• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-12 21:15
DVDB schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Heb de pos9002 sinds april en ben er echt supertevreden over. Vriend van me heeft de c7 en qua beeld bij 4K geven ze ongeveer dezelfde kwaliteit. Verschil tussen HDR10 en dolby Vision zie ik in ieder geval niet. Misschien als ik ze vlak naast elkaar zou zetten wel, geen idee. Wat wel beter is bij de Philips is beeld van HD en niet HD-bronnen. Daar merk ik wel een scherper beeld en mooiere kleuren. Dus qua beeldverwerking is de Philips zeker een toptoestel. Ambilight is super en ik zou denk ik nooit meer zonder kunnen. Het geeft echt een extra ervaring vind ik. Qua beeld en spelcomputers heb ik ook niets te klagen. Alles ziet er vlot en soepel uit. Ben wel maar een casual gamer. Je gaat er echt geen miskoop mee doen. En als het je eerste OLED is dan gaat je mond nog openvallen. Zeker als je in het donker een film gaat kijken de eerste keer. Elke keer ik elders tv kijk stoor ik me er nu aan dat zwart niet meer zwart is.
Thanks voor je reactie.
Heb je geen last van de verkeerde afstelling van de ambilight ledjes? Men spreekt van tl balk verlichting....
Geeft youtube eigenlijk wel 4k door op deze smart tv? Mijn twijfel is er nog of deze tv echt een giga vooruitgang is ten opzichte van de pfk7109 full hd. Dit beeld vind ik ook wel redelijk goed opzicht.

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
chefspecial schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:39:
[...]

Thanks voor je reactie.
Heb je geen last van de verkeerde afstelling van de ambilight ledjes? Men spreekt van tl balk verlichting....
Geeft youtube eigenlijk wel 4k door op deze smart tv? Mijn twijfel is er nog of deze tv echt een giga vooruitgang is ten opzichte van de pfk7109 full hd. Dit beeld vind ik ook wel redelijk goed opzicht.
Ik heb zelf ook een “lichtbalk” op het plafond. Maar ik heb ook een tv-meubel dat de hele breedte van de kamer lang is. Meubel is 6m lang, en achter de gehele lengte van het meubel hangt een Philips hue lightstrip die mee gesynchroniseerd is met de tv. Dus voor mij is die lichtbalk echt ideaal. En afhankelijk van de helderheid waarmee je ambilight afstelt verdwijnt de lichtbalk wel een beetje. Heb op YouTube al eens gezien dat mensen een zwart plastic latje met dubbelzijdige tape plakken zodat ze geen lichtbakken meer hebben, maar eerder de oudere ambilightervaring. Ik gebruik een Apple tv 4K waar YouTube nog geen 4K bij ondersteunt. Heb wel enorm veel films in 4K op iTunes en daar zie je het verschil wel. Alles is uiteraard afhankelijk van je kijkafstand. Ik zit hier op 3meter en merk zeker verschil met 4K. Het mooiste verschil met een gewone tv is echter wel HDR samen met OLED. Bij elke donkere scène kwijl ik gewoon. Die ervaring kunnen ze in de winkel niet geven door het omgevingslicht dat je daar hebt. Was een tijdje geleden naar de bioscoop geweest en vroeg me vaak af hoeveel mooier het beeld niet zou geweest zijn als ik de film thuis zag. In dat opzicht heb ik wat spijt dat ik geen 65inch gekozen heb. Maar dat was hier thuis onbespreekbaar omdat de tv dan te dominant zou staan in de woonkamer.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-12 19:03
De nieuwe OLED 903 serie heeft een indrukwekkende SHOUT OUT gewonnen: zo slecht doet PHILIP`s het zekers niet meer.

https://toengel.net/phili...nasonic-fzw804-und-lg-c8/

Heb een voorganger de 873, ook meer dan alleen een goede OLED.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

dinandus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:07:
Heb een voorganger de 873, ook meer dan alleen een goede OLED.
Heb je toevallig Kodi geinstalleerd? Ben heel benieuwd of 4k HDR (x265/h265) afgespeeld kan worden in Kodi.

Heb de 803 maar besteld, hoop dat Oreo er snel aankomt :).

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-v op 26-10-2018 19:00 ]

• dinandus
Heb geen ervaring met Kodi, sorry.
Oreo wordt tegen eind van jaar verwacht begreep ik.
Ik zal je vraag doorzetten op het HIFI DE forum.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

dinandus schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:08:
Heb geen ervaring met Kodi, sorry.
Oreo wordt tegen eind van jaar verwacht begreep ik.
Ik zal je vraag doorzetten op het HIFI DE forum.
Ik heb de gok maar gewaagd en er gewoon 1 besteld. Voor 1249,- waarschijnlijk een van de betere OLED's die ik kan krijgen.

Ga wel even wat testen draaien zodra hij binnen komt. Mocht het tegenvallen stuur ik hem gewoon terug.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:09
Jay-v schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Ik heb de gok maar gewaagd en er gewoon 1 besteld. Voor 1249,- waarschijnlijk een van de betere OLED's die ik kan krijgen.

Ga wel even wat testen draaien zodra hij binnen komt. Mocht het tegenvallen stuur ik hem gewoon terug.
ING Rentepuntenwinkel toevallig? Zie hem (de 803) daar ook staan voor 1500 en dan nog 250 cashback en dat maakt het wel heel verleidelijk...

Aan de andere kant echt complete onzin om een nieuwe tv te bestellen, ik probeer te wachten op de nieuwe lichting net wat snellere cpu's eigenlijk.

• chefspecial
Ik heb gisteren de 55POS9002 gekocht, damn wat een beeld... Echt mooi.
Wie kijkt hier wel eens Youtube videos in 4k evt met HDR. Ik irriteer me enorm aan het feit dat sommige videos iets stoten of zo, ini mini haperingen in het beeld alsof de processor niet snel genoeg is. Ik heb alle instellingen inmiddels al wel geprobeerd maar dat lost zich niet op. Als je die motion instellingen allemaal op uit zet lijkt het wel een 50hz televisie.... Zet je de stream op 1080 dan is het stuk beter qua beweging.

Door de tv bekabeld aan te sluiten ipv wifi is het wel heel iets beter geworden, maar toch zo nu en dan (zeker die promo hdr filmpjes) die niet volledig soepel gaan. Kleine hikjes constant.
Welke internet verbinding hebben jullie, en is goed genoeg voor 4K?
Ik zit op een 200mb verbinding van Ziggo, dat moet toch meer dan voldoende zijn? Oke, draai 4 ip cameras om de woning maar dat mag niet veel uitmaken lijkt me. Of is het een dingetje van de TV?...

[ Voor 5% gewijzigd door chefspecial op 27-10-2018 17:27 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

chefspecial schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:26:
Youtube videos in 4k evt met HDR. Ik irriteer me enorm aan het feit dat sommige videos iets stoten of zo, ini mini haperingen in het beeld alsof de processor niet snel genoeg is. Ik heb alle instellingen inmiddels al wel geprobeerd maar dat lost zich niet op. Als je die motion instellingen allemaal op uit zet lijkt het wel een 50hz televisie.
Is dat geen judder? Android draait alle apps op 60FPS. Film materiaal is meestal 24. 60/24 past niet netjes, dat resulteert in judder. Zie: https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p

TV's proberen dat op te lossen door motion smoothing toe te passen.

Het geeft media spelers die de refresh-rate matching doen. Helaas doet de ingebouwde Android versie dat niet.

Probeer het eens met youtube 4k 60fps materiaal, dat is gelijk aan je display.

Hier is een 24p judder test op youtube

En hier een op 4k 60 fps
m0ridin schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:22:
[...]

ING Rentepuntenwinkel toevallig? Zie hem (de 803) daar ook staan voor 1500 en dan nog 250 cashback en dat maakt het wel heel verleidelijk...
Ja, zit hier nog met een FHD 43 inch Sony LCD, mag wel wat groter van mij dus ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door Jay-v op 27-10-2018 17:48 ]

• chefspecial
Jay-v schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:35:
[...]

Is dat geen judder? Android draait alle apps op 60FPS. Film materiaal is meestal 24. 60/24 past niet netjes, dat resulteert in judder. Zie: https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p

TV's proberen dat op te lossen door motion smoothing toe te passen.

Het geeft media spelers die de refresh-rate matching doen. Helaas doet de ingebouwde Android versie dat niet.

Probeer het eens met youtube 4k 60fps materiaal, dat is gelijk aan je display.

Hier is een 24p judder test op youtube

En hier een op 4k 60 fps

[...]

Ja, zit hier nog met een FHD 43 inch Sony LCD, mag wel wat groter van mij dus ;-)
Thanks voor je reactie. Ik heb het ook bij die 60 iets
Zou het dan toch aan internet liggen? 1080 doet het soepeler. Strange... Alsof de processor het niet zo snel verwerken kan. Treed ook op bij slome natuurfilms met heel veel graphics, random hikjes.

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Ik heb vanmorgens de Philips 43PUS6703 besteld, en nu lees ik dat deze TV HDR Plus heeft.

Wat houd dit in? ik kan er niets over vinden, is dit het nieuwe HDR of een oud techniek om contrast en kleuren te verbeteren?

Voor de prijs ga ik er niet vanuit dat dit het nieuwe form van HDR is waar je hoge nits voor nodig bent.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12 16:28

Winkiller

De Mopperpot

@Signex - HDR stands for High Dynamic Range. HDR Plus is an enhanced version of this. But what is HDR Plus?

At the end of the day, HDR is about getting better colour and contrast on your TV. While this all might sound dull and tedious, these terms are really important when it comes to picture quality.
What is HDR Plus?

With HDR, whites appear cleaner, blacks darker and the contrast between the two is greater, allowing for sharper images and colours that are clearer and more realistic. You’ll also see more details in bright areas (you can see the colour transitions in a burning flame rather than just a white blob) and more detail in dark areas (think black cat walking around in a dark cellar).

bron: https://blog.hisense.com.au/what-is-hdr-plus/

• dinandus
@Signex
HDR is bij Philips in zeg maar 3 segmenten opgedeeld, c.q. beschikbaar op de verschillende tv series. Het begint met de HDR plus zoals op de 6 en 7 series model jaar 2018. Dan heb je HDR Premium, een verbeterde versie, ook bij de duurdere modellen, en HDR Perfect de hoogste klasse weergave HDR bij de hogere segment tv's.
Het is geen oudere of nieuwere HDR vorm, maar een kwaliteit indeling zeg maar.
Het is wat anders dan de "HDR PLUS" zoals o.a. LG gebruikt, dat is meer een dynamische vorm van HDR zoals bijvoorbeeld HDR+, HDR10+, of de tegenhanger Dolby Vision, technisch verhaal, beetje googelen zou ik zeggen.
Een mooi overzicht vindt jij in de kolom van toengel.net bij de verschillende jaargangen.
Geniet van je aankoop, leuke tv, heeft al driezijdig Ambilight zie ik.

[ Voor 15% gewijzigd door dinandus op 29-10-2018 18:16 . Reden: tekst geactualiseerd ]

• Ultraco
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 22:39
Iemand ervaring met de 55pos9002 incombinatie met het eerste model PS4?

Ik ben sinds deze week om van een wat ouder type Philips full HD LED tv naar de pos9002. Echter krijg ik het beeld gewoon niet goed, hdr aan hrd uit diverse HDMI kabels geprobeerd. Met de instellingen zitten spelen..

Maar het haalt het gewoon bij lange na niet wat mij oudere led tv wel liet zien? Diverse topics inmiddels op internet doorgelezen, maar gaat vrijwel altijd over de PS4 pro..

• dinandus
Ook de HDMI instellingen in de tv aangepast naar extended: 4.4.4. of 4.2.0 de PS4 weet ik zo niet direct, maar moeten denk ik ook de HDMI instellingen aangepast ingesteld worden, succes.
Hoe bevalt je het beeld van de tv zelf bij o.á. kijken met een eventuele extra set top box?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-12 22:11
Ik zit naar de 803 OLED te kijken, mooi design, goede reviews en lijkt betere motion handling te hebben dan de LG. Maar de input lag houdt me een beetje tegen. Wil er een PS4 Pro bij halen, en dan eindelijk weer eens wat kunnen gamen ;). Betekent dus dat ik absoluut een rookie gamer ben, maakt de input lag van 39ms dan ook heel veel uit?

Heb nu voor de kids wel een Wii U aan mijn 10 jaar oude Plasma hangen, en me nooit echt druk gemaakt om input lag etc...

Als er prima op te gamen is voor de beginner, dan is het al goed voor me. Maar als ik al met 0-1 achtersta omdat mijn TV niet mee kan schiet het wellicht niet echt op ;).

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Martijn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:53:
Ik zit naar de 803 OLED te kijken, mooi design, goede reviews en lijkt betere motion handling te hebben dan de LG. Maar de input lag houdt me een beetje tegen. Wil er een PS4 Pro bij halen, en dan eindelijk weer eens wat kunnen gamen ;). Betekent dus dat ik absoluut een rookie gamer ben, maakt de input lag van 39ms dan ook heel veel uit?

Heb nu voor de kids wel een Wii U aan mijn 10 jaar oude Plasma hangen, en me nooit echt druk gemaakt om input lag etc...

Als er prima op te gamen is voor de beginner, dan is het al goed voor me. Maar als ik al met 0-1 achtersta omdat mijn TV niet mee kan schiet het wellicht niet echt op ;).
39ms is echt geen dramatisch getal. Er zijn ook mensen die niet eens in Game mode spelen en er niks van merken en dan zit je al gauw op een getal van boven de 100ms ...

(edit: als voorbeeld: 39ms valt hier nog steeds onder de classificatie 'Great' https://displaylag.com/display-database/. Zoals daar ook ergens anders werd aangegeven was de input lag op tv's van wat jaren terug helemaal niet zo goed als sommigen misschien denken, de meetmethode verschilt ook van die van de laatste 3-4 jaar wat op zichzelf al vaak een 10ms scheelt qua meetresultaat, op z'n minst. Een andere reviewer gebruikt nog altijd de oude methode en die kwam tot een getal van 22ms voor de 803/903 vs de 39ms volgens de huidige methode die de meeste anderen gebruiken w.o. Tweakers).

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 02-11-2018 00:52 ]

• Ultraco
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 22:39
dinandus schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:31:
Ook de HDMI instellingen in de tv aangepast naar extended: 4.4.4. of 4.2.0 de PS4 weet ik zo niet direct, maar moeten denk ik ook de HDMI instellingen aangepast ingesteld worden, succes.
Hoe bevalt je het beeld van de tv zelf bij o.á. kijken met een eventuele extra set top box?
Instellingen van de HDMI ook allemaal geprobeerd, maar het is niet echt overtuigend te noemen helaas. Wel heb ik inmiddels zelf een profiel geheel ingesteld wat redelijk de goede kant op gaat.
De horizon box van Ziggo heeft helaas een output van 1080p dus ook daarop valt wel wat aan te merken.

Content welke direct vanaf de tv worden bekeken denk aan 4k Netflix of YouTube zijn adembenemend te noemen.

• Kalloewase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12 16:52
Wat is jullie ervaring met de software stabiliteit op de 55oled803 en 903 ? Ik hoor namelijk negatieve verhalen over dat de android software zeer buggy en is vaak vastloopt.

Ik twijfel heel erg tussen de LG 55C8PLA en de Philips 55OLED803.

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-12 10:13
Kan weinig zeggen over de 803/903 omdat ik zelf een 873 heb, maar mijne is in al die maanden nog nooit vast gelopen o.i.d. Ben juist heel erg blij met deze TV tov mijn vorige (65PUS9109) die wel steeds vast liep, HDMI poorten niet herkende etc.

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 14:17
Ik heb anderhalve maand geleden de 49PUS8503 gekocht, man man wat een verschil met mijn vorige (46PFL8008). Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn. Het geluid is goed (soundbar voorzijde), Android TV werkt super snel en goed (ik gebruik Kodi, NBA App en Netflix) en het beeld is prachtig, zoveel mooier dan de 8008. Zwart is ook mooi zwart (vast niet te vergelijken met OLED, maar voor dit geld ben ik zwaar tevreden). Enige nadeel is dat de CPU geen 4K BluRays wil streamen vanaf mijn NAS, daar heeft hij teveel moeite mee

[ Voor 10% gewijzigd door CyPh op 02-11-2018 16:14 ]

Uw advertentie hier?

• dinandus
@Ultraco goed dat je inmiddels een goede instelling hebt gevonden, wat betreft Ziggo, blijft wachten tot die eindelijk een keer met de lang verwachte opvolger van de huidige inmiddels verouderde Horizon box komen..
Ik zelf vind de Netflix App op mijn 873 juist beneden maats presteren, vooral bij wat donkere beeldinhoud. Kijk mede daarom Netflix via de XBOX One S welke een veel hogere en betere beeldkwaliteit levert op de oled, omdat de streaming snelheid hier veel hoger ligt dan via de tv App, vreemd maar heeft wel degelijk invloed Vanwege de hoge compressie van de te streamen beelden. Daarnaast geeft de One S de Dolby Atmos door.
Trouwens bij Prime Video geeft de 873 gelijk via de tv ap de Atmos Soundtrack door bij Jack Ryan. Eens kijken of de 803-903 dit inmiddels ook bij Netflix kunnen doorzetten naar mn AVR X2400?

• nino_070
  • Laatst online: 17-12 11:55
Ik heb sinds vandaag de Philips 43PUS6503 in huis. Deze heb ik gekocht omdat dit een van de weinige 43” tv’s op de markt is met een VA scherm ipv zo’n superfel IPS scherm. En oled vond ik buiten budget. Eerste indruk is goed, ik had ervaring met een LG tv uit 2015 en het Philips OS bevalt me tot dusver beter dan WebOS. Het navigeren door de menus gaat een stuk sneller en intuitiever, vind ik. En de instelmogelijkheden zijn ook veel uitgebreider.

Er vielen me echter wel een paar dingen op, misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen:
  1. Ik maakte eerst gebruik van een externe decoder van Humax via HDMI met opnamefunctie. Deze tv heeft ook een opnamefunctie, maar ik krijg alleen NPO 1,2 en 3 in HD doorgegeven. Ik heb een CI+ module in de tv geschoven met smartcard, maar enkel als ik die via de Humax aansluit krijg ik de andere zenders ook in HD. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? De tv staat op lijst van ondersteunde tv's van ziggo.
  2. Alle menus zijn vergeven van reclame voor ambilight tv's en de tv’s uit de 2018 lijn. Dit vind ik enigszins vreemd en storend, mijn tv is in 2018 op de markt gebracht en Ambilight ben ik niet in geïnteresseerd. Is er enige manier om deze reclames te blokkeren? Ik heb geen raspberry pi-hole oid.
  3. Ik weet dat de tv geen ingebouwde chromecast heeft, maar weet iemand van een alternatieve methode om content vanaf de telefoon te streamen naar de tv? Ook Kodi is natuurlijk alleen beschikbaar op Android. Ik zou wel een Raspberry Pi of iets dergelijks ervoor kunnen aanschaffen, maar het verbaast me dat Philips alleen Miracast gebruikt - en ik heb een iPhone dus dat werkt niet.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13
CyPh schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:11:
Ik heb anderhalve maand geleden de 49PUS8503 gekocht, man man wat een verschil met mijn vorige (46PFL8008).
Wat zijn je ervaringen met HDR materiaal op deze TV? Volgens de specs heeft hij een maximale helderheid van slechts 400 nits en dat zou te weinig zijn om HDR goed te kunnen weergeven?

• dinandus
@nino_070 denk dat je een nieuwe versie van de CI+ module nodig hebt, veel oudere werken niet meer correct. Mischien kan klantenservice van Ziggo iets voor je betekenen, neem aan dat je je huidige Ziggo smartcard opnieuw geactiveerd hebt?

@Mr Magic er is wel een beperkte hdr weergave, de verschillen die je juist wilt benadrukken door HDR te gebruiken, c.q te kijken springen zo niet echt in het oog door de beperkte nits hoogte (verschillen).
Maar wil je het het er wat optimaler van kunnen genieten heb je duidelijk een hogere nit's weergave mogelijkheid nodig.

• nino_070
  • Laatst online: 17-12 11:55
@dinandus deze Ci+ module is een halfjaar oud dus zal nog wel up to date zijn denk ik.

En opnieuw geactiveerd? Ik snap je niet helemaal. Ik heb de smartcard tot vandaag nog succesvol in de Humax gebruikt dus ik denk niet dat hij verlopen zou zijn ofzo. De CI+ module had ik bij de Humax echter niet nodig. Maar die kun je niet heractiveren volgens mij.

• dinandus
@nino_070 ik zou proberen in het menu van de Philips binden CI instellingen nog even kijken of de module ook goed erkent wordt, eventueel proberen één software update van de module te starten.
Anders wordt het se klantenservice benaderen denk ik.

Ik werk met verschillende CI+ modules, Ziggo, CD en ook HD+ , eh en nog een Red Light "voor de bekende natuur", wil natuurlijk ook dit in uitmuntende HD op mn OLED, worden alle gelijk herkent en werken prima. Normaliter gebuik ik de CD in de tv en de anderen in een VU+ Zero UHD satelite ontvanger.

[ Voor 7% gewijzigd door dinandus op 04-11-2018 11:42 ]

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Voor mijn nieuwe woning wil ik graag een 65inch LED tv. Nu is mijn oog gevallen op de Philips Ambilight 65PUS6412/12.

Ik lees er eigenlijk verschillende berichten over. Geluid schijnt al zeer matig te zijn. Nu ben ik niet perse een “geluid” freak en ben al snel tevreden. Maar is het geluid ook voor mensen zoals ik, gewoon te slecht en zou je dus altijd een aparte soundbar bij moeten nemen?

Daarnaast lees ik in deze post dat de software niet helemaal lekker is en vele bugs zijn. Maar is dit inmiddels anno 2018 verholpen? In de reviews, bijv. op coolblue, lees ik dit niet terugkomen.

Tot slot ook over de android tv op deze tv. Ik was van plan om een aparte chromecast ultra aan te schaffen bij een tv. Maar werkt de android op deze tv goed? Zodat het overbodig wordt om nog een chromecast ultra bij te kopen?

Alvast bedankt voor de reacties!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12 16:28

Winkiller

De Mopperpot

Xtince schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:31:
Tot slot ook over de android tv op deze tv. Ik was van plan om een aparte chromecast ultra aan te schaffen bij een tv. Maar werkt de android op deze tv goed? Zodat het overbodig wordt om nog een chromecast ultra bij te kopen?

Ik zou er altijd een chromecast erbij kopen, hoe vaak ik het niet meegemaakt heb dat mijn toestel na een update weer ging hikken de afgelopen 3 jaar is niet meer op 2 handen te tellen. Met chromecast heb je eigenlijk altijd een stabiele verbinding zonder hickups, tenminste dat is mijn ervaring.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 22:19
Xtince schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:31:
Voor mijn nieuwe woning wil ik graag een 65inch LED tv. Nu is mijn oog gevallen op de Philips Ambilight 65PUS6412/12.
Mooie TV. Toevallig heb ik deze, dus misschien kan ik wat vragen beantwoorden :).
Ik lees er eigenlijk verschillende berichten over. Geluid schijnt al zeer matig te zijn. Nu ben ik niet perse een “geluid” freak en ben al snel tevreden. Maar is het geluid ook voor mensen zoals ik, gewoon te slecht en zou je dus altijd een aparte soundbar bij moeten nemen?
Geluidskwaliteit bij deze televisie is echt ver ondermaats. Zelf kijken wij altijd via het home theeter systeem, maar een soundbar zou ik een minimum vinden. Sowieso is het geluid blikkerig, zit totaal geen laag in en kan niet op een beetje normaal volume in verband met verstoring van het geluid. Op die 100+ euro voor een minimale soundbar zou ik niet meer bezuinigen.
Daarnaast lees ik in deze post dat de software niet helemaal lekker is en vele bugs zijn. Maar is dit inmiddels anno 2018 verholpen? In de reviews, bijv. op coolblue, lees ik dit niet terugkomen.
Ik heb zowel de Sony Android TV (2015) als de Philips Android TV (2017) gehad en wat een wereld van verschil. Android an sich is een vrij aardige ervaring voor een smart tv. Door de verschillende implementaties van fabrikanten is het niet zo stabiel als een OS wat specifiek op dat merk afgestemd is. Vergelijk het met Windows tov Mac OSX bijvoorbeeld.

De Philips ervaring is echt vele malen sneller en eenvoudiger dan die van Sony. Bij Sony had ik ontzettend veel last van verschillende issues waaronder vastlopers. Dat is bij Philips niet het geval. Klein puntje wat we momenteel nog wel hebben is dat het geluidsniveau van de versterker niet altijd goed aanstuurbaar is met de TV afstandsbediening. Maar dat is het voor mij dan ook... De rest werkt prima.

De Chromecast werkt bij ons prima. Dezelfde ervaring als bij een losse Chromecast (2). Wel zou ik aanraden het geheel bekabeld aan te sluiten. Dat maakt het e.e.a. net wat stabieler. Verder gebruiken wij de cast functionaliteit niet bizar vaak. Je hebt immers Android ingebouwd en dus vaak dezelfde apps als op de telefoon beschikbaar. Netflix, Plex en Videoland gaan o.a. native. Enige waar wij het vaak voor gebruiken is NPO en een radio. Maar ook daar zijn alternatieven voor.

Bovenstaande tv durf ik prima aan te raden. Ook vanwege het uitstekende paneel en de zwartwaardes die gewoon goed zijn. Enige puntje van aandacht is dat out-of-the-box de helderheid en contrast echt veel en veel te hoog staan. Daar heb je vooral last van bij de 'fake' HDR die je aan kunt zetten voor niet-HDR programma's. Zelf heb ik die dan ook uitstaan.

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 08:07

[x]

Ik heb sinds kort de 55OLED803 in bezit. Nu heb ik een probleem met het gebruik van een CI+ module.
Wanneer ik de CI+ module niet in de TV steek heb ik Ned 1, 2, 3 en is de signaalsterke per kanaal rond de 95-97%. Ned 1, 2, 3 werken dan probleemloos en de rest van de kanalen is zoals verwacht "scrambled" en worden niet getoond.

Echter wanneer ik de CI+ module in de TV steek wordt deze herkend maar wanneer ik 1 keer zap kan ik geen enkel kanaal meer bekijken ook Ned 1, 2 en 3 niet. Dan zegt de TV "Geen signaal" alsof het antennesignaal niet goed is wat echter niet het geval is.

Any ideas?

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

dinandus schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:13:
@Signex
HDR is bij Philips in zeg maar 3 segmenten opgedeeld, c.q. beschikbaar op de verschillende tv series. Het begint met de HDR plus zoals op de 6 en 7 series model jaar 2018. Dan heb je HDR Premium, een verbeterde versie, ook bij de duurdere modellen, en HDR Perfect de hoogste klasse weergave HDR bij de hogere segment tv's.
Het is geen oudere of nieuwere HDR vorm, maar een kwaliteit indeling zeg maar.
Het is wat anders dan de "HDR PLUS" zoals o.a. LG gebruikt, dat is meer een dynamische vorm van HDR zoals bijvoorbeeld HDR+, HDR10+, of de tegenhanger Dolby Vision, technisch verhaal, beetje googelen zou ik zeggen.
Een mooi overzicht vindt jij in de kolom van toengel.net bij de verschillende jaargangen.
Geniet van je aankoop, leuke tv, heeft al driezijdig Ambilight zie ik.
Bedankt, helemaal duidelijk!

Ja de ambilight is echt indrukwekkend, zoals ik las geen gimmick en ben het er helemaal mee eens. :)

Ik heb zelf wel een HT aangesloten, maar de speakers zijn erg goed en was erg onder de indruk. :o
Komt zelfs een punchy bass uit, en dat voor deze prijsklasse vind ik gewoon weg geweldig en inderdaad ook nog eens driezijdige ambilight. :D

Enige minpunt is dat ik telkens de picture mode moet veranderen als ik zeg maar van PC>PS4 of Youtube ga.
Ze hebben elk geen eigen instelling en vind ik erg teleurstellend.
Ik behoud hem op Game mode gezien ik er meer op game dan TV kijk, maar ook moet ik opnieuw naar Game mode switchen anders voelt input lag erg slecht alsof die op movie staat.

• dinandus
@Signex weet niet hoeveel randapparatuur je precies hebt, welke ook 4K c.q. HDR ondersteunt, maar normaliter kan je per aparte HDMI aansluiting juist je gewenste voorkeur (picture) instellingen vastleggen, neem aan dat de tv 4 HDMI aansluitingen heeft. Ook voor de verschillende Apps dacht ik.
In elk geval fijn te horen dat best tevreden, positief over je nieuwe tv bent.
Eenmaal AMBILIGHT forever AMBILIGHT.

Heb van de week net een 7e Hue lamp erbij geplaatst, voornamelijk om de tv kamer extra mooi uit te (be)lichten.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 18:06
Ik heb op dit moment een Samsung ue65ju7000 : pricewatch: Samsung UE65JU7000L Zilver

Ik heb een paar jaar geleden deze tv gekozen omdat de philips tv`s met android niet stabiel waren.
Inmiddels mis ik wel ambilight en zou toch weer eens willen kijken hiervoor.

Ik heb inmiddels ook een nvidia shield welke perfect op android tv draait en razendsnel is.

Het liefst zou ik een 4-zijdig ambilight tv willen hebben, maar volgens mij worden deze niet meer gemaakt --> tenzijn je een oude 65PUS8601 op de kop kan tikken. Ik zie online hier alleen verschillende verhalen over m.b.t. de stabiliteit.

Iemand een goede tip ?

NB
Smart tv wordt inmiddels verzorgd door de nvidia shield, ik ben dus minder afhankelijk van android op de philips tv.

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 22:12
Niet perse opzoek naar een nieuwe tv maar kwam een mooie deal tegen. De nieuwe 803 voor €2350 en nog eens €500 cashback via Ing rentepunten. In de Tweakers pricewatch zag ik hem voor 2950 als laagste prijs!
https://www.ing.nl/punten...4K-OLED-TV-(65OLED803/12)

Helaas voor mij toch iets te klein, ik ga liever voor 75 of groter. Maar daar heeft Philips niet veel aanbod voor op dit moment..

• Xtince
alex3305 schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:06:
[...]

Mooie TV. Toevallig heb ik deze, dus misschien kan ik wat vragen beantwoorden :).

[...]

Geluidskwaliteit bij deze televisie is echt ver ondermaats. Zelf kijken wij altijd via het home theeter systeem, maar een soundbar zou ik een minimum vinden. Sowieso is het geluid blikkerig, zit totaal geen laag in en kan niet op een beetje normaal volume in verband met verstoring van het geluid. Op die 100+ euro voor een minimale soundbar zou ik niet meer bezuinigen.

[...]

Ik heb zowel de Sony Android TV (2015) als de Philips Android TV (2017) gehad en wat een wereld van verschil. Android an sich is een vrij aardige ervaring voor een smart tv. Door de verschillende implementaties van fabrikanten is het niet zo stabiel als een OS wat specifiek op dat merk afgestemd is. Vergelijk het met Windows tov Mac OSX bijvoorbeeld.

De Philips ervaring is echt vele malen sneller en eenvoudiger dan die van Sony. Bij Sony had ik ontzettend veel last van verschillende issues waaronder vastlopers. Dat is bij Philips niet het geval. Klein puntje wat we momenteel nog wel hebben is dat het geluidsniveau van de versterker niet altijd goed aanstuurbaar is met de TV afstandsbediening. Maar dat is het voor mij dan ook... De rest werkt prima.

[...]

De Chromecast werkt bij ons prima. Dezelfde ervaring als bij een losse Chromecast (2). Wel zou ik aanraden het geheel bekabeld aan te sluiten. Dat maakt het e.e.a. net wat stabieler. Verder gebruiken wij de cast functionaliteit niet bizar vaak. Je hebt immers Android ingebouwd en dus vaak dezelfde apps als op de telefoon beschikbaar. Netflix, Plex en Videoland gaan o.a. native. Enige waar wij het vaak voor gebruiken is NPO en een radio. Maar ook daar zijn alternatieven voor.

Bovenstaande tv durf ik prima aan te raden. Ook vanwege het uitstekende paneel en de zwartwaardes die gewoon goed zijn. Enige puntje van aandacht is dat out-of-the-box de helderheid en contrast echt veel en veel te hoog staan. Daar heb je vooral last van bij de 'fake' HDR die je aan kunt zetten voor niet-HDR programma's. Zelf heb ik die dan ook uitstaan.
Dank voor je reactie. Heb nog wat reviews gelezen en ik ben om. Wordt dus de 65PUS6412/12. Wacht nog even op mogelijke aanbiedingen met black friday. Ik neem er dan sowieso een soundbar bij. Het liefst eentje die ik ook met de afstandsbediening van de philips tv kan bedienen en direct ook aangaat als ik de tv aanzet. Welke gebruik jij en bevalt het?

Bedoel je trouwens met “De chromecast werkt bij ons prima”, de chromecast in de tv (android tv) of de aparte chromecast kastje?

Dank voor je antwoorden.

• alex3305
@Xtince Ik heb een Onkyo versterker met HDMI ARC en dat werkt prima. Bij de laatste update kan ik soms het geluid niet harder zetten met de afstandsbediening van de tv. Dat is wel een beetje jammer, maar de afstandsbediening van de versterker werkt dan wel nog gewoon, dus geen grote ramp. Ligt ook wel een beetje aan de techniek. Want bij de vorige Sony TV kon ik bijvoorbeeld mijn Ziggo Horizon Box niet aansluiten, want dan had ik helemaal geen geluid meer 8)7. Dat is sowieso dus een beetje meh.

Wij gebruiken alleen de Chromecast in de tv. Ik ga geen apparaat van 30+ euro aanschaffen, als dat zit ingebouwd. Maar nogmaals, die gebruik je waarschijnlijk toch niet heel vaak ivm de ingebouwde apps.

• Xtince
@alex3305 Top, bedankt! Nu ff op zoek naar een goede soundbar.

• pitchdown
Ik heb inmiddels een philips 65pus8601.

Op hdmi-1 heb ik de ziggo receiver.
Op hdmi-2 zit de nvidia shield.

Een activiteit (met logitech harmony) op hdmi 2 werkt prima.

De ziggo activiteit op hdmi niet.
Elke keer gaat hij toch naar hdmi2 i.pv. hdmi.

iemand een idee hoe dit kan??

[ Voor 11% gewijzigd door pitchdown op 14-11-2018 21:10 ]

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-11 06:25
alex3305 schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:42:
@Xtince Ik heb een Onkyo versterker met HDMI ARC en dat werkt prima. Bij de laatste update kan ik soms het geluid niet harder zetten met de afstandsbediening van de tv. Dat is wel een beetje jammer, maar de afstandsbediening van de versterker werkt dan wel nog gewoon, dus geen grote ramp. Ligt ook wel een beetje aan de techniek. Want bij de vorige Sony TV kon ik bijvoorbeeld mijn Ziggo Horizon Box niet aansluiten, want dan had ik helemaal geen geluid meer 8)7. Dat is sowieso dus een beetje meh.

Wij gebruiken alleen de Chromecast in de tv. Ik ga geen apparaat van 30+ euro aanschaffen, als dat zit ingebouwd. Maar nogmaals, die gebruik je waarschijnlijk toch niet heel vaak ivm de ingebouwde apps.
@Alex, prober eens eerst geluid zachter en dan harder. Vreemd maar zo werkt het bij mij wel :o

• pitchdown
Ik heb via de logitech harmony een activiteit waarbij de nvidia shield wordt gestart met soundbar en tv.
Bij een "koude start" van de tv duurd het opstarten langer waardoor de logitech harmony te "snel" het signaal heeft verstuurd voor de juiste HDMI-input.

Hoe is dit op te lossen?
ik denk aan:
1) 2 X de HDMI-input laten versturen door de harmony (dus ook 5 seconden later) --> echter niet gevonden dat er 2 maal een harde input gegeven kan worden op de harmony
2) ervoor zorgen dat de tv niet zo ver wegvalt in standby. --> nog niet gevonden in de philips tv (65PUS8601)

Iemand die hier een oplossing voor weet

• rmno
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01 21:02
Hi allemaal - ik sta op het punt een Philips 65OLED803 aan te schaffen.

Nu heb ik momenteel een HD-receiver van KPN staan en wil ik natuurlijk wel gebruik kunnen maken van upscaling van onze normale zenders.

1. Heb ik hiervoor de 4K UHD ontvanger van KPN nodig? Of gebeurt upscaling automatisch ook met een reguliere HD-receiver?

2. Mogelijkheid om CI+ te gebruiken bestaat als ik het goed heb niet bij KPN?

Dank alvast

ASUS STRIX X99 | Intel i7 5820K | 32GB DDR4 Avexir Raiden | ASUS STRIX OC 1080 | NZXT Kraken X42 | Plextor NVMe 512GB | Samsung EVO 840 512GB | Inwin 904Plus | Acer Predator XB280HKbprz | Corsair VOID Wireless | Corsair M65 Pro RGB | Corsair K70 RGB

• alex3305
ambi1961 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:55:
[...]

@Alex, prober eens eerst geluid zachter en dan harder. Vreemd maar zo werkt het bij mij wel :o
Mja, dan 'werkt' het gedeeltelijk. Het initiële volume is dan plots ook het maximum volume. Dus als de versterker op volume 30 staat, en je gaat eerst in volume naar beneden, dus zeg 27. En daarna weer omhoog, dan is 30 de max.

Daarom gaf ik eerder al aan, volgens mij ligt dit ook aan de combinatie versterker + televisie en is dit niet terug te leiden op 1 product. Ik weet wel dat het wel werkte met Android 6. Dus we wachten nu rustig af op Android 8.

• apis29
  • Niet online
rmno schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:33:
Hi allemaal - ik sta op het punt een Philips 65OLED803 aan te schaffen.

Nu heb ik momenteel een HD-receiver van KPN staan en wil ik natuurlijk wel gebruik kunnen maken van upscaling van onze normale zenders.

1. Heb ik hiervoor de 4K UHD ontvanger van KPN nodig? Of gebeurt upscaling automatisch ook met een reguliere HD-receiver?

2. Mogelijkheid om CI+ te gebruiken bestaat als ik het goed heb niet bij KPN?

Dank alvast
De tv doet de upscaling en CI+ kon alleen met Digitenne maar dat gaat ook stoppen dus idd geen CI+ met KPN.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Er staat hier een prachtige 803, maar heb een vraagje over Netflix... Ik wil casten via ingebouwde Chromecast en dat werkt ook prima, maar dat werkt echter alleen als ik ben ingelogd via de Netflix-applicatie op de Philips met hetzelfde account als vanaf de smarpthone, waar vanaf ik wil casten. Vroeger toen ik nog een 'domme' televisie had, kon ik gewoon vanaf elke smartphone, met elk Netflix-account casten. Iemand een idee of dat nog kan of dat dit een feature is? Er zijn hier meerdere gebruikers in huis, met meerdere Netflix-accounts (dus ik bedoel niet profielen in één account) en het is uiterst irritant, dat men dus niet allemaal direct kan casten...

Bij YouTube hoeft dit bijvoorbeeld niet en dat werkt gewoon vanaf elke telefoon, van iedereen, dat is fijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• alex3305
@CLB Dat is bij alle Android TV's zo ingesteld. Ik weet niet precies waarom, maar ik gok dat het gaat om de beeld- en geluidskwaliteit die bij de ingebouwde app beter is dan wanneer je Netflix cast. Waarom dat ze niet herkennen dat het om een ander account gaat geen idee. Dat probleem hebben we hier ook gehad en ons er maar bij neer gelegd, helaas :-(

• CLB
  • Niet online

CLB

alex3305 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:36:
@CLB Dat is bij alle Android TV's zo ingesteld. Ik weet niet precies waarom, maar ik gok dat het gaat om de beeld- en geluidskwaliteit die bij de ingebouwde app beter is dan wanneer je Netflix cast. Waarom dat ze niet herkennen dat het om een ander account gaat geen idee. Dat probleem hebben we hier ook gehad en ons er maar bij neer gelegd, helaas :-(
Thanks! Verschrikkelijke onzin zeg, ik houd niet van die verplichtingen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:33
Ik heb een Philips 32PFS5362 televisie en wil graag het geluid via een draadloze bluetooth koptelefoon (bv apple airpods) beluisteren. De tv heeft van zichzelf geen bluetooth. Hoe kan ik toch een bluetooth koptelefoon erop aansluiten?

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-12 16:00

Licko

ZVDK

Wat is eigenlijk een aanrader voor een ambilight tv, maar geen oled. Lijkt alsof de top modellen van Philips allemaal een te lage helderheid hebben voor hdr?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• ambi1961
Een Ambilight TV koop je uit overtuiging ;-) dan neem je plus- en minpunten op de koop toe!
Als je op zoek bent naar het ideale : Samsung Qled met Ambilight.
Laat effe weten als je er 1 hebt gevonden.

Btw, heb al 15 jaar ambilight en wil niets anders meer. en ga voor de oled803 als de prijs juist is

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05
Licko schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:50:
Wat is eigenlijk een aanrader voor een ambilight tv, maar geen oled. Lijkt alsof de top modellen van Philips allemaal een te lage helderheid hebben voor hdr?
IMHO (en er zijn meer die die mening delen) heb je bij OLED voor HDR geen 1000 nits nodig. Sowieso is dat een aparte meetwaarde..... Want je kan ook een bouwlamp kopen die ook wel 1000 nits haalt, maar toch echt HDR niet gaat weergeven.

Omdat OLED zoveel zwarter kan dan LCD/QLED, is het contrast (maximale verschil tussen donker en licht) niet minder dan bij een LCD die wel 1000 nits haalt.

Maar de maximale waarneembare zwartwaarde is afhankelijk van het omgevingslicht. Daarom hanteer ik altijd de stelregel:

Direct zonlicht op de TV als je HDR wilt kijken, of grote ramen waar je niets voor wilt doen? QLED/goede LCD
Vind je het niet erg om de luxaflex/overgordijnen/plissé's te sluiten? OLED

De "verduistering" hoeft trouwens niet al het licht te blokkeren. Wij hebben zelf verticale screens die we dicht doen als we last hebben van zonlicht op de tv. En die verduisteren niet eens zo heel erg. Maar genoeg voor de OLED tv.

• pitchdown
Ik heb sinds recent de philips 65PUS8601.
Gelukkig werkt deze philips een stuk beter dan mijn vorige. Ik ben toen overgeschakeld naar een samsung.
Tot op heden heel weinig problemen.
Ook het 4-zijdig ambilight is erg mooi --> en heel raar dat philips geen 4-zijdig meer uitbrengt.
Voor mij was de 4-zijdig ambilight een argument om dit model te kiezen --> en voor een mooie prijs.

Hoe zijn de ervaringen van andere tweakers voor PUS8601?

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-12 16:00

Licko

ZVDK

Waah schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:22:
[...]

IMHO (en er zijn meer die die mening delen) heb je bij OLED voor HDR geen 1000 nits nodig. Sowieso is dat een aparte meetwaarde..... Want je kan ook een bouwlamp kopen die ook wel 1000 nits haalt, maar toch echt HDR niet gaat weergeven.

Omdat OLED zoveel zwarter kan dan LCD/QLED, is het contrast (maximale verschil tussen donker en licht) niet minder dan bij een LCD die wel 1000 nits haalt.

Maar de maximale waarneembare zwartwaarde is afhankelijk van het omgevingslicht. Daarom hanteer ik altijd de stelregel:

Direct zonlicht op de TV als je HDR wilt kijken, of grote ramen waar je niets voor wilt doen? QLED/goede LCD
Vind je het niet erg om de luxaflex/overgordijnen/plissé's te sluiten? OLED

De "verduistering" hoeft trouwens niet al het licht te blokkeren. Wij hebben zelf verticale screens die we dicht doen als we last hebben van zonlicht op de tv. En die verduisteren niet eens zo heel erg. Maar genoeg voor de OLED tv.
Ik heb een erg lichte woonkamer vandaar dat ik geen oled zoek. Mijn vraag over de helderheid ging dan ook over de niet oled tv's.
Ik zag een tv uit de 8000 serie met een 450 nits. Dat is 't toch net niet of wel?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05
Licko schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:29:
[...]

Ik heb een erg lichte woonkamer vandaar dat ik geen oled zoek. Mijn vraag over de helderheid ging dan ook over de niet oled tv's.
Ik zag een tv uit de 8000 serie met een 450 nits. Dat is 't toch net niet of wel?
YouTube: Which HDR Display Should You Buy?

O-) een lijstje met alles wat je moet weten voor je een HDR tv koopt :-P
Het is niet enkel brightness, maar ook de HDR types etc.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Ik zoek een nieuwe TV voor m'n schoonmoeder. Zij heeft me gevraagd om nu met Black Friday een nieuw toestel te kopen. Niet al te groot dus 43" leek me wel ok. Toch maar een 4K scherm zodat het er allemaal crisp uit ziet. Ze is Philips gewoon dus, ... TV is bedoeld voor alledaags TV kijken en wat simpele kinder DVD'tjes.

Dan kom ik bij deze selectie uit:

categorie: Televisies

De 43PUS6703 Zilver aan 349€ lijkt me een erg goede deal...
Of zou het toch een meerwaarde zijn om extra te betalen voor de 43PUS7303 Zilver die iets nieuwer is en ook "HDR" ondersteuning heeft?

Misschien iemand die iets meer kan vertellen over het geluid?
Nu heeft ze een of ander HD Ready Medion toestel van 7 jaar oud, dus waarschijnlijk is alles beter dan dat, maar goed..

(verkeerde topic, maar als iemand zegt dat ik voor een budget TV beter bij Samsung, Sony of LG kijk... ook goed)

[ Voor 5% gewijzigd door Inrage op 22-11-2018 11:49 ]

• dinandus
[b]pitchdown in "Philips TV's - 2015 en nieuwer"
Ook het 4-zijdig ambilight is erg mooi --> en heel raar dat philips geen 4-zijdig meer uitbrengt.
Voor mij was de 4-zijdig ambilight een argument om dit model te kiezen --> en voor een mooie prijs.
Komend voorjaar, of misschien tegen de zomer komt er nog een 4 zijdig Ambilight model van Philips, in de 9 serie....
Ik wacht door ook met smart op, en eigenlijk meer op een mooie combi van Philips: 77 inch OLED met 4 zijdig Ambilight…. ;)

• dinandus
Inrage schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:26:
Ik zoek een nieuwe TV voor m'n schoonmoeder. Zij heeft me gevraagd om nu met Black Friday een nieuw toestel te kopen. Niet al te groot dus 43" leek me wel ok. Toch maar een 4K scherm zodat het er allemaal crisp uit ziet. Ze is Philips gewoon dus, ... TV is bedoeld voor alledaags TV kijken en wat simpele kinder DVD'tjes.

Of zou het toch een meerwaarde zijn om extra te betalen voor de 43PUS7303 Zilver die iets nieuwer is en ook "HDR" ondersteuning heeft?
Ik zou voor de 7303 gaan, deze heeft de nieuwe verbeterde P5 beeld chip, en kan voor de toekomst naast HDR gelijk ook de bij gewone tv uitzendingen straks de gebruikte HLG weergeven.
Hoewel je niet al te veel moet verwachten van de HDR prestaties, daarvoor zijn de 350 nit's lang niet voldoende.
Ik zelf ga deze voor m`n broer bestellen, wacht nog effe de prijsverloop Black Friday Weekend af..

[ Voor 4% gewijzigd door dinandus op 23-11-2018 11:29 . Reden: aanvulling tekst ]

• Martijn
ambi1961 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:48:
Een Ambilight TV koop je uit overtuiging ;-) dan neem je plus- en minpunten op de koop toe!

Btw, heb al 15 jaar ambilight en wil niets anders meer. en ga voor de oled803 als de prijs juist is
Mocht je een ING rekening hebben en genoeg rentepunten dan komt de 803 na cashback op 1250 voor de 55 inch en 1850 voor de 65 inch...

• apis29
  • Niet online
Inrage schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:26:

Misschien iemand die iets meer kan vertellen over het geluid?
Nu heeft ze een of ander HD Ready Medion toestel van 7 jaar oud, dus waarschijnlijk is alles beter dan dat, maar goed..

(verkeerde topic, maar als iemand zegt dat ik voor een budget TV beter bij Samsung, Sony of LG kijk... ook goed)
Grote verschil is ook wel of geen Android TV, als het allemaal simpel moet zijn is de 6703 misschien wel handiger. Ik zag ook ergens een aanbieding voor een 39" Full HD Philips maar zonder ambilight, iirc iets van slechts 239 euro.
HDRop dit soort toestellen is het vermelden niet waard dus daar zou ik de keus niet op baseren (geen vergroot kleurbereik, geen hoge piekhelderheid en compleet ontbreken van enige vorm van dimming).. Voor upscalen van dvd's aan de andere kant is het model met P5 'processor' misschien wel de betere keus zodat het er wat minder slecht zal uitzien ... (een 4K scherm ziet er natuurlijk vooral/alleen met 4K materiaal 'crisp' uit)

edit: van wat ik een tijdje terug over 39" FHD panelen had gevonden zou het vrij vergelijkbaar moeten zijn met een tv als deze FHD LG (die in NL nooit uitgebracht was) https://translate.google....t.html&edit-text=&act=url
Één van deze twee Philips'n moet het dan geweest zijn (in de pricewatch staat helemaal niks): https://www.philips.nl/et...39PHT4112/12,39PHS4112/12 maar ik zie dat dit ook HD Ready modellen zijn (ik had op FHD gefilterd).
Dan was het idd vast pricewatch: Philips 39PHS4112 Zwart. Dan houdt het FHD verhaal op, had er destijds wel eentje van Panasonic gezien maar die was nog aan de relatief dure kant.

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 23-11-2018 11:09 ]

• jonathin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11 19:31
Als je interesse hebt in de 7303 serie daar zit een cashback actie op. Ik heb net de 65PUS7303 bij vandenborre.be besteld voor €999 en krijg nog €250 terug via de cashback dus €749 voor 65inch met ambilight. Hier is het overzicht met de tv's met cashback https://www.vandenborre.b...ultaat?query=7303%2012&v2
Je kan ook via fnac.be bestellen.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb 'm voor € 1550,- gekocht, de OLED803 55". Afgelopen weekend de beste deal die ik kon vinden. 1e Amblilight voor mij.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38
https://www.dreamscreentv.com

Heb dit al een paar jaar op mijn Sony 50” zitten en werkt perfect. Nieuwe 4K versies zijn nog beter en ondersteunen ook meerdere aansluitingen. Én 4-zijdig!

Overigens wel net een 65OLED803 gekocht. Twijfelde tussen LG65C8 met DreamScreen of direct ambilight met de 803. Uiteindelijk een zeer goede deal voor de 803 kunnen krijgen, dus toen was de keuze simpel.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• CLB
  • Niet online

CLB

..Christiaan.. schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:05:
Ik heb 'm voor € 1550,- gekocht, de OLED803 55".
Afgelopen weekend de beste deal die ik kon vinden. 1e Amblilight voor mij.
Via de ING (al een tijd) te krijgen voor €1499,00, just a note, scheelt weer een Hue-lampje ofzo.

Dat terzijde, heb ook een 803 staan, met een aangesloten Playstation 4 en XBOX One. De PS reageert op elk commando van de afstandsbediening, de televisie schakelt in als de console wordt opgestart en wordt ook weer afgesloten als de televisie uitgeschakeld wordt. Bij de XBOX is dat allemaal niet het geval. Heb al gekeken naar verschillende HDMI-poorten, HDMI-cec en andere instellingen, maar het wil maar niet vlotten.

Iemand een idee of en hoe ik de XBOX ook automatisch kan in en uit laten schakelen en dergelijke, wel fijn.

• Martijn
CLB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:16:
[...]

Via de ING (al een tijd) te krijgen voor €1499,00, just a note, scheelt weer een Hue-lampje ofzo.

Dat terzijde, heb ook een 803 staan, met een aangesloten Playstation 4 en XBOX One. De PS reageert op elk commando van de afstandsbediening, de televisie schakelt in als de console wordt opgestart en wordt ook weer afgesloten als de televisie uitgeschakeld wordt. Bij de XBOX is dat allemaal niet het geval. Heb al gekeken naar verschillende HDMI-poorten, HDMI-cec en andere instellingen, maar het wil maar niet vlotten.

Iemand een idee of en hoe ik de XBOX ook automatisch kan in en uit laten schakelen en dergelijke, wel fijn.
Vraagje van een bijna 803-koper. Hoe ervaar jij de pixel shift 'feature'. Lees op een zwitsers forum redelijk wat mensen klagen over het feit dat door die pixel shifting de bezels duidelijk kleiner en groter worden. Ene keer 5mm scherm zwart links, dan weer rechts, waardoor de bezels dus duidelijk verschillen.

Heb je hier last van in de praktijk? Kan me voorstellen dat zeker met ambilight dit nog versterkt wordt. Waar het normaal donker is achter de TV en de bezels dus beetje vervagen in je blikveld, zijn ze met ambilight wat duidelijker aanwezig.

• dickybakker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-12 18:33
G
Martijn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:32:
[...]

Vraagje van een bijna 803-koper. Hoe ervaar jij de pixel shift 'feature'. Lees op een zwitsers forum redelijk wat mensen klagen over het feit dat door die pixel shifting de bezels duidelijk kleiner en groter worden. Ene keer 5mm scherm zwart links, dan weer rechts, waardoor de bezels dus duidelijk verschillen.

Heb je hier last van in de praktijk? Kan me voorstellen dat zeker met ambilight dit nog versterkt wordt. Waar het normaal donker is achter de TV en de bezels dus beetje vervagen in je blikveld, zijn ze met ambilight wat duidelijker aanwezig.
Nu je daarover begint, ik heb inderdaad rechts altijd een iets smallere bezel dan links. Vind het niet echt storend. Weet ook niet of je dat kunt verschuiven.

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm... Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt, dus nee ik zie niks van 'pixel shift', breder wordende bezels of bezels die door Ambilight duidelijker aanwezig zijn eerlijk gezegd. Zegt denk genoeg ;)

Kan ook wel wat foto's plaatsen met Ambilight aan, maar dat zijn natuurlijk statische momenten dus ja...

• ambi1961
CLB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:48:
[...]

Uhm... Ik heb werkelijk waar geen idee waar je het over hebt, dus nee ik zie niks van 'pixel shift', breder wordende bezels of bezels die door Ambilight duidelijker aanwezig zijn eerlijk gezegd. Zegt denk genoeg ;)

Kan ook wel wat foto's plaatsen met Ambilight aan, maar dat zijn natuurlijk statische momenten dus ja...
Ben ook wel nieuwsgierig vanaf welke (Philips) TV je komt en of je daadwerkelijk verschil ziet?
Dus ervaar je echt een " wauw wat ben ik blij dat ik deze stap heb genomen" gevoel?
Zelf heb ik een 55PUS7502 met P5 en eigenlijk best tevreden.

• CLB
  • Niet online

CLB

ambi1961 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:22:
Ben ook wel nieuwsgierig vanaf welke (Philips) TV je komt en of je daadwerkelijk verschil ziet?
Dus ervaar je echt een " wauw wat ben ik blij dat ik deze stap heb genomen" gevoel?
Yes nogal
Maar dat komt omdat ik vanaf 32" Sony / 37" Philips en 40" Samsung overstap, dus dat is wat scheef ;)

• ambi1961
CLB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:36:
[...]

Yes nogal
Maar dat komt omdat ik vanaf 32" Sony / 37" Philips en 40" Samsung overstap, dus dat is wat scheef ;)
Inderdaad _/-\o_

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

CLB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:16:
[...]

Moet je wel bij de ING zitten hè :).

Ik heb ook een ps4 (pro) die ik er op aan wil sluiten. Fijn dat dat lekker werkt. Ben benieuwd vanavond.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• CLB
  • Niet online

CLB

True natuurlijk.
Iedereen kent wel iemand die bij die bank zit toch, dat lijkt me niet echt een issue. Rentepunten waren ook weinig :)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Pixel shift is wel merkbaar als je het fenomeen kent. Valt een beetje onder de noemer: "Can't unsee". M'n vriendin valt het niet op, mij heel af en toe. Niet hinderlijk, puur een "ohja, dat doet dit paneel nu eenmaal".

Zou me er niet te druk om maken. Het gaat om het beeld, en dat is fantastisch.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Martijn
Jeroenneman schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:57:
[...]

Pixel shift is wel merkbaar als je het fenomeen kent. Valt een beetje onder de noemer: "Can't unsee". M'n vriendin valt het niet op, mij heel af en toe. Niet hinderlijk, puur een "ohja, dat doet dit paneel nu eenmaal".

Ok, is het altijd 5mm links of rechts erbij, of is het soms ook 2/2 bijvoorbeeld. Leek mij dat het vooral door AmbiLight veel zou opvallen en ik me daar aan ga storen. Ben nogal een muggezifter ;). Maargoed, bias lighting vind ik wel belangrijk, dus ambilight spreekt me erg aan.

- edit: Net even bij de MM wezen kijken, en daar zag ik in eerste instantie gelijke bezels, na kwartier terug gekomen, links duidelijk 5mm ofzo breder, half uur blijven rond drentelen 8) maar geen verschil, bleef zo. Verspringt dit sporadisch naar een andere verdeling ofzo? Zag trouwens dat Sony met de AF8 en AF9 hetzelfde deden volgens mij. Ik zag daar althans ook 5mm dikkere bezel links...

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn op 27-11-2018 21:01 ]

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:03

Hupske

AFCA

Iemand ervaring hier met de PUS8503 of PUS8303 uitvoeringen? Kon op dit moment nog maar 1 iemand vinden hier op het forum.
Zit namelijk in overweging hem te nemen, maar de SK8500 van LG is een geduchte tegenstander.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Martijn
Jeroenneman schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:57:
[...]

Nog een andere vraag, heb jij je 803 aan de muur hangen en zo ja, hoe dicht tegen de muur. Philips adviseert 10-15cm ruimte voor de AmbiLight, echter dat ziet er toch niet uit met zo'n TV :S. Die wil je zo dicht mogelijk tegen de muur hebben hangen zou ik zeggen, maar dat komt het AmbiLight effect natuurlijk niet ten goede... Wat zijn jouw ervaringen?

• RobbieB
Martijn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:31:
[...]

Nog een andere vraag, heb jij je 803 aan de muur hangen en zo ja, hoe dicht tegen de muur. Philips adviseert 10-15cm ruimte voor de AmbiLight, echter dat ziet er toch niet uit met zo'n TV :S. Die wil je zo dicht mogelijk tegen de muur hebben hangen zou ik zeggen, maar dat komt het AmbiLight effect natuurlijk niet ten goede... Wat zijn jouw ervaringen?
De mijne komt morgen binnen en gaat met een vogel 3305 tegen de muur. Laat je wel even weten hoe het bevalt en zal kijken of ik wat foto’s kan maken.

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Hier hangt de mijne net aan een vogel 3205. Ambilight zorgt voor lichtbalk aan 't plafond. Afstand tot plafond is exact 1 meter.

• CLB
  • Niet online

CLB

Philips adviseert 10-15cm ruimte voor de AmbiLight, echter dat ziet er toch niet uit met zo'n TV :S.
Die wil je zo dicht mogelijk tegen de muur hebben hangen zou ik zeggen
Is toch al niet heel mooi naar mijn mening, door de dikkere onderkant van het apparaat.

[ Voor 100% gewijzigd door CLB op 27-11-2018 22:27 ]

• Martijn
CLB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:52:
[...]

Is toch al niet heel mooi naar mijn mening, door de dikkere onderkant van het apparaat.
Dat hou je toch met OLED of je moet de wallpaper versie nemen van LG, maar de rest heeft allemaal wel minimaal 4cm 'kast' onderin.

Ach, heb nu een plasma met zeker 10cm van scherm tot muur... ;)

Gaat me er vooral om dat ambilight er nog beetje uitziet bij zeg 6-7cm van de muur...

• Martijn
..Christiaan.. schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:47:
Hier hangt de mijne net aan een vogel 3205. Ambilight zorgt voor lichtbalk aan 't plafond. Afstand tot plafond is exact 1 meter.
Dit heb ik in het verleden wel gelezen bij de 9002, maar dacht dat de nieuwe modellen dit niet meer hadden... Ik wil de muur verlichten, niet mijn plafond ;).

• CLB
  • Niet online

CLB

Martijn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:43:
- edit: Net even bij de MM wezen kijken
Just curious, maar welke was dat? Heb er vorige maand drie gehad, ding stond nergens :(

Nog wat foto's, toestel staat denk 12-15 centimeter van de muur...
Philips OLED803 - Ambilight

• Martijn
CLB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:27:
[...]

Just curious, maar welke was dat? Heb er vorige maand drie gehad, ding stond nergens :(

Top, thanks man, maar effect zal wel wat minder zijn met 6/7cm ;).

Ben in MM Eindhoven Ekkersrijt geweest, die hebben de 803 en 903 al tijdje staan.

• CLB
  • Niet online

CLB

Martijn schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:29:
Top, thanks man, maar effect zal wel wat minder zijn met 6/7cm ;)
Als ik eraan denk, zal ik 'm morgen wat dichter naar de muur schuiven voor je :)

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

CLB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:27:
[...]

En hoe is het op 't plafond?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hupske schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:09:
Iemand ervaring hier met de PUS8503 of PUS8303 uitvoeringen? Kon op dit moment nog maar 1 iemand vinden hier op het forum.
Zit namelijk in overweging hem te nemen, maar de SK8500 van LG is een geduchte tegenstander.
65PUS8503 hier, wat wil je er over weten?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12 21:24

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ben op zoek naar een Philips 4K televisie om op te kunnen gamen. Zijn deze PUS schermen goed zat daarvoor? En weet iemand een leuke deal met een mooie cashback? Mag een scherm zijn tussen de 40 en 50inch :)

• Hupske

Hupske

AFCA

wimmel_1 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:49:
[...]

65PUS8503 hier, wat wil je er over weten?
Voornamelijk hoe je de kleuren ervaart, wat je vind van de soundbar die eraan zit, helderheid van scherm en snelheid van het Android systeem. :)
Kan online alleen een review van Consumentenbond vinden en daarmee houd t op.

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-12 18:37
Yzord schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:18:
Ik ben op zoek naar een Philips 4K televisie om op te kunnen gamen. Zijn deze PUS schermen goed zat daarvoor? En weet iemand een leuke deal met een mooie cashback? Mag een scherm zijn tussen de 40 en 50inch :)
49PUS8503 via ING is incl. cashback 750e.
100Hz, 4k en een fraai design. Prima ambilight ook.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hupske schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:36:
[...]

Voornamelijk hoe je de kleuren ervaart, wat je vind van de soundbar die eraan zit, helderheid van scherm en snelheid van het Android systeem. :)
Kan online alleen een review van Consumentenbond vinden en daarmee houd t op.
In volgorde van vragen:
  • De kleuren zijn hier persoonlijk "ISF" gekalibreerd . De TV heeft zelf ook al ISF profielen waarbij het "NACHT" profiel al bijna 100% perfect is.
  • De soundbar gebruik ik normaliter niet (net zoals ik de "sub" woofer aan de achterkant van de TV niet gebruik), geluid loopt hier per definitie over een AV 7:2 installatie. Heb 't spul nu even even wél ingeschakeld (oftewel de AV spullen 't zwijgen op gelegt).... Klinkt voor een TV verdacht goed :*)
  • Snelheid van 't Android OS is beter dan dat wat ik ooit gewend was van een TV. Philips zegt alleen dat er Android 8 op zou moeten draaien maar volgens de menu's draait er nog Android 7 op.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• pitchdown
..Christiaan.. schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:47:
Die vogel 3205 komt volgens de specs 2 cm van de muur.
Ik heb voor mijn 65PUS8601 gekozen voor de vogels base 15l.
Inclusief de achterplaat van de tv, zal de tv zo`n 6 cm van de muur komen.

Ik hoop dat dit gulde middenweg is tussen redelijk dicht op de muur + goed werkend ambilight.
Zeker omdat de 8601 is voorzien van 4-zijdig ambilight.

Ik hoop vrijdag de TV aan de muur te hebben hangen.

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

pitchdown schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:07:
[...]

Ik hoop dat dit gulde middenweg is tussen redelijk dicht op de muur + goed werkend ambilight.
Zeker omdat de 8601 is voorzien van 4-zijdig ambilight.
Ik hoop het. Ik wil mijn tv eigenlijk niet verder van de muur hebben maar als dat een optie is, kan ik mijn beugel wellicht vanavond nog even omruilen bij de mediamarkt.
4-zijdig ambilight was voor mij zowiezo geen optie, want mijn soundbar staat strak onder de tv.

• pitchdown
..Christiaan.. schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:11:
[...]

Ik hoop het. Ik wil mijn tv eigenlijk niet verder van de muur hebben maar als dat een optie is, kan ik mijn beugel wellicht vanavond nog even omruilen bij de mediamarkt.
4-zijdig ambilight was voor mij zowiezo geen optie, want mijn soundbar staat strak onder de tv.
Bij mij komt er ook nog soundbar onder.
Heb hier 2 soundbar-beugels liggen en moet nog nagaan welke het beste gaat werken i.c.m. de vogels-steun.

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Helaas niet aan de muur, maar in een kast met witte achterwand. Ik zet de Ambilight ook niet te hoog qua helderheid (2/10), dus het is een heel subtiel effect. Met Amiblight vol open werd ik er behoorlijk gek van.

Zo dicht mogelijk tegen de muur gaat helaas zelfs met een superdun OLED paneel niet lukken, omdat alle aansluitingen nog in een dikker gedeelte zitten. En die zijn niet allemaal gekanteld. Dus je zult ook de bocht nog moeten kunnen maken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Hupske

Hupske

AFCA

@wimmel_1 Bedankt voor ervaringen :)

Android 7 kan ik ook nog wel mee leven. Verwacht ook niet dat er ooit nog een update op komt naar 8. Kost ze natuurlijk teveel geld.
Zolang de belangrijkste apps maar goed werken, Netflix, Amazon Prime en Youtube zijn we al een heel eind.

Voor nu heb ik de order neergezet bij de tv boer. De 49pus8503 is het geworden voor 750,- inclusief de cashback :)

• RobbieB
Hupske schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:58:
@wimmel_1 Bedankt voor ervaringen :)

Android 7 kan ik ook nog wel mee leven. Verwacht ook niet dat er ooit nog een update op komt naar 8. Kost ze natuurlijk teveel geld.
Zolang de belangrijkste apps maar goed werken, Netflix, Amazon Prime en Youtube zijn we al een heel eind.

Voor nu heb ik de order neergezet bij de tv boer. De 49pus8503 is het geworden voor 750,- inclusief de cashback :)
Alle TVs vanaf 2016 krijgen een update naar 8.0 als het goed is: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1536045146

2018 tv’s pas Q1-2019 trouwens...

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:24
En hier een nog wat uitgebreidere lijst.

https://toengel.net/phili...rhalten-android-tv-8-oreo

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Simbob
  • Niet online
Mijn 6262 uit 2017 staat er niet tussen, althans ik kan hem op de tweede link niet vinden. Bij de eerste link blijkbaar alle tv’s vanaf 2016.

• B2C
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07-2023

B2C

Ik heb sinds anderhalve dag een 32PFS5803/12 gekocht en geïnstalleerd, waarbij eigenlijk alles werkt, behalve het gedeelte qua apps. De televisie geeft aan dat de Philips server niet gevonden kan worden. Ik heb al een aantal keer een herinstallatie uitgevoerd en tevens geeft de tv aan dat de internet verbinding goed is. Iemand bekend met het probleem en ook een oplossing?

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:40:
Als ik eraan denk, zal ik 'm morgen wat dichter naar de muur schuiven voor je :)
Niet aan toegekomen helaas, misschien morgenavond...

• RobbieB
Heb mijn 65OLED803 gister binnen gekregen en opgehangen met een Vogel 3305. Nog niet in staat geweest om foto's te maken, maar kan wel de eerste ervaring geven. Ambilight werkt prima zo dicht tegen de muur. De verlichting blijft beperkt tot ongeveer 10-15cm vanaf de rand (kan verder, als je hem feller zet, maar dat vind ik echt te heftig). Daarnaast heb je natuurlijk nog wel wat lichtspreiding verder van het scherm af, zeker op een witte muur. Overigens raad ik echt aan om je HUE lampen te verbinden als je deze hebt, ik heb nog nooit een immensere filmervaring meegemaakt (i.c.m. een goed geluidssyteem natuurlijk :))

Iets verder van de muur geeft denk ik een wat beter effect, dus 5cm verder naar voren zou wat mooier zijn denk ik. Probleem is dat muurbeugels dan ook vaak wat duurder worden. Qua design kan het prima, het ding is aan de randen zo dun, dat het denk ik niet zoveel uitmaakt als hij wat verder aan de muur hangt.

Het ophangen was trouwens ook geen pretje met deze beugel. De stroomstekker past er echt nog nét tussen en het aanbrengen van kabels aan de onderkant (TV/ethernet/HDMI3/4) kun je echt vergeten. De zijkant lukt met veel moeite nog wel. Alles loopt bij mij via mijn receiver, dus dat maakt niet zo heel veel uit, maar ideaal is anders.

Ik ben zeker tevreden met mijn 3305 beugel, maar mijn advies zou zijn om bv. een THIN 546 te halen: https://www.vogels.com/nl...e-tv-beugels?product=4386
Kost je dan wel ongeveer 230 euro meer...

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 29-11-2018 12:46 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.