Robiejan schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:40:
[...]
Ditzelfde heb ik nu ook. Ben twaalf jaar geleden begonnen en heb inmiddels mijn 4e ambilight televisie besteld, het is de 65pus8601 geworden. De vierzijdig ambilight en de afneembare speakers deden het mij.
Het was een gok aangezien er nog geen reviews oid online staan, maar het feit dat ik (tot vandaag) €500 cashback kreeg en dat ik de tv voornamelijk als beeldscherm gebruik waarbij ik middels externe apparatuur media af ga spelen zorgde ervoor dat ik het aandurfde. Ik krijg hem als het goed is volgende week binnen. Zal dan zsm een korte update geven van de bevindingen.
Mocht iemand van jullie ondertussen nog verdere informatie, reviews e.d. vinden over dit model hoor ik het graag!

Dan kan ik je snel antwoorden. De 55PUS8601 is gisteren geinstalleerd hier, dus heb er al even mee gespeeld. Wat valt me op:
- Alleen 2,4GHz wifi (ongelofelijk anno 2015), desondanks vloeiend Netflix en Youtube (4K!) afspelen
- Start snel op vanuit slaapstand; vanuit compleet off duurt het langer (hij gaat dan alle Android apps starten)
- Als je in "Home" zit kom ik niet meer terug bij TV, alleen als ik naar "Sources" ga en HDMI 1 weer kies (ben er nog niet achter hoe dit sneller kan)
- De externe speakers zijn erg chique en geven goed geluid. Ze klikken vast als een malle, je houdt ze er 5 cm naast en ze worden uit je hand gerukt door de sterke magneet. Ik gebruik ze weinig vanwege andere audio apparatuur, maar omdat deze nog geen ARC ondersteunt gebruik ik nu de tv speakers voor Youtube en Netflix
- TV is erg plat en is niet zwaar; de Ambilight 47PFL9701 die hij vervangt is 3x zo dik en 3x zo zwaar.
- Ambilight is erg nadrukkelijk aanwezig, staat standaard ook op maximaal. Dit is toch wel iets teveel van het goede hier (TV hangt op een Aldenkamp meubel/standaard en niet aan de muur); dus even wat teruggeschroeft. Wel is ook de muurkleur te kiezen zodat Ambilight zich aanpast.
- Ambilight + Hue is een grappige toevoeging, maar alleen als je TV aan het kijken bent. Als één iemand tv kijkt en de ander is in de keuken wordt die persoon helemaal gek van het wisselende licht

- Afstandbediening is degelijk en gewoon weg dik en zwaar (positief). Erg solide dus en volledig, mooi apparaat. Omdraaien en typen werkt goed, spraakherkenning nog maar mondjesmaat geprobeerd maar werkt ("Youtube 4K" brengt je echt meteen naar Youtube app met hij zoekt naar 4K filmpjes)
- Tot nu toe 1 storing gehad; beeld was helemaal vervormd (groen, paars en weet ik wat) ongeacht de bron. TV moest helemaal uit en aan, toen was het opgelost.
- Media afspelen van de NAS, via (in mijn geval) Universal Media Player lukt nu wel als ik forceer dat het een Android apparaat is. Dan heb ik wel hetzelfde probleem als hierboven; de pitch is heel laag, iedereen praat als de duivel terwijl de snelheid goed is. Heel gek. TV lijkt wel snel genoeg om het aan te kunnen allemaal.
/edit: Netwerkkabel aansluiten doet wonderen ipv wireless. Probleem is opgelost, beeld en geluid is perfect nu!
- Er zit Teamviewer op voor het op afstand bedienen van je tv!

- Beeld via Horizon box (Ziggo 720p dus) is erg netjes. Kleuren, scherpte (ik heb de TV nu staan op "natuurlijk") is echt beter dan op de vorige TV, ondanks dat de bron onveranderd is. De postprocessing van de 55PUS8601 is dus wel zichtbaar.
- Soms heb je even een egaal beeld (Youtube rood, "zwart" bij het schakelen tussen bronnen) en dan zie je dat de belichting/kleuren niet mooi egaal zijn. Ik heb zelf best veel zichtbare vlekken in het beeld, dat moet beter kunnen. Geen idee wat ik daar nog/al mee moet. Vooral bij knalrood zie je lichtere en donkere vlekken en dat hoort niet.
Zomaar even wat bij me op kwam. Alvast veel plezier ermee, komt vast goed!