Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Ik wacht wel even met kodi. Plex werkt voor mij eigenlijk prima.
Misschien dat het over een paar updates wel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb na lang twijfelen en het lezen van negatieve verhalen toch de 48pus7600 gehaald
Ben er toch wel zeer tevreden over
Super mooi beeld en ambilight is very nice!
Alle genoemde issues heb ik weinig tot geen last van
Al gebruik ik al die Android shit bijna niet.
Wel een paar vraagjes
Het upscalen :
Ik zie onder de infoknop alleen 1080p staan bij alles wat ik afspeel: horizon tv, ps3 bijv.
Moet die upscaling er niet voor zorgen dat er 4K resolutie wordt weergegeven?
Of moet je daar perse een hdmi 2.0 kabel voor hebben ofzo?
Of vraag ik nu iets doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 18-09 19:30

Borry

prutsen is mijn leven

Domme vragen bestaan niet.
De info geeft informatie over de bron van het signaal, in dit geval 1080p.
Als je een 4K filmpje via USB of een andere 4K bron, b.v. Netflix, afspeeld zie je dat er 2160p staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Borry op 09-02-2016 10:12 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay bedankt
Maar toch niet helemaal duidelijk wat upscaling dan precies doet
Bij mijn eerste full HD tv werd het upc SD signaal door de upscaler van de tv naar 1080p gebracht. De infoknop gaf toen ook 1080p aan.

Andere vraag:
Het ontbreken van de vp9 code
Kun je dit probleem oplossen als je straks een aparte uhd mediaspeler koopt die deze codec wel heeft?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Heb in dec philips 49puk7150/12 gekocht.
Aller eerst nog steeds geen geld terug gekregen van de cashback actie.

Daarnaast alleen maar problemen met de tv. Valt na het opstarten vaak uit.
Vervolgens reageert de tv 5 min niet.

Meer mensen met dit probleem? Ga de tv terugbrengen denk ik.
Eerst eens bellen met support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
waterfles schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:12:
Heb in dec philips 49puk7150/12 gekocht.
Aller eerst nog steeds geen geld terug gekregen van de cashback actie.

Daarnaast alleen maar problemen met de tv. Valt na het opstarten vaak uit.
Vervolgens reageert de tv 5 min niet.

Meer mensen met dit probleem? Ga de tv terugbrengen denk ik.
Eerst eens bellen met support.
Jazeker.
Zelfde problemen met de 65puk7120.
Omgeruild voor een samsung. Veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen vastloper of iets gehad
met mijn 7600
Vind het eigenlijk een geweldig toestel
Terwijl ik hiervoor een pana plasma st50 had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
pitchdown schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Jazeker.
Zelfde problemen met de 65puk7120.
Omgeruild voor een samsung. Veel eerder moeten doen.
Pff. Wat slecht van Philips.
Buggy software. Testen ze hun spullen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
Inmiddels contact gehad een mail ontvangen met wat oplossingen.
Mocht dit niet gaan werken, dan moet ik de tv terugsturen ter reparatie.

Mocht dat het geval zijn, dan overweeg ik de tv om te ruilen. Ga geen maanden zitten zonder tv zitten. De reparatie tijd zal vast ook 2/3 maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
Ik ben nu sinds twee weken in het bezit van de 55PUS8601. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Vooral het kijken via Netflix naar iets in 4K met DD5.1 geluid erbij is een genot. Zeer stabiele app trouwens die Netflix heeft ontwikkeld voor Android, en wat superhandig dat je de films ook kunt 'casten' vanuit je telefoon of tablet. Sowieso is dat Google-cast wel handig vooral ook bij Youtube of iets dat je via je NAS wilt afspelen (ik gebruik DS Video voor Synology, dan heb je meteen subs want dat kan de netwerk media functie van de TV zelf niet :? ) Mijn vorige TV was niet 'smart' dus voor mij is dit allemaal nieuw.
De speakers aan de zijkant heb ik van de TV afgehaald want eigenlijk gebruik ik die toch niet aangezien via Easylink mijn AV-receiver toch automatisch aan gaat als ik de TV opstart. En 'echte' speakers geven toch altijd een veel beter geluid dan wat een producent in zo'n platte TV kan stoppen. Maar de TV heeft met die zij-speakers eigenlijk best wel een goed geluid. Slim systeem wel dat je ze kan verwijderen met de magnetisch ophanging, het scherm ziet er ook mooier uit, vind ik, zonder die zij-speakers.

Maar ik heb heb ook issues met deze PUS8601. Zo deed een paar dagen geleden de afstandsbediening het niet meer. Batterijen even er uit halen of opnieuw koppelen werkte niet. Het witte standby lampje stond ook niet meer aan als je de TV uit zette. Philips support gebeld en zij dachten dat het aan de remote lag dus ze sturen een nieuwe op. Vanmorgen maar eens de TV helemaal hersteld (na twee dagen met die rare Philips remote app voor iOS te hebben gewerkt) en voila alles werkt weer. Vreemd. Hopelijk gaan we dit niet elke maand meemaken.

Een andere issue is de audio sync via de TV tuner. Bij Netflix/Youtube heb ik geen problemen maar als ik naar een TV zender kijk dan loopt de audio al bij het begin een paar ms achter op het beeld en na een half uur op dezelfde zender kijken is het net of je naar een nagesynchroniseerde film loopt te kijken zo erg. Wat dan helpt is even naar een andere zender te schakelen of de uitzending even te pauzeren/starten. Maar normaal is het niet en ik vraag me af of dit een hardware of een software issue is. Hoop dat dat snel opgelost kan worden want zo is het niet echt relaxed TV kijken.

Herkent iemand deze klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
zap681 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:17:
Ik ben nu sinds twee weken in het bezit van de 55PUS8601. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over ...
Het niet reageren op de afstandbediening herken ik.

Wat overigens ook opvalt is dat de tv reageert op de afstandbediening van ziggo/upc (lampje tv flikkeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
Mr Magic schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:36:
[...]

Volgens mij schreef ik ook dat 5.1 werkt en zelfs via HDMI ARC wordt doorgegeven aan m'n receiver :) Alleen lopen beeld en geluid dan niet synchroon hier.

Zal eens testen wat er gebeurt als ik het geluid via de TV-speakers laat lopen.
My Bad!!

BTW, je kunt in Kodi tijdens het afspelen van een film o.i.d. erg makkelijk het geluid (en indien nodig ondertiteling) synchroon laten lopen en als standaard opslaan. Bij mij staat het op 0,275 ms later ingesteld en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
Inmiddels na 2 softwareupdates met de 55PUS8601 nog altijd het aanzetten-issue. Of een hangend Philips logo, of eventjes Ambilight aan, beeld blijft zwart... soms Ambilight ook weer uit, soms blijft dit aan en kleurt het mee met het tv-beeld _zonder_ het tv beeld te tonen!
Dat hebben ze dus helaas nog niet op kunnen lossen met de 2 updates. Het aan de praat krijgen van de tv is daarna nog een uitdaging, soms moet echt de stroom er af. Echt heel matig voor zo'n duur product, maar ook een tv van 100 euro moet gewoon elke keer aan gaan natuurlijk. Hoe moeilijk kan het zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
Gister toen ik thuis kwam na werk, kon ik kijken naar de issues met de tv.

Alle HDMI ingangen deden het niet.
Gister tv gereset, volgens de aanwijzingen van Philips. Alle randapparatuur ontkoppeld en de tv stekker. Vervolgens tv 10min aanzetten. Vervolgens Tv stekker eruit voor een uur en vervolgens tv weer aanzetten.
Dit werkte. Ik kon weer tv kijken.

Ik hoor nou van mijn vriendin, dat Netflix het weer niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Uiteindelijk zie je bij iedereen dezelfde software-issues terugekomen:

- Opstart-issues
- Traagheid in de interface van android
- Vastlopers

Het mooie ambilight-systeem kan helaas deze software-ellende niet verbloemen. Ik hoop over een paar jaar dat philips de software op orde heeft wat in 2016 is philips met deze issues geen serieuze optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
En dan nog een bug in de 55PUS8601. TV staat ingesteld op meerkanaals audio uitvoer naar de versterker (via HDMI aangesloten). Als ik naar Netflix kijk en daarna weer terug schakel naar TV kijken dan is de uitvoer naar mijn receiver gewoon een stereo signaal geworden. In de audio settings staat nog steeds de instelling op 'meerkanaal'. Als ik vervolgens dit nog een keer aanklik dan stuurt de TV weer correct meerkanaals uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 20:33
waterfles schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:16:

Alle HDMI ingangen deden het niet.
De HDMI ingangen staan allemaal standaard op 4K ondersteuning. Als je dit niet nodig hebt kun je dit uitzetten. Daarmee zul je waarschijnlijk minder problemen hebben met HDMI. Dat was tenminste bij mij de ervaring.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
zap681 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:31:

Als ik naar Netflix kijk en daarna weer terug schakel naar TV kijken dan is de uitvoer naar mijn receiver gewoon een stereo signaal geworden. In de audio settings staat nog steeds de instelling op 'meerkanaal'. Als ik vervolgens dit nog een keer aanklik dan stuurt de TV weer correct meerkanaals uit.
Ik heb eerder ook problemen gehad met het opslaan van geluidsinstellingen voor bas. Dat lijkt wel opgelost. Kennelijk gaat dit nog niet goed.

Ik heb af en toe ook problemen met audio-sync.

Mijn grootste probleem vindt ik momenteel nog de slechte ondersteuning voor rechtstreekse IR commando's voor het schakelen van sources. Hierdoor heb ik momenteel geen plezier van mijn Harmony remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Soeski schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:59:

Dat hebben ze dus helaas nog niet op kunnen lossen met de 2 updates.
Doe je na elke update wel een powercycle? Dat schijnt nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 17:11
Ja, zit ik dan, altijd de Ambi verdedigd. Wordt nu toch ook op de proef gesteld. Heb bewust een PUS7600 gekocht met een Heos soundbar. Beide DTS aan boord. Heb al een tijdje gedoe met HDMI-ARC. Wat blijkt nu, de PUS7600 heeft "problemen" met het doorgeven van de meerkanaals instelling. Oplossing via Support: TV instellen op Stereo. En koppelen via optical. Tja is natuurlijk een workaround maardit was natuurlijk niet de bedoeling!! Geef Philips nog even een kans dit via een fix op te lossen. Maar vrees het ergste. Heb altijd bijzondergenoten van de TV met Ambi maar het gaat er op lijken dat de volgende TV een Samsung wordt. Wel erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Luke the Duke schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:17:
[...]
Doe je na elke update wel een powercycle? Dat schijnt nodig te zijn.
Power cycle zoals in stekker er uit en er in? Nee, dat niet. Heb dat nu dus maar gedaan, maar aangezien de tv na de update zelf helemaal opnieuw start leek het me niet nodig. Tevens zit de stekker precies achter de lat van de tv beugel, dus kan ik daar niet bij. Moet dus dan de stroomstekker er uit halen, maar die zit mooi weggewerkt in een niet zichtbare stekkerdoos. Gelukkig zit díe weer op een klik-aan-klik-uit systeem (met meer apparaten), dus dan maar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Soeski schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:26:
[...]

Power cycle zoals in stekker er uit en er in? Nee, dat niet. Heb dat nu dus maar gedaan, maar aangezien de tv na de update zelf helemaal opnieuw start leek het me niet nodig. Tevens zit de stekker precies achter de lat van de tv beugel, dus kan ik daar niet bij. Moet dus dan de stroomstekker er uit halen, maar die zit mooi weggewerkt in een niet zichtbare stekkerdoos. Gelukkig zit díe weer op een klik-aan-klik-uit systeem (met meer apparaten), dus dan maar zo :)
Inderdaad, wie die stekkeringang deze plaats heeft gegeven 8)7 , werkelijk onwaarschijnlijk. ik heb maar een deel van die beugel afgezaagd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb een snoerschakelaar in het netsner gezet en iets naar beneden laten hangen zodat je hem net niet ziet.
Zo kan ik hem makkelijk uit- en inschakelen.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 16:13
ambi1961 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:23:
Ja, zit ik dan, altijd de Ambi verdedigd. Wordt nu toch ook op de proef gesteld. Heb bewust een PUS7600 gekocht met een Heos soundbar. Beide DTS aan boord. Heb al een tijdje gedoe met HDMI-ARC. Wat blijkt nu, de PUS7600 heeft "problemen" met het doorgeven van de meerkanaals instelling. Oplossing via Support: TV instellen op Stereo. En koppelen via optical. Tja is natuurlijk een workaround maardit was natuurlijk niet de bedoeling!! Geef Philips nog even een kans dit via een fix op te lossen. Maar vrees het ergste. Heb altijd bijzondergenoten van de TV met Ambi maar het gaat er op lijken dat de volgende TV een Samsung wordt. Wel erg jammer
Dit is al sinds een paar jaar (zeker sinds 2010). Er is simpelweg geen DTS licentie gekocht door Philips..

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
utbone schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:10:
[...]

Dit is al sinds een paar jaar (zeker sinds 2010). Er is simpelweg geen DTS licentie gekocht door Philips..
CRTL-C CRTL-V vanaf de website Philips ""Hoor elk detail met DTS eersteklas geluid

Geweldige TV-luidsprekers vereisen een krachtige verwerkingsprocessor die de zuiverheid van de oorspronkelijke audiocontent behoudt. De DTS Premium-suite is ontworpen om te kunnen leveren wat consumenten mogen verwachten van hoogwaardige geluidsverwerking: meeslepende Surround Sound met diepe, volle bastonen en kristalheldere dialogen, ook op een maximaal volumeniveau. Zonder schommelingen, kraken, of vervorming.""

Kan mij niet voorstellen dat Philips de boel hier belazerd. :?

Verwijderd

Voor de gebruikers van Philips 55PUS8601.

Ik wil rond voor de EK graag een nieuwe TV aanschaffen. Ik volg (zoek) allerlei forums site informatie over de PUS8601.

Ik las hierboven ook al x aantal issue's met de tv o.a. Lip sync, hangende Philips logo of niet werkende afstandbediening.

Tv kost veel geld natuurlijk hoe ervaren jullie tv na gebruik maand of 2 ??? Want ik zoek namelijk een tv waar ik ook best veel geld wil uitgeven maar heb geen zin met boven genoemde issue's mee te maken.

Over dat Lip sync (audio sync) hoe ze dat ook maar noemen maar hoe hebben jullie dat gemerkt ?? gewoon via digitale tv zender of ps4 ?? want dat lijkt mij het ergste.. :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:47:
Voor de gebruikers van Philips 55PUS8601.

Ik wil rond voor de EK graag een nieuwe TV aanschaffen. Ik volg (zoek) allerlei forums site informatie over de PUS8601.

Ik las hierboven ook al x aantal issue's met de tv o.a. Lip sync, hangende Philips logo of niet werkende afstandbediening.

Tv kost veel geld natuurlijk hoe ervaren jullie tv na gebruik maand of 2 ??? Want ik zoek namelijk een tv waar ik ook best veel geld wil uitgeven maar heb geen zin met boven genoemde issue's mee te maken.

Over dat Lip sync (audio sync) hoe ze dat ook maar noemen maar hoe hebben jullie dat gemerkt ?? gewoon via digitale tv zender of ps4 ?? want dat lijkt mij het ergste.. :| :|
Ach, rond het EK is dit model al weer verouderd en dus lekker goedkoop te scoren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 16:13
ambi1961 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:46:
[...]

CRTL-C CRTL-V vanaf de website Philips ""Hoor elk detail met DTS eersteklas geluid

Geweldige TV-luidsprekers vereisen een krachtige verwerkingsprocessor die de zuiverheid van de oorspronkelijke audiocontent behoudt. De DTS Premium-suite is ontworpen om te kunnen leveren wat consumenten mogen verwachten van hoogwaardige geluidsverwerking: meeslepende Surround Sound met diepe, volle bastonen en kristalheldere dialogen, ook op een maximaal volumeniveau. Zonder schommelingen, kraken, of vervorming.""

Kan mij niet voorstellen dat Philips de boel hier belazerd. :?
Let op: DTS komt wel binnen op tv luidsprekers, maar gaat dus niet door op externe bronnen zoals HDMI out of digitaal out. Is mijn ervaring :O

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi1961 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:00:
[...]

Ach, rond het EK is dit model al weer verouderd en dus lekker goedkoop te scoren. 8)7
Goedkoop moet later ook duurkoop zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Ben zeer tevreden met mijn 55PUS8601, maar mijn exemplaar heeft last van clouding, vooral boven in de hoeken. Bij donkere scenes zie je dan dus witte vlekken/strepen. Krijg een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
utbone schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Let op: DTS komt wel binnen op tv luidsprekers, maar gaat dus niet door op externe bronnen zoals HDMI out of digitaal out. Is mijn ervaring :O
Mijn 55PUK7150/12 geeft naast Dolby Digital wel degelijk DTS door via HDMI out naar mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el frikandel schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:58:
Ben zeer tevreden met mijn 55PUS8601, maar mijn exemplaar heeft last van clouding, vooral boven in de hoeken. Bij donkere scenes zie je dan dus witte vlekken/strepen. Krijg een nieuw exemplaar.
Heb jij geen last van de problemen die ik heb opgenoemd. o.a. ook lip Sync dat de lippen en geluid niet overeen komen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:59:
[...]

Heb jij geen last van de problemen die ik heb opgenoemd. o.a. ook lip Sync dat de lippen en geluid niet overeen komen ??
Nee, geen last van. Het toestel zit aan een ziggo horizon, zidoo x6 mediaspeler en een Sonos systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb de 55pus8601/12 nu een paar dagen in bezit. Fantastisch beeld en kijkervaring met ambilight tegen witte muur. Echter ik heb de tv gekoppeld met de Yamaha ysp 5600 soundbar via HDMI arc. Hier begint mijn probleem; zodra ik een andere HDMI aansluit (AFK box of mijn ziggo kastje) dan herkent de tv de tv de soundbar niet meer via arc, oftewel geen geluid via de soundbar. Dan moet ik alle andere HDMI apparaten loskoppelen, dan doet hij het weer wel... Heeft iemand een oplossing hiervoor? (Tv en soundbar volledig up2date). BVD alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een aantal weken de pus 7600 in bezit
Geen enkel probleem gehad
Ab misschien klein beetje traag af en toe
Maar verder geen enkele vastloper
Heb Netflix uhd abonnement genomen
Werkt allemaal perfect
Beeldkwaliteit daarvan is trouwens niet veel beter als gewoon full HD moet ik zeggen
Zal wel gewoon geupscaled zijn.
Wel uhd demo's gedownload op stick
Meeste speelde gewoon af
Dat zag er echt ongelooflijk strak uit
Ben dus zeer tevreden met dit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:51:
Nu een aantal weken de pus 7600 in bezit
Geen enkel probleem gehad
Ab misschien klein beetje traag af en toe
Maar verder geen enkele vastloper
Heb Netflix uhd abonnement genomen
Werkt allemaal perfect
Beeldkwaliteit daarvan is trouwens niet veel beter als gewoon full HD moet ik zeggen
Zal wel gewoon geupscaled zijn.
Wel uhd demo's gedownload op stick
Meeste speelde gewoon af
Dat zag er echt ongelooflijk strak uit
Ben dus zeer tevreden met dit scherm
Ik heb ook een Netflix UHD abbo en had in het begin ook niet zo'n goed beeld.
Ik kwan er achter dat je voor elke bron, of het nu TV, HDMI of Streaming is, de beeldinstellingen apart kunt instellen.
Bij stond in het menu "Ultraresolutie" op "uit" als ik naar Netflix keek, nadat ik het had aangezet was het beeld ten bij UHD films superscherp en dan zie je echt we het verschil.
Ga, als je naar Netflix kijkt, naar Menu (tandwiel) => Alle Instellingen => Beeld => Geavanceerd => Scherpte => Ultraresolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door Borry op 14-02-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha
Dat zal ik eens aanzetten dan
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Ik heb de 49PUS7909 gehad.
Na de update van November werkte niks meer normaal.
Freezen, geluidsproblemen...
Ik was bijna ook zo ver om een schakelaar te monteren in de stroomkabel, maar dacht toch beter af te zijn met een garantievraag.

Philips heeft 7 weken tijd nodig gehad om tot de beslissingte komen dat die niet herstelbaar was, en ik mijn centen terugkreeg.

Hoe gek ik ook was op ambilight, het heeft niet mogen zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultra resolution aan gezet bij Netflix
En inderdaad
Vooral de donkere vlakken zijn nu veel beter
Eerst zag je daar veel ruis
Nice!
Bij gewoon tv kijken heb ik ultra resolutie wel uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
boeser1 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:43:
Ik heb de 55pus8601/12 nu een paar dagen in bezit. Fantastisch beeld en kijkervaring met ambilight tegen witte muur. Echter ik heb de tv gekoppeld met de Yamaha ysp 5600 soundbar via HDMI arc. Hier begint mijn probleem; zodra ik een andere HDMI aansluit (AFK box of mijn ziggo kastje) dan herkent de tv de tv de soundbar niet meer via arc, oftewel geen geluid via de soundbar. Dan moet ik alle andere HDMI apparaten loskoppelen, dan doet hij het weer wel... Heeft iemand een oplossing hiervoor? (Tv en soundbar volledig up2date). BVD alvast
Bij mijn 7600 moet ik de geluidsinstellingen op Stereo zetten ipv Multisound. is een Knownissue , en lijkt opgelost te worden met een software update. Zit inmiddels in de updates van de lagere serienummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook een Netflix UHD abbo en had in het begin ook niet zo'n goed beeld.
Ik kwan er achter dat je voor elke bron, of het nu TV, HDMI of Streaming is, de beeldinstellingen apart kunt instellen.
Bij stond in het menu "Ultraresolutie" op "uit" als ik naar Netflix keek, nadat ik het had aangezet was het beeld ten bij UHD films superscherp en dan zie je echt we het verschil.
Ga, als je naar Netflix kijkt, naar Menu (tandwiel) => Alle Instellingen => Beeld => Geavanceerd => Scherpte => Ultraresolutie.
Over deze instellingen: ik kan idd bij Netflix een andere instelling hebben dan bij TV. Maar bij TV en HDMI kan ik geen verschil aanbrengen. Ik kijk overigens via de CI+ module. Is dit bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik kijk soms via Ci+ maar meestal via HDMI 2.
Ik kan de geavanceerde beeld instellingen voor elke HDMI ingang apart instellen en ook voor Ci+.
Zo heb ik HDMI 1 ingesteld op "film" i.v.m. mijn blue-ray speler.
HDMI 2 gebruik ik voor de Ziggo decoder en HDMI 3 voor mijn HT-set en staan op "orgineel".
De streaming ingangen staan ook op " film".
De Ci+ staat weer op " orgineel"
Zo kan ik voor elke bron andere instellingen kiezen, ook wat scherpte en contrast aan betreft.

[ Voor 15% gewijzigd door Borry op 15-02-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:01:
Ik kijk soms via Ci+ maar meestal via HDMI 2.
Ik kan de geavanceerde beeld instellingen voor elke HDMI ingang apart instellen en ook voor Ci+.
Zo heb ik HDMI 1 ingesteld op "film" i.v.m. mijn blue-ray speler.
HDMI 2 gebruik ik voor de Ziggo decoder en HDMI 3 voor mijn HT-set en staan op "orgineel".
De streaming ingangen staan ook op " film".
De Ci+ staat weer op " orgineel"
Zo kan ik voor elke bron andere instellingen kiezen, ook wat scherpte en contrast aan betreft.
Thanks, vandaar dus : Instellingen koppelen aan "beeldinstelling" en deze weer koppelen aan bron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een idee of YouTube uhd nog gaat lukken op dit toestel zonder vp9 codec
Bijv. D.m.v een losse mediaspeler?
Of moet er perse hardwarematig iets aan boord zijn van dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:02:
Iemand nog een idee of YouTube uhd nog gaat lukken op dit toestel zonder vp9 codec
Bijv. D.m.v een losse mediaspeler?
Of moet er perse hardwarematig iets aan boord zijn van dit toestel?
De support van Philips schrijf als commentaar op de negatieve klantbeoordeling op de 7600 site van de Duitse Philips:
"De 7600 modellen ondersteunen 4K Ultra HD materiaal op YouTube. Om dit te doen, gelieve de kwaliteit op "Auto" te zetten. De YouTube-app die laat de instellings optie "2160p" niet zien. Toch kan 4K Ultra HD-content worden weergegeven in 4K. Test het."

In het begin had ik het idee dat het werkte maar nu ik Netflix UHD heb geloof ik hier niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Borry schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:17:
[...]

De support van Philips schrijf als commentaar op de negatieve klantbeoordeling op de 7600 site van de Duitse Philips:
"De 7600 modellen ondersteunen 4K Ultra HD materiaal op YouTube. Om dit te doen, gelieve de kwaliteit op "Auto" te zetten. De YouTube-app die laat de instellings optie "2160p" niet zien. Toch kan 4K Ultra HD-content worden weergegeven in 4K. Test het."

In het begin had ik het idee dat het werkte maar nu ik Netflix UHD heb geloof ik hier niet meer in.
Nogmaals, het kan simpelweg niet. Ook niet als een medewerker op het Duitse forum van Philips zegt van wel terwijl verder niemand die optie die besproken wordt ook heeft.

YouTube 2160p is alleen mogelijk af te spelen middels een externe bron zoals een mediaspeler die daar wel ondersteuning voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Is met de laatste firmware stiekem de optie HDR toegevoegd? Ik heb in het menu van de 55PUS8601 ineens de optie "High Dynamic Range" aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
PUS8601 Audio sync probleem van de tuner bij meerkanaals uitvoer is volgens de Philips helpdesk een bekend probleem en gaat via een software update gecorrigeerd worden. Zag op een Duits forum dat de SAT tuner dat euvel ook heeft.
Nou ja, we wachten dan maar (in stereo) af op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Wat is dan precies het euvel? Geldt dit alleen als je de CI+ gebruikt dan zeker? Ik zit via de Horizon Box aangesloten en gebruik CI+ niet. Ervaar dan ook met geen enkele HDMI bron een probleem gelukkig, delay staat op 0ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Soeski schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:04:
Wat is dan precies het euvel? Geldt dit alleen als je de CI+ gebruikt dan zeker? Ik zit via de Horizon Box aangesloten en gebruik CI+ niet. Ervaar dan ook met geen enkele HDMI bron een probleem gelukkig, delay staat op 0ms.
Gebruik jij een soundbar en zo ja, waar is die gekoppeld? Horizonbox of TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
ambi1961 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:21:
[...]
Gebruik jij een soundbar en zo ja, waar is die gekoppeld? Horizonbox of TV?
Nope, geen soundbar. Wel een AVR met ARC. Werkt perfect. Ook vanuit Netflix/Youtube app op de TV, geen enkele delay of sync issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
Delay (na 30min ca 500ms) heb ik alleen met meerkanaals uitvoer van de ingebouwde TV tuner (dus met CI+ kaart) via HDMI ARC of optische kabel naar een receiver. Niet met Youtube of Netflix o.i.d. Als je via een Horizon box kijkt heb je er natuurlijk ook geen last van. Als de uitvoer op stereo staat heb ik er ook geen last van.
Iets gaat dus fout in de interne tuner met het doorgeven van de meerkanaals audio stream.

[ Voor 22% gewijzigd door zap681 op 17-02-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb het probleem dat de tv mijn soundbar niet meer herkent alleen bij de AFK box, heb de support gemailt al reactie terug echter nog geen tijd gehad om het toe te passen-;)

• ambi1961
boeser1 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:12:
Ik heb het probleem dat de tv mijn soundbar niet meer herkent alleen bij de AFK box, heb de support gemailt al reactie terug echter nog geen tijd gehad om het toe te passen-;)
Ach, simpel hoor. Ze adviseren de good-old [crtl] [alt] [delete] uit de jaren 90 8)7

• ambi1961
Btw, topic kan nog een tijdje in leven blijven http://toengel.net/philip...der-neuen-tvs/#more-11760

Verwijderd

Ik heb het probleem dat casten van telefoon of tablet (alles Android) niet meer werkt
Het is twee keer gelukt maar daarna ineens niet meer
Ik krijg de melding: er is een probleem opgetreden met verbinden met de 48pus7600/12
Heb geen instellingen veranderd op de tv
Iemand een idee?

• waterfles
Gister weer geen signaal op alle HDMI ingangen.
Krijg er echt de ..... van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Hayo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:43:
[...]

[...]

Dank voor jullie reacties. Ik wacht het nog even af. Mocht ik deze week nog niets gehoord hebben dan trek ik aan de bel bij Philips...
Om hier nog even op terug te komen. Begin februari contact opgenomen met Philips hierover. Zij gaven aan dat ons formulier al lang en breed (ergens in januari) ontvangen en geaccordeerd was, en dat ze al een bevestigingsmail gestuurd hadden (nooit ontvangen). Geld zou uiterlijk 6 weken na deze mail op de rekening staan. Philips heeft deze week het geld gestort. Eind goed al goed!
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:06:
Ik heb het probleem dat casten van telefoon of tablet (alles Android) niet meer werkt
Het is twee keer gelukt maar daarna ineens niet meer
Ik krijg de melding: er is een probleem opgetreden met verbinden met de 48pus7600/12
Heb geen instellingen veranderd op de tv
Iemand een idee?
Casten lukt mij ook niet. Als ik op mijn Nexus 7 op het cast icoon druk, of via de Chromecast app verbinding probeer te maken, krijg ik een melding "Casten naar 56PUK7100 mislukt" (of iets in de trant van verbinding verbroken). Geen idee wat hier fout gaat overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Is het alleen het casten via de telefoon of werkt het casten helemaal niet?
Probeer eens de update van de cast-app in de Tv te verwijderen, heeft bij mij, en ook anderen, goed gewerkt.
Dus niet de app zelf maar alleen de update, staat er duidelijk bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Borry op 20-02-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Heb net nog een puntje humor gevonden! :+

http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1455800721

Als ze echt nummer één willen worden moet er nog heel veel gebeuren!

[ Voor 26% gewijzigd door Borry op 20-02-2016 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Update verwijderd van Chrome receiver
Ga naar home
Onderaan apps beheren

Nu werkt casten weer
Thx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Ha Tweakers, sinds een week nu in het bezit van een PUS7600 en ik moet zeggen dat het toestel zeer bevalt. Nauwelijks last van de 'bekende' euvels. En ook tijdens het gamen (Black Ops) weinig tot geen last van lag.

Zijn er wellicht nog wat beginner tips of aanbevolen instellingen etc.?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik heb nog wel bijna dagelijks het probleem met aanzetten van de 55PUS8601. Hij gaat wel aan (blijft niet hangen op het Philips logo ofzo), maar geeft dan alleen maar paars/groene strepen en echt een verstoord beeld. Dan moet de TV weer uit en aan, dan is het opgelost. Hopelijk fixen ze dat ook nog een keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Soeski schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:45:
Ik heb nog wel bijna dagelijks het probleem met aanzetten van de 55PUS8601. Hij gaat wel aan (blijft niet hangen op het Philips logo ofzo), maar geeft dan alleen maar paars/groene strepen en echt een verstoord beeld. Dan moet de TV weer uit en aan, dan is het opgelost. Hopelijk fixen ze dat ook nog een keer...
Als ervaringsdeskundige ---> reken er maar niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

pitchdown schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Als ervaringsdeskundige ---> reken er maar niet op :(
Niet zo negatief, pitchdown. :)
Philips wil graag nummer één worden. _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Sja, er zijn (veel) problemen met de huidige lijn, maar als ik zo mijn leverancier hoor (die verkoopt o.a. Samsung, LG, B&O, Panasonic) dan zijn er met alle modellen wel issues of issues geweest. De nieuwe lijn van Samsung recentelijk had/heeft aldus hem ook allerlei issues. Hij kan er niet veel mee helaas, behalve alles doorgeven en de klanten eerlijk informeren. Hij merkt gewoon dat alle nieuwe modellen te snel op de markt worden gebracht en niet meer degelijk getest worden, omdat dit teveel tijd kost en dan is de concurrent je voor (met ook een model met software issues...). Maar; waarmee is dit tegenwoordig niet? Smartphones, tablets, auto's... alles heeft issues omdat het snel sneller snelst moet. Het gaat mij er om hoe het opgelost wordt. Philips/TP Vision heeft nog even de kans om de software te verbeteren in mijn geval; het probleem is vervelend maar niet erg genoeg om de TV voor terug te sturen. En dan? Er is geen bug-vrije TV met de uitrusting die ik wil. Moeten we het dan maar accepteren? Nee, wel meldingen blijven maken... maar veel meer kunnen we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Soeski schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:08:
Sja, er zijn (veel) problemen met de huidige lijn, maar als ik zo mijn leverancier hoor (die verkoopt o.a. Samsung, LG, B&O, Panasonic) dan zijn er met alle modellen wel issues of issues geweest. De nieuwe lijn van Samsung recentelijk had/heeft aldus hem ook allerlei issues. Hij kan er niet veel mee helaas, behalve alles doorgeven en de klanten eerlijk informeren. Hij merkt gewoon dat alle nieuwe modellen te snel op de markt worden gebracht en niet meer degelijk getest worden, omdat dit teveel tijd kost en dan is de concurrent je voor (met ook een model met software issues...). Maar; waarmee is dit tegenwoordig niet? Smartphones, tablets, auto's... alles heeft issues omdat het snel sneller snelst moet. Het gaat mij er om hoe het opgelost wordt. Philips/TP Vision heeft nog even de kans om de software te verbeteren in mijn geval; het probleem is vervelend maar niet erg genoeg om de TV voor terug te sturen. En dan? Er is geen bug-vrije TV met de uitrusting die ik wil. Moeten we het dan maar accepteren? Nee, wel meldingen blijven maken... maar veel meer kunnen we niet.
Dat zie je inderdaad goed. Ik heb op mijn nexus 6p al 6 weken geen push-notificaties 8)7

Ik moet wel zeggen dat Tizen van samsung in alle opzichten sneller en beter functioneerd dan android-tv.
Dat zegt echter precies niks over het volgende model.

Wat wel opvalt is dat samsung veel meer en sneller updates beschikbaar stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 16:43

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb een 55pfs8209 en een soundbar van Lenco. Nu krijg ik deze twee niet met elkaar aangesloten. Na het lezen van de gebruiksaanwijzing denk ik dat de TV geen oude aansluitingen ondersteunt zoals die bij de Lenco aanwezig (witte en rode plug).

Ik zocht advies over welk alternatief aan soundbars ik heb die in de prijsrange van rondom de € 100,- wel communiceren met mijn Philips TV? Of wat ik dan fout doe wat betreft het pairen van deze twee.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
migros schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:05:
Ik heb een 55pfs8209 en een soundbar van Lenco. Nu krijg ik deze twee niet met elkaar aangesloten. Na het lezen van de gebruiksaanwijzing denk ik dat de TV geen oude aansluitingen ondersteunt zoals die bij de Lenco aanwezig (witte en rode plug).
Ik zocht advies over welk alternatief aan soundbars ik heb die in de prijsrange van rondom de € 100,- wel communiceren met mijn Philips TV? Of wat ik dan fout doe wat betreft het pairen van deze twee.
Ik kan me zo voorstellen dat je TV van 1400 euro een beter geluid heeft dan de Soundbar van Lenco van 100 euro. Dus als je mij vraagt wat je fout doet... een mooie dure tv met een goedkope soundbar :P
Zonder dollen; de witte/rode plug zijn gewoon je stereo tulpjes toch? Heeft de TV geen stereo-out?

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Soeski schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:11:
[...]

Ik kan me zo voorstellen dat je TV van 1400 euro een beter geluid heeft dan de Soundbar van Lenco van 100 euro. Dus als je mij vraagt wat je fout doet... een mooie dure tv met een goedkope soundbar :P
Zonder dollen; de witte/rode plug zijn gewoon je stereo tulpjes toch? Heeft de TV geen stereo-out?
De TV heeft wel een witte en rode plug alleen ook nog een gele. Maar ik krijg er geen geluid uit. Geen enkele instelling werkt (niet dat je weet waar je naar kijkt :( ) En nee ik geef niet veel om geluid. Het geluid wat er nu uitkomt is net te blikkering, dus een goedkope soundbar is mijn alternatief.

Leuk man gatheren

• Soeski
migros schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:50:
[...]

De TV heeft wel een witte en rode plug alleen ook nog een gele. Maar ik krijg er geen geluid uit. Geen enkele instelling werkt (niet dat je weet waar je naar kijkt :( ) En nee ik geef niet veel om geluid. Het geluid wat er nu uitkomt is net te blikkering, dus een goedkope soundbar is mijn alternatief.
Ik denk dat dat je ingang is, om b.v. een PS/2 of Wii aan te sluiten. Die had o.a. nog een witte (links), rode (rechts) en gele (beeld) tulpstekker. Daar zat toen ook zo'n verloopje bij naar SCART. (Shudder haha)...
Ik heb even achterop je tv gekeken (Philips site) en daar lijkt het alsof je geen analoge Audio Out hebt. Je hebt een koptelefoon uitgang, die _zou_ je kunnen gebruiken (mini-jack naar tulp), en een optische uitgang (TOSLink - digitaal). Verder allemaal HDMI en ingangen.
Heeft de soundbar alleen maar tulp in?

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb nog een kabel geprobeerd welke koptelefoon aan de ene kant en witte/rode aan de andere kant maar die werkt ook niet. In de gebruiksaanwijzing staat dat je dus het geluid via een HDMI-kabel moet aansluiten. Daarom een andere Soundbar. Vindt die TV toch wat onhandig, vooral de teveel aan aansluitingen en rommelige menu. Kan tot op heden ook niet echt de instellingen doen vanwege het ondoorgrondelijke menu.

Leuk man gatheren

• Soeski
Afhankelijk van je budget raad ik dan aan om een soundbar te kiezen die HDMI - ARC ondersteunt. Als je dan een Youtube filmpje of Netflix start op je smart-tv, gaat je geluid alsnog naar de soundbar.

CEC is niet per se nodig maar ook fijn; dan hoef je b.v. alleen maar de TV aan te zetten waarna je soundbar automatisch aan gaat. Dit werkt helaas niet in 100% van alle gevallen. Ik gebruik dit zelf niet omdat ik een universele afstandbediening heb (Logitech Harmony) die zelf alles aan/uit doet op de juiste in- en uitgangen.

• Tommie12
Dat ging bij mijn Philips helemaal mis nadat Philips de IR codes gewijzigd had van de HDMI ingangen.
Mijn Harmony gaf commando voor HDMI1, en de TV schakelde dan vrolijk HDMI4 in.
Dat gebeurde na een update in November vorig jaar.

En dat is net het probleem van Philips / TP Vision. Ze doen continu updates die misschien hier of daar een bug oplossen, maar er komen er minstens zo veel bij, en de onstabiliteit krijgen ze niet opgelost.

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Kan ik op de 55pfs8209 niet gewoon een simpele Philips soundbar aansluiten? Je zou zeggen dat deze apparaten allemaal met elkaar compatible zouden moeten zijn.

Leuk man gatheren

• Soeski
Ik zou niet weten waarom niet! Welke dacht je zoal aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik ben er achter gekomen dat mijn 65PUS7600/12 na het terugzetten van de fabrieksinstelling weer een tijd probleemloos werkt.
Ik hoef dan alleen maar de beeldinstellingen aan te passen, de rest blijft gewoon staan.
Let op, na fabrieksinstellingen staat de UHD-scherpte voor Netflix weer op uit.
Na ongeveer één tot anderhalve week beginnen langzaam de problemen zich weer voor te doen.
Vastlopers na of tijdens het kijken naar Netflix.
Op starten met zwart beeld en wel geluid.
Wel beeld en geen geluid en zo verder en zo voort.
Eerst af en toe en na een paar weken bijna elke dag en soms vaker op één dag.
Dan helpt alleen de netstekker trekken.
Als ik hen dan weer terugzet naar fabrieksinstellingen begint het verhaal weer opnieuw, kan ik weer een week lang probleemloos kijken.
Dit is puur de bug van Android die, net als Windows, in de loop van de tijd versmeerd en ik hoop daarom ook dat Philips, net als Sony dat straks gaat doen, binnenkort een update naar Android 6 ter beschikking stelt.
Als hij doet wat hij moet doen is het een prachtige Tv en na het terug zetten van de fabrieksinstellingen ben ik ook één week heel tevreden, één week maar!
Ik lees ook veel problemen met de afstand bediening, dat is nu het enige dat bij mij altijd goed werkt, ook het key-pad en de microfoon, hij verstaat alleen geen Twents.
Omruilen voor een ander merk is ook zinloos, dan mis ik Ambilight en de andere merken zijn ook niet zonder software problemen alhoewel Philips wel de kroon spant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:36:
Ik ben er achter gekomen dat mijn 65PUS7600/12 na het terugzetten van de fabrieksinstelling weer een tijd probleemloos werkt.
Ik hoef dan alleen maar de beeldinstellingen aan te passen, de rest blijft gewoon staan.
Let op, na fabrieksinstellingen staat de UHD-scherpte voor Netflix weer op uit.
Na ongeveer één tot anderhalve week beginnen langzaam de problemen zich weer voor te doen.
Vastlopers na of tijdens het kijken naar Netflix.
Op starten met zwart beeld en wel geluid.
Wel beeld en geen geluid en zo verder en zo voort.
Eerst af en toe en na een paar weken bijna elke dag en soms vaker op één dag.
Dan helpt alleen de netstekker trekken.
Als ik hen dan weer terugzet naar fabrieksinstellingen begint het verhaal weer opnieuw, kan ik weer een week lang probleemloos kijken.
Dit is puur de bug van Android die, net als Windows, in de loop van de tijd versmeerd en ik hoop daarom ook dat Philips, net als Sony dat straks gaat doen, binnenkort een update naar Android 6 ter beschikking stelt.
Als hij doet wat hij moet doen is het een prachtige Tv en na het terug zetten van de fabrieksinstellingen ben ik ook één week heel tevreden, één week maar!
Ik lees ook veel problemen met de afstand bediening, dat is nu het enige dat bij mij altijd goed werkt, ook het key-pad en de microfoon, hij verstaat alleen geen Twents.
Omruilen voor een ander merk is ook zinloos, dan mis ik Ambilight en de andere merken zijn ook niet zonder software problemen alhoewel Philips wel de kroon spant.
Borry, vraag: Sluit jij Netflix af als je stopt met kijken? Of switch je direct naar TV (Of HDMI)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:42:
[...]

Borry, vraag: Sluit jij Netflix af als je stopt met kijken? Of switch je direct naar TV (Of HDMI)?
@ambi1961;
Ik druk altijd eerst op de stop-knop en dan sluit ik Netflix netjes af voor ik ergens anders heen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:53:
[...]

@ambi1961;
Ik druk altijd eerst op de stop-knop en dan sluit ik Netflix netjes af voor ik ergens anders heen ga.
Oke, vroeg mij af of dit misschien van invloed is O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd dat ik deze problemen allemaal niet heb
Kijk heel veel Netflix
Weekje ziek geweest, hele dagen tv aan
Werkt prima allemaal
Heel soms is het menu wat traag maar meestal werkt het gewoon normaal
48pus7600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens nog wel 1 probleem
Heb mijn tv gekoppeld via Bluetooth naar Samsung Bluetooth speaker
Krijg echter geen geluid van de tv door die speaker
Heb al wat geklooid met de instellingen
Zoals tv speaker uitschakelen
Maar geluid komt niet door de Samsung
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Dit las ik op de site van "FlatpanelsHD"

"Philips will later bring 6.0 Marshmallow to all 2015 and 2016 models via a software update. However, the update will not be ready in time for the 2016 Tv model launch in spring.""

In ieder geval een positief bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:57:
Trouwens nog wel 1 probleem
Heb mijn tv gekoppeld via Bluetooth naar Samsung Bluetooth speaker
Krijg echter geen geluid van de tv door die speaker
Heb al wat geklooid met de instellingen
Zoals tv speaker uitschakelen
Maar geluid komt niet door de Samsung
Iemand een idee?
Misschien geluid op Stereo ipv Multisound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:09:

"Philips will later bring 6.0 Marshmallow to all 2015 and 2016 models via a software update. However, the update will not be ready in time for the 2016 Tv model launch in spring.""

Hmm, zou dit bericht liever lezen op TPvision site of bij Philips. Denk niet dat ze dit aandurven. Heeft behoorlijke risico's zo'n update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi1961 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:37:
[...]

Misschien geluid op Stereo ipv Multisound?
Nope
Al geprobeerd
Werkt gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te denken aan die soundbar van Philips van 269,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik heb de Puk7100 gehaald in december, qua beeld echt top, maar software matig gewoon een grote puinzooi, ik begrijp echt niet hoe ze dit op de markt hebben kunnen brengen.
Regelmatig vastloper als ik bijvoorbeeld naar netflix ga of in het menu..

Heb nog nooit spijt gehad van een televisie aankoop, maar ik weet wel zeker dat ik hierna nooit meer een Philips televisie haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:16:
Zit te denken aan die soundbar van Philips van 269,-
Misschien toch type-nummer melden als je een reactie verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Origins schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:46:
Ik heb de Puk7100 gehaald in december, qua beeld echt top, maar software matig gewoon een grote puinzooi, ik begrijp echt niet hoe ze dit op de markt hebben kunnen brengen.
Regelmatig vastloper als ik bijvoorbeeld naar netflix ga of in het menu..

Heb nog nooit spijt gehad van een televisie aankoop, maar ik weet wel zeker dat ik hierna nooit meer een Philips televisie haal.
Ja, begin dezelfde mening te krijgen. Om het nog erger te maken: Heb bij familie een 40 inch Samsung opgehangen afgelopen weekeinde. Een van 500,- . aangesloten op glasvezel welliswaar. Maar wauw, wat een beeld zeg. Vroeg mij effe af of dit de TV is of de glasvezel. Misschien de combinatie. maar diep onder de indruk weer op huis aan. Moeders was mee en zei: "gaan we Ambi verlaten?"
Nu ik het toch over glasvezel heb: zijn hier binnen dit topic ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

migros schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 14:50:
[...]

Geel is video en rood en wit zijn audio in. Audio out analog zal via de koptelefoon uitgang moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

ambi1961 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:50:
[...]

Ja, begin dezelfde mening te krijgen. Om het nog erger te maken: Heb bij familie een 40 inch Samsung opgehangen afgelopen weekeinde. Een van 500,- . aangesloten op glasvezel welliswaar. Maar wauw, wat een beeld zeg. Vroeg mij effe af of dit de TV is of de glasvezel. Misschien de combinatie. maar diep onder de indruk weer op huis aan. Moeders was mee en zei: "gaan we Ambi verlaten?"
Nu ik het toch over glasvezel heb: zijn hier binnen dit topic ervaringen??
Dat is de TV kwaliteit. Of het HD signaal via glasvezel, kabel of schotel komt maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb nu een jaar of 3 de 55PFL8008K. Los van het ultraslome smart-tv gedeelte (gebruik ik niet) werkt hij perfect.

Geen crashes, strak beeld en ambilight hue werkt zoals het hoort. Wanneer gaat TP Vision weer eens zoiets uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

daandegoeiste schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:40:
Heb nu een jaar of 3 de 55PFL8008K. Los van het ultraslome smart-tv gedeelte (gebruik ik niet) werkt hij perfect.

Geen crashes, strak beeld en ambilight hue werkt zoals het hoort. Wanneer gaat TP Vision weer eens zoiets uitbrengen?
Nooit meer, ze gooien het helemaal op Android Tv.
De Tv's zijn wel O.K. maar de software is bagger en daar hebben ze, volgens mij, weinig invloed op.
Die komt van een derde partij en daar mogen ze niet teveel aan sleutelen alleen maar aanpassen aan hun hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Borry schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 22:09:

Daarmee hebben ze mij ook een jaar aan het lijntje gehouden.
Iedere keer de belofte dat mijn probleem wel opgelost zou worden met de volgende update.... Niet dus.

Na een jaar besloten om die terug te sturen, en nu héél gelukkig met Panasonic. Netflix in 4k _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Nooit meer Philips, helaas, want ik was ook fan van ambilight, maar dat gaat wel over als alles wat ze doen in de soep draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi1961 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:45:
[...]

Misschien toch type-nummer melden als je een reactie verwacht :+
Het is,de LG las550h soundbar geworden
Erg goed geluid
Redelijk goed surround effect
Muziek streamen vanaf telefoon klinkt ook super
De tv draait ook nog steeds zonder gebreken
48pus7600
Degene die wel problemen hebben
Monteur laten komen en nieuwe printplaat erin zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Laatst online: 18-06 12:26
Hier nog iemand die gek word van de software van de 55pus7600.
Had gehoopt dat het wel mee zou vallen, maar wat een drama, vrouwlief word het ook meer dan zat...

• TV crasht geregeld bij allerhande acties, opstarten van apps als netflix of youtube, maar ook bij gewoon aanzetten (gaat niet altijd goed aan) een crash kan gewoon een reboot zijn maar vaak ook een scherm (vaak groen met groene lijnen)
• Youtube loopt niet vloeiend, alsof er elke paar seconden wat frames missen (dan hapert het)
• HDMI Cec werkt niet goed (vorige TV stuurde alles perfect aan) een kleine greep, overschakelen naar Kodi geeft een Chromecast, Overschakelen naar Chromecast geeft de BR speler, soms geen contact met de receiver voor volume regeling en een HDMI device wat een kanaal overschakelen commando geeft word genegeerd
• TV geeft soms foutmelding dat programma gecodeerd is, even heen en weer zappen lost het op
• Bij tv opstarten moet je niet te snel iets willen doen, grote kans op reboot/crash
• cast functie naar de tv voor Youtube werkt niet goed

En dan durf ik verder eigenlijk geen apps te gebruiken omdat het toch voor geen meter werkt, ben blij dat ik nog een chromecast dongle had (dat geeft een hoop minder gedoe namelijk)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
@powermage: Het opstarten met groen beeld/paars beeld met groene lijnen/paarse lijnen heb ik ook nagenoeg elke dag helaas. Ik zet 'm dan weer uit, weer aan en dan is het altijd opgelost. Dan wacht ik tot ik volledig beeld en geluid heb voor ik iets doe, maar dan werkt het wel goed verder. Ook de apps werken goed en snel, die crashen niet. De cast functie pas 1x gebruikt, maar dat werkte toen wel meteen. Geen representatieve ervaring dus na 1x.
Het is inderdaad niet heel best nog, maar als het aanzetten-probleem opgelost wordt dan heb ik geen issues meer. De rest werkt prima, ook de HDMI CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:00

OMD

Hier ook de bekende issues met de 55PUS7600.

- Opstarten -->zwart beeld. Wachten tot die klaar is met "iets" dan gaat het standbylampje weer branden.
- Geen geluid bij opstarten naar de soundbar via HDMI ARC.Ook weer typisch een Philips kwaal.
- Vastlopers in het menu.
- Nauwelijks reagerende afstandbediening.

Ik ben ook echt helemaal klaar met dit merk. Mijn vorige 55PFL8008 was een drama. De nieuw omgeruilde PFL8008 was een drama en dit toestel is ook een drama. Andere merken zijn ook kut maar Philips is echt heer en meester in onkunde.

Probleem is echter. Je leest tegenwoordig over elk merk dat het wel drama is. Sony met zn CI+ geneuzel of software die de tv buggy maakt. Panasonic met backlight bleed en nu weer netflix enzo wat niet werkt. Samsung met buggy software etc. etc. etc.

Je wordt als consument gewoon uitgelachen en het maakt niet uit of je nu 500 euro betaald of 4000. Het is allemaal net zo brak. Vooral de toestellen van de categorie van 2500 euro en hoger hebben de problemen omdat daar ook de echte AV enthousiasts mee werken en die gewoon kritischer ( en logisch ) zijn dan de mensen die een toestelletje hebben van 500 euro.

Ik baal er gewoon enorm van. Ik wil gewoon een degelijk functionerend toestel maar helaas is dat tegenwoordig teveel om te vragen ;w

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
OMD schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:26:
Ik ben ook echt helemaal klaar met dit merk. Mijn vorige 55PFL8008 was een drama. De nieuw omgeruilde PFL8008 was een drama en dit toestel is ook een drama. Andere merken zijn ook kut maar Philips is echt heer en meester in onkunde.
Heb nu 3 jaar de PFL8008. Ik weet niet wat jij allemaal uitspookt met je tv's, maar hij gaat hier als een speer 8)
Pagina: 1 ... 7 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.