boeser1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 22:53:
Hoi, ik ben van plan om philips pus558601 aan te schaffen, echter kan ik hier nog weinig info over vinden. Heeft iemand er ervaring mee? Hoe zit het met snelle beelden? En beeldkwaliteit vergeleken met samsung js8000? Twijfel namelijk tussen deze 2. Alvast super bedankt
Ik heb deze nu 3 weken in huis, en heb in dit topic al e.e.a. erover geschreven.
De problemen die op het forum beschreven worden ken ik deels. Ik heb niet gemerkt dat instellingen niet onthouden worden; deze lijken wel nog steeds goed te staan elke keer. B.v. de HDMI 1 instelling dat dit "natuurlijk" moet zijn en UHD 4:4:4.
Het probleem dat ik ook wel heb is dat de Logitech Harmony de TV niet kent. De database is nog niet bijgewerkt met het juiste type dus ik heb er een ander type in zitten. Als je dan de TV aan zet met de Harmony, gaat dit 9 van de 10x niet goed. De TV gaat aan (Philips logo) en meestal weer uit. Of hij gaat in een soort slaapstand waarbij de LEDs op de achterkant wel heel gedimd aan zijn, maar je hebt geen beeld. Ik heb ook gehad dat de TV dan alleen maar groene en paarse strepen en storingen geeft. Als ik de TV met de ab van Philips zelf aan zet gaat dit gewoon elke keer goed en heb ik die problemen niet. Ik zie dit meer als een probleem van Logitech, en niet van Philips. Als de x5PUS8601 eenmaal bekend is bij Logitech zal het wel goed gaan werken.
Ambilight is erg fanatiek; dat wel. De kleuren zijn erg heftig en deze heb ik al wat afgezwakt (stand "natuurlijk"). Dan nog is het veel meer aanwezig dan op mijn vorige Ambilight maar dat vind ik normaal. Ik heb er nog niet heel uitgebreid mee gespeeld. Wel staan de instellingen nog zoals ik ze achter liet. Ik las wel dat mensen problemen hadden met de instellingen per bron (HDMI1/2/3/4 e.d.), maar ik gebruik alleen HDMI 1 (er zit een AV Receiver tussen) en ik heb nog geen issues ontdekt.
Het beeld is wel echt heel mooi. Ook de Android apps (ik gebruik alleen YouTube, Netflix en de Media omgeving van Philips zelf om van mijn NAS te spelen) werken goed en zonder problemen.
Het geluid, als je dat wil gebruiken, is werkelijk bizar goed van 2 hele dunne speakers en de woofers in de TV. Erg zuiver en volle klanken, goed surround en stereo effect. Ik gebruik het in principe niet (vanwege de AVR), maar heb het bij Netflix en YouTube filmpjes wel aan gehad in het begin om te testen en ik was positief verrast.
De TV is ook niet traag in bediening en ook nog niet vastgelopen. De bijgeleverde ab is wel erg mooi en fijn in gebruik.
Kortom; er is vast wat te verbeteren aan de software maar hopelijk komt dit met Android 6.0 helemaal goed. Hardware (beeld, geluid, ambilight) top! Software? Ik heb weinig issues, maar komt vast goed.
Oh, ik heb wel 1 gek dingetje; het "Philips" logo onderaan de TV brandt niet. Je kunt instellen hoe fel deze moet branden (of uit), maar ongeacht de stand doet dit niks. Deze zal misschien stuk zijn, maar eerlijk gezegd... sja, niet zo boeiend.