Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
HE1 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

nergens last van gehad op mijn 49pus7181....zag inmiddels ook een update van de netflix app. Is het probleem inmiddels opgelost?
Ja! Het verwijderen van de cache van de Netflix-app heeft het verholpen!

• henkbob
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:42
55PUS7272 nu twee dagen in huis, errug blij mee. Android TV is een verademing, werkt lekker en de TV is met redelijk tot goed in staat tussen de apps te switchen. 4K en HDR ziet er ook prima uit, hoewel ik het HDR niet helemaal eruit haal.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 00:49
@veedz: proficiat met je nieuwe tv. Omdat je tv maar een 400 nit's kan weergeven kan het zijn dat je de HDR ervaring niet optimaal beleeft. Jammer dat je niet voor een tv hebt gekozen die zo rond de 700 nit's haalt, momenteel het hoogst haalbare bij de Philips series, hierbij haal je stuk meer HDR belevenis in huis. Mijn 7601 zit tegen de 700 nit's aan, op zich prima voor HDR, maar is ook een heel andere prijsklasse.
Ben benieuwd hoe de nieuwe op de IFA te presenteren oled 65POS9602 gaat presteren.

• henkbob
Ik vond 1200 ekkies al duur genoeg, ik ben wel fervent filmkijker en mijn plasma die ik hiervoor had voldeed prima. Ik heb wel gemerkt dat er aan de rand van het scherm een soort lijn loopt met een stukje beeld dat iets donkerder is. Iemand enige ervaring daarmee? Komt dat nog goed als de TV wat meer aan heeft gestaan of is dat een gevalletje RMA?

• Soeski
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 30-04 12:30
Nu enige tijd de Android 6.0 update op de 55PUS8601, maar erg zaligmakend is het niet. Android apps crashen vaak (niet tijdens gebruik, maar gewoon met TV kijken - xxx.android.xxx is gestopt) met zo'n "OK" venster en dit moet je meermaals wegdrukken op een avond.
Verder is eindelijk de tv wel in staat om elke keer goed op te starten (dus niet meer ambilight aan, geluid aan en beeld blijft zwart) en nog geen spontane herstart gehad. Maargoed, op een bepaald moment wordt je toch blij van een tv die doet wat je eigenlijk altijd al zou mogen verwachten...
Als ik nu dat crashen van meerdere apps nog kan oplossen zou het toch nog wat worden met dit model....?
Het begon gisteren ineens met meerdere crashes per minuut i.p.v. 1x per week, dus hopelijk geen terugkerend iets.

Soeski wijzigde deze reactie 31-08-2017 12:23 (3%)

• Borry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-05 13:36

Borry

prutsen is mijn leven

Hier gelezen;

https://toengel.net/phili...2015-2016-und-2017er-tvs/

De Philips Android 2017 modellen worden in de herfst van 2017 voorzien van Android TV 7 Nougat.
Omdat enkele 2016 modellen dezelfde software hebben verwacht men dat ook hierop versie 7 van toepassing zal zijn.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• kihon
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:03

kihon

Uplay > palitojr

Is het een goed idee om nu de 65PUS7601 aan te schaffen, of kan ik beter wachten tot de 2017 modellen in prijs zijn gedaald?
Max budget is echt 2000,- euro en ben een groot fan van ambilight.

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
kihon schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:02:
Is het een goed idee om nu de 65PUS7601 aan te schaffen, of kan ik beter wachten tot de 2017 modellen in prijs zijn gedaald?
De opvolger moet nog uitkomen hier en kost in Duitsland §2699 dus of je die snel onder de §2000 kan krijgen bij de winkels bekend uit het OLED prijzen topic moet je nog even afwachten. Schijnbaar UHD Premium label dus zou 1000 nits helderheid moeten halen
https://www.philips.nl/c-...p5-perfect-picture-engine

Staat wel een slecht filmpje op Youtube met de twee naast elkaar (of iig een prototype van deze 8102). Slecht in de zin van vanuit een hoek van meer dan 45 graden gefilmd en dat met twee tv's met een VA paneel :+ (dus totaal niet representatief voor het beeld van voren).

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

quote:
apis29 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:45:
[...]

De opvolger moet nog uitkomen hier en kost in Duitsland §2699 dus of je die snel onder de §2000 kan krijgen bij de winkels bekend uit het OLED prijzen topic moet je nog even afwachten. Schijnbaar UHD Premium label dus zou 1000 nits helderheid moeten halen
https://www.philips.nl/c-...p5-perfect-picture-engine

Staat wel een slecht filmpje op Youtube met de twee naast elkaar (of iig een prototype van deze 8102). Slecht in de zin van vanuit een hoek van meer dan 45 graden gefilmd en dat met twee tv's met een VA paneel :+ (dus totaal niet representatief voor het beeld van voren).
Zal dan weer maanden verder zijn voordat die voor een redelijke prijs te koop is niet.
Op dit moment is het dan geen miskoop, de 7601?

Persoonlijk vind ik VA beter dan IPS (helemaal voor films) (ook IPS monitor ingeruild voor VA)

• M.Remmerde
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-04 18:39
quote:
kihon schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:02:
Mijn maat heeft een 65pus7601 en dat is gewoon een top tv door het FALD backlight systeem. Er staat een showmodel bij media markt the wall langs de a2 voor 1777 euro. Lijkt me een hele mooie prijs voor een 65 inch FALD televisie denk niet dat je ze goedkoper vind. Ga eens kijken zou ik zeggen !

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
kihon schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:39:
[...]Zal dan weer maanden verder zijn voordat die voor een redelijke prijs te koop is niet.
Op dit moment is het dan geen miskoop, de 7601?

Persoonlijk vind ik VA beter dan IPS (helemaal voor films) (ook IPS monitor ingeruild voor VA)
Die nieuwe Philips OLED (9002) was ook binnen de kortste keren 300 euro goedkoper op 2300 (en niet veel later 400-600 en dan zit er ook nog eens een §300 cashback aan te komen las ik) dus dat valt misschien nog wel mee, zeker bij die winkels. Het aanbod aan 7601's lijkt nog ruim voldoende dus persoonlijk zou ik het iig nog afwachten, al lijkt het erop dat die 8102 pas ergens in Oktober uitkomt. De HDR op de 7601 is relatief beperkt maar als dat niet belangrijk is kan je er net zo goed nu voor gaan (misschien nog uit de pricewatch bij Apollo vragen over een prijsaanbod aangezien die ook regelmatig in het OLED prijzen topic voorbij komen).

En idd VA de voorkeur maar in het filmpje was de hoek op de 7601 nog veel slechter dan op het prototype met quantum dots (wordt de 8602 ipv 8102) dus vandaar geen representatieve vergelijking.

apis29 wijzigde deze reactie 10-09-2017 01:36 (8%)

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Het is de 7601 geworden. 😎

Iemand hier die nog goede settings heeft? Ik gebruik nu ( net 1 uurtje in gebruik) de isf day settings van avforums. Ziet er iig better uit Dan standard.

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 16:30
Kijk eens aan, een Philips topic. En laat ik nu net ergens mee zitten en hopelijk herkend iemand het probleem.

Ik heb enkele weken een 65PUS6412/12 gekocht bij de MM. Kost wat, maar wilde gewoon een keer echt lekker TV kijken en de extra TV aktie hielp me over het randje. Aangezien ambilight een "noodzaak" was (vind ik best mooi met films kijken) moest het dus een Philips zijn.

Maar ik heb alleen maar power issues met deze serie. Ik zeg deze serie, want ik heb inmiddels al een tweede gekregen van MM. Wat is de issue:

- bij het uitzetten van de TV blijft het geluid en ambilight gewoon doorgaan. Dit stopt alleen maar als ik de stekker eruit trek.
- bij het aanzetten van de TV reageert hij of helemaal niet of hij gaat aan en laat of alleen geluid en ambilight zien, of hij gaat helemaal aan, maar na verloop van tijd (halve minuut) gaat het beeld alsnog op zwart.

Stekker eruit en erin is dan nog de enige optie. Ik heb hem vandaag dus 3 weken geleden gekocht en ik ben er best goed ziek van. Maar nu vroeg ik mij af, kan dit misschien ook niet liggen aan de Ziggo box (geen Horizon).

Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd en verschillende HDMI poorten. Nu gebruiken we de officiele XBOX HDMI kabel en toch blijkt deze nieuwe TV ook dus deze kuren te vertonen.

Voordat ik cerepair maar weer eens ga bellen vroeg ik mij dus af of anderen dit herkennen? Ik heb namelijk ook een Philips 46inch TV en die doet netjes zijn werk.

De jongen die de TV ophaalde zei al dat het vaak aan de voedingen ligt bij Philips nadat ze zijn overgenomen. Dus ik vraag mij af...herkennen jullie dit?

• Superhuuper
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:14
quote:
Yzord schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:19:
Kijk eens aan, een Philips topic. En laat ik nu net ergens mee zitten en hopelijk herkend iemand het probleem.

Ik heb enkele weken een 65PUS6412/12 gekocht bij de MM. Kost wat, maar wilde gewoon een keer echt lekker TV kijken en de extra TV aktie hielp me over het randje. Aangezien ambilight een "noodzaak" was (vind ik best mooi met films kijken) moest het dus een Philips zijn.

Maar ik heb alleen maar power issues met deze serie. Ik zeg deze serie, want ik heb inmiddels al een tweede gekregen van MM. Wat is de issue:

- bij het uitzetten van de TV blijft het geluid en ambilight gewoon doorgaan. Dit stopt alleen maar als ik de stekker eruit trek.
- bij het aanzetten van de TV reageert hij of helemaal niet of hij gaat aan en laat of alleen geluid en ambilight zien, of hij gaat helemaal aan, maar na verloop van tijd (halve minuut) gaat het beeld alsnog op zwart.

Stekker eruit en erin is dan nog de enige optie. Ik heb hem vandaag dus 3 weken geleden gekocht en ik ben er best goed ziek van. Maar nu vroeg ik mij af, kan dit misschien ook niet liggen aan de Ziggo box (geen Horizon).

Ik heb verschillende HDMI kabels geprobeerd en verschillende HDMI poorten. Nu gebruiken we de officiele XBOX HDMI kabel en toch blijkt deze nieuwe TV ook dus deze kuren te vertonen.

Voordat ik cerepair maar weer eens ga bellen vroeg ik mij dus af of anderen dit herkennen? Ik heb namelijk ook een Philips 46inch TV en die doet netjes zijn werk.

De jongen die de TV ophaalde zei al dat het vaak aan de voedingen ligt bij Philips nadat ze zijn overgenomen. Dus ik vraag mij af...herkennen jullie dit?
Herken bovenstaande verhaal. Soortgelijke problemen meegemaakt met mijn 65PUS9809.
Prachtig toestel met 4-zijdig ambilight maar een drama wat software en hardware betreft.
Inderdaad regelmatig problemen met opstarten en uitzetten.
Flikkerend beeld of een rode waas die pas weg ging na een paar keer opnieuw starten.
Uiteindelijk backlight issues gekregen die niet meer overgingen. Na onsuccesvolle reparatiepogingen van CE Repair is de tv toen gecrediteerd door Philips. Lang bezig geweest om te laten vervangen voor een ander Philips toestel omdat wij ook zeer gehecht waren aan ambilight. Dealer wilde echter geen Philips meer leveren vanwege de problemen. Philips wilde me ook niet helpen dus toen voor Samsung 65KS8000 gekozen. Helaas geen ambilight maar wŠt een verademing t.o.v. de Philips.

Soepele software en prachtig beeld. Geen moment spijt gehad.

• Yzord
Hmm, ik ga de bak met ellende in dus. Enige voordeel is dat de TV te groot is om hem op te sturen dus ze komen aan huis van CE Repair. Dat wordt dan uitzitten en hopelijk crediteren door Philips na drie bezoeken.

Betaal je 1500 euro en dan krijg je deze ellende. Baal er echt van.

• Superhuuper
quote:
Yzord schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:52:
Hmm, ik ga de bak met ellende in dus. Enige voordeel is dat de TV te groot is om hem op te sturen dus ze komen aan huis van CE Repair. Dat wordt dan uitzitten en hopelijk crediteren door Philips na drie bezoeken.

Betaal je 1500 euro en dan krijg je deze ellende. Baal er echt van.
Ja, is inderdaad een vervelend en lang proces.
Hopelijk is CE repair / Philips coulant.

Ambilight is echt fantastisch maar met zulke brakke tv's er omheen helaas niet fijn om dagelijks tv te kijken.

Succes!

• Yzord
Naja, ik heb al een "verleden" opgebouwd. Dit is mijn tweede TV die binnen twee weken is vervangen. We zullen het wel zien, maar sinds Philips is overgenomen is het kommer en kwel.

• Superhuuper
quote:
Yzord schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:03:
Naja, ik heb al een "verleden" opgebouwd. Dit is mijn tweede TV die binnen twee weken is vervangen. We zullen het wel zien, maar sinds Philips is overgenomen is het kommer en kwel.
Inderdaad!
Ik had de 'mazzel' dat mijn toestel niet leverbaar was en er ook geen vergelijkbaar toestel voor handen was.

• Soeski
@Yzord en @Superhuuper : precies de issues die ik ook had met de 55PUS8601. Aan- en uitzetten was elke keer een verrassing of het zou lukken, aan zetten met name. Zou ik beeld krijgen? Of, blijft hij hangen op het Philips logo? Oneindig opstarten? Gaat de Ambilight wel uit een keer?
Na meerdere software updates en geduld is het nu 99% opgelost, ik krijg elke keer netjes beeld.
Het is dat je per se Ambilight wilt, maar de software is dramatisch en dat is jammer op verder hardwarematige nette toestellen.

• Yzord
quote:
Soeski schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:16:
@Yzord en @Superhuuper : precies de issues die ik ook had met de 55PUS8601. Aan- en uitzetten was elke keer een verrassing of het zou lukken, aan zetten met name. Zou ik beeld krijgen? Of, blijft hij hangen op het Philips logo? Oneindig opstarten? Gaat de Ambilight wel uit een keer?
Na meerdere software updates en geduld is het nu 99% opgelost, ik krijg elke keer netjes beeld.
Het is dat je per se Ambilight wilt, maar de software is dramatisch en dat is jammer op verder hardwarematige nette toestellen.
Ik heb toch eerder het idee dat het of de voeding is van het apparaat of dat de Ziggo box er niet lekker op werkt icm HDMI. Maar goed, hoe test je zoiets.

Ik heb de laatste firmware erop staan.

• Soeski
HDMI issues heb ik nu wel inderdaad. De TV laat, sinds deze op Android 6 draait, elke dag mijn AV receiver vastlopen. Deze moet ik dan aan- en uitzetten met de schakelaar anders reageert ze nergens meer op. Er gaat dus blijkbaar echt een rot signaal over de HDMI want dit was voor de Android 6.0 update niet. Ik heb uitgesloten dat het de AV receiver is door een exact zelfde exemplaar neer te zetten.
Verder... eindelijk best ok die tv :)

• Yzord
Vandaag ging hij weer niet aan. Ding is 5 dagen oud. Weer stekker eruit en erin en hop, weer beeld. Tijd om maar weer een repair aan te vragen.

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20:22
Het is en blijft een TP VISION. Algemeen bekend dat er na een korte tijd problomen komen met deze tv's.
Als ik Philips was en ik zou dit topic lezen, zou ik vragen of dit niet het TP Vision topic kan worden genoemd.
Philips heeft hier weinig tot niks meer mee te maken..

• Yzord
Das dan jammer voor Philips, want er staat toch echt Philips op mijn TV. Dus ze moeten niet dit topic hernoemen, maar TP Vision eens goed aanspreken en zorgen dat ze hun boeltje in orde krijgen. Dat TP Vision hun naam bezoedelt is niet mijn pakkie aan.

Heb de TV zojuist maar weer aangemeldt bij CE Repair.

EDIT: waar ik toch een beetje mee zit is het volgende. Kan het niet aan mijn Ziggo box liggen of aan mijn HDMI kabel? Ik heb wel meerdere HDMI kabels geprobeerd en alles geprobeerd wat ik maar kan (energie instellingen).

Maar in de 25 jaar dat ik in de IT zit is het me nog nooit voorgekomen dat ik twee devices heb gehad die ieder eenzelfde defecten vertonen. Een keer een DOA ala, maar dat de tweede dan eenzelfde kuur bevat echt nog nooit.

Als ik zoek op het internet naar dit type kom ik ook gewoon geen enkele topic tegen waarbij de symptomen ook in voorkomen. Dan vind ik het best raar dat ik 2 dezelfde tv's in 2 weken tijden met dezelfde kuur heb.

Kreeg vandaag ook op het support forum het advies de nieuwe firmware van 12 september er op te zetten. De release notes gaven niks aan over voeding problemen of iets dergelijks, maar het uiteindelijke resultaat was dit

YouTube: Pictures 65PUS6412/12 does not work (at all)

Ze komen maandag langs van CE Repair en ga hem/haar toch ook wel even vragen of dit zo vaak voorkomt bij dit type. Als hij zegt dat ik praktisch de enige ben, dan moet er toch wel wat anders zijn lijkt mij.

Yzord wijzigde deze reactie 14-09-2017 00:34 (76%)

• Soeski
^^ik ervaar bovenstaande ook al 1,5 jaar, soms. In het begin vaak, na veel updates steeds minder vaak (en met Android 6.0 tot nu toe nog niet). Omdat het lastig te reproduceren is en het echt hit-and-miss is, heb ik het maar voor lief genomen... wel Ambilight en geen beeld. Maargoed, sinds ik Android 6.0.1 draai voor mijn tv is het niet meer voorgekomen. Gelukkig... dus blijkbaar toch software issue. Daar kan een repair dienst ook niks aan doen helaas.
Ik sprak met mijn dealer vorige week en hij is nu ook gestopt met Philips TV's verkopen. Teveel issues, en de repair dienst is aldus hem ook echt wel goed maar die mannen kunnen er simpelweg ook niks mee. Er is namelijk geen hardware defect, maar software niet op orde. Ik heb al veel meer winkels gezien waar ze niet meer te koop zijn. De MediaMarkt heeft geloof ik nog 1 model staan, en verder ook niks meer van Philips.

• Yzord
Ik heb helaas 6.0.1. En ik kan het niet voor lief nemen want ik moet de stekker 3 keer per dag eruit halen terwijl ik hem tegen de muur aan heb zitten. Heel irritant.

Morgen komt CE Repair langs en als hun mij vertellen dat ze er niks aan kunnen doen dan is het simpelweg mijn geld terug. Ben er nu wel klaar mee.

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-05 14:11

Winkiller

De Mopperpot

quote:
Yzord schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:09:
Morgen komt CE Repair langs en als hun mij vertellen dat ze er niks aan kunnen doen dan is het simpelweg mijn geld terug. Ben er nu wel klaar mee.
Gelijk heb je, Philips belt niet eens terug als ze dat beloven omdat ze weten dat de garantie bijna om is. :>

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Yzord
quote:
Winkiller schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:55:
[...]

Gelijk heb je, Philips belt niet eens terug als ze dat beloven omdat ze weten dat de garantie bijna om is. :>
Nou ik heb nog 2 jaar garantie en anders pak ik het wel anders aan.

• henkbob
Zo. TV 31 dagen(!) in bezit en geen beeld meer. Ambilight en geluid doet het wel, maar niks op TV: geen bootlogo, geen volume indicator - niks. Coolblue gaat geen nieuwe meer sturen want buiten de 30 dagen en Philips kan mogelijk wel een poppetje langs laten komen. Hopen dat die wat eerder kan dan 3 weken. Nu lekker TV kijken op mn stokoude 32" Samsung LCD.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:05
Aan zij die hopen dat nieuwe software het gaat oplossen....

Ik heb zelf ook een TV van Philips gehad, 2 jaar geleden.
AL na 3 weken begon het. Freezes, problemen met het geluid, en dat werd gewoon week na week erger.

Als je hulp zoekt, dan krijg je niks anders te horen dan: als de TV freezed, eerst terug naar fabrieksinstellingen, algemene reset, en dan stekker er uit. Eťn keer per jaar kan ik dat aanvaarden, maar niet 3 keer per week.

Als je dan nog eens belt en vraagt voor een technieker, dan kopen ze tijd met: "Dat wordt allemaal opgelost in de volgende firmware". (en die komt altijd te laat).
Maar met elke update werd de TV onstabieler en had ik meer freezes.

Na 11 maand had ik het dan gehad, en heb ik mijn geld terug geŽist. Dat heeft wat voeten in de aarde gehad, maar is na 2 maand gelukt nadat ik de TV teruggestuurd had.

Philips/ TP vision is voor mij gewoon einde verhaal. Dat is maar voor ťťn ding spijtig, Ambilight!

• vinno86
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:24
Als ik dit topic zo door lees begin ik een beetje spijt te krijgen van m'n aankoop haha met al die Philips problemen.

Maar goed ik heb dus een kersverse 55POS901F staan, mijn probleem is dat als ik een film stream vanaf m'n NAS met bijvoorbeeld VLC dat dan na elke 3min ofzo de screensaver van de TV aan gaat.. de tv denkt dus bij gebruik van diverse video apps dat het beeld statisch is, terwijl er gewoon een film afspeelt.. flinke software fout..

Bij gewoon Tv kijken via de digitale ontvanger is dit niet, op het Philips forum heb ik hier ook 1 topic over gevonden en daar waren mensen die het ook hadden in de Netflix app en/of YouTube.. maar zoals verwacht word er niet door Philips gereageerd op dat topic.

Mijn vraag is of mensen hier met deze tv een eventuele oplossing hebben gevonden al ? Het is best irritant en zou niet moeten bij een TV van §2000+

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:39
Dat begrijp ik. Voor de nodige balans zal ik dan ook mijn ervaringen hier weergeven. Ik heb 2 Philips TV’s. De 55 inch 7181 en de 32 inch 6401. Beide heb ik gekocht in de wetenschap dat er vwb beeldkwaliteit betere producten in de markt zijn maar dat er verder geen producent is die vrolijke feestverlichting bij de TV levert. De tv’s zijn solide gebouwt en spelen vanaf dag 1 probleemloos. Fraai is bovendien dat er regelmatig updates van de firmware worden geleverd die zich eenvoudig laten installeren. Prima product in het midden segment zo is mijn conclusie.

4130 WP zuidelijke oriŽntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• henkbob
Update: na 7 dagen kwam er een monteur langs in opdracht van Philips, die heeft uiteindelijk het hele beeld vervangen. Helaas kon hij me niet vertellen wat er precies kaputt was, dat zouden ze in de fabriek in Polen blijkbaar gaan achterhalen.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• vinno86
quote:
Ik hoop dat 8 ook nog naar 2016 modellen komt dan...

• marketeer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-05 10:35
Ben ondertussen scheel van alle serie nummers van de modellen maar kom er niet uit lol. Zoek een goeie midrange 55 incher. Lichte woonkamer dus wel wat contrast nodig ook voor HDR en gamen dus lag liefst laag.

Ik zie toch veel issues dingetjes en baal dat 4 sided ambilight er eigenlijk uit is want wil graag kopellen met Hue :-)

Iemand nog suggesties? Want van de KS8000 en de X90 kan ik veel vinden de killer Philips nog niet gevonden :-s

• Greenie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12-03 12:24
Je kan natuurlijk ook hopen dat philips hue entertainment de ambilight droom naar andere merken brengt.

• boswei
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19:02
quote:
vinno86 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:37:
[...]

Ik hoop dat 8 ook nog naar 2016 modellen komt dan...
Ja, dat hoop ik ook. Er is ooit gezegd door Philips 3 jaar, 3 grote updates dus Android 8.0 zou er dan nog bij horen.

• vinno86
quote:
boswei schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:59:
[...]

Ja, dat hoop ik ook. Er is ooit gezegd door Philips 3 jaar, 3 grote updates dus Android 8.0 zou er dan nog bij horen.
Best raar dat zo voor tv's een beetje hetzelfde update beleid hebben als voor telefoons.. 2-3 jaar en niet meer.. terwijl ze over het algemeen wel zo'n 4 tot 5x langer mee gaan bij de meeste mensen..

Zit ik over 6 jaar nog op Android 7 of 8 terwijl Android 14 al uit is :')

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Het is zover, android 7 is beschikbaar.

https://toengel.net/phili...163e-15-209-1/#more-14041

• dinandus
De nieuwe software geladen, de tv updaten via de eigen "nieuwe software" melding lukte na 2x proberen niet.
Via de download en USB stick was het in 1 keer wel raak, duurde klein kwartiertje.
Nu naast de al langer in HDR HOTBIRD 4K1 sat.zender op 13 Oost, nu ook de SES UHD DEMO zender in HLG (pop up meld: HDR) op 19,2 Oost.

Verder de oude Amazon App vervangen door de nieuwe versie: 4K, HDR en DD+.
Heb toch de indruk dat de beeldkwaliteit van Amazon 4K ietwat beter is dan de Netflix 4K.
Kan ook aan de opnames zelf liggen, maar The Tik is erg overtuigend scherp en kleurrijk.
Mozart in the jungle is ook erg goed.
Nu hopen dat Philips ook gauw de HDR10+ gaat ondersteunen, daar dit Amazon ook gaat doen.
De YouTube app draait ook beter, in 4K, maar ondersteunt helaas nog geen HDR, dus wat ze met versie VP3 bedoelen is me onduidelijk.
Een aanrader op YT: "Cosmos Laundromat" van Real 4K HDR channel, helaas mis ik de HDR ondersteuning.

Voor zover een prima Update.

Aanvulling: ook de Canal Digitaal Insight 4K zender ondersteunt HLG-HDR.
De Insight HD zender ondersteunt het niet, hebben trouwens 2 afzonderlijke programering

dinandus wijzigde deze reactie 12-10-2017 01:09 (7%)
Reden: aanvullende info

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Update gedaan online en dat ging anders dan we gewend zijn.
De tv gaf gisteravond aan dat er een update was en of ik die wilde installeren.
Na bevestiging van mijn kant gaf hij aan dat de update geÔnstalleerd zou worden als hij in stand-by staat.
Ik heb de tv in stand-by gezet we ben naar bed gegaan. Vanmorgen was de update uitgevoerd, android 7.1.2
Alles werkt zoals het moet zijn. Geen spanning eraf halen of opnieuw opstarten of meer van die perikelen, het werkt gewoon.

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:32
quote:
vinno86 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 05:53:
[...]

Best raar dat zo voor tv's een beetje hetzelfde update beleid hebben als voor telefoons.. 2-3 jaar en niet meer.. terwijl ze over het algemeen wel zo'n 4 tot 5x langer mee gaan bij de meeste mensen..

Zit ik over 6 jaar nog op Android 7 of 8 terwijl Android 14 al uit is :')
zolang de veiligheidsupdates nog wel komen , moet dat op zich geen probleem zijn.

• Jiang153
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-04 01:43
Mensen hier met een Philips smart tv die mij kan vertellen of de app "Viki" in de app store staat?

Ben langs meerdere winkels geweest maar verder dan ja het is een Android tv heb ik er niet meer weten uit te krijgen...dit is de enige app die ik er perse op moet hebben.

Mijn oog is op dit moment gevallen op de 49PUS6412, maar heb dit topic een beetje doorgescrolled en zie veel berichten over veel bugs. Inmiddels al wat beter....?

Jiang153 wijzigde deze reactie 12-10-2017 18:14 (6%)

• vinno86
quote:
Jiang153 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:13:
Mensen hier met een Philips smart tv die mij kan vertellen of de app "Viki" in de app store staat?

Ben langs meerdere winkels geweest maar verder dan ja het is een Android tv heb ik er niet meer weten uit te krijgen...dit is de enige app die ik er perse op moet hebben.
Aziatische series app ? Dan staat hij er tussen ja, heb even snel gekeken.

vinno86 wijzigde deze reactie 12-10-2017 18:28 (6%)

• Jiang153
quote:
vinno86 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:26:
[...]

Aziatische series app ? Dan staat hij er tussen ja, heb even snel gekeken.
Yes dat klopt!

Mooi en erg bedankt!

Dan kan ik gerust deze Sony retourneren die ik notabene nog gisteren had gehaald. Deze heeft gewoon nog niet eens een app store....

• marketeer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-05 10:35
quote:
Greenie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:44:
Je kan natuurlijk ook hopen dat philips hue entertainment de ambilight droom naar andere merken brengt.
Haha ja maar heb het gevoel dat niemand meer Philips koopt dan. Waar ik ook vraag krijg nergens echt super enthousiaste reacties op Philips TV's :-(

• henkbob
quote:
Jiang153 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:13:

[...]
Ik zie hem hier niet...

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
quote:
Jiang153 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:02:
[...]

Yes dat klopt!

Mooi en erg bedankt!

Dan kan ik gerust deze Sony retourneren die ik notabene nog gisteren had gehaald. Deze heeft gewoon nog niet eens een app store....
Ik kan Viki vanuit de playstore (via de browser op de pc) wel installeren op mijn Sony (bravia), heb de 43W805c.

Er is wel een playstore op de mijne btw, maar daar kan ik lang niet alles in vinden inderdaad maar via de web playstore (en sideloaden) kom ik er meestal alsnog wel uit.

• vinno86
Zijn er hier nog mensen die geprofiteerd hebben van de 300,- cashback actie ?

Zoja wat was ongeveer de terugkoppel tijd ?

Mijn documenten liggen inmiddels al 3 dagen bij Philips maar nog niks van ze gehoord.. als het gemiddeld een week duurt ofzo dan wacht ik nog ff met Philips aan de jas trekken.

• Loveless85
  • Laatst online: 20:56
'al 3 dagen'... serieus ja?

• vinno86
quote:
Uh ja.. ik zou niet weten waarom een email met bevestiging van ontvangst langer dan 3 dagen zou moeten duren.

• Dissidend
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:13
Kreeg na ongeveer een week een mailtje dat alles was aangekomen.

• Jiang153
quote:
m0ridin schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:06:
[...]

Ik kan Viki vanuit de playstore (via de browser op de pc) wel installeren op mijn Sony (bravia), heb de 43W805c.

Er is wel een playstore op de mijne btw, maar daar kan ik lang niet alles in vinden inderdaad maar via de web playstore (en sideloaden) kom ik er meestal alsnog wel uit.
Ja ik heb een XE7004 gehaald. Release datum was iets van juni 2017 en dan heeft die niet eens een app store. :(

Met sideloaden bedoel je dat je dan gewoon via de browser aanklikt van installeer daarop...?

Is het echt zo dat Philips tv vaak last hebben van bugs/random herstarts of vind ik kwa reviews alleen de slechte ervaringen?

Mijn oog is op dit moment gevallen op de Philips 49PUS6412.

Jiang153 wijzigde deze reactie 13-10-2017 13:39 (6%)

• Soeski
quote:
vinno86 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:17:
Zijn er hier nog mensen die geprofiteerd hebben van de 300,- cashback actie ?

Zoja wat was ongeveer de terugkoppel tijd ?

Mijn documenten liggen inmiddels al 3 dagen bij Philips maar nog niks van ze gehoord.. als het gemiddeld een week duurt ofzo dan wacht ik nog ff met Philips aan de jas trekken.
Cashback actie van Philips? Dat duurde bij ons ongeveer 6 weken. Niks bijzonders toch?

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
quote:
Jiang153 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:39:
[...]

Ja ik heb een XE7004 gehaald. Release datum was iets van juni 2017 en dan heeft die niet eens een app store. :(

Met sideloaden bedoel je dat je dan gewoon via de browser aanklikt van installeer daarop...?

Is het echt zo dat Philips tv vaak last hebben van bugs/random herstarts of vind ik kwa reviews alleen de slechte ervaringen?

Mijn oog is op dit moment gevallen op de Philips 49PUS6412.
Eh, als ik het goed zie is dat ook geen eens een android smart tv... Dus tja, dan houdt het al snel op.

• Jiang153
quote:
m0ridin schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Eh, als ik het goed zie is dat ook geen eens een android smart tv... Dus tja, dan houdt het al snel op.
Verkeerde voorlichting :+

Heb thuis altijd al Samsung gehad maar wou dit keer een Sony/Philips specifiek voor die ene app. Dacht dat alle Sony en Philips tv's dat hadden, maar blijkbaar heb je daar ook weer onderling verschil in tussen een gedeelte wel Android en gedeelte zonder.

Iemand hier bekent met de winkel:
https://www.elekoshop.be/

Heb daar wel een tv gevonden die ik wil en ruim 20% goedkoper, maar ik kan dus echt totaal niks representatiefs vinden voor die shop. Alleen allemaal gedateerde reviews waarvan ik de legitimiteit betwijfel.

• henkbob
quote:
Oeps, toch wel. Hij is er dus gewoon :)

• vinno86
quote:
Soeski schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:02:
[...]

Cashback actie van Philips? Dat duurde bij ons ongeveer 6 weken. Niks bijzonders toch?
Dat het bedrag pas na een week of 6-8 op je rekening staat snap ik, doelde meer op een ontvangst bevestiging en dat ze ermee aan de slag gaan/ goedkeuring.

• Soeski
quote:
vinno86 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:07:
[...]

Dat het bedrag pas na een week of 6-8 op je rekening staat snap ik, doelde meer op een ontvangst bevestiging en dat ze ermee aan de slag gaan/ goedkeuring.
Ah, de bevestiging. Ja die kwam na 1 of 2 weken bij ons.

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:06
Ontvangstbevestiging (van de review cashback actie) had ik ook binnen twee weken, maar dat is alweer twee maanden geleden. Sindsdien niets meer gehoord, geen cashback ontvangen en TP Vision reageert niet op mails. Beetje suf, hoewel ik over de tv zelf (32pfs6402) nog steeds tevreden ben.

• Greenie
Hoe loopt de plex app op 55pos901f / 55pos9002 ?
Gebruikt deze de onboard processing of moet je alles transcoden?

• Bazziek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18:16
quote:
Greenie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:15:
Hoe loopt de plex app op 55pos901f / 55pos9002 ?
Gebruikt deze de onboard processing of moet je alles transcoden?
Geen idee waar transcoding plaats vindt, maar loopt perfect soepel hier.

• vinno86
quote:
Bazziek schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Geen idee waar transcoding plaats vindt, maar loopt perfect soepel hier.
Transcoderen is altijd server side toch?

• Alleskunner
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 06-12-2017
Het enige wat de Philips OLEDS nog missen is Dolby Vision, gaat dit nog komen?

• Greenie
quote:
vinno86 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

Transcoderen is altijd server side toch?
Ik bedoel eigenlijk of hij alles moet transcoden of ook veel zelf kan afspelen zonder transcoding.
Dus gewoon dat de philips TV de file afspeelt via het netwerk, aangeleverd door plex.
Als ik het LG topic hierop nalees dan is dat bij de LG wel zo het geval met de extra xplay app, waar de standaard app ook alles moet laten transcoden.

Nu heb ik hier een krachtig genoeg servertje staan die transcode. Maar als hij het native zou kunnen afspelen vermoed ik dat er enkel kwaliteitsverlies kan optreden door het te transcoden.

• dinandus
Dolby Vision is/wordt nog niet bevestigd eerder ontkent, o.a. op de net afgelopen IFA.
Mogelijk komt er wel een HDR10+, hier wordt naar gekeken aldus dezelfde info van de IFA.

• Alleskunner
Zou wel heel dom zijn om Dolby Vision niet te nemen.

• dinandus
Tja, heeft alles met financiŽle rechten te maken, ook o.a. Panasonic gaat niet aan Dolby Vision mee doen.
In grote lijnen komt dacht ik Dolby Vision en HDR10+ opzelfde neer, echter zonder dure licenties.

• Greenie
Ze moeten gewoon eens landen op een HDR standaard. Dan kan iedereen die implementeren en is de adoptie graad onmiddelijk groter.

Zolang dat maar gebeurd in de periode van de updates voor je toestal is dat allemaal niet zo erg :)

Greenie wijzigde deze reactie 15-10-2017 19:25 (28%)

• geeknerd
  • Laatst online: 11-04 16:08

• Soeski
Als iemand ervaring heeft met de 55PUS8602 (de opvolger van de 8601) dan hoor ik het heel graag! Afgezien van de software ben ik heel tevreden met het beeld en de looks van het model, en de vierzijdige (!) Ambilight. Helaas heeft de 8602 "maar" driezijdige Ambilight; geen idee waarom daarvoor gekozen is. Mogelijk vanwege de soundbar die eronder hangt, maar die zou er bij mij toch meteen af gaan omdat dit extern (beter) geregeld is. Zonde.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 16:27

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Gisteravond de 49PUS6501 geŁpdatet naar de nieuwe Android 7.1.2 firmware. Downloaden ging op de achtergrond (en dus kan je gewoon TV blijven kijken). Bij de melding dat de download compleet was via het home menu (helemaal onderin) de update kunnen starten.

Update verliep goed en betrekkelijk snel. Reactiesnelheid op de AB lijkt verbeterd. Maar ik mis nog altijd de visuele feedback bij het wijzigen van het volume-niveau. Heel af en toe verschijnt de verticale slider wel, maar tijdens normaal gebruik vrijwel nooit.

Ik heb wel wat problemen gehad met wat geblokt beeld, dat zou - als ik de release notes goed bekijk - nu opgelost moeten zijn. Ook vaak meldingen van een CI module die niet gevonden kan worden, maar daar had ik onlangs nog een update van gehad en daarna niet meer gezien.

Ik ben toch behoorlijk tevreden over de TV. Regelmatig een update, en nu ook naar een behoorlijk recente versie van Android. Wel heb ik allerlei verbeteringen uitgezet in het beeld-menu. Want dat gaf wat onrealistisch beeld.

Vragen/opmerkingen
Strava

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23:10
Hier wordt het ook tijd voor een nieuwe televisie. De eisen zijn redelijk simpel:
- 65 inch (5 meter afstand, woonkamer, groot dressoir)
- Ziggo + Netflix
- (youtube voor dochter)
- Ultra HD (toekomstbestendig)
- HDMI + USB slot voor SNES

Met deze eisen lijkt de pricewatch: Philips 65PUS6162 Zwart er als een van de goedkoopste uit te komen. Ik kom hier echter geen zoekopdrachten op Tweakers.net tegen of reviews, behalve dat niet iedereen even positief is over Philips in het algemee qua service

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:28
Blijkbaar biedt Philips (in Duitsland?) een hardware upgrade aan voor bezitters van een 7100 of 7150 model die klagen:

https://toengel.net/phili...7100-und-7150/#more-14085

HIermee wordt je TV feitelijk een 2016 model en krijg je wel de firmware upgrade naar Android 7...

Helaas staat er niets bij over de 7600 en 8700 die op dezelfde firmware gebaseerd zijn, terwijl deze toch net zo buggy zijn :(

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

quote:
Mr Magic schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:50:
Blijkbaar biedt Philips (in Duitsland?) een hardware upgrade aan voor bezitters van een 7100 of 7150 model die klagen:

https://toengel.net/phili...7100-und-7150/#more-14085

HIermee wordt je TV feitelijk een 2016 model en krijg je wel de firmware upgrade naar Android 7...

Helaas staat er niets bij over de 7600 en 8700 die op dezelfde firmware gebaseerd zijn, terwijl deze toch net zo buggy zijn :(
Staat ook niet bij of je de upgrade zelf moet betalen of niet maar Philips/TP-Vision kennende doen ze dit niet gratis.

• ambi1961
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 08:16
7600 en 8700 hebben dubbele tuner. Deze worden om deze redden niet omgekat

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand mij het verschil tussen de
49puk7150 en de 49pus6561 uitleggen?

Gezien het nummer van de 7150 had ik verwacht dat deze nieuwer was maar dit lijkt niet zo te zijn.

Mijn huidige 49pus6561 heeft een lichte w
Horizontale streep door het beeld. Die valt bij een witte achtergrond goed op. Ik kan hem ruilen voor de 7150.
(Beide toestellen hebben geen bon met garantie dit gaat 2e hands via particieren)

• Airpower
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-05 21:56

Airpower

Feel the Power!

Afgelopen vrijdag de 65PUS8102 ontvangen ter vervanging van mijn 65PUS7601 (die in 10 maanden tijd 3x defect is geraakt). Eerste indruk is goed. Interface draait soepel en de HDR-ervaring is met de nieuwe P5-processor en verhoogde helderheid verbeterd ten opzichte van de 7601.

• HE1
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 22:40
wat is er fout bij de nieuwe firmware versie 0.15.209.1

Als ik hem update op mijn 49pus7181 dan zegt hij dat er een nieuwe beschikbaar is, ik accepteer de voorwaarden en daarna zegt hij alleen dat als ik de TV niet gebruik ik hem standby moet zetten.

Tijdje op standby en dan weer aan en er gebeurt niets.....geen update proces te zien...

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:32
quote:
HE1 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:59:

Als ik hem update op mijn 49pus7181 dan zegt hij dat er een nieuwe beschikbaar is, ik accepteer de voorwaarden en daarna zegt hij alleen dat als ik de TV niet gebruik ik hem standby moet zetten.

Tijdje op standby en dan weer aan en er gebeurt niets.....geen update proces te zien...
al geprobeerd om dit 's avonds voor het slapen te doen?

• HE1
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 29-04 22:40
quote:
HE1 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:59:

update: heb hem een half uur uit laten staan en toen ik de tv aanzette starte hij geheel nieuw op met de nieuwe versie.

Ik geeft toch voorkeur aan de oude methode dat je hem gewoon update terwijl de tv aanstaat en je dan de voortgang kan zien en bij voltooid gewoon opnieuw opstart. Is blijkbaar verander bij deze nieuwste FW versie.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik had tijdelijk een pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver in huis en die is mij heel goed bevallen.

Is er nog een soortgelijke tv in deze prijsklasse of een tv die beter is? Ik snap niks van de serie modellen van Philips. Ik ga er toch vanuit dat de 7000 serie nieuwe is dan de 6000 serie? Maar de 6561 komt uit 2017 8)7 ik snap het niet.

• boswei
Probleem: nieuwe 7.1 versie geÔnstalleerd op mijn 49pus7181 en vervolgens gekozen voor een schone installatie. Maar nu is Kodi niet beschikbaar in de Google play store. Wordt waarschijnlijk sideloaden..

• RvD86
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20:48
Heej,

Ik zit eraan te denken om de Phillips 49PUS6401 te kopen.
Dit is het 2016 model maar daardoor wel stuk goedkoper.

Sommige zeggen moet je niet doen.

Maar zo erg is dat nu toch ook weer niet?
Lees net dat deze ook gewoon de nieuwe Android versie draaid.

Is deze tv een goede keus?
Wat ik zoek:

49 inch
UHD
Android
Ambilight(nooit gehad maar lijkt me heel relaxed)
HDR

Kom van een LG Full HD tv af

Werkt het ambilight ook goed zonder deze op te hangen?
Komt op een kastje te staan voor een lichtgrijze muur (Ca 10cm)
En klopt het dat deze ook via de remote app van Phillips op je mobiel te bedienen is?

Nokia 7+ - Wileyfox Swift 2X

• dinandus
Ambilight komt zeker mooier over als er een beetje afstand tot de muur is, dus jouw 10 cm vanaf de muur is juist een mooie afstand, kun je ook gebruiken als sfeer verlichting zonder dat je tv kijkt. (in de standby stand)
Via een App via de telefoon of een tablet is het prima te bedienen. De nieuwe Android 7.1.2. wordt ondersteund.
Lijkt me een prima aanrader, afhankelijk wat je voor verwachtingen van o.a. HDR hebt. Maar voor o.a. Netflix in 4K, tevens Amazon en YouTube in 4K prima tv.
Je hebt vast de diverse recencies ervan gelezen, dus kun je een verantwoorde keuze maken.

• Alleskunner
Vraag me af of de opvolger van de Philips 9002 Dolby Vision of HDR+ krijgt. Ook graag een verbeterde Ambilight zonder dat het op het plafond projecteert. En natuurlijk verbeteringen ten opzichte van het huidige model.

Alleskunner wijzigde deze reactie 25-10-2017 01:29 (17%)

• boswei
quote:
boswei schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:15:
Probleem: nieuwe 7.1 versie geÔnstalleerd op mijn 49pus7181 en vervolgens gekozen voor een schone installatie. Maar nu is Kodi niet beschikbaar in de Google play store. Wordt waarschijnlijk sideloaden..
Opgelost. Ineens staat ie er weer!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

quote:
RvD86 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:32:
Heej,

Ik zit eraan te denken om de Phillips 49PUS6401 te kopen.
Dit is het 2016 model maar daardoor wel stuk goedkoper.

Sommige zeggen moet je niet doen.

Maar zo erg is dat nu toch ook weer niet?
Lees net dat deze ook gewoon de nieuwe Android versie draaid.

Is deze tv een goede keus?
Wat ik zoek:

49 inch
UHD
Android
Ambilight(nooit gehad maar lijkt me heel relaxed)
HDR

Kom van een LG Full HD tv af

Werkt het ambilight ook goed zonder deze op te hangen?
Komt op een kastje te staan voor een lichtgrijze muur (Ca 10cm)
En klopt het dat deze ook via de remote app van Phillips op je mobiel te bedienen is?
Waarom die en niet de 49pus6561 ?

• luctes
  • Laatst online: 23-05 14:07
Voor wat het waard is ...
Sommige dealers beginnen reeds een cash back op de nieuwe 8000-modellen (www.fransdesmet.be). Je moet het wel 'afdwingen'. Zo kan ik de 65PUS8102 (direct led en niet edge led ! helderheid > 1100 nits !) vastkrijgen voor § 1965 waarop ik nog § 200 cash back krijg. Dit is m.i. momenteel de beste 'value for money' voor de niet-OLED toestellen en een waardige opvolger voor de 7601 die al lovende kritieken kreeg. By the way ... ik krijg dan ook nog eens VIJF jaar waarborg.
quote:
Airpower schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:28:
Afgelopen vrijdag de 65PUS8102 ontvangen ter vervanging van mijn 65PUS7601 (die in 10 maanden tijd 3x defect is geraakt). Eerste indruk is goed. Interface draait soepel en de HDR-ervaring is met de nieuwe P5-processor en verhoogde helderheid verbeterd ten opzichte van de 7601.
Beste, kan je mij even kort je ervaringen met dit toestel delen ? Bugs, snelheid, beeldkwaliteit, ... Sta ook op het punt hem te kopen, krijg 'm voor §1950 - §200 cash back.

luctes wijzigde deze reactie 25-10-2017 13:15 (39%)

• RvD86
quote:
kaasaanfiets schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:32:
[...]

Waarom die en niet de 49pus6561 ?
Vanwege de prijs...de 6401 kost momenteel 600 euro.
Daar vind ik geen andere type voor met Ambilight,Android, 4k en HDR

Dat is ook eigenlijk mn max wat ik op dit moment wil uitgeven.
vandaar :)

• RvD86
quote:
dinandus schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:10:
Ambilight komt zeker mooier over als er een beetje afstand tot de muur is, dus jouw 10 cm vanaf de muur is juist een mooie afstand, kun je ook gebruiken als sfeer verlichting zonder dat je tv kijkt. (in de standby stand)
Via een App via de telefoon of een tablet is het prima te bedienen. De nieuwe Android 7.1.2. wordt ondersteund.
Lijkt me een prima aanrader, afhankelijk wat je voor verwachtingen van o.a. HDR hebt. Maar voor o.a. Netflix in 4K, tevens Amazon en YouTube in 4K prima tv.
Je hebt vast de diverse recencies ervan gelezen, dus kun je een verantwoorde keuze maken.
Aha dus het is zelfs mooier.
Dat komt mooi uit.

Mwah niet echt verwachtingen....Nu heb ik het niet dus het is altijd een stuk beter ;)
Klopt..Maar recensies zijn ook vaak bijv. mooi design.
Dat is allereerst persoonlijk en zegt niks over de werking van de televisie.

Maar ik ben eruit.
Ga deze vanavond even bestellen!

• Airpower
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-05 21:56

Airpower

Feel the Power!

quote:
luctes schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:07:
Beste, kan je mij even kort je ervaringen met dit toestel delen ? Bugs, snelheid, beeldkwaliteit, ... Sta ook op het punt hem te kopen, krijg 'm voor §1950 - §200 cash back.
Het toestel bevalt nog steeds goed. Een goede verbetering ten opzichte van de 65PSU7601 die ik hiervoor was. Het toestel draait soepel en ik heb nog geen bugs kunnen ontdekken. Daarnaast is de HDR-ervaring van dit toestel indrukwekkend. Voor die prijs zou ik hem zeker niet laten liggen!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Wat is het technische verschil tussen de: 49PUS6482 en de 49PUS6561 ?

pricewatch: Philips 49PUS6482 Zilver

pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver

Volgens de specs van tweakers kan de 6561 100Hz maar op de site van Philips staat bij beide tv's: Computeringangen op HDMI1/2 tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz
Video-ingangen op HDMI1/2 tot 4K UHD 3840 x 2160 bij 60 Hz

Zijn ze dan beide gewoon 60Hz? Ik ben verder geen hardcore gamer ik ga hem allen gebruiken voor netflix en tv kijken.

Ik heb gevonden hoe het typenummer systeem bij Philips in elkaar zit.

Transcript notation model Philips TV

48 – screen size inches
P – TV
U – resolution H – HD, F – Full HD, U – UHD, O – OLED UHD
S – digital tuner H – DVB-T/C, K – DVB-T/C/S/S2, T – DVB-T/T2/C, S – T/T2/C/S/S2, L – ATSC
7 – Series
6 – model in the series
0 – design
0– year of development 7-2012, 8-2013, 9-2014, 0-2015, 1-2016, 2-2017
12 – Country or region for which the TV was produced.

• luctes
  • Laatst online: 23-05 14:07
Vandaag een uitvoerige test gelezen op een Poolse website over de 65PUS8102.
https://hdtvpolska.com.
Conclusie: uitstekende beeldkwaliteit met zelfs weinig zichtbare verschillen t.o.v. de OLED-toestellen. Zij spreken van 'de beste LCD tot nu toe gemaakt'. Enige minpunt: prijs & kijkhoek (VA-panel).

luctes wijzigde deze reactie 26-10-2017 12:19 (0%)
Reden: typo

• dinandus
Voor de Astra 19,2 kijkers onder ons: op 11023 H 23500 is in 4K HLG een retentie scherpe Amsterdam UHD demo te zien. Voorkeuze CD nr 692 HD lijst.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik heb trouwens de Philips 49PUS6482/12 besteld.
Hij moet over een paar dagen binnenkomen.
Ben benieuwd als het goed is heeft deze tv ook die p5 chipset

• RvD86
quote:
kaasaanfiets schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 19:58:
Ik heb trouwens de Philips 49PUS6482/12 besteld.
Hij moet over een paar dagen binnenkomen.
Ben benieuwd als het goed is heeft deze tv ook die p5 chipset
Die is het bij mij uiteindelijk ook geworden!

• RvD86
Android 7 zou al uit moeten zijn voor deze tv (pus6482)
Ik heb toen ik de tv opstarte gelijk een update gehad.
Maar de tv draaid nog steeds op 6.0.1

Als ik zoek naar updates geeft deze aan dat de meest recente versie is geÔnstalleerd.
Wordt dit soms gefaseerd uitgerold dat ik gewoon even geduld moet hebben of kan ik deze op een andere manier erop krijgen?

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*