Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 13:44
Bij thuiskomst nog eens hard nagedacht over mn 49pus7181 en de nog steeds onbereikbare server van philips. (blauw scherm die maar staat te malen op connectie)

Maar Ik heb mijn connectie problemen met die philips server weten te fiksen.. Wéér de tv in zijn geheel opnieuw geïnstalleerd, maar nu de internet verbinding achteraf pas ingesteld. Eerst echt alles helemaal op orde gemaakt, alle beeld, geluid, ambilight en android instellingen goed gezet. (vergeet niet alle app machtigingen onderuit te halen)

Toen heb ik de internet verbinding in het configuratiescherm ingesteld. Als je dan naar de app hub, of hoe het ook heet gaat, dan krijg je weer de philips / tp vision voorwaarden voor je neus, vink na je acceptatie uiteraard alles af qua wat je wil delen of voorgeschoteld krijgt. En voilà! Alles gaat supersnel en als een zonnetje nu. Zelfs de rtl xl app gaat weer keurig!

Schiet mij maar lek, maar blijkbaar gaat de installatie niet altijd vlekkeloos, in mijn geval maar liefst 3x op rij mis.

Hoop dat jullie er evt ook wat aan hebben als het niet lekker gaat ;-)

Thnx in elk geval voor de reply's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
update over plex probleem.
Het is opgelost.
Moest audio passthrough op auto zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 12:46
Voor de twijfelaars, de 55pus6501 staat voor 287 euro op de pricewatch! Zal vast een foutje zijn maar wie weet..

pricewatch: Philips 55PUS6501/12 Zilver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 16:55

HE1

heb wel een probleempje 2x gehad sinds de laatste fw upgrade (0.6.152.0). Na terugschakelen van smart tv naar een hdmi bron heb ik geen beeld meer.

Terug naar standby lost dit niet op, moet de stroom eraf halen om dit op te lossen. Een week geleden de upgrade gedaan, afgelopen week 2x dit probleem gehad. In de 2 maand vóór de upgrade geen een keer gehad.

Heb de 49pus7181/12

Heb ook één keer gehad dat ik naar de youtube app ging en tijdens afspelen het tv geluid hoorde (van de hdmi 3 bron).

[ Voor 13% gewijzigd door HE1 op 05-02-2017 02:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

sjaakvandertak schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:30:
Voor de twijfelaars, de 55pus6501 staat voor 287 euro op de pricewatch! Zal vast een foutje zijn maar wie weet..

pricewatch: Philips 55PUS6501/12 Zilver
Zelfs al was die gratis nog zou ik hem niet willen. Wat een baggeprodukten zeg. A.s. vrijdag komt monteur om mijn 55PFK5500/12 te repareren na een jaar lang issues. Zou mij benieuwen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:08

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wim-Bart schreef op zondag 5 februari 2017 @ 02:35:
[...]

Zelfs al was die gratis nog zou ik hem niet willen. Wat een baggeprodukten zeg. A.s. vrijdag komt monteur om mijn 55PFK5500/12 te repareren na een jaar lang issues. Zou mij benieuwen.
Wat voor issues heb je nu nog dan?
Ik moet zeggen dat ik 'm niet als smart TV gebruik (daar heb ik een Kodi machine voor), maar na de laatste update heb ik alleen nog last van het volgende:

- De TV guide crasht soms. TV sluit dan af.
- Kanalen met surround geluid (DVB-C) geven soms wegvallend geluid. Dat zou lang geleden al zijn opgelost maar zit er nog steeds in, ook na een harde reset.

Eigenlijk wel typerend, dat zelfs TV kijken voor een 2015 model nog steeds niet vloeiend werkt.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

strandbal schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:59:
[...]

Wat voor issues heb je nu nog dan?
Ik moet zeggen dat ik 'm niet als smart TV gebruik (daar heb ik een Kodi machine voor), maar na de laatste update heb ik alleen nog last van het volgende:

- De TV guide crasht soms. TV sluit dan af.
- Kanalen met surround geluid (DVB-C) geven soms wegvallend geluid. Dat zou lang geleden al zijn opgelost maar zit er nog steeds in, ook na een harde reset.

Eigenlijk wel typerend, dat zelfs TV kijken voor een 2015 model nog steeds niet vloeiend werkt.
Issue 1: TV herstart 3-3,5 minuut na uit standby stand te komen. Ieder keer, dus op moment dat ik hem uit standby haal, herstart na 3-3,5 minuten.
Issue 2: Bovenste USB poort werkt net meer, deed het eerst wel, maar werkt nu niet meer.
Issue 3: Wifi verbinding doet het niet als TV uit standby komt. Moet handmatig steeds weer de wizard doorlopen;
Issue 4: Toen ik nog CI+ module gebruikte moest ik de module er af en toe uit halen en weer indrukken omdat de module niet gezien werd.
Issue 5: TV speelt bepaalde core audo niet af in Kodi, hoor alleen maar digitale ruis;
Issue 6: Soms bij aanzetten tv krijg ik links bovenin een mooi cirkeltje met bliksemschichtje er in, geen beeld verder maar wel geluid van HDMI poort;
Issue 7: TV onthoudt niet altijd de instellingen voor beeld;
Issue 8: Onderste USB poort wordt soms opnieuw geïnitialiseert waardoor opeens een "toetsenbord" wizard doorlopen moet worden voor mijn logitech, halverwege een film is dat best wel vervelend;
Issue 9: Miracast werkt niet meer, heeft wel gewerkt, maar werkt gewoonweg niet meer;
Issue 10: Afstandsbediening werkt niet meer, TV is niet meer te bedienen.

Nog meer??

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:50
het is en blijft een TP vision.. ik heb altijd philips gehad vanwege de ambilight. ik he nu nog een 42 inch van 8 jaar oud (echte philips en het beeld is nog steeds mooi) en dit jaar komt er een nieuwe, maar geen tp vision meer. ( na de overname van tp vision is het eigenlijk alleen maar minder geworden. ik vind eigenlijk dat ze de naam philips niet meer mogen dragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:21
Ik snap al die klachten niet helemaal. Mijn 42pus6501 werkt fantastisch. Ik kijk met name dvb-c en soms via externe kabeldoos, af en toe casten of de YouTube app enz. Prachtig beeld voor mijn (misschien geringe) eisen. Ik vind hem rete stabiel, doet wat ie moet doen, lekker vlot reagerend. Enige klacht is dat er tussen de zenders bij het zappen heel even zwart beeld is en vaak een melding komt over ci-kaart en gecodeerde zender. Wim-bart, ik denk dat je helaas een maandag exemplaar heb, laat hem even omruilen, kan bij alle merken gebeuren. Ik zie ook duidelijk dat bijna alle klachten zijn over de -00 serie (2015) en dat de -01 serie (2016) over het algemeen goed is. Het lijkt alsof ze het nu (pas) voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Toegegeven, het gaat wel steeds beter met elke FW update, maar die waren wel keihard nodig.
De 55PUS8601 loopt nu nagenoeg foutloos. Soms met aanzetten gaat de Ambilight wel aan maar geen beeld (wel geluid via versterker). Verder eigenlijk geen issues meer zoals in het begin.
De laatste update is ook van september 2016, ik denk dat Philips ook door had dat de ergste problemen daarmee opgelost waren. Voor die tijd kwam er elke 2 maanden een nieuwe versie, nu is het stil...

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48

Winkiller

De Mopperpot

Ik heb hier sinds 2015 de 40PFK6550/12 en veel problemen gehad (nog steeds) met crashen, stotters in Netflix en Plex. Van ellende maar een chromecast 2 gekocht vorige maand die moeiteloos alles afspeelt, onbegrijpelijk dat de Philips TV bedraad dit niet kan.

Crashen doet deze tv sinds de laatste firmware zeker 3x per week op de android tv module, ik krijg de melding, org.droidtv.channels is gestopt of Activiteit TV reageert niet en vervolgens kan de stekker er weer uit. :'(

Op advies van Philips vandaag maar opnieuw geïnstalleerd zonder de CI-Module in het toestel.
Not zo happy met dit toestel maar de Ambilight, ook met Hue wil ik toch niet graag missen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Al even geleden dat hier nog iets gepost is.
De 43PUS6501 heeft effectief een 100 Hz native paneel, klopt dat?
Iemand die ervaringen heeft met dit toestel of deze reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 19-09 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Philips belooft update voor HLG HDR op 2016 modellen via update.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1489426063

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Da's mooi! Wel Android 6 nodig voordat het werkt zie ik, dus wachten we daar eerst maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Filmpje over de nieuwe Philips beeldprocessor (22 minuten lang dus zelf ook nog niet gekeken):

Edit: bijbehorend artikel: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1489750027

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 17-03-2017 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Android 6 QM163E:6.188.12 voor o.a. 7601 eindelijk uitgebracht.

https://toengel.net/phili...88-12-android-6/#comments

QM163E_U_0.6.188.12 – Date: 2017/03/08
- Introduction of “How-To” app and re-arranged Settings shelf
- Improved reaction of Bluetooth Remote Control connection
- Improvements for stability
- Improved discovery of DLNA servers
- Improved DVB-C reception on certain frequencies
- Fix for Dropbox Login issue
- Fix for some notifications remaining on screen and some notifications being absent
- Fix for Ambilight Hue connection loss with specific routers (e.g. Fritz!Box)
- Fix for RTL XL issue
- Fix for Videotext "888" and “889” not getting re-abled after commercial break
- Fix for incorrect picture format when using Picture Style “Computer”
- HDR playback improvements
- Lower latency in GameFly usecase
- Fixed translation errors
- Fix for inability to control volume on certain sound bars (e.g. Samsung HW-K450)
- Fix for incorrect AV sync during playback of recording

ATTENTION, for the devices which did not already have the previous version 6.152 (7601 eg), the changes of 6.152 are naturally also included in the 6.188.12.

Wie durft?

[ Voor 73% gewijzigd door Borry op 20-03-2017 13:44 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik, maar helaas nog niks voor de 8601 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 17:24
Borry schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:15:
Android 6 QM163E:6.188.12 voor o.a. 7601 eindelijk uitgebracht.

https://toengel.net/phili...88-12-android-6/#comments

QM163E_U_0.6.188.12 – Date: 2017/03/08
- Introduction of “How-To” app and re-arranged Settings shelf
- Improved reaction of Bluetooth Remote Control connection
- Improved discovery of DLNA servers
- Improved DVB-C reception on certain frequencies
- Fix for Dropbox Login issue
- Fix for some notifications remaining on screen and some notifications being absent
- Fix for Ambilight Hue connection loss with specific routers (e.g. Fritz!Box)
- Fix for RTL XL issue
- Fix for Videotext "888" and “889” not getting re-abled after commercial break
- Fix for incorrect picture format when using Picture Style “Computer”
- HDR playback improvements
- Lower latency in GameFly usecase
- Fixed translation errors
- Fix for inability to control volume on certain sound bars (e.g. Samsung HW-K450)
- Fix for incorrect AV sync during playback of recording

ATTENTION, for the devices which did not already have the previous version 6.152 (7601 eg), the changes of 6.152 are naturally also included in the 6.188.12.

Wie durft?
Werkt prima op mijn 49pus7181! Sneller smart gedeelte en beeldkwaliteit lijkt ook beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Vanmorgen geïnstalleerd op mijn 65PUS7601/12.
Netflix nu in HDR en YouTube 4K loopt nu zonder te bufferen, blij mee.
De vorige software wilde nog weleens vastlopen als ik heel snel tussen de app-jes heen en weer zapte in het smart gedeelte maar nu doet hij gewoon wat ik wil.
Heb hem behoorlijk op de proef gesteld maar hij blijft stabiel.
Hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:05
Tja ook geprobeerd up te daten, lukt echter niet.
Zodra ik de USB in de tv doe, wil de tv eerst een identificatie maken op de USB, vervolgens aanmelden met stick op PC, echter melding geen nieuwe software beschikbaar krijg ik vervolgens.

Ook al via de Philips link de software op de stick gezet, maar de tv blijft maar de melding geven om te identificeren??
Beide pogingen blijven vruchteloos...

UPDATE: gelukt, drie maal scheeprecht zeg maar...

Ook de combinatie Hue, met 3 lampen in combinatie met Ambilight draait weer perfect.
Net als eindelijk Netflix in HDR op de tv zelf.
Nu nog HDR ondersteuning op de Amazon Prime, zag o.a. op Duitse Philips forum dat hier samen met Amazon aan wordt gewerkt, evenals aan de DD 5.1 ondersteuning.

[ Voor 28% gewijzigd door dinandus op 21-03-2017 16:20 . Reden: toch gelukt na drie maal proberen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 07:00

jmk

Ik zoek een TV die 55 Inch of groter is voor € 1000,00 of minder.
Ik zal deze voornamelijk gebruiken om series en films af te spelen die op mijn PC staan(een i5 met eenGTX 970).
Wat ik zeer belangrijk vind is de zwartwaardes en het contrast, en best goede kleurweergave(in ieder geval niet te koud). Ook moet alles mooi vloeiend op het beeld komen. Ik dacht dat 100Hz dan wel heel belangrijk is. Ik heb meestal bronmateriaal van 1080p op de hoogst mogelijke kwaliteit.
Ik vind de smart functies totaal niet belangrijk hoewel een ingebouwde Chrome cast wel handig is voor NPO.
Live TV kijk ik 3x per jaar, boeit mij ook niet.
Ik moet niets hebben van backlightbleeding aan de randen. Dat is zeer storend.
4K is een beetje de standaard geworden maar de meerwaarde is beperkt(door het aanbod). Je betaalt wel voor die extra pixels en levert misschien ook wel in op belangrijkere zaken.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer:
- Hoe belangrijk is 100Hz, is 50Hz storend bij het kijken van films?
- Hoe kan je filteren op mooi zwart beeld in de pricewatch?
- Ik twijfel deze te kopen: Philips 55PUS6501/12 Zilver Ik ben alleen bang dat mij misschien een teleurstelling staat te wachten als het gaat om de zwartwaarden/vloeiendheid en vooral kijkplezier.

Ik hem nu een Samsung LE40C630 maar die vind ik te klein, ik wil thuis verder van mijn tv af gaan zitten.

Iemand tips waar op te letten?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
als je echt zwartwaardes wilt, moet je een oled nemen.

Ik ben nu een ota update voor 7181 aan het installeren.
Die was er gisteren nog niet.
Zal de versie vermelden na installatie.

Edit: versie 6.188.12
Dus de laatste :*)

[ Voor 64% gewijzigd door DarkChylde op 29-03-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 07:00

jmk

Ja die OLEDs zijn wat duurder dan 1000 euro bij die 55" schermen.

Ik denk dat ik binnenkort eens ga kijken naar een voorbeeld van een moderne LCD in bij de MM.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:23
DarkChylde schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 20:49:
als je echt zwartwaardes wilt, moet je een oled nemen.

Ik ben nu een ota update voor 7181 aan het installeren.
Die was er gisteren nog niet.
Zal de versie vermelden na installatie.

Edit: versie 6.188.12
Dus de laatste :*)
merk je verschil met de software update? Ik neem aan dat Netflix 4K en YouTube 4K nu fatsoenlijk draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
TweakersOnly schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:19:
[...]
merk je verschil met de software update? Ik neem aan dat Netflix 4K en YouTube 4K nu fatsoenlijk draaien?
Nog niet kunnen proberen verder. Maar netflix 4k werkte bij de vorige versie bij mij al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

YouTube 4K loopt met Android 6 erg soepel. De eerste keer moet je hem instellen op 2160p dan onthoud hij het voor de volgende keer.
Netflix 4K was er bij de vorige software versie ook al alleen nu ook in HDR.
YouTube is nog niet in HDR, daar moet nog een update voor komen heb ik begrepen, maar ik weet niet of die er wel komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Borry op 30-03-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Hebben meer mensen hier problemen met Miracast?

Ik krijg mijn Samsung Galaxy S7 niet gekoppeld aan mijn 43PUS6201 . Ik krijg kort een popup op mijn televisie dat mijn telefoon verbinding wil maken, maar als ik op 'ok' druk gebeurt er niets. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Gisteren de update geinstalleerd op de 55PUS8601, ik dacht Android 6.0 eindelijk te krijgen. Is het een nieuwe update naar 5.1.1 ... van 11 april 2017.
Zal dus nog even duren voor 6.0 komt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 18-04-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Soeski schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:11:
Gisteren de update geinstalleerd op de 55PUS8601, ik dacht Android 6.0 eindelijk te krijgen. Is het een nieuwe update naar 5.1.1 ... van 11 april 2017.
Zal dus nog even duren voor 6.0 komt :)
Een update naar 6.0 schijnt nog altijd TBD te zijn, dus het is allermist zeker of deze er ooit komt. Het zou mij verbazen als TV Vision nog tijd en moeite in zo'n oud model gaat steken. Het blijft hoogstwaarschijnlijk bij pappen en nathouden zoals we van TP Vision gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Zo'n oud model? Model jaar 2016? Dat zal toch wel meevallen, de tv is net iets meer dan een jaar te koop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:32
All, Modellen uit 2015 ontvangen GEEN Android 6.0 :(
Roeien met de riemen die je hebt. Met een beetje mazzel ontvangen we nog 1 update. Waarschijnlijk met releasenote's in de vorm van "stability issue" en dergelijke. Beetje vaag en wrang maar so by it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik mag momenteel niet klagen met mijn 40PFK6550/12, hij is momenteel best wel stabiel. Nauwelijks stotters tijdens het afspelen van content via Netflix of Plex. Mocht dat zo blijven dan mag hij van mij blijven tot er iets stuk gaat waardoor vervanging gerechtvaardigd is. Heeft iemand al reclame gezien in de schermen sinds de laatste update ? mij is het nog niet opgevallen omdat ik alleen Plex en Netflix gebruik op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Soeski schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:28:
Zo'n oud model? Model jaar 2016? Dat zal toch wel meevallen, de tv is net iets meer dan een jaar te koop... :)
Ik heb dit model gekocht in oktoberr 2015...

Das toch al even geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Dan was je er vroeg bij... ze lagen in december in de winkels en heb zelfs nog even moeten wachten tot 3 januari tot de leveringen op gang kwamen :)
Anyway, het is modeljaar 2016 dus ik verwacht nog wel een update. Ik had alleen niet nu een update naar 5.1.1 verwacht, terwijl de nieuwste modellen al 6.0 krijgen. Overigens werkt de update en de TV prima, maar... nog altijd bij het aanzetten 1x in de 10x geen beeld; alleen Ambilight. Verder werkt hij goed... hopelijk fixt de laatste update dit dan ook (bijna 900MB, dus flinke versie).

[ Voor 56% gewijzigd door Soeski op 19-04-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:50
In dat opzicht is de 8601 en ook de 8901 een beetje apart, ja hij was er al in 2015, maar heeft niet de Marvell SoC (zoals 7600/7100). Qua hardware (MTK SoC en andere chips) is de 8601 zelfs identiek aan de 55PUS901F OLED die al vanaf het begin Android 6.0 had. Dus technisch is het zeker mogelijk, alleen moet Philips wel willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Soeski schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:03:
Anyway, het is modeljaar 2016 dus ik verwacht nog wel een update. Ik had alleen niet nu een update naar 5.1.1 verwacht, terwijl de nieuwste modellen al 6.0 krijgen.
Dit model hangt een beetje tussen model jaar 2015 en 2016 in.

Zie ook:

https://toengel.net/phili...ber-alle-2015er-tv-gerte/
https://toengel.net/phili...es-der-2016er-tv-geraete/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Hij staat inderdaad op beide sheets vermeld. Nouja, we zien het wel. Als 5.1.1 het goed doet dan heb ik niet per se 6.0 nodig. Netflix in 4K werkt (je ziet verschil met Full HD, ondanks de beperktere bandbreedte), ik zie alleen nog geen HDR icoontje bij de series staan (al weet ik ook niet welke dit zouden moeten hebben). Verder werken de apps goed en de TV reageert snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
Netflix HDR kan enkel icm Android 6.0, dus dat is zeker een goede reden om die update te willen. Daarnaast ondersteunt de 5.1.1 SW ook geen HDR playback via USB en HLG HDR voor broadcast. Youtube HDR kan ook niet, maar dat is nu ook nog niet beschikbaar op Android 6.0 dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sinds 2 dagen is versie 0.10.15.1 uitgekomen. Nog niet via de OTA update, maar wel bij de philips support site. Is nu aan het installeren. Ik neem aan dat de security patches van april 2017 zijn ipv 2016 :)
QM163E_U_0.10.15.1 – Date: 2017/04/21
- Simplifications in UI
- Fixes for DVB-T2 installation Germany
- Updated Predefined lists for Germany Free-To-Air and HD+
- Fix for “Teletext application has stopped” error
- Support for IR RC remotes with RC5 protocol
- Channel logo intake
- Google Security Patches Until April 2016
- Fix for Error 401: SRVE0295E when attempting to log into Smart TV
- Fix for audio hiccups across use case
- Fix for juddering picture and artefacts due to certain 3
rd party apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Zou iemand van jullie ook eens kunnen testen op de laatste generatie 4k tv's (maakt niet uit welk model) of jullie bij een source (lees bijvoorbeeld een PS4 Pro of een externe mediaspeler welke 4k ondersteund) netflix in 4k kan afspelen waarbij de volgende instelling is in te stellen ja of nee:
  • Beeldinstellingen
  • Geavanceerd
  • Motion
  • Perfect Natural Motion (Uit, Minimum, Medium, Maximum)
  • Clear LCD (Aan, Uit)
Deze instellingen zijn bij mijn namelijk zwart en afgeschermd (dus niet instelbaar) bij bronnen in een resolutie van 2160p @60Hz.

Waarmee dus een goede en vloeiende playback van Netflix in 4k onmogelijk is door het ontbreken van de Perfect Natural Motion. Ik zelf heb een 65PUS9109 en ben hier al meer als een jaar mee bezig, diverse cases lopen met de helpdesken van Philips, Netflix en Nvidia in de UK. Probleem lijkt dus in deze instelling te zitten. Maar ben dus benieuwd of bij jullie medegebruikers deze instelling wel bereikbaar is en in is te stellen?

[ Voor 3% gewijzigd door koffieboontje op 24-04-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
^^Vertel je me nou dat deze instellingen bron-afhankelijk zijn? Ik heb dit 1x ingesteld (toen in TV-modus denk ik; dus niet met een 4K bron) en nooit meer veranderd. In vond inderdaad in 4K Netflix dat het beeld niet vloeiend verschoof... had nog niet naar een oorzaak gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Soeski schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:40:
^^Vertel je me nou dat deze instellingen bron-afhankelijk zijn? Ik heb dit 1x ingesteld (toen in TV-modus denk ik; dus niet met een 4K bron) en nooit meer veranderd. In vond inderdaad in 4K Netflix dat het beeld niet vloeiend verschoof... had nog niet naar een oorzaak gezocht.
Je kan dit inderdaad per HDMI kanaal instellen maar het is dus bron afhankelijk.
Welk model heb jij waarbij je dit niet ingesteld krijgt?
Want zo zit er ook een Game-Mode op de tv waarbij je al de beeld verbeteraars uitschakelt. Zo gebruikte ik deze functie op mijn "standaard" PS4 versie. Echter nu ik de PS4 pro heb staat deze in een 4K @60 Hz resolutie. Als ik nu de game-mode in of uit schakel gebeurd er niks. Als ik de PS4 in 1080p zet en de game-mode in of uitschakel dan zie ik de tv daadwerkelijk van de ene naar de andere modus gaan doordat het beeld dan 1x even flikkert en je hem dan daadwerkelijk in game-mode hebt staan. Normaal had ik dus in game-mode ook een minder vloeiend beeld maar wel een lagere input lag. Nu op de PS4 in 4k @60Hz gaat het gamen gewoon vloeiend en geen last van input lag. Echter Netflix in 4k (zowel op de PS4 Pro als op mijn Nvidia Shield) gaat het beeld dus gewoon niet lekker vloeiend.

Maar ben benieuwd bij welk model jij dit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ah, ik snap het. Jij gebruikt al je HDMI ingangen op je TV zelf?
Ik gebruik er maar 1; er zit een AV receiver tussen.
Netflix heb ik alleen op de TV zelf gebruikt in 4K modus, en dat is minder vloeiend dan de FHD versie. Misschien dat ik daar nog iets aan kan doen. Ik heb de 55PUS8601.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Soeski schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:24:
Ah, ik snap het. Jij gebruikt al je HDMI ingangen op je TV zelf?
Ik gebruik er maar 1; er zit een AV receiver tussen.
Netflix heb ik alleen op de TV zelf gebruikt in 4K modus, en dat is minder vloeiend dan de FHD versie. Misschien dat ik daar nog iets aan kan doen. Ik heb de 55PUS8601.
Nee ik gebruik ook een Receiver.
Heb een Marantz SR-6010. Deze is op alle fronten future proof. Alle HDMI ingangen zijn voorzien van HDMI 2.0a aansluitingen en ondersteunen allemaal HDCP2.2 en 2160p @60Hz.
Ook de HDMI kabels onlangs allemaal vernieuwd voor de nieuwe HDMI 2.0a standaard.

Ook al sluit ik de devices rechtstreeks aan op HDMI ingang 1 van de tv (dus zonder de Marantz) krijg ik hetzelfde resultaat...

Maar de PUS8601 is 1 generatie jonger als de PUS9101. Ik weet dat het bij de laatste generatie (Dus o.a. de PUS7101 en de PUS7601) gewoon feilloos werkt en daar op die bronnen dus wel de Perfect Natural Motion is in te stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik zal vanavond even voor je kijken als ik Netflix aan heb staan, al is dat native (op de TV zelf). Ik heb geen PS4 Pro (wel PS4) of andere bron voor Netflix 4K. Geen idee of het dus zinvol is om te checken, maar ik had ook al geen vloeiend beeld dus ik kan allicht een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Soeski schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:01:
Ik zal vanavond even voor je kijken als ik Netflix aan heb staan, al is dat native (op de TV zelf). Ik heb geen PS4 Pro (wel PS4) of andere bron voor Netflix 4K. Geen idee of het dus zinvol is om te checken, maar ik had ook al geen vloeiend beeld dus ik kan allicht een poging wagen.
Ja probeer dat in ieder geval eens.
Ik kan het helaas niet checken omdat mijn tv geen HEVC codec aan boord heeft, vandaar dat ik dus afhankelijk ben van de Nvidia Shield of PS4 Pro om netflix in 4k te kunnen bekijken.

Maar ben idd benieuwd of deze instellingen via je Netflix app op de tv zelf bereikbaar zijn en in te stellen is.

Hoor het graag straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
koffieboontje schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:59:
[...]

Nee ik gebruik ook een Receiver.
Heb een Marantz SR-6010. Deze is op alle fronten future proof. Alle HDMI ingangen zijn voorzien van HDMI 2.0a aansluitingen en ondersteunen allemaal HDCP2.2 en 2160p @60Hz.
Ook de HDMI kabels onlangs allemaal vernieuwd voor de nieuwe HDMI 2.0a standaard.

Ook al sluit ik de devices rechtstreeks aan op HDMI ingang 1 van de tv (dus zonder de Marantz) krijg ik hetzelfde resultaat...

Maar de PUS8601 is 1 generatie jonger als de PUS9101. Ik weet dat het bij de laatste generatie (Dus o.a. de PUS7101 en de PUS7601) gewoon feilloos werkt en daar op die bronnen dus wel de Perfect Natural Motion is in te stellen....
Kleine correctie, jouw 9109 is 2 generaties jonger. Na de xxx9 kwam de xxx0 (bv. 7100 en 7600) en daarna de xxx1 reeks (bv. 8601). 1 van de verbeteringen vanaf de xxx0 reeks (toch voor highend modellen) is ondersteuning van Perfect Natural Motion/Clear LCD voor 4k 50Hz/60Hz signalen. Jouw 9109 kan enkel maar opconverteren naar 120Hz voor 4k 30Hz of lagere signalen.

Met andere woorden, de enige manier dat je vloeiend Netflix zal kunnen kijken is als je je PS4 of andere media player op 2160p24 output zet. Dit zal voor de meeste content wel goed lopen, tenzij het bronmateriaal p25 of p30 materiaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
ZouZou Dude schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:08:
[...]

Kleine correctie, jouw 9109 is 2 generaties jonger. Na de xxx9 kwam de xxx0 (bv. 7100 en 7600) en daarna de xxx1 reeks (bv. 8601). 1 van de verbeteringen vanaf de xxx0 reeks (toch voor highend modellen) is ondersteuning van Perfect Natural Motion/Clear LCD voor 4k 50Hz/60Hz signalen. Jouw 9109 kan enkel maar opconverteren naar 120Hz voor 4k 30Hz of lagere signalen.

Met andere woorden, de enige manier dat je vloeiend Netflix zal kunnen kijken is als je je PS4 of andere media player op 2160p24 output zet. Dit zal voor de meeste content wel goed lopen, tenzij het bronmateriaal p25 of p30 materiaal is.
Klopt, zo bedoelde ik het ook.
De PUS8601 is 1 generatie jonger als de PUS9109. En de huidige generatie PUS7101 en 7601 is 2 generaties jonger.

Maar hoe kwam je aan de info van de Perfect Natural Motion/Clear LCD dat deze alleen voor 4k tot max 30Hz is in te stellen? Want zojuist nog uitgebreid gesproken met de Philips helpdesk chat. Hier wisten ze me niets over te vertellen. Ook in de specs kon ik dit nergens uithalen... Is dit dan niet door een stukje software (lees firmware) op te lossen? Of moet hier echt het paneel voor geschikt zijn? Want volgens mij is die sock toch zwaar genoeg daarvoor. Ik snap anders ook echt niet waarom ze die beeld verwerkingschip Perfect Pixel Ultra HD noemen.....

De PS4 kan ik niet instellen op 2160p @24Hz of 30hz, enkel 60Hz. Mijn Nvidia Shield kan ik wel instellen op 2160p @24Hz of 2160p @30Hz echter krijg ik dan de 4K playback optie in Netflix niet omdat Netflix in 4k uitsluitend op 60Hz kan draaien. Want ook daar ben ik dus al maanden lang mee bezig geweest met de helpdesk van Netflix en Nvidia of Netflix ook geen 4k in 23,976Hz kan spelen. Want bijna alle blu-ray's en 1080p MKV files draaien bijna allemaal op 23,976 Hz/fps. Daar lopen de beelden ook heerlijk vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
Het display paneel is 120Hz ja, dat is het probleem niet. Het is de chip die de opconversie doet naar UHD 120Hz die te weinig bandbreedte heeft om een UHD 60Hz signaal op te converteren naar UHD 120Hz. Tot UHD 30Hz kan die chip het wel aan, vandaar dat die Natural Motion opties disabled zijn als er UHD 60Hz wordt aangeboden. Dat de helpdesk je dat niet kan/wil vertellen snap ik best :P. Pas vanaf de xxx0 serie zit er een chip in die dat wel kan.

Staat er in je PS4 Pro niks qua setting a la deze link? Maar dan voor 2160p? Ik ken de PS4 (Pro) niet zo goed, herinner me enkel iets gelijkaardigs voor 1080p op de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
ZouZou Dude schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:33:
Het display paneel is 120Hz ja, dat is het probleem niet. Het is de chip die de opconversie doet naar UHD 120Hz die te weinig bandbreedte heeft om een UHD 60Hz signaal op te converteren naar UHD 120Hz. Tot UHD 30Hz kan die chip het wel aan, vandaar dat die Natural Motion opties disabled zijn als er UHD 60Hz wordt aangeboden. Dat de helpdesk je dat niet kan/wil vertellen snap ik best :P. Pas vanaf de xxx0 serie zit er een chip in die dat wel kan.

Staat er in je PS4 Pro niks qua setting a la deze link? Maar dan voor 2160p? Ik ken de PS4 (Pro) niet zo goed, herinner me enkel iets gelijkaardigs voor 1080p op de PS3 :)
Ik heb inderdaad bevestiging gehad van Philips support:

Dit is een van de eerste UHD TV die gemaakt is, een soort voorloper. Deze is zo gemaakt dat het 4k content kan afspelen. Sindsdien is de techniek sterk doorontwikkeld. Derhalve kunnen de processors van tegenwoordig het wel aan om zelfs bij 4k content nog beeldverbeteraars aan te hebben.
Op het oudere model, in uw geval de 9109, kan de processor van de TV het niet aan om 4k content weer te geven én beeldverbeteraars daar nog bovenop te gooien. Derhalve is deze functie grijs in het menu, als de TV een 4k apparaat herkent.
Software zal dit dus ook niet kunnen oplossen, het is hardwarematig welke naderhand niet te modificeren is.

Mocht u toch nog vragen of onduidelijkheden hebben dan kunt u gerust contact met ons opnemen middels onderstaand telefoonnummer of via deze mail en gebruik dan referentienummer xxxxxxx.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als ik dit had geweten had ik deze tv destijds nooit aangeschaft! Zeker niet met al het gehannes rondom de software, daarover gezwegen. Voor wat betreft je link naar de instellingen van de PS4, ik kan echt nergens de resolutie op 2160p30 of 2160p24 zetten. Is gewoon altijd 2160p60.

Maar volgens mij kun je uberhaupt niet eens Netflix in 4k kijken op een lagere framerate dan 60Hz. Terwijl juist een 2160p x265 bestand prima in 23,976 Hz kan worden afgespeeld. Netflix zou wat dat betreft een optie moeten bieden om zelf de refreshrate aan te passen. Een beetje moderne mediaspeler (lees Kodi, SPMC en Archos) hebben allemaal de mogelijkheid om de content af te spelen conform de refreshrate van de tv zodat het beeld gewoon lekker soepel loopt zonder hakkelingen of framedrops elke 10-15 seconden. Maar dat zie ik niet gebeuren dat Netflix deze optie aan de gebruiker over laat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Theswitch schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:34:
Sinds 2 dagen is versie 0.10.15.1 uitgekomen. Nog niet via de OTA update, maar wel bij de philips support site. Is nu aan het installeren. Ik neem aan dat de security patches van april 2017 zijn ipv 2016 :)

[...]
De QM163E.0.10.15.1 heb ik zojuist via OTA geïnstalleerd.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 17:19

InFamous

excommunicado

Die heb ik zojuist ook geinstalleerd. Maar waar kan ik de android versie vinden? Als ik de release omschrijving bekijk staat daar 6.0.1 maar of dat de android versie is weet ik niet.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Dat lijkt me wel, bij mij staat er 5.1.1 maar ik heb dan ook alweer een "oude" tv hoorde ik haha... bijna 1,5 jaar oud.

[ Voor 49% gewijzigd door Soeski op 29-04-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb een 55PUS6401/12
Bij versie staat: QM163E.0.10.15.1
Bij de releaseopmerkingen staat: QM16XE_U-user 6.0.1 MOB31S eng.build_ci.20170412.135336 release-keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Je kunt het ook zien door te gaan naar Instellingen > Android-instellingen > Apparaat > Over en dan bij Versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@boswei daar staat inderdaad 6.0.1. Er zit dus in 1 van de laatste updates toch een update naar android 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
InFamous schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:13:
@boswei daar staat inderdaad 6.0.1. Er zit dus in 1 van de laatste updates toch een update naar android 6.
Yep! Op mijn 49pus7181 is de software na de laatste update nog stabieler geworden en het enige probleem wat nog ik had met HDMI-CEC is nu ook opgelost. Erg tevreden met mijn Philips tv nu! Zeker met Android TV, Kodi en Exodus. Werkt lekker rap ook allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@boswei welk probleem had jij met cec?
Ik had een probleem waar mijn receiver uit gaat met de tv uit zetten en na 1 minuut weer aan gaat om vervolgens 1 minuut daarna weer uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Met mijn KPN 4k decoder en mijn Philips Soundbar. Ik kon met de afstandsbediening van de KPN decoder de tv + soundbar aan- en uitzetten. Sinds de update naar Android 6.0.1 werkte het aanzetten van de soundbar ineens niet meer, het uitzetten wel.
De diverse hdmi cec instellingen op de tv allemaal gereset, fabrieksinstellingen hersteld, sounbar gereset, niets loste het aanzetten op. Maar met deze Philips tv firmware zijn wat HDMI cec verbeteringen meegekomen dus het is nu weer gefixt. Voor jouw issues zou je kunnen proberen om een aantal van die instellingen te resetten of een andere HDMI poort op de reciever kunnen proberen. De logica van de Philips tv is soms niet te volgen...

[ Voor 20% gewijzigd door boswei op 29-04-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
InFamous schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:13:
Ik had een probleem waar mijn receiver uit gaat met de tv uit zetten en na 1 minuut weer aan gaat om vervolgens 1 minuut daarna weer uit te gaan.
Dat probleem had ik al sinds het begin met mijn 48PUS7600 (2015 model), maar het is eindelijk opgelost met de build .204 firmware die vorige week is uitgekomen:

http://www.p4c.philips.co...8PUS7600/12&slg=NL&scy=NL

Helaas nog wel steeds Android 5.1.1, maar ik heb vernomen dat TP Vision de 2015 modellen toch niet gaat updaten naar Android 6, hoewel dat ooit wel is toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Hier ook de laatste update van 24 april maar probleem bestaat bij mij nog steeds helaas. Ah well mijn receiver gaat van zelf uit bij geen signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

InFamous schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:13:
Is inderdaad niet opgelost, ook mijn 40PFK6550 heeft daar nog steeds last van merkte ik gisteravond. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Wat ik overigens ook heb is dat in de android Netflix app 5.1 geluid vertraagd lijkt afgespeeld te worden. Geen 5.1 audio gebruiken lost dat op.
Dit had ik op mijn vorige samsung totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Ook geplaatst in het Ziggo topic maar denk eerlijk gezegd dat het een Philips probleem is (ook de woorden van de helpdesk):

Ik heb een Philips 43PUS6201, waarmee ik digitaal televisie kijk middels een CI+ module. Altijd top gewerkt.
Vandaag van het een op het andere moment werkt het niet meer. Analoge zenders werken daarentegen nog wel.

Bij digitale zenders krijg ik de melding:
"Geen signaal. Er wordt signaal gezocht of er is geen signaal. Controleer of de antennekabel goed is aangesloten."

Als ik vervolgens via status mijn signaalsterkte en kwaliteit check staat er:
Sterkte: 'Slecht 0'
Kwaliteit: '100'

Doe ik hetzelfde bij een analoge zender dan staat er:
Sterkte: 'Goed 100'
Kwaliteit: '70'

Via het menu is er de optie 'Digitaal ontvangst testen'. Als ik deze uitvoer staat er:
Sterkte: 'Normaal 78'
Kwaliteit: 100

Al geprobeerd:
Andere kabel
TV terug naar fabrieksinstellingen
Tig keren opnieuw naar zenders gezocht (vind ze ook allemaal, 350+ digitaal en 20+ analoog)
Kabel aansluiten zonder splitter ertussen
Software geupdate

Heb sterk het vermoeden dat het aan mijn televisie ligt maar heb helaas geen andere TV staan om dit 100% uit te sluiten. :-( Iemand hier een vermoeden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Kan van alles zijn, voor een analoog signaal heb je niet veel nodig maar een digitaal signaal is erg kieskeurig.
Heb je het AOP in de meterkast of achter de tv?
Als hij in de meterkast zit probeer dan eens de tv rechtstreeks op het AOP aan te sluiten.
Kan ook een storing in de CI+ module zijn.
Als je die er uit trekt moet je in ieder geval NPO1 digitaal kunnen kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Borry op 06-05-2017 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkChylde
@mklkhanou Misschien heel suf, maar kan je het proberen bij een buurman?
Dan kan je dat in een keer uitsluiten.
Of evt een digitale decoder (van ziggo) van iemand anders bij jou thuis uittesten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Vlak nadat ik een serviceverzoek had ingedient bij Philips werkte het weer op miraculeuse wijze. Zij konden mij geen uitsluitsel geven over de mogelijke oorzaak. In de tussentijd had ik nog uitgesloten dat het probleem bij Ziggo lag door een Humax decoder aan te sluiten, en deze werkte prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecjanga
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 00:02
Pinobigbird schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:06:
[...]

De QM163E.0.10.15.1 heb ik zojuist via OTA geïnstalleerd.
InFamous schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:12:
Ik heb een 55PUS6401/12
Bij versie staat: QM163E.0.10.15.1
Bij de releaseopmerkingen staat: QM16XE_U-user 6.0.1 MOB31S eng.build_ci.20170412.135336 release-keys.
Wat zijn jullie ervaringen met deze versie in tegenstelling tot die ervoor? Op de Philips forum zie ik allerlei klachten, maar normaal hoor je nooit de positieve dingen. Ervaren jullie problemen?

Het liefst installeer ik het niet, want ik vindt de huidige versie perfect. Geen enkele issues daarmee namelijk, alleen krijg ik elke keer als ik de tv opstart zo'n irritante melding dat een software-update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik heb persoonlijk nergens last van, alles werkt zoals het hoort. Ik ben geen gekke dingen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Ik heb ook nergens last op mijn 49pus7181. Er zijn een aantal issues opgelost die ik had, en alles werkt en stabieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Onze 40PFK6550 is al 3x min of meer vastgelopen, het begint met niet meer reageren op de AB. Het enigste wat dan nog helpt is de stroom er een paar minuten van af en weer gaan met de TV tot de volgende vastloper.

Oh ook Netflix en Plex stotteren weer meer dan voorheen....

[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 16-05-2017 12:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:05
op mijn 65PUS7601 ook de nieuwste update QM163E.0.10.15.1 erop, alles werkt verder zoals het behoord, oftewel prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Winkiller schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:50:
Onze 40PFK6550 is al 3x min of meer vastgelopen, het begint met niet meer reageren op de AB. Het enigste wat dan nog helpt is de stroom er een paar minuten van af en weer gaan met de TV tot de volgende vastloper.

Oh ook Netflix en Plex stotteren weer meer dan voorheen....
op mijn 49pus7181 gaat alles goed, behalve plex (zelfde media gaat via media ding of kodi wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

DarkChylde schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:38:
[...]

op mijn 49pus7181 gaat alles goed, behalve plex (zelfde media gaat via media ding of kodi wel goed)
Het zijn tv's die nog niet af zijn, zit je het nieuws te kijken op een bijna 2 jaar oude tv staat er plots ANDROID op het beeld en verder gebeurd er niets meer....stekker er maar weer uit.... }:|

Plex en Netflix via Chromecast gaan perfect op onze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
Heeft iemand hier ervaring met het opnemen via CI+? Ik wil af van mijn Horizon Box, maar ik wil wel de mogelijkheid houden om BBC OneHD (Doctor Who) op te nemen en Ziggo Movies&Series (Game of Thrones). Niet per sé tegelijk (de 7502 heeft maar 1 tuner).
Ik heb geen idee of er een soort kopieerbeveiliging van kracht is die dat zou voorkomen bij bepaalde zenders.

UPDATE:

Ik had vanochtend op Twitter via een DM aan Ziggo gevraagd hoe het zat met hun CI+ modules. Zojuist werd ik keurig gebeld door Ziggo om het hier over te hebben. Reactie van Ziggo:

1) Met CI+ modules kun je NIET opnemen, ook niet met de interactieve variant
2) Ze raden CI+ sowieso af, omdat ze onbetrouwbaar zijn. Ze leveren ze alleen op verzoek, omdat er wel vraag naar is, maar het is een gok of het dan ook lekker werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Veneficus op 01-06-2017 11:02 ]

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Typische ziggo onzin, je kan gewoon opnemen via ci+ module, hier loewe uhd tv met dual tunner en 2 ci+ modules erin en kan dan gewoon 1 opnemen en 1 live kijken, of in standby zelfs 2 tegelijk opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een bekende van mij heeft afgelopen week de 55PUS7502 gekocht met CI+
Ik had om te testen een oude externe usb HDD meegenomen en aangesloten. Opnemen en pauzeren van live TV werkt prima, voorzover we dat getest hebben.
Geen idee voor welke zenders/series eventueel beperkingen gelden ivm DRM
De TV op zich zou nooit mijn eerste keuze zijn, maar hij is een echte ambilight fanboy ..
Zappen heeft een vertraging van ca 2s.
Geluid vind ik matig.
Program guide laadt traag en lijkt niet of nauwelijks fatsoenlijk te cachen, moet elke keer de info opnieuw laden ?
Ingebouwde chromecast leek enigzins buggy, casten lukte soms wel, soms niet vanuit Android en iOS devices. Maar goed, we hebben niet echt systematisch getest.
Veneficus schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:51:
Heeft iemand hier ervaring met het opnemen via CI+? Ik wil af van mijn Horizon Box, maar ik wil wel de mogelijkheid houden om BBC OneHD (Doctor Who) op te nemen en Ziggo Movies&Series (Game of Thrones). Niet per sé tegelijk (de 7502 heeft maar 1 tuner).
Ik heb geen idee of er een soort kopieerbeveiliging van kracht is die dat zou voorkomen bij bepaalde zenders.

UPDATE:

Ik had vanochtend op Twitter via een DM aan Ziggo gevraagd hoe het zat met hun CI+ modules. Zojuist werd ik keurig gebeld door Ziggo om het hier over te hebben. Reactie van Ziggo:

1) Met CI+ modules kun je NIET opnemen, ook niet met de interactieve variant
2) Ze raden CI+ sowieso af, omdat ze onbetrouwbaar zijn. Ze leveren ze alleen op verzoek, omdat er wel vraag naar is, maar het is een gok of het dan ook lekker werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 03-06-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Henk007 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:36:
Een bekende van mij heeft afgelopen week de 55PUS7502 gekocht met CI+
Ik had om te testen een oude externe usb HDD meegenomen en aangesloten. Opnemen en pauzeren van live TV werkt prima, voorzover we dat getest hebben.
Geen idee voor welke zenders/series eventueel beperkingen gelden ivm DRM
De TV op zich zou nooit mijn eerste keuze zijn, maar hij is een echte ambilight fanboy ..
Zappen heeft een vertraging van ca 2s.
Geluid vind ik matig.
Program guide laadt traag en lijkt niet of nauwelijks fatsoenlijk te cachen, moet elke keer de info opnieuw laden ?
Ingebouwde chromecast leek enigzins buggy, casten lukte soms wel, soms niet vanuit Android en iOS devices. Maar goed, we hebben niet echt systematisch getest.

[...]
Zijn die trage responses een punt van de TV, of ligt dat aan de CI+ module?
Ik moet eerlijk bekennen dat het mij ook om de Ambilight te doen is :P Anders was ik wellicht voor een quantum dot TV van Samsung gegaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij de TV zelf, want voor zover ik me herinner was er geen verschil tussen bijvoorbeeld NPO1-2-3 en de rest van de zenders. Publieke omroep is niet encrypted, dus dat gaat buiten de CI+ om. (Neem ik aan, ik ben geen expert)
Ook de trage program guide lijkt mij niet af te hangen van CI+, die werkt ook zonder. Maar goed, we hebben niet getest zonder module. Als je de TV gaat gebruiken met een externe ontvanger, dan bepaalt die je zapsnelheid, de TV geeft dan alleen weer wat hij via de HDMI binnenkrijgt uiteraard.

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 06-06-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Veneficus schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:47:
[...]

Zijn die trage responses een punt van de TV,
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:01
Sinds een paar dagen een Philips 55pus7181, eigenlijk gekocht omdat we ambilight een meerwaarde vinden bij het kijken van films. Ik ging er vanuit dat het beeld echt minder goed zou zijn dan de Sony kd-55x8509 want ik las allemaal problemen over dat contrast en zwartweergave minder was. Maar het geval is, het beeld is super strak, we genieten weer van film kijken en zwartweergave lijkt beter als de Sony! Maar goed ze staan ook niet naast elkaar. Daarnaast is de pus7101 hier bij tweakers niet heel goed getest maar mijn model uit 2017 (mei) lijkt al veel opgelost te hebben.

Hoe dan ook erg tevreden.

Wat ik nog zou willen weten is hoe bij jullie de settings staan in de stand 'film' zoals contrast, scherpte, lotion enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
brtkpr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:41:

Wat ik nog zou willen weten is hoe bij jullie de settings staan in de stand 'film' zoals contrast, scherpte, lotion enz.
Misschien hebben ze op deze site wel een volledige review gedaan met settings. Ik heb die link opgeslagen om de settings terug te kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:59
brtkpr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:41:
Sinds een paar dagen een Philips 55pus7181, eigenlijk gekocht omdat we ambilight een meerwaarde vinden bij het kijken van films. Ik ging er vanuit dat het beeld echt minder goed zou zijn dan de Sony kd-55x8509 want ik las allemaal problemen over dat contrast en zwartweergave minder was. Maar het geval is, het beeld is super strak, we genieten weer van film kijken en zwartweergave lijkt beter als de Sony! Maar goed ze staan ook niet naast elkaar. Daarnaast is de pus7101 hier bij tweakers niet heel goed getest maar mijn model uit 2017 (mei) lijkt al veel opgelost te hebben.

Hoe dan ook erg tevreden.

Ik gebruik zelf deze settings als basis op mijn 55PUS6561. Zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Nol_NL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:05:
[...]

Ik gebruik zelf deze settings als basis op mijn 55PUS6561. Zeer tevreden over.

[video]
Bedankt! Gaan we eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Veneficus schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:41:
[...]

Misschien hebben ze op deze site wel een volledige review gedaan met settings. Ik heb die link opgeslagen om de settings terug te kunnen vinden ;)
Is dat niet een totaal ander paneel? Of toch zelfde als de 7181?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
brtkpr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:50:
[...]

Ik bedoel ook de site, niet dat exacte artikel ;) Ik was te lui om te zoeken naar jouw model :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Veneficus schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:53:
[...]

Ik bedoel ook de site, niet dat exacte artikel ;) Ik was te lui om te zoeken naar jouw model :+
Oh haha oké, bedankt in ieder geval >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
brtkpr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:50:
[...]

Over het algemeen vind ik het paneel van de verschillend types wel redelijk overeen komen, met hier en daar natuurlijk wat nuances.

http://www.displayspecifications.com/en/comparison/fd8e681

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
Nol_NL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Over het algemeen vind ik het paneel van de verschillend types wel redelijk overeen komen, met hier en daar natuurlijk wat nuances.

De
Nol_NL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:10:
[...]

Handige site. Meteen even de 7502 erbij gegooid

http://www.displayspecifications.com/en/comparison/38a51e30d

Helaas is dit alleen de hardware, en de 7502 heeft een andere engine, dus daar zit ongetwijfeld een verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
U doelt dan op de P5 engine ? Is weer een nieuw stukje techniek, daar gaat zeker verschil inzitten. Men heeft het zelf over een verbetering van 50%, alhoewel ik dat wel aan de hoge kant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Wat wel opvalt bij de website is dat zowel de duurdere als goedkopere series allemaal rond de 1000:1 contrast hebben (ips)

Je zou verwachten dat zowel de 6 als 7 serie dan een iets betere contrast verhouding zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Nol_NL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:51:
U doelt dan op de P5 engine ? Is weer een nieuw stukje techniek, daar gaat zeker verschil inzitten. Men heeft het zelf over een verbetering van 50%, alhoewel ik dat wel aan de hoge kant vind.
De 7502 is al getest bij verschillende websites maar kwam ondanks dat topmodel is niet veel beter uit de test dan de 7100 / 6400 series. Absoluut niet slecht maar toestel is ruim 700 euro duurder dan de gemiddelde 7 serie en dat zag je niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
brtkpr schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:02:
[...]
De 7502 is al getest bij verschillende websites maar kwam ondanks dat topmodel is niet veel beter uit de test dan de 7100 / 6400 series. Absoluut niet slecht maar toestel is ruim 700 euro duurder dan de gemiddelde 7 serie en dat zag je niet terug.
Ik zoek me al een tijdje kapot naar reviews, maar kan er maar één vinden. De rest is alleen oppervlakkige specs vergelijken, en niet op daadwerkelijke performance. Heb je voor mij wat linkjes naar echte reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
zaterdag bij electro world geweest (kijken naar een nieuwe tv. ) daar hebben geen Philips tv meer (uuuh TP Vision).

kwamen teveel klachten van, dat ze besloten hebben om tp vision tv's niet meer te verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
harley2009 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:55:
zaterdag bij electro world geweest (kijken naar een nieuwe tv. ) daar hebben geen Philips tv meer (uuuh TP Vision).

kwamen teveel klachten van, dat ze besloten hebben om tp vision tv's niet meer te verkopen..
Domme zet denk ik, als ik kijk naar de 'persoonlijke reviews' en die van mijzelf vind ik het super tv's waar alleen een negatieve sfeer over hangt. Mensen hoor je alleen klagen maar de positieve die hoor of zie ik hier niet. Kuddedieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
harley2009 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:55:

Typisch... Ik was vorige week bij de plaatselijke Expert, voor een nieuwe TV (22-24") voor de slaapkamer. En daar werd de Philips/TPVision juist aangeprezen als het kwaliteitsmerk...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Oekiejoekie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:12:
[...]

Typisch... Ik was vorige week bij de plaatselijke Expert, voor een nieuwe TV (22-24") voor de slaapkamer. En daar werd de Philips/TPVision juist aangeprezen als het kwaliteitsmerk...
In de grotere en goede zaken staan de Philips tv's . Even afgezien dat ze de plank beetje mis geslagen hebben met het contrast (komt door ips paneel) en daar door ook minder het HDR effect kunnen weergeven zijn het goede tv's. Kleurweergave, ambilight, design, allemaal top. Mijn 2 jaar oude 4k Sony TV boven heeft misschien goede zwartweergave en contrast, toch kijkt het rustiger met de Philips vanwege het (persoonlijk!) Ambilight. En de Sony wil nog wel eens zomaar opnieuw opstarten dat doet de philips gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Oekiejoekie schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:12:
[...]

ja dat is zekers raar, zal wel per zaak verschillen denk ik.. overigens heb ik zelf nu nog een 7 jaar oude 42 inch Philips, en ben nog steeds tevreden over het beeld, ik wil alleen weer eens wat nieuws en groter maar van wat ik zaterdag heb gezien ben ik denk ik nog wel even aangewezen op mijn Philips, vond andere tv's qua beeld toch steeds niet zo mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
harley2009 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:51:
[...]

ja dat is zekers raar, zal wel per zaak verschillen denk ik.. overigens heb ik zelf nu nog een 7 jaar oude 42 inch Philips, en ben nog steeds tevreden over het beeld, ik wil alleen weer eens wat nieuws en groter maar van wat ik zaterdag heb gezien ben ik denk ik nog wel even aangewezen op mijn Philips, vond andere tv's qua beeld toch steeds niet zo mooi..
Philips oled?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
nee heb gekeken naar de C7 55/65 inch en de B655/65 inch. had de vrouw meegenomen en die kijkt toch met een beter oog, en ze vond de nieuwere modellen toch niet zo (geen wauw effect). de Philips oled is mooi en redelijk betaalbaar, maar input lag is een drama en dus een NO go.. anders hadden we de 65B6 mee willen nemen..
Pagina: 1 ... 11 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.