Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:01
harley2009 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:08:
[...]

nee heb gekeken naar de C7 55/65 inch en de B655/65 inch. had de vrouw meegenomen en die kijkt toch met een beter oog, en ze vond de nieuwere modellen toch niet zo (geen wauw effect). de Philips oled is mooi en redelijk betaalbaar, maar input lag is een drama en dus een NO go.. anders hadden we de 65B6 mee willen nemen..
Benieuwd naar je keuze😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:31
brtkpr schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 14:15:
[...]

Benieuwd naar je keuze😀
ik ook. wacht nog maar eens even af, kijken of de Panasonic oled of de sony oled 55 inch wat zijn.. en nog zakken in prijs natuurlijkj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:11
Sinds kort heb ik een 43PUS6201 op de slaapkamer. Ik kom het volgende probleem vaak tegen. Als je RTL XL, uitzendinggemist of iet s anders kijkt via de smart app, dan knikkert hij je er vaak af en dan is tv niet meer verbonden met internet. Je moet dan elke keer opnieuw verbinden met wifi. Meer mensen die dit probleem hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-06-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
WhySoSerious? schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:42:
Sinds kort heb ik een 43PUS6201 op de slaapkamer. Ik kom het volgende probleem vaak tegen. Als je RTL XL, uitzendinggemist of iet s anders kijkt via de smart app, dan knikkert hij je er vaak af en dan is tv niet meer verbonden met internet. Je moet dan elke keer opnieuw verbinden met wifi. Meer mensen die dit probleem hebben?
Heb je dit probleem ook met een netwerkkabel? Probeer dit anders een tijdje, dan weet je of het aan je wifi ligt of aan de tv. Als ik het zo hoor zou het best je wifi thuis kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:11
Soeski schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:53:
[...]

Heb je dit probleem ook met een netwerkkabel? Probeer dit anders een tijdje, dan weet je of het aan je wifi ligt of aan de tv. Als ik het zo hoor zou het best je wifi thuis kunnen zijn.
Helaas geen netwerkkabel op de slaapkamer, maar kan dat wel beneden even testen. Het wifi signaal is helemaal vol bij het wifi overzicht en dit gebeurd ook als ik op het internet van de buren ga.

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 14-06-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03
Veneficus schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:50:
[...]

Ik zoek me al een tijdje kapot naar reviews, maar kan er maar één vinden. De rest is alleen oppervlakkige specs vergelijken, en niet op daadwerkelijke performance. Heb je voor mij wat linkjes naar echte reviews?
Ik kwam navolgende settings nu tegen voor de 7502, misschien kan je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Vraagje: mijn TV heeft ondersteuning voor Dolby Digital Plus (+) betekent dit dan dat hij via Hdmi arc ook Dolby Atmos kan uitsturen? Tenminste dat lees ik hier en daar op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nol_NL schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Ik kwam navolgende settings nu tegen voor de 7502, misschien kan je er wat mee.

[video]
Dit is de bijbehorende review: http://hdtelevizija.com/e...tv-with-ambilight-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Geen Android 6 voor 8601/8901

Staat niet echt een bron bij, maar wel teleurstellend als het klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
Je mag er vanuit gaan dat je bericht klopt. Toengels heeft meestal de juiste en update info.
Inderdaad balen voor de genoemde model bezitters...
Ikzelf zit nu al ruim half jaar te wachten op de beloofde HLG ondersteuning op o.a. de 7601 en 901 serie`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Geen Android 6 hoeft niet per se een probleem te zijn; vind het wel bijzonder voor een televisie die nog niet zó oud is. Stabiliteit en functionaliteit is het belangrijkste en als dit ook kan met doorborduren op Android 5 is dat prima.
Ik vrees alleen dat het uitblijven van Android 6 ook betekent dat de ontwikkeling in Android 5 langzaam aan al gaat stoppen voor deze modellen. Immers; je moet dan voor Android 5 aan apart team of een ontwikkelaar beschikbaar stellen voor een paar modellen, terwijl de rest zich richt op 6.0 en 7.0.
Dat zou jammer zijn; heb de tv pas 1,5 jaar en deze zijn niet zonder problemen gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Nu online
Vooral jammer dat we dus een aantal "beloofde" items niet gaan krijgen op deze serie:
- HDR playback in Netflix (is Android 6 voor nodig)
- HDR support via USB/netwerk streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:22

InFamous

excommunicado

Ik snap niet waarom die toestellen geen upgrade krijgen naar android 6, terwijl mijn model (55pus6401) 3 maanden jonger is en wel een upgrade heeft gehad. Zeker gezien het prijs verschil tussen de toestellen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ja, ook dat inderdaad; de 8601 en 8901 zijn nou niet bepaald de instappertjes in Ambilight smart-tv's. Sterker nog, het waren de topmodellen zelfs. Vandaar ook de dikke specs qua hardware.
Dan maar HDR via de PS/4 gebruiken met Netflix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Nu online
Heeft niks met de hardware te maken hoor, eerder puur niet willen of geen resources hebben om deze modellen nog te ondersteunen op die manier. Sterker zelfs, de 55POS901F (Philips' eerste OLED) draait wel Android 6 en heeft identiek dezelfde hardware binnenin als de 8601, enkel het display is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Even een vraag: hoe ervaren jullie bij Philips het 'mindere' contrast? Mijn vorige tv had een statisch contrast van 4000:1 En dit huidige model ongeveer 1200:1. Omdat ik veel lees over dat contrast zeer bepalend is en alleen een oled daar heer- en meester in is vroeg ik mij dit zo af. In donkere scènes lijkt alles inderdaad wel meer blurry zeg maar, Maar echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet. De ene zegt: dynamisch contrast gewoon op laag zetten en de andere zegt weer absoluut niet doen... ben daarom benieuwd hoe jullie dit ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Nu online
Valt moeilijk iets over te zeggen zonder dat je het model vernoemt. Want contrast hangt af van verschillende dingen, processing, display paneel, welke backlight wordt er gebruikt,...

Wat "dynamisch contrast" betreft, dat hangt bij Philips ook sterk af van welke range je bekijkt. Low-end toestellen hebben meestal geen extra chips die de beeldkwaliteit verbeteren en zijn daarom beperkt door wat de SoC aanbiedt. Duurdere modellen hebben dan weer wel speciale beeldverbeteraars. Alleen is de vraag of je die beeldverbeteraars actief wil hebben of niet, dat is zeer persoonlijk. In geval van "dynamisch contrast" komt het meestal neer op het aanpassen van de video-niveaus in het zwart en wit om zo'n hoger contrast te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
Ik heb een 49PUS6401 besteld via 4launch.
Helaas defect. Het standby lampje blijft knipperen, en hij zit in een bootloop.
Het zou een showmodel zijn, die kort bij hun aan de muur heeft gehangen.
Ben al een week bezig hem op te laten halen, echter gaat er steeds wat mis bij hun :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Er is nieuwe software voor o.a. de 7601.
Ook de 64, 65 en 71 serie.
https://toengel.net/phili...m163e-10-77-2/#more-13583

[ Voor 8% gewijzigd door Borry op 14-07-2017 10:01 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:27
Zojuist de Philips 55PUS7502 besteld en afgelopen week op Amazon een Logitech Harmony Elite. Tijd voor upgrades :D

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Laatste update geïnstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen tegengekomen, altijd even spannend. Van de verbeteringen merk ik ook weinig, maar dat komt waarschijnlijk doordat de televisie het bij mij al prima deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Bij mij ook geen enkel probleem, tv werkt als een tierelier.
Zit alleen te wachten op een update van YouTube om 4k filmpjes met HDR te kunnen bekijken.
Bij NETFLIX werkt het al een tijdje.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Hier ook de nieuwe Update, tv werkt verder goed als tevoren.
Ja YouTube in HDR, maar ook de HLG Update zijn meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:49
Hebben hier een 55PUS8809/12. Helaas is dit toestel zeer gevoelig voor mankementen en hij is nu voor de tweede keer defecten aan het vertonen. Hij is recent (2 weken geleden) gerepareerd, maar vertoond nu alweer defecten. In de winkel willen ze nu richting een creditering werken vanuit Philips.

Nu zijn we groot fan van ambilight, maar toch ook enigszins wat huiverig voor een nieuwe Philips... Toch zal het bij een succesvolle creditering de nieuwe 55POS9002 worden gok ik. Hopelijk halen we ons hiermee niet weer problemen in huis. Ben vooral benieuwd naar de inputlag ivm mijn PS4 PRO.

Helaas is er nog maar barweinig te vinden over het nieuwe toestel. Dus het zal wel een gok worden met de aankoop als de creditering snel gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
De 9002 is ook nog niet in de winkels vandaar weinig erover bekend is.
Op o.a. Hifi-forum.de is er al wel wat meer info over te vinden.
Bij de reviews komt hij er als goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Zaterdag de 7502 ontvangen. Binnenkort schrijf ik er wel een volledige review over (niet op de laatste plaats vanwege de € 50 cash-back actie :P ).

Eerste punten en een vraag:

- mooi beeld, maar wat wil je als je van een 8 jaar oude 32" HD Ready tv komt
- Ambilight is makkelijk te koppelen aan HUE (maar later nog wel een vraag...)
- helaas geen negatieve sound delay in te stellen
- HDR is niet echt te zien (zoals verwacht vanwege lage helderheid en gebrek aan local dimming)
- handige afstandsbediening

Vraag: is de HUE positionering ook via de Ambilight+HUE app in te stellen voor nieuwere TV's? Ik lees dat dat alleen kan met TV's tot 2014... Het kan volgens mij niet via de TV

Ik zal nu helaas wel een nieuwe versterker moeten kopen, omdat die van mij geen 4K pass-through heeft (Onkyo TX-NR609, alleen upscaling). Nu gebruik ik dus ARC om het beeld niet via de versterker te laten lopen, maar dat veroorzaakt een delay in het geluid. In tegenstelling tot de versterker heeft de TV geen mogelijkheid tot negatieve delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Denk dat je wel de positionering door middel van je tv moet kunnen aanpassen, zit in het menu bij de HUE bij de uitgebreide instellingen, althans in mijn 2016 model, 65PUS7601

Heb een wedervraag: wat is je idee van de nieuwe P5 processor, inderdaad een beter beeld? Natuurlijk mede afhankelijk wat je hiervoor voor tv had, maar de beloofde 50 procent betere beeld verwerking lijkt me sterk overdreven?
ben benieuwd naar je complete review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
dinandus schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:09:
Denk dat je wel de positionering door middel van je tv moet kunnen aanpassen, zit in het menu bij de HUE bij de uitgebreide instellingen, althans in mijn 2016 model, 65PUS7601
Gevonden. Gewoon niet genoeg door alle opties geploegd. Nu ziet het er allemaal nog beter uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, een nieuweling meldt zich.
Ik heb in augustus 2015 55pfl4508h/12 gekocht, met uiteraard smartfunctie.

Sinds 2 dagen werkt het smartgedeelte op de tv niet meer.
Wat heb ik al gedaan?
Harde reset, alles gewist, terug naar fabrieksinstellingen, netgeheugen gewist, modem harde reset, andere ethernetkabel etc etc etc. Van ethernet naar wifi omgeschakeld en weer terug.
Philips verwijst mij terug naar Ziggo. Het modem van Ziggo werkt echter naar behoren, geen fouten in modem.

Als ik op de smart-tv knop druk, dan zie ik het blauwe scherm opstarten. Aan de onderkant blijft het statusbalkje heen en weer gaan. (Trek ik modem er uit, dan geeft tv aan dat er geen verbinding meer is).
Als ik mijn telefoon tot hotspot maak, dan is smart--tv grandioos snel.
Dan werkt alles naar behoren. Via het modem echter niet.
Dit is sinds maandag. Bij Ziggo kunnen ze niets vinden en Philips zegt dat ik maar een chromecast moet aanschaffen omdat het buiten de garantie valt.
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:26:
Goedemorgen, een nieuweling meldt zich.
Ik heb in augustus 2015 55pfl4508h/12 gekocht, met uiteraard smartfunctie.

Sinds 2 dagen werkt het smartgedeelte op de tv niet meer.
Wat heb ik al gedaan?
Harde reset, alles gewist, terug naar fabrieksinstellingen, netgeheugen gewist, modem harde reset, andere ethernetkabel etc etc etc. Van ethernet naar wifi omgeschakeld en weer terug.
Philips verwijst mij terug naar Ziggo. Het modem van Ziggo werkt echter naar behoren, geen fouten in modem.

Als ik op de smart-tv knop druk, dan zie ik het blauwe scherm opstarten. Aan de onderkant blijft het statusbalkje heen en weer gaan. (Trek ik modem er uit, dan geeft tv aan dat er geen verbinding meer is).
Als ik mijn telefoon tot hotspot maak, dan is smart--tv grandioos snel.
Dan werkt alles naar behoren. Via het modem echter niet.
Dit is sinds maandag. Bij Ziggo kunnen ze niets vinden en Philips zegt dat ik maar een chromecast moet aanschaffen omdat het buiten de garantie valt.
Iemand nog een idee?
Als het via hotspot wel werkt maar niet via het modem lijkt het wel of de firewall van het modem je IP-adres blokkeert. Heb je het modem al eens gereset? Of geef de tv eens een vast IP-adres buiten de DHCP range van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem is meerdere keren al gereset.
Nav je tip heb ik de firewall uitgeschakeld en dat mag helaas ook niet baten.

Wat ik gemerkt heb: Als ik via hotspot smart opstart, dan de tv opdracht geef internet via ethernet te gebruiken en de tv niet uit zet, dan werkt het tot ik de tv weer uit of standby zet.

Als ik het modem de opdracht geef om een netwerkdiagnose krijg ik het volgende:
1 De temperatuur van de Connect Box is normaal.
2 Je internetverbinding werkt.
3 Je hebt een IPv4-adres voor internet
4 Je internetverbinding werkt.
5 Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

Ik heb uiteraard al andere kabels geprobeerd.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 21:32 . Reden: toevoeging netwerkdiagnose ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
In dat geval zou ik eens proberen een switch tussen modem en TV te plaatsen, maar eigenlijk ga ik er bijna vanuit dat de nic (lan poort) van de TV niet meer 100% in orde is.
Ik neem aan dat je op het modem de andere ethernetpoorten al geprobeerd hebt, om dat uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Henk, dat is wat ik ook dacht na gisteren met een bevriende monteur gebrainstormd te hebben.
Vandaag startte ik de tv op: smart tv werkt weer!
Ok, dacht ik: proef op de som want nu was wifi aangesloten.
Hop ethernet er in, instellingen omgezet en het werkt weer.
Ik wacht vandaag en morgen nog even af voor ik eventuele actie onderneem via correct/philips.
Ik vind het heel apart, maar ook fijn dat het nu weer werkt. Mogelijk was het een of andere server die niet goed werkte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een 49PUS7502 in bezit, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de Amazon Prime app kan installeren? Ik had begrepen dat je de landinstellingen op Duitsland kon zetten, echter kan ik dit in in de TV vinden. Alleen de taal kan ik aanpassen, maar daarna kan ik geen Amazon Prime vinden in de google store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:20
Sinds november de philips pus7101 50" in bezit.

Toen ik vanavond eens wat dichterbij stond ondekte ik een dode pixel. Meer een streepje.
Uiteindelijk zelfs 3 van die dode plekjes.
Mensen hier ervaring mee. Gekocht bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-03-2023
p.d.akkerman schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:23:

Toen ik vanavond eens wat dichterbij stond ondekte ik een dode pixel. Meer een streepje.
Misschien de service contacteren?

Hallo

Heb mij in de solden de Philips 43pus6501/12 aangeschaft. Mooie tv enzoverder
Echter bij snelle bewegingen merk je toch soms wat artifacts. Heb gelezen de HDR uit te zetten dat dit zou helpen. Iemand die de beste beeldinstellingen voor deze tv heft aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Crazy123 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:51:

Heb mij in de solden de Philips 43pus6501/12 aangeschaft. Mooie tv enzoverder
Echter bij snelle bewegingen merk je toch soms wat artifacts. Heb gelezen de HDR uit te zetten dat dit zou helpen. Iemand die de beste beeldinstellingen voor deze tv heft aub?
Bij mijn 7502 zag ik hetzelfde bij bepaalde instellingen. Ik heb volgens mij Natural Motion en dat soort dingen aangepast en misschien aan de dynamic contrast lopen draaien. Native HDR heeft in principe niets te maken met motion artifacts.

edit: welke bron gebruik je voor het afspelen waarbij dit optreedt?

[ Voor 5% gewijzigd door Veneficus op 26-07-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy123
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik had bij het opstarten van de tv, alles op meer gezet. (persoonlijk denk ik dat is)
Nu heb ik standard genomen , natural motion uitgezet en dynamic contrast. Wat aanpassing aan contrast en helderheid enz.
Veneficus schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:02:
[...]

Bij mijn 7502 zag ik hetzelfde bij bepaalde instellingen. Ik heb volgens mij Natural Motion en dat soort dingen aangepast en misschien aan de dynamic contrast lopen draaien. Native HDR heeft in principe niets te maken met motion artifacts.

edit: welke bron gebruik je voor het afspelen waarbij dit optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Bij de mediamarkt zojuist een 49pus6401 besteld voor op de slaapkamer.
509 euries met de actie

Tip:
Extra 15% korting op alle ambilight tv's (zie je alleen in de winkelwagen)
Volgens mij alleen deze week?

[ Voor 16% gewijzigd door revengeyo op 27-07-2017 01:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:31
revengeyo schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:23:
Tip:
Extra 15% korting op alle ambilight tv's (zie je alleen in de winkelwagen)
Volgens mij alleen deze week?
Alleen vandaag, je was net na middernacht op het juiste tijdstip :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Suicyder schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Alleen vandaag, je was net na middernacht op het juiste tijdstip :+
Bedankt! Was al in de markt voor een nieuwe en wil graag de ambilight houde. En Heb gelijk een tv besteld: 65pus7601 deze had ik al op het oog maar kan het niet laten liggen met de korting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revengeyo
Wow mooie tv hoor. Gefeliciteerd.

Trouwens als je kiest voor "betalen bij afhalen", dan kan je deze actie met 2 weken verlengen hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Coldbullet Wat heb je voor deze mooie tv nu uiteindelijk betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

dinandus schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:03:
@Coldbullet Wat heb je voor deze mooie tv nu uiteindelijk betaalt?
Helaas storing bij mediamarkt met bestellen.. kan nu niet zien of de bestelling wel of niet gelukt is. Maar hij kost inclusief de korting €1698,80 en kan je op philips.nl nog als je daar een revieuw schrijft €50 cashback krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
p.d.akkerman schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 23:23:

Update*
Philips gebeld. Ze konden op afstand inloggen op de tv en zagen dat ik niet de nieuwste software had.
Dus eerst updaten. Maar helaas, pixels nog steeds dood. Gek he
Toen foto s gemaakt en verstuurd.
Aan de hand van de foto s komt er zsm een reparateur aan huis.
Tot nu toe tevreden over de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
p.d.akkerman schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:39:
[...]

Update*
Philips gebeld. Ze konden op afstand inloggen op de tv en zagen dat ik niet de nieuwste software had.
Dus eerst updaten. Maar helaas, pixels nog steeds dood. Gek he
Toen foto s gemaakt en verstuurd.
Aan de hand van de foto s komt er zsm een reparateur aan huis.
Tot nu toe tevreden over de gang van zaken.
Zou je de foto's eens hier kunnen posten? Ben benieuwd wat ze claimen te kunnen repareren, want ik heb zelf ook een dode pixel in mijn nieuwe TV. Het is er maar één, in de onderhoek en niet zichtbaar vanaf kijkafstand, maar toch... Als het gefixt kan worden, waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Volgens mij is er z'on dead pixel programmatje, waarmee je een dode/stuck pixel weer mee tot leven kan wekken

Dead Pixel Tester oid.

Installeren op laptop en dan laptop aan tv hangen en gaan met die banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
revengeyo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:37:
Volgens mij is er z'on dead pixel programmatje, waarmee je een dode/stuck pixel weer mee tot leven kan wekken

Dead Pixel Tester oid.

Installeren op laptop en dan laptop aan tv hangen en gaan met die banaan
Goed punt. Gelukkig is er ook YouTube en kun je op de TV gewoon direct dit ding draaien :-)

Thuis eens even uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:57:
[...]
Ik heb hem via de rentepuntenwinkel van ING gekocht voor €1399. Hier gaat dan ook de cashback nog vanaf, waardoor de televisie op €1199 komt. Misschien ken je iemand met rentepunten over die hem voor je wil bestellen?
Even ter informatie
Ik zag net bij de ING renteshop dat er een aantal Philips tv's te bestellen zijn met korting.
deze zijn zojuist nieuw toegevoegd: 55POS9002/12 en 65PUS7502/12, lijken vrij nieuwe, uit sinds maart 2017.
Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel, rentepunten kan je verder niet heel veel mee en ik heb nog een hele sloot :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

Ik snap in de verste verte niet wat mensen met een Philips uit China doen.
Ze gebruiken LG schermen maar dan is het ook wel afgelopen met de kwaliteit.
Dus koop liever dan direct een LG tv dan weet je pas dat je kwaliteit in huis hebt.
De Philips van vroeger met die kwaliteit is allang begraven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
UHD schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:02:
Ik snap in de verste verte niet wat mensen met een Philips uit China doen.
Ze gebruiken LG schermen maar dan is het ook wel afgelopen met de kwaliteit.
Dus koop liever dan direct een LG tv dan weet je pas dat je kwaliteit in huis hebt.
De Philips van vroeger met die kwaliteit is allang begraven.
Beetje kort door de bocht. Waarom zou iemand in vredesnaam nog een Nikon camera kopen terwijl Sony al jaren de meeste sensoren levert? Waarom kopen die mensen dat niet allemaal een Sony?

Goede beeldverwerking en (voor mij het hoofdargument) features als Ambilight zijn nog steeds redenen om een Philips te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik was vandaag bij een familielid met de 55pus7502
We wilden de Videoland app uitproberen, maar tot onze verbazing is deze helemaal niet meer beschikbaar. Of doen wij iets fout ?
Uiteraard is het mogelijk om vanuit een smartphone via de Videoland app naar de ingebouwde chromecast te streamen, maar het zou ook native mogelijk moeten zijn ?
Welke ervaring hebben jullie hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
https://photos.app.goo.gl/A5bTcOCDIrUY620Q2

[ Voor 193% gewijzigd door p.d.akkerman op 28-07-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 17:26
Ik heb recent ook een hele hoop problemen gehad met Philips tv's, ben erg terughoudend of ik dit wel moet doen. Twijfel nog tussen de LG OLED55C7V en de Philips 55POS9002. Is het verschil tussen het 2017 oled paneel en 2016 paneel (philips) erg groot? en wat zou eventueel dolby vision toevoegen.
Ben erg gecharmeerd van ambilight, maar niet ten koste van betrouwbaarheid van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:26
Iemand (al) ervaring met de 32PFS6402 ambilight tv, m.n. het gebruikte paneel? Ik kan er maar weinig reviews van vinden. Wel van zijn voorganger (de 6401) en die zijn over het algemeen wel positief, maar niet onverdeeld. Onze slaapkamer-tv (een Samsung 22 inch met abominabele kijkhoeken) heeft het begeven en we willen nu ook wel een maatje groter. Met de Mediamarkt actie + cashback lijkt de Philips wel een goede deal te zijn, en ik hoef er geen nieuwe muurbeugel voor op te hangen omdat hij (vrij uniek) een vesa 100 adapter heeft. Ik heb hem alleen nog nergens kunnen bekijken, en na de ervaring met de Samsung ben ik wel beducht op goede kijkhoeken. Alternatief is de Sony 32WD757. Het beeld daarvan bevalt me wel, maar ten opzichte van de Philips heeft hij wel een paar nadelen.

Vervolg: een BCC in de buurt had de Philips, de Sony en ook nog de Samsung 32M5600 netjes naast elkaar staan. Qua beeldkwaliteit ontlopen ze mekaar niet veel. De verschillen tussen IPS (Philips en Sony) en VA (Samsung) lijken in deze prijsklasse veel kleiner dan bij de high-end tv's. De Samsung zag er (alleen recht van voren) het beste uit, maar stond ook aanmerkelijk helderder dan de andere twee. Ook qua uiterlijk zijn er weinig verschillen, buiten de voet (die ik toch niet gebruik). Daarom al snel besloten om de Philips mee te nemen, ook omdat BCC gewoon meeging met de prijs van de MM. Eerste indruk is prima. Android TV is toch wel een stuk fijner dan de eigen interface die Sony gebruikt voor de HD-modellen. Die laatste zit ook op mijn Blu-ray speler, en ik ben er niet heel enthousiast over. De Philips heeft "maar" een dual-core processor aan boord, maar die werkt snel genoeg. De tv voelt in elk geval niet traag aan. Qua aansluitmogelijkheden heeft de Philips alles aan boord wat je maar wensen kunt. En mijn eerste kennismaking met ambilight was verrassend. Het leek mij vooral een gimmick, die gelukkig ook uit kon, maar het voegt echt wat toe. Enige minpuntje tot nu toe vind ik het glossy scherm als hij uit staat, maar dat had de concurrentie ook.

[ Voor 45% gewijzigd door Vistajevski op 30-07-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Knip... Android TV is toch wel een stuk fijner dan de eigen interface die Sony gebruikt voor de HD-modellen. Knip...
Ik denk dat je Samsung bedoeld in plaats van Sony.
Philips en Sony hebben allebeide "Android-TV". Samsung gebruikt "Tizen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:26
Borry schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Ik denk dat je Samsung bedoeld in plaats van Sony.
Philips en Sony hebben allebeide "Android-TV". Samsung gebruikt "Tizen".
Op de kleine tv's (32 inch) gebruikt Sony geen Android maar een eigen besturingssysteem op basis van Linux. Dat is vrij beperkt en draait ook niet foutloos. Philips heeft er wel duidelijk meer werk van gemaakt om een qua features volwassen toestel af te leveren. Overigens is het toestel ook niet helemaal foutloos. In het donker was er best wel wat backlight bleeding, maar door de ambilight valt dat minder op. En de schroeven opnieuw aandraaien hielp ook al behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Vistajevski schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:09:
[...]

Op de kleine tv's (32 inch) gebruikt Sony geen Android maar een eigen besturingssysteem op basis van Linux. Dat is vrij beperkt en draait ook niet foutloos. Philips heeft er wel duidelijk meer werk van gemaakt om een qua features volwassen toestel af te leveren. Overigens is het toestel ook niet helemaal foutloos. In het donker was er best wel wat backlight bleeding, maar door de ambilight valt dat minder op. En de schroeven opnieuw aandraaien hielp ook al behoorlijk.
Kijk, dat wist ik niet, weer wat geleerd.
Ik was er blind van uitgegaan dat Sony helemaal was overgestapt naar Android-tv maar de kleinere modellen draaien inderdaad nog op Linux.

[ Voor 9% gewijzigd door Borry op 01-08-2017 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

zo de tv philips 65pus7601 is binnen en hangt aan de muur! in een woord WAUW wat een plaatje. moet eerlijk zeggen dat het een mooi beeldje is en de zwartwaardes echt goed zijn en wat een formaat. lekker hoor hier word heel wat films en netflix op versleten en de kids natuurlijk brandweerman sam, frozen ect ect...
tot nu toe valt de android tv ook reuze mee, werkt best ok tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09
QM163E_U_0.10.77.2 – Date: 2017/07/12
- New automatic upgrade feature
- Fix to avoid sets getting stuck in Philips boot logo
- Improvements for Ambilight Hue
- Improvements in stability
- Improvements for subtitles in the Media app and fixed reboot happening on certain .srt subtitle files
- Frequency change for NTV
- Fix for short text flash when watching broadcast
- Updated channel logos
Werd net actief aangeboden op mijn 55PUS6401. Eens kijken wat hier gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

Ik heb al een tijdje een 7181, prima tv, keek eigenlijk alleen Netflix via apple tv (interne Netflix veel minder beeld).

Sinds zaterdag toch weer tv genomen (game of thrones), via ziggo.

Ik heb een mediabox xl van Ziggo en een ci+ module, maar de beeldkwaliteit via de ci+ is niet te doen, veel minder filmisch, artifacts, motion blurring etc, terwijl het via de mediabox prachtig is.

Deelt iemand deze ervaring? Dat de interne tuner van Philips en het daaruit voortvloeiende beeld minder is?

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik heb ook een 7181 en ben tevreden over het beeld mits het weinig dynamisch is. Komt er meer dynamiek in het beeld dan krijg je idd de effecten zoals jij beschrijft. Valt me wel wat tegen voor een toestel van deze prijs in deze tijd. Geheel tegen mijn natuur in heb ik wat van die digitale beeldverbeteraars aan moeten zetten om fatsoenlijk naar voetbal te kunnen kijken ( heeft mi niets te maken met de kwaliteit vh damesvoetbal btw).

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
jAnO! schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:35:
Ik heb al een tijdje een 7181, prima tv, keek eigenlijk alleen Netflix via apple tv (interne Netflix veel minder beeld).

Ik heb een mediabox xl van Ziggo en een ci+ module, maar de beeldkwaliteit via de ci+ is niet te doen, veel minder filmisch, artifacts, motion blurring etc, terwijl het via de mediabox prachtig is.

Deelt iemand deze ervaring? Dat de interne tuner van Philips en het daaruit voortvloeiende beeld minder is?
Ik zal er eens op letten. Ik heb sinds deze week ook een CI+, maar nog niet veel gebruik van gemaakt (7502)

Ik heb er wel last van dat er ineens veel sound delay zit als ik via de Android TV YouTube kijk. Soms is het er wel, soms niet. Ook had ik gisteren last van vervormde stemmen. Tot ik de Chromecast (aparte unit) even had gebruikt, daarna was alles weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

jAnO! schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:35:

Netflix is met de kwaliteit niet geweldig op de philips tv is mij ook op gevallen. Gebruik ook de apple tv. Helaas dat die nu maar full hd is😜 Ga vanavond een met de playstation 4 slim proberen deze is ook full hd maar ondersteund wel hdr.
Zijn er uberhout fatsoenlijke 4k hdr mediaspelers? Ik weet de xbox one s, en nvidia kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!

jAnO!

lalalavanillevla

peacelord schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:48:
... Komt er meer dynamiek in het beeld dan krijg je idd de effecten zoals jij beschrijft. Valt me wel wat tegen voor een toestel van deze prijs in deze tijd....
Yup.. je zou beter verwachte, maar als ik dus via HDMI het beeld aanlever (mediabox of apple TV) totaal geen last, 0,0. Geen artifacts, ghosting nada (en ik heb alle hulp uitgezet)

Zit er dan zoveel mindere componenten in de Philips? (dan die mediabox of apple-tv?)

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Misschien in die Philips dan wel? Ik ben erg tevreden met de 4K Netflix beeldweergave, kleuren en snelheid op mijn tv (ingebouwde app). Ik had niet verwacht verschil te zien met FHD, maar dus toch :)

[ Voor 19% gewijzigd door Soeski op 03-08-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!

jAnO!

lalalavanillevla

Soeski schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:07:
Misschien in die Philips dan wel? Ik ben erg tevreden met de 4K Netflix beeldweergave, kleuren en snelheid op mijn tv (ingebouwde app). Ik had niet verwacht verschil te zien met FHD, maar dus toch :)
Ik ben ook wel erg gevoelig voor beeldkwaliteit, bij beamers bijvoorbeeld wordt ik helemaal kriegel vaak (rainbow effect) terwijl mensen naast me nergens last van hebben.

Ik vind de 4K Netflix weergave op mijn Philips veel te "hard" contrast is zo hoog, het filmische verdwijnt, net alsof je erbij bent, maar dat wil ik niet, house of cards bijvoorbeeld, het is dan zo duidelijk dat je naar een set zit te kijken ipv witte huis. Ik kan dan niet kijken. Zal wel persoonlijk zijn ;-) mijn vrouw vind het wel mooi, (maar als ze niet oplet switch ik naar de apple tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
jAnO! schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:12:
[...]

Ik ben ook wel erg gevoelig voor beeldkwaliteit, bij beamers bijvoorbeeld wordt ik helemaal kriegel vaak (rainbow effect) terwijl mensen naast me nergens last van hebben.

Ik vind de 4K Netflix weergave op mijn Philips veel te "hard" contrast is zo hoog, het filmische verdwijnt, net alsof je erbij bent, maar dat wil ik niet, house of cards bijvoorbeeld, het is dan zo duidelijk dat je naar een set zit te kijken ipv witte huis. Ik kan dan niet kijken. Zal wel persoonlijk zijn ;-) mijn vrouw vind het wel mooi, (maar als ze niet oplet switch ik naar de apple tv)
Ik begrijp wel precies wat je bedoelt haha... het is inderdaad bijna té clean! Alsof je erbij bent maar alles is zo strak en helder qua kleuren, dat het bijna weer onecht is. Sja... luxe probleem. Maar als je 4K gewend raakt dan valt FHD of minder (Ziggo TV is nog altijd 720p) ineens wel wat tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Je kunt voor elke bron de beeldinstellingen apart instellen dus ook voor Netflix, tenminste bij mijn 7601 dus ik ga er van uit dat dit op andere modellen ook kan.
Ik vond in het begin het beeld op Netflix ook niet om te pruimen maar sinds ik de instellingen heb aangepast ben ik zeer tevreden met het beeld.
In het begin was het even zoeken maar je moet eerst een film starten en dan naar menu voor de instellingen.
Als de film in HDR is kun je ook de HDR-instellingen voor Netflix apart instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Borry schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:43:
Je kunt voor elke bron de beeldinstellingen apart instellen dus ook voor Netflix, tenminste bij mijn 7601 dus ik ga er van uit dat dit op andere modellen ook kan.
Ik vond in het begin het beeld op Netflix ook niet om te pruimen maar sinds ik de instellingen heb aangepast ben ik zeer tevreden met het beeld.
In het begin was het even zoeken maar je moet eerst een film starten en dan naar menu voor de instellingen.
Als de film in HDR is kun je ook de HDR-instellingen voor Netflix apart instellen.
Ga ik vanavond gelijk in duiken!
Gewoon inde beeldinatellingen van de tv zelf neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!

jAnO!

lalalavanillevla

Ah, dat ga ik nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:32
Hey Borry, geldt dit dan ook voor de verschillende HDMI-aansluitigen?
Ik heb een mediaplayer aan HDMI 1 hangen.
Dus als ik jou goed begrijp zeg jij: film opstarten en dan kiezen voor instellngen?
Dan wijzig ik de instellingen van de HDMI?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Kan voor elke bron apart.
Bij HDMI hoef je geen film te starten, zet hem gewoon op b.v. HDMI1 en ga naar instellingen en kies dan alle instellingen en dan beeld.
HDR kun je alleen instellen als de tv ook werkelijk een HDR-signaal ontvangt, dan pas worden de HDR-instellingen zichtbaar.
Bij Netflix moet je eerst de film starten omdat het Netflix-menu bij de app hoort en als je de film start ontvangt hij pas het echte bronsignaal, dan kun je ook pas bij de HDR instellingen.
Zelf heb ik de TV bron anders ingesteld dan de HDMI ingangen. Op b.v. HDMI 1 zit bij mij de Blue-Ray speler en die staat ingesteld op "film" en HDMI 2 is de Ziggo-box die staat op "handmatig", tv met de CI+ staat ook op "handmatig" en omdat de interne tuner van de tv anders is dan de Ziggo-box zijn die instellingen ook iets anders.

[ Voor 78% gewijzigd door Borry op 03-08-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Ehm, iemand enig idee waar ik de klok van Android TV op 24-uurs kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecjanga
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:00
Theswitch schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:57:
[...]

Werd net actief aangeboden op mijn 55PUS6401. Eens kijken wat hier gaat veranderen.
Ik kreeg 'm net ook binnen. Wat is je ervaring zo ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:32
Borry schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:11:
Kan voor elke bron apart.
Bij HDMI hoef je geen film te starten, zet hem gewoon op b.v. HDMI1 en ga naar instellingen en kies dan alle instellingen en dan beeld.
HDR kun je alleen instellen als de tv ook werkelijk een HDR-signaal ontvangt, dan pas worden de HDR-instellingen zichtbaar.
Bij Netflix moet je eerst de film starten omdat het Netflix-menu bij de app hoort en als je de film start ontvangt hij pas het echte bronsignaal, dan kun je ook pas bij de HDR instellingen.
Zelf heb ik de TV bron anders ingesteld dan de HDMI ingangen. Op b.v. HDMI 1 zit bij mij de Blue-Ray speler en die staat ingesteld op "film" en HDMI 2 is de Ziggo-box die staat op "handmatig", tv met de CI+ staat ook op "handmatig" en omdat de interne tuner van de tv anders is dan de Ziggo-box zijn die instellingen ook iets anders.
Borry, heb gisteravond eea uitgeprobeerd. Het klopt, je kan per bron wijzigen. Echter volgens mij als ik kies voor " Film" op TV kijken en voor Film op bijvoorbeeld HDMI1 dan zijn alle onderliggende instellingen identiek. Deze kan je dan niet afzonderlijk wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:09:
[...]

Borry, heb gisteravond eea uitgeprobeerd. Het klopt, je kan per bron wijzigen. Echter volgens mij als ik kies voor " Film" op TV kijken en voor Film op bijvoorbeeld HDMI1 dan zijn alle onderliggende instellingen identiek. Deze kan je dan niet afzonderlijk wijzigen.
Klopt, de instelling "Film" maar ook b.v. "Foto" en "Game" en nog een paar, zijn vaste voorgeprogrammeerde instellingen, daar kun je niets mee.
Alleen de beeldstijl "Persoonlijk", "ISF-dag" en "ISF-Nacht" kun je handmatig wijzigen.
Als je voor elke bron een andere instelling wilt zal je ze op "persoonlijk" moeten zetten en allemaal apart doorlopen en aanpassen naar wens.
ISF-dag en ISF-nacht gebruik ik zelf niet, dat is meer voor de profie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Borry schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Klopt, de instelling "Film" maar ook b.v. "Foto" en "Game" en nog een paar, zijn vaste voorgeprogrammeerde instellingen, daar kun je niets mee.
Alleen de beeldstijl "Persoonlijk", "ISF-dag" en "ISF-Nacht" kun je handmatig wijzigen.
Als je voor elke bron een andere instelling wilt zal je ze op "persoonlijk" moeten zetten en allemaal apart doorlopen en aanpassen naar wens.
ISF-dag en ISF-nacht gebruik ik zelf niet, dat is meer voor de profie's.
Niet helemaal waar als het goed is; je kunt ook de voorgeprogrammeerde settings wijzigen. Maar ze zijn wel constant tussen te verschillende bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Het viel me op dat als je zoekt op "ideale/beste beeldinstellingen voor model X", in mijn geval, dat ze adviseren om álle verbeteringen en opties uit te zetten. Geen kleurverbeteringen, geen (extra) scherpte, geen (nep-)HDR, geen 4K upscaling, geen motion compensation (om blurring tegen te gaan), contrast en brightness lager, geen light sensor aan, geen dynamic contrast, geen MPEG artifact reductie en zet je Ambilight op ISF Warm White (dan is deze dus altijd wit en kleurt niet mee met het beeld).
Zoiets is toch erg persoonlijk lijkt me... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
En erg afhankelijk van het signaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09
ecjanga schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

Ik kreeg 'm net ook binnen. Wat is je ervaring zo ver?
Niet echt een verandering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Is het bij de nieuwe android tv modellen van philips nu eigenlijk mogelijk om apps van external sources te installeren?

Heb op het moment een sony android tv, maar ben ook wel heel geinteresseerd in de nieuwste philips oled android tv... Dit zou echter wel een punt kunnen zijn (naast het feit dat dit eigenlijk niet het moment is op een nieuwe tv te kopen).

Weet dat het bij eerdere modellen disabled was, vroeger nog via een workaround aan de praat te krijgen maar op een gegeven moment werd ook dat verhinderd, maar dacht gelezen te hebben dat het bij de nieuwste modellen nu wel gewoon via de android settings mogelijk zou zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

m0ridin schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:32:
Is het bij de nieuwe android tv modellen van philips nu eigenlijk mogelijk om apps van external sources te installeren?
Bij mijn 7601 kan dat wel en ik ga er van uit dat dit bij latere modellen ook kan.
Wel moet je het via het menu inschakelen, het staat standaard op "uit".
Ik gebruik hiervoor "ES File Explorer" en dan de .APK file laden met een USB stick.

[ Voor 30% gewijzigd door Borry op 09-08-2017 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lamerikx
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:50
Het installeren van app van unknown sources heeft een vriend van me voor elkaar gekregen via kodi. Zo heb ik nu total commander erop staan die werkt prima. Alleen sommige apps werken niet/niet fijn doordat er geen touchscreen aanwezig is en door de landscape modus. Ik heb de 6401 van philips.

[ Voor 5% gewijzigd door Lamerikx op 09-08-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Thanks beiden, goed om te horen dat het tegenwoordig mogelijk lijkt te zijn... Niet zozeer dat ik niet zonder zou kunnen maar juist de flexibiliteit van android is 1 vd grote pluspunten van dit smart platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ondanks eerdere berichten is nu toch Android 6 voor de 8601 en de 8901 beschikbaar.
Ik denk dat hier een boel mensen blij mee zijn.

https://toengel.net/phili...lux-8901-wird-ausgerollt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
We wachten met smart(tv haha) af wanneer deze te downloaden is vanaf de NL site :D, bedankt!

/edit: Hoefde niet lang te wachten, diezelfde avond gaf de tv al aan dat de update klaar stond. Installeren duurde bijna een half uur. Na de installatie inderdaad Android 6. Wel nu regelmatig problemen met beeld en geluid via de receiver. Of de tv geeft geen beeld, of de receiver switcht niet naar "Display". Als ik dit dan handmatig doe gebeurt er nog niks. Oplossing is gek genoeg de receiver uit- en aanzetten; niet de tv!
Kortom; communicatie tussen tv en receiver is niet lekker meer na update tv. Even in de gaten houden.

[ Voor 74% gewijzigd door Soeski op 13-08-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Vorige week is de reparateur geweest. Er blijken vliegjes achter het scherm te zijn gekropen.
Dit valt onde de garantie. Maar is mi wel vreemd dat het kan.

Echter is tijdens de reparatie iets afgebroken waardoor de tv, lees het scherm, het niet meer doet.
Morgen komt de reparateur weer. Met een kabeltje en voor de zekerheid ook nieuw paneel.....

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De Netflix-app op mijn 7181 doet het sinds gisteravond niet meer (het scherm blijft zwart), zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Veneficus schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:38:
Zojuist de Philips 55PUS7502 besteld en afgelopen week op Amazon een Logitech Harmony Elite. Tijd voor upgrades :D
En hoe bevalt de PUS7502 je? Tevreden van de beeldkwaliteit bij gewoon TV-kijken en NETFLIX? Vlot door de menu's, zonder haperingen? Android een meerwaarde?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
MTBS schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:39:
[...]

En hoe bevalt de PUS7502 je? Tevreden van de beeldkwaliteit bij gewoon TV-kijken en NETFLIX? Vlot door de menu's, zonder haperingen? Android een meerwaarde?
Ik ben er zeer tevreden mee.

Beeldkwaliteit is weinig op aan te merken. Superscherp en de motion smoothness is prima in te stellen naar eigen smaak. Ik ben niet zo'n fan van dingen als "natural motion", maar op zo'n resolutie en framerate moet er wel iets aan verwerking plaatsvinden om alles mooi te laten lopen, wat tegenwoordig ook prima gaat zonder soap-opera effect.

De menustructuur en knoppen op de afstandsbediening zijn even wennen, maar dat gaat nu ook allemaal prima. De Netflix-knop is briljant :-D
Ik heb er nu ook een CI+ module inzitten, en dat loopt allemaal een stuk vlotter dan ik had gedacht. Het opstarten van de TV duurt nog het langst, maar verder stoor ik me niet aan vertragingen.

Android heeft met name meerwaarde als je je Google account veel gebruikt, zoals ik ook doe. YouTube goed gesynchroniseerd, net als Google Play Music.

Het enige dat tegenvalt aan deze TV is de HDR weergave. Daarvoor heb je eigenlijk toch echt een OLED nodig. Het doet wel iets op een gewone LED TV, maar lang niet zoveel als op OLED. Maar goed, dan betaal je ook anderhalf tot twee keer zoveel...

Grootste pluspunt: Ambilight + HUE. De HUE loopt wel iets achter, maar dat brengt ook wat meer dynamiek (alsof explosies uitdijen). Alleen bij snelle beeldwisselingen kan het wat vreemd zijn, bijvoorbeeld als de camera een dialoog volgt, en de HUE vertraagd aanpast. Maar verder is het zeer indrukwekkend, vooral met games (Horizon Zero Dawn, Wolfenstein) en met animatie, vanwege de verzadigde kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Veneficus schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:55:
[...]

Ik ben er zeer tevreden mee.

Beeldkwaliteit is weinig op aan te merken. Superscherp en de motion smoothness is prima in te stellen naar eigen smaak. Ik ben niet zo'n fan van dingen als "natural motion", maar op zo'n resolutie en framerate moet er wel iets aan verwerking plaatsvinden om alles mooi te laten lopen, wat tegenwoordig ook prima gaat zonder soap-opera effect.

De menustructuur en knoppen op de afstandsbediening zijn even wennen, maar dat gaat nu ook allemaal prima. De Netflix-knop is briljant :-D
Ik heb er nu ook een CI+ module inzitten, en dat loopt allemaal een stuk vlotter dan ik had gedacht. Het opstarten van de TV duurt nog het langst, maar verder stoor ik me niet aan vertragingen.

Android heeft met name meerwaarde als je je Google account veel gebruikt, zoals ik ook doe. YouTube goed gesynchroniseerd, net als Google Play Music.

Het enige dat tegenvalt aan deze TV is de HDR weergave. Daarvoor heb je eigenlijk toch echt een OLED nodig. Het doet wel iets op een gewone LED TV, maar lang niet zoveel als op OLED. Maar goed, dan betaal je ook anderhalf tot twee keer zoveel...

Grootste pluspunt: Ambilight + HUE. De HUE loopt wel iets achter, maar dat brengt ook wat meer dynamiek (alsof explosies uitdijen). Alleen bij snelle beeldwisselingen kan het wat vreemd zijn, bijvoorbeeld als de camera een dialoog volgt, en de HUE vertraagd aanpast. Maar verder is het zeer indrukwekkend, vooral met games (Horizon Zero Dawn, Wolfenstein) en met animatie, vanwege de verzadigde kleuren.
Ik ben een fervente OSX/IOS - gebruiker (sorry) en werkt quasi nooit met Google/Android. Ik hoop dat ik toch wat features kan gebruiken. :)

Ik zou het inderdaad vooral doen voor de Ambilight, want anders werd het zeker een Samsung.

Verder zit ik nog wat in de knoop voor de remote. Dit van Philips lijkt me zo handig (Netflix, klaviertje,...) dat ik die zou willen gebruiken i.p.v. de (Belgische) Telenet Remote van de digicorder. Ik weet niet of ik dat voor elkaar krijg...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:52
rgras schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:32:
De Netflix-app op mijn 7181 doet het sinds gisteravond niet meer (het scherm blijft zwart), zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Sorry, op mijn 49pus7181 werkt de Netflix app prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Ik denk dat de specs van de 6482 hier niet kloppen. Bluetooth aanwezig staat er, maar in realiteit is dat niet het geval denk ik?

pricewatch: Philips 55PUS6482 Zilver

Budgetgewijs denk ik dat ik deze zal moeten nemen i.p.v. de 7502. De 6482 is ook een 2017-model en heeft ook 10 bit, maar geen 100Hz. Daarnaast zijn er nog wel enkele verschillen die zorgen dat de 7502 beter beeld geeft uiteraard, maar gezien het beperkt budget van 1000 euro kan ik toch niet veel fout doen met de 6482 denk ik?

[ Voor 38% gewijzigd door MTBS op 14-08-2017 17:42 ]

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
Hi all, bij Bol.com Plaza vind ik de Philips 55PUS7502 voor 947 euro.
De leverancier is Productshelf, geen idee of dit een goede of slechte is.

Het gaat mij echter om de prijs; de volgende winkel in de pricewatch biedt deze aan voor 1339. Welk addertje onder het gras zie ik hier niet?

• Veneficus
th4k1ck3r schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:37:
Hi all, bij Bol.com Plaza vind ik de Philips 55PUS7502 voor 947 euro.
De leverancier is Productshelf, geen idee of dit een goede of slechte is.

Het gaat mij echter om de prijs; de volgende winkel in de pricewatch biedt deze aan voor 1339. Welk addertje onder het gras zie ik hier niet?
Ik zag 'm vanochtend toevallig ook in de Pricewatch voorbij komen. Geen idee, maar ik zou het niet vertrouwen. Hij is ook te nieuw om zo goedkoop als refurbished/tweedehands op de markt te staan.

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
Veneficus schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:18:
[...]

Ik zag 'm vanochtend toevallig ook in de Pricewatch voorbij komen. Geen idee, maar ik zou het niet vertrouwen. Hij is ook te nieuw om zo goedkoop als refurbished/tweedehands op de markt te staan.
Lijkt mij een prijsfout. De 49inch kost 1299, de 55 inch 947 en de 65 inch 2179...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Winkiller

De Mopperpot

Onze 6550 en 6500 gingen deze week 2x op tilt, 1x een crash tijdens opstarten en 1x afstandbedieningen die na opstarten het niet meer deden. Zou dit kunnen liggen aan updaten van sommige Apps ? Ik zag bv. dat Plex for Android updates had. Oplossing stroom eraf en na een paar minuten er weer in, het blijft vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Tv is gemaakt.

Nieuw paneel en kabeltjes. De laatste zijn ws bij de eerste rep gesneuveld.

Moet zeggen goede service van Philips.

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 16:55

HE1

rgras schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:32:
nergens last van gehad op mijn 49pus7181....zag inmiddels ook een update van de netflix app. Is het probleem inmiddels opgelost?
Pagina: 1 ... 12 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.