maar bij sommige andere lijkt het toch wel veel minder aanwezig te zijn hier. Geen idee zelf hoe dat kan.

Zelf heb ik er gelukkig geen last van (als in: is aanwezig, maar ik merk het nog geen eens op), maar ben wel benieuwd.
Als het goed is, komt hij voor 15:00 uur :) voor 17:00 uur. Werkzaamheden elders liepen uit.

As we speak is hij druk bezig om alle ledstrips te vervangen. Ik wees hem op foto's hier dat er ook mensen zijn met een 803 die geen balk op 't plafond hebben, Dus ik ben benieuwd. In elk geval actie @Sissors

..Christiaan.. wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:49 (17%)

Philips 55OLED803, Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• Mad-X
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-01 21:40
Heb ook net vandaag mijn 65oled803 geinstalleerd (opgehangen aan de muur met een vogels 3305) en ook bij mij word een enorme lichtbalk op het plafond geprojecteerd.

Wat een sof zeg! Het ophangen vind ik al stressvol en nu dit!

Christiaan, hoe heb jij dit aangekaart? En is het nu bij jou opgelost?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• ..Christiaan..
Monteur geweest. Startte vol goede moed met het vervangen van de ledstrips. Elk stripje apart in plastic en apart in een doos. Over verspilling van materiaal gesproken, maar dit terzijde. Helaas had de monteur van de lange strips 1 teveel meegekregen en van de korte strips 1 te weinig. Dus nog een keertje terugkomen bij ons.....grrrrrrr.
Maar......de helft is nu met nieuwe strips en de helft met oude, dus alles werkt wel en mijn balk is echt een heel stuk minder geworden. Felheid staat op 10 en als je goed kijkt zie de balk, maar dit wijd ik aan de oude ledstrips die er nog opzitten. Nieuwe strips gaat hoogstwaarschijnlijk werken! Nog geen nieuwe datum maar ik meld het wanneer er voortgang is.
@Mad-X gewoon klantenservice bellen of naar de winkel gaan als je 'm offline gekocht hebt.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:34

renzo4000

*Doh!*

Wow helderheid op 10 is mij te heftig, staat hier op 2/3. Maar ook op 10 heb ik geen balk op het plafond.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• ..Christiaan..
renzo4000 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:29:
Wow helderheid op 10 is mij te heftig, staat hier op 2/3. Maar ook op 10 heb ik geen balk op het plafond.
Het is alleen om te testen hoor. Ik denk dat ik 4, 5 of 6 allang best is. Het ging mij om de balk die nu nagenoeg verdwenen is, zelfs op de felste stand waar de balk eerder op stand 1 nog zichtbaar was.

• vinno86
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 07:58
Ik ben al ongeveer een jaartje in het bezit van een 55POS901F.

En de laatste tijd gebeurd het steeds vaker dat de tv zichzelf zomaar ineens aan zet.

En soms als ik em op stand by zet dan na een minuut of 2 start ie gewoon opnieuw op, krijg je dat Android laadscherm te zien etc.

Meer mensen met dit probleem ? Best irritant.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:49
@..Christiaan.. Even uit nieuwsgierigheid, heb je ook voor / na foto's?

• ..Christiaan..
alex3305 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:15:
@..Christiaan.. Even uit nieuwsgierigheid, heb je ook voor / na foto's?
Ik zal ze vanavond even maken. In het donker zie je het verschil het beste.

• Ljsvv
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-01 17:17
Ljsvv schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 00:47:
Heel erg benieuwd hoe dit afloopt.

Ik heb ook belangstelling in een R3 update van mijn 48PUS7600. Heb te maken met dezelfde Max als hier in dit topic omschreven. Krijg ook een standaard mailtje met een procedure hoe een reset uit te voeren.. 7(8)7

Heb nu gereageerd met de vraag of ik een R3 update mag......

@bifi_G60 Ben jij al verder gekomen??
Nou bij mij is het als volgt afgelopen, geen coulance voor de upgradekit oid, gewoon volle pond betalen voor onderzoekskosten en reparatie.......

Zeer jammer dat ondanks bekende problemen Philips gewoon geen moer om zijn gebruikers geeft. Tja de tv is buiten fabrieksgarantie, maar dan nog.....

Ljsvv wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:03 (38%)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@Ljsvv Dat is ergens ook wel te begrijpen, he? Jij komt nu (ruim) buiten een wettelijke garantietermijn aan met dé / een eigen oplossing voor een probleem dus dan lijkt 't er al héél snel op dat je dat probleem niet écht als problematisch ervaren hebt totdat je er nú ergens online wat meer over gelezen hebt.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:45 (3%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Mad-X
Hierbij een foto van mijn ambilight balk:

https://ibb.co/xYxH8KL

Echt verschrikkelijk en zeker niet relaxt kijken! En dat op stand 7, maar ook op 0 nog heel duidelijk zichtbaar en irritant aanwezig. Dus nu alleen tv kijken zonder Ambilight, terwijl ik juist daarom een Philips heb gekozen..

Ik snap niet dat sommige dit zien als “zoals designed” terwijl renzo4000 en Jordy hier geheel geen last van hebben met hun Philips OLED803..

Ondertussen het probleem bij de dealer aangekaart en in afwachting van een reactie. Zit nog binnen de 2 weken herroepingsrecht. Ik hou jullie op de hoogte.

Christiaan, zie graag je fotos na de ledstrip fix!

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Holy f*ck, dat is echt niet om aan te gluren... Ik heb overigens een 65oled903. Het lijkt er bij jou echt op dat de led's niet goed gemonteerd zijn tijdens het.fabricageproces.

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21-01 13:46
Mad-X schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:13:
Hierbij een foto van mijn ambilight balk:

https://ibb.co/xYxH8KL

Echt verschrikkelijk en zeker niet relaxt kijken! En dat op stand 7, maar ook op 0 nog heel duidelijk zichtbaar en irritant aanwezig. Dus nu alleen tv kijken zonder Ambilight, terwijl ik juist daarom een Philips heb gekozen..

Ik snap niet dat sommige dit zien als “zoals designed” terwijl renzo4000 en Jordy hier geheel geen last van hebben met hun Philips OLED803..

Ondertussen het probleem bij de dealer aangekaart en in afwachting van een reactie. Zit nog binnen de 2 weken herroepingsrecht. Ik hou jullie op de hoogte.

Christiaan, zie graag je fotos na de ledstrip fix!
Zo ziet het er bij mij ook uit... Zit op zich ook in de twee weken herroeping maar heb hem bij ING gehaald dus krijg die cashback nooit meer als ik hem nu terug stuur...

Dus wellicht dan maar een service aanvraag doen... Verder is alles eigenlijk prima...

• Michael1975
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-01 18:54
Zijn dan allemaal benieuwd dus hoe het er nu uitziet bij Christiaan 🙂

• ..Christiaan..
Ok, hier de voor/na foto's. De vrouw is Assasins Creed aan het spelen dus een YouTube filmpje is niet mogelijk. Kan lang duren voor ik ff mag 😂.
Ter info: de leds strip is dus voor de helft vervangen. Zie iets hierboven voor meer info.

Bij het 'voor' fotootje staat helderheid op 6 dacht ik. Bij het 'na' fotootje op 10....

Voor:
https://ibb.co/h8jqgmV

Na:
https://ibb.co/89KPbfp

• Martijn
..Christiaan.. schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:19:
Ok, hier de voor/na foto's. De vrouw is Assasins Creed aan het spelen dus een YouTube filmpje is niet mogelijk. Kan lang duren voor ik ff mag 😂.
Ter info: de leds strip is dus voor de helft vervangen. Zie iets hierboven voor meer info.

Bij het 'voor' fotootje staat helderheid op 6 dacht ik. Bij het 'na' fotootje op 10....

Voor:
https://ibb.co/h8jqgmV

Na:
https://ibb.co/89KPbfp
Dat lijkt er wel meer op ja. Is de hoek van de ledjes duidelijk anders dan de foto's die ik en anderen hebben gepost?

• ..Christiaan..
Als de monteur de volgende keer weer komt vraag ik of een foto van de ledjes zelf mag maken en hoe de positie is, ok?

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 04:14
Er is voor mijn 55OLED803 een update beschikbaar (ota). Op de Philips website is nog niets te vinden. Hebben andere gebruikers al geupdate? Omdat de tv nu naar behoren werkt en ik nergens nog ervaringen heb gevonden heb ik nog niet geupdate.

• jordy5
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 15:10

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Ik zou zeggen niet updaten, tenzij je de tv in winkel modus gebruikt (...).

• ..Christiaan..
KhaZ schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:30:
Ik zou zeggen niet updaten, tenzij je de tv in winkel modus gebruikt (...).
Omdat?

• EvertG
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-01 19:46
Heb de update gisteren gewoon gedraaid en alles loop hier nog steeds al een zonnetje.

Ook ik heb last van een 'ambilightbalk' op het plafond maar heb het vooralsnog opgelost met een strookje zwart karton erboven te plakken. Ben er nu best tevreden over. Wacht nog ff definitieve resultaat van Christiaan af voordat ik me bij Philips ga melden.

https://ibb.co/MNmT0CJ

https://ibb.co/9yrfCpL

• thesjokoprins
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:44
Hier ook de 65oled803 binnen. Aangezet en...ja hoor ook een dikke lichtbalk op het plafond :-(
En het lijkt er zelfs op dat ik ook aan de zijkant lichtbalken heb, maar dat is misschien omdat de tv nu dicht tegen de zijmuur staat. Al met al niet tevreden en philips ingeschakeld. To be continued...

https://imgur.com/a/phvIiAu

thesjokoprins wijzigde deze reactie 14-01-2019 10:46 (8%)

• ..Christiaan..
thesjokoprins schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:58:
En het lijkt er zelfs op dat ik ook aan de zijkant lichtbalken heb, maar dat is misschien omdat de tv nu dicht tegen de zijmuur staat.
Had ik ook hoor. Led kwam bijna 4 meter verder nog op de muur terecht. Gewoon de klantenservice bellen; probleem uitleggen en als het goed is word je op een dag ingepland.

• Mad-X
Tis net of ze de leds verkeerd om op het printplaatje hebben gesoldeerd. De uitsparingen van het frame wijzen de juiste richting op (richting de muur), maar de hoek van de leds staan precies verkeerd om. Als je de leds 180 graden zou draaien, zou de hoek van de led precies de uitsparing volgen met dus alle lichtfocus op de muur, zoals het hoort.. Christiaan, kan jij eens een foto maken van een nog niet vervangen led unit en 1 van de nieuw geplaatste unit?

Zou dit euvel nu bij alle 803’s zijn of alleen bij een bepaalde batch? Begreep van de dealer dat je uit het serienummer de productieweek kan lezen.. FXXX1845XXXXXX zou productiedatum week 45 2018 zijn.

Bij Renzo4000 zitten de leds wel goed, maar hij heeft een 903. Dus misschien ergens anders geassembleerd door de Bowers & Wilkins soundbar toevoeging..?

Zijn er mensen hier op het forum met een goed werkende 803 ambilight, nieuw uit de doos (naast Jordy)?

Graag met foto!

Mad-X wijzigde deze reactie 14-01-2019 13:12 (6%)

• thesjokoprins
..Christiaan.. schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:13:
[...]

Had ik ook hoor. Led kwam bijna 4 meter verder nog op de muur terecht. Gewoon de klantenservice bellen; probleem uitleggen en als het goed is word je op een dag ingepland.
Ok ik heb een melding gemaakt via de website van Philips. Even hun reactie afwachten.

Maar begrijp ik het goed dat de leds aan de zijkant bij jouw ook vervangen zijn? Ik dacht dat het in eerste instantie alleen om foutief geplaatste leds aan de bovenkant ging.

Zo zijn de leds aan de zijkant geplaatst:

https://imgur.com/a/gRRRLkP

• thesjokoprins
Mad-X schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:28:
Tis net of ze de leds verkeerd om op het printplaatje hebben gesoldeerd. De uitsparingen van het frame wijzen de juiste richting op (richting de muur), maar de hoek van de leds staan precies verkeerd om. Als je de leds 180 graden zou draaien, zou de hoek van de led precies de uitsparing volgen met dus alle lichtfocus op de muur, zoals het hoort.. Christiaan, kan jij eens een foto maken van een nog niet vervangen led unit en 1 van de nieuw geplaatste unit?

Zou dit euvel nu bij alle 803’s zijn of alleen bij een bepaalde batch? Begreep van de dealer dat je uit het serienummer de productieweek kan lezen.. FXXX1845XXXXXX zou productiedatum week 45 2018 zijn.

Bij Renzo4000 zitten de leds wel goed, maar hij heeft een 903. Dus misschien ergens anders geassembleerd door de Bowers & Wilkins soundbar toevoeging..?

Zijn er mensen hier op het forum met een goed werkende 803 ambilight, nieuw uit de doos (naast Jordy)?

Graag met foto!
Bij mij betreft het 1848 dus productieweek 48 2018. Worden deze tv's slechts op 1 locatie gemaakt of heeft Philips meerdere assemblage locaties?

• ..Christiaan..
thesjokoprins schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Ok ik heb een melding gemaakt via de website van Philips. Even hun reactie afwachten.

Maar begrijp ik het goed dat de leds aan de zijkant bij jouw ook vervangen zijn? Ik dacht dat het in eerste instantie alleen om foutief geplaatste leds aan de bovenkant ging.

Zo zijn de leds aan de zijkant geplaatst:

https://imgur.com/a/gRRRLkP
Voor zover ik begreep wordt alles bij mij vervangen. Ik moest tussendoor weg dus ik heb niet alles meegekregen. Als de monteur weerkomt (en ik ben thuis) dan zal ik ff vragen wat hij allemaal gedaan heeft.

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:03
Fijn. Na een dikke maand bericht dat de cashback niet geldig is, want geen streepjescode ‘ontvangen’.

Gewoon aangeschaft via ING, binnen periode. Heb de streepjescode (en nummer) zoals instructies mail ingestuurd, maar niet het hele gedeelte van de doos eromheen.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

• ..Christiaan..
MacbookProx schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:00:
Fijn. Na een dikke maand bericht dat de cashback niet geldig is, want geen streepjescode ‘ontvangen’.

Gewoon aangeschaft via ING, binnen periode. Heb de streepjescode (en nummer) zoals instructies mail ingestuurd, maar niet het hele gedeelte van de doos eromheen.

Mijne is nog in behandeling denk ik. 20/12 aangetekend opgestuurd. Nog geen reactie. Originele streepjescode uit de doos gesneden zit er btw wel bij.

• Martijn

Ik heb ook alles op de post gedaan, staat ook duidelijk bij dat je kopie factuur en de originele streepjescode erbij moet doen...

Anders kun je hem kopen, streepjescode overnemen, cashback aanvragen en product ondertussen terugsturen naar de winkel... Dus denk je er een lastige kluif aan gaat krijgen...

• Martijn
Mad-X schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:28:

Graag met foto!
Precies dit, ik zat gisteravond ook te denken, hebben ze de LED strips niet per ongeluk 180 graden verkeerd gemonteerd... Misschiet is zoiets stoms gewoon.

• MacbookProx
Martijn schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Ik heb ook alles op de post gedaan, staat ook duidelijk bij dat je kopie factuur en de originele streepjescode erbij moet doen...

Anders kun je hem kopen, streepjescode overnemen, cashback aanvragen en product ondertussen terugsturen naar de winkel... Dus denk je er een lastige kluif aan gaat krijgen...
Wie zegt dat ik dat er niet heb gedaan?
Ik heb de factuur erbij gedaan, de originele streepjescode uit de doos gesneden en die bijgevoegd.

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Cashback paar dagen terug ontvangen, duurt dus 6 weken vanaf moment van aanmelden/opsturen.

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09:58

Wat bedoel je precies met "niet het hele gedeelte van de doos eromheen"?

Volgens de instructies moet je de gehele vierkante sticker opsturen, inclusief modelnummer, serienummer, etc.

Zo dus:

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik weet niet of het jullie helpt, maar zo zitten ze bij mijn 65oled903(datum op doos =10/2018 geproduceerd in Polen):
https://tweakers.net/ext/f/askgli29CsK9TD0Cih8jYDxB/thumb.jpg

Bovenzijde

• Martijn
renzo4000 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:31:
Ik weet niet of het jullie helpt, maar zo zitten ze bij mijn 65oled903(datum op doos =10/2018 geproduceerd in Polen):
[Afbeelding]

Bovenzijde
Zelfde bij mij, schijnen ongeveer recht omhoog dus op het plafond... Volgens mij hebben ze de modules gewoon verkeerd om gemonteerd en zouden ze naar achteren moeten schijnen...

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Martijn even voor de duidelijkheid, ik heb er dus geen last van...Zie mijn eerdere foto's.

Nog eentje van bovenaf als ze aan staan:

https://tweakers.net/ext/f/tQMgill0a5cVwpkr22ORm0pF/thumb.jpg

• Martijn
renzo4000 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:41:
@Martijn even voor de duidelijkheid, ik heb er dus geen last van...Zie mijn eerdere foto's.

Nog eentje van bovenaf als ze aan staan:

[Afbeelding]
Hmm, dat is wel weer wazig dan :?

Philips maar gaan bellen in mijn geval dan...

• Mad-X
renzo4000 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:31:
[Afbeelding]

Bovenzijde
Dank voor het delen Renzo4000! Leds zijn dus schijnbaar wel bij alle 803s met de correcte zijde op de printplaat geplaatst.. De schijnrichting komt overeen met jouw 903.

Heb alleen het idee dat bij mij de leds veel meer uitsteken en dus niet keurig tegen de bovenste rand van de uitsparing van het chassis schijnen zoals bij jou, maar er langs. Ook als je bij mij van bovenaf naar de leds kijkt, moet je dus bijna een lasbril opzetten om niet verblind te worden en schijnen de leds dus rechtstreeks het heelal in (na eerst mijn witte plafond te hebben doorboord als laserstralen..) :-(

Echt ongelooflijk dat TP vision/Philips niets geleerd heeft van het POS9002 debacle. Hadden dus bij het vorige model schijnbaar ook al dezelfde problemen. Lees de reviews hier op Tweakers van de 55POS9002. Nu met dit doorontwikkelde model dus niets geleerd. En dan kies je dus voor een TV die in Europa is ontworpen en in elkaar wordt gezet en de EU economie support.. Hopelijk komen ze met een goede oplossing anders toch maar switchen naar een Aziatisch merk zonder projectorstraal door de kamer.. Buren vroegen toen ze binnen kwamen of ik vakantiedia’s aan het bekijken was.. 8)7

• ..Christiaan..
Cashback afgekeurd, wat een knurften daar zeg!
Geachte heer ..christiaan..,

Wij moeten u helaas mededelen dat wij uw registratie om de volgende reden niet kunnen verwerken:

U heeft een factuur meegestuurd waarop wij geen aankoopdatum kunnen terugvinden.
Vervolledig bovenstaande gegevens en stuur deze samen met deze email binnen 2 weken na dagtekening per post op naar:

Philips televisie
t.a.v. Philips Televisie cashback actie
Postbus 8547
5605 KM Eindhoven

Voor vragen kun u bellen met de consumentenlijn:
0900 202 08 71.
Maandag t/m vrijdag van 08.00 - 20.00 uur en zaterdag van 09.00 - 18.00 uur.

Met vriendelijke groeten,

TP Vision
Gisteren gelijk gebeld en het advies was om ze een mail te sturen. Op mijn vraag of er überhaupt een factuur bestaat waarop de aankoopdatum niet vermeld staat kon hij niet beantwoorden. Hij kon mijn factuur ook niet inzien want dat gaat via een ander bureau. Waarom kan ik dan met jou bellen als je eigenlijk niks weet vroeg ik. Dat wist hij ook niet 8)7

Klein detail: de pinbon zat er ook aangeniet....

Dus nu heb ik de factuur opnieuw gekopieerd met een afschrift waarop de winkel genoemd staan EN het exacte bedrag wat ook op de factuur vermeld staat......

Echt niet normaal hoe een systeem er in slaagt om gewoon tegen de klant te werken. Naast alle ellende past dit trouwens wel in het complete plaatje

..Christiaan.. wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:16 (93%)

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb ook nog even getwijfeld om aangetekend te laten versturen in een doos i.p.v. envelop om fraude tegen te gaan. Het helpt natuurlijk ook niet echt dat je t.a.v. cashback actie bij het adres moet zetten..

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ik heb hier 't spul beigin december op de post gegooid en kreeg vorige week een berichtje in m'n mailbox dat ze bezig waren met de verwerking van de aanvraag. Nog niks op m'n rekening, overigens.

Op zich natuurlijk heel goed dat ze een fysiek en specifiek stuk karton van de doos willen hebben (in verband met mogelijke fraude / dubbele aanvragen) maar 't komt wel een beetje over alsof we weer 40 jaar terug in 1980 leven :9

Bij Yamaha had ik ook een cashback actie (bij 2 MusicCast devices €120,- retour) en daar heb ik achteraf foto's op moeten sturen van alle dozen én apparaten omdat er van één van de twee apparaten de serienummers nummers al gebruikt waren door iemand anders…...

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
KhaZ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:27:
Ik heb ook nog even getwijfeld om aangetekend te laten versturen
Aangetekend naar een postbus is ook altijd maar een beetje meh vind ik.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mad-X
Goed even een update over mijn ambilightlichtbalkaffaire met mijn 65OLED803, die vele van jullie ook ervaren.

Allereerst moet ik zeggen dat mijn leverancier Apollo Almere er tot zover alles aan doet om het probleem naar mijn tevredenheid op te lossen. Naast dit vertrouwen geeft de TV zo’n fantastisch beeld, dat ik besloten heb hem niet meteen binnen de herroepingstermijn terug te sturen, maar Philips de kans geef het euvel op te lossen.

Het positieve nieuws is dat Philips op de hoogte is van dit lichtbalkprobleem met de 803 serie en deze ook als zodanig (als fout) erkend. Schijnbaar balen ze er erg van dat dit euvel weer de kop opsteekt, terwijl ze dachten dit nu met de nieuwe series onder controle te hebben..

Als gevolg hiervan bieden ze een modificatie optie aan. Eerste indicaties waren dat dit wellicht een nieuwe afdekkap of ledvervanging zou kunnen zijn, maar vandaag begreep ik dat men de schijnhoek van de leds zal aanpassen. Men gaf aan dat het een kleine ingreep zou zijn, maar waar wel de tv dus voor van de muur moet en de achterkap open.. Misschien is het gewoon dezelfde modificatie die Christiaan heeft gekregen.

Hoewel ik niet blij ben dat je dit hele proces moet doorlopen met een hagel nieuwe tv, geeft ik ze het voordeel van de twijfel, en ga ik ervan uit dat de tv smetteloos blijft en uiteindelijk dus qua Ambilight helemaal goed gaat werken. Anders gaat tie alsnog terug..

To be continued...

• ..Christiaan..
@Mad-X
Bij mij doen ze dat ook. Bij mij worden nieuwe ledjes geplaatst met waarschijnlijk wel de juiste schijnhoek. Mooi dat ze dit probleem erkennen. Dit biedt waarschijnlijk ook hoop voor de mensen die de tv al langer hebben of die niet overtuigend genoeg overkwamen bij de klantenservice....
Ik ben btw door de planning in Drachten (ik woon in Zwolle) nog niet gebeld over een afspraak. Gisteren zelf gebeld en zij wachten op goedkeuring van Philips voor ze mijn klus mogen afmaken. Bijzonder, maar goed. Ik wacht nog ff af.
Allereerst moet ik zeggen dat mijn leverancier Apollo Almere er tot zover alles aan doet om het probleem naar mijn tevredenheid op te lossen. Naast dit vertrouwen geeft de TV zo’n fantastisch beeld, dat ik besloten heb hem niet meteen binnen de herroepingstermijn terug te sturen, maar Philips de kans geef het euvel op te lossen.
Ik heb 'm bij Expert Zwolle gekocht en zij ondersteunen mij ook aan alle kanten. En het beeld....ja, dat is en blijft fantastisch.
#wordtvervolgd

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Ik ben aan het worstelen met het 'bronnen' menu (sources). Ik gebruik alleen TV en HDMI 4 en al het andere niet. Als ik mijn receiver (HDMI4) aan zet dan springt de TV niet automatisch naar deze input. Verder kon ik op mijn Sony Android TV ook bronnen uitschakelen die ik niet gebruik. Ik hoef bijvoorbeeld USB en Google Play Films niet. Betekent nu dat ik een keer of 8 naar beneden moet scrollen via het 'bronnen' menu om naar HDMI4 te switchen.

Vragen die ik heb:
- kan ik instellen dat mijn TV automatisch naar HDMI4 schakelt als ik mijn receiver aan zet? Zo ja, hoe?
- kan ik het bronnen menu aanpassen qua volgorde/bronnen verbergen? Zo ja, hoe?
- is er een andere manier om sneller naar een andere bron te schakelen dan via het bronnen menu?

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online

Ik heb het juist gedaan, maar nog wel met de klantenservice gebeld vanwege de onduidelijkheid. Het probleem was dat ze een plaatje hadden van het hele stuk wat je mee moest sturen, met daarop rood omcirkelt het serienummer (en bijbehorende streepjescode). Waarschijnlijk omdat ze dat plaatje hadden hergebruikt van het gedeelte waar de uitleg was waar je het serienummer kan vinden. Dus daardoor dacht ik eerst ook dat ik alleen die hoefde te sturen. Dus nu heb ik een uitgeknipt serienummer streepjescode en dat zit in het hele stuk wat ik daarna alsnog heb uitgeknipt.

Ik vraag me zelf nog een beetje af of ik ze nog zal bellen om bij mijn TV Ambilight te repareren, of dat ik het maar zo laat. Aan ene kant is het dus niet juist. Aan de andere kant valt het me eigenlijk helemaal niet op. Bij degene waar het aangepast is, hebben jullie nu ook duidelijk meer licht naar achteren, of is het eigenlijk enkel dat er wat minder naar boven is?

• MacbookProx
Sissors schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Ik heb het juist gedaan, maar nog wel met de klantenservice gebeld vanwege de onduidelijkheid. Het probleem was dat ze een plaatje hadden van het hele stuk wat je mee moest sturen, met daarop rood omcirkelt het serienummer (en bijbehorende streepjescode). Waarschijnlijk omdat ze dat plaatje hadden hergebruikt van het gedeelte waar de uitleg was waar je het serienummer kan vinden. Dus daardoor dacht ik eerst ook dat ik alleen die hoefde te sturen. Dus nu heb ik een uitgeknipt serienummer streepjescode en dat zit in het hele stuk wat ik daarna alsnog heb uitgeknipt.
Dat dacht ik dus ook. Door die onduidelijkheid.

Nu ook het hele deel ingestuurd incl de mail met het verzoek.

Zal wel goedkomen.

• GS88
  • Laatst online: 20-01 15:10

GS88

π raat

Ik twijfel tussen 2 Philips-tv's, prijs is hetzelfde.. alleen, op het schermformaat na, kan ik geen andere verschillen vinden. Het gaat om de 55PUS6503 en de 58PUS6203.. Weet iemand het verschil tussen de 6200 en de 6500 series?

Rotterdam

• peacelord
  • Laatst online: 07:21
Ik baal er flink van dat oreo niet naar onze 32PFS6402 komt. Wat ik mis is de app van NPO start. Casten gaat moeizaam en gaat regelmatig gepaard met niet gecentreerd beeld. Heeft iemand hier nog een tip op welke wijze de npo start app kan worden geinstalleerd? Via de browser npo content afspelen werkt jammer genoeg ook niet nl.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GS88 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:27:
Ik twijfel tussen 2 Philips-tv's, prijs is hetzelfde.. alleen, op het schermformaat na, kan ik geen andere verschillen vinden. Het gaat om de 55PUS6503 en de 58PUS6203.. Weet iemand het verschil tussen de 6200 en de 6500 series?
Aantal pixels per inch (PPI) is anders onder de "beeldverbeteraars", 900 voor de 6500 serie vs. 800 voor de 6200. Ik denk dat je ze echt langs elkaar moet zetten met beide de zelfde input én settings om dat verschil te gaan zien. Verder een andere WiFi kaart (2x2 in de 6500) en een iets andere audiochip. De 6200 zou wel HDR materiaal moeten kunnen afspelen terwijl de 6500 dat niet zou kunnen.....

Je kunt overigens bij Philips die TV's op de site vrij gemakkelijk zelf vergelijken 8)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 20-01-2019 12:05 (60%)

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:49
peacelord schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:05:
Ik baal er flink van dat oreo niet naar onze 32PFS6402 komt. Wat ik mis is de app van NPO start. Casten gaat moeizaam en gaat regelmatig gepaard met niet gecentreerd beeld. Heeft iemand hier nog een tip op welke wijze de npo start app kan worden geinstalleerd? Via de browser npo content afspelen werkt jammer genoeg ook niet nl.
Waar haal je vandaan dat Oreo niet naar deze tv komt? 2-postfix zou moeten wijzen op het 2017 productjaar en die wordt nog gewoon ondersteund.

• peacelord
Klopt, dat dacht ik ook. Maar op het toengels forum lees ik dat de oreo upgrade alleen voor uhd toestellen komt. Niet voor hd. Ook in andere berichten gaat het steeds over de ‘meeste’ tv’s, niet alle.

Update 4 (23.11.2018):

FullHD-TVs (also Firmware QM164E) bekommen kein Update auf Android TV 8 Oreo.

https://toengel.net/phili...halten-android-tv-8-oreo/

peacelord wijzigde deze reactie 20-01-2019 13:09 (33%)
Reden: Url toegevoegd

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

M'n ouders hebben ook zo'n (43") 6400 serie staan en daar draait volgens mij Android 5.1 (Lollipop) op. Lijkt me niet dat ze daar nog een upgrade naar Android 8 (Oreo) voor gaan ontwikkelen terwijl er inmiddels al twee versies (Marshmellow & Nougat) overgeslagen zijn.

Misschien dat je zoiets als een Apple TV4 (NON 4K) er aan kunt hangen? Ik heb zelf overigens een 8503 uit 2018 en die moet de update ook nog gaan krijgen maar ik gebruik het hele "smart" deel van de TV niet en 't apparaat kan én mag ook niet naar 't internet. M'n Apple TV4 / 4K mag hier die functies vervullen.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 20-01-2019 14:47 (6%)

• peacelord
Dat lijkt best een stretch idd vwb os. Echter de tv is pas anderhalf jaar oud.

• said006
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-01 14:55
Is de OREO update voor de OLED803 al uitgebracht?
Ik heb onlangs een update geinstalleerd maar dat is geen OREO update, nog steeds android versie 7.0
Ik had verwacht dat Philips (of TP Vision) de OREO update samen met deze "fixes" update zou uitbrengen.
Iemand enig idee wanneer OREO komt?

De nieuwste update op de Philips website is van 17 januari 2019

said006 wijzigde deze reactie 21-01-2019 14:55 (10%)

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Duurt nog een paar maanden waarschijnlijk.

• ShininNL
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
Oei net de oled803 55 inch besteld en lees nu verhalen over dat ambilight dat op het plafond schijnt? Komt een monteur dit thuis bij je fixen of kun je met een tv gaan zeulen?
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True