Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:27

InFamous

excommunicado

@kaasaanfiets Wat is de huidige software versie?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Vreemd. Vanochtend zei hij dat er een nieuwe update was en die ging hij downloaden. Maar daarna klikte ik op later installeren.
Maar later vandaag zet ik de tv weer aan en hij installeert nu niks en vind ook geen nieuwe update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Werkt op een POS9002 met Android 7 de Netflix app naar behoren, met HDR enzo? Atmos zal niet werken heb ik begrepen.

Overigens wel bijzonder dat Philips zelf ook aangeeft dat de Ambilight is dit toestel een faal was, en in de 2018 versie weer goed zal zijn (https://youtu.be/X4V2CCacjqM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:53
Targeter schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:31:
Ik heb op m'n eerder genoemde 43PUS6262 erg veel last van juddering icm mijn Apple TV (4e gen, non-4k). Als ik dezelfde content via Netflix of DLNA op de TV zelf afspeel heb ik daar veel minder last van. Op mijn 10 jaar oude Bravia had ik er nooit last van.

Weet iemand waarom ik er op deze TV wel last van heb, en wat er aan te doen is?
@Targeter Ik heb precies dit gehad maar dan op de 50PUS6262, zelfde serie dus, alleen ander beeldformaat. En neem alsjeblieft niet de moeite om een 4K Apple TV te kopen, want het wordt er niet beter op. Vrijwel alles in de combinatie 50PUS6262 en Apple TV 4k (5e gen.) loopt vol met framedrops, juddering. Om deze reden heb ik zowel de TV als de Apple TV 4K geretourneerd naar Media Markt. Een drama was het. Voor mij de eerste kennismaking met een Philips TV en voorlopig de laatste. Soundbar die via HDMI-CEC/ARC gewoon NIETS deed. Drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
dennisprins schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:04:
[...]

@Targeter Ik heb precies dit gehad maar dan op de 50PUS6262, zelfde serie dus, alleen ander beeldformaat. En neem alsjeblieft niet de moeite om een 4K Apple TV te kopen, want het wordt er niet beter op. Vrijwel alles in de combinatie 50PUS6262 en Apple TV 4k (5e gen.) loopt vol met framedrops, juddering. Om deze reden heb ik zowel de TV als de Apple TV 4K geretourneerd naar Media Markt. Een drama was het. Voor mij de eerste kennismaking met een Philips TV en voorlopig de laatste. Soundbar die via HDMI-CEC/ARC gewoon NIETS deed. Drama.
Niet om het een of ander, maar je kan denk ik beter investeren in een goede netwerkbekabeling en router. Het probleem wat jij beschrijft klinkt als een te lage doorvoersnelheid op je netwerk.

Op probeerde je zelfs om via WiFi en je provider modem 4K content te streamen?

(Ik heb een 49PUS7272 aan een Onkyo TX-NR676 en een bedrade Xtreamer Prodigy 4K en ik kan gewoon probleemloos over het netwerk 4K content spelen zonder 1 hikje..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
core_dump schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:03:
[...]

Niet om het een of ander, maar je kan denk ik beter investeren in een goede netwerkbekabeling en router. Het probleem wat jij beschrijft klinkt als een te lage doorvoersnelheid op je netwerk.

(Ik heb een 49PUS7272 aan een Onkyo TX-NR676 en een bedrade Xtreamer Prodigy 4K en ik kan gewoon probleemloos over het netwerk 4K content spelen zonder 1 hikje..)
Nee hoor. De Apple TV had een snelheid van 400mbit down en 40mbit up. Dat moet goed genoeg zijn. Over een 5GHz band. Overigens belangrijk verschil: jij kijkt op een 49PUS7272, ik op een 50PUS6262 (50hz vs 100hz panel) en je gebruikt geen Apple TV. Dit probleem gaat juist om de combinatie Apple TV 4K en 50PUS6262.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 12:31
Heeft iemand van jullie de Philips 55POS9002 oled aan de muur hangen en een platte voedingskabel die ervoor zorgt dat met een mount als de Vogels ultrathin de boel wel strak aan de muur hangt? Ik heb vandaag een vervangende kabel binnengekregen die net zo lomp is als degene die ik heb :/

Wat een gruwelijke ontwerpfout is dit, ongelofelijk dat ze het zo bedacht hebben terwijl alle andere aansluitingen wel goed zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door rickjehh op 05-06-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Kan iemand iets zeggen of filmen over de performance met Android 7 op een 9002? Daar is echt niets over te vinden. Wel van Sony, dat schijnt drama te zijn. Ik overweeg de aanschaf van een 9002 maar maak me wat zorgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:06
dennisprins schreef op zondag 3 juni 2018 @ 23:04:
[...]

Bij mij hielp de Apple TV 4k juist wél. Geen enkel probleem meer. En bij de 'oude' Apple TV hielp het enigzins om 'computer mode' aan te zetten op de TV.

Los daarvan ben ik gewoon niet tevreden over de beeldkwaliteit en het beroerde CEC gedrag, maar dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
core_dump schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:03:
[...]

In mijn geval lijkt dit niet het probleem, want een Apple TV 4k lost het opt. Overigens heb ik een 700mbit internetlijn, met de Apple TV aangesloten via CAT6. Speedtest haalt makkelijk de 650mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
Targeter schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:41:
[...]

Bij mij hielp de Apple TV 4k juist wél. Geen enkel probleem meer. En bij de 'oude' Apple TV hielp het enigzins om 'computer mode' aan te zetten op de TV.

Los daarvan ben ik gewoon niet tevreden over de beeldkwaliteit en het beroerde CEC gedrag, maar dat is weer een ander verhaal.
@Targeter Kan je vertellen wat er precies niet goed is aan het CEC gedrag? Ik heb ook problemen ermee gehad met de PUS6262. Ik heb nu de PUS7272 besteld in de hoop dat het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Om nog maar te zwijgen van het foute ontwerp van het AmbiLight (AL) dat op de zijmuren en plafond schijnt i.p.v. een mooie, diffuse wolk op de achterliggende muur te projectoren zoals bij hun LCD-toestellen. Ik heb 'm daarvoor teruggestuurd en richt nu mijn hoop op de nieuwe 55OLED803 waar dit euvel zou opgelost zijn.

Heeft iemand van jullie de Philips 55POS9002 oled aan de muur hangen en een platte voedingskabel die ervoor zorgt dat met een mount als de Vogels ultrathin de boel wel strak aan de muur hangt? Ik heb vandaag een vervangende kabel binnengekregen die net zo lomp is als degene die ik heb :/

Wat een gruwelijke ontwerpfout is dit, ongelofelijk dat ze het zo bedacht hebben terwijl alle andere aansluitingen wel goed zitten.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Mijn huis hangt vol met Hue lampen, waardoor ik tijdens het koppelen van mijn Philips 65PUS7601 aan mijn Hue brigde tegen problemen aanloop. De televisie toont mij 40 hue lampen die ik kan koppelen in plaats van de 49 lampen die fysiek aan de bridgde zijn gekoppeld. Juist die lampen die ik wil koppelen, staan er niet tussen.

Het lijkt erop dat in firmware van de Philips TV maximaal 40 lampen als limiet is opgegeven. Kan iemand dat bevestigen? Heb de vraag inmiddels ook uitstaan bij Philips/TPVision support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
dennisprins schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:15:
[...]

@Targeter Kan je vertellen wat er precies niet goed is aan het CEC gedrag? Ik heb ook problemen ermee gehad met de PUS6262. Ik heb nu de PUS7272 besteld in de hoop dat het beter gaat.
Concreet geval met m'n Apple TV:
* Volumebediening van TV via Apple TV remote werkt niet
* Als ik de Apple TV aanzet, gaat netjes de TV aan. Zet ik dan de Apple TV aan, gaat eerst de Apple TV uit, dan de TV uit, en dan de Apple TV weer áán :(
* Als ik er een versterker tussen zet (Pioneer vsx-s510) , werkt het allemaal nog vreemder. Ik heb de hele boel zelfs een paar keer in een loop van aan/uitgaan gekregen

Ik heb nu dus CEC op de Apple TV volledig uitstaan, alleen IR geconfigureerd. Hiermee krijg ik de TV aan en kan ik het volume bedienen, maar om de TV uit te zetten heb ik nog de afstandsbediening van de TV nodig.

Ik ben ooit nog van plan om er een Raspberry Pi aan te hangen om met libcec te kijken wat er nou allemaal voor signalen over die CEC bus gaan, maar dat het aan de TV ligt is duidelijk. Met m'n vorige TV (Sony Bravia van 10 jaar oud) werkte het allemaal een stuk beter.

edit: oh, en niet CEC-gerelateerd, maar Netflix crasht ook altijd de eerste keer als ik iets wil kijken. Tweede poging doet ie 't wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Targeter op 08-06-2018 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik ben aan het overwegen om een Ambilight aan te schaffen. Qua muur zou ik tot 65” kunnen gaan, maar dan hou ik aan weerszijden zo’n 30 cm over. Is dit voldoende voor een volwaardige ambilight beleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:54
rik schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:30:
Overigens wel bijzonder dat Philips zelf ook aangeeft dat de Ambilight is dit toestel een faal was, en in de 2018 versie weer goed zal zijn (https://youtu.be/X4V2CCacjqM).
2018 modellen, is dat de 65OLED803 of ook de 65OLED873? Die laatste lees ik over dat het een grote POS9002 is met andere serie naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luctes
melluh3 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:11:
Ik ben aan het overwegen om een Ambilight aan te schaffen. Qua muur zou ik tot 65” kunnen gaan, maar dan hou ik aan weerszijden zo’n 30 cm over. Is dit voldoende voor een volwaardige ambilight beleving?
Ja zolang het AB niet op de zijmuren en het plafond straalt zoals op de 55POS9002 (waarvoor ik 'm return to sender gestuurd heb). Op de 2018-modellen zou dit opgelost zijn door een andere positionering van de LED lights achter op het chassis. De oorspronkelijke bedoeling is dat AB een mooie diffuse wolk projecteert ACHTER de TV zoals dat het geval is op de niet-OLED modellen.
Ik wacht tot de 55OLED803 op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
rik schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:03:
Kan iemand iets zeggen of filmen over de performance met Android 7 op een 9002? Daar is echt niets over te vinden. Wel van Sony, dat schijnt drama te zijn. Ik overweeg de aanschaf van een 9002 maar maak me wat zorgen ;-)
Met de nieuwe P5 heeft Philips zijn zaakjes wel op orde qua snelheid en ervaring (alhoewel SmartOS van LG nog altijd gebruiksvriendelijker is enlogischer in elkaar zit). Ik heb het toestel teruggestuurd wegens de slechte AB-implementatie (schijnt op zijmuren en plafond .. .en je kan er dus konijnen mee vangen). Ik wacht nu tot de 55OLED803 op de markt komt waarbij dit euvel zou opgelost zijn.
Tenzij je d'er mee kan leven dat AB zijn licht naar alle kanten projecteert zodat zelfs de spinnenwebben op het plafond mee belicht worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartHomer1993
luctes schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:00:
[...]

Met de nieuwe P5 heeft Philips zijn zaakjes wel op orde qua snelheid en ervaring (alhoewel SmartOS van LG nog altijd gebruiksvriendelijker is enlogischer in elkaar zit). Ik heb het toestel teruggestuurd wegens de slechte AB-implementatie (schijnt op zijmuren en plafond .. .en je kan er dus konijnen mee vangen). Ik wacht nu tot de 55OLED803 op de markt komt waarbij dit euvel zou opgelost zijn.
Tenzij je d'er mee kan leven dat AB zijn licht naar alle kanten projecteert zodat zelfs de spinnenwebben op het plafond mee belicht worden :P
Je kan ook een keer een doek door je huis halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
rik schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:03:
Ik moet zeggen dat ik het op de 9002 redelijk mee vind vallen, het lijkt allemaal net iets trager te zijn als op mijn mi box (de GUI dan en het opstarten van apps) maar alles speelt vlekkeloos af. Heb geen crashes ofzo gehad. Het enige probleem wat ik heb is dat ik via de ARC alleen Dolby Digital eruit krijg en dus geen DTS etc.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:21
iemand ervaring met een Philips (een 32HS5301/12) spontaan constant aan en uit blijf gaan, al dagje zonder spanning laten staan....
Is 25e juni net een jaar oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik ben echt helemaal klaar met het stuk verdriet wat ik in huis heb gehaald.

Ik heb een ticket aangemaakt bij de support van Philips maar daar verwacht ik niks van.

Even afwachten en daarna flinker ik letterlijk de tv van mijn balkon. (Helaas kan ik mij dat niet permitteren maar in mijn gedachten zal ik dat zeker doen)

Ik weet dat negatieve reactie nooit leuk zijn om te lezen maar het irriteert mij zo erg dat ik geen surround geluid via Netflix of plex naar mijn receiver krijg dat ik er wel klaar mee ben.
Keep in mind dat ik er speciaal een nieuwe receiver + speakerset voor heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Winkiller

De Mopperpot

kaasaanfiets schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:24:

Ik heb een ticket aangemaakt bij de support van Philips maar daar verwacht ik niks van.

Even afwachten en daarna flinker ik letterlijk de tv van mijn balkon. (Helaas kan ik mij dat niet permitteren maar in mijn gedachten zal ik dat zeker doen)

Ik weet dat negatieve reactie nooit leuk zijn om te lezen maar het irriteert mij zo erg dat ik geen surround geluid via Netflix of plex naar mijn receiver krijg dat ik er wel klaar mee ben.
Keep in mind dat ik er speciaal een nieuwe receiver + speakerset voor heb gekocht.
Koop een Chromecast en hang die aan je receiver, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:24:

Kan je wat meer in detail treden in welke apparatuur je gebruikt? Tv, receiver, hoe verbonden, welke instellingen op receiver, welke instellingen op tv, welke content speel je af via welk kanaal etc etc?

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een soundbar i.c.m Philips TV en ik weet dat compatibiliteit op papier en in het echt soms nogal uit elkaar liggen. Of wellicht heb je iets over het hoofd gezien en kunnen we je hier wat tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Kan je wat meer in detail treden in welke apparatuur je gebruikt? Tv, receiver, hoe verbonden, welke instellingen op receiver, welke instellingen op tv, welke content speel je af via welk kanaal etc etc?

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een soundbar i.c.m Philips TV en ik weet dat compatibiliteit op papier en in het echt soms nogal uit elkaar liggen. Of wellicht heb je iets over het hoofd gezien en kunnen we je hier wat tips geven.
TV: 49PUS6482/12
Denon AVR-X540BT
Humax iHDR 5200c
De softwareversie van de tv: TMP171E_R.003.000.240.000

De Denon versterker zit via 1 HDMI kabel aangesloten op de HDMI 1 ARC/MHL poort van de tv en op de Monitor/out (hdcp 2.2 arc) poort van de receiver.
Ik heb dit ook al op de 2e of 3e HDMI poort van de TV aangesloten maar dat maakt geen verschil.
Andere apparatuur zoals de Ziggo ontvanger sluit ik aan op de versterker, die switcht tussen verschillende inputs.

De instellingen op de receiver staan gewoon standaard ingesteld nadat ik de automatische setup heb gedraaid. Als ik mijn laptop op mijn receiver aansluit heb ik direct HD-Master audio of een ander 5.1 signaal.
Mijn tv staat op: Audio out --> HDMI-geluidssysteem
Indeling digitale uitvoer: Meerkanaals (keuze tussen: Meerkanaals, Meerkanaals(bypass), Stereo(ongecomprimeerd) Heb alle 3 de opties al geprobeerd. No joy.
Heb de tv ook helemaal opnieuw ingesteld en teruggezet naar fabrieksinstellingen, werkt nog niet.

De Netflix app die er nu op staat is versie: 5.3.0 build 2172
Ik heb laatst de updates verwijderd en toen stond de originele netflix app er op maar die werkte ook niet.

Ik kreeg een reactie van Philips support en daarin stond onder andere:
'De interne tuner heeft geen 5.1 optie. Niet via tv of via webapplicaties, dit is de interne tuner.'
Wil hij daarmee zeggen dat Netflix in het Android TV/Smart TV gedeelte een webapplicatie is en dat die geen 5.1 signaal ondersteund?
Winkiller schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Koop een Chromecast en hang die aan je receiver, klaar.
Lol zo heb ik inderdaad wel surround, maar mijn chromecast is helaas geen 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaasaanfiets schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:04:

Ik kreeg een reactie van Philips support en daarin stond onder andere:
'De interne tuner heeft geen 5.1 optie. Niet via tv of via webapplicaties, dit is de interne tuner.'
Wil hij daarmee zeggen dat Netflix in het Android TV/Smart TV gedeelte een webapplicatie is en dat die geen 5.1 signaal ondersteund?
Het is inderdaad een vage omschrijving die je daar krijgt van Philips support. Ik lees dit eigenlijk als "Deze TV kan geen 5.1 geluid afspelen en/of doorsturen" Zoiets als "Geen 5.1 pass-through", maar dat vloekt dan weer volledig met wat er in de handleiding van je TV staat:

"Meerkanaals: Selecteer deze optie om alleen 5.1-audiocontent (gecomprimeerd meerkanaals audiosignaal) uit te voeren naar uw audioapparatuur."

Probeer , als dat nog niet is gebeurd, eerst het volgende:

Alle instellingen --> Algemene instellingen --> Easylink
Staat deze uit? Dan moet het aan staan. Staat het aan? Koppel HDMI los tussen TV en Receiver. Van allebei de apparaten stroomkabel eraf halen. Minuutje wachten. HDMI kabel eerst aan TV vastmaken, TV weer op stroom en aanzetten. Receiver op stroom en aanzetten en finally HDMI kabel die reeds aan TV hangt aan receiver hangen en kijken of er geluid wil komen.

Werkt dit niet, kan je nog het volgende proberen:

Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Audio-uitvoer -> TV luidsprekers UIT

En vervolgens,

Instellingen > Geluid > Geavanceerd > Indeling digitale uitvoer -> Probeer hier alle opties uit, om te kijken of je uberhaupt wat geluid krijgt naar de versterker. Mogelijk moet je ook hier weer even de hdmi kabel los, vast power off/on trucjes toepassen.

Ben benieuwd of het gaat lukken, maar de TV moet gewoon 5.1 geluid kunnen doorsturen volgens de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Persoonlijk werkt onze Onkyo receiver op de 6412 echt dikke prima icm ARC. Sinds de laatste update wat gekloot met de HDMI CEC en volume, maar voor de rest prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

alex3305 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:33:
Persoonlijk werkt onze Onkyo receiver op de 6412 echt dikke prima icm ARC. Sinds de laatste update wat gekloot met de HDMI CEC en volume, maar voor de rest prima.
Heb jij ook 5.1 signaal vanuit de Netflix app dan ?
En hoe heb jij het aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@kaasaanfiets in alle apps. Alleen werkt DTS niet, dus alles wordt omgezet naar DD/AC3.

Het is verder gewoon via HDMI ARC aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

alex3305 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:22:
@kaasaanfiets in alle apps. Alleen werkt DTS niet, dus alles wordt omgezet naar DD/AC3.

Het is verder gewoon via HDMI ARC aangesloten.
Oh crap wacht eens. Bij mij staat wel DOLBY digital in beeld maar dat is toch gewoon alleen 2.0 DOLBY geluid ?
Of kan dit ook een 5.1 signaal zijn?

Als ik extern een DTS of iets anders 5.1 signaal er in stop zegt mijn denon of de naam wat hij krijgt of er staat multi in
Dus ik ging er vanuit dat dolby digital gewoon stereo was. Of zit ik daar naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh crap wacht eens. Bij mij staat wel DOLBY digital in beeld maar dat is toch gewoon alleen 2.0 DOLBY geluid ?
Of kan dit ook een 5.1 signaal zijn?

Als ik extern een DTS of iets anders 5.1 signaal er in stop zegt mijn denon of de naam wat hij krijgt of er staat multi in
Dus ik ging er vanuit dat dolby digital gewoon stereo was. Of zit ik daar naast.
Dolby Digital
Dolby Digital is een formaat dat wordt gebruikt op zo goed als alle dvd’s en (HD) tv-uitzendingen. Dit formaat verwerkt de signalen digitaal op je 5.1 surround opstelling.

Zo te lezen heb je gewoon het juiste geluid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

|:( dat zou wel een beetje dom van mij zijn dan.
Ik ga het vanavond nog even voor de zekerheid checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Je hebt verschillende Dolby technieken. Digital is 5.1 over het algemeen, daarnaast heb je ook nog stereo en ProLogic. Dat moet je dan dus even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Nou ik een een linkje gekregen naar een nieuwe versie: autorun_TPM171E_003.000.246.005.upg
Die had ik dus niet ik had een oudere versie.

Het vreemde is dat er in beeld hetzelfde staat Dolby D maar ik heb wel direct het gevoel dat er nu wel geluid uit de rear speakers komt dat had ik voorheen niet.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/iFPtVT/dolby_d.jpg
Dat staat er in beeld.

Weet iemand toevallig een goed film/stukje op netflix waar je duidelijk surround geluid hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:38
Heeft iemand ervaring met de pricewatch: Philips 55PUS7503 Zilver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luctes
Die prijzen zijn ook maar de geadverteerde prijzen ... bellen naar verschillende verkopers en hen uitspelen tegenover elkaar met prijsverschillen blijft de beste tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:40
kaasaanfiets schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:27:

Het vreemde is dat er in beeld hetzelfde staat Dolby D maar ik heb wel direct het gevoel dat er nu wel geluid uit de rear speakers komt dat had ik voorheen niet.
Je Denon heeft als het goed is ook een "Status" knop (op de receiver zelf, niet op de a..b.) waarmee je kunt zien welk formaat er binnenkomt. En anders kun je het nog zien door de Info-knop in te drukken en dan kijken onder "Input signal" of in het OSD--menu onder General -> Information -> Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Philips gaat binnenkort Android 8 uitrollen op de nieuwere jaargangen.
www.toengel.net voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zijn er al mensen die een Philips 9002 hebben gekocht waarbij Philips de HDR10+ update heeft uitgebracht?

Ik vind nog wel nieuwsberichten waarin Philips aangeeft dat ze ooit dynamische HDR naar de 2017 modellen zullen brengen, maar ik kan daar geen bevestiging van vinden. ING heeft de 9002 nu voor slechts 1199 euro, maar ik zou het wel zonde vinden als er totaal geen dynamisch HDR formaat opzat. Dat voelt toch niet zo toekomstbestendig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
De uitrol van de HDR10+ is zover ik weet momenteel alleen nog maar uitgerold met de nieuwste software update voor de 2018 modellen. Naar alle waarschijnlijkheid volgende de andere in aanmerking komende tv`s in de komende maanden. Ik wacht er ook met smart op voor zowel de 7601 en de 873.
Voor nadere uitleg, en een forum hieromtrent:

https://toengel.net/phili...halten-android-tv-8-oreo/

https://toengel.net/phili...halten-android-tv-8-oreo/

[ Voor 10% gewijzigd door dinandus op 01-07-2018 19:36 . Reden: adres toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft de Philips 803 OLED? Zou toch onderhand nu wel te koop moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:51
Jeroenneman schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:15:
Zijn er al mensen die een Philips 9002 hebben gekocht waarbij Philips de HDR10+ update heeft uitgebracht?

Ik vind nog wel nieuwsberichten waarin Philips aangeeft dat ze ooit dynamische HDR naar de 2017 modellen zullen brengen, maar ik kan daar geen bevestiging van vinden. ING heeft de 9002 nu voor slechts 1199 euro, maar ik zou het wel zonde vinden als er totaal geen dynamisch HDR formaat opzat. Dat voelt toch niet zo toekomstbestendig.
Ik heb de gok genomen en hem gisteren via ING besteld. Prijs is echt heel goed met wat je er voor krijgt.
Ben heel benieuwd hoe AmbiLight me gaat bevallen na alle negatieve verhalen over de implementatie op de 9002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even kijken of ik niet de enige ben met dit probleem, maar wij hebben HDMI ARC issues met een 6412 en Onkyo receiver. Af en toe gaat de receiver niet met de televisie mee aan/uit. Handmatig aanzetten helpt dan ook niet, en de televisie vind dan de receiver totaal niet.

Tevens konden we het volume niet bedienen met de televisie afstandsbediening, maar dat is met de laatste update opgelost. Althans... nu zit er namelijk een variabele vertraging op het bedienen van volume. De vertraging ligt tussen de 1 seconde en 1 minuut. Ook niet echt handig dus.

Ik las in de laatste changelog(s) op Toengel dat dit wel een issue zou zijn die verholpen zou moeten worden. Ook zit ik te twijfelen of ik er geen andere HDMI kabel tussen moet hangen, maar misschien is dat te optimistisch. Vandaar dus mijn vraag of meerdere mensen deze of vergelijkbare problemen ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:46:
Waar blijft de Philips 803 OLED? Zou toch onderhand nu wel te koop moeten zijn.
Daar wacht ik ook n beetje op maar meen ergens gelezen te hebben dat deze pas in september op de markt komt (en dat was dan in Frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 14:28
Na wat strijd (vrouwlief vindt de tv te groot), gisteren de 9002 via rentepunten gekocht. Morgen wordt ie geleverd. :-) Zie dat de prijs bij ING nu met 100 euro omhoog is gegaan.
Mocht de ambilight niet bevallen dan is deze ook gewoon uit te schakelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

XPS15 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:44:
Na wat strijd (vrouwlief vindt de tv te groot), gisteren de 9002 via rentepunten gekocht. Morgen wordt ie geleverd. :-) Zie dat de prijs bij ING nu met 100 euro omhoog is gegaan.
Mocht de ambilight niet bevallen dan is deze ook gewoon uit te schakelen toch?
Ik was net een dagje te laat, maar hier wordt ie morgen al geleverd voor 1300 euro (excl. cashback).

Ambilight leek vooral de vriendin leuk, en die heeft haar hele leven al Philips gehad. Ik hoop vooral dat de update voor HDR10+ snel komt en Oreo. Volgens mij zijn fabrikanten verplicht door Google om nieuwe versies van Android TV snel beschikbaar te stellen.

Zolang Plex lekker werkt en het OLED paneel echt zo goed is, komt het allemaal wel goed met het kijkplezier.

Zo, hij is binnen. Wat een joekel van een ding. 55", 17 kg en dan randjes zo dun als mijn OnePlus 5. Peentjes zweten tijdens het uitpakken.

Setup ging redelijk makkelijk, even Netflix gechecked, YouTube 4K HDR, Plex draait soepel. So far so good.

Maar wat zie ik dan: de WiFi is behoorlijk traag. Ik dacht dat deze TV 5Ghz ondersteuning bood? Maar ik haal slechts 17Mbps, ipv mijn normale 270 via 5Ghz. Jammer, nog even naar kijken.

En het is me al gelukt om de settings vast te laten lopen... Play store gebruikt, en natuurlijk worden dan gelijk alle apps geüpdatet. Waardoor de interface traag als stront wordt. Het lukte me gewoon niet meer om de helderheid aan te passen... Erg jammer dat Philips er niet gewoon 2GB ram extra in doet, en een snapdragon SoC ipv een mediatek ding. Typisch besparen op de verkeerde plekken.

Maar soit, hij staat nu zo goed ingesteld als mogelijk in slechts een uurtje, met ISF Night als basis. Morgen nog eens goed kijken naar de motion opties (kan iemand z'n maaginhoud binnen houden met de motion op smooth?) en die light sensor eens bekijken. In het pikkedonker bleef het paneel behoorlijk helder, dus die sensor doet niet heel veel lijkt me.

[ Voor 41% gewijzigd door Jeroenneman op 04-07-2018 00:16 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Jeroenneman schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:34:
[...]

Zo, hij is binnen. Wat een joekel van een ding. 55", 17 kg en dan randjes zo dun als mijn OnePlus 5. Peentjes zweten tijdens het uitpakken.

Setup ging redelijk makkelijk, even Netflix gechecked, YouTube 4K HDR, Plex draait soepel. So far so good.

Maar wat zie ik dan: de WiFi is behoorlijk traag. Ik dacht dat deze TV 5Ghz ondersteuning bood? Maar ik haal slechts 17Mbps, ipv mijn normale 270 via 5Ghz. Jammer, nog even naar kijken.

En het is me al gelukt om de settings vast te laten lopen... Play store gebruikt, en natuurlijk worden dan gelijk alle apps geüpdatet. Waardoor de interface traag als stront wordt. Het lukte me gewoon niet meer om de helderheid aan te passen... Erg jammer dat Philips er niet gewoon 2GB ram extra in doet, en een snapdragon SoC ipv een mediatek ding. Typisch besparen op de verkeerde plekken.

Maar soit, hij staat nu zo goed ingesteld als mogelijk in slechts een uurtje, met ISF Night als basis. Morgen nog eens goed kijken naar de motion opties (kan iemand z'n maaginhoud binnen houden met de motion op smooth?) en die light sensor eens bekijken. In het pikkedonker bleef het paneel behoorlijk helder, dus die sensor doet niet heel veel lijkt me.
Ik herken bijna alles wat je zegt. Heb hem vanmiddag in ontvangst genomen, uitpakken is angstaanjagend!

Formaat was echt even schrikken maar went echt heel snel. Ambilight werkt verrassend goed en voegt meer toe dan ik verwachtte. Koppeling met hier is ook wel een leuke toevoeging.

Zit wel een beetje met de helderheid, die staat enorm hoog en kan niet vinden hoe ik die omlaag krijg.

Zou je je settings met me kunnen delen (in pm b.v.?) Ik ben wel benieuwd wat goede instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Mole schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:36:
[...]

Ik herken bijna alles wat je zegt. Heb hem vanmiddag in ontvangst genomen, uitpakken is angstaanjagend!

Formaat was echt even schrikken maar went echt heel snel. Ambilight werkt verrassend goed en voegt meer toe dan ik verwachtte. Koppeling met hier is ook wel een leuke toevoeging.

Zit wel een beetje met de helderheid, die staat enorm hoog en kan niet vinden hoe ik die omlaag krijg.

Zou je je settings met me kunnen delen (in pm b.v.?) Ik ben wel benieuwd wat goede instellingen zijn.
Als startpunt heb ik ISF Night gekozen. De helderheid van het scherm bepaal je gek genoeg door de contrast slider (geen idee waarom Philips daarvoor heeft gekozen).

Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de motion settings. Op Netflix content leek Perfect en Clear Motion op minimaal erg goed te werken, maar m'n YouTube app was continu aan het stotteren. Een chromecast heeft 0 moeite met een YouTube stream op hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Vergeet media afspelen via je Philips, hang er maar een Chromecast aan, scheelt ook crashes/vastlopers.
Jammer te lezen dat ze nog steeds hun lesje niet geleerd hebben bij Philips, ik erger me er al 3 jaar aan.

Update: Oh ik zag in je latere reply dat je al een Chromecast had, gebruik die maar. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Winkiller op 05-07-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:46
[...]

.

Miah, als mn galaxy s8 veel apps aan het updaten is hapert die ook... Dus dat zou ik niet zo'n probleem in zien direct.

Als de gebruikservaring verder naar in orde is.

Wel eens dat het erg zonde en jammer is dat ze zo'n relatieve prut cpu in zo'n highend tv stoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb dat ook heel even gehad, direct na het uitpakken van mijn Philips tv en nadat het OS is geupdatet (weliswaar ander model). Je moet het Android TV OS dan even "rebooten". Instellingen --> Alle instellingen --> Android instellingen --> Opnieuw opstarten. Het kan overigens zijn dat dit pas beschikbaar is, nadat je de "developer mode" hebt geactiveerd.

Nadat ik dit deed haal ik een gemiddelde van 100Mbps op 5Ghz. Fluctueert overigens tussen de 80 en 120, terwijl het eigenlijk een stuk sneller zou moeten kunnen. Ik heb hier overigens een ticket voor uitstaan bij Philips. Zodra ze de moeite nemen om te reageren (3 weken geleden ticket aangemaakt), weten we wellicht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de motion settings. Op Netflix content leek Perfect en Clear Motion op minimaal erg goed te werken, maar m'n YouTube app was continu aan het stotteren. Een chromecast heeft 0 moeite met een YouTube stream op hetzelfde netwerk.
Bij mij loopt zowel youtube als casten eigenlijk erg goed. Let wel op dat de youtube app op android tv echt veel te wensen over laat. Zodra je internetsnelheid niet snel genoeg is, zal je last krijgen van "dropped frames", in plaats van dat het gaat bufferen, gaat het dus stotteren omdat je simpelweg frames dropped.

Nog geen week terug bijvoorbeeld, was dit voornamelijk een issue met 4k 60FPS content. In mijn geval was de internetsnelheid via de youtube app gemiddeld een 30mbps, wat te traag is om 4k 60 fps af te spelen, met als gevolg dropped frames en heftig stotterend beeld. Er is nog geen week geleden een update binnengekomen en nu heeft youtube 60fps content vastgezet op een maximale kwaliteit van 720P.

Long story short, de problemen komen echt grotendeels door de youtube app zelf, in combinatie met je "beperkte" netwerksnelheid die ik in een andere post zag. Zodra je de netwerksnelheid hebt opgelost, zal de ervaring met de youtube app en casten ook een stuk beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:55:
[...]

Bij mij loopt zowel youtube als casten eigenlijk erg goed. Let wel op dat de youtube app op android tv echt veel te wensen over laat. Zodra je internetsnelheid niet snel genoeg is, zal je last krijgen van "dropped frames", in plaats van dat het gaat bufferen, gaat het dus stotteren omdat je simpelweg frames dropped.

Nog geen week terug bijvoorbeeld, was dit voornamelijk een issue met 4k 60FPS content. In mijn geval was de internetsnelheid via de youtube app gemiddeld een 30mbps, wat te traag is om 4k 60 fps af te spelen, met als gevolg dropped frames en heftig stotterend beeld. Er is nog geen week geleden een update binnengekomen en nu heeft youtube 60fps content vastgezet op een maximale kwaliteit van 720P.

Long story short, de problemen komen echt grotendeels door de youtube app zelf, in combinatie met je "beperkte" netwerksnelheid die ik in een andere post zag. Zodra je de netwerksnelheid hebt opgelost, zal de ervaring met de youtube app en casten ook een stuk beter gaan.
Ah, dank voor deze informatie! Ga er nog eens naar kijken. Vond het vooral wel frappant dat Netflix wel 4K HDR speelde zonder enige moeite, maar dat YouTube er zichtbaar moeite mee had met inderdaad dropped frames tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Ah, dank voor deze informatie! Ga er nog eens naar kijken. Vond het vooral wel frappant dat Netflix wel 4K HDR speelde zonder enige moeite, maar dat YouTube er zichtbaar moeite mee had met inderdaad dropped frames tot gevolg.
4k (met of zonder HDR) is dan ook best een apart beestje op de netflix app.
Druk anders voor de gein je i button op de afstandsbediening tijdens het afspelen van netflix content. Je zult dan exact zien welke resolutie, geluidskwaliteit en het aantal mbps je hebt met de uitzending.

4k met hdr en 5.1 sound is nog altijd max 15 mbps via de netflix app. Ik vermoed dat ze of uitstekende algoritmen hebben voor het coderen/decoderen van content, of dat ze andere trucjes toepassen, zodat je minder data nodig hebt voor de content.

In theorie is de netflix content dan van minder goede kwaliteit dan de content op youtube, maar of wij het verschil kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aberg27
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-02-2023
Winkiller schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Vergeet media afspelen via je Philips, hang er maar een Chromecast aan, scheelt ook crashes/vastlopers.
Jammer te lezen dat ze nog steeds hun lesje niet geleerd hebben bij Philips, ik erger me er al 3 jaar aan.

Update: Oh ik zag in je latere reply dat je al een Chromecast had, gebruik die maar. ;)
Ik heb Kodi 17 geinstalleerd en het draait perfect!
Hier geen vastlopers en alles vanuit het netwerk draait zonder hoten en stoten.
In tegenstellig wat hier wordt geschreven heb ik de chroomcast losgehaald en kijk nu alles via de Apps van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Aberg27 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:09:
[...]

In tegenstellig wat hier wordt geschreven heb ik de chroomcast losgehaald en kijk nu alles via de Apps van Philips.
Op jouw aanraden ook Kofi geïnstalleerd, ook VLC om te testen.

Het valt me echt tegen dat de standaard media app en VLC bij 4k hdr content (planet earth 2) ontzettend veel framedrops laten zien, of überhaupt niet afspeelt.

Is dat nou een manco van de televisie zelf, of brakke software van de betreffende apps?

Kodi lijkt goed te werken, behalve dat ik nu geen instellingen kan veranderen omdat ik met de settings knop in het Kodi menu kom ipv in het Philips instellingenmenu om beeldinstellingen aan te passen.

Edit: typos

Edit 2: Ik erger me na een aantal dagen toch aan de traagheid van het systeem. Zelfs het opstarten van de TV gids duurt te lang voor een toestel in dit segment. Beeld is prachtig, ambilight (ondanks de lichtbalk) icm Hue echt fantastisch, maar de traagheid en instabiliteit van dagelijkse handelingen zijn echt zaken waar ik me aan erger.

Edit 3: vandaag toch besloten het toestel weer te retourneren. Ik kan mezelf er niet overheen zetten dat een toestel van deze categorie zo ondermaats preseteert in de user experience. Daarnaast is de onzekerheid mbt hdr10+ update een van de redenen om er gewoon nog even de kat uit de boom te kijken.
Moet wel zeggen dat m'n oude vertrouwde Sony KDL 42w655 nu wel heel klein en flets oogt...

[ Voor 29% gewijzigd door Mole op 10-07-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Aberg27 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:09:
[...]

Hoe bevalt dat, alles via het systeem van de TV? Voor mij is het onwerkbaar. De standaard Youtube app kan het gewoon niet aan. Volgens de stats for nerds heb ik geen framedrops, maar ik hoor het geluid soms af en toe gewoon wegvallen. Connection status valt soms terug naar 11 mpbs, terwijl ik op de telefoon met hetzelfde netwerk gewoon 280 mbps haal 8)7 .

Ik mag hopen dat Oreo flink wat verbetering brengt voor Android TV, want hier mogen Google en Philips zich echt voor schamen. Als je de helderheid wil aanpassen, dan hapert je Netflix programma... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:51:
[...]

Hoe bevalt dat, alles via het systeem van de TV? Voor mij is het onwerkbaar. De standaard Youtube app kan het gewoon niet aan. Volgens de stats for nerds heb ik geen framedrops, maar ik hoor het geluid soms af en toe gewoon wegvallen. Connection status valt soms terug naar 11 mpbs, terwijl ik op de telefoon met hetzelfde netwerk gewoon 280 mbps haal 8)7 .

Ik mag hopen dat Oreo flink wat verbetering brengt voor Android TV, want hier mogen Google en Philips zich echt voor schamen. Als je de helderheid wil aanpassen, dan hapert je Netflix programma... ;(
Ik denk dat dit er ook (groten)deels aan ligt welke Philips TV je hebt. Modellen vanaf 2017 hebben een krachtigere SOC, waardoor menig applicatie beter zal draaien dan op oudere modellen tv's.
Daarnaast is het maar wat je "vloeiend" vind. Ik ervaar af en toe ook wat je zegt, dat als je de beeldinstellingen wilt aanpassen het ineens allemaal erg traag gaat. Dit komt slechts bij wat content met Youtube voor, met Netflix heb ik het nooit gehad.

De problemen die je dus aangeeft, heb ik ook weleens ervaren, maar dan was het van erg korte duur. 95% van de tijd verloopt alles soepel. Youtube, Netflix, recent wat lopen spelen met Plex en draait gewoon goed. Maar af en toe een app die vastloopt, ineens vertraagt, ja ook dat komt voor. Android TV heeft echt nog heel wat in te halen ten opzichte van Android mobiel. Dat ze allebei op versie 8 zouden zitten, zegt helaas niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Jeroenneman schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:51:
[...]

Voor mij dus de reden geweest om hem terug te sturen.
Alledaagse handelingen zijn zo traag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aberg27
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-02-2023
Misschien toch wat toelichten
Allereerst speel ik af via een bedraad netwerk
Tweede punt is dat ik hier praat over de 55POS9002 , dus de tweede generatie
Belangrijk is dat de laatste update wel is geinstalleerd, helaas moet je dit zelf handmatig doen via het menu en ontvang je niet automatisch bericht daarover.
Dan goede netwerkkabels
Nogmaals , het werkt bij mij echt goed
UHD 56GB bestanden van films zonder enkel probleem, dan HDR10+
Leuk marketing verhaal, maar het gros van de mensen zal nauwelijks het verschil gaan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
alex3305 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:05:
Even kijken of ik niet de enige ben met dit probleem, maar wij hebben HDMI ARC issues met een 6412 en Onkyo receiver. Af en toe gaat de receiver niet met de televisie mee aan/uit. Handmatig aanzetten helpt dan ook niet, en de televisie vind dan de receiver totaal niet.

[...]
Even een update. Het probleem dat de versterker niet aan gaat is nu vaker wel aanwezig dan niet aanwezig. Best wel vervelend. Ook geluid regeling doen we maar via de afstandsbediening van de versterker... Beetje karig zo. We kunnen ook niet handmatig naar de versterker schakelen, want dan is er een probleem met verbinden audiosysteem. Bij mijn moeder die een tv uit de 7000-serie heeft, gaat dat wel goed.

Op Toengel kon ik er zo ook niet snel iets over terugvinden, dus nogmaals benieuwd of iemand dezelfde problemen ervaart of eventuele oplossingen heeft. Anders kan ik nog wel eens de HDMI kabel wisselen, kijken of dat verschil geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 07:43
Kan iemand my vertellen hoe het nieuwe Linux (Saphi) systeem van Philips is? Vergelijkbaar met Tizen of WebOS?

Had interesse in de 55PUS6503. Kan alleen over Saphi bar weinig vinden. TV kom op simrig voor flight sims, dus smart gedeelte is niet bijster interessant, maar er zal af en toe ook wat media opgekeken worden. Iets bekend over Inputlag ook?

Anders word het een RGW model van LG, zie zelf het verschil niet echt en het is lekker goedkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door junneh op 31-07-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 07:32
Uhh, is dit niet gewoon een Android TV??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ik vraag me af hoelang Philips nog denkt te moeten wachten met Oreo voor de 9002. Ze zijn zeker niet de snelste daar qua software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik draai op mijn 49PUS7272 zowel Netflix als Kodi zonder enige problemen of haperingen. Ook mijn oude(re) Philips TV op de slaapkamer heeft nergens last van. De hier gemoemde traagheid kan ik dan ook niet reproduceren.

Mijn beide TV's zijn bedraad aangesloten (HP1920 POE+ 48 poorts in de patchkast en een WRT1900 op een bridged Ziggo modem) en er is geen enkele vertraging of framedrops merkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

core_dump schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:53:
Ik draai op mijn 49PUS7272 zowel Netflix als Kodi zonder enige problemen of haperingen. Ook mijn oude(re) Philips TV op de slaapkamer heeft nergens last van. De hier gemoemde traagheid kan ik dan ook niet reproduceren.
Wees maar blij, het (was) is soms zeer irritant. }:|
Maar sinds de laatste update is het op de 6 serie (6550) aanzienlijk verbeterd. :)

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
Hallo.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Philips 65OLED803/12 als vervanger voor mijn PFL9955/12.
De 803 is het nieuwste model als ik het goed begrijp?
Zijn er al ervaringen met deze TV?

Het liefst zou ik nog wat groter gaan, maar als ik het goed begrijp zijn er geen plannen bij Philips om het 77 inch panel te gaan gebruiken?

Alvadt bedankt
Henk Westra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:08
62vette schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:24:
Hallo.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Philips 65OLED803/12 als vervanger voor mijn PFL9955/12.
De 803 is het nieuwste model als ik het goed begrijp?
Zijn er al ervaringen met deze TV?

Het liefst zou ik nog wat groter gaan, maar als ik het goed begrijp zijn er geen plannen bij Philips om het 77 inch panel te gaan gebruiken?

Alvadt bedankt
Henk Westra
Als je voor de 65"versie gaat, waarom kijk je dan niet naar de 65OLED873?
Deze is zo goed als gelijk aan de 803, maar stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet waar, de 803 heeft een 2018 paneel de 873 een 2017 paneel. Daarnaast heeft de 803 geen Ambilight problemen meer (van het schijnen op het plafond) wat de 873 wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Ambilight probleem (schijnen op het plafond) heeft de 873 ook niet. Kan het weten, want heb deze zelf thuis staan.

Wil je zeggen dat een 2018 paneel de waarde van ruim 500 euro waard is?
Kan hoor, maar dacht ergens gelezen te hebben dat het verschil tussen die panelen niet echt noemenswaardig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 873 is exact de 9002 maar dan in 65 inch formaat. De plaatsing van de ledlampen is precies hetzelfde. Dus lijkt het me sterk dat het met hetzelfde design is opgelost, kan natuurlijk wel maar betwijfel het. En die 500 euro extra is natuurlijk een adviesprijs. Met een beetje onderhandeling kun je het verschil een stuk kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 17:01
Dank voor de reakties, al met al ga ik nog even tot oktober (hopelijk) wachten tot de 65oled903 op de markt komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Toch is de plaatsing en daarmee het schijnen van de Ambilight ledjes bij de 873 aangepast t.o.v. de 9002. Moet je dus helaas teleurstellen dat je bij de 873 geen plafondverlichting heb zoals bij de 9002. Zoals gezegd heb ik zelf de 873 staan en heb ik die balk verlichting op het plafond niet.

Met onderhandelen krijg je vast de prijs van de 803 wel naar beneden, maar dat krijg je ook met de 873. Misschien niet zoveel als de 803, maar het verschil in prijs zal toch wel redelijk groot blijven.

Voor de goede orde, wil niet zeggen dat 62vette de 873 moet kopen ofzo. Alleen een suggestie om dan eventueel ook naar de 873 te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou ik er teleurgesteld over moeten zijn? Het maakt mij namelijk helemaal niks uit. Ik geef alleen aan dat de 803 een vooruitgang is ten opzichte van de 873 en de rest moet degene die het wilt kopen zelf weten. Heb zelf al een LG OLED in bezit. Pas volgend jaar haal ik een Philips OLED, en enkel wanneer de 2.1 HDMI poorten erop zitten. En dat is nu nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:58:
Waarom zou ik er teleurgesteld over moeten zijn? Het maakt mij namelijk helemaal niks uit. Ik geef alleen aan dat de 803 een vooruitgang is ten opzichte van de 873 en de rest moet degene die het wilt kopen zelf weten. Heb zelf al een LG OLED in bezit. Pas volgend jaar haal ik een Philips OLED, en enkel wanneer de 2.1 HDMI poorten erop zitten. En dat is nu nog niet het geval.
Ik zou het lekker bij LG houden.

De Philips leek een aantrekkelijke deal met de cashback, maar er zijn steeds meer kleine dingen waaraan ik me toch begin te ergeren.

Het OS is traag. En dat is niet de schuld van Google, maar van de fabrikanten die weigeren een fatsoenlijke SoC te kopen voor een TV van >1000 euro. Zelfs het input switch menu kan niet soepel getoond worden.

Verder lijkt de Plex app wel niet de juiste refresh rate te tonen. Er zit om de zoveel seconden een lichte judder in. Erg irritant als je daar eenmaal op gaat letten.

Ik heb een ethernet kabel naar de TV getrokken, om er vervolgens achter te komen dat mijn 9002 nu weigert om deze bekabelde verbinding te pakken. Hij blijft stug vasthouden aan de WiFi verbinding (Maar Jeroenneman, dan schakel je toch de WiFi-adapter uit in het settings menu? Nou, blijkbaar niet dus, want die instelling doet helemaal niets, nada, noppes).

Qua "smart" is het allemaal dikke stront. Je koopt toch geen OLED om dan van RTL of SBS te gaan genieten? Ik verwacht op zijn minst dat de ingebouwde apps zoals Youtube en Netflix gewoon perfect werken, maar ook die tonen af en toe nog een stotter. (En dat terwijl de 5Ghz WiFi hier op meerdere laptops en op telefoons gewoon keihard de 200mbps aantikt)

Maar goed, er zijn ook mensen die het blijkbaar niet zien (mijn vriendin vraagt zich af waar ik me dan druk over maak, die lijkt wel totaal ongevoelig voor die stotteringen, maar die was ook al tevreden met de TV die ze eerst had, met een kleurtemperatuur richting de 8000K) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Behalve een niewer scherm zijn de oled mdoelen, 803 en 903 ook o.á. met nieuwere gadgets uitgerust.
De P5 CHIP is nu van een verbeterde versie, deze is wat krachtiger en kan o.á. niet origineel HDR materiaal net iets beter weergeven in HDR upgescalde modus.
Ook is het geluid wat voller door één betere en extra luidspreker aan de achterzijde.
Verder schijnt de tv ook instaat te zijn Dolby Atmos door te kunnen geven, soort van eARC, preciece details ontbreken nog.
Op www.homecinema-magazine.nl is een kleine test te vinden
Als de prijs na enige maanden wat zakt ruil ik de 873 om voor de 803 denk ik.
Voor je gevoel een downgrade, beetje onlogische nummering van de zijde van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Even om te peilen wat mijn kansen zijn om aanspraak te maken op de garantie:

Ik heb hier een 43PUS6201, een budget edge-lit 4K televisie.
Vanaf het begin was er al wat bleeding waar te nemen wat vrij normaal is. Het was ook absoluut niet overdreven en nog redelijk acceptabel. De laatste tijd begint het echter veel erger te worden, en ik heb besloten om 'm terug te sturen. Gezien dit écht een gedoe is wil ik eerst vragen of iemand hier ervaring heeft met het terugsturen van een televisie vanwege onacceptabele bleeding.

Hierbij nog een foto waar ik een 100% egaal donkergrijze afbeelding afspeel op de televisie. Zoals jullie kunnen zien is dit verre van egaal :D

Edit: de tv is anderhalf jaar oud

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0aMS102.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Whis! op 29-08-2018 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
@Whis! ik zou mooi garantie claimen.... je mag beter verwachten.... zelfs van een budget-tv.

@Jeroenneman ik zou sowieso geen enkele tv voor de "Smart" opties kopen. Je weet nooit hoe lang er updates zijn, Netflix kan spontaan de stekker eruit trekken als ze opeens iets anders dan anders gaan doen (zou niet de eerste keer zijn).

Wat dat betreft is Android TV nog relatief veilig. Want updates zijn makkelijker cross-fabrikant te realiseren. Al is Android gewoon best zwaar (en helpen de goedkope Soc's niet mee). Ik ben zelf destijds voor de POS9002 gegaan (1000 euro na cashback) en heb 500 bespaard tov de goedkoopste 2e. Voor 200 euro een Nvidia Shield gekocht, en dan zie je hoe fijn Android TV kan zijn. Ik heb de Smart-functionaliteit van Philips nog nooit geopend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooseman76
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24
kaasaanfiets schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:27:
Nou ik een een linkje gekregen naar een nieuwe versie: autorun_TPM171E_003.000.246.005.upg
Die had ik dus niet ik had een oudere versie.

[afbeelding]
Dat staat er in beeld.

Weet iemand toevallig een goed film/stukje op netflix waar je duidelijk surround geluid hoort?
Hoi KAasaanfiets, misschien een vreemde opmerking, maar kan het te maken hebben met het verschil tussen DTS en Dolby digital?
Netflix ondersteund volgens mij dolby digital voor 5.1 geluid.
In de specs van de PUS6482 kan ik alleen DTS vinden. Misschien geeft dat problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalbrecht
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-08-2018
Kan ik op een Philips TV met Android TV ook ook Kodi gebruiken met DTS en Dolby Digital via HDMI ARC of Optische out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 11:45

Borry

prutsen is mijn leven

Android TV 8 (Oreo) Rollout begint in november.
https://toengel.net/phili...lout-beginnt-im-november/

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ben benieuwd hoe het gaat met de apps.
De app voor NLziet is net uit op mijn Android TV-Philips..... Hopelijk straks niet meteen weer kwijt.

• dinandus
Vraagje iemand toevallig een schotel ontvangst mogelijkheid? Ik ben benieuwd hiernaar want ik heb een Oled 873, en problemen met de weergave van 3 vrije DEMO UHD (SES UHD + ASTRA UHD op 23,5 Oost Canal Digital 693, 694 en SES UHD DEMO op 28,2 CD nr 697) zenders op deze 873. De ontvangstkwaliteit van de drie betreffende UHD zenders is 100 %, geluid komt ook storingsvrij binnen, maar de tv kan de beelden niet decoderen, blijft een (OLED) zwart beeld. (Dezelfde 3 zenders geven op de 65PUS7601 wel perfect beeld, via dezelfde schotel aansluiting)
Kom er met Philips zelf niet uit, ook niet met hun eigen technische dienst!
Vandaar mijn vraag aan jullie.

Voor het overige is de OLED een erg goede tv, geniet momenteel van de ARTE UHD test uitzendingen inclusief HLG ondersteuning. (19,2 Oost, 11778 V 27500 9/10) Er is keuze uit twee UHD kanalen eentje met HDR10 en HLG ondersteuning en een tweede met alleen UHD voor de oudere generaties zonder HDR-HLG ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Hoi,
Sinds dit weekend heb ik een 55OLED803 en ik ben heel erg onder de indruk van de tv.
Ambilight is echt gaaf en ook het 1080p materiaal ziet er heel goed uit.

2 dingen die ik wel irritant vind :
Netflix App. Zodra er HDR content is, schakelt hij dit in en kun je dit niet uitzetten. Subtitles zijn bijna pijnlijk wit en de meeste scenes zijn overdreven donker. Moet nog eens even kijken of dit alleen de APP is op de TV of HDR sowieso. Binnenkort knoop ik een HTPC op basis van Ryze 2400g aan de tv en zal eens vergelijken met netflix via de PC.

NLziet app kan ik nergens vinden. Ik zie hier op het forum wel berichten dat er mensen zijn die de NLziet app hebben op een Philips android TV. Ik kan hem niet vinden. Heb contact gehad met NLziet :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qx6QFd6.png

Hoop dus binnenkort meer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Subigo schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:46:
Hoi,
Sinds dit weekend heb ik een 55OLED803 en ik ben heel erg onder de indruk van de tv.
Ambilight is echt gaaf en ook het 1080p materiaal ziet er heel goed uit.

2 dingen die ik wel irritant vind :
Netflix App. Zodra er HDR content is, schakelt hij dit in en kun je dit niet uitzetten. Subtitles zijn bijna pijnlijk wit en de meeste scenes zijn overdreven donker. Moet nog eens even kijken of dit alleen de APP is op de TV of HDR sowieso. Binnenkort knoop ik een HTPC op basis van Ryze 2400g aan de tv en zal eens vergelijken met netflix via de PC.

NLziet app kan ik nergens vinden. Ik zie hier op het forum wel berichten dat er mensen zijn die de NLziet app hebben op een Philips android TV. Ik kan hem niet vinden. Heb contact gehad met NLziet :

[Afbeelding]

Hoop dus binnenkort meer te horen.
Nlziet begint met de beta voor Android tv. Voor Android tv 6 en hoger om exact te zijn....

Ik wacht nog op een bevestiging van de uitnodiging. Dus hoop morgen aan de slag te kunnen. De nieuwe beta heeft, ITT tot de "huidige" versie op Philips, de nieuwe lay-out en live tv verwacht ik.

• dinandus
@Subigo probeer eens de HDR op levendig, of hoe je die ook weer benoemd, uit hoofd effe de juiste benaming kwijt, daarbij de contrast op 100 en de Gamma op -3 of -4, en de lichtsterkte van de Ambilight op de halve sterkte.
Voor alle aparte aansluitingen maar ook bijbehorende Apps je persoonlijke instellingen vast leggen is ook belangrijk.
Trouwens in het Netflix menu kun je bij instellingen toch ook je voorkeuren aanpassen. Succes en ben benieuwd naar één kleine revieuw...
Ben je in de gelegenheid om bij Prime Video mischien wat HDR10+ content te testen? Toevallig ook een schotel opstelling?

• Subigo
@dinandus
Hey, ik ga die instellingen zeker proberen.
Ik heb helaas geen schotel.
Amazon Prime kun je een proefmaand op nemen toch? Ga ik even uitzoeken.

@Waah
Enig idee hoe ik me kan aanmelden voor de NLZiet Beta?
edit : Heb inmiddels deze pagina gevonden en mijzelf ook aangemeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Subigo op 26-09-2018 10:27 ]

• Subigo
@dinandus

Ik heb gisteren een maand Amazon Prime genomen en geprobeerd de serie "McMafia" te kijken.
Ik ben niet onder de indruk van de Prime Video app. Heel veel last van bufferen en artifacts.
Ben uiteindelijk maar via mijn mediacenter in 1080P gaan kijken, dat was prettiger.

Ter info :
TV is bedraad aangesloten op 1GB
Ik heb Tweak 1GB up en down glas.

• dinandus
@Subigo apart, bij mij loopt de Prime App vlekkeloos op de 873, welke versie heb je, uit de Android Store versie 4.8.69 of de Philips App side load store?

Ik keek wel eens via de 873 Netflix (5.4.1 app versie) maar de ervaring zoals je bij de Prime Video beschrijft, kijk nu via de XBOX One S naar Netflix waarbij het beeld stukken beter is vanwege de hogere streamsnelheid.
Bij de Prime zie ik tussen de 873 en op de One S beeldtechnisch weinig verschil maar mis dan op de One S de Dolby Atmos bij Prime.
Hoe ervaar je mocht je een Atmos opstelling hebben bijvoorbeeld Jack Ryan in UHD met D. Atmos op je 803?

[ Voor 0% gewijzigd door dinandus op 29-09-2018 10:14 . Reden: tekst geactualiseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 14:01
Meer gebruikers met de ingebouwde Chromecast die problemen hebben sinds de laatste software update (sept 2018)? Op de 1 of andere manier sluit de castfunctie continu zelf na een bepaalde tijd. Soms van een paar seconden tot aan een half uur. In bepaalde gevallen krijg ik direct melding dat er niet gestreamd kan worden.

Ik heb een 49pus7502 uit 2017. Zojuist ook getest met meerdere apparaten in huis. Elk apparaat krijgt dezelfde fout melding bij casten. De cast functie van de ziggo app, spotify en youtube werken wel gewoon.

[ Voor 31% gewijzigd door Yo_flow op 28-09-2018 23:21 ]

• rik

rik

Heeft iemand inmiddels ervaren of de 803 inderdaad Atmos via ARC uitspuugt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikey1983
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 16:27
iemand ervaring met de PHILIPS 65oled873?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:31
Bij ons zijn een hoop kinderen in huis dus moet de remote het regelmatig ontgelden. Op Ebay worden philips smart tv remotes aangeboden voor minder dan een 10tje. Alleen zien ze er net wat anders uit, waarschijnlijk van een ander model dan de mijne ik heb ik 55pus7202.

Neem aan dat deze https://www.ebay.com/itm/...sIAAOSwZW5aAYIA:rk:1:pf:0 welg gewoon gaat werken? Het belangrijkste is de ok knop en de 4 richtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Whis! schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:59:
Even om te peilen wat mijn kansen zijn om aanspraak te maken op de garantie:

Ik heb hier een 43PUS6201, een budget edge-lit 4K televisie.
Vanaf het begin was er al wat bleeding waar te nemen wat vrij normaal is. Het was ook absoluut niet overdreven en nog redelijk acceptabel. De laatste tijd begint het echter veel erger te worden, en ik heb besloten om 'm terug te sturen. Gezien dit écht een gedoe is wil ik eerst vragen of iemand hier ervaring heeft met het terugsturen van een televisie vanwege onacceptabele bleeding.

Hierbij nog een foto waar ik een 100% egaal donkergrijze afbeelding afspeel op de televisie. Zoals jullie kunnen zien is dit verre van egaal :D

Edit: de tv is anderhalf jaar oud

[Afbeelding]
Update: Televisie is dus gerepareerd.. eenmaal terug géén bleeding maar wel een barst in het scherm. :D Uiteindelijk heb ik een splinternieuwe gekregen, en aangezien ze dit model niet meer verkochten kreeg ik de 43pus6703. Man man wat een wereld van verschil zeg... er gebeurt daadwerkelijk iets als ik ergens op druk en het beeld lijkt ook vele malen beter. Netjes opgelost door de betreffende webshop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 65” OLED tv en nu twijfel ik tussen de LG c8 en de Philips 803. Voordeel van laatstgenoemde is met name Ambilight. De vraag is echter of dit de meerprijs, hogere inputlag en gebrek aan Dolby Vision waard is.

Nu zijn mijn concrete vragen;
hoe is de ambilight? Is deze beter afgesteld dan zijn voorganger? (I.e. geen lichtbalk op het plafond?).
En is de relatief hoge inputlag merkbaar voor een “casual+” gamer? (racegames/shooters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hebben jullie gisternacht ook een update ontvangen?

Mijn 49PUS6482/12
Niveau Android-beveiligingspatch: 5 juli 2018
Android: 7
Versie: TPM171E_R.003.001.012.000

Via deze site kwam ik op deze releasenotes:

Changelog Firmware TPM171E _ 003.001.012.000 – Date: 2018/09/17

Improvements for screensaver with TXT-subtitling on OLED devices
Improvements for system stability
Improvements for standby mode
Improvements for AL style in slideshow
Updated translation string database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09 22:02
Ik ben gisteren wezen kijken naar de 55pos9002 (oled) en was zwaar onder de indruk van de beeldkwaliteit.
Momenteel heb ik de 55pfk7109 FHD tv, die voldoet opzicht prima alleen je wil met de tijd mee en oled is gewoon geweldig qua beeld.
Alleen heb ik enigzins twijfels...
In de winkel spelen ze natuurlijk een fantastisch scherp filmpje af, waarbij de 4k kwaliteit echt zichtbaar is. Maar vraag me toch af of je in het dagelijks leven momenteel wel echt veel voordeel aan 4k hebt. Ziggo (heb ik) zend volgens mij nog niets uit in 4k en ik las dat youtube 4k tot op de dag van vandaag uitschakelt voor tv's. Dus, wat heb je dan écht aan 4k op dit moment?

Kortom :
-Is het beeld van de alledaagse fhd zenders op een oled echt veel veel mooier en beter zodat het die 1399 euro upgrade waard is?
-hoe zit het met spelcomputers tov en full hd led tv? Is het helemaal vloeiend?

[ Voor 14% gewijzigd door chefspecial op 20-10-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
chefspecial schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:33:
Ik ben gisteren wezen kijken naar de 55pos9002 (oled) en was zwaar onder de indruk van de beeldkwaliteit.
Momenteel heb ik de 55pfk7109 FHD tv, die voldoet opzicht prima alleen je wil met de tijd mee en oled is gewoon geweldig qua beeld.
Alleen heb ik enigzins twijfels...
In de winkel spelen ze natuurlijk een fantastisch scherp filmpje af, waarbij de 4k kwaliteit echt zichtbaar is. Maar vraag me toch af of je in het dagelijks leven momenteel wel echt veel voordeel aan 4k hebt. Ziggo (heb ik) zend volgens mij nog niets uit in 4k en ik las dat youtube 4k tot op de dag van vandaag uitschakelt voor tv's. Dus, wat heb je dan écht aan 4k op dit moment?

Kortom :
-Is het beeld van de alledaagse fhd zenders op een oled echt veel veel mooier en beter zodat het die 1399 euro upgrade waard is?
-hoe zit het met spelcomputers tov en full hd led tv? Is het helemaal vloeiend?
Heb de pos9002 sinds april en ben er echt supertevreden over. Vriend van me heeft de c7 en qua beeld bij 4K geven ze ongeveer dezelfde kwaliteit. Verschil tussen HDR10 en dolby Vision zie ik in ieder geval niet. Misschien als ik ze vlak naast elkaar zou zetten wel, geen idee. Wat wel beter is bij de Philips is beeld van HD en niet HD-bronnen. Daar merk ik wel een scherper beeld en mooiere kleuren. Dus qua beeldverwerking is de Philips zeker een toptoestel. Ambilight is super en ik zou denk ik nooit meer zonder kunnen. Het geeft echt een extra ervaring vind ik. Qua beeld en spelcomputers heb ik ook niets te klagen. Alles ziet er vlot en soepel uit. Ben wel maar een casual gamer. Je gaat er echt geen miskoop mee doen. En als het je eerste OLED is dan gaat je mond nog openvallen. Zeker als je in het donker een film gaat kijken de eerste keer. Elke keer ik elders tv kijk stoor ik me er nu aan dat zwart niet meer zwart is.
Pagina: 1 ... 16 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.