Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bartus1989
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-08 21:03
Waardeloos dus. Staat er ergens een beschrijving hoe je die oude firmware erweer op krijgt?
Het is inderdaad jammer dat een product als Philips geen fatsoenlijk tv heeft kunnen leveren.

Ambilight staat uit bij ons, dus volgende keer komt er lekker wat anders.

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:52

Winkiller

De Mopperpot

quote:
bartus1989 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:21:
Waardeloos dus. Staat er ergens een beschrijving hoe je die oude firmware erweer op krijgt?
Het is inderdaad jammer dat een product als Philips geen fatsoenlijk tv heeft kunnen leveren.

Ambilight staat uit bij ons, dus volgende keer komt er lekker wat anders.
Je kan met een usb disk heel makkelijk de oude firmware flashen, zelfde manier als met een nieuwe.
Wij hebben iets minder problemen de laatste tijd omdat we niets meer vanaf het toestel zelf doen.
Met het toestel kijken we tv meer niet, Netflix en andere dingen zoals bv. Plex doen we bv. via Chromecast.

Wat ook wel eens wil helpen na een update is het toestel opnieuw installeren, alle extra apparaten afkoppelen.
Na het installeren van het toestel 1 voor 1 de externe apparaten weer aan de tv koppelen, probeer het eens. :)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-08 07:02
quote:
Winkiller schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:22:
[...]

Je kan met een usb disk heel makkelijk de oude firmware flashen, zelfde manier als met een nieuwe.
Wij hebben iets minder problemen de laatste tijd omdat we niets meer vanaf het toestel zelf doen.
Met het toestel kijken we tv meer niet, Netflix en andere dingen zoals bv. Plex doen we bv. via Chromecast.

Wat ook wel eens wil helpen na een update is het toestel opnieuw installeren, alle extra apparaten afkoppelen.
Na het installeren van het toestel 1 voor 1 de externe apparaten weer aan de tv koppelen, probeer het eens. :)
Het is een goede tip hoor, daar niet van, maar het is toch bezopen dat zoiets uberhaupt zou moeten bij iets triviaals als een software-update, en dan zeker geen major updates. En dat je eigenlijk alle 'smart' functionaliteit niet moet gebruiken, want dat maakt je TV er niet stabieler op 8)7

• bartus1989
quote:
Winkiller schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:22:
[...]

De boel is opnieuw geďnstalleerd zonder externe apparatuur, maar dit heeft helaas niet geholpen. Heb inmiddels via de Phlips website qm152E.0.7.13.0, 31-10-2017 maar de tv laat het niet toe. Krijg de melding kan software niet installeren, omdat deze ouder is...

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@bartus1989 probeer de Philips support maar, 0900 202 08 71.
Misschien hebben hun de oplossing voor je nu je zelf dingen hebt geprobeerd.

• Yo_flow
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-08 12:44
Update voor de PUS7502 is ook live. Krijg hem net aangeboden. Ga er van uit dat dit de Android 7 update is.

Edit: inderdaad de android 7 update. Nu schakelt de tv zich om de zoveel minuten compleet uit... ongelooflijk!

Yo_flow wijzigde deze reactie 10-02-2018 17:24 (34%)

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:32
Wel apart dat juist in de changelog een paar verwijzingen staan naar een fix voor dit probleem en stability in het algemeen. Voorlopig maar niet installeren dus ?
Op Toengel.net voornamelijk positieve reacties
https://toengel.net/phili...-tv-7-tpm171e-3/#comments
quote:
Software history – Philips 2K17 6412/6482/7002/7502/8102/8602/9002/973/873 ranges
TPM171E _ 003.000.208.000 – Date: 2018/02/09
- Supports introduction of OLED873 and OLED973 range
- Amazon is now certified and preinstalled
- Improved audio performance for 55POS9002
- Fix to ensure successful updating of the remote control (BT RC6H)
- Fix to avoid connection loss and pairing issues with remote control (BT RC6H)
- Improvements for 4K USB playback
- YouTube v2 playback improvements
- Improvements in stability
- Improvements for auto start-up
TPM171E _ 003.000.173.001 – Date: 2018/01/08
- Android 7.0 based software
- Update of Google apps
- Reduced Upgrade time
- Improvements in stability
- Improvements in DVB-T2 broadcast reception
- Improved PQ tuning for 8602 range
- Improved audio tuning for 55POS9002
- Enable checking for new SW during virgin installation
- Fix for smooth streaming for Blockbuster app with
- Fix to avoid Ethernet connection loss
- Fix for "The channel list has been updated" OSD staying on screen all the time
- Fix for TV going back to standby automatically
- Fix for “Scrambled channel" OSD after channel installation
- Fix for HbbTV notification being shown sometimes when HbbTV was deactivated
- Security fix for WPA2 protocol related to Key Reinstallation Attacks (KRACK)
- Update for channel logo’s
- Updated translation string database
TPM171E _ 001.002.177.000 – Date: 2017/11/13
- Fix for the loss of channel specifically using TeleColumbus-Germany
TPM171E _ 001.002.176.000 – Date: 2017/10/27
- Improvement for PQ of 8102 and 8602 range

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
Yo_flow schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:39:
Update voor de PUS7502 is ook live. Krijg hem net aangeboden. Ga er van uit dat dit de Android 7 update is.

Edit: inderdaad de android 7 update. Nu schakelt de tv zich om de zoveel minuten compleet uit... ongelooflijk!
Een gratis extra stroombesparing van Philips. :+
Zonder dollen, installeer de TV na de update opnieuw, dit wil wel eens helpen.

• Yo_flow
quote:
Winkiller schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:49:
[...]

Een gratis extra stroombesparing van Philips. :+
Zonder dollen, installeer de TV na de update opnieuw, dit wil wel eens helpen.
Was mijn volgende stap inderdaad! Jammer dat het zo moet, vooral omdat het een bug betreft wat gefixt moet zijn...!

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:32
quote:
Yo_flow schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:39:
. Nu schakelt de tv zich om de zoveel minuten compleet uit... ongelooflijk!
En is dit nu opgelost na een clean install ?

• Yo_flow
quote:
Henk007 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:33:
[...]

En is dit nu opgelost na een clean install ?
Ben er nu mee bezig. Keep you posted!

Edit: tv werkt weer naar behoren na herinstallatie!

Yo_flow wijzigde deze reactie 12-02-2018 18:00 (29%)

quote:
Powermage schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:12:
Ik heb bijna 2 jaar een Philips 55PUS7600 TV en eigenlijk zoals zovelen erg veel software problemen gehad.
nu heb ik nooit gigantisch veel haast gemaakt bij support (ook omdat hun niet zo snel zijn :P) maar een maandje of 4 geleden toch weer eens opgepakt omdat ik t wel genoeg vond. in 1e instantie is toen mijn moederbord vervangen waarmee eigenlijk er niets veranderde, dus weer terug naar support.
Support gaf toen aan dat ze een platform upgrade konden doen.
Mijn TV is nu dus een 55PUS7600/R3 ipv een 55PUS7600/12 geworden (volgens Toengel is het nu eigenlijk een pus7600 met een 6401 (2016) moederbord)
An sich kudo's aan philips voor dit programma, wat ik niet snap is dat de dubbele tuner verdwijnt (oke, ik gebruikte die niet, maar toch raar), 3D niet meer werkt (oke, gebruikte ik ook niet, maar wederom raar) wat ik wel er jammer vind is dat je BT remote verdwijnt en je een standaard IR variant ervoor terugkrijgt.

Voordelen: de tv draait op android 7 ipv 5, de cpu is sneller (en dat merk je enorm) en de software lijkt tot nu toe vele malen stabieler...

Beetje mixed feelings erover dus, maar ik denk wel dat het een goede vooruitgang is.
Update na een aantal weken: TV werkt super stabiel en enorm snel, nu een fantastisch product wat ik iedereen kan aanraden ipv een TV die je t liefste uit t raam zou smijten.

Themeparks Wintersport

• Loveless85
Interessant wel. Ik heb nooit zulke extreme last gehad dat ik support heb aangehaakt (het zit vooral sporadisch in wat unresponsiveness / reboots tijden inschakelen), maar das wellicht een optie. Zeker wanneer zij een upgrade kunnen doen of mogelijk iets van korting kunnen ritselen, want mede door dit soort gedoe'tjes zit ik wel na 2 jaar alweer naar een andere TV te kijken. En Ambilight is wel een hele grote pro, dus ja... dan kom je weer uit bij....
quote:
Loveless85 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:31:
Interessant wel. Ik heb nooit zulke extreme last gehad dat ik support heb aangehaakt (het zit vooral sporadisch in wat unresponsiveness / reboots tijden inschakelen), maar das wellicht een optie. Zeker wanneer zij een upgrade kunnen doen of mogelijk iets van korting kunnen ritselen, want mede door dit soort gedoe'tjes zit ik wel na 2 jaar alweer naar een andere TV te kijken. En Ambilight is wel een hele grote pro, dus ja... dan kom je weer uit bij....
Als je TV nog in garantie zit zou ik zeker even bij support gaan buurten, en als het een generatie is zoals de 55pus7600 die een ombouw kan krijgen dan zou ik dat zeker aanvragen (mits je niet in de knoei komt met de missende functies)

Themeparks Wintersport

• HE1
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07-06 23:13
quote:
lennox-06 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:29:
wie speelt hier 4k hdr blurays af op zijn tv ? is het bij jullie ook zo dat je donkere/gedimde weergave krijgt ? op een non-hdr 4 disc heb je dit probleem niet. met ps4 pro hdr spellen ook niet.

55pus6162
Volgens mij heeft de tv aparte instellingen helderheid ed voor HDR, probeer even af te stellen bij HDR content....

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
quote:
HE1 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:51:
[...]

Volgens mij heeft de tv aparte instellingen helderheid ed voor HDR, probeer even af te stellen bij HDR content....
dat weet ik, maar is dat niet een soort 'beeldverbeteraar' ?. ik zet liever al die opties uit.

is de 55pus6162 nou een VA paneel of een IPS ? is het een edge-lit of een direct-led ? op internet krijg ik incorrecte info over dit.

Hamazaki wijzigde deze reactie 15-02-2018 13:38 (19%)

• Loveless85
quote:
Powermage schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:01:
[...]

Als je TV nog in garantie zit zou ik zeker even bij support gaan buurten, en als het een generatie is zoals de 55pus7600 die een ombouw kan krijgen dan zou ik dat zeker aanvragen (mits je niet in de knoei komt met de missende functies)
Gekocht op 26/3/2016, zou wellicht nog net kunnen, of zit er maar 1 jaar op :D

Het is een 50PUK6400, dus weinig kans op ombouw vrees ik

• Yo_flow
quote:
Yo_flow schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:20:
[...]

Ben er nu mee bezig. Keep you posted!

Edit: tv werkt weer naar behoren na herinstallatie!
Na een bug in de software wat er telkens voor zorgde dat mijn 49PUS7502 in standby mode schoot en waardoor ik alles opnieuw heb geinstalleerd heb ik iets nieuws wat me dwars zit.

Ik vond de Remote App voor deze tv goed werken. Echter werkt de WOwLan (Wake on Lan) nu niet meer lekker. Diverse malen al de app opnieuw ingesteld en geinstalleerd maar geen resultaat. Tv heeft reeds een schone installatie gehad dus ik vermoed dat de nieuwe update de WOL functie een beetje verpest heeft.
Als de tv een nacht lang stand by heeft gestaan kan ik de volgende dan de tv niet met de Remote App bedienen. De tv wordt niet door de app gevonden.
Zet ik de tv aan dan werkt de app gewoon en wordt de tv weer in het netwerk gevonden. Lijkt er dus op dat de WOL unctie in een soort slaapmodus staat bij een uitgeschakelde tv terwijl de optie voor WOL wel aan staat in het menu??

Ook kan de Remote app de ambilight instellingen niet ophalen. Normaal kan je deze ook via de app instellen. Niets lijkt te helpen. Al geprobeerd maar heeft niet geholpen;
- verbinding via Wi-Fi en kabel, zit standaard aan de kabel
- vast ip adres gegeven in de router en statisch ip ingesteld via de tv
- soft reset door stroom er af te halen

Aangezien de tv tot in de puntjes gekalibreerd is heb ik weinig behoefte om weer alles opnieuw te installeren.

Iemand tips?

Nb; mijn Philips soundbar (met spotify connect) had na de update van de tv op een bepaald moment geen verbinding meer met het netwerk als de soundbar in standby stond. Is er iets in de tv wat het WOL protocol stoort??

Yo_flow wijzigde deze reactie 17-02-2018 21:48 (4%)

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:57

Grvy

Bot

Weet iemand of de API van de 55pus6162 ondersteuning van jointspace heeft?

En is dit nu Android toestel of een uitgekleed eigen OS?

Omdat het moet.

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15-08 23:29
Afgelopen vrijdag mijn 48PUS7600 ook laten ombouwen naar een R3-model. Wat een verademing inderdaad! Veel sneller en stabieler platform.

Jammer genoeg zijn de kleurinstellingen niet helemaal gelijk, dus kan m'n oude settings niet 1 op 1 overnemen. Er is nu ook een optie tot ISF-instellingen in het menu, maar daar is logischerwijs helaas niets over te vinden op internet.

Wat me wel opvalt is dat de TV nu "doet alsof" hij HDR-signalen aankan. Zowel m'n Nvidia Shield als Xbox One X herkennen de TV als HDR-capable en ook de Netflix app doet dit (zowel de ingebouwde als die op de Shield). Wel apart, want het scherm is natuurlijk geen HDR-scherm. Maar ik heb wel gemerkt dat ik nu een UHD blu-ray disk met HDR kan afspelen op de Xbox zonder dat het beeld te donker wordt, dus dat is wel een voordeel :)

• Borry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:49

Borry

prutsen is mijn leven

Voor mensen die een R3 hebben, er is nieuwe software uit.
https://toengel.net/phili...ndroid-tv-7-qm163e-16-56/

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Veneficus
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-08 10:19
Ik heb een CI+ in mijn 7502, naast de HorizonBox. Nu had ik een aflevering opgenomen op de TV zelf, en nu ben ik terug van vakantie en wil ik die opname bekijken, maar die staat nu als "expired". Is dat een issue van de CI+, of van Android TV? En hoe zit dat precies? Opnames op de Horizon Box zijn gewoon onbeperkt "houdbaar"...

24 kWh Nissan Leaf 2015

• barchettanl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-07 15:29
Ik heb net een 55PUS6412 gekocht en zie in dit filmpje YouTube: Philips TVs 2018: OLED, HDR10+, Android 7, Saphi, Next Gen Processor tot mijn vreugde dat deze TV, samen met de 6842, 7502 en hoger uit 2017 een update krijgen naar de software van de 2018-serie TV's (xxx3): Google Assistant. Op 2 minuut 10 is te lezen dat G.A. eindelijk ook in het Nederlands zal uitkomen.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T | SSD HD BR BT WiFi
Nexus 7 2013 | 6.0.1
Sony Xperia Z5 Compact | 7.1.1
Huawei Watch | 7.1.1
Philips 55PUS6412 | 7.0

• Hamazaki
  • Niet online
hebben jullie soms ook weleens met 4k blurays dat de zwarte scenes blokkerig worden met hdr films, alsof je naar een mpeg2 bestand zit te kijken...

met sdr heb je dit niet, lijkt wel door de matige hdr te komen van de tv. (budgetmodel)

55pus6162

Hamazaki wijzigde deze reactie 23-02-2018 08:57 (26%)

• barchettanl
Ik wil mijn 6412 upgraden naar Android 7; de software staat hier: https://www.download.p4c..../55pus6412_12_fus_nld.zip
Maar stel dat ik terug wil downgraden naar Android 6, heeft er iemand een idee waar de vorige versie staat, of heeft iemand die nog van een vorige keer bewaard? Aan de hand van bovenstaande URL kan ik geen vorige versie recreëren.

~Edit~
Never mind - werkt als een zonnetje!!

barchettanl wijzigde deze reactie 23-02-2018 20:12 (6%)

Nexus 7 2013 | 6.0.1
Huawei Watch | 7.1.1
Philips 55PUS6412 | 7.0

• Duncan79
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 13-08 13:23
Heb de 55POS9002/12 nu een paar weken in bezit, maar het valt me op dat hij regelmatig een tikkend/krakend geluid maakt. Is volgens mij het geluid van de kunststof behuizing die uitzet/krimpt. Komt dit doordat het scherm zo dun of fragiel is?

• HE1
quote:
lennox-06 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:51:
[...]

dat weet ik, maar is dat niet een soort 'beeldverbeteraar' ?. ik zet liever al die opties uit.

is de 55pus6162 nou een VA paneel of een IPS ? is het een edge-lit of een direct-led ? op internet krijg ik incorrecte info over dit.
nee ik bedoel geen beeldverbeteraar...wat je doet is eerst HDR content afspelen, dan laten spelen maar mag ook op pauze zetten, dan ga je naar tv instellingen> beeld> helderheid.

Dan heet het ook geen 'helderheid' maar 'HDR helderheid' en stel je helderheid contrast kleur etc af speciaal voor HDR content, net zoals je dat voor een aparte HDMI ingang zou doen.

• Hamazaki
  • Niet online
zetten jullie kleurverbetering aan op jullie uhd tv's ? ik ben niet zo van de beeldverbeteraars maar met hdr plus op max + kleurverbetering springen de kleuren eruit. maar is dat wel wat het moet zijn ?

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Review van de 49PUS6412 met verrassend een VA paneel: https://www.lesnumeriques...9pus6412-p43175/test.html Herken hem verder totaal niet dus benieuwd van welk merk die is ...

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:48
quote:
apis29 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:35:
Review van de 49PUS6412 met verrassend een VA paneel: https://www.lesnumeriques...9pus6412-p43175/test.html Herken hem verder totaal niet dus benieuwd van welk merk die is ...
Waarschijnlijk Sharp, maar zouden ook Japan Display of LG kunnen zijn. In ieder geval heb ik de 65 inch variant en dat is ook een VA-paneel. Het verschil met een IPS-paneel van LG was erg duidelijk in de winkel en sinds mijn vorige TV tevens een VA-paneel was, wil ik momenteel ook nog niet anders -- OLED daargelaten.

Inmiddels draai ik hier nu een weekje of twee met de 65PUS6412 op de nieuwe Android 7 firmware en vind dat er wat aardige verbeteringen inzitten. Waaronder de status van het huidige programma inclusief de naam wanneer je van zender wisselt en de snelle, vloeiende interface.

Enigste puntje waar ik momenteel tegenaan loop is dat de versterker (via ARC) soms niet harder gaat met de TV afstandsbediening, zachter wel. Waarna deze wel weer naar terug kan naar het oude niveau, maar niet harder. Bijvoorbeeld wanneer het volume op 30 staat, kan ik deze verzetten tussen 0-30, maar niet 31. Hebben meer mensen dit gemerkt? Misschien een workaround beschikbaar?

• apis29
  • Niet online
quote:
alex3305 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:13:
[...]

Waarschijnlijk Sharp, maar zouden ook Japan Display of LG kunnen zijn. In ieder geval heb ik de 65 inch variant en dat is ook een VA-paneel. Het verschil met een IPS-paneel van LG was erg duidelijk in de winkel en sinds mijn vorige TV tevens een VA-paneel was, wil ik momenteel ook nog niet anders -- OLED daargelaten.

Inmiddels draai ik hier nu een weekje of twee met de 65PUS6412 op de nieuwe Android 7 firmware en vind dat er wat aardige verbeteringen inzitten. Waaronder de status van het huidige programma inclusief de naam wanneer je van zender wisselt en de snelle, vloeiende interface.

Enigste puntje waar ik momenteel tegenaan loop is dat de versterker (via ARC) soms niet harder gaat met de TV afstandsbediening, zachter wel. Waarna deze wel weer naar terug kan naar het oude niveau, maar niet harder. Bijvoorbeeld wanneer het volume op 30 staat, kan ik deze verzetten tussen 0-30, maar niet 31. Hebben meer mensen dit gemerkt? Misschien een workaround beschikbaar?
Sharp ziet er heel anders uit en maakt alleen even maten zoals 60, 70, etc. en LG maakt natuurlijk alleen IPS LCD panelen dus het zal waarschijnlijk iets uit China zijn ... edit: zou dan een CSOT moeten zijn als ik zo op panelook kijk (maar die zagen er ook anders uit de laatste keer dat ik er een zag. Kan natuurlijk een nieuwe zijn ...).

Ik had al eerder een 49" 6412 review gezien en daar zat nog een LG IPS paneel in: https://hdtvpolska.com/ph...-ambilight-i-matryca-ips/

apis29 wijzigde deze reactie 27-02-2018 21:28 (5%)

• alex3305
quote:
apis29 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:22:
[...]

Sharp ziet er heel anders uit en maakt alleen even maten zoals 50, 60, etc. LG maakt natuurlijk alleen IPS LCD panelen dus het zal waarschijnlijk iets uit China zijn ... edit: zou dan een CSOT moeten zijn als ik zo op panelook kijk.

Ik had al eerder een 49" 6412 review gezien en daar zat nog een LG IPS paneel in: https://hdtvpolska.com/ph...-ambilight-i-matryca-ips/
Zeker dat LG alleen IPS maakt? Ik heb hier een LG display en dat is zeker weten een VA paneel. Misschien dat TV en monitors dan anders is. Overigens zou het mij niets verbazen als ze voor sommige markten anderen panelen gebruiken.

• apis29
  • Niet online
quote:
alex3305 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:31:
[...]

Zeker dat LG alleen IPS maakt? Ik heb hier een LG display en dat is zeker weten een VA paneel. Misschien dat TV en monitors dan anders is. Overigens zou het mij niets verbazen als ze voor sommige markten anderen panelen gebruiken.
LG gebruikt weleens panelen van andere fabrikanten maar zelf maken ze alleen IPS panelen, ook voor de monitoren. In principe is het uit de modelnaam te herleiden wat de fabrikant van het paneel zelf is ...
Zat ff te zoeken of ik er eentje kon vinden maar iets echt goed leesbaars vind ik zo gauw niet. Een LG met VA paneel is bijv. de LG 32UD59-BB.ARUGQPN waar de G (of het is een C) dan de paneelfabrikant moet zijn. Maar ik weet niet of de letters bij de monitoren voor hetzelfde staan als bij de tv's, RU is de distributieregio en dat klopt dan iig wel aangezien ik deze tegenkwam op een russische site (volgens de tv codes lijst zou mijn monitor met een 'J' een Chimei Innolux VA moeten zijn maar het is duidelijk een LG AH-IPS)
Maar de pixels in monitoren zien er sowieso heel anders uit bij LG IPS dan bij hun tv's (bijvoorbeeld die in de Poolse review van de 6412)

apis29 wijzigde deze reactie 28-02-2018 00:13 (5%)

• Hamazaki
  • Niet online
weet iemand of de 55PUS6162 een VA/IPS paneel heeft ? en een edge-lit/full led is ? op internet heb je tegenstrijdige info.

• barchettanl
Ligt aan de grootte van het scherm. Daarom ogenschijnlijk tegenstrijdige informatie.

Volgens https://www.avforums.com/...-hdr-tv-overview.2116516/ heeft de 50" PUS6162 een VA paneel, terwijl de 43" en 49" een IPS paneel hebben.
Maar ja, volgens Philips bestaat er geen 49" maar alleen 43", 50" en 55", dus hoe betrouwbaar is die info?!

Nexus 7 2013 | 6.0.1
Huawei Watch | 7.1.1
Philips 55PUS6412 | 7.0

• apis29
  • Niet online
quote:
barchettanl schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:30:
Ligt aan de grootte van het scherm. Daarom ogenschijnlijk tegenstrijdige informatie.

Volgens https://www.avforums.com/...-hdr-tv-overview.2116516/ heeft de 50" PUS6162 een VA paneel, terwijl de 43" en 49" een IPS paneel hebben.
Maar ja, volgens Philips bestaat er geen 49" maar alleen 43", 50" en 55", dus hoe betrouwbaar is die info?!
https://www.philips.nl/c-...us-ultra-hd/specificaties ;)

Hier wordt de 55" meegenomen in een roundup en zou het om een IPS paneel gaan: https://www.tek.no/artikl...samsung-ue55mu6195/429684 (krijgen het nog voor elkaar hem 3 modelnummers te geven ook O-) )

apis29 wijzigde deze reactie 05-03-2018 20:58 (19%)

• NvM
  • Laatst online: 15-08 15:00
De Philips 50PUS6161 heeft een VA-paneel. Ik heb er zelf één in huis staan en kan dit bevestigen. Een andere (bron) is: https://www.displayspecifications.com/en/model/67cac1f. Er is óók een 6162-model van 50 inch met een IPS-paneel maar dat is de 'PUT'-variant, niet de 'PUS'-variant.

Gek genoeg is deze 50 inch versie van de 6162 de enige met een VA-paneel. Alle andere schermgroottes van dit model hebben een IPS-paneel. Zie ook: https://www.displayspecifications.com/en/brand/3750b (naar het kopje 'Philips - Televisions - 2017' scrollen, en dit model opzoeken).

Zelf heb ik deze televisie aangeschaft nadat ik een LG 49UJ630V met IPS-paneel had, maar de beeldkwaliteit vond ik niet goed. Fletse kleuren, laag contrast en zwart was nog grijzer dan ik van een LCD-scherm gewend was. Deze teruggestuurd en nu weer een Philips met een VA-paneel en ik moet zeggen: voor slechts ¤ 499 is het een heerlijke televisie met (voor mij) meer dan prima beeld en neutraal maar strak design. Een prima tijdelijke oplossing tot er een OLED-televisie komt.

NvM wijzigde deze reactie 06-03-2018 12:59 (5%)

• Hamazaki
  • Niet online
net contact gehad met philips, die zeggen dat ik de website van displayspecifications mag aanhouden, maar daar staat de hdmi specifications al fout. ach ja..

er is trouwens een update uitgekomen voor mijn tv..

Hamazaki wijzigde deze reactie 07-03-2018 11:30 (53%)

• apis29
  • Niet online
quote:
NvM schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:11:
De Philips 50PUS6161 heeft een VA-paneel. Ik heb er zelf één in huis staan en kan dit bevestigen. Een andere (bron) is: https://www.displayspecifications.com/en/model/67cac1f. Er is óók een 6162-model van 50 inch met een IPS-paneel maar dat is de 'PUT'-variant, niet de 'PUS'-variant.

Gek genoeg is deze 50 inch versie van de 6162 de enige met een VA-paneel. Alle andere schermgroottes van dit model hebben een IPS-paneel. Zie ook: https://www.displayspecifications.com/en/brand/3750b (naar het kopje 'Philips - Televisions - 2017' scrollen, en dit model opzoeken).

Zelf heb ik deze televisie aangeschaft nadat ik een LG 49UJ630V met IPS-paneel had, maar de beeldkwaliteit vond ik niet goed. Fletse kleuren, laag contrast en zwart was nog grijzer dan ik van een LCD-scherm gewend was. Deze teruggestuurd en nu weer een Philips met een VA-paneel en ik moet zeggen: voor slechts ¤ 499 is het een heerlijke televisie met (voor mij) meer dan prima beeld en neutraal maar strak design. Een prima tijdelijke oplossing tot er een OLED-televisie komt.
De T van PUT of S van PUS slaat op de aanwezige tuners; van 50 inch zijn geen IPS panelen (meer) dus ook die PUT is gewoon een VA paneel ...

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:58
Ik heb vandaag voor de slaapkamer een 43PUS7202/12 gekocht. Nu heb ik boven een humax 5300C staan. Is het mogelijk om die te gebruiken met de afstandbediening van de Philips. ??

Nu moet ik de afstandsbediening gebruiken van de Philips om aan te zetten en voor netflix. En de humax afstandsbediening om mee tv te kijken.. En dat wil graag met 1 doen..

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
harley2009 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:46:
Ik heb vandaag voor de slaapkamer een 43PUS7202/12 gekocht. Nu heb ik boven een humax 5300C staan. Is het mogelijk om die te gebruiken met de afstandbediening van de Philips. ??

Nu moet ik de afstandsbediening gebruiken van de Philips om aan te zetten en voor netflix. En de humax afstandsbediening om mee tv te kijken.. En dat wil graag met 1 doen..
:N Geen HDMI-CEC: https://ziggoforum.nl/topics/81137/.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

@RvD86 Jij hebt ook de Philips 49PUS6482/12 toch?
Ik heb vorige week de update naar 7.0 geďnstalleerd maar sindsdien wil hij elke keer als ik de tv aan zet automatisch naar HDMI 2 gameconsole.

Ik bedien alles met een logitech harmony one. En ik heb daar ingesteld dat hij naar HDMI 1 moet maar toch gaat hij automatisch weer naar HDMI 2.

Heb jij daar ook last van ?

• RvD86
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:09
quote:
kaasaanfiets schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:21:
@RvD86 Jij hebt ook de Philips 49PUS6482/12 toch?
Ik heb vorige week de update naar 7.0 geďnstalleerd maar sindsdien wil hij elke keer als ik de tv aan zet automatisch naar HDMI 2 gameconsole.

Ik bedien alles met een logitech harmony one. En ik heb daar ingesteld dat hij naar HDMI 1 moet maar toch gaat hij automatisch weer naar HDMI 2.

Heb jij daar ook last van ?
Klopt!

Nee gelukkig geen last van.
Dat is behoorlijk vervelend zeg.

Ik gebruik alleen wel gewoon de originele ab van de tv en die van de decoder....

.

Nokia 7+ - Wileyfox Swift 2X

• Hamazaki
  • Niet online
hoeveel jaar ondersteuning krijg je met de philips tv's ongeveer met software updates ?

• LordLynx
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:15
Heb gisteren een 55POS9002 in gebruik genomen, mooie TV moet ik zeggen. Vond (ondanks dat ik hem nog niet geupdate heb) Android redelijk soepel lopen, beter dan op de Sony EX9005 van een vriend van me iig.

Ik liep wel tegen een probleem op, ik wilde proberen iets van mijn USBstick af te spelen maar deze wordt totaal niet gezien, ik kan in de handleiding niet vinden welke bestandsystemen de TV ondersteund, de stick is nu exFAT, klopt het dat dit niet werkt?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
LordLynx schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:02:
Heb gisteren een 55POS9002 in gebruik genomen, mooie TV moet ik zeggen. Vond (ondanks dat ik hem nog niet geupdate heb) Android redelijk soepel lopen, beter dan op de Sony EX9005 van een vriend van me iig.

Ik liep wel tegen een probleem op, ik wilde proberen iets van mijn USBstick af te spelen maar deze wordt totaal niet gezien, ik kan in de handleiding niet vinden welke bestandsystemen de TV ondersteund, de stick is nu exFAT, klopt het dat dit niet werkt?
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik vroeg mij af of ik ook via die manier 4k mkv kon afspelen.
Ik heb alleen geen ARC receiver dus ik kan geen HD geluid afspelen

• Targeter
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-08 08:44

Targeter

A faithless spirit

ik heb een 43PUS6262, en het lukt mij niet om Netflix in 4k te krijgen (via de Netflix app op de TV zelf). Als ik iets wat 4k zou moeten zijn afspeel, en ik druk op het i'tje op de AB, staat er gewoon 1080… zou dit wel gewoon moeten werken?

Targeter wijzigde deze reactie 29-03-2018 08:59 (7%)

• alex3305
@Targeter Heb je wel het duurste Netflix abonnement? Anders heb je geen 4k. Je kunt ook proberen iets met HDR af te spelen. Ik weet niet of jouw tv dat ondersteund, maar dat krijg je wel expliciet in beeld te zien.

• Loveless85
quote:
Targeter schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:58:
ik heb een 43PUS6262, en het lukt mij niet om Netflix in 4k te krijgen (via de Netflix app op de TV zelf). Als ik iets wat 4k zou moeten zijn afspeel, en ik druk op het i'tje op de AB, staat er gewoon 1080… zou dit wel gewoon moeten werken?
Check even in de specs of al je HDMI poorten HDCP2.2 ondersteunen, soms zijn dat maar 1 of 2 poorten.

Loveless85 wijzigde deze reactie 29-03-2018 11:18 (4%)

• alex3305
quote:
Loveless85 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:18:
[...]

Check even in de specs of al je HDMI poorten HDCP2.2 ondersteunen, soms zijn dat maar 1 of 2 poorten.
Heeft toch geen zin als hij het via de app in de tv probeert?

• Loveless85
quote:
alex3305 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:21:
[...]

Heeft toch geen zin als hij het via de app in de tv probeert?
Ah nee heb je helemaal gelijk in, las daar even overheen. Ik had nl. laatst hetzelfde, maar dat was via m'n Nvidia Shield

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
LordLynx schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:02:

mijn NTFS schijven werken perfect. ff formatteren dus.

• endantwit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-07 16:23
quote:
Targeter schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:58:
Misschien een domme vraag, maar heb je wel het Ultra HD-abonnement?

https://www.netflix.com/ChangePlan

• Targeter

Targeter

A faithless spirit

Yup, duurste abonnement. Netflix geeft ook netjes een 4k symbool, dat zie ik op m'n (niet-4k) Apple TV er niet bij staan. Toch pakt ie maar 1080p.

Enne… HDMI port lijkt me niet uitmaken bij een _ingebouwde_ app ;)

• Targeter

Targeter

A faithless spirit

quote:
alex3305 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:04:
@Targeter Heb je wel het duurste Netflix abonnement? Anders heb je geen 4k. Je kunt ook proberen iets met HDR af te spelen. Ik weet niet of jouw tv dat ondersteund, maar dat krijg je wel expliciet in beeld te zien.
Ik ben erachter! Blijkbaar begint de stream altijd in 1080, om later te springen naar 1440 en dan 2160. Ik heb gewoon eerder niet lang genoeg gekeken.

Hoe zou ik moeten herkennen dat HDR het doet (behalve m'n ogen vertrouwen)? Dat wordt nergens weergegeven volgens mij, en het 'beeld' menu laat nu niet de SDR opties zien, wat ik wel zie gebeuren als ik via DLNA vanaf m'n NAS HDR content afspeel.

• Hamazaki
  • Niet online
iemand ook problemen met de aspect ratio (overscan) na de update van 2 weken geleden ? (pus6162)

• josstie85
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-08 21:33
Als ik mijn huidige Philips tv (46PFL8008K) aan de muur hang, zie ik heel duidelijk de lichtpunten van de ambilight. Is dat bij de nieuwe oled tv's ook als ze strak aan de muur hangen? Wellicht dat een dikker wandbeugel een oplossing gaat zijn

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
lennox-06 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:05:
iemand ook problemen met de aspect ratio (overscan) na de update van 2 weken geleden ? (pus6162)
Wat is het probleem dan?
Ik heb namelijk wel dat als ik mn laptop aansluit dezen buiten beeld vallen ja

• Hamazaki
  • Niet online
quote:
kaasaanfiets schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:13:
[...]

Wat is het probleem dan?
Ik heb namelijk wel dat als ik mn laptop aansluit dezen buiten beeld vallen ja
na de laatste update hebben we dit probleem meegekregen van philips. je kan het beeldformaat niet meer aanpassen en op origineel zetten.

• Targeter

Targeter

A faithless spirit

Ik heb op m'n eerder genoemde 43PUS6262 erg veel last van juddering icm mijn Apple TV (4e gen, non-4k). Als ik dezelfde content via Netflix of DLNA op de TV zelf afspeel heb ik daar veel minder last van. Op mijn 10 jaar oude Bravia had ik er nooit last van.

Weet iemand waarom ik er op deze TV wel last van heb, en wat er aan te doen is?

• HE1
heb een philips 49pus7181, kan ik HDR uitzetten? kan het niet vinden.

De serie a series of unfortunate events op Netflix vindt ik veel te donkere scene's hebben met HDR....seizoen 1 had geen HDR en is stuk minder donker.

Dit heb ik niet bij alle series in netflix die hdr uitzenden...

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

quote:
HE1 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:24:
heb een philips 49pus7181, kan ik HDR uitzetten? kan het niet vinden.

De serie a series of unfortunate events op Netflix vindt ik veel te donkere scene's hebben met HDR....seizoen 1 had geen HDR en is stuk minder donker.

Dit heb ik niet bij alle series in netflix die hdr uitzenden...
Als je het HDR signaal ontvangt (er komt dan kort een melding in beeld) komt er in het menu bij beeldinstellingen een extra optie om de HDR-beeldinstellingen te wijzigen. Als je geen HDR signaal ontvangt, zoals bij gewone Tv uitzendingen, dan is deze optie niet aanwezig.
Misschien kun je daar wat mee.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Hamazaki
  • Niet online
HDR materiaal wordt in het algemeen donkerder vergeleken met SDR, of dit nou bij films of games is maakt niet uit. klopt dit ?

ik dacht eerst dat het aan mijn budget 4K hdr tv lag, maar ik heb wat materiaal vergeleken in het high segment en die hebben dit ook.

Hamazaki wijzigde deze reactie 05-04-2018 12:01 (43%)

• Hamazaki
  • Niet online
hoe hebben jullie pus6162 gekalibreerd trouwens ? ik zoek nog steeds de juiste waarden. op het internet heb je deze niet.

• alex3305
quote:
lennox-06 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:28:
hoe hebben jullie pus6162 gekalibreerd trouwens ? ik zoek nog steeds de juiste waarden. op het internet heb je deze niet.
Zoals je misschien op de laatste pagina's kunt lezen lijken ook de panelen en paneeltypes in verschillende formaten per typenummer ook te verschillen. Bijvoorbeeld IPS in een 43 inch model en een VA in een 55 inch model. Tezamen met de impopulariteit van Philips, zie je ook vaak dat calibratiewaardes van deze televisies nauwelijks te vinden zijn. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Sony of Samsung televisies.

Hier ken ik helaas ook niemand in de buurt met een goede colorimeter, dus ik heb het voorlopig maar op het oog gedaan in combinatie met de Film-preset in de televisie. Persoonlijk vind ik dat voor 95% prima ogen, zonder al te grote verschillen met de FHD Sony die ik hiervoor had.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:46

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
Ik heb de 55PUS6401 en sinds de laatste android update valt af en toe het signaal van de HDMI weg en de TV geeft aan geen signaal te hebben. Het uit en aan zetten lost het probleem op. Heeft iemand anders dit ook?

Ragdoll wijzigde deze reactie 06-04-2018 22:42 (13%)

• Hamazaki
  • Niet online
ik zie mensen android installeren op hun tv's. mag ik vragen wat de nut hiervan is ? ik ben nog nieuw in de markt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:52
quote:
lennox-06 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:46:
ik zie mensen android installeren op hun tv's. mag ik vragen wat de nut hiervan is ? ik ben nog nieuw in de markt.
Mensen installeren het niet, mensen kopen een tv met androidTV (android voor tv's).

- Voordelen:

Minder afhankelijk van de fabrikant qua apps
Mogelijkheid tot installeren 'normale' android apps (sideloading)
Native chromecast

- Nadelen

Fabrikanten gaan voor de goedkoopste processoren, niet de snelsten zullen we maar zeggen
Minder stabiel en (meestal) minder snel dan fabrikant specifieke OS

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
Ragdoll schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:46:
Ik heb de 55PUS6401 en sinds de laatste android update valt af en toe het signaal van de HDMI weg en de TV geeft aan geen signaal te hebben. Het uit en aan zetten lost het probleem op. Heeft iemand anders dit ook?
Al meer dan 2 jaar op onze PFK6550 komt dit af en toe voor, ook als er geen update is geweest raakt hij het signaal wel eens kwijt. De laatste keer (paar weken terug) hielp aan en uit schakelen ook niet meer, sinds die keer heb ik HDMI-1 leeg.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik kom er net achter dat Netflix op mijn tv geen 5.1 afspeelt. Ik heb een 49PUS6482/12

Ik heb direct wat lopen googlen maar ik lees een enorme shitstorm over 5.1 uit Philips tv's men waarschuwde mij er al voor om geen Philips te kopen maar heb ik nu een miskoop gedaan of kan ik nog iets instellen om toch 5.1 signaal naar mijn denon x540bt receiver te krijgen ?

• HE1
ik heb een 49pus7181 en sinds deze week gaat het beeld op zwart af en toe....maakt niet uit of ik netflix kijk of via hdmi3 waar mijn kpn tv op zit.

als hij op zwart gaat komt wel even hdmi 3 in beeld en dan zegt hij No Signal

De laatste software update heb ik veel langer geleden al gedaan dus dat lijkt het niet te zijn.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

quote:
HE1 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:36:
ik heb een 49pus7181 en sinds deze week gaat het beeld op zwart af en toe....maakt niet uit of ik netflix kijk of via hdmi3 waar mijn kpn tv op zit.

als hij op zwart gaat komt wel even hdmi 3 in beeld en dan zegt hij No Signal

De laatste software update heb ik veel langer geleden al gedaan dus dat lijkt het niet te zijn.
Misschien heb je het al getest maar is de HDMI kabel wel in orde of de uitgang van de decoder?
Ik vraag dit omdat ik ook zoiets heb meegemaakt, het beeld trok af en toe naar linksboven weg en werd zwart.
De tv gaf aan dat hij geen signaal had.
Uiteindelijk bleek dat mijn Ziggo-decoder defect was.

• Mr Magic
De nieuwe 8000-serie van 2018 begint langzaam leverbaar te worden:

pricewatch: Philips 49PUS8503 Zilver
pricewatch: Philips 55PUS8503 Zilver

Ben benieuwd naar de reviews, vooral op het gebied van HDR en contrast. Het zijn IPS-panelen met slechts 400 nits... Maar wel met de nieuwe "Nano ELED" technologie en wat Philips noemt "HDR Premium" (zelfverzonnen standaard volgens mij). Verder zijn het volgens toengel.net wel 100 Hz panelen met Wide Color Gamut 90% DCI/P3.

• bartus1989
Hoi!

We zijn opzoek naar een nieuwe TV, want onze huidige Philips 32 inch 6500 serie is qua software zo ontzettend brak dat er een andere moet komen. Het ding liep steeds vast en was ontzettend traag. Nu vind ik de tv's van Philips gewoon heel mooi.

Zijn de huidige modellen, zoals de Philips 43PUS6412 beter of is dat nog steeds zo'n bak ellende?
Hoe staat Android TV tegenwoordig in verhouding met Tizen of WebOs?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:22
Ik heb het hier al eerder aangegeven, maar wij hebben vooralsnog alleen maar plezier van onze philips tv’s. Zowel de 32PFS6401 maar ook de 55pus7181 geven prachtig beeld, zien er lekker uit en hebben ambilight. Android tv is gewoon een OS, de andere die je noemt ken ik niet. Er worden met de regelmaat van de klok nieuwe firmware’s geleverd, overigens heb ik geen idee wat ze toevoegen of oplossen omdat wij geen problemen hebben (gehad). Geluid blijft een aandachtspunt, ook bij de 7181 die wordt geleverd met een soort van soundbar. Dat mag echt geen naam hebben. Met een platte tv en een behoefte aan redelijk geluid zijn externe speakers gewoon noodzakelijk. Maar goed, dat is gewoon natuurkunde. Dat zie ik de techniek de komende jaren niet oplossen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15-08 20:48
Momenteel zijn de Philips nieuwere TV series gewoon goed in wat ze moeten doen, perfecte beeldkwaliteit, en ook software matig draaien ze gewoon goed, en zoals boven al aangegeven, er komen regelmatig nieuwe updates uit. Ook de Android loopt prima, zijn al met de 7 bezig op de nieuwere tv`s.
Zelf kijk ik op een PUS7601 en een OLED 873, meer dan 100 % tevreden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
Winkiller schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:27:
[...]

Al meer dan 2 jaar op onze PFK6550 komt dit af en toe voor, ook als er geen update is geweest raakt hij het signaal wel eens kwijt. De laatste keer (paar weken terug) hielp aan en uit schakelen ook niet meer, sinds die keer heb ik HDMI-1 leeg.
En weer terug naar HDMI-1, hij was de receiver (weer) kwijt op HDMI-4. :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• luctes
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 06-08 13:00
quote:
josstie85 schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:46:
Als ik mijn huidige Philips tv (46PFL8008K) aan de muur hang, zie ik heel duidelijk de lichtpunten van de ambilight. Is dat bij de nieuwe oled tv's ook als ze strak aan de muur hangen? Wellicht dat een dikker wandbeugel een oplossing gaat zijn
Conceptueel is het NIET de bedoeling dat ABL TV's strak tegen de muur gehangen worden: met een spacing van 10 tot 15 cm heb je de 'beste' effecten (= diffuse cloud op achterliggende muur). Ik laat mijn TV op de voet.

• luctes
quote:
dinandus schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:52:
Momenteel zijn de Philips nieuwere TV series gewoon goed in wat ze moeten doen, perfecte beeldkwaliteit, en ook software matig draaien ze gewoon goed, en zoals boven al aangegeven, er komen regelmatig nieuwe updates uit. Ook de Android loopt prima, zijn al met de 7 bezig op de nieuwere tv`s.
Zelf kijk ik op een PUS7601 en een OLED 873, meer dan 100 % tevreden.
Wat te denken van de nieuwe 8503: nanoLED is toch wederom LCD back lit ... wat is het verschil met de 7-serie ?

• luctes
quote:
Mr Magic schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:32:
De nieuwe 8000-serie van 2018 begint langzaam leverbaar te worden:

pricewatch: Philips 49PUS8503 Zilver
pricewatch: Philips 55PUS8503 Zilver

Ben benieuwd naar de reviews, vooral op het gebied van HDR en contrast. Het zijn IPS-panelen met slechts 400 nits... Maar wel met de nieuwe "Nano ELED" technologie en wat Philips noemt "HDR Premium" (zelfverzonnen standaard volgens mij). Verder zijn het volgens toengel.net wel 100 Hz panelen met Wide Color Gamut 90% DCI/P3.
De 8503 is voor mij niet voldoende omdat ik veel overdag TV kijk (te weinig helderheid gewoon). Vermits de POS9002 maar ¤200 meer kost et tot 99% DCI gaat en > 900 nits heeft die mijn voorkeur.
p.s. 55pus8503 te verkrijgen < ¤ 1000 in BEL mits enig aandringen.

• dinandus
quote:
luctes schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Wat te denken van de nieuwe 8503: nanoLED is toch wederom LCD back lit ... wat is het verschil met de 7-serie ?
Sorry voor het misverstand over de 7, bedoelde de Android Nougat versie op de tv, en geen 7 tv modellen-series.

Geloof niet in 55 ich series, ken alle niet zo een twee drie, en geen tijd over, maar voor hogere Nit's weergave komen eerder de 8102 en of de 8602 series in aanmerking naast de Oled versies. Nit's gaan van 750 tot piek rond de 1000.

Tip, mischien eens bij vraag en aanbod kijken.

De Oled 803 serie zal ook een iets hogere HDR piekweergave kennen door het iets verbeterde Oled panel dan de 9002.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik zag dat de ING de website vernieuwd heeft. Tevens ook de rentepunten winkel en ook wat artikelen.
Even een overzichtje gemaakt van alle Philips tv's die er te vinden zijn tov de goedkoopste prijs op kieskeurig.

Omschrijving typeING PrijsRentepuntenTotaalprijsKieskeurig prijsVerschil
Philips 43" 4K Smart TV (43PUS7202/12)¤ 6651700¤ 682¤ 699-¤ 34
Philips 49" 4K Smart TV (49PUS7272/12)¤ 7402900¤ 769¤ 799-¤ 59
Philips 55'' 4K Smart TV (55PUS7502/12)¤ 9492900¤ 978¤ 968-¤ 19
Philips 55" 4K OLED TV (55POS9002/12)¤ 1,3002500¤ 1,125¤ 1,599-¤ 299
Philips 55" 4K Smart TV (55PUS8602/12)¤ 2,30025000¤ 2,550¤ 2,639-¤ 339
Philips 55" 4K UHD-TV (55PUS7181/12)¤ 8992800¤ 927¤ 999-¤ 100
Philips 65" 4K OLED TV (65OLED973/12)¤ 3,00024000¤ 3,240¤ 3,799-¤ 799
Philips 65" 4K Smart TV (65PUS7502/12)¤ 1,4158000¤ 1,495¤ 1,493-¤ 78
Philips 65" 4K Smart TV (65PUS8102/12)¤ 1,5996400¤ 1,663¤ 1,769-¤ 170
Philips 65" 4K Smart TV (65PUS8602/12)¤ 1,65010000¤ 1,750¤ 1,799-¤ 149

https://www.spectre.ai?ref=Viper (The world's first broker-less financial trading platform)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

heeft iemand hier z'n google home al gekoppeld aan zn philips tv.

Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om de tv aan en uit te zetten via home of om een serie via netflix af te spelen. Dan zeg ik: "Hey Google play the flash on my tv". Dan zegt hij steeds: "Sorry i cant play netflix on android tv yet, try using your android tv remote instead"
FFS het is toch android tv waarom werkt dit dan niet. Als ik zeg play something from Coldplay on my tv dan start hij netjes spotify op op mijn tv. Zelf als de tv uit staat wil hij hem wel aanzetten.

Op de phrase: "Hey google turn off/on my tv." zegt hij: "I could not turn of/on your tv. please consult your tv manual or tv manufacture on whether tis is supported"

Zucht technologie zuigt soms zo hard....

En ik heb EasyLink aan staan. en mijn tv ondersteurd CEC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:10
.

deBennie wijzigde deze reactie 07-05-2018 16:02 (99%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Magic
Philips heeft een cashback actie op TV's aangeschaft tussen 13 mei en 29 juni:

https://www.philips.nl/c-w/acties/750-eur-tv-cashback.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08-08 20:16
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen om een 2e tv aan te schaffen (max 50"). Tv wordt gebruikt voor gevarieerde doeleinden:

- tv voor de kids (zij kijken nu op een oude 42" plasma)
- aansluiten ps4 pro, dus 4k scherm
- kijken hdr materiaal netflix/amazon/ps4 pro

Ik moet toegeven dat het lastig is om een relatief goedkope tv te vinden die hdr enigszins goed weergeeft. Echter ik ben ook wel gecharmeerd van ambilight icm gaming en philips biedt relatief goedkope toestellen aan in 4k.

Nu las ik recent dat er toch Philps toestellen zijn met een VA-paneel (ipv IPS met slecht contrast wat niet werkt voor HDR als ik het goed heb, hoe kun je van slecht contrast in SDR ineens goed contrast in HDR maken. Contrast is toch nog steeds verschil tussen diepste zwart en felste wit dacht ik), nl de 50"panelen. Dan kom je dus uit bij een 50PUS6262 of 50PUS6272. Ook zou de 49PUS6412 ook geleverd worden met VA paneel maar dit lijkt een 'panel lottery'.

Vragen die ik heb en waar mensen met gebruikerservaring wellicht wat input kunnen geven:
- Linux Philips Smart TV systeem lijkt niet echt gebruiksvriendelijk. Hoe bevalt dit, en is Netflix en Amazon in 4k HDR via de interne apps?
- Zit op de Android TV toestellen (de 6412 dus) nu wel Amazon 4k HDR?
- Is Ambilight 2 vs Ambilight 3 een 'wereld van verschil' of verwaarloosbaar (3=ook boven de tv led's)
- Hoe kun je testen of een paneel een VA paneel is?
- Deze toestellen beschikken volgens mij allemaal niet over een wide color gamut. Weet iemand nog een goede site waar je dit kunt checken?

Ik zie momenteel de 49PUS6412 te koop voor 550 euro bij Coolblue. Daar hebben ze een coulant retour beleid dus zit te dubben om dit toestel te bestellen en hopelijk een VA-variant te krijgen. Iemand daar ervaring mee? Kan de tv altijd weer retourneren binnen een week.

Alternatieven met betere HDR zijn allemaal toestellen van 800-1200 euro. Philips is wat dat betreft wel aantrekkelijk qua prijsstelling.

• Mr Magic
Een eerste review van de 55PUS8303:

https://www.homecinemamag...evarieerde-kijkgewoontes/

• Hamazaki
  • Niet online
wie gebruikt hier de optie 'kleurcorrectie' met HDR ? ik ben voorstander om alle beeldverbeteraars uit te zetten, maar dit ziet er echt goed uit met HDR. Het werkt beter dan SDR.

Hamazaki wijzigde deze reactie 17-05-2018 15:25 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yo_flow
Op het forum van Toengel informatie gevonden over een recente update voor de volgende modellen;

2018 (Download)
- 65OLED973 OLED
- 65OLED873 OLED
2017 (Download)
- 9002 OLED
- 8602 Quantum Dot
- 8102 Local Dimming
- 7502
- 6412, 6482

Changelog Firmware TPM171E_003.000.240.000 - Date: 2018/05/21

- Improvements for sound interruptions after channel change
- Improvements to media playback
- Improvements for ARC connection
- Fix to avoid at audio being heard at 4AM/6AMon some ARC devices
- Fix for standby issue with PS4
- Fix for USB screen being shown at boot-up
- Fix for OLED TV’s where Clear Image Residue did not work when triggering it through settings menu
- Fix for TV switching to Google Play Movies instead of HDMI
- Updated translation string database
- RC SW update
- Re-enable RC5 support not available yet

Onbekend wanneer deze in Nederland wordt uitgerold.

Edit; update is te downloaden via software update!

Yo_flow wijzigde deze reactie 26-05-2018 12:46 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dinandus
Mijn OLED 873 heeft gisteren de Update binnen gehaald, zo op oog weinig verbeterd, Netflix ziet er iets beter uit in HDR.
Verder is wachten op HDR bij zowel Prime Video en YT. En voor bij Prime Video trouwens de HDR10+.

• Greenie
  • Laatst online: 29-05 21:40
Iemand die een bluetooth speaker/headphone gebruikt in combinatie met zijn philips smart TV ?
Ik krijg mijn quietcomfort 35 niet gevonden als bluetooth device.

• gerbenp
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:55
quote:
Ragdoll schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:46:
Heb je nog last van dit probleem? Ik heb ook zo'n soortgelijk probleem en heb het tijdelijk zo opgelost met een workaround: Probeer eens de Google Chromecast Reciever-applicatie te downgraden (en automatische update in de Play Store uitschakelen) en kijken of je er dan nog last van hebt.. Bij mij heeft dit geholpen, heeft ook op het supportforum van philips gestaan, maar is nu helaas offline gehaald waardoor ik het idee heb dat ze het hebben laten zinken, of het een Philips probleem is of Google, geen idee.. :X

Ik kon het volgens mij via deze manier reproduceren door een app te openen die de Cast discover triggered als het ware, Spotify deed dit bij mij (vooral op een iPhone 7) vaak zonder dat ik al iets van muziek of iets dergelijks aan het casten was..

Gaat om een 43PUS6551 overigens, 32PFS6402 lijkt er ook last van te hebben :/.

• Ragdoll

Ragdoll

@gerbenp Nee probleem is net zo spontaan verdwenen als gekomen. Maar het gebeurde bij mij @ random terwijl we gewoon kabel televisie keken.

• gerbenp
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:55
quote:
Ragdoll schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:17:
@gerbenp Nee probleem is net zo spontaan verdwenen als gekomen. Maar het gebeurde bij mij @ random terwijl we gewoon kabel televisie keken.
Via een decoder (horizon / ziggo mediabox XL) over HDMI gebeurde het hier vooral mee.. heb hem nu gedowngrade de applicatie tijdelijk, zal hem eens upgraden de applicatie weer en kijken of het nog voorkomt. Had de tv ook al gereset en leek ook verder niet te helpen... :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loveless85
Ligt het nou aan mij of is er echt een enorme overlap tussen zowel de 2017 als 2018 modellen, en zelfs de 2018 modellen onderling?

Zie deze vergelijking: https://tweakers.net/pric...;1170679;1163797;1170697/

Het heeft op hoofdlijnen eigenlijk allemaal zo'n beetje dezelfde features, ligt binnen 100 euro van elkaar, en in sommige dingen (refresh rate en PPI) zijn de 2017 modellen (op papier) 'beter' dan hun 2018-opvolgers.

Bv. de 49PUS7502 (2017) met een refresh rate van 100Hz en 2200PPI vs. de 49PUS7503 (2018) met een refresh rate van 60Hz en 1700PPI...

Wat mis ik?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:34:
Ik kom er net achter dat Netflix op mijn tv geen 5.1 afspeelt. Ik heb een 49PUS6482/12

Ik heb direct wat lopen googlen maar ik lees een enorme shitstorm over 5.1 uit Philips tv's men waarschuwde mij er al voor om geen Philips te kopen maar heb ik nu een miskoop gedaan of kan ik nog iets instellen om toch 5.1 signaal naar mijn denon x540bt receiver te krijgen ?
Ik quote mijzelf even.

Kan iemand iets meer vertellen over 5.1 output via netflix op de tv ?
Ik vind het waardeloos dat dit niet werkt. Als ik dit van tevoren wist had ik nooit deze tv gekocht.

Hebben jullie wel 5.1 dolby digital output naar je receiver als je via Netflix kijkt?

• Ragdoll

Ragdoll

@kaasaanfiets Ik heb dit ook een tijd gehad en is vanzelf opgelost geweest met een update. Probeer dus alles even te updaten naar de laatste versie.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
Ragdoll schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:18:
@kaasaanfiets Ik heb dit ook een tijd gehad en is vanzelf opgelost geweest met een update. Probeer dus alles even te updaten naar de laatste versie.
En dan bedoel je de app ofzo? Want de tv kan ik niet verder updaten.

• Ragdoll

Ragdoll

@kaasaanfiets Nee gewoon de TV software. Ik draai op de 55pus6401/12 android 7.1.2 en ik heb dat probleem niet meer terwijl ik dit voorheen wel had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
Ragdoll schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:31:
@kaasaanfiets Nee gewoon de TV software. Ik draai op de 55pus6401/12 android 7.1.2 en ik heb dat probleem niet meer terwijl ik dit voorheen wel had.
Hey tof ik checkte net nog even of er een update was en inderdaad kon hij een update downloaden. Ik moest weg dus installeer hem na mn werk direct even. Ben erg nieuwsgierig
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True