Misschien nog Geluidsuitvoer op Stereo zetten ipv Meerkanaals (als dit tenminste aanwezig is bij jouw type, bij mijn PUS7600 iig wel)nielsvg schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:48:
[...]
Dat heb ik gisteren reeds uitgezet maar dan komt er helemaal niets meer uit
ik heb ook even in de handleiding gekeken en blijkbaar is er een poort HDMI ARC en deze dient om het geluid van de tv naar de versterker te krijgen?ambi1961 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:56:
[...]
Misschien nog Geluidsuitvoer op Stereo zetten ipv Meerkanaals (als dit tenminste aanwezig is bij jouw type, bij mijn PUS7600 iig wel)
iemand hier ervaring mee?
HDMI ARC is inderdaad voor geluid naar de versterker maar dan moet de versterker hiervoor wel geschikt zijn.nielsvg schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:37:
[...]
ik heb ook even in de handleiding gekeken en blijkbaar is er een poort HDMI ARC en deze dient om het geluid van de tv naar de versterker te krijgen?
iemand hier ervaring mee?
ARC betekend Audio Return Channel.
Je kunt het geluid ook via de optische uitgang, sp/dif, naar de versterker sturen.
Of de tv nu op stereo of op multichannel staat maakt niets uit voor de doorvoer, niet op mijn oude 7600 en ook niet op mijn nieuwe 7601 dus ook niet op de 7100.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Welke 40 incher van Philips is de moeite waard als je niet om SmartTV geeft (want chromecast) en niet om ambilight?
De verhalen van software updates waardoor ook het tv gedeelte van je tv niet lekker werkt, schrikken me een beetje af. Heeft Philips aan de onderkant van zijn productlijn nog tv's die de moeite waard zijn?
De verhalen van software updates waardoor ook het tv gedeelte van je tv niet lekker werkt, schrikken me een beetje af. Heeft Philips aan de onderkant van zijn productlijn nog tv's die de moeite waard zijn?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Maar Ambilight is toch nog juist een van de redenen om juist wel een Philips te nemen? Anders kun je net zo goed naar andere merken kijken...woutur schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:28:
Welke 40 incher van Philips is de moeite waard als je niet om SmartTV geeft (want chromecast) en niet om ambilight?
Ben al aan het kijken en een topic in Aankoopadvies aan het maken. Een van de redenen om voor een Philips te gaan is de poot waar hij op staat. Die is draaibaar en ik heb het nodig voor de plek waar de TV komt te staan. Dat is een plateau dat niet even breed is als de TV. Alle TV's met pootjes aan de zijkant vallen af.commentator schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:36:
[...]
Maar Ambilight is toch nog juist een van de redenen om juist wel een Philips te nemen? Anders kun je net zo goed naar andere merken kijken...
Zoals ik eerder had vermeld in dit topic zag ik een TV staan van Philips voor een zeer schappelijk prijsje en hij voldoet volgens mij prima aan mijn eisen, maar gedonder met software updates moet ik gewoon niet hebben.
Dus vandaar mijn vraag.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dag Borry,Borry schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:04:
[...]
HDMI ARC is inderdaad voor geluid naar de versterker maar dan moet de versterker hiervoor wel geschikt zijn.
ARC betekend Audio Return Channel.
Je kunt het geluid ook via de optische uitgang, sp/dif, naar de versterker sturen.
Of de tv nu op stereo of op multichannel staat maakt niets uit voor de doorvoer, niet op mijn oude 7600 en ook niet op mijn nieuwe 7601 dus ook niet op de 7100.
dus mijn versterker moet ook een specifieke HDMI ARC poort hebben of is een gewone hdmi poort voldoende?
Gewone HDMI is eenrichting verkeer, HDMI-ARC is tweerichting verkeer.nielsvg schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Dag Borry,
dus mijn versterker moet ook een specifieke HDMI ARC poort hebben of is een gewone hdmi poort voldoende?
Mijn Denon receiver heeft ook meerdere HDMI ingangen maar de HDMI uitgang is niet retour geschikt, daar is hij te oud voor, ik heb hem al vier jaar. Dus bij mij ook geen HDMI-ARC.
Ik doe het via de SP/DIF uitgang van de tv, die geeft het zelfde signaal als de HDMI-ARC.
HDMI-ARC heeft het voordeel dat je maar één kabel tussn de versterker en de tv nodig hebt, In mijn geval zijn het twee kabels, één HDMI voor de video en één glasvezel (SP/DIF) voor het geluid van de tv naar de versterker.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Ik heb net de laatste update op een 48pus7600 geinstalleerd.
Was geen succes. Tv hing na opstarten bij zender. Beeld op zwart.
Daarna geprobeerd via usb de tv nogmaals te updaten.
Maar dat lukt niet (met fat en exfat stick). Hij vond geen update op de stick.
Had zowel orgineel als autorun.upg erop staan.
Ook via het menu lokale update. Daar was update zichtbaar, maar wil hij hem niet installeren omdat hij al erop staat.
Nu zonder de update nogmaals gedaan te hebben lijkt het weer ok.
Maar is niet echt een fijn proces
Was geen succes. Tv hing na opstarten bij zender. Beeld op zwart.
Daarna geprobeerd via usb de tv nogmaals te updaten.
Maar dat lukt niet (met fat en exfat stick). Hij vond geen update op de stick.
Had zowel orgineel als autorun.upg erop staan.
Ook via het menu lokale update. Daar was update zichtbaar, maar wil hij hem niet installeren omdat hij al erop staat.
Nu zonder de update nogmaals gedaan te hebben lijkt het weer ok.
Maar is niet echt een fijn proces
[ Voor 44% gewijzigd door DarkChylde op 13-09-2016 10:51 ]
Toevoeging:
Heb toch maar een melding bij philips gemaakt.
Kijken wat ze kunnen doen het met het probleem.
Na de update veel vastlopers, reboots en andere wazige problemen gehad.
Hoor ook regelmatig de kinderen klagen. Pappa de tv doet het weer niet.
@Borry, ben je nog steeds tevreden na de omruil?
Heb toch maar een melding bij philips gemaakt.
Kijken wat ze kunnen doen het met het probleem.
Na de update veel vastlopers, reboots en andere wazige problemen gehad.
Hoor ook regelmatig de kinderen klagen. Pappa de tv doet het weer niet.
Er komt deze week een nieuwe update uit op de Playstation 4 die HDR output zal ondersteunen.
Nou vernam ik dat Philips via een software update ooit van plan was om de PUS8601 serie ooit nog HDR te laten ondersteunen.
Is dit ondertussen al gebeurd?Weet iemand hier meer van?
Nou vernam ik dat Philips via een software update ooit van plan was om de PUS8601 serie ooit nog HDR te laten ondersteunen.
Ik weet niet of het daadwerkelijk al actief is, maar de optie zit al sinds ik de TV heb (3 januari dit jaar) in het menu en staat "aan".
Met de laatste softwareupdate is mijn probleem ook eindelijk verholpen (klopklop). Geen paars-groene strepen meer met aanzetten TV; het gaat nu elke keer goed. In 1x beeld! 
Nu nog één ander issue, wat misschien geen softwareprobleem is van de tv: Soms kom ik de kamer in na een werkdag of 's ochtends en dan staat de Ambilight aan op 1 kleur. Continu. TV uitzetten is dan genoeg. Beeld is niet aan, ook niet alleen de backlight.
Verder, na 10 maanden, toch nog bijna tevreden
Nu nog één ander issue, wat misschien geen softwareprobleem is van de tv: Soms kom ik de kamer in na een werkdag of 's ochtends en dan staat de Ambilight aan op 1 kleur. Continu. TV uitzetten is dan genoeg. Beeld is niet aan, ook niet alleen de backlight.
Verder, na 10 maanden, toch nog bijna tevreden
Er lijkt iets geactiveerd te zijn, zie laatste update:sebasmeer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:56:
Er komt deze week een nieuwe update uit op de Playstation 4 die HDR output zal ondersteunen.
Software history – Philips 8601 & 8901 series
QM151E_0.5.255.128 – Date: 2016/09/23
- Replacement for the QM151E_0.5.255.114 (8601 series)
- Replacement for the QM151E_0.5.255.114 (8901 series)
- Enables HDR on HDMI only
- Enables playback certain types of MKV files (L5.1 and L5.2 encoding)
- Fix for Teletext issue on Analog channels - New Netflix version
Mijn reparatie perikelen zijn nog niet voorbij.
Er zit nu een nieuw mainboard in, maar tv en smart gedeelte blijven traag.
Er zit nu een nieuw mainboard in, maar tv en smart gedeelte blijven traag.
Ik krijg een 2016 toestel. Hopen dat het nu opgelost is.
Welk toestel had je en welk toestel krijg je als ik vragen mag?DarkChylde schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:26:
Ik krijg een 2016 toestel. Hopen dat het nu opgelost is.
Ik ben nu met Philips in discussie over een vervanger voor mijn defecte 65PUS9809.
49pus7600Superhuuper schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:45:
[...]
Welk toestel had je en welk toestel krijg je als ik vragen mag?
Ik ben nu met Philips in discussie over een vervanger voor mijn defecte 65PUS9809.
Ik ben zeer tevreden, 65PUS7601 gekregen. Geweldige Tv, ik heb van alles geprobeerd maar de software is erg stabiel.DarkChylde schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:51:
....Knip....
Welke Tv krijg jij als 2016 model, ik zag dat je een 49" had en de 7601 is er alleen in 65"?
Kleine crosspost;
Wij hebben sinds een klein jaar een Philips 65PUS9809 aan de muur hangen.
Deze bevalt erg goed, met name 4-zijdig Ambilight.
Helaas is de TV de afgelopen week stuk gegaan en kan deze niet gerepareerd worden. Deze zal worden gecrediteerd, dus wij kunnen een ander toestel uitzoeken (mag eventueel ook van een ander merk dan Philips zijn)
De TV beviel prima (na de laatste firmware updates nagenoeg vrij van bugs). Beeldkwaliteit is goed, Ambilight is een zeer fijne toevoeging.
Smart TV gebruiken we momenteel niet, dit gaat via de Nvidia Shield. Dit zou ik in de toekomst eventueel wel rechtstreeks via de TV willen gebruiken (Netflix etc). Geluid gaat via de receiver, dus is ook niet van belang. Deze heeft 8x HDMI en 4K ondersteuning, dus ook het aantal HDMI poorten op de TV hoeft niet mee te wegen in de zoektocht.
3D is een leuke toevoeging maar heb ik op mijn huidige TV het afgelopen jaar nog nooit gebruikt dus dit is geen harde eis. Gamen doen wij ook niet veel. Betreft voornamelijk films & series.
We zijn dus op zoek naar een waardig opvolger van onderstaande toestel. Liefst ook met HDR, gezien de prijsklasse waarin we shoppen.
Kernpunten van de 65PUS9809:
65" Ultra HD
Direct-LED ipv Edge-Lit LED
4-zijdig Ambilight
Bij mijn zoektocht voor een vervanger ben ik dan ook eerst gaan kijken bij Philips en kwam daar bij drie modellen uit;
65PUS7601
Voordelen: Direct LED
Nadelen: 3-zijdig Ambilight ipv 4-zijdig
65PUS8601
Voordelen: 4-zijdig Ambilight, dun design
Nadelen: Edge-lit LED (hierdoor wel dunner)
65PUS8901
Voordelen: AmbiLUX 3 zijdig
Nadelen: Edge-lot LED, géén HDR
65POS901f
Philips OLED met 3 zijdig ambilight die later dit jaar uitkomt is ook zeer interessant maar nog niet beschikbaar.
Nu hoor ik her en der dat Philips TV's momenteel niet de beste op de markt zijn dus ik ben ook gaan kijken naar alternatieven:
(Al lees ik dat de 2016 modellen een verademing zijn t.o.v. de buggy 2014/2015 modellen waar wij er dus 1 van hadden)
Samsung UE65KS8000
Voordelen: Mooi design, aansluitingen extern ipv achterop de TV
Nadelen: Edge-lit LED, geen Ambilight
Sony KD-65XD9305
Voordelen: Mooi design, mooi beeld.
Panasonic KD-65XD9305
Voordelen: Goede naam --> goede schermen?
Nadelen: Edge-lit LED, geen Ambilight, geen superfan van het design
Of eventueel wat geld toeleggen en gaan voor een 65" OLED?
Bijvoorbeeld de LG 65EF950V of wellicht een ander model?
Zo op het eerste gezicht neig ik toch naar Philips, met name omdat wij erg gehecht zijn aan het Ambilight.
Ik wil mij hier echter niet blind op staren en ook de beschikbare alternatieven goed bekijken. Hoop van het weekend even langs de elektronicazaken in de stad te kunnen om de TV's live te bekijken.
De 65PUS8601 lijkt mij een prima opvolger. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat deze geen Direct LED heeft zoals ons huidige toestel. Ik weet echter niet hoe 'erg' dit verschil is en of dit veel merkbaar is.
De 7601 heeft wel direct led, maar mis Ambilight onderaan helaas. De Samsung en de Sony lijken me daarentegen op papier ook wel erg interessant.
Hebben jullie nog tips of punten van aandacht voor mij?
Wij hebben sinds een klein jaar een Philips 65PUS9809 aan de muur hangen.
Deze bevalt erg goed, met name 4-zijdig Ambilight.
Helaas is de TV de afgelopen week stuk gegaan en kan deze niet gerepareerd worden. Deze zal worden gecrediteerd, dus wij kunnen een ander toestel uitzoeken (mag eventueel ook van een ander merk dan Philips zijn)
De TV beviel prima (na de laatste firmware updates nagenoeg vrij van bugs). Beeldkwaliteit is goed, Ambilight is een zeer fijne toevoeging.
Smart TV gebruiken we momenteel niet, dit gaat via de Nvidia Shield. Dit zou ik in de toekomst eventueel wel rechtstreeks via de TV willen gebruiken (Netflix etc). Geluid gaat via de receiver, dus is ook niet van belang. Deze heeft 8x HDMI en 4K ondersteuning, dus ook het aantal HDMI poorten op de TV hoeft niet mee te wegen in de zoektocht.
3D is een leuke toevoeging maar heb ik op mijn huidige TV het afgelopen jaar nog nooit gebruikt dus dit is geen harde eis. Gamen doen wij ook niet veel. Betreft voornamelijk films & series.
We zijn dus op zoek naar een waardig opvolger van onderstaande toestel. Liefst ook met HDR, gezien de prijsklasse waarin we shoppen.
Kernpunten van de 65PUS9809:
65" Ultra HD
Direct-LED ipv Edge-Lit LED
4-zijdig Ambilight
Bij mijn zoektocht voor een vervanger ben ik dan ook eerst gaan kijken bij Philips en kwam daar bij drie modellen uit;
65PUS7601
Voordelen: Direct LED
Nadelen: 3-zijdig Ambilight ipv 4-zijdig
65PUS8601
Voordelen: 4-zijdig Ambilight, dun design
Nadelen: Edge-lit LED (hierdoor wel dunner)
65PUS8901
Voordelen: AmbiLUX 3 zijdig
Nadelen: Edge-lot LED, géén HDR
65POS901f
Philips OLED met 3 zijdig ambilight die later dit jaar uitkomt is ook zeer interessant maar nog niet beschikbaar.
Nu hoor ik her en der dat Philips TV's momenteel niet de beste op de markt zijn dus ik ben ook gaan kijken naar alternatieven:
(Al lees ik dat de 2016 modellen een verademing zijn t.o.v. de buggy 2014/2015 modellen waar wij er dus 1 van hadden)
Samsung UE65KS8000
Voordelen: Mooi design, aansluitingen extern ipv achterop de TV
Sony KD-65XD9305
Voordelen: Mooi design, mooi beeld.
Panasonic KD-65XD9305
Voordelen: Goede naam --> goede schermen?
Nadelen: Edge-lit LED, geen Ambilight, geen superfan van het design
Of eventueel wat geld toeleggen en gaan voor een 65" OLED?
Bijvoorbeeld de LG 65EF950V of wellicht een ander model?
Zo op het eerste gezicht neig ik toch naar Philips, met name omdat wij erg gehecht zijn aan het Ambilight.
Ik wil mij hier echter niet blind op staren en ook de beschikbare alternatieven goed bekijken. Hoop van het weekend even langs de elektronicazaken in de stad te kunnen om de TV's live te bekijken.
De 65PUS8601 lijkt mij een prima opvolger. Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat deze geen Direct LED heeft zoals ons huidige toestel. Ik weet echter niet hoe 'erg' dit verschil is en of dit veel merkbaar is.
De 7601 heeft wel direct led, maar mis Ambilight onderaan helaas. De Samsung en de Sony lijken me daarentegen op papier ook wel erg interessant.
Hebben jullie nog tips of punten van aandacht voor mij?
ik krijg de 7181 (met extra soundbar ingebouwd)Borry schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
Ik ben zeer tevreden, 65PUS7601 gekregen. Geweldige Tv, ik heb van alles geprobeerd maar de software is erg stabiel.
Welke Tv krijg jij als 2016 model, ik zag dat je een 49" had en de 7601 is er alleen in 65"?
Ben eigenlijk tevreden over het beeld van mijn huidige tv, hij moet alleen niet crashen.
Blij om te horen dat de software van 2016 modellen beter is.
Begrijp ik dat de firmware van de 2016 lineup eindelijk ergens op begint te lijken? Ik ben nog steeds aan het rondkijken. Voor Philips lijken de toestellen Philips 43PUS6101 en Philips 40PFK5300 mij het meest interessant. De eerste het meest, helaas komt ie niet in een 40 inch maatje.
Iemand ervaring met één van deze twee icm Ziggo? Is het smart gedeelte de moeite waard?
Iemand ervaring met één van deze twee icm Ziggo? Is het smart gedeelte de moeite waard?
Heb nu de 7181 een dagje in huis. Hij is op alle fronten sneller.DarkChylde schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:42:
[...]
ik krijg de 7181 (met extra soundbar ingebouwd)
Ben eigenlijk tevreden over het beeld van mijn huidige tv, hij moet alleen niet crashen.
Blij om te horen dat de software van 2016 modellen beter is.
Bevalt goed. Heb alleen gisteren een paar keer gehad dat netflix bleef bufferen op 80% tijdens een film.
Maar dat kan natuurlijk ook aan netflix of ziggo liggen. Als ik dan afbrak en de film weer koos, ging hij verder met afspelen. Nieuwe afstandbediening is simpeler, maar werkt nu wel goed.
So far, so good.
Nog iemand hier die enkel geluid heeft en geen beeld via de ingebouwde Live Channels app (Google)? Ik heb een 55PUS8601 met DVB-T kanalen geïnstalleerd, die werken prima via de Watch TV bron, maar als ik die aanspreek via de Live Channels app dan is het noppes. M'n bedoeling is ook kanalen toe te voegen van m'n TVHeadend server mbhv de TVHeadend Live Channels app, maar dat heeft niet veel zin als 'k enkel geluid erdoor krijg
Na een jaar lang hard- en software problemen te hebben gehad heb ik mijn 2015 43PUK7100 na de 2e reparatie mogen inruilen voor een 2016 model, de 49PUS7181. Qua beeld zie ik niet zoveel verschil, als de 43 het deed dan was het mooi beeld. Maar vooral de software is een stuk stabieler en de tv is niet meer vastgelopen/gecrashed tot nu toe. En dat scheelt een hoop frustratie, vooral voor mijn kinderen. Ik heb ongeveer 330 euro moeten bijbetalen, maar ik was het gezeik en heen en weer gerij zat. Dus heel blij met deze oplossing.
Er is nieuwe software voor de 2016 modellen:
QM164E
5501 (Android TV)
QM163E
6401 (Android TV)
6501, 6521, 6551, 6561, 6581 (Android TV)
7101, 7181 (Android TV)
7601 (Android TV)
This SW is an update for the field release SW 1.15.15 / SW 1.15.27 and contains improvements on:
ambilight + Hue performance
multiview : audio loss in multiview in HDMI+Nettv use case
It also contains specific fixes for:
Applicatons
Chili TV : Smooth Streaming issue
Broadcast:
specific solution for channel icon missing on Fransat using Neotion cam
DVBT : Background Installation Enabled for Italy
DVBT: loss of favourite channels
DVBC: channel lost issue
DVBS: astra LCN channel list has been updated
Stability
Out of memory error fixed
process ord.droidtv.eum has stopped when exit help mode
PQ of SDR is applied to HDR content after power cycle
Set is not going back to full standby after 6am
Wi-Fi Connection is lost after Standby Wake up (Wake on Wireless ON)
BT RC connection loss issue observed after standby wake-up
It also contains:
new eUM intake
new UI string database intake
new channel logo database intake
New Netflix APk Version – 2016-10-04_11-32-02_ninja-3.3.1-1513
Netflix is nog niet in HDR helaas.
QM164E
5501 (Android TV)
QM163E
6401 (Android TV)
7101, 7181 (Android TV)
7601 (Android TV)
This SW is an update for the field release SW 1.15.15 / SW 1.15.27 and contains improvements on:
Applicatons
Broadcast:
Stability
It also contains:
new eUM intake
Ja, eindelijk
Zo vervelend als je steeds de stekker eruit moet trekken omdat je de automatisering in huis zo hebt ingesteld dat ie moet kijken of de tv 's avonds uit gaat.
ik heb de 49PUS7181 en heb de laatst tijd problemen met plex.
Alles (tv, plex etc) naar laatste versie.
Als ik nu met plex een aflevering afspeel, krijg ik geen beeld.
Maar wel geluid...
Via ipad / iphone werkt gewoon.
Vreemd genoeg heb ik dit ook met een losse chromecast en met de ingebouwde cast.
Herkent iemand dit?
Maar wel geluid...
Vreemd genoeg heb ik dit ook met een losse chromecast en met de ingebouwde cast.
Herkent iemand dit?
Ik heb net ( 20 minuten geleden) de 49pus7101 besteld voor de slaapkamer, onder andere vanwege de hdr.Borry schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:46:
.....
Het woord "Nog" in je laatste zin dat HDR nog niet word ondersteund in netflix is hopelijk, wel echt van toepassing?
En bijvoorbeeld HDR beelden van youtube kan ik die wel afspelen, of echt alleen HDR van een externe bron.
HDR is nog niet aanwezig in de app ondersteuning, noch van Netflix noch van YouTube.
De verwachting is dat deze apps alsnog wel HDR ondersteuning gaan krijgen. Zelf hoop ik als straks Amazone Prime beschikbaar komt, deze gelijk ook met HDR ondersteuning gaat komen.
Voor You Tube HDR ligt het wat lastiger, hier zijn nieuwere codecs nodig, en kunnen niet alle tv series weergeven. Vp9 2.0 namelijk kunnen alleen de nieuwste 2016/2017 model tv`s?
Wat de tv wel prima doet is HDR upscaling, bijna vergelijkbaar resultaat.
Is het niet beter hier een aparte Philips 2016 item voor te openen, of heb ik er langs gekeken?
Heb zelf de 65PUS7601 welke me prima bevalt, mooi goed Ultra HD beeld, zekers als je enige 4K demozenders via de schotel kijkt, of een "goede" Ultra HD BluRay" inclusief "echte HDR"helaas zit hier nog wel degelijk kwaliteits verschil in. 4K streamen is leuk maar toch stuk minder dan beide voorgenoemde 4K kijk mogelijkheden. Maar gelukkig heeft mn UB900 player inmiddels wel een update gehad en streamt zodanig Netflix wel in HDR via deze player, Heb inmiddels de Chrome Cast Ultra preordered...
De verwachting is dat deze apps alsnog wel HDR ondersteuning gaan krijgen. Zelf hoop ik als straks Amazone Prime beschikbaar komt, deze gelijk ook met HDR ondersteuning gaat komen.
Voor You Tube HDR ligt het wat lastiger, hier zijn nieuwere codecs nodig, en kunnen niet alle tv series weergeven. Vp9 2.0 namelijk kunnen alleen de nieuwste 2016/2017 model tv`s?
Wat de tv wel prima doet is HDR upscaling, bijna vergelijkbaar resultaat.
Is het niet beter hier een aparte Philips 2016 item voor te openen, of heb ik er langs gekeken?
Heb zelf de 65PUS7601 welke me prima bevalt, mooi goed Ultra HD beeld, zekers als je enige 4K demozenders via de schotel kijkt, of een "goede" Ultra HD BluRay" inclusief "echte HDR"helaas zit hier nog wel degelijk kwaliteits verschil in. 4K streamen is leuk maar toch stuk minder dan beide voorgenoemde 4K kijk mogelijkheden. Maar gelukkig heeft mn UB900 player inmiddels wel een update gehad en streamt zodanig Netflix wel in HDR via deze player, Heb inmiddels de Chrome Cast Ultra preordered...
alleen wel jammer dat ie na 15 dagen nog steeds niet vanzelf door de tv herkend wordtBorry schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:46:
QM164E
5501 (Android TV)
QM163E
6401 (Android TV)
7101, 7181 (Android TV)
7601 (Android TV)
Applicatons
Broadcast:
Stability
It also contains:
new eUM intake
Dat is niet altijd bij Philips / TPV.commentator schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:08:
[...]
alleen wel jammer dat ie na 15 dagen nog steeds niet vanzelf door de tv herkend wordt
Het komt geregeld voor dat je de software zelf moet downloaden en via een USB-stick moet installeren.
Hier dus;
http://www.philips.nl/c-p...el-ultra-hd/ondersteuning
[ Voor 18% gewijzigd door Borry op 01-12-2016 11:09 ]
Bij mijn is de nieuwe software voor mijn 65PUS7601 gewoon vanzelf aangeboden voor mn tv, kwestie èven afwachten, en indien de melding in je scherm verschijnt dat het beschikbaar is, downloaden.
Werkt prima, eigenlijk geen veranderingen kunnen waarnemen.
Werkt prima, eigenlijk geen veranderingen kunnen waarnemen.
plex heb ik even geprobeerd draait goed bij mij op de 49pus7181, ik gebruik hem niet want heb een externe media player ook nog. VLC draait ook op zich goed maar vindt ik vrij gebrekkig voor de android tv...KODI heb ik ook getest maar die kan dd5.1 niet doorgeven blijkbaar (alleen gekraak als ik audio passthru instell). Ook zoom functies werken niet onder kodi.DarkChylde schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:16:
ik heb de 49PUS7181 en heb de laatst tijd problemen met plex.
Maar wel geluid...
Herkent iemand dit?
Plex en vlc hebben beide geen zoom functies (om te kijken zonder black bars maar wel met juiste verhouding).
De media player app met de beste functies tot nu toe vind ik Infuse voor apple tv...maar die speelt weer af en toe wat schokkerig.
Al met al heb ik nog steeds niet een media player app gevonden die doet wat ik vindt dat die moet doen.....alleen mijn externe Syabas popbox v8 speelt prima af.
Verwijderd
Ik heb deze tv besteld voor 395 incl. verzending:
http://www.ibood.com/nl/n...4k-ultra-hd-smart-tv.html
Is het mogelijk om op deze TV het aantal branduren terug te zien?
Als dat in orde is, dan vind ik het zeker een leuke deal
http://www.ibood.com/nl/n...4k-ultra-hd-smart-tv.html
Is het mogelijk om op deze TV het aantal branduren terug te zien?
Als dat in orde is, dan vind ik het zeker een leuke deal
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2016 09:19 ]
Bedankt voor de info. Ga wel een keer bellen.HE1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:42:
[...]
plex heb ik even geprobeerd draait goed bij mij op de 49pus7181, ik gebruik hem niet want heb een externe media player ook nog. VLC draait ook op zich goed maar vindt ik vrij gebrekkig voor de android tv...KODI heb ik ook getest maar die kan dd5.1 niet doorgeven blijkbaar (alleen gekraak als ik audio passthru instell). Ook zoom functies werken niet onder kodi.
Plex en vlc hebben beide geen zoom functies (om te kijken zonder black bars maar wel met juiste verhouding).
De media player app met de beste functies tot nu toe vind ik Infuse voor apple tv...maar die speelt weer af en toe wat schokkerig.
Al met al heb ik nog steeds niet een media player app gevonden die doet wat ik vindt dat die moet doen.....alleen mijn externe Syabas popbox v8 speelt prima af.
Het kan natuurlijk zijn dat je het niet gemerkt heb met plex, omdat je het niet intensief gebruikt
Gister de 49pus7181 aangeschaft met de cashback actie van Philips. Mooi ding, alleen erg jammer dat Netflix en Youtube nog geen HDR ondersteuning hebben. Op de website van Netflix staat Philips er overigens al tussen (https://help.netflix.com/nl/node/42384).
Heb maar een paar demo's gedownload met 4k-hdr support om te testen of de functie het überhaupt wel deed, maar man wat is dat mooi. Usb met de mp4 in de tv, de tv herkent de hdr-content gelijk en schakelt over naar de juiste functie. Met name de Life of Pi trailer was erg vet om te zien met alle kleurtjes.
Nu sparen voor een Ps4pro om te kijken hoe hdr gaming is. (En misschien een xbox1/ultra hd(r) bluray speler, maar voor de ca. 15 4k-blurays die er online te verkrijgen zijn is dit misschien wat overdreven).
Heb maar een paar demo's gedownload met 4k-hdr support om te testen of de functie het überhaupt wel deed, maar man wat is dat mooi. Usb met de mp4 in de tv, de tv herkent de hdr-content gelijk en schakelt over naar de juiste functie. Met name de Life of Pi trailer was erg vet om te zien met alle kleurtjes.
Nu sparen voor een Ps4pro om te kijken hoe hdr gaming is. (En misschien een xbox1/ultra hd(r) bluray speler, maar voor de ca. 15 4k-blurays die er online te verkrijgen zijn is dit misschien wat overdreven).
@Sjaak proficiat met je aanwinst, ikzelf wacht ook met smart op de toegezegde HDR update, voor Netflux en Amazon op m,n 65PUS7601, welke ook prima HDR weergeeft.
Waar haal jij je 15 UBD discs vandaan? Er zijn er veel meer denk al wel tegen de 100, mn eigen verzameling kent er al een 30 stuks, deels hier in NL in de winkel gekocht alsmede o.a. via Amazon.de, Zavvi.com, en ook via een Amerikaanse site. 4K blu ray kent trouwens geen regiocode, dus doe daar eventueel je voordeel mee.
Bij Amazon kosten ze ook niet zo veel meer, zo rond de 25€ ipv de veel te hoge prijzen hier.
Waar haal jij je 15 UBD discs vandaan? Er zijn er veel meer denk al wel tegen de 100, mn eigen verzameling kent er al een 30 stuks, deels hier in NL in de winkel gekocht alsmede o.a. via Amazon.de, Zavvi.com, en ook via een Amerikaanse site. 4K blu ray kent trouwens geen regiocode, dus doe daar eventueel je voordeel mee.
Bij Amazon kosten ze ook niet zo veel meer, zo rond de 25€ ipv de veel te hoge prijzen hier.
Dat maakt het aanschaffen van een goede uhd player wel een stuk aantrekkelijker. Hoe zou jij het kwaliteitsverschil beschrijven tussen een 4k netflix stream een een 4k bluray? (en wat voor udh player heb jij?)dinandus schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:17:
@Sjaak
Ik heb sinds voorjaar de Panasonic UB 900 en hoewel wat prijziger is dit in mijn ogen de beste Player.
Streamen van 4K is bij lange na niet zo overtuigend als de betere scherpte maar ook de betere kleurweergave in combinatie met HDR dan als je naar een ultra blu Ray kijkt. Zeker als je de betere ubd's als uitgangspunt neemt waaronder The Revenant, Lucy, the Shallows, Pacific Rim en Star Trek Beyond.
Netflix en ook Amazon in 4K is aardig en een kleine Upgrade ten opzichte van hd zeg maar. Maar de betere ultra bd's is een veel grotere stap, dit is een Meilenstein verder.
Streamen van 4K is bij lange na niet zo overtuigend als de betere scherpte maar ook de betere kleurweergave in combinatie met HDR dan als je naar een ultra blu Ray kijkt. Zeker als je de betere ubd's als uitgangspunt neemt waaronder The Revenant, Lucy, the Shallows, Pacific Rim en Star Trek Beyond.
Netflix en ook Amazon in 4K is aardig en een kleine Upgrade ten opzichte van hd zeg maar. Maar de betere ultra bd's is een veel grotere stap, dit is een Meilenstein verder.
ik dacht niet dat de 49pus7181 HDR ondersteund....sjaakvandertak schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:32:
Gister de 49pus7181 aangeschaft met de cashback actie van Philips. Mooi ding, alleen erg jammer dat Netflix en Youtube nog geen HDR ondersteuning hebben. Op de website van Netflix staat Philips er overigens al tussen (https://help.netflix.com/nl/node/42384).
Laten we het hdr-ready noemen, haha. Volgens mij haalt geen enkele philips tv de 1000 vereiste nits voor hdr premium. De 7181 blijft steken rond de 400.HE1 schreef op zondag 25 december 2016 @ 02:51:
[...]
ik dacht niet dat de 49pus7181 HDR ondersteund....
1000 nits heb je niet perse nodig voor HDR. Wel zijn er een aantal minimale nit's vastgelegd om aan de eisen te voldoen om het goedkeuring c.q logo te verkrijgen, zo doet Sony hier bijvoorbeeld niet aan mee, hebben hun eigen normering. Voor Oled liggen de eisen lager dan voor led tv's.
Mijn eigen 7601 mag dan wel geen 1000 nit's halen, de 650 nit's zijn ruim voldoende om de voordelen van de HDR te kunnen genieten. Binnenkort een Sammy (voor een review voor een wel bekend forum) eens naar de verschillen te kunnen bekijken.
Mijn eigen 7601 mag dan wel geen 1000 nit's halen, de 650 nit's zijn ruim voldoende om de voordelen van de HDR te kunnen genieten. Binnenkort een Sammy (voor een review voor een wel bekend forum) eens naar de verschillen te kunnen bekijken.
Ik heb even via de Philips klantenservice geprobeerd te vragen wanneer HDR content via Netlix en/of youtube te bekijken was. Het leek wel alsof ik meer van de tv afwist dan de Philips medewerkers zelf. Ze weten zo goed als niks. Ik weet nu niet eens of er überhaupt ooit een update met Netlix HDR komt.
Tja altijd veel beloofd bij Philips, maar zou er niet te veel op rekenen.
Volgens Toengel, die veel over Philips weet en post, is er alleen voor de nieuwe OLED tv een echte HDR ondersteuning voorzien bij hen, tja baal ik ook flink van, met mn 2016 toestel, maar blijft dus afwachten.....
Volgens Toengel, die veel over Philips weet en post, is er alleen voor de nieuwe OLED tv een echte HDR ondersteuning voorzien bij hen, tja baal ik ook flink van, met mn 2016 toestel, maar blijft dus afwachten.....
Er is een nieuwe firmware voor de 2015 modellen (waar het eigenlijk ook alleen in dit topic over zou moeten gaan
) Voor de pus7600 zijn dit de aanpassingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| QV151E_R0.5.38.150 (software publish-date: December 12, 2016) - Replacer for the 5.38.117 - Stability improvements - Improvements after Reinstall TV - Improvements for Ambilight + Hue - Improvements installation Russian Satellite - Improved translations |
Goedemorgen! Ik heb vanaf halverwege november de 49pus7181 in bezit. Ik kom van een 43puk7100 (2015 Android serie) die ik na de 2e reparatie en hoop gezeik heb mogen inruilen met een redelijke bijbetaling (en cashback actie van Philips). Wat een verademing is die 2016 serie! De problemen lijken eindelijk opgelost. Als je Philips software forum leest dan is die 2015 serie nog steeds drama. Ik hoop echt voor de mensen die dit toestel hebben dat het beter word! Ongelofelijk dat Philips mensen zo in de kou laat staan.
Per definitie weet een helpdesk medewerker zo ongeveer niets. Belscript aflopen en thatsit, ervaring met de producten hebben ze sowieso niet dus per definitie, als je een beetje affiniteit hebt met electronica, weet je het zelf beter.sjaakvandertak schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:46:
Ik heb even via de Philips klantenservice geprobeerd te vragen wanneer HDR content via Netlix en/of youtube te bekijken was. Het leek wel alsof ik meer van de tv afwist dan de Philips medewerkers zelf. Ze weten zo goed als niks. Ik weet nu niet eens of er überhaupt ooit een update met Netlix HDR komt.
Mijn 49PUS7101 is vandaag opgehaald door reparatietoko - beyond repair, creditering komt eraan.
Apparaat gekocht in november, na slechts drie weken ging het mis. Kort na inschakelen rare storing in beeld, daarna beeld volledig zwart. Na afkoelen was dit keer op keer te reproduceren, in elke 'modus' (via hdmi (settopbox, xbox), via smart-tv-onderdeel (bijv Netflix-app).
Reparateur heeft gepoogd SSB ('moederbord') te vervangen, replacement deed niets. Tweede SSB besteld, maar voordat die geleverd/geïnstalleerd werd, besloot Philips al tot creditering. Geen idee waarom. Helaas; tv bood puik beeld en redelijk snelle interface, Android TV vind ik ook dik prima en ambilight (m'n eerste) is wat mij betreft een geweldige toevoeging.
Hoe dan ook, ik besef dat N=1, maar ook na wat rondneuzen op de webs doet dit mijn dunk van Philips/TPV weinig goed. Denk dat de vervanger niet uit die hoek komt.
Apparaat gekocht in november, na slechts drie weken ging het mis. Kort na inschakelen rare storing in beeld, daarna beeld volledig zwart. Na afkoelen was dit keer op keer te reproduceren, in elke 'modus' (via hdmi (settopbox, xbox), via smart-tv-onderdeel (bijv Netflix-app).
Reparateur heeft gepoogd SSB ('moederbord') te vervangen, replacement deed niets. Tweede SSB besteld, maar voordat die geleverd/geïnstalleerd werd, besloot Philips al tot creditering. Geen idee waarom. Helaas; tv bood puik beeld en redelijk snelle interface, Android TV vind ik ook dik prima en ambilight (m'n eerste) is wat mij betreft een geweldige toevoeging.
Hoe dan ook, ik besef dat N=1, maar ook na wat rondneuzen op de webs doet dit mijn dunk van Philips/TPV weinig goed. Denk dat de vervanger niet uit die hoek komt.
Verwijderd
Philips is momenteel erg slecht bezig door zaken te doen met TP-vision. Ik heb er weinig goede woorden voor over op dit moment.
Android 5.1 is een drama op de 6XXX en 7XXX series. Videoland werkt niet, youtube buffers blijven hangen, Kodi werkt niet door een bugged Hardware Acceleration driver, USB format en herkenning vereist een reboot en ga zo maar door. Philips kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Sony.
Heb net op Aliexpress een android box besteld met 8G en 2G ram voor ~32 euro incl. shipping omdat ik de problemen gewoon zat ben, net als tientallen andere Philips android 5.1 gebruikers. Philips reageert zelf nergens op, ook niet binnen de forums.
Ik adviseer om niet te kijken naar de huidige Philips lijn, maar naar andere merken, tenzij je geen Android gebruikt.
Android 5.1 is een drama op de 6XXX en 7XXX series. Videoland werkt niet, youtube buffers blijven hangen, Kodi werkt niet door een bugged Hardware Acceleration driver, USB format en herkenning vereist een reboot en ga zo maar door. Philips kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Sony.
Heb net op Aliexpress een android box besteld met 8G en 2G ram voor ~32 euro incl. shipping omdat ik de problemen gewoon zat ben, net als tientallen andere Philips android 5.1 gebruikers. Philips reageert zelf nergens op, ook niet binnen de forums.
Ik adviseer om niet te kijken naar de huidige Philips lijn, maar naar andere merken, tenzij je geen Android gebruikt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 22:00 ]
http://toengel.net/philip...er-tvs-noch-diesen-monat/
Misschien biedt dit wat hoop/ verbetering. Maar zal wel 2 of 3 maanden worden ipv 1 maand.
Misschien biedt dit wat hoop/ verbetering. Maar zal wel 2 of 3 maanden worden ipv 1 maand.
Verwijderd
Hoop hetboswei schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:31:
Zoals ik al eerder in dit topic schreef heb ik met wat geld bijleggen de overstap kunnen maken van een 2015 serie naar de 2016 serie. En sinds die overstap heb ik geen problemen meer, het werkt heel stabiel en redelijk snel. Die 2015 serie was echt drama. Ik had de 43puk7100 en ik heb nu de 49pus7181. Helaas moest ik wel 400 euro (550 - 150 Euro cashback Philips) bijbetalen maar ik was dat gezeik en gedoe na 2 keer reparatie gewoon zat. Tot nu toe erg blij met deze beslissing maar het blijft natuurlijk belachelijk dat ik dit heb moeten doen.
Toengel schrijft in zijn blog dat Philips / TP Vision nog deze maand begint met de Android 6 update voor de 2016 modellen.
Zelf heb ik sinds juni de 7601 en deze is erg stabiel, nog geen problemen gehad en dat was met mijn oude 7600 wel anders. Philips heeft mijn 7600 toestel kosteloos omgeruild voor een 2016 model omdat ik problemen had met het ambilight.
Ik ben zeer tevreden met dit toestel.
Zelf heb ik sinds juni de 7601 en deze is erg stabiel, nog geen problemen gehad en dat was met mijn oude 7600 wel anders. Philips heeft mijn 7600 toestel kosteloos omgeruild voor een 2016 model omdat ik problemen had met het ambilight.
[ Voor 38% gewijzigd door Borry op 08-01-2017 12:49 ]
Verwijderd
Het probleem is, dat de 6401/12 in mijn geval een 2016 model is, maar goed, hopelijk lost die nieuwe android release het op en zo niet, dan komt mijn aliexpress box goed van pasboswei schreef op zondag 8 januari 2017 @ 09:52:
[...]
Zoals ik al eerder in dit topic schreef heb ik met wat geld bijleggen de overstap kunnen maken van een 2015 serie naar de 2016 serie. En sinds die overstap heb ik geen problemen meer, het werkt heel stabiel en redelijk snel. Die 2015 serie was echt drama. Ik had de 43puk7100 en ik heb nu de 49pus7181. Helaas moest ik wel 400 euro (550 - 150 Euro cashback Philips) bijbetalen maar ik was dat gezeik en gedoe na 2 keer reparatie gewoon zat. Tot nu toe erg blij met deze beslissing maar het blijft natuurlijk belachelijk dat ik dit heb moeten doen.

De 7601 heeft volgens de Engelstalige manual al Android 6.0:Borry schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:43:
Toengel schrijft in zijn blog dat Philips / TP Vision nog deze maand begint met de Android 6 update voor de 2016 modellen.
http://download.p4c.phili.../65pus7601_12_dfu_eng.pdf
23.3
Operating System
Android OS :
Android Marshmallow 6.0
Dat is helemaal super als Philips 'm gewoon omruilde voor niks. Dat vooruitzicht had ik toen niet..en ik wilde er gewoon vanaf. En ik deel je mening, dus 2016 modellen zijn veel stabieler.Borry schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:43:
Verwijderd
Nee, de 2016 modellen zijn niet stabieler. Er zijn tientallen klachten over de 7XXX en 6XXX lijn en Philips reageert hier zelf niet op.boswei schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:29:
[...]
Dat is helemaal super als Philips 'm gewoon omruilde voor niks. Dat vooruitzicht had ik toen niet..en ik wilde er gewoon vanaf. En ik deel je mening, dus 2016 modellen zijn veel stabieler.
Zie: productreview: Philips 43PUS6401 Zilver review door Tombastic
Misschien dat de problemen niet spelen op Android 6, als dit al beschikbaar is voor de nieuwere TV's. De CPU's en de hoeveelheid ram is gelijk.
Ok, dat wist ik niet. Ik had echt de indruk dat er minder klachten zijn, als ik afga op de meldingen op het Philips 2016 tv series software forum. Bij de 2015 zijn daar enorm veel meldingen geplaatst bij elke firmware update.
Wat is er met de philips 4k uHD tv 49pus7181 aan de hand? dat ding is overal uitverkocht en philips weet niet wanneer deze weer geleverd kan worden.....
Ik heb de 65pus8601 met android 5.1 en werkelijk nergens last van : tv start netjes op , smart tv zoals netflix en youtube prachtig 4k streamen via de WiFi en ook voor en achteruit spoelen van netflix en youtube gaat perfect net als op de pc of smartphone. Het kan dus wel bij Philips alleen lijkt het er nu al een paar jaar op dat er gewoon slechte toestellen tussen zitten.
Philips/ TP-Vision is begonnen met de uitrol van Android 6.0.1 voor de 2016 modellen.
Ze doen dit in fases en zijn begonnen is Frankrijk en Denemarken.
Geen idee wanneer Nederland aan de beurt is.
"New firmware QM163E_0.6.152.0 Android Marshmallow for 7X01
change log:
- Android 6.0.1 based software
- Update of Google apps
- The Android Boot animation has been updated
- Faster UI navigation
- Faster installation time of SW
- Improved buffering during YouTube playback
- Android apps that have been installed via Google Play Store will ask for their permissions upon
opening the app for the first time.
- During the initial TV set-up, the TV can connect to your Android phone to allow quick installation
of your TV.
- Sound drops when switching between encrypted channels
- Improvements for stability
- Updated channel logo’s
- Fixed translation errors
- Audio loss on HDMI or when watching Broadcast channels
- Crash when entering Ambilight Hue menu
- Fix for playback using Videoland app
- Improved compatibility with PlayStation4 PRO
- Fix for Netflix -100 error
- Fix for TV getting stuck in Philips Logo
- Fix for Teletext issue in Sweden
- Improvements for Google Cast issues on Nordic apps
- Netflix HDR support enabled
- ViaPlay App Support
- EUM / E-sticker improvements
- Ambilight / Demo menu improvements"
change log:
- Android 6.0.1 based software
- Update of Google apps
- The Android Boot animation has been updated
- Faster UI navigation
- Faster installation time of SW
- Improved buffering during YouTube playback
- Android apps that have been installed via Google Play Store will ask for their permissions upon
opening the app for the first time.
- During the initial TV set-up, the TV can connect to your Android phone to allow quick installation
of your TV.
- Sound drops when switching between encrypted channels
- Improvements for stability
- Updated channel logo’s
- Fixed translation errors
- Audio loss on HDMI or when watching Broadcast channels
- Crash when entering Ambilight Hue menu
- Fix for playback using Videoland app
- Improved compatibility with PlayStation4 PRO
- Fix for Netflix -100 error
- Fix for TV getting stuck in Philips Logo
- Fix for Teletext issue in Sweden
- Improvements for Google Cast issues on Nordic apps
- Netflix HDR support enabled
- ViaPlay App Support
- EUM / E-sticker improvements
- Ambilight / Demo menu improvements"
Hier de 55PUS8601/12 en het is wel een stuk verbeterd dit jaar, maar nog niet perfect. Soms gaat de TV wel aan met Ambilight, maar zonder beeld. Soms ook alleen maar sneeuw op alle zenders (ja echt!). Anders dan dat loopt het eigenlijk verder goed. Netflix, Plex, Youtube, spraakbediening en interface is prima en snel.M.Remmerde schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 18:40:
Ik heb de 65pus8601 met android 5.1 en werkelijk nergens last van : tv start netjes op , smart tv zoals netflix en youtube prachtig 4k streamen via de WiFi en ook voor en achteruit spoelen van netflix en youtube gaat perfect net als op de pc of smartphone. Het kan dus wel bij Philips alleen lijkt het er nu al een paar jaar op dat er gewoon slechte toestellen tussen zitten.
Het uitzetten en aanzetten verhelpt de problemen dan wel; nadeel is dat dit toch wel eens per 5x aanzetten gebeurt. Elke week dus wel een keer. Het uit- en aanzetten van de TV duurt altijd even dus het is niet klik-klik opgelost.
Ik ben benieuwd wat 6.0 brengt.
Heb zelf een 65 PUS7601 sinds begin november en de tv draait prima, geen problemen mee gehad.
Tv reageert vlot op menu instellingen en ook de apps waaronder Netflix en Amazon Prime Video draaien goed. Alleen tijdens het kijken van 4K op YouTube wil de tv nog wel eens bufferen, hoop dat dit met de nieuwe versie ook opgelost wordt.
Mooi dat de beloofde HDR ondersteuning bij Netflix eraan zit te komen.
Tv reageert vlot op menu instellingen en ook de apps waaronder Netflix en Amazon Prime Video draaien goed. Alleen tijdens het kijken van 4K op YouTube wil de tv nog wel eens bufferen, hoop dat dit met de nieuwe versie ook opgelost wordt.
Gebruik jij de TV draadloos, of via netwerkkabel? Met draadloos kan ik me voorstellen dat je met 4K YouTube moet bufferen soms, als je wifi niet stabiel/snel genoeg is. Ook al is de stream dan nog maar 25Mbit ofzo.dinandus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:48:
Heb zelf een 65 PUS7601 sinds begin november en de tv draait prima, geen problemen mee gehad.
Ik heb via de kabel nooit bufferproblemen. Draadloos probeer ik niet eens
@Soeski: via de netwerkkabel, op zich zou het geen probleem mogen zijn, maar toch komt het voor, helaas.
Op andere forums is dit ook wel vaker besproken, schijnt te komen doordat er achtergrond diverse apps draaien, en de CPU dit net niet trekt. Mogelijk zou het uitschakelen van andere apps in de achtergrond dit mogelijkerwijze kunnen verhelpen.
Verder hoop ik dat ook gauw een nieuwere software update komt die onder meer ook HDR bij zowel Amazone en YouTube gaat ondersteunen. Dit schijnt de oled versie 55POS901 al wel te doen?
Op andere forums is dit ook wel vaker besproken, schijnt te komen doordat er achtergrond diverse apps draaien, en de CPU dit net niet trekt. Mogelijk zou het uitschakelen van andere apps in de achtergrond dit mogelijkerwijze kunnen verhelpen.
Verder hoop ik dat ook gauw een nieuwere software update komt die onder meer ook HDR bij zowel Amazone en YouTube gaat ondersteunen. Dit schijnt de oled versie 55POS901 al wel te doen?
Misschien maken die 2 extra cores (6-core cpu) t.o.v. de 7601 (4-core) ook nog uit in die zin, dat er wel genoeg power is om het schokvrij te doen. De 8601 heeft wel wifi 802.11ac zie ik (de 7601 niet aldus de specs), maar ik gebruik voor dit soort dingen ook altijd de kabel.dinandus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:07:
@Soeski: via de netwerkkabel, op zich zou het geen probleem mogen zijn, maar toch komt het voor, helaas.
Buffering bij 4K TouTube is bekend bij Philips/ TP-Vision, wordt op het support forum ook vink over gemekkerd.dinandus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:48:
Als je de update van YouTube verwijdert loopt hij wel soepel. Heeft ook niets met draadloos te maken, Netflix 4K loopt wel soepel via WiFi, altans bij mij.
Ik heb begrepen dat dit met de Android 6 update verholpen moet zijn.
Ok, ik heb dit nog niet gemerkt met 4K Youtube. De afgelopen maanden een aantal keren laten zien aan mensen en dit gaat allemaal stotterloos. Had ook niet anders verwacht 
Misschien heb ik de update nooit erop gezet/gehad, ook al staat het systeem op "automatisch apps updaten"?
Misschien heb ik de update nooit erop gezet/gehad, ook al staat het systeem op "automatisch apps updaten"?
Klinkt goed. Hoop dat Nederland snel aan de beurt is.Borry schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:52:
Philips/ TP-Vision is begonnen met de uitrol van Android 6.0.1 voor de 2016 modellen.
(...)
Wat ik begrepen heb is deze versie niet te downloaden om hen daarna via een USB-stick te laden.boswei schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:49:
Iemand de QM163E_0.6.152.0 Android Marshmallow firmware al ergens gevonden?
Hij wordt via het netwerk aangeboden, dus het is gewoon wachten tot je een melding op het scherm krijgt.
Zorg wel dat de softwaremeldingen in het menu op "aan" staat.
Je kunt natuurlijk ook via het menu af en toe kijken of er nieuwe software beschikbaar is maar in dit geval betwijfel ik of dit wat uithaalt.
[ Voor 13% gewijzigd door Borry op 13-01-2017 11:44 ]
Tot mijn stomme verbazing komt Philips/ TP-Vision met een nieuwe update voor de 2016 modellen, o.a. de 7601 en dat is niet de beloofde Android 6.
Zie hier:
http://toengel.net/philip...164e-1-15-106/#more-12793
Changelog;
6401/6581/7601 > 1.15.108
5501/6401/ > 1.15.106
QM16xE_U_0.1.15.10x – Date: 2017/01/17
Sound drops when switching between encrypted channels
Improvements for stability
Updated channel logo’s
Fixed translation errors
Audio loss on HDMI or when watching Broadcast channels
Crash when entering Ambilight Hue menu
Fix for TV getting stuck in Philips Logo
Fix for Teletext issue in Sweden
Improvements for Google Cast issues on Nordic apps
ViaPlay App Support
EUM / E-sticker improvements
Ambilight / Demo menu improvements
General performance improvements
Ze hadden nog zo belooft dat Android 6 deze maand beschikbaar zou zijn.
Zie hier:
http://toengel.net/philipsblog/2017/01/09/phili/#more-12762
Ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Zie hier:
http://toengel.net/philip...164e-1-15-106/#more-12793
Changelog;
6401/6581/7601 > 1.15.108
5501/6401/ > 1.15.106
QM16xE_U_0.1.15.10x – Date: 2017/01/17
Sound drops when switching between encrypted channels
Improvements for stability
Updated channel logo’s
Fixed translation errors
Audio loss on HDMI or when watching Broadcast channels
Crash when entering Ambilight Hue menu
Fix for TV getting stuck in Philips Logo
Fix for Teletext issue in Sweden
Improvements for Google Cast issues on Nordic apps
ViaPlay App Support
EUM / E-sticker improvements
Ambilight / Demo menu improvements
General performance improvements
Ze hadden nog zo belooft dat Android 6 deze maand beschikbaar zou zijn.
Zie hier:
http://toengel.net/philipsblog/2017/01/09/phili/#more-12762
Ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Ik ben enorm verbaast... van de mensen die de Android 6.0 update hebben lees ik geen slechte ervaringen op het Philips forum. Vreemde move..
Kan te maken hebben met localisatie testen.
Als het officieel uitgebracht wordt, dan moeten de nederlandse teksten en andere regio specifieke zaken goed getest zijn.
Als het officieel uitgebracht wordt, dan moeten de nederlandse teksten en andere regio specifieke zaken goed getest zijn.
Ik kan me dit eigenlijk niet voorstellen. Volgens mij pakken ze gewoon de algemene Android TV release en die heeft alle talen al in zich..DarkChylde schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:12:
Kan te maken hebben met localisatie testen.
Zal de Android 6 update ook komen voor de 8601 of alleen voor de 7601?
Wij twijfelen nog tussen deze twee modellen (defecte voorgaand Philips toestel wordt van de week opgehaald en gecrediteerd).
Neigen nu naar de 8601 vanwege 4-zijdig ambilight (tv hangt strak tegen een witte muur) maar als deze geen Netflix HDR krijgt kunnen we wellicht beter voor de 7601 gaan.
Wij twijfelen nog tussen deze twee modellen (defecte voorgaand Philips toestel wordt van de week opgehaald en gecrediteerd).
Neigen nu naar de 8601 vanwege 4-zijdig ambilight (tv hangt strak tegen een witte muur) maar als deze geen Netflix HDR krijgt kunnen we wellicht beter voor de 7601 gaan.
ik zie op het philips forum nog geen ervaringen over android 6 btw.....boswei schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:33:
Ik ben enorm verbaast... van de mensen die de Android 6.0 update hebben lees ik geen slechte ervaringen op het Philips forum. Vreemde move..
In ieder geval deze: http://www.supportforum.p...roid-Marshmallow-for-7X01HE1 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:22:
[...]
ik zie op het philips forum nog geen ervaringen over android 6 btw.....
http://www.supportforum.p...-6XX1-7X01-and-7181/page3
Laatste 2 pagina's staan wat ervaringen tussen op de Android 6.0.
[ Voor 26% gewijzigd door boswei op 23-01-2017 07:49 ]
Naar verwachting in Maart.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:05:
Wanneer worden de 2017 modellen getoond.
8601 krijgt de update ook, maar nadat de 2016 modellen eerst geüpdated worden. Staat er hier thuis ook eentje die wacht op die updateSuperhuuper schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:19:
Zal de Android 6 update ook komen voor de 8601 of alleen voor de 7601?
Volgens de Toengel Blog moet de Android 6 software nu klaar staan maar hij waarschuwt ervoor om hem niet te installeren, beetje vreemd.
Ik wacht voor alle zekerheid toch maar even af vóór ik hem er op zet.
"Note: SW 6.152.0 is not fine-tuned for series 6401, 6801, 6581 and 7601 yet. These series will be
updated soon."
http://toengel.net/philip...2-0-android-6/#more-12811
"Note: SW 6.152.0 is not fine-tuned for series 6401, 6801, 6581 and 7601 yet. These series will be
updated soon."
[ Voor 15% gewijzigd door Borry op 26-01-2017 09:34 ]
Zie ik nou ook een download link? Iemand deze al geprobeerd? (Of gaat het hier om de Duitse versie?)Borry schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:30:
Volgens de Toengel Blog moet de Android 6 software nu klaar staan maar hij waarschuwt ervoor om hem niet te installeren, beetje vreemd.
updated soon."
Je moet even een beetje puzzelen met de links voor je eigen type tv maar hij staat erop! Let wel op de melding dat NIET alle types nog GOED ondersteund worden.
Die van mij in NL taal (49pus7181/12) heb ik via deze link succesvol opgehaald: http://download.p4c.phili.../49pus7181_12_fus_nld.zip
Die van mij in NL taal (49pus7181/12) heb ik via deze link succesvol opgehaald: http://download.p4c.phili.../49pus7181_12_fus_nld.zip
Als je op de link klikt zie je de Duitse versie maar je kunt ook voor een ander land, b.v. Nederland, kiezen.sjaakvandertak schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:54:
[...]
Zie ik nou ook een download link? Iemand deze al geprobeerd? (Of gaat het hier om de Duitse versie?)
Vanmorgen stond nog de oude versie aangegeven maar als je hem download blijkt het de nieuwe te zijn.
Ik heb hem wel opgeslagen maar nog niet geïnstalleerd, ik vind het een beetje griezelig en wacht liever nog even af.
Bij mij op de 49pus7181 werkt de Android 6.0.1 update goed. Nog niet naar de verbeteringen gekeken, maar tot nu toe stabiel. Ik ben vooral benieuwd hoe ik die HDR Netflix functie ergens kan vinden...
Als het goed is moeten de series die in HDR beschikbaar zijn nu naast het 'ultra hd' tekentje ook 'hdr' bij de beschrijving hebben staan. Als je een serie/film met hdr opzet dan moet de modus op de tv automatisch aanspringenboswei schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:24:
Bij mij op de 49pus7181 werkt de Android 6.0.1 update goed. Nog niet naar de verbeteringen gekeken, maar tot nu toe stabiel. Ik ben vooral benieuwd hoe ik die HDR Netflix functie ergens kan vinden...
Thanks voor de info!sjaakvandertak schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:07:
[...]
Als het goed is moeten de series die in HDR beschikbaar zijn nu naast het 'ultra hd' tekentje ook 'hdr' bij de beschrijving hebben staan. Als je een serie/film met hdr opzet dan moet de modus op de tv automatisch aanspringen
Heb net de update met android 6.0.1 geinstalleerd op mijn Philips 49PUS7181.boswei schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:24:
Netflix hdr werkt nu, je kan in netflix zoeken op hdr, dan zie je alle titels die hdr ondersteunen.
Als je een hdr serie afspeelt geeft de TV rechtsonder even aan dat er een HDR-signaal binnenkomt....
Ook werkt 4k streamen nu in de youtube app zonder bufferen, dus dat probleem is ook opgelost. Dit werkte btw al als je de update van de laatste youtube app verwijderde, maar nu dus werkt het goed met de laatste youtube app versie.
Zojuist een 5.1 setje gekocht voor bij mijn pus7181. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of er überhaupt apps op de tv zijn die 5.1 kanaals audio supporten. Weet iemand dit? Bij netflix is 5.1 er blijkbaar ooit afgehaald en dit is nooit meer teruggekomen, maar ook bij andere apps is het me niet gelukt om 5.1 te vinden. Ik heb de audio instellingen wel op meerkanaals in plaats van stereo gezet maar hier gebeurde vrij weinig mee.
Ben bang dat ik een chromecast ultra/ps4pro/xbox1s moet gaan halen.
[ Voor 113% gewijzigd door boswei op 29-01-2017 13:29 ]
Ik ben sinds november in het bezit van de 49pus7181 en was prima tevreden. Smart gedeelte gebruik ik niet al te veel, maar bijvoorbeeld rtlXL app voor gemiste uitzendingen e.d. wel af en toe. Die gaf altijd problemen en liep halverwege vast. Dus nu kreeg ik de Android 6.0.1 update dus had goede hoop dat die het ook ging oplossen en de nieuwe app versie had.
Helaas, ik had die app na de android update niet eens meer.. Gewoon verdwenen! ook de toegang tot de zogenaamde Philips server was niet meer beschikbaar..
Veel gepuzzeld, gezocht, maar ik had wel gewoon netwerk verbinding. andere zaken deden het prima. Alle handleidingen en dergelijke doorgelopen, maar ik liep vast op die philips server verbinding! Dus teneinde raad, een algehele reset naar fabrieksinstellingen. en ja hoor, aanmelden en kan weer gewoon de o.a. rtlXL app zien.
Maar... ik kan hem niet openen! de "philips server verbinding" blijft me parten spelen. ik baal als een stekker dat ik heb ge-update. Kan overigens weer wel gewoon YouTube kijken e.d. dus het ligt niet aan mijn verbinding.
Zijn er hier meer mensen met die problemen? Of zijn er nog suggesties die die al niet standaard door philips handleiding of een full reset opgelost worden?
Helaas, ik had die app na de android update niet eens meer.. Gewoon verdwenen! ook de toegang tot de zogenaamde Philips server was niet meer beschikbaar..
Veel gepuzzeld, gezocht, maar ik had wel gewoon netwerk verbinding. andere zaken deden het prima. Alle handleidingen en dergelijke doorgelopen, maar ik liep vast op die philips server verbinding! Dus teneinde raad, een algehele reset naar fabrieksinstellingen. en ja hoor, aanmelden en kan weer gewoon de o.a. rtlXL app zien.
Maar... ik kan hem niet openen! de "philips server verbinding" blijft me parten spelen. ik baal als een stekker dat ik heb ge-update. Kan overigens weer wel gewoon YouTube kijken e.d. dus het ligt niet aan mijn verbinding.
Zijn er hier meer mensen met die problemen? Of zijn er nog suggesties die die al niet standaard door philips handleiding of een full reset opgelost worden?
Ik heb een 49pus7181 en heb gewoon 5.1 in Netflix. Staat ook standaard op het 5.1 kanaal als ik een aflevering afspeel.sjaakvandertak schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:23:
Zojuist een 5.1 setje gekocht voor bij mijn pus7181. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of er überhaupt apps op de tv zijn die 5.1 kanaals audio supporten. Weet iemand dit? Bij netflix is 5.1 er blijkbaar ooit afgehaald en dit is nooit meer teruggekomen, maar ook bij andere apps is het me niet gelukt om 5.1 te vinden. Ik heb de audio instellingen wel op meerkanaals in plaats van stereo gezet maar hier gebeurde vrij weinig mee.
Ik heb ook de 49pus7181 en de rtlxl app staat er gewoon nog op na de 6.152.0 update, ik heb wel eens gehad dat een uitzending ging hangen idd , lijkt me een app probleem.BAMMER schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:55:
Ik ben sinds november in het bezit van de 49pus7181 en was prima tevreden. Smart gedeelte gebruik ik niet al te veel, maar bijvoorbeeld rtlXL app voor gemiste uitzendingen e.d. wel af en toe. Die gaf altijd problemen en liep halverwege vast. Dus nu kreeg ik de Android 6.0.1 update dus had goede hoop dat die het ook ging oplossen en de nieuwe app versie had.
Hij staat er nu idd weer op, na de volle reset. Maar kan er geen gebruik van maken omdat ik alleen maar de melding krijg dat ik me via de onbereikbare philips server moet aanmelden.. Waar het op neer komt is dat dat ik, op wat google apps na, nergens gebruik van kan maken doordat ik me niet bij de philips server kan aanmelden!
Vreemd , probeer het eens op de Philips forums...BAMMER schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:48:
Hij staat er nu idd weer op, na de volle reset. Maar kan er geen gebruik van maken omdat ik alleen maar de melding krijg dat ik me via de onbereikbare philips server moet aanmelden.. Waar het op neer komt is dat dat ik, op wat google apps na, nergens gebruik van kan maken doordat ik me niet bij de philips server kan aanmelden!
Edit: ik zie het er bij mij nu ook bijstaan. Ik denk dat ik netflix of mijn televisie had moeten herstarten na het kiezen van multichannel audio in de opties.HE1 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:47:
[...]
Ik heb een 49pus7181 en heb gewoon 5.1 in Netflix. Staat ook standaard op het 5.1 kanaal als ik een aflevering afspeel.
[ Voor 21% gewijzigd door RozeDwergbanaan op 30-01-2017 13:51 ]
Laatste update voor de 49pus7181 werk bij ook goed.
Geen problemen, maar merk ook geen verbetering.
Mijn plex probleem blijft (bij de het merendeel van mijn plex media is er geen beeld, wel geluid.)
Geen problemen, maar merk ook geen verbetering.
Mijn plex probleem blijft (bij de het merendeel van mijn plex media is er geen beeld, wel geluid.)
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.