Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

quote:
RvD86 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:32:
Android 7 zou al uit moeten zijn voor deze tv (pus6482)
Ik heb toen ik de tv opstarte gelijk een update gehad.
Maar de tv draaid nog steeds op 6.0.1

Als ik zoek naar updates geeft deze aan dat de meest recente versie is geÔnstalleerd.
Wordt dit soms gefaseerd uitgerold dat ik gewoon even geduld moet hebben of kan ik deze op een andere manier erop krijgen?
Als ik hem heb ga ik het even controleren. Maar inderdaad het zal wel net als bij telefoons gefaseerd uitgerold worden.
Wat is je verdere indruk van de tv? Ik kon helemaal geen reviews vinden over dit model.

• RvD86
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13:39
quote:
kaasaanfiets schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:01:
[...]

Als ik hem heb ga ik het even controleren. Maar inderdaad het zal wel net als bij telefoons gefaseerd uitgerold worden.
Wat is je verdere indruk van de tv? Ik kon helemaal geen reviews vinden over dit model.
Helemaal goed.

Ja eigenlijk super!
maar zoals ik al vertelde kom ik van een full hd tv af.
Dus beeldkwaliteit is er voor mij stukken op vooruit gegaan.
4k, HDR enz enz
Dat ambilight was even wennen maar vind ik nu echt geweldig.

Android werkt ook goed en snel.

Dus al met al ben ik erg tevreden.

Nokia 7+ - Wileyfox Swift 2X

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
RvD86 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:50:
[...]

Helemaal goed.

Ja eigenlijk super!
maar zoals ik al vertelde kom ik van een full hd tv af.
Dus beeldkwaliteit is er voor mij stukken op vooruit gegaan.
4k, HDR enz enz
Dat ambilight was even wennen maar vind ik nu echt geweldig.

Android werkt ook goed en snel.

Dus al met al ben ik erg tevreden.
Wat vind je van de soundbar ?

• RvD86
quote:
kaasaanfiets schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:22:
[...]

Wat vind je van de soundbar ?
Volgens mij klonk die wel aardig...maar niet echt geprobeerd omdat ik (bijna) meteen m’n 2.1 set heb aangesloten.
Had m eigenlijk meteen aangesloten maar m’n optische kabel bleek kapot.

• RvD86
quote:
kaasaanfiets schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:01:
[...]

Heb je hem al binnen?
Hoe bevalt de tv?

Heb je al kunnen kijken voor de update?

• Vic83
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 31-10 08:44
Onze Philips (46pfl7007) lijkt de geest te hebben gegeven na 4,5 jaar. Flikkerend beeld en gekleurde sneeuw is te zien...

Bij een zoektocht naar een vervanger, komen we toch opnieuw bij Philips uit. Heeft iemand ervaring met de 49PUS6482 ? We willen graag (wie niet) een betrouwbaar toestel met een zo mooi mogelijk beeld voor maximaal 800 Euro...

Benieuwd naar jullie reacties!

• luctes
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 06-08 13:00
quote:
Vic83 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:24:
Onze Philips (46pfl7007) lijkt de geest te hebben gegeen na 4,5 jaar. Flikkerend beeld en gekleurde sneeuw is te zien...

Bij een zoektocht naar een vervanger, komen we toch opnieuw bij Philips uit. Heeft iemand ervaring met de 49PUS6482 ? We willen graag (wie niet) een betrouwzbaar toestel met een zo mooi mogelijk beeld voor maximaal 800 Euro...

De meeste gebruikersreviews zijn positief (zie site van philips zelf).
Persoonlijk vind ik de helderheid van 400 nits wat zwak vooral als je veel overdag tv kijkt maar als je absoluut bij deze schermgrootte wil blijven heb je niet veel keuze bij Philips (in de 55" range heb je meer keuze). Mits de juiste keuze van webwinkel geraak je makkelijk onder de 650 euro voor dit toestel.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
RvD86 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:09:
[...]

Heb je hem al binnen?
Hoe bevalt de tv?

Heb je al kunnen kijken voor de update?
Ik heb hem inderdaad binnen.
Ik had hem gister geŁpdate hij is nu versie 6.0.1 en helaas geen nieuwere update.

Hij bevalt verder goed. Niks op aan te merken op dit moment.
quote:
Vic83 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:24:
Onze Philips (46pfl7007) lijkt de geest te hebben gegeven na 4,5 jaar. Flikkerend beeld en gekleurde sneeuw is te zien...

Bij een zoektocht naar een vervanger, komen we toch opnieuw bij Philips uit. Heeft iemand ervaring met de 49PUS6482 ? We willen graag (wie niet) een betrouwbaar toestel met een zo mooi mogelijk beeld voor maximaal 800 Euro...

Ik heb deze tv nu net een week. Maar ik heb geen ervaring met andere tv's dus ik kan je niet een objectief antwoord geven.
Maar ik vind het verder wel een mooi ding. Android tv werkt leuk en ben ik wel blij mee. Alleen jammer dat er in de afstandsbediening geen microfoon zit.

kaasaanfiets wijzigde deze reactie 08-11-2017 21:14 (57%)

• Vic83
Bedankt voor de reacties! Maar in een winkel waar ik ging kijken (BCC) ben ik aardig bang gemaakt voor Philips. Ze gaven daar aan dat de binnenkant niet goed zou zijn en er relatief veel dingen stuk gaan. Ook zouden de TV's van Philips vaak vastlopen. Hoe is jullie ervaring daarmee?

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15-11 07:55
Heb een PUS7600 (2015) gehad, echt een mooi beeld maar een draak van een software. Ene vastloper na de ander.
Heb nu een PUS7502 (2017) en deze heft echt betere software. Kan gewoon heen en weer tussen smart-TV en TV en Netflix zonder de boel minuutje van stroom te halen ;-)
Tevens fatsoenlijke verbinding tussen TV en Soundbar via hdmi-sec.

• luctes
quote:
Vic83 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:59:
Bedankt voor de reacties! Maar in een winkel waar ik ging kijken (BCC) ben ik aardig bang gemaakt voor Philips. Ze gaven daar aan dat de binnenkant niet goed zou zijn en er relatief veel dingen stuk gaan. Ook zouden de TV's van Philips vaak vastlopen. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Niet teveel luisteren naar onwetende verkopers ... TP Vision heeft software en hardware matig een serieuze inhaalbeweging geleverd met de implementatie van de nieuwe P5-processor. Als het over OLED gaat, lees ik hier op het forum trouwens meer klachten over de LG's dan over de Philips TV's. Bovendien krijg je bij Philips, mits wat aandringen, een garantie van 5 jaar met service@home (en keuze van de juiste webwinkel). Persoonlijk zal ik dit jaar nog de 65PUS8102 aanschaffen maar ik wacht nog op de nieuwe acties die eraan komen vanaf 16 November.

• Vic83
quote:
luctes schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:09:
[...]

Niet teveel luisteren naar onwetende verkopers ... TP Vision heeft software en hardware matig een serieuze inhaalbeweging geleverd met de implementatie van de nieuwe P5-processor. Als het over OLED gaat, lees ik hier op het forum trouwens meer klachten over de LG's dan over de Philips TV's. Bovendien krijg je bij Philips, mits wat aandringen, een garantie van 5 jaar met service@home (en keuze van de juiste webwinkel). Persoonlijk zal ik dit jaar nog de 65PUS8102 aanschaffen maar ik wacht nog op de nieuwe acties die eraan komen vanaf 16 November.
Ok, bedankt! Maar helaas beschikt de 49PUS6482 nog niet over die nieuwe P5-processor, maar over een Philips Quad-core processor. Maakt dit de TV dan meteen een stuk onbetrouwbaarder?

En, acties vanaf 16 november, hoe weet u dit?

• luctes
quote:
Vic83 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:57:
[...]

Ok, bedankt! Maar helaas beschikt de 49PUS6482 nog niet over die nieuwe P5-processor, maar over een Philips Quad-core processor. Maakt dit de TV dan meteen een stuk onbetrouwbaarder?

En, acties vanaf 16 november, hoe weet u dit?
Daarom hoeft het toestel inderdaad niet minder betrouwbaar te zijn zolang je maar de laatste software kan downloaden. Betreffende de 'nieuwe' acties weet ik dat van audiovision.be maar wat ze juist inhouden mocht/kon/wil de medewerker niet vertellen per mail (hij raadde mij aan telefonisch ctc te nemen). Ik wacht dus nog een weekje af.

• ambi1961

• luctes

• jonk_jeroen
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 05-04 16:52
Iemand ervaring met de 43PUS7202 of 49PUS7502?

• Soeski
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12-11 10:47
Gisteren een update geinstalleerd op de PUS8601/12, die niet op de site staat (nog)? Het was een nieuwere dan die van augustus. Ik heb nog niet gekeken welke versie het nu is en ik heb dus ook nog geen changelog. Werkt goed in ieder geval en ik hoefde de tv ook niet meer van de stroom af te halen; na de update werkte alles direct probleemloos en sneller. Het duurde even maar het wordt toch nog wat met dit "oude" beestje :)

• vinno86
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-11 09:40
quote:
Vic83 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:59:
Zal wel minder marge op zitten dan een LG of Samsung haha..

• luctes
quote:
Soeski schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:27:
Gisteren een update geinstalleerd op de PUS8601/12, die niet op de site staat (nog)? Het was een nieuwere dan die van augustus. Ik heb nog niet gekeken welke versie het nu is en ik heb dus ook nog geen changelog. Werkt goed in ieder geval en ik hoefde de tv ook niet meer van de stroom af te halen; na de update werkte alles direct probleemloos en sneller. Het duurde even maar het wordt toch nog wat met dit "oude" beestje :)

luctes wijzigde deze reactie 13-11-2017 13:57 (12%)

• Soeski
quote:
Nou... oud omdat modeljaar 2016 (eind 2015 gekocht). Zelfs Philips vindt het al een "oud" model (geen P5) en elke keer is er twijfel of er nog softwareupdates komen, omdat hij dus al 2 jaar oud is...
Ik hoop de TV nog jaren te kunnen gebruiken! In ieder geval heb ik Android 6.0 en Kodi nu goed werkend. Ik durfte het nooit aan om de TV zelf te laten decoden, maar dat gaat met de six-core cpu prima blijkbaar. (Behalve Blu-Ray ISOs, maar de overige gecomprimeerde formaten doen het goed zoals MKV).

Soeski wijzigde deze reactie 13-11-2017 14:12 (33%)

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-11 17:27
off-topic
ik zit erover na te denken om mijn 49pus7181 te vervangen door een OLED.
Maar wat is een realistisch vraagprijs?

on-topic
P5 is beeldprocessor en heeft niets te maken processor die de interface/os (android) laat draaien.
Blijf me erover verbazen dan er in de topmodellen geen high end SOC zit. Zou zoveel oplossen.

Heb trouwens net de update (staat bij eind sept) en plex werkt weer perfect.
Hopen dat het zo blijft

DarkChylde wijzigde deze reactie 16-11-2017 11:24 (13%)

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:14

Winkiller

De Mopperpot

quote:
DarkChylde schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:46:
Heb trouwens net de update (staat bij eind sept) en plex werkt weer perfect.
Hopen dat het zo blijft
Grrrr bij mij is precies andersom op een 40PFK6550, ook Netflix stottert weer meer.
Ik moet Plex echt op 8MB 1080 HD zetten wil ik nog een beetje kunnen kijken.

Gelukkig gaat het een stuk beter met de Chromecast maar ook hiermee soms stotters.

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• StanPC
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-11 08:35
Heeft iemand toevalling de 55PUS8602/12 al in huis? Ben opzich redelijk geÔnteresseerd in deze TV. Echter nog weinig bekend over deze TV, eerste QLED van Philips en van wat ik kan vinden zijn de prestaties beter dan QLED van de Samsungs.

• luctes
quote:
StanPC schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:04:
Heeft iemand toevalling de 55PUS8602/12 al in huis? Ben opzich redelijk geÔnteresseerd in deze TV. Echter nog weinig bekend over deze TV, eerste QLED van Philips en van wat ik kan vinden zijn de prestaties beter dan QLED van de Samsungs.
Ik verwacht er eigenlijk niet veel van want het blijft een edge LED en ik vermoed dat het beeld minder uniform gaat zijn dan dat van zijn broer (de 8102 die direct led is met FALD en bovendien 500 euro goedkoper). Reviews afwachten maar ik heb mijn zinnen gezet op de 8102.

• Soeski
quote:
Soeski schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:10:
[...]

Nou... oud omdat modeljaar 2016 (eind 2015 gekocht). Zelfs Philips vindt het al een "oud" model (geen P5) en elke keer is er twijfel of er nog softwareupdates komen, omdat hij dus al 2 jaar oud is...
Ik hoop de TV nog jaren te kunnen gebruiken! In ieder geval heb ik Android 6.0 en Kodi nu goed werkend. Ik durfte het nooit aan om de TV zelf te laten decoden, maar dat gaat met de six-core cpu prima blijkbaar. (Behalve Blu-Ray ISOs, maar de overige gecomprimeerde formaten doen het goed zoals MKV).
Even een quote van mezelf; Android 6 heeft niet lang geleefd op de TV. De volgende update, waarvan ik geen release notes had en niet wist wat er in zat, was al Android 7! Nu is er alweer een nieuwe release met kleine fixes. Kortom; ondanks de ouderdom is de 8601 nog steeds voorzien van updates. De TV doet het ook sinds Android 6 (en nu 7) elke dag foutloos.

• djaxelb
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 04-11 00:56
Hallo Tweakers :),

ik heb een vraagje over een Philips TV die ik sinds zaterdag in huis heb staan. Het gaat om de 43PUS6162 UHD TV.
Het is mij opgevallen, dat er een aantal vlekken op of in het scherm zitten. Vlekken die ook behoorlijk zichtbaar zijn of het nou om een bewegend of stilstaand beeld gaat. Ik heb totaal geen idee of het mogelijk is om hiero een foto te plaatsen en zo ja, hoe ? :) Dan zou ik meteen kunnen laten zien wat ik bedoel.
Nu omschrijf ik het maar.
Het zijn er 4.
De een lijkt op een J of de onderkant van de 5, dus die halve cirkel.
De ander op een comma.
De andere 2 zijn ronde vlekken van geschat 2 a 3 cm in diameter.
Ik irriteer me er aan.
Volgens Philips ligt het 'binnen de specificaties' en is het dus normaal.
Ik vind van niet.
Ik vraag mij af, zijn er medetweakers die dit toestel in huis hebben staan ?
Zo ja, heb jij er ook last van ?

Ik had al eerder 'gezeik'met een UHD TV van LG. Ik heb het na 6 maanden voor elkaar gekregen om dat toestel om te ruilen met de Philips. Ben er verders wel tevreden mee, maar die vlekken irriteren me hahahahahaahahaah

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 13:45
Mijn 65 inch heeft met een witte achtergrond ook veel cloudvorming. Doen ze geen bal aan. Ik vind het niet normaal, maar volgens hun is dat gewoon.

• djaxelb
Bij mij is het meer een vorm van burninachtig iets. In elke content te zien in de een wat minder en de ander wat meer. Clouding is amper aanwezig op mn tv. Gelukkig

• Soeski
Inmiddels zit de 55PUS8601/12 op Android 7.1.2, dus ook Netflix HDR! Even getest, en de TV doet in ieder geval alsof het werkt ;). Als ik een HDR stream start komt er een berichtje in het scherm met "HDR aan" rechts onderin. Valt weer niet tegen.

• luctes
quote:
djaxelb schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:27:
Hallo Tweakers :),

ik heb een vraagje over een Philips TV die ik sinds zaterdag in huis heb staan. Het gaat om de 43PUS6162 UHD TV.
Het is mij opgevallen, dat er een aantal vlekken op of in het scherm zitten. Vlekken die ook behoorlijk zichtbaar zijn of het nou om een bewegend of stilstaand beeld gaat. Ik heb totaal geen idee of het mogelijk is om hiero een foto te plaatsen en zo ja, hoe ? :) Dan zou ik meteen kunnen laten zien wat ik bedoel.
Nu omschrijf ik het maar.
Het zijn er 4.
De een lijkt op een J of de onderkant van de 5, dus die halve cirkel.
De ander op een comma.
De andere 2 zijn ronde vlekken van geschat 2 a 3 cm in diameter.
Ik irriteer me er aan.
Volgens Philips ligt het 'binnen de specificaties' en is het dus normaal.
Ik vind van niet.
Ik vraag mij af, zijn er medetweakers die dit toestel in huis hebben staan ?
Zo ja, heb jij er ook last van ?

Ik had al eerder 'gezeik'met een UHD TV van LG. Ik heb het na 6 maanden voor elkaar gekregen om dat toestel om te ruilen met de Philips. Ben er verders wel tevreden mee, maar die vlekken irriteren me hahahahahaahahaah
Het is en blijft een edge led toestel, dus het beeld is sowieso minder uniform en egaal dan met een direct LED (FALD) zoals de 8102. Ook de (nieuwe) QLED van Philips is een edge led. Mss dat je wat kan experimenteren met helderheid en contrast om de vlekken weg te kriijgen .

• luctes
Heeft iemand al de nieuwe QLED (8602) aangeschaft om zijn ervaringen te delen ?

• djaxelb
quote:
luctes schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:42:
[...]

Het is en blijft een edge led toestel, dus het beeld is sowieso minder uniform en egaal dan met een direct LED (FALD) zoals de 8102. Ook de (nieuwe) QLED van Philips is een edge led. Mss dat je wat kan experimenteren met helderheid en contrast om de vlekken weg te kriijgen .
Het beeld heeft idd een uniformiteits probleem. Is zichtbaar In een spel tijdens het draaien met de camera. Dat is idd met een beetje stoeien met de instellingen weg te werken, niet volledig maar wel zodanig dat het me niet stoort.
Die vlekken daarentegen juist niet. Het is ook het eerste wat mij opviel toen ik de TV voor het eerst aanzette. Het lijkt er ook heel erg op dat ze zich daadwerkelijk OP het scherm bevinden maar dan aan de binnenkant.
Probeer er aan te wennen, maar krijg het niet voor elkaar hahahhahahaahh. Nu tijdens het typen zie ik ze zitten.In volle glorie :9
Ik ga voor een omruiling, komt goed, hoop ik ( Zal je net zien dat op t nieuwe toestel er nog meer vlekken zitten... )

• luctes
quote:
djaxelb schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:50:
[...]

Het beeld heeft idd een uniformiteits probleem. Is zichtbaar In een spel tijdens het draaien met de camera. Dat is idd met een beetje stoeien met de instellingen weg te werken, niet volledig maar wel zodanig dat het me niet stoort.
Die vlekken daarentegen juist niet. Het is ook het eerste wat mij opviel toen ik de TV voor het eerst aanzette. Het lijkt er ook heel erg op dat ze zich daadwerkelijk OP het scherm bevinden maar dan aan de binnenkant.
Probeer er aan te wennen, maar krijg het niet voor elkaar hahahhahahaahh. Nu tijdens het typen zie ik ze zitten.In volle glorie :9
Ik ga voor een omruiling, komt goed, hoop ik ( Zal je net zien dat op t nieuwe toestel er nog meer vlekken zitten... )
Lijkt mij dan toch een fout te zijn in de aansturing van het paneel: idd, toestel restitueren of vragen om een omruiling is de beste optie.

• Crypts
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12-11 11:11
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een tv om mijn wat oudere LG plasma te gaan vervangen en nu viel mijn oog op de 65PUS8102. Echter de goedkoopste prijs op tweakers geeft §2150 aan (en daar kan nog een §200 cashback af gaan) maar ik heb hem bij Xolt gevonden voor §1.841,95 inclusief verzenden. Dat scheelt ruim §100, wat zie ik over het hoofd? :?

Ik kende deze winkel nog niet overigens.

• luctes
quote:
Crypts schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:26:
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een tv om mijn wat oudere LG plasma te gaan vervangen en nu viel mijn oog op de 65PUS8102. Echter de goedkoopste prijs op tweakers geeft §2150 aan (en daar kan nog een §200 cashback af gaan) maar ik heb hem bij Xolt gevonden voor §1.841,95 inclusief verzenden. Dat scheelt ruim §100, wat zie ik over het hoofd? :?

Ken de winkel niet maar in BelgiŽ bij Frans de Smet te koop voor §1750 na aftrek cash back §200 inclusief veilige verzending en 5 jaar waarborg met service@home

• Crypts
quote:
luctes schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:46:
[...]

Ken de winkel niet maar in BelgiŽ bij Frans de Smet te koop voor §1750 na aftrek cash back §200 inclusief veilige verzending en 5 jaar waarborg met service@home
Thanks voor de tip! Zie dat itt de Nederlandse cashback actie het bij de Belgische niet nodig is dat je daadwerkelijk ook belg bent. Ik zie alleen dat de winkel best een knap stukje sturen is of verzenden er nog bij op komt en dan is het verschil maar klein. Dat ga ik er niet uithalen vrees ik. Nogmaals bedankt voor de tip maar voor mij is dit helaas niet de moeite. :)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Voor iedereen met een Philips PFK**6550 of 6500 toestel en steeds vastlopers en andere narigheid heeft. Gebruik de Video applicaties van Android maar niet meer vanaf het toestel zelf.

Wij hebben nu ongeveer 4 weken alleen gewerkt met Google Chromecast via een tablet of smartphone en de toestellen zijn sindsdien niet meer vastgelopen of plotseling gecrashed.

Ook het stotteren tijdens weergave van Youtube, Plex en Netflix behoord tot het verleden.

Eindelijk 2 stabiele tv's en NIET dankzij Philips.

• mightym
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-11 07:10

mightym

9620 Wp+ 7.5 kW Ecodan

quote:
Crypts schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:26:

Ik weet niet of je spaart bij ING, maar daar kun je hem voor 1599 - 200 § cashback = 1399 kopen! (tegen inlevering van 30000 rentepunten)
Ik was lang aan het twijfelen of ik voor OLED zou gaan, maar door alle perikelen met die 65" OLED panelen ben ik verder gaan kijken. Ik kan deze tv van harte aanbevelen! Super mooi beeld, geen banding, inbranden en door de FALD een heel goed contrast en zwartweergave.

9620 Wp+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan + 300L boiler

• Crypts
quote:
mightym schreef op zondag 17 december 2017 @ 08:03:
[...]

Ik weet niet of je spaart bij ING, maar daar kun je hem voor 1599 - 200 § cashback = 1399 kopen! (tegen inlevering van 30000 rentepunten)
Ik was lang aan het twijfelen of ik voor OLED zou gaan, maar door alle perikelen met die 65" OLED panelen ben ik verder gaan kijken. Ik kan deze tv van harte aanbevelen! Super mooi beeld, geen banding, inbranden en door de FALD een heel goed contrast en zwartweergave.
Nee hence my username doe ik zo min mogelijk met banken in het algemeen maar bedankt voor de tip! Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Bijna 2k voor een tv is best veel geld maar het oog wil ook wat en de plasma die er nu hangt vreet echt veel te veel energie. :)

De cashback die ik mis is wel jammer maar ik denk dat ik daar iets op gevonden heb.

• djaxelb
quote:
luctes schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:26:
[...]

Lijkt mij dan toch een fout te zijn in de aansturing van het paneel: idd, toestel restitueren of vragen om een omruiling is de beste optie.
TV is gisteren opgehaald. Aangezien ik het gedoe rondom beeldissues beetje zat ben geworden, laat ik mn geld terug storten.
Ben ook een stap terug gegaan.
Heb nu een Philips monitor staan. 32 inch Full HD.
Beter beeld, geen vlekken, uniformiteit is ook goed.
Heeft wel last van backlight bleeding, beetje teveel ook. Gaat waarschijnlijk terug.
Maar goed.
Nu weet ik dus ook hoe dat er uit ziet. :)

• luctes
quote:
Winkiller schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:09:
Voor iedereen met een Philips PFK**6550 of 6500 toestel en steeds vastlopers en andere narigheid heeft. Gebruik de Video applicaties van Android maar niet meer vanaf het toestel zelf.

Wij hebben nu ongeveer 4 weken alleen gewerkt met Google Chromecast via een tablet of smartphone en de toestellen zijn sindsdien niet meer vastgelopen of plotseling gecrashed.

Ook het stotteren tijdens weergave van Youtube, Plex en Netflix behoord tot het verleden.

Eindelijk 2 stabiele tv's en NIET dankzij Philips.
Maar het is wel niet de bedoeling om dat apart aan te sturen via een randapparaat ... daarvoor koop je geen smart tv

• peterh
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-11 07:25
Na een drietal tv's gehad te hebben, 55pus8809, 65pus7601 en 65pus7502 met diverse problemen zoals banding e.d. krijg ik nu het aanbod voor een kleine bijbetaling over te stappen naar de 65pus8602.

Is dat een goede optie wat jullie betreft?

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
peterh schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:58:
Na een drietal tv's gehad te hebben, 55pus8809, 65pus7601 en 65pus7502 met diverse problemen zoals banding e.d. krijg ik nu het aanbod voor een kleine bijbetaling over te stappen naar de 65pus8602.

Is dat een goede optie wat jullie betreft?
Haha ze willen je als klant houden, zeg vooral geen NEE want er komt geen volgende keer.
quote:
luctes schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:25:
[...]

Maar het is wel niet de bedoeling om dat apart aan te sturen via een randapparaat ... daarvoor koop je geen smart tv
Nee maar ik heb geen keuze, het is of veel vastlopers en stotters of chromecast, ik ga voor optie 2.

• bartws
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-09 15:55
Eigenlijk zoeken we dus een een domme Philips Ambilight monitor met voldoende hdmi poorten en aansturen doen we wel via een chromecast.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
bartws schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:50:
Eigenlijk zoeken we dus een een domme Philips Ambilight monitor met voldoende hdmi poorten en aansturen doen we wel via een chromecast.
Inderdaad, welkom in mijn quest, maar ik ben bang dat de volgende geen Philips meer word. :P

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14-11 23:54
@peterh volgens mij heb je daar een prima tv aan. Model is net op de markt, maar op onder meer hifi-forum.de komt hij prima uit bij degenen die hem daar bezitten.
Ik zou ervoor gaan.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Wat ik mij afvraag hoe vaak nieuwere modellen na die van ons (2015) spontaan crashen bij het opstarten. Onze 6550 is bij opstarten uit standby opnieuw gecrashed gisteravond toen ik wegmisbruikers (SBS6) wilde kijken, waardoor ik 5 minuten gemist heb. :F

• luctes
quote:
Winkiller schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:53:
[...]

Inderdaad, welkom in mijn quest, maar ik ben bang dat de volgende geen Philips meer word. :P
Ik lees toch weinig klachten over het smart gedeelte van de Philips TV's met de nieuwe P5-processor (8602, 8102) of is dat puur toeval of is het nog te vroeg om conclusies te trekken aangaande betrouwbaarheid en stabiliteit ?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
luctes schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:30:
[...]

Ik lees toch weinig klachten over het smart gedeelte van de Philips TV's met de nieuwe P5-processor (8602, 8102) of is dat puur toeval of is het nog te vroeg om conclusies te trekken aangaande betrouwbaarheid en stabiliteit ?
Dat is fijn om te horen maar ik heb geen glazen bol om in de toekomst te kijken. Wel mag ik zeggen dat ik vanaf het begin heb lopen tobben met onze toestellen, beide vertonen ook dezelfde vervelende storingen. Per firmware verschild wat voor klachten er verholpen en teruggekeerd zijn, het lijkt een vicieuze cirkel.

Grappig om te vermelden is dat Philips geen toestellen kleiner dan 49" meer aan huis repareert, ik zou hem dus moeten opsturen. Gaat niet gebeuren omdat na stekker eruit het ding wel weer functioneert, mocht hij dat niet doen word hij direct vervangen. :/

• droner
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09-11 18:15
quote:
Winkiller schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:50:
[...]
Grappig om te vermelden is dat Philips geen toestellen kleiner dan 49" meer aan huis repareert,
Doen andere fabrikanten dat wel dan?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
droner schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:03:
[...]

Doen andere fabrikanten dat wel dan?
Geen idee maar toen ik de TV pas had (Nov. 2015) wilden ze wel aan huis komen repareren/omruilen.

• luctes
quote:
Winkiller schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:22:
[...]

Geen idee maar toen ik de TV pas had (Nov. 2015) wilden ze wel aan huis komen repareren/omruilen.
Hangt af van de verkoopsvoorwaarden en meestal enkel tijdens de waarborgperiode. Bijv. bij Frans de Smet:

"TV: Philips en Sony >43" en bij LG >36" en Samsung vanaf 37": in home service dus transport door fabricant"

• Sam100
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15-11 12:44
quote:
Crypts schreef op zondag 17 december 2017 @ 08:57:
[...]

Nee hence my username doe ik zo min mogelijk met banken in het algemeen maar bedankt voor de tip! Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Bijna 2k voor een tv is best veel geld maar het oog wil ook wat en de plasma die er nu hangt vreet echt veel te veel energie. :)

De cashback die ik mis is wel jammer maar ik denk dat ik daar iets op gevonden heb.
Bij MaxICT.nl is prijs nu 1.898 (inlcusief verzendkosten), maar dan heb je nog wel recht op 200 euro cashback. Dus voor net iets minder dan 1.700 euro heb je 'm dan in huis. Zag ik via hardware.info, staat niet bij tweakers pricewatch.

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:08
quote:
Sam100 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:32:
[...]

Bij MaxICT.nl is prijs nu 1.898 (inlcusief verzendkosten), maar dan heb je nog wel recht op 200 euro cashback. Dus voor net iets minder dan 1.700 euro heb je 'm dan in huis. Zag ik via hardware.info, staat niet bij tweakers pricewatch.
Kan een reden voor zijn: Suggestie: MaxICT weren van tweakers.net pricewatch

• Crypts
quote:
[...]

Misschien stom maar hoe weet je zo zeker dat er recht is op die cashback? Er staat niks op de site van MaxICT over...

• luctes
quote:
Crypts schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:42:
[...]

Misschien stom maar hoe weet je zo zeker dat er recht is op die cashback? Er staat niks op de site van MaxICT over...
vragen aan Philips BENELUX of ze op hun lijst van dealers staan die meedoen met de actie.

• luctes
quote:
[...]

Prijs voor welk toestel ?

• Sam100
quote:
Crypts schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:42:
[...]

Staat op de lijst van deelnemende winkels: https://www.philips.nl/c-...ashback-nl-updated-v3.pdf

• Sam100
quote:
65PUS8102

• fietsbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:36
Sinds 2 weken heb ik een PUS6262 staan op zolder.
Normaal is alleen een Apple tv 4k aangesloten, maar vanmiddag even de desktop aangesloten via hdmi.
Dat werkte allemaal prima, maar telkens na een x aantal minuten schakelde de tv naar een andere hdmi ingang waarop de Apple tv is aangesloten.

Ik heb in de instellingen gekeken, van de tv en de Apple tv, maar ik kan nergens iets vinden wat hiermee te maken kan hebben.

Iemand ervaring met dit voorval?

• boswei
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 17:40
quote:
ncornelisse schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:06:
Sinds 2 weken heb ik een PUS6262 staan op zolder.
Normaal is alleen een Apple tv 4k aangesloten, maar vanmiddag even de desktop aangesloten via hdmi.
Dat werkte allemaal prima, maar telkens na een x aantal minuten schakelde de tv naar een andere hdmi ingang waarop de Apple tv is aangesloten.

Ik heb in de instellingen gekeken, van de tv en de Apple tv, maar ik kan nergens iets vinden wat hiermee te maken kan hebben.

Iemand ervaring met dit voorval?
Dat issue heb ik ook met mijn Apple TV 4 (niet 4K helaas). Op de ene of andere manier is de Apple TV heel dominant, maar ik heb nog geen oplossing hiervoor gevonden helaas..

• fietsbob
Ok bedankt voor het melden. Het ligt dus niet aan de tv.

• Greenie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 29-05 21:40
Heb je nergens een optie om HDMI-CEC uit te schakelen ?

• boswei
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 17:40
quote:
Greenie schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:18:
Heb je nergens een optie om HDMI-CEC uit te schakelen ?
Bedankt voor je reactie. Dat is een optie maar daar heb je weer ook voordelen van. Zoals bijvoorbeeld het bedienen van het geluid van de soundbar. Mijn ervaring tot nu met soundbars, mediaspelers, etc. is dat niks feilloos met elkaar samenwerkt. Er is altijd wel iets. Of je nou hetzelfde merk hebt of niet, het lijkt soms dat je toch handmatig moet ingrijpen terwijl je wilt dan bij het overschakelen naar een bepaald apparaat alles automatisch overgaat. Of bij het uit of aanzetten. Het komt niet altijd terug op het laatste HDMI kanaal waar je de TV op hebt afgesloten. Ook allerlei HDMI kabels al geprobeerd. Maar ik heb het geaccepteerd. Maar er is nog markt voor een merk om dit feilloos te maken.

boswei wijzigde deze reactie 27-12-2017 12:17 (15%)

• RvD86
Ik heb op mijn Philips PUS8412 een Onkyo LS3100 2.1 systeem aangesloten.
Dit werkte altijd prima tot voor een paar dagen geleden.

Ik heb nu(af en toe) dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld.
Dit gebeurd zomaar in 1x tijdens het kijken.
Tv uit en aan en het is weer goed.

Ook kan ik het geluid niet meer zachter zetten dmv de afstandsbediening van de tv en ook niet van de xs4all decoder.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen...kan ook niks vinden in de instellingen.
Op m’n oude LG tv jaren vlekkeloos gedraaid.

• ontwerp
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-06 13:55

ontwerp

bladeibla

Heb een 43pus7202 en bevalt redelijk maar issues :

- krijg na nacht uit of langer niet aan met ab
- niet aan te krijgen met Philips AB app op android of ios wel uit... zucht...

Sommige Android crashes van Chromecast receiver app af en toe... maar lijkt sinds update iets stabieler...
Heb nooit dit soort crashes op mijn android 7.1.1 Samsung Galaxy s7...

Iemand een tip inzake deep sleep? : niet aan te krijgen met AB, oplossing stekker in en uit dat wordt NB zelfs genoemd online bij Philips... lijkt me echt last resort oplossing...

DaKnowledge

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik heb een issue met mijn 7181 icm Netflix. Na het opstarten van Netflix reageert de tv nog maar zeer beperkt op de AB. Herkent iemand dit?

4130 WP zuidelijke oriŽntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• djaxelb
Ik had eind vorig jaar alsnog besloten om toch maar wel te gaan kijken voor een 4KTV.
De monitor die ik had heb ik geretourneerd.
Ik heb nu een 43PUS6262.
Ben er dik tevreden mee.
Ik vind het alleen behoorlijk jammer, dat de firmware update die ik deed....de HDR functie gebroken heeft, of zoiets.
Uitleg: toen ik de TV geinstalleerd had, heb ik mn pc erop aangesloten. Meteen in W10 HDR aangezet. Werkte prima. Beeld zag er schoon uit. Ik was happy. Assassins Creed Origins opgestart en waarempel. HDR werkt !!! :) Doe de update en nu geeft de TV wel een melding rechtsonderin dat er HDR is gedetecteerd. Het lijkt ook aan, maar als ik in beeldinstellingen ga dan is alles gewoon normaal. Geen HDR GAME bijv. Ook is de HDR Pixel Plus optie niet beschikbaar. EN. als ik op 8bpc W10 HDR aanzet gaat die gelijk weer uit. Voor die update deed alles het gewoon. Herkent iemand dit ?

Dat Ambilight is wel vet overigens. Nou nog dat Hue in huis halen en hoppla Man Cave completed hahahaahahahaha :P ;) _/-\o_

• fietsbob
Ik heb dezelfde tv, maar geen Assassins Creed. Heb je een ander voorbeeld van Youtube of Vimeo bijvoorbeeld om te testen?

• djaxelb
Euh wat bedoel je met of ik een ander voorbeeld heb ? Ben net wakker, kan dus aan mij liggen dat ik t ff niet helemaal begrijp. Mijn brain slaapt nog en behoorlijk.😃
Als ik n youtube video chek dan valt t HDR weg nadat ik het beeld maximaliseer maar dat lijkt mij normaal toch? Youtube zend geen HDR signaal toch? Vimeo...geen idee wat dat is.

In elk geval.
Dat het probleem er is, is op zich niet zo erg. Ik heb ACO al weken geleden uitgespeeld. Ik speel het alleen nog maar omdat ik t n prachtig spel vind.
Wat ik wel erg vind hieraan is de service die Philips verleend...
Op FB 2 chatberichten verzonden...geen antwoord. Op de page van hun ook n bericht geplaatst...ook geen antwoord.
Tot op heden dus.

Overigens. Met mn Xbox One S heb ik wel HDR zoals t hoort te werken.

Ik zal later op de dag nog ff wat andere games testen met HDR, Hitman bijv. of Shadow Warrior 2.

Bedankt voor je teactie ncornelisse

• Yo_flow
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-11 17:41
Sinds eind december eigenaar van een 49PUS7502. Hartstikke mooie tv en ook meteen de eerste keer ambilight voor mij. Ambilight vindt ik prachtig. Tv kijken wordt een hele andere beleving. Alle lampen uit en ambilight aan, vind ik leuk!

Kalibratie via de instellingen van Darko (oost Europese reviewer) en ik moet zeggen dat het beeld echt superstrak is. Was even wennen omdat ik vaak de kleurtemperatuur op koel had ingesteld. Huidige beeld is dus vele malen warmer qua kleur maar ik ben er snel aan gewend geraakt. Alle beeldverbeteraars staan uit. Enkel Ultra Resolution staat aan voor dat extra beetje scherpte.

Minpuntje vind ik het sporadische herstarten van de tv, tot nu toe 3x. Dit is ontstaan na ingebruikname van een CI+ module van Quantis. Ingebouwde TV gids is fijn maar je hebt bijvoorbeeld geen snelle weergave onderin het beeld van het huidige programma als je naar een ander kanaal zapt. Wil je dit zien moet je enkele handelingen verrichten in het menu. Iets te omslachtig allemaal.

Android is fijn, ik heb Kodi geÔnstalleerd evenals Spotify. Werkt perfect! Alle standaard onzin apps heb ik er meteen af gegooid.

Meteen een soundbar (Philips HTL5160b) bij gekocht voor fatsoenlijk geluid al was het geluid van de tv luidsprekers, incl 'subwoofer' aan de achterzijde van de tv, redelijk tot goed. De vrouw hoort het verschil niet... ik natuurlijk wel.

Al met al tevreden met deze Philips.

Yo_flow wijzigde deze reactie 08-01-2018 22:52 (4%)
Reden: Aanvulling

• mennoo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:26
quote:
ontwerp schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:45:
Heb een 43pus7202 en bevalt redelijk maar issues :

- krijg na nacht uit of langer..
Ik heb hetzelfde model en had andere problemen maar het moment was hetzelfde, als ie een tijd uitgestaan had.

Bij mij is een monteur langs geweest en heeft kabels tussen het moederbord en scherm vervangen. Daarna nooit meer last gehad. Misschien heb je er wat aan?
Ik zou even support bellen als ik jou was.

• Jerie
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Op dit moment kijken we TV op een BenQ monitor van 27" met een kijkafstand van 3 meter. M'n ogen zijn ~-0,75 achteruit gegaan tov bril maar dit is eigenlijk niet zo praktisch meer.

Dus nieuwe TV nodig. Heb er 450 voor over. Wat gaan we met de TV doen? Native NPO 123 (DVB-C), native Netflix (of via telefoon + ChromeCast), Emby (met ChromeCast, evt via HDMI naar de computer), en af en toe een simpel spelletje via de Steam Link (wired).

Ik overweeg om de pricewatch: Philips 43PUS6162 Zwart of broertje pricewatch: Philips 43PUS6262 Zwart te kopen. Uit 2017, dus tot 2020 software updates. Zal ik hiermee last hebben van ghosting zoals bijvoorbeeld een bal die een streep wordt? Wat betreft alternatieven heb ik 100 Hz TVs gezien van 49" maar die zijn meteen 700+ EUR en dat heb ik er niet voor over.

Volgens de specs heeft deze TV Bluetooth. Nu is het belangrijk dat ik met mijn headset (Logitech G933) via Bluetooth kan luisteren zodat de kleine niet wakker wordt. Op m'n PC gaat dat via een USB naar Bluetooth verloop stekkertje.

Mijn vraag hierover is:

1) Gaat dit USB verloopstekkertje ook werken op deze TV? Op TVs in het algemeen?

2) Kan ik zonder dit verloopstekkertje via Bluetooth naar de televisie luisteren?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ok jongens, ik heb een 32PFK6500.
Mooi toestel, maar man man man, wat een ramp qua software.

Soms gaat ie niet aan, of reageert de AB ineens niet.
Casten doet het vaak niet, met name vanaf de NPO app die wel prima cast naar een losse chromecast op een andere TV.
Ik heb Kodi geinstalleerd en die freezed sinds kort ook regelmatig.

Nu draait deze TV nog op Android 5 zag ik. Wat zijn de verwachtingen voor dit toestel qua updates en heeft iemand nog tips hoe ik hem werkbaar kan krijgen?
Ik vind het opzich ook prima om een andere TV te kopen en opzich is AndroidTV wel ideaal vanwege de mogelijkheid tot installatie van Kodi. Op deze plek (slaapkamer) heb ik namelijk geen mogelijkheid om een los kastje ergens aan te sluiten.

• djaxelb
quote:
Jerie schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:22:
Op dit moment kijken we TV op een BenQ monitor van 27" met een kijkafstand van 3 meter. M'n ogen zijn ~-0,75 achteruit gegaan tov bril maar dit is eigenlijk niet zo praktisch meer.

Dus nieuwe TV nodig. Heb er 450 voor over. Wat gaan we met de TV doen? Native NPO 123 (DVB-C), native Netflix (of via telefoon + ChromeCast), Emby (met ChromeCast, evt via HDMI naar de computer), en af en toe een simpel spelletje via de Steam Link (wired).

Ik overweeg om de pricewatch: Philips 43PUS6162 Zwart of broertje pricewatch: Philips 43PUS6262 Zwart te kopen. Uit 2017, dus tot 2020 software updates. Zal ik hiermee last hebben van ghosting zoals bijvoorbeeld een bal die een streep wordt? Wat betreft alternatieven heb ik 100 Hz TVs gezien van 49" maar die zijn meteen 700+ EUR en dat heb ik er niet voor over.

Volgens de specs heeft deze TV Bluetooth. Nu is het belangrijk dat ik met mijn headset (Logitech G933) via Bluetooth kan luisteren zodat de kleine niet wakker wordt. Op m'n PC gaat dat via een USB naar Bluetooth verloop stekkertje.

Mijn vraag hierover is:

1) Gaat dit USB verloopstekkertje ook werken op deze TV? Op TVs in het algemeen?

2) Kan ik zonder dit verloopstekkertje via Bluetooth naar de televisie luisteren?
Ik heb de 43pus6262.
Op Youtube zijn er n aantal reviews te vinden waaronder iemand in de comments een negatief advies geeft over deze tv in combi met Gamen.
Hoofdzakelijk vanwege input lag.
Daar heb ik geen last van.
Ghosting idem dito...geen last van.
Nou speel ik wel met n controller ipv muis+kb.
Maar ook gewoon muisgebruik levert geen ghosting op. Hoe maf ik ook de muis beweeg alle kanten op. No ghostbusters needed over here :) .
Je bluetooth vraag kan ik geen antwoord opgeven. Ik heb namelijk geen idee.
Ik gebruik het niet. De smartfuncties ook niet trouwens. Vind ik niet zo belangrijk.

Ik adviseer je wel om de 6262 te halen. Waarom ?
Ambilight.

Even over 'mijn probleem'.
Andere games werken volledig met HDR.
Vind het ook raar dat het met 1 spel niet helemaal werkt, maar goed. Het is zoals t is.
Ik ben verders enorm tevreden over de 6262.

• Jerie
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
quote:
djaxelb schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Ik heb de 43pus6262.
Op Youtube zijn er n aantal reviews te vinden waaronder iemand in de comments een negatief advies geeft over deze tv in combi met Gamen.
Hoofdzakelijk vanwege input lag.
Daar heb ik geen last van.
Ghosting idem dito...geen last van.
Nou speel ik wel met n controller ipv muis+kb.
Maar ook gewoon muisgebruik levert geen ghosting op. Hoe maf ik ook de muis beweeg alle kanten op. No ghostbusters needed over here :) .
Je bluetooth vraag kan ik geen antwoord opgeven. Ik heb namelijk geen idee.
Ik gebruik het niet. De smartfuncties ook niet trouwens. Vind ik niet zo belangrijk.

Ik adviseer je wel om de 6262 te halen. Waarom ?
Ambilight.
Bedankt voor de post.

Die 6262 heeft geen Bluetooth, en ook geen 5 GHz WiFi (aardige gimmick voor als de TV vervangen wordt en boven komt te staan). Ambilight interesseert me niet zo. Lijkt mij totaal niet boeiend, hoewel we wel witte muur er voor hebben beneden.

Als ik er eentje wil met Bluetooth en 49" (immers zitten we op 3 meter) dan kom ik meteen met hogere kosten uit, of TVs uit 2016 (dus minder lang firmware updates). En dan kan ik misschien net zo goed een 49"/50" met 100 Hz nemen want die beginnen eind van de 700 EUR range.

Verder zit ik ook soms naar de pootjes te kijken. Wat zijn sommige pootjes lastig schoon te maken zeg...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• Peterrtt
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-11 20:59
Ik wil ook een nieuwe tv aanschaffen en heb de 55PUS6262 op het oog, alleen de 55PUS6401 en 55PUS6272 ziet er ook goed uit. Hebben jullie ervaring met een van deze? Wat is het grote verschil tussen deze modellen?

Peterrtt wijzigde deze reactie 09-01-2018 19:01 (6%)

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:20
En ook ik zit te kijken naar een nieuw philips toestel, vooral omdat ik de ambilight functie gewend ben in onze huidige televisie is dat het merk waar ik naar kijk. Nu zit ik met twee toestellen te kijken, de 55PUS6482 & de 55POS9002. Een groot verschil in televisie vanwege de OLED vs LCD.

Onze huidige televisie is de 40PFL9704H, een oudje, maar ben best tevreden over het beeld dat deze genereert. Ik geloof echter dat ik mij toen heb laten overtuigen voor deze te kiezen doordat het wel degelijk andere functionaliteit had dan de huidige LCD schermen en hun backlight, maar kan mij volledig vergissen.

Is de 6482 qua scherm technologie van het lichtgebruik juist gelijkwaardig of 'minder' en wordt dat software matig beter gecompenseerd. Maar is juist daardoor meer bleeding het geval? De investering tussen de twee is een forse, daarom dat ik ook graag wel de juiste keuze maak.

LOETKE

• atacama
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14-11 13:39
quote:
Peterrtt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:00:
Ik wil ook een nieuwe tv aanschaffen en heb de 55PUS6262 op het oog, alleen de 55PUS6401 en 55PUS6272 ziet er ook goed uit. Hebben jullie ervaring met een van deze? Wat is het grote verschil tussen deze modellen?
De PUS6272 is een Mediamarkt only model op het moment, ik geloof dat coolblue hem ook heeft/had. Ik heb hier ook een tijd naar gezocht en uiteindelijk ontdekt dat die geen androidTV draait. Puur persoonlijk of je daar waarde aan hecht natuurlijk.

Volgens mij heeft de lagere kant van de 6000 serie ook geen androidTV, wat ik jou rijtje geld voor de PUS6262.
En natuurlijk is er een flink verschil in het design. Verder lijkt er qua specs weinig grote verschillen.

Ik ben afgelopen maand ook bezig een nieuwe Philips te selecteren. Al met al zijn de onderlinge verschillen erg klein. In de Mediamarkt ben ik er voor gaan zitten (uit mijn hoofd de 6272 en de 7502) en het verschil in beeld viel mij enorm tegen (als in heel erg gelijkend op elkaar). De stapjes omhoog zijn vaak erg subtiel. Afhankelijk van jou wensen speelt de prijs de grootste rol denk ik.

De 6401 is trouwens een iets ouder model, de 1 staat voor 2016 en de 2 is een 2017 model. Alleen presenteren ze 2x per jaar een serie tv's bij TPvision/Philips dus het hoeft maar een half jaar te schelen.

-= Its dry in the dessert =- So what??

• dinandus
@RudyL bij een keuze zou ik voor de 9002 gaan, onder meer voor de nieuwste P5 processor, toch een goede meerwaarde waarvan o.Š. beeld prestaties en beeldweergave verbeteren dan de vorige modellen.
Als je bij het prijsforum hier kijkt onder de link o.Š. bij de oled prijsdiscusie kom je hem nog wel voor een aantrekkelijke prijs tegen

• RudyL
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:20
quote:
dinandus schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:44:
@RudyL bij een keuze zou ik voor de 9002 gaan, onder meer voor de nieuwste P5 processor, toch een goede meerwaarde waarvan o.Š. beeld prestaties en beeldweergave verbeteren dan de vorige modellen.
Als je bij het prijsforum hier kijkt onder de link o.Š. bij de oled prijsdiscusie kom je hem nog wel voor een aantrekkelijke prijs tegen
Is het dan ook zo dat de huidige televisie meer overeenkomsten heeft met Oled doordat daar de LED's schijnbaar in een raster zijn geplaatst en zo meer op Oled lijkt dan op LED met edge-lit?

LOETKE

• Powermage
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik heb bijna 2 jaar een Philips 55PUS7600 TV en eigenlijk zoals zovelen erg veel software problemen gehad.
nu heb ik nooit gigantisch veel haast gemaakt bij support (ook omdat hun niet zo snel zijn :P) maar een maandje of 4 geleden toch weer eens opgepakt omdat ik t wel genoeg vond. in 1e instantie is toen mijn moederbord vervangen waarmee eigenlijk er niets veranderde, dus weer terug naar support.
Support gaf toen aan dat ze een platform upgrade konden doen.
Mijn TV is nu dus een 55PUS7600/R3 ipv een 55PUS7600/12 geworden (volgens Toengel is het nu eigenlijk een pus7600 met een 6401 (2016) moederbord)
An sich kudo's aan philips voor dit programma, wat ik niet snap is dat de dubbele tuner verdwijnt (oke, ik gebruikte die niet, maar toch raar), 3D niet meer werkt (oke, gebruikte ik ook niet, maar wederom raar) wat ik wel er jammer vind is dat je BT remote verdwijnt en je een standaard IR variant ervoor terugkrijgt.

Voordelen: de tv draait op android 7 ipv 5, de cpu is sneller (en dat merk je enorm) en de software lijkt tot nu toe vele malen stabieler...

Beetje mixed feelings erover dus, maar ik denk wel dat het een goede vooruitgang is.

Themeparks Wintersport

• ambi1961
Zelfde verhaal , andere oplossing. Had ook een 55PUS7600, geweldig mooi beeld maar brake software.
Problemen met HDMI-CEC en uiteraard alle problemen met zappen (liep vast) en smart-TV (liep vast).
5 x per week , stekker er uit en stekker er in....
Uiteindelijk aanbod gehad om te ruilen, let wel paar maanden terug.
Gekozen voor 55PUS7502, was September 2017 de TV die het " dichtsbij kwam"
Ben er zeer tevreden over. Denk dat beeld 7600 effies mooier was maar verschil vind ik te verwaarlozen. En geloof mij, ik ben kritisch.
Maar de software is echt een verademing. Gewoon kiezen voor Home, kiezen voor NPO of RTLXL, en gewoon een uitzending terug kijken zoals het bedoelt is.
Of gewoon kiezen voor " netwerk" en kiezen voor schijf aan router, of USB of schijf van PC en kiezen voor de film ter plekke en afspelen maar.
Als de 7600 dit zo smooth had gedaan had ik die waarschijnlijk 10 jaar gehouden, nu erg happy met huidige situatie.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:13
Net een Philips PUS6412 aangeschaft en voorlopig erg blij mee. Had hiervoor een Sony 2015-model en dat was echt een drama, maar bij deze televisie werkt het vooralsnog erg stabiel.

Korte vraag toch, ik heb mijn home cinema systeem aangesloten via ARC. Nu werkt Dolby Digital prima, maar moet ik dat handmatig selecteren wanneer ik aan het zappen ben. Is er een manier om dit automatisch te zetten? Dit kan ik nergens terugvinden in de menu's.

Edit: bovenstaande lijkt inmiddels opgelost door te kiezen voor multi channel / meerkanaals zonder de bypaas.

alex3305 wijzigde deze reactie 27-01-2018 00:43 (11%)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
alex3305 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:54:
Edit: bovenstaande lijkt inmiddels opgelost door te kiezen voor multi channel / meerkanaals zonder de bypaas.
Vertel eens gaat het geluid dan niet hakkelen ? bij ons wel op een 6550.

• alex3305
quote:
Winkiller schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Vertel eens gaat het geluid dan niet hakkelen ? bij ons wel op een 6550.
Mja, ben er nog niet zeker van om eerlijk te zijn. Ben heel de tv vandaag nog aan het finetunen geweest en soms lijkt er inderdaad een audio stutter te zijn. Maar of dat van die instelling komt, geen idee.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
alex3305 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Mja, ben er nog niet zeker van om eerlijk te zijn. Ben heel de tv vandaag nog aan het finetunen geweest en soms lijkt er inderdaad een audio stutter te zijn. Maar of dat van die instelling komt, geen idee.
Als je de instelling weer op stereo zet weet je het.

• Yao
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-11 20:45
Hi all,

Ik heb sinds een week de 65PUS8102 en ik moet zeggen, wat een drama.
Gevoelsmatig heb ik alles geprobeerd om de televisie op een acceptabel niveau te krijgen maar het lukt niet.
Het enige wat Philips (TP-Vision) mij adviseert is om een factory reset te doen. Uiteraard helpt het helemaal niks.

Zijn er ergens specifieke instellingen te vinden voor de 65PUS8102? Wat er gebeurd is dat beelden vervormen
zodra ik de "motion" settings aan/hoger zet. Een stekel van een dinosaurus (wat een driehoekje is) lijkt ineens
bijna een vierkantje en heeft een dubbelganger (is dat "ghosting"?).

Zodra motion uitgezet wordt lijkt het een stuk minder fout te gaan, maar dan heb ik, gevoelsmatig in iedergeval, erg schokkerig beeld. Al is het direct via de Netflix software op de televisie erger dan via de Chromecast.

Help? :)

Yao wijzigde deze reactie 29-01-2018 17:51 (10%)

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:44
Een bekende van mij heeft een 55PUS7502/12 en had last van groene vlekken aan de rand van het beeld links en rechts, voornamelijk zichtbaar bij een witte achtergrond. Na een aantal malen contact met de serviceafdeling is er vandaag een monteur geweest en heeft het (de?) panel vervangen. Deze monteur vertelde dat het de eerste keer was dat hij dit defect heeft gezien. (damage control? ;) )

• dinandus
@Yao mocht je beetje met Duits overweg kunnen, of anders laten vertalen door Google, op hifi-forum.de vindt je voor je model een aantal tips voor instellingen. Succes.

• alex3305
quote:
Winkiller schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:32:
[...]

Als je de instelling weer op stereo zet weet je het.
Inderdaad last van. Beetje storend, maar niet super erg. Het lijkt erop alsof de buffer geflushed wordt / audio device gereset wordt. Misschien dat het scheelt door een andere ARC poort te kiezen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

• Frituurbaas
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14-11 00:07
quote:
Henk007 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:59:
Een bekende van mij heeft een 55PUS7502/12 en had last van groene vlekken aan de rand van het beeld links en rechts, voornamelijk zichtbaar bij een witte achtergrond. Na een aantal malen contact met de serviceafdeling is er vandaag een monteur geweest en heeft het (de?) panel vervangen. Deze monteur vertelde dat het de eerste keer was dat hij dit defect heeft gezien. (damage control? ;) )
Ik heb dezelfde televisie staan, maar dit probleem heb ik niet. Hoe lang was de tv van je vriend al in gebruik? Is dat probleem in de loop der tijd erger geworden?

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:44
Ongeveer 5 maanden, volgens mij is het plotseling ontstaan vanuit een perfect beeld, daarna niet meer erger geworden. Maar het viel zoals gezegd eigenlijk alleen echt op bij een heel helder beeld en als je er op let. Bovendien ben ik zelf rood/groen kleurenblind, dus wellicht dat een 'normaal' mens het wat duidelijker ziet :o

• Yao
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-11 20:45
Hi all,

Hierbij een filmpje van de beelden die mijn tv produceert... Herkenbaar voor iemand? Is mijn chip kapot? 😅 heb het niet bij alles en zeker ook niet altijd deze gradatie maar het is en blijft hinderlijk.

YouTube: Phillips 65PUS8102 ISSUE?

• dinandus
Hoe is bij jullie bij de Philips met de Android 7 erop de HDR ondersteuning bij Amazon Prime?
Ook van de een op andere dag geen HDR meer?
Vreemd dat het tijdje vlekkeloos werkte, sinds enkele dagen plots verdwenen, ook is er een heel andere lay out in het menu, jammer persoonlijk vindt ik dit geen verbetering van het menu.
Stuur anders je bevindingen naar: aiv-philips-feedback@amazon.com.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
wie speelt hier 4k hdr blurays af op zijn tv ? is het bij jullie ook zo dat je donkere/gedimde weergave krijgt ? op een non-hdr 4 disc heb je dit probleem niet. met ps4 pro hdr spellen ook niet.

55pus6162

Hamazaki wijzigde deze reactie 02-02-2018 10:30 (16%)

• dinandus
Ik draai wel UHD via mn ub900 op mn 7601 maar ziet er prima uit met HDR.
Voordeel is dat je bij de Panasonic UHD players veel kunt inatellen, ook de uitgave van je HDR.
Probeer eens een Sony 4K in menu zit een instel mogelijk om je tv instellingen optimaal in te stellen voor de weergave: 7669 ingeven met je AB: zie je drietal testbeelden. Hier dan jouw beste passende beeldweergave aanpassen.
Trouwens Blu Ray wordt door de Pana zo opgekrikt dat je denkt dat je ook naar 4K kijkt.

• bartus1989
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 28-10 19:57
Onze 32pfk6500 heeft een software update gehad en het geheel is er niet beter van geworden. Het was al geen stabiel snel wonder met regelmatig spontane reboots en vastlopers.

Nu doen verschillende apps niet meer of krijg je elke keer een reboot. Iemand tips? Heeft het zin om bij Philips aan te kloppen hiervoor?

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-11 21:23
Philips blijft wel janken wat dat betreft ja. Hier ook een update gehad op m'n 50PUK6400, maar blijf toch regelmatig reboots hebben, vooral rond in- en uitschakelen dat hij soms magisch even hangt (zwart beeld, knipperende ledje, kan pas weer inschakelen als ledje continu brand). Niet onoverkomelijk, maar toch zeker irritant aangezien het wel enkele minuten duurt. Je mag meer verwachten van een TV, en zeker na tig softwareupdates zouden dit soort onhebbelijkheden er toch wel uit moeten zijn.

Wil wel graag Ambilight bij een volgende TV, dus vrees toch weer bij Philips uit te komen...

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

quote:
bartus1989 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:23:
Onze 32pfk6500 heeft een software update gehad en het geheel is er niet beter van geworden. Het was al geen stabiel snel wonder met regelmatig spontane reboots en vastlopers.

Nu doen verschillende apps niet meer of krijg je elke keer een reboot. Iemand tips? Heeft het zin om bij Philips aan te kloppen hiervoor?
Vervelend, wij hebben ook 2 van die toestellen, oude firmware flashen, het mag niet maar kan wel.
Van Philips word je niet wijzer, die zeggen stuur hem maar op, terwijl het toestel eigenlijk niet kapot is. }:|

Winkiller wijzigde deze reactie 06-02-2018 12:27 (9%)

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True