• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-12 20:38
Vraagje aan de philips oled803 versie owners... hoe ervaren jullie de performance in vooral de android omgeving?

Heb op dit moment een sony 43W805c en eigenlijk begin ik toch steeds meer te denken aan een overstap naar de 55oled803 maar mijn grootste drempel blijft de zwakke cpu. Op zich voldoet het net aan in mijn sony en van wat ik weet heeft de philips wel een iets snellere, maar alsnog vrij langzame soc dus mijn grootste reden om het niet te doen is wachten en hopen op een tv in de (nabije) toekomst die wat sneller is.

Reden voor de 55oled803 is android tv, de goede prijs (icm rentepuntenwinkel en cashback zou ik dan in totaal 1250 moeten betalen wat eigenlijk ook wel de max is wat ik zou willen uitgeven) en oled.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:59
m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:08:
Vraagje aan de philips oled803 versie owners... hoe ervaren jullie de performance in vooral de android omgeving?

Heb op dit moment een sony 43W805c en eigenlijk begin ik toch steeds meer te denken aan een overstap naar de 55oled803 maar mijn grootste drempel blijft de zwakke cpu. Op zich voldoet het net aan in mijn sony en van wat ik weet heeft de philips wel een iets snellere, maar alsnog vrij langzame soc dus mijn grootste reden om het niet te doen is wachten en hopen op een tv in de (nabije) toekomst die wat sneller is.

Reden voor de 55oled803 is android tv, de goede prijs (icm rentepuntenwinkel en cashback zou ik dan in totaal 1250 moeten betalen wat eigenlijk ook wel de max is wat ik zou willen uitgeven) en oled.
Vergeleken met mijn AppleTV en PlayStation is de performance niet om over naar huis ge schrijven. Vergeleken met andere smart tv’s die ik in het verleden gebruikt heb of bv de Ziggo boxen gaat het prima.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je moet je daarbij ook even afvragen, wat je echt wil gaan gebruiken denk ik.
Ik gebruik de ingebouwde Netflix-app en sporadisch NPO, wat daarbij ook gecast wordt, werkt prima en snel.
De tig games, bloatware of een game installeren en op je televisie spelen, ja dat is performance-wise niet zo.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 12:01
Ben nu een week eigenaar van een 55OLED803. Wat een prachtige TV, heb ook maar gelijk een aantal HUE lampjes aangeschaft. De TV bevalt echt heel goed, enige nadeel vind ik de lelijke en oud bollige screensaver, snap niet waarom Philips de Google Backdrop plaatjes niet toe laat. Op Android TV boxjes, Chromecast kastjes en Sony OLED tvs functioneert dit wel .
m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:08:

Ik heb de mijne nu een paar dagen. Gebruikte voorheen altijd een los streaming kastje (laatste maanden Mi Box 3). Voor mij werkt het echt prima, het is snel zat, streaming werkt goed en .apk bestanden installeren werkt ook erg goed.

• m0ridin
CLB schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:26:
Je moet je daarbij ook even afvragen, wat je echt wil gaan gebruiken denk ik.
Ik gebruik de ingebouwde Netflix-app en sporadisch NPO, wat daarbij ook gecast wordt, werkt prima en snel.
De tig games, bloatware of een game installeren en op je televisie spelen, ja dat is performance-wise niet zo.
True, spellen boeien me niet... ik gebruik vooral de netflix, youtube en google music functionaliteit. Maar het navigeren en alles is op mijn sony gewoon niet vlot. Het werkt voldoende, maar ik zou de algehele gebruikservaring gewoon graag vlotter zien.

Vermoedelijk is de opvolger van mijn cpu (in de sony zit een MT5890, een 2x1000mhz en in de oled803 een MT5891/MT5596, een 4x1100mhz) al voldoende voor een betere gebruikservaring maar van wat ik lees is deze alsnog... beperkt. Verder las ik ook dat de nieuwste variant (MT5893/MT5598), een 4x1500mhz) qua architectuur alweer een stuk sneller zou zijn met daarnaast ook hogere klok EN een verbeterde GPI welke samen weer een significant betere performance geven tov de MT5891.

En aangezien de eerste tv's met die nieuwe soc uit aan het komen zijn is het ook weer verleidelijk daarop te wachten. De hoofdreden voor een versnelde aankoop van de oled803 zou de cashback icm rentepuntenwinkel-prijs zijn...

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-11 06:25
m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:35:
[...]

True, spellen boeien me niet... ik gebruik vooral de netflix, youtube en google music functionaliteit. Maar het navigeren en alles is op mijn sony gewoon niet vlot. Het werkt voldoende, maar ik zou de algehele gebruikservaring gewoon graag vlotter zien.

Vermoedelijk is de opvolger van mijn cpu (in de sony zit een MT5890, een 2x1000mhz en in de oled803 een MT5891/MT5596, een 4x1100mhz) al voldoende voor een betere gebruikservaring maar van wat ik lees is deze alsnog... beperkt. Verder las ik ook dat de nieuwste variant (MT5893/MT5598), een 4x1500mhz) qua architectuur alweer een stuk sneller zou zijn met daarnaast ook hogere klok EN een verbeterde GPI welke samen weer een significant betere performance geven tov de MT5891.

En aangezien de eerste tv's met die nieuwe soc uit aan het komen zijn is het ook weer verleidelijk daarop te wachten. De hoofdreden voor een versnelde aankoop van de oled803 zou de cashback icm rentepuntenwinkel-prijs zijn...
Verwacht je een zetje van ons? 8)

• CLB
  • Niet online

CLB

m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:35:
Ik gebruik vooral de netflix, youtube en google music functionaliteit.
Drie apps die ik ook gebruik en die ik allemaal cast vanaf m'n telefoon...
Die YouTube-app op het toestel zelf is echt een hel imo, combi van snelheid & zoekfunctie.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• m0ridin
ambi1961 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:50:
[...]

Verwacht je een zetje van ons? 8)
Haha, nee... terwijl ik dit tik ben ik eigenlijk geneigd toch weer te wachten (hij is op het moment ook uitverkocht via ing dus weinig keuze anders dan wachten ;) )...

Het is een kwestie, niet nodig en wel willen en precies op de grens 'betaalbaar dus de moeite waard maar ook net teveel geld om het helemaal als impuls te doen'.

Was vooral benieuwd naar de gebruikservaring, ik weet dat de soc 'traag' is maar als het goed genoeg is is het goed genoeg. Maar met het oog op toekomstbestendigheid is een buffer in performance ook wel weer fijn natuurlijk.
CLB schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:51:
[...]

Drie apps die ik ook gebruik en die ik allemaal cast vanaf m'n telefoon...
Die YouTube-app op het toestel zelf is echt een hel imo, combi van snelheid & zoekfunctie.
Haha, als ik alles zou casten heb ik ook weer geen android tv nodig ;) Heb er ook wel een chromecast aan hangen, maar eigenlijk vind ik het gewoon relaxeder het met de AB te doen allemaal dan met mijn telefoon lopen casten.

De YT app, mjah..,. niet ideaal maar op zich werkbaar. Netflix app vind ik ook wel prima te doen eigenlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door m0ridin op 29-11-2018 14:57 ]

• ambi1961
m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:52:
[...]

Haha, nee... terwijl ik dit tik ben ik eigenlijk geneigd toch weer te wachten (hij is op het moment ook uitverkocht via ing dus weinig keuze anders dan wachten ;) )…

Tja, dat " probleem " herken ik, heel herkenbaar _/-\o_

Het is een kwestie, niet nodig en wel willen en precies op de grens 'betaalbaar dus de moeite waard maar ook net teveel geld om het helemaal als impuls te doen'.

Was vooral benieuwd naar de gebruikservaring, ik weet dat de soc 'traag' is maar als het goed genoeg is is het goed genoeg. Maar met het oog op toekomstbestendigheid is een buffer in performance ook wel weer fijn natuurlijk.

[...]

Haha, als ik alles zou casten heb ik ook weer geen android tv nodig ;) Heb er ook wel een chromecast aan hangen, maar eigenlijk vind ik het gewoon relaxeder het met de AB te doen allemaal dan met mijn telefoon lopen casten.

De YT app, mjah..,. niet ideaal maar op zich werkbaar. Netflix app vind ik ook wel prima te doen eigenlijk.

• Vin87
Ik gebruik sinds Android TV helemaal geen cast meer, ik gebruik mijn telefoon als afstandsbediening (Android TV app), SOC is snel zat. Ik heb de TV ook via ING, 1250 euro is mijn inziens echt een koopje (zondag besteld, dinsdag geleverd). Normaliter zou ik nooooooit een Philips tv kopen, maar om de nieuwe OLED serie kan je gewoon niet heen.

• CLB
  • Niet online

CLB

m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:52:
Haha, als ik alles zou casten heb ik ook weer geen android tv nodig ;)
Eens wel, maar denk dat Android 8.0 Oreo nog wel een fijne gebruikservaring gaat geven
Heb er ook wel een chromecast aan hangen
Hier alleen ingebouwde, werkt prima
Vin87 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:18:
Ik gebruik sinds Android TV helemaal geen cast meer,
ik gebruik mijn telefoon als afstandsbediening (Android TV app)
Ga ik ook eens naar kijken, ben nog beetje aan het onderzoeken wat ik fijn vind...
Casten, afstandsbedienings-app van Philips, fysieke afstandsbediening enzovoort.

• Vin87
CLB schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:26:
[...]

Eens wel, maar denk dat Android 8.0 Oreo nog wel een fijne gebruikservaring gaat geven

[...]

Hier alleen ingebouwde, werkt prima

[...]

Ga ik ook eens naar kijken, ben nog beetje aan het onderzoeken wat ik fijn vind...
Casten, afstandsbedienings-app van Philips, fysieke afstandsbediening enzovoort.
Mijn Mi Box draaide op 8.0. Ik mis het (nog) niet. Ik gebruik een combinatie van de Philips afstandsbediening en de telefoon. Net wat beter uitkomt. Typen werkt wat fijner op de telefoon (je gebruikt gewoon het toetsenbord van de telefoon). QWERTY op de Philips afstandsbediening is handig, maar niet perfect

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27
Sinds vrijdag heb ik ook een Philips 55OLED803, mooi beeld! Hij vervangt een Philips 42PFL9732 (model 2007, ook met Ambilight surround).

Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/42PFL9732D_10-IMS-nl_NL?wid=494&hei=435&$pnglarge$

De eerste paar dagen had ik 'm op zijn pootjes staan en werkte de Ambilight prima. Afstand tot de muur was toen zo'n 15-20cm.

Nu heb ik 'm opgehangen en vind ik dat de Amblight aan de linker- en rechterkant teveel aanwezig is, of anders gezegd: te afwezig aan de hoeken en bovenkant. Dit is enigszins logisch aangezien de Ambilight LEDs niet in de rand van het scherm zitten maar iets lager.

Toch vind ik het storend, zie foto voor wat je ziet vanaf links:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DFzCOoc.jpg
(meubel + apparatuur wordt later veranderd, bijzaak)

Ambilight staat op de standaard instellingen: video volgen en maximale helderheid.
Links en rechts is te fel aanwezig en leidt af, bovenkant is te slap.

In het TV menu heb ik bij Instellingen > Geluid aangegeven dat de TV aan de muur hangt. Er staat bij die instelling een tekst dat aangeeft dat ook de Ambilight instellingen geoptimaliseerd worden.
Als ik ga kijken bij de Ambilight instellingen zie ik niets veranderd of opties bijgekomen. M.a.w.: er is niets veranderd.

Hoe ervaren jullie dit met een opgehangen OLED 803 of 903 TV? Heb specifiek voor Philips gekozen omdat die juist Ambilight hebben.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-12 22:11
KhaZ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:26:
Sinds vrijdag heb ik ook een Philips 55OLED803, mooi beeld! Hij vervangt een Philips 42PFL9732 (model 2007, ook met Ambilight surround).

[Afbeelding]

De eerste paar dagen had ik 'm op zijn pootjes staan en werkte de Ambilight prima. Afstand tot de muur was toen zo'n 15-20cm.

Nu heb ik 'm opgehangen en vind ik dat de Amblight aan de linker- en rechterkant teveel aanwezig is, of anders gezegd: te afwezig aan de hoeken en bovenkant. Dit is enigszins logisch aangezien de Ambilight LEDs niet in de rand van het scherm zitten maar iets lager.

[Afbeelding]

Ambilight staat op de standaard instellingen: video volgen en maximale helderheid.

In het TV menu heb ik bij Instellingen > Geluid aangegeven dat de TV aan de muur hangt. Er staat bij die instelling een tekst dat aangeeft dat ook de Ambilight instellingen geoptimaliseerd worden.
Als ik ga kijken bij de Ambilight instellingen zie ik niets veranderd of opties bijgekomen. M.a.w.: er is niets veranderd.

Hoe ervaren jullie dit met een opgehangen OLED 803 of 903 TV? Heb specifiek voor Philips gekozen omdat die juist Ambilight hebben.
Hoeveel cm hangt ie nu van de muur af? Dit is precies mijn zorg met ophangen, maar ik zal hem wel moeten hangen, anders blokkeert mijn Playbar de onderste 10cm van het beeld... :+

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Maximale helderheid is echt veel te hoog, dan krijg je black crush toestanden op een OLED ...

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-12 18:33

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je hebt gelijk, ik heb hem nu zo,n 2 maanden en ook altijd ambilight gehad maar nu bij dit model valt het een beetje tegen. Inderdaad voornamelijk de bovenkant. Dat komt denk ik omdat de leds lager zitten denk ik. Mijn tv zit wel erg dicht tegen de muur, (vogel thin 405) mogelijk speelt dat ook een rol.

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Heb sinds deze week ook de 803 in huis. Erg fijne tv!. Kom van een 9704 en dan voelt alles al snel lekker aan :-) . Valt mij wel op dat het ambilight zorgt voor een streep licht op het plafond, ipv van alleen om de tv (zoals bij de 9704).

Is dit een feature van de 803, of zijn de leds niet goed geplaatst?

WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh

• KhaZ
Martijn schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:18:
[...]

Hoeveel cm hangt ie nu van de muur af? Dit is precies mijn zorg met ophangen, maar ik zal hem wel moeten hangen, anders blokkeert mijn Playbar de onderste 10cm van het beeld... :+
Het is een simpele maar dunne beugel, ik denk dat die voor zon 2cm extra afstand zorgt, dus het beeldscherm zit zon 7cm van de muur gok ik.
dickybakker schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:24:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb hem nu zo,n 2 maanden en ook altijd ambilight gehad maar nu bij dit model valt het een beetje tegen. Inderdaad voornamelijk de bovenkant. Dat komt denk ik omdat de leds lager zitten denk ik. Mijn tv zit wel erg dicht tegen de muur, (vogel thin 405) mogelijk speelt dat ook een rol.
Ja hier vergelijkbaar, heel strak tegen de muur. Maar om nou een beugel te gaan bestellen die ver van de muur zit, als die überhaupt al bestaan lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Het lijkt me toch dat circa 50% van de gebruikers de TV zal ophangen. Dit hadden ze wel even beter mogen testen.

Aan AndroidTV moet ik nog even wennen: hebben jullie ook dat als je naar Android TV Home gaat, en je dan zoekt er niets gebeurt? Hij hoort me niet of vind niets, kan niet achterhalen wat er aan de hand is. Waar zit de microfoon? In een van de afstandsbedieningen of in de TV?

• dickybakker
KhaZ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:32:
[...]

Het is een simpele maar dunne beugel, ik denk dat die voor zon 2cm extra afstand zorgt, dus het beeldscherm zit zon 7cm van de muur gok ik.

[...]

Ja hier vergelijkbaar, heel strak tegen de muur. Maar om nou een beugel te gaan bestellen die ver van de muur zit, als die überhaupt al bestaan lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Het lijkt me toch dat circa 50% van de gebruikers de TV zal ophangen. Dit hadden ze wel even beter mogen testen.

Aan AndroidTV moet ik nog even wennen: hebben jullie ook dat als je naar Android TV Home gaat, en je dan zoekt er niets gebeurt? Hij hoort me niet of vind niets, kan niet achterhalen wat er aan de hand is. Waar zit de microfoon? In een van de afstandsbedieningen of in de TV?
Microfoon zit in de smalle afstandsbediening, vind het wel jammer dat de Google home er nog niet mee werkt. Ik heb m,n oude 46pfl9704 op de slaapkamer gehangen met een Chromecast en dan hoef ik alleen maar te praten “speel outlander op tv” en vervolgens gaat de tv aan en start Netflix met de juiste aflevering. Met mijn nieuwe 803 gaat dat nog niet, hopelijk wel na de update naar oreo.

• KhaZ
dickybakker schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:41:
[...]

Microfoon zit in de smalle afstandsbediening, vind het wel jammer dat de Google home er nog niet mee werkt. Ik heb m,n oude 46pfl9704 op de slaapkamer gehangen met een Chromecast en dan hoef ik alleen maar te praten “speel outlander op tv” en vervolgens gaat de tv aan en start Netflix met de juiste aflevering. Met mijn nieuwe 803 gaat dat nog niet, hopelijk wel na de update naar oreo.
Ahja ik zie het, nu werkt het (eerder wel eens geprobeerd maar toen werkt het simpelweg niet)!

Ahja ergens in Q1 is er Android 8.

• m0ridin
Hmmm, ik zie op deze site:

https://www.avcesar.com/t...ips-55oled803/page-1.html

Dat ze daar een oled803 hebben met een MT5893!? (De nieuwe cpu welke een merkbare verbetering zou moeten zin). Terwijl ik over het algemeen lees dat de 803 de oudere MT5891 heeft...

Mensen met een oled803 die eens zouden willen checken welke soc zij hebben? Misschien dat philips stilletjes is overgestapt naar de nieuwe soc? Vond het in ieder geval erg vreemd!

(Checken kan met antutu bijv, maar zal dan waarshcijnlijk wel gesideload moeten worden)... weet even niet zo snel of je eenvoudig met een native app de cpu/specs kan checken.

• Martijn

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit met die LEDs heeft de 55 inch verwacht ik ook meer dan de 65 inch. Op de 55 inch is ruimte aan de bovenkant veel groter als aan de zijkant. Ik verwacht dat dit bij de 65 inch links en rechts beter is. Kan iemand met een 65OLED803 of 903 dat bevestigen?

Kon alleen onderstaande foto vinden, maar dat is de 55 inch. Bij coolblue laten ze voor de 65 precies hetzelfde plaatje zien, dus dat kan niet kloppen...

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/2048x1536/products/1112459

• ambi1961
zo zeg, echt een blunder van de ontwerpers. Bij mijn PUS7502 lopen de led keurig langs de rand.
Kan mij voorstellen dat de horizontale minder tot hun recht komen

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:22

..Christiaan..

..zwll..

Ik ervaar ook hetzelfde. Heb 'm sinds dinsdag en inclusief een lichtbalk op 't plafond. Expert schaart zich achter Philips die adviseert om de tv een centimeter of 15 van de muur te plaatsen. Toch jammer als steeds meer tv's worden opgehangen. Ik vind een tv aan de muur vele malen mooier staan. Soundbar er exact onder en ik heb mijn kabels netjes uit 't zicht.
Ik zie geen verschil als ik bij geluid aanvink dat ie aan de muur hangt. Twijfel dus of het wat toevoegt. Vanavond plaats ik m op de pootjes en kijk wat er dan gebeurt. Terugbrengen vind ik geen optie, want het beeld is mij veel en veel te mooi :)
Martijn schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:18:
[...]

Ik heb een Vogel 3205 en afstand tot muur is 3 cm. Een beugel die 'm 10 cm van de muur kan houden is prijzig hoor..... Mijn playbar staat er ook onder (14 cm hoog)
Een optie die ik kan toepassen is om op het dressoir een verhoging te timmeren (lang leve steigerhout) waar mijn tv op kan staan en mijn playbar onder. Dan kan ik 'm op een centimeter of 15 van de muur plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door ..Christiaan.. op 30-11-2018 12:16 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• B2C
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07-2023

B2C

B2C schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:29:
Ik heb sinds anderhalve dag een 32PFS5803/12 gekocht en geïnstalleerd, waarbij eigenlijk alles werkt, behalve het gedeelte qua apps. De televisie geeft aan dat de Philips server niet gevonden kan worden. Ik heb al een aantal keer een herinstallatie uitgevoerd en tevens geeft de tv aan dat de internet verbinding goed is. Iemand bekend met het probleem en ook een oplossing?
Niemand last (gehad) van dit probleem?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

B2C schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:14:
[...]

Ik heb járen geleden (2009) ooit eens zoiets aan de hand gehad op een 42PFL8404 welke één van de eerste TV's was met het Philips Net-TV systeem :o Er is destijds tot 2 keer toe een nieuw moederbord in m'n TV gezet maar de Philips monteurs kregen 't niet aan de gang...... op MIJN netwerk. Toen ik een 3G laptop als hub ging gebruiken werkte 't ineens wel...... >:)

Ik verdenk bij dezen dus ook jouw EIGEN netwerk. Heb je toevallig iets aan extra firewall's en/of DNS - IP filters draaien?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

B2C schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:14:
[...]

Ik wil wel ff proberen vanavond hoor. Wanneer krijg je de melding? Of krijg je 'm gelijk als je op de home knop drukt?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• B2C

B2C

..Christiaan.. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:23:
[...]

Ik wil wel ff proberen vanavond hoor. Wanneer krijg je de melding? Of krijg je 'm gelijk als je op de home knop drukt?
Krijg wel een IP-adres toegewezen op de tv en de verbindingsterkte lijkt volgens de tv zelf ook in orde. Bij elke (standaard-)app die ik open op tv, krijg ik de melding dat er géén verbinding gemaakt kan worden met de Philips-server.

• B2C

B2C

wimmel_1 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb járen geleden (2009) ooit eens zoiets aan de hand gehad op een 42PFL8404 welke één van de eerste TV's was met het Philips Net-TV systeem :o Er is destijds tot 2 keer toe een nieuw moederbord in m'n TV gezet maar de Philips monteurs kregen 't niet aan de gang...... op MIJN netwerk. Toen ik een 3G laptop als hub ging gebruiken werkte 't ineens wel...... >:)

Ik verdenk bij dezen dus ook jouw EIGEN netwerk. Heb je toevallig iets aan extra firewall's en/of DNS - IP filters draaien?
De verbinding lijkt correct te zijn volgens de tv zelf, dus dat vind ik wel vreemd. Ik heb zelf niks ingesteld met betrekking tot een extra firewall of een DNS/IP-filter.

• dickybakker
Voor de liefhebbers van kodi, draait als een zonnetje op de 803. 😄

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Tv (55OLED803/12) van de muur gehaald en op de pootjes gezet. Tv op 20 cm van de muur gezet en de lichtbalk blijft aanwezig....
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lgdh55tokj.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ..Christiaan.. op 30-11-2018 21:18 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

..Christiaan.. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:17:
Tv (55OLED803/12) van de muur gehaald en op de pootjes gezet. Tv op 20 cm van de muur gezet en de lichtbalk blijft aanwezig....
[Afbeelding]
Gewoon even een paar kartonnen reepjes maken, die boven de LEDs monteren. Voila, geen lichtstreep meer op je plafond.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• CLB
  • Niet online

CLB

m0ridin schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:23:
Hmmm, ik zie op deze site:

https://www.avcesar.com/t...ips-55oled803/page-1.html

Dat ze daar een oled803 hebben met een MT5893!? (De nieuwe cpu welke een merkbare verbetering zou moeten zin). Terwijl ik over het algemeen lees dat de 803 de oudere MT5891 heeft...

Mensen met een oled803 die eens zouden willen checken welke soc zij hebben? Misschien dat philips stilletjes is overgestapt naar de nieuwe soc? Vond het in ieder geval erg vreemd!

(Checken kan met antutu bijv, maar zal dan waarshcijnlijk wel gesideload moeten worden)... weet even niet zo snel of je eenvoudig met een native app de cpu/specs kan checken.
Je kan AIDA simpel op de televisie installeren vanuit de Play Store. MT5891 it is!

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 02-12-2018 21:00 ]

• m0ridin
CLB schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:45:
[...]

Je kan AIDA simpel op de televisie installeren vanuit de Play Store. MT5891 it is!
Thanks voor het checken!

Toevallig een ander franstalig forum gevonden waar die ene review inderdaad 'betwijfeld' wordt (de reviewer lijkt gewoon een deel van zijn andere, Sony AF9, review te hebben hergebruikt... deze heeft idd de MT5893 aan boord. Oftewel, niks geen oled803 met nieuwe soc lijkt het).

Ik wacht nog maar even af... Nieuwe TV is (nog) niet nodig al met al. De 250e cashback is erg verleidelijk, maar niet onoverkomelijk en zou het ook wat jammer vinden als er direct daarna een nieuw model wordt aangekondigd met de soc waar ik op hoop ;)

• timdieperink
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-12 16:10
Iemand ook last van de dunne afstandsbediening waarbij je af en toe na het klikken op de home knop niet naar links, rechts, onder of boven kan swipen? Duurt vaak even en dan werkt het ineens wel oid?

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Jeroenneman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:20:
[...]

Gewoon even een paar kartonnen reepjes maken, die boven de LEDs monteren. Voila, geen lichtstreep meer op je plafond.
Philips gaat kijken wat het kan zijn. Helpdesk zegt omruilen, expert zegt nee, je hebt reparatie aan huis garantie bij ze dus ze komen maar langs. Morgen gaan ze het uitvechten en ik krijg een berichtje wie er heeft gewonnen.

• Jeroenneman

Jeroenneman

..Christiaan.. schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:23:
[...]

Philips gaat kijken wat het kan zijn. Helpdesk zegt omruilen, expert zegt nee, je hebt reparatie aan huis garantie bij ze dus ze komen maar langs. Morgen gaan ze het uitvechten en ik krijg een berichtje wie er heeft gewonnen.
Wat gaan ze repareren dan? Een designkeuze die er al sinds de 9002 inzit? Ik heb er een hard hoofd in dat ze iets voor je gaan veranderen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Jeroenneman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:34:
[...]

Wat gaan ze repareren dan? Een designkeuze die er al sinds de 9002 inzit? Ik heb er een hard hoofd in dat ze iets voor je gaan veranderen.
Ben ook erg benieuwd. Mijn 803 heeft exact hetzelfde "euvel". Ben bang dat het gewoon een feature is :)

WP: Daikin Altherma (EHVX11/ERLQ11) | PV: 20x 335 Wp (ZW) / 2x 335 Wp (ZO) | ACCU: 2x Marstek Venus 5,12kWh

• FinalLight
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
ik vraag me af wanneer nou is de Oreo update komt... het was beloofd voor november het is inmiddels al december

• ambi1961
Martijn18 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:09:
[...]

Ben ook erg benieuwd. Mijn 803 heeft exact hetzelfde "euvel". Ben bang dat het gewoon een feature is :)
Klopt! Ik hoop niet dat ze meelezen hier en dus met een stukkie karton binnenkomen...

• Jeroenneman

Jeroenneman

FinalLight schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:00:
ik vraag me af wanneer nou is de Oreo update komt... het was beloofd voor november het is inmiddels al december
Inderdaad, om te huilen. Hoeven ze zelf niet de hele SmartTV software te ontwikkelen, laten ze het gewoon een halfjaar ergens op een plank liggen.

Maarja, Philips TV lijkt sowieso een weinig professioneel bedrijf meer te zijn. Ik belde ze laatst op omdat ik drie mails had over de cashback actie. Met tegenstrijdige informatie. Krijg je eerst een bandje uit 1900 aan de lijn, vervolgens een medewerker die "dacht dat het wel goed zat", vervolgens besloot het toch na te vragen bij de afdeling, weer 10 minuten bandje, toen aangaf dat de afdeling had gezegd dat mijn bewijs was afgewezen, toen bleek bij een dubbelcheck dat hij mijn naam verkeerd had verstaan, dus opnieuw 10 minuten bandje, en toen bleek dat de afdeling toch akkoord had gegeven, en dat hij niet wist waarom ik drie verschillende mails had.

Echt, het leek wel alsof ik met een hobbyclubje te maken had, waarbij Truus de cashback regelt, en Henk de telefoon aanneemt.

Het verbaast me dat die gasten uberhaupt nog TV's geproduceerd krijgen. 8)7

• B2C

B2C

..Christiaan.. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:23:
[...]

Nog gelukt om dit na te kijken? Het is mij tot op heden nog niet gelukt om het werkend te krijgen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Jeroenneman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:21:
[...]

Inderdaad, om te huilen. Hoeven ze zelf niet de hele SmartTV software te ontwikkelen, laten ze het gewoon een halfjaar ergens op een plank liggen.

Maarja, Philips TV lijkt sowieso een weinig professioneel bedrijf meer te zijn. Ik belde ze laatst op omdat ik drie mails had over de cashback actie. Met tegenstrijdige informatie. Krijg je eerst een bandje uit 1900 aan de lijn, vervolgens een medewerker die "dacht dat het wel goed zat", vervolgens besloot het toch na te vragen bij de afdeling, weer 10 minuten bandje, toen aangaf dat de afdeling had gezegd dat mijn bewijs was afgewezen, toen bleek bij een dubbelcheck dat hij mijn naam verkeerd had verstaan, dus opnieuw 10 minuten bandje, en toen bleek dat de afdeling toch akkoord had gegeven, en dat hij niet wist waarom ik drie verschillende mails had.

Echt, het leek wel alsof ik met een hobbyclubje te maken had, waarbij Truus de cashback regelt, en Henk de telefoon aanneemt.

Het verbaast me dat die gasten uberhaupt nog TV's geproduceerd krijgen. 8)7
Alleen de merknaam is Philips, de rest achter de schermen (pun intended) is allemaal
https://www.tpvision.com/

• nino_070
  • Laatst online: 17-12 11:55
Henk007 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:52:
[...]

Alleen de merknaam is Philips, de rest achter de schermen (pun intended) is allemaal
https://www.tpvision.com/
Toch ontwikkelt/ontwikkelde Philips zef ook eea., zoals Ambilight komt echt van Philips zelf vandaan

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
..Christiaan.. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:17:
[Afbeelding]
Beinvloed dit merkbaar de Ambilight ervaring ?
Heb zelf 0,0 ambilight ervaring en al decennialang geen Philips tv meer gehad maar keek juist naar een 803/903 vanwege de mooie schermen en het ambilight concept, vandaar mijn vraag.

• Vin87
Bomberman71 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 00:04:
[...]

Heb zelf 0,0 ambilight ervaring en al decennialang geen Philips tv meer gehad maar keek juist naar een 803/903 vanwege de mooie schermen en het ambilight concept, vandaar mijn vraag.
De plaatsing beïnvloed wel zeker de ervaring, al is het allemaal persoonlijke voorkeur. Ik heb de 803 zo'n 30-40 cm van de muur af staan, dan heb je een egale gloed om de hele TV heen, het licht spreidt zich een stuk verder, met als resultaat dat ik de helderheid van de ambilight maar op 20-30% heb gezet. Persoonlijk vind ik dit heerlijk kijken en ik heb dan ook geen hotspots rondom de TV.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12 19:51
Vorige week een ticket aangemaakt voor reparatie van mijn 55PUS7600. Die heeft vanaf het begin al heel af en toe wat kuren gehad (geen geluid, vastloper bij gebruik smart-tv), maar dat was sporadisch en snel te verhelpen met de stekker eruit halen en opnieuw opstarten. Zag toen ook op internet dat iedereen daar last van had, dus geen actie ondernomen. De laatste maanden word het echter steeds erger, kan eigenlijk bijna geen avond meer kijken zonder vastlopers. Dus toch maar een ticket aangemaakt, ook al is de tv al ruim 2 jaar oud en dus niet meer binnen de fabrieksgarantie.

Weet iemand hoe TP Vision omgaat met tv's buiten de garantie (coulance regeling?) en hoe snel ze reageren?

Verder heb ik van de week alle overbodige apps verwijderd/stopgezet en de tv terug gezet naar de fabrieksinstellingen (omdat ik ervan uitga dat dat de eerste actie van een monteur gaat zijn) en ik moet zeggen dat hij het nu een avondje goed gedaan heeft.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:40
[...]

Ligt eraan waar je je aan stoort.....

Ik heb ook een lichtbalk, verergerd door de reflectie van de snowboards die boven de tv hangen....
Ik kan me er absoluut niet aan storen. Ik kijk naar de TV, niet naar het plafond als ik tv zit te kijken O-) :+ .
Maar het kan per persoon verschillen of je het erg vind. Er zijn simpele DIY oplossingen voor....

Met een hangende TV vind ik het eerder storend dat de ambilight niet meer 4-zijdig is. Dat zie je duidelijker dan een lichtvlek op je plafond 8) Maar ook dat went gewoon.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Jeroenneman schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:34:
[...]

Een designkeuze waar niet iedereen last van heeft? Bijzonder. Ik denk ook niet dat er wat verandert, maar ik irriteer mij er aan en nergens in de handleiding word vermeld dat je plafond meeverlicht word. Dus dan wil ik een ander toestel dan Philips. Dit is de route die ik moet afleggen. :)
Jeroenneman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:20:
[...]

Misschien doe ik dat wel. Eerst kijken wat Philips er van vind.
B2C schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:25:
[...]

Nog gelukt om dit na te kijken? Het is mij tot op heden nog niet gelukt om het werkend te krijgen.
Ik heb van alles geprobeerd. Denk toch dat er 'iets' in jouw netwerk niet goed zit. Kun je inloggen op de wifi van je buren? Of stel je telefoon eens in als hotspot. Kijken wat er dan gebeurd....
[...]

Het is mijn eerste Ambilight. Het staat een beetje raar zo'n lichtbalk aan het plafond maar de Ambilight is prachtig hoor.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34

Winkiller

De Mopperpot

kleinelievewolff schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:15:
Weet iemand hoe TP Vision omgaat met tv's buiten de garantie (coulance regeling?) en hoe snel ze reageren?
Als ervaringsdeskundige (LOL) kan ik zeggen dat je goed geholpen word maar of het voor jou de oplossing is weet ik niet. Mijn Philips (40PFK6550) deed het in het begin ook niet lekker, zeer veel haperingen i.v.m. de firmware en op een bepaald moment wilde Philips het toestel omruilen, daar ben ik niet op ingegaan en heb gezegd dat ze de firmware van het toestel in orde moesten maken. Momenteel crashed hij 1 a 2x per 2 weken, meestal bij het aanzetten, maar is verder aardig stabiel.

Mijn verzoek betreffende de firmware in orde maken komt voort uit het bewijs van ons 2e toestel die precies dezelfde haperingen had, ook een Philips uit dezelfde serie (32PFK6500), ook deze is nu stabiel. :)

• nino_070
  • Laatst online: 17-12 11:55
@Winkiller denk je echt dat ze vanwege 1 klagende klant de firmware herschreven hebben?

En wat is stabiel. Mijn Philips draait op het niet-android platform (ben de naam even kwijt) en heb nog nooit een crash meegemaakt. Alleen duurt het soms een seconde of 4 voordat de sources lijst zichtbaar is. Maar elke een/twee weken een crash bij opstarten noem ik niet stabiel.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34

Winkiller

De Mopperpot

nino_070 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:38:
@Winkiller denk je echt dat ze vanwege 1 klagende klant de firmware herschreven hebben?
Nee natuurlijk niet maar ik ben niet de enigste die zo'n tv heeft he ?
Er zijn de afgelopen 3 jaar veel firmware updates gekomen en die hebben heel veel opgelost.

• Waah
nino_070 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:38:

En wat is stabiel. Mijn Philips draait op het niet-android platform (ben de naam even kwijt) en heb nog nooit een crash meegemaakt. Alleen duurt het soms een seconde of 4 voordat de sources lijst zichtbaar is. Maar elke een/twee weken een crash bij opstarten noem ik niet stabiel.
Als ze het kunnen reproduceren, en de oplossing is niet te ingewikkeld dan kunnen ze dat best op basis van 1 klagende klant doen ja.... Doen wij hier ook namelijk.

Je weet namelijk dat het merendeel niet klaagt, maar denkt: de volgende TV wordt geen Philips. Dan heb je nog het aantal issues waarbij een simpele swap wordt gedaan.... en een aantal issues waarbij het probleem verkeerd wordt gediagnosticeerd.

Dus 1 klacht uit het veld, zeker eentje die goed reproduceerbaar is en bij de juiste service-afdeling komt, kan best betekenen dat ze op basis van die ene persoon die aan een nieuwe firmwareversie toevoegen :+

Dat gezegd hebbende, ik heb wel Android en eigenlijk nooit issues. Maar dat komt ook omdat ik de TV praktisch als monitor gebruik voor de Nvidia Shield O-) TV hebben we niet (voor live tv hebben we de NLziet App op de Shield) en we hoeven dus ook nooit van source te wisselen.

• ambi1961
Heb ook een 55PUS7600 gehad, vanaf het begin gekloot met geluid ( HDMI-ARC)) en smart TV. Verschillende keren gebeld en derhalve dus een case opgebouwd.
Uiteindelijk (nog wel binnen de termijn) ruiloptie aangeboden gekregen. Aanbod was een TV uitzoeken met de waarde van de 7600 op dat moment.
Is in mijn geval een PUS7502 geworden.
Klopt, heeft mindere specs maar wel P5. TV heeft een tijdje moeten "inbranden" maar ik ben er nog steeds erg tevreden over. Tijdje aan het stoeien geweest met juiste instellingen maar TV werkt wat mij betreft nu oke.
Heb een soundbar via ARC en dus 1 afstandsbediening. Werkt keurig. gebruik veel Netflix, werkt ook keurig.
Apps RTLXL en NPOSTART, werken ook netjes.

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-12 13:30
NU al een week aan het genieten van de 55oled803. Beeldkwaliteit is super !!
Google TV valt ook reuze mee :-)
Nu probeerde ik ook Kodi te gebruiken en op zich werkt dat goed maar ik krijg de beeldinstelling niet veranderd (wil deze zetten op 2160p ipv van 1080p. Wil toch wel 4K streamen). Doe ik iets fout ???

NB Ik heb ook een Nvidia Shield en daar kan ik het wel veranderen en werkt het perfect op HDMI1
Beiden zijn Kodi 17.6 versies

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12 21:12
Iemand die easy link i.c.m. met niet philips-hardware goed werkend heeft?
Mijn sony soundbar via hdmi arc aansturen is een ramp op mijn 65pus8601

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
Waah schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:32:
[...]

Ligt eraan waar je je aan stoort.....

Ik heb ook een lichtbalk, verergerd door de reflectie van de snowboards die boven de tv hangen....
Ik kan me er absoluut niet aan storen. Ik kijk naar de TV, niet naar het plafond als ik tv zit te kijken O-) :+ .
Maar het kan per persoon verschillen of je het erg vind. Er zijn simpele DIY oplossingen voor....

Met een hangende TV vind ik het eerder storend dat de ambilight niet meer 4-zijdig is. Dat zie je duidelijker dan een lichtvlek op je plafond 8) Maar ook dat went gewoon.
Bedankt voor de reactie, de overigen trouwens ook !

ja, ik snap niet waarom het niet meer 4 zijdig is terwijl dit vroeger soms wel zo was.
Zeker met een Oled scherm (enorm dun) is de kans vrij groot dat deze aan een wand komt te hangen, dan is de keuze voor slechts 3 zijdes erg vreemd.

Is er een reden voor ?

Ik ga het overigens wel zien en zal dus nog koersen voor een Philips vanwege de Ambilight, mooie Oled scherm en het mooie design.
Het zal voor mij nog duren tot de lente en reken er dan op dat men de software update heeft gehad mbt Android. Als daar geen issues mee zijn dan ben ik wel om. Kans is ook groot dat men tegen die tijd de opvolgers zal bekend maken en de prijzen van een 803/903 verder zullen zakken.

Mijn insteek was 65 inch maar de stap qua prijs is me bij philips toch net wat te groot in vergelijking met 55 inch.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pitchdown schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:59:
Iemand die easy link i.c.m. met niet philips-hardware goed werkend heeft?
Mijn sony soundbar via hdmi arc aansturen is een ramp op mijn 65pus8601
Heb 't hier op een 65PUS8503 perfect werkend met een Apple TV 4/4K en een Yamaha RX-A 820 AV Reciever waarbij die RX-A 820 als centrale HUB fungeert. Verder hangt er ook nog een Philips BluRay speler aan die Yamaha en ook die doet 't perfect.

Er loopt dus maar één HDMi kabel naar m'n TV.

En já.... De Apple TV kán nu inderdaad niets met 4K doordat die RX-A 820 nog maar HD is. Probleem wordt komend weekend opgelost doordat er al een RX-A 1080 klaar staat om 't ding te vervangen. Tijd om alles om te koppelen ontbreekt me té vaak...... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 06-12-2018 18:03 ]

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Heeft iemand al een goede calibratie (kleur / beeld) gevonden voor de 803?

Heb nu wat settings overgenomen van de 9002, dat geeft mooi beeld, maar misschien is er al iets voor de 803

• CLB
  • Niet online

CLB

Martijn18 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:16:

Heb nu wat settings overgenomen van de 9002, dat geeft mooi beeld, maar misschien is er al iets voor de 803
Hier staat wat in; https://www.homecinemamag...lips-55oled803-1-oled-tv/

Zelf moet ik ook nog instellen, proberen, kijken...

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Bomberman71 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:39:
[...]
ja, ik snap niet waarom het niet meer 4 zijdig is terwijl dit vroeger soms wel zo was.
Zeker met een Oled scherm (enorm dun) is de kans vrij groot dat deze aan een wand komt te hangen, dan is de keuze voor slechts 3 zijdes erg vreemd.

Is er een reden voor ?
Mijn tv hangt aan de muur met exact eronder mijn soundbar. 4-zijdig ambilight zal er bij mij dus vreemd uitzien. Liever alle kabels uit het zicht.

• Waah
..Christiaan.. schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:06:
[...]

Mijn tv hangt aan de muur met exact eronder mijn soundbar. 4-zijdig ambilight zal er bij mij dus vreemd uitzien. Liever alle kabels uit het zicht.
Als die er direct onder hangt, blokkeert die toch het onderste licht als het 4 zijdig was? problem solved!

Sowieso moet het softwarematig niet lastig zijn om een bepaalde zijde in het menu uit te zetten.... :z

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand hier al gecashbackt? Ik ga het vandaag in orde maken denk :)

• ambi1961
..Christiaan.. schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:06:
[...]

Meest gekozen opstelling is hangend aan de muur met een losse soundbar. En derhalve is die onderste rij geen gezicht :P
Tenzij je die soundbar zo mooi vindt dat er een extra verlichting op mag/moet schijnen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door ambi1961 op 07-12-2018 12:32 ]

• RobbieB
ambi1961 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:31:
[...]

Meest gekozen opstelling is hangend aan de muur met een losse soundbar. En derhalve is die onderste rij geen gezicht :P
Tenzij je die soundbar zo mooi vindt dat er een extra verlichting op mag/moet schijnen _/-\o_
Ik heb een andere theorie over waarom de OLED's geen 4-zijdig ambilight hebben.

Als je naar de achterkant kijkt, is de ambilight verwerkt in de uitstulping. Doordat deze niet doorloopt tot de bovenkant v/h scherm, is het ambilight aan de bovenzijde al wat minder dan aan de zijkanten. Ze hebben dit proberen op te vangen door hier wat meer leds te plaatsen, maar hoe dichter de TV bij de muur staat, hoe beter zichtbaar dit is.

Ook aan de zijkanten zitten de leds niet helemaal aan de zijkant, maar een paar centimeter er vandaan. Aan de onderkant loopt de behuizing eigenlijk strak door, ook in verband met het bevestigen van de pootjes/standaard, waardoor de leds zeer dicht tegen de zijkant komen.

Dit is niet uniek voor Philips OLEDs, vrijwel alle OLED TV's hebben een zelfde layout voor hun 'componentenblok'.

Ik vermoed dat dit in ieder geval heeft meegespeeld met het niet plaatsen van ambilight-leds aan de onderzijde. Mogelijk dat hier in de toekomst een oplossing voor komt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet mis op mijn 803. Ik had hiervoor een Sony met DreamScreen (DIY Ambilight) en daarbij had ik de onderkant ook regelmatig uit staan, met name omdat deze nogal getrickt werd door ondertiteling, waardoor de onderkant een witte tl-balk werd...

• ambi1961
RobbieB schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:08:
[...]

Ik heb een andere theorie over waarom de OLED's geen 4-zijdig ambilight hebben.

Als je naar de achterkant kijkt, is de ambilight verwerkt in de uitstulping. Doordat deze niet doorloopt tot de bovenkant v/h scherm, is het ambilight aan de bovenzijde al wat minder dan aan de zijkanten. Ze hebben dit proberen op te vangen door hier wat meer leds te plaatsen, maar hoe dichter de TV bij de muur staat, hoe beter zichtbaar dit is.

Ook aan de zijkanten zitten de leds niet helemaal aan de zijkant, maar een paar centimeter er vandaan. Aan de onderkant loopt de behuizing eigenlijk strak door, ook in verband met het bevestigen van de pootjes/standaard, waardoor de leds zeer dicht tegen de zijkant komen.

Dit is niet uniek voor Philips OLEDs, vrijwel alle OLED TV's hebben een zelfde layout voor hun 'componentenblok'.

Ik vermoed dat dit in ieder geval heeft meegespeeld met het niet plaatsen van ambilight-leds aan de onderzijde. Mogelijk dat hier in de toekomst een oplossing voor komt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet mis op mijn 803. Ik had hiervoor een Sony met DreamScreen (DIY Ambilight) en daarbij had ik de onderkant ook regelmatig uit staan, met name omdat deze nogal getrickt werd door ondertiteling, waardoor de onderkant een witte tl-balk werd...
ondertiteling, waardoor de onderkant een witte tl-balk werd...

Nooit bij stil gestaan, lijkt mij idd niet fraai. Heb altijd 3-zijdig gehad O-)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12 08:45
kleinelievewolff schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:15:
Vorige week een ticket aangemaakt voor reparatie van mijn 55PUS7600. Die heeft vanaf het begin al heel af en toe wat kuren gehad (geen geluid, vastloper bij gebruik smart-tv), maar dat was sporadisch en snel te verhelpen met de stekker eruit halen en opnieuw opstarten.

[...]

De 7600-serie is wel een apart geval bij Philips. Er waren zoveel problemen met de elektronica dat er een reparatie optie is waarbij het moederbord vervangen wordt door eentje uit de 2016-reeks van Philips. De TV wordt dan een 7600/R3 model en draait op Android TV 7.1.

Ik heb dit afgelopen februari laten doen bij mijn 48PUS7600 onder coulance (TV was ook meer dan 2 jaar oud) en betaalde iets meer dan 100 euro. Ik heb bij het aanmaken van het ticket wel expliciet vermeld dat ik een R3-moederbord wilde.

Let echter wel op het volgende (quote van de reparateur):
Camera, 3D, multiview, skype wordt niet meer ondersteund. Dit mainboard heeft 1 tuner en 1 ci slot in plaats van dubbele tuner en dubbel CI slot

• Vin87
Martijn18 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:16:

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1539059646

Ifs setting. Ik gebruik zelf een combinatie van deze en het Nederlandse linkje dat al eerder werd gedeeld (voor ruisonderdrukking etc)

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:08
@Bomberman71 mooi dat je tot voorjaar wilt wachten op een nieuwe tv, naar verluidt komt er dan een hogere serie OLED tv uit, welke o.a. ook weer over een 4 zijdig Ambilight gaat krijgen, in de 9 serie...
Hoop dat Philips in navolging van LG ook weer met een 21-9 OLED gaat komen, en dan liefst met ook een 4 zijige Ambilight

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-12 19:49
Heeft iemand de nieuwe firmware al binnen? Die met Android Oreo.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:07
peacelord schreef op maandag 10 december 2018 @ 06:41:
Ik nog niet...Helaas

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 14:17
wimmel_1 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:54:
[...]
  • De kleuren zijn hier persoonlijk "ISF" gekalibreerd . De TV heeft zelf ook al ISF profielen waarbij het "NACHT" profiel al bijna 100% perfect is.
Zou je jouw aanpassingen willen delen?

Uw advertentie hier?

• mike4y
zie:

nieuws: TP-Vision brengt vanaf november Android Oreo uit voor meeste Philips-...

Helaas de 803/903 als laatste

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik weet niet of dat 'helaas' is. Stel dat er veel klachten komen, dan kan het altijd nog uitgesteld worden ipv wachten op een nieuwe update. Bij mij werkt alles, dus ik heb geen haast.

• mike4y
..Christiaan.. schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:30:
Ik weet niet of dat 'helaas' is. Stel dat er veel klachten komen, dan kan het altijd nog uitgesteld worden ipv wachten op een nieuwe update. Bij mij werkt alles, dus ik heb geen haast.
Ben ook dik tevreden zou alleen Kodi ook in UHD willen hebben. Krijg deze niet ingesteld op UHD.

Nu los ik het op met een Nivida Shield maar die was eigenlijk ergens anders voor bedoeld

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:23:
Iemand hier al gecashbackt? Ik ga het vandaag in orde maken denk :)
- 7 november televisie aangeschaft
- 2 december aanvraag gedaan en bevestiging gekregen
- 10 december benodigde papieren op de post gedaan

We will see :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CyPh schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:28:
[...]

Zou je jouw aanpassingen willen delen?
Zou ik op zich best wel willen doen maar: Waarschijnlijk ga je er niet veel (niets?) aan hebben doordat mijn TV in een andere ruimte staat dan dat jouw TV staat (zo niet dan ben ik blind en 'mis' ik een TV hier :+ ). Het afstellen is iets persoonlijks en is ook pér ruimte anders doordat je niet overal dezelfde lichtbronnen en lichtinval van buiten hebt.

Zoals ik al zei: het onboard ISF profiel "nacht" is bij mij al redelijk goed doordat ik behoorlijk wat lichtinval van buiten en dus veel daglicht heb. Ik heb bij mij alle "beeldverbeteraars" uitgezet en vervolgens de kleuren en het contrast / brightness lichtelijk aangepast op mijn situatie.

Misschien wel leuk voor je om even te kijken :

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 22:25

Borry

prutsen is mijn leven

Kreeg net een mail van Toegel dat de update deze week wordt uitgerold voor de 2016 tv's.
https://toengel.net/phili...o-in-den-naechsten-tagen/

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Blijft raar spul, dat HDMi CEC / ARC

Ik kreeg zojuist bij m'n PUS8503 de audio via HDMi naar m'n AV-Reciever met geen mogelijkheid meer aan de praat. Via het instellingen menu schakelen naar HDMi gaf alleen de melding:

"Er kan niet naar het audiosysteem worden geschaked. De TV-Luidsprekers zijn actief."

Eeeuh... Juist já. Die TV-Luidsprekers moeten dus UIT én je moet de AV-Reciever inschakelen!! :+ 8)7

HDMi kabel even uit de TV pakken en vervolgens weer opnieuw er in steken "did the trick" maar..... Wel vreemd :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-12-2018 12:02 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
Ik loop ook tegen cec probleempjes aan icm onkyo 616, hij pakt het audio signaal soms niet. Even op de tv switchen tussen bijv hdmi 1en hdmi 2 lost dit weer op.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• donkey02
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-10-2021
na veel hier gelezen te hebben over jullie ervaringen.
vandaag besloten om de 65oled803 aan te schaffen!

kan hem bij platte tv op halen voor de zelfde prijs als bij ING

• Waah
wimmel_1 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:57:
Hmmm..... Blijft raar spul, dat HDMi CEC / ARC

Ik kreeg zojuist bij m'n PUS8503 de audio via HDMi naar m'n AV-Reciever met geen mogelijkheid meer aan de praat. Via het instellingen menu schakelen naar HDMi gaf alleen de melding:

"Er kan niet naar het audiosysteem worden geschaked. De TV-Luidsprekers zijn actief."

Eeeuh... Juist já. Die TV-Luidsprekers moeten dus UIT én je moet de AV-Reciever inschakelen!! :+ 8)7

HDMi kabel even uit de TV pakken en vervolgens weer opnieuw er in steken "did the trick" maar..... Wel vreemd :9
je leest de melding al:
Er kan niet naar het audiosysteem worden geschaked WANT De TV-Luidsprekers zijn actief.

Terwijl Philips denk ik bedoeld:
Er kan niet naar het audiosysteem worden geschaked DUS De TV-Luidsprekers zijn actief.

Zelf heb ik dit probleem ook. Al heeft het eerst goed gewerkt. Maar ik denk dat mijn Onkyo gewoon oud is... tijd voor een nieuwe 4K HDR HLG-receiver :+

• charlygolf
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:21
donkey02 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:34:

Ik heb PlatteTV twee dagen geleden gemaild verwijzend naar de ING prijs (2349) voor de 65OLED803 en toen hebben ze mij laten weten dat die prijs voor hen niet haalbaar was.
Ik ben dus benieuwd of alles naar wens verlopen is.

alvast bedankt...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

renzo4000 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:20:
Ik loop ook tegen cec probleempjes aan icm onkyo 616, hij pakt het audio signaal soms niet. Even op de tv switchen tussen bijv hdmi 1en hdmi 2 lost dit weer op.
Ik heb hier een Yamaha RX-A 1080 klaar staan om m'n oude RX-A 820 te vervangen (vanwege 4k/HDR) maar kan 't ding qua diepte niet lekker kwijt. Zaterdag even de cirkelzaag in 't meubel zetten om wat ruimte aan de achterkant te maken :o

Waarschijnlijk ben ik daarna weer van dit "First Word Problem" verlost 8)

• ambi1961
donkey02 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:34:

Nou, deel je ervaringen zou ik zeggen. Ben zeer benieuwd _/-\o_

• Martijn
Mochten mensen op de High Tech Campus in Eindhoven werken, Philips Myshop heeft er deze week een popup store. 55 inch 803 voor 1549 en 65 inch voor 2499, dus 1299 en 1999 na cashback.

Mocht je niet op de campus werken, dan kun je er volgens mij ook terecht. Ze vragen niet meer op een pasje van bedrijf daar...

• donkey02
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-10-2021
charlygolf schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:11:
[...]

Ik heb PlatteTV twee dagen geleden gemaild verwijzend naar de ING prijs (2349) voor de 65OLED803 en toen hebben ze mij laten weten dat die prijs voor hen niet haalbaar was.
Ik ben dus benieuwd of alles naar wens verlopen is.

alvast bedankt...
Ik was zondag langs geweest en ben toen met een verkoper aan de praat geraakt. Kwam eigenlijk voor de 65pus8503 en toen met die verkoper naar de 65oled803 staan kijken. Ben toen weer naar huis gegaan en die zelfde verkoper de volgende dag gebeld dat hij bij de ing goedkoper was. En het was geen probleem dat ik hem voor die prijs vandaag op heb kwam halen.

Ben tot nu toe zeer tevreden zeer mooi beeld. Ben alles nog wel aan het ontdekken.

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10 18:51
Hoi iedereen, ik sta op het punt om de 803 65 inch te kopen bij ING, na cashback blijft er 1895 euro over wat maar 300 meer is dan de 55 inch die ik 2 jaar geleden heb gekocht van Sony...bizar hoe snel het gaat, maar ik ga nu dit topic even goed doorlezen voor ik definitief de beslissing neem. Voor mij zijn ambilight en minimaal 65 inch heel belangrijk, dus dan ben je al snel veroordeeld tot de 803 aangezien ik al een mooi geluidssysteem heb. Ambilight vond ik eerst maar gek, totdat ik er een paar keer bij iemand verplicht werd naar te kijken omdat hij ambilight heeft, en toen ik weer naar mijn oude TV keek merkte ik een enorme leegte, wat een verschil, het voegt daadwerkelijk echt iets toe, en kijkt zoveel fijner. LG en Sony zeg ik daardoor serieus vaarwel.

[ Voor 9% gewijzigd door Eagles op 12-12-2018 20:39 ]

• kleinelievewolff
Mr Magic schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:25:
[...]

De 7600-serie is wel een apart geval bij Philips. Er waren zoveel problemen met de elektronica dat er een reparatie optie is waarbij het moederbord vervangen wordt door eentje uit de 2016-reeks van Philips. De TV wordt dan een 7600/R3 model en draait op Android TV 7.1.

Ik heb dit afgelopen februari laten doen bij mijn 48PUS7600 onder coulance (TV was ook meer dan 2 jaar oud) en betaalde iets meer dan 100 euro. Ik heb bij het aanmaken van het ticket wel expliciet vermeld dat ik een R3-moederbord wilde.

Let echter wel op het volgende (quote van de reparateur):

[...]
Goed om te weten! Dat 3D en de 2e tuner en CI slot heb ik nog nooit gebruikt, dus die kan ik wel missen. Ook bedankt voor de reminder dat ik nog helemaal niks/nada/noppes heb gehoord op mijn aanvraag voor reparatie van 30 november(!). Zal eens kijken of ik ze ook aan de telefoon kan krijgen.

• dinandus
Iemand intussen al ervaring met de Android 8 Oreo update op een Philips?

Is sinds enige dagen beschikbaar via de Site.

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-12 16:02
Ik ben onderzoek aan het doen naar een 65" OLED Philips televisie, maar kom met de specs niet heel veel verder...

https://tweakers.net/cate...z2_iEw6EIm47JLDCDXUqEPIXw

Ben benieuwd wat nou de verschillen zijn tussen de 873, 803 en de 973.. Zelf geen behoefte aan geluid (heb een goede soundbar..)

Wil niet dadelijk een oude serie kopen.. Jullie enig advies?

[ Voor 9% gewijzigd door Mastadont op 13-12-2018 09:55 ]

• kleinelievewolff
kleinelievewolff schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:02:
[...]
Goed om te weten! Dat 3D en de 2e tuner en CI slot heb ik nog nooit gebruikt, dus die kan ik wel missen. Ook bedankt voor de reminder dat ik nog helemaal niks/nada/noppes heb gehoord op mijn aanvraag voor reparatie van 30 november(!). Zal eens kijken of ik ze ook aan de telefoon kan krijgen.
Net gebeld met Philips/TP Vision en blijkbaar moeten ze eerst samen met mij een troubleshoot doen met de TV voordat ze hem kunnen aanmelden voor reparatie. Zit natuurlijk op mijn werk nu. Op mijn vraag waarom ik zelf contact moet opnemen om dit te horen te krijgen, terwijl ik wel een juist telefoonnummer heb doorgegeven op de reparatie-aanvraag, kreeg ik te horen dat ze bezig zijn om de lijst met reparatie aanvragen door te werken, maar dat er veel onvolledige info tussen staat bij veel mensen en dat ze daardoor nog niet aan die van mij zijn toegekomen.

Dus tip als je geholpen wilt worden, gewoon bellen en niet online iets proberen te regelen!

• RobbieB
Mastadont schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:50:
Ik ben onderzoek aan het doen naar een 65" OLED Philips televisie, maar kom met de specs niet heel veel verder...

https://tweakers.net/cate...z2_iEw6EIm47JLDCDXUqEPIXw

Ben benieuwd wat nou de verschillen zijn tussen de 873, 803 en de 973.. Zelf geen behoefte aan geluid (heb een goede soundbar..)

Wil niet dadelijk een oude serie kopen.. Jullie enig advies?
873/973 zijn de 2017 versies. 803 zijn de 2018 versies.

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-12 23:52
dinandus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:46:
Iemand intussen al ervaring met de Android 8 Oreo update op een Philips?

Is sinds enige dagen beschikbaar via de Site.
Ik krijg de update net binnen op de 55PUS6561, dus de ervaring heb ik nog niet.
Ik ben benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nol_NL op 13-12-2018 21:10 ]

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:50
Gisteren ook hier de nieuwe Android ontvangen op een 55pus8601.

• dinandus
RobbieB schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:09:
[...]

873/973 zijn de 2017 versies. 803 zijn de 2018 versies.
De 803 krijgt o.a. HDR10 + ondersteuning en heeft de verder verbeterde P5 processor welke weer iets beter presteerd dan de 1e P5 welke in de 873 en 893 zit.
Ik zou dan voor de verbeterde versie 803 gaan mits je budget dat ook toelaat.

• pitchdown
beezjeh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:51:
Gisteren ook hier de nieuwe Android ontvangen op een 55pus8601.
heb je handmatig moeten pushen of kreeg je een melding?
Heb hier een 65pus8601.

• beezjeh
pitchdown schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:04:
[...]

heb je handmatig moeten pushen of kreeg je een melding?
Heb hier een 65pus8601.
Handmatig gedaan en kreeg een popup :)

• pitchdown
beezjeh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:15:
[...]

Handmatig gedaan en kreeg een popup :)
ik krijg hier elke keer update mislukt.
Bij toengel is de update ook niet handmatig te downloaden.

• beezjeh
pitchdown schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:45:
[...]

ik krijg hier elke keer update mislukt.
Bij toengel is de update ook niet handmatig te downloaden.
Philips site loopt tegenwoordig ook achter en duurt enkel dagen zelfs weken tot dat ze updaten.

Indien je niet gek veel instellingen en apps hebt geïnstalleerd dan probeer eens te resetten of het dan wel lukt....
Pagina: 1 ... 18 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.