Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Het erge is, hiervoor had ik een of andere hele simpele instap 40" samsung (3 jaar geleden gekocht ivm overlijden andere tv en geen geld over voor een betere) en dat ding had praktisch geen smart functies (wel hdmi-cec) maar op technisch vlak heb ik in die 3 jaar minder problemen met dat ding gehad dan met die philips op een avondje :(

Ik heb overigens het idee dat een groot deel van de problemen uit een paar zaken komen (HDMI-CEC bijvoorbeeld) volgens mij mensen die dit een stuk minder gebruiken hebben ook echt significant minder issues.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 18:11
Veel mensen hebben wat mindere ervaringen met de Philips 2015 TV series, waaronder ik zelf (43puk7100).
Als ik alle fora rondom de 2015 tv series een beetje lees dan lijkt het vooral in de integratie van het smart tv gedeelte te zitten.
Wel is het bij mij beter geworden toen ik de tv naar de fabrieksinstellingen heb hersteld. Ik heb toen meer stabiliteit gekregen.

Naast wat problemen met wat apps (ligt vn aan de app mijn inziens, bijv. Plex) heb ik nog een probleem met het aan/ uitzetten van de tv, als ik te snel na het uitzetten de tv weer wil aanzetten dan reageert deze soms niet, en moet ik even geduld hebben. Maar ik hoef hier gelukkig niet meer de stekker uit de tv te trekken, wat ik eerder wel moest doen, bij dit probleem.

Met mijn Philips Soundbar (HTL 5160) en de HDMI cec werkt het ook nog niet stabiel, bijvoorbeeld het harder en zachter zetten van het geluid van de soundbar via de televisieafstandbediening werkt niet altijd. En die instabiliteit is wel vreemd als beide producten van Philips zijn. Schijnbaar zonder goed testen op de markt gezet.

Wat betreft updates voor de 7000 series 2015 lijn:
Het duurt nu al sinds december dat er een update is voor de 7000 series. Dat is behoorlijk lang, gezien de vervelende problemen, maar ik hoop heel erg dat deze maand een grote update beschikbaar komt die een hoop problemen oplost. Laten we hopen dat deze lange tijd is gebruikt om alles goed door te testen zodat er eindelijk een stabiele smart tv oplossing staat. Daarbij hoop ik dat je apps kan gaan sideloaden (dat wordt gemeld op een of ander forum), want ik mis nog wel behoorlijk wat apps in de Android TV play store (zoals bijv. Synology apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De 65PUS8601 is trouwens voor 2799 te krijgen: pricewatch: Philips 65PUS8601 Zwart

Vanwaar dat enorme prijsverschil met de andere winkels ?

Via de ING rentepunten kost hij 'maar' 2399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb ook een heel jaar liggen hopen dat ze hun problemen zouden oplossen.
Het werd gewoon erger iedere keer...

Gewoon terugsturen als er nog garantie is. Ze krijgen je probleem dan niet opgelost, en met wat geluk heb je een refund.
En dan kan je terug naar Panasonic, Samsung of Sony.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Iemand nog (insider) nieuws tav een software update voor de 2015 7100 series? Laatste update 16 december en nog steeds een hoop smart tv problemen (vn. stabiliteit) naast dat het aantal apps nog beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 17:11
boswei schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:54:
Iemand nog (insider) nieuws tav een software update voor de 2015 7100 series? Laatste update 16 december en nog steeds een hoop smart tv problemen (vn. stabiliteit) naast dat het aantal apps nog beperkt is.
Nee, hier ook in hoopvolle afwachting update 7600. (HDMI ARC- Spontaan herstart- Traagheid- Multisound VS Soundbar) Nogal wat issues dus, zit zelf in IT financiele wereld. Vraag mij af of ze alles durven te updaten (in 1 stap) Of dat er een paar als "known error" achter blijven :(

[ Voor 16% gewijzigd door ambi1961 op 18-03-2016 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 18-09 19:30

Borry

prutsen is mijn leven

boswei schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:54:
Zal me niets verbazen dat, gezien de problemen met de 7000 serie, ze in een keer Android 6.0 als update uit brengen en dat kan nog een paar maanden duren.
Er zijn de laatste weken van bijna alle serie's updates uit gekomen, zelfs van de 2014 serie's maar de 7000 laat nog op zich wachten.
Na alles wat ik her en der gelezen heb hebben bijna alle Android versie's van philips in meer of mindere mate problemen maar de 7000 serie spant de kroon en ik denk dat de software afdeling het niet aandurft om een update uit te brengen.
De 7000 serie heeft zoveel toeters en bellen dat er na een update altijd wel iets niet werkt.
Ik geef ze nog tijd tot ik mijn TV een jaar in bezit heb, 65PUS7600 van september, en als er niets veranderd gaat hij terug, ondanks dat, áls hij het doet, het een geweldige Tv is.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Ik ben het volledig met je eens, Borry. Ik vind het ook zo jammer, het Android TV icm Philips heeft zoveel potentie, als ze de Android TV software problemen weten op te lossen en ze bieden sideloading (voor missende app in de Google Play TV store) dan is deze televisie helemaal TOP. De processor is snel genoeg voor mij, gezien de snelheid waarmee bijvoorbeeld YouTube werkt.
Als TP Vision hoger in de hierarchie van TV fabrikanten wil komen in Europa, moeten ze deze problemen oplossen.
Ik hoop dat ze gelijk de software problemen oplossen die ik heb op Philips Soundbar HTL5160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
boswei schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:46:
Ik ben het volledig met je eens, Borry. Ik vind het ook zo jammer, het Android TV icm Philips heeft zoveel potentie, als ze de Android TV software problemen weten op te lossen en ze bieden sideloading (voor missende app in de Google Play TV store) dan is deze televisie helemaal TOP. De processor is snel genoeg voor mij, gezien de snelheid waarmee bijvoorbeeld YouTube werkt.
Als TP Vision hoger in de hierarchie van TV fabrikanten wil komen in Europa, moeten ze deze problemen oplossen.
Ik hoop dat ze gelijk de software problemen oplossen die ik heb op Philips Soundbar HTL5160.
Niet lullig bedoelt, maar kan ook aan mij liggen. welke App mis jij nou eigenlijk?. stel de vraag 100% uit nieuwgierigheid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Vooral de Synology apps, maar ook Infuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

boswei schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:13:
Vooral de Synology apps, maar ook Infuse.
Dit las ik op de blog site van Toengel:

Für die 2015er und die kommenden 2016er Philips Android-TV-Geräte wird es mit einem kommenden Firmware-Update nun auch die Möglichkeit geben, Apps aus anderen Quellen ohne Hindernisse installieren zu können.

Vrij vertaald komt het er op neer dat er een firmware update aankomt voor de 2015 en 2016 modellen die het mogelijk moet maken om app's uit andere bronnen te installeren.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Bedankt! Dit had ik idd ook al gelezen op dat forum. Ik kijk ernaar uit! Hopelijk komt de update niet ergens in de zomer. Dan zit ik in de tuin en niet voor de tv, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 16:34

Michelli

LL.M

Ik ben op zoek naar een smart tv voor mijn opa, omdat hij in het bejaardentehuis waar hij sindskort woont alleen een collectieve aansluiting van Ziggo heeft en daardoor geen Fox Sports kan bestellen (en hij kijkt eigenlijk alleen maar voetbal). Klopt het dat op de nieuwe Android based tv's deze app beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Michelli schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 01:39:
Ik ben op zoek naar een smart tv voor mijn opa, omdat hij in het bejaardentehuis waar hij sindskort woont alleen een collectieve aansluiting van Ziggo heeft en daardoor geen Fox Sports kan bestellen (en hij kijkt eigenlijk alleen maar voetbal). Klopt het dat op de nieuwe Android based tv's deze app beschikbaar is?
De app is beschikbaar op Android TV echter verdiep je goed in welk merk en type je koopt. Zoals je hier leest zijn er bij Philips nogal wat problemen... Bij Sony weet ik het niet, maar daar krijg ik de indruk dat er veel problemen waren, maar dat die inmiddels behoorlijk zijn opgelost. Zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Eindelijk voortgang op mijn 43puk7100 in relatie tot de Plex app en Plex Media server op Synology nas!
De deze week uitgekomen (downloads: Plex Media Server 0.9.16.2) Plex Media Server is stabiel i.c.m. Android TV Plex app. Hiermee had ik lange tijd problemen. Eindelijk kan ik stabiel media streamen vanaf mijn nas (DS716+). Dat werkte eerder niet en ik heb hiervoor meerdere apps geprobeerd, maar elke keer bugs of niet ladende ondertiteling, etc.. Kodi vind ik persoonlijk omslachtig in het gebruik en ik had hiermee audio problemen. Ik wil gewoon een simpele mooi vormgegeven app, en dat is Plex of Synology DSVIDEO (nog niet beschikbaar). Misschien is deze info ook voor iemand anders interessant.

Overigens bevestigd dit ook maar weer mijn beeld. Tegenwoordig wordt veel technologie (zelfs Apple doet het) te vroeg op de markt gebracht. Ze brengen de hardware op de markt maar het duurt vaak min. een half jaar voordat er goede ondersteuning is en apps stabiel zijn. Je kunt tegenwoordig beter een 1 jaar oud product kopen ipv het allernieuwste, dat scheelt je een hoop frustratie. Past misschien bij de gekozen (software)ontwikkel methodiek Continious Devolopment, waarbij je ervoor kiest om gewoon bugs soms naar productie te brengen en vervolgens vanuit daar verder te verbeteren. Kan ook zijn dat er tegenwoordig zoveel apparten geintroduceerd worden dat het niet bij te benen voor software developers..

[ Voor 31% gewijzigd door boswei op 20-03-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Overigens, nog meer mensen die last hebben van de youtube app die soms 'opeens' filmpjes te traag afspeelt?
ik gebruik hem dagelijks (aflevering Jokie en Jet met zoontje kijken voor slapen gaan) maar ik denk een 2 van de 10 keer speelt de app een filmpje gewoon een kwart langzamer af :S

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Je zou bijna denken dat de update(s) onderweg zijn: http://toengel.net/philip...le-qm163e-qm164e-1-11-16/ we komen nu in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Ik zag de update ook. Ik vermoed ook dat het niet al te lang meer kan duren. Als het nog een maand duurt verwacht ik echt flinke verbeteringen (Android tv 6.0). Misschien hebben ze als compensatie wel HDR toegevoegd. Maar ik weet niet of mijn 7100 dat hardwarematig ondersteund. Zou wel top zijn!

Overigens als je al die updates ziet krijg je ook wel wat respect voor die software afdeling. Wat een support moeten ze overal op leveren, ik snap best dat dit niet heel makkelijk is. Overigens neem ik wel aan dat ze het redelijk gestroomlijnd hebben en dat er een gezamenlijke software basis waarvan de software wordt met de kleine hardware verschillen. Anders is het niet te doen...

[ Voor 3% gewijzigd door boswei op 23-03-2016 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
boswei schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:59:
Ik zag de update ook. Ik vermoed ook dat het niet al te lang meer kan duren. Als het nog een maand duurt verwacht ik echt flinke verbeteringen (Android tv 6.0). Misschien hebben ze als compensatie wel HDR toegevoegd. Maar ik weet niet of mijn 7100 dat hardwarematig ondersteund. Zou wel top zijn!

Overigens als je al die updates ziet krijg je ook wel wat respect voor die software afdeling. Wat een support moeten ze overal op leveren, ik snap best dat dit niet heel makkelijk is. Overigens neem ik wel aan dat ze het redelijk gestroomlijnd hebben en dat er een gezamenlijke software basis waarvan de software wordt met de kleine hardware verschillen. Anders is het niet te doen...
Hmm, denk dat je die verbeteringen wel kunt vergeten. Zie dat het nieuwe topmodel (8901) ook Android 5.1 heeft. Dus die 6.0 daar zijn ze nog niet aan toe. Als je de changelogs van de andere modellen bekijkt mogen we blij zijn als ze stabiliteit en HDMI-ARC weten op te lossen. :? En de nieuwe modellen 7181 7101 7601 staan voor het voorjaar op de rol. Ga er maar vanuit dat er voor "onze" modellen het hoognodige gedaan wordt en verder niet al te veel.

[ Voor 7% gewijzigd door ambi1961 op 23-03-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Ik begrijp je reactie maar er komen ook nog steeds updates voor de 2014 series uit. Dus misschien duurt het gewoon even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:33:
[...]

Hmm, denk dat je die verbeteringen wel kunt vergeten. Zie dat het nieuwe topmodel (8901) ook Android 5.1 heeft. Dus die 6.0 daar zijn ze nog niet aan toe. Als je de changelogs van de andere modellen bekijkt mogen we blij zijn als ze stabiliteit en HDMI-ARC weten op te lossen. :? En de nieuwe modellen 7181 7101 7601 staan voor het voorjaar op de rol. Ga er maar vanuit dat er voor "onze" modellen het hoognodige gedaan wordt en verder niet al te veel.
Android 6 is voor Tv's ook nog niet vrijgegeven, die komt pas half april en dan moet hij nog aangepast worden aan de specifieke toestellen.
Het wordt zeker half mei voordat het beschikbaar is voor Sony en Philips Tv's.
Zie hier; http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1452861632
Op dit moment is mekkeren over Android 6 voor Tv's nog niet reëel.

[ Voor 3% gewijzigd door Borry op 23-03-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
'Mekkeren' roept weer zo'n negatief gevoel op. Zo is het niet bedoelt door mij, het was meer 'wishful thinking'. Realistisch denkend weet ik ook dat het vermoedelijk najaar word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:58
boswei schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:47:
Ik begrijp je reactie maar er komen ook nog steeds updates voor de 2014 series uit. Dus misschien duurt het gewoon even..
Ik heb meer dan een jaar een 2014 model gehad en de updates die daarvoor uitkwamen losten weinig tot niets op, sterker nog ze voegden regelmatig nieuwe problemen toe.
boswei schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:14:
'Mekkeren' roept weer zo'n negatief gevoel op. Zo is het niet bedoelt door mij, het was meer 'wishful thinking'. Realistisch denkend weet ik ook dat het vermoedelijk najaar word.
Realistisch denkend komt een dergelijke update er nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
kwiebus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:06:
[...]

Ik heb meer dan een jaar een 2014 model gehad en de updates die daarvoor uitkwamen losten weinig tot niets op, sterker nog ze voegden regelmatig nieuwe problemen toe.

[...]

Fijn om te lezen dat je geen enkel lichtpuntje ziet. Ik zie ze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Philips heeft een update uigebracht voor verschillende 2015 modellen om apps van andere bronnen te laden.

http://toengel.net/philip...r-android-tvs-verfuegbar/

Alleen de 7000 serie zit er #&$@%& weer eens een keer niet bij. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
kwiebus schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:06:
[...]

[...]

Hier exact dezelfde ervaringen.
4 of 5 updates gehad, maar geen enkel probleem werd opgelost. TV werd na elke update onstabieler.
Heb die teruggegeven als die 1 jaar oud was. En nu speelt hier al dik 2 maand een Panasonic.
De stekker is nog niet uit het stopcontact geweest, en dat moest ik vroeger meerdere keren per week doen.

Afblijven...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:58
Borry schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:57:
Philips heeft een update uigebracht voor verschillende 2015 modellen om apps van andere bronnen te laden.

http://toengel.net/philip...r-android-tvs-verfuegbar/

Alleen de 7000 serie zit er #&$@%& weer eens een keer niet bij. :( :( :(
Dat is waarschijnlijk een kwestie van prioriteiten stellen, de update is voor TVs met een MediaTek chipset en de 7000 serie heeft een Marvell chipset.

Zie: http://toengel.net/philip...Blog_TV-Overview_2015.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
Heb trouwens nu al een tijdje stabiele situatie (PUS7600). Ik laat de TV standby staan, ik heb een tijdje de stekkerdoos waar hij inzet met een schakelaar uit-aan gezet maar daar ben ik mee gestopt. TV staat standby en ik zet deze aan dmv een rustige druk op de AB. Dus niet "lang" indrukken. Vervolgens gaat witte standby lichtje uit en Philips logo gaat branden. 20 seconden geduld en er is beeld. Even komt er een melding in beeld van de CI+ module maar die verdwijnt weer snel. Gebruik het smartgedeelte vrijwel niet. Op Netflix na. Kijk daar deze weken dagelijks naar een serie. Hop dus 1 x heen en terug tussen TV en Netflix. Zit alleen met 1 aandachtspunt. Bij sommige beelden heb ik wat "last" van ghosting. Vooral als iemand bijvoorbeeld langs een hek loopt (veel verticale lijnen) of iemand loopt langs een bloemenveld dan lijkt het meer op te vallen. Heeft iemand hier een tip? Heb best wat met deb instellingen lopen stoeien maar helemaal weg heb ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb een 49PUK7150. Alle bronnen (mediaspeler, settop box, PS3, etc.) zijn via mijn receiver met HDMI aangesloten op de HDMI 1 ingang van de TV. Ik gebruik een Harmony Remote. Het lukt mij echter niet om van het Smart TV gedeelte te switchen naar een andere bron (lees: de receiver). De Harmony geeft het signaal te schakelen naar HDMI 1, maar er gebeurt dan niets.
Heeft iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

obelix998 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:48:
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende: ik heb een 49PUK7150. Alle bronnen (mediaspeler, settop box, PS3, etc.) zijn via mijn receiver met HDMI aangesloten op de HDMI 1 ingang van de TV. Ik gebruik een Harmony Remote. Het lukt mij echter niet om van het Smart TV gedeelte te switchen naar een andere bron (lees: de receiver). De Harmony geeft het signaal te schakelen naar HDMI 1, maar er gebeurt dan niets.
Kan zijn dat de signalen van de Harmony te kort zijn, kijk anders even op het Harmony forum en stel daar ook de vraag.
Ze hebben mij in het verleden ook goed geholpen.

http://www.harmony-forum.nl/

Ook de help service van Logitech zelf is erg goed en klant vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
obelix998 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:48:
Ik heb dit "probleem" ook. Als we Netflix gekeken hebben of de Media Player, dan kan ik niet terug naar de Ziggo Horizon box zonder de AB van de TV te bedienen.
De Harmony is eigenlijk té "slim". Het SMART gedeelte van je TV wordt gewoon gebruikt terwijl de TV op HDMI 1 blijft staan. Zo geeft de TV het geluid door aan mijn receiver, via HDMI 1 dus. (ARC).
Als ik op de Harmony dan weer op "TV" druk, wil hij het volgende doen:

TV: HDMI 1 (maar dit is al zo en Harmony weet dat dit niet veranderd is, dus doet er niks mee)
Receiver: HDMI 1 (maar dit is al zo en Harmony weet dat dit niet veranderd is, dus doet er niks mee)
Ziggo Horizon box: Aanzetten (dat lukt)

Daarom gebeurt er bij mij dus niks anders dan dat de Horizon box aan gaat. Ik zit dan nog steeds tegen Netflix of de Media Player aan te kijken. Als ik dan zelf op de AB van de TV nogmaals kies voor HDMI 1 (je kan in je TV menu zien dat hij daar al/nog op staat) dan gaat Netflix weer weg. Of ik moet bewust Netflix afsluiten en Smart-TV gedeelte afsluiten, maar dan is kiezen voor HDMI 1 sneller.
Ik weet ook nog niet hoe ik dit slim op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 15:41
Nu het hierboven toch over de Ziggo Horizon box gaat, hebben meer mensen last van regelmatig wegvallend beeld i.c.m. met een Samsung Horizon TV?

Mijn tv (48pus7600) geeft random een paar seconden zwart beeld, en er verschijnt ook inclusief spelfout ;) : Geen Signal.

De horizon TV hangt aan mijn Harman Kardon BDS 580, welke het beeld weer op de tv uitstuurt. Het uitvallen van het beeld heb ik bij andere apparaten aangesloten op de Harman Kardon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
@Soeski: het probleem is dan wellicht op te lossen door het commando HDMI 1 apart in te programmeren bij de 'extra knoppen' (uiteraard is dat afhankelijk van de Harmony die je hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
obelix998 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:40:
@Soeski: het probleem is dan wellicht op te lossen door het commando HDMI 1 apart in te programmeren bij de 'extra knoppen' (uiteraard is dat afhankelijk van de Harmony die je hebt).
Ik heb dit inderdaad ook al geprobeerd, maar door simpelweg nogmaals HDMI 1 te kiezen (via de Harmony) gebeurt er niks. De TV staat immers al op HDMI 1. Als ik dit op de AB van de TV doe (via Sources) dan werkt het wél. Ik moet daar dus nog even verder mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Soeski schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Ik heb dit inderdaad ook al geprobeerd, maar door simpelweg nogmaals HDMI 1 te kiezen (via de Harmony) gebeurt er niks. De TV staat immers al op HDMI 1. Als ik dit op de AB van de TV doe (via Sources) dan werkt het wél. Ik moet daar dus nog even verder mee spelen.
Je kunt in de meeste Harmony's reeksen aanmaken.
Als je een reeks aanmaakt " bronnen -->. Ok" ben je klaar.
Heeft bij mij ook even gewerkt.
De reden dat ik de Harmony niet meer gebruik is dat hij een zoveel signalen uitzend dat mijn Tv zich er in verslikte en vaak vastliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Sinds gisteren heb ik wat issues met mijn 55PUK7100. Allereerst is de TV-gids (EPG) leeg en toont de melding "No channel information available". De EPG ziet er daarnaast ook anders uit dan normaal. Ten tweede zie ik geen programma informatie meer bij het wisselen van kanalen. Misschien dat dit ook te maken heeft met de lege EPG(?). Zijn er meer mensen bekend met dit probleem?

EDIT 27-3-2016:

Het herinstalleren van de zenders heeft het probleem verholpen, de EPG is nu weer gevuld :).
Tevens kan ik nu ook casten van mijn Nexus 7 naar mijn TV. Dit werkte weer na het updaten van de Google Cast app op zowel de TV als op de tablet!

[ Voor 25% gewijzigd door Hayo op 27-03-2016 10:46 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Het lijkt er op dat er nieuwe firmware in omloop is die nog niet officieel is vrijgegeven, QV151E 0.5.38.41

Kwam het hier tegen:
http://forum.xda-develope...ndroid-tv-t2935545/page70

Met deze link is het te downloaden:
https://www.wetransfer.co...f4ed20160325092028/e35aa7

Wie durft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik heb hem geprobeerd maar op mijn 48PUS7600 wordt de autorun.upg niet herkend als ik via lokale update -> USB probeer te updaten.

EDIT: Dat lag dus aan de USB-stick. Andere stick werkte wel. Installatie ging goed, nu nog kijken of de stabiliteit verbeterd is :) Netflix doet in elk geval nog geen 5.1 audio :(

[ Voor 27% gewijzigd door Mr Magic op 27-03-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Volgens mij is de nieuwe firmware release voor de 7000 2015 series dichtbij...

Toch heb ik gisteren een Apple TV 4 gekocht omdat ik het hele Android TV zwaar vind tegenvallen. En wat is dat een verademing qua bediening, snelheid, stabiliteit en qua visuele vormgeving van de menu's. Mensen, vergeet Android TV en koop een Apple TV4, voor het smart gedeelte van je tv.
Ik kan zelfs met de Apple TV afstandsbediening het geluid op mijn Philips Soundbar via HDMI CEC bedienen en de tv aan/uitzetten. Dat werkt op mijn Philips TV afstandsbediening heel onstabiel icm Philips Soundbar, wat behoorlijk irriteert. Het is echt ongelofelijk dat dit niet werkt, hetzelfde merk moet toch werken, dacht ik toen.
Op de Apple TV 4 is het tv beeld super strak, helaas alleen geen 4k beeld. Maar wel 1080p, 60hz.

[ Voor 18% gewijzigd door boswei op 28-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Mr Magic schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:06:
[...]

Ik heb hem geprobeerd maar op mijn 48PUS7600 wordt de autorun.upg niet herkend als ik via lokale update -> USB probeer te updaten.

EDIT: Dat lag dus aan de USB-stick. Andere stick werkte wel. Installatie ging goed, nu nog kijken of de stabiliteit verbeterd is :) Netflix doet in elk geval nog geen 5.1 audio :(
Ik vind het knap dat je het durft. _/-\o_
Ben je verder nog opmerkelijke dingen tegen gekomen?
Zelf wacht ik nog even omdat het mij is opgevallen dat het UPG bestand kleiner is dan de vorige bestanden.
003.120.175 = 874 Mb
005.038.008 = 902 Mb
005.038 028 = 919 Mb
005.038.041 = 821 Mb

Update:
Het lijkt er op dat de software .041 is niet van Philips / TP-Vision is maar van het XDA-Developer forum.
Zie link: http://toengel.net/philip...-hevc-fuer-7xx0-und-8700/
Dat is vermoedelijk ook de reden dat er niets aan stabiliteit en 5.1 voor Netfix is gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Borry op 28-03-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
Die software komt echt wel van Philips/TP Vision af, het is alleen een gelekte versie die waarschijnlijk bij een dealer vandaan komt of zo.

Het is echt niet zomaar mogelijk om "eigen" software op je TV te zetten, daar zitten gewoon beveiligingen op zoals signing met een certificaat van Philips/TV Vision.

De build date van de .41 software is overigens 26 februari, dus hopelijk komen er in de uiteindelijke versie nog wat fixes bij. Heb ook al ontdekt dat HDMI CEC nog steeds fout gaat met m'n receiver: na het uitzetten van alle apparatuur wordt m'n receiver weer aangezet door de TV (terwijl de TV zelf gewoon in standby blijft staan).

[ Voor 35% gewijzigd door Mr Magic op 28-03-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Mr Magic schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:57:
De build date van de .41 software is overigens 26 februari, dus hopelijk komen er in de uiteindelijke versie nog wat fixes bij. Heb ook al ontdekt dat HDMI CEC nog steeds fout gaat met m'n receiver: na het uitzetten van alle apparatuur wordt m'n receiver weer aangezet door de TV (terwijl de TV zelf gewoon in standby blijft staan).
Ik ben dan heel benieuwd naar de 'echte' software.
Ik had toch wel gehoopt dat HDMI-CEC, iets wat mijn 300 euro samsung niet-eens-smart TV al vlekkenloos doet toch wel eens werkende zou zijn op de Philips.
Misschien dat het systeem dan wel een stuk stabieler word, dat zou dan een klein voordeeltje zijn.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Wat ik nog wel graag zou willen is ARC gebruiken zónder dat CEC aan moet staan. Ik vind het echt onhandig dat mijn receiver automatisch aan gaat en reageert op de TV aan/uit. Helaas moet dit aan staan om geluid van Netflix / Youtube ook via de receiver te laten gaan (ARC). :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powermage
ik heb de gelekte software geinstalleerd, ik heb geen keiharde bewijzen, maar ik heb t idee dat de TV in iedergeval een stuk stabieler werkt, HDMI-CEC nog niet helemaal goed helaas, maar tot nu toe geen uitval meer gehad.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Powermage schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:54:
ik heb de gelekte software geinstalleerd, ik heb geen keiharde bewijzen, maar ik heb t idee dat de TV in iedergeval een stuk stabieler werkt, HDMI-CEC nog niet helemaal goed helaas, maar tot nu toe geen uitval meer gehad.
Zo! Jij durft _/-\o_ Vraagje: aan wat merk jij dat HDMI-CEC nog niet lekker werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Diverse zaken merk ik.
Meestal is dat je vanuit een hdmi source (via de receiver) terug naar de TV het geluid niet mee geschakeld word via HDMI-Cec (receiver blijft op zijn HDMI source ipv TV), wissel je nog eens naar HDMI en terug naar TV gaat het wel goed.

Daarnaast selecteer je bijvoorbeeld de Kodi (met een cec module) en staat deze in standby dan maakt cec hem niet wakker zoals zou moeten maar schakelt hij naar de chromecast toe.

Voordelen wat ik nu merk:
Tv is geen een keer meer gecrasht tot nu toe / reset sinds die software er op staat
Youtube loopt beter (had 1 op de 5 keer ongeveer dat een filmpje te traag afspeelde, dat is nu ook nog niet voor gekomen).

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Powermage schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:51:
Diverse zaken merk ik.
Meestal is dat je vanuit een hdmi source (via de receiver) terug naar de TV het geluid niet mee geschakeld word via HDMI-Cec (receiver blijft op zijn HDMI source ipv TV), wissel je nog eens naar HDMI en terug naar TV gaat het wel goed.

Daarnaast selecteer je bijvoorbeeld de Kodi (met een cec module) en staat deze in standby dan maakt cec hem niet wakker zoals zou moeten maar schakelt hij naar de chromecast toe.

Voordelen wat ik nu merk:
Tv is geen een keer meer gecrasht tot nu toe / reset sinds die software er op staat
Youtube loopt beter (had 1 op de 5 keer ongeveer dat een filmpje te traag afspeelde, dat is nu ook nog niet voor gekomen).
Oke, nou ben benieuwd straks. HDMI-CEC herken ik direct. En hoop idd dat ze dit en de stabiliteit weten te herstellen , zou al heel wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Voor mij is het alleen nog het aanzetten, als ze dat fixen ben ik blij. Elke dag paarse en groene strepen of een trillend grijsachtig beeld dat "rolt". Dan moet de TV weer uit en aan, dan is het goed. Echt superslordig en zou bij geen enkele TV moeten gebeuren wat mij betreft. De dealer was 1x bij mij thuis en toen wilde ik het laten zien... je raadt het al, toen ging het in 1x goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

@Powermage;
Ik ben erg nieuwsgierig;
Wat zijn je bevindingen na vijf dagen?
Heb je al apps van derden geinstalleerd?

Ik blijf het raar vinden dat de build van 26 februari nog steeds niet door Philips/TP-Vision is vrij gegeven.
Wat is hier aan de hand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Misschien is die nog niet helemaal stabiel? Zoals de huidige releases? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Borry schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:37:
@Powermage;
Ik ben erg nieuwsgierig;
Wat zijn je bevindingen na vijf dagen?
Heb je al apps van derden geinstalleerd?

Ik blijf het raar vinden dat de build van 26 februari nog steeds niet door Philips/TP-Vision is vrij gegeven.
Wat is hier aan de hand? :?
Ik heb de firmware ook geïnstalleerd een aantal dagen terug, maar ik zou het niet aanraden om dat ook te doen! Het is er naar mijn mening niet beter op geworden. Spontane vastlopers/reboots en dan krijg je soms dat Android opstart scherm wat je altijd krijgt na een update, dat ie al die apps aan het bijwerken gaat. En dat komt elke keer terug naar zo'n vastloper. In het algemeen gebruik merk ik geen (snelheid)verbeteringen, vooral geen stabiliteit tav HDMI-CEC. En het sideloaden heb ik geprobeerd met een Synology DSVideo app echter werkt dan de bediening niet van de afstandsbediening, dus schijnbaar moet er door Synology ook nog een aparte app voor Android TV worden uitgebracht om het te laten werken.

Ik heb de indruk dat deze (onofficieel) release behoorlijk veel lijkt op de huidige officiele firmware, dus dezelfde bugs heeft. Ik heb de tv ook een hersteld naar fabrieksinstellingen dus daar ligt het niet aan.

Ik zou wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

boswei schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:45:
[...]

Ik heb de firmware ook geïnstalleerd een aantal dagen terug, maar ik zou het niet aanraden om dat ook te doen! Het is er naar mijn mening niet beter op geworden. Spontane vastlopers/reboots en dan krijg je soms dat Android opstart scherm wat je altijd krijgt na een update, dat ie al die apps aan het bijwerken gaat. En dat komt elke keer terug naar zo'n vastloper. In het algemeen gebruik merk ik geen (snelheid)verbeteringen, vooral geen stabiliteit tav HDMI-CEC. En het sideloaden heb ik geprobeerd met een Synology DSVideo app echter werkt dan de bediening niet van de afstandsbediening, dus schijnbaar moet er door Synology ook nog een aparte app voor Android TV worden uitgebracht om het te laten werken.

Ik heb de indruk dat deze (onofficieel) release behoorlijk veel lijkt op de huidige officiele firmware, dus dezelfde bugs heeft. Ik heb de tv ook een hersteld naar fabrieksinstellingen dus daar ligt het niet aan.

Ik zou wachten...
Bedankt voor de reactie, ik denk dat ik inderdaad even wacht.
Misschien wel, tegen beter weten in, tot Android 6 wordt aangeboden.
Toch lijkt het mij niet onmogelijk omdat er ondertussen voor alle series een of meerdere updates zijn uitgebracht behalve voor de 7000 serie.
Ik denk dat de .041 update ook op zich laat wachten omdat het eigelijk niets verbeterd.
Het klinkt misschien naiëf maar ik hoop toch een dezer dagen dat 6.0 wordt uigebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Ik vind ook lastig in te schatten waar nu eigenlijk de problemen liggen. Als je kijkt in de Android Google play (Butik) store zie ik ook updates staan van belangrijke componenten van Android TV, zoals bijvoorbeeld de Android TV launcher en webview. Ik heb de indruk dat ook gedeeltelijk hieraan kan liggen dat er bugs zijn in het smart tv gedeelte. Maar dit verklaart natuurlijk niet de problemen die er zijn met HDMI CEC en de soms verschillende kleuren strepen in het beeld (op te lossen door aan/uit te zetten).
Onlangs had ik even een AppleTV en die werkte een stuk stabieler samen met mijn Philips Soundbar met HDMI-CEC. Toen baalde ik wel een beetje aangezien ik dan denk dat een Philips TV stabiel samen zou moeten werken met een philips Soundbar, op basis van HDMI-CEC. Maar schijnbaar dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
boswei schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:18:
Ik vind ook lastig in te schatten waar nu eigenlijk de problemen liggen. Als je kijkt in de Android Google play (Butik) store zie ik ook updates staan van belangrijke componenten van Android TV, zoals bijvoorbeeld de Android TV launcher en webview. Ik heb de indruk dat ook gedeeltelijk hieraan kan liggen dat er bugs zijn in het smart tv gedeelte. Maar dit verklaart natuurlijk niet de problemen die er zijn met HDMI CEC en de soms verschillende kleuren strepen in het beeld (op te lossen door aan/uit te zetten).
Onlangs had ik even een AppleTV en die werkte een stuk stabieler samen met mijn Philips Soundbar met HDMI-CEC. Toen baalde ik wel een beetje aangezien ik dan denk dat een Philips TV stabiel samen zou moeten werken met een philips Soundbar, op basis van HDMI-CEC. Maar schijnbaar dus niet.
Klopt, als je dat hele SmartTV gedoe achterwege laat heb je een behoorlijke TV . En klopt2, het is onwaarschijnlijk dat een Philips TV niet behoorlijk connect met een Philips Soundbar. Wellicht omdat de 1 van Chinese afkomst is en de ander weer ergens anders vandaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

De soundbar's worden gemaakt door Gibson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Ja, ik had al begrepen van de Philips support medewerker die ik vandaag heb gebeld dat de Soundbar totaal los van de tv's staan. Ook totaal niet met elkaar getest worden. Onbegrijpelijk! Zou juist de toegevoegde waarde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Philips gaat seeds meer naar een kantoor bedrijf.
Ze maken alleen nog medische apparatuur en de rest wordt, of in licentie gemaakt, of de naam mag nog een tijdje gebruikt worden.
Het duurt dan ook geen vijf jaar meer dat de naam Philips van de Tv' s verdwijnt naar mijn idee.
Dus alles wat je aan consumenten elektronika van Philips koopt is in werkelijkheid géén Philips meer.
Ik heb pas geleden nog een scheerapparaat gekocht en ik twijfel er sterk aan of dit wel een echte Philips is.

p.s. @ boswei:
Heb je bij het sideloaden in het menu bij " Android instellingen " wel " apps van onbekende bron " aan gezet?

[ Voor 11% gewijzigd door Borry op 07-04-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Borry schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:59:
Philips gaat seeds meer naar een kantoor bedrijf.
Ze maken alleen nog medische apparatuur en de rest wordt, of in licentie gemaakt, of de naam mag nog een tijdje gebruikt worden.
Het duurt dan ook geen vijf jaar meer dat de naam Philips van de Tv' s verdwijnt naar mijn idee.
Dus alles wat je aan consumenten elektronika van Philips koopt is in werkelijkheid géén Philips meer.
Ik heb pas geleden nog een scheerapparaat gekocht en ik twijfel er sterk aan of dit wel een echte Philips is.

p.s. @ boswei:
Heb je bij het sideloaden in het menu bij " Android instellingen " wel " apps van onbekende bron " aan gezet?
Ik heb idd sideloaden aangezet, anders kon ik de Synology app niet installeren (middels .apk en Explorer app in Butik). Conclusie: niet alle apps uit de normale Google Play store zijn geschikt voor de tv. Het zit dan denk ik vooral in de aanpassing van de app voor het gebruik van een TV afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Waar te downloaden??? Kan het nergens vinden.
Kom wel deze changelog tegen;

Changelog:
QV151E_R0.5.38.52 (software creation: 23 march 2016 / software publish-date: 6 april 2016)
- Replacer for the 5.38.28 [71XX, 7600 (including 65PUS7600 bom 2) , 8700 series]
- New pre-defined channel list for Switzerland
- Fix for TV Hang-up / Reboot when Scart device is connected
- Data Partition corruption recovery implemented
- Improvement for TV not waking up from standby
- Google Security Patches and CTS fixes

[ Voor 46% gewijzigd door Borry op 07-04-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Ja, vreemd, ik kan de firmware ook niet vinden. Ach, kan er ook nog wel bij... lang genoeg moeten wachten al. Waarschijnlijk zal de firmware morgen wel al online komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Gevonden!
https://www.p4c.philips.c...eldct=FHI&scy=AA&slg=AENt

Update:
Heb hem geinstalleerd.
Let op dat je de castreceiver update weer verwijdert anders werkt casting niet meer!
Verder nog geen rare dingen gezien alleen jammer dat Netflix nog steeds niet 5.1 is.

[ Voor 40% gewijzigd door Borry op 08-04-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Top! De firmware is nu ook beschikbaar op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Lees net op Toengel.net volgende : "HEVC bei DVB-T2 HD geht nicht!" en "Mehrkanal Ton Ausgabe funktioniert leider immer noch nicht, weder über Netflix noch über TV Audio"
Dit laatste is erg jammer natuurlijk. DTS staat als 1 van de topics in de advertenties van deze serie.
Maar deze is dan wel weer erg prettig om te lezen : "Firmware läuft sehr gut und stabil. Apps unbekannter Herkunft werden nun erlaubt." Dus als deze update in ieder geval een stabiele TV oplevert komen we een heel eind. ga de discussie mbt DTS nog wel eens aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Netflix zend niet uit in DTS maar in Dolby Digital 5.1.
Het DTS geluid heeft alleen betrekking op de luidsprekers van de Tv zelf.

Dit staat in de folder te lezen;
DTS eersteklas geluid
Geweldige TV-luidsprekers vereisen een
krachtige verwerkingsprocessor die de
zuiverheid van de oorspronkelijke
audiocontent behoudt. De DTS Premium-suite
is ontworpen om te kunnen leveren wat
consumenten mogen verwachten van
hoogwaardige geluidsverwerking:
meeslepende Surround Sound met diepe, volle
bastonen en kristalheldere dialogen, ook op
een maximaal volumeniveau. Zonder
schommelingen, kraken, of vervorming.

Dat de firmware stabiel loopt kun je na één dag nog niet zeggen, ik heb de eerst vastloper al gehad na het kijken naar Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:22:
Netflix zend niet uit in DTS maar in Dolby Digital 5.1.
Het DTS geluid heeft alleen betrekking op de luidsprekers van de Tv zelf.

Dit staat in de folder te lezen;
DTS eersteklas geluid
Geweldige TV-luidsprekers vereisen een
krachtige verwerkingsprocessor die de
zuiverheid van de oorspronkelijke
audiocontent behoudt. De DTS Premium-suite
is ontworpen om te kunnen leveren wat
consumenten mogen verwachten van
hoogwaardige geluidsverwerking:
meeslepende Surround Sound met diepe, volle
bastonen en kristalheldere dialogen, ook op
een maximaal volumeniveau. Zonder
schommelingen, kraken, of vervorming.

Dat de firmware stabiel loopt kun je na één dag nog niet zeggen, ik heb de eerst vastloper al gehad na het kijken naar Netflix
.
Klopt! , ik had ook de term "Multisound" moeten gebruiken. Deze staat bij mij uit (op advies van Servicedesk) ivm problemen Multisound vs Soundbar HDMI_ARC!!
En jammer, dat je nu een vastloper hebt gehad :'(
Edit: Om toch de volledige DTS wel te benutten heb ik mijn mediaplayer aan de soundbar hangen zodat het geluid in dat geval wel oke is. Alleen Dolby van TV zenders heb ik dus stereo.

[ Voor 6% gewijzigd door ambi1961 op 08-04-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb met de nieuwe software alvast één probleempje gevonden, ik heb géén geluid meet over SPDIF optisch naar mijn receiver. :(
Heb alle instellingen nagelopen en ook een factory reset gedaan maar geen oplossing.
Hoe zit dat bij jullie?

p.s. Ik heb het ook op het Philips Support Forum gemeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Borry op 10-04-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Vond een 2e issue, gebruik de "backtoets" van de AB om te wisselen tussen de 2 laatste zenders. Deze functie werkt sinds de update niet meer.
Heb na een weekeinde TV kijken wel het idee dat de TV stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:13:
Ik heb met de nieuwe software alvast één probleempje gevonden, ik heb géén geluid meet over SPDIF optisch naar mijn receiver. :(
Heb alle instellingen nagelopen en ook een factory reset gedaan maar geen oplossing.
Hoe zit dat bij jullie?

p.s. Ik heb het ook op het Philips Support Forum gemeld.
@Borry, TV na de update 5 minuten van stroom gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:26:
[...]

@Borry, TV na de update 5 minuten van stroom gehaald?
Jazeker! Helemaal volgens het protocol.
Als ik tijd heb zal ik hem een keer helemaal resetten, dus geen fabrieksinstellingen maar " Tv opnieuw installeren " .
Is wel een behoorlijke klus want dan staat alles op 0, of hij net uit de doos komt.

[ Voor 32% gewijzigd door Borry op 11-04-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Jammer, nog niks voor de 8601 qua firmware. Als ik zie dat ze voor de 7xxx een "improvement for waking up from standby" hebben gemaakt hoop ik dat ze op de 8601 ook weer wat problemen oplossen met aanzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Na de update: Naar Netflix en weer terug naar TV, geen geluid via de soundbar. Nog iemand met vergelijkbare problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
ambi1961 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:35:
Na de update: Naar Netflix en weer terug naar TV, geen geluid via de soundbar. Nog iemand met vergelijkbare problemen?
nee, die problemen herken ik niet op mijn 43puk7100 en Philips Soundbar HTL5160.
Sowieso moet ik zeggen dat ik steeds meer Netflix kijk via de optie op de KPN ITV decoder. Dat werkt supersnel (blijft op de achtergrond actief) bij het opstarten maar ook in het gebruik. Enige nadeel is dat het 1080 is ipv 4k, maar ja, ik zie dat verschil toch al niet zo goed (het is tenslotte ook nog eens gecompressed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 15:41
3 dagen geleden mijn 48PUS7600 geupdate.

Sideloaden werkt en is een goede toevoeging.

De tv lijkt ook wel wat stabieler, alhoewel de TV gisteren niet uit stand-by wilde komen.

Bij mij werkt HDMI-ARC icm met mijn Harman Kardon BDS-580 na de update helemaal niet meer, voorheen was het vaak geluk hebben als het wel werkte.
Google casting werkte weer na het verwijderen van de update uit de Play Store 8)7 . Maar helaas, na 4-5 filmpjes gekeken te hebben is heel het beeld verstoord. En vervolgens ook alle HDMI ingangen.
Ambilight + Hue werkte na de update ook niet meer, na herconfiguratie heb ik het weer aan de praat gekregen maar de bug dat nadat de TV een poos in stand-by gestaan heeft Ambilight + Hue niet meer automatisch aangaat is nog steeds niet verholpen.

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat er gewoon relatief weinig gedaan wordt aan de waslijst met bugs.

Mijn volgende tv wordt absoluut geen Philips meer, ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb de Tv helemaal opnieuw geïnstalleerd, alsof hij nieuw uit de doos kwam maar SPDIF werkt nog steeds niet.
Baal ik goed van omdat mijn receiver geen HDMI-ARC aankan en ik het van de optische uitgang moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 09:50
iemand de update van de Netflix App al geïnstalleerd via de Playstore van gisteren? Bij mij is de grafische interface helemaal korrelig en 4k werkt niet meer... Hoogst haalbare is nu 1080p.
Indien ik de update verwijder is de interface weer scherp en 4k doet het ook weer.
Was benieuwd of hier meer mensen last van hebben.

TV: 48PUS7600 met de laatste firmware van vorige week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
Rendo schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:55:
iemand de update van de Netflix App al geïnstalleerd via de Playstore van gisteren? Bij mij is de grafische interface helemaal korrelig en 4k werkt niet meer... Hoogst haalbare is nu 1080p.
Indien ik de update verwijder is de interface weer scherp en 4k doet het ook weer.
Ja, hier hetzelfde, ook op een 48PUS7600 met de .52 software. Verwijderen van de update helpt gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
Mr Magic schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:02:
[...]

Ja, hier hetzelfde, ook op een 48PUS7600 met de .52 software. Verwijderen van de update helpt gelukkig.
Ja, hier zelfde! Bedankt voor de tip. Zag er niet uit, dacht effe dat het aan de WIFI lag. Maar nu weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:46:
Ik heb de Tv helemaal opnieuw geïnstalleerd, alsof hij nieuw uit de doos kwam maar SPDIF werkt nog steeds niet.
Baal ik goed van omdat mijn receiver geen HDMI-ARC aankan en ik het van de optische uitgang moet hebben.
Balen, Ik heb de tip gebruikt om alle overbodige aansluitingen te verwijderen. In mijn geval een losse HDMI die ik voor de zekerheid via holle wand had gekoppeld en de USB. Nu lijkt HDMI-ARC goed te werken. Helaas nog niet multisound, dus alleen stereo als geluiduitvoer.. Keek gister via CI+ naar NPO-1 om half 9 naar die Franse natuurserie. Nou, weer ouderwets goed gevoel bij het beeld hoor. Hier was het toch wel een beetje om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moos0612
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik blijf eraf, zulke slechte berichten over de philips tv's. Zelfs winkels willen ze niet meer verkopen. Ik kocht altijd bij expert maar die willen het niet meer als grote jongen. Ik ga naar een samsung of LG, het is niet anders. Het duurt nog jaren voordat de ellende voorbij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Moos0612 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:54:
Ik blijf eraf, zulke slechte berichten over de philips tv's. Zelfs winkels willen ze niet meer verkopen. Ik kocht altijd bij expert maar die willen het niet meer als grote jongen. Ik ga naar een samsung of LG, het is niet anders. Het duurt nog jaren voordat de ellende voorbij is
Ja, moet je zeker doen hoor. Hier zitten volgens mij hoofdzakelijk Ambilight liefhebbers. En daar is de keuze enigzins beperkt 8)7 Als Samsung met Ambi komt ben ik 1 van de eersten :P

[ Voor 4% gewijzigd door ambi1961 op 14-04-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
ambi1961 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:02:
[...]

Ja, moet je zeker doen hoor. Hier zitten volgens mij hoofdzakelijk Ambilight liefhebbers. En daar is de keuze enigzins beperkt 8)7 Als Samsung met Ambi komt ben ik 1 van de eersten :P
Al eens gekeken naar DIY Ambilight? DIY Ambilight howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Hier kun je een koplete set voor zelfbouw kopen;
https://ambivision.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Het probleem met de SPDIF is opgelost.
Ik heb de Tv voor de tweede keer helemaal gereset, daarna de voedingsstekker getrokken en meer als een half uur gewacht, ik moest toch een paar boodschappen doen, maar nu werkt het gelukkig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Heb al een aantal jaar een 55"PFL8008k ambilight TV.

Deze hing eerst op 1,5cm van de muur maar vond ambilight niet zo mooi, ik kon de ledjes tellen op de muur. Na de verhuis (huur app) staat hij op de voet en vind de ambilight nu geweldig. Maar de TV staat een 15cm van de muur.

Wat is een goede afstand tussen TV en muur zodat de kleuren lekker in elkaar vloeien? Ik verhuis over 3 weken naar ons nieuw huis (nieuwbouw) en de TV zou terug aan de muur moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Engineer Stewie schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:46:
Heb al een aantal jaar een 55"PFL8008k ambilight TV.

Deze hing eerst op 1,5cm van de muur maar vond ambilight niet zo mooi, ik kon de ledjes tellen op de muur. Na de verhuis (huur app) staat hij op de voet en vind de ambilight nu geweldig. Maar de TV staat een 15cm van de muur.

Wat is een goede afstand tussen TV en muur zodat de kleuren lekker in elkaar vloeien? Ik verhuis over 3 weken naar ons nieuw huis (nieuwbouw) en de TV zou terug aan de muur moeten komen.
Dit is mijn derde Ambilight TV en de laatste twee had ik aan een muurbeugel hangen zodat hij op 10 cm van de muur hangt. Dit geeft, vind ik, een geweldig resultaat.
Philips adviseert zelf 20 tot 25 cm maar dat vind ik overdreven.
Er zijn mensen die de Tv zo plat als mogelijk aan de muur willen hebben maar dan moet je geen Ambilight nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Borry schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:29:
[...]

Dit is mijn derde Ambilight TV en de laatste twee had ik aan een muurbeugel hangen zodat hij op 10 cm van de muur hangt. Dit geeft, vind ik, een geweldig resultaat.
Philips adviseert zelf 20 tot 25 cm maar dat vind ik overdreven.
Er zijn mensen die de Tv zo plat als mogelijk aan de muur willen hebben maar dan moet je geen Ambilight nemen.
Voor mij is het vooral zaak om geen voet en zichtbare kabels te hebben (een bundel achter de TV kan).
Of hij nu 1,5-5 of 10 cm van de muur staat boeit net iets minder. Nu zijn de kleuren mooi vloeiend.
Een zeer korte zoektocht levert muurbeugels op waarbij de TV 7cm van de muur staat, lijkt me al veel beter dan 1,5cm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
He mijn 55PUs7600 5 cm van de muur. Ambi komt echt geweldig over. Er zijn verschillende instellingen mogelijk. Heb trouwens wel het "gevoel" dat de TV wat stabieler is sinds de update. Alleen erg jammer dat Multisound via HDMI-ARC niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Er schijnt nieuwe software te zijn QV151E:005.038.055, hier te lezen.
http://toengel.net/philipsblog/

Changelog;

Replacer for the 5.38.52 [71XX, 7600 (including 65PUS7600 bom 2) , 8700 series]
Google Security Patches and 2 CTS fixes

Het is ook via deze site te downloaden.
Zelf wacht ik even tot er een officiële melding van Philips komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Hmm, en weer nog niks voor de 8600 serie. Is er nog meer mis met de 7600-serie dat ze daar wel meer updates voor uit brengen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:30:
http://toengel.net/philipsblog/

Changelog;

Replacer for the 5.38.52 [71XX, 7600 (including 65PUS7600 bom 2) , 8700 series]
Google Security Patches and 2 CTS fixes

Het is ook via deze site te downloaden.
Heb de TV even laten zoeken naar updates . maar nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Soeski schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:12:
Hmm, en weer nog niks voor de 8600 serie. Is er nog meer mis met de 7600-serie dat ze daar wel meer updates voor uit brengen ofzo?
Hmm 30 pagina's lol hierboven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik bedoelde meer; er is met de 7600-serie volgens mij niet MEER mis dan met de 8600-serie... allebei vol bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
Borry schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:30:

[...]

Als je via de officiele Philips site de ZIP file downloadt, zit daar ook al de nieuwe .55 versie in, terwijl de site nog verwijst naar de .52 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Mr Magic schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:02:
[...]

Als je via de officiele Philips site de ZIP file downloadt, zit daar ook al de nieuwe .55 versie in, terwijl de site nog verwijst naar de .52 versie.
Nee, dat is nog de .52 versie.
Het duurt altijd een paar dagen voor hij op de Philips site staat maar hij is dan altijd wel via omwegen te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Nu online
Borry schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:22:
[...]

Nee, dat is nog de .52 versie.
Het duurt altijd een paar dagen voor hij op de Philips site staat maar hij is dan altijd wel via omwegen te downloaden.
Heb je het zelf geprobeerd? Als je naar deze link gaat:

http://www.philips.nl/c-p...se-ultra-hd/ondersteuning

en je downloadt daar de ZIP zul je zien dat daar de .55 versie inzit, ook al zegt de website dat het nog de .52 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Mr Magic schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:31:
[...]

en je downloadt daar de ZIP zul je zien dat daar de .55 versie inzit, ook al zegt de website dat het nog de .52 is.
Klopt, alleen vage releasenote's. SecurityPatch Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Hoewel!! Laatste reactie op Toengel : Ihr werdet es nicht glauben, die Fehler sind alle weg. Meine Hue Lampen reagieren auf den Fernseher, meine Bildstörungen sind weg, der Tv reagiert jetzt auf meine Fernbedienung und abgestürzt ist jetzt auch nix mehr. Ladet sie euch runter !!!!
Netflix ist jetzt sogar auch in 5.1 und nicht mehr nur in Stereo, wie es 1980 Standart war.
Klinkt hoopgevend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Mr Magic schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:31:
[...]

Je hebt gelijk, ik had hem van de site van Toengel gedownload.
Heb nu voor alle zekerheid de versie van de Philips site gehaald.
Vanavond gelijk even proberen, weet ik gelijk of Netflix 5.1 ook werkt.

Update een ½ uur later;
De update staat er op.
Ik zie geen verschil, Géén 5.1 bij Netflix en ook niet bij CI+.
Volgens Toengel moet je de file omnoemen naar "autorun.upg" maar dat is niet nodig.
Gewoon de ZIP uitpakken en op een schone stick zetten, dat is alles.

[ Voor 16% gewijzigd door Borry op 20-04-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
ambi1961 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:37:
Hoewel!! Laatste reactie op Toengel : Ihr werdet es nicht glauben, die Fehler sind alle weg. Meine Hue Lampen reagieren auf den Fernseher, meine Bildstörungen sind weg, der Tv reagiert jetzt auf meine Fernbedienung und abgestürzt ist jetzt auch nix mehr. Ladet sie euch runter !!!!
Netflix ist jetzt sogar auch in 5.1 und nicht mehr nur in Stereo, wie es 1980 Standart war.
Klinkt hoopgevend
Eigen Quote: En dan zeggen "Duitsers hebben geen humor" Nou deze wel. Mea Culpa _/-\o_
Pagina: 1 ... 8 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.