Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

XeNeRgY schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:10:
[...]

Voor nu is het inderdaad niet dramatisch maar ik maak me wel enige zorgen dat als er straks meer/betere 4K content komt de 8503 zich overal in verslikt en daarmee onbruikbaar is.
De youtube app (of eigenlijk de smart functionaliteit op Netflix na) is brak. De TV geeft prima 4K HDR beeld weer als je een fijne bron hebt (xbox one X, Shield, Vero 4K, Apple unit, etc).

Deze tv's koop je niet voor de smart functies :X

• Dank2016
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 06:40
XeNeRgY schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:45:

Vandaag eens spelen met de ambilight. Die vind ik toch wel wat mager nu de TV aan de muur hangt op 1.5cm afstand aan een Vogels Thin. EDIT: TV even op de standaard gezet en 10cm van de muur. Het Ambilight effect is nu extreem veel beter, verschil van dag en nacht. Misschien toch eens naar een andere beugel kijken. @Dank2016 welke beugel heb jij genomen?

Eerste indruk tegenover mijn oude Sony W809C is toch wat gemengd. Android op een Philips werkt een stuk vlotter en de interface is ook mooier vind ik. Qua zwart contrast mis ik toch wel echt het VA paneel. Er lijkt nu een soort was over het scherm te zitten in donkere scènes. Ik krijg zelfs met motion flow op 'uit' toch nog wat vage blokjes bij snelle bewegingen. Uiteraard is 4K en HDR een toegevoegde waarde maar dat heeft iedere TV die je nu zou kopen.

En die afstandsbediening.....die weegt meer dan een baksteen :D Wel super dat er een keyboard aan de achterkant zit, dat werkt erg prettig. Ik heb alleen continu ruzie met de D-pad. Als ik op OK wil drukken druk ik er vaak naast zodat ik naar beneden/boven beweeg. Misschien is het even wennen en anders eens naar een Harmony kijken.
@XeNeRgY

Ik gebruik een simpele beugel van internet met een adapter set. Ongeveer 6cm van de muur. Ambilight op stand neutraal geeft voldoende effect voor mij.

Die 'waas' had ik eerst ook, dit grotendeels opgelost door de standaard contrast instelling op 50 te zetten, nu bijna geen last meer van. Soms vind ik de zwartwaarden zelfs beter b.v. als er een heel donker beeld is dan lijkt het bijna of de t.v. uitstaat. In kleine donkere delen was de VA van Sony beter.

Afstandsbedieningprobleem is herkenbaar, ik gebruik een harmony hub dus heb heb er niet heel veel last van. Echte aanrader trouwens die Harmony Hub.

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09:58
bifi_G60 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:27:
Nu heb ik heel het verhaal weer uitgelegd en hij zegt , nee hoor dat gaat hem niet worden want deze hardware upgrade is helemaal niet mogelijk met jou model televisie!

nou breekt mijn klomp
Dan had je dus iemand die er niet genoeg vanaf weet, want er zijn (behalve mijzelf) genoeg mensen te vinden op internet die een 7600-toestel hebben laten ombouwen naar een R3-model.

Volgens mij had ik je in een DM verteld dat ik alles geregeld had via Facebook Messenger (https://www.facebook.com/PhilipsTVNederland). Had je dat ook al geprobeerd?

• bifi_G60
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:57
Mr Magic schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:33:
[...]

Dan had je dus iemand die er niet genoeg vanaf weet, want er zijn (behalve mijzelf) genoeg mensen te vinden op internet die een 7600-toestel hebben laten ombouwen naar een R3-model.

Volgens mij had ik je in een DM verteld dat ik alles geregeld had via Facebook Messenger (https://www.facebook.com/PhilipsTVNederland). Had je dat ook al geprobeerd?
Ja dat heb ik gedaan , van max het formulier gekregen met de upgrade text, die is op vakantie . Patrick stuurt me de standaard vragenlijst en de laatste persoon zegt dat het niet mogelijk is. Heb ze nogmaals gemaild met link naar hier en een link naar de daadwerkelijke kit gekregen via toengels Philips blog dus hoop dat het nog goed gaat komen

• Mr Magic
bifi_G60 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:38:
[...]

Ja dat heb ik gedaan , van max het formulier gekregen met de upgrade text, die is op vakantie . Patrick stuurt me de standaard vragenlijst en de laatste persoon zegt dat het niet mogelijk is.
Vervelend dat je steeds iemand anders treft. Ik ben toen geholpen door Tristan via Facebook Messenger en hij heeft toen zelf het hele traject afgehandeld.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Volgens mij heb ik een irritant iets ontdekt bij mijn PUS8503. Deze springt na ongeveer 15 minuten op standby bij TV kijken. De timer voor uitschakelen staat op 90 minuten en het gebeurt zowel bij TV kijken via de CI module als ook via het kijken van een film op de ingebouwde mediaspeler via een USB stick. Op Netflix of Youtube kan ik probleemloos de hele avond kijken.

Als ik bij de HELP functie kijk bij:
- Eco instellingen --> Timer voor uitschakelen

Lees ik:
* De TV wordt uitgeschakeld als de TV geen TV-signaal ontvangt of als er gedurende 10 minuten geen opdracht wordt gegeven met de afstandsbediening.

Volgens de website van Philips:
3. No-signal automatic switch off

The TV set will also switch off after several minutes of being left unattended on a source with no signal, as an ecological response when not being used. The time span of this feature can be different depending on the TV model.

This option cannot be disabled, thus it is recommended to use an active source. Otherwise, it will be necessary to press a button on the remote control every few minutes to keep it from going into standby mode.

Ik gebruik een CI-module dus het lijkt me dat dit niet op gaat? Heb de timer op 0 gezet maar dan gebeurt het alsnog. Hebben anderen hier ook last van? Dit is wel een heel irritant probleem namelijk 8)7 Gebeurt dit bij jullie ook?

Ga zo eens proberen het beeld op 'monitor' te zetten, wellicht dat dat de instelling passeert. Vraag me dan wel af of alle beeld instellingen dan nog beschikbaar blijven.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 30-12-2018 09:56 (52%)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Uiteraard hoort dit niet te gebeuren als er actief beeld is. Wat denk je dat wij dat allemaal hebben en er hier niet over geklaagd wordt?

8)7

• XeNeRgY
  • Nu online
JvS schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:52:
Uiteraard hoort dit niet te gebeuren als er actief beeld is. Wat denk je dat wij dat allemaal hebben en er hier niet over geklaagd wordt?

8)7
Nee dat verbaasde mij ook al dat er weinig tot niks over te vinden is. Des te vreemder dat ik er wel last van heb maar dus niet bij iedere input (Netflix, Youtube etc.).

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Misschien even de huidige firmware opnieuw flashen en een factory default geven? Beetje een raar issue.

P.S. Ik heb hier ook een CI+ module (@Smit) en heb er geen last van.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 30-12-2018 10:47 (25%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• XeNeRgY
  • Nu online
Inderdaad zojuist een hard reset gedaan. Eens kijken of dat helpt want het is inderdaad een vreemd iets.

Edit: het lijkt erop dat dit het probleem opgelost heeft. Vanavond nog wat uitgebreider testen. Hopelijk blijft het zo want ik ben verder erg blij met de 8503.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 30-12-2018 13:11 (43%)

• mduran
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 21:01
@XeNeRgY

Is het niet dat je de Android screensaver geactiveerd had? Ik had deze ook geactiveerd en tijdens het spelen van Call Of Duty twee maal uit. Deze staat onder "Android Instellingen"

• XeNeRgY
  • Nu online
mduran schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:17:
@XeNeRgY

Is het niet dat je de Android screensaver geactiveerd had? Ik had deze ook geactiveerd en tijdens het spelen van Call Of Duty twee maal uit. Deze staat onder "Android Instellingen"
Ik vermoed van wel. Nadat het vanochtend perfect werkte heb ik zojuist mijn tv weer ingesteld en ook de Android screensaver aangezet. Nu ging na 5min de tv weer uit. Dus nu maar volledig uitgezet. Heb het vermoeden dat het daar door komt. Wel bijzonder dat dit afhankelijk van de bron al dan niet gebeurt.

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:26
Jeroenneman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:34:
[...]

Wat gaan ze repareren dan? Een designkeuze die er al sinds de 9002 inzit? Ik heb er een hard hoofd in dat ze iets voor je gaan veranderen.
Het duurde even, maar op vrijdag 11 januari komt er een monteur langs. Volgens de klantenservice zijn er onderdelen besteld dus ik ben benieuwd. Ik laat het weten als ie geweest is.

Philips 55OLED803, Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
En wat gaat die monteur precies doen dan...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• ..Christiaan..
CLB schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:16:
En wat gaat die monteur precies doen dan...?
Een heel eind terug had ik geschreven over de lichtbalk die ik heb als ik Ambilight aan heb staan, ongeacht de instellingen (als ik helderheid op 1 heb, zie je 'm natuurlijk bijna niet, maar de rest ook niet)
Dus ben ik gaan bellen en na 6 weken toch een monteur langs.... :)
Ik ben ook benieuwd wat ie gaat doen.

• CLB
  • Niet online
Ah, dat over die helderheid had ik gemist ;) Fingers crossed!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

..Christiaan.. schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:38:
[...]

Een heel eind terug had ik geschreven over de lichtbalk die ik heb als ik Ambilight aan heb staan, ongeacht de instellingen (als ik helderheid op 1 heb, zie je 'm natuurlijk bijna niet, maar de rest ook niet)
Dus ben ik gaan bellen en na 6 weken toch een monteur langs.... :)
Ik ben ook benieuwd wat ie gaat doen.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je probleem nu is? Is er echt iets aan de hand, zoals dat je ambilight niet kunt uitzetten of iets anders dat acht niet klopt?

Of heb je (net als iedereen) last van dat ambilight op een lelijke manier is geimplementeerd omdat de leds niet naar achteren, maar naar links/rechts/boven schijnen en dus "balken" van licht creeeren?

• donkey02
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21-01 18:27
Iemand inmiddels al wat van de cashback gehoord ?

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-01 19:59
@JvS die laatste als ik hem gevolgd heb ;-)
Zelf vind ik het eigenlijk geen issue.... en ik heb zelfs nog 2 snowboards er boven die dus verlicht worden, en het effect nog verergeren ook (want reflecties).

Ik kijk naar de TV, en die hangt niet zo hoog dat ik het plafond ook zie :+ maar dat is mijn mening ;-)

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

De 55OLED803 heb ik inmiddels maar van de muur gehaald en op een meubel gezet, afstand rand scherm tot de muur is nu zo'n 13-15cm. Ambilight werkt nu zoals het hoort. Jammer van de gaten in m'n gestucte muur :/
donkey02 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:55:
Iemand inmiddels al wat van de cashback gehoord ?
Ja: vorige week e-mail bevestiging gehad van ontvangst (geld is nog niet overgemaakt).

• said006
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 21-01 14:55
Wanneer had je hem ingediend/opgestuurd?
KhaZ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:14:
De 55OLED803 heb ik inmiddels maar van de muur gehaald en op een meubel gezet, afstand rand scherm tot de muur is nu zo'n 13-15cm. Ambilight werkt nu zoals het hoort. Jammer van de gaten in m'n gestucte muur :/

[...]

Ja: vorige week e-mail bevestiging gehad van ontvangst (geld is nog niet overgemaakt).

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

said006 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:22:
Wanneer had je hem ingediend/opgestuurd?
[...]
Rond 1 dec schat ik.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:34

renzo4000

*Doh!*

Ik eind november, geld vorige week ontvangen op mijn rekening. Erg netjes!

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• donkey02
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21-01 18:27
Ik heb hem rond 14 dec op gestuurd dus denk dat ik nog niet aan de beurt ben. Overigens wel zeer tevreden met mijn 65oled803. Moet alleen nog even de juiste instelling voor de PS4 vinden. Merk dat die instelling heel erg kan verschillen.

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21-01 13:46
donkey02 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Ik heb hem rond 14 dec op gestuurd dus denk dat ik nog niet aan de beurt ben. Overigens wel zeer tevreden met mijn 65oled803. Moet alleen nog even de juiste instelling voor de PS4 vinden. Merk dat die instelling heel erg kan verschillen.
Morgen komt mijne binnen via ING. Hou me aanbevolen voor je PS4 settings, zal ik ook in moeten stellen ;).

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
JvS schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:54:
[...]

Het is me niet helemaal duidelijk wat je probleem nu is? Is er echt iets aan de hand, zoals dat je ambilight niet kunt uitzetten of iets anders dat acht niet klopt?

Of heb je (net als iedereen) last van dat ambilight op een lelijke manier is geimplementeerd omdat de leds niet naar achteren, maar naar links/rechts/boven schijnen en dus "balken" van licht creeeren?
Had dat dan een verschil gemaakt voor zijn probleem? Ik zie ook niet echt balken van licht. Lijkt me als je die wel ziet dat het ook meer heeft te maken met het aantal LEDs als met de richting waarop ze staan.

Zijn issue is dat ambilight aan staat er ook licht op het plafond te zien is. En doordat je TV zelf ook in de weg zit je een harde lijn op je plafond hebt. (En op je muren overigens ook). Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is te voorkomen, ik kan wel opties zien met lensen, maar lastig is het zeker te voorkomen. Als die monteur er iets aan veranderd eet ik mijn schoen op. Ik verwacht dat het toch neer komt op een andere TV te kopen (of gewoon ambilight uit te schakelen, andere TV heeft het toch ook niet).

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Huh? Dat verschil is toch overduidelijke? Het eerste is gewoon een defect. Een tweede is gewoon onderdeel van het (gare) design. Een defect komen ze wel repareren. Aan een design issue valt weinig te repareren.

Ter illustratie. Zo ziet het er bij mij uit:

Ook gewon een balk licht op het plafond (en en lelijke vertikale streep omdat het wandje niet 100% vlak is). Dat is geen defect, maar een probleem van hoe het ontworpen is.

• Sissors
  • Nu online
Daarom ook mijn verbazing dat er een monteur komt, en mijn verwachting dat die er niks aan kan doen. Maar hoe had jij het dan precies ontworpen dat je dit effect niet krijgt? Je zou het kunnen doen door lensjes ofzo op de LEDs te zetten zodat ze net voor de randen van de TV al in intensiteit verminderen. Maar dat is een kwestie van dat je Ambilight redelijk werkende wil hebben bij een TV die aan de muur zit, geen lijnen op het plafond wil, en het voor een normale prijs produceerbaar moet zijn: Je kan twee van die zaken kiezen, maar niet drie.

Als ze gewoon de LEDs wat kantelen dat ze minder op de achterkant van de TV schijnen, danwel een stel goedkope plastic lensjes erop gooien, dan zal hij moeite hebben met een TV dicht bij de muur nog steeds te voorzien van goede Ambilight (immers daarvoor moet hij zo goed mogelijk net langs de TV omhoog schijnen).

Als ze de huidige situatie doen, dan heb je de lijnen op het plafond.

En als ze lensen erop zetten die precies goed zijn zodat het licht precies voor hij een rand zou veroorzaken vloeiend dimt, dan gaat dat echt niet goedkoop worden om te produceren. (En het blijft per definitie een trade off met ambilight performance als hij hangt, des te minder hij omhoog schijnt, des te slechter hij het doet als hij dicht op de muur zit).

Overigens @..Christiaan.., een onconventionele oplossing, en geen idee hoe goed het zou werken om het lijntje te verhullen hoor: Maar een stel Hue spots/lichtbalken die omhoog schijnen bij je TV in de buurt zetten, en die dan koppelen aan Ambilight? Als je doel is een donker plafond dan helpt dat niet bepaald, maar het kan wel dat lijntje verhullen.

Sissors wijzigde deze reactie 03-01-2019 17:00 (12%)

• ..Christiaan..
Ik ben ook benieuwd wat de monteur komt doen. Niemand bij de (overigens niet snuggere) klantenservice zei dat dit niet te voorkomen is. Ik wacht af. Weekje geduld nog.

• Michael1975
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 21-01 18:54
Ik denk dat vooral de mensen die eerder ambilight op hun tv's hadden nu een issue hebben met die zgn lichtbalk. Heb nu een Oled903, prachtige tv en dito beeld, maar irriteer mij wel zozeer aan de lichtbalk op het plafond, dat ik de ambilight nu vrijwel altijd uit heb staan jammer genoeg.. Is denk ik gewoon kwestie van het slecht plaatsen vd lampjes, bij mijn vorige twee ambilight toestellen scheen het licht netjes naar achteren op de muur, nu schijnen ze omhoog en naar weerszijden..

• Martijn
Michael1975 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:15:
Ik denk dat vooral de mensen die eerder ambilight op hun tv's hadden nu een issue hebben met die zgn lichtbalk. Heb nu een Oled903, prachtige tv en dito beeld, maar irriteer mij wel zozeer aan de lichtbalk op het plafond, dat ik de ambilight nu vrijwel altijd uit heb staan jammer genoeg.. Is denk ik gewoon kwestie van het slecht plaatsen vd lampjes, bij mijn vorige twee ambilight toestellen scheen het licht netjes naar achteren op de muur, nu schijnen ze omhoog en naar weerszijden..
Ik krijg morgen mijn 65oled803 binnen, ben benieuwd... Waarom ze dit doen is denk ik omdat ze niet meer direct aan de bovenrand de LEDs kunnen plaatsten door de OLED 'kast'. Er moet een flinke afstand worden overbrugd dus vandaar de gekantelde positie...

Als het me niet bevalt plak ik een dreamscreen aan de rand... Dan kun je wel direct naar achter schijnen...

https://www.dreamscreentv.com/product/flex-led-only/

• Mr Magic
@bifi_G60 Heb je nog voortgang geboekt met de vervanging van je mainboard?

Hier staat alle informatie over de upgrades:

https://toengel.net/phili...er-2014er-und-2015er-tvs/

Misschien handig om naar te verwijzen, staan ook de nummers bij van de Philips Service Bulletins :)

• ..Christiaan..
Michael1975 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:15:
Ik hou je op de hoogte wat de monteur bij mijn tv gedaan heeft. 11 januari.... Toch zonde dat je ambilight uit laat om zoiets? Ik vind ambilight de enige reden om Philips te kiezen.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Nu online
vraag voor de mensen met een (55/65)POS9002; ik heb sinds gisteren deze TV en probeer nu de TV te bedienen met mijn Logitech Harmony Hub/Remote.

Ik kan wel de TV toevoegen als device en deze wordt ook netjes herkend, maar vervolgens kan ik de TV niet aan of uitzetten.
Als de TV eenmaal aan is, werken de standaard commando's totaal random. Moet de Harmony remote echt zeer dichtbij de TV houden.

Bij mijn vorige Panasonic TV werkte mij Harmony Remote voor de volle 100%, zelfs zonder op de TV te richten

Zijn hier mensen die de Harmony wel aan de praat krijgen met de 55pos9002 en zo ja, heb je daar specifiek wat extra aan instellingen moeten wijzigen/veranderen?

thanks!

ps: verder is deze TV echt een genot om naar 4K content te kijken, vaak genoeg echt gedacht: ''wtf is dit!!? tering wat strak/mooi/helder!!" dit is mijn allereerste oled TV ooit :9
Het geluid is echt ruk, maar daar heb ik mijn 5.1 home cinema Sonos (incl Sub _/-\o_ ) opstelling voor.

Geert1976 wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:42 (29%)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Met mijn Harmony 950 werkte het direct met de POS9002.

• Geert1976
  • Nu online
JvS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:41:
Met mijn Harmony 950 werkte het direct met de POS9002.
mmm vreemd...en alle commando's werken zonder als een malle strak op de TV te richten?

• Martijn
Hoe is jullie ervaring met gaming op de 9002/803/903? De input lag van 39 ms is het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak. Ben geen die hard gamer, maar wil nog wel eens een potje FIFA doen met de kinderen of beetje nazi's afschieten in Wolfenstein ;).

Ik kom van een Panasonic plasma uit 2009 die momenteeel NIET in game mode staat (kleuren dan niet om aan te gluren), dus ik weet niet hoe zich dat verhoudt tot de 39ms van de 803...

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ik speel met een ps4 oa COD op de 903 in game mode, gaat prima. Ik merk iig niks van de inputlag waar ik last van heb. Waarschijnlijk zullen de diehard gamers daar anders over denken.

• Ljsvv
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-01 17:17
Heel erg benieuwd hoe dit afloopt.

Ik heb ook belangstelling in een R3 update van mijn 48PUS7600. Heb te maken met dezelfde Max als hier in dit topic omschreven. Krijg ook een standaard mailtje met een procedure hoe een reset uit te voeren.. 7(8)7

Heb nu gereageerd met de vraag of ik een R3 update mag......

@bifi_G60 Ben jij al verder gekomen??

Ljsvv wijzigde deze reactie 05-01-2019 00:54 (6%)

• jordy5
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 15:10
Vandaag mijn philips 55 803 oled paneel mogen ontvangen. Prachtig beeld, maar toch een dingetje. Bij donkergrijs (niet zwart) zie je aan de onderkant zeg maar vlekken. Soort van backlight bleeding. Is dit iets wat oled ook heeft?

Heb een fototje toegevoegd. Ga morgen ff langs de zaak waar ik hem gehaald heb. Vroeg me meer af of dit vaker bij OLED voor komt?

jordy5 wijzigde deze reactie 05-01-2019 23:14 (8%)

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

jordy5 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:13:
Vandaag mijn philips 55 803 oled paneel mogen ontvangen. Prachtig beeld, maar toch een dingetje. Bij donkergrijs (niet zwart) zie je aan de onderkant zeg maar vlekken. Soort van backlight bleeding. Is dit iets wat oled ook heeft?

Heb een fototje toegevoegd. Ga morgen ff langs de zaak waar ik hem gehaald heb. Vroeg me meer af of dit vaker bij OLED voor komt?

[Afbeelding]
Dat lijkt me niet normaal.. lijkt wel alsof de TV aan de onderste rand te hard is vastgehouden ofzo.

• jordy5
Hij is met weinig moeite opgehangen gezien de tv erg licht is. Het is over de hele onderrand met exact dezelfde ruimte ertussen en alleen bij grijs.

EDIT: Net wederom even gekeken en nu is het niet meer zichtbaar.. heel vreemd.

jordy5 wijzigde deze reactie 06-01-2019 08:24 (50%)

• Geert1976
  • Nu online
Geert1976 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:34:
vraag voor de mensen met een (55/65)POS9002; ik heb sinds gisteren deze TV en probeer nu de TV te bedienen met mijn Logitech Harmony Hub/Remote.

Ik kan wel de TV toevoegen als device en deze wordt ook netjes herkend, maar vervolgens kan ik de TV niet aan of uitzetten.
Als de TV eenmaal aan is, werken de standaard commando's totaal random. Moet de Harmony remote echt zeer dichtbij de TV houden.

Bij mijn vorige Panasonic TV werkte mij Harmony Remote voor de volle 100%, zelfs zonder op de TV te richten
om mezelf maar even te quoten, daar ik inmiddels de oplossing heb gevonden en dit wellicht voor toekomstige Philips TV en Logitech Harmony Remote eigenaren handig kan zijn;

waar ik dus met mijn vorige Panasonic TV alleen mijn Harmony Hub en de Logitech Harmony Remote nodig had om alles 100% te kunnen aansturen, heb ik dus nu blijkbaar met deze pos9002 TV ook 1 van de Logitech Harmony Hub Mini IR Blasters nodig om de Philips TV te kunnen bedienen

De oplossing kan soms zó eenvoudig zijn :+

• Martijn
Vrijdag mijn 65OLED803 binnen, gisteren geinstalleerd. Moet eerlijk zeggen dat ik nog erg moet wennen komende van een 50 inch plasma. Beeld is uiteraard schitterend, maar merk dat vooral het ontbreken van de motion blur op de OLED me nog niet echt kan bekoren. Om enigzins in de buurt te komen moet ik motion interpolatie aanzetten, wat uiteraard redelijk wat artifacts geeft soms.

Ambilight implementatie is idd bagger tot en met, gigantische licht balk op het plafond, zelfs bij laagst mogelijke intensiteit... :S

Vanavond de plasma en OLED eens side by side... Ben er nog niet over uit...

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Herkenbaar. Ik kwam van een VT50. Maar ik vind het betere contrast wel echt een extreme verbetering. Maar het is allemaal wat harder qua motion. Dan heb je met de Philips nog wel de beste beeldverwerking.

Ik heb het nu met custom en alleen "perfect clear motion" op minimum staan en dat geeft naar mijn mening acceptabele motion handling.

• Martijn
JvS schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:53:
Herkenbaar. Ik kwam van een VT50. Maar ik vind het betere contrast wel echt een extreme verbetering. Maar het is allemaal wat harder qua motion. Dan heb je met de Philips nog wel de beste beeldverwerking.

Ik heb het nu met custom en alleen "perfect clear motion" op minimum staan en dat geeft naar mijn mening acceptabele motion handling.
Dank voor je reactie. Wat doe jij bij games? Ik had gisteren even FIFA19 gestart, en hoewel haarscherp, blijft ook de motion me daar beetje parten spelen...

Moet wellicht ook wennen aan de 15 inch maat verschil op 3.30m afstand. De hardere motion komt dan nog wat harder door...

De vrouw vind uiteraard alles prima, maar die zou ook tevreden zijn met een 32 inch LCD... |:( |:( 8)7 8)7

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben niet echt een gamer, maar ik heb maar 1 stand: Aan, goed gecalibreerd en bovenstaande motion settings :P.

• Martijn
JvS schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:09:
Ik ben niet echt een gamer, maar ik heb maar 1 stand: Aan, goed gecalibreerd en bovenstaande motion settings :P.
Thanks, bedoel je met 'goed gecalibreerd' een profesessionele calibratie? Of heb je goede settings die je zou kunnen delen? ;)

• Geert1976
  • Nu online
ik heb deze picture settings voor mijn 55POS9002/12 n.a.v. de calibratie die Darko (zeer gerespecteerde YouTube jongeman die al zeer veel oled TV's heeft gecallibreerd), hij gebruikt hiervoor SpectraCal's CalMAN Software voor.

onderstaande settings zijn voor general content en HDR (dus NIET Gaming):

Picture Mode: ISF Night (to lock/unlock ISF modes highlight them and type 473473 on the
remote)
Colour: 50 (this affects color saturation)
Contrast: 100 (affects backlight intensity, how bright the screen will be – for best HDR effects it should stay at max. 100, but you can also reduce it depending on your room lighting / personal preferences; adjusting this control will not affect the rest of the settings)
Sharpness: 1 (lower value – softer image, higher – sharper)
Brightness: 50 (this is black level control, affect how many gradations will be visible in dark area) Advanced:
Computer: Off (probably will be disabled) Colour:
Colour enhancement: Off (may be disabled depending on the source) Colour temperature: Custom
Custom colour temperature: (this is the white balance control that is highly individual from unit to unit – if you notice that
either red, green or blue stands out, adjust these settings by yourself)
Red-WP (White-Point): 127 Green-WP (White-Point): 114 Blue-WP (White-Point): 76 Red-BL (Black-level): 1 Green-BL (Black-level): -2 Blue-BL (Black-level): 0
Colour control: (this is color management system, CMS) All settings at their default values (0).
Reset all: resets both Hue and Saturation back to the original factory values (or use Red button on the remote when inside Hue or Saturation menu)
RGB only mode:
Use only for calibration purpose
Contrast:
Contrast mode: Normal (no need to adjust as this TV displays infinite contrast images with true blacks)
HDR Upscaling: Off (performs SDR to HDR coversion in real time – not available for HDR content if you want to try it out)
HDR Perfect: Maximum (impacts how the TV will display content that is beyond its capability in terms of luminance)
Perfect Contrast: Off (disabled for HDR content, only for SDR is adjustable)
Video contrast: 96 (this is white-level control)
Light sensor: Off (if you want luminance of the screen to be automatically adjusted depending on room lighting, turn On)
Gamma: 0

met dit schema heb ik echt onwijs mooie zwart waarde, kleuren, scherpte en ervaar het als zeer prettig voor de ogen met levensechte kleuren, maar ook weer niet te.

Geert1976 wijzigde deze reactie 08-01-2019 10:33 (3%)

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:42:
- 7 november televisie aangeschaft
- 2 december aanvraag gedaan en bevestiging gekregen
- 10 december benodigde papieren op de post gedaan
- 8 januari mail ontvangen dat papieren goed zijn ontvangen

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Heeft iemand ook een voorbeeld van beeldsettings voor een: 49PUS6482/12

En welke ambilight setting gebruiken jullie eigenlijk? Ik kan kiezen tussen: standaard, natuurlijk, intensief, helder, game, comfort, relaxed
Maar kan niet echt vinden wat ik nou het beste vind.

• Eagles
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 21-01 11:43
Voor iedereen die de Ambilight problemen heeft, hebben jullie de TV niet te dicht tegen de muur geplaatst? Overal online is te lezen dat er nadrukkelijk wordt gewezen op minimaal 10 cm afstand van de muur tot de TV. De meeste beugels hebben een stuk minder dan 10cm dus je zult een stuk duurdere beugel van bijv Vogels moeten aanschaffen die is uit te schuiven.

• peacelord
  • Laatst online: 07:21
Bij mijn 55PUS7181 is sinds de Oreo upgrade de wifi ontvangst achteruit gegaan. Balen hoor. Is er ergens een buglist oid waarop gemeld kan wordem?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Martijn
Eagles schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:34:
Voor iedereen die de Ambilight problemen heeft, hebben jullie de TV niet te dicht tegen de muur geplaatst? Overal online is te lezen dat er nadrukkelijk wordt gewezen op minimaal 10 cm afstand van de muur tot de TV. De meeste beugels hebben een stuk minder dan 10cm dus je zult een stuk duurdere beugel van bijv Vogels moeten aanschaffen die is uit te schuiven.
Hoe verder je hem eraf zet hoe erger het wordt...gigantische lichtbak op het plafond...

Martijn wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:17 (52%)

• Geert1976
  • Nu online
de mijne staat 30 cm van de muur. nog steeds die enorme witte balk op het flafond.
Het is gewoon echt de slechte inbouw/plaatsing van die ledjes aan de achterkant van de TV

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ambilight implementatie is gewoon matig gedaan. De leds schijnen niet richting de achtermuur maar richting de zijmuren en het plafond. Daar wordt het allemaal erg matig van.

• Geert1976
  • Nu online
JvS schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:05:
[...]

Ambilight implementatie is gewoon matig gedaan.
ik denk dat als (wijlen) Ome Anton zelf had gezien hoe de implementatie was gedaan van de deze ledjes, hij zich zou omdraaien in z'n graf :F :F

• said006
jordy5 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:13:

[Afbeelding]
Heb je dit ook met andere video's op zwartwaarden of alleen op deze video? Het kan natuurlijk aan de video liggen als je alleen bij deze video er last van hebt. Zo niet, terug naar de winkel en een nieuwe halen, dit is niet natuurlijk bij een OLED (heb zelf de 65OLED803).

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Eerlijk gezegd heb ik er niet zo last van. Tv staat 10-15 cm van de achterwand en ben eigenlijk wel te spreken over ambilight. We hebben wel een lichte structuur op de wand, misschien dat dit ook nog een verschil maakt? Daarnaast heb ik het effect op comfort/relaxed staan met brightness op 2.

edit: btw, betreft een 65oled903 op een tvkast met bijgeleverde standaard.

renzo4000 wijzigde deze reactie 09-01-2019 11:26 (11%)

• thesjokoprins
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:44
Vraagje aan de 803 (of 903) bezitters.

Wat betreft de ambilight problemen, zit er nog verschil in implementatie tussen de 65oled803 en de 55oled803? Of hebben beiden last van een witte balk op het plafond?

Maakt het daarnaast nog verschil of je de tv neerzet op een tv meubel of dat je hem aan de muur monteert?

• Mastadont
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-01 20:34
Iemand enig idee wanneer er voor de 973 / 873 de Oreo update komt? Duurt wel een flinke tijd sinds de aankondiging in november....

• CLB
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:31:
Eerlijk gezegd heb ik er niet zo last van.
Tv staat 10-15 cm van de achterwand en ben eigenlijk wel te spreken over ambilight.
Hier volledig eens ja, zie eerder geposte foto's in het topic :)
Ik weet niet of ik misschien te simpel ben, andere Tweakers te pietluttig of iets er tussenin, maar okee.

• XeNeRgY
  • Nu online
Idem hier. Ik heb geen lichtbalk op het plafond en vind de Ambilight prima werken. Af en toe ervaar ik wel wat verschil in de grootte/omvang van de kleur. De ene keer schijnt er een enorme wolk naast de TV, de andere keer een beperkte. Dat zal wel met de intensiteit van de kleur of het beeld te maken hebben of iets dergelijks maar ik ervaar geen vreemde lichtbalken.

• Geert1976
  • Nu online
als ik zo de Ambilight ervaringen van de mensen boven mij lees, zal ik eens wat gaan veranderen in de diverse Ambilight instellingen....wellicht dan wat minder, of zelfs geen witte balk op het plafond

Heb nu Lava (maar dan heel zacht) ingesteld, samen met de 2 Hue lampen bij mijn TV meubel erg mooi...soort van bioscoop kleur effect.

Gisterenavond nog eens het Ambilight met mijn Hue lampen in de woonkamer geprobeerd, heb een zeer strakke stabiele WiFi verbinding, maar merk toch enige lag/vertraging met het Ambilight t.o.v. de Hue lampen in de woonkamer.

We gaan weer eens verder met fine tunen e.d

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Misschien een gekke vraag voor degene die last hebben van slecht werkende ambilight ... staat de tv wel netjes recht? Als hij een beetje naar voren helt (of de muur is wellicht scheef) dan kan ik me voorstellen dat je er al snel last van hebt.

• Martijn
renzo4000 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:32:
Misschien een gekke vraag voor degene die last hebben van slecht werkende ambilight ... staat de tv wel netjes recht? Als hij een beetje naar voren helt (of de muur is wellicht scheef) dan kan ik me voorstellen dat je er al snel last van hebt.
Hij staat bij mij nu 15cm van de muur en er is echt no way zonder lichtbalk, hoe ver je hem ook dimt. TV staat recht. Punt is gewoon dat die LEDs niet naar achter schijnen maar schuin omhoog, wellicht om de afstand te overbruggen omdat normaliter de behuizing van de TV tot boven aan het scherm reikt...

Dus weet niet wat jullie ingesteld hebben staan, maar bij mij is alles standje lichtbalk. Rechte muren, rechte kast, rechte tv.

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Soms is het zo dat de grond waarop je TV meubel staat niet recht is: de vloer is dan iets hoger bij de plint. Dit merk je ook met laminaat leggen bijvoorbeeld. Dan staat je tv automatisch 1 graad naar voren gekanteld zonder dat je het door hebt. Aan degene met een lichtbalk: als jullie een extra viltje onder de voorste poten van het TV meubel doen, is het probleem dan weg?

Het kan natuurlijk ook dat in bepaalde TV's de LEDs onder een verkeerde hoek gemonteerd zijn.

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 12:42
Haha, ben benieuwd hoor. Viltjes!!. Is domweg ontwerpfout. Horizontale led's zitten te laag bij deze modellen en zijn naar boven gericht.
Heb een 55PUS7502 aan de muur hangen, 5 cm van de wand af. Hier zijn de led's keurig aan de rand angebracht en werkt Ambi wat mij betreft zoals het heurt ;-)

• mduran
Hier een Vogels 3305 ophangbeugel met een 65oled803. Geen lichtbalk op plafond.Tenminste minimaal een paar mm dik.

• Martijn
Andere vraag. Per HDMI ingang kan ik de beeldeigenschappen wijzigen en blijven ze ook bewaard, maar als de TV dadelijk aan de muur heb hangen wil ik eigenlijk alleen HDMI 1 gebruiken met een switch erachter. Betekent dit dat ik dat ik dan zelf elke keer de juiste modus in moet stellen of herkent hij dat de ene keer de Apple TV gekozen is, de andere keer de PS4 Pro en dan weer KPN box etc...?

• mduran
Zul je handmatig moeten omzetten. Hij herkent de input wel maar stelt niet een bijbehorende beeldinstelling in.

• jordy5
Ik heb een 55 oled 803 en heb geen last van de lichtbalk omhoog. Zal ff 2 foto's toevoegen hoe het eruit ziet op de muur en hoe de led's geplaatst zijn aan de bovenzijde. Deze zitten namelijk achter een nokje. Bij mij was deze niet overal helemaal naar achteren, maar toen ik ze iets bewoog vielen ze allemaal netjes naar achter in het nokje behalve die op de hoeken.

Projectie op muur

Indeling leds bovenzijde

EDIT: Ik had namelijk gevraagd bij PlatteTV waarom de bovenkant wat minder fel is als de zijkanten. Toen gaven hun aan dat er wat klachten waren over de ambilight richting het plafond.

jordy5 wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:24 (11%)

• Martijn18
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 36...

Dit ziet er duidelijk anders uit als bij mij thuis..

Heb je helemaal geen licht op het plafond?
jordy5 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:22:
Ik heb een 55 oled 803 en heb geen last van de lichtbalk omhoog. Zal ff 2 foto's toevoegen hoe het eruit ziet op de muur en hoe de led's geplaatst zijn aan de bovenzijde. Deze zitten namelijk achter een nokje. Bij mij was deze niet overal helemaal naar achteren, maar toen ik ze iets bewoog vielen ze allemaal netjes naar achter in het nokje behalve die op de hoeken.

[Afbeelding: Projectie op muur]

[Afbeelding: Indeling leds bovenzijde]

EDIT: Ik had namelijk gevraagd bij PlatteTV waarom de bovenkant wat minder fel is als de zijkanten. Toen gaven hun aan dat er wat klachten waren over de ambilight richting het plafond.

• jordy5
Martijn18 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:05:
Dit ziet er duidelijk anders uit als bij mij thuis..

Heb je helemaal geen licht op het plafond?

[...]
Nee helemaal niks. De leds liggen bij mij helemaal in de nok zoals je kan zien. Ze kunnen alleen naar de muur onder een vrij kleine hoek. Vandaar dat ik eerst dacht dat er iets mis was, maar nee dit is zoals het "hoort" ;)

• Martijn18
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 36...

Lutk me even zo snel niet om een plaatje te uploaden, maar zie onderstaande link voor mijn setup:

https://ibb.co/Lrs2BH5

Daar zit wel een verschil in. TV staat wel een cm of 15 van de muur.
jordy5 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:08:
[...]

Nee helemaal niks. De leds liggen bij mij helemaal in de nok zoals je kan zien. Ze kunnen alleen naar de muur onder een vrij kleine hoek. Vandaar dat ik eerst dacht dat er iets mis was, maar nee dit is zoals het "hoort" ;)

• Martijn
Martijn18 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:15:
Lutk me even zo snel niet om een plaatje te uploaden, maar zie onderstaande link voor mijn setup:

https://ibb.co/Lrs2BH5

Daar zit wel een verschil in. TV staat wel een cm of 15 van de muur.

[...]
Dit is exact hoe het er bij mij uitziet...

• jordy5
Ben eigenlijk wel benieuw hoe de leds er aan de bovenkant uit zien

• said006
Hier ook geen last van lichtbalk op het plafond. Tv is opgehangen aan de muur op 10 cm afstand. Ik heb een 65OLED803

• Geert1976
  • Nu online
bij de 803 zijn de ledjes ook (totaal) anders geplaatst, dit vergeleken met de 9002 (model dat ik heb).

Verklaard wellicht het 1 en ander ;)

• Martijn
jordy5 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:44:
Ben eigenlijk wel benieuw hoe de leds er aan de bovenkant uit zien
Dit is het bij mij:

65OLED803 leds

https://tweakers.net/ext/f/ueXEJKmukLNJ5xxEA7rOt2au/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/wOPAQKyXAiY6JRk8ckBTR3Y6/thumb.jpg

LEDs wijzen duidelijk naar boven schuin omhoog.

Martijn wijzigde deze reactie 09-01-2019 17:41 (26%)

• jordy5
Bij jou staat de hoek led net zover naar buiten als de overige. Bij mij is daar duidelijk een verschil. Links boven en rechts boven staan de ze verder naar buiten als de rest. Vreemd verschil. Bij mij kan ik ze vrij makkelijk iets voor verplaatsen met me vinger voorzichtig. Het voelt alsof het een lange strip is

• Martijn
jordy5 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:01:
Bij jou staat de hoek led net zover naar buiten als de overige. Bij mij is daar duidelijk een verschil. Links boven en rechts boven staan de ze verder naar buiten als de rest. Vreemd verschil. Bij mij kan ik ze vrij makkelijk iets voor verplaatsen met me vinger voorzichtig. Het voelt alsof het een lange strip is
Bij mij het er in ieder geval 'as designed' uit... Poor design, maar as design ;)... Alles staat consistent schuin omhoog.

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:12
Sinds de laatste update vaak geen geluid als ik van Netflix kijken tv kijken ga.
Oplossing is tv uit en weer aan zetten. Maar is natuurlijk niet goed.
Betreft 55pus7101 met oreo.

Meer mensen zelfde probleem?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Hierbij mijn ambilight uitwerking:

https://tweakers.net/ext/f/ME2gY8zjAGS558h9ULaxRycQ/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/6esRXJNdB9Ze6HeJLz29om8z/thumb.jpg

• ..Christiaan..
jordy5 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:22:

[Afbeelding: Projectie op muur]

[Afbeelding: Indeling leds bovenzijde]

Ik denk dat je mijn afbeeldingen wel gezien hebt met een dikke balk. Morgen komt de monteur en ik ga jouw (en de andere) foto's zeker laten zien. Ik ben benieuwd.

• Martijn
Hoe is jullie ervaring met HDR op de Philips 803? Gisteravond stuk Mogli en Ozark gekeken op Netflix, en in veel scenes is het gewoon veel en veel te donker, waardoor meerendeel van het detail verloren gaat. Heb ik verkeerde settings ofzo? :S

Dit zowel met build in app als met ATV4k met Netflix erop...

PS4 Pro met Fifa19 bijvoorbeeld is dan weer prima te doen in HDR...

Martijn wijzigde deze reactie 10-01-2019 13:13 (10%)

• jordy5
Je kan wat met de hdr instellingen spelen als HDR ingeschakeld is (als je kijkt dus). Ben zelf niet zoveel hdr content gewend, maar vind het niet donker.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Is wel een bekend probleem en niet alleen bij Philips overigens een snelle google search wijst dit wel uit iig

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

renzo4000 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:21:
Is wel een bekend probleem en niet alleen bij Philips overigens een snelle google search wijst dit wel uit iig
Wát is er een probleem? Dat je de instellingen voor HDR alléén kunt maken als je daadwerkelijk HDR beelden aan het bekijken bent?

Lijkt me niet meer dan normaal. Beetje hetzelfde idee als dat je de volume instellingen op een eindversterker niet wilt instellen op "streepjes en metertjes" maar op gehoor.... Ik hád ooit zo'n vriendin welke de eindtrappen persé op een "x" aantal dB's wilde hebben staan want dat hadden haar ouders vroeger thuis ook en dat volume was precies goed.... Moet je alleen geen 2 Ohm's PA spullen in je huiskamer hebben staan welke berekend zijn op een zaal voor "tig" man >:)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@wimmel_1 ik weet niet goed wat je bedoelt. Mijn reactie was voor het bericht van @Martijn. Feit is dat bepaalde hdr content van Netflix iig te donker is.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

renzo4000 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:17:
@wimmel_1 ik weet niet goed wat je bedoelt. Mijn reactie was voor het bericht van @Martijn. Feit is dat bepaalde hdr content van Netflix iig te donker is.
Oké.... Je reactie staat onder de reactie van iemand anders zónder een "@" dus ik ging er vanuit dat je op je directe bovenbuurman reageerde :)

• Martijn
renzo4000 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:21:
OK dus? Gewoon vette pech of gaat Netflix dit ook fixen?

Andere vraag, iemand ook issues met de screensaver? Als ik die op 5 minuten zet verwacht ik dat hij in werking treed na 5 minuten inactiviteit... Maar bij mij gaat hij dus ALTIJD na 5 minuten in werking... Iemand daar een oplossing voor? Stel kinderen hier die de tv nogal eens aan maten staan met youtube op pauze en dat wil ik niet perse laten inbranden ;)...

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

• Martijn
Thanks, maar ik zie daar niet echt een oplossing... Ik heb dit bij alle sources, maar werkt het bij jou wel normaal? Lijkt een bug in Android 7 als het zich niet enkel tot de 803 beperkt...

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

De standaard screen saver werkt anders dan die van AndroidTV:
Screen saver
To reduce the chances of residual images on the TV
screen, the screen saver (moving PHILIPS logo) will
be triggered in such circumstances.
- when static setting menu elements are shown on
screen for more than 2 minutes.
- when static setting menu elements of Apps are
shown on screen for more than 2 minutes.
- when Teletext is being displayed for more than 2
minutes.

The screen saver will not be triggered in such
circumstances.
- pausing playback on an external source (e.g. HDMI),
as the TV is not displaying static setting menu
elements.
Once the screen saver is active, it can be closed by
pressing any remote control button. Other actions like
inserting a USB stick or casting content will execute in
the background, but these activities will not interrupt
the screen saver.

• Martijn
renzo4000 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:57:
De standaard screen saver werkt anders dan die van AndroidTV:
[...]
Dus lees ik goed dat er dus in feite geen screensaver is als je enkel HDMI sources gebruikt? Als ik de KPN box op pauze zet wil ik gewoon na een paar minuten een screensaver aan kunnen laten springen... Lijkt me geen gekke eis...

De Android screensaver snap ik al helemaal niet, hoezo ALTIJD aanspringen nadat de tijd verstreken is... Je wil toch alleen een screensaver bij inactiviteit... |:( 8)7

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ja geen idee, maar ik denk dat het komt omdat het "android tv" gedeelde losstaat van je TV interface waardoor er een "inactiveit" lijkt te zijn binnen android TV en daarom de screensaver aanspringt. Hij doet dit waarschijnlijk niet als je een app gebruikt die binnen android TV draait (bijv youtube of npo gemist oid).

Overigens gaat de standaard screensaver bij mij wel aan icm een ps4. Van de week stond hij even op pauze en geen de screensaver toch aan.

• XeNeRgY
  • Nu online
Bij mij is het probleem overigens inderdaad opgelost door de AndroidTV screensaver uit te zetten. Verder heb ik inderdaad nog nooit een screensaver gezien als het beeld langer stil stond.

• Geert1976
  • Nu online
hier op op mijn 9002 gaat na ongeveer een minuut stilstaand beeld als ik bijv een serie pauzeer in Netlfix, het beeld op zwart met het verspringende (dus van boven naar beneden, links naar rechts) Philips logo.

Heb qua screensaver settings o.i.d. nog nooit iets aangepast of aangeraakt.

Geert1976 wijzigde deze reactie 11-01-2019 12:28 (7%)

• Sissors
  • Nu online
..Christiaan.. schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat je mijn afbeeldingen wel gezien hebt met een dikke balk. Morgen komt de monteur en ik ga jouw (en de andere) foto's zeker laten zien. Ik ben benieuwd.
Is ie er al geweest? ;)

Ik ben wel heel benieuwd, ik ging er gewoon vanuit dat hij by design was, en dat het eigenlijk ook niet anders kan zijn met de LED plaatsing (wat natuurlijk weer een reden heeft). Maar bij sommige andere lijkt het toch wel veel minder aanwezig te zijn hier. Geen idee zelf hoe dat kan.

Zelf heb ik er gelukkig geen last van (als in: is aanwezig, maar ik merk het nog geen eens op), maar ben wel benieuwd.
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True