Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 18:11
Borry schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:53:
Ik lees hier http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1452861632 dat Android TV 6.0 binnenkort als update wordt uitgegeven.
Sony heeft gemeld dit voor de 2016 én 2015 modellen te doen.
Dit zou rond maart-mei moeten gebeuren.
Nu maar hopen dat TP-Vision / Philips dit ook voor zijn 2015 modellen van plan is te doen.
Bedankt voor dit nieuwtje! Ik mag toch hopen dat mijn tv (43puk7100) de update krijgt naar 6.0, Android TV 5.1 loopt wat mij betreft nog behoorlijk achter, vooral qua stabiliteit en performance. In dit artikel ( https://www.homecinemamag...-led-tv-line-up-voorjaar/ )
wordt gezegd dat Philips / TP Vision 3 jaar Android updates heeft toegezegd bij de introductie van de 2015 modellen. Als
dit werkelijk is gezegd hoop ik dat ze het gaan waarmaken.
Quote uit het artikel:
"De 2015-modellen worden volgens Philips in ieder geval drie jaar voorzien van de meest recente Android-versie en worden ook minimaal drie jaar voorzien van de nieuwste software van Philips zelf."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
eddie02 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 07:03:
Denk dat ik eruit ben.
Ik hoop tijdens de mm btw dagen de 50puk6400 op de kop te tikken.

Reviews en huiskamer ervaring zien er toch, voor t geld, goed uit.
Zo is de softwarebug verdwenen en ervaart een medetweaker met de ps, geen of bijna geen inputlagg.
Niet dat ik een gamer ben, maar toch.
(...)
Inderdaad, om het nog eens te onderstrepen, de TV op Game Modus, en de PS4 aangesloten met een HDMI kabel heeft bij mij zodanig lage input lag dat ik geen last heb, kan heerlijk gamen...
Zet je game modus uit, dan is het geen doen... Gelukkig onthoudt de TV dat de Game Modus ingesteld moet blijven staan op het PS4 kanaal (in mijn geval HDMI 3)...

Verder ben ik ook naar jouw ervaringen wel benieuwd, dus een review altijd goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
We measured the input lag at 64ms in the ISF viewing style with game mode off and bizarrely this increased to 72ms when we turned the game mode on. This is somewhat counter-intuitive and rather negates the point of even having a game mode. We made sure all the processing was turned off but no matter what we did, we couldn't measure the input lag below 60ms.
https://www.avforums.com/...k-led-lcd-tv-review.12038

Had nog niet door dat er ook een tweakers review was (met 71ms gemeten in Game modus). Wil alleen maar onderstrepen dat zulke cijfers niet meteen dramatisch (hoeven te) zijn ...

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 16-01-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Dat niet alleen, ik begin te denken dat het per toestel verschilt, want met 72ms lag merk je wel echt verschil....

Iets anders, vandaag kreeg ik een firmware update, de QM152E.0.5.101.47, maar nergens is te zien wat de update precies inhoud... Kan iemand hier achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58
pixels66 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:45:
Dat niet alleen, ik begin te denken dat het per toestel verschilt, want met 72ms lag merk je wel echt verschil....

Iets anders, vandaag kreeg ik een firmware update, de QM152E.0.5.101.47, maar nergens is te zien wat de update precies inhoud... Kan iemand hier achter komen?
Zie hier: http://www.supportforum.p...01-047-for-5500-65X0-6400

Zoals gewoonlijk een zeer beperkte changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
BBCi Certification
- Incorrect CI+ key error message appearing when CI function is not enabled
- Incorporate Google latest security update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Dat wordt wennen straks zo'n smart tv zeg....
Stekker eruit en erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:30

Borry

prutsen is mijn leven

eddie02 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:11:
Dat wordt wennen straks zo'n smart tv zeg....
Stekker eruit en erin.
Je kunt ook een "klik aan klik uit" systeem gebruiken, hoef je niet op te staan. ;)
Er gaan geruchten dat Philips dit standaard in de tv wil inbouwen. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Borry op 17-01-2016 19:02 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:45:
Twee reviews van hetzelfde model uit twee verschillende landen met hetzelfde resultaat? De metingen via dat apparaatje blijken toch wel vrij consistent (van Amerika tot Oost-Europa) en een Philips met een lage input lag moet ik nog tegenkomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Nou, ik heb het niet gemeten, maar als het echt 72ms is, dan is dat goed speelbaar(shooters)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
Iemand toevallig een 55PUS7600/12 ?
Heb m in bestelling staan, komt zoals t er nu uitziet overmorgen, en wil ik wil vast de gaten in de muur gaan boren. Iemand een idee wat de afstand vanaf de onderkant van de tv tot de onderste gaatjes in de tv is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 17:11
Hoi, ik heb een 55PUS7600, hangt overigens aan de muur. Dus lekker meten is er niet bij. Maar uhh, heb je vraag een paar x gelezen en ben erg nieuwsgierig wat je eigenlijk wilt weten en welke gaatjes jij alvast wilt boren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
btw, uitgebreide test. je zou er bijna 1 kopen http://www.areadvd.de/tes...droid-tv-mit-ambilight-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
ambi1961 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:32:
Hoi, ik heb een 55PUS7600, hangt overigens aan de muur. Dus lekker meten is er niet bij. Maar uhh, heb je vraag een paar x gelezen en ben erg nieuwsgierig wat je eigenlijk wilt weten en welke gaatjes jij alvast wilt boren ;-)
ergens op die tv zitten de 200x200 gaatjes. Die zitten in een vierkant. Maar wat is nu de afstand vanaf de onderkant van de tv tot de onderste 2 gaatjes (van die 200x200 gaatjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Als je niet beter zou weten wel ja, ook wel bijzonder dat de reviewer denkt dat YouTube 4K wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet goed het verschil vinden tussen PUS7150 en PUK7600. Enige verschillen wat mij betreft 800 en 1400 hz (dubbele tuners of schotel bij mij niet van belang). Wel een prijsverschil van 200/300 euro, en ik lees nogal wat ontevredenheid hier over philips...
alternatief is voor mij LG 55UF950V

hoofdzaak is een zo goed mogelijk beeld, zo plat mogelijk (aan de muur), een beetje netflix en youtube.

Wie kan mij advies geven ? Of het verschil echt duidelijk maken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
kwiebus schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:23:
[...]

Als je niet beter zou weten wel ja, ook wel bijzonder dat de reviewer denkt dat YouTube 4K wordt ondersteund.
Kan met een update meegekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:12:
ik kan niet goed het verschil vinden tussen PUS7150 en PUK7600. Enige verschillen wat mij betreft 800 en 1400 hz (dubbele tuners of schotel bij mij niet van belang). Wel een prijsverschil van 200/300 euro, en ik lees nogal wat ontevredenheid hier over philips...
alternatief is voor mij LG 55UF950V

hoofdzaak is een zo goed mogelijk beeld, zo plat mogelijk (aan de muur), een beetje netflix en youtube.

7150 heeft een IPS scherm, 7600 een VA ... (en 7150 is schijnbaar een 50Hz, 7600 een 100)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 19-01-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:12:

Als je hem zo plat mogelijk aan de muur wilt heb je niets aan Abilight plus dat de luidsprekers van de 7600 ( de 7150 weet ik niet) aan de achterkant zitten, als je die tegen de muur drukt hoor je bijna niets meer..

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
eddie02 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Kan met een update meegekomen zijn.
Om het dan nog maar eens uit te leggen: Nee, dat kan niet met een update van Philips en het is zeer onwaarschijnlijk dat YouTube met een update komt die dit wel mogelijk maakt.

De series 7000 van Philips wordt geleverd met de Marvell Armada 1500 Pro 4K (88DE3214) SoC. Deze SoC heeft geen ondersteuning tot het decoderen van VP9-content - de codec die YouTube gebruikt voor content in 2160p. Een update zal hier geen verandering aan brengen, de hardware laat het simpelweg niet toe.

De series 8000 en 9000 maken gebruik van de Marvell Armada 1500 Ultra (88DE3218) SoC welke wel VP9-decoding biedt en daardoor geschikt zijn voor het weergeven van de 2160p-content van YouTube.

Tenzij YouTube besluit om content aan te bieden met de HEVC-codec - wat zeer onwaarschijnlijk is - zal 2160p-content van YouTube niet afspeelbaar zijn op de series 7000 van Philips. Elke reviewer en gebruiker die zegt dat YouTube 2160p-content wel afgespeeld wordt, mag met concreet bewijs komen om het tegendeel te bewijzen. "Ik denk het verschil te zien" en "We hebben een video afgespeeld waar in de naam stat dat het 4K is, dus 4K via YouTube is mogelijk", hebben geen waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Dimens schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:00:
[...]

Om het dan nog maar eens uit te leggen: Nee, dat kan niet met een update van Philips en het is zeer onwaarschijnlijk dat YouTube met een update komt die dit wel mogelijk maakt.

De series 7000 van Philips wordt geleverd met de Marvell Armada 1500 Pro 4K (88DE3214) SoC. Deze SoC heeft geen ondersteuning tot het decoderen van VP9-content - de codec die YouTube gebruikt voor content in 2160p. Een update zal hier geen verandering aan brengen, de hardware laat het simpelweg niet toe.

De series 8000 en 9000 maken gebruik van de Marvell Armada 1500 Ultra (88DE3218) SoC welke wel VP9-decoding biedt en daardoor geschikt zijn voor het weergeven van de 2160p-content van YouTube.

Tenzij YouTube besluit om content aan te bieden met de HEVC-codec - wat zeer onwaarschijnlijk is - zal 2160p-content van YouTube niet afspeelbaar zijn op de series 7000 van Philips. Elke reviewer en gebruiker die zegt dat YouTube 2160p-content wel afgespeeld wordt, mag met concreet bewijs komen om het tegendeel te bewijzen. "Ik denk het verschil te zien" en "We hebben een video afgespeeld waar in de naam stat dat het 4K is, dus 4K via YouTube is mogelijk", hebben geen waarde.
Dus, wat Philips Support hier schrijft;

"Die 7600er Modelle unterstützen 4K Ultra HD Material via YouTube. Hierzu stellen Sie die Qualität bitte auf „Auto“. Die enthaltene YouTube App zeigt die einzig Einstellungsoption „2160p“ nicht an. Dennoch werden 4K Ultra HD Inhalte auch in 4K wiedergegeben. Testen Sie es."

is volgens jou puur gelogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Borry schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:09:
[...]

"Die 7600er Modelle unterstützen 4K Ultra HD Material via YouTube. Hierzu stellen Sie die Qualität bitte auf „Auto“. Die enthaltene YouTube App zeigt die einzig Einstellungsoption „2160p“ nicht an. Dennoch werden 4K Ultra HD Inhalte auch in 4K wiedergegeben. Testen Sie es."

Philips support zegt maar wat, dit is wat Philips support mij vertelde wat betreft YouTube 4K ondersteuning op de 48PUS7600:
4) Geen mogelijkheid om in YOUTUBE 4K resolutie te kiezen.
Internet snelheid okay? juiste app? Dit is een instellingen in de app zelf welke wordt ontwikkeld door Google, daar kan Philips niks aan doen.
Zo heb ik wel meer bijzondere antwoorden van hun mogen ontvangen:
3) Geen muis aan te SLUITEN terwijl dit volgens de HANDLEIDING wel zou moeten kunnen.
Misschien is de muis niet compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
[...]

Zojuist heb ik het even opgezocht en dit blijkt van een forum van Philips vandaan te komen. Niet om denigrerend over helpdeskmedewerkers te spreken, maar ook zij hebben vaak de volledige kennis van zaken niet.

Middels de tekst kom je wel meer Duitse forums tegen waar diezelfde tekst besproken wordt maar waar geen van de gebruikers die optie heeft. Maar als gebruiker van een 7600, heb jij die mogelijkheid dan wel? Dat zou immers vreemd zijn. Al blijft het dan ook nog de vraag of er daadwerkelijk 2160p-content wordt afgespeeld of dat de App direct terugschakelt naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
[...]

Ja, volledig. Technisch is het mogelijk, indien YouTube HEVC zou gaan gebruike of YouTube de 4k h.264 stream ook op TV's zou aanbieden (zoals in Firefox bv). Echter is die wel beduidend minder goed dan de VP9 versie (of de HEVC mocht die er ooit komen).

Uiteindelijk is dat nu wel een nadeel, maar binnen 2 a 3 jaar is het smart TV gedeelte toch zwaar achterhaald en kan je voor 35 euro wel een 4k Chromecast versie 5 oid kopen. En dan speelt het allemaal al niet meer mee.
Er zit HDMI2.0 op en dat is wel belangrijk gezien de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

O.K. Dit zijn duidelijke antwoorden.
Ik was er al een beetje bang voor omdat het verschil met 4K YouYube filmpjes op 1080p en "auto" eigenlijk niet te zien was en ik ook de kennis en de mogelijk niet heb om het anders uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 20:34
Ik ben er inmiddels wel redelijk klaar mee met de software-problemen.
Een half jaar na aanschaf heeft mijn 65puk7120 nog steeds issues met opstarten --> philips logo

Ik ga de procedure in gang zetten om de tv te laten retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb nu het volgende probleem op mijn 65PUS7600;
Zins kort heb ik mijn NETFLIX abonnement verhoogd naar 4K maar ik zie eigenlijk geen verschil of het nu HD is of 4K, terwijl NETFLIX wel aangeeft dat de film in 4K is.
Op mijn DENON Blue Ray speler zit ook NETFLIX en als ik hierop een film of serie afspeel is het beeld véél helderde en scherper terwijl hij niet verder gaat dan 1080p.
Op de HDMI ingangen werkt de upscaling perfect en TV kijken doe ik ook via de Ziggo Horizon box op HDMI.
Ik had al langer het idee dat het beeld van NETFLIX minder was dan b.v. het journaal op NPO1 en de YouTube HD filmpjes zijn ook veel duidelijker.
Ook als ik het Journaal op MPO1 bekijk via Ci+ is het beeld perfect alleen NETFLIX laat te wensen over.
Ik heb de TV bekabeld op 200Mb internet aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen.
Wie heeft hier ervaring mee of kan tips geven?
Wat doe ik verkeerd!?

[ Voor 5% gewijzigd door Borry op 21-01-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
@Borry ik heb dit zelf nog niet getest, maar goed dat je het zegt! Ik heb Netflix nog niet omgezet naar een 4K abonnement, wilde dit nog doen. Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil in beeldkwaliteit tussen Netflix op de TV (55PUS8601) of via de PS/4 (die sowieso geen 4K heeft overigens... dus dat zou niet beter mogen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 16-09 13:10
ik heb nog geen 4k netflix abo, maar beeld op mijn 48pus7600 is haarscherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
Sinds vorige week ook een bezitter van een 40PUK6400. (€400 bij Mediamarkt Duitsland, opzich een prima deal. Wilde eigenlijk een HiSense kopen, ook rond de €400).

Helaas sinds het aansluiten niets dan 'problemen':
  • Netflix werkt niet: Bekend probleem hier in Duitsland als je internet hebt via Unity Media (UPC in DU) en een IPv6 adres. Verhaal kastje/muur en het ligt altijd aan iemand anders.Philips ontkent overigens alle problemen met Netflix en zou het gewoon moeten werken
  • Speakers schakelen niet uit als je er een hoofdtelefoon insteekt. Ook kan het hoofdtelefoon volume alleen veranderd worden als je een menu induikt. Als je Youtube aanstuurt via je telefoon en je wil het menu in sluit de hele app af, kortom 1x instellen en nooit meer aankomen!
  • Beeldinstellingen springen terug na aan/uitzetten van de TV, is nu volgens mij gefixt met de nieuwe update.
  • TV weigert geluid via HDMI-arc (Alle poorten geprobeerd) richting de receiver te sturen. Op de oude Samsung TV werkte dit prima.
Contact gehad met Philips, belden terwijl ik aan het werk was.
In de voicemail stond het bericht of ik ze terug wilden bellen op het bekende 0900 nummer en dus weer zou kunnen aftikken.

Chat-klantenservice heb ik nog nooit zo onbeschoft gezien, ik vroeg hoelang het zou duren voor ik een antwoord kreeg op mijn vragen (Duurde inmiddels al een week).
Toen kreeg ik als antwoord: "ZSM ;) ;) ;)".
Ook werd stellig door de klantenservice ontkend dat er veel problemen waren met de software.
Meteen maar een klacht ingediend maar tot op heden ook niets over gehoord.

Als ik niets meer hoor van ze gaat de TV zaterdag retour en koop ik voor wat meer geld wel een Samsung/LG... Erg jammer want het beeld is schitterend met UHD content!

[ Voor 9% gewijzigd door Mauritio op 21-01-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Ook Netflix op een 55PUS7600, zojuist maar effe getest nav vorige berichten. Hebben ook 4K abo. En gebruiken Neflix via WIFI. Moet zeggen dat het beeld wat mij betreft helemaal top is hoor, Keek naar Underwater (4K) en ziet er top uit. Bij info staat echter 1080 !. Keek ook even naar Riducules6, spat van het scherm. Bij info staat dan ook 2160. Wat mij betreft werkt Netflix dus oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:12:
Ik heb nu het volgende probleem op mijn 65PUS7600;
Zins kort heb ik mijn NETFLIX abonnement verhoogd naar 4K maar ik zie eigenlijk geen verschil of het nu HD is of 4K, terwijl NETFLIX wel aangeeft dat de film in 4K is.
Op mijn DENON Blue Ray speler zit ook NETFLIX en als ik hierop een film of serie afspeel is het beeld véél helderde en scherper terwijl hij niet verder gaat dan 1080p.
Op de HDMI ingangen werkt de upscaling perfect en TV kijken doe ik ook via de Ziggo Horizon box op HDMI.
Ik had al langer het idee dat het beeld van NETFLIX minder was dan b.v. het journaal op NPO1 en de YouTube HD filmpjes zijn ook veel duidelijker.
Ook als ik het Journaal op MPO1 bekijk via Ci+ is het beeld perfect alleen NETFLIX laat te wensen over.
Ik heb de TV bekabeld op 200Mb internet aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen.
Wie heeft hier ervaring mee of kan tips geven?
Wat doe ik verkeerd!?
Hey Borry. Ik kijk nu 2 maanden via CI+. Jij hebt zo te lezen beide nog. Wat is wat jou betreft scherper? CI+ of de Horizon-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

ambi1961 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Hey Borry. Ik kijk nu 2 maanden via CI+. Jij hebt zo te lezen beide nog. Wat is wat jou betreft scherper? CI+ of de Horizon-box?
Net even uitgetest met het 8 uur journaal, allebeide loeischerp, ik zie geen verschil.
Let wel dat je op deze TV voor elke ingangsbron de beeld en geluids instellingen apart kunt instellen.
Zo heb ik de instellingen voor de Horizon-Box op HDMI2 het zelfde als voor de Ci+.
De instellingen van HDMI1 voor de Blue-Ray speler zijn anders en die van NETFLIX weer anders.
Ben nog een tijdje met de instellingen voor NETFLIX aan het rommelen geweest en het is wel iets beter maar nog niet dat het er uit knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Volgens mij heb ik het probleem met 4k NETFLIX opgelost.
Ik heb alle beeldinstellingen een keer uit en aan gezet.
Toen ik bij "Ultra-Resolutie" kwam, deze gaf aan dat hij "aan" stond heb ik deze ook een keer uit en weer aan gezet en plotseling werd het beeld véél beter. Ik had de film "Movig Art - Bloemen" op staan en het verschil was duidelijk te zien.
Dus.......opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Borry schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:12:
Volgens mij heb ik het probleem met 4k NETFLIX opgelost.
Ik heb alle beeldinstellingen een keer uit en aan gezet.
Toen ik bij "Ultra-Resolutie" kwam, deze gaf aan dat hij "aan" stond heb ik deze ook een keer uit en weer aan gezet en plotseling werd het beeld véél beter. Ik had de film "Movig Art - Bloemen" op staan en het verschil was duidelijk te zien.
Dus.......opgelost!
_/-\o_ Kijk , ook nog eens goed nieuws!! Je hebt mij wel getriggerd hoor, realiseer mij niet eens dat de instellingen per aansluiting kunnen worden aangepast, vanavond weer iets te bekijken dus. Ben benieuwd wat ik nog ga aantreffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Hi,
wellicht weten jullie dit wel:

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe tv, en ik wil graag een philips met ambilight en deze combineren met philips Hue.

Moet je dan de tv koppelen met hue en gaat de rest vanzelf, of moet je altijd een app draaien, of is dit programma/game afhankelijk?

Dus met andere woorden: volstaat het om het een keer in te stellen en werkt dat dan altijd?
Andersom kan ik me voorstellen dat het soms ook prettig is om de koppeling tussen Hue lampen en ambilight uit te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
@jpg97: Ik heb deze koppeling ingesteld gehad. Als je tv kijkt is dit best leuk (je kunt kiezen uit enkele modi in de tv), maar als je aan tafel zit of in de keuken staat wordt je helemaal gek van de meekleurende lampen in huis :)
Het is niet heel makkelijk in- en uit te schakelen (niet met 1 knop), maar het zit niet ver in het menu verstopt. Je hebt zoals ik schreef meerdere modi; je kan dus experimenteren met wat je nog leuk/acceptabel vindt. Je hoeft geen app open te hebben; de TV communiceert rechtstreeks met de Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Vandaag een 32PFK6500 gekocht. Grote fout. Ding klonk nog acceptabel in de winkel maar thuis eerder slechter. Middentonen zijn volledig afwezig en hoge tonen klinken scherp. Irritante is dat ik de indruk heb dat de hardware nog redelijk capabel is maar d esoftware het volledig laat afweten.

Kleurehtheid krijg ik ook niet goed, ding lijkt continue verzadiging aan te passen.

Als vervanging voor de helaas defecte 32PFL8404 die misschien niet "Smart" was maar wel een prima beeld en geluid had.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Mij valt vandaag ineens wat op met de puk6400 icm Ziggo humax. Blanke huid van mensen wordt aardig rood weergegeven... Hoe kan ik dit het beste aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:35
pixels66 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:37:
Mij valt vandaag ineens wat op met de puk6400 icm Ziggo humax. Blanke huid van mensen wordt aardig rood weergegeven... Hoe kan ik dit het beste aanpassen?
Altjd lastig... Wat ik zelf altijd doe is een studioprogramma met goede belichting opzetten (bijv. het journaal of DWDD) en dan m'n PVR op pauze zetten op een close-up van een gezicht.

Dan gaan spelen met de "Kleur" instelling (meestal staat die bij Philips TV's rond de 50-52) en de kleurtemperatuur. Deze op "gewenst" zetten en per kleur (R-G-B) flink varieren zodat je ziet wat het effect is. Je zult bijv. merken dat het omlaag schroeven van de groen-component het beeld ook roder maakt.

Beginnen met de beeldinstelling "Film" wordt ook vaak aangeraden, maar die vind ik meestal wat te warm (dat is dan weer op te lossen door de blauw-component wat omhoog te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Soeski schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:34:
Wordt speciaal voor jou de actie verlengd? Da's wel nice :D
Je moest inderdaad uiterlijk 10 januari je bon insturen aldus de actie. Die specifieke actie staat dan ook niet meer op philips.nl/acties.
Dan kan het vervolgens nog wel even duren voor je je geld terug hebt (nu 10 dagen geleden ingediend, nog niks gezien). Ik hoop niet dat er productieproblemen zijn met de 65" variant dan!
Heb je inmiddels al iets vernomen van Philips? Ik heb op 27 december een 56PUK7100 aangeschaft (waar €200,- cashback via Philips op zat). Heb op 28 december gelijk alle papieren opgestuurd, maar heb tot op heden nog niets van Philips vernomen... Hebben anderen hier nog ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Hayo schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:03:
[...]

Heb je inmiddels al iets vernomen van Philips? Ik heb op 27 december een 56PUK7100 aangeschaft (waar €200,- cashback via Philips op zat). Heb op 28 december gelijk alle papieren opgestuurd, maar heb tot op heden nog niets van Philips vernomen... Hebben anderen hier nog ervaringen mee?
Cashback acties duren meestal een aantal weken. Je zou eventueel bij Phillips aan de bel kunnen trekken in februari - nu lijkt het mij nog te vroeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Hayo schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:03:
[...]

Ik heb toch wat andere ervaringen. Het ging heel vlot allemaal. Ik heb op 27 december de bevestiging gekregen van Philips dat ik een 'geldige registratie' voor de cashback actie van mijn Philips 43PUK7100 had uitgevoerd. Ongeveer week ervoor heb ik de brief ingestuurd. Op 7 januari stond het bedrag van 50 euro op mijn rekening onder de noemer 'Servicebureau Jansen BV'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
Ik heb afgelopen vrijdag een bevestiging ontvangen dat de aanvraag voor Cash-back op een 55PUK7150/12 in goede orde was ontvangen. Het bedrag van € 200,00 zal binnen een aantal weken worden overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
En wanneer heb je de formulieren ingestuurd Bunnikside?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36
Ik heb proberen te Googlen maar kom er niet uit. (Het is eigenlijk een algemene TV vraag en ik vrees een hele domme vraag...).

Kan de 55puk6400 4k60fps content aan (via HTPC HDMI)? De TV heeft 50hz dus als leek zou ik zeggen dat dat niet gaat werken. Maar in de handleiding staat dat de TV 'tot' 4K kan afspelen op 60hz. Maar dat tot zegt dus wellicht ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeser1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Hoi, ik ben van plan om philips pus558601 aan te schaffen, echter kan ik hier nog weinig info over vinden. Heeft iemand er ervaring mee? Hoe zit het met snelle beelden? En beeldkwaliteit vergeleken met samsung js8000? Twijfel namelijk tussen deze 2. Alvast super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
pelt schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:43:
Ik heb proberen te Googlen maar kom er niet uit. (Het is eigenlijk een algemene TV vraag en ik vrees een hele domme vraag...).

Kan de 55puk6400 4k60fps content aan (via HTPC HDMI)? De TV heeft 50hz dus als leek zou ik zeggen dat dat niet gaat werken. Maar in de handleiding staat dat de TV 'tot' 4K kan afspelen op 60hz. Maar dat tot zegt dus wellicht ook niet zoveel.
Geen domme vraag want de verwarring is te begrijpen.

Televisies van tegenwoordig hebben variabele frequenties die bepaald worden door de bron. Toestellen zoals de Philips 55PUK6400 komen eigenlijk met een 60Hz paneel waardoor het afspelen van 60Hz dus mogelijk is. Echter omdat wij in Nederland televisie op 50 FPS ontvangen, worden toestellen ook met de 50Hz frequentie gespecificeerd. Zo ontstaat ook niet de verwarring dat de 50 FPS op 60Hz afgespeeld zou worden en dus 10Hz beter zou zijn dan 50Hz, wat in het topic van Sony wel is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
boeser1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:53:
Hoi, ik ben van plan om philips pus558601 aan te schaffen, echter kan ik hier nog weinig info over vinden. Heeft iemand er ervaring mee? Hoe zit het met snelle beelden? En beeldkwaliteit vergeleken met samsung js8000? Twijfel namelijk tussen deze 2. Alvast super bedankt
Hier is een ervaring van iemand dit model kort heeft gehad:

http://www.supportforum.p....php?22433-PUS8601-issues

Zoals alle Philips branded TV's op dit moment geen aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Ik heb een Philips 43PUK7100 met ook behoorlijk wat software problemen i.c.m. Android TV. Ik had hoge verwachtingen van deze integratie. Daarnaast heb ik een Philips Soundbar HTL5160 (geintroduceerd op de markt in sept 2015) gekocht en daar ook behoorlijk wat instabiliteit en niet volledig werkende HDMI ARC (smart tv via soundbar) functionaliteit i.c.m. HDMI CEC. Ik heb de indruk, zoals wel bij meer fabrikanten, dat de pas uitgebrachte producten buggy worden opgeleverd (misschien markt 'druk' op snel op te leveren) om vanuit daar dan naar een stabiele (software) versie toe te werken. Mijn Samsung tv uit 2013 heeft er ook een jaar over gedaan voordat er stabiliteit kwam in het beeld en geluid, en de oplossingen voor de problemen in smart tv gedeelte kwam pas na 1,5 jaar. Mijn ervaring is dat je tegenwoordig dus beter een tv kan kopen die al even (1 jaar) op de markt is. Belachelijk natuurlijk, maar schijnbaar een trend. Of hebben jullie andere ervaringen?

Misschien past het ook wel steeds meer bij de tijd, waarin we agile ontwikkelen en continous uitrollen naar productie. Voor mij niet zo erg maar dan moeten ze bij Philips wel frequenter met software updates komen, en dat je snel verbetering gaat zien...
Alhoewel ik me afvraag of veel mensen die tv's kopen zitten te wachten op frequente software updates. Ouderen zal dat niet zo aanspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
boeser1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:53:
Ik heb deze nu 3 weken in huis, en heb in dit topic al e.e.a. erover geschreven.
De problemen die op het forum beschreven worden ken ik deels. Ik heb niet gemerkt dat instellingen niet onthouden worden; deze lijken wel nog steeds goed te staan elke keer. B.v. de HDMI 1 instelling dat dit "natuurlijk" moet zijn en UHD 4:4:4.

Het probleem dat ik ook wel heb is dat de Logitech Harmony de TV niet kent. De database is nog niet bijgewerkt met het juiste type dus ik heb er een ander type in zitten. Als je dan de TV aan zet met de Harmony, gaat dit 9 van de 10x niet goed. De TV gaat aan (Philips logo) en meestal weer uit. Of hij gaat in een soort slaapstand waarbij de LEDs op de achterkant wel heel gedimd aan zijn, maar je hebt geen beeld. Ik heb ook gehad dat de TV dan alleen maar groene en paarse strepen en storingen geeft. Als ik de TV met de ab van Philips zelf aan zet gaat dit gewoon elke keer goed en heb ik die problemen niet. Ik zie dit meer als een probleem van Logitech, en niet van Philips. Als de x5PUS8601 eenmaal bekend is bij Logitech zal het wel goed gaan werken.

Ambilight is erg fanatiek; dat wel. De kleuren zijn erg heftig en deze heb ik al wat afgezwakt (stand "natuurlijk"). Dan nog is het veel meer aanwezig dan op mijn vorige Ambilight maar dat vind ik normaal. Ik heb er nog niet heel uitgebreid mee gespeeld. Wel staan de instellingen nog zoals ik ze achter liet. Ik las wel dat mensen problemen hadden met de instellingen per bron (HDMI1/2/3/4 e.d.), maar ik gebruik alleen HDMI 1 (er zit een AV Receiver tussen) en ik heb nog geen issues ontdekt.

Het beeld is wel echt heel mooi. Ook de Android apps (ik gebruik alleen YouTube, Netflix en de Media omgeving van Philips zelf om van mijn NAS te spelen) werken goed en zonder problemen.

Het geluid, als je dat wil gebruiken, is werkelijk bizar goed van 2 hele dunne speakers en de woofers in de TV. Erg zuiver en volle klanken, goed surround en stereo effect. Ik gebruik het in principe niet (vanwege de AVR), maar heb het bij Netflix en YouTube filmpjes wel aan gehad in het begin om te testen en ik was positief verrast.

De TV is ook niet traag in bediening en ook nog niet vastgelopen. De bijgeleverde ab is wel erg mooi en fijn in gebruik.

Kortom; er is vast wat te verbeteren aan de software maar hopelijk komt dit met Android 6.0 helemaal goed. Hardware (beeld, geluid, ambilight) top! Software? Ik heb weinig issues, maar komt vast goed.
Oh, ik heb wel 1 gek dingetje; het "Philips" logo onderaan de TV brandt niet. Je kunt instellen hoe fel deze moet branden (of uit), maar ongeacht de stand doet dit niks. Deze zal misschien stuk zijn, maar eerlijk gezegd... sja, niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Inzake de Philips actie: Ik heb de papieren 4 januari opgestuurd en vandaag (!) een mailtje gekregen dat het goed ontvangen en verwerkt is. Ik kan het geld binnen 6 weken (!!) verwachten. Dus nee, dat gaat niet snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
Hayo schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:39:
En wanneer heb je de formulieren ingestuurd Bunnikside?
Op 4 januari per post, de reactie vanuit Philips/Darklight is niet bijster snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
Soeski schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:26:
Inzake de Philips actie: Ik heb de papieren 4 januari opgestuurd en vandaag (!) een mailtje gekregen dat het goed ontvangen en verwerkt is. Ik kan het geld binnen 6 weken (!!) verwachten. Dus nee, dat gaat niet snel ;)
Ik heb helaas de tv (65PUS8601) nog niet binnen, de verwachte levering wordt volgende week donderdag. Ik heb officieel van Philips ook een negatief antwoord ontvangen op mijn vraag of ik nog wel in aanmerking kwam voor de €500 cashback. Echter via de telefoon en via het verkooppunt heb ik bevestigd gekregen dat de cashback gewoon van toepassing blijft.

Heb de tv 'op de gok' gekocht, ben daarom blij dat Soeski overwegend positief is over de televisie.
Nog even wachten voor mij dus.. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Ik ben positief over de dingen die ik nu gebruikt heb. Ik heb nog geen ervaring met de ARC en CEC functies b.v., omdat mijn receiver dat niet aan kan. Ik gebruik ook de overige HDMI inputs niet, dus ook geen last van wegvallende instellingen op HDMI poorten. Maar, wat ik wel gebruik... is wel echt lekker. Beeld, geluid (in het begin), media functies, snelheid van menu e.d., looks, apps... jahoor, lekker. En dat de TV met software updates nog beter zal worden (ga ik vanuit) de komende jaren is voor mij goed genoeg. Maar; het is een hoop geld voor iets dat niet nagenoeg perfect werkt, dat ben ik met anderen eens die hem teruggestuurd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeser1
Dankjewel voor je reactie ! Heb echter nog 1 vraag; hoe verwerkt de 8601 snelle beelden (explosies en voetbal e.d) . Heb de tv in de winkel gezien echter stond er alleen demo video op... twijfel nog tussen de Samsung suhd js8000 en deze Philips.. Grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik kan je echt niet adviseren over de verschillen, ik heb eigenlijk alleen naar deze gekeken. Was al op zoek naar een nieuwe Ambilight, ik zag deze hangen in de winkel en meteen laten bezorgen. Hij had 'm net uitgepakt. Wel even YouTube 4K bekeken, geluid gehoord en bediening kort bekeken. Wat me in het algemeen opvalt met TV kijken (via de Horizon Box) is dat alles zo vloeiend gaat. Ik weet niet of het placebo effect is, maar het "pannen" van camerabeelden is apestrak. Geen gestotter, geen aliasing. Ook bij sport en snellere beelden ziet het er echt goed uit vind ik. Ik heb nog geen snelle games gespeeld (wel "langzamere") en ook daar geen ghosting ofzo. CoD III moet ik nog proberen (snelle shooter). En dan stond de TV nog niet op GAME modus, die is er ook nog. Ik ben misschien ook minder kritisch, want ik las in andere reviews dat de TV "traag" is, zelfs in GAME mode. Geen last van, maar ik vergelijk het ook met de vorige Ambilight...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Soeski schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:26:
Bunnikside schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Op 4 januari per post, de reactie vanuit Philips/Darklight is niet bijster snel.
Dank voor jullie reacties. Ik wacht het nog even af. Mocht ik deze week nog niets gehoord hebben dan trek ik aan de bel bij Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Goh

Opeens een paar tv s niet meer in t assortiment sinds vanavond bij bcc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeser1
Heb de 55PUS8601 na heeel lang wikken en wegen besteld! hoop dat ik er geen ''spijt'' van ga krijgen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Sja, wat is spijt? Als het echt niet bevalt retourneer je het ding. Ik heb gisteren voor het eerst gehad dat de TV met de bijgeleverde afstandsbediening ook niet (goed) aan ging. Normaal is dit alleen met de Harmony dat dit niet lukt (nog geen ondersteuning voor dit model). Philips logo knipperde en TV ging weer uit. Daarna kan je 'm ook niet meteen weer aanzetten, je moet even wachten blijkbaar. De TV reageert dan niet op input. Slordige fout, ik hoop wel dat dit opgelost wordt want een TV aanzetten is wel erg basisfunctionaliteit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
Soeski, klopt idd. Heb dit nu ook 3 x gehad in 3 maanden. erg vervelend maar te overzien. Blijven drukken op AB levert meer problemen op. Dus in dit geval is geduld een schone zaak. HEb op dit moment een issue met ARC tussen Heos en TV. Ligt waarschijnlijk (hopelijk) aan de Heos. Is net updated. Maar wil de TV niet uitsluiten. Maarrr , alles bijelkaargenomen, blijft de combi Ambilight en het scherm erg mooi hoor. Dus Boeser1 gaat blij worden. En hoe kritisch je wordt gaan wij wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
Na de firmware update die vanaf gisteren te downloaden is loopt mijn 55PUS8601 prima. Was wel de beeldinstellingen kwijt na de update.
Hiervoor had ik wel een paar kleine issues/instabiliteitsproblemen.
Beeld werd wel eens zwart tijdens TV uitzending, afstandsbediening werkte een keer niet. Alles te verhelpen met een restart maar toch.
Ben nu zeer tevreden met de TV.

Heeft iemand ervaring met die Multiroom server/client? Ik kan hier niets van vinden in de gebruiksaanwijzing. Wil nog een TV in de keuken hebben maar daar is geen kabelaansluiting dus dat Multiroom zou dat mooi kunnen oplossen.
Maar moet je server-tv daar voor aanstaan? Werkt het naar behoren? Kan je ook gecodeerde kanalen kijken?

[ Voor 31% gewijzigd door zap681 op 28-01-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Soeski schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:11:
Sja, wat is spijt? Als het echt niet bevalt retourneer je het ding. Ik heb gisteren voor het eerst gehad dat de TV met de bijgeleverde afstandsbediening ook niet (goed) aan ging. Normaal is dit alleen met de Harmony dat dit niet lukt (nog geen ondersteuning voor dit model). Philips logo knipperde en TV ging weer uit. Daarna kan je 'm ook niet meteen weer aanzetten, je moet even wachten blijkbaar. De TV reageert dan niet op input. Slordige fout, ik hoop wel dat dit opgelost wordt want een TV aanzetten is wel erg basisfunctionaliteit...
zulk soort ellende is voor mij de reden geweest om de 65puk7120 weg te doen en voor een samsung te gaan.
Het blijven hangen op het philips logo heeft philips afgelopen half jaar niet kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
zap681 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:37:
Na de firmware update die vanaf gisteren te downloaden is loopt mijn 55PUS8601 prima. Was wel de beeldinstellingen kwijt na de update.
Hiervoor had ik wel een paar kleine issues/instabiliteitsproblemen.
Beeld werd wel eens zwart tijdens TV uitzending, afstandsbediening werkte een keer niet. Alles te verhelpen met een restart maar toch.
Ben nu zeer tevreden met de TV.

Heeft iemand ervaring met die Multiroom server/client? Ik kan hier niets van vinden in de gebruiksaanwijzing. Wil nog een TV in de keuken hebben maar daar is geen kabelaansluiting dus dat Multiroom zou dat mooi kunnen oplossen.
Maar moet je server-tv daar voor aanstaan? Werkt het naar behoren? Kan je ook gecodeerde kanalen kijken?
Firmware update? Klinkt goed! Heb eergisteren nog gekeken maar toen nog de originele release firmware van november. Ik ga vanavond meteen even checken en de update doen. Zal laten weten wat ik gemerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
Mijn TV kon zelf de update ook niet vinden maar ik las op een Duits forum dat deze vrijgegeven was dus ben even gaan zoeken (durfde niet de Duitse versie te gebruiken, weet niet of deze anders is).
Op de ondersteuningspagina van de TV bij Philips staat bij de FAQ een vraag 'wat moet ik doen als de software-update via internet is mislukt?', deze link leidt naar de release.

http://www.p4c.philips.co...LD&mode=inpage&new_tmpl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Sinds een paar dagen een Philips 32PFK6500. Naar mijn mening een van de laatste mooie tv's in deze maat.

Ik vraag me wat af;

Is het met de normale volumeknop ook mogelijk het volume van de hoofdtelefoon of digitale uitgang aan te passen? Het lijkt erop dat de volume knop alleen werkt voor de TV luidsprekers.

Ik wil hem echter gebruiken voor de hoofdtelefoon aansluiting of liever nog, de digitale audiouitgang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Gisteren de software update uitgevoerd op de 55PUS8601. Dit duurde wel even, is gewoon een nieuwe Android release van 810MB ofzo. Na de update waren alle settings behouden (top!) maar heb verder niks anders/geks kunnen ontdekken nog. TV bleef gewoon aan tijdens het updaten (niet met TV beeld), en hoefde ook niet opnieuw te starten. De changelog is niet heel duidelijk ("Stability Improvements") maar de komende dagen zal ik kijken of in ieder geval het aan- en uitzetten beter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 20:33
Soeski schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:04:
Gisteren de software update uitgevoerd op de 55PUS8601.
u

Hier ook een 55pus8601 met laatste update en ziet er veelbelovend uit! Moet alleen nog USB recording testen want dat was ook bagger, hoop nu ook beter.

Goed nieuws voor Harmony bezitters de 55pus8601 zit nu in de database en ik kan bevestigen dat de bediening van de tv nu goed lijkt te werken!

Ambilight, Netflix en YouTube in 4k, waanzinnig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Verzoek aan alle **PUS7600 gebruikers, wie van jullie gebruikt ook een soundbar? Ik heb problemen met een Heos soundbar. De TV "ziet" deze niet via HDMI ARC. Op dit moment kan ik deze alleen gebruiken via Optical. Discussie zit tussen Philips en Denon in nu. Vraag aan jullie is, herkent de TV direct je soundbar. Dus zie je hem terug met naam en al bij de HDMI aansluiting waar deze aan gekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
Hallo allen, wilde laatst een nieuwe TV kopen: een Sony. Echter, nu wil mijn vriendin toch echt graag ambilight (zucht). Overigens vonden we in de winkel het beeld van de pus7600 serie ook best mooi. Helaas blijken er erg veel software problemen, lijkt de ondersteuning van Philips / TP Vision erg slecht en wordt bijvoorbeeld 4k YouTube niet ondersteund.
Allemaal niet netjes voor een TV van €1500+ .

Aandacht even verlegd naar de PUS8601, maar wil niet betalen voor extra luidsprekers die ik niet zal gebruiken en het lijkt er op alsof op het laatste moment de 3D software matig is uitgezet. Veel websites vermelden overigens nog doodleuk dat de TV 3D ondersteunt.
Ook dit verwacht je in mijn ogen niet voor een TV van €2000, hoe beperkt 3D misschien ook gebruikt wordt..

Wat is nu wijsheid? Ik denk maar wachten tot een van beide toestellen flink in de aanbieding is. Veel vertrouwen dat nieuwe series wel een volledige functionaliteit bieden die je anno 2016 mag verwachten heb ik niet (meer) bij Philips / TP Vision.. En echt bizar dat het ze maar niet lukt Android echt snel en stabiel te krijgen (heeft Sony overigens ook moeite mee, maar bij hen is de ondersteuning dmv updates wat beter lijkt het.).

Voordat ik tot een aankoop in de uitverkoop overga: wat zijn de ervaringen nu met Android op deze twee toestellen na diverse updates? En zou het kunnen dat 3D later als update nog wel wordt toegevoegd op de PUS8601? En zijn er wellicht ergens versies te krijgen zonder de voor mij overbodige losse luidsprekers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddie02
Lau_P schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:13:
Hallo allen, wilde laatst een nieuwe TV kopen: een Sony. Echter, nu wil mijn vriendin toch echt graag ambilight (zucht). Overigens vonden we in de winkel het beeld van de pus7600 serie ook best mooi. Helaas blijken er erg veel software problemen, lijkt de ondersteuning van Philips / TP Vision erg slecht en wordt bijvoorbeeld 4k YouTube niet ondersteund.
Allemaal niet netjes voor een TV van €1500+ .

Aandacht even verlegd naar de PUS8601, maar wil niet betalen voor extra luidsprekers die ik niet zal gebruiken en het lijkt er op alsof op het laatste moment de 3D software matig is uitgezet. Veel websites vermelden overigens nog doodleuk dat de TV 3D ondersteunt.
Ook dit verwacht je in mijn ogen niet voor een TV van €2000, hoe beperkt 3D misschien ook gebruikt wordt..

Wat is nu wijsheid? Ik denk maar wachten tot een van beide toestellen flink in de aanbieding is. Veel vertrouwen dat nieuwe series wel een volledige functionaliteit bieden die je anno 2016 mag verwachten heb ik niet (meer) bij Philips / TP Vision.. En echt bizar dat het ze maar niet lukt Android echt snel en stabiel te krijgen (heeft Sony overigens ook moeite mee, maar bij hen is de ondersteuning dmv updates wat beter lijkt het.).

Voordat ik tot een aankoop in de uitverkoop overga: wat zijn de ervaringen nu met Android op deze twee toestellen na diverse updates? En zou het kunnen dat 3D later als update nog wel wordt toegevoegd op de PUS8601? En zijn er wellicht ergens versies te krijgen zonder de voor mij overbodige losse luidsprekers?
Tip 1

3d gebruik je (waarschijnlijk) te weinig , of helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Ok dan

Dag 2 met de 50w755.
Mijn google account ingegeven en via netwerk van de pc gold rush gestreamd!
De horizonbox slikte t format nooit maar nu dus geen probleem!
Wat een gemak tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
eddie02 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:53:
[...]

Tip 1

3d gebruik je (waarschijnlijk) te weinig , of helemaal niet
Klopt, dat gaf ik zelf al aan, maar ik vind het toch bijzonder dat een tv in deze klasse het niet heeft.
Omdat de pus8601 verder ook wel redelijk goed lijkt te draaien qua software en 4k ondersteuning, lijkt dit momenteel dan de meest interessante optie, als het dan toch een ambilight wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 09:10
-Philips 50PUK6400 aangeschaft
-Beeld is goed, strenge calibratie was wel vereist
-Netflix werkt uiteraard op 4K met een juist account

YouTube en smart TV platform echter niet, helaas.

Hoe heeft iemand Youtube werkend gekregen? Resolutie is capped op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ambi1961 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:30:
Verzoek aan alle **PUS7600 gebruikers, wie van jullie gebruikt ook een soundbar? Ik heb problemen met een Heos soundbar. De TV "ziet" deze niet via HDMI ARC. Op dit moment kan ik deze alleen gebruiken via Optical. Discussie zit tussen Philips en Denon in nu. Vraag aan jullie is, herkent de TV direct je soundbar. Dus zie je hem terug met naam en al bij de HDMI aansluiting waar deze aan gekoppeld is?
Ik heb een linn versterker. En de tv herkent dat er aan de andere kant van de linn een chromecast ingeplugd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
@Lau_P: Na de eerste update van de 55PUS8601 heb ik nog geen noemenswaardige issues gehad. De software lijkt wat vlotter en het aan- en uitzetten (met en zonder Harmony) ging zowaar goed tot nu toe (3x gedaan in 3 dagen, dus nog niet echt representatief). Netflix en Youtube sinds de update niet meer geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
55PUS8601 review: https://www.avforums.com/...hd-4k-led-tv-review.12316
(en daarbij normaal gesproken ook hun instellingen)

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 01-02-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie_ki
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 11:15
ambi1961 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:30:
Ik heb een Denon AVR-2313 aan de PUS7600 hangen. In het begin heb ik ook het probleem gehad dat ARC of CEC niet werkte. Dit lag aan de gebruikte HDMI kabels en verloopstekkers, aangezien ik alleen micro HDMI door de muur kreeg. Heb je al een andere HDMI 1.4+ kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
vinnie_ki schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:29:
[...]

Ik heb een Denon AVR-2313 aan de PUS7600 hangen. In het begin heb ik ook het probleem gehad dat ARC of CEC niet werkte. Dit lag aan de gebruikte HDMI kabels en verloopstekkers, aangezien ik alleen micro HDMI door de muur kreeg. Heb je al een andere HDMI 1.4+ kabel geprobeerd?
Ik heb geen soundbar, maar een receiver die ARC ondersteunt. Na installatie zag hij steeds de receiver, maar na het een nieuwe start niet meer. Dat gebeurde een paar keer (te reproduceren door factory reset) de boel opgegeven en een optische kabel ertussen gehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau_P
apis29 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:10:
55PUS8601 review: https://www.avforums.com/...hd-4k-led-tv-review.12316
(en daarbij normaal gesproken ook hun instellingen)
& @Soeski

Klinkt goed, en zo te lezen is ook AVforums een stuk enthousiaster over Android op dit toestel dan op eerdere toestellen. En de beeldeigenschappen scoren ook erg goed zo te zien (alleen kleurbereik wat minder, maar dat mag de pret volgens mij niet drukken).
Opvallend ook de goede score op uniformiteit, zie je niet zo vaak bij Edge-lits van dit formaat. Ik word zowaar nog enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
Lau_P schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:19:
[...]

& @Soeski

Klinkt goed, en zo te lezen is ook AVforums een stuk enthousiaster over Android op dit toestel dan op eerdere toestellen. En de beeldeigenschappen scoren ook erg goed zo te zien (alleen kleurbereik wat minder, maar dat mag de pret volgens mij niet drukken).
Opvallend ook de goede score op uniformiteit, zie je niet zo vaak bij Edge-lits van dit formaat. Ik word zowaar nog enthousiast :)
Ik ben zelf ook erg enthousiast geworden, heb de tv (65pus8601) op de gok gekocht. Hij zet dus een goede score neer op het gebied van het paneel, de processor en het belangrijkste de beeldkwaliteit. Ik hoop nu werkelijk dat ze de levering van de tv niet nog langer uitstellen. De winkel waar het toestel is gekocht gaf aan dat de tv vanaf week 6 wordt uitgeleverd. Ze hebben het nu al twee keer met 2 weken uitgesteld dus hoop dat het nu écht zover is.

Waar ik me wel over verbaas is het dat de tv géén 3D kan afspelen. Nu kijk ikzelf nooit 3D maar het is toch altijd fijn om te weten dat het mogelijk is. Bijzondere keuze van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Nee, dat is inderdaad een aparte keuze, geen 3D. Ik mis het niet en zal het ook niet missen, heb er de TV ook niet op uitgezocht. Maar een TV van 2500 euro zonder 3D is wel ... apart. Er komt wel een update nog uit die de 8601 HDR maakt en de HDMI poort upgrade naar 2.0a (nu 2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Ik snap er even niks meer van, kan nu 2e hands een 2-tal tv's overnemen.
Ik wil graag full hd, passief 3d ambilighthue combineren met hue.

Nu heb ik de keuze uit een 42pfl6198k/12 of een 42pfk6309/12 maar weet niet zo goed welke nou beter is....

Kan iemand van jullie misschien toelichting geven op model nummers en waar deze voor staan?
Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
jpg97 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:28:
Ik snap er even niks meer van, kan nu 2e hands een 2-tal tv's overnemen.
Ik wil graag full hd, passief 3d ambilighthue combineren met hue.

Nu heb ik de keuze uit een 42pfl6198k/12 of een 42pfk6309/12 maar weet niet zo goed welke nou beter is....

Kan iemand van jullie misschien toelichting geven op model nummers en waar deze voor staan?
Bedankt :)
Het vierde cijfer geeft iig het jaar aan waarin ie is uitgekomen. De 8 is voor 2013 en 9 voor 2014 (en zoals hierboven de 8601 is dus uit 2016). Misschien valt er meer over te lezen in de oude Philips topics maar zo op het eerste oog kan je niet veel verschillen ontdekken.Alleen Motion Rate van 700 voor het 2013 model en 200 voor de ander (wel beide 50Hz modellen 2013 model - edge LED 100Hz, 2014 - direct LED 50Hz; vanaf de 6409 100Hz).

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 03-02-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
apis29 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:49:
[...]

Het vierde cijfer geeft iig het jaar aan waarin ie is uitgekomen. De 8 is voor 2013 en 9 voor 2014 (en zoals hierboven de 8601 is dus uit 2016). Misschien valt er meer over te lezen in de oude Philips topics maar zo op het eerste oog kan je niet veel verschillen ontdekken.Alleen Motion Rate van 700 voor het 2013 model en 200 voor de ander (wel beide 50Hz modellen 2013 model - edge LED 100Hz, 2014 - direct LED 50Hz; vanaf de 6409 100Hz).
Ah ok, dus die uit 2013 is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik ben nu ca 2 weken over van de 65puk7120 naar een samsung ue65ju7000

Geen ambilight (snik), maar software van het OS veel beter op orde + geen enkel issues meer met switchen tussen inputs met de logitech harmony touch.

Zonde dat philips de software nog steeds niet op orde heeft. Hopelijk over een paar jaar wel i.c.m. het mooie systeem ambilight!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Philips heeft in 2014 het typenummer schema veranderd.
Dit is het oude schema:

xx PFL xxxx x / xx = Diagonaal in Inch
xxPFL xxxx x / xx = Philips Flat Line (HFL = Hotel Flat Line)
xx PFLxxxx x / xx = Serie (waarbij het laatste getal het jaar aangeeft: 5 = 2010,
6 = 2011, 7 = 2012, 8=2013, 9=2014, 0=2015, 1=2016)
xx PFL xxxx x / xx = ingebouwde TV-Tuner
xx PFL xxxx x / xx = Verkoop regio

Vanaf 2014 ziet het schema er zo uit:

xx Pxx xxxx / xx = Diagonaal in Inch
xx Pxx xxxx / xx = Nieuw
1. Karakter
Pxx: P = Philips
2. Karakter
xHx: H = HD
xFx: F = FullHD
xUx: U = UltraHD
3. Karakter
xxH: H-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T)
xxK: K-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T, DVB-S(2))
xxS: S-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T(2), DVB-S(2))
xxT: T-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T(2))
xxG: G-Tuner (Zuid-Amerika)
xxA: A-Tuner (analoog)
xx Pxx xxxx / xx = Serie
xx Pxx xxxx / xx = Verkoop regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Borry schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:25:
Philips heeft in 2014 het typenummer schema veranderd.
Dit is het oude schema:

xx PFL xxxx x / xx = Diagonaal in Inch
xxPFL xxxx x / xx = Philips Flat Line (HFL = Hotel Flat Line)
xx PFLxxxx x / xx = Serie (waarbij het laatste getal het jaar aangeeft: 5 = 2010,
6 = 2011, 7 = 2012, 8=2013, 9=2014, 0=2015, 1=2016)
xx PFL xxxx x / xx = ingebouwde TV-Tuner
xx PFL xxxx x / xx = Verkoop regio

Vanaf 2014 ziet het schema er zo uit:

xx Pxx xxxx / xx = Diagonaal in Inch
xx Pxx xxxx / xx = Nieuw
1. Karakter
Pxx: P = Philips
2. Karakter
xHx: H = HD
xFx: F = FullHD
xUx: U = UltraHD
3. Karakter
xxH: H-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T)
xxK: K-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T, DVB-S(2))
xxS: S-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T(2), DVB-S(2))
xxT: T-Tuner (analoog, DVB-C, DVB-T(2))
xxG: G-Tuner (Zuid-Amerika)
xxA: A-Tuner (analoog)
xx Pxx xxxx / xx = Serie
xx Pxx xxxx / xx = Verkoop regio
Edit: ik zit echt totaal NIET op te letten, antwoord staat in de tekst..

[ Voor 3% gewijzigd door pixels66 op 04-02-2016 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
jpg97 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 06:23:
[...]

Ah ok, dus die uit 2013 is beter?
Op papier wel in ieder geval ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
apis29 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:04:
[...]

Op papier wel in ieder geval ja :)
Ah ik zie nu in beide gebruikershandleidingen dat de 42PFK6309/12 ambilight+hue ondersteund (zonder app).

Ik denk dat ik dan voor deze ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 20:33
Voor de 55Pus8601 is weer een (minor) update: 000.005.177.012

QM151E_0.5.177.12
-
Replacer for the QM151E_0.5.177.6 (8601 series)
-
Replacer for the QM151E_0.5.177.6 (8901 series)
-
Fixed YouTube distortion for certain clips
-
Improvements for projection Ambilight (8901 series)
-
Improvements for stability

[ Voor 68% gewijzigd door Luke the Duke op 05-02-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
Vandaag iets erg vreemds ondervonden. Omdat ik vanmorgen weer eens een vastloper had mijn TV 55PUK7150/12 opnieuw geïnstalleerd. (komende week wordt het toestel omgeruild)
Maar na Kodi te hebben geïnstalleerd is deze niet meer op Nederlands te krijgen. Ook zijn in de bekende repos de diverse steamingmogelijkheden (zoals Phoenix en Genesis) verdwenen.......

Wat is hier gebeurd? Heeft Kodi een andere versie online geplaatst in de Playstore?

Ik baal wel!

Edit: op mijn iMac werkt alles wel normaal, het lijkt wel of de versie in de Playstore corrupt is of dat Philips het een en ander heeft veranderd.

[ Voor 13% gewijzigd door Bunnikside op 06-02-2016 16:11 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
Bunnikside schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:53:
Vandaag iets erg vreemds ondervonden. Omdat ik vanmorgen weer eens een vastloper had mijn TV 55PUK7150/12 opnieuw geïnstalleerd. (komende week wordt het toestel omgeruild)
Maar na Kodi te hebben geïnstalleerd is deze niet meer op Nederlands te krijgen. Ook zijn in de bekende repos de diverse steamingmogelijkheden (zoals Phoenix en Genesis) verdwenen.......

Wat is hier gebeurd? Heeft Kodi een andere versie online geplaatst in de Playstore?

Ik baal wel!

Edit: op mijn iMac werkt alles wel normaal, het lijkt wel of de versie in de Playstore corrupt is of dat Philips het een en ander heeft veranderd.
Vandaag nog wat gespeeld met de Android-instellingen in de TV en Kodi werkt wonderwel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Voor mensen die van Philips af willen en toch Ambilight is dit misschien een oplossing.
https://www.homecinemamag...v-van-ambilight-voorzien/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Pas alsjeblieft op met die initiatieven op Kickstarter of Indiego. Ik heb ook een Zambilight aangeschaft op deze manier. Zomaar opgedoekt, mijn geld nooit meer teruggezien. Zou me niet verbazen als dit weer hetzelfde bedrijf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Bunnikside schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:50:
[...]
Vandaag nog wat gespeeld met de Android-instellingen in de TV en Kodi werkt wonderwel weer!
Is Kodi nu stabiel icm tv?
Want dan ga ik ook een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
DarkChylde schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Is Kodi nu stabiel icm tv?
Want dan ga ik ook een poging wagen.
Van het weekend even geprobeerd. Kodi werkt op zich wel en geeft zelfs DD 5.1 door aan m'n receiver via HDMI ARC. Alleen lopen beeld en geluid niet synchroon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
Mr Magic schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:25:
[...]

Van het weekend even geprobeerd. Kodi werkt op zich wel en geeft zelfs DD 5.1 door aan m'n receiver via HDMI ARC. Alleen lopen beeld en geluid niet synchroon :(
Stabiel, stabiel......de Philips TV als zodanig is niet echt stabiel te noemen. Soms werkt het prima maar in sommige gevallen weer vastlopers.

Over het algemeen echter is Kodi wel te gebruiken, voor streams maar ook voor het afspelen van DVD iso-bestanden van mijn NAS. Blu Ray-iso's is te veel van het goede. Het speelt wel maar de TV moet geregeld bufferen.

BTW 5.1 werkt wel bij mij. Heb je doorvoer aangezet in de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Bunnikside schreef op maandag 08 februari 2016 @ 17:14:
[...]

BTW 5.1 werkt wel bij mij. Heb je doorvoer aangezet in de settings?
Volgens mij schreef ik ook dat 5.1 werkt en zelfs via HDMI ARC wordt doorgegeven aan m'n receiver :) Alleen lopen beeld en geluid dan niet synchroon hier.

Zal eens testen wat er gebeurt als ik het geluid via de TV-speakers laat lopen.
Pagina: 1 ... 6 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.