De tv heeft zelf een update gevonden. Ben benieuwd of die ook het uit standby komen probleem oplost.
Heb deze nieuwe versie (.55) van de officiële philips site gedownload en geinstaleerd. Casten is in eerste instantie niet mogelijk en het verwijderen van de updates van chromcast is niet mogelijke omdat deze melding er niet is. De enige oplossing is een reset naar de fabrieksinstellingen. Daarna werkt het casten weer. Echter het probleem met de paarse strepen bij het gebruik van het casten is weer terug. De enige oplossing om hier weer uit te komen is het uit en inpluggen van de power kabel.
Ik heb het gevoeld dat deze versie minder stabiel is dan de vorige (.52). Schijnbaar is het erg moeilijk om een stabiele versie af te leveren.
Ik heb wel een nieuw functie ontdekt in deze versie, met de return toets kun je terug naar de zender zappen waar je vanaf was gekomen.
Ik heb ook nog geprobeerd om de oude firmware versie (.52) terug te zetten maar downgraden is schijnbaar niet mogelijk.
Ik hoop dat er snel weer een update komt en raad niemand aan deze versie te gebruiken.
mvg, Nico
Ik heb het gevoeld dat deze versie minder stabiel is dan de vorige (.52). Schijnbaar is het erg moeilijk om een stabiele versie af te leveren.
Ik heb wel een nieuw functie ontdekt in deze versie, met de return toets kun je terug naar de zender zappen waar je vanaf was gekomen.
Ik heb ook nog geprobeerd om de oude firmware versie (.52) terug te zetten maar downgraden is schijnbaar niet mogelijk.
Ik hoop dat er snel weer een update komt en raad niemand aan deze versie te gebruiken.
mvg, Nico
Ik heb sinds vandaag ook een Hue setje met Bridge 2.0 en 3 GU10 spots, maar ik krijg Ambilight+Hue niet aan de praat.Ljsvv schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:32:
3 dagen geleden mijn 48PUS7600 geupdate.
[...]
Ambilight + Hue werkte na de update ook niet meer, na herconfiguratie heb ik het weer aan de praat gekregen maar de bug dat nadat de TV een poos in stand-by gestaan heeft Ambilight + Hue niet meer automatisch aangaat is nog steeds niet verholpen.
Ik draai de .55 software en heb de ambilight app geupdate naar 1.12 op m'n tablet en daarmee kon ik de bridge updaten naar versie 01032318. Volgens deze site zou alles dan moeten werken.
Ik kan de configuatie helemaal uitvoeren en de drie spots gaan ook netjes één voor één knipperen als ik de afstand en positie e.d. instel. Na de configuratie blijven ze echter uit en volgen het ambilight dus niet. Ik heb de TV en bridge al diverse malen van de stroom gehaald, maar ook dat helpt niet.
Iemand een idee?
Dit las ik net op het Duitse forum: http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-11413-14.html
Habe gerade mit Phillips Telefoniert
Wegen Hue
Das wird erst beim nächsten FW Update von Phillips behoben werden.
Dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben, maar dat zijn we wel gewend, niet dan?
Habe gerade mit Phillips Telefoniert
Wegen Hue
Das wird erst beim nächsten FW Update von Phillips behoben werden.
Dus ik denk dat je nog even geduld moet hebben, maar dat zijn we wel gewend, niet dan?
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Hier werkt de koppeling met Ambilight perfect, maar ik heb het meteen weer uitgezet. Je wordt helemaal GEK als je geen tv kijkt op dat moment (1 persoon tv kijken, andere in de keuken b.v.). Je huis is net een kermis. Leuke feature maar in de praktijk...nee bedankt
Er is nieuwe software;
http://toengel.net/philip...tv-serien-qv151e-5-38-68/
Changelog;
1. Replacer for the 5.38.55 [71XX, 7600 (including 65PUS7600 bom 2) , 8700 series]
2. Improvements for Video judder on Netflix in case a HTS is connected
3. Improvements for Google Cast playback issues
4.Solution for AL Hue bridge connection lost
5.Netflix Apk v3.0.2 Low Quality UI resolved and UHD content playing back again in 4K resolution.
Als je van de Philips site de .055 download zit daar de .068 onder.
Ik heb hem nog niet geinstalleerd, dat laat ik aan de bikkels over.
Changelog;
1. Replacer for the 5.38.55 [71XX, 7600 (including 65PUS7600 bom 2) , 8700 series]
5.Netflix Apk v3.0.2 Low Quality UI resolved and UHD content playing back again in 4K resolution.
Ik heb hem nog niet geinstalleerd, dat laat ik aan de bikkels over.
[ Voor 12% gewijzigd door Borry op 04-05-2016 16:42 ]
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
de tv is zelf van mening dat er nog geen update is. Maar wellicht komt dat vanzelf weerBorry schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:33:
Er schijnd nieuwe software te zijn;
Changelog;
Tv meldingen komen altijd een paar dagen later.commentator schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:42:
[...]
de tv is zelf van mening dat er nog geen update is. Maar wellicht komt dat vanzelf weer
Idd de TV vindt deze nog niet. Ben benieuwd hoe de 4K Netflix er uit gaat zien.
Vast een domme vraag, maar kan je ook op een non-Ambilight tv (50PUK6400) koppelen met een Hue bridge?
De .68 lost in elk geval het probleem van Ambilight+Hue op.
Volgens de changelog zou Netflix apk v3.0.2 erin moeten zitten, maar bij mij staat v2.4.0 er nog op (als system app, ook niet te updaten via de Play Store).
Volgens de changelog zou Netflix apk v3.0.2 erin moeten zitten, maar bij mij staat v2.4.0 er nog op (als system app, ook niet te updaten via de Play Store).
Nou, gok genomen gisteravond (5-5-'16) .68 er op. Nog niet al te veel kunnen testen. Gisteravond 2 uurtjes gewone TV en uurtje Netflix. Lijkt stabiel. Heb het idee dat de AB iets sneller reageert. Wil sowieso de Multisound via HTS op HDMI-ARC nog uitproberen. Heb wel effe Waterfalls op Netflix in 4K gekeken. Nou spatte (Figuurlijk ;-)) van het scherm.
Over stabiliteit uiteraard nog geen oordeel.
Oh ja, ik heb inderaad Netflix 3.0.2
Over stabiliteit uiteraard nog geen oordeel.
Oh ja, ik heb inderaad Netflix 3.0.2
[ Voor 4% gewijzigd door ambi1961 op 06-05-2016 08:35 ]
Gisteren avond ook .68 geïnstalleerd.
Mijn HT setje kan geen HDMI-ARC aan dus ik moet het hebben van de optische uitgang S/PDIF.
Alles wat ik in de HDMI poorten stop met Dolby 5.1 wordt netjes doorgestuurd via S/PDIF.
Ook bij streamen vanaf de Nas werkt 5.1 goed.
CI+ uitzendingen in Dolby 5.1 worden nog steeds doorgegeven in Dolby 2.1
Netflix is nog steeds in stereo en daarbij heb ik versie 2.4.0 en deze is niet te updaten.
4K werkt al een hele tijd goed.
Stabiliteit is vanaf update .52 er goed, geen vast lopers meer gehad.
Al met al heeft deze update voor mijn niets toegevoegd.
Mijn HT setje kan geen HDMI-ARC aan dus ik moet het hebben van de optische uitgang S/PDIF.
Alles wat ik in de HDMI poorten stop met Dolby 5.1 wordt netjes doorgestuurd via S/PDIF.
Ook bij streamen vanaf de Nas werkt 5.1 goed.
CI+ uitzendingen in Dolby 5.1 worden nog steeds doorgegeven in Dolby 2.1
Netflix is nog steeds in stereo en daarbij heb ik versie 2.4.0 en deze is niet te updaten.
4K werkt al een hele tijd goed.
Stabiliteit is vanaf update .52 er goed, geen vast lopers meer gehad.
Al met al heeft deze update voor mijn niets toegevoegd.
Na de update (55PUS8601) heb ik helaas nog steeds audio sync delay met meerkanaals audio uitvoer van de tuner.
Nog meer ervaringen met .68? Hoe zit het met 5.1 over HDMI-ARC? En audio bij Netflix?
Alleen nog stereo via HDMI-ARC. Maar goed, stond ook nog niet in de releasenote's
Ah de tv heeft de update nu ook gevonden. Zie/merk nog geen verschil met de vorige versie
Changelog voor de 8601:
QM151E_0.5.235.14 – Date: 2016/04/28
- Replacer for the QM151E_0. 5.177.12 (8601 series)
- Replacer for the QM151E_0. 5.177.12 (8901 series)
- Improvements for stability
- Improvements for audio/video sync on Tuner
- Improvements for the reliability of the Bluetooth Remote connection
- Improvements for Ambilight
- Improvements for playback of UHD content via HDMI & USB
- Ambilight settings can be toggled when turning off screen via Eco Settings
- Video playback on Videoland now working
- Pulsating LED will now be seen when the TV is starting up
- Fixed bug of spontaneous wake-up of TV
- Channel Logo update
- Corrected translations
Helaas zo te zien niks specifieks tegen de paars/groene strepen met opstarten van de TV, wat ik nagenoeg elke dag heb. Ik begin te denken dat dit aan mijn lokale situatie ligt (HDMI kabels, volgorde van aanzetten apparatuur e.d.)...
- Channel Logo update
- Corrected translations
Helaas zo te zien niks specifieks tegen de paars/groene strepen met opstarten van de TV, wat ik nagenoeg elke dag heb. Ik begin te denken dat dit aan mijn lokale situatie ligt (HDMI kabels, volgorde van aanzetten apparatuur e.d.)...
Ik heb de tv 43puk7100 en ik had horizontale strepen zo nu en dan, vooral groen/zwarte strepen. Ik heb hierover contact gehad met Philips support en die adviseerde mij andere HDMI kabels te gebruiken.Soeski schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:54:
Changelog voor de 8601:
- Channel Logo update
- Corrected translations
Voor mij was dat de oplossing.
Wat de support medewerker ook vertelde was dat als je verticale strepen ziet dan wijst het vermoedelijk op hardware probleem en dan moet er een monteur langskomen om het te onderzoeken.
Misschien heb je hier iets aan...
Heb al een tijdje stabiele TV (PUS7600) geen reboots, geen strepen, geen uitval. dus best tevreden. Alleen gisteravond een vreemde situatie: Kijk film via mediaspeler die hangt aan HDMI-4. Opent spontaan Netflix. Volledig uit het niets. Dus terug via source naar HDMI en verder kijken. Vreemd!!!
Mijn ouders (digibeten) waren op zoek naar een nieuwe TV en hebben de 32pfk5300 aangeschaft om vooral live tv te kijken via de hdmi box van Tele2.
Ik heb alles voor ze geïnstalleerd maar kom tegen een paar onhandige dingen aan.
Zo onthoud de tv niet altijd de bron waarin de TV als laatst stond, met als gevolg dat hij vaak opstart en automatisch naar de COAX kanalen gaat die niet aangesloten zijn. Je moet eerst met de afstandsbediening van de TV de TV op HDMI 1 zetten voor je TV kunt kijken.
Tweede probleem is dat de afstandsbediening van Tele2 ook wel een sources/input knop heeft maar anders dan bij andere tv fabrikanten die ik ken kan je daarmee niet door de lijst van aansluitingen scrollen, je roept er alleen het menu mee op. Als gevolg heb je dan altijd weer de afstandsbediening van de TV nodig.
Is er een manier zodat de TV altijd opstart op HDMI1?
Kan je instellen dat de sources knop ook door het menu scrollt in plaats van alleen het menu oproept?
Is het mogelijk om bronnen die je niet gebruikt uit te zetten?
Ik heb alles voor ze geïnstalleerd maar kom tegen een paar onhandige dingen aan.
Zo onthoud de tv niet altijd de bron waarin de TV als laatst stond, met als gevolg dat hij vaak opstart en automatisch naar de COAX kanalen gaat die niet aangesloten zijn. Je moet eerst met de afstandsbediening van de TV de TV op HDMI 1 zetten voor je TV kunt kijken.
Tweede probleem is dat de afstandsbediening van Tele2 ook wel een sources/input knop heeft maar anders dan bij andere tv fabrikanten die ik ken kan je daarmee niet door de lijst van aansluitingen scrollen, je roept er alleen het menu mee op. Als gevolg heb je dan altijd weer de afstandsbediening van de TV nodig.
Is er een manier zodat de TV altijd opstart op HDMI1?
Kan je instellen dat de sources knop ook door het menu scrollt in plaats van alleen het menu oproept?
Is het mogelijk om bronnen die je niet gebruikt uit te zetten?
Zetten jou ouders de TV in standby of doen ze hem helemaal uit?
Van uit standby zou hij naar de laatst gekozen bron moeten gaan maar als de TV helemaal wordt uitgezet kan het zijn dat hij standaard naar de antenne ingang gaat.
Mijn buren hadden het zelfde probleem, met een andere Philips Tv van 2014, die trokken altijd de stekker uit het stopkontact.
Omdat ze persé alles stroomloos willen hebben als ze naar bed gaan heb ik ze geleerd dat ze eerst de Tv moeten aanzetten en daarna de decoder inschakelen, dan schakeld de Tv zelf naar de HDMI ingang.
Van uit standby zou hij naar de laatst gekozen bron moeten gaan maar als de TV helemaal wordt uitgezet kan het zijn dat hij standaard naar de antenne ingang gaat.
Mijn buren hadden het zelfde probleem, met een andere Philips Tv van 2014, die trokken altijd de stekker uit het stopkontact.
Omdat ze persé alles stroomloos willen hebben als ze naar bed gaan heb ik ze geleerd dat ze eerst de Tv moeten aanzetten en daarna de decoder inschakelen, dan schakeld de Tv zelf naar de HDMI ingang.
De stroom blijft er op staan het is niet helemaal duidelijk wanneer de TV wel met HDMI als bron opstart en wanneer niet. Als ik de tv box aan laat staan dan start de tv soms op op HDMI 1 en soms op COAX het lijkt een beetje willekeurig te gaan.Borry schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:09:
Zetten jou ouders de TV in standby of doen ze hem helemaal uit?

Volgens mij heeft de tvbox van Tele2 geen CEC dus zal de TV niet automatisch naar de ingang switchen.
Mijn Horizon Box en ook mijn Denon receiver hebben géén CEC maar als ik mijn Tv op de Ci+ heb staan en ik doe de Box aan geeft hij aan dat de HDMI ingang signaal ziet. Dan kan ik het een naam geven en ook aangeven of hij er automatisch naar moet overschakelen bij een volgende keer.
Onze Philips 32/6500 heeft net een update gekregen. Als we Netflix kijken springt hij keer op keer naar een andere input. Meer Tweakers die hier last van hebben? Er is nu gewoon niet meer naar te kijken...
Edit: het gebeurt ook bij YouTube.
De batterij al uit de afstandsbediening gehaald en dan gebeurt het ook.
[ Voor 22% gewijzigd door bartus1989 op 16-05-2016 10:33 ]
Typisch Philips, na een software update wordt alles erger...
Probeer maar terug naar de vorige versie te geraken.
Probeer maar terug naar de vorige versie te geraken.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Heb hier ook last van. Bij mij helpt het om de tv spanningsloos te maken. Daarna bleef Netflix iig werken. Heb dit sinds de update 2x moeten doen.bartus1989 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:04:
Onze Philips 32/6500 heeft net een update gekregen. Als we Netflix kijken springt hij keer op keer naar een andere input. Meer Tweakers die hier last van hebben? Er is nu gewoon niet meer naar te kijken...
Vermoedelijk gecorreleerd:bartus1989 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 10:04:
Sinds een paar dagen (ook een 32/6500) valt bij het TV kijken (COAX, CI+) zo af en toe het beeld en geluid van een zender uit. Is weer te activeren door naar een andere zender te zappen & weer terug. (Waardoor timeshift dus ook onbruikbaar wordt...)
Hebben meer mensen met deze TV last van dit type probleem?
edit:
Was rustig bezig te kijken of het grote internet hier meer van wist: Mogelijk bingo.
Was rustig bezig te kijken of het grote internet hier meer van wist: Mogelijk bingo.
Op het Philips support forum ook een litanie aan klachten. (Niet ongebruikelijk, want niemand gaat daar naartoe als 'ie niet wil klagen), maar vond daar ook een tip:
De Chromecast app lijkt sinds een recente update op willekeurige momenten het beeld en geluid te kapen. Dat scherm kapen is vermoedelijk de normale manier om een cast te tonen, maar als die cast er helemaal niet is, zie je dus een zwart scherm....
Android instellingen -> Apps -> System apps -> Chromecast Android shell (Heet ook wel Google Cast Receiver). Als die versie 1.1855065 heeft ->Verwijder de updates en kijk of dat hielp.
Hier vindt je meer discussie over deze update
Voor de fair & balanced: Sinds de gewraakte update reageert de TV echt veel soepeler op de AB (Minder wachttijd na opstarten, apps reageren beter, etc.). Alles deed het hiervoor wel, maar het voelde soms wat log. Dat is nu heel sterk verbeterd.
[ Voor 42% gewijzigd door onkl op 18-05-2016 20:40 ]
Bedankt voor de tips!
In eerste instantie lijkt het stroomloos maken geholpen te hebben.
Verder blijft het drama qua snelheid en dan vooral met de afstandsbediening.
Misschien is het ook niet erg goed voor de TV dat we elke nacht de stroom eraf halen..
In eerste instantie lijkt het stroomloos maken geholpen te hebben.
Verder blijft het drama qua snelheid en dan vooral met de afstandsbediening.
Misschien is het ook niet erg goed voor de TV dat we elke nacht de stroom eraf halen..
De Tv is er ook niet voor gemaakt om helemaal van de stroom te halen anders hadden ze er wel een aan/uit schakelaar opgemaakt.
Als ik mij Tv van de stroom af haal dan duurt het na het opstarten wel 15 tot 20 minuten voor hij fatsoenlijk op de AB reageert.
Ik heb heb 65PUS7600 en die verbruikt 0,5W in stand by, dat is één half pakje sigaretten per jaar en omdat ik niet rook heb ik daar vrede mee.
Als ik mij Tv van de stroom af haal dan duurt het na het opstarten wel 15 tot 20 minuten voor hij fatsoenlijk op de AB reageert.
Ik heb heb 65PUS7600 en die verbruikt 0,5W in stand by, dat is één half pakje sigaretten per jaar en omdat ik niet rook heb ik daar vrede mee.
ik merk dat casten van een youtube de tv nog laat crashen
Niet helemaal eens, ik heb een 55pus7600. En hier zit wel degelijk een schakelaar op aan de achterzijde. Deze is natuurlijk bedoelt als "nood" als de AB niet meer werkt maar je kunt de TV hier wel mee uitzetten.Borry schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:52:
De Tv is er ook niet voor gemaakt om helemaal van de stroom te halen anders hadden ze er wel een aan/uit schakelaar opgemaakt.
Ik heb zelf de 65PUS7600. Lees de handleiding maar eens punt 5.1 op pagina 25 dan snap je wat ik bedoel.ambi1961 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:35:
[...]
Niet helemaal eens, ik heb een 55pus7600. En hier zit wel degelijk een schakelaar op aan de achterzijde. Deze is natuurlijk bedoelt als "nood" als de AB niet meer werkt maar je kunt de TV hier wel mee uitzetten.
Ondanks dat je hem met de schakelaar (joystick) uitschakeld verbruikt hij wel energie.
Zie quote uit handleiding;
Uitschakelen
Druk op de joysticktoets als u de TV wilt uitschakelen.
Het indicatielampje gaat uit.
De TV blijft aangesloten op de netstroom, maar het
energieverbruik is heel laag.
Als u de TV geheel wilt uitschakelen, trekt u de stekker
uit het stopcontact.
Ik heb afgelopen dinsdag een 55" 8601 (55PUS8601/12) gekocht en heb geen last van strepen bij het opstarten. Ik heb zelf 3 HDMI kabels op mijn TV aangesloten (Horizon box, PS4, Apple TV). Daarnaast heb ik enkel nog een Sonos playbar via de Optical Out aangesloten, wat ook geen problemen veroorzaakt. (Ja, laatste update staat erop)Soeski schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:54:
Changelog voor de 8601:
- Channel Logo update
- Corrected translations

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de televisie tot nu toe. Ambilight + Hue is echt een geweldige ervaring. Maar ik heb de TV nog niet lang genoeg om een eerlijke conclusie te trekken.
Top! Ziet er goed uit. Vraag(je) van mijn kant. Hoe staat "geluid uitvoer" ingesteld? Stereo of Meerkanaals?sebasmeer schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:52:
[...]
Ik heb afgelopen dinsdag een 55" 8601 (55PUS8601/12) gekocht en heb geen last van strepen bij het opstarten. Ik heb zelf 3 HDMI kabels op mijn TV aangesloten (Horizon box, PS4, Apple TV). Daarnaast heb ik enkel nog een Sonos playbar via de Optical Out aangesloten, wat ook geen problemen veroorzaakt. (Ja, laatste update staat erop)
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over de televisie tot nu toe. Ambilight + Hue is echt een geweldige ervaring. Maar ik heb de TV nog niet lang genoeg om een eerlijke conclusie te trekken.
Oke, Maar wat doe jij? Gebruik jij die optie? Ik laat de TV eigenlijk altijd in standy staan. Als ik langer weg ben schakel ik de stekkerdoos uit, daar zit ook een schakelaar opBorry schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:45:
[...]
Ik heb zelf de 65PUS7600. Lees de handleiding maar eens punt 5.1 op pagina 25 dan snap je wat ik bedoel.
Ondanks dat je hem met de schakelaar (joystick) uitschakeld verbruikt hij wel energie.
Zie quote uit handleiding;
Uitschakelen
Druk op de joysticktoets als u de TV wilt uitschakelen.
Het indicatielampje gaat uit.
De TV blijft aangesloten op de netstroom, maar het
energieverbruik is heel laag.
Als u de TV geheel wilt uitschakelen, trekt u de stekker
uit het stopcontact.
Ik schakel hem nooit uit, alleen als ik twee weken op vakantie ga, maar dan gaat bijna overal de stekker uit.ambi1961 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:37:
[...]
Oke, Maar wat doe jij? Gebruik jij die optie? Ik laat de TV eigenlijk altijd in standy staan. Als ik langer weg ben schakel ik de stekkerdoos uit, daar zit ook een schakelaar op
Staat op Meerkanaals.ambi1961 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:34:
[...]
Top! Ziet er goed uit. Vraag(je) van mijn kant. Hoe staat "geluid uitvoer" ingesteld? Stereo of Meerkanaals?
Maar ik heb niet het idee dat ik veel verschil merk. Nou is Sonos ook geen puur surround systeem (ook al heb ik playbar + sub + 2x play:1 achter). Dus goed kan ik het niet testen. Het is echt een muziek-afspeel-speakerset. En daarvoor is het helemaal top.
Er is nieuwe firmware in omloop is die nog niet officieel is vrijgegeven, QV151E 0.6.0.5
Heeft te maken met de ondersteuning van HEVC over de interne sataliettuner.
http://toengel.net/philip...7xx0-und-8700/#more-11876
Heeft te maken met de ondersteuning van HEVC over de interne sataliettuner.
http://toengel.net/philip...7xx0-und-8700/#more-11876
Is het interessant of aan te raden om bij Philips-televisie het beeldformaat op "Niet geschaald" (Unscaled) te zetten?
Volgens de handleidingen:
Niet geschaald
Expertmodus voor HD- of PC-invoersignalen. Pixel-voor-pixelweergave. Bij beelden afkomstig van een computer blijven zwarte balken mogelijk zichtbaar.
Bedankt voor de info.
Volgens de handleidingen:
Niet geschaald
Expertmodus voor HD- of PC-invoersignalen. Pixel-voor-pixelweergave. Bij beelden afkomstig van een computer blijven zwarte balken mogelijk zichtbaar.
Bedankt voor de info.
De combinatie van Philips icm Android tv is in mijn ogen de boosdoener van de vele instabiliteiten. Ik heb een Apple tv 4 gekocht, wat een genot qua smart tv platform.
Hoe is de software van de huidige line-up Philips toestellen? Ik heb altijd Philips gehad (vooral om het ambilight) maar heb me eigenlijk altijd zo erg zitten irriteren aan de software dat ik serieus overweeg om nu geen Philips meer nemen en te gaan voor een Samsung of LG.
Ik he zelf de 65PUS7600 en dat was in het begin echt een ramp.Executor16 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:02:
Hoe is de software van de huidige line-up Philips toestellen? Ik heb altijd Philips gehad (vooral om het ambilight) maar heb me eigenlijk altijd zo erg zitten irriteren aan de software dat ik serieus overweeg om nu geen Philips meer nemen en te gaan voor een Samsung of LG.
Sinds de laatste twee updates is het een stuk beter geworden maar af en toe gaat hij toch zijn eigen weg.
Kan weken goed gaan en dan plotseling een paar vastlopers kort achter elkaar en dan bedoel ik o.a. spontaan herstarten, geen beeld maar wel geluid op zowel HDMI als CI+.
Als hij het doet is het een geweldige Tv en ik ben ook een Ambilight fan maar als Philips/TP-Vision zo doorgaat dan is dit wel mijn laatste Philips Tv.
In ons veertig jarig huwelijk hebben we altijd PHilips Tv's gehad, 2x CRT en 3x LCD maar sinds de introductie van Smart-Tv is het misgegaan.
Ik heb hem net een half jaar dus ze hebben nog een paar jaar de tijd om hun leven te beteren.
[ Voor 6% gewijzigd door Borry op 13-07-2016 10:05 ]
Heb een 55PUS7600 en kan reactie van Borry 1 op 1 bevestigen , op het 40 jarig na danBorry schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:01:
[...]
Ik he zelf de 65PUS7600 en dat was in het begin echt een ramp.
Sinds de laatste twee updates is het een stuk beter geworden maar af en toe gaat hij toch zijn eigen weg.
Kan weken goed gaan en dan plotseling een paar vastlopers kort achter elkaar en dan bedoel ik o.a. spontaan herstarten, geen beeld maar wel geluid op zowel HDMI als CI+.
Als hij het doet is het een geweldige Tv en ik ben ook een Ambilight fan maar als Philips/TP-Vision zo doorgaat dan is dit wel mijn laatste Philips Tv.
In ons veertig jarig huwelijk hebben we altijd PHilips Tv's gehad, 2x CRT en 3x LCD maar sinds de introductie van Smart-Tv is het misgegaan.
Ik heb hem net een half jaar dus ze hebben nog een paar jaar de tijd om hun leven te beteren.
Heb net een blik geworpen op Ambilux, maar dat gaat um wat mij betreft niet worden. Dat is nou net weer een beetje te veel van het goede.
Maar een LG of Samsung met Ambi en ik sta vooraan.
Ik heb zelf een paar maanden een 48PUS7600 gehad die een vervanging was voor een 48PFS8109 welke ik meer dan een jaar had. Deze 48PUS7600 was een nog grotere ramp dan de 48PFS8109.
Ik weet niet in hoeverre de software het laatste half jaar verbeterd is maar zaken zoals geen multichannel audio kunnen weergeven in Netflix en bij gebruik een CI+ module, problemen met Casten, het niet fatsoenlijk aan kunnen zetten van de TV en een gare afstandsbediening waren voor mij de grootste ergernissen.
Ik weet niet in hoeverre de software het laatste half jaar verbeterd is maar zaken zoals geen multichannel audio kunnen weergeven in Netflix en bij gebruik een CI+ module, problemen met Casten, het niet fatsoenlijk aan kunnen zetten van de TV en een gare afstandsbediening waren voor mij de grootste ergernissen.
Het is dus echt tijd geworden om naar een ander merk te gaan kijken (dan maar een ledstripje achter het toestel in plaats van AmbiLight, jammer maar goed) xD.
Heb nog een Philips Fidelio B5 soundbar gekocht (omdat de TV ook een Philips is) maar zelfs deze werkt qua software echt dramatisch in combinatie met het toestel. Vanzelf spingen naar andere ingangen. Of gewoon geen geluid over de speakers bij het aanzetten (TV moet dan reset worden). Of geluid over de TV en de soundbar tegelijk wat niet synced en er dan een vervelende echo ontstaat. Volume omhoog en omlaag werkt echt tergend traag en gaat in stappen van 2 of 3 (b.v. volume 12 naar 15 en ertussenin kan niet).
En dan heb je een optie EasyLink, dat beter CrapLink had kunnen heten.
Na het lezen van ervaringen over recente toestellen ben ik helaas niet om.
Heb nog een Philips Fidelio B5 soundbar gekocht (omdat de TV ook een Philips is) maar zelfs deze werkt qua software echt dramatisch in combinatie met het toestel. Vanzelf spingen naar andere ingangen. Of gewoon geen geluid over de speakers bij het aanzetten (TV moet dan reset worden). Of geluid over de TV en de soundbar tegelijk wat niet synced en er dan een vervelende echo ontstaat. Volume omhoog en omlaag werkt echt tergend traag en gaat in stappen van 2 of 3 (b.v. volume 12 naar 15 en ertussenin kan niet).
Misschien nog tipje, zet uitvoer geluid op Stereo ipv meerkanaals. Heeft bij mij (PUS7600 icm Heos) in ieder geval wat ergenissen weg genomen.Executor16 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:05:
Het is dus echt tijd geworden om naar een ander merk te gaan kijken (dan maar een ledstripje achter het toestel in plaats van AmbiLight, jammer maar goed) xD.
Toch even een positieve ervaring met Philips posten :-)
Heb nu enkele weken de 49PUS7101 en ben er erg tevreden over!
Mooi beeld (nu al, deze week nog ISF calibratie), duidelijke menu's.
En totaal geen problemen met Android, alles werkt lekker snel, geen vastlopers etc.
Netflix in 4K draait als een zonnetje! Kijk nu Netflix via TV en niet meer via Apple TV 4.
Natuurlijk is het nog even afwachten hoe de betrouwbaarheid is maar tot nu toe ben ik nog steeds erg tevreden.
Heb nu enkele weken de 49PUS7101 en ben er erg tevreden over!
Mooi beeld (nu al, deze week nog ISF calibratie), duidelijke menu's.
En totaal geen problemen met Android, alles werkt lekker snel, geen vastlopers etc.
Netflix in 4K draait als een zonnetje! Kijk nu Netflix via TV en niet meer via Apple TV 4.
Natuurlijk is het nog even afwachten hoe de betrouwbaarheid is maar tot nu toe ben ik nog steeds erg tevreden.
TL;DR: Als ik een relatief goedkope ultra HD tv wil is Philips dan een goede optie? Ambilight trekt me toch wel een beetje.
Ik ga mogelijk een Xbox one S (GoW) kopen en daar zit gelijk HDR/4k blu-ray bij. Heb nog oude 37" Bravia uit 2009. Even voorzichtig kijken of ik dan ook me tv wil uppen.
Na wat zoeken ben ik tot nu de Philips 43PUS6401 tegen gekomen (€574).
Ga van de week nog wel ff naar de lokale elektronica winkel. Ff wat modellen opzoeken om op in te lezen.
In de toekomst wanneer OLED TV's wat betaalbaarder zijn koop ik daar wel een mooie van en wordt de huidige nieuwe de 2e tv.
Ik ga mogelijk een Xbox one S (GoW) kopen en daar zit gelijk HDR/4k blu-ray bij. Heb nog oude 37" Bravia uit 2009. Even voorzichtig kijken of ik dan ook me tv wil uppen.
Na wat zoeken ben ik tot nu de Philips 43PUS6401 tegen gekomen (€574).
Ga van de week nog wel ff naar de lokale elektronica winkel. Ff wat modellen opzoeken om op in te lezen.
In de toekomst wanneer OLED TV's wat betaalbaarder zijn koop ik daar wel een mooie van en wordt de huidige nieuwe de 2e tv.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...The Chosen One schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:39:
TL;DR: Als ik een relatief goedkope ultra HD tv wil is Philips dan een goede optie? Ambilight trekt me toch wel een beetje.
Als ik een 100hz+ 4k/HDR met ambilight wil is de Philips 55PUS6501 de enige optie. Maar is jammer genoeg gelijk al 55". Jammer dat de Philips 49PUS6501 weer geen HDR ondersteuning heeft.
Philips 43PUS6401 is dan weer 50 hz. Heb zelf nog geen ervaring met het verschil daarin.
Maybe kan ik dat bij de winkel nog checken.
Ik kan wel wat meer uitgeven op zich maar liever niet ofc.
Verder heb ik er geen gemist of komen er nog anderen op korte termijn?
Heb nog wat anderen op het oogg zonder ambiligh/non philips; https://tweakers.net/pric...1021;491019;491011;536989. (indien mensen suggesties hebben mag je PM'en, voorkomt een (offftopic) discussie hier)
Philips 43PUS6401 is dan weer 50 hz. Heb zelf nog geen ervaring met het verschil daarin.
Heb nog wat anderen op het oogg zonder ambiligh/non philips; https://tweakers.net/pric...1021;491019;491011;536989. (indien mensen suggesties hebben mag je PM'en, voorkomt een (offftopic) discussie hier)
[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 20-07-2016 17:13 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Met het budget waar je nu naar kijkt kun je dan ook geen televisie kopen die HDR kan weergeven. Ja, ze hebben wel ondersteuning voor HDR, maar de luminantie van de panelen is er simpelweg te laag voor. Een beetje hetzelfde als een HDMI 2.0 aansluiting in een televisie inbouwen en zeggen dat de televisie ondersteuning heeft voor de 3840 x 2160 resolutie terwijl het paneel slechts een resolutie heeft van 1920 x 1080 pixels.The Chosen One schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:13:
Als ik een 100hz+ 4k/HDR met ambilight wil is de Philips 55PUS6501 de enige optie. Maar is jammer genoeg gelijk al 55". Jammer dat de Philips 49PUS6501 weer geen HDR ondersteuning heeft.
De modellen van LG hebben overigens geen 100Hz paneel maar een paneel van 50Hz. Tevens is geen van deze modellen in staat om HDR te weergeven.Philips 43PUS6401 is dan weer 50 hz. Heb zelf nog geen ervaring met het verschil daarin.
Als je aankoopadvies wil, kun je beter een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies openen.
Kan iemand zeggen of deze: pricewatch: Philips 65PUS6521 ZilverThe Chosen One schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:13:
50 of 100/120 Hertz is? Wat ik zo op internet vind is het een native 10bit 120Hz paneel, maar dit staat nergens in de documentatie van Philips.
Hier staat dat de frequentie 120 is: http://www.displayspecifications.com/en/model/1a5d43f
En in de brochure staat 1400 of 1800 geoptimaliseerd. Het is een redelijk nieuw model, heel veel info is er nog niet (bij Tweakers specificaties is het ook niet allemaal ingevuld, omdat Philips het niet toont op de site.
Ik zou niet graag een miskoop doen en als je lekker F1 of tennis/voetbal zit te kijken dat je van die ghosting ziet.
En wat zou de input lag zijn?
Hier een vergelijking met het €1000 duurdere 8601 model:
http://www.displayspecifications.com/en/comparison/dfa1507
Ik lees her en der dat de MVA en VA panelen het mooiste zijn? Bij de 6521 is het paneel "onbekend"..
Hmm, hier staat weer dit:
65PUS6521/12 TPT650UA-QVN04.U S400B NH TPV VA panel - 100hz
bron: https://forum.donanimhaber.com/m_113351052/tm.htm
Als Philips zelf niet zegt welk paneel erin zit weet je 't niet.. irritant.
[ Voor 19% gewijzigd door KhaZ op 25-07-2016 14:37 . Reden: meerdere toevoegingen ]
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Dit is inderdaad het paneel dat gebruikt wordt. Deze is overigens niet 10bit maar 8bit + Frame Rate Control (FRC)KhaZ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:15:
[...]
65PUS6521/12 TPT650UA-QVN04.U S400B NH TPV VA panel - 100hz
bron: https://forum.donanimhaber.com/m_113351052/tm.htm
Alle toestellen vanaf de 6501 en hoger zijn bij Philips 100/120Hz.
ThxDimens schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:53:
[...]
Dit is inderdaad het paneel dat gebruikt wordt. Deze is overigens niet 10bit maar 8bit + Frame Rate Control (FRC)
Alle toestellen vanaf de 6501 en hoger zijn bij Philips 100/120Hz.
Heeft er hier al iemand een 6521 model? Ik moet zeggen dat deze TV prijstechnisch vooral erg interessant is? 1 trede hoger (7601 model bijv.) is direct al €1000-1300 duurder, groot verschil voor weinig verbetering?
Wat jammer is zijn de plastic (relatief dikke) randen om het scherm, maar om nou €1000 bij te betalen voor het 7601 model voor mooiere aluminium randen gaat ook wat ver.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Als het aankomt op beeldkwaliteit, zou de Philips 7601 de beste beeldkwaliteit moeten leveren van dit jaar. Dit omdat het model de enige is met Full Array Local Dimming (FALD) - iets wat zelfs de Philips series 8000 niet krijgt.KhaZ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:15:
[...]
Thx
Heeft er hier al iemand een 6521 model? Ik moet zeggen dat deze TV prijstechnisch vooral erg interessant is? 1 trede hoger (7601 model bijv.) is direct al €1000-1300 duurder, groot verschil voor weinig verbetering?
Wat jammer is zijn de plastic (relatief dikke) randen om het scherm, maar om nou €1000 bij te betalen voor het 7601 model voor mooiere aluminium randen gaat ook wat ver.
In theorie geeft dit doorgaans een veel beter contrast, al kan dit in de praktijk nog wel eens tegen vallen. Dit aspect dient immers wel gemeten te worden, maar ga er maar niet vanuit dat de grote Reviewers dit toestel zullen testen. Philips wordt immers al een tijdje niet meer zo serieus genomen.
Jammer is dat idd, lees her en der van de ellende van de firmware en Android. Zou het dit jaar beter gaan? Heb al jaren een 42PFL9732 en de ambilight bevalt mij echt heel goed.
Wat zou het alternatief zijn, Sony? Wensen zijn hier: 65", 4K, 100hz paneel, vlakke tv (geen curved), geen 3D, snel OS, snel zappen etc. Liefst zo plat mogelijk te monteren op muur, dus lage diepte zonder voet. Een plus is ambilight.
Vaak begint dat toch bij een €2000.. aardig prijzig. De 65PUS6521 zit nu op €1724, is niet duur moet ik zeggen.
Wat zou het alternatief zijn, Sony? Wensen zijn hier: 65", 4K, 100hz paneel, vlakke tv (geen curved), geen 3D, snel OS, snel zappen etc. Liefst zo plat mogelijk te monteren op muur, dus lage diepte zonder voet. Een plus is ambilight.
Vaak begint dat toch bij een €2000.. aardig prijzig. De 65PUS6521 zit nu op €1724, is niet duur moet ik zeggen.
[ Voor 40% gewijzigd door KhaZ op 25-07-2016 15:50 ]
Heb nu een Humax decoder met 2 tuners, dat is nodig om op te nemen. Er zijn nog geen UHD TV's waarbij je intern in de TV in HD kwaliteit zenders via de EPG kunt opnemen? Of is elk 2 tuner model dan genoeg?
Zou mooi zijn als je dat Ziggo/Humax kastje ook kwijt bent..
https://tweakers.net/cate...sn_RuZSTHQtZnqGKLcFLiGEDw
Edit: ik zie dat je een USB HDD kunt aansluiten voor wat opnames bij bijvoorbeeld de Sony 65X8505C, een snelle 64GB USB stick zou dan al voldoende zijn, handig. Schijnt ook een leuke app te zijn:
Google Play: Video & TV SideView: Remote
Zou mooi zijn als je dat Ziggo/Humax kastje ook kwijt bent..
https://tweakers.net/cate...sn_RuZSTHQtZnqGKLcFLiGEDw
Edit: ik zie dat je een USB HDD kunt aansluiten voor wat opnames bij bijvoorbeeld de Sony 65X8505C, een snelle 64GB USB stick zou dan al voldoende zijn, handig. Schijnt ook een leuke app te zijn:
Google Play: Video & TV SideView: Remote
[ Voor 56% gewijzigd door KhaZ op 25-07-2016 15:50 ]
http://toengel.net/philip...0-7600-und-8700/#comments
Onze Duitse vrienden discusieren er alvast op los!! Nieuwe update onderweg.
Onze Duitse vrienden discusieren er alvast op los!! Nieuwe update onderweg.
Meer Tweakers met dit probleem commentator in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2" ?
Begin mei ging plotseling de Ambilight van mijn 65PUS7600/12 uit.
Alles nagekeken, tv gereset, terug naar fabrieks instellingen maar niets hielp.
Philips gebeld en die hebben een reparatiebedrijf gestuurd.
Printje kapot, vervangen en alles deed het weer tot twee uur later, weer kapot.
Weer Philips gebeld en de monteur vond een losse bandkabel en merkte op dat het een slappe constructie was. Als het weer zou voorkomen moest de print en de kabels van het Ambilight worden vervangen.
Nog geen twee weken later, weer kapot. Storing nu rechtstreeks bij het reparatiebedrijf gemeld en deze hebben geconstateerd dat het geen zin had deze tv nog te repareren en in overleg met Philips mij een vervangend toestel aangeboden.
Een 65PUS7601/12, dezelfde tv maar model 2016.
Deze tv heeft géén 3D en maar één CI+ slot in plaats van twee bij de 7600.
Wel heeft deze tv HDR.
3D gebruik ik niet en de CI+ af en toe, ik kijk hoofdzakelijk via de Ziggo Horizon Box.
Omdat ik de oude tv al een jaar in gebruik heb, heb ik dit aanbod geaccepteerd.
Ik heb hem in de winkel gezien en hij ziet er goed uit.
Mijn leverancier vond het een goede deal alleen ben ik een beetje huiverig voor de software maar mijn oude 7600 loopt ook nog weleens vast ondanks de laatste software.
Over ongeveer 10 á 15 dagen wordt hij omgeruild.
Ik ben benieuwd.
Alles nagekeken, tv gereset, terug naar fabrieks instellingen maar niets hielp.
Philips gebeld en die hebben een reparatiebedrijf gestuurd.
Printje kapot, vervangen en alles deed het weer tot twee uur later, weer kapot.
Weer Philips gebeld en de monteur vond een losse bandkabel en merkte op dat het een slappe constructie was. Als het weer zou voorkomen moest de print en de kabels van het Ambilight worden vervangen.
Nog geen twee weken later, weer kapot. Storing nu rechtstreeks bij het reparatiebedrijf gemeld en deze hebben geconstateerd dat het geen zin had deze tv nog te repareren en in overleg met Philips mij een vervangend toestel aangeboden.
Een 65PUS7601/12, dezelfde tv maar model 2016.
Deze tv heeft géén 3D en maar één CI+ slot in plaats van twee bij de 7600.
Wel heeft deze tv HDR.
3D gebruik ik niet en de CI+ af en toe, ik kijk hoofdzakelijk via de Ziggo Horizon Box.
Omdat ik de oude tv al een jaar in gebruik heb, heb ik dit aanbod geaccepteerd.
Ik heb hem in de winkel gezien en hij ziet er goed uit.
Mijn leverancier vond het een goede deal alleen ben ik een beetje huiverig voor de software maar mijn oude 7600 loopt ook nog weleens vast ondanks de laatste software.
Over ongeveer 10 á 15 dagen wordt hij omgeruild.
Ik ben benieuwd.
Er stond een nieuwe firmware klaar voor de 55PUS8601/12 vorige week op de Philips site, datum 27 juli. Het changelog was nog niet bijgewerkt zag ik, maar de file al wel. Toen ik diezelfde avond de firmware wilde downloaden was deze van de site verdwenen en nu staat de versie van mei er weer. Was dit de Android 6.0 update en is deze weer teruggetrokken toevallig?
Dank! Daar staat precies wat ik beschrijf inderdaad; de update stond er en is teruggetrokken. We wachten maar weer af. Ben wel benieuwd wat de oplossing "Solution for picture distortion issue" inhoudt. Als dit (eindelijk) betekent dat bij het aanzetten van de TV je niet de helft van de keren een groen/paars streperig beeld hebt, zou het mooi zijn! Dat word je wel zat na 8 maanden
Nieuwe firmware aangekondigd voor de 71×0, 7600, 8700 series:
http://toengel.net/philip...-tv-serien-qv151e-5-38-93
Changelog:
Download-link is er overigens nog niet.
Changelog:
Klinkt een beetje teleurstellend weer. Zo te zien nog steeds geen 5.1 output via HDMI ARC toegevoegd.QV151E_R0.5.38.93 (software creation: 26 july 2016 / software publish-date: 5 august 2016)
Replacer for the 5.38.68 [71XX, 7600 (including 65PUS7600 bom 2) , 8700 series]
- Stability improvements
- Solution for playing video in Videociety app
- Update to preinstalled channel list
- Updated channel logos
- Google Security Patches and CTS fixes
Dit is de download-link;
https://www.p4c.philips.c...eldct=FHI&scy=AA&slg=AENt
De map is alleen nog leeg maar dat kan zo veranderen, even geduld hebben.
Je kunt in de link eventueel het model nummer van jou Tv aanpassen maar dat maakt eigenlijk niets uit.
https://www.p4c.philips.c...eldct=FHI&scy=AA&slg=AENt
De map is alleen nog leeg maar dat kan zo veranderen, even geduld hebben.
Je kunt in de link eventueel het model nummer van jou Tv aanpassen maar dat maakt eigenlijk niets uit.
Inderdaad erg jammer, is wat mij betreft erg jammer. Hoewel, kijk laatste tijd veel/vaak Netflix (via WIFI) en daar gaat de boel zomaar op zwart na enige tijd. Dus stroom eraf en geduld opbrengen. Dus als dit verholpen wordt via "" stability"" nou graagMr Magic schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:47:
Nieuwe firmware aangekondigd voor de 71×0, 7600, 8700 series:
Changelog:
[...]
Klinkt een beetje teleurstellend weer. Zo te zien nog steeds geen 5.1 output via HDMI ARC toegevoegd.
Toch gek dat er zoveel verschillende problemen zijn met de nieuwe lijn Android tv's van Philips. Je zou denken dat ze onderhuids niet zoveel verschillen van elkaar, zeker niet de Apps. Ik heb nooit problemen met Netflix, werkt perfect, ook met 5.1 geluid, maar ik heb wel weer problemen met aanzetten van de tv b.v.
Problemen 5.1 zijn dus alleen op HDMI-CEC. Dus via soundbar. Standaard via alleen de TV werkt het wel.Soeski schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:17:
Toch gek dat er zoveel verschillende problemen zijn met de nieuwe lijn Android tv's van Philips. Je zou denken dat ze onderhuids niet zoveel verschillen van elkaar, zeker niet de Apps. Ik heb nooit problemen met Netflix, werkt perfect, ook met 5.1 geluid, maar ik heb wel weer problemen met aanzetten van de tv b.v.
Ik gebruik CEC dagelijks (voor Netflix, voor de ingebouwde Netwerkfunctionaliteit (Media Server) én Plex app) naar mijn receiver toe, dit werkt prima via 5.1.
Is er specifiek een probleem met soundbars dan misschien? Uitvoer staat Multikanaals, en zo wordt het door de receiver ook ontvangen. Maargoed, ik heb een 55PUS8601/12 en die heeft dit probleem ook niet dacht ik.
Is er specifiek een probleem met soundbars dan misschien? Uitvoer staat Multikanaals, en zo wordt het door de receiver ook ontvangen. Maargoed, ik heb een 55PUS8601/12 en die heeft dit probleem ook niet dacht ik.
[ Voor 41% gewijzigd door Soeski op 09-08-2016 15:22 ]
Vraag is: wat is bij geluidsinstellingen de uitvoer instelling ? Stereo of Multikanaals?Soeski schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:40:
Ik gebruik CEC dagelijks (voor Netflix, voor de ingebouwde Netwerkfunctionaliteit (Media Server) én Plex app) naar mijn receiver toe, dit werkt prima via 5.1.
Is er specifiek een probleem met soundbars dan misschien?
Bij mij staat deze nu op stereo , op advies van Philips-support. Dit omdat ik constant uitval had!
btw, Soundbar Heos aangesloten via HDMI op TV.
[ Voor 4% gewijzigd door ambi1961 op 09-08-2016 15:21 ]
Welke type TV heb jij dan?Soeski schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:40:
Is er specifiek een probleem met soundbars dan misschien?
Want de Netflix app op mijn 48PUS7600 staat niet eens toe dat ik het 5.1 geluidsspoor selecteer (is gewoon niet zichtbaar).
Heb een ander linkje gevonden waar de firmware wel te downloaden is;
http://www.p4c.philips.co...k_Software&scy=PK&slg=AEN
Kies bij taal voor Dutch.
Update:
Software is nu ook online te installeren.
http://www.p4c.philips.co...k_Software&scy=PK&slg=AEN
Kies bij taal voor Dutch.
Update:
Software is nu ook online te installeren.
[ Voor 37% gewijzigd door Borry op 10-08-2016 10:43 ]
Een van de redenen waarom je zo'n verschillen opmerkt is omdat Philips met 2 verschillende softwares zit voor Android TV. Ze gebruiken namelijk 2 verschillende SoCs, de oudere 2015 apparaten (71x0, 76x0 en 87x0) hebben een Marvell SoC en de nieuwe 2016 apparaten (oa. 8601) hebben een MTK SoC. Daarbij komen dan verschillende issues kijken, andere architectuur,...Soeski schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:17:
Uit de release notes:
QV151E_R0.5.38.93 ---> Software history – MVL 2k15
QM151E_0.5.255.58 – Date: 2016/08/04 ---> Software history – MTK U+ 2k15
Mijn tv heeft zelf een update gevonden
Update:
Betreft software QV151E.0.5.38.93 van 15 juli
Update:
[ Voor 43% gewijzigd door commentator op 10-08-2016 20:09 . Reden: software versie toegevoegd ]
En??commentator schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:55:
Mijn tv heeft zelf een update gevonden
Update:
Nog geen idee. Heb m daarna even uitgezet en wat later weer aangezet en dat werkte nog. Meer tijd had ik gisteren niet. Dat hoop ik vandaag verder te kunnen testen.
Ben zelf aan het werk, wordt ook vanavond nog niets. Zie nu op de website van Philips dat de update officieel wordt aangebodencommentator schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
Nog geen idee. Heb m daarna even uitgezet en wat later weer aangezet en dat werkte nog. Meer tijd had ik gisteren niet. Dat hoop ik vandaag verder te kunnen testen.
Had hem gisteren (10/8) geïnstalleerd op mijn 7600 via het netwerk maar werd er in eerste instantie niet vrolijk van.
Na alle update procedures te hebben doorlopen, zoals twee minuten van de spanning af, wilde de Tv niet meer opstarten.
Na nog een half uur de spanning eraf startte hij wel op maar geen beeld, wel kon ik in het menu en schakelen tussen de bronnen.
Ik had geen beeld met CI+ en ook niet met mijn Horizon Box via HDMI2.
Teruggezet naar fabrieks instellingen en weer de stekker eruit, toen werkte het weer.
Dat was gisterochtend rond 11:00 uur en daarna geen problemen meer gehad.
Alleen casten vanaf mijn tablet werkte niet meer. Omdat de castreceiver in het verleden problemen had met de updates heb ik de automatische updates van de app ’s uitgeschakeld.
Nadat ik bij de castreceiver app de update heb uitgevoerd werkte het weer.
Netflix werkt zonder problemen, behalve dan het 5.1 geluid via de optische uitgang.
HDMI-ARC kan ik niet testen omdat mijn Denon receiver te oud is en dit niet ondersteund.
Vanmorgen startte de Tv gewoon op zoals het hoort.
p.s.
Nadat ik dit geschreven had wilde ik nog even Tv kijken.
Vastloper, kreeg een kader in beeld met de opmerking “tv reageert niet, wilt u wachten of OK”.
De tv reageert nergens op,ook niet op de AB dus ik kon niet kiezen. Na een paar minuten startte hij zichzelf op met Android en daarna kon ik wel weer kijken.
Het duurde nog een hele tijd voor hij weer op de AB reageerde.
Heb nu al spijt van deze update.
Na alle update procedures te hebben doorlopen, zoals twee minuten van de spanning af, wilde de Tv niet meer opstarten.
Na nog een half uur de spanning eraf startte hij wel op maar geen beeld, wel kon ik in het menu en schakelen tussen de bronnen.
Teruggezet naar fabrieks instellingen en weer de stekker eruit, toen werkte het weer.
Alleen casten vanaf mijn tablet werkte niet meer. Omdat de castreceiver in het verleden problemen had met de updates heb ik de automatische updates van de app ’s uitgeschakeld.
Netflix werkt zonder problemen, behalve dan het 5.1 geluid via de optische uitgang.
HDMI-ARC kan ik niet testen omdat mijn Denon receiver te oud is en dit niet ondersteund.
p.s.
Vastloper, kreeg een kader in beeld met de opmerking “tv reageert niet, wilt u wachten of OK”.
De tv reageert nergens op,ook niet op de AB dus ik kon niet kiezen. Na een paar minuten startte hij zichzelf op met Android en daarna kon ik wel weer kijken.
[ Voor 16% gewijzigd door Borry op 11-08-2016 11:37 ]
Borry schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:41:
Had hem gisteren (10/8) geïnstalleerd op mijn 7600 via het netwerk maar werd er in eerste instantie niet vrolijk van.
p.s.
Ben het helemaal zat, dit is de slechtste update die ooit is uitgebracht.
Vanmiddag met Netflix drie keer een vastloper binnen 10 minuten.
Heb de tv nu helemaal gereset, alsof hij net uit de doos komt, hoop dat het helpt.
Ik was best enthousiast over de twee voorgaande updates .055 en .068, die waren behoorlijk stabiel maar we zijn weer helemaal terug bij af.
Wacht met spannig op de 7601 die ik over een weekje binnen krijg en hoop dat deze beter is.
Update:
Nu heb ik het helemaal voor elkaar, zit vanavond naar Rio te kijken en.... pats, alles uit, geen logo, geen standby ledje, helemaal niets. De tv is helemaal dood.
Alles geprobeerd zelfs een ander netsnoer maar niets werkt.
Heeft volgens mij niets met de nieuwe software te maken maar meer met het defecte Ambilight waar ik al enkele weken mee zit die naar mijn idee de voeding heeft opgeblazen.
Zit nu naar een 26" tvtje te kijken die ik van de slaakamer naar beneden heb gehaald.
Morgen direkt met het reparatie bedrijf bellen wanneer mijn nieuwe tv komt.
Balen!
Heb de tv nu helemaal gereset, alsof hij net uit de doos komt, hoop dat het helpt.
Ik was best enthousiast over de twee voorgaande updates .055 en .068, die waren behoorlijk stabiel maar we zijn weer helemaal terug bij af.
Wacht met spannig op de 7601 die ik over een weekje binnen krijg en hoop dat deze beter is.
Update:
Nu heb ik het helemaal voor elkaar, zit vanavond naar Rio te kijken en.... pats, alles uit, geen logo, geen standby ledje, helemaal niets. De tv is helemaal dood.
Heeft volgens mij niets met de nieuwe software te maken maar meer met het defecte Ambilight waar ik al enkele weken mee zit die naar mijn idee de voeding heeft opgeblazen.
Zit nu naar een 26" tvtje te kijken die ik van de slaakamer naar beneden heb gehaald.
Balen!
[ Voor 39% gewijzigd door Borry op 11-08-2016 21:44 ]
Mijn oude teevee is kaduuk gegaan (Samsung) en ik overweeg een nieuwe te kopen. Als ik dit topic lees is wat ik eerst als vervanger bedacht had, de 40PFK5300, misschien niet zo'n goed idee.
Het smart gedeelte van deze tv interesseert me nog niet eens zoveel (ik gebruik mijn chromecast nu ook, naar volle tevredenheid). Ik wil gewoon dat ie een beetje vlot aangaat, een beetje vlot zapt (zover mogelijk met een CI+ module) en dat ie draaibaar is...
Het smart gedeelte van deze tv interesseert me nog niet eens zoveel (ik gebruik mijn chromecast nu ook, naar volle tevredenheid). Ik wil gewoon dat ie een beetje vlot aangaat, een beetje vlot zapt (zover mogelijk met een CI+ module) en dat ie draaibaar is...
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Hey Borry wat is de status bij jou? Nog steeds zoals beschreven? Durf niet aan deze update te beginnen. Vreemde is dat op alle forums waar ik kijk ik geen gelijke melding zie zoals jij beschrijft.Borry schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:01:
Ben het helemaal zat, dit is de slechtste update die ooit is uitgebracht.
Update:
Balen!
Ik heb van het weekend de 55PUS8601 geflashed naar de nieuwste versie (255.xxx) en tot zo ver geen issues, maar ik heb de tv dan ook pas 1x gebruikt erna. Plex Media Server werkte meteen perfect en verder nog geen gekke dingen gezien. Ik heb de tv na de update nog niet eens van de stroom gehaald zoals aangeraden wordt, gewoon updaten en uit/aan. Ga van de week wel even echt resetten en kijken of ik dan eindelijk van de paarse/groene strepen af ben met inschakelen.
Het lijkt erop dat ze hiermee het amibilight + hue probleem hebben opgelost dat geïntroduceerd was door de firmwareupgrade van de huebridge
Maar de stabiliteit is nog niet wat je van een tv verwacht. Tenminste als ik een tv aanzet verwacht ik, zeker als die perse in stand-by moet blijven staan, dat ie ook aangaat. En niet dat ik zie dat ie ongeveer aangaat en vervolgens niets doet en ik m dan eerst weer op stand-by moet zetten en dan weer aan.
Dat probleem ken ik ook, al gebeurt dit een stuk minder vaak dan de groen/paarse strepen. Dan zet je de TV aan en blijft het beeld zwart. Je hebt wel geluid (door de receiver), Ambilight doet het ook (en kleurt soms zelfs mee met het beeld) alleen je ziet niks. De tv uitzetten en weer aanzetten is de oplossing (workaround). Jammer dat de tv niet meteen weer aan kan na het uitzetten, je moet zeker 10-15 seconden wachten anders reageert deze niet. Soort van afsluiten van een pc ofzocommentator schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:07:
[...]
Het lijkt erop dat ze hiermee het amibilight + hue probleem hebben opgelost dat geïntroduceerd was door de firmwareupgrade van de huebridge
Maar de stabiliteit is nog niet wat je van een tv verwacht. Tenminste als ik een tv aanzet verwacht ik, zeker als die perse in stand-by moet blijven staan, dat ie ook aangaat. En niet dat ik zie dat ie ongeveer aangaat en vervolgens niets doet en ik m dan eerst weer op stand-by moet zetten en dan weer aan.
Dit is naar aanleiding van de laatste update? Die van vorige week dus??Soeski schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Dat probleem ken ik ook, al gebeurt dit een stuk minder vaak dan de groen/paarse strepen. Dan zet je de TV aan en blijft het beeld zwart. Je hebt wel geluid (door de receiver), Ambilight doet het ook (en kleurt soms zelfs mee met het beeld) alleen je ziet niks. De tv uitzetten en weer aanzetten is de oplossing (workaround). Jammer dat de tv niet meteen weer aan kan na het uitzetten, je moet zeker 10-15 seconden wachten anders reageert deze niet. Soort van afsluiten van een pc ofzo
Zoals je hebt kunnen lezen heeft mijn tv de geest gegeven.ambi1961 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:28:
[...]
Hey Borry wat is de status bij jou? Nog steeds zoals beschreven? Durf niet aan deze update te beginnen. Vreemde is dat op alle forums waar ik kijk ik geen gelijke melding zie zoals jij beschrijft.
Ik vermoed dat het defecte Ambilight de voeding of het moederboard heeft opgeblazen want de tv is nu helemaal dood.
Mijn problemen met de nieuwe sofware kan ook te maken hebben gehad dat mijn tv langzaam aan het sterven was. Het Ambilight is al meer dan drie weken defect en als er kortsluiting in een van de printjes heeft gezeten kan dat ook effect hebben gehad dat de update niet lekker ging.
Dit was voor de laatste update afgelopen weekend, dus nu ga ik weer kijken wanneer / of ik issues hebambi1961 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:40:
[...]
Dit is naar aanleiding van de laatste update? Die van vorige week dus??
Okay thanks, je begon je betoog 11-08 om 1701 met "" slechtste update"" dus ik heb het hele overlijden van jou TV daar eigenlijk aan opgehangen. Ten onrechte dus. Succes!Borry schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:45:
[...]
Zoals je hebt kunnen lezen heeft mijn tv de geest gegeven.
Ik vermoed dat het defecte Ambilight de voeding of het moederboard heeft opgeblazen want de tv is nu helemaal dood.
Mijn problemen met de nieuwe sofware kan ook te maken hebben gehad dat mijn tv langzaam aan het sterven was. Het Ambilight is al meer dan drie weken defect en als er kortsluiting in een van de printjes heeft gezeten kan dat ook effect hebben gehad dat de update niet lekker ging.
Ik ga vanavond dan toch maar een een poging doen.
Alweer een tijdje terug dat ik hier voor het laatst was, maar van de week heb ik een 49pus7170 voor weinig kunnen overnemen, en ik het eerst wat ik me bedacht was...zouden ze bij Philips eindelijk een optie hebben bedacht om de analoge tuner uit te zetten zodat ik altijd, dus vanuit ieder scherm en bij gebruik van de 'exit' toets vanzelf uit kom bij HDMI 1 (waar mijn KPN ontvanger op zit) . Uit mijn reactie maak je vast en zeker al op dat dit niet het geval is, dus ik gooi deze vraag nog maar eens er in.
Is er iemand in geslaagd om bij gebruik van 'exit" toets automatisch terug te keren bij een hdmi poort in plaats van de analoge tuner ? (nu ik er weer op let, stoor ik mij er ook mateloos aan)
Om de irritatie kracht bij te zetten vraagt de TV inmiddels ook een keer of 6 per dag of ik echt wel heel zeker weet of ik geen analoge zender wil installeren.
Is er iemand in geslaagd om bij gebruik van 'exit" toets automatisch terug te keren bij een hdmi poort in plaats van de analoge tuner ? (nu ik er weer op let, stoor ik mij er ook mateloos aan)
Om de irritatie kracht bij te zetten vraagt de TV inmiddels ook een keer of 6 per dag of ik echt wel heel zeker weet of ik geen analoge zender wil installeren.

Update gedaan, op 55PUS7600. Gister 2 uurtjes TV (via CI+) en 2 uurtjes Netflix (wifi) . Merk geen verschil, geen uitval.
Alhoewel het topic eigenlijk de 2015 modellen betreft, is dit volgens mij toch nog de beste plaats voor een vraag over de 2016 modellen (type nummer eindigend op ...01 ipv ...00).
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen bijvoorbeeld de:
-49PUS7101 voor ~ E1000
-49PUS6501 voor ~E750
-49PUS6401 voor ~E650
?
Ondanks zorgvuldig bestuderen van de specs, zie ik slechts kleine verschillen. De screen brightness is 350 of 400 Cd/m2, en de speakers 10 of 15 W. Lijkt me nauwelijks de honderden euros verschil waard....?
Wat zie ik over het hoofd? Of is de 6000 serie gewoon erg concurrerend geprijsd?
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen bijvoorbeeld de:
-49PUS7101 voor ~ E1000
-49PUS6501 voor ~E750
-49PUS6401 voor ~E650
?
Ondanks zorgvuldig bestuderen van de specs, zie ik slechts kleine verschillen. De screen brightness is 350 of 400 Cd/m2, en de speakers 10 of 15 W. Lijkt me nauwelijks de honderden euros verschil waard....?
Wat zie ik over het hoofd? Of is de 6000 serie gewoon erg concurrerend geprijsd?
Gisteren was het dan zover, mijn defecte 65PUS7600/12 is omgeruild voor een nieuwe 65PUS7601/12.
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. De tv ziet er geweldig uit en ik heb het idee dat het beeld nog mooier is dan bij de vorige tv. Dat komt misschien ook door de HDR upscaling.
Ik ben best wel veel aan het experimenteren geweest maar ik krijg het niet voor elkaar om de tv vast te laten lopen en heb het gevoel dat de software dan ook een stuk stabieler is dan bij de oude tv.
Het menu reageert erg goed en snel en doet precies wat het moet doen zonder fouten.
Een heel positief punt is dat Netflix in Dolby 5.1 op de SP/DIF-uitgang wordt doorgegeven en ik ga er van uit dat dit ook werkt op HDMI-ARC maar dat kan ik zelf niet testen.
Netflix HDR ben ik nog niet tegengekomen en vraag mij af of dit wel werkt omdat de Philips tv’s in het HDR-lijstje van Netflix niet voorkomen.
Ook de VP9 codex voor YouTube werkt goed, al lees je het niet in de specs maar hij geeft netjes aan dat 4K filmpjes worden afgespeeld in 2160 pixels.
Ook het geluid is aanmerkelijk beter dan mijn oude tv.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze oplossing die Philips geboden heeft voor mijn defecte tv en ben benieuwd of ik na een paar weken gebruik nog zo blij ben want de oude tv begon ook pas na een tijdje problemen te vertonen met de software.
Wordt misschien vervolgd….
Ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. De tv ziet er geweldig uit en ik heb het idee dat het beeld nog mooier is dan bij de vorige tv. Dat komt misschien ook door de HDR upscaling.
Ik ben best wel veel aan het experimenteren geweest maar ik krijg het niet voor elkaar om de tv vast te laten lopen en heb het gevoel dat de software dan ook een stuk stabieler is dan bij de oude tv.
Het menu reageert erg goed en snel en doet precies wat het moet doen zonder fouten.
Een heel positief punt is dat Netflix in Dolby 5.1 op de SP/DIF-uitgang wordt doorgegeven en ik ga er van uit dat dit ook werkt op HDMI-ARC maar dat kan ik zelf niet testen.
Netflix HDR ben ik nog niet tegengekomen en vraag mij af of dit wel werkt omdat de Philips tv’s in het HDR-lijstje van Netflix niet voorkomen.
Ook de VP9 codex voor YouTube werkt goed, al lees je het niet in de specs maar hij geeft netjes aan dat 4K filmpjes worden afgespeeld in 2160 pixels.
Ook het geluid is aanmerkelijk beter dan mijn oude tv.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze oplossing die Philips geboden heeft voor mijn defecte tv en ben benieuwd of ik na een paar weken gebruik nog zo blij ben want de oude tv begon ook pas na een tijdje problemen te vertonen met de software.
Wordt misschien vervolgd….
Ik ben in bezit van de 43puk7100. Sinds kort is de .93 update beschikbaar. Bij mij brengt deze update alleen maar verslechteringen. Vooral verslechteringen bij het opstarten en afsluiten van de tv. Ook regelmatige crashes. Ik heb de fabrieksinstellingen hersteld maar dat biedt geen soelaas. Hoe zijn jullie ervaringen met deze update?
hallo,
ik heb sinds gisteren een Philips 43PUS6551 4K tv met android tv.
ik heb een digitale decoder, playstation 4 en mediaspeler aangesloten aan een sony versterker en met hdmi zijn deze aparaten verbonden aan de tv.
dus het geluid dat zij spelen gaat over de boxen.
als ik youtube of netflix op mijn philips tv open en afspeel gaat het geluid over de gewone boxen niet over de versterker?
hoe kan ik dit oplossen?
ik heb een digitale decoder, playstation 4 en mediaspeler aangesloten aan een sony versterker en met hdmi zijn deze aparaten verbonden aan de tv.
als ik youtube of netflix op mijn philips tv open en afspeel gaat het geluid over de gewone boxen niet over de versterker?
hoe kan ik dit oplossen?
Volgens mij heeft dit te maken met de Easy-Link instellingen.nielsvg schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:05:
hallo,
hoe kan ik dit oplossen?
Dat zit ook bij de instelling van de luidsprekers, lsp aan, lsp uit en lsp met Easy-Link.
Als het geluid altijd over de externe boxen moet gaan zet dan de tv-luidsprekers op "uit".
Easy-Link werkt alleen goed op andere Philips apparaten volgens mij.
Zelf heb ik een Denon receiver en heb alle Easy-Link instellingen op de tv uitgeschakeld.
Dat heb ik gisteren reeds uitgezet maar dan komt er helemaal niets meer uitBorry schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:24:
[...]
Volgens mij heeft dit te maken met de Easy-Link instellingen.
Dat zit ook bij de instelling van de luidsprekers, lsp aan, lsp uit en lsp met Easy-Link.
Als het geluid altijd over de externe boxen moet gaan zet dan de tv-luidsprekers op "uit".
Easy-Link werkt alleen goed op andere Philips apparaten volgens mij.
Zelf heb ik een Denon receiver en heb alle Easy-Link instellingen op de tv uitgeschakeld.
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.
Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.
Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.