Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 17:11
kwiebus schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:54:
[...]

Allereerst ik heb deze TV niet gekocht maar ter vervanging van een model gekregen terwijl ik eigenlijk liever mijn geld terug had gekregen, maar mij was verzekerd dat dit TV zou zijn die veel beter zou functioneren.

Als je een nieuwe UDH TV met Android lollipop koopt mag je er dus volgens jou niet van uit gaan dat deze standaard de door Google vereiste codecs ondersteunt en is het dus niet vanzelfsprekend dat YouTube 4K kan worden weergegeven?

Als jij als tweaker moet vragen wat een SoC is denk je dan dat de gemiddelde consument uit de specs kan opmaken dat een TV geen VP9 codec ondersteunt?

Zelfs bij Philips support weten ze niet waar ze het over hebben. Ik heb als één van mijn klachten aangegeven dat YouTube op de TV geen 4K mogelijkheid biedt en volgens kreeg ik onderstaande antwoord:

[...]

Geen woord over het ontbreken van VP9 support dus, maar de schuld wordt bij mij of Google neergelegd.
Trouwens, knappe aktie "omruilen door Philips" ik zit al een jaar of 9 in de Ambi en dus Philips. Zit ook al een jaar of 9 mee te lezen en reageren op Tweakers. Alle modellen hebben op de 1 of andere manier kuren in de vorm van strepen. backlight, uitval, traagheid, bleeding enz enz. Altijd ontstaat er een "protestgroep" . Maar jij bent de eerste waarvan ik lees dat er is omgeruild. En zo te zien ook nog eens 2 jaar later :? Neem aan dat je wel iets hebt moeten bij betalen en dan had je je ook effe op de specs moeten richten.
Btw, inderdaad is de reactie mbt de afstandsbediening discutabel. Rustig bedienen |:( Maar deze is wel waar. Heen en weer hoppen tussen apps en Tv en Instellingen laat de boel exploderen. "Normaal" gebruik geeft in mijn geval geen storingen.

[ Voor 7% gewijzigd door ambi1961 op 18-12-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ben trouwens nog wel nieuwsgierig naar de AmbiLux tv.
Deze zou eind 2015 op de markt komen, maar is nog niets van te vinden. Zal dus wel uitgesteld zijn.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 18:11
kwiebus schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:29:
[...]

Voor het af en toe traag reageren op de afstandsbediening van mijn 48PUS7600 heb ik de volgende oplossing van Philips support gekregen:

[...]

Wat betreft de SoC dat is waarschijnlijk de goedkoopste die ze konden vinden. In mijn 48PUS7600 zit een SoC die nog langzamer is dan die van het 2014 48PFS8109 model wat ik eerst had. Ook ondersteunt de SoC geen VP9 codec waardoor YouTube 4K niet mogelijk is. De TVs mogen daarom volgens mij niet eens de naam Android TV dragen maar worden heel slinks door Philips Powered by Android genoemd.

Wat betreft software ondersteuning hoef je ook niet veel van Philips te verwachten. Voor de 48PFS8109 zijn in het jaar dat ik deze had 12 updates uitgebracht die uiteindelijk weinig opleverden en tussentijds ook nog nieuwe bugs introduceerden die vervolgens ook weer verholpen moesten worden.

Uiteindelijk heeft Philips aangeboden de 48PFS8109 om te ruilen voor een 48PUS7600 en mijn verzekerd dat deze veel beter zou functioneren. Tot nu toe blijkt het tegendeel waar. Ik heb deze TV nu een maand en ik heb twee weken geleden mijn problemen bij support aangekaart met het verzoek de TV retour te nemen en mijn aankoopbedrag te retourneren. Afgezien van een aantal onzinnige en denigrerende antwoorden zoals het gebruik van de afstandsbediening heb ik tot op heden nog niets vernomen op mijn verzoek om de TV retour te nemen. Ik heb gisteren nog navraag gedaan en toen werd aangegeven dat mijn verzoek nog altijd in behandeling is en ik moet afwachten.
Bedankt voor je reactie. Ja, ik hoop dat het beter word. De update van gisteren brengt toch wel wat hoop. Het is allemaal iets rapper al blijft het nog traag. Ik heb AIDA app geinstalleerd om te kijken wat voor SoC erin zit. Blijft het een ARM v9 uit 2008 te zijn, zelfde als in de Samsung Galaxy S2 met 1 gb geheugen. Dit is toch triest. Hier gaan klanten alleen maar over klagen, als je zo bezuinigt.

Verder is het beeld en amibilight nog wel steeds top. Misschien moet ik maar een Apple TV 4 erbij kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Borry schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:59:
Wat is in hemelsnaam een "SoC"?
En ten tweede word ik een beetje flauw van het gezeur over de vp9 codec, in de specs wordt deze niet genoemd, dus wordt het niet ondersteund, punt.
Als je dat zo belangrijk vind, koop deze TV dan niet maar ga er achteraf niet over zeiken.
Ik ga bij Samsung toch ook niet drammen dat er geen ambilight op zit.
Ik wil niks uitlokken hoor. Maar als je niet weet wat een 'Soc' is dan hoor je denk niet op een Tweakers forum te komen. Google anders even...
En zeuren over een bepaalde codec is niet zo vreemd. Philips levert ondermaatse service op dit soort gebieden. TV's qua beeld en amiblight zijn top, maar software blijft ver achter. Dat was bij @nettv ook al zo. En als we niet klagen blijven ze het gewoon zo opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
boswei schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:38:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ja, ik hoop dat het beter word. De update van gisteren brengt toch wel wat hoop. Het is allemaal iets rapper al blijft het nog traag. Ik heb AIDA app geinstalleerd om te kijken wat voor SoC erin zit. Blijft het een ARM v9 uit 2008 te zijn, zelfde als in de Samsung Galaxy S2 met 1 gb geheugen. Dit is toch triest. Hier gaan klanten alleen maar over klagen, als je zo bezuinigt.

Verder is het beeld en amibilight nog wel steeds top. Misschien moet ik maar een Apple TV 4 erbij kopen...
Het is geen ARM v9 maar een ARM Cortecx A9 (ARMv8 architectuur) op 1.2GHz. Dat is een dubbele Galaxy S2. Zonder gelimiteerd te zijn als een S2 in power en temperatuur.
Het is niet de meest bijzondere setup, maar meer dan perfomant genoeg om een beetje 1080p interface aan te drijven. Zware gaming moet je natuurlijk niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Ik heb net mijn cashback gestort gekregen. Binnen 2 weken. Erg snel dus. Ging om de dark Light actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
AndRo555 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:44:
[...]

Het is geen ARM v9 maar een ARM Cortecx A9 (ARMv8 architectuur) op 1.2GHz. Dat is een dubbele Galaxy S2. Zonder gelimiteerd te zijn als een S2 in power en temperatuur.
Het is niet de meest bijzondere setup, maar meer dan perfomant genoeg om een beetje 1080p interface aan te drijven. Zware gaming moet je natuurlijk niet verwachten.
Ik zag jouw post pas wat later, niet goed gelezen. Zover was mijn onderzoekje nog niet gegaan. Bedankt voor je toelichting. En als dit idd de SoC is zit ik er mijn conclusie wat betreft een oude SoC ver naast. Iets beter moeten googlen.

[ Voor 8% gewijzigd door boswei op 18-12-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 19:30

Borry

prutsen is mijn leven

boswei schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:43:
[...]

Ik wil niks uitlokken hoor. Maar als je niet weet wat een 'Soc' is dan hoor je denk niet op een Tweakers forum te komen. Google anders even...
Is dat zo vreemd dat ik dat niet weet?
Ik zat al op Tweakers toen het nog een eenvoudig hobbyclubje was.
Ik heb in al die jaren een hoop geleerd dus nu ook wat een SoC is, niets mis mee toch?
Wel vind ik het arrogant te denken dat Tweakers alleen voor mensen is die alles al weten.
Tweakers forum is toch ook bedoel om elkaar te helpen, of zie ik dat verkeerd?

Maar dit terzijde, ik heb een totale reset van de TV gedaan, dus geen fabrieks instellingen maar helemaal als nieuw uit de doos.
Nu werkt Netflix ook weer ook in 5.1 en Casten gaat ook goed.
Als de spontane reboots nu ook achterwege blijven ben ik tevreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Borry op 18-12-2015 16:47 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Borry schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:44:
[...]

Is dat zo vreemd dat ik dat niet weet?
Ik zat al op Tweakers toen het nog een eenvoudig hobbyclubje was.
Ik heb in al die jaren een hoop geleerd dus nu ook wat een SoC is, niets mis mee toch?
Wel vind ik het arrogant te denken dat Tweakers alleen voor mensen is die alles al weten.
Tweakers forum is toch ook bedoel om elkaar te helpen, of zie ik dat verkeerd?

Maar dit terzijde, ik heb een totale reset van de TV gedaan, dus geen fabrieks instellingen maar helemaal als nieuw uit de doos.
Nu werkt Netflix ook weer ook in 5.1 en Casten gaat ook goed.
Als de spontane reboots nu ook achterwege blijven ben ik tevreden.
Nee, het is helemaal niet vreemd dat je iets niet weet. Ik reageerde te assertief, sorry hiervoor. Ik zal me voortaan wat socialer opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58
ambi1961 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:32:
[...]

Trouwens, knappe aktie "omruilen door Philips" ik zit al een jaar of 9 in de Ambi en dus Philips. Zit ook al een jaar of 9 mee te lezen en reageren op Tweakers. Alle modellen hebben op de 1 of andere manier kuren in de vorm van strepen. backlight, uitval, traagheid, bleeding enz enz. Altijd ontstaat er een "protestgroep" . Maar jij bent de eerste waarvan ik lees dat er is omgeruild. En zo te zien ook nog eens 2 jaar later :? Neem aan dat je wel iets hebt moeten bij betalen en dan had je je ook effe op de specs moeten richten.
Btw, inderdaad is de reactie mbt de afstandsbediening discutabel. Rustig bedienen |:( Maar deze is wel waar. Heen en weer hoppen tussen apps en Tv en Instellingen laat de boel exploderen. "Normaal" gebruik geeft in mijn geval geen storingen.
Ik had een 48PFS8109 en die is na een jaar omgeruild voor een 48PUS7600, dus in feite een TV uit een lagere modelreeks. Ik ben er mee akkoord gegaan omdat ik wel van een HD model met Android 4.2.2 naar een UHD model met lollipop zou gaan, deze in ongeveer dezelfde price range bij introductie lag en mij verzekerd werd dat deze TV zeker beter zou functioneren.

Op het Philips forum kan je zelfs lezen dat iemand uiteindelijk een nog uit te brengen 55PUS8601 als vervanging voor een 48PFS8109 krijgt:
I found the fastest way to get response here (in the Netherlands) from Philips was using the chat-function on their support site. They were quick, follow up was quick, action taken was quick, and in the end they are going to swap my 48PFS8109 for a 55PUS8601. So I'm quite happy with their after sales service, although I'll have to wait and see if the new telly will actually be better (it will only be available mid-January)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

boswei schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:22:
[...]

Nee, het is helemaal niet vreemd dat je iets niet weet. Ik reageerde te assertief, sorry hiervoor. Ik zal me voortaan wat socialer opstellen.
d:)b

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Storing CI module na update.... wie nog meer????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
ambi1961 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:18:
Hoe uit die storing zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

OMD

ambi1961 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:32:
[...]

Hier dan nummer 2. Toestel uit 2013 (55pfl8008s) is 2 maanden geleden omgeruild voor een 55PUS7600. Had liever mn geld terug maar ja, je kan niet kiezen he.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
ambi1961 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:18:
Wat voor storing? Ik gebruik sowieso geen CI+ module aangezien ik dan geen DD geluid naar mijn receiver kan krijgen.

Wat ik wel merk is dat de opstart problemen verergert lijken te zijn. Voorheen duurde het wanneer mijn TV een tijdje stand-by haf gestaan ongeveer 5 minuten totdat ik deze vanuit stand-by aan kon zetten zoals in dit filmpje wat ik gemaakt heb: YouTube: 48PUS7600 start from stand-by

Nu lijkt dat zelfs helemaal niet meer te lukken. De TV blijft simpelweg steken op een zwart scherm met Philips logo, rozig ambilight en verlicht Philips logo.

Wat ik ook gemerkt heb dat nu af en toe het beeld begint te haperen alsof er frames gedropt worden, als ik de TV dan een keer uit en aan zet dan lijkt het probleem weer een tijdje weg.

Ik heb Philips support gisteren nog maar eens gevraagd hoe het ermee voor staat met het verzoek deze TV retour te nemen aangezien er inmiddels 2 weken voorbij zijn, er werd mij aangegeven dat mijn verzoek nog altijd bij de escalatie afdeling ligt. Ik hoop dat ik nu toch een keer snel antwoord krijg want ik begin er nu wel schoon genoeg van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mol73
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-07 14:19
ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:35:
Deze zou eind 2015 op de markt komen, maar is nog niets van te vinden. Zal dus wel uitgesteld zijn.
Deze is vandaag te koop bij platte tv in Utrecht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

kwiebus schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 09:44:
[...]

Wat voor storing? Ik gebruik sowieso geen CI+ module aangezien ik dan geen DD geluid naar mijn receiver kan krijgen.
Ik heb sinds de .028 update de audiouitgang op multikanaal staan, was op stereo gezet i.v.m. Netflix, en nu ontvangt mijn receiver gewoon 5.1 dolby met de CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Borry schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:19:
[...]

Ik heb sinds de .028 update de audiouitgang op multikanaal staan, was op stereo gezet i.v.m. Netflix, en nu ontvangt mijn receiver gewoon 5.1 dolby met de CI+.
Wat voor receiver gebruik jij, Ik heb een Marantz NR1605 en die ontvangt zowel op HDMI ARC als Optical PLII C audio van de TV bij gebruik van een CI+ module. Ik heb Ziggo en Quantis CI+ 1.3 modules.

Ik kan bijvoorbeeld bij NPO1 in de Options als Audio Language GOS, DD Dutch en Dutch selecteren. GOS en Dutch sturen stereo naar mijn receiver en DD Dutch stuurt PLC II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

kwiebus schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:17:
[...]

Wat voor receiver gebruik jij, Ik heb een Marantz NR1605 en die ontvangt zowel op HDMI ARC als Optical PLII C audio van de TV bij gebruik van een CI+ module. Ik heb Ziggo en Quantis CI+ 1.3 modules.

Ik kan bijvoorbeeld bij NPO1 in de Options als Audio Language GOS, DD Dutch en Dutch selecteren. GOS en Dutch sturen stereo naar mijn receiver en DD Dutch stuurt PLC II
Ik heb eeb DENON AVR3808, HDMI ARC werkt niet op mijn receiver, alleen met een update van €100,- en dat vind ik te veel. Ik stuur het signaal door via SPDIF en zie mij receiver reageren op het signaal.
NPO en RTL zenders hebben altijd dolby aanstaan maar als ik naar de BBC kijk zie ik hem bij verschillende programma's duidelijk schakelen van twee kanaal DD naar 5.1 DD.
Ook ik heb Ziggo en een Quantis CI+ 1.3 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Melding was "CI module niet gevonden" Heb een volledige herinstallatie gedaan en de boel draait nu weer. wel effe schrikken. Uiteraard eerst effe overzicht gemaakt van alle instellingen. Kan verder nog niets zeggen over de waarde van deze update. Dus daar zal il later wellicht op terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Borry schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:04:
[...]

Ik heb eeb DENON AVR3808, HDMI ARC werkt niet op mijn receiver, alleen met een update van €100,- en dat vind ik te veel. Ik stuur het signaal door via SPDIF en zie mij receiver reageren op het signaal.
NPO en RTL zenders hebben altijd dolby aanstaan maar als ik naar de BBC kijk zie ik hem bij verschillende programma's duidelijk schakelen van twee kanaal DD naar 5.1 DD.
Ook ik heb Ziggo en een Quantis CI+ 1.3 module.
Ik heb net even gekeken, als ik kijk naar het input signaal dat mijn receiver krijgt van mijn Humax 5050c dan is dan bij NPO zenders altijd Dolby Digital met Sound Dolby Digital en dus 5.1 geluid.

Bij de BBC verschilt dit, de input is altijd Dolby Digital maar de sound is afhankelijk van het programma Dolby PLII Cinema of Dolby Digital. Bij Dolby PLII Cinema heb ik 2.0 geluid en bij Dolby Digital 5.1 geluid.

Als ik het geluid van mijn TV via HDMI ARC of Optical naar mijn receiver stuur heb ik bij zenders die Dolby Digital input signal geven.altijd Dolby PLII cinema sound en dus 2.0 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Oh ja, 200.- euro CashBack zijn binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

kwiebus schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:14:
[...]

Ik heb net even gekeken, als ik kijk naar het input signaal dat mijn receiver krijgt van mijn Humax 5050c dan is dan bij NPO zenders altijd Dolby Digital met Sound Dolby Digital en dus 5.1 geluid.

Bij de BBC verschilt dit, de input is altijd Dolby Digital maar de sound is afhankelijk van het programma Dolby PLII Cinema of Dolby Digital. Bij Dolby PLII Cinema heb ik 2.0 geluid en bij Dolby Digital 5.1 geluid.

Als ik het geluid van mijn TV via HDMI ARC of Optical naar mijn receiver stuur heb ik bij zenders die Dolby Digital input signal geven.altijd Dolby PLII cinema sound en dus 2.0 geluid.
Vreemd.
Heb het net nog even gecheckt maar hij geeft toch echt aan dat het DD 5.1 is.
Ik zie 6 luidspreker symbolen op het display van mijn receiver en ik hoor ze ook allemaal.
Bij b.v. SD zenders geeft hij 2 luidspreker symbolen en dan werken bij mij receiver ook alleen de front lsp's en de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
ZeRoC00L schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:35:
PlatteTV in Utrecht heeft hem als demo staan (en nog 4 andere winkels).
Dus zal toch echt wel komen, advies prijs.........€4999,00

http://www.plattetv.nl/in...901-ambilux-tv-13533.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

@kwiebus;
Ik ben vanmorgen een tijd bezig geweest met mijn TV en receiver want het zat mij toch niet lekker.
Tot mijn spijt moet ik jou gelijk geven, mijn Denon receiver heeft mij op het verkeerde been gezet.
Nu ben ik er achter gekomen dat de TV inderdaad het DD 5.1 signaal doorgeeft als Dolby Pro Logic Cinema.
Ik had in mij receiver in de software ergens een vinkje staan dat hij van bijna alle DD signalen 5.1 maakt.
Nu heb ik hem op "Pure" gezet en geeft hij de signalen door zoals ze echt zijn.
Ook Netflix, die eerst niet wilde laden als de TV op multikanaal stond, wordt doorgestuurd als Dolby PLII.
Sorry dat ik jou op het verkeerde been heb gezet en aan het twijfelen heb gemaakt. _/-\o_
We hebben nu weer een puntje voor Philips/TP-Vision omdat ze beloofd hebben dat Netflix in 5.1 zou zijn.
Ik probeer dit binnenkort op het Philips Support Forum te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 20:34
Bij mij zijn de opstartproblemen niet opgelost sinds de laatste update.
Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Bij mij heeft hij na de update perfect gewerkt.
Nu, na een dag of acht, begint hij langzaam aan weer zijn oude nukken te vertonen.
Uiteindelijk heeft de update, wat stabiliteit aan betreft niets uitgehaald.
Ik heb dit ook gemeld op het Philips Support Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
pitchdown schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:07:
Bij mij zijn de opstartproblemen niet opgelost sinds de laatste update.
Hoe is dat bij jullie?
Bij mij exact hetzelfde. Als je de tv uitzet duurt het heel lang voor je 'm weer kan aanzetten. De tv reageert op de afstandsbediening (zie je aan het rode lampje) maar doet niets. Na ongeveer vijf minuten doet ie wel weer. Lijkt of ie bepaald proces moet afronden. Het opstarten duurt ook veel langer na de update, onacceptabel lang. Nee, het is niet veel beter geworden. Hoe kan zoiets toch? Je test je software toch.

Om positief te eindigen: het beeld is wel erg mooi en Android tv biedt wel veel potentie. Ik hoop dat TPVision dat goed aan de gang krijgt. Misschien moeten ze maar gelijk updaten naar Android 6.0 om een hoop zaken te fixen. Weet niet eens of er 6.0 versie is van Android TV..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambi1961
Nou ik moet zeggen dat de boel bij mij erg stabiel is hoor. (55PUS7600). Ik zet de TV uit met de Standby Aan/uit button. Ik laat de TV wel online staan, dus ik zet deze niet uit via de joystick achterop. Het witte lampje blijft branden (welke rode eigenlijk Boswei?) Als ik de button 1 x indruk , ja inderdaad je moet goed drukken, dan heb ik na ongeveer 10 seconden beeld. Ik heb heel even het Philips logo in beeld en vervolgens krijg ik beeld. Gebruik soms RTLXL of NPO en dat werkt naar behoren. Ook wordt binnen het gezin Netflix veel gebruikt (WIFI) en ook dit gaat goed. Ik kijk nog steeds via de CI+ module. Soms bij snel zappen zie je heel even de melding "Controleer CI+" maar dat is maar heel even. Wat ik nog niet helemaal begrijp is de opstart/herstart van Android dat in beeld komt. Dit heb ik dagen achter elkaar niet en dan in ene weer wel. Ben over tot nu toe redelijk positief hoor. Nog een vraag aan jullie; ik heb een 3D (SBS) opgehaald. De Ant Man. Bij het kiezen voor 3D heb je keuze Naast elkaar en Omgekeerd naast elkaar. De laatste lijkt scherper. Deze keuzes komen op de oude modellen niet voor, weet iemand het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
kwiebus schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:27:
[...]

Je zou je allereerst moeten afvragen waarom zou je die überhaupt zou willen bestellen?
@Kwiebus: Waarom niet? Ik heb deze tv in actie gezien en ik moet zeggen, FHD en 4K content (Youtube) was erg nice. Zou een goede vervanger zijn voor onze 47PFL9703 momenteel. We vinden Ambilight ook erg lekker en omdat de 55PUS8601 ook nog Hue heeft, is dat mooi meegenomen.
@Robbiejan: De tv is nu hier en daar op voorraad voor 2499,- De 200 euro cashback geldt ook voor dit model, maar wel maar tot en met 3 januari. Snel beslissen dus (zoals de commercie dat van ons wenst haha).
/edit: namen verkeerd om.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 29-12-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ambi1961 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:29:
*knip*
Nog een vraag aan jullie; ik heb een 3D (SBS) opgehaald. De Ant Man. Bij het kiezen voor 3D heb je keuze Naast elkaar en Omgekeerd naast elkaar. De laatste lijkt scherper. Deze keuzes komen op de oude modellen niet voor, weet iemand het verschil?
Sommige films hebben de rechter image eerst en dan pas links. Alle blu-rays zijn naar mijn weten gewoon L/R, maar rips kunnen idd R/L zijn. Mijn Samsung uit 2012 heeft deze optie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Soeski schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:07:
[...]
@Kwiebus: De tv is nu hier en daar op voorraad voor 2499,- De 200 euro cashback geldt ook voor dit model, maar wel maar tot en met 3 januari. Snel beslissen dus (zoals de commercie dat van ons wenst haha).
Ik was na een jaar met een 48PFS8109 en sinds een ruim een maand een 48PUS7600 aanklooien helemaal klaar met Philips en heb de 48PUS7600 vandaag ingeleverd en de nieuwste LG oled aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
kwiebus schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:41:
[...]

Ik was na een jaar met een 48PFS8109 en sinds een ruim een maand een 48PUS7600 aanklooien helemaal klaar met Philips en heb de 48PUS7600 vandaag ingeleverd en de nieuwste LG oled aangeschaft.
Tja, dat is een hele stap vooruit natuurlijk _/-\o_ veel plezier er mee. Ook zonder Ambilight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik zou niet meer zonder Ambilight kunnen (nouja, het is geen verslaving natuurlijk, maar toch). Als een TV dit niet heeft vind ik het meteen zo flets en ik mis iets. Zelfde als je een film zit te kijken en je zet Ambilight ineens uit; dat ziet er raar uit en ineens is het een saai beeld. Mensen die bij mij kwamen kijken destijds zeiden ook dat ze niet de meerwaarde zagen, tot ik het ineens uit zette... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Soeski schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:27:
Ik zou niet meer zonder Ambilight kunnen (nouja, het is geen verslaving natuurlijk, maar toch). Als een TV dit niet heeft vind ik het meteen zo flets en ik mis iets. Zelfde als je een film zit te kijken en je zet Ambilight ineens uit; dat ziet er raar uit en ineens is het een saai beeld. Mensen die bij mij kwamen kijken destijds zeiden ook dat ze niet de meerwaarde zagen, tot ik het ineens uit zette... :)
Het niet hebben van ambilight went snel genoeg. Ik heb de afgelopen twee dagen naar mijn oude Sony zitten te kijken terwijl de Philips TV ingepakt/weg was en was gisteren al weer gewend.

Vandaag heb ik de LG 55EF950V ontvangen en het is een verademing om een TV te hebben die vooralsnog probleemloos functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
kwiebus schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:27:
[...]

Het niet hebben van ambilight went snel genoeg. Ik heb de afgelopen twee dagen naar mijn oude Sony zitten te kijken terwijl de Philips TV ingepakt/weg was en was gisteren al weer gewend.

Vandaag heb ik de LG 55EF950V ontvangen en het is een verademing om een TV te hebben die vooralsnog probleemloos functioneert.
Logisch, niet werkende apparatuur is echt een drama.
Je gaat ook wel van een TV van rond de 1000 euro naar een TV van 4000 euro; da's wel een verschil zeg. Natuurlijk moet elke tv het gewoon technisch goed doen, maar zeker voor dit geld mag je wel perfectie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een 49PUK7150 sinds half december. Wat mij opviel is dat ik video (1080p x264) niet vloeiend kan afspelen onder android video players zoals MX Player, Archos en Kodi. Ik heb de laatste firmware geïnstalleerd. Het lijkt net alsof er niet voldoende fps worden gehaald en het geluid lijkt ook lager in pitch. Zijn er andere mensen die dit issue hebben? Had niet veel over dit specifieke issue gelezen op de fora van Philips… anders moet ik wellicht een ander exemplaar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
Soeski schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:27:
Ditzelfde heb ik nu ook. Ben twaalf jaar geleden begonnen en heb inmiddels mijn 4e ambilight televisie besteld, het is de 65pus8601 geworden. De vierzijdig ambilight en de afneembare speakers deden het mij.
Het was een gok aangezien er nog geen reviews oid online staan, maar het feit dat ik (tot vandaag) €500 cashback kreeg en dat ik de tv voornamelijk als beeldscherm gebruik waarbij ik middels externe apparatuur media af ga spelen zorgde ervoor dat ik het aandurfde. Ik krijg hem als het goed is volgende week binnen. Zal dan zsm een korte update geven van de bevindingen.

Mocht iemand van jullie ondertussen nog verdere informatie, reviews e.d. vinden over dit model hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Robiejan schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:40:
[...]

Ditzelfde heb ik nu ook. Ben twaalf jaar geleden begonnen en heb inmiddels mijn 4e ambilight televisie besteld, het is de 65pus8601 geworden. De vierzijdig ambilight en de afneembare speakers deden het mij.
Het was een gok aangezien er nog geen reviews oid online staan, maar het feit dat ik (tot vandaag) €500 cashback kreeg en dat ik de tv voornamelijk als beeldscherm gebruik waarbij ik middels externe apparatuur media af ga spelen zorgde ervoor dat ik het aandurfde. Ik krijg hem als het goed is volgende week binnen. Zal dan zsm een korte update geven van de bevindingen.

Mocht iemand van jullie ondertussen nog verdere informatie, reviews e.d. vinden over dit model hoor ik het graag!
:) Dan kan ik je snel antwoorden. De 55PUS8601 is gisteren geinstalleerd hier, dus heb er al even mee gespeeld. Wat valt me op:

- Alleen 2,4GHz wifi (ongelofelijk anno 2015), desondanks vloeiend Netflix en Youtube (4K!) afspelen
- Start snel op vanuit slaapstand; vanuit compleet off duurt het langer (hij gaat dan alle Android apps starten)
- Als je in "Home" zit kom ik niet meer terug bij TV, alleen als ik naar "Sources" ga en HDMI 1 weer kies (ben er nog niet achter hoe dit sneller kan)
- De externe speakers zijn erg chique en geven goed geluid. Ze klikken vast als een malle, je houdt ze er 5 cm naast en ze worden uit je hand gerukt door de sterke magneet. Ik gebruik ze weinig vanwege andere audio apparatuur, maar omdat deze nog geen ARC ondersteunt gebruik ik nu de tv speakers voor Youtube en Netflix
- TV is erg plat en is niet zwaar; de Ambilight 47PFL9701 die hij vervangt is 3x zo dik en 3x zo zwaar.
- Ambilight is erg nadrukkelijk aanwezig, staat standaard ook op maximaal. Dit is toch wel iets teveel van het goede hier (TV hangt op een Aldenkamp meubel/standaard en niet aan de muur); dus even wat teruggeschroeft. Wel is ook de muurkleur te kiezen zodat Ambilight zich aanpast.
- Ambilight + Hue is een grappige toevoeging, maar alleen als je TV aan het kijken bent. Als één iemand tv kijkt en de ander is in de keuken wordt die persoon helemaal gek van het wisselende licht ;)
- Afstandbediening is degelijk en gewoon weg dik en zwaar (positief). Erg solide dus en volledig, mooi apparaat. Omdraaien en typen werkt goed, spraakherkenning nog maar mondjesmaat geprobeerd maar werkt ("Youtube 4K" brengt je echt meteen naar Youtube app met hij zoekt naar 4K filmpjes)
- Tot nu toe 1 storing gehad; beeld was helemaal vervormd (groen, paars en weet ik wat) ongeacht de bron. TV moest helemaal uit en aan, toen was het opgelost.
- Media afspelen van de NAS, via (in mijn geval) Universal Media Player lukt nu wel als ik forceer dat het een Android apparaat is. Dan heb ik wel hetzelfde probleem als hierboven; de pitch is heel laag, iedereen praat als de duivel terwijl de snelheid goed is. Heel gek. TV lijkt wel snel genoeg om het aan te kunnen allemaal.
/edit: Netwerkkabel aansluiten doet wonderen ipv wireless. Probleem is opgelost, beeld en geluid is perfect nu!
- Er zit Teamviewer op voor het op afstand bedienen van je tv! ;)
- Beeld via Horizon box (Ziggo 720p dus) is erg netjes. Kleuren, scherpte (ik heb de TV nu staan op "natuurlijk") is echt beter dan op de vorige TV, ondanks dat de bron onveranderd is. De postprocessing van de 55PUS8601 is dus wel zichtbaar.
- Soms heb je even een egaal beeld (Youtube rood, "zwart" bij het schakelen tussen bronnen) en dan zie je dat de belichting/kleuren niet mooi egaal zijn. Ik heb zelf best veel zichtbare vlekken in het beeld, dat moet beter kunnen. Geen idee wat ik daar nog/al mee moet. Vooral bij knalrood zie je lichtere en donkere vlekken en dat hoort niet.

Zomaar even wat bij me op kwam. Alvast veel plezier ermee, komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
@soeski

Dat stemt mij in ieder geval positief, bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Goed om te horen dat in tegenstelling tot andere recente philips modellen de YouTube app op 4k het in ieder geval goed doet.

Ik ben verder zelf erg benieuwd hoe het ambilight er uit ziet als de tv aan de muur hangt. Ben stiekem eigenlijk op zoek naar een muur beugel waarbij de tv niet plat op de muur hangt maar er juist een paar cm (3-4 cm meer dan standaard) vanaf hangt.

Wellicht dat iemand hier een tip voor heeft? Zat er anders aan te denken om een lat tussen de muur en mijn standaard vogels muurbeugel te plaatsen. Weet echter niet of dit de constructie aanzienlijk verslechterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
@Robiejan: Ja, 4K werkt perfect. Ik heb verder geen 4K device, dus dat kan ik niet testen. Mijn huidige AV receiver kan ook nog niet met 4K om gaan, dus dat had niet uitgemaakt. Er zijn veel beugels die je iets van de muur af kunt halen, kijk maar eens bij Titan b.v., of Vögel maar dat heb je al zie ik. De TV is helemaal niet zwaar (in verhouding), dus je hebt geen enorme beugel nodig. De vorige TV die ik had hangen is 35kg... oef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Soeski,
Is er op de 55PUS8601 3D beeld aanwezig? Volgens de site van philips niet maar sommige winkels melden van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zijn bij iedereen de op startproblemen weg sinds de laatste update?
Hier ok de 65puk7120/12 in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Ik heb sinds 27-12 de 65PUS7600 en herken veel van de problemen die ik in dit topic voorbij zie komen.
De problemen waar ik het meest mee zit op dit moment:

- ondanks het verwijderen van de googlecast update kan ik niet streamen naar de tv met Plex (als ik mn telefoon als bron gebruik). Video's lopen dan na +-15 min vast
- de interactieve TV gids werkt niet consequent. Het lijkt er op dat hij wel werkt als ik op nl 1/2/3 sta, niet als ik op een commerciele zender sta.
- Zappen tussen zenders (CI+) gaat soms erg traag

Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met het gebruik van de Kodi app op de tv.
De bedoeling is dat ik deze app ga gebruiken om video's te streamen vanaf mijn NAS. Ik twijfel echter of dit erg succesvol zal verlopen als ik jullie problemen zo zie.
Een ander optie zou zijn een raspberry Pi 2 aan de tv hangen, maar als dat niet nodig is heeft zonder natuurlijk de voorkeur.

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:38:
@Soeski,
Is er op de 55PUS8601 3D beeld aanwezig? Volgens de site van philips niet maar sommige winkels melden van wel.
3D? Nee, dat zit er niet op. Is geen bewuste keuze om het NIET te nemen, maar ik heb niet bewust een TV gekocht vanwege 3D. Kortom; 3D boeit me echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
pitchdown schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:19:
Zijn bij iedereen de op startproblemen weg sinds de laatste update?
Hier ok de 65puk7120/12 in ieder geval niet.
Wat voor opstartproblemen bedoel je? De TV is nu 2 dagen gebruikt en al veel aan/uit gezet, maar geen issues hier met opstarten uit stand by of cold boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Soeski schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:54:
[...]

Wat voor opstartproblemen bedoel je? De TV is nu 2 dagen gebruikt en al veel aan/uit gezet, maar geen issues hier met opstarten uit stand by of cold boot.
Opstarten van de tv waarbij de tv blijft hangen op het philips Logo.
Als dat met de nieuwe serie nvt is , zou dat voor mij een eventuele optie zijn.

Ik zie echter dat de 65 inch vrij duur is : pricewatch: Philips 65PUS8601 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
pitchdown schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:21:
[...]

Naar wat ik begrijp draait de 8601 op een andere SoC (Mediatek versus Marvell) dus het kan best zijn dat het probleem zich daarbij niet voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
pitchdown schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:21:
[...]

Voor mij was de 55" dan ook genoeg. 2299,- (200 euro Philips korting tot en met 3 januari).
De 65" is 3399,- en daar gaat dan wel nog 500 euro af, als je uiterlijk 3 januari gekocht had of je krijgt nog een leverancier zo gek om te antidateren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Soeski schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:55:
[...]

Voor mij was de 55" dan ook genoeg. 2299,- (200 euro Philips korting tot en met 3 januari).
De 65" is 3399,- en daar gaat dan wel nog 500 euro af, als je uiterlijk 3 januari gekocht had of je krijgt nog een leverancier zo gek om te antidateren ;)
Ik denk dat de prijs aankomende maanden wel omlaag gaat. Mooi om even te kijken of de opstart-issues echt niet spelen op de nieuwe Philips tv`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Hallo, hier ook geen opstartproblemen hoor! Wel een ander issue, heb een soundbar aangeschaft (Denon Heos) Heb in een holle wand waar de TV aan hangt 2 HDMI kabels lopen. Mooi dus om de boel direct aan te sluiten. Ik weet echter niet zeker of dit 1.4 is. Bij het koppelen in eerste instantie geen geluid. Tijdje lopen stoeien om de boel aan de praat te krijgen. Heb uiteindelijk de meegeleverde kabel van de Heos in de HDMI aan de zijkant gedaan. Wat opviel was dat de TV direct op HDMI-3 aangaf dat daar de Denon Heos Soundbar beschikbaar is. Weet iemand of dit dus inderdaad van invloed is bij het koppelen van randapparatuur? Overigens inmiddels werkt de soundbar ook keurig op HDMI-1 waar dus al een bestaande kabel in zit. En alles werkt ook keurig via ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:42
Heb 48PUS7600 aangelsloten met HDMI op mijn AV-receiver. Bij gebruik androids apps (Youtube, Netflix) heb ik geen geluid. Hebben jullie dit ook of is er iemand die dit aan de praat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
ambi1961 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:45:
Hallo, hier ook geen opstartproblemen hoor! Wel een ander issue, heb een soundbar aangeschaft (Denon Heos) Heb in een holle wand waar de TV aan hangt 2 HDMI kabels lopen. Mooi dus om de boel direct aan te sluiten. Ik weet echter niet zeker of dit 1.4 is. Bij het koppelen in eerste instantie geen geluid. Tijdje lopen stoeien om de boel aan de praat te krijgen. Heb uiteindelijk de meegeleverde kabel van de Heos in de HDMI aan de zijkant gedaan. Wat opviel was dat de TV direct op HDMI-3 aangaf dat daar de Denon Heos Soundbar beschikbaar is. Weet iemand of dit dus inderdaad van invloed is bij het koppelen van randapparatuur? Overigens inmiddels werkt de soundbar ook keurig op HDMI-1 waar dus al een bestaande kabel in zit. En alles werkt ook keurig via ARC.
Ik heb nog HDMI 1.3 en geen ARC, en bij mij wordt ook meteen de aangesloten apparatuur herkend. Dat staat dus blijkbaar los van HDMI 1.4 / 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
d.j.hissink schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:05:
Heb 48PUS7600 aangelsloten met HDMI op mijn AV-receiver. Bij gebruik androids apps (Youtube, Netflix) heb ik geen geluid. Hebben jullie dit ook of is er iemand die dit aan de praat heeft?
Ik heb zelf geen ARC dus het gaat sowieso niet via de versterker helaas; ik heb dus ook de tv speakers zelf nog aangesloten zitten. Ook daar heb ik dit probleem. Je krijgt de helft van de keren geen geluid en ik weet ook nog niet hoe ik dit moet herstellen, anders dan de tv helemaal uit en aan. In het menu staan de TV speakers op AAN, maar toch komt er niks. Ik heb wel eens de melding gezien op het scherm dat er dan staat "geluid uitgeschakeld want de speakers zijn in gebruik". Blijkbaar kan je meedere apps draaien tegelijk, maar de speakers blijven dan "gereserveerd" in die app? Ik ging er vanuit dat dit met de interne speakers te maken heeft; als ik ARC heb dat het allemaal wel goed zou gaan... hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Soeski schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Ik heb zelf geen ARC dus het gaat sowieso niet via de versterker helaas; ik heb dus ook de tv speakers zelf nog aangesloten zitten. Ook daar heb ik dit probleem. Je krijgt de helft van de keren geen geluid en ik weet ook nog niet hoe ik dit moet herstellen, anders dan de tv helemaal uit en aan. In het menu staan de TV speakers op AAN, maar toch komt er niks. Ik heb wel eens de melding gezien op het scherm dat er dan staat "geluid uitgeschakeld want de speakers zijn in gebruik". Blijkbaar kan je meedere apps draaien tegelijk, maar de speakers blijven dan "gereserveerd" in die app? Ik ging er vanuit dat dit met de interne speakers te maken heeft; als ik ARC heb dat het allemaal wel goed zou gaan... hmm..
Nou kan beide instellingen niet bevestigen. Had zonder soundbar gewoon geluid via interne speakers. Zowel TV als verschillende Apps (Netflix). Nu uiteraard speakers op "Uit" en Soundlink "aan" en geluid van de TV -zenders en Apps gewoon via de soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.j.hissink
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:42
Heb dus Netflix en Youtube alleen geluid via interne speakers, HDMI - ARC werkt niet bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Laatst online: 17-09 16:43

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb de 55pfs8209 onlangs aangeschaft. Ik krijg alleen het geluid met geen mogelijkheid naar de soundbar. IK heb een redelijk oude soundbar met een rood-wit kabeltje en dat aan de tv aangesloten biedt geen soelaas. Welke instellingen mis ik? Is het niet zo dat de tv de soundbar gewoon moet detecteren?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
migros schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:13:
Ik heb de 55pfs8209 onlangs aangeschaft. Ik krijg alleen het geluid met geen mogelijkheid naar de soundbar. IK heb een redelijk oude soundbar met een rood-wit kabeltje en dat aan de tv aangesloten biedt geen soelaas. Welke instellingen mis ik? Is het niet zo dat de tv de soundbar gewoon moet detecteren?
Dat lijkt me niet. Jouw rood-witte kabeltje is gewoon een stereo tulp-aansluiting. Daar gaat verder geen signaal overheen, anders dan analoog. Je zult dus in je TV wel moeten instellen dat de audio daar overheen moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Mijn ervaringen met de Philips 43PUK&7100 tot op heden zijn wisselend. Het beeld is erg mooi, net zoals Ambilight, maar het Smart gedeelte daar mankeert nog behoorlijk wat aan. Android TV heb ik gelezen staat sowieso een beetje los van Android op de telefoons, het heeft ook een eigen Google Play Store. Waar behoorlijk wat apps (bijvoorbeeld Synology apps) in ontbreken. Helaas kun je met Android TV 5.1 ook niet meer apps die ontbreken 'sideloaden' vanuit de mobiele telefoon Google Play Store. Dat is helaas technisch dichtgezet.

En helaas zijn de Android TV versie van sommige apps, zoals bijvoorbeeld Plex en Kodi, nog erg buggy en lopen traag. Ik kan nog niet de vinger erop leggen of dat nou komt door de ontwikkelaars van deze applicaties of door TPVision zijn versie van Android TV. Ik zou het eigenlijk eens willen vergelijken met een Sony televisie met Android TV en de Plex app.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het de hardware ligt, zeker niet icm met Android 5.1 (minder memory nodig). Eerder is op dit forum al aangegeven dat de processor best redelijk is.

Aangezien het Android TV icm Philips platform behoorlijk nieuw is moet ik denk maar geduld hebben totdat het beter wordt. Overigens snap ik niet dat allemaal zo lastig moet zijn. We hebben smartphones met QHD schermen (ong. zelfde resolutie) die soepel, snel lopen met Android. En Android TV schijnt op de Nexus player wel vloeiend te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
Kan je met de 7100 serie wel of geen 4k materiaal bekijken? Lees op de site wel dat hij HVEC ondersteunt, maar in een recensie las ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
De 43puk7100 is 4K UHD tv dus ja, dat lukt. Alleen heb moet het wel via een USB stick of zoiets. Ik heb namelijk nog geen goede app gevonden waarmee ik 4k films kan streamen vanaf mijn nas.
http://www.philips.nl/c-p...en-pixel-precise-ultra-hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:08
G.Scholtens schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:45:
Kan je met de 7100 serie wel of geen 4k materiaal bekijken? Lees op de site wel dat hij HVEC ondersteunt, maar in een recensie las ik van niet.
Hij ondersteunt wel HEVC, maar geen VP9 codec. VP9 wordt voor Youtube gebruikt voor UHD materiaal, Netflix gebruikt HEVC. Oftewel het verschilt per bron of hij het wel of niet afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Ik kan maar nergens een ervaring met de puk6400 vinden. Dus gewoon hoe ie t doet in de woonkamer en als je m 4K voert...

Ik heb uiteraard de hele revieuw hier gelezen, maar ben echt benieuwd naar t gebruik met b.v. ziggo horizon box en/of gewone tv...
Ik zoek al een tijd en wil toch de knoop doorhakken en blijft maar twijfelen over deze tv met mooie prijs.

Ik game er niet op. Wel netflix, horizon box. Veel sport kijken doe ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
eddie02 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:58:
Ik kan maar nergens een ervaring met de puk6400 vinden. Dus gewoon hoe ie t doet in de woonkamer en als je m 4K voert...

Ik heb uiteraard de hele revieuw hier gelezen, maar ben echt benieuwd naar t gebruik met b.v. ziggo horizon box en/of gewone tv...
Ik zoek al een tijd en wil toch de knoop doorhakken en blijft maar twijfelen over deze tv met mooie prijs.

Ik game er niet op. Wel netflix, horizon box. Veel sport kijken doe ik niet echt.
reviews: Philips PUK6400: betaalbare uhdtv met beperkingen

Tweakers ervaring niet voldoende dan? Behoorlijk uitgebreide review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
ArcticWolf schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:02:
[...]

reviews: Philips PUK6400: betaalbare uhdtv met beperkingen

Tweakers ervaring niet voldoende dan? Behoorlijk uitgebreide review.
Uiteraard gelezen, zoals ik al schreef.
Ik ben echter benieuwd naar persoonlijke ervaringen vanuit de huiskamer, om t zo maar even te zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Ik heb nog iets geks met de TV (55PUS8601/12). Na het aanzetten heb ik soms echt raar beeld (paarse en groene blokken en strepen over het hele scherm). Dit heb ik ALTIJD als ik de TV aan zet zonder dat er een bron aan staat (AVR uit, PS/4 uit, Horizon uit), maar soms ook als deze wel al aan staan. Dan zie je wel het TV beeld, maar helemaal verstoord door paarse en groene blokken. Als ik dan de TV uit- en weer aan zet is het opgelost. Ik heb de TV pas ruim een week maar het is al wel meermaals voorgekomen. Misschien een software bug (hopelijk)...
Ook heb ik gemerkt dat het Philips logo onderaan het scherm niet verlicht is. Ongeacht de instelling laag/midden/hoog is deze nooit aan. Meer mensen die gemerkt? Hoort de TV een zwart scherm te laten zien als er geen bronnen aangesloten zijn? Ik neem aan dat de gekke verstoring en kleuren toch niet helemaal normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
eddie02 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:58:

Ik heb hem inmiddels in huis staan, en ben er erg tevreden mee. Als je iets wil weten, geef maar een gil! Heb ook een korte review gemaakt op Tweakers.

Gamen gaat in tegenstelling tot de review van Tweakers erg goed, de input lag is zodanig laag dat de vertraging niet merkbaar is. Hiervoor wel game modus inschakelen. Het mooie hiervan is dat de TV onthoudt dat Game Modus alleen benodigd is op (in mijn geval) HMDI 3, de PlayStation. Op de andere sources staat Game Mode uit.

Ik gebruik ook Ziggo (Humax), wil het hele 4k verhaal nog even ontdekken en vooral afwachten. 4k via YouTube app is wel PRACHTIG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
pixels66 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:41:
[...]

Ik heb hem inmiddels in huis staan, en ben er erg tevreden mee. Als je iets wil weten, geef maar een gil! Heb ook een korte review gemaakt op Tweakers.

Gamen gaat in tegenstelling tot de review van Tweakers erg goed, de input lag is zodanig laag dat de vertraging niet merkbaar is. Hiervoor wel game modus inschakelen. Het mooie hiervan is dat de TV onthoudt dat Game Modus alleen benodigd is op (in mijn geval) HMDI 3, de PlayStation. Op de andere sources staat Game Mode uit.

Ik gebruik ook Ziggo (Humax), wil het hele 4k verhaal nog even ontdekken en vooral afwachten. 4k via YouTube app is wel PRACHTIG!
Ok, leuk te vernemen allemaa!
Heb je geen vertragingen met upscaling (hoe ziet dat er eigenlijk uit)?

Ook geen softwarebugs zoals genoemd in de revieuw alhier door tweakers zelf?

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
eddie02 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:47:
[...]
Ok, leuk te vernemen allemaa!
Heb je geen vertragingen met upscaling (hoe ziet dat er eigenlijk uit)?

Ook geen softwarebugs zoals genoemd in de revieuw alhier door tweakers zelf?

Ed
Ik heb tot nu toe geen enkele software bugs. Ik heb natuurlijk direct een update binnengekregen en geinstalleerd, wellicht dat deze een hoop bugs heeft opgelost.

Voor wat betreft de upscaling moet ik het antwoord nog verschuldigd blijven, dat ben ik allemaal nog aan het ontdekken. 1 ding is zeker, het normale Ziggo TV kijken is echt een hele beleving geworden, komende van een LCD TV.. Wat een beeld zeg...

Ik ben dik tevreden met het apparaat. Ik gebruik de PlayStation 4 erg veel, dus een lage input lag was voor mij erg belangrijk, en gelukkig werkt die game modus hierin dus.

Overigens start de TV ook bizar snel op, sneller dan mijn Laptop met SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Ok dan

Een zware gebruiker ben ik niet.
Maar ik wil natuurlijk wel mooi beeld en af en toe een 4k tje via netflix kijken.

Ik ging een tijdje voor deze, maar ben toen een beetje terughoudend geworden door de bugs en de 50 hertz, waarvan bekend is dat om 4k te spelen 100 hrz toch wel erg gewenst is.

Maar nu ik jou zo hoor en ie je eigenlijk wel bevalt, ga ik er toch weer over denken.
De 50/inch is nu zelfs 649 en daar gaat dan straks nog korting af met de btw dagen bij de MM.
Kun je er ook (goed) mee streamen vanaf je netwerk?

[ Voor 28% gewijzigd door eddie02 op 11-01-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Streamen vanavond geprobeerd, daar zijn eigenlijk geen problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
pixels66 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:41:
[...]
Ik vraag mij af hoe het kan dat jouw TV 4K via de YouTube app speelt aangezien de puk6400 geen VP9 codec ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Door tussenliggende beelden te berekenen wordt beweging soepeler en scherper weergegeven. Helaas veroorzaken dit soort algoritmen altijd fouten in het beeld, waardoor wij liever kijken zonder. Bij het uitschakelen van dit algoritme liepen we echter tegen een vervelende bug in de software aan. Als je een keer naar een andere bron schakelt en weer terug, springt de beeldinterpolatie vanzelf weer aan, hoewel het in het menu nog steeds als uitgeschakeld wordt aangegeven. De enige manier om het vervolgens weer uit te zetten is door het aan en uit te schakelen. We hopen dat deze vervelende bug snel geplet wordt met een update, want hij verpest voor ons het kijkplezier

Het bovenstaande is dus volgens jou opgelost? Dit was voor mij echt een punt om naar een ander toestel uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

kwiebus schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:12:
[...]

Ik vraag mij af hoe het kan dat jouw TV 4K via de YouTube app speelt aangezien de puk6400 geen VP9 codec ondersteunt?
Ik heb een 7600 die ook geen VP9 ondersteund maar dit kwam ik tegen op een Duits forum;

Der Support von Philips schreibt übrigens dazu als Kommentar zu einer negativen Kundenbeuteilung auf der 7600er-Seite bei Philips:
"Die 7600er Modelle unterstützen 4K Ultra HD Material via YouTube. Hierzu stellen Sie die Qualität bitte auf „Auto“. Die enthaltene YouTube App zeigt die einzig Einstellungsoption „2160p“ nicht an. Dennoch werden 4K Ultra HD Inhalte auch in 4K wiedergegeben. Testen Sie es."

Vrij vertaald;
"De 7600 modellen ondersteunen 4K Ultra HD materiaal op YouTube. Om dit te doen, gelieve de kwaliteit op "Auto" te zetten. De YouTube-app die laat de instellings optie "2160p" niet zien. Toch kan 4K Ultra HD-content worden weergegeven in 4K. Test het."

Ik heb het uitgetest en krijg sterk het idee dat het werkt en het zal mij niets verbazen als het op de 6400 ook werkt.
p.s. Ik zag toevallig dat er ook nieuwe software is voor de 6400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Borry schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:08:
[...]

Ik heb het uitgetest en krijg sterk het idee dat het werkt en het zal mij niets verbazen als het op de 6400 ook werkt.
Je krijgt het idee dat het werkt of is er ook duidelijk bewijs dat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
kwiebus schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:12:
[...]

Ondersteund HEVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Daar heb je alleen niets aan als Youtube geen content in HEVC aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Een vraag over de PHILIPS 49PUK7100/12 . Deze is nu in de aanbieding bij mediamarkt voor 949 euro.
Er zit android op deze tv. Kan ik daarmee films streamen vanaf mijn nas met een of andere app?
Oftewel theoretisch zou ik mijn popcorn hour mediaplayer eruit kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
eddie02 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:22:
Door tussenliggende beelden te berekenen wordt beweging soepeler en scherper weergegeven. Helaas veroorzaken dit soort algoritmen altijd fouten in het beeld, waardoor wij liever kijken zonder. Bij het uitschakelen van dit algoritme liepen we echter tegen een vervelende bug in de software aan. Als je een keer naar een andere bron schakelt en weer terug, springt de beeldinterpolatie vanzelf weer aan, hoewel het in het menu nog steeds als uitgeschakeld wordt aangegeven. De enige manier om het vervolgens weer uit te zetten is door het aan en uit te schakelen. We hopen dat deze vervelende bug snel geplet wordt met een update, want hij verpest voor ons het kijkplezier

Het bovenstaande is dus volgens jou opgelost? Dit was voor mij echt een punt om naar een ander toestel uit te kijken.
Zou je stap voor stap uit kunnen leggen wat je precies bedoelt? Dan test ik dat even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Beeldinterpolatie uitzetten en van bron veranderen.
Ze zeggen dat ie bij wisselen van bron ongevraagd weer aanstaat, terwijl de keuze op uit staat...

Dit lostte ze op dmv aan en uit te doen (die functie dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
eddie02 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:27:
Beeldinterpolatie uitzetten en van bron veranderen.
Ze zeggen dat ie bij wisselen van bron ongevraagd weer aanstaat, terwijl de keuze op uit staat...

Dit lostte ze op dmv aan en uit te doen (die functie dan)
Dit is geen instelling in de TV, wellicht heet het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
pixels66 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:32:
[...]

Dit is geen instelling in de TV, wellicht heet het anders?
Ik denk dat t natural motion heet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Gisteren via Marktplaats een Philips 48PFS8109 overgenomen. De tv werd nieuw in doos aangeboden. Eenmaal thuis aangekomen de tv vol verwachting aangesloten, Ambilight lichtjes sprongen aan (even een "wahhhh" moment), vervolgens het Philips logo in beeld en... dat was het :( tv blijft hangen en reageert nergens meer op. De AB zelf doet het ook pas na 7/8 min. Althans het sensor lampje op de tv gaat branden, maar meer ook niet. Tv meerdere malen van de spanning gehaald, maar mocht niet baten. Geprobeerd om via USB een software update uit te voeren, wederom geen reactie. Komt dit euvel iemand bekend voor? Of heb ik gewoon pech en zit ik met een 'DOA' toestel. Inmiddels ook contact gehad met Philips, maar die kunnen op z'n vroegst volgende week maandag iemand sturen. Zit je dan een week zonder tv en dus zonder de PS4 :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 20:33
Soeski schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:06:
Ik heb nog iets geks met de TV (55PUS8601/12). Na het aanzetten heb ik soms echt raar beeld (paarse en groene blokken en strepen over het hele scherm

Ook heb ik gemerkt dat het Philips logo onderaan het scherm niet verlicht is.
Ik heb ook 55pus8601 en het valt me op dat de tv de ambilight en geluidsinstellingen niet goed bewaart. Ik denk dat dat van jou ook zo iets is. Verder zie ik soms ook verstoring van het beeld terwijl de signaal kwaliteit wel goed is. Verder komen afstandsbediening commando's niet altijd gelijk door (lag) en ik kan de tv niet aankrijgen met mijn Harmony afstandsbediening. Heb Philips al gevraagd naar de codes maar dat lijkt vruchteloos. De tv en de ondersteuning vallen mij tegen gezien het geld. Maar ik ga er van uit dat er nog wel updates komen waarmee de performance verbetert. Verder wat 4K betreft: ik kan content via YouTube en Netflix afspelen en dat ziet er werkelijk fantastisch uit. En ik ben nou eenmaal verslaafd aan Ambilight. Hiervoor had ik een 9704.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Borry schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:08:
[...]
Ik zou zeggen meten is weten. Wat is je bandwidth usage als je het volgende filmpje afspeelt?

YouTube: Snow Monkeys in Japan 5K Retina 60p (Ultra HD)

Ook een interessante pagina met te verwachten bitrates:

http://www.animafelina.it...which-compresses-youtube/

Ik heb zelf een 48PUS7600 gehad en heb nu een LG 55EF950V en ervaar een duidelijk kwaliteitsverschil bij het afspelen van YouTube 4K videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Luke the Duke schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:09:
[...]

Ik heb ook 55pus8601 en het valt me op dat de tv de ambilight en geluidsinstellingen niet goed bewaart. Ik denk dat dat van jou ook zo iets is. Verder zie ik soms ook verstoring van het beeld terwijl de signaal kwaliteit wel goed is. Verder komen afstandsbediening commando's niet altijd gelijk door (lag) en ik kan de tv niet aankrijgen met mijn Harmony afstandsbediening. Heb Philips al gevraagd naar de codes maar dat lijkt vruchteloos. De tv en de ondersteuning vallen mij tegen gezien het geld. Maar ik ga er van uit dat er nog wel updates komen waarmee de performance verbetert. Verder wat 4K betreft: ik kan content via YouTube en Netflix afspelen en dat ziet er werkelijk fantastisch uit. En ik ben nou eenmaal verslaafd aan Ambilight. Hiervoor had ik een 9704.
Klopt, de 55PUS8601/12 zit nog niet in de Logitech database. Het aanzetten gaat meestal niet goed. Philips logo verschijnt en dan gaat de TV weer uit. Ik gebruik een nieuwer type andere Philips TV als "placeholder" maar blijkbaar gaat dit toch niet goed nog. Kwestie van tijd.
De stabiliteit mag van mij ook nog wel verbeteren ja, maar het beeld en geluid (indien je de speakers gebruikt die erbij zitten) zijn wel echt subliem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
Zoals ik al eerder zei heb ik de 65PUS8601 enkele weken geleden besteld. Echter de levering van de tv is nu al voor de 2e keer uitgesteld. De eerste leverdatum zal nu 28 januari zijn :(. Aangezien ik gebruik wil maken van de Philips Ambilight Cashbackactie moet ik eigenlijk vóór 17 januari mijn uitgeknipte serienummer opsturen. Dit gaat hem dus niet worden, gelukkig erkent zowel Philips als mijn elektronicaspecialist (lokale EP winkel) dit probleem en hebben ze aangegeven dat de actie ondanks de late levering wel blijft gelden.

Mijn vraag is nu, heeft iemand hier dit model al (65")? Zo ja, wat zijn de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Wordt speciaal voor jou de actie verlengd? Da's wel nice :D
Je moest inderdaad uiterlijk 10 januari je bon insturen aldus de actie. Die specifieke actie staat dan ook niet meer op philips.nl/acties.
Dan kan het vervolgens nog wel even duren voor je je geld terug hebt (nu 10 dagen geleden ingediend, nog niks gezien). Ik hoop niet dat er productieproblemen zijn met de 65" variant dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

kwiebus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:15:
[...]

Ik zou zeggen meten is weten. Wat is je bandwidth usage als je het volgende filmpje afspeelt?

YouTube: Snow Monkeys in Japan 5K Retina 60p (Ultra HD)

Ook een interessante pagina met te verwachten bitrates:

http://www.animafelina.it...which-compresses-youtube/

Ik heb zelf een 48PUS7600 gehad en heb nu een LG 55EF950V en ervaar een duidelijk kwaliteitsverschil bij het afspelen van YouTube 4K videos.
Als je me kunt uitleggen hoe ik de "bandwidth usage" van mijn TV kan uitlezen wil ik dit graag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tolgaliya schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:18:
Gisteren via Marktplaats een Philips 48PFS8109 overgenomen. De tv werd nieuw in doos aangeboden. Eenmaal thuis aangekomen de tv vol verwachting aangesloten, Ambilight lichtjes sprongen aan (even een "wahhhh" moment), vervolgens het Philips logo in beeld en... dat was het :( tv blijft hangen en reageert nergens meer op. De AB zelf doet het ook pas na 7/8 min. Althans het sensor lampje op de tv gaat branden, maar meer ook niet. Tv meerdere malen van de spanning gehaald, maar mocht niet baten. Geprobeerd om via USB een software update uit te voeren, wederom geen reactie. Komt dit euvel iemand bekend voor? Of heb ik gewoon pech en zit ik met een 'DOA' toestel. Inmiddels ook contact gehad met Philips, maar die kunnen op z'n vroegst volgende week maandag iemand sturen. Zit je dan een week zonder tv en dus zonder de PS4 :( :(
Je kunt de tv in recovery mode zetten en dan nieuwe software laden via usb.
Om in recovery mode te komen haal je de tv van spanning (stekker uit het stopcontact), druk de joystick achter op de tv naar beneden houd dit vast en doe de stekker in het stopcontact tot dat je in recovery mode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Happy2000 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:52:
[...]

Je kunt de tv in recovery mode zetten en dan nieuwe software laden via usb.
Om in recovery mode te komen haal je de tv van spanning (stekker uit het stopcontact), druk de joystick achter op de tv naar beneden houd dit vast en doe de stekker in het stopcontact tot dat je in recovery mode zit.
Thanks voor de tip. Paar keer geprobeerd, maar tv blijft hangen op het Philips logo en gaat niet in de recovery mode. Vrees dat er niets anders op zit, dan te wachten op E-care. Overigens hadden ze het wel over onderdelen bestellen. Is het niet raar dat men een tv van 2 dagen oud gaat repareren? Ik had zelf eerlijk gezegd een remplacement verwacht. Of is dit standaard Philips beleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
tolgaliya schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Thanks voor de tip. Paar keer geprobeerd, maar tv blijft hangen op het Philips logo en gaat niet in de recovery mode. Vrees dat er niets anders op zit, dan te wachten op E-care. Overigens hadden ze het wel over onderdelen bestellen. Is het niet raar dat men een tv van 2 dagen oud gaat repareren? Ik had zelf eerlijk gezegd een remplacement verwacht. Of is dit standaard Philips beleid?
Misschien toch nog eens verdiepen in die Marktplaatsverkoper |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
Heeft philips ook 100Hz 4k schermen, of zijn ze allemaal 50Hz? In de pricewatch zie ik bij alles 50Hz staan.

Kan iemand mij ook vertellen hoe het zit met het afspelen van 4k materiaal? Volgens de bronnen wat ik gelezen heb zitten er op de 7000 serie geen hvec support op.
Maar op de site van netflix lees is dat uhd materiaal op de 6/7 en 8000 serie afgespeeld kan worden.

[ Voor 55% gewijzigd door G.Scholtens op 14-01-2016 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
Vraag mij af wat er van de TV tak van Philips over blijft de komende jaren. Sinds TP-Vision de TV's ontwikkeld en produceert vind ik het alleen maar minder geworden.

https://www.homecinemamag...lips-televisies-onderweg/

[ Voor 7% gewijzigd door appeltje eitje op 14-01-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
appeltje eitje schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:04:
Vraag mij af wat er van de TV tak van Philips over blijft de komende jaren. Sinds TP-Vision de TV's ontwikkeld en produceert vind ik het alleen maar minder geworden.

https://www.homecinemamag...lips-televisies-onderweg/
Klopt, het wordt tijd dat Ambilight wordt vrijgegeven. Een Samsung met Ambi lijkt mij een mooie optie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje eitje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:31
ambi1961 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:26:
[...]

Klopt, het wordt tijd dat Ambilight wordt vrijgegeven. Een Samsung met Ambi lijkt mij een mooie optie _/-\o_
Inderdaad ja! dat zou mooi zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
Beste, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een 43puk7100 tv en Philips htl5160 Soundbar. Nou had ik gehoopt dat via HDMI ARC zowel het geluid van mijn KPN decoder (aangesloten via HDMI1 op Soundbar) als het smart tv gedeelte (via HDMI ARC Tv > Soundbar) automatisch zou switchen, zonder dat ik daarvoor van source moet switchen op de Soundbar (tussen HDMI 1 en HDMI ARC op de Soundbar). Heeft iemand hiermee toevallig ervaring? Ik lees ergens dat het moet werken op 1 source (HDMI ARC) maar dat het aan de kabel ligt. Ik heb al wel HDMI 1.4 kabels maar dat werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddie02
Denk dat ik eruit ben.
Ik hoop tijdens de mm btw dagen de 50puk6400 op de kop te tikken.

Reviews en huiskamer ervaring zien er toch, voor t geld, goed uit.
Zo is de softwarebug verdwenen en ervaart een medetweaker met de ps, geen of bijna geen inputlagg.
Niet dat ik een gamer ben, maar toch.

Update:

Vanmiddag bij een expert winkel het verschil tussen de 50puk6400 en de sony 50w755 gaan bekijken. De sony is daar in de aanbieding maar stond niet in de zaak...

De puk6400 echter wel in de 50 inch uitvoering. Eindelijk via de medewerker wat meer van kunnen zien!

Op mijn zitafstand een prachtig beeld.
Mijn weekend is goed...

[ Voor 36% gewijzigd door eddie02 op 16-01-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Ik lees hier http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1452861632 dat Android TV 6.0 binnenkort als update wordt uitgegeven.
Sony heeft gemeld dit voor de 2016 én 2015 modellen te doen.
Dit zou rond maart-mei moeten gebeuren.
Nu maar hopen dat TP-Vision / Philips dit ook voor zijn 2015 modellen van plan is te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Borry op 16-01-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb nog steeds logo ellende op mijn 65puk7120 bij opstarten.
Hoe zit dat bij jullie?
Pagina: 1 ... 5 ... 60 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Je kunt hier ervaringen, problemen, gebruikte techniek, instellingen, etc. bespreken.

Voor aankoopadvies is er Beeld en geluid koopadvies.

Voor levertijden/problemen is er Shopping forum.