Mooie TV. Toevallig heb ik deze, dus misschien kan ik wat vragen beantwoorden

.
Ik lees er eigenlijk verschillende berichten over. Geluid schijnt al zeer matig te zijn. Nu ben ik niet perse een “geluid” freak en ben al snel tevreden. Maar is het geluid ook voor mensen zoals ik, gewoon te slecht en zou je dus altijd een aparte soundbar bij moeten nemen?
Geluidskwaliteit bij deze televisie is echt ver ondermaats. Zelf kijken wij altijd via het home theeter systeem, maar een soundbar zou ik een minimum vinden. Sowieso is het geluid blikkerig, zit totaal geen laag in en kan niet op een beetje normaal volume in verband met verstoring van het geluid. Op die 100+ euro voor een minimale soundbar zou ik niet meer bezuinigen.
Daarnaast lees ik in deze post dat de software niet helemaal lekker is en vele bugs zijn. Maar is dit inmiddels anno 2018 verholpen? In de reviews, bijv. op coolblue, lees ik dit niet terugkomen.
Ik heb zowel de Sony Android TV (2015) als de Philips Android TV (2017) gehad en wat een wereld van verschil. Android an sich is een vrij aardige ervaring voor een smart tv. Door de verschillende implementaties van fabrikanten is het niet zo stabiel als een OS wat specifiek op dat merk afgestemd is. Vergelijk het met Windows tov Mac OSX bijvoorbeeld.
De Philips ervaring is echt vele malen sneller en eenvoudiger dan die van Sony. Bij Sony had ik ontzettend veel last van verschillende issues waaronder vastlopers. Dat is bij Philips niet het geval. Klein puntje wat we momenteel nog wel hebben is dat het geluidsniveau van de versterker niet altijd goed aanstuurbaar is met de TV afstandsbediening. Maar dat is het voor mij dan ook... De rest werkt prima.
Tot slot ook over de android tv op deze tv. Ik was van plan om een aparte chromecast ultra aan te schaffen bij een tv. Maar werkt de android op deze tv goed? Zodat het overbodig wordt om nog een chromecast ultra bij te kopen?
Alvast bedankt voor de reacties!
De Chromecast werkt bij ons prima. Dezelfde ervaring als bij een losse Chromecast (2). Wel zou ik aanraden het geheel bekabeld aan te sluiten. Dat maakt het e.e.a. net wat stabieler. Verder gebruiken wij de cast functionaliteit niet bizar vaak. Je hebt immers Android ingebouwd en dus vaak dezelfde apps als op de telefoon beschikbaar. Netflix, Plex en Videoland gaan o.a. native. Enige waar wij het vaak voor gebruiken is NPO en een radio. Maar ook daar zijn alternatieven voor.
Bovenstaande tv durf ik prima aan te raden. Ook vanwege het uitstekende paneel en de zwartwaardes die gewoon goed zijn. Enige puntje van aandacht is dat out-of-the-box de helderheid en contrast echt veel en veel te hoog staan. Daar heb je vooral last van bij de 'fake' HDR die je aan kunt zetten voor niet-HDR programma's. Zelf heb ik die dan ook uitstaan.