Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips TV's - 2015 en nieuwer

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste
Acties:

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:47
beezjeh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:02:
[...]

Philips site loopt tegenwoordig ook achter en duurt enkel dagen zelfs weken tot dat ze updaten.

Indien je niet gek veel instellingen en apps hebt geïnstalleerd dan probeer eens te resetten of het dan wel lukt....
de tv lijkt wel te gaan downloaden, maar je kan nergens dit proces monitoren.

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:37
pitchdown schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:16:
[...]

de tv lijkt wel te gaan downloaden, maar je kan nergens dit proces monitoren.
Oo volgens mij is ie dan bezig op de achtergrond wanneer de tv aanstaat....

Dus probeer het nogmaals vanavond ofzo.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:47
beezjeh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:41:
[...]

Oo volgens mij is ie dan bezig op de achtergrond wanneer de tv aanstaat....

Dus probeer het nogmaals vanavond ofzo.
De update loopt inmiddels
Hij staat klaar in het philips smart-gedeelte (dit zie je niet binnen het instellingen-scherm).
Ben benieuwd...ook of hij goed/beter gaat werken met mijn google home.

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:42
Bij mijn pus7181 staat ie erop. Wat direct opvalt is dat mijn dvd speler nu automatisch aangaat als ik de tv aanzet en v.v. Look and feel is een flinke stap vooruit, de tv reageert beter op de AB en de presentaties van de app’s is een flinke stap vooruit dwz een stuk overzichtelijker. Leuk zo voor de feestdagen weer een nieuwe tv.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:28
pitchdown schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:42:
[...]

De update loopt inmiddels
Hij staat klaar in het philips smart-gedeelte (dit zie je niet binnen het instellingen-scherm).
Ben benieuwd...ook of hij goed/beter gaat werken met mijn google home.
Hi Pitchdown,

Hoe vind ik dit? Ben net nieuw met een 49PUS8503. Wat is Philips Smart?

Vanuit Home, instellingen, Software bijwerken, updates zoeken, internet (aanbevolen) vindt hij niks en via Home, helemaal rechtsonder Software bijwerken ook niet.

Groet,

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

MacbookProx schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 14:23:
[...]

Hi Pitchdown,

Hoe vind ik dit? Ben net nieuw met een 49PUS8503. Wat is Philips Smart?

Vanuit Home, instellingen, Software bijwerken, updates zoeken, internet (aanbevolen) vindt hij niks en via Home, helemaal rechtsonder Software bijwerken ook niet.

Groet,
De update is nog niet beschikbaar voor dit type, zal begin volgend jaar zijn.

I intend to live forever. So far, so good.

• henkbob
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14-03 10:11
Mijn Pus7272/12 is hem nu ook aan het installeren. Ben benieuwd.

• bifi_G60
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-03 19:24
Is er iemand die ervaring heeft met het zelf inbouwen van https://www.lcd-onderdele...996597006821-upgrade-kit/ is dat een beetje te doen ? ik wordtr gek van mijn 55pus7600 en krijg bij philips geen voet aan de grond om ook maar iets geregeld te krijgen met reparatie

• Hupske
  • Laatst online: 20:22

Hupske

AFCA

CLB schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:42:
[...]

- 7 november televisie aangeschaft
- 2 december aanvraag gedaan en bevestiging gekregen
- 10 december benodigde papieren op de post gedaan

We will see :)
Kreeg je direct de bevestiging mail of zat er even tijd tussen?

• nijntje64
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-12-2018
pffffff enkele maanden geleden 55inch smart TV Philips gekocht en sinds hij zelf een update deed, springt hij steeds te pas en te onpas vanzelf op. Zowel overdag als 's nachts, niet handig aangezien hij in de slaapkamer hangt. De enige oplossing blijkt de stekker uittrekken.

We hebben hem al terug op fabrieksinstelling gezet, maar helpt niet. Nog iemand tips?

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Hupske schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:04:
Kreeg je direct de bevestiging mail of zat er even tijd tussen?
Durf ik niet meer exact te zeggen, excuses.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hupske
  • Laatst online: 20:22

Hupske

AFCA

CLB schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:26:
[...]

Durf ik niet meer exact te zeggen, excuses.
Ik zit zelf namelijk al enkele uren te wachten op het bevestigingsbericht. Gaat bijna denken dat je het fout hebt Ingevuld :p

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-03 19:39

Winkiller

De Mopperpot

nijntje64 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:24:
pffffff enkele maanden geleden 55inch smart TV Philips gekocht en sinds hij zelf een update deed, springt hij steeds te pas en te onpas vanzelf op. Zowel overdag als 's nachts, niet handig aangezien hij in de slaapkamer hangt. De enige oplossing blijkt de stekker uittrekken.

We hebben hem al terug op fabrieksinstelling gezet, maar helpt niet. Nog iemand tips?
Ja het toestel opnieuw installeren, als dat niet werkt Philips aan het jasje trekken. We hebben niet dezelfde TV maar wel dezelfde klachten al is het voor mij al weer even terug. Ik hield steeds een oude firmware op voorraad en die heeft me wel eens gered. Altijd zelf via de Philips website de firmware voor je toestel downloaden en bewaren.

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• said006
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Is de update ook voor de 65OLED803?
Op de Philips website staat de oude nog van 4 september 2018

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

said006 schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:22:
Is de update ook voor de 65OLED803?
Op de Philips website staat de oude nog van 4 september 2018
Nee

• said006
  • Nu online
Enig idee waarom niet? Je zou denken dat de nieuwste modellen als eerste de update krijgen.

• CLB
  • Niet online
Even in dit topic zoeken of de frontpage bekijken?
Philips heeft het updatebeleid allang bekendgemaakt namelijk

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• said006
  • Nu online
CLB schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:15:
[...]

Even in dit topic zoeken of de frontpage bekijken?
Philips heeft het updatebeleid allang bekendgemaakt namelijk
Dit topic bestaat uit 73 pagina's. Best veel om dat allemaal na te lopen. Op de voorpagina kan ik niks vinden over het updatebeleid behalve dat de software afdeling opnieuw is ingericht.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:42:
- 7 november televisie aangeschaft
- 2 december aanvraag gedaan en bevestiging gekregen
- 10 december benodigde papieren op de post gedaan

We will see :)
Het is inmiddels 18 december en heb nog niks gehoord van Philips á la een mailtje: papieren ontvangen...
Iemand hier ervaringen wat betreft de cashback. Geld hoef ik nu niet, maar een teken dat er wat gebeurt ofzo.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:31

renzo4000

*Doh!*

Twee na opsturen van de gegevens kreeg ik een mail van tpvision dat de cashback goedgekeurd was. Nog geen geld ontvangen, maar kan ook 6 weken duren. Anders even bellen met Philips?

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:27
CLB schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:50:
[...]

Het is inmiddels 18 december en heb nog niks gehoord van Philips á la een mailtje: papieren ontvangen...
Iemand hier ervaringen wat betreft de cashback. Geld hoef ik nu niet, maar een teken dat er wat gebeurt ofzo.
Same here. Op 7 december alles richting Philips verstuurd via aangetekende envelop. Bevestiging van post nl dat deze bezorgd is, maar sindsdien niks meer gehoord. Vandaag eens kijken of ik even kan bellen.

• CLB
  • Niet online
RobbieB schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:45:
Same here. Op 7 december alles richting Philips verstuurd via aangetekende envelop. Bevestiging van post nl dat deze bezorgd is, maar sindsdien niks meer gehoord. Vandaag eens kijken of ik kan bellen.
Ik heb juist niet gekozen voor aangetekend, aangezien het een postbus was en iemand dat moet ophalen. Zat wel in twijfel, aangezien dat envelopje zeg maar veel geld waard is, vind het sowieso al gek dat je iets fysieks op moet sturen voor een cashback in een 2018, een tijd waarin alles gedigitaliseerd wordt.

Heb even met ze gechat zojuist, gewoonweg echt een hele slechte service... "Ja regelt een extern bedrijf"

Medewerker: Ik ga even kijken voor u, XXX@live.com is dat het email adres waarmee u zich geregistreerd heeft ?
CLB: Yes!
Medewerker: Oke !
Medewerker: Staat nog in registratie dus ik kan er nog niks over zeggen !
Maar dit kan nog makkelijk een week duren voordat u een email ontvangt of die compleet is ontvangen.
Medewerker: Dit duurt meestal 2-3 weken voordat die ontvangen en verwerkt is.
CLB: Het duurt toch geen weken om even een mailtje te sturen: we hebben iets ontvangen, we gaan nu checken?
Medewerker: Is een extern bedrijf die dit regelt ; )
CLB: Ik wil gewoon weten of mijn envelop is aangekomen, daar gaat het me om ;)
Medewerker: Dus helaas kan ik daar niks over zeggen,ligt bij hun..

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Is redelijk normaal, cashback acties worden bijna altijd door externe partijen afgehandeld. Ik heb hier ook nog geen reactie (denk 2 weken terug opgestuurd).

• said006
  • Nu online
Ik heb ook gisteren even gebeld met Philips over mijn ingediende cashback. De medewerker ging het navragen en zei dat ze het aantal cashbacks onderschat hadden en ze nu met een hele stapel enveloppen zitten die nog verwerkt moeten worden en dat het nog zeker weken kan duren voordat ik uberhaupt te horen krijg dat mijn brief is ontvangen. Dat weten ze namelijk pas zodra mijn envelop aan de beurt is en dat kan nog even duren. De aankomende kerstperiode maakt het er ook niet makkelijker op qua bezetting.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16:11
*KNIP* dit soort reacties werken niet op deze manier. Maak een TR aan of post gewoon niet.

FeaR wijzigde deze reactie 19-12-2018 17:50 (82%)

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Kan wel iets vriendelijker.. honderden zo niet duizenden mensen zullen gebruik maken van de cashback actie, logisch dat het eens ter sprake komt. Om een moderator een bericht te sturen gebruik de Rapporteer knop boven of onderin het topic.

FeaR wijzigde deze reactie 19-12-2018 17:51 (18%)

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:54
Ik moet een TV voor mijn bejaarde moeder kopen.
Enige eisen: je moet er TV op kunnen kijken en minimaal 55' ivm slecht zicht.
Liefst Philips want...uh altijd Philips gehad.
En een beetje recent model.

Ik vond deze: pricewatch: Philips 58PUS6203 Zwart
Lijkt mij een goede deal.

Voor alle zekerheid vraag ik het nog even: geen voor de hand liggende dingen die ik mis?

Edit:
Geen Android TV maar "Saphi" zie ik nu maar goed...

Saphi wordt geïntroduceerd op alle Philips 2018 Smart tv’s met Linux als besturingssysteem evenals op de Full HD-sets in de 5000-serie tot en met de 6000-series met UHD, HDR en driezijdig Ambilight.

Edit 2:
Werkt met Ziggo digitale zenders ondanks dat deze TV nog (dd 22/12/2018) niet als certified TV op de Ziggo site staat.

kraades wijzigde deze reactie 22-12-2018 21:32 (31%)

Donate ETH

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:42
Mede door mijn eigen topic XeNeRgY in "Ben ik de enige die amper verschil ziet tussen TV's?" heb ik een specifieke vraag over de 55PUS8503.

Daarover lees ik dat de helderheid erg matig is en dat dit (vooral) invloed heeft bij HDR content. Hoe matig is nu echt matig? Ik merk dat iedere tv wel iets heeft dat niet perfect is maar bij deze tv lees ik het wel steeds terug.

Beïnvloedt het echt het kijken van Netflix of valt het reuze mee?

Verder lijkt het me een prima tv, al is het misschien wel anders nu Philips zelf de schermen niet meer produceert.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 19-12-2018 18:34 (11%)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Hoe weet je nu vooraf welke apps wel of niet geïnstalleerd op een nieuwe tv?

Mijn vader heeft deze week een nieuwe 43pus6703 gekocht, en tijdens het installeren blijkt de rtlxl app niet aanwezig. Deze app was juist 1 van de dingen die er beslist op moest zitten, naast ambilight en het fatsoenlijk voetbal kunnen kijken. Hem is geadviseerd dat alle Philips tv's van na 2014 de nieuwe versie van de RTLxl app aan boord hebben.

Is de eigen Philips interface misschien de reden dat de RTLxl app niet geïnstalleerd is, of kan worden?
Mijn 2015, 32PFK6500 android tv heeft de app namelijk wel aan boord.

Daarnaast verbaasde me de slechte beeldweergave mij enorm. Mijn vader heeft een Ziggo abonnement met FOX sport. En ook op de HD kanalen, is er ontzettend veel banding en ghosting tijdens snelle scenes en bij voetbal beelden. Gewoon niet om aan te zien. En dat was al na dat ik de beeld verbeteraars uit had gezet, wanneer ik met de beeld verbeteraars ga spelen, wordt dat alleen maar erger.

Mijn 8jaar oude 40PFL7605 en 3 jaar oude 32PFK6500, hebben dat bv. totaal niet. Is dat puur de serie? hoe hoger je gaat, hoe beter de beeldverwerking?

(De tv is inmiddels al weer geretourneerd.)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:48
Mijn 55" OLED803 kwam vandaag binnen. Prachtig beeld, ook blij met ambilight erbij. Wat dan wel weer jammer is, is dat voor daadwerkelijke 4k HDR content Youtube mijn enige bron is momenteel, en de TV dat niet aan kan. De 30Hz filmpjes lijken wel fatsoenlijk te lopen, maar 60Hz stottert regelmatig. En bij de meeste stotters schieten dan ook dropped frames omhoog (vraag me niet waarom bij andere stotters niet, maar goed). Uiteraard is internet snel genoeg (zo snel internet heb je daar uberhaupt niet voor nodig), dus neem ik aan dat de SoC het toch niet lekker trekt.

Uiteindelijk denk ik ook niet belangrijk genoeg voor mij om een Chromecast ultra voor te kopen, maar het is toch een jammer iets. Verder wel erg tevreden ermee tot nu toe ;)

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
kendo schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:13:
Hoe weet je nu vooraf welke apps wel of niet geïnstalleerd op een nieuwe tv?

Mijn vader heeft deze week een nieuwe 43pus6703 gekocht, en tijdens het installeren blijkt de rtlxl app niet aanwezig. Deze app was juist 1 van de dingen die er beslist op moest zitten, naast ambilight en het fatsoenlijk voetbal kunnen kijken. Hem is geadviseerd dat alle Philips tv's van na 2014 de nieuwe versie van de RTLxl app aan boord hebben.

Is de eigen Philips interface misschien de reden dat de RTLxl app niet geïnstalleerd is, of kan worden?
Mijn 2015, 32PFK6500 android tv heeft de app namelijk wel aan boord.

Daarnaast verbaasde me de slechte beeldweergave mij enorm. Mijn vader heeft een Ziggo abonnement met FOX sport. En ook op de HD kanalen, is er ontzettend veel banding en ghosting tijdens snelle scenes en bij voetbal beelden. Gewoon niet om aan te zien. En dat was al na dat ik de beeld verbeteraars uit had gezet, wanneer ik met de beeld verbeteraars ga spelen, wordt dat alleen maar erger.

Mijn 8jaar oude 40PFL7605 en 3 jaar oude 32PFK6500, hebben dat bv. totaal niet. Is dat puur de serie? hoe hoger je gaat, hoe beter de beeldverwerking?

(De tv is inmiddels al weer geretourneerd.)
Dat eigen tv platform is zeker de reden. De goedkope Philips smart tv’s maken gebruik van Saphi ipv Android tv. Dit platform biedt wel apps als netflix en Youtube, maar bv. geen RTL XL of Chromecast ondersteuning. Staat inderdaad heel onduidelijk of niet op de website van Philips zelf, maar op bv Coolblue staat wel:
“Het merk specifieke smart platform biedt minder functionaliteiten en instellingen dan andere platforms.”

Gelukkig heb je gebruik kunnen maken van de WKOA. :) had philips maar duidelijker moeten communiceren dat ze zo’n armoedig OS erop zetten

• Fifaflaws
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 02:34
Wat hou ik toch van software updates die roet in het eten gooien *O*

Ooit, in een ver ver ver ver verleden, deed de FOX Sports app het op de tv. Toen FOX het nodig vond om zn huisstijl te veranderen en daarmee ook de app, heeft de app het maanden lang niet gedaan. Tot het wonder der updates zich voordeed en het wél weer eens een keer werkte. Nu, met de Oreo-update, kunnen we weer wachten tot de app het ooit weer zal doen. Genieten jongens, GENIETEN!! <3

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-03 21:35
Fifaflaws schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:55:
Wat hou ik toch van software met een gebrek aan updates die roet in het eten gooien *O*
FTFY

is toch echt een developer issue

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 11:10
Sissors schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:37:
Mijn 55" OLED803 kwam vandaag binnen. Prachtig beeld, ook blij met ambilight erbij. Wat dan wel weer jammer is, is dat voor daadwerkelijke 4k HDR content Youtube mijn enige bron is momenteel, en de TV dat niet aan kan. De 30Hz filmpjes lijken wel fatsoenlijk te lopen, maar 60Hz stottert regelmatig. En bij de meeste stotters schieten dan ook dropped frames omhoog (vraag me niet waarom bij andere stotters niet, maar goed). Uiteraard is internet snel genoeg (zo snel internet heb je daar uberhaupt niet voor nodig), dus neem ik aan dat de SoC het toch niet lekker trekt.
Zelfde hier op een 49PUS8503. Bedraad aangesloten en een 100 Mbit glasvezelverbinding, maar 4K 60 fps werkt niet :(

Ik heb ook een Xbox One X en een NVidia Shield. Hierop werken de 4K 60 fps filmpjes van YouTube wel, maar beide apps ondersteunen weer geen HDR, zucht...

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Voor dat gedeelte heb ik een Apple TV4 / 4K. De ingebouwde app's op m'n TV (65PUS8503) gebruik ik eigenlijk nooit (TV kan ook niet naar 't internet) :o

wimmel_1 wijzigde deze reactie 20-12-2018 11:33 (13%)

• XeNeRgY
wimmel_1 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:32:
Voor dat gedeelte heb ik een Apple TV4 / 4K. De ingebouwde app's op m'n TV (65PUS8503) gebruik ik eigenlijk nooit (TV kan ook niet naar 't internet) :o
Hoe ervaar je de helderheid bij deze TV? Die is beperkt lees ik in reviews, waardoor het HDR effect minder duidelijk is. Daarnaast is het een IPS scherm las ik, waardoor het contrast ook beperkt is. Ik ben ook benieuwd hoe jij het zwart in de praktijk ervaart. Ik vind de ING aanbieding namelijk erg interessant.

Zou mooi zijn als jij of @Mr Magic dat kunt delen :)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@XeNeRgY Het is nú een beetje lastig vergelijken doordat ik geen twee TV's langs elkaar heb staan maar: Ik heb een aantal dagen een 55OLED803 op proef in huis gehad en daarbij had ik een té donker beeld vanwege de lichtinval hier in huis. Nou speelt dat in de winter natuurlijk minder maar in de zomer was een OLED scherm hier (véél) te donker. Ik heb géén klachten aangaande contrast / helderheid (Mowgli is in HDR érg mooi).

Ik ben voor m'n huidige PUS8503 eerst bij PlatteTV (Eindhoven) in de winkel gaan kijken waarbij ze de OLED803 en de PUS8503 langs elkaar hadden gezet (en daar daarna ook die TV aangeschaft. Wél zo netjes voor de gedane moeite).

• XeNeRgY
wimmel_1 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:25:
@XeNeRgY Het is nú een beetje lastig vergelijken doordat ik geen twee TV's langs elkaar heb staan maar: Ik heb een aantal dagen een 55OLED803 op proef in huis gehad en daarbij had ik een té donker beeld vanwege de lichtinval hier in huis. Nou speelt dat in de winter natuurlijk minder maar in de zomer was een OLED scherm hier (véél) te donker. Ik heb géén klachten aangaande contrast / helderheid (Mowgli is in HDR érg mooi).

Ik ben voor m'n huidige PUS8503 eerst bij PlatteTV (Eindhoven) in de winkel gaan kijken waarbij ze de OLED803 en de PUS8503 langs elkaar hadden gezet (en daar daarna ook die TV aangeschaft. Wél zo netjes voor de gedane moeite).
Ik maak uit je antwoord niet echt op of je volledig tevreden bent met de helderheid en zwartwaarde van de 8503 maar aangezien je voor deze TV gekozen hebt vermoed ik van wel?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

XeNeRgY schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:47:
[...]

Ik maak uit je antwoord niet echt op of je volledig tevreden bent met de helderheid en zwartwaarde van de 8503 maar aangezien je voor deze TV gekozen hebt vermoed ik van wel?
Ja, ik ben zeer tevreden over de 8503 maar zoals je misschien al had kunnen opmaken uit m'n tekst is dit pas nadat ik éérst een OLED TV hier in huis heb gehad welke té donker was in een huiskamer welke véél daglicht heeft en ik ook "normaal" TV wil kunnen kijken op een zomeravond zonder de rolluiken dicht te moeten gooien.

Probleem met TV's vergelijken is en blijft gewoon dat ze nooit in een zelfde kamer/ruimte komen te staan en dus verschillende omgevingsvariabelen hebben. Wat voor mij goed is in mijn omgeving kan voor jou té licht zijn, zeker als je vervolgens ook nog in een volledig donkere ruimte gaat kijken naar het beeld (Ambilight + HUE hier, dus ook s'avonds is 't hier ook nooit echt donker qua omgeving).

Voordat ik hier tijdelijk de 55OLED803 op proef had staan had ik overigens een 46PFL8007 (2012) staan en die was ook goed (géén 4K UHD / HDR maar HD). Ik heb hier ook nog 2 dagen een 75PUS8303 gehad en da's feitelijk dezelfde TV/Serie als de PUS8503 maar dan zónder de soundbar en woofer.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 20-12-2018 17:25 (10%)

• Mr Magic
@XeNeRgY HDR voegt op deze TV niet heel veel toe vind ik persoonlijk. Je leest in reviews vaak dat HDR een echte "wow" factor heeft op TV's die wel voldoende helderheid halen, maar dat is bij deze TV dus niet zo. Je ziet echter nog wel een duidelijk verschil tussen HDR en niet-HDR, bijvoorbeeld bij de Insects demo op de Xbox One X.

De zwartwaardes vind ik persoonlijk acceptabel. Ze zijn vergelijkbaar met de 48PUS7600 die ik hiervoor had (met een VA-panel als ik me niet vergis). De contrastwaarde is inderdaad vrij laag vanwege het IPS-paneel, maar door de ambilight die achter de TV vandaan komt ziet zwart er gewoon goed uit. Als je echter ambilight uitzet en het licht in je kamer ook, zie je wel dat het in werkelijkheid niet diep zwart is :)

Het overall beeld en de kleurweergave zijn echter wel heel mooi. Games in 4K op de Xbox One X zien er prachtig uit en ook 4K films via de NVidia Shield zien er goed uit.

En voor de 699 euro die ik voor het 49-inch model heb betaald is het een leuke upgrade vanaf de 7600-serie (aanbieding Philips Myshop Personeelswinkel + 100 euro cashback :9).

Mr Magic wijzigde deze reactie 20-12-2018 17:18 (5%)

• XeNeRgY
@wimmel_1 @Mr Magic bedankt voor de toelichting. Mij spreekt de Ambilight en de scherpe prijs momenteel erg aan. Als alternatief heb ik de pricewatch: Samsung UE55NU8000 Zwart op het oog die met het VA paneel en hogere brightness dat wel zou moeten brengen. Maar die mist de Ambilight. Momenteel heb ik een Sony met VA paneel wat prima kijkt. Maar geen ervaring met IPS.
Lastig, lastig.

• Mr Magic
@XeNeRgY Ik herken het dilemma. Zoals gezegd ik kom van een 48PUS7600 af. Deze was wel 4K maar had geen HDR. Daardoor kon ik 4K materiaal met HDR niet afspelen. En het meeste materiaal dat op het grote boze internet te vinden is is toch wel 4K + HDR. Hetzelfde geldt overigens voor UHD blu-rays via de Xbox One X (hoewel die wel in staat is om een HDR-naar-SDR conversie te doen voor UHD blu-rays).

Ik had het ook niet zo snel gedaan als ik de reguliere prijs (zo'n 900-1000 euro voor het 49 inch model) had moeten betalen, maar voor 700 euro vond ik het wel goed te doen :)

En ik wilde ook per se ambilight behouden. Als Philips (of eigenlijk LG) ooit eens kleine OLED-schermen gaat maken stap ik denk ik wel weer over, maar dat kan nog een paar jaar duren vrees ik ;)

• dickybakker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:55
Iets anders, heeft iemand foto,s naar de 55oled803 kunnen streamen? Mijn telefoon ziet de tv wel met casten maar er gebeurd niets. Als ik Netflix vanaf mijn telefoon stream dan neemt de ingebouwde Netflix applicatie het over. Ook kan ik mijn tv niet vinden in de Google home applicatie. Mogelijk moet ik wachten tot we over gaan op oreo?
En de Google foto,s app is blijkbaar ook niet beschikbaar op deze tv.

dickybakker wijzigde deze reactie 20-12-2018 18:38 (9%)

• Sissors
Werkt normaal bij mij. Ik heb een Samsung, en vanuit standaard Gallerij kan ik delen via Samsung Smartthings. Dat werkt, al is het volgens mij niet positief voor de kwaliteit. Alternatief met Google Fotos werkt ook (https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl)

• wgfkas
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Ervaren meer mensen hier dat er sinds de Oreo update geen Dolby Digital 5.1 geluid meer over de HDMI ARC meer richting receiver gaat? (Gebruik makend van de DVB-C tuner) Alleen PCM hier op mijn PUS6501.

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-03 13:31
Sissors schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:37:
Ik heb dezelfde tv, maar ik kijk vloeiend de natuurfilmpjes op Youtube hoor. Geen probleem. Ik heb een 50mbits verbinding van online.nl, dus ook niet dat je zegt retesnel....

Philips 55OLED803, Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• Sissors
@..Christiaan.. dan ben ik toch heel benieuwd, als je tijd hebt, zou je eens deze bijvoorbeeld kunnen bekijken: YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD), want die stottert duidelijk bij mij, met ook gedropte frames. Ik heb een 200mbit/s verbinding, en een speedtest app op de TV geeft 95mbit/s bedraad (en 140mbit/s als ik wifi gebruik). Als die bij jou wel vloeiend loopt vraag ik me toch af waar het verschil vandaan komt.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Klopt heb ik ook met mijn 65oled903. Brakke app en/of cpu/gpu combinatie. Wellicht met oreo opgelost.

Voor mij niet zo'n probleem aangezien er een cc v3 en een nvidia shield aanhangt.

• CLB
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:55:
@..Christiaan.. dan ben ik toch heel benieuwd, als je tijd hebt, zou je eens deze bijvoorbeeld kunnen bekijken: YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD), want die stottert duidelijk bij mij, met ook gedropte frames. Ik heb een 200mbit/s verbinding, en een speedtest app op de TV geeft 95mbit/s bedraad (en 140mbit/s als ik wifi gebruik). Als die bij jou wel vloeiend loopt vraag ik me toch af waar het verschil vandaan komt.
Dit keek ik als eerste op de 55OLED803, ook geen stottering... Hoe kijk je? Casting of via de YT-app?

• Sissors
Toch wel apart dat bij de ene het soepel gaat en de andere het niet.

Ik zou verwachten dat casten en vanuit TV selecteren identiek is. Maar blijkbaar niet, want iig deze keer met casten was het één en al gestotter. Vanuit de TV deed hij het redelijk. Ik had nog steeds het idee dat voor 60FPS het vloeiender hoort, maar het was iig stuk beter dan casten. Overigens alsnog een keer een hick up van een halve seconde, en een heel aantal kortere als ik puur kijk naar dropped frames, terwijl zijn buffer stabiel rond de 10 seconde was.

Daarna kwam random YouTube: Peru 8K HDR 60FPS (FUHD) (uiteraard speelde die af in 4k). En dat was dan weer grotendeels erbarmelijk slecht. Mijn TV is net nieuw, dus niks bijzonders op geinstalleerd ofzo. En ik neem aan dat dingen als scherpte, motion interpolation, etc allemaal door een dedicated processor worden gedaan en dus dat hetgeen waar Youtube op afspeelt hierdoor niet wordt beinvloedt.

Edit: Uiteindelijk is die geeindigd met 10% van de frames gedropt.

Sissors wijzigde deze reactie 21-12-2018 18:07 (3%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Heb je je TV draadloos aan je netwerk hangen of met een UTP kabeltje? De 100Mbit NIC is al méér dan voldoende voor een HDR stream dus ik vermoed dat je via WiFi aan het kijken bent en dat je WiFi netwerk roet in het eten gooit...

• Sissors
wimmel_1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:06:
Heb je je TV draadloos aan je netwerk hangen of met een UTP kabeltje? De 100Mbit NIC is al méér dan voldoende voor een HDR stream dus ik vermoed dat je via WiFi aan het kijken bent en dat je WiFi netwerk roet in het eten gooit...
Nee dus, bekabeld. Daarmee haalt hij 95mbps volgens de speedtest, draadloos 140mbps ofzo. Daarnaast is de Youtube buffer stabiel rond de 10 seconde.

• Jamievs
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-03 16:23
Heeft iemand hier de PHILIPS 75PUS8303/12? Ik zie hem momenteel staan voor 2.298,00 op plasmavisie. Op basis van een ander topic hier gaat de voorkeur uit naar 75" LCD ipv 65" OLED ivm kijkafstand van een goede 4.5 meter en dit lijkt een nette prijs voor deze TV. Echter kan ik voor deze TV echt nergens reviews vinden wat weer wat twijfelachtig maakt..

• XeNeRgY
Jamievs schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 09:18:
Heeft iemand hier de PHILIPS 75PUS8303/12? Ik zie hem momenteel staan voor 2.298,00 op plasmavisie. Op basis van een ander topic hier gaat de voorkeur uit naar 75" LCD ipv 65" OLED ivm kijkafstand van een goede 4.5 meter en dit lijkt een nette prijs voor deze TV. Echter kan ik voor deze TV echt nergens reviews vinden wat weer wat twijfelachtig maakt..
Je kan ook op 8503 zoeken, dat is hetzelfde paneel als ik het goed heb. Als je goed zoekt vind je een poolse website met een uitgebreide review van de (uit mijn hoofd) 55".

• stevenleemans
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:05
Ik heb de 55pus8303 in huis voor de slaapkamer. Zeer tevreden. Prachtige kleuren, voldoende helder, zwart is mooi zwart. Enkel soms wat ‘lekkage’ te zien van de edge-led verlichting. Bij de Q7F die ik in de woonkamer heb hangen is dat minder zichtbaar. Maar de pus8303 voldoet voor de rest prima en je moet ook rekening houden met zijn gunstige prijs. De Q7 van Samsung bv kostte in mijn geval 30% meer dan de Philips en had ik er niet voor over in de slaapkamer. Succes met je keuze!

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22-03 13:31
Sissors schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:55:
Ja hoor. Als je wil kan ik je via wetransfer wel een filmpje sturen van het resultaat? Ik kijk via wifi.

Philips 55OLED803, Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• Sissors
Is niet nodig, ik geloof je ;). Ik vraag me alleen dan af waar het verschil vandaan komt. Ik ben niet de enige dus waar het niet soepel gaat, maar bij genoeg andere wel. Mijn internet is snel zat, dus zal er dan toch een verschil in instellingen zijn?

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:42
Het lijkt erop alsof met de nieuwe os versie mijn wifi verbinding achteruit is gegaan. Er zijn nu in ieder geval duidelijke meldingen beschikbaar. Hoog tijd om de tv bedraad aan te sluiten. Ik heb echter maar 1 aansluitpunt en dat gebruik ik vh tv signaal/de settop box. Gewoon een kwestie van een verdeelstekker of heeft iemand hier een betere tip?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-02 18:36
Sissors schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:33:
Is niet nodig, ik geloof je ;). Ik vraag me alleen dan af waar het verschil vandaan komt. Ik ben niet de enige dus waar het niet soepel gaat, maar bij genoeg andere wel. Mijn internet is snel zat, dus zal er dan toch een verschil in instellingen zijn?
Zet eens een aantal beeld verslechteraars uit of zet je TV eens op spel/game modus en daarna nog eens testen :)

• wgfkas
  • Nu online
peacelord schreef op zondag 23 december 2018 @ 08:42:
Het lijkt erop alsof met de nieuwe os versie mijn wifi verbinding achteruit is gegaan. Er zijn nu in ieder geval duidelijke meldingen beschikbaar. Hoog tijd om de tv bedraad aan te sluiten. Ik heb echter maar 1 aansluitpunt en dat gebruik ik vh tv signaal/de settop box. Gewoon een kwestie van een verdeelstekker of heeft iemand hier een betere tip?
categorie: Netwerk switches

• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:46
Voor mijn 55pus7101 is de update ook beschikbaar (volgens de site sinds 20 december)

Ben benieuwd....

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Voor m'n 65PUS8503 is er nog geen update maar ik heb de huidige versie toch maar even gedownload op m'n PC zodat ik ook weer terug kan áls er straks onverhoopt iets mis is met de "Oreo" update. Heb met de huidige versie geen enkel issue en dat wil ik eigenlijk ook zo houden :+

Wel irritant: M'n Philips BDP7700 BluRay speler uit 2014 geeft een "roze" beeld op het moment dat de TV op HDR Premium staat ingesteld en flipt vervolgens ook helemaal qua bediening op dat moment. Automatisch terug schakelen naar SDR is er schijnbaar niet bij en een firmware update voor een 4 jaar oude BluRay speler is schijnbaar ook te veel gevraagd. HDR Premium volledig uitschakelen op de TV en.... De BluRay speler doet z'n ding weer 8)7

Zelfs m'n Xbox 360 uit 2006 snapt het spel wél goed zonder met die instelling te blijven "klooien".

wimmel_1 wijzigde deze reactie 23-12-2018 12:29 (11%)

• XeNeRgY
Iemand die via de ING rentepunten winkel een Philips tv gekocht heeft? Zo ja, wat was ongeveer de levertijd? Ik wil mijn oude tv liefst pas verkopen zodra de nieuwe er (bijna) is. De website zegt dat er een afspraak wordt gemaakt maar niet of dat binnen 2 dagen of 3 weken is.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:44

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

XeNeRgY schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:59:
Iemand die via de ING rentepunten winkel een Philips tv gekocht heeft? Zo ja, wat was ongeveer de levertijd? Ik wil mijn oude tv liefst pas verkopen zodra de nieuwe er (bijna) is. De website zegt dat er een afspraak wordt gemaakt maar niet of dat binnen 2 dagen of 3 weken is.
Ik had hem de volgende dag in huis.
2 juli besteld, die avond nog een afspraak bevestiging van Dynalogic, en de volgende dag waren ze er rond 14.00.

Dat gaat dus heel snel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik heb ook eens gekeken naar die rentepunten van ING maar het toestel wat ik eventueel wilde kopen via die punten was goedkoper en leverbaar te vinden zonder die ING punten. Kijk eerst of het toestel elders goedkoper is te vinden voordat je het gaat doen met ING rentepunten.

• XeNeRgY
Winkiller schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:40:
[...]

Ik heb ook eens gekeken naar die rentepunten van ING maar het toestel wat ik eventueel wilde kopen via die punten was goedkoper en leverbaar te vinden zonder die ING punten. Kijk eerst of het toestel elders goedkoper is te vinden voordat je het gaat doen met ING rentepunten.
Thx voor de tip. In dit geval is dat niet zo (55PUS8503).

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

XeNeRgY schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:41:
[...]

Thx voor de tip. In dit geval is dat niet zo (55PUS8503).
Ik zou als ik jou was even wachten tot Kerst voorbij is, dan gaan de prijzen ook naar beneden.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:43:
[...]

Ik zou als ik jou was even wachten tot Kerst voorbij is, dan gaan de prijzen ook naar beneden.
Óf gewoon even binnen lopen bij een zaak en daar "onderhandelen". Er zit meestal nog vrij veel marge (lees: onderhandelingsruimte) op de on-line prijzen.

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20-03 23:40
Zondag besteld, woensdag in huis (oled803)

• wgfkas
  • Nu online
wgfkas schreef op donderdag 20 december 2018 @ 23:03:
Ervaren meer mensen hier dat er sinds de Oreo update geen Dolby Digital 5.1 geluid meer over de HDMI ARC meer richting receiver gaat? (Gebruik makend van de DVB-C tuner) Alleen PCM hier op mijn PUS6501.
Op Toengels forum blijken er meer bezitters last van te hebben, en wordt gezegd dat het probleem inmiddels bekend is bij Philips.

https://toengel.net/phili...-tv-8-oreo-qm163e-25-238/

• Jamievs
Vandaag de 75PUS8303/12 besteld. Iedereen hier bedankt voor 75 pagina's aan informatie. Morgen wordt hij bezorgd. Kan niet wachten!

EDIT: Woord vergeten 8)7

Jamievs wijzigde deze reactie 23-12-2018 22:07 (13%)

• XeNeRgY
Zojuist de 55PUS8503 besteld. Lang getwijfeld tussen deze TV en de NU8000, SK8500 en X9005F. De meerwaarde van de 8503 vind ik toch echt wel Ambilight en in combinatie met de 719 euro die het toestel via ING uiteindelijk kost leek me dit de beste koop.

Wel jammer dat er zo weinig reviews van dit toestel zijn. Ik ben erg benieuwd hoe deze zich nu daadwerkelijk verhoudt tegenover de concurrenten die ik hierboven genoemd heb.

Mocht het heel erg tegenvallen qua beeld en contrast dan wordt het alsnog de OLED803 maar dat vond ik in eerste instantie de 540 euro extra niet direct waard.

@wimmel_1 @Jamievs kunnen jullie mij vertellen of er een adapter voor de stroom aan de PUS8503 zit of is het alleen een stekker zonder dik blok? Ik wil de tv aan de muur dus dat blok zou dan aan de achterkant nog op de tv moeten liggen namelijk. Ben benieuwd of dat past.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 24-12-2018 14:36 (25%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Alleen een eurostekker (C7). Heb er bij mij een andere kabel van 5Mtr. in geklikt.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 24-12-2018 14:41 (3%)

• XeNeRgY
wimmel_1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:40:
Alleen een eurostekker (C7). Heb er bij mij een andere kabel van 5Mtr. in geklikt.
Thx! Dat doen ze goed. De Sony die ik nu heb heeft een enorm blok dat je bijna niet weggewerkt krijgt. Fijn dat de Philips geen blok heeft.

• Jamievs
Alleen een dun kabeltje inderdaad. (TV is echt schitterend!)

• XeNeRgY
Jamievs schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:38:
Alleen een dun kabeltje inderdaad. (TV is echt schitterend!)
Die van mij komt donderdag als het goed is. Gisteren besteld en dus, ondanks de kerst, snelle levering via ING. Been heel benieuwd naar ambilight en Netflix in 4K. En stiekem ook wel hoe zwart dat zwart is, aangezien ik van een Sony met VA paneel kom.

• Dank2016
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18:56
XeNeRgY schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:45:
[...]

Die van mij komt donderdag als het goed is. Gisteren besteld en dus, ondanks de kerst, snelle levering via ING. Been heel benieuwd naar ambilight en Netflix in 4K. En stiekem ook wel hoe zwart dat zwart is, aangezien ik van een Sony met VA paneel kom.
Ik heb de 55PUS8503 nu 2 dagen hangen, had hiervoor een Sony 43W809c met dreamscreen. Deze Sony had ook een VA paneel en prima zwartwaarden. Wat me meteen op viel is dat de zwartwaarden overeenkomen maar dat er veel meer detail in donkere scènes zit. Hierdoor lijk het beeld soms lichter in donkere scènes. Ambilight is prachtig en nu ook de koppeling met Hue is erg gaaf. Netflix in 4K en HDR is ronduit schitterend maar ook de HDR bluray's vanaf de XBOX one zijn super. Motion handeling is zoals we van Philips gewent zijn erg goed. Ook voldoende contrast en lichtsterkte. Ik heb nog geen seconde spijt dat ik niet voor de OLED gekozen heb, natuurlijk is deze beter op sommige fronten maar mijn inziens het prijsverschil niet waard.

Ik denk dat je heel veel plezier gaat hebben van de keuze voor dit mooie toestel.

• XeNeRgY
Dank2016 schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:04:
[...]

Ik heb de 55PUS8503 nu 2 dagen hangen, had hiervoor een Sony 43W809c met dreamscreen. Deze Sony had ook een VA paneel en prima zwartwaarden. Wat me meteen op viel is dat de zwartwaarden overeenkomen maar dat er veel meer detail in donkere scènes zit. Hierdoor lijk het beeld soms lichter in donkere scènes. Ambilight is prachtig en nu ook de koppeling met Hue is erg gaaf. Netflix in 4K en HDR is ronduit schitterend maar ook de HDR bluray's vanaf de XBOX one zijn super. Motion handeling is zoals we van Philips gewent zijn erg goed. Ook voldoende contrast en lichtsterkte. Ik heb nog geen seconde spijt dat ik niet voor de OLED gekozen heb, natuurlijk is deze beter op sommige fronten maar mijn inziens het prijsverschil niet waard.

Ik denk dat je heel veel plezier gaat hebben van de keuze voor dit mooie toestel.
Thx! Mooi om jouw ervaring te lezen aangezien ik de 55W809c heb :)
Heb jij toevallig ergens de juiste settings gevonden voor het beste beeld? Ik had gehoopt op rtings.com maar die hebben geen review gedaan. Homecinemamagazine heeft dat wel gedaan en geeft daarbij ook de settings.

• Dank2016
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18:56
XeNeRgY schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:09:
[...]

Thx! Mooi om jouw ervaring te lezen aangezien ik de 55W809c heb :)
Heb jij toevallig ergens de juiste settings gevonden voor het beste beeld? Ik had gehoopt op rtings.com maar die hebben geen review gedaan. Homecinemamagazine heeft dat wel gedaan en geeft daarbij ook de settings.
Dat is ook toevallig 😁 heb de settings van home cinema magazine als basis genomen. Verder zijn de settings een beetje voorkeurs afhankelijk. Wat Philips ook goed doet is de bronafhankelijke instellingen schijden tussen HDR/Standard. Verder ziet ook 1080p er netjes uit (KPN ontvanger) ondanks het grotere beeldformaat is het zeker zo scherp met minder kartelvorming in de contourlijnen.

Koppeling met mijn soundbar (Yamaha)/ARC etc..werkt ook goed, alle audiocodecs worden netjes doorgeven.

• said006
  • Nu online
Enige idee hoe ik mijn desktop (wireless) kan weergeven op mijn 65OLED803?
Ik heb een laptop die Miracast ondersteunt en vindt ook de tv van mijn buren (samsung), maar mijn TV kan hij niet vinden. Ideeën?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Dan lijkt het erop dat je met de laptop op het netwerk zit van de buren? Of connect je via direct wifi oid?

• MacbookProx
Even kijken welke kanalen je tv allemaal ondersteunt. Op 5.0 GHz vond hij de standaard niet (automatisch), maar via site achterhalen welke hij wel herkent en works like a charm.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

MacbookProx schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:53:
Even kijken welke kanalen je tv allemaal ondersteunt. Op 5.0 GHz vond hij de standaard niet (automatisch), maar via site achterhalen welke hij wel herkent en works like a charm.
Sterker nog: Als je probeert te verbinden met een SSID wat zowel op de 2,4Ghz. alsook op de 5Ghz. frequentiebanden aan het uitzenden is dan zal de TV AL-TIJD het 2,4Ghz. netwerk gaan gebruiken. Oplossing is vrij simpel te bewerkstelligen door even tijdelijk je AP('s) wat minder wijs te maken en alléén nog maar op de 5Ghz. frequentiebanden te laten broadcasten. Als je TV eenmaal het SSID op 5Ghz. als connectie heeft aanvaard dan blijft 'ie daar ook plakken zolang dat 5Ghz. netwerk binnen bereik / in de lucht blijft :*)

P.S. Een modern 2,4Ghz netwerk heeft normaliter méér dan voldoende bandbreedte ter beschikking voor je TV dus tenzij je in een zwaar overbevolkte 2,4Ghz. omgeving woont of je véél storingsbronnen ervaart op dat netwerk heeft het weinig zin om in dat geval alsnog persé met het op 5Ghz. draaiende netwerk te willen verbinden.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 25-12-2018 16:47 (17%)

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-03 13:27
said006 schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:55:
Enige idee hoe ik mijn desktop (wireless) kan weergeven op mijn 65OLED803?
Ik heb een laptop die Miracast ondersteunt en vindt ook de tv van mijn buren (samsung), maar mijn TV kan hij niet vinden. Ideeën?
Exact hetzelfde gehad, de Samsung van Buuf stond op de Wifi-connect stand :+

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:44

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor de mensen die de Oreo update al binnen hebben: hoe staat het nu met YouTube HDR support?

Dat vond ik zeer apart, AndroidTV, maar vervolgens bij YouTube geen HDR kunnen selecteren... Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat met Oreo wilden gaan fixen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• XeNeRgY
Vandaag de 55PUS8503 geleverd gekregen. Eerste indruk is prima, het beeld is weer een stuk beter dan mijn vorige TV en de implementatie van Android TV is beter dan op een Sony (van 3 jaar oud).

Enige dat me op valt is dat de TV af en toe hapert bij het weergeven van 4K content. Gebeurde een keer op Netflix en toen heb ik de firmware geupdate naar de laatste versie. Dat gaat nu prima. De 8503 struikelt echter wel over de Costa Rica 4K demo op Youtube. Regelmatig haperend beeld bij het afspelen van dit filmpje. Aan de bandbreedte kan het eigenlijk niet liggen. Ik verdenk de CPU/GPU. Speelt dit filmpje bij jullie wel goed af en ben ik de enige met haperingen bij 4K beelden?

@Sissors jij hebt hetzelfde lees ik. Heb je dit op kunnen lossen of gevonden waar het door komt?

XeNeRgY wijzigde deze reactie 27-12-2018 17:50 (6%)

• Sissors
Ik heb dat verder niet uitgezocht. Punt voor mij is namelijk een beetje hoewel ik het jammer vind, en het dus bij andere wel soepel loopt, is het ook iets wat je met je net nieuwe TV een paar keer wil proberen om te genieten van het beeld, en daarna nooit meer doet. IIG dat is voor mij het geval :P.

Rondkloten met alle instellingen heb ik eigenlijk geen zin in omdat ik dan alles weer terug moet zetten, al ben ik nog steeds wel nieuwsgierig ernaar :P.

• XeNeRgY
Sissors schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:00:
Ik heb dat verder niet uitgezocht. Punt voor mij is namelijk een beetje hoewel ik het jammer vind, en het dus bij andere wel soepel loopt, is het ook iets wat je met je net nieuwe TV een paar keer wil proberen om te genieten van het beeld, en daarna nooit meer doet. IIG dat is voor mij het geval :P.

Rondkloten met alle instellingen heb ik eigenlijk geen zin in omdat ik dan alles weer terug moet zetten, al ben ik nog steeds wel nieuwsgierig ernaar :P.
Voor nu is het inderdaad niet dramatisch maar ik maak me wel enige zorgen dat als er straks meer/betere 4K content komt de 8503 zich overal in verslikt en daarmee onbruikbaar is.

• said006
  • Nu online
MacbookProx schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:53:
hoe heb jij dit werkend gekregen?
Tv is verbonden met mijn 5 Ghz netwerk op een band die hij ook ondersteunt (volgens philips website), verbinding zelf werkt prima.

laptop op hetzelfde 5ghz netwerk gekoppeld, maar kan de tv niet vinden via apparaten zoeken of scherm projecteren in windows 10.

mijn 2.4 ghz heeft een andere SSID.

enige wat de computer kan vinden is een 47 inch Samsung Smart TV, like w t f ?

• MacbookProx
Oh scusi, ik doelde enkel op het vinden van jouw draadloos 5.0 netwerk als WiFi.

Geen streaming/projectie verder.

Overigens. Casten vanaf een MacBook. Beste in Chrome en casten via ingebouwde Cast? (Heb geen AppleTV oid). Of zijn er goeie alternatieven?

• XeNeRgY
Dank2016 schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:42:
[...]

Dat is ook toevallig 😁 heb de settings van home cinema magazine als basis genomen. Verder zijn de settings een beetje voorkeurs afhankelijk. Wat Philips ook goed doet is de bronafhankelijke instellingen schijden tussen HDR/Standard. Verder ziet ook 1080p er netjes uit (KPN ontvanger) ondanks het grotere beeldformaat is het zeker zo scherp met minder kartelvorming in de contourlijnen.

Koppeling met mijn soundbar (Yamaha)/ARC etc..werkt ook goed, alle audiocodecs worden netjes doorgeven.
Ik heb de settings van home cinema magazine overgenomen. Op zich prima alleen de motion flow is erg matig. Bij redelijk snel bewegende delen zie ik vrij duidelijk blokjes. Motion flow uitzetten verhelpt dat probleem.

Verder herken ik wat je aangaf over het verschil in zwart met de Sony. Dat is zeker minder zwart maar er is wel meer detail te zien.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 28-12-2018 08:23 (5%)

• Sissors
XeNeRgY schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:10:
[...]

Voor nu is het inderdaad niet dramatisch maar ik maak me wel enige zorgen dat als er straks meer/betere 4K content komt de 8503 zich overal in verslikt en daarmee onbruikbaar is.
Van wat ik begreep van andere zou het in Netflix iig wel goed moeten werken. En worst case scenario is voor mij dat ik een Chromecast Ultra erin duw en het probleem is opgelost. Voor nu is het handig als het gewoon ingebouwd werkt, maar ik heb nooit echt het vertrouwen gehad dat dit het de komende 10 jaar gaat volhouden.

• XeNeRgY
Het YouTube probleem met 4K 60fps op de 8503 zijn bij mij in elk geval duidelijk frame drops. Ik kan de tv eens bekabeld aansluiten om te kijken of dat helpt. Zegt ook wel iets over het standaard Ziggo modem die op 1m afstand van de TV staat. Dat probleem is wel op te lossen zo lijkt het.

Vandaag eens spelen met de ambilight. Die vind ik toch wel wat mager nu de TV aan de muur hangt op 1.5cm afstand aan een Vogels Thin. EDIT: TV even op de standaard gezet en 10cm van de muur. Het Ambilight effect is nu extreem veel beter, verschil van dag en nacht. Misschien toch eens naar een andere beugel kijken. @Dank2016 welke beugel heb jij genomen?

Eerste indruk tegenover mijn oude Sony W809C is toch wat gemengd. Android op een Philips werkt een stuk vlotter en de interface is ook mooier vind ik. Qua zwart contrast mis ik toch wel echt het VA paneel. Er lijkt nu een soort was over het scherm te zitten in donkere scènes. Ik krijg zelfs met motion flow op 'uit' toch nog wat vage blokjes bij snelle bewegingen. Uiteraard is 4K en HDR een toegevoegde waarde maar dat heeft iedere TV die je nu zou kopen.

En die afstandsbediening.....die weegt meer dan een baksteen :D Wel super dat er een keyboard aan de achterkant zit, dat werkt erg prettig. Ik heb alleen continu ruzie met de D-pad. Als ik op OK wil drukken druk ik er vaak naast zodat ik naar beneden/boven beweeg. Misschien is het even wennen en anders eens naar een Harmony kijken.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 28-12-2018 10:26 (15%)

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:41
@XeNeRgY Mijn ervaringen met de wifi van de ziggo modems is inderdaad niet al te best zullen we maar zeggen... grote kans dat bekabeld eraan hangen (ik gebruik zelf een extra losse wifi router) dit oplost.

Verder zou dit ook een van de modellen zijn waar ik zelf ook in geinteresseerd zou zijn als upgrade van mijn 43W805c. Enige reden om nog niet over te stappen is dat ik probeer te wachten op nieuwe modellen met de vlottere cpu...

• XeNeRgY
m0ridin schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:56:
@XeNeRgY Mijn ervaringen met de wifi van de ziggo modems is inderdaad niet al te best zullen we maar zeggen... grote kans dat bekabeld eraan hangen (ik gebruik zelf een extra losse wifi router) dit oplost.

Verder zou dit ook een van de modellen zijn waar ik zelf ook in geinteresseerd zou zijn als upgrade van mijn 43W805c. Enige reden om nog niet over te stappen is dat ik probeer te wachten op nieuwe modellen met de vlottere cpu...
Bedraad gaat het wel beter (38000kbps vs 27000 met wifi) maar ook daar nog wel frame drops. Denk dat ik tegen mijn limiet van Ziggo aan loop met 40Mbit. Wat dat betreft nogal een verschil met de 15Mb streams van Netflix.

Overigens is de interface op de Philips duidelijk sneller dan op de Sony. Super snel wordt het inderdaad pas met een betere soc.

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:27
XeNeRgY schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:55:
[...]

Thx! Dat doen ze goed. De Sony die ik nu heb heeft een enorm blok dat je bijna niet weggewerkt krijgt. Fijn dat de Philips geen blok heeft.
Grappig. Ik mis dat blok wel tov mijn Sony. Nu zit de voeding namelijk ingebouwd en moet de hele TV open om die te vervangen als hij defect is. Bij de Sony kon je gewoon het externe blok vervangen.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

RobbieB schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:59:
[...]

Grappig. Ik mis dat blok wel tov mijn Sony. Nu zit de voeding namelijk ingebouwd en moet de hele TV open om die te vervangen als hij defect is. Bij de Sony kon je gewoon het externe blok vervangen.
Mhjah..... Ik heb serieus nog nooit een voeding / trafo van een TV kapot gehad en ik ken ook niemand die dat wél heeft gehad. Als een voeding / trafo sneuvelt dan is dat meestal nadat er blikseminslag is geweest en daarna is, óf gaat, er vaak veel méér stuk, ook al kan dat ooit even duren.

• bifi_G60
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-03 19:24
Mr Magic schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:25:
[...]

De 7600-serie is wel een apart geval bij Philips. Er waren zoveel problemen met de elektronica dat er een reparatie optie is waarbij het moederbord vervangen wordt door eentje uit de 2016-reeks van Philips. De TV wordt dan een 7600/R3 model en draait op Android TV 7.1.

Ik heb dit afgelopen februari laten doen bij mijn 48PUS7600 onder coulance (TV was ook meer dan 2 jaar oud) en betaalde iets meer dan 100 euro. Ik heb bij het aanmaken van het ticket wel expliciet vermeld dat ik een R3-moederbord wilde.

Let echter wel op het volgende (quote van de reparateur):

[...]
nou ik dacht dat ik het eindelijk voor elkaar has bij Philips (wat is dat ticketing systeem trouwens kak daar iedere email wordt een nieuw ticket want ik kreeg een bijlage gemaild met de volgende tekst :
Hardware upgrade

I have just received a response from the technical department that I sent your case to find out what the next step should be with your TV.
For the TV model you have, a new and improved hardware has been created to solve the stability issues. To solve the stability issues with your TV, I want to ask you if you would accept this upgrade of hardware for your TV.

The most important changes to an upgrade of the hardware are:

- New model number
- New Remote Control will be given. Infrared instead of Radio Frequency – This means you no longer have to pair the remote control with your TV
- New wiFi module = option for faster internet
- TV with Passive 3D will keep the passive 3D function
- TV with Active 3D will no longer have this function after the upgrade. TVs with active 3D are no longer in production at all.
- Newer Android version (6.0 and in the future the latest 7.0)
- Instead of a radio frequency remote control, you now have a new infrared remote control (not paired with the TV). The only difference between these remote controls is that with the new one, you should point directly to the TV before it responds.
- USB 3.0 in one of your USB ports
- Possibility of connecting the phone through the MHL
Basically, your TV is changed from a 2015 TV to a 2016 TV with all of the features of the operating system that our 2016 TV has.

The TV will downgrade in the following areas:

- With the new hardware you will get less memory on the TV: 8GB instead of 16GB (the problem can be solved with an external hard drive)
- The TV you have now has a double tuner which will subsequently become a single tuner
- If the TV has 2 CAM module inputs, the TV will no longer be able to use both inputs, but only one.
nou ik geantwoord dat dit goed was en natuurlijk niets gehoord, gebeld en zou binnen 48 uur wat horen wat dus afgelopen maandag zou zijn.

Vandaag gebeld en gesproken met Joey die was er stellig van overtuigd dat "hij het eindpunt is van dergelijke probleemzaken en dat het echt in orde kwam"hij zou het bij patrick , die me het standaard "reset de tv naar fabrieksinstellingen mailtje stuurde en helemaal bovenstaande bijlage niet gelezen heeft, op zijn buro leggen en als die het niet op zou pakken zou hij mij persoonlijk terugbellen omdat hij tot 20.00 werkt, nu bel ik net en ik krijg Thomas aan de lijn die zegt nee Joey is al naar huis.

Nu heb ik heel het verhaal weer uitgelegd en hij zegt , nee hoor dat gaat hem niet worden want deze hardware upgrade is helemaal niet mogelijk met jou model televisie!

nou breekt mijn klomp

@Philips support
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True